headout schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:11:
[...]
Nee, ik bedoelde weldegelijk settings.php maar zie nu dat de nieuwsserver instellingen al een poosje onder Configuration >> settings staan
Gelukkig leren we elke dag weer nieuwe dingen
headout schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:11:
[...]
Nee, ik bedoelde weldegelijk settings.php maar zie nu dat de nieuwsserver instellingen al een poosje onder Configuration >> settings staan
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
[ Voor 63% gewijzigd door wesleysjief op 09-02-2022 06:58 ]
Mooi dat het gelukt is.wesleysjief schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 06:54:
Het is gelukt om het werkend te krijgen. Dank hiervoor!
Lastig te zeggen omdat elke omgeving anders is. Tevens handig om meer info te geven welk handleiding je volgt, welke DSM versie en NAS je gebruikt. Hoe heb je SabNZB geïnstalleerd en via welke weg.wesleysjief schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:08:
Firewall op de synology staat uit. Daarnaast IP adres van newsserver ingevuld, kan dus ook geen DNS probleem zijn. Bij test verbinding zegt hij ook succesvol verbonden. Begrijp er niks van. De NAS heeft een vast IP adres vanuit Netgear router.
Waar kan ik nog meer kijken?
[Afbeelding]
Voor het gebruik van templates maakt spotweb gebruik van relative url'sNormally spotweb detects if it's running under SSL (server) except when a reverse proxy, like NGINX, is used for implementing redirection from https to http.
Best solution for this is to include an extra header in the proxy configuration : X-SSL Example:
proxy_set_header X-SSL 'on';
Spotweb will detect that header and will prefix all url references with HTTPS.
1
| $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_SSL'] == 'on') |
1
| SERVER_PROTOCOL |
1
| HTTP_X_SSL |
1
| $ssloverride = true; |
[ Voor 49% gewijzigd door mesa57 op 17-02-2022 14:18 ]
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Zit bij een andere newsserver en geen problemen.alesandro_46 schreef op maandag 4 april 2022 @ 07:56:
Hebben meer mensen last dat er geen spots meer binnen gehaald worden?
Laatste retrieve is van: 04-04-2022 (07:45)
En als laatste spot: 02-04-2022 (23:34)
Met de newsserver waarmee ik spots binnen haal (Newsdemon) kan ik nog wel spots downloaden, het probleem lijkt niet daar te zitten.
In de log file ook geen foutmeldingen.
De newsserver heeft geen storing gemeld op hun website.MikeOO schreef op maandag 4 april 2022 @ 08:27:
[...]
Zit bij een andere newsserver en geen problemen.
Downloaden loopt meestal via een andere server dan de headers die hij binnenhaalt. Het overzicht van Spotweb zeg maar.
Kan zijn dat er een storing is bij de provider of er gaat iets niet goed aan jouw kant.
Start de Retrieve eens handmatig zodat je ziet wat er gebeurt.
headout schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:58:
Hier ook geen problemen. Handmatig retrieven via de commandline: wat zie je dan?
Op basis van het dikgedrukte stuk ben ik gaan kijken naar de black- en whitelist:Retrieve via console:
<knip>
Last retrieve at Mon 04 Apr 2022 01:36:24 PM CEST
Retrieving new reports from server nl.newsdemon.com...
Appr. Message count: 278668
First message number: 1
Last message number: 278669
Current article number: 278669
Processed a total of 0 reports
Finished retrieving reports.
Non-fatal: Updating black/whitelist failed, most likely unreachable!root@8777fc00d678:/var/www/spotweb#
De lijsten die in mijn (standaard) config staan zijn gewoon benaderbaar. Ik heb ze voor nu uitgevinkt en er draait nu een retrieve. Helaas was mijn laptop in standby gegaan waardoor ik de verbinding met de console ben verloren.
Een zoektocht bracht me naar Clear your local cache. Die heeft er vooralsnog ook geen zin in.PHP Warning: fileowner(): stat failed for /var/www/spotweb/lib/../cache/image/274 in /var/www/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php on line 330
[ Voor 15% gewijzigd door alesandro_46 op 04-04-2022 22:36 ]
404 Signature not found
De white/blacklist zou verder geen invloed moeten hebben met het ophalen van nieuwe items.alesandro_46 schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:59:
Bedankt voor jullie reacties!
[...]
Op basis van het dikgedrukte stuk ben ik gaan kijken naar de black- en whitelist:
[...]
De lijsten die in mijn (standaard) config staan zijn gewoon benaderbaar. Ik heb ze voor nu uitgevinkt en er draait nu een retrieve. Helaas was mijn laptop in standby gegaan waardoor ik de verbinding met de console ben verloren.
Even afwachten totdat deze retrieve klaar is en of dit het op lost.
Edit 22:30: na het restarten van de container en handmatige retrieve:
[...]
Een zoektocht bracht me naar Clear your local cache. Die heeft er vooralsnog ook geen zin in.
Morgen nog maar eens verder pielen en anders het zaakje opnieuw inrichten met gebruik van een andere newsserver (blok account bij XSnews / Tweaknews).
