Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:31

sapphire

Die-hard pruts0r

colorsone schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:50:
Vind het toch wel zonde, om op 2 van zulke camera's te besparen op een grip, maar goed dat is mijn persoonlijke mening.
Nee zonde om te besparen op een grip, en op filters, en op batterijen, een originele zonnekap erbij, en eigenlijk als je een goede body hebt moet je ook niet besparen op een lens en als we dan toch bezig zijn.....ow wacht ik heb geen geld boompje..... :O

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:53

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

wel lief blijven Sapphire :). Sommige dingen kan je nu eenmaal goed op besparen. zoals zonnekappen en andere accessoires :), ben ik het zeker mee eens. Andere dingen heb ik liever origineel, zoals lenzen. vaak lekker waardevast ook, goede merkeigen lenzen

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:33

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Nomad schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 02:48:
wel lief blijven Sapphire :). Sommige dingen kan je nu eenmaal goed op besparen. zoals zonnekappen en andere accessoires :), ben ik het zeker mee eens. Andere dingen heb ik liever origineel, zoals lenzen. vaak lekker waardevast ook, goede merkeigen lenzen
Bij mij vallen daar accu's en grips ook onder, dat kan voor anderen anders zijn maar één van de redenen waarom ik een 7D / 5DII kocht was toch wel voor het gewicht, lekker in de hand liggen en stevige behuizing. Ik had ook geen geld boom maar ik heb gewoon besloten niet te bezuinigen, heb gewoon voor orginele cannon accu's gekozen en gewoon voor orginele canon grips.

Hoe vaak ik al wel niet verhalen heb gehoord van mensen die blij zijn met hun namaak grip die ze voor een prikkie hebben gekocht en mensen uitlachen met een echte grip om dan vervolgens na een paar maanden te melden met een wel érg korte accu duur of andere vreemde kuren, sorry maar dan lag ik toch echt even harder :>

Nee maar, alle gekheid op een stokje dit is mijn mening maar natuurlijk. Geef jij er niet zo veel om of hij nou van plastic is of van het zelfde materiaal als je body onder het mom van ik laat hem toch niet vallen, waarom zou je inderdaad meer geld uit geven, betere foto's ga je er niet van maken ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

Ik neem aan dat iedereen keuzes maakt aan de hand van zijn budget. Natuurlijk, dan betekent dat nog niet dat iedereen die X euro per maand "over" heeft er voor kiest om Y euro per maand aan fotospullen uit te geven, maar iedereen bepaald zijn of haar budget voor fotospullen anders. Dat is nu eenmaal zo. Soms is het ook gewoon een goed idee om dat te respecteren.

Kijk ik geef de laatste tijd niet zo veel geld uit aan fotospullen, want ik stel nu eenmaal andere prioriteiten. Echter als ik morgen een heel goede reden heb om een bepaalde body te halen, dan kan ik dat doen. Voor andere mensen is dat een heel ander verhaal. Als die echt een 55-200 nodig hebben, moeten ze daar alsnog 3 maanden voor sparen (of langer).

Dus de hoeveelheid geld die je uit wilt/kan geven kan nogal verschillen.

Daarnaast is het vaak wel handig om je te realiseren dat niet iedereen op dezelfde wijze fotografeert.
- Ik heb bijvoorbeeld geen grip, want ik vind mijn camera met grip NIET lekker in de hand liggen. Daarnaast kan ik met 1 accu in de camera over het algemeen aardig uit de voeten. Een reserveaccu past wel in mijn zak.
- Ik heb een 3rd party flitser, want ik doe heel erg weinig met van die knipperlampjes. Als 5% van mijn foto's met zo een knipperlamp zijn gemaakt, is het veel.

Kortom als ik die accessoires ga kopen, dan koop ik wel third party, want ik gebruik ze erg weinig. Ga ik accessoires kopen die ik wel veel gebruik.. Tja, dan is de kans groot dat ik inderdaad merkeigen spullen koop.

(sorry, kan het even niet laten...)
[CanonBashMode]
Als het dan gaat over accesoires... Waarom koop je uberhaupt een zonnekap? Die zit toch standaard bij iedere lens die een zonnekap nodig heeft? Nu ja, niet bij de 18-55 en de 55-200, maar tja....

>:) Oh, wacht, jullie gebruiken van die rare canon camera's. Ik blijf het een beetje vinden alsof je een auto koopt en dan komt de verkoper aan met de vraag of je ook deuren in je auto wilt. Echt nodig heb je ze niet, want je auto rijd ook zonder deuren wel. Maar handig... dat is toch anders. >:)
[/CanonBashMode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 18:36
Autovergelijkingen gaan altijd scheef, maar een zonnekap is eerder de zonneklep in je auto, dan de deuren natuurlijk ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat mij betreft is de zonnekap van een lens bepaald niet te vergelijken met de zonneklep van mijn auto. De zonnekap gebruik ik ontzettend veel (bijvoorbeeld ook als regenkap, of om te voorkomen dat dingen te makkelijk bij mijn frontelement komen) De zonneklep in mijn auto gebruik ik nooit. Ik heb een zonnebril.

:)

De deuren van mijn auto gebruik ik dan weer wel heel vaak.

:)

spoiler:
Maar je hebt in zekere zin natuurlijk wel gelijk. Vergelijkingen gaan gewoon mank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Daarom koop ik L lenzen, daar zit wél een zonnekap bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
En ik Sigma, krijg je zelfs een dikke pouch bij :P Heb nu 4 lenzen, waarvan 3 Sigma's en één L, dus allemaal met zonnekap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342130

Mijn aankoop: een Canon 17-55 F2.8 IS USM.Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7167/6559804867_e2ff95cc3b_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7141/6559803997_a0ccd5aa6e_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-05 11:56
Hamed schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:52:
Om eerlijk te zijn merk ik het verschil niet. Het voelt gewoon als de Canon versie en doet wat die moet doen :)
Ik had laatst een grip via DX bestelt, kwam er alleen achter dat het scroll wieltje andersom zit/werkt dan het scroll wieltje op de camera.

Grip voldoet verder prima dus zelf even geklust aan de grip en voila...
Niemand die het verschil ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:19
Vandaag de mogelijkheid gehad om hem goed te testen. Rond 300 foto's gemaakt bij een feestjes. Verschil is echt niet te merken.

