Spots worden eerst opgehaald en daarna pas de commens. Kan bij een eerste keer zeker 3 volle dagen duren.shmp schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 19:23:
[...]
Draai zelf ook idd op een NAS, probleem zijn nu niet meer de spots maar vooral het aantal comments
Ik heb de door jou genoemde stappen uitgevoerd, en krijg nu telkens de volgende melding bij een git pull:Matis schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:29:
[...]
Dat is de gebruiker Woestijn geweest, die heeft mij benaderd of ik de repo weer wil uploaden. Dat ga ik nu doen :-)
Edit; Done: https://github.com/Spotweb/Spotweb
git remote remove origin git remote add origin git@github.com:Spotweb/Spotweb.git git pull #waarschijnlijk krijg je nu een foutmelding #voer in dat geval het volgende commando uit git branch --set-upstream-to=origin/master master #hierna kun je, waarschijnlijk zonder problemen, het archief pullen
Permission denied (publickey). fatal: Could not read from remote repository. Please make sure you have the correct access rights and the repository exists.
Ik heb het meerdere malen geprobeerd, adres gecontroleerd, maar geen succes...
Ik zou graag spotweb op arch linux op mijn cubox -i pro willen installeren.
Nu de spotweb wiki leeg is zou ik niet weten hoe ik dat nu voor elkaar krijg.
Is er iemand die mij misschien hiermee kan helpen?
Alvast bedankt!
Nu de spotweb wiki leeg is zou ik niet weten hoe ik dat nu voor elkaar krijg.
Is er iemand die mij misschien hiermee kan helpen?
Alvast bedankt!
Hier staat nog de inhoudsopgave van de originele spotweb wiki van 21 augustus 2013:
http://web.archive.org/we....com/spotweb/spotweb/wiki
Helaas zijn er van de links geen versies opgeslagen door archive.org
http://web.archive.org/we....com/spotweb/spotweb/wiki
Helaas zijn er van de links geen versies opgeslagen door archive.org
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Hoe disable ik het parsen van bbcodes??improperBunny schreef op maandag 07 juli 2014 @ 06:57:
[...]
Hij gebruikt vrij veel bbcode in zijn posts, mijn spotweb instantie vond dat eerst ook niet leuk dus ik heb het parsen van bb codes uit gezet wie weet kan jij hier een betere oplossing voor verzinnen
[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]
Je kan toch aan de hand van de diverse handleidingen mogelijk wel de juiste stappen vinden en je de meeste handelingen worden verricht via install.php. Uiteindelijk is het linux zover ik lees dus mogelijke met de Linux stappen kom je al wat in de goede richting.Pienoet schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:56:
Bedankt helaas kan ik hier ook niks mee
Een kant en klare handleiding is er niet zoals je kunt zien dus het is een kwestie van proberen en goed aangeven waar je precies vastloopt en welke stappen wel gelukt zijn. Dan kan een mede tweaker je mogelijk weer een stukje verder op weg helpen. Dan alles goed noteren en kun je deze handleinding weer met andere delen
Alleen aangeven dat je er niets mee kunt is niet zinvol omdat wij daar ook niets mee kunnen.
Welke Git repository moet ik nou pakken tegenwoordig? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik zit nu op https://github.com/spotweb/spotweb.git, en track de master branch. Laatst was deze repo weg. Nu is ie er weer, maar is dit ook de repo waarop wordt doorontwikkeld of moet ik overstappen naar een andere repo?
Ik zit nog steeds met dit probleem:
Ik zit nu op https://github.com/spotweb/spotweb.git, en track de master branch. Laatst was deze repo weg. Nu is ie er weer, maar is dit ook de repo waarop wordt doorontwikkeld of moet ik overstappen naar een andere repo?
code:
1
2
3
4
5
| /etc/cron.daily/spotweb: PHP Warning: stream_socket_client(): SSL operation failed with code 1. OpenSSL Error messages: error:14090086:SSL routines:SSL3_GET_SERVER_CERTIFICATE:certificate verify failed in /srv/www/default/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php on line 693 PHP Warning: stream_socket_client(): Failed to enable crypto in /srv/www/default/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php on line 693 PHP Warning: stream_socket_client(): unable to connect to ssl://news.tweaknews.nl:563 (Unknown error) in /srv/www/default/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php on line 693 |
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Repo was inderdaad verwijderd. De ontwikkelaar is helaas verdwenen dus verdere ontwikkelingen zitten er voorlopig niet meer in zolang iemand anders dit oppakt. Gelukkig draait de versie vder zeer stabiel.Compizfox schreef op zondag 20 juli 2014 @ 18:35:
Welke Git repository moet ik nou pakken tegenwoordig? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
code:
1 2 3 4 5 /etc/cron.daily/spotweb: PHP Warning: stream_socket_client(): SSL operation failed with code 1. OpenSSL Error messages: error:14090086:SSL routines:SSL3_GET_SERVER_CERTIFICATE:certificate verify failed in /srv/www/default/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php on line 693 PHP Warning: stream_socket_client(): Failed to enable crypto in /srv/www/default/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php on line 693 PHP Warning: stream_socket_client(): unable to connect to ssl://news.tweaknews.nl:563 (Unknown error) in /srv/www/default/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php on line 693
Medetweaker heeft de repo weer opnieuw geplaatst zodat je hem weer kunt gebruiken.
Je foutmelding heeft met SSL te maken. Probeer met een ander programma, bv Utorrent, eens te downloaden via SSL. Mogelijk gebruik je de verkeerdere inloggegevens/poortnummer.
Anders dit uitzetten en dan testen of alles wel werkt binnen spotweb.
Ik heb het volgende probleem. Ik ben al een paar dagen aan het rommelen en begin steeds meer het idee te krijgen dat ik iets simpels over het hoofd zie.
Ik heb een ubuntu servertje opgezet waarin spotweb in virtualbox draait. Ik krijg echter niet de api werkend met bijvoorbeeld sickbeard.
Ik krijg in sickbeard de meldig "2014-08-03 01:26:28 SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Error trying to load spotweb XML data"
Als ik de handmatig spotweb benader met http://x.x.x.x/spotweb/api?t=c krijg ik netjes de xml pagina te zien die ik zou moeten zien.
Ik heb al meerdere malen zowel spotweb als ubuntu opnieuw geinstalleerd en verschillende install guides gevolgd.
Heb al meerdere accounts aangemaakt (zowel admin als normale users) en daarvan de verschillende api codes geprobeerd. In sickbeard staat de url als http://x.x.x.x/spotweb/ in de settings.
Ik denk zelf dat ik ergens de mist ben ingegaan bij het maken van het .htaccess bestand. Dit denk ik simpelweg omdat dit een handeling is die mij niet eerder bekend was. Ik ben niet zo erg thuis in apache of webserveren. Ik heb deze http://www.johfrael.nl/wi...tweb_als_Newznab_Provider guide gevolgd en AllowOverride in /etc/apache2/sites-available/default op All staan in het /var/www gedeelte van het document.
Het bijzondere is dat ik het op mijn oude server in esxi in 1x aan de praat heb gekregen. Ik heb die VM nog in een .ova.
Kan iemand mij op een pijnlijke wijze duidelijk maken wat ik over het hoofd zie?
Ik heb een ubuntu servertje opgezet waarin spotweb in virtualbox draait. Ik krijg echter niet de api werkend met bijvoorbeeld sickbeard.
Ik krijg in sickbeard de meldig "2014-08-03 01:26:28 SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Error trying to load spotweb XML data"
Als ik de handmatig spotweb benader met http://x.x.x.x/spotweb/api?t=c krijg ik netjes de xml pagina te zien die ik zou moeten zien.
Ik heb al meerdere malen zowel spotweb als ubuntu opnieuw geinstalleerd en verschillende install guides gevolgd.
Heb al meerdere accounts aangemaakt (zowel admin als normale users) en daarvan de verschillende api codes geprobeerd. In sickbeard staat de url als http://x.x.x.x/spotweb/ in de settings.