Na de Clear your local cache zie ik weer spots. Ook de gaten tussen 2 april (laatste spot) en nu zijn gedicht.MikeOO schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 07:12:
[...]
De white/blacklist zou verder geen invloed moeten hebben met het ophalen van nieuwe items.
Probeer eens een retrieve.php --retro (twee minstreepjes voor retro) . Dit vul de gaten soms weer op.
Dit is niet bedoeld om standaard te draaien.
Je zou als de cache het niet oplost je DB eens kunnen resetten. Mogelijk is deze corrupt geraakt aangezien de retrieve niets doet als ik de waardes zie.
Ik was in de veronderstelling dat als ik van provider A naar B overstap dat dan de database corrupt wordt. Maar blijkbaar kan ik gewoon overstappen?pdukers schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:03:
Voordat je je hele spotweb omgeving opnieuw opbouwt zou ik eerst eens een andere usenet provider proberen, bijv. een gratis xsnews account aanmaken. Zou niet de eerste keer zijn dat een provider de usenet groep waarin de spots gepost worden niet bijwerkt.
Ja, dat werkt gewoon. Zelf al een paar keer gedaan in het verleden bij een overstap naar een andere usenet provider. Ik haal zelf geen full spots binnen. Zelfs die spots kun je na een usenet server change openen. Natuurlijk moet dat de oude spot wel binnen de retentie van de nieuwe usenet server vallen.alesandro_46 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:26:
[...]
Ik was in de veronderstelling dat als ik van provider A naar B overstap dat dan de database corrupt wordt. Maar blijkbaar kan ik gewoon overstappen?
1
| [Fri Apr 08 18:56:10.818985 2022] [php:error] [pid 27736] [client 192.168.10.235:2390] PHP Fatal error: Type of CustomException::$file must be string (as in class Exception) in /usr/local/www/apache24/data/spw/lib/exceptions/CustomException.php on line 27, referer: http://192.168.10.12/spw/install.php?page=2 |
404 Signature not found
Zover ik weet werkt het niet met php8.1 of 8SMSfreakie schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 19:03:
ik zit nou eens een nieuwe installatie van spotweb proberen te fixen..
alleen lijkt t nog alles behalve werkend met PHP 8.1?
bij m'n install.php lijkt alles "OK"
install.php?page=2 kan ik mn Databeest settings invullen maar of het nou goed of fout is.. krijgen we een error 500..
met de volgende fout in de log van de webserver...
code:
1 [Fri Apr 08 18:56:10.818985 2022] [php:error] [pid 27736] [client 192.168.10.235:2390] PHP Fatal error: Type of CustomException::$file must be string (as in class Exception) in /usr/local/www/apache24/data/spw/lib/exceptions/CustomException.php on line 27, referer: http://192.168.10.12/spw/install.php?page=2
en google helpt me alleen niet verder dan het gewoon nog niet zou werken op php8.1![]()
spotweb build 1.5.1
404 Signature not found
ah! dan ligt het nu dus vooral nog aan mij dat ik er nog even ruzie mee hebKroonkurk schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 20:43:
PHP 8.0 werkt wel met SpotWeb. Ik moest helaas ook terug van 8.1 naar 8.0.
404 Signature not found
[ Voor 3% gewijzigd door Kroonkurk op 08-05-2022 10:07 ]
404 Signature not found
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Heb alle Apache 2.4 conf files doorgespit, op mijn oude machine. Nergens staat iets over spotweb. Weet jij (of iemand anders) toevallig waar die spotweb info geconfigureerd wordt?Kroonkurk schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 13:25:
Daarvoor moet je toch ook even kijken naar de config bestanden van Apache.
Die behandelt de url aanvraag en verwijst naar de juiste map.
Vergeet ook niet de vhost config als je dat gebruikt.
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
[ Voor 9% gewijzigd door Kroonkurk op 14-05-2022 20:17 ]
Opgelost.Kroonkurk schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 20:14:
Je moet niet naar Spotweb zoeken maar kijken of de Apache configs ook verwijzen naar de door jou genoemde map voor de websites. Waarschijnlijk dus "volume1/web".
Dan zou "http://jouwdomein.nl" moeten verwijzen naar die "volume1/web".
