Ik neem aan dat iedereen keuzes maakt aan de hand van zijn budget. Natuurlijk, dan betekent dat nog niet dat iedereen die X euro per maand "over" heeft er voor kiest om Y euro per maand aan fotospullen uit te geven, maar iedereen bepaald zijn of haar budget voor fotospullen anders. Dat is nu eenmaal zo. Soms is het ook gewoon een goed idee om dat te respecteren.
Kijk ik geef de laatste tijd niet zo veel geld uit aan fotospullen, want ik stel nu eenmaal andere prioriteiten. Echter als ik morgen een heel goede reden heb om een bepaalde body te halen, dan kan ik dat doen. Voor andere mensen is dat een heel ander verhaal. Als die echt een 55-200 nodig hebben, moeten ze daar alsnog 3 maanden voor sparen (of langer).
Dus de hoeveelheid geld die je uit wilt/kan geven kan nogal verschillen.
Daarnaast is het vaak wel handig om je te realiseren dat niet iedereen op dezelfde wijze fotografeert.
- Ik heb bijvoorbeeld geen grip, want ik vind mijn camera met grip NIET lekker in de hand liggen. Daarnaast kan ik met 1 accu in de camera over het algemeen aardig uit de voeten. Een reserveaccu past wel in mijn zak.
- Ik heb een 3rd party flitser, want ik doe heel erg weinig met van die knipperlampjes. Als 5% van mijn foto's met zo een knipperlamp zijn gemaakt, is het veel.
Kortom als ik die accessoires ga kopen, dan koop ik wel third party, want
ik gebruik ze erg weinig. Ga ik accessoires kopen die ik wel veel gebruik.. Tja, dan is de kans groot dat ik inderdaad merkeigen spullen koop.
(sorry, kan het even niet laten...)
[CanonBashMode]
Als het dan gaat over accesoires... Waarom koop je uberhaupt een zonnekap? Die zit toch standaard bij iedere lens die een zonnekap nodig heeft? Nu ja, niet bij de 18-55 en de 55-200, maar tja....

Oh, wacht, jullie gebruiken van die rare canon camera's. Ik blijf het een beetje vinden alsof je een auto koopt en dan komt de verkoper aan met de vraag of je ook deuren in je auto wilt. Echt nodig heb je ze niet, want je auto rijd ook zonder deuren wel. Maar handig... dat is toch anders.
[/CanonBashMode]