Encarta,

Veel plezier ermee. Ik heb hier en daar gehoord dat die best wel goed is :)

[ Voor 28% gewijzigd door Hamed op 23-12-2011 20:02 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Nomad schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 02:48:
Ik ben toch ook lief O+
Ik vind het alleen zo'n onzin dat als mensen een dure body gekocht hebben er altijd geroepen moet worden dat je niet op XXX moet besparen als je zo'n dure body hebt. Maarja als je al een dure body gekocht hebt kan ik me iig goed voorstellen dat het geldboompje aardig kaal geworden is :+
Ventieldopje schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 03:57:
[...]

Hoe vaak ik al wel niet verhalen heb gehoord van mensen die blij zijn met hun namaak grip die ze voor een prikkie hebben gekocht en mensen uitlachen met een echte grip om dan vervolgens na een paar maanden te melden met een wel érg korte accu duur of andere vreemde kuren, sorry maar dan lag ik toch echt even harder :>
Ik hoor zelden verhalen over brakke 3rd party grips. Ken wel verhalen over brakke grips in het algemeen, merk-eigen én 3rd aprty. Ik heb een echte originele Canon grip.....wohoooo hij werkt voor geen meter net als de goedkope 3rd party die ik daarvoor had :+

[ Voor 34% gewijzigd door sapphire op 24-12-2011 00:16 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
sapphire schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 23:29:
Ik hoor zelden verhalen over brakke 3rd party grips. Ken wel vervahel over brakke grips in eht algemeen, emrk-eigen én 3rd aprty. Ik heb een echte originele Canon grip.....wohoooo hij werkt voor geen meter net als de goedkope 3rd party die ik daarvoor had :+
En brakke toetsenborden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7004/6560257961_9a367e16af.jpg
Praktica LTL 3 by Strange Artifact, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7004/6560263757_e732875e09.jpg
Praktica LTL 3 by Strange Artifact, on Flickr

Een oudje.
Een Praktica LTL 3 met Pentacon 50mm 1:1.8 multi coated en Praktica 321a flitser, accu die echt 1.35v doet derin en werkend, voor habbekrats bij de lokale kringloop.
Voelt mega solide aan, 1ste rol wordt momenteel gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 22:28

Spockz

Live and Let Live

Mijn nieuwe aankoop. :) Een Sigma 70-200 2.8 HSM APO EX! :D

Sigma 70-200 2.8 HSM APO EX + 7D

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:38

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Ik vond wel een leuk cadeautje onder de kerstboom zojuist ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R0FYntccW7gTM0UmA0pL74pA/full.jpg

Als vervanger van mijn 5D. Erg blij mee \o/

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Foei, die mag je vanavond toch pas openmaken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:53

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Oscar the Grouch schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 12:22:
Ik vond wel een leuk cadeautje onder de kerstboom zojuist ;)

[afbeelding]

Als vervanger van mijn 5D. Erg blij mee \o/
ikhebhemook :+

fijn ding. Ik heb hier ook een 5d en het verschil tussen de 2 is groot. Alleen al de belichting/metering is al een stuk fijner.

Daar ga je wel lol van hebben :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat zijn twee hele mooie kado's onder de kerstboom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230318

Spockz schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 12:17:
Mijn nieuwe aankoop. :) Een Sigma 70-200 2.8 HSM APO EX! :D

[afbeelding]
Leuk lensje! Ik heb deze ook onlangs voor 125 euro (!) gekocht, terwijl hij optisch nog perfect was. Hij heeft echter ooit een tikje gehad ben ik bang, de zoomring draait erg moeizaam en er zat een mm speling op de ring waar de mount aan bevestigd is. Desondanks kon ik hem voor dat prijsje niet laten liggen. Ik heb hem onlangs opengeschroefd om te kijken of de oorzaak van de moeizaam draaiende ring gevonden kon worden, maar dit lijkt een lichtelijk ovaal geworden ring te zijn, dus hoogstwaarschijnlijk zoals eerder gezegd valschade. Heeft iemand misschien enig idee of het kwaad zou kunnen er een druppeltja naaimachine olie op/tussen te doen? Enige waar ik bang voor ben is dat het in de buurt van de diafragmabladen, of erger nog, op het glas zou komen, maar dit ligt zo ver van elkaar af dat dat me onwaarschijnlijk lijkt. Ik ben namelijk beetje bang voor het feit dat de mount op mijn camera er iets te veel van moet lijden omdat ik nu aanzienlijk meer kracht dan normaal op de zoomring, en dus indirect op de mount, moet uitoefenen om te kunnen zoomen. Maar Spockz, is de zoomring normaal gesproken makkelijk met 1 vinger vanuit ''schietpositie'' te draaien? Dan weet ik waar ik op moet mikken wat wrijving betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:33
Prachtig ding Prozac, ik heb precies dezelfde. Voelt aan als een baksteen, and I like it!

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Anoniem: 230318 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 13:23:
[...]

Leuk lensje! Ik heb deze ook onlangs voor 125 euro (!) gekocht, terwijl hij optisch nog perfect was. Hij heeft echter ooit een tikje gehad ben ik bang, de zoomring draait erg moeizaam en er zat een mm speling op de ring waar de mount aan bevestigd is. Desondanks kon ik hem voor dat prijsje niet laten liggen. Ik heb hem onlangs opengeschroefd om te kijken of de oorzaak van de moeizaam draaiende ring gevonden kon worden, maar dit lijkt een lichtelijk ovaal geworden ring te zijn, dus hoogstwaarschijnlijk zoals eerder gezegd valschade. Heeft iemand misschien enig idee of het kwaad zou kunnen er een druppeltja naaimachine olie op/tussen te doen? Enige waar ik bang voor ben is dat het in de buurt van de diafragmabladen, of erger nog, op het glas zou komen, maar dit ligt zo ver van elkaar af dat dat me onwaarschijnlijk lijkt. Ik ben namelijk beetje bang voor het feit dat de mount op mijn camera er iets te veel van moet lijden omdat ik nu aanzienlijk meer kracht dan normaal op de zoomring, en dus indirect op de mount, moet uitoefenen om te kunnen zoomen. Maar Spockz, is de zoomring normaal gesproken makkelijk met 1 vinger vanuit ''schietpositie'' te draaien? Dan weet ik waar ik op moet mikken wat wrijving betreft.
Die van mij was 375! (Flinke hap meer :P) Ik heb ook speling op de mount, soms wel 3mm. De zoomring gaat wel redelijk zwaar hoor. Met mijn duim kan ik hem wel aardig draaien, maar met mijn wijsvinger lukt het maar net.