Voor Spotweb wordt het dan "http://jouwdomein.nl/spotweb" naar "volume1/web/spotweb". (dit vindt je dus niet in de config)
Klopt alles wel, probeer dan http://jouwdomein.nl/spotweb/install.php
[ Voor 99% gewijzigd door albatross op 14-05-2022 23:13 ]
1
2
| Fatal error occured retrieving reports: HY000: 1785: Statement violates GTID consistency: Updates to non-transactional tables can only be done in either autocommitted statements or single-statement transactions, and never in the same statement as updates to transactional tables. |
404 Signature not found
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <br /> <b>Fatal error</b>: Uncaught Error: Call to undefined function simplexml_load_string() in /var/www/html/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_SpotReading.php:40 Stack trace: #0 /var/www/html/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_SpotReading.php(195): Services_Nntp_SpotReading->parseHeader() #1 /var/www/html/spotweb/lib/services/Providers/Services_Providers_FullSpot.php(46): Services_Nntp_SpotReading->readFullSpot() #2 /var/www/html/spotweb/lib/services/Actions/Services_Actions_DownloadNzb.php(37): Services_Providers_FullSpot->fetchFullSpot() #3 /var/www/html/spotweb/lib/page/SpotPage_getnzb.php(48): Services_Actions_DownloadNzb->handleNzbAction() #4 /var/www/html/spotweb/index.php(141): SpotPage_getnzb->render() #5 {main} thrown in <b>/var/www/html/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_SpotReading.php</b> on line <b>40</b><br /> |
php-xml installeren?Fire69 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 13:29:
Gisteren heb ik een dist-upgrade gedaan en nu is mijn spotweb stuk![]()
De upgrade heeft PHP verhoogd van 7.4 naar 8.1.
- Hierdoor wou eerst mijn Apache niet meer starten. Gefixed door de mods aan te passen
- Dan kreeg ik in spotweb een ganse muur 'deprecated' foutmeldingen. Gefixed door een git pull.
- Alles leek ok, maar nu kan ik geen nzb downloaden of doorsturen naar sabnzbd...
Ik krijg deze foutmelding:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 <br /> <b>Fatal error</b>: Uncaught Error: Call to undefined function simplexml_load_string() in /var/www/html/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_SpotReading.php:40 Stack trace: #0 /var/www/html/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_SpotReading.php(195): Services_Nntp_SpotReading->parseHeader() #1 /var/www/html/spotweb/lib/services/Providers/Services_Providers_FullSpot.php(46): Services_Nntp_SpotReading->readFullSpot() #2 /var/www/html/spotweb/lib/services/Actions/Services_Actions_DownloadNzb.php(37): Services_Providers_FullSpot->fetchFullSpot() #3 /var/www/html/spotweb/lib/page/SpotPage_getnzb.php(48): Services_Actions_DownloadNzb->handleNzbAction() #4 /var/www/html/spotweb/index.php(141): SpotPage_getnzb->render() #5 {main} thrown in <b>/var/www/html/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_SpotReading.php</b> on line <b>40</b><br />
Als ik een nzb download krijg ik een file met bovenstaande erin, als ik naar sabzbd probeer te sturen krijg ik een popup met bovenstaande.
Iemand een idee?
Fried schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:29:
ik heb onlangs spotweb geinstalleerd (in docker) op mijn synology ds720. alles werkt naar behoren en hij haalt (nieuwe) spots binnen.
ik krijg het alleen niet voor elkaar om spots van vóór de datum van installeren (3 dagen geleden) binnen te krijgen. het maakt ook niet uit wat ik selecteer bij config - settings - retrieve - 'retrieve posts after ..'. wat ik daar ook selecteer, dat lijkt hij niet te onthouden.
ik heb de handleiding van drfrankenstein gehanteerd bij het installeren. iemand suggesties?
1
| /usr/bin/php retrieve.php --retro |
Ik heb hetzelfde probleem als de gebruiker hierboven (gisteren geinstalleerd op ubuntu 22.04 op basis van de stappen op de wiki https://github.com/spotwe...buntu-22.04-LTS-(english) ), daarnaast ook deze forum post gevonden met nog twee gebruikers met hetzelfde probleem: https://ftp.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?p=68533
5400WP (ZW)
1
| bin\upgrade-db.php --reset-db |
This will reset the following table's: spots, spotsfull, spotsposted, spotstatelist, commentsfull, commentsposted, commentsxover, moderatedringbuffer, reportsposted, reportsxover, usenetstate, cache
Table's: users, usergroups, usersettings, sessions, settings, grouppermissions, security groups and filters are left intact.
Everything else get's truncated
[ Voor 67% gewijzigd door mesa57 op 08-01-2023 15:38 ]
reset-db uitgevoerd, en opnieuw een retrieve gedaan, zelfde probleem, oudste spots die ik heb zijn van 1 dag en 17 uur geledenmesa57 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:53:
Moeilijk te zeggen @playerboy345
Lees dit eens rustig door, misschien snap je dan wat er aan de hand is.
https://github.com/spotwe...het-rechten-systeem-werkt
[ Voor 23% gewijzigd door playerboy345 op 09-01-2023 18:02 ]
Ik ondervind precies dit zelfde probleem, ben je er ooit nog achter gekomen wat het probleem was? Heb zelf het vermoede dat als mijn newsserver een connection refused geeft, (gebeurd soms als ik meerde spots tegelijk binnen haal om de een of andere reden) de retreive.php ook een connection refused krijgt en daarna chrashed. Maar kan in de logs niks terugvinden helaas.FJR1300 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:09:
Sinds gisteren worden in mijn Spotweb installatie geen nieuwe artikelen meer opgehaald.
Na het bestuderen van de logfile blijkt retrieve.php te crashen en doet dat consquent tijdens ophalen van een specifiek artikel.
