MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Verwijderd

Loxia 2/35 by Woutoud, on Flickr

FE 2.8/100 STF GM OSS by Woutoud, on Flickr
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2018 10:52 ]

Nu met lenzen en een klein broertje, de Sony A7 erbij en als lenzen de Sony Zeiss 55mm f/1.8 & Samyang 35mm f/2.8. Daarnaast een adapter halen voor wat vintage glas en misschien een wide-angle zoom voor wat filmwerk.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
De lenzen worden de komende tijd wel getest, will report back!
Hier met de 35L II, ik verwacht er veel van. Zijn voorganger de 5D3 vond ik niet echt schokkend qua beeldkwaliteit..
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
Goede keuze, hebem zelluf ookmennovanw schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:45:
Tussen al die opgevoerde Playstations ook nog een échte camera:
[afbeelding]
Hier met de 35L II, ik verwacht er veel van. Zijn voorganger de 5D3 vond ik niet echt schokkend qua beeldkwaliteit..
Krijg jij nog steeds personeelskorting ofzo?mennovanw schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:45:
Tussen al die opgevoerde Playstations ook nog een échte camera:
[afbeelding]
Dat vraagt mijn vrouw zich ook wel eens afToff schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 00:11:
Krijg jij nog steeds personeelskorting ofzo?Man, wat een geld... Uiteraard wens ik je veel plezier ermee en het is je van harte gegund, maar waar houdt het op?
Naja ik verkoop consequent wat ik niet gebruik en als ik iets nieuws koop betaal ik er nooit MSRP voor. Ik heb als (vooralsnog) laatste wens nog een 100-400 II en dan ben ik wel weer even voorzien.
Overigens kan die 100-400 nog wel even duren - gezien het huidige gat in de (foto-)begroting

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
Ach, er moet altijd wel iets te wensen over blijven toch? Mooi en veelzijdig objectief, lijkt mij, en een stuk betaalbaarder dan je laatste body. Zeker op de lange duur ook een stuk waardevaster.mennovanw schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:27:
[...]
Ik heb als (vooralsnog) laatste wens nog een 100-400 II en dan ben ik wel weer even voorzien.
Volgens mij kan je mevrouw van W wel overtuigen.

Eerste induk: Wat is ie stil
[ Voor 9% gewijzigd door mrc4nl op 05-05-2018 21:47 ]
ora et labora
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
-opslaan als before shot voor een before/after compilatie-mrc4nl schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 21:46:
De 15mm lag al een tijd lang alleen op de plank, ik heb een maatje voor hem gekocht.
[afbeelding]
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Mooie combo. Ga je volgens mij ook veel plezier aan belevenmrc4nl schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 21:46:
De 15mm lag al een tijd lang alleen op de plank, ik heb een maatje voor hem gekocht.
[afbeelding]
Grote broertje ziet er goed uit.hatsa schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:50:
Tweedehands Olympus OM-D E-M1 met batterijgrip gekocht, als grote broer voor de OM-D E-M10 ii. Die bevalt nog steeds prima en houd ik er ook bij voor compactheid met kleine lenzen, maar met de 75mm f1.8 en de 12-40mm f2.8, en met slecht weer, mag deze voortaan mee
[afbeelding]
[ Voor 45% gewijzigd door Daan_ op 06-05-2018 12:04 ]
Ik snap niet zo goed hoe je met amper 4200 clicks je flitsschoentje zo kunt laten slijten en dat kapje kwijt kunt raken, zeker niet als je verder overal zelfs nog de plastic zakjes van hebt, maar daar kan ik wel mee leven. Verder ziet ie er nog goed uit! Het is vergeleken met de M10 ii ook wel opeens een serieuze camera.Superdaantje schreef op zondag 6 mei 2018 @ 12:02:
[...]
Mooie combo. Ga je volgens mij ook veel plezier aan beleven
[...]
Grote broertje ziet er goed uit.
Is de body niet een beetje klein voor de lens?mrc4nl schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 21:46:
[afbeelding]
Valt wel mee. al mis ik wel een grip en een plek om mijn duim op te laten rustten. Maar aangezien ik een cnc machine heb moet dat wel goed komen
ora et labora
Olympus manco denk ik, bij mijn E-PL was ik hem regelmatig "kwijt" en ook mijn E-M10.2 valt hij er ook regelmatig af als ik de camera uit de tas haal. Dat ding zit gewoon te los op sommige camera's.hatsa schreef op zondag 6 mei 2018 @ 13:52:
Ik snap niet zo goed hoe je met amper 4200 clicks je flitsschoentje zo kunt laten slijten en dat kapje kwijt kunt raken, zeker niet als je verder overal zelfs nog de plastic zakjes van hebt, maar daar kan ik wel mee leven. Verder ziet ie er nog goed uit! Het is vergeleken met de M10 ii ook wel opeens een serieuze camera.
Maar fijne camera zo'n E-M1!
Verwijderd
Verwijderd
Probeer er één keer een flitser op te zetten die niet lekker past (waar nodig met een hamer) en laat het kapje tussen twee planken vallen.hatsa schreef op zondag 6 mei 2018 @ 13:52:
[...]
Ik snap niet zo goed hoe je met amper 4200 clicks je flitsschoentje zo kunt laten slijten en dat kapje kwijt kunt raken, zeker niet als je verder overal zelfs nog de plastic zakjes van hebt, maar daar kan ik wel mee leven. Verder ziet ie er nog goed uit! Het is vergeleken met de M10 ii ook wel opeens een serieuze camera.
Klinkt als een goed idee, maar ik sla even over, ok?Verwijderd schreef op zondag 6 mei 2018 @ 20:01:
[...]
Probeer er één keer een flitser op te zetten die niet lekker past (waar nodig met een hamer) en laat het kapje tussen twee planken vallen.

Vandaag mijn Canon boeltje ingeruild voor de andere kant! Ik kwam van de Sony A7 en die had echt een heerlijke sensor qua DR en kleur/beeld voor mij... Met de komst van 2 kinderen kon die AF het helaas echt niet meer bij houden. Beetje lichtsterke lenzen bij Sony FE zijn ook niet echt te doen... Ik heb de Sony toen ingewisseld voor de 70D en uiteindelijk upgegrade naar de Sigma 18-35. Hele fijne lens, soms net wat te kort en niet altijd even secuur met de AF. Gekeken of ik kon upgraden en na wat wikken en wegen uitgekomen op de Nikon D600!
Praktisch dezelfde fijne sensor uit mijn A7, met goede AF en prima betaalbaar glas. Ik weet van het shutter probleem, maar Nikon is daar redelijk coulant mee en de prijs van een tweedehands D600 is daardoor zo laag dat ik bij inruil van mijn Canon APS-C set bijna niks hoefde bij te leggen op een D600 + Nikkor 24-70 2.8 met 18k clicks.
Nu nog een 80-200 F2.8 en een leuke wide-angle zoom(17-35/18-35G) of prime (20 F2.8) en dan heb ik een leuke fullframe set, voor een prima prijsje. En die 1.8 primes van Nikon, zoals de 50mm en de 85mm zijn ook zeker niet mis!
Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
Nicejd1987 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:18:
[afbeelding]
Vandaag mijn Canon boeltje ingeruild voor de andere kant! Ik kwam van de Sony A7 en die had echt een heerlijke sensor qua DR en kleur/beeld voor mij... Met de komst van 2 kinderen kon die AF het helaas echt niet meer bij houden. Beetje lichtsterke lenzen bij Sony FE zijn ook niet echt te doen... Ik heb de Sony toen ingewisseld voor de 70D en uiteindelijk upgegrade naar de Sigma 18-35. Hele fijne lens, soms net wat te kort en niet altijd even secuur met de AF. Gekeken of ik kon upgraden en na wat wikken en wegen uitgekomen op de Nikon D600!
Praktisch dezelfde fijne sensor uit mijn A7, met goede AF en prima betaalbaar glas. Ik weet van het shutter probleem, maar Nikon is daar redelijk coulant mee en de prijs van een tweedehands D600 is daardoor zo laag dat ik bij inruil van mijn Canon APS-C set bijna niks hoefde bij te leggen op een D600 + Nikkor 24-70 2.8 met 18k clicks.![]()
![]()
Nu nog een 80-200 F2.8 en een leuke wide-angle zoom(17-35/18-35G) of prime (20 F2.8) en dan heb ik een leuke fullframe set, voor een prima prijsje. En die 1.8 primes van Nikon, zoals de 50mm en de 85mm zijn ook zeker niet mis!
Nu je sig nog even aanpassen
I knowcitruspers schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:47:
Gaaf! Nikon repareert het sluiterprobleem nog steeds gratis trouwens, heb mijn D600 ~een week geleden opgestuurd en inmiddels weer terug.
Moet wel even wennen aan de Nikon bediending nog. Die vond ik bij Canon ietjes fijner. Vooral dat alles met 1 hand kan. Nu nog een beetje aan het pielen met bijv iso instellen of focusmode aanpassen. Auto iso is dan wel weer top in A priority, houdt ook rekening met sluitertijd en brandpuntsafstand, handig!
[ Voor 22% gewijzigd door jd1987 op 09-05-2018 07:24 ]
Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
En daarom heb ik dus ooit voor Canon gekozen!jd1987 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 23:29:
Moet wel even wennen aan de Nikon bediending nog. Die vond ik bij Canon ietjes fijner. Vooral dat alles met 1 hand kan. Nu nog een beetje aan het pielen met bijv iso instellen of focusmode aanpassen.
Volgens mij kan je tegenwoordig ook bij Canon de boel aardig aanpassen... alleen de brandpuntsafstand weet ik niet zeker...Auto iso is dan wel weer top in A priority, houdt ook rekening met sluitertijd en brandpuntsafstand, handig!
Maar goed... anything is better than a SoooNiet!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

De Nikon 80-200mm F2.8 D. Echt in als-nieuw conditie met doppen, lenskap en leren lenskoker. De 2e versie van de 80-200 push pull, die een stuk sneller focus dan de originele en met D metering. Retescherp exemplaar ook!
Daarmee mijn FX basis compleet
[ Voor 4% gewijzigd door jd1987 op 11-05-2018 15:38 ]
Dan heb je tenminste nog het idee dat je wat degelijks in handen hebt.

http://www.naturfotograf....om_03.html#AF80-200f2.8ED
Hier kun je zien:
http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/serialno.html#70-xxPro
uit welk jaartal je fraaie Nikkor ongeveer stamt.
20 jaar geleden was het al een kwalitatief hoogwaardig stuk optisch gereedschap.
En dat is het waarschijnlijk over 20 jaar nog steeds.

Heb 'em afgelopen week in Frankrijk goed uit kunnen proberen en ik moet zeggen: wat ben ik blij met dit fijne apparaatje! Heb 'em helaas wel net voor de cashback-actie gekocht (stom, totaal niet bij stil gestaan), maar dat mag de pret niet drukken. De camera heb ik, zoals je hierboven kunt zien, voorzien van een screenprotector, een leren halfcase en polsband, aluminium duimgrip (best wel handig met al die knoppen die je anders spontaan via je handpalm indrukt) en een houten ontspanknopopzetstukdinges. Ik hou wel van retro
Foto's zijn superscherp vanaf f2.8, fantastische filmsimulaties (Acros als favoriet) en ondanks de vele knoppen en het uitgebreide menu toch makkelijk te bedienen zodra je basisinstellingen onder de knie hebt.
De camera is in zekere zin een vervanger van een Canon dsrl waarvan ik het gesjouw spuugzat was. Ik had daar weliswaar een groter optisch bereik mee, maar in de praktijk maakte ik voor 90% van de tijd toch gebruik van de standaard zoomlens (17-55 mm). Nu neem ik makkelijker de camera mee (want: jaszakformaat) en zoom ik met m'n benen
Wel oppassen bij water en ravijnen
Van de week een tweedehands Zeiss Distagon 4/18mm ZM T* op de kop getikt. Die blijkt dus niet meer geproduceerd te worden (

Praktisch niet gebruikt (geen gebruikerssporen) en compleet in doos.
Grote voordeel van deze ZM groothoek is dat ik mijn Lee filters er op kwijt kan (58mm filterdraad) voor wat landschap / long exposure plaatjes.
[ Voor 5% gewijzigd door BlaTieBla op 12-05-2018 09:02 . Reden: nu met plaatje ]
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Oeh, die is mooi!!!! Een van de Zeissjes die ik zelf nog mis. Heb de 28, 35, 50 en 85 van de Distagon serie. Echte toppers!BlaTieBla schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 09:01:
[...]
Wel oppassen bij water en ravijnen.
Van de week een tweedehands Zeiss Distagon 4/18mm ZM T* op de kop getikt. Die blijkt dus niet meer geproduceerd te worden (![]()
![]()
) en tweedehands niet echt makkelijk aan te komen.
[afbeelding]
Praktisch niet gebruikt (geen gebruikerssporen) en compleet in doos.
Grote voordeel van deze ZM groothoek is dat ik mijn Lee filters er op kwijt kan (58mm filterdraad) voor wat landschap / long exposure plaatjes.
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
ZM lenzen worden voor meetzoekercamera's gemaakt. Officieel voor Zeiss Ikon camera's, maar eigenlijk gewoon voor LeicaVerwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:21:
Gaaf dingetje ja! Werkt dat nog okay op een range finder?
Het is vooral lastig om iets niet in focus te hebben met 18mm. Enige wat ff wennen is is de viewfinder. De interne gaat maar tot 28mm. Dus je mist aan beide kanten 5mm aan field of view. Maar door je ogen (geforceerd) anders voor de viewfinder te houden kan je wel net de randen van die 18mm waarnemen. En anders vooral de liveview gebruiken (wat een vereiste is voor met die Lee filters).Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:21:
Gaaf dingetje ja! Werkt dat nog okay op een range finder?
Groot nadeel van die losse vierwfinders is dat ze bijna de helft van zo'n objectief kosten.Universal Creations schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 20:16:
Met een speciale zoeker lukt dat beter, of gewoon liveview
[ Voor 20% gewijzigd door BlaTieBla op 13-05-2018 07:30 ]
Werd nieuwsgierig door deze opmerking van je en man, man, man wat is dat spul duur. Maar op marktplaats zag ik een advertentie die misschien wat voor je is:BlaTieBla schreef op zondag 13 mei 2018 @ 07:25:
[...]
Groot nadeel van die losse vierwfinders is dat ze bijna de helft van zo'n objectief kosten.
https://www.marktplaats.n...eiss-18mm-viewfinder.html
Die 175 is iig al minder dan de helft van een nieuwe.Kwintessens schreef op zondag 13 mei 2018 @ 10:09:
[...]
Werd nieuwsgierig door deze opmerking van je en man, man, man wat is dat spul duur. Maar op marktplaats zag ik een advertentie die misschien wat voor je is:
Ik heb de leica 18mm zoeker. Ik zou wanneer je van precies kaderen houdt kiezen voor live view. Het beeld is fijn door beide zoekers (zeiss iets beter gecorrigeerd, leica compacter maar nog eens flink duurder) maar niet heel precies. Prima dus maar het moet je wel liggen.BlaTieBla schreef op maandag 14 mei 2018 @ 08:39:
[...]
Die 175 is iig al minder dan de helft van een nieuwe.
Leica MM + Sony A9
Ooit deze jongen gehad (of het broertje hiervan). Erg lekkere lens en scherpte per euro is ongekend. Tegenwoordig gebruik ik de moderne, maar die zijn praktisch niet scherper dan dit.jd1987 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 15:38:
En inmiddels deze flinke jongen opgehaald
De Nikon 80-200mm F2.8 D. Echt in als-nieuw conditie met doppen, lenskap en leren lenskoker. De 2e versie van de 80-200 push pull, die een stuk sneller focus dan de originele en met D metering. Retescherp exemplaar ook!
Hele fijne camera! Ik heb zelf het de X100T en deze bevalt al 2 jaar prima. Veel plezier ermeeGideon schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 17:40:
Nou, ik geloof dat ik een beetje verliefd ben geworden
* A6000+kitlens + 50mm 1.8 voor 450,- ! (De 50mm is inmiddels weer verkocht)
* 16-70 en 55mm voor 350 per stuk !
* 50mm Macro nieuw voor 333 !
Een paar jaar terug had ik de A6000 verkocht voor de overstap naar fullframe, maar op een of andere manier blijft deze camera me sieren vanwege de compactheid, prijs en features.
Hebben jullie trouwens meerdere camera's? (Voel me namelijk een beetje schuldig door "overbodige" luxe, herkenbaar gevoel?)
Ik denk dat ik de A6000 ga gebruiken als scouting camera en voor behind the scenes time lapses in de studio. Dit zie ik tegenwoordig steeds vaker terugkomen en denk dat het een leuke toevoeging is aan het eindproduct.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Slapende verkoper ofzo?
Veel plezier dermee!
Tja, het gras bij de buren... En dat terwijl die nieuwe Sony's verschrikkelijk handige eye focus hebben wat voor rondrennende kinderen ideaal is. Zie verschillende profs in m'n omgeving overstappen en heb zelf ook lang zitten wikken en wegen tussen een 5d4 en A7Rii en zelfs een tijdje een A7 gehad om te zien of ik kon wennen. Fijn ding maar uiteindelijk omwille van m'n glas en de ergonomie is het toch die canon geworden, maar nog steeds lonkt de Sony, misschien een A7iii alsjd1987 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:18:
[afbeelding]
nieuw backup toestel en voor vakanties...
Al wel even mee zitten spelen en wat vooral opvalt is de verschrikkelijke hoeveelheid extra opties t.o.v. mijn oude 350D... Wat kan deze camera veel en wat heb ik zin om dit allemaal te gaan gebruiken! Daarnaast voelt de camera solide aan, ik houd persoonlijk van een forse camera. Nu weer even doorsparen voor een betere telelens en een goede macro!

Hopelijk is de foto te zien, staat op Flickr op private...
[ Voor 24% gewijzigd door Koelman87 op 23-05-2018 21:29 ]
Geen last van back/front focus? Ik heb in mijn begin jaren ook de push pull versie gehad. Die was onbruikbaar op 180- 200mm F2.8 op dichte tot medium afstand, omdat de focus er altijd net naast (lees: voor of na, ik weet het niet meer ). En AF fine tuning bracht geen oplossing, want de afwijking was niet lineair - dus compenseren voor foto's op 200mm, zorgde voor onscherpe foto's op 80-100mm..jd1987 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 15:38:
En inmiddels deze flinke jongen opgehaald
[afbeelding]
Ik dacht eerst dat het aan mijn exemplaar lag, maar toen ik rondlas was het een bekend probleem bij de 80-200 pushpulls op moderne DSLR's. Uiteindelijk de AF-D versie met twee ringen gekocht in de hoop om van het probleem af te zijn. Helaas. Net hetzelfde. Pas toen ik een versleten AF-S 80-200 kon kopen voor weinig geld, had ik eindelijk een Nikon 80-200 F2.8 die wél correct focuste. Omdat die lens toch duidelijk al wat te verduren had gekregen en heel af & toe de AF gewoon happerde, uiteindelijk bij de Tamron 70-200 F2.8 VC G1 geëindigd en perfect tevreden.
Dus ik ben elke keer benieuwd naar ervaringen van mensen die toch zo'n 80-200 push pull aankopen en gebruiken op digitale bodies
OT: Ik hoop snel hier wat plaatjes te zien van een Nikon D760. Eén van m'n D750's zit over 200.000 kliks en kan dus wel wat rust gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door Mlazurro op 24-05-2018 02:10 ]
Sorry voor off topic, dacht dat dit Nikon topic was

[ Voor 22% gewijzigd door MattiB op 24-05-2018 08:05 ]
Kak, toch d'r in getrapt. Na 13 jaar trouwe dienst moet de D70 het veld ruimen voor iets anders.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2018 20:18 . Reden: Alleen eigen foto's ]
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
@WhizzCat Lekker hoor, nog steeds fantastische camera!
Kak, alleen DX lenzen... nou ja, dan vanmiddag ook nog maar even een 28-70 scorenjd1987 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:46:
@Mlazurro Geen last van gehad, hij is natuurlijk iets softer op 200mm, maar nog steeds ragscherp. Hele fijne portretten mee geschoten op een bruiloft afgelopen vrijdag. Ik heb het probleem ook gelezen, maar treed op op 200mm op minimale focus distance. Nog geen last van gehad in de praktijk.
@WhizzCat Lekker hoor, nog steeds fantastische camera!
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Veel plezier ermee! Waarom geen 24-70?WhizzCat schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:17:
[...]
Kak, alleen DX lenzen... nou ja, dan vanmiddag ook nog maar even een 28-70 scoren
Overweeg trouwens ook even serieus een Sigma 35mm 1.4! Geen zoom, wel f/1.4, megascherp. Staat er hier ook een op V&A, zie ik.
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Hele mooie en fijne lens die Sigma, was mijn grote liefde op FF
Overigens blijft die D800 ook erg mooi zeg
[ Voor 24% gewijzigd door sapphire op 24-05-2018 13:30 ]
Fuuuuuu ...WhizzCat schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:28:
[afbeelding]
Kak, toch d'r in getrapt. Na 13 jaar trouwe dienst moet de D70 het veld ruimen voor iets anders.
*knip*
Iets met vakantiegeld te korttobiasvs schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:51:
[...]
Veel plezier ermee! Waarom geen 24-70?
Overweeg trouwens ook even serieus een Sigma 35mm 1.4! Geen zoom, wel f/1.4, megascherp. Staat er hier ook een op V&A, zie ik.
35mm is zeker nog een optie!
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2018 20:18 . Reden: Alleen eigen plaatjes ]
Piet91 in "[Fotoapparatuur] Aanbiedingen 2017 & 2018"
Piet91 in "Centraal Fototas Topic - Deeltje 4"

Excuus, hierbij een zelf geschoten plaatje. Waarschijnlijk een van de laatsten door de D70 gemaakt, die mij jarenlang trouw gedient heeft.
D800 + 28-70 2.8 AF-S D
Wat een mooie combi
Yup, tot nu toe erg tevreden, maar wat ik uit de krochten van mijn kelder zo juist opdook, bij het zoeken naar mijn statieven:RobbieHifi schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 12:37:
Die dikke 28-70 AF-S is echt fijn. Zwaar maar echt net zo goed als die moderne jongens. Vorig jaar staakte die van mij met foto's maken, toen alles overgegaan naar primes.

Als dat niet vintage is, weet ik het ook niet meer
Zelf jaren geleden overgestapt van D90 naar D800 en 24-70.
Was best ff aanpassen.
Nikon Club Nederland heeft een D800 topic met wat handige tips.
Ik heb die 80-200 af-d push pull 2e versie op een d90 gehad.
Geweldig objectief maar.....mits de focus klopte...ik werd gek van de back focus met dat ding......Heb er veel op de gok handmatig mee scherpgesteld.
Heb ik dan een of andere magische versie?
Random 200mm shot gepakt uit een bruiloft die in aan het bewerken ben:

1:1 crop

Prima scherp, focuspunt lag op het linker oog. Op 80-135 is ie nog een stukje scherper:

Geen sharpening toegepast in LR, ook nog geen misfocus tegengekomen
[ Voor 15% gewijzigd door jd1987 op 29-05-2018 23:27 ]

Hiermee kan ik mn camera aan mijn backpack hangen ipv aan de strap, eens kijken of dat handiger is.
(twee camera's aan dezelfde strap is iig drama )
ora et labora
Het is nu officieel. Je hebt een magische versiejd1987 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:58:
@Prozac[NL] @Mlazurro
Heb ik dan een of andere magische versie?
(...)
Veel plezier met de lens en zijn bokeh
Ik heb sinds kort de Peak Design Capture om m’n camera aan m’n tas te hangen, en daar ben ik echt heel erg blij mee. Ook voor lenzen wisselen is het ideaal. Maar ik heb ook een strak van dat merk, dus had al een plate op mn camera zitten.mrc4nl schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:06:
Ik had een extra uniloop nodig voor mm nieuwe camera, en kon voor paar euro extra deze kopen (set van twee)
[afbeelding]
Hiermee kan ik mn camera aan mijn backpack hangen ipv aan de strap, eens kijken of dat handiger is.
(twee camera's aan dezelfde strap is iig drama )
Er komen nieuwe anchors, de huidige kunnen snel slijten. Ik krijg kosteloos nieuwe.hatsa schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:19:
[...]
Ik heb sinds kort de Peak Design Capture om m’n camera aan m’n tas te hangen, en daar ben ik echt heel erg blij mee. Ook voor lenzen wisselen is het ideaal. Maar ik heb ook een strak van dat merk, dus had al een plate op mn camera zitten.
het "handige" van deze conectors, is dat je ze bovenop de camera vastmaakt, en je de onderkant dus vrijhoud.hatsa schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:19:
[...]
Ik heb sinds kort de Peak Design Capture om m’n camera aan m’n tas te hangen, en daar ben ik echt heel erg blij mee. Ook voor lenzen wisselen is het ideaal. Maar ik heb ook een strak van dat merk, dus had al een plate op mn camera zitten.
ora et labora

De Sigma 35mm art verkocht, na 4 jaar intensief gebruik begon ik mij meer en meer te ergeren aan de wisselvalligheid van de autofocus. Vooral met tegenlicht of in het duister wilde de Sigma er nog wel eens naast zitten.
Anyway, het vakantiegeld is wel weer op zo.
En terecht. Prima combi, 5D4 en 35LII. Bijna fotografische perfectieChrisLNFF schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:11:
[afbeelding]
De Sigma 35mm art verkocht, na 4 jaar intensief gebruik begon ik mij meer en meer te ergeren aan de wisselvalligheid van de autofocus. Vooral met tegenlicht of in het duister wilde de Sigma er nog wel eens naast zitten.
Mooie combi !ChrisLNFF schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:11:
[afbeelding]
Maar wait whut, mis focus met de Sigma
Sinds ik bruiloften schiet ben ik er natuurlijk ook wat kritischer op geworden. Die sigma is, als het raak is, echt een waanzinnig objectief. Maar bij ceremonies enz had ik behoefte aan meer betrouwbaarheid.sapphire schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:45:
[...]
Mooie combi !![]()
Maar wait whut, mis focus met de SigmaDan krijgen we nu weer een gevalletje ent als hierboven want ik had mijn ART vanaf vlak na de launch tot afgelopen februari en heb echt zelden tot nooit een misfocus gehad met de bejaarde AF van mijn 5DII. Had ik ook een magisch exemplaar
Nuff said, bij bruiloften moet je gewoon geen enkele twijfel hebben en moet de AF spot-on zijnChrisLNFF schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:55:
[...]
Sinds ik bruiloften schiet ben ik er natuurlijk ook wat kritischer op geworden. Die sigma is, als het raak is, echt een waanzinnig objectief. Maar bij ceremonies enz had ik behoefte aan meer betrouwbaarheid.
Na 2 weken met LV hebben moeten werken heb ik de knoop doorgehakt en die 18mm viewfinder gekocht. Heb er 125 voor betaald. Echt geen geld voor de staat waarin die verkeert.Kwintessens schreef op zondag 13 mei 2018 @ 10:09:
[...]
Werd nieuwsgierig door deze opmerking van je en man, man, man wat is dat spul duur. Maar op marktplaats zag ik een advertentie die misschien wat voor je is:
Dus nogmaals dank voor die tip.
Tof dat je dat nog even laat weten. En graag gedaan natuurlijk. :-)BlaTieBla schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 19:35:
[...]
Na 2 weken met LV hebben moeten werken heb ik de knoop doorgehakt en die 18mm viewfinder gekocht. Heb er 125 voor betaald. Echt geen geld voor de staat waarin die verkeert.
Dus nogmaals dank voor die tip.
Ruim 200 euro goedkoper en dan zit er ook nog een 2.4GHz radio remote bij met fancy interval features en dergelijke.
Tevens mijn telelenzen een jasje aangetrokken

D500 + Meike MB-D17 + 200-500 in lenscoat

300mm 2.8 VRII + lens2scope in lenscoat
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

So far onder de indruk, keurig apparaatje en werkt feilloos.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Camera had ik al, Panasonic 15mm f1.7 is nieuw. Lekker klein setje zo!
heerlijke lens die 15 1.7hatsa schreef op maandag 18 juni 2018 @ 20:38:
Tussen al die grote lenzen ook maar mijn nieuwe aanwinst. Best even over zitten twijfelen, maar uiteindelijk kriebelde vakantiegeld toch te erg op m'n bankrekening![]()
[afbeelding]
Camera had ik al, Panasonic 15mm f1.7 is nieuw. Lekker klein setje zo!
ora et labora
Voor de geinteresseerden:Pixeltje schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 20:23:
Vandaag een nieuw speeltje gehaald, met name omdat mijn vorige trigger-setje niet meer in sync was.
[afbeelding]
[afbeelding]
So far onder de indruk, keurig apparaatje en werkt feilloos.
productreview: Yongnuo YN-E3-RT (Canon ST-E3-RT) Transmitter review door Pixeltje
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Eerste indrukken:
- Een rangefinderachtige body vind ik voor een mirrorless fijner dan zo'n DSLR-stijl (ga m'n X-Pro1 dus wel missen
)
- De body is best klein en licht in vergelijking met een grote EOS-spiegelreflex.
- Autofocus met PDAF is veel sneller. De 35mm wordt ineens bruikbaar voor actie! De 18-55 daarentegen is niet merkbaar sneller en blijft een klein beetje hunten. Overigens geldt de snelheidswinst alleen voor de middelste 9 PDAF-focuspunten, daarbuiten is er nagenoeg geen verschil. Met gezichtsdetectie (handig voor als ik de camera uit handen geef, denk ik) gebruikt 'ie op alle punten contrastdetectie (zonde!), dus verwacht ook daar geen grote snelheidsverbetering.
- Viewfinder is scherper en met name groter.
- De tactiele feedback van de D-pad achterop is echt ruk.
- De vele Fn-knopjes zijn daarentegen wel fijn.
- De AF-selectieswitch voor op de body (AF-S, AF-C, MF) had beter de volgorde AF-S, MF, AF-C kunnen hebben. Die volgorde hebben ze volgens mij veranderd na het geklaag van X100-gebruikers (die gebruikten MF veel vaker want AF-C was ruk, en de switch was lastig in de middelste positie te plaatsen), maar bij een body waarbij AF-C (hopelijk?) wat beter werkt, zou ik liever blind tussen die twee willen kiezen.
[ Voor 6% gewijzigd door tobiasvs op 21-06-2018 15:56 ]
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Ik word ook schijtziek van de misfocus van mijn 50 1.4 Art. Zelfs na aanpassingen via het dock.sapphire schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:45:
[...]
Mooie combi !![]()
Maar wait whut, mis focus met de Sigma
Van mij mag die ook weg, alleen nog inlezen voor een goede vervanger rond datzelfde bedrag.
Hoe bevalt deze lens2scope ? Is het een waardig alternatief voor een losse spotterscope?Orion84 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 09:59:
300mm 2.8 VRII + lens2scope in lenscoat
Zie alleen dat de verkrijgbaarheid niet heel erg bijzonder meer is
Bevalt goed. Het oculair is iets minder aangenaam in gebruik als dat van een goede scope (naar mijn gevoel kost het met met de lens2scope iets meer moeite om er goed recht doorheen te kijken dan bij de Nikon Fieldscope van mijn pa en de scopes van Swarovski presteren op dat vlak nog weer wat beter), maar de beeldkwaliteit is meer dan prima als je een beetje fatsoenlijke telelens gebruikt.Wannial schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:32:
[...]
Hoe bevalt deze lens2scope ? Is het een waardig alternatief voor een losse spotterscope?
Zie alleen dat de verkrijgbaarheid niet heel erg bijzonder meer is
Voor welke mount zoek je er een?
[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 21-06-2018 17:40 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
kwalitatief gezien, hoe zou het verhouden tot zoiets? (dit is natuurlijk maar een simpelere scope)
https://www.amazon.com/Va...rd+Endeavor+XF+80A+20-60x
Ik kan evt ook deze er op zetten pricewatch: Sigma 70-300mm F4-5.6 DG Macro (Canon) (maar dan nikon)
zodat ik de 100-400 op de camera kan houden
[ Voor 45% gewijzigd door Wannial op 21-06-2018 17:47 ]
Ik stuur je zo even een DM, ik heb namelijk 2 versies van die lens2scope in bezit, je mag er best een keer 1 lenen om te kijken of het wat is
Leuk om eens een rangefinderstyle camera te hebben. Eerste indruk is goed. Ergonomie is top, en als linksoog voldoet dit prima. OVF is helemaal top met schakeling naar EVF. Ben al meteen aan het overwegen of ik alles niet voor een XPro 2 moet gaan inruilen. bevalt erg goed, al heb ik hem maar net. Geschoten met mijn iphone: XPro1 met de Samyang 12mm

[ Voor 7% gewijzigd door Tomas_ op 21-06-2018 20:08 ]
[ Voor 86% gewijzigd door Daan_ op 22-06-2018 11:15 ]

77mm WA filter ring

Lee Bigstopper + foundation kit

My middle finger salutes you.
Mooi ding, ik heb er ook nog een liggen. Door de betere autofocus van de X-T1 gebruik ik hem niet zo veel, maar het blijft een fijne camera in het gebruik.technonose schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:03:
Vanwege het feit dat mijn X-T20 waarschijnlijk minimaal 3 weken in reparatie is (via Duitsland naar Engeland) heb ik een Xpro-1 kunnen overnemen van een medetweaker ;-)
Leuk om eens een rangefinderstyle camera te hebben. Eerste indruk is goed. Ergonomie is top, en als linksoog voldoet dit prima. OVF is helemaal top met schakeling naar EVF. Ben al meteen aan het overwegen of ik alles niet voor een XPro 2 moet gaan inruilen. bevalt erg goed, al heb ik hem maar net. Geschoten met mijn iphone: XPro1 met de Samyang 12mm

De gewone M240 had ik al, nu deze als tweede body erbij. Op de M-P de Voigtlander 50/1.5 en op de 240 de 90mm Summicron. En voor de overzichtsshots heb ik ook nog een Voigtlander 21/1.8 en een 35mm 1.4.
Zo, nu ben ik even klaar,...
(misschien nog een M3? of een 28summilux, of,....)
Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl
Wait whut...Citruspers op Fujicitruspers schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:44:
[...]
Mooi ding, ik heb er ook nog een liggen. Door de betere autofocus van de X-T1 gebruik ik hem niet zo veel, maar het blijft een fijne camera in het gebruik.
Alle foto- en videografiegerelateerde hardware mag gepost worden, zolang je maar eigen foto's maakt