Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Menesis schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:54:
Nee ze gaan m echt niet next-gen uitbrengen:
Hoe zullen ze denk je meer verkopen? de huidige gen consoles (waarvan er miljoenen verkocht zijn) of next-gen (die dus niemand heeft in het begin)?

Daarnaast heb ik wat gelezen in interviews dat GTA4 nog enigzins brak was omdat ze de consoles onder de knie probeerde te krijgen. Nu hebben ze meer ervaring in vooral de PS3 (want die blijft het lastigst te temmen) en nu kunnen ze dus alles eruit halen wat er in zit!
Je kan het ook anders zien, hoeveel consoles gaan er meer verkocht worden als GTA5 als exclusive launchtitel uitkomt. Zou ik als Sony/MS best wel gta exemplaren bij rockstar voor willen afkopen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou het idd toch niet helemaal uitsluiten.
Stel GTAV was enkel voor next gen bestemd.
Benieuwd hoe ze dan de release datum hadden kunnen stellen.
gewoon niet en wachten tot sony/ms met het nieuws komt met de release van next gen, kan ..
maar de belangen/achterban bij Rockstar is groot om nieuws als releasedatum naar buiten te brengen.
Rumors rumors ...maar wel leuk :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2013 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

[b][message=39687637,noline]Nu hebben ze meer ervaring in vooral de PS3 (want die blijft het lastigst te temmen) en nu kunnen ze dus alles eruit halen wat er in zit!
Dit laatste klopt ook volledig en is ook de reden waarom het geen next-gen release wordt.
Verder mag ik (helaas) niks zeggen hierover, maar geloof me.. het is imho een échte top-game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar hebben we Sinner !! onze inside guy. Kom , vertel eens wat meer joh kan jou (mij) het schelen

:+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2013 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 17:36

Vuvuzela

My spire is forming

Niet echt een verrassing eigenlijk. Wel jammer :'(

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 10:53
Wat verwachten jullie van de multiplayer? Ik neem aan dat ze het crew gebeuren van MP3 verder gaan uitbouwen. Wordt de free roam een soort permanente gang wars?

PSN: riznind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:17
Sinner schreef op donderdag 08 november 2012 @ 20:54:
Mijn baan is me liever dan dat. :o Daarnaast heb ik al eerder gezegd dat ik van GTAV niks weet.
:O

Overigens komt er voorlopig echt geen "traditionele" next-gen release. De engine is daar nog niet geoptimaliseerd voor, maar bovenal, er is geen publiek. Als je ziet dat de Wii U met moeite drie miljoen stuks verkoopt, gaat Rockstar daar echt nog geen middelen in zetten hoor. Simpel als dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

me_mrtn schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:40:
[...]

Overigens komt er voorlopig echt geen "traditionele" next-gen release. De engine is daar nog niet geoptimaliseerd voor, maar bovenal, er is geen publiek. Als je ziet dat de Wii U met moeite drie miljoen stuks verkoopt, gaat Rockstar daar echt nog geen middelen in zetten hoor. Simpel als dat.
Kijk eens naar die datum, denk je nou echt dat we daarna nooit uit zijn genodigd?
Daarnaast geef ik niks prijs, ik zeg alleen dat het een fantastisch spel is. (voor hoever ik heb gezien dan)

Voor de rest heb je natuurlijk gelijk, next-gen zal nog té nieuw (en de markt zal in het begin te klein) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

, maar bovenal, er is geen publiek. Als je ziet dat de Wii U met moeite drie miljoen stuks verkoopt, gaat Rockstar daar echt nog geen middelen in zetten hoor. Simpel als dat.
|:(

en ook nog vergelijken met de wii
Hoeveel jaar zit iedereen al te wachten op de volgende consoles...die zijn zo verouderd dat iedereen erna snakt.
Sterker nog , verkoop zal beter lopen dan de ps3 in de eerste maanden. Zie je elke keer weer.
ongeacht crisis pc ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-02-2022
Miischien brengen ze hem wel op de 360 & PS3 uit EN op de next gen consoles.
Is al eens eerder gebeurd met de game GUN (niet van Rockstar overigens).

Zou een mooie showcase en system seller zijn voor de next gen consoles!
Hoeven ze ook niet over de verkopen in te zitten 8)

[ Voor 30% gewijzigd door Fusajiro op 02-02-2013 08:33 ]

XBOX One: Agonis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 23:58:
[...]

|:(

en ook nog vergelijken met de wii
Hoeveel jaar zit iedereen al te wachten op de volgende consoles...die zijn zo verouderd dat iedereen erna snakt.
Sterker nog , verkoop zal beter lopen dan de ps3 in de eerste maanden. Zie je elke keer weer.
ongeacht crisis pc ect.
Nee hoor, het eerste halfjaar na release van de console is nooit denderend. Je hebt de early-adopters met de immer bagger launch line-up. Vervolgens krijg je een stagnatie in de verkopen en vervolgens komen de echte kwalitatieve first- en thirdparty titels. Waarom verkoopt een console in het begin matig? Puur om de prijs en de titels. Daarnaast zal Rockstar het gewoon niet flikken, aangezien je met een gigantisch kostenplaatje zit om de game gelijk al te verfrissen qua textures en de devtools nog niet optimaal zullen zijn. Daarnaast zit je met zoveel randzaken, want dan zouden de huidige verkopen inkakken (wie wil er dan een slechter uitziende versie?). Het is gewoon voorlopig niet rendabel.

De vergelijking met de Wii U klopt wel, ik kan het ook met de Xbox 360 en PS3 doen namelijk als je het zo graag wilt. Na twee jaar had Microsoft namelijk 17,7 miljoen units verscheept, inclusief prijsdaling en marketing van Pro/Arcade. Echter, in totaal waren er aan het einde van 2008 28,5 miljoen verscheepte Xbox 360's en 21,1 miljoen verscheepte PS3's. Op 31 januari 2009 had GTA IV 13 miljoen verkopen gerealiseerd inclusief de Windows-versie. Dus, laat ik het even houden op tien miljoen stuks, oftewel één GTA IV per vijf consoles. Maar dat is na een jaar (!), inclusief de lagere aanschafprijs van de consoles al. Als je dan meerekent dat je grofweg vier platformen moet ondersteunen voor GTA IV, waarbij de adoption rate van de nieuwe consoles naar verwachting lager zal zijn (economie, verschuiving markt naar iOS/Android, gelijktijdige release ongeveer next-gen) zal het gewoon niet rendabel zijn om dat bij launch te doen. Vergeet niet dat het ontwikkelen van GTA qua kosten ver boven de €50 miljoen zal liggen.
Sinner schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 23:24:
[...]