In de log zie je dan:
getHeader(): Failed to retrieve article: <nummer even weggelaten...>
SpotWeb v0.68.33.34 on PHP v7.4.3-4ubuntu2.17 crashed
Fatal error occured while connecting to the newsserver:
(0) Failed to read line from socket. [response: ""]
Handmatig retrieve.php starten met de --debug optie levert geen nieuwe informatie op, anders dan dat er wel degelijk artikelen ophaald worden gevolgd door de bovengenoemde crash.
Is er een mogelijkheid om artikelen over te slaan oid?
SSL al eens uitgezet?Kipzzzz schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:54:
[...]
Ik ondervind precies dit zelfde probleem, ben je er ooit nog achter gekomen wat het probleem was? Heb zelf het vermoede dat als mijn newsserver een connection refused geeft, (gebeurd soms als ik meerde spots tegelijk binnen haal om de een of andere reden) de retreive.php ook een connection refused krijgt en daarna chrashed. Maar kan in de logs niks terugvinden helaas.
Nee, eigenlijk niet. Door tijdgebrek heb ik het even laten rusten en toen ik de volgende dag keek werkte alles weer.Kipzzzz schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:54:
[...]
Ik ondervind precies dit zelfde probleem, ben je er ooit nog achter gekomen wat het probleem was?
Je hebt een leeg response gehad van de server (zoals @mesa57 ook al zei), SSL kan daar niets aan doen, dat gaat over versleuteling op de verbinding. Maar als je niets krijgt van de usp, kan het ook niets verwerken, met of zonder SSL. Wellicht had USP een storing of was abo verlopen, dan zie je dit soort dingen ook wel.FJR1300 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:09:
Sinds gisteren worden in mijn Spotweb installatie geen nieuwe artikelen meer opgehaald.
Na het bestuderen van de logfile blijkt retrieve.php te crashen en doet dat consquent tijdens ophalen van een specifiek artikel.
In de log zie je dan:
getHeader(): Failed to retrieve article: <nummer even weggelaten...>
SpotWeb v0.68.33.34 on PHP v7.4.3-4ubuntu2.17 crashed
Fatal error occured while connecting to the newsserver:
(0) Failed to read line from socket. [response: ""]
Handmatig retrieve.php starten met de --debug optie levert geen nieuwe informatie op, anders dan dat er wel degelijk artikelen ophaald worden gevolgd door de bovengenoemde crash.
Is er een mogelijkheid om artikelen over te slaan oid?
Helaas niet. Spotweb is daarbij helaas afhankelijk van 3th party vendors.CH4OS schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:31:
@mesa57 Weet je of er een fix aankomt voor de deprecated timestamp functies icm php8?
Yep, ik heb het verder perfect werkend. De date class in PHP zou toch prima ermee overweg moeten kunnen lijkt me? Of is het veel werk om het naar de date class over te zetten? Ik ken Spotweb helaas niet goed genoeg daarvoor.mesa57 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:43:
Helaas niet. Spotweb is daarbij helaas afhankelijk van 3th party vendors.
Overigens werkt spotweb verder prima in php 8.1
[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 11-03-2023 14:35 ]
Thanks. Dacht al zoiets.mesa57 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:28:
Zoeken op beschrijving gaat niet, omdat die beschrijvingen niet of maar gedeeltelijk in de MySQL database zitten. De beschrijving van een post wordt opgehaald van usenet zogauw je de post opent. Uitzondering is als je retrieve full spots hebt aanstaan. Dan kun je een maand wachten totdat alle spots binnen zijn en je database groeit als ongeremde kool. Maar dan heb je ook wat. Vervolgens zou je zelf SQL query's op de tabel Fullspots in de spotweb database kunnen loslaten.
[ Voor 24% gewijzigd door mesa57 op 25-04-2023 14:23 ]
¯\_(ツ)_/¯
Je kunt een sql query aanmaken die dat netjes voor je doet.M.v.Veelen schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 17:30:
Heeft iemand de "ideale" instellingen gevonden en wil je die hier delen?
Ik heb de DB geleegd en wil eigenlijk van de laatste 2 jaar alle spots binnenhalen en dan telkens de nieuwste binnenhalen, maar "morgen" de spots van 2 jaar + 1 dag weer verwijderen zodat ik altijd maximaal 2 jaar terug kan zoeken.
Ik heb van alles geprobeerd maar het lukt me nog niet. Dus als iemand me de gouden tip kan geven of instellingen die voor hem goed werken, heel graag.
Kun je denk ik bereiken met door de retentie in Spotweb op 730 dagen in te stellen.M.v.Veelen schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 17:30:
Heeft iemand de "ideale" instellingen gevonden en wil je die hier delen?
Ik heb de DB geleegd en wil eigenlijk van de laatste 2 jaar alle spots binnenhalen en dan telkens de nieuwste binnenhalen, maar "morgen" de spots van 2 jaar + 1 dag weer verwijderen zodat ik altijd maximaal 2 jaar terug kan zoeken.
