Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:45
Iedereen z'n mening, maar ook ik ga gewoon voor origineel. Misschien is het het gevoel wat ik erbij heb, maar dan is dat maar zo. Ik ken ook genoeg mensen die liever geen Sandisk als geheugenkaartjes gebruiken, of een flitser van een of andere niet-canon merk (op hun canon camera). Moet iedereen lekker voor zichzelf weten, maar soms is het ook gewoon het gevoel wat je erbij hebt.

Ik ben het trouwens wel met je eens over het kapot gaan van grip/accu/body. Daar zal echt 0 verschil inzitten met een originele canon grip, wat betreft garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-01 19:17

wavemaster100

Very ZEISS

Zullen we nu weer door gaan met gearpr0n? :>

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ventieldopje schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:47:
Maar wat gebeurt er als je een Phottix grip hebt of een nep accu en het spulletje kapot gaat inclusief je body. Als je nog garantie hebt op je body denk ik dat ze je eerder willen helpen als je een Canon grip gebruikt hebt dan een 3rd party grip.
Dat ligt geheel aan de winkel (sommigen zijn coulant, als je body + grip er hebt gekocht zijn ze het wettelijk verplicht, etc.), hoe de schade is ontstaan (alleen fabricagefouten worden gedekt) en de duur van de garantie. Garantie op camera's is niet zo geweldig lang, jaartje of 2 en het beslaat alleen maar fabricagefouten. Na 6 maanden zul je dan ook moeten bewijzen dat het om een fabricagefout gaat. Zie ook consuwijzer.nl. Het zijn dus allemaal zaken die je ook zult hebben wanneer je alles origineel hebt.
Een stukje zekerheid is voor mij waarom ik iets meer betaal voor een grip en accu's. Iets belangrijks als de grip en accu's van je camera vind ik persoonlijk echt zonde om op te besparen, maar zoals ik al zeg dat is persoonlijk. Deze discussie is al eerder gevoerd trouwens :)
Zekerheid die tussen de oren zit. Buiten dat zijn voor dit soort dingen ook verzekeringen zoals de kostbaarhedenverzekering bedacht. Die kijken niet zo hard naar het merkje wat er op staat. Maar het is vrij naïef om te denken dat je met origineel spul helemaal veilig zit of je nou het originele merk spul of een of ander 3rd party ding hebt en juist dat was nou mijn punt. Er kan altijd iets mis gaan en winkels zullen altijd moeilijk doen met garantie. De kans dat een winkel zich aan de wet houdt op dit vlak is heel erg klein.

Mooi voorbeeld van merkspul: koop eens Moleskine notitieboekjes en schrijf daar eens in met diverse vulpennen en inkten. Koop dan eens goedkope notitiebloks bij Staples. Voor de niet ingewijden: Moleskine papier is pleepapier wat totaal niet samen gaat met 99% van de vulpennen en inkten terwijl het veel goedkope 3rd party papier van Staples daar geen enkele moeite mee heeft. Het goedkopere merkloze spul is dus 2398429347823497x beter dan het dure merk spul. Een merkje zelf is dus nietszeggend. Wees slim en kijk naar de inhoud ipv je compleet blind te staren op een merk. En dat is punt 2 wat ik bedoelde ;)

Resumerend: wie z'n huiswerk goed doet heeft lang plezier van z'n spullen. Wie zich blind staart op merken daarentegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:32

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

ppl schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 01:52:
[...]

Dat ligt geheel aan de winkel (sommigen zijn coulant, als je body + grip er hebt gekocht zijn ze het wettelijk verplicht, etc.), hoe de schade is ontstaan (alleen fabricagefouten worden gedekt) en de duur van de garantie. Garantie op camera's is niet zo geweldig lang, jaartje of 2 en het beslaat alleen maar fabricagefouten. Na 6 maanden zul je dan ook moeten bewijzen dat het om een fabricagefout gaat. Zie ook consuwijzer.nl. Het zijn dus allemaal zaken die je ook zult hebben wanneer je alles origineel hebt.

[...]

Zekerheid die tussen de oren zit. Buiten dat zijn voor dit soort dingen ook verzekeringen zoals de kostbaarhedenverzekering bedacht. Die kijken niet zo hard naar het merkje wat er op staat. Maar het is vrij naïef om te denken dat je met origineel spul helemaal veilig zit of je nou het originele merk spul of een of ander 3rd party ding hebt en juist dat was nou mijn punt. Er kan altijd iets mis gaan en winkels zullen altijd moeilijk doen met garantie. De kans dat een winkel zich aan de wet houdt op dit vlak is heel erg klein.

Mooi voorbeeld van merkspul: koop eens Moleskine notitieboekjes en schrijf daar eens in met diverse vulpennen en inkten. Koop dan eens goedkope notitiebloks bij Staples. Voor de niet ingewijden: Moleskine papier is pleepapier wat totaal niet samen gaat met 99% van de vulpennen en inkten terwijl het veel goedkope 3rd party papier van Staples daar geen enkele moeite mee heeft. Het goedkopere merkloze spul is dus 2398429347823497x beter dan het dure merk spul. Een merkje zelf is dus nietszeggend. Wees slim en kijk naar de inhoud ipv je compleet blind te staren op een merk. En dat is punt 2 wat ik bedoelde ;)

Resumerend: wie z'n huiswerk goed doet heeft lang plezier van z'n spullen. Wie zich blind staart op merken daarentegen...
Op je laatste geef ik je gelijk. Zo doet een 35mm f/1.4 van Samyang het erg goed, beter dan de Canon van zijn prijs klasse, op zo'n moment ben ik dus bereid om van Canon's eigen merk af te stappen, zelfde met Carl Zeiss. Maar voor grips en andere accesoires heb ik gewoon zelf zoiets van goed ik heb de hele tijd dat ding in mijn handen, ik wil dat het goed is en ik wil er geen gezeik mee, nou kan ik uren zoeken om een paar honderd euro te besparen of ik kan een Canon grip kopen.