Kijk eens naar die datum, denk je nou echt dat we daarna nooit uit zijn genodigd?
Daarnaast geef ik niks prijs, ik zeg alleen dat het een fantastisch spel is. (voor hoever ik heb gezien dan)

Voor de rest heb je natuurlijk gelijk, next-gen zal nog té nieuw (en de markt zal in het begin te klein) zijn.
Ik heb ook voor een website gewerkt, verder niet zo bijzonder hoor. :)
Fusajiro schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 08:32:
Miischien brengen ze hem wel op de 360 & PS3 uit EN op de next gen consoles.
Is al eens eerder gebeurd met de game GUN (niet van Rockstar overigens).

Zou een mooie showcase en system seller zijn voor de next gen consoles!
Hoeven ze ook niet over de verkopen in te zitten 8)
Showcase? GTA verkoopt zichzelf wel. GUN was overigens een voorbeeld hoe het niet moest.

[ Voor 8% gewijzigd door me_mrtn op 02-02-2013 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-02-2022
me_mrtn schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 08:42:
[...]

Showcase? GTA verkoopt zichzelf wel. GUN was overigens een voorbeeld hoe het niet moest.
Showcase voor wat de consoles aankunnen bedoel ik.

XBOX One: Agonis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daarover gesproken

http://www.gamespot.com/n...y-and-go-next-gen-6403289

Het zou zomaar eens kunnen. Snel na of hopelijk toch in sept naar next gen, het zou leuk zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2013 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe vaak gebeurt het eigenlijk dat er met de launch van nieuwe consoles zo'n dik spel uitkomt? Ik begrijp n.a.v. de argumenten in de posts voor me dat de kans niet groot is, maar zou het de verkoop van de nieuwe consoles niet onwijs pushen wanneer GTA V gewoon wel als launch titel wordt gebruikt? Ergens kan ik me dat wel voorstellen, zeker als Sony of Microsoft daar mogelijk ook nog een dikke zak geld voor aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:05:
Hoe vaak gebeurt het eigenlijk dat er met de launch van nieuwe consoles zo'n dik spel uitkomt? Ik begrijp n.a.v. de argumenten in de posts voor me dat de kans niet groot is, maar zou het de verkoop van de nieuwe consoles niet onwijs pushen wanneer GTA V gewoon wel als launch titel wordt gebruikt? Ergens kan ik me dat wel voorstellen, zeker als Sony of Microsoft daar mogelijk ook nog een dikke zak geld voor aanbiedt.
Microsoft kijkt wel uit. Die hebben €50 miljoen neergelegd voor de DLC, welke later ook gewoon is uitgekomen voor andere platformen. En zoals gezegd, een simpele port voor nieuwe consoles is geen pullfactor voor consumenten om +/- €600 neer te leggen voor consoles. Dat er op den duur een port zal komen net zoals nu met PSN Classics, dat verwacht ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me_mrtn schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:18:
[...]

Microsoft kijkt wel uit. Die hebben €50 miljoen neergelegd voor de DLC, welke later ook gewoon is uitgekomen voor andere platformen. En zoals gezegd, een simpele port voor nieuwe consoles is geen pullfactor voor consumenten om +/- €600 neer te leggen voor consoles. Dat er op den duur een port zal komen net zoals nu met PSN Classics, dat verwacht ik wel.
Hoezo kijkt Microsoft om die reden uit? Er stond toch gewoon in het contract dat de DLC voor GTA IV eerst voor de Xbox uit zou komen en later pas op de PS3? Ik denk daarnaast dat GTA V juist wel een pull-factor is voor de nieuwe consoles, omdat het zo'n ongelofelijk gehyped spel is. Dat de graphics mogelijk iets minder zijn dan de spellen die later gereleased worden op de next-gen consoles maakt niet uit; iedereen wil hoe dan ook GTA V :P.

Het blijft speculeren, al denk ik wel dat je gelijk hebt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:28:
[...]

Hoezo kijkt Microsoft om die reden uit? Er stond toch gewoon in het contract dat de DLC voor GTA IV eerst voor de Xbox uit zou komen en later pas op de PS3? Ik denk daarnaast dat GTA V juist wel een pull-factor is voor de nieuwe consoles, omdat het zo'n ongelofelijk gehyped spel is. Dat de graphics mogelijk iets minder zijn dan de spellen die later gereleased worden op de next-gen consoles maakt niet uit; iedereen wil hoe dan ook GTA V :P.

Het blijft speculeren, al denk ik wel dat je gelijk hebt hoor.
De DLC was nooit z'n €50 miljoen waard, al was het een Xbox-exclusive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me_mrtn schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:34:
[...]

De DLC was nooit z'n €50 miljoen waard, al was het een Xbox-exclusive.
Daar gaat het niet om, Microsoft vond het blijkbaar wel €50 miljoen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:39:
[...]

Daar gaat het niet om, Microsoft vond het blijkbaar wel €50 miljoen waard.
Ja, vooraf vond Microsoft dat een goede keuze, ze krabben zichzelf nog wel een keer achter de oren. Weet je hoeveel Rockstar aan ontwikkelingskosten in een GTA-titel steekt? Die vragen echt wel de hoofdprijs voor een (timed) exclusive, al dan niet voor current- of next-gen. Dus dat is wel degelijk belangrijk. Sony aan de andere kant heeft zat first party developers (Guerilla, Polyphony, Naughty Dog, Santa Monica, Sucker Punch, Media Molecule, London) die allemaal stuk voor stuk systemsellers uitbrengen. Dat had Microsoft op dat moment niet bij Episodes en dus hebben ze voor die timed exclusive gekozen. Dat je dat weet en dus wel degelijk mee zal spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me_mrtn schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:19:
[...]