Ik heb van alles geprobeerd maar het lukt me nog niet. Dus als iemand me de gouden tip kan geven of instellingen die voor hem goed werken, heel graag.
Heb je die voor mij?DevaZ schreef op zondag 28 mei 2023 @ 08:13:
[...]
Je kunt een sql query aanmaken die dat netjes voor je doet.
Dat is alles?MikeOO schreef op zondag 28 mei 2023 @ 08:26:
[...]
Kun je denk ik bereiken met door de retentie in Spotweb op 730 dagen in te stellen.
Spotweb --> Config --> Settings --> Retrieve en dan bij Retention on spots (in days). Older spots will be erased. Select 0 to keep all spots vul je het aantal dagen in.
[ Voor 42% gewijzigd door M.v.Veelen op 28-05-2023 12:53 ]
¯\_(ツ)_/¯
Zelf gebruik ik het al en tijdje niet meer omdat ik hem via Docker heb lopen en ondanks een 718+ met geneog extra geheugen erg langzaam als ik hem open of iets open en heb het geduld er niet voor. Gebruik dus voor nu een openbare SpotwebM.v.Veelen schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:49:
[...]
Dat is alles?
Ik heb het gisteren op 1000 ingesteld en de hele nacht laten draaien. Vervolgens zie ik dat er maar van 2 dagen spots te zien zijn.
Is dat laatste een usersetting oid? Hij kan toch niet de hele nacht bezig zijn en dan alleen maar van 2 dagen spots laten zien? Ik ben 'm nu weer aan het legen, maar of het dan gaat lukken met 730 .... ?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
en vervolgens:
[Afbeelding]
Edit:
zojuist is de retrieve klaar en ik zie met deze instellingen alleen maar spots van 12u en 47 minuten geleden tot en met nu.
Dit kan toch niet goed zijn?
Ik ben heel benieuwd naar hoe ik dit kan oplossen, ik begin ernstig te twijfelen aan de instellingen die ik heb en of die wel goed "gelezen" worden.
[ Voor 47% gewijzigd door M.v.Veelen op 29-05-2023 11:22 ]
¯\_(ツ)_/¯
Gisteren hier de overstap gemaakt naar Debian 12 (de aankomende 'stable') met PHP8.2 en Spotweb met 'git pull' bijgewerkt naar de nieuwste versie. Voor wie het wil weten: het lijkt allemaal nog prima te werken, spots worden opgehaald en zijn te pushen naar Sabnzbd.CH4OS schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 14:34:
[...]
Yep, ik heb het verder perfect werkend. De date class in PHP zou toch prima ermee overweg moeten kunnen lijkt me? Of is het veel werk om het naar de date class over te zetten? Ik ken Spotweb helaas niet goed genoeg daarvoor.
Ik gok dat de deprecated meldingen gaan over datetime functies. Die is al bekend, maar de oplossing laat om technische redenen op zich wachten.vanaalten schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:30:
Gisteren hier de overstap gemaakt naar Debian 12 (de aankomende 'stable') met PHP8.2 en Spotweb met 'git pull' bijgewerkt naar de nieuwste versie. Voor wie het wil weten: het lijkt allemaal nog prima te werken, spots worden opgehaald en zijn te pushen naar Sabnzbd.
Enige is dat een retrieve een flinke lading warnings van deprecated functies geeft - maar los daarvan werkt het dus prima. Hopelijk dat die deprecated warnings binnenkort verdwijnen bij een volgende update.
Hmmm, daar lijkt het juist niet op:CH4OS schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:06:
[...]
Ik gok dat de deprecated meldingen gaan over datetime functies. Die is al bekend, maar de oplossing laat om technische redenen op zich wachten.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| PHP Deprecated: Creation of dynamic property Services_Providers_Statistics::$_cacheDao is deprecated in lib/services/Providers/Services_Providers_Statistics.php on line 20 PHP Deprecated: Creation of dynamic property Services_Retriever_Comments::$_commentDao is deprecated in lib/services/Retriever/Services_Retriever_Comments.php on line 17 PHP Deprecated: Creation of dynamic property Services_Retriever_Comments::$_daoFactory is deprecated in lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php on line 70 PHP Deprecated: Creation of dynamic property Services_Retriever_Comments::$_spotDao is deprecated in lib/services/Retriever/Services_Retriever_Comments.php on line 16 PHP Deprecated: Creation of dynamic property Services_Retriever_Reports::$_daoFactory is deprecated in lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php on line 70 PHP Deprecated: Creation of dynamic property Services_Retriever_Reports::$_reportDao is deprecated in lib/services/Retriever/Services_Retriever_Reports.php on line 13 PHP Deprecated: Creation of dynamic property Services_Retriever_Reports::$_spotDao is deprecated in lib/services/Retriever/Services_Retriever_Reports.php on line 14 PHP Deprecated: Creation of dynamic property Services_Retriever_Spots::$_daoFactory is deprecated in lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php on line 70 PHP Deprecated: Function utf8_encode() is deprecated in lib/services/Format/Services_Format_Parsing.php on line 542 PHP Deprecated: Function utf8_encode() is deprecated in lib/services/Format/Services_Format_Parsing.php on line 543 PHP Deprecated: Function utf8_encode() is deprecated in lib/services/Format/Services_Format_Parsing.php on line 544 PHP Deprecated: Function utf8_encode() is deprecated in vendor/szymach/c-pchart/constants.php on line 48 |
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
[ Voor 20% gewijzigd door Kroonkurk op 31-05-2023 20:18 ]
Dank! Ik had die gemist.Kroonkurk schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:16:
https://github.com/Pistol...master/SpotCategories.php
https://github.com/spotweb/spotweb/wiki/Hoe-filters-werken
Hier staat precies hoe de categorie is ingedeeld.