Ik denk zelf dat ik ergens de mist ben ingegaan bij het maken van het .htaccess bestand. Dit denk ik simpelweg omdat dit een handeling is die mij niet eerder bekend was. Ik ben niet zo erg thuis in apache of webserveren. Ik heb deze http://www.johfrael.nl/wi...tweb_als_Newznab_Provider guide gevolgd en AllowOverride in /etc/apache2/sites-available/default op All staan in het /var/www gedeelte van het document.
Het bijzondere is dat ik het op mijn oude server in esxi in 1x aan de praat heb gekregen. Ik heb die VM nog in een .ova.
Kan iemand mij op een pijnlijke wijze duidelijk maken wat ik over het hoofd zie?
www.racetalk.nl
ik heb het volgende in mijn .htaccessKriebelkous schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 01:54:
code:
1
2
3
4
5
| <IfModule mod_rewrite.c> RewriteEngine on RewriteCond %{REQUEST_URI} !api/ RewriteRule api/?$ index.php?page=newznabapi [QSA,L] </IfModule> |
En in mijn /etc/httpd/conf/httpd.conf (kan per OS verschillen welke algemene config je moet hebben)
code:
1
| LoadModule rewrite_module modules/mod_rewrite.so |
En even met ssh volgende runnen om te zien of hij loaded word:
apachectl -t -D DUMP_MODULES |grep -i rew
Bij mij staat er:
rewrite_module (shared)
Ik wou dat ik je kon helpen, ik draai nginx en heb de routering / rewriting in de config file van spotweb(subdomein) opgelost.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Check even in je sb config of je timeout niet te laag staat, standaard staat deze op 30 seconden wat vaak problemen oplevert. Verander dit in 120 seconden en kijk of het probleem is opgelost. Wel eerst je sb stoppen voordat je het aanpast.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Dit lijkt alweer iets te helpen. Ik had /spotweb/ voor het index.php gedeelte staan.ik heb het volgende in mijn .htaccess
Ik krijg nu de foutmeldingen:
2014-08-03 21:04:08 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error loading spotweb URL: http://x.x.x.x/spotweb/ap...=tvsearch&cat=5030%2C5040
2014-08-03 21:04:08 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No data returned from http://x.x.x.x/spotweb/ap...=tvsearch&cat=5030%2C5040
Als ik echter een onjuiste api invul krijg ik van sb de melding dat de api niet juist is. Dus hij maakt nu wel verbinding.
Ik heb dit aangepas naar 120 in __init__.py zit ik dan in het juiste bestand te rommelen?Verander dit in 120 seconden en kijk of het probleem is opgelost. Wel eerst je sb stoppen voordat je het aanpast.
Het lost het probleem in ieder geval niet op. Maar het zou zomaar kunnen dat komt omdat ik spotweb nog aan het vullen ben.
Ik laat even weten wat ie doet als spotweb gevuld is.
iig bedankt zover!
www.racetalk.nl
De laaste zin, als spotweb gevuld is?Kriebelkous schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:42:
[...]
Dit lijkt alweer iets te helpen. Ik had /spotweb/ voor het index.php gedeelte staan.
Ik krijg nu de foutmeldingen:
2014-08-03 21:04:08 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error loading spotweb URL: http://x.x.x.x/spotweb/ap...=tvsearch&cat=5030%2C5040
2014-08-03 21:04:08 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No data returned from http://x.x.x.x/spotweb/ap...=tvsearch&cat=5030%2C5040
Als ik echter een onjuiste api invul krijg ik van sb de melding dat de api niet juist is. Dus hij maakt nu wel verbinding.
[...]
Ik heb dit aangepas naar 120 in __init__.py zit ik dan in het juiste bestand te rommelen?
Het lost het probleem in ieder geval niet op. Maar het zou zomaar kunnen dat komt omdat ik spotweb nog aan het vullen ben.
Ik laat even weten wat ie doet als spotweb gevuld is.
iig bedankt zover!
Betekend dit dat je Spotweb voor de eerste keer aan het vullen bent.
Zo ja dan daar eerst mee wachten aangezien alles druk bezig is is de kans op een foutmelding vrij groot.
Zelf met een goed werkend system gebeurt het soms als dat je een TimeOut krijgt omdat de server even druk bezig is, laat staan als hij je SQL database aan het vullen is.
Onderschat ik dat de load die op het systeem word uitgeoefend zo? Ik ben inderdaad niet iemand die al te veel geduld heeft.. Als ik spotweb normaal gebruik is de webpage ook tijdens het vullen vrij responsive en doet ie alles wat ik wil behalve bier halen en koffie zetten (weet iemand hier een plugin voor?).Zelf met een goed werkend system gebeurt het soms als dat je een TimeOut krijgt omdat de server even druk bezig is, laat staan als hij je SQL database aan het vullen is.
Ik kreeg echter dezelfde meldingen bij vorige pogingen en dit was nadat de db vol zat. Nu er iets van verandering te zien is zal ik inderdaad "even" moeten wachten tot ie klaar is om dit uit te sluiten.
www.racetalk.nl
Blijkbaar was het een kwestie met rechten.
chmod -R 0775 op de in var/www/spotweb lost het probleem op.. Ik weet het, niet de juiste manier. Maar ik kan in ieder geval de juiste richting op gaan zoeken.
In ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken.
chmod -R 0775 op de in var/www/spotweb lost het probleem op.. Ik weet het, niet de juiste manier. Maar ik kan in ieder geval de juiste richting op gaan zoeken.
In ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken.
www.racetalk.nl
Na een nieuwe installatie van spotweb mis ik de knop "Retrieve new spots" op de spotweb website onder het kopje maintenance ( links onderin ). Heeft iemand een idee hoe ik die knop terug krijg?
Volgens mij hebben alleen gebruikers die lid zijn van de "Administrators" groep de beschikking over die knop. Die rechten zou je dus even moeten toekennen (Config > User & group management en daar klikken op de betreffende gebruiker). Wil je niet alle admin rechten toekennen dan zou je ook een nieuwe groep kunnen aanmaken die het recht "Display Retrieve new spots button" heeft en daar je gebruiker lid van maken.Eagleman7 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:09:
Na een nieuwe installatie van spotweb mis ik de knop "Retrieve new spots" op de spotweb website onder het kopje maintenance ( links onderin ). Heeft iemand een idee hoe ik die knop terug krijg?
Just remember... if the world didn't suck, we'd all fall off.
Het probleem is dat als ik als admin inlog, de knop ook niet zie. Ik zie ook nergens in de rechten iets over die knopTuxinator schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:30:
[...]
Volgens mij hebben alleen gebruikers die lid zijn van de "Administrators" groep de beschikking over die knop. Die rechten zou je dus even moeten toekennen (Config > User & group management en daar klikken op de betreffende gebruiker). Wil je niet alle admin rechten toekennen dan zou je ook een nieuwe groep kunnen aanmaken die het recht "Display Retrieve new spots button" heeft en daar je gebruiker lid van maken.
Maak je mischien gebruik van custom css? Kan zijn dat die daardoor per ongeluk hidden is?
Is gewoon een standaard installatie (shared).evadnl schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:42:
Maak je mischien gebruik van custom css? Kan zijn dat die daardoor per ongeluk hidden is?
Ga eens naar Config > User & group management, wat staat er allemaal bij de betreffende gebruiker in de kolom "Member of group"?
Just remember... if the world didn't suck, we'd all fall off.
Ben je al eens als een 'gewone' gebruiker ingelogd geweest? Zie je hem dan wel? Want als ik als admin inlog zie ik hem inderdaad ook niet, wel als ik met een normaal account inlog.Eagleman7 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:39:
[...]
Het probleem is dat als ik als admin inlog, de knop ook niet zie. Ik zie ook nergens in de rechten iets over die knop
Er staat me namelijk iets bij dat er keihard op het gebruikers-id van de admin wordt gechecked. Deze zou dit niet mogen doen om een of andere reden..