Ja, vooraf vond Microsoft dat een goede keuze, ze krabben zichzelf nog wel een keer achter de oren. Weet je hoeveel Rockstar aan ontwikkelingskosten in een GTA-titel steekt? Die vragen echt wel de hoofdprijs voor een (timed) exclusive, al dan niet voor current- of next-gen. Dus dat is wel degelijk belangrijk. Sony aan de andere kant heeft zat first party developers (Guerilla, Polyphony, Naughty Dog, Santa Monica, Sucker Punch, Media Molecule, London) die allemaal stuk voor stuk systemsellers uitbrengen. Dat had Microsoft op dat moment niet bij Episodes en dus hebben ze voor die timed exclusive gekozen. Dat je dat weet en dus wel degelijk mee zal spelen.
Euh, dat mag misschien allemaal wel zo zijn, maar daar doelde ik niet op. Het was meer jouw mening over of het geld de time-exclusive van de DLC waard was, wat het duidelijk wel was voor Microsoft, anders hadden ze het niet gedaan.

Enfin, we zullen zien hoe het verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:55:
[...]

Euh, dat mag misschien allemaal wel zo zijn, maar daar doelde ik niet op. Het was meer jouw mening over of het geld de time-exclusive van de DLC waard was, wat het duidelijk wel was voor Microsoft, anders hadden ze het niet gedaan.

Enfin, we zullen zien hoe het verloopt.
Ja, dat zal. :') Twee miljoen verkochte exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat de verkopen tegenvielen is irrelevant en eigenlijk niet echt vergelijkbaar met de hypothese dat Microsoft en/of Sony GTA V op de next-gen console zou willen 'kopen'.

Anyway, omdat we het niet weten is een discussie zinloos :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]
maar bovenal, er is geen publiek. Als je ziet dat de Wii U met moeite drie miljoen stuks verkoopt, gaat Rockstar daar echt nog geen middelen in zetten hoor. Simpel als dat.
Klopt, maar als MS weer 50 miljoen over heeft om als eerste GTA op een next-gen console uit te brengen, zal dat beperkt publiek niet echt een argument zijn.

Let wel: Dit hoeft niet te betekenen dat de GTA5 release zou moeten wachten op de nieuwe consoles: Ze zouden het spel kunnen uitbrengen op de current gen hardware en het spel ondertussen voorbereiden als launchtitel aan de hoogste bieder.

[ Voor 21% gewijzigd door boe2 op 05-02-2013 12:53 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:54
Fusajiro schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:08:
[...]

Allemaal opbouw van spanning.

Ik hoop trouwens stiekem dat hij niet voor PC uitkomt, dan krijgen we in dit topic ook niet zo'n waterval aan "Mijn videokaart x draait hem met x FPS"-meldingen en kunnen we het gewoon over de game zelf hebben.

Als ie wel voor PC uitkomt gaan PC-gamers toch in dit topic lopen klagen hoe slecht de port wel niet is.
best wel grappig dat de volgende twee pagina's gebruikt worden om te speculeren over nieuwe vs oude console.

Ik ben trouwens wel benieuwd. Als ze op de nieuwe consoles uitkomen. Of er dan nog veel kinderziekten in zitten (360 en ps3 kennen ze ondertussen al van binnen en van buiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 15:47

Sua

lichtelijk nieuw

Zal de GTA V port voor PC niet ook voordelen opleveren qua port naar next gen PS/Xbox in verband met overeenkomstige architectuur?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Edit: hmm, ben nog niet goed wakker. Ik dacht dat je het had over de ontwikkeling van een PS4/720 versie naar PC ipv andersom...
Anyway, onderstaande is nog steeds interessant om te lezen. :) En het blijft dus zo dat de port van een PC versie naar een Xbox 720 versie wel beter zou moeten gaan.

Sua schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 21:26:
Zal de GTA V port voor PC niet ook voordelen opleveren qua port naar next gen PS/Xbox in verband met overeenkomstige architectuur?
Dit zou wel kunnen, ja.
Microsoft heeft bij de Xbox 360 ernaar gestreefd om vele zaken bij het developmentproces op die voor de PC te doen lijken. Vraag me niet hoe dit exact in elkaar zit, maar ik heb dit al her en der in artikels gelezen.

De PS3 niet zozeer. Sony is bekend voor het leveren van een moeilijker development platform. Sony laat meer toe om "direct tot op de hardware te werken" (wat meer ruimte biedt voor optimalisatie van games), terwijl Microsoft meer verkiest om meer abstractie door te voeren en het zo aangenamer voor developers te maken, op Xbox 360 en op PC.
Net hierdoor zie je dat op de PS3 de first party developers wel mooie pareltjes maken, maar als je kijkt naar multiplatform games zie je toch veel dat de 360 iets beter is. Dit is omdat third party developers niet de tijd willen steken in het perfectioneren op PS3 omdat dit complexer is daar.

Met de Xbox 720 die er aankomt, ben ik vrij zeker dat MS terug zorgt dat development op de 720 even makkelijk blijft als op PC.
En de 720 zal nu eindelijk DirectX 11 ondersteunen. EINDELIJK zullen alle PC-games nu dus ook standaard DirectX 11 hebben: tot vandaag zijn de meeste PC games nog steeds DirectX 9 omdat de 360 enkel die versie ondersteunt. Er zijn nu wel al redelijk wat DirectX 11 games - zie Wikipedia: List of games with DirectX 11 support - maar nog niet echt zo veel...
Max Payne 3 ondersteunt overigens al DirectX 11 wat toont dat de RAGE engine van Rockstar het dus al ondersteunt. :D

DirectX info:
Microsoft DirectX is a collection of application programming interfaces (APIs) for handling tasks related to multimedia, especially game programming and video, on Microsoft platforms.

...