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
@playerboy345 noob vraag maar hoe voer ik die acties uit? Ik heb SpotWeb in de Docker draaien op een Synology server.playerboy345 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:09:
Opgelost! Met behulp van: https://github.com/spotweb/spotweb/issues/787
Bij de initiële installatie kon ik mijn usenet provider niet invullen, stond niet in het lijstje en de custom optie werktte niet omdat het een poort verwachtte (die ik nergens kon invullen, :80 achter de hostname werktte ook niet), ik vermoed dus dat de usenetstate tabel corrupt is geraakt n.a.v. het bericht van Sweeper in bovenstaande link.
Uitgevoerde acties:
php upgrade-db.php --clear-cache
php upgrade-db.php --reset-db
php retrieve.php
Ik zie al direct spots terug van 10+ jaar geleden. Bedankt voor alle hulp! Ik zal even een account aanmaken op spot-net.nl om de twee gebruikers daar met hetzelfde probleem te voorzien van de oplossing.
@Fried
Dus als een script in bijvoorbeeld de taskmanager van Synology?Kroonkurk schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:52:
Met zo iets als voorbeeld:
docker exec spotweb su -l www-data -s /usr/bin/php /var/www/spotweb/retrieve.php >/dev/null 2>&1
Bron: jgeusebroek/spotweb op hub.docker.com
Bedankt voor het meedenken. Het is me uiteindelijk gelukt via de volgende oplossing: https://drfrankenstein.co.uk/spotweb-not-backfilling/Kroonkurk schreef op donderdag 2 november 2023 @ 20:04:
Het voorbeeld wordt gebruikt in de cron. Dus volgens mij kan je dit in terminal uitvoeren.
Heb geen Syno, dus daarmee kan ik je helaas niet verder helpen.
Durf niet te zeggen of je een terminal binnen de SpotWeb docker container kan openen vanuit de Synology GUI, zo niet zal je SSH moeten configureren, zie anders even dit linkje als je er niet uit komt;WupR schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:07:
[...]
@playerboy345 noob vraag maar hoe voer ik die acties uit? Ik heb SpotWeb in de Docker draaien op een Synology server.
1
| docker exec -it spotweb php /var/www/spotweb/bin/upgrade-db.php |
1
| docker exec -it spotweb php /var/www/spotweb/bin/upgrade-db.php --reset-password admin |
1
2
| docker exec -it spotweb_mariadb /bin/sh mysql -u ${MYSQL_USER} -h localhost -p${MYSQL_PASSWORD} |
1
2
3
4
5
6
7
8
| CONNECT spotweb; -- Verbind met de Spotweb database SELECT from_unixtime(value) FROM settings WHERE name LIKE 'retrieve_newer_than'; -- Controleer of de datum goed staat, anders handmatig aanpassen UPDATE settings SET VALUE=unix_timestamp('2009-11-01') WHERE name LIKE 'retrieve_newer_than'; -- Pas de datum handmatig aan naar 1 november 2009 |
1
2
| docker exec -it spotweb php /var/www/spotweb/bin/upgrade-db.php --clear-cache docker exec -it spotweb php /var/www/spotweb/retrieve.php --retro --force |
1
| docker exec -it spotweb php /var/www/spotweb/bin/upgrade-db.php --reset-db |
Ik krijg de error echter niet weg. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?Unable to connect to database:
No database settings have been entered, please use the 'install.php' wizard to install and configure Spotweb.
If you are upgrading from an earlier version of Spotweb, please consult https://github.com/spotwe...equently-asked-questions/ first
Please make sure your database server is up and running and your connection parameters are set
[ Voor 17% gewijzigd door rob1985 op 11-11-2023 15:38 ]
Ik heb het volgende gedaan onder Proxmox Ubuntu 18.04 misschien dat je er iets aan hebt.rob1985 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 15:34:
Ik probeer al een tijdje Spotweb aan de praten krijgen via Docker compose op m'n Ubuntu server linux.
Ik draai PHP op de host zelf.
Bij de install.php pagina staat alles op OK behalve de PHP INTL extensie, maar als ik op de host zelf kijk dan is die wel gewoon geinstalleerd.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als ik vervolgens op NEXT klik dan krijg ik de melding dat Spotweb al lijkt te zijn geinstalleerd. Ik heb de containers (spotweb en de mariasql server) verwijderd en opnieuw geinstalleerd via docker compose.