Heb jij misschien een idee om die speling op de mount te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230318

Bij mij zat de speling in de ring op de lens waar de mount op zit geschroefd en de rest van de lens zegmaar. Dus niet tussen de camera en de lens, die kan echt maar marginaal bewegen, weet even niet 100% zeker wat je bedoelt haha. Maar de speling in de lens zelf heb ik met 1 druppeltje secondenlijm opgelost waar de twee delen elkaar raken.. Verdient geen schoonheidsprijs, ik weet het, maar het werkt en de lens kan in ieder geval verder geen schade meer lijden daardoor.. En 375 is zeker geen verkeerde prijs hoor, altijd nog maar de helft van een nieuwe, alleen missen wij wel de eigenschappen die de DX wel hebben.. Vraag me alleen af of dat in het uiteindelijke plaatje erg opvalt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-05 20:49

S913

Abusus non tollit usum

Mijn bescheiden uitbreiding:

2011-12 New stuff
  • Benro A1681TB0 statief (ok, ok, krijg ik eigenlijk morgen voor mijn verjaardag :P)
  • Kata 3N1 "Tripod Holder Systeem" om hem aan mijn Kata 3N1-20 (niet nieuw) te hangen
  • 16GB SD-kaartje (liep er nog steeds met 1 rond en 16GB gaat soms hard in RAW)
  • El cheapo, high-tech "pop-up-flits-diffuser" voor de gein om te kijken of het nut heeft :+

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249065

Kreeg van de Sint en zijn hier nog steeds gewaardeerde zwarte vrienden een 35mm 1.8.
Gezien de opmerkingen van echte A'damse kenners : "wat een kleintje heb jij" oogt de combinatie wellicht wat lullig. Boeiend.
De liefhebber zal ondanks de zeer matige SE foto het pand van Yab Yum herkennen.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v707/wilhel1/DSC00164.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

Nou de 35mm dx is dan misschien ''een kleintje'' maar in mijn bescheiden collectie een zeer gewaardeerd objectief. Veel bang for bucks toch? Ik ben er zeer content mee.

Have fun ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Velbon D-700
Statief dat van mijn opa is geweest en ik terugvond op zolder! :) Inclusief quick-mount. :)

Quick-mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 21:30

EXX

EXtended eXchange

Ook ik vond een 35mm F1.8 lens onder de kerstboom:

Afbeeldingslocatie: http://msmh.home.xs4all.nl/GoT/hardware/SAL35F18.JPG

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 18:11

Shaggy

Misantroop pur sang

Gisteravond omstreeks 20.00hr besteld en m'n nieuwe speelgoed was al heel vroeg binnen vanmorgen *O* Leve cameranu.nl en de man van de post <+:)

Nikon SB-910 + Godox PB-820
Afbeeldingslocatie: http://i521.photobucket.com/albums/w339/Shaggy8675/sized_DSC_4708001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i521.photobucket.com/albums/w339/Shaggy8675/sized_DSCF4208001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i521.photobucket.com/albums/w339/Shaggy8675/sized_DSCF4210001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i521.photobucket.com/albums/w339/Shaggy8675/sized_DSCF4211001.jpg

Making an ass of myself since the 70's

• -Sander-
  • Laatst online: 13-05 19:14

-Sander-

///M Powerrrrrr

Vandaag m'n Phottix 60x60 cm softbox binnen gekregen, in het tasje zit de softbox zelf ook weer in een hoes en alle losse onderdelen zijn ook apart beschermd. Heel erg mooi, dit gaat weer een hoop plezier geven :) 8)

[ Voor 38% gewijzigd door -Sander- op 11-06-2012 09:26 ]

• Hahn
shaggy8675 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:30:
Gisteravond omstreeks 20.00hr besteld en m'n nieuwe speelgoed was al heel vroeg binnen vanmorgen *O* Leve cameranu.nl en de man van de post <+:)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Gisteravond (om 23:30) wat lampstatieven en paraplu's besteld bij Cameranu.nl en ik zag inderdaad dat er bij hun stond 'voor 22:30 besteld, zelfde werkdag verstuurd', dat is wel heel netjes :D Maar ik krijg het nu dus (hopelijk) morgen :P

Dat batterij-ding, zorgt dat alleen voor langere accuduur bij je flitser of helpt het ook met de refreshtijd?

edit:
Ah, hij is voornamelijk voor de refreshtijd zo te zien :P Wel duur grapje, €125. Maar als je snel wilt flitsen is het wel ideaal en draagbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 29-12-2011 16:01 ]

• citruspers
  • Laatst online: 08:33
Yep. 6 batterijen, vergelijk met maar met RAID 0. :)

Mooie softbox trouwens

I'm a photographer, not a terrorist

• Hamed
shaggy8675 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:30:

Al beetje mee kunnen spelen?

Veel plezier ermee :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

• timmaa
  • Laatst online: 17-01 18:30
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7004/6594683457_591c682c1f.jpg

Opvolger van mijn Sony A200.

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Hahn schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:58:
[...]

Gisteravond (om 23:30) wat lampstatieven en paraplu's besteld bij Cameranu.nl en ik zag inderdaad dat er bij hun stond 'voor 22:30 besteld, zelfde werkdag verstuurd', dat is wel heel netjes :D Maar ik krijg het nu dus (hopelijk) morgen :P

Dat batterij-ding, zorgt dat alleen voor langere accuduur bij je flitser of helpt het ook met de refreshtijd?

edit:
Ah, hij is voornamelijk voor de refreshtijd zo te zien :P Wel duur grapje, €125. Maar als je snel wilt flitsen is het wel ideaal en draagbaar.
Ja, ze zijn erg snel gelukkig. Weinig mis mee de service en snelheid :)

De Godox is idd een groot accupack wat er voor zorgt dat je sneller kan flitsen en langer kan flitsen dan met standaard 4 AA penlites. Nu hoeven de penlites alleen maar de flitser van stroom te voorzien aangaande display en bediening. Stroom voor flits hoeven ze niet te doen, dat doet de Godox :)

Leuk en handig hebbedingetje >:)

[YouTube: http://youtu.be/3cfY4QQlry8]
Hamed schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:51:
[...]

Al beetje mee kunnen spelen?

Veel plezier ermee :)
Nee, helaas nog niet. Ach ja, vakantie is wel erg soms ja ;)
Mooi speelgoed. Heb er ook nog naar zitten kijken. Veel speelplezier er mee :)
-Sander- schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:56:
Vandaag m'n Phottix 60x60 cm softbox binnen gekregen, in het tasje zit de softbox zelf ook weer in een hoes en alle losse onderdelen zijn ook apart beschermd. Heel erg mooi, dit gaat weer een hoop plezier geven :) 8)
Is dat alleen een box, of zit er ook spul bij het aan je flitser te monteren? Ziet er wel fraai uit :)

• timmaa
Daar ga je geen spijt van krijgen. Echt een heerlijke camera. Super snel en zeker in combinatie met de 70-300 G lens.

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

timmaa schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:15:
Daar ga je geen spijt van krijgen. Echt een heerlijke camera. Super snel en zeker in combinatie met de 70-300 G lens.
Ach, spijt.. Ik heb pas heel mijn sony spullen verkocht. Heb nu alleen nog Praktica analoog en Nikon FF. Maar spijt.. mwa... weinig ;)

• Hahn
shaggy8675 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:47:
[...]

Ja, ze zijn erg snel gelukkig. Weinig mis mee de service en snelheid :)

De Godox is idd een groot accupack wat er voor zorgt dat je sneller kan flitsen en langer kan flitsen dan met standaard 4 AA penlites. Nu hoeven de penlites alleen maar de flitser van stroom te voorzien aangaande display en bediening. Stroom voor flits hoeven ze niet te doen, dat doet de Godox :)

Leuk en handig hebbedingetje >:)

[video]
Was dat filmpje ook tegengekomen, duidelijke uitleg :P Maar je moet er dus zelf ook nog eens 6x AA in stoppen. Al was het de helft van de prijs geweest, dan had ik het overwogen, maar nu vind ik het een beetje teveel een luxeproduct :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Hahn schreef op donderdag 29 december 2011 @ 23:26:
[...]
Was dat filmpje ook tegengekomen, duidelijke uitleg :P Maar je moet er dus zelf ook nog eens 6x AA in stoppen. Al was het de helft van de prijs geweest, dan had ik het overwogen, maar nu vind ik het een beetje teveel een luxeproduct :+
Nee nee, ik heb alleen 4 AA nodig voor de flits te kunnen bedienen/instellen ( dus zoals normaal de stroomvoorziening op AA is, alleen bij flits worden de AA niet gebruikt ) En de Godox is gewoon zoals hij is, niet baterijen of accu;s erin, gewoon dat kastje is de accu die de flitsbuis van de nodige stroom voorziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ah, dacht dat ik ergens had gelezen dat er AA's in gingen. Bij de (goedkopere) alternatieven gaan er wel 6x of 8x AA in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Nee, dit is gewoon een complete accu. Zit een adapter bij voor opladen via 220v en er zit een sigaretten 12v adapter bij voor opladen in je auto bijv.
Je steekt de stekker bovenin, laad hem op, de LED's vertellen hoe vol hij zit, stekker eruit, kabel voor flits steek je er in, aanzetten en gaan :) Heel simpel ding.

De Nikon accupacks werken idd wel op losse AA batterijen. Maar ook dan moet er in de flitser zelf een paar AA's zitten zodat je display brand en je het zaakje kan instellen. Dat is wel een gescheiden circuit als je met externe accu werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmaa
shaggy8675 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 23:23:
[...]

Ach, spijt.. Ik heb pas heel mijn sony spullen verkocht. Heb nu alleen nog Praktica analoog en Nikon FF. Maar spijt.. mwa... weinig ;)
Ach, ieder zijn ding natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 12:13
Gisteren in ontvangst mogen nemen van de postbode, Canon 17-40 f/4 L USM

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7144/6599245307_d32c077585_z.jpg

Tevens voor het eerst dat ik L glas in m'n handen heb. Wow wat voelt dat lekker degelijk aan zeg.

Verder had ik eerder deze maand nog een goedkope chinese flitser en wireless trigger van Yongnuo gekocht. Een prima ding, moet alleen wel handmatig worden ingesteld, maar meestal even een een testshotje maken binnenhuis en even bijstellen dan werkt het prima. Leuke manier om eens goedkoop met flitsers aan de gang te gaan zonder direct honderden euro's te inversteren. Deze kost 50 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Omdat ik verschillende vragen kreeg over de softbox hier een kleine foto repo hoe het ding eruit ziet :)

@shaggy8675: Zou het ook mogelijk zijn om meerdere fliters op dat accupack aan te sluiten ? Dat lijkt mij wel interessant! :)

[ Voor 77% gewijzigd door -Sander- op 11-06-2012 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Hey, bedankt voor de foto's. Ziet er verdorie heel erg goed uit :) Heel mooi ding zo compleet. Eens onthouden ;)

En meerdere flitsers. Officieel niet, maar ik denk dat alles te maken is natuurlijk. Maar of je dan het gewenste resultaat zal krijgen is nog maar de vraag. Als je 2 of 3 flitsers er aan hangt zal hij het wel snel over de rooie trekken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:14

Daan_

Alles op zijn tijd !!

van de week nieuw speeltje opgehaald. Alleen boekjes etc ontbreken nog. Ga er vanuit dat de winkel deze na stuurt ;-)

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg822/scaled.php?server=822&filename=70200k.jpg&res=medium

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05:34

McMiGHtY

- burp -

@ -Sander- Leuke softbox,wellicht dat ik in de toekomst ook zoiets wil. Aan wat voor een prijzen moet ik denken?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

McMiGHtY schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:26:
@ -Sander- Leuke softbox,wellicht dat ik in de toekomst ook zoiets wil. Aan wat voor een prijzen moet ik denken?
Ik heb hem bij fotoshopaalten gekocht (http://fotoshopaalten.nl/), kostte 60 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-05 20:35
Softbox ziet er goed uit inderdaad, dank voor de reportage, dat maakt een hoop duidelijk :)

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-05 15:27

Milo.

klik

Superdaantje schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:07:
van de week nieuw speeltje opgehaald.
Lijkt me een heerlijke lens, ik heb de mk1 nog. veel plezier met je aankoop.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Superdaantje schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:07:
van de week nieuw speeltje opgehaald. Alleen boekjes etc ontbreken nog. Ga er vanuit dat de winkel deze na stuurt ;-)

[afbeelding]
Die komt wel vaak langs, en terecht natuurlijk, gefeliciteerd! Hij moet hier ook nog eens in huis komen, 2x teleconverter erbij en de 100-400 kan weer in de verkoop.. Maar eerst nog maar even sparen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
-Sander- schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:22:
Omdat ik verschillende vragen kreeg over de softbox hier een kleine foto repo hoe het ding eruit ziet :)
Datalimiet bereikt | Datalimit reached
Toegang geweigerd | Access deniedDe pagina die gehost wordt bij T-Mobile Online heeft zijn datalimiet bereikt.
Deze heeft teveel dataverkeer of requests binnen gekregen voor vandaag.
Om middernacht zal de datalimiet gereset worden en zal de pagina weer beschikbaar zijn.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de eigenaar van de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 11:54

ALF

Vandaag in huis gehaald. Canon 1D Mark III. Sorry voor de low quality picture, gemaakt met telefoon.