Dat is gewoon écht een persoonlijke keuze ook al geloof ik best dat je opgelicht wordt waar je bij staat. De een voelt zich prima gelukkig met een Sigma lens waar de ander het liefste een Carl Zeiss heeft. Het geld groeit mij ook niet op de rug hoor, miereneuker eerste klas misschien maar ik koop dingen waarvan ik denk dat die goed genoeg zijn voor wat ik wil zodat ik later niet teleurgesteld ben dat ze niet de resultaten leveren waar ik naar op zoek ben, ik wil geen concessies doen. ;)

Om het samen te vatten, heb jij een 3rd party grip en ben jij daar compleet tevreden mee. Hartstikke tof, je moet kopen wat het beste bij jou wensen en budget past. Sommige mensen kiezen voor de beste prijs / kwaliteit, sommigen voor de beste prijs en sommigen alleen voor kwaliteit, dit is nogmaals zeer persoonlijk. Uiteindelijk gaat het er om dat je plezier hebt in je hobby (of werk) en dat je ontspannen kan doen wat je zo leuk vind. Het is dus écht niet zo bedoeld dat ik mensen beoordeel op hun gear, dat is wel het laatste wat ik doe. Een paar van de mooiste platen die ik zelf geschoten hebt zijn geschoten met een 450D en 18-55.

[ Voor 9% gewijzigd door Ventieldopje op 14-01-2012 03:01 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:18
En dan gaan we nu weer verder met het showen van apparatuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:12

aerofreak

Steve Jobs

Ok ik ga verder. Net afgeleverd door meneer de postbode.

Sigma 30mm. Mn eerste niet Canon lens, eerste indruk, voelt zwaarder aan dan verwacht en voelt ook nog eens degelijk aan. Een gouden randje is weer eens wat anders als een rode... ;)

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/15642458/photo.JPG

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Nice! Waarom voor de sigma gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 11:12
Ik gok voor de f/1.4 waar je dan niet de hoofdprijs voor betaalt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:53
Sigma voelt vaak lekker zwaar aan inderdaad, vind ik persoonlijk wel prettig. Mooi ding!

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:12

aerofreak

Steve Jobs

_Rene_ schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:11:
Nice! Waarom voor de sigma gekozen?
Universal Creations schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:39:
Ik gok voor de f/1.4 waar je dan niet de hoofdprijs voor betaalt.
Dit dus :) en het feit dat de 28 1.8 iets duurder is. Dan vond ik de keuze makkelijk.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:50
Vandaag mijn Saberstrips binnengekregen uit de VS.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7014/6694618795_cd150f672f.jpg

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255680

vandijk schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:57:
Vandaag mijn Saberstrips binnengekregen uit de VS.
[afbeelding]
Mooi, ben benieuwd naar de resultaten daarvan!

Verder ben ik vandaag iets mooi gaan halen!

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7011/6708964187_49cf5c1d75_z.jpg

Foto is trouwens genomen met de Fuji X100 op F/4 op ISO5000!!!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 255680 op 16-01-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Prachtig, wat was je er voor kwijt? Ik zie ze wel eens liggen bij een fotoboer maar 600 euro voor een standaard setje vond ik toch wat veel. :/

Wat ga je er mee doen? (Behalve johan pesten dat je nu meer op Zack Arias lijkt dan hem?) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

citruspers schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:38:
Prachtig, wat was je er voor kwijt? Ik zie ze wel eens liggen bij een fotoboer maar 600 euro voor een standaard setje vond ik toch wat veel. :/

Wat ga je er mee doen? (Behalve johan pesten dat je nu meer op Zack Arias lijkt dan hem?) :+
Voor deze set ben ik 450 kwijt, is de 645 Pro, met motordrive en de prism zoeker(= Av, 3 metering modes, en EV compensation). Verder kreeg ik er nog een extra magazijn bij, en de knop om hem te gebruiken zonder de motordrive. Volgende maand koop ik de 150 lens erbij voor een kleine 100 euro en de heupzoeker.

Wil gewoon wat gaan experimenteren, zowel landschap als portret!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Middenformaat is tof en in mijn ogen de reden om analoog te schieten. Voor kleinbeeld ga ik echt niet analoog schieten... Zit af en toe weleens te kijken naar middenformaat camera's zoals die Mamiya van jou, maar ook groter zoals de Fuji 690-serie. Maar goed, voorlopig al druk genoeg bezig met de 5D2.
Iig veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:36

SomerenV

It's something!

Klein beetje offtopic, maar wat is nu eigenlijk het voordeel van analoog ten opzichte van digitaal? Waarom zou je in deze tijd van al het digitale camera geweld een analoge camera aanschaffen?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
SomerenV schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:28:
Klein beetje offtopic, maar wat is nu eigenlijk het voordeel van analoog ten opzichte van digitaal? Waarom zou je in deze tijd van al het digitale camera geweld een analoge camera aanschaffen?
Ik denk dat je dan het beste eens dit topic kunt doornemen: Het grote analoog topic
Maar ik kan je alvast wel een feitelijk voordeel noemen: het is een stuk goedkoper (als je niet te gek veel foto's schiet) om in een groter formaat te fotograferen (35mm, middenformaat) dan met digitaal. Daarnaast zijn er allerlei subjectieve voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:14

mennovanw

Canon? You can!

Universal Creations schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:32:
Ik denk dat je dan het beste eens dit topic kunt doornemen: Het grote analoog topic
Maar ik kan je alvast wel een feitelijk voordeel noemen: het is een stuk goedkoper (als je niet te gek veel foto's schiet) om in een groter formaat te fotograferen (35mm, middenformaat) dan met digitaal. Daarnaast zijn er allerlei subjectieve voordelen.
Mooie mechanische camera's zijn net als een mechanisch Zwitsers opwinduurwerk (die worden ook nog verkocht voor grof geld aan lui die geen elektrisch "standaard"-horloge willen - terwijl het elektrische horloge veel preciezer is).

En aangezien ik mezelf geen Zwitsers uurwerk kan veroorloven :P

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
Voigt: 20, 40, 50 F1, 90
Een hele berg klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het heeft ook gewoon z'n charmes, die mamiya is als een tank gebouwd, en ziet er na al die tijd nog perfect uit. Film laten ontwikkelen voor deze dingen is al iets minder goedkoop als je het wat degelijk wilt laten doen, en als je ze dan digitaal wilt inscannen heb je natuurlijk nog een goede scanner nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
mennovanw schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:37:
[...]

Mooie mechanische camera's zijn net als een mechanisch Zwitsers opwinduurwerk (die worden ook nog verkocht voor grof geld aan lui die geen elektrisch "standaard"-horloge willen - terwijl het elektrische horloge veel preciezer is).
Dat is helaas een bar slechte vergelijking. Quartz horloges zijn in essentie nauwkeuriger omdat die kristalletjes harder trillen en dat wat consistenter doen dan een mechanisch horloge met zo'n veertje. Echter, een mechanisch horloge laat zich veel beter voorspellen waardoor uiteindelijk dit type horloge niet alleen stukken betrouwbaarder is maar ook gek genoeg weer een stuk nauwkeuriger. Vooral wie netjes voor z'n horloge zorgt. Dit is dan ook de hoofdreden waarom met name duikers nogal zeer terughoudend zijn voor iets als een quartz uurwerkje. Overigens zijn de echte nauwkeurige high-end quartz uurwerkjes van eenzelfde prijs als de mechanische variant (of je die nou zelf moet opwinden of dat zo'n vliegwiel het voor je doet).

De reden voor analoog is vrij simpel: het biedt bepaalde eigenschappen die je bij digitaal niet kunt verkrijgen. Tegenwoordig is het vooral een cult waarbij er maar weinig zijn die ook daadwerkelijk van die eigenschappen gebruik maken. Of het goedkoper is ligt er maar net aan wat je allemaal meeneemt in de berekening.

Of simpel gezegd: men moet niet gaan overdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:14

mennovanw

Canon? You can!

ppl schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:29:
[...]
De reden voor analoog is vrij simpel: het biedt bepaalde eigenschappen die je bij digitaal niet kunt verkrijgen. Tegenwoordig is het vooral een cult waarbij er maar weinig zijn die ook daadwerkelijk van die eigenschappen gebruik maken. Of het goedkoper is ligt er maar net aan wat je allemaal meeneemt in de berekening.

Of simpel gezegd: men moet niet gaan overdrijven.
Voor de prijs hoef je echt niet analoog te schieten (zeker niet als je een beetje fatsoenlijke film gebruikt).

Ik heb het technische aspect van fotografie (m.a.w. de apparatuur waarmee ik het doe) altijd interessant gevonden: ik schiet analoog (naast digitaal) omdat ik hou van radartjes en veertjes en een mechanische sluiter waar eigenlijk nooit wat aan mankeert.. De look die me aanstaat is een tweede ding..

Ik rij ook een jonge klassieker qua dagelijkse auto en gebruik pennen van een halve eeuw oud.. Het zal wel aan mij liggen ;)

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
Voigt: 20, 40, 50 F1, 90
Een hele berg klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 09:02
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7153/6735502757_570c80dfc1_z.jpg
Welcome to the newest member of the family by dvdgrs, on Flickr

Nadat ik vorig jaar een Tokina 12-24 heb gekocht dacht ik, wijder is beter.
Een AE-loze, via Marktplaats :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolver1ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-01 07:07
Eindelijk

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7031/6737659061_65841f904c_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-05 15:27

Milo.

klik

Mooie lens hoor!
Kan nu je 105mm eruit? (hint hint) :P :P

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Koop je zo'n mooie lens, laat je die gouden rand weg in de foto! Prachtige lens, heeft me nooit teleurgesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 13:25
Sinds vandaag bezit ik de D5100 met de Sigma 30mm 1.4. Redelijk compact (ex-nex gebruiker) :)

Afbeeldingslocatie: http://upload.projectd.nl/upload/IMG_20120122_005146.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Don3k op 22-01-2012 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Laatst online: 14:10
Wat een lens. Have fun with it >:)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolver1ne
  • Laatst online: 25-01 07:07
Milo. schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 22:22:
Mooie lens hoor!
Kan nu je 105mm eruit? (hint hint) :P :P
Ik weet niet of jij of iemand anders de prijs wat ik er voor heb moeten betalen kan evenaren of zelfs zou willen betalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

congrats. ze staat ook op mijn planning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7151/6738662875_0d5e7870fb_z.jpg
Nikon D90 + Sigma 15-30 1:3.5-4.5 EX DG ASP by Strange Artifact, on Flickr

Afgelopen vrijdag een Sigma 15-30 1:3.5-4.5 EX DG ASP aangeschaft voor gebruik met de getoonde D90 en mij F100.
Eerste indruk is erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Don3k schreef op zondag 22 januari 2012 @ 00:58:
Sinds vandaag bezit ik de D5100 met de Sigma 30mm 1.4. Redelijk compact (ex-nex gebruiker) :)

[afbeelding]
Gefeliciteerd met je nieuwe gear :) Hoe bevalt de Sigma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 13:25
henkie196 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 00:46:
[...]

Gefeliciteerd met je nieuwe gear :) Hoe bevalt de Sigma?
Heb er nog niet veel mee kunnen spelen, maar ben wel positief. Wilde eerst de 50mm versie nemen, maar in de winkel kon ik die testen, en was toch iets minder bruikbaar voor mij.

Een snelle testshot:

http://media.projectd.nl/DSC_0032.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Prozac[NL] schreef op zondag 22 januari 2012 @ 10:04:
[afbeelding]
Nikon D90 + Sigma 15-30 1:3.5-4.5 EX DG ASP by Strange Artifact, on Flickr

Afgelopen vrijdag een Sigma 15-30 1:3.5-4.5 EX DG ASP aangeschaft voor gebruik met de getoonde D90 en mij F100.
Eerste indruk is erg fijn.
Die lens heb ik ook, vind het maar een vreemd ding, maar ben er wel tevreden over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:35

Vis

Ja beetje rare focal distance... 15-30.. Die Sigma ziet er ook zwaar uit..

Maar hoop dat je verder tevreden bent hoor ;)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 15:37

Pat-Juh

Patrick

Vis schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:09:

Zwaar/onverwoestbaar maar wel goede prestaties :). Houdt alleen niet zo van tegenlicht (flared best makkelijk). Zonnekap is metaal en niet te verwijderen, opschuif lensdop werkt best goed, kan ook een 82mm filter op :).

geen 14-24 Nikon maar wel een leuke lens die op FX kan :). Heb deze zelf ook gehad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

dvdgrs schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 12:51:
[afbeelding]
Welcome to the newest member of the family by dvdgrs, on Flickr

Nadat ik vorig jaar een Tokina 12-24 heb gekocht dacht ik, wijder is beter.
Een AE-loze, via Marktplaats :).
Mooi, ik zie je bijdrages vanzelf wel in dit topic verschijnen :*)
[Verzamel] Het grote fisheye foto's topic.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Don3k schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:36:
Heb er nog niet veel mee kunnen spelen, maar ben wel positief. Wilde eerst de 50mm versie nemen, maar in de winkel kon ik die testen, en was toch iets minder bruikbaar voor mij.
Ja, 50mm vind ik zelf ook wat lang op crop. Meer een portretlens. Foto ziet er goed uit, mooie zachte bokeh en zo te zien ook geen focus problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Pat-Juh schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:29:
[...]

Zwaar/onverwoestbaar maar wel goede prestaties :). Houdt alleen niet zo van tegenlicht (flared best makkelijk). Zonnekap is metaal en niet te verwijderen, opschuif lensdop werkt best goed, kan ook een 82mm filter op :).

geen 14-24 Nikon maar wel een leuke lens die op FX kan :). Heb deze zelf ook gehad :).
prima opsomming. Bij mij stond er een keer een plasje water in de lenskap, nooit last van gehad, dus qua weathersealing zit het ook wel snor. Met een cokin filter op DX zit je vanaf 18 mm ook goed zonder vignetting, zo uithet hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 15:37

Pat-Juh

Patrick

citruspers schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:46:
[...]

prima opsomming. Bij mij stond er een keer een plasje water in de lenskap, nooit last van gehad, dus qua weathersealing zit het ook wel snor. Met een cokin filter op DX zit je vanaf 18 mm ook goed zonder vignetting, zo uithet hoofd
op 15mm met filter heb je sowieso daar last van :). Zelf heb ik de lens vervangen door een 17-55, ik had eignelijk alleen de 15-30 en een 70-200. vond dit een beter bereik :). Helaas wel wat op achteruit gegaan qua gewicht en formaat maar wel vooruit op bereik, lichtsterkte en iq :).

15-30 is een goede lens voor niet al te veel :), tweedehands 150-200 euro mooie prijs :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

Ik vind de 15-30 juist niet zwaar in verhouding tot het formaat. Maar goed, ik ben er erg blij mee met wat ik zie verschijnen op me display. 14-24 is nooit haalbaar hoe dan ook dus.....
De eerder genoemde opsomming klopt, ik betaalde 200 met 12mnd garantie bij cameratools.

Tevree!

[ Voor 18% gewijzigd door Prozac[NL] op 23-01-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Op full frame is hij helemaal leuk trouwens, het zoekerbeeld is dan echt fantastisch, en voor de prijs kan je het inderdaad niet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-05 21:44

RoyBijster

Rocket Scientist

Vis schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:09:

Niet minder vreemd dan 16-35 als je het mij vraagt ;-)

Veel plezier met de aankoop. Lijkt me mooi lensje, zeker gezien de prijs.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Leuk, vooral die 50 1.4 ja! Lekkere portret lens op cop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Juist! De rest is ook al verkocht, had ik niet zo veel aan

[ Voor 27% gewijzigd door Peter_Aragorn op 23-01-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

Die 50 1.4 is netjes natuurlijk maar die 24mm vivitar heeft ook een reputatie als ik me niet vergis en die series 1 ook!
Wat is het serienummer van die 24mm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-05 23:00

Bonbridge

35-85

Foto van mijn huidige set up:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7018/6751050343_86db4d4945.jpg
My Gear by MerijnG, on Flickr

Wat ik eerst allemaal had: 1000D, Kitlens, 75-300II, Tokina 11-16.

Meer foto's staan op mijn Flickr. Ik ben erg blij met deze grote stap.

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Dat is een mooie set, maar pas op dat Ventieldopje je camera niet komt afpakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Waarom die carbonfiberprintjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ziet er wel tof uit met die carbon prints. Om mijn lenskappen zit gaffa, dat lijkt er ook wel een beetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik vind het maar opzichtig, maar ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Moah, carbon is nog wel redelijk "subtiel", en niet ongewoon voor lenskappen, Canon en Nikon gebruiken het echte materiaal zelf voor hun lange tele's toch?

Ik zag een tijdje terug een website waar je echt allemaal prints en designs kon kopen voor je lenskappen, van die plaid patronen en bloemen enzo.....dat was pas erg :+

De gaffa zit er bij mij overigens vooral op voor bescherming. Op mijn lenzen houd het eventueel water buiten en zorgt het ervoor dat ik die vieze sigma coating zo min mogelijk opmerk, en op mijn lenskappen houd het de boel bij elkaar mocht zo'n ding breken (het gaat er ruig aan toe in pits)

P.S. wat vind je van mijn telefoon?

[ Voor 43% gewijzigd door citruspers op 24-01-2012 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Prozac[NL] schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:56:
Die 50 1.4 is netjes natuurlijk maar die 24mm vivitar heeft ook een reputatie als ik me niet vergis en die series 1 ook!
Wat is het serienummer van die 24mm?
Geen idee. Stond er niet op dacht ik, op de 1 series wel. Maar ach, heb ze vorige week al verkocht. Gebruikte ze niet/nooit en heb er een leuk prijsje aan over gehouden :) Sparen voor 5D Mark II :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Heeft Samyang (vivitar, en al die andere namen) al de 24mm uitgebracht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-05 21:44

RoyBijster

Rocket Scientist

Vis schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 08:44:
Hij bedoelde deze http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/9/369705.jpg.
De nieuwe Vivitars komen veelal uit de SamYang fabriek rollen tegenwoordig (of ze dat ook hebben geregeld), maar vroeger maakte Vivitar zelf ook lenzen volgens mij. :-)

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:40

sapphire

Die-hard pruts0r

Deze MF Vivitar is gewoon een oude MF lens Vis ;)

@ Citruspers: ik ben nu wel benieuwd naar een plaatje van je camera/lens. Ik heb nu echt zo'n beeld voor me van een camera die met tape in elkaar hangt :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Klopt. Prijzen op Ebay rond de $125 bij shops en gaan meestal voor $75 weg. Heb de mijne voor €50 verkocht, prima vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Universal Creations schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 00:27:
Ik vind het maar opzichtig, maar ieder zijn ding.
Het is heel wat stijlvoller dan al die stickers die een groot aantal erop plakken plus dat je ook makkelijk de krasjes kunt camoufleren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:42

McMiGHtY

- burp -

Bonbridge schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:57:
Foto van mijn huidige set up:

[afbeelding]
My Gear by MerijnG, on Flickr

Wat ik eerst allemaal had: 1000D, Kitlens, 75-300II, Tokina 11-16.

Meer foto's staan op mijn Flickr. Ik ben erg blij met deze grote stap.
Mind sharing waar je die zonnekapjes vandaan hebt? Of hoe je ze gemaakt hebt?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
In de comments op z'n flickr staat het volgende:
It's a 2 dollar black carbon A4 vinyl. From ebay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-05 23:13
Na een hele tijd twijfelen wat ik toch zou kopen, vandaag dan toch de knoop doorgehakt:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/23kc8qf.png

Met natuurlijk veel dank aan de MediaMarkt BTW actie, waar ik a.s. donderdag geld terug krijg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:10
Ik hoorde dat de BTW-actie een maand uit is gesteld...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Halve maand toch? 15 dagen precies?

Naja in iedergeval leuk spul voor een degelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Laatst online: 13:32

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Vis schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 08:44:
Nee nog niet ;) Die komen over een paar maandjes meen ik *alvast sparen* :9~ Mooi de 35 en 24 in een klap kopen :)
PowerUp schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 00:04:
Dat is een mooie set, maar pas op dat Ventieldopje je camera niet komt afpakken ;)
* Ventieldopje pakt camera van Bonbridge af. Geef dan die body maar hier!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
sapphire schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:12:

@ Citruspers: ik ben nu wel benieuwd naar een plaatje van je camera/lens. Ik heb nu echt zo'n beeld voor me van een camera die met tape in elkaar hangt :+
Ja, dat klopt wel ongeveer :+

Batterygrip (Hahnel 3rd party ding) zit vrij los na een paar metal pits. Een klap was hard genoeg dat de 2 accu's er uit vlogen. Ook binnenin is een palletje afgebroken. Dus ik heb de hele verrbinding tussen grip en camera afgeplakt (helpt ook met weathersealing). Op het vasthoud gedeelte van de grip zit tape voor grip.

De tape boven het spiegelhuis is voor de popupflitser, die heeft helaas een val van 2 meter niet overleefd en werkt niet meer, er is ergens iets afgebroken. als je op het flash knopje drukt hoor je nog wel een dof "klikje" van onder de tape vandaan komen :+

Verder zit aan de achterkant nog tape voor het batterij huis van de grip, en bovenop onder het scrolwiel om het altijd-loslatende rubbertje op zijn plek te houden.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uK8bMl.jpg

De tape hier is voor de lenskap, als die breekt in een pit gaan er scherpe stukken plastic rondvliegen, dat voorkom ik liever. Of de tape daarvoor voldoende bescherming bied weet ik niet, maar het is beter dan niets.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3SvSll.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Die D90 is wel legendarisch hier inmiddels he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Mijn 4 megapixel D2H niet dan? Er is nog geen meet voorbijgegaan zonder dat ik daar opmerkingen over krijg :+
Die is trouwens in dezelfde staat als de D90, alleen zonder tape, met meer krassen. Oh en de popup flitser deed het vanaf het begin al niet, gek genoeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Ventieldopje schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:57:
[...]

Nee nog niet ;) Die komen over een paar maandjes meen ik *alvast sparen* :9~ Mooi de 35 en 24 in een klap kopen :)

[...]

* Ventieldopje pakt camera van Bonbridge af. Geef dan die body maar hier!
Enig idee wat die 24mm van Samyang zal gaan kosten?

Zo, vandaag ook een glaswerk(je) rijker:

35mm 1.8G

Eerste indruk, heerlijk lensje voor dat geld... lekker snelle AF en vooral ook erg stille AF, tegenover mn 50mm 1.8D die erg veel lawaai maakt..

Ga veel plezier aan deze allrounder beleven :)

[ Voor 27% gewijzigd door Vis op 25-01-2012 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
mail-attachments doen het doorgaans niet zo goed....

Over de Samyang 24/1.4: ik heb $600-700 gelezen, maar hoe betrouwbaar dat is, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Je plaatjes zijn stuk, linken vanuit je gmail attachments werkt niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

ow crap.. nahja boeit toch niet zo, toch waardeloze blackberry kwaliteit :p

Jullie kennen m vast wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Laatst online: 13-07-2023
brrrt schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:48:
Na een hele tijd twijfelen wat ik toch zou kopen, vandaag dan toch de knoop doorgehakt:
[afbeelding]

Met natuurlijk veel dank aan de MediaMarkt BTW actie, waar ik a.s. donderdag geld terug krijg! :)
Heb je garantie gekregen dat de lenzen meedoen met de actie? Ik hoorde van iemand dat lenzen zijn uitgesloten.
Mooi spul btw :-)

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 17:49
Niet alle vestigingen doen mee aan de actie met betrekking tot objectieven. Zie het topic over de Mediamarkt actie voor meer informatie waarin dit staat.

Om maar even ontopic verder te gaan, het is weer even geleden sinds ik een update heb gepost van mijn apparatuur. Morgen maar even een deftige foto proberen te maken van alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

citruspers schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:39:
[...]

Ja, dat klopt wel ongeveer :+

Batterygrip (Hahnel 3rd party ding) zit vrij los na een paar metal pits. Een klap was hard genoeg dat de 2 accu's er uit vlogen. Ook binnenin is een palletje afgebroken. Dus ik heb de hele verrbinding tussen grip en camera afgeplakt (helpt ook met weathersealing). Op het vasthoud gedeelte van de grip zit tape voor grip.

De tape boven het spiegelhuis is voor de popupflitser, die heeft helaas een val van 2 meter niet overleefd en werkt niet meer, er is ergens iets afgebroken. als je op het flash knopje drukt hoor je nog wel een dof "klikje" van onder de tape vandaan komen :+

Verder zit aan de achterkant nog tape voor het batterij huis van de grip, en bovenop onder het scrolwiel om het altijd-loslatende rubbertje op zijn plek te houden.
[afbeelding]

De tape hier is voor de lenskap, als die breekt in een pit gaan er scherpe stukken plastic rondvliegen, dat voorkom ik liever. Of de tape daarvoor voldoende bescherming bied weet ik niet, maar het is beter dan niets.
[afbeelding]
Geniaal !

Bedankt voor de pics, ik vind mijn afgeragde 5D er opeens een stuk nieuwer uitzien _/-\o_

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

@Vis, daar ga je plezier van beleven die 35mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 20:53

Phehistyr

De Epische Lurker

Op het vasthoud gedeelte van de grip zit tape voor grip
Dat was wel een lol waard. Overigens heb ik met mijn D90 hetzelfde euvel met de flitser en dat heb ik opgelost met grijze tape.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Geen tape om mijn cameras, vroeger wel, toen had ik de letters canon en 40d afgeplakt, maar die heb ik nu gewoon zwart geschilderd, net zo makkelijk.

Naja van de week is er een mooie zwarte Nikon FM2n in doos aangekomen, en ook een leuke "kleine" Domke F6.
Luxe probleem, nu heb ik 2 FM2n's en 3 Domke tassen.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7021/6764788373_a87a2a95a6_z.jpg
Domke with Nikon FM2n's by Ivan Milo, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Milo. schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:12:
Geen tape om mijn cameras, vroeger wel, toen had ik de letters canon en 40d afgeplakt, maar die heb ik nu gewoon zwart geschilderd, net zo makkelijk.

Naja van de week is er een mooie zwarte Nikon FM2n in doos aangekomen, en ook een leuke "kleine" Domke F6.

[afbeelding]
Domke with Nikon FM2n's by Ivan Milo, on Flickr
Waarom als ik vragen mag, de letters zwart schilderen?

Fijne tas trouwens, die Domke... moet ik ook nog altijd een van kopen.. mn Crumpler is ook nog wel oke, alleen wat stijfjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Meer doordat ik denk dat de camera minder opvalt, ik vind het leuk om straatfotografie te doen en dan vallen witte letters best wel op (vind ik).
En daarbij vind ik het ook niet heel erg mooi.

Die Domke tassen vind ik ideaal, lekker stevig, voelen lekker aan, mooi, klassiek-achtig. Mn domme f2 is ook nog wat stijfjes, deze is wel lekker los en soepel. Echt een aanrader als je niet teveel gear mee wilt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Een nieuw oud lensje:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7O9yrZoSwU4UbsiUUJvdrmGM/full.jpg

Minolta AF 28 mm f/2.8. Niet bijster lichtsterk voor een prime, maar wel lekker klein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-05 23:13
Sibylle schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 00:15:
[...]

Heb je garantie gekregen dat de lenzen meedoen met de actie? Ik hoorde van iemand dat lenzen zijn uitgesloten.
Mooi spul btw :-)
Ik had inderdaad de garantie gekregen dat lenzen meedoen met de actie, al heb ik verder gelezen dat het woord van een gemiddelde mediamarkt medewerker niet altijd te vertrouwen is ;)
Gelukkig heb ik vandaag gewoon geld terug gekregen, MediaMarkt Groningen heeft dus gewoon de cashback op objectieven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:31
Milo. schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:12:

Ziet er goed uit die F6! Mijn F5XC is me nu eigenlijk net te klein, als ik het goed zie is deze ook in wax-wear uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-05 19:22
Dit is de eerste keer dat ik durf te posten in het fotografieforum maar ik ben zo ontzettend blij met m'n setje dat ik het toch gewoon doe ;)

Ik zou mezelf een 'spelende amateur' noemen op fotografiegebied. Een 2 1/2 jaar geleden begonnen met een Sony Alpha 200 en afgelopen zomer eindelijk de door mij zo felbegeerde Konica Minolta Dynax 7D in nieuwstaat voor een mooie prijs kunnen kopen. Als nog studerend persoon heb ik niet bijzonder veel geld voor een uitgebreide kit dus ik heb het moeten doen met goed op marktplaats zoeken. Qua fotografie zit ik nog heerlijk in de 'speel en experimenteer' periode waarin ik constant bezig ben om alle instellingen van de camera, belichting en compositie te testen :) 1 ding is zeker, ik beleef enorm veel lol aan dit apparaat :D

Overigens moet ik er bij zeggen dat ik tot over mijn oren verliefd ben op de Dynax 7D :9~ Wat een heerlijke camera is het met z'n robuuste feel en natuurlijk de meeste instellingen allemaal onder hardwareknoppen ipv in een menu.

Qua lenzen loop ik meestal met de kleine maar prettige Minolta 28mm F2.8 rond. Daarnaast heb ik nog de Sony 18-70 F3.5-5.6 kitlens (geen geweldige lens, wel prettig bereik) en een Minolta 70-210 F4.5-5.6. Beide Minolta lenzen voor een leuk bedrag op Marktplaats opgeduikeld :)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-vL7MEJ6FZBg/TyF8fVPg4II/AAAAAAAAKDk/bKCLUbwCbTM/s570/20120126_164519.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-nidyqGnBvDo/TyF8cwrVCzI/AAAAAAAAKC0/JPMVXvhIi_4/s760/20120126_164359.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-tPkTevf3vJI/TyF8crNe2VI/AAAAAAAAKDA/oxUpbTbqtZA/s760/20120126_164421.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-_o_jI6dBWJo/TyF8colR1nI/AAAAAAAAKCw/FV1U02wdIwk/s760/20120126_164452.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-y2FcKrZ0F9U/TyF8dnFsl5I/AAAAAAAAKC8/4m8oSD9YslE/s760/20120126_164555.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-O_K2jTUrNXs/TyF8eDaFEkI/AAAAAAAAKDI/9reOMjTw3ck/s760/20120126_164640.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-pMMneIL8gZg/TyF8ewAItII/AAAAAAAAKDg/tAQoqKYAFEg/s760/20120126_165043.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:06
Mooi ding zeg, ziet er impressive uit met die hoeveelheid knoppen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:50

polthemol

Moderator General Chat
Vis schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:10:
[...]

Waarom als ik vragen mag, de letters zwart schilderen?

Fijne tas trouwens, die Domke... moet ik ook nog altijd een van kopen.. mn Crumpler is ook nog wel oke, alleen wat stijfjes...
die domketassen zijn erg fijn om mee rond te rennen, maar worden wel slap. Er zit geen model in om het zo te zeggen. Voordeel is dat je er een gigantische berg zooi inkrijgt, nadeel is imo als je veel gewicht erin hebt, de tas nogal eens wil omkiepen / niet prettig zitten ;) Stijfjes heeft echt wel voordelen. Maar toch een prachtige tas. Vind hem er zo heerlijk classic uitzien :)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

polthemol schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:00:
[...]

die domketassen zijn erg fijn om mee rond te rennen, maar worden wel slap. Er zit geen model in om het zo te zeggen. Voordeel is dat je er een gigantische berg zooi inkrijgt, nadeel is imo als je veel gewicht erin hebt, de tas nogal eens wil omkiepen / niet prettig zitten ;) Stijfjes heeft echt wel voordelen. Maar toch een prachtige tas. Vind hem er zo heerlijk classic uitzien :)
Ja precies... Lijkt mij dus ook, dat die Domke tassen niet echt je gear beschermen, toch?

Als ik bijvoorbeeld mijntas op de grond zet, kan ik dat met mn Crumpler zonder al te voorzichtig zijn best met een smak doen.
Omdat de Crumpler aan de binnenkant beschermende delen heeft, en gewoon dikker is en stijver, kan ie meer schokken opvangen, en dat zie ik met de Domke tassen niet zo aan de buitenkant...

De Domke's zien er daarintegen wel zeker mooi classic uit ja.. Zijn ook waterdicht mag ik aannemen?
Als ik een Domke erbij koop, doe ik mn Crumpler zowieso niet weg, ik vind Crumplers echt heerlijke tassen met een levensduur van juh! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Het zal waarschijlijk allemaal wat minder beschermen dan een lowepro of crumpler, maar dat ligt ook wel aan de 'insert' die je er in zet. M'n domke f5xc heeft bijvoorbeeld maar erg dunne padding, voordeel daarvan is wel dat je een klein tasje hebt waar veel in past :)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 12-05 21:30

EXX

EXtended eXchange

Silvin schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:26:
Dit is de eerste keer dat ik durf te posten in het fotografieforum maar ik ben zo ontzettend blij met m'n setje dat ik het toch gewoon doe ;)

Ik zou mezelf een 'spelende amateur' noemen op fotografiegebied. Een 2 1/2 jaar geleden begonnen met een Sony Alpha 200 en afgelopen zomer eindelijk de door mij zo felbegeerde Konica Minolta Dynax 7D in nieuwstaat voor een mooie prijs kunnen kopen.
De Dynax 7D is een echt een über klassieker, net als DiMAGE A1/A2. Steekt ergonomisch geweldig in elkaar. Het is jammer dat Konica Minolta zijn kwaliteitscontrole en marketing niet zo goed voor elkaar had. Het is goed dat Sony de zaak heeft overgenomen, anders was het gewoon failliet gegaan en verdwenen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Wat een mooi ding die Dynax 7D!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Laatst online: 13-05 19:22
EXX schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:48:
[...]

De Dynax 7D is een echt een über klassieker, net als DiMAGE A1/A2. Steekt ergonomisch geweldig in elkaar. Het is jammer dat Konica Minolta zijn kwaliteitscontrole en marketing niet zo goed voor elkaar had. Het is goed dat Sony de zaak heeft overgenomen, anders was het gewoon failliet gegaan en verdwenen.
Inderdaad jammer :-( Ik vind dat merk wel (met name het Minolta gedeelte) toch wel iets magisch hebben. Daarnaast, als je eenmaal een camera met zoveel knoppen in je klauwen hebt gehad is het moeilijk afscheid nemen. Die designfilosofie heeft Sony helaas niet overgenomen. Er is ook gewoon heel goed over nagedacht, na even oefenen kun je alle knoppen blind vinden en alles zit binnen hand vingerbereik.

Ach, ik ben er maar wat trots op :) Het is nog maar afwachten wat Sony precies gaat bereiken met de DSLR afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 12-05 21:30

EXX

EXtended eXchange

Sony gaat IMHO een heel andere kant op en hebben ze Minolta alleen over gekocht voor de know-how en natuurlijk de A-mount, om zo makkelijker in de DSLR markt te kunnen instappen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmaa
  • Laatst online: 17-01 18:30
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7147/6771544301_8660204450.jpg
My new underwater camera the Nikon AW100 by tim-gep, on Flickr

Opvolger van mijn oude Olympus MJU-550. De eerste onderwatercamera die niet tegen water kon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ah, toch voor de Nikon gegaan? Benieuwd wat je ervaringen er mee zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Laatst online: 13:30
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/407472_3136317607567_1253668081_3395261_795903339_n.jpg

Het leren kan beginnen :)

Ben nog redelijk blanco qua fotografie kennis, maar heb al behoorlijk wat lol gehad aan het half uurtje dat ik vanmiddag heb zitten spelen :) (helaas te druk met andere dingen gehad, morgen eens goed de tijd nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Leuke kit is dat, heel erg mooi om mee te beginnen. Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:03
Vanaf vandaag ga ik weer lekker foto's schieten met een spiegelreflex. Lang getwijfeld in de mediamarkt (Lees: anderhalf uur lang). Ging twijfelen tussen een 1100D en de NX100. Vervolgens toch voor de NX100 gegaan ondanks het gemis van een zoeker. De 1100D is te groot om mee te nemen elke dag. Hierbij me laatste iPhone foto haha;

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7165/6772871223_122916ed86_z.jpg

Er zit een 20-50mm objectief op. Ga nu even sparen voor een 50-200mm objectief.

Ben zelf ook een beginner maar ik vond de 1100D gewoon te groot om mee te nemen samen met mijn laptop. Dit kwam heel erg in de buurt en ik ben super blij.

[ Voor 8% gewijzigd door Khayma op 28-01-2012 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik mis alleen de spiegel ;)

Maar desalniettemin een mooie aankoop ! Vind hem er zelfs zowaar nog stylish uitzien zeg :)
Veel plezier ermee !! :9

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:03
Ik begrijp wat je bedoelt maar ik had dit ook gepost op een autowebsite. Om dan alles precies uit te leggen had ik even geen zin in hahaha. Dus maar zo gedaan vandaar.

Dankjewel! Ook komt er nog een zoeker bij en een flitser maar die mis ik nu niet echt. En gebruik ik ook echt bijna nooit dus mocht ik ze ooit goedkoop op de kop kunnen tikken haal ik ze wel. Me focus ligt nu op de 50-200mm objectief.

Uiteraard hebben jullie mijn argumenten gelezen alleen nu ben ik benieuwd hoe jullie er over denken. NX 100 vs 1100D. Welke zouden jullie hebben gekozen en waarom wel en waarom niet?

[ Voor 18% gewijzigd door Khayma op 28-01-2012 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Kan je daar niet beter om vragen vóór je iets koopt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 08-05 13:21
Appleman schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 01:34:
Ik begrijp wat je bedoelt maar ik had dit ook gepost op een autowebsite. Om dan alles precies uit te leggen had ik even geen zin in hahaha. Dus maar zo gedaan vandaar.

Dankjewel! Ook komt er nog een zoeker bij en een flitser maar die mis ik nu niet echt. En gebruik ik ook echt bijna nooit dus mocht ik ze ooit goedkoop op de kop kunnen tikken haal ik ze wel. Me focus ligt nu op de 50-200mm objectief.

Uiteraard hebben jullie mijn argumenten gelezen alleen nu ben ik benieuwd hoe jullie er over denken. NX 100 vs 1100D. Welke zouden jullie hebben gekozen en waarom wel en waarom niet?
Had je idd beter gevraagd voordien :p Maar om op je vraag te antwoorden. 1100D vanwege de uitbreidingsmogelijkheden, grotere sensor, betere grip en betere AF. Aan de andere kant vind ik het wel niet echt een probleem om een rugzakje mee te nemen. Je koos voor de NX100 en wilt hem gebruiken met een 50-200? Is het verschil in grootte zo schokkend tussen een NX100+50-200 en een 1100D+55-250IS?

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Pagina: 1 ... 4 ... 118 Laatste

Let op:
Alle foto- en videografiegerelateerde hardware mag gepost worden, zolang je maar eigen foto's maakt