Ik heb tevens de dbsettings.inc.php in mijn docker home folder verwijderd en in /var/www/spotweb folder.
Als ik op NEXT klik krijg ik de melding dat Spotweb al is geinstalleerd.
Als ik vervolgens naar de index.php ga zie ik de volgende melding.
[...]
Ik krijg de error echter niet weg. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Zo te zien gebruik jij geen docker compose en/of je gebruikt geen docker, want ik kan deze commando's niet uitvoeren in een container.DevaZ schreef op zondag 12 november 2023 @ 19:26:
[...]
Ik heb het volgende gedaan onder Proxmox Ubuntu 18.04 misschien dat je er iets aan hebt.
sudo apt update
sudo apt install -y git php libapache2-mod-php php-mysql php-common php-cli php-json php-opcache php-readline php-curl php-mbstring php-xmlrpc php-xml php-zip php-gd
Set the timezone to your location
---------------------------------
nano /etc/php/7.2/apache2/php.ini
date.timezone = Europe/Amsterdam
Restart Apache
--------------
sudo systemctl restart apache2
sudo git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git /var/www/html/spotweb
sudo mkdir /var/www/html/spotweb/cache
sudo chmod 777 /var/www/html/spotweb/cache
#sudo chown -R www-data: /var/www/html/spotweb/*
Navigate to folder
------------------
cd /var/www/html/spotweb/
chmod -R 777 .
Opening crontab with a text editor and update the database every 10 min
-----------------------------------------------------------------------
sudo crontab -e
*/10 * * * * /usr/bin/php /var/www/html/spotweb/retrieve.php >> /var/log/spotweb
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| Mijn docker compose ziet er als volgt uit (het spotweb deel). spotweb: image: jgeusebroek/spotweb container_name: spotweb restart: unless-stopped environment: - PUID=1001 - GUID=1001 - TZ=Europe/Amsterdam - SPOTWEB_DB_TYPE=pdo_mysql - SPOTWEB_DB_HOST=192.168.2.200 - SPOTWEB_DB_PORT=3306 - SPOTWEB_DB_NAME=spotweb - SPOTWEB_DB_USER=spotweb - SPOTWEB_DB_PASS=spotweb - "SPOTWEB_CRON_RETRIEVE=* */2 * * *" depends_on: - spotweb_db ports: - 81:80 volumes: - /opt/spotweb:/config spotweb_db: image: linuxserver/mariadb container_name: spotweb_db restart: unless-stopped environment: - PUID=1001 - PGID=1001 - MYSQL_ROOT_PASSWORD=spotweb - TZ=Europe/Amsterdam - MYSQL_DATABASE=spotweb - MYSQL_USER=spotweb - MYSQL_PASSWORD=spotweb volumes: - /opt/mariadb:/config ports: - 3306:3306 |
Heb je wel weer een file teruggeplaatst ook? Want die file moet je wel hebben en volgens mij ook zelf maken.rob1985 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 15:34:
Ik heb tevens de dbsettings.inc.php in mijn docker home folder verwijderd en in /var/www/spotweb folder.
[...]
Ik krijg de error echter niet weg. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
[ Voor 5% gewijzigd door RudolfR op 14-11-2023 09:59 ]
Ik heb een OWNSETINGS.PHP file. In de docker instructies stond dat ik die andere file moest verwijderen…RudolfR schreef op maandag 13 november 2023 @ 08:03:
[...]
Heb je wel weer een file teruggeplaatst ook? Want die file moet je wel hebben en volgens mij ook zelf maken.
Nee, dat lukt niet. Dan zou dat wel eens het probleem kunnen zijn. Ik zal dat eens uitzoeken! Thanks voor de tip.Kroonkurk schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:59:
@rob1985
Kan je via het ip adres 192.168.2.200 poort 3306 wel connecten en een database maken ?
Want die database moet je eerst aanmaken voordat je de spotweb install.php doet.
Meer info:Link containers
Links allow you to define extra aliases by which a service is reachable from another service. They are not required to enable services to communicate. By default, any service can reach any other service at that service's name. In the following example, db is reachable from web at the hostnames db and database:
Lijkt er toch op dat er op je host of mounted volume het bestand ergens is blijven hangen, mogelijk omdat bij de installatie de permissions niet in orde waren.Als ik vervolgens op NEXT klik dan krijg ik de melding dat Spotweb al lijkt te zijn geinstalleerd. Ik heb de containers (spotweb en de mariasql server) verwijderd en opnieuw geinstalleerd via docker compose.
Als ik op NEXT klik krijg ik de melding dat Spotweb al is geinstalleerd.
Als ik vervolgens naar de index.php ga zie ik de volgende melding.
Met Docker compose (wat @rob1985 gebruikt) worden de containers in hetzelfde netwerk gezet, je hoeft de containers dan niet ook nog eens te linken. Heb ik althans met mijn docker-compose.yml ook niet hoeven te doen en dat werkt al jaren.belrpr schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:46:
@rob1985 Uw probleem zit hem in het feit dat docker containers standaard niet met elkaar kunnen communiceren.