Direct3D (the 3D graphics API within DirectX) is widely used in the development of video games for Microsoft Windows, Microsoft Xbox, Microsoft Xbox 360 and some Sega Dreamcast games. Direct3D is also used by other software applications for visualization and graphics tasks such as CAD/CAM engineering. As Direct3D is the most widely publicized component of DirectX, it is common to see the names "DirectX" and "Direct3D" used interchangeably.
De PS4 daarentegen zal niet DirectX 11 ondersteunen en zal dit ook nooit doen. Er zijn namelijk 2 grote development frameworks die populair zijn voor games te maken: DirectX en OpenGL. DirectX is ontwikkeld door MS zelf en daarom gebruikt Sony dit dus niet. Zij gebruiken OpenGL.

[ Voor 4% gewijzigd door Asgaro op 08-02-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Voor de toekomst is het dan ook te hopen dat OpenGL steeds meer en meer ondersteuning krijgt in plaats van die verschrikkelijke monopolie van Microsoft, enfin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Hadden ze met die eerste trailer niet en jaar kunnen wachten? Dan hadden we totaal ongeveer een jaar moeten wachten ipv twee jaar aan spanningsopbouw.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spanningsopbouw willen ze juist, omdat je zielig bent wilt niet zeggen dat ze het niet doen, eerder andersom weer stukje marketing, de boefjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Zelfs apple doet de spannings opbouw niet 2 jaar voor de release. 2 jaar is te lang, dat word irritant. Remember GT5.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Sjoerd schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 17:59:
Zelfs apple doet de spannings opbouw niet 2 jaar voor de release. 2 jaar is te lang, dat word irritant. Remember GT5.
De vernieuwing bij Apple is ook minimaal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif
  • Laatst online: 16-07 17:01

Zarif

Professional Commenter

Om het ook voor nextgen consoles te maken moeten ze het totaal opnieuw programmeren en dat gaan ze dus echt niet doen. GTA V is zo verschrikkelijk groot.

By the way, Rockstar heeft een jaar nodig om alle bugs uit het spel te halen terwijl er in een jaar een compleet CoD spel wordt gemaakt. Moet je eens nagaan hoe groot dit spel wel niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-09 12:17
Zarif schreef op zondag 10 februari 2013 @ 13:26:
Om het ook voor nextgen consoles te maken moeten ze het totaal opnieuw programmeren en dat gaan ze dus echt niet doen. GTA V is zo verschrikkelijk groot.

By the way, Rockstar heeft een jaar nodig om alle bugs uit het spel te halen terwijl er in een jaar een compleet CoD spel wordt gemaakt. Moet je eens nagaan hoe groot dit spel wel niet is.
En weet je hoeveel bugs er in een CoD spel zitten? Weet je welke engine CoD gebruikt? Juist, dezelfde als de vorige. En welke engine gebruikt de vorige? Juist, die van daarvoor. De engine komt nog van CoD4 :')

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

BeefHazard schreef op zondag 10 februari 2013 @ 13:28:
[...]

En weet je hoeveel bugs er in een CoD spel zitten? Weet je welke engine CoD gebruikt? Juist, dezelfde als de vorige. En welke engine gebruikt de vorige? Juist, die van daarvoor. De engine komt nog van CoD4 :')
Maar toch. Een jaar nodig om GTA V bugsvrij te maken betekent en belooft erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
BeefHazard schreef op zondag 10 februari 2013 @ 13:28:
[...]

Geen vergelijking, overigens draait CoD op een zwaar door ontwikkelde id tech 3 engine. Aan RAGE wordt constant gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro

Correctie: 2 jaar per CoD game. :) De 2 studio's wisselen telkens af en hebben dus 2 jaar tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien zijn ze er al langer mee bezig dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Zarif schreef op zondag 10 februari 2013 @ 13:31:
[...]

Maar toch. Een jaar nodig om GTA V bugsvrij te maken betekent en belooft erg veel.
Waarom zou dat veel betekenen? Het betekent in ieder geval dat er een shitload aan bugs inzit, als ze er een jaar nodig voor hebben. Imho niet echt positief...

Wie zegt me dat er na een jaar niet steeds nog bugs in zitten? Hopelijk flippen auto's eens een keer niet als je over een freakin stoeprand heen rijd...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:49:
[...]

Misschien zijn ze er al langer mee bezig dan je denkt.
Aangezien ze eerst van plan waren het in de lente uit te brengen, lijkt het me zeer onwaarschijnlijk, maar je weet het maar nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
By the way, Rockstar heeft een jaar nodig om alle bugs uit het spel te halen [...] Moet je eens nagaan hoe groot dit spel wel niet is.
Nee, moet je eens nagaan hoe gigantisch slecht het dan in eerste instantie geprogrammeerd is!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snap ook niet hoe die bugs die spellen binnenkomen, kwestie van goed isoleren lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:54
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 17:24:
snap ook niet hoe die bugs die spellen binnenkomen, kwestie van goed isoleren lijkt mij.
Ben je programmeur van beroep? Waarschijnlijk niet want anders had je wel door dat dat heel snel kan gebeuren.

Het is gewoon een gigansich groot spel. Het is onvermijdelijk dat daar bugs in zitten. Zeker omdat het niet een on rails is (zoals super mario, de enige manier om het spel te spelen is naar rechts te gaan, niet meer of minder). Dat maakt het heel moeilijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 11:41
Tarkin schreef op maandag 11 februari 2013 @ 09:29:
[...]

Ben je programmeur van beroep? Waarschijnlijk niet want anders had je wel door dat dat heel snel kan gebeuren.

Het is gewoon een gigansich groot spel. Het is onvermijdelijk dat daar bugs in zitten. Zeker omdat het niet een on rails is (zoals super mario, de enige manier om het spel te spelen is naar rechts te gaan, niet meer of minder). Dat maakt het heel moeilijk!
Volgens mij maakte jappiededeur een grapje, je weet wel, bugs als in insecten :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dylan93 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:04:
[...]