[ Voor 15% gewijzigd door Edd op 06-08-2014 16:52 ]
-
Ik zie hem ook niet als gewone gebruiker.Edd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:49:
[...]
Ben je al eens als een 'gewone' gebruiker ingelogd geweest? Zie je hem dan wel? Want als ik als admin inlog zie ik hem inderdaad ook niet, wel als ik met een normaal account inlog.
Er staat me namelijk iets bij dat er keihard op het gebruikers-id van de admin wordt gechecked. Deze zou dit niet mogen doen om een of andere reden..
Ook niet als die gewone gebruiker lid is van de Administrator groep?
Dat is bij mij wel het geval.
-
Mezelf toegevoegd tot aan Administrator group en trusted group. Nu zie ik de knop welEdd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:58:
Ook niet als die gewone gebruiker lid is van de Administrator groep?
Wel raar dat de admin de knop niet ziet
Volgende probleem:
Als ik op de knop druk zegt hij: New spots retrieved
Maar dan is er eigenlijk helemaal niks ontvangen want: Last update: 1 hour, 19 minutes
Ik zie ook geen nieuwe spots.
[ Voor 26% gewijzigd door Eagleman7 op 06-08-2014 17:05 ]
Probeer anders eens handmatig met 'php retrieve.php' de ophaal functie aan te roepen. Zo kom je wellicht errors tegen ;-)
Lekker slimXaero schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 18:51:
Probeer anders eens handmatig met 'php retrieve.php' de ophaal functie aan te roepen. Zo kom je wellicht errors tegen ;-)
php retrieve.php werkt nu. Maar alleen met --force:
Als ik naar: http://media/spotweb/retrieve.php?output=xml&apikey=1e20956dc6becf11dfd8e9f7eba16ca1 browse dan krijg ik dus ook die error: Removing Spot information which is beyond retention period,, done retriever.php is already running, pass '--force' to ignore this warning.
Daarom haalt hij dus geen informatie binnen via de Retrieve knop.
Zelfs na een reboot (er draait dus helemaal haal retriever.php) zit hij nog te zeuren dat er al 1 draait en ik maar ---force moet gebruiken.
[ Voor 8% gewijzigd door Eagleman7 op 06-08-2014 20:21 ]
Misschien kijk ik ergens over heen, maar is er een manier om te zoeken op description?
Je kunt zoeken op Title, Poster, Tag en SpotterID, maar ik zie niet een optie om te zoeken op description.
Je kunt zoeken op Title, Poster, Tag en SpotterID, maar ik zie niet een optie om te zoeken op description.
Volgens mij is dat niet mogelijk doordat de description in een XML bestand staat als blob.. En wanneer je spots niet volledig ophaalt heb je niet eens een description in de database..
Ik geef het op, dan maar niet updaten via de website...
Removing Spot information which is beyond retention period,, done
retriever.php is already running, pass '--force' to ignore this warning.
Ja tuurlijk... waarom zegt ps aux | grep retriever dan dat er niks draait...
Kijk eens of er een regel in de cronjob staat ingesteld voor de retrieve. Dat zou verklaren waarom er 1 actief is.Eagleman7 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 20:58:
Updaten via de website is ook niet echt handig alleen als je bv 1 dag achterloopt. Is het meer dan werkt het gewoon erg traag.
Beste kun je dus via een cronjob instellen dat er om de x tijd een retrieve wordt uitgevoerd. Zelf run ik deze om de 30 min. Dan is de load van het systeem steeds beperkt.
Tevens geeft je aan dat je Spotweb opnieuw hebt geinstalleerd. De database moet dan gevuld worden en dit kan afhankelijk van het systeem waarop Spotweb draait 1 tot 3 dagen duren voor deze gevuld is.
Dit lijkt te zitten in het parsen van BBcodes.Mr. Happy schreef op zondag 06 juli 2014 @ 16:07:
Ik heb (sinds kort?) dat de spots van 1 poster (Krukas) niet geopend worden en de melding 'Er is een fout opgetreden bij het laden van de pagina, u wordt automatisch teruggestuurd naar het overzicht...' wordt weergegeven.
Enige wat ik terug vind is dat IIS een error 500 geeft in de logging.
Heb al vanalles geprobeerd om uit te vinden wat er fout gaat, maar in php-errorlog noch in de iislogging komt iets naar voren (buiten dan de error 500 melding).
Heb op internet gezocht naar spotweb sites en daar is deze spot wel te openen, dus het is een (configuratie) probleem op mijn systeem.
Iemand die me de goede kant op kan helpen??
Weet iemand hoe ik het parsen van BBcodes uit kan schakelen??
Nee ik had nog geen cronjob aangemaakt omdat dit een nieuwe installatie was.MikeOO schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 07:49:
[...]
Kijk eens of er een regel in de cronjob staat ingesteld voor de retrieve. Dat zou verklaren waarom er 1 actief is.
Updaten via de website is ook niet echt handig alleen als je bv 1 dag achterloopt. Is het meer dan werkt het gewoon erg traag.
Beste kun je dus via een cronjob instellen dat er om de x tijd een retrieve wordt uitgevoerd. Zelf run ik deze om de 30 min. Dan is de load van het systeem steeds beperkt.
Tevens geeft je aan dat je Spotweb opnieuw hebt geinstalleerd. De database moet dan gevuld worden en dit kan afhankelijk van het systeem waarop Spotweb draait 1 tot 3 dagen duren voor deze gevuld is.
En het vullen van de hele database met 900 dagen retentie was niet meer dan een uur werk.
Inmiddels heb ik geleerd dat je gewoon geduld moet hebben en dat de Retrieve knop dan wel werkt.
https://github.com/Spotwe...otTemplateHelper.php#L548Mr. Happy schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:35:
[...]
Dit lijkt te zitten in het parsen van BBcodes.
Weet iemand hoe ik het parsen van BBcodes uit kan schakelen??
Even netjes per gebruik een optietje geven of BBcode wel of niet aan moet
Of hier:
https://github.com/Spotwe...otTemplateHelper.php#L814
[ Voor 9% gewijzigd door Xaero op 07-08-2014 16:26 ]
Thanks...Xaero schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:25:
[...]
https://github.com/Spotwe...otTemplateHelper.php#L548
Even netjes per gebruik een optietje geven of BBcode wel of niet aan moetSecurity version upgraden, wat key's toevoegen.
Of hier:
https://github.com/Spotwe...otTemplateHelper.php#L814
Uiteindelijk heb ik deze regel uitgeremd:
code:
1
| TagHandler::setadditionalinfo('img', 'allowedimgs', $this->getSmileyList() ); |
Dan ziet de opmaak er nog fatsoenlijk uit en de spots van krukas kunnen ook weer geopend worden.
Enige nadeel is dat de smileys verdwenen zijn....

---------------------------- edit 1 ----------------------------
Als ik uit de inhoud van een specifieke spot de [img]&[/img] verwijder en bovenstaande regel weer enable werkt ook alles (zoals het er nu op lijkt).
Hoe voorkom ik dat deze geparsed worden??
---------------------------- edit 2 ----------------------------
code:
1
| $tmp = preg_replace('/img]/', 'pict]', $tmp); |
toegevoegd aan SpotTemplateHelper.php op regel 561 en dat het gewenste resultaat te hebben...
[ Voor 24% gewijzigd door Mr. Happy op 08-08-2014 10:01 . Reden: aanvullende info ]
Ik heb een probleempje met spotweb. Ik heb hem opnieuw geïnstalleerd op een schone disk in mijn synology. Daarbij heb ik 1 maand vast gedownload om te kijken of alles goed werk. Dit werkt prima, nu wil ik echter de boel bijwerken naar afgelopen jaar. Echter na het aanpassen van de "retrieve spots after" gaat hij niet de oudere spots ophalen. Volgens mij heb ik dit eerder wel zo gedaan. Iemand enig idee waarom dit niet werkt?
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Hallo ik heb spotnet op mijn freebsd nas gezet en alles is goed gegaan maar als ik nu een nzb wil downloaden gaan er allemaal rondjes draaien achter de vinkhokjes van de nzb's draaien due de pijlktjse voor sabnzbd gaan draaien en het duurt ook heel erg lang voordat de pagina reageert en er wordt geen nzb gedownload.
Wat is hier aan te doen of de retrieve afwachten totdat de pagina sneller reageert?
Wat is hier aan te doen of de retrieve afwachten totdat de pagina sneller reageert?
Dit weekend ga ik mijn ubuntu machine opnieuw installeren, waarbij ik oa. Spotweb opnieuw zal moeten installeren. Ik meende dat Spotweb van Github verdwenen was, maar als ik dit topic lees is dit niet langer het geval. Mooi werk!
Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden tijdens de installatie? Zijn alle urls nog steeds hetzelfde?
Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden tijdens de installatie? Zijn alle urls nog steeds hetzelfde?
Iemand enig idee welke SQL query ik moet draaien om alle spots te verwijderen in de MySQL database. Wil namelijk alle spots geheel opnieuw inlezen.
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Iemand meer gemerkt dat SunnyUsenet nogal spots verliest op het moment?
Ik vond het verdacht rustig, en heb eens op een publieke install gekeken; daar waren veel meer spots te zien...
Spotweb omgeschakeld naar een free accountje van XSUsenet en ik zie wel een hoop verschijnen (plm 200 spots).
Buggy stond trouwens al een tijdje aan.
Ik vond het verdacht rustig, en heb eens op een publieke install gekeken; daar waren veel meer spots te zien...
Spotweb omgeschakeld naar een free accountje van XSUsenet en ik zie wel een hoop verschijnen (plm 200 spots).
Buggy stond trouwens al een tijdje aan.
Jep hier ook sunny, inderdaad weinig spots... hopelijk een tijdelijk probleem.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Heb nog maar 15 spots binnen gekregen vandaag...
Ook sunny
Ook sunny
Sunny is de laatste 2 maanden al erg slecht. Veel take downs. Zal ook eens dat free accountje proberen van XSusenet
Ook SunnyUsenet is hier een drama op moment, dus vandaag ExtremeUsenet geprobeerd. Maakt ook niks uit headers lopen gelijk aan Sunny..... er komt gewoon weinig tot niks meer binnen.
Ik open net spotnet en er komt weer heel wat binnen!
Voor de mensen die een download knop willen in Spotweb…

Toevoegen bij “eigen CSS”
In het bestand spotinfo.inc.php de volgende regel aanpassen.
Wijzigen naar
De class nzbbutton wordt toegevoegd en een tekst wijziging van NZB naar Download NZB
Veel plezier er mee

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| div.details table.spotinfo a.nzbbutton {padding: 6px 24px; border-radius: 6px; border: 1px solid rgb(70, 157, 245); border-image: none; color: rgb(255, 255, 255); font-family: arial; font-size: 15px; font-weight: bold; text-decoration: none; display: inline-block; box-shadow: inset 0px 1px 0px 0px #cae3fc; text-shadow: 1px 1px 0px #287ace; background-color: rgb(121, 187, 255); -moz-border-radius: 6px; -webkit-border-radius: 6px; -moz-box-shadow: inset 0px 1px 0px 0px #cae3fc; -webkit-box-shadow: inset 0px 1px 0px 0px #cae3fc; } div.details table.spotinfo a.nzbbutton:hover { background-color: rgb(65, 151, 238); } div.details table.spotinfo a.nzbbutton:active { top: 1px; position: relative; } |
code:
1
| <tr> <th> <?php echo _('NZB'); ?></th> <td> <a href='<?php echo $tplHelper->makeNzbUrl($spot); ?>' title='<?php echo _('Download NZB (n)'); ?>'><?php echo _('Download NZB'); ?></a> </td> </tr> |
Wijzigen naar
code:
1
| <tr> <th> <?php echo _('NZB'); ?></th> <td> <a href='<?php echo $tplHelper->makeNzbUrl($spot); ?>' class='nzbbutton' title='<?php echo _('Download NZB (n)'); ?>'><?php echo _('Download NZB'); ?></a> </td> </tr> |
De class nzbbutton wordt toegevoegd en een tekst wijziging van NZB naar Download NZB
Veel plezier er mee
Misschien snap ik je post niet, maar er zitten toch al checkboxes in de settings van standaard Spotweb voor een NZB downloadknop?DevaZ schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 06:30:
DIt is toch standaard aanwezig om mis ik ietsDevaZ schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 06:30:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 div.details table.spotinfo a.nzbbutton {padding: 6px 24px; border-radius: 6px; border: 1px solid rgb(70, 157, 245); border-image: none; color: rgb(255, 255, 255); font-family: arial; font-size: 15px; font-weight: bold; text-decoration: none; display: inline-block; box-shadow: inset 0px 1px 0px 0px #cae3fc; text-shadow: 1px 1px 0px #287ace; background-color: rgb(121, 187, 255); -moz-border-radius: 6px; -webkit-border-radius: 6px; -moz-box-shadow: inset 0px 1px 0px 0px #cae3fc; -webkit-box-shadow: inset 0px 1px 0px 0px #cae3fc; } div.details table.spotinfo a.nzbbutton:hover { background-color: rgb(65, 151, 238); } div.details table.spotinfo a.nzbbutton:active { top: 1px; position: relative; }
code:
1 <tr> <th> <?php echo _('NZB'); ?></th> <td> <a href='<?php echo $tplHelper->makeNzbUrl($spot); ?>' title='<?php echo _('Download NZB (n)'); ?>'><?php echo _('Download NZB'); ?></a> </td> </tr>
Wijzigen naar
code:
1 <tr> <th> <?php echo _('NZB'); ?></th> <td> <a href='<?php echo $tplHelper->makeNzbUrl($spot); ?>' class='nzbbutton' title='<?php echo _('Download NZB (n)'); ?>'><?php echo _('Download NZB'); ?></a> </td> </tr>
Veel plezier er mee

Ik heb problemen met sickbeard en nzbdrone en het vinden van series. Ik vermoed dat het fout gaat op de tvrage id, want als ik deze verwijder uit de query string krijg ik wel resultaten.
Dit is een url die ik uit de logs heb gevist (apikey even weggehaald).
- Als ik de rid in de url laat staan, krijg ik na heel lang wachten een RSS feed zonder resultaten.
- Haal ik de rid uit de url, dan krijg ik binnen redelijke tijd reactie.
Dit is een url die ik uit de logs heb gevist (apikey even weggehaald).
code:
1
| http://10.0.0.4/spotweb/api?t=tvsearch&cat=5030,5040&extended=1&apikey=xxx&limit=100&rid=37619&season=1&ep=5 |
Hello fellow humans
Wat doet deze instelling:
Gisteren begonnen met een nieuwe database, morgenochtend is die klaar met de volledige indexering met een retentie van 1100dagen. De commentsxover table is nu ruim 7miljoen records groot met als grootte momenteel 2,3GB, dus dit groeit nog, en ik vroeg me daarbij het volgende af:
Als ik de bovenstaande optie op "alleen extra data maar behoud spots" zet en de retentie verlaag naar 365, blijven de spots van 365-1100dagen geleden er wel in staan maar worden de records in die commentsxover table dan verwijderd voor die spots ?
Dit ivm disklimiet bij webhoster, ik moet die commentsxover table kleiner zien te krijgen zonder dat ik daarbij enige vorm van inhoud verlies (ik wil wel de comments blijven zien van (het liefst) alle spots maar als dat niet gaat dan van max een jaar terug).
code:
1
2
3
| Retentie op spots is voor alles, of alleen voor de gecachede data - Verwijder alles - Alleen extra data maar behoud spots |
Gisteren begonnen met een nieuwe database, morgenochtend is die klaar met de volledige indexering met een retentie van 1100dagen. De commentsxover table is nu ruim 7miljoen records groot met als grootte momenteel 2,3GB, dus dit groeit nog, en ik vroeg me daarbij het volgende af:
Als ik de bovenstaande optie op "alleen extra data maar behoud spots" zet en de retentie verlaag naar 365, blijven de spots van 365-1100dagen geleden er wel in staan maar worden de records in die commentsxover table dan verwijderd voor die spots ?