Je moet "Link containers" gebruiken om uw spotweb toegang te geven tot uw db server.
[...]
Meer info:
https://docs.docker.com/compose/networking/
By default Compose sets up a single network for your app. Each container for a service joins the default network and is both reachable by other containers on that network, and discoverable by them at a hostname identical to the container name.
[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 05-12-2023 13:42 ]
Thanks voor je reactie. Ik heb een aparte docker container met een ander IP.RudolfR schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:01:
@Clavis
Is 192.168.10.35 het lan-ip van je host? Heb je daar de database ook op ontsloten? Dat is volgens mij niet nodig.
Ik zou verwachten dat docker containers onderling via een docker netwerk communiceren en dus dat je een de naam van je container kunt gebruiken; spotweb-db ofzo.
Of zoals hier in deze readme.md, simpelweg 'mysql':
https://github.com/edv/docker-spotweb/blob/master/README.md
Volgens mij moet je de db parameters bij je docker config opgeven ?Clavis schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:00:
Hallo,
Ik heb een vreemd probleem.
Momenteel heb ik al een VM draaien met Ubuntu en Spotweb. Dit werkt prima, maar ik wil alles naar Docker migreren uiteindelijk.
Nu heb ik een PostgreSQL(14) ingericht en een Spotweb docker Image van "Jgeusebroek".
Vervolgens alles aan elkaar geknoopt. PostgreSQL database werkt. Ik kan via "Php retrieve.php --force" ook spots ophalen met de Newsserver die ik in de installatie heb ingevuld. Maar toch blijf ik de foutmelding krijgen via de GUI:
Unable to connect to database:
No database settings have been entered, please use the 'install.php' wizard to install and configure Spotweb.
If you are upgrading from an earlier version of Spotweb, please consult https://github.com/spotwe...equently-asked-questions/ first
Inmiddels al meerdere malen deze install.php uitgevoerd. Maar het lukt me niet om het werkend te krijgen.
Dit zijn de instellingen van m'n dbsettings file:
<?php
$dbsettings['engine'] = 'pdo_pgsql';
$dbsettings['host'] = '192.168.10.35';
$dbsettings['dbname'] = 'spotweb';
$dbsettings['user'] = 'spotweb';
$dbsettings['pass'] = 'spotweb';
$dbsettings['port'] = '5432';
$dbsettings['schema'] = 'public';
Iemand wellicht de gouden tip?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| docker run --restart=always -d -p 80:80 \ --hostname=spotweb \ --name=spotweb \ -v <hostdir_where_config_will_persistently_be_stored>:/config \ -e 'TZ=Europe/Amsterdam' \ -e 'SPOTWEB_DB_TYPE=pdo_mysql' \ -e 'SPOTWEB_DB_HOST=<database_server_hostname>' \ -e 'SPOTWEB_DB_PORT=<database_port>' \ -e 'SPOTWEB_DB_NAME=spotweb' \ -e 'SPOTWEB_DB_USER=spotweb' \ -e 'SPOTWEB_DB_PASS=spotweb' \ jgeusebroek/spotweb |
[ Voor 54% gewijzigd door Glamdring op 24-01-2024 10:14 ]
Hmmm, dat laatste over cheapnews blockaccount lijkt mij niet heel relevant hierin. En zonder een specifieke post (datum, tijd en andere details) is het denk ik wat lastig om met zekerheid te oordelen.Glamdring schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:59:
Ik draai sinds kort ook Spotweb op Debian Stable. Het valt mij op dat sommige spots wat vreemde tekens in hun naam laten zien. Zit er ergens een fout in mijn configuratie of worden deze fouten veroorzaakt door de respectievelijke posters?
Edit: ik zie in PHPMyAdmin dat de vreemde tekens daadwerkelijk in mijn database staan. Deze hebben de codering utf8mb3_unicode_ci.
Edit 2: Het blijkt om een specifieke letter te gaan en alleen in het spotoverzicht. Bij een muziekpost staat bijvoorbeeld: Maxima -Â Ibiza.
Ik zie bij openbare spotweb sites dat het daar niet voorkomt.
Deze vreemde letter A kom ik soms tegen bij meerdere spots in het overzicht.
Ik gebruik een blockaccount van cheapnews om mijn headers binnen te halen.
Deze spot bedoelde ik dus.vanaalten schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:33:
[...]
Hoe dan ook, kijk ik bij mij onder muziek en zoeken naar 'maxima', dan vind ik:
"Maxima - Ibiza (Vinyl) Yo!Yo! Records (12LILY1) (UK) (1993)"
Bizar, dat is toch echt het laatste wat ik had verwacht. Mooi dat je het hebt weten uit te zoeken & op te lossen!Glamdring schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:39:
[...]
Deze spot bedoelde ik dus.
Net even mijn database gereset en opnieuw opgehaald via een andere USP(Astraweb). Nu heb ik geen tekst corruptie meer, het bleek dus aan cheapnews te liggen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq