boe2 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:56:
[...]
Punt is dat dat niet gebeurt in het GTA4 topic, maar het wel compleet ondergespamd werd met benchmarks en PC configs op het moment dat GTA4 ook op pc uitkwam. Het zou leuk zijn als we dat niet opnieuw hoeven door te maken.
In de comment-waarschuwing van de GTA IV thread staat een link naar de GTA IV performance thread die 83 pagina's heeft:
GTA 4 Performance Topic
Als een mod bij de release van de GTA V PC versie zorgt dat er ook zo'n waarschuwing komt bij dit topic hier, komt het wel in orde.

Tenzij de game terug een consoleport van jewelste wordt...

De GTA IV specs kloppen namelijk totaal niet: je hebt een krachtiger systeem nodig dan wat ze aanraden om de game ook maar iets speelbaar te maken...
Daarnaast ook nog de talloze problemen die velen hadden (ik gelukkig niet) om de game zelfs maar gewoon te kunnen starten.
Toch heb ik veel hoop dat GTA V beter wordt:
- GTA Vice City en San Andreas waren niet echt brakke ports, maar liepen feitelijk wel vlot op de game PCs van toen. Zonder problemen. Dus ze kúnnen het wel als ze willen.
- GTA IV was ontwikkeld op de zeer nieuwe RAGE engine. Ik denk wel dat ze intussen meer ervaring en kennis hebben opgedaan dan indertijd.
- Max Payne 3 draait ook op RAGE maar loopt zeer vlot (heb ik vernomen, ik moet de game eens kopen.)
- RAGE ondersteunt sinds MP3 DirectX 11.0 wat betere performantie zou moeten geven, etc.
- Rockstar moet de PC versie als een oefening zien voor de Xbox 720: hoogstwaarschijnlijk zal Microsoft proberen om terug de architectuur goed op die van een gewone PC te laten lijken. Dit biedt alleen maar voordelen omdat developers hun minder moeten "inwerken" in de nieuwe stuff.
Dus win-win situatie.
Waar blijft die game, Rockstar? Ik ben de laatste tijd bezig met een replay van GTA IV, en hoewel het mij echt boeit, mis ik toch wel veel aspecten die in GTA SA zaten:
countryside, gebergtes, bos, vliegtuigen, jetskis, gewoon het gevoel van een zeer grote wereld te hebben, de toch wat leukere car handling, de iconische characters (die hippie, of die gekke madam in dat hutje in't bos

), ...
[
Voor 28% gewijzigd door
Asgaro op 27-01-2013 00:12
]