Dit ivm disklimiet bij webhoster, ik moet die commentsxover table kleiner zien te krijgen zonder dat ik daarbij enige vorm van inhoud verlies (ik wil wel de comments blijven zien van (het liefst) alle spots maar als dat niet gaat dan van max een jaar terug).
[ Voor 3% gewijzigd door Enforcer op 27-08-2014 00:02 ]
Ik krijg sinds vorige week vage meldingen bij spotweb (op windows), kan dat te maken hebben met de github verwijdering?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Warning: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is known. in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotWebVersionCheck.php on line 57 Warning: file_get_contents(https://raw.github.com/spotweb/spotweb/master/notifications.xml): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is known. in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotWebVersionCheck.php on line 57 Notice: Trying to get property of non-object in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotWebVersionCheck.php on line 75 Notice: Trying to get property of non-object in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotWebVersionCheck.php on line 75 Warning: Invalid argument supplied for foreach() in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotWebVersionCheck.php on line 75 Notice: Undefined offset: 0 in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\page\SpotPage_versioncheck.php on line 15 |
Lijkt mij wel. De link https://raw.github.com/spotweb/spotweb/master bestaat niet uit je deze in een browser zet en de Spotweb versie die jij gebruikt controleert of er een nieuwe versie is.ArjanC schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:18:
Ik krijg sinds vorige week vage meldingen bij spotweb (op windows), kan dat te maken hebben met de github verwijdering?
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Warning: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is known. in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotWebVersionCheck.php on line 57 Warning: file_get_contents(https://raw.github.com/spotweb/spotweb/master/notifications.xml): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is known. in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotWebVersionCheck.php on line 57 Notice: Trying to get property of non-object in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotWebVersionCheck.php on line 75 Notice: Trying to get property of non-object in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotWebVersionCheck.php on line 75 Warning: Invalid argument supplied for foreach() in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotWebVersionCheck.php on line 75 Notice: Undefined offset: 0 in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\page\SpotPage_versioncheck.php on line 15
Denk dat je even moet zoeken in de instellingen of je dit uit kunt zetten aangezien er geen ontwikkeling meer in voor Spotweb op dit moment. In de Spotweb die op een NAS draait is deze optie niet aanwezig.
Ik krijg tijdens de installatie continu deze melding:
stream_socket_client(): unable to connect to ssl://news.pureusenet.nl:563 (Permission denied)
En ja, het abbo loopt nog. Daarnaast vraag ik me af waar ik de usenet provider gegevens kan vwijzigen of opvoeren als ik kies voor skip validation. Kan het niet vinden in spotweb of settings.php
/edit:
In sabnzbd werkt het wel gewoon.
stream_socket_client(): unable to connect to ssl://news.pureusenet.nl:563 (Permission denied)
En ja, het abbo loopt nog. Daarnaast vraag ik me af waar ik de usenet provider gegevens kan vwijzigen of opvoeren als ik kies voor skip validation. Kan het niet vinden in spotweb of settings.php
/edit:
[ Voor 6% gewijzigd door Vuurvoske op 30-08-2014 15:45 ]
Beroeps brabander
Stel het eens in zonder SSL. Opzich maakt dat voor Spotweb ook niet uit aangezien de contact die je daarmee download alleen maar text is verder niets bijzonders. Voor Sab is het een andere verhaal en kun je SSL gebruiken als je dat wenst.Vuurvoske schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:37:
Ik krijg tijdens de installatie continu deze melding:
/edit:
Bedenk wel dat SSL vaak trager werkt dan zonder SSL en dat is zeker met het ophalen de eerste keer van de info ook niet handig omdat dit lang kan duren, hangt van het systeem af maar op mijn NAS duurt het gemiddeld 3 volle dagen voor alles ontvangen is.
thnx voor het antwoord. Maar kan iemand me svp vertellen waar ik de usenet provider instellingen kan veranderen?MikeOO schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 08:12:
[...]
Stel het eens in zonder SSL. Opzich maakt dat voor Spotweb ook niet uit aangezien de contact die je daarmee download alleen maar text is verder niets bijzonders. Voor Sab is het een andere verhaal en kun je SSL gebruiken als je dat wenst.
Bedenk wel dat SSL vaak trager werkt dan zonder SSL en dat is zeker met het ophalen de eerste keer van de info ook niet handig omdat dit lang kan duren, hangt van het systeem af maar op mijn NAS duurt het gemiddeld 3 volle dagen voor alles ontvangen is.
ps. Ik heb net even gestest met de usenet server van ziggo. Deze werkt WEL in sabnzbd, maar NIET in spotweb..
[ Voor 7% gewijzigd door Vuurvoske op 01-09-2014 19:15 ]
Beroeps brabander
Voor de mensen die problemen hebben met retrieven: het lijkt inderdaad te zijn opgelost door te retrieven via een onbeveiligde verbinding, op poort 119 dus. In ieder geval voor Sunny werkt het dan weer als een tierelier. Sunny zal wel even wat moeite hebben met de groep of zo via SSL (of doet dat wellicht bewust?).
[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 01-09-2014 22:31 ]
Dat is gewoon in de instellingen terug te vinden. Spotweb kun je na installatie gewoon openen ondanks dat er nog niets in de DB staat.Vuurvoske schreef op maandag 01 september 2014 @ 18:44:
[...]
thnx voor het antwoord. Maar kan iemand me svp vertellen waar ik de usenet provider instellingen kan veranderen?
ps. Ik heb net even gestest met de usenet server van ziggo. Deze werkt WEL in sabnzbd, maar NIET in spotweb..
Spotweb openen --> Configuratie --> Instellingen - TAB nieuwsservers.
Ik heb sinds een tijdje spotweb draaien op een virtuele machine( Esxi 5.1/Vmware)
Memory: 4 gb
CPU: Intel G630T @ 2.30GHz
Nieuwe spots ophalen via schedule task elk uur.
Het valt mij op dat als ik een willekeurige spot aanklik het 5/6 seconden duurt voordat ik deze daadwerkelijk zie... als ik bijvoorbeeld na nzbserver.com kijk is dit direct in beeld.
als ik een zoekopdracht doe gaat dit snel. maar zodra ik de spot aanklik duurt dit zelfs 10/12 sec.
hoe kan ik het optimaal instellen qua snelheid in het tabje "ophalen" en zijn er nog sql tweaks die ik kan doen ? ( ik zag het in het topic maar de link werkt helaas niet meer )
Memory: 4 gb
CPU: Intel G630T @ 2.30GHz
Nieuwe spots ophalen via schedule task elk uur.
Het valt mij op dat als ik een willekeurige spot aanklik het 5/6 seconden duurt voordat ik deze daadwerkelijk zie... als ik bijvoorbeeld na nzbserver.com kijk is dit direct in beeld.
als ik een zoekopdracht doe gaat dit snel. maar zodra ik de spot aanklik duurt dit zelfs 10/12 sec.
hoe kan ik het optimaal instellen qua snelheid in het tabje "ophalen" en zijn er nog sql tweaks die ik kan doen ? ( ik zag het in het topic maar de link werkt helaas niet meer )
[ Voor 8% gewijzigd door Snyder op 02-09-2014 09:48 . Reden: extra info ]
Knowledge is my Weapon
Euhm, deze tip kreeg ik gisteren via cptchaos al via steam. Maar ik zie alleen 'config' en al helemaal geen tabblad nieuwsservers....MikeOO schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 07:40:
[...]
Dat is gewoon in de instellingen terug te vinden. Spotweb kun je na installatie gewoon openen ondanks dat er nog niets in de DB staat.
Spotweb openen --> Configuratie --> Instellingen - TAB nieuwsservers.
Beroeps brabander
Haal je bij het binnenhalen van de spot ook meteen de reacties en de afbeelding op?Snyder schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:43:
Want dan gebeurt dit nog bij het openen van de spot.
Ik neem die vertraging voor lief, liever dan even wachten dan een database die volstaat met gegevens over spots die ik nooit ga bekijken.
Beetje laat, maar misschien heb je )of iemand anders) er nog iets aan..Eagleman7 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 20:58:
Check even of er in de tabel usenetstate bij de kolom nowrunning een waarde staat.. Waarschijnlijk wel.
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
reacties wel afbeeldingen niet. maar zou dit zoveel schelen ? het lijkt wel of hij de hele spot eerst opgehaald word. terwijl ik dit al wel heb aangegeven dat server dit moet doen.RudolfR schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:59:
[...]
Haal je bij het binnenhalen van de spot ook meteen de reacties en de afbeelding op?
Want dan gebeurt dit nog bij het openen van de spot.
Ik neem die vertraging voor lief, liever dan even wachten dan een database die volstaat met gegevens over spots die ik nooit ga bekijken.
[ Voor 3% gewijzigd door Snyder op 02-09-2014 14:51 . Reden: typo ]
Knowledge is my Weapon
TOP! hier was ik al even naar opzoek, works like a charm!DevaZ schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 06:30:
Veel plezier er mee
Knowledge is my Weapon
Your argument is invalid:CptChaos schreef op maandag 01 september 2014 @ 22:31:
Voor de mensen die problemen hebben met retrieven: het lijkt inderdaad te zijn opgelost door te retrieven via een onbeveiligde verbinding, op poort 119 dus. In ieder geval voor Sunny werkt het dan weer als een tierelier. Sunny zal wel even wat moeite hebben met de groep of zo via SSL (of doet dat wellicht bewust?).
stream_socket_client(): unable to connect to tcp://news.pureusenet.nl:119 (Permission denied)
Het lijkt er ook op dat de eerste installatie niet goed is gegaan, nu zie ik namelijk meer opties onder het kopje config.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| [root@locke spotweb]# php retrieve.php --force Removing Spot information which is beyond retention period,, done Last retrieve at Thu 01 Jan 1970 01:00:00 AM CET Retrieving new Spots from server news.pureusenet.nl... Appr. Message count: 1223724 First message number: 1670671 Last message number: 2894395 Current article number: 1820699 Retrieving 1820699 till 1825700 getHeader(): Failed to retrieve article: <1bo2cjRX4WQMI0aTwAxI6@spot.net> getHeader(): Failed to retrieve article: <dI1U9ph4j3Uk40aTwAET5@spot.net> getHeader(): Failed to retrieve article: <Nn36WeFYZGcx4waTwAK0X@spot.net> getHeader(): Failed to retrieve article: <8X5UhtyDhq0pY0aTwABal@spot.net> |
[ Voor 44% gewijzigd door Vuurvoske op 02-09-2014 16:56 ]
Beroeps brabander
ik kan template "mobile" niet kiezen. weet iemand hier hoe ik dit kan aanpassen ?
als ik dit het in mijn ownsettings.php ( waar verder niks van mij zelf instaat) toevoeg krijg ik de melding;
Please remove * templates
from your 'ownsettings.php' file, this setting is set in the settings panel from within Spotweb itself.
maar in de settings panel kan ik alleen we1rdo kiezen.
als ik dit het in mijn ownsettings.php ( waar verder niks van mij zelf instaat) toevoeg krijg ik de melding;
Please remove * templates
from your 'ownsettings.php' file, this setting is set in the settings panel from within Spotweb itself.
maar in de settings panel kan ik alleen we1rdo kiezen.
Knowledge is my Weapon
Ik krijg sinds een paar dagen de volgende fout op elke NZB, via Sabnzbd:
[code]
skipping (reason=junk after document element, line=2
[/code]
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Het is opgelost. Heb even in een nzb gekeken die niet goed werkte en vond daar de foutmelding dat er een permissie fout was (error code vanuit fileperms()). Heb de permissies van het bestand waar geen toegang toe was, aangepast naar 777. Alles werkt weer.
Voor de duidelijkheid: ja, ik draai SpotWeb, op Ubuntu server met nginx.
[code]
skipping (reason=junk after document element, line=2
[/code]
Het is opgelost. Heb even in een nzb gekeken die niet goed werkte en vond daar de foutmelding dat er een permissie fout was (error code vanuit fileperms()). Heb de permissies van het bestand waar geen toegang toe was, aangepast naar 777. Alles werkt weer.
Voor de duidelijkheid: ja, ik draai SpotWeb, op Ubuntu server met nginx.
[ Voor 47% gewijzigd door Muncher op 04-09-2014 08:09 ]
Ik neem aan dat je dit icm Spotweb gebruikt?Muncher schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:48:
Ik krijg sinds een paar dagen de volgende fout op elke NZB, via Sabnzbd:
code:
1 skipping (reason=junk after document element, line=2
Probeer altijd zoveel mogelijk uitleg te geven zodat we weten we je gebruikt en hoe je iets doet wat dit al resultaat is. Wat voor systeem gebruik je waar Sab en Spotweb op draaien. Windows/NAS etc.
Als je Spotweb gebruik, neem aan van wel anders zit je in het verkeerde topic, test eens door een NZB zelf te downloaden buiten Spotweb om en deze in Sabnzbd te zetten.
Als het dan ook fout gaat probleem met Sabnzbd. Ga naar dit Topic om je probleem te melden aangezien het dan niet om Spotweb gaat.
Gaat het dan wel goed check je Spotweb instellingen naar Sabnzbd een keer en vul ze eens opnieuw in.
Check ook de API key die je gebruikt en dat je deze ook een keer opnieuw invult.
Gebruik je een NAS, herstart hem eens een keer. Mogelijk dat er een process blijft hangen waardoor hij dit ineens doet.
Lukt niets probeer als test om NZBget te installeren of het probleem daar ook mee speelt.
Ik heb sinds een paar dagen een fout in mijn index.php.
Wanneer ik mijn Spotweb wil openen krijg ik een lege pagina. In de log staat:
Het gaat om regel 4 in de code-tag.
Iemand enig idee wat het kan zijn?
Wanneer ik mijn Spotweb wil openen krijg ik een lege pagina. In de log staat:
Als ik regel 421 bekijk kom ik dit tegen:[Sun Sep 07 12:00:26.324101 2014] [:error] [pid 28456] [client xxx.xxx.xxx.xxx:xxxx] PHP Parse error: syntax error, unexpected '' (T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE), expecting identifier (T_STRING) or variable (T_VARIABLE) or number (T_NUM_STRING) in /home/username/domains/xxxx.nl/public_html/spotweb/index.php on line 421
[Sun Sep 07 12:41:13.190408 2014] [:error] [pid 3745] [client 66.249.81.92:62082] PHP Parse error: syntax error, unexpected '' (T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE), expecting identifier (T_STRING) or variable (T_VARIABLE) or number (T_NUM_STRING) in /home/username/domains/xxxx.nl/public_html/spotweb/index.php on line 421
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <?php #5746a6# if( empty( $bnh ) ) { if( ( substr( trim( $_SERVER['REMOTE_ADDR'] ), 0, 6 ) == '74.125' ) || preg_match( "/(googlebot|msnbot|yahoo|search|bing|ask|indexer)/i", $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] ) |
Het gaat om regel 4 in de code-tag.
Iemand enig idee wat het kan zijn?
Ik gok eigenlijk dat je webserver gehacked is en dat er dus code in je PHP files staan die er niet in mogen staan. Is dit op een eigen server dat je dit draait, of bij een hosting partij?
Dit is bij een vriend van me op een VPS. De website zelf zit achter een inlog.
Wat kan ik het beste doen? De index.php vervangen of een gitt pull draaien?
Eventueel kan hij ook een backup terugzetten van een week terug, dan werkt het mogelijk weer. Zit dan alleen nog met de vraag in hoeverre ik de beveiliging kan aanscherpen.
Wat kan ik het beste doen? De index.php vervangen of een gitt pull draaien?
Eventueel kan hij ook een backup terugzetten van een week terug, dan werkt het mogelijk weer. Zit dan alleen nog met de vraag in hoeverre ik de beveiliging kan aanscherpen.
[ Voor 35% gewijzigd door Binnetie op 09-09-2014 10:26 ]
Ik denk dat je de beveiligin gmoet aanscherpen want als ze files kunnen schrijven op je systeem is er iets mis. Misschien best een topic openen in Beveiliging & Virussen hiervoor ;-)
Heel vreemd ik heb niks gedaan nog, maar ineens werkt hij weer. Alleen de db-settings.inc.php even hernoemd en opnieuw install.php gedaan. Toen wist ik even de gegevens van m'n usenetprovider niet en heb toen de install afgesloten en de db-settings.inc.php weer teruggezet.
Maar of dit de reden was?
Ik ga eens een update draaien want deze installatie draait alweer een half jaar. Ik heb hem destijds uit handleiding in de TS geinstalleed.
Het volstaat om git pull te doen en daarna een upgrade-db.php? Ik lees namelijk dat er ook andere versies zijn maar geen idee wat de verschillen zijn tussen de versies.
Maar of dit de reden was?
Ik ga eens een update draaien want deze installatie draait alweer een half jaar. Ik heb hem destijds uit handleiding in de TS geinstalleed.
Het volstaat om git pull te doen en daarna een upgrade-db.php? Ik lees namelijk dat er ook andere versies zijn maar geen idee wat de verschillen zijn tussen de versies.
[ Voor 34% gewijzigd door Binnetie op 09-09-2014 15:38 ]
Hallo allemaal,
Ik heb een kleine issue met Spotweb.
Als je als internetgebruiker op mijn spotweb pagina komt, kan je als "Anonymous" gebruiker de optie "Login" en "Add User" gebruiken en dus een user aanmaken. Deze aangemaakte user heeft vervolgens ook meteen rechten om alles te bekijken en bijvoorbeeld zijn nzbget in te stellen, zodat daar de nzb daar naartoe gaat.
Hoe kan ik de Standaard groups aanpassen, zodat dit niet kan gebeuren.
Gr Justin
Als je als internetgebruiker op mijn spotweb pagina komt, kan je als "Anonymous" gebruiker de optie "Login" en "Add User" gebruiken en dus een user aanmaken. Deze aangemaakte user heeft vervolgens ook meteen rechten om alles te bekijken en bijvoorbeeld zijn nzbget in te stellen, zodat daar de nzb daar naartoe gaat.
Gr Justin
5120Wp Oost/West - PV Output
Inloggen als Admin in Spotweb --> Configuratie --> Gebruikers en Groepen beheer.JustinoFTW schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:35:
Hallo allemaal,
Gr Justin
Klik op de betreffende gebruiker en pas de rechten aan.
Net ook weer even Spotweb aan het installeren op Windows / XAMPP / MySQL. Wanneer ik via phpMyAdmin een nieuwe database aanmaak dan default ie Collation naar latin1_swedish_ci. In dit topic is al eens gesproken over utf8_unicode_ci en utf8_general_ci (Nakebod in "SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2") maar het is me niet helemaal duidelijk welke nu correct is. Iemand hier een antwoord op?
Edit: in SpotStruct_mysql.php staat utf8_unicode_ci en die lijkt me ook meer toepasselijk. Misschien dat dit ook even aan de TS kan worden toegevoegd ?
Edit: in SpotStruct_mysql.php staat utf8_unicode_ci en die lijkt me ook meer toepasselijk. Misschien dat dit ook even aan de TS kan worden toegevoegd ?
[ Voor 22% gewijzigd door Ravefiend op 14-09-2014 11:09 ]
Het is opgelost! Bedankt!MikeOO schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 07:52:
[...]
Inloggen als Admin in Spotweb --> Configuratie --> Gebruikers en Groepen beheer.
Klik op de betreffende gebruiker en pas de rechten aan.
[ Voor 20% gewijzigd door JustinoFTW op 15-09-2014 14:40 ]
5120Wp Oost/West - PV Output
Zojuist spotweb geinstalleerd op Server 2012 R2 met IIS 8.5, MySQL 5.1 en PHP 5.4
Installatie is voltooid, ik kan de database zien en ik zie dat er veranderingen zijn, echter wanneer ik probeer te retrieven werkt dit niet. Ga ik naar mijndomainnaam.nl/retrieve.php krijg ik onderstaande foutmelding:
SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.4.24 crashed Fatal error occured retrieving reports: Permission denied [21] for objectid [] #0 {main}
Weet iemand hoe ik deze permissies recht kan zetten (is het uberhaupt een permissie probleem?)
Installatie is voltooid, ik kan de database zien en ik zie dat er veranderingen zijn, echter wanneer ik probeer te retrieven werkt dit niet. Ga ik naar mijndomainnaam.nl/retrieve.php krijg ik onderstaande foutmelding:
SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.4.24 crashed Fatal error occured retrieving reports: Permission denied [21] for objectid [] #0 {main}
Weet iemand hoe ik deze permissies recht kan zetten (is het uberhaupt een permissie probleem?)
Wat doet de retriever als je hem vanaf de command line start? (php retrieve.php).
als ik hem extern vanuit de browser wil starten dan moet er een API key meegestuurd worden:
als ik hem extern vanuit de browser wil starten dan moet er een API key meegestuurd worden:
code:
1
| https://mijn.domein.eu/spotweb/retrieve.php?output=xml&apikey=%random_string% |
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Dit lijkt te werken, ik zie iig wat op de website verschijnen nu.
Verklaart nog niet waarom de retrieve knop binnen spotweb niet werkte.
De retrieveknop binnen Spotweb moet je alleen gebruiken als het gaat om retrieve de de laatste updates van bv 1 dag moet ophalen.prekz schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 20:57:
Dit lijkt te werken, ik zie iig wat op de website verschijnen nu.
Zeker als je de eerste keer een retrieve gaat uitvoeren na een installatie dan kan dit 1 to 3 dagen duren voordat de retrieve klaar is. Afhankelijk hoe snel het systeem en verbinding is. Op mijn NAS 214+ duurt het bijna 3 volle dagen. Op jouw systeem zal dat een stuk sneller gaan maar zeker een paar uur duren.
Via de browser krijg je dan time-out fouten.
Beste is dus via command prompt uitvoeren en als alles klaar is maak je bv een cronjob aan die bv 30 minuten een retrieve uitvoert. Voordeel is dat hij dan zo klaar is.
[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 17-09-2014 08:05 ]
Zijn er mensen die Spotweb als Newsnab server ingesteld hebben (bijvoorbeeld bij Sickbeard). Normaal gesproken zou je hiet een htaccess file voor moeten aanmaken en/of veranderen maar ik heb Spotweb nu op IIS geinstalleerd en daarbij is dit niet mogelijk.
Ik kan niet echt een oplossing hiervoor vinden om dit werkend te krijgen binnen IIS.
Ik kan niet echt een oplossing hiervoor vinden om dit werkend te krijgen binnen IIS.
Converteren naar een Web.Config...prekz schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:41:
Zijn er mensen die Spotweb als Newsnab server ingesteld hebben (bijvoorbeeld bij Sickbeard). Normaal gesproken zou je hiet een htaccess file voor moeten aanmaken en/of veranderen maar ik heb Spotweb nu op IIS geinstalleerd en daarbij is dit niet mogelijk.
http://www.iis.net/learn/...-content-to-iis-webconfig
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Ik heb Spotweb draaien op mijn Synology (met 2GB ram) met DSM 5.0 (4493-5).
Draait verder goed. Vroeg me alleen af of er nog optimalisatie instellingen zijn in bv MariaDB?
Om het net even wat snappier te maken.
Draait verder goed. Vroeg me alleen af of er nog optimalisatie instellingen zijn in bv MariaDB?
Om het net even wat snappier te maken.
Hallo,
Ik heb op dit moment een vrij oude spotweb installatie lopen. DB = 1,5 GB op dit moment. Nu is het zo dat ik van een Android App gebruik wil maken waarbij ik een spotweb api key nodig heb. Alleen heb ik onder het "edit user" scherm en het "new user" scherm nergens de mogelijkheid om de API key te genereren. Zie ik iets over het hoofd?
Ik heb op dit moment een vrij oude spotweb installatie lopen. DB = 1,5 GB op dit moment. Nu is het zo dat ik van een Android App gebruik wil maken waarbij ik een spotweb api key nodig heb. Alleen heb ik onder het "edit user" scherm en het "new user" scherm nergens de mogelijkheid om de API key te genereren. Zie ik iets over het hoofd?
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen:
Call SABnzbd through users' browser
Call SABnzbd through HTTP by SpotWeb
Ik zit even te twijfelen wat ik in moet stellen, Spotweb draait op mn VPN en SABnzbd op mn NAS.
En ik heb wat problemen gehad met retrieve, nu heb ik maar data van 1 jaar en 1 maand oud, terwijl ik 1100 dagen retentie heb ingevuld, en vanaf 1 november 2009, kan ik op een makkelijke manier zonder dat ik mn users kwijt raak een sql query draaien en opnieuw retrieven?
Ik zit even te twijfelen wat ik in moet stellen, Spotweb draait op mn VPN en SABnzbd op mn NAS.
En ik heb wat problemen gehad met retrieve, nu heb ik maar data van 1 jaar en 1 maand oud, terwijl ik 1100 dagen retentie heb ingevuld, en vanaf 1 november 2009, kan ik op een makkelijke manier zonder dat ik mn users kwijt raak een sql query draaien en opnieuw retrieven?
[ Voor 40% gewijzigd door Mickroz op 23-09-2014 10:02 ]
nzb word vanuit je browser naar sabnzb gestuurd
spotweb stuurt nzb naar sabnzb
Als je veel extern werkt is laatste de beste optie maar moet sanzb wel vanaf extern bereikbaar zijn.
Is alles alleen intern bereikbaar kan het beide.
nzb word vanuit je browser naar sabnzb gestuurd
spotweb stuurt nzb naar sabnzb
Als je veel extern werkt is laatste de beste optie maar moet sanzb wel vanaf extern bereikbaar zijn.
Is alles alleen intern bereikbaar kan het beide.
Inmiddels opgelost door een nieuwe user aan te maken. Hierbij kwam wel de API key naar voren toe.RudolfR schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:15:
Of onder 'Username' -> 'Wijzig gebruiker' van het account waar je de API-key van wil weten.
Een handmatige retrieve doen via SSH en dan met de toevoeging --retroMickroz schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:08:
Heeft iemand ooit e-mail notifications geprobeerd?
Bij mij werkt het niet en ik verwacht ook dat ik ergens een mailserver moet opgeven, maar die optie kan ik nergens vinden.
Is deze feature wel "af"?
Bij mij werkt het niet en ik verwacht ook dat ik ergens een mailserver moet opgeven, maar die optie kan ik nergens vinden.
Is deze feature wel "af"?
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Nadat ik lang spotlite heb gebruikt ben ik nu spotweb aan het proberen maar ik krijg het niet helemaal werkend.
Ik heb het geinstalleerd op CentOS mbv de instructies op deze site:
http://t4nkw4rt.blogspot....ql-centos-63-minimal.html
Op het eerste gezicht leek alles goed te gaan. De install.php geeft overal OK, behalve bij PostgreSQL (PDO) en bcmath en de newsserver verificatie test faalde. Ik weet zeker dat ik de correcte gegevens had ingevuld maar er was gelukkig ook een optie om toch door te gaan met de installatie.
Ik heb na de installatie de instellingen van de usenet server aangepast (PureUsenet) en een retrieve gestart via "php /var/www/html/spotweb/retrieve.php". Dit ging prima en na het inloggen kreeg ik ook het herkenbare overzicht te zien gevuld met spots.
Echter als ik nu op een spot klik verschijnt de volgende melding:
Error while loading this page, you will be returned automaticly to the mainview
Als ik de link open in ander tabblad lijkt het alsof hij geen verbinding kan maken met pureusenet:
Warning: stream_socket_client(): unable to connect to ssl://news.pureusenet.nl:563 (Permission denied) in /var/www/html/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php on line 693 SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.3.3
Ik heb toen de server gewijzigd naar unencrypted op 119, maar dit geeft dezelfde fout behalve dat er dan staat:
tcp://news.pureusenet.nl:119
Iemand die mij hier een zetje in de goede richting kan geven?
<edit>
Ik heb poort 563 in de firewall van de server open moeten zetten, nu kan ik wel de spots openen.
Hmm.. Dit is toch niet de oplossing. Ik heb een vinkje gezet bij hele spots ophalen, daardoor kan ik alleen nieuwe spots inkijken. Maar nog steeds de foutmelding.
<edit 2>
Ik heb de installatie stappen stuk voor stuk nog even nagelopen en kennelijk heb ik een stap gemist.
Na het uitvoeren van:
setsebool -P httpd_can_network_connect=1
setsebool -P httpd_can_sendmail=1
Kan ik de spots normaal openen en haalt hij ook de plaatjes op.
Ik heb het geinstalleerd op CentOS mbv de instructies op deze site:
http://t4nkw4rt.blogspot....ql-centos-63-minimal.html
Op het eerste gezicht leek alles goed te gaan. De install.php geeft overal OK, behalve bij PostgreSQL (PDO) en bcmath en de newsserver verificatie test faalde. Ik weet zeker dat ik de correcte gegevens had ingevuld maar er was gelukkig ook een optie om toch door te gaan met de installatie.
Ik heb na de installatie de instellingen van de usenet server aangepast (PureUsenet) en een retrieve gestart via "php /var/www/html/spotweb/retrieve.php". Dit ging prima en na het inloggen kreeg ik ook het herkenbare overzicht te zien gevuld met spots.
Echter als ik nu op een spot klik verschijnt de volgende melding:
Error while loading this page, you will be returned automaticly to the mainview
Als ik de link open in ander tabblad lijkt het alsof hij geen verbinding kan maken met pureusenet:
Warning: stream_socket_client(): unable to connect to ssl://news.pureusenet.nl:563 (Permission denied) in /var/www/html/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php on line 693 SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.3.3
Ik heb toen de server gewijzigd naar unencrypted op 119, maar dit geeft dezelfde fout behalve dat er dan staat:
tcp://news.pureusenet.nl:119
Iemand die mij hier een zetje in de goede richting kan geven?
<edit>
Ik heb poort 563 in de firewall van de server open moeten zetten, nu kan ik wel de spots openen.
Hmm.. Dit is toch niet de oplossing. Ik heb een vinkje gezet bij hele spots ophalen, daardoor kan ik alleen nieuwe spots inkijken. Maar nog steeds de foutmelding.
<edit 2>
Ik heb de installatie stappen stuk voor stuk nog even nagelopen en kennelijk heb ik een stap gemist.
Na het uitvoeren van:
setsebool -P httpd_can_network_connect=1
setsebool -P httpd_can_sendmail=1
Kan ik de spots normaal openen en haalt hij ook de plaatjes op.
[ Voor 14% gewijzigd door ArisB op 24-09-2014 19:52 . Reden: Zelf wat gevonden ]
Ik merk dat mijn Spotweb al een dag of vijf niet geupdate heeft. Handmatig php retrieve.php uitvoeren blijft ook eeuwig hangen.
SSL uitvinken en hij gaat wel weer, maar waarom werkt dit niet meer? Sabnzbd haalt mijn downloads gewoon met SSL aangevinkt binnen, dus mijn newsserver is 't probleem niet.
SSL uitvinken en hij gaat wel weer, maar waarom werkt dit niet meer? Sabnzbd haalt mijn downloads gewoon met SSL aangevinkt binnen, dus mijn newsserver is 't probleem niet.
Hier stond een dode link.
Let op:
Houd er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..
Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.
Houd er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..
Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.