Afbeeldingslocatie: http://desmond.yfrog.com/Himg815/scaled.php?tn=0&server=815&filename=gavxx.jpg&xsize=640&ysize=640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Huidige set:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pCVtWcuzsuoRof8zyf5iXZIf/full.jpg

V.l.n.r: 5d2, 35L, Sigma 85/1.4, 14-24, 24-70, 70-200 II, D700

Rechterdeel is alleen wel binnenkort weg. Van zooms naar primes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Hoe zit het de je Nikon spullen. Ga je ze houden?

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Als ie een beetje verstand heeft wel natuurlijk. Ik bedoel omruilen voor Can*n... :X

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
JvdGeest schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 09:03:
Huidige set:

[afbeelding]

_/-\o_

Eigenlijk wel een hele leuke combinatie om zo te houden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
shaggy8675 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 10:04:
Als ie een beetje verstand heeft wel natuurlijk. Ik bedoel omruilen voor Can*n... :X

:+
Ik zou jou nog wel weer overstappen naar Ynos :Y :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

leonvw schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:45:
[...]

Ik zou jou nog wel weer overstappen naar Ynos :Y :+
Nuuhhh... M'n Ynos was best aardig, maar m'n D700 is net wat... ehhh.. anders zeg maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/595/img4337i.jpg

Naast oliebollen voor oud jaar nu ook vis :> Leuk speelgoed, alleen nog maar even zoeken naar een AF-confirm chip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:43
Afgelopen donderdag opgehaald:
Afbeeldingslocatie: http://www.patrickdebie.nl/wp-content/uploads/2011/12/Flitser.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.patrickdebie.nl/wp-content/uploads/2011/12/CameraFlitser.jpg

M'n eerste externe flitser. Begon nu toch echt wel eens tijd te worden dat ik er een aan ging schaffen :+

Website:
http://www.sigmaphoto.com/shop/ef610-dg-st-sigma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 11:12
Huidige set:

[afbeelding]

Ik zit net de resultaten te bekijken van gisteravond met de 85 en ik moet zeggen: toplens! Focus is echt spot-on en de scherpte op grotere afstand is zeer goed. Veel plezier met je overstap naar Canon.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Thanks :) Nog even een beetje lopen testen thuis en heb inderdaad een erg goed exemplaar te pakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
JvdGeest schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 17:54:
Thanks :) Nog even een beetje lopen testen thuis en heb inderdaad een erg goed exemplaar te pakken!
Mooizo :)

De mijne was ook direct goed, maar die van een maatje kon direct terug _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

JvdGeest,
Hmm ik zou die 14-24 echt wel houden voor op de canon, lijkt me niet verkeerd.
Maar erg leuk om zo naast elkaar te zien.
Mooie lenzen ook voor je canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

Mooi aankopen hier weer.
hier plaatje van mijn zeer bescheiden aankoop...
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7152/6614974823_e03fd6ee7d_z.jpg
New Toy by Strange Artifact, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Radiant schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:01:
[afbeelding]

Naast oliebollen voor oud jaar nu ook vis :> Leuk speelgoed, alleen nog maar even zoeken naar een AF-confirm chip ;)
Heb je die echt nodig dan??
Ik heb deze lens nu al geruime tijd en nog nooit de behoefte er aan gehad.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Misschien ook wel niet inderdaad, na er wat langer mee te hebben gespeeld nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:14

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Radiant schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 13:48:
[...]

Die komt wel vaak langs, en terecht natuurlijk, gefeliciteerd! Hij moet hier ook nog eens in huis komen, 2x teleconverter erbij en de 100-400 kan weer in de verkoop.. Maar eerst nog maar even sparen :P
is ook echt een prettig objectief om mee te werken. Over een 2x extender III van Canon twijfel ik nog. Zelf zit ik nu meer te denken aan de 1.4

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voordeel van Nikon is dat er ook een 1.7 TC is. Leuk alternatief voor mensen die niet kunnen kiezen tussen 1.4 en 2.0.

AF confirm chip wel of niet nodig? Tja, dat ligt helemaal aan je manier van fotograferen. Als je altijd alle tijd hebt, is het een stuk gemakkelijker om het zonder te doen. Als je serieus snel wilt schieten met een dunnen DOF, dan heb je aan een AF confirm vaak al niet meer genoeg. (Ja, ik weet het, een echt first world approach, want vroeger schoten "ze" toch ook gewoon f2.8 langs de voetbalvelden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Het gaat hier wel om een 8mm objectief, waarbij de DoF vol-open ongeveer vanaf 1 meter tot oneindig loopt. Scherpstellen is niet zo kritisch, lijkt mij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh, sorry, ik zat te denken aan een langer objectief. Ik schiet zelf inderdaad ook gewoon uit de losse pols met mijn 8 mm. Diafragma instellen op f5.6. Scherpstellen op minimaal 0,7 meter en vanaf 0,3 tot oneindig is alles scherp... nu ja, zo scherp als je met die lens voor elkaar krijgt....

Een 24-70 is natuurlijk scherper, maar ook wel een heel ander verhaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-01 19:17

wavemaster100

Very ZEISS

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7028/6633691881_4825927f21_z.jpg
Zeiss <3
De familie O+

Wide het nieuwe jaar in :+
Met de aanschaf van de 21mm op het moment geen gear wensen meer..

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Nice :) Hoe zit het met de 35/2. Heb je al beetje foto's mee kunnen maken? Ik zit zelf te denken tussen 35L en die van Zeiss. Alleen weet nog niet welke, want er is ook een 35 1.4 van Zeiss.

[ Voor 21% gewijzigd door Hamed op 04-01-2012 10:14 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100

wavemaster100

Very ZEISS

Hamed schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:11:
Nice :) Hoe zit het met de 35/2. Heb je al beetje foto's mee kunnen maken? Ik zit zelf te denken tussen 35L en die van Zeiss. Alleen weet nog niet welke, want er is ook een 35 1.4 van Zeiss.
Ben erg tevreden over de 35/2. Lekker handzaam. 3D-like rendering, scherp.

Zat zelf toen ook te twijfelen tussen de 35L en de 35/2 (de 1.4 was er toen nog niet in ZE mount).
De 35/2 was mijn eerste MF lens. Ik dacht dat als ik de 35L kocht dat ik die dan nooit meer durfde te verkopen om daarna een MF lens zoals de 35/2 aan te schaffen. Ik besloot daarom om eerst de 35/2 te kopen en als die niet zou bevallen dat ik dan de 35L zou kopen. Heb nooit getwijfeld om die 35/2 weer te verkopen. Wat een top lens.

35/1.4 schijnt ook echt top te zijn, wel veel zwaarder. De 35/1.4 staat niet op mijn wensenlijstje aangezien ik erg te spreken ben over de 35/2 maar misschien als ik een keer mag spelen met een 1.4 dat ik van gedachten verander.

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
De 35L heb ik een aantal dagen, maar ben er helemaal gek op. Waanzinnige lens :) Als je het geld er voor over hebt, zou ik die zonder twijfel nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Ja ik moet een keer ergens langs gaan waar ze alle 3 op voorraad zijn. Wil ze toch even testen :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100

wavemaster100

Very ZEISS

JvdGeest schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:34:
De 35L heb ik een aantal dagen, maar ben er helemaal gek op. Waanzinnige lens :) Als je het geld er voor over hebt, zou ik die zonder twijfel nemen.
Dan kom maar niet op het Alt forum van fredmiranda... dan ga je misschien alsnog twijfelen ;)

Nee is ook een mooie lens. Heb er weleens mee geschoten op een 7D.
Ik vind fotografie alleen leuker met MF lenzen.. en plezier is ook erg belangrijk natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
wavemaster100 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:07:
[afbeelding]
Zeiss <3
De familie O+

Wat een prachtig setje lenzen heb je hier zeg _/-\o_ :9~

Ik heb "lang" getwijfeld tussen de 35L 1.4 en de Zeiss 35 1.4

Wat me tegenstond aan de Zeiss was het gewicht want met zijn 850g is het geen vederlicht lensje.. Ik heb mijn 24-70 verkocht vanwege wat dingen die me tegenstonden en het gewicht was daar één van, ik wilde een wat lichtere en simpele uitrusting dus dan zou ik mijn eigen beweegreden direct onderuitschoppen :P

Maar met de Zeiss staat er wel een uitstekende bouwkwaliteit tegenover en een heerlijk kenmerkende IQ..
Uiteindelijk toch voor de 35L gegaan ivm de AF en het lagere gewicht. En het scheelde me toch ook weer een €300 :)

Ik heb voor aanschaf met beide lenzen kunnen fotograferen en heb nog geen moment spijt gehad van mijn uiteindelijke keuze. Desalniettemin had ik ook de Zeiss erg graag gehad natuurlijk en dan had ik net zo min spijt gehad gok ik :+

[ Voor 21% gewijzigd door leonvw op 04-01-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100

wavemaster100

Very ZEISS

Bedankt Leon! Ik ben er ook erg blij mee. Heb altijd deze lineup willen hebben en sinds vandaag eindelijk compleet!

Nu begint het testen van de 21/2.8...

Ik hoor van steeds meer mensen die een 5Dmk2 en een 35L hebben dat ze verliefd zijn.
Komt vaak amper van de camera af! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Mij lekker zitten maken met zijn alle. Ik heb morgen vrij gepakt van het werk en ga kijken of ik een 35mm kan scoren. Bij fotokonijnenberg is de 35L en 35 1.4 van Zeiss op voorraad :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 11:12
wavemaster100 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:07:
[afbeelding]
Zeiss <3
De familie O+

:9~ Mooie set hoor! Heb de 100mm en zou graag de 21 erbij willen. In die andere 2 ben ik niet zo geïnteresseerd.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255680

Sinds gisteren de Jinbei DC-600:

Afbeeldingslocatie: http://djlhggipcyllo.cloudfront.net/4107620/b08b90def10d227a032f15fb1b62df35c789125e/4.jpg

Eerste handson: http://500px.com/lakker/blog/22407

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 255680 op 04-01-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Ook maar weer een plaatje, tijdje geleden heb ik een leuke FM2n gevonden voor een leuk prijsje. Op de foto staan de FM2n en twee FM's, de middelste gaat weer de verkoop in (via MP gekocht om de lens die erbij zat)
Plan is om de andere twee te houden met de 105mm f/2.5 en 28mm f/2.8, misschien komt er ooit nog eens een 105mm f/1.8, verder ben ik nu tevreden met de kleine Nikon collectie.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7148/6640926665_314be2fe41_z.jpg
Nikon FM2n and two Fm's by Ivan Milo, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Laatst online: 09:54
Huidige set:

[afbeelding]

Ik zie het nu pas........

Waarschijnlijk ben ik de enige, maar : WAT (ST)(D)OM! En ja dat is mijn mening, dus daar kan niemand wat van zeggen :) En ik schiet zelf met Canon.

Daarom durf je niet meer op Skype te komen zeker? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ik heb er geen enkel moment spijt van gehad, ben er echt ontzettend blij mee. Niet alleen vind ik de 5d2 met die twee lenzen een geweldige combo, ik bespaar er ook veel gewicht en een hoop geld mee, iets dat ik goed kan gebruiken deze zomer. Maar iedereen mag zijn mening hebben hoor, alleen zullen jouw wensen/eisen aan een camera en lenzen anders zijn dan die van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:08

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Dit nieuwe jaar begint goed, met de aankomst van een nieuw speeltje voor op mijn FD gear.
Laatst hadden we nog over deze lens op het forum, en mensen zich verbaasden dat die lens nog zoveel opbrengt, maar dat is best logisch, want deze lens is best wel gewild + zeldzaam. (leevmeister wenst nu graag een ilc te hebben voor z'n FD gear O-) )
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7032/6667489963_6c0ab88a72_z.jpg
Canon FD 55mm f/1.2 S.S.C. ASPHERICAL, next to Canon nFD 85mm f/1.2L by Leevmeister, on Flickr

[ Voor 5% gewijzigd door Leevmeister op 09-01-2012 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

J2S

Ik heb laatst in een oude doos van m'n ouders met camera spul een paar mooie lenzen gevonden. Allemaal M42 mount dus maar een adapter erbij gekocht met focus confirm.
Dit is mijn camera en lens collectie nu:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7027/6669824391_01b871f6c5_z.jpg
P1000512 by Joost2S, on Flickr
Full res

De "nieuwe" lenzen zijn de Orestor 135 2.8 "Bokeh Monster", Lydith 30 3.5, Helios 44-2 en Auto Rikenon 55 2.8.
De Helios gaat trouwens nogal stroef. Heeft iemand tips om dat wat losser te maken? Ik kan het ding niet open maken omdat 1 van de schroefjes kapot is :X

Eerst was mijn langste lens dus de Canon 85 1.8 en ik wilde al een tijd een langere lens maar had geen geld. Ik had ook niet zoveel zin om een 2e hands MF lens te kopen, maar nu ik dit tegenkwam toch maar een adapter gekocht.

Toen ik wat aan het prutsen was met de verschillende lenzen kwam ik erachter dat de Orestor en de Panasonic teleconverter beide een 55mm schroefdraad hebben wat tot de volgende combinatie leidde:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7143/6669826167_82d3172367_z.jpg
P1050390 by Joost2S, on Flickr

Ja, dit is een moderne DSLR met oude MF lens en teleconverter die voor een compact superzoom is gemaakt :p Het geeft niet het beste beeld geloof ik maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik geen MF gewend ben.
35mm equivalent van deze combo is 135*1.6*1.7 = 367.2mm, een hele verbetering ten opzichte van 136mm. En dat voor in totaal 2 tientjes voor de adapter want de rest had ik al. Alleen is een beetje zon wel handig hierbij.

Nja, ik ben blij :)

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Mijn nieuwe China grip! :) En excuses voor de uitzonderlijk slechte phone foto...

7D + Grip

De grip lijkt heel erg op de originele. Het enige nadeel vind ik nu dat de shutter knop niet werkt als de grip "uit" staat. De grip die bij mijn 400D zit heeft wel een werkende shutter release in de uit stand. Verder kan ik mij voorstellen dat de plastic/leren grip deeltjes snel gaan slijten/eraf gaan. Je komt namelijk over de zijkant van het grip gedeelte dus dat zou je wel eens los kunnen trekken. :) Maar voor 30e vind ik het een leuk iets. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
De (originele) grip van m'n (reeds verkochte) 40D/50D én die van m'n 7D doet het ook niet als de grip uitstaat. Sowieso heeft het weinig nut om een aan/uit-knop te hebben als 'ie het ook zou doen als 'ie uitstaat, of zie ik dat verkeerd? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 11-01-2012 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-05 19:41
Apart verhaal ja, want dat was op mijn 500D (verkocht) en nu 60D zeker niet zo. Grip uit, is geen foto's op die sluiterknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Nou de shutter knop deed het wel. Alle andere knoppen niet. Misschien een foutje? Misschien by design. Misschien dat je zo toch nog die ene foto kan maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Het is en blijft een el cheapo grip uit China. Die kwaliteit zal wel niet die van Canon zelf zijn. Dat dingen half werken en knopjes op de uit-stand hetzelfde doen als op de aan-stand is met dat goedkope spul nou niet bepaald abnormaal :P Normaliter is uit ook echt uit, geen knop die het meer doet. Zelf ben ik voor de wat duurdere Phottix grip gegaan waarbij de reviews lovend zijn. Men ontdekt daar geen verschil met de originele grip wat kwaliteit en degelijkheid betreft. Die grips zijn dan ook wel weer een stuk duurder, ietsjes meer als de helft van wat de originele van Canon moet kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

ppl schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 23:20:
Het is en blijft een el cheapo grip uit China. Die kwaliteit zal wel niet die van Canon zelf zijn. Dat dingen half werken en knopjes op de uit-stand hetzelfde doen als op de aan-stand is met dat goedkope spul nou niet bepaald abnormaal :P Normaliter is uit ook echt uit, geen knop die het meer doet. Zelf ben ik voor de wat duurdere Phottix grip gegaan waarbij de reviews lovend zijn. Men ontdekt daar geen verschil met de originele grip wat kwaliteit en degelijkheid betreft. Die grips zijn dan ook wel weer een stuk duurder, ietsjes meer als de helft van wat de originele van Canon moet kosten.
Nep blijft nep ;) Ligt er maar aan waar je prioriteiten liggen, ik wil gewoon geen geneuzel en al helemaal geen risico lopen dat m'n body naar de haaien gaat. Orginele accu's en grips voor mij, dan maar even sparen :X

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:15

Vis

Ik heb ook een china grip voor mn D90, doet het fantastich, alle knopjes doen het, en kan ik naar wens instellen en aanpassen in het menu.
M'n D90 ziet hem gewoon als MB-D80 (de originele grip voor de D90 etc)

Kan niet meer zonder grip. Ligt er idd maar net aan welke chinese grip je koopt... Altijd eerst reviews lezen.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Ventieldopje schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 01:09:
[...]

Nep blijft nep ;) Ligt er maar aan waar je prioriteiten liggen, ik wil gewoon geen geneuzel en al helemaal geen risico lopen dat m'n body naar de haaien gaat. Orginele accu's en grips voor mij, dan maar even sparen :X
Sja, dat is maar net hoe paranoïde je bent met dit soort dingen :P Het scheelt vaak als je reviews leest. Er zit nogal een verschil tussen goedkoop spul qua kwaliteit. Soms is het echter ook zo dat je wel iets kunt vinden wat kwalitatief erg goed is en qua prijs net onder het origineel zit. Dan kun je je afvragen of je nog voor de "goedkopere" versie moet gaan of niet. Op accu gebied geldt echter wel dat je daar heel veel winst kunt behalen door te kijken naar de goedkopere merken, geldt ook voor rc heli's heb ik gemerkt. Die grote merken draaien je een poot uit op dit gebied. Die moeten het dus ook hebben van die angst dat dingen stuk gaan als je niet datgene met hetzelfde merkje als je camera is neemt. Trouwens, wat die grips betreft: de originele versie van Canon voor mijn camera heeft vaker problemen zoals het loslaten van dat stukje rubber dan de Phottix grip die ik heb gekocht. Mensen die beiden hebben gehad vinden de Phottix beter. Zo zie je maar weer dat origineel lang niet altijd beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

ppl schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:32:
[...]

Sja, dat is maar net hoe paranoïde je bent met dit soort dingen :P Het scheelt vaak als je reviews leest. Er zit nogal een verschil tussen goedkoop spul qua kwaliteit. Soms is het echter ook zo dat je wel iets kunt vinden wat kwalitatief erg goed is en qua prijs net onder het origineel zit. Dan kun je je afvragen of je nog voor de "goedkopere" versie moet gaan of niet. Op accu gebied geldt echter wel dat je daar heel veel winst kunt behalen door te kijken naar de goedkopere merken, geldt ook voor rc heli's heb ik gemerkt. Die grote merken draaien je een poot uit op dit gebied. Die moeten het dus ook hebben van die angst dat dingen stuk gaan als je niet datgene met hetzelfde merkje als je camera is neemt. Trouwens, wat die grips betreft: de originele versie van Canon voor mijn camera heeft vaker problemen zoals het loslaten van dat stukje rubber dan de Phottix grip die ik heb gekocht. Mensen die beiden hebben gehad vinden de Phottix beter. Zo zie je maar weer dat origineel lang niet altijd beter is.
Maar wat gebeurt er als je een Phottix grip hebt of een nep accu en het spulletje kapot gaat inclusief je body. Als je nog garantie hebt op je body denk ik dat ze je eerder willen helpen als je een Canon grip gebruikt hebt dan een 3rd party grip.

Een stukje zekerheid is voor mij waarom ik iets meer betaal voor een grip en accu's. Iets belangrijks als de grip en accu's van je camera vind ik persoonlijk echt zonde om op te besparen, maar zoals ik al zeg dat is persoonlijk. Deze discussie is al eerder gevoerd trouwens :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Laatst online: 11-05 17:08
Ventieldopje schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:47:
[...]

Maar wat gebeurt er als je een Phottix grip hebt of een nep accu en het spulletje kapot gaat inclusief je body. Als je nog garantie hebt op je body denk ik dat ze je eerder willen helpen als je een Canon grip gebruikt hebt dan een 3rd party grip.

Een stukje zekerheid is voor mij waarom ik iets meer betaal voor een grip en accu's. Iets belangrijks als de grip en accu's van je camera vind ik persoonlijk echt zonde om op te besparen, maar zoals ik al zeg dat is persoonlijk. Deze discussie is al eerder gevoerd trouwens :)
dit word een welles nietes verhaaltje maar...

wat zou er stukgaan aan je nep grip/accu ? dat de accu's opgeblazen worden ? dan is je nep grip stuk voor die 25/40 euro koop je een nieuwe + 15 euro accu's nieuwe grip van bv een 5d II kost al gauw 250 euro....

dan nog je body.. stel er is een kortsluiting gebeurd in je body en je hebt nog garantie en je brengt je body terug zonder nep grip naar canon, denk je dan echt dat ze gaan zien ''hey hier zat een nep grip in want dat zien we aan de pinnetjes die 100% hetzelfde zijn als in de originele grip"

nee ik denk dat het meer is omdat je graag alles origineel wilt.

ik heb moeite gedaan om body's te vinden die stuk waren gegaan door een nep grip... kon geen een review vinden die dat aangaf.. hooguit wat reviews waarin gezegd werd dat de knopjes anders aanvoelde en het plastic losliet (wat ook bij mijn originele 40d grip gebeurd)

ik heb nu een 5d II china grip en heb zelfs heel veel mensen gehad die een 5d II + originele grip hebben die zelfs mijn china grip prettiger vinden aanvoelen (zonder dat ze wisten dat ie nep was)

"hey jou 5d II voelt veel lekkerder aan maar het is toch dezelfde grip?"

je moet doen wat je hart zegt.. maar om redenen als "mn body gaat er stuk van" dat is tegen jezelf liegen..

geef mij maar 4 china grips vs 1 originele grip want dat is het prijsverschil... en ik vraag me af of 1 originele grip even lang meegaat als 4 china grips, ik denk zomaar even van niet namelijk

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
China grip voelt ook beter aan. Beetje zachter zeg maar. De echte wordt in Japan gemaakt, maar wat boeit dat nou. Bijna alles wordt tegenwoordig in Asia gemaakt.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

angel00008 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:53:
[...]

dit word een welles nietes verhaaltje maar...

wat zou er stukgaan aan je nep grip/accu ? dat de accu's opgeblazen worden ? dan is je nep grip stuk voor die 25/40 euro koop je een nieuwe + 15 euro accu's nieuwe grip van bv een 5d II kost al gauw 250 euro....

dan nog je body.. stel er is een kortsluiting gebeurd in je body en je hebt nog garantie en je brengt je body terug zonder nep grip naar canon, denk je dan echt dat ze gaan zien ''hey hier zat een nep grip in want dat zien we aan de pinnetjes die 100% hetzelfde zijn als in de originele grip"

nee ik denk dat het meer is omdat je graag alles origineel wilt.

ik heb moeite gedaan om body's te vinden die stuk waren gegaan door een nep grip... kon geen een review vinden die dat aangaf.. hooguit wat reviews waarin gezegd werd dat de knopjes anders aanvoelde en het plastic losliet (wat ook bij mijn originele 40d grip gebeurd)

ik heb nu een 5d II china grip en heb zelfs heel veel mensen gehad die een 5d II + originele grip hebben die zelfs mijn china grip prettiger vinden aanvoelen (zonder dat ze wisten dat ie nep was)

"hey jou 5d II voelt veel lekkerder aan maar het is toch dezelfde grip?"

je moet doen wat je hart zegt.. maar om redenen als "mn body gaat er stuk van" dat is tegen jezelf liegen..

geef mij maar 4 china grips vs 1 originele grip want dat is het prijsverschil... en ik vraag me af of 1 originele grip even lang meegaat als 4 china grips, ik denk zomaar even van niet namelijk
QFT.
Ik heb deze discussie ook al een keer of wat gevoerd hier op GoT, dus buiten dit onthoud ik mij ervan ;)

Gabriël AM5

Pagina: 1 ... 3 ... 118 Laatste

Let op:
Alle foto- en videografiegerelateerde hardware mag gepost worden, zolang je maar eigen foto's maakt