Volgens mij maakte jappiededeur een grapje, je weet wel, bugs als in insecten :P ?
;)

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 17:36

Vuvuzela

My spire is forming

GTA 5 komt half September en de PS4 (en xbox 720 evt) midden/eind November... hmmm :S

I served in a company of heroes.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Vuvuzela schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 16:11:
GTA 5 komt half September en de PS4 (en xbox 720 evt) midden/eind November... hmmm :S
PS4 komt pas in voorjaar 2014 ;)

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 08:44

Austin

Uit een boek

In de EU ja, maar de bedoeling is dat de US en Japan hem nog voor de feestdagen van 2013 hebben.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Wie zegt dat en waar staat dat? Er zijn nog helemaal geen regio release aangekondigd voor de PS4, of heb ik iets gemist zojuist?

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:06
@Bram1984: Dit is bekend: "Wel liet Sony los dat de spelcomputer eind dit jaar in de winkels moet liggen." Bron.

Een release ergens in het voorjaar is niet genoemd.

[ Voor 16% gewijzigd door AMD1800 op 21-02-2013 17:25 ]

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 08:44

Austin

Uit een boek

There was no mention of a price for the console, despite rumours it would be as little as £300, but Sony did confirm it would be out ‘Holiday 2013’, i.e. in the late autumn. Whether this meant just in America or worldwide wasn’t clear.
Daar hebben ze het dus over de feestdagen dit jaar.
Of er dan ook tegen die tijd een native PS4 versie hebben is afwachten, aangezien GTA op 17 September uit zou moeten komen.

• me_mrtn
Sommigen zijn echt koppig hé. Een PlayStation die een wereldwijde launch heeft, is nog nooit gebeurd. Dat "holiday" als release wordt genoemd, zal zoals gewoonlijk slaan op één werelddeel. Daarnaast zal er echt niet direct bij launch een GTA V-titel zijn, als dat al gebeurd.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
AMD1800 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 17:23:
@Bram1984: Dit is bekend: "Wel liet Sony los dat de spelcomputer eind dit jaar in de winkels moet liggen." Bron.

Een release ergens in het voorjaar is niet genoemd.
http://www.insidegamer.nl...-release-voor-ps4-beloven
De baas van Sony's ontwikkelstudio's liet alleen maar weten 'dat Europa een enorm belangrijke markt is' voor het bedrijf. Daar zijn geen twijfels over. Dus ik hoop dat Europese consumenten de PS4 net zo snel kunnen spelen als wanneer het apparaat ergens anders verkrijgbaar is. Maar ik doe geen beloftes.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTAV zal op de ps4 komen..zeker weten.
Ze zullen nu ook de strijd aangaan met games als watch dogs...grote ps4 hit waarschijnlijk.
en dan zeker GTAV enkel op de oudere consoles uitbrengen. een game waar ze jaren aan hebben gewerkt en dan zichzelf zo beperken precies in de tijd dat de nextgen uitkomt met alle mooie titels die dan ook zullen uitkomen. Geloof er niks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

De markt voor PS3 en X360 is vele malen groter. Als ze er geen zin in hebben om voor de PS4 te developen (omdat ze er waarschijnlijk door de kleine markt voor die console geen winst op maken) dan doen ze dat dus ook niet. Er zijn over de hele wereld ruim 150 miljoen PS3's en Xbox 360's verkocht, de PS4 zal in het eerste jaar echt de 20 miljoen niet overschrijden (zowel de PS3 als de X360 hebben dat ook niet voor elkaar gekregen).

Misschien dat ze het spel later op de ps4 uitbrengen, maar echt niet direct, ze lijken wel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Thomasx4 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 15:39:
De markt voor PS3 en X360 is vele malen groter. Als ze er geen zin in hebben om voor de PS4 te developen (omdat ze er waarschijnlijk door de kleine markt voor die console geen winst op maken) dan doen ze dat dus ook niet. Er zijn over de hele wereld ruim 150 miljoen PS3's en Xbox 360's verkocht, de PS4 zal in het eerste jaar echt de 20 miljoen niet overschrijden (zowel de PS3 als de X360 hebben dat ook niet voor elkaar gekregen).

Misschien dat ze het spel later op de ps4 uitbrengen, maar echt niet direct, ze lijken wel gek.
Natuurlijk kan het niet direct. De Playstation 4 komt pas eind 2013 uit. Waarom zouden ze dat niet tegelijkertijd met de release van de consoles uitbrengen? De enige reden die ik kan bedenken is dat Watch Dogs dan ook uitkomt, maar dat zou voor R* ook geen probleem hoeven te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zarif schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 02:39:
[...]

Natuurlijk kan het niet direct. De Playstation 4 komt pas eind 2013 uit. Waarom zouden ze dat niet tegelijkertijd met de release van de consoles uitbrengen? De enige reden die ik kan bedenken is dat Watch Dogs dan ook uitkomt, maar dat zou voor R* ook geen probleem hoeven te zijn.
watch dogs zou ook eerste instantie voor alleen de ps3/xbox uitkomen en de pc.
Het is pas vorige week dat bekend werd dat deze titel ook de stap maakt (waar ze natuurlijk allang mee bezig zijn) naar de next gen.

Ik zie dit bij GTAV ook gebeuren....de zin die ze vermelden met: Helaas is het wederom uitgesteld maar jullie zullen door deze uitstel gegarandeerd niet teleurgesteld zijn.

Het zou wat zijn om deze game, jarenlang in progress te laten uitkomen op de consoles waar in diezelfde maand (of maand later) de next gen uitkomt. En dan nog concurrentie zoals watch dogs daarbij. Natuurlijk komt ie voor de ps3/xbox, enige wat ik denk is dat, net als watch dogs, de next gen erbij komt, gewoon de markt uitbreiden en niet beperken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2013 19:01 ]

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Teken deze petitie voor GTA5 naar de pc
Hij is inmiddels 150.000 getekend

http://www.change.org/petitions/rockstar-release-gta-v-on-pc

[ Voor 14% gewijzigd door calsonic op 28-02-2013 08:57 ]

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 20:20
Alsof het niet naar de PC zou komen :')

Mixed Reality dev

• calsonic
  • Niet online
Menesis schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:23:
Alsof het niet naar de PC zou komen :')
Rockstar heeft gezegd nog steeds geen plannen te hebben hiervoor.

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 20:20
Dat zeggen ze dus al vanaf GTA3 bij elke release.

Mixed Reality dev

• calsonic
  • Niet online
Menesis schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:41:
Dat zeggen ze dus al vanaf GTA3 bij elke release.
Liever voeger als later - heb geen zin nog een jaar te moeten wachten - dus alle kleine beetjes helpen om rockstar sneller te laten beginnen dmv deze petitie.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Het is ook wel een beetje flauw van Rockstar om de PC te laten vallen, hierop is het toch begonnen met GTA 1, 2 en london.
Komt er ook wel en waarschijnlijk weer een slappe port waar iedereen over zeurt maar toch koopt.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• bram1984
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 18:58:
[...]

watch dogs zou ook eerste instantie voor alleen de ps3/xbox uitkomen en de pc.
Het is pas vorige week dat bekend werd dat deze titel ook de stap maakt (waar ze natuurlijk allang mee bezig zijn) naar de next gen.
Sterker nog: die wordt momenteel helemaal niet ontwikkeld voor de PS3 en X360. Deze gaan ze pas later terug porten.

• Asgaro
Ik vraag me af waarop de PC port zal gebaseerd zijn: op de current gen consoles of de - in de veronderstelling dat GTA V daarvoor ook komt - next gen consoles.
Liever een port van de PS4 of 720 naar PC dan van de PS3 of 360...

• Weedme
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik vermoed dat het een port van de PS4 wordt, omdat dit i.t.t. De PS3 in feite een pc is. Ik ben geen game developer maar ik kan me zo voorstellen dat een pc-versie hiervan vele malen eenvoudiger te maken is dan van de PS3. Ik heb daarom ook goede hoop dat de pc-versie er niet alleen zal komen, maar ook van betere kwaliteit zal zijn dan de GTA4-port.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Asgaro schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:20:
Ik vraag me af waarop de PC port zal gebaseerd zijn: op de current gen consoles of de - in de veronderstelling dat GTA V daarvoor ook komt - next gen consoles.
Liever een port van de PS4 of 720 naar PC dan van de PS3 of 360...
Ben ik het niet mee eens. Rockstar kan echt niet porten. Breng de current gen versie dan maar uit, kunnen we het wel weer aan de modders overlaten om het echt mooi te maken. Is met GTA IV ook prima gelukt.

EDIT: En sowieso, als ze op dit moment bezig zijn met een versie voor de huidige generatie consoles, dan gaat een upgrade naar de volgende generatie er niet ineens heel anders uitzien hoor. Hooguit vergelijkbaar met het verhogen van de settings op de PC-versie: Wat beter textures, wat meer drawdistance en de AA een tandje hoger, dat niveau.

[ Voor 24% gewijzigd door Patriot op 28-02-2013 21:14 ]

• Asgaro
Patriot schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:10:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Rockstar kan echt niet porten. Breng de current gen versie dan maar uit, kunnen we het wel weer aan de modders overlaten om het echt mooi te maken. Is met GTA IV ook prima gelukt.
Bwa... GTA Vice City en GTA San Andreas vielen wel mee qua "zwaarte". Maar GTA IV blijft idd een echt bastaardkindje.
Ook onlangs Just Cause 2 gespeeld, en damn die game is zo vloeiend. Dus dit toont dat het gewoon perfect mogelijk is om een grote wereld met mooie graphics vloeiend te maken voor het PC platform. (Ja, ik begon er al aan te twijfelen :P )

Achja, ik heb wel nog hoop dat Rockstar het nu beter zal doen. :) Meer ervaring opgedaan met RAGE engine + Max Payne 3 loopt blijkbaar vlot en heeft DirectX 11 support, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-09 21:24

kevin33

Welkom in Utopia.

Asgaro schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:17:
[...]

Bwa... GTA Vice City en GTA San Andreas vielen wel mee qua "zwaarte". Maar GTA IV blijft idd een echt bastaardkindje.
Ook onlangs Just Cause 2 gespeeld, en damn die game is zo vloeiend. Dus dit toont dat het gewoon perfect mogelijk is om een grote wereld met mooie graphics vloeiend te maken voor het PC platform. (Ja, ik begon er al aan te twijfelen :P )

Achja, ik heb wel nog hoop dat Rockstar het nu beter zal doen. :) Meer ervaring opgedaan met RAGE engine + Max Payne 3 loopt blijkbaar vlot en heeft DirectX 11 support, etc...
JC2 en GTA zijn mijn inziens ook niet te vergelijken.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Patriot schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:10:
[...]
EDIT: En sowieso, als ze op dit moment bezig zijn met een versie voor de huidige generatie consoles, dan gaat een upgrade naar de volgende generatie er niet ineens heel anders uitzien hoor. Hooguit vergelijkbaar met het verhogen van de settings op de PC-versie: Wat beter textures, wat meer drawdistance en de AA een tandje hoger, dat niveau.
Lijkt mij prima, als de ps3 versie op 720p loopt op 30fps en de ps4 versie op 1080p op 60fps koop ik meteen een ps4 :) sterker nog, als ze gta4 opnieuw uitbrengen met die specs koop ik er ook meteen één. De soms lage resolutie en framerate vind ik een stuk irritanter dan de lagere eyecandy factor van de huidige generatie.

Ik had overigens verwacht dat rockstar voor ps3 inmiddels ook al upgraded versies van bv san andreas zou hebben uitgebracht. Ik heb op de eerste xbox ook de reissue van gta3 en vice city continue gespeeld nadat die uitkwam, speelde heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Werkelijk, nog steeds denken dat GTA V snel of überhaupt beschikbaar komt voor next-gen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Of die versie er nou wel of niet komt maakt niet uit voor de discussie. Of mag er over hypothetische zaken niet gesproken worden hier? Waarom interesseert het denken van anderen hierover jou zo dat je er zo'n soort reactie over plaatst? Laat iedereen lekker denken of dromen wat hij wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

kevin33 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:54:
[...]

JC2 en GTA zijn mijn inziens ook niet te vergelijken.
Nee vind ik ook niet. Maar bijvoorbeeld prototype 2 draait als een zonnetje op mijn PC terwijl ik wel kan janken bij de performance van GTAIV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Jheroun schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:23:
Of die versie er nou wel of niet komt maakt niet uit voor de discussie. Of mag er over hypothetische zaken niet gesproken worden hier? Waarom interesseert het denken van anderen hierover jou zo dat je er zo'n soort reactie over plaatst? Laat iedereen lekker denken of dromen wat hij wil :)
Simpel: me_mrtn in "[multi] GTA V"

En dat hypothetische is al, ik weet niet hoeveel pagina's besproken, zonder dat er ook maar enige zinnigheid in te vinden was. Net zo onzinnig als de console versus PC-discussie.

[ Voor 4% gewijzigd door me_mrtn op 05-03-2013 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:46

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Heb de petitie overigens ook getekend :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Zijn er meer mensen die totaal niet onder de indruk van deze game zijn, op basis van de tot nu toe vertoonde trailers? Ik zie een licht opgepoetste GTA IV en daarbij lijkt er een wereld van verschil te zijn met bijvoorbeeld Watch Dogs. Die laatste ziet er toch een stuk gelikter uit, in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Eyecandy is geen noodzaak bij GTA in mijn optiek.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-09 15:54
.Sjoerd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:38:
Eyecandy is geen noodzaak bij GTA in mijn optiek.
Inderdaad, er is een hele lange lijst van punten die ik bij een game belangrijker vind.
Laatst nog GTA SA en VC doorgespeeld en dat de grafiks niet in de buurt komen van de huidige spellen heeft me geen enkel moment gestoord.

natuurlijk zou ik graag die 2 games op een hoger grafisch niveau willen zien maar ik stoor me er absoluut niet aan en vermaakte me goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Na 10 jaar vermaken de meeste gamers zich nog steeds met San Andreas, dus idd; grafisch doen er in een game als GTA niet toe.

Kijk je naar een game als Battlefield, dan moet het juist realistische warfare voorstellen die je alleen krijgt door super graphics te maken. :)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:07
Ik heb om de tijd te doden tot the GTAV release GTA IV gekocht met een aanbieding op steam.

De bundle bestond uit GTA4 and GTA4 stories of liberty city. Steam wil echter beide games als standalone installeren (2x 15GB). Is dit juist of kan ik bijvoorbeeld met het installeren van alleen de expansion toegang tot beide ?

(dit voornamelijk omdat ik windows via bootcamp heb draaien op een 80GB partitie, hd space is dus een issue).

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Bospa01 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:23:
Ik heb om de tijd te doden tot the GTAV release GTA IV gekocht met een aanbieding op steam.

De bundle bestond uit GTA4 and GTA4 stories of liberty city. Steam wil echter beide games als standalone installeren (2x 15GB). Is dit juist of kan ik bijvoorbeeld met het installeren van alleen de expansion toegang tot beide ?

(dit voornamelijk omdat ik windows via bootcamp heb draaien op een 80GB partitie, hd space is dus een issue).
Die DLC en GTA IV zijn twee aparte games, daarom installeert Steam ze ook als twee aparte games van ieder 15GB per stuk. Niks aan te doen.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
iApp schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:48:
[...]

Die DLC en GTA IV zijn twee aparte games, daarom installeert Steam ze ook als twee aparte games van ieder 15GB per stuk. Niks aan te doen.
Het is zoals het is, maar dan ga ik ze beide doorlopen :D

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09 12:38
iApp schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 21:35:
Na 10 jaar vermaken de meeste gamers zich nog steeds met San Andreas, dus idd; grafisch doen er in een game als GTA niet toe.
Inderdaad ja. Al zou een grafische remake van GTA SA er ook wel mogen zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
CedricD schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:21:
[...]

Inderdaad ja. Al zou een grafische remake van GTA SA er ook wel mogen zijn :9
GTA SA heb ik onlangs nog in de mac appstore aangeschaft samen met vice city.
Vice city blijft erg leuk, SA niet gespeeld door een bug in de mac port :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Rockstar is al ruim anderhalve maand zo stil als een muis. Het enige wat ze nu doen is antwoorden op reacties in de Newswire:
Niklasky

When do you guys think Rockstar will be ready to release some fresh info ? I'm surprised they haven't even published some new screenshots, at least.

Screenshots are simple enough, it doesn't require much effort or any big revelation about the game, and it keeps the fans happy and waiting patiently.

Instead, Rockstar is giving us the silent treatment.
R* Y

@Niklasky We wouldn't refer to it as "silent treatment". As many here on the comments may already know, it's not unusual for us to have long gaps between each time we put out news, screens or videos for our games. We're sorry if you find that frustrating but you can rest assured that we will have lots more to share about GTAV prior to the game's release on September 17th. We ask for your patience as we continue to get closer to that day.

OGunslinger

Go ahead and disagree but I bet the reason for the delay is that Rockstar are finishing up the Downloadable Content (DLC) and are adding San Fierro and Las Venturas as part of extra DLC cities. When we get GTA V these sections to this enormous Map might be blocked off until we purchase the DLC when they release a while after GTA V has been out. To make the Map of GTA V even BIGGER.

Take some notes on other games that have blocked off other areas off the Map until their DLC was available. *Midnight Club: Los Angeles (South Central) and Need For Speed Most Wanted (an Airport just got added) I'm telling you this could be a reason. Anyways, feel free to disagree because I'm just typing random stuff that pops up in my head when I'm puffin on "green" xD
R* K

@OGunslinger Hey mate, please see the comment at the top of this thread. There is only one reason GTAV has been delayed: to give us more time to make the game as good as it needs to be. Any other theories or speculations are just not the case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:46
En er zijn weer 10 screenshots vrij gegeven.

Afbeeldingslocatie: http://i1293.photobucket.com/albums/b588/YdieresiS/20130327141812-actual_1364388007_zps4fe4e78f.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1293.photobucket.com/albums/b588/YdieresiS/20130327141807-actual_1364387961_zps77f4ecef.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1293.photobucket.com/albums/b588/YdieresiS/20130327141801-actual_1364387903_zps99ca1098.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1293.photobucket.com/albums/b588/YdieresiS/20130327141755-actual_1364387865_zps74a86800.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1293.photobucket.com/albums/b588/YdieresiS/20130327141747-actual_1364387827_zpsb369a22a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1293.photobucket.com/albums/b588/YdieresiS/20130327141741-actual_1364387787_zps02350623.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1293.photobucket.com/albums/b588/YdieresiS/20130327141735-actual_1364387755_zps8b91d8db.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1293.photobucket.com/albums/b588/YdieresiS/20130327141728-actual_1364387695_zpsaea43396.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1293.photobucket.com/albums/b588/YdieresiS/20130327141721-actual_1364387659_zpsaf7bb036.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1293.photobucket.com/albums/b588/YdieresiS/20130327141714-actual_1364387558_zpsd2ae8dc0.jpg

Erg mooie screens vind ik zelf. Ziet er gelikt uit en aan de hand van de minigun en het skydiven denk ik dat er weer behoorlijk wat fun in de game zit. Ook het duiken lijkt mij erg leuk als afwisseling.

[ Voor 39% gewijzigd door YdieresiS op 27-03-2013 15:05 . Reden: Afbeeldingen verkleind volgens forum regels. ]

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 18:48
Is er al iets bekend van de pre-order aanbiedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Ik heb daar nog niets over gehoord. In Amerika hadden ze wel een actie met van die viewers, maar verder heb ik er in Nederland nog niets over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
janvanmil schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:15:
Is er al iets bekend van de pre-order aanbiedingen?
Heel toevallig sprak ik daar vandaag iemand over, bij de Gamemania hebben ze een "aanbieding":
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e6wCTQPa7dTGk1rB3J4Dx5PW/full.jpg

Kan je hier in de online folder vinden, pagina 8, rechtsboven.

Je kan ook niks inruilen, krijg je ook een poster: http://www.gamemania.nl/D...spx?tabid=88&gmgame=26696

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
YdieresiS schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:50:
En er zijn weer 10 screenshots vrij gegeven.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Erg mooie screens vind ik zelf. Ziet er gelikt uit en aan de hand van de minigun en het skydiven denk ik dat er weer behoorlijk wat fun in de game zit. Ook het duiken lijkt mij erg leuk als afwisseling.
Tja ik kan er niet zoveel mee. Ik ben wel toe aan wat echte gameplay. Ik ben nog lang niet hyped in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 18:48
SChief schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:49:
[...]

Heel toevallig sprak ik daar vandaag iemand over, bij de Gamemania hebben ze een "aanbieding":
[afbeelding]

Kan je hier in de online folder vinden, pagina 8, rechtsboven.

Je kan ook niks inruilen, krijg je ook een poster: http://www.gamemania.nl/D...spx?tabid=88&gmgame=26696
Ik wacht nog maar even denk ik, een poster is niet iets waar ik op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

janvanmil schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:06:
[...]

Ik wacht nog maar even denk ik, een poster is niet iets waar ik op zit te wachten.
Bij Bart Smit doe je bij een pre-order ook gelijk mee met toekomstige pre-orderakties. Niet heel zeker of het Bart Smit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Cover art uitgelekt? Ik kon de Reddit post niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
En de Boxart is ook officieel door Rockstar on-line gezet:

Afbeeldingslocatie: http://i1293.photobucket.com/albums/b588/YdieresiS/actual_1364906194_zps85f638a7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zag hem ook al ja, hoop dat de release covers ook logo embossing krijgen net als LA noire en GTA IV!!

sowieso instant buy!

[ Voor 10% gewijzigd door iPodKiller op 02-04-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Mensen die "instant buy" roepen snap ik niet. Op basis waarvan? Het niet zo heel bijzondere 4e deel? Ik wacht rustig alle recensies en ervaringen af voordat ik deze haal. Als het cover en aim systeem weer zo ruk is en het rijden opnieuw lijkt alsof ik in een zeepkist over een ijsbaan glijd, dan wacht ik wel tot 'ie afgeprijsd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
GTA is sowieso instant buy

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

-dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door iPodKiller op 02-04-2013 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

bram1984 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:34:
Mensen die "instant buy" roepen snap ik niet. Op basis waarvan? Het niet zo heel bijzondere 4e deel? Ik wacht rustig alle recensies en ervaringen af voordat ik deze haal. Als het cover en aim systeem weer zo ruk is en het rijden opnieuw lijkt alsof ik in een zeepkist over een ijsbaan glijd, dan wacht ik wel tot 'ie afgeprijsd wordt.
Niet zo janken joh, daar bij Rockstar North weten ze heus wel wat ze doen hoor, btw als we over een spel uit 2008 gaan praten dan snap ik jou niet. Ze hebben beloofd dat de auto handling onder de schop(en dat het op een racegame moet lijken) gaat en er zitten elementen van San Andreas in(Los Santos, minigun, jets, bikes, dirtbikes, en etc. etc. etc.), wat wil je nog meer in een GTA hebben? Een beetje vertrouwen in R* North mag ook wel!!

GTA V walst over elke game die de afgelopen jaar en dit jaar zijn uitgebracht, dat weet ik nu al.

Kijk eens gewoon naar die sfeer joh!!!! F*ckin hell! :9~

Afbeeldingslocatie: http://media1.gameinformer.com/imagefeed/screenshots/GrandTheftAutoV/RSG_GTAV_Screenshot_030.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

bram1984 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:34:
Een Rockstar North game = instant buy. Elke keer weer.
Pagina: 1 ... 13 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Grand Theft Auto V komt voor de PlayStation 3 en Xbox 360 uit. Probeer de discussie over next-gen consoles of een PC versie zo veel mogelijk beperkt te houden. Slowchatten kan hier: GTA V slowchat en meer topic

Daarnaast willen we dat gifjes ed spaarzaam worden geplaatst en als ze worden gepost, dan aub als link, om zware load voor de mobile users te voorkomen.

We zijn als moderators een beetje klaar met het blijven verwijderen van slowchat, warez en offtopic reactie's. Daarom geldt er vanaf nu een streng moderatie beleid waarbij deze berichten gelden als genoeg reden voor een (temp) ban. Wees gewaarschuwd

Het delen van informatie over illegale, pirated versies is NIET toegestaan.