SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 29 ... 50 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:49
Ferra schreef op maandag 05 mei 2014 @ 22:21:
Ligt het aan mij of zijn er veel takedowns?
Die zijn er maar een goede payserver helpt en je moet er snel bij zijn dan is het meeste netjes te vinden.
Tools als Sick Beard helpen daarbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Deem schreef op maandag 05 mei 2014 @ 20:17:
Veel problemen met ipkg's. Ik draai nu al 2 jaar op een NUC servertje en nog nooit problemen gehad.
Enige probleem met IPKG is dat als er een update van Synology DSM is. Die verwijderd het path waardoor IPKG niet werkt. Door het toevoegen van het path werkt IPKG weer prima.

Dus niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 19:42
Ik gebruikte al een tijdje Spotweb, Spotweb Easy dan wel. Al een tijdje niet meer geupgraded. Maar nu wilde ik meer met mijn server doen, dus wil ik Spotweb runnen via een eigen Apache install.
WAMP en Spotweb geinstalleerd. Alles oke, maar bij het openen van de retrieve.php krijg ik deze error
code:
1
SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.4.12 crashed Fatal error occured retrieving reports: Permission denied [21] for objectid [] #0 {main}

Weet iemand waar de fout zit? Al gezocht, maar geen antwoord gevonden :/

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:35
Er komen bij mij geen spots meer binnen sinds nu 1 dag en 23 uren.
Door het mooie weer of is er iets mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

BlackiE1982 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 23:42:
Ik gebruikte al een tijdje Spotweb, Spotweb Easy dan wel. Al een tijdje niet meer geupgraded. Maar nu wilde ik meer met mijn server doen, dus wil ik Spotweb runnen via een eigen Apache install.
WAMP en Spotweb geinstalleerd. Alles oke, maar bij het openen van de retrieve.php krijg ik deze error
code:
1
SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.4.12 crashed Fatal error occured retrieving reports: Permission denied [21] for objectid [] #0 {main}

Weet iemand waar de fout zit? Al gezocht, maar geen antwoord gevonden :/
Niet goed genoeg gezocht
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/707

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
foutje..

[ Voor 94% gewijzigd door raven22 op 19-05-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 16:27
Heeft iemand al es met spotweb control gespeeld?
Best grappig alleen zie ik alleen movies en duurt lang met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
slommer schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:09:
Heeft iemand al es met spotweb control gespeeld?
Best grappig alleen zie ik alleen movies en duurt lang met laden.
Heb het ook even geprobeerd maar inderdaad alleen Films en heel traag. Ook iets toevoegen aan NZBget werkt niet volgens de App maar wordt wel toegevoegd??
Wel vreemd dat je geen instellingen verder kunt maken voor de downloadclient.

Idee is leuk en hoop dat er snel uitbreidingen komen.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 20-05-2014 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
raven22 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:01:
Er komen bij mij geen spots meer binnen sinds nu 1 dag en 23 uren.
Door het mooie weer of is er iets mis?
Dit soort problemen zijn meestal een probleem aan jouw kant of bij je newsgroepprovider. Spotweb werkt gewoon als het bij een ander niet werkt. Als er bv iets met je database is dan werkt het bij jouw niet maar bij andere prima. Als iemand een andere nieuwsgroepprovider gebruikt dan heeft hij ook geen problemen als jouw provider een probleem heeft.

Dus je vraag is niet te beantwoorden zonder extra info.

Via Putty handmatig een retrieve starten dan zie je wat er fout gaat en dan de melding hier plaatsen.
Hoe dit moet staat op Pag1.

Alleen aangeven dat iets niet werkt dan kan niemand je mee helpen.

Beschrijf het met beantwoording van onderstaand zodat we een idee hebben wat er gebeurt.
Welke foutmelding krijg je bij een retrieve.
Welke provider heb je voor de nieuwsgroepen.
Op wat voor systeem draait Spotweb.

[ Voor 27% gewijzigd door MikeOO op 20-05-2014 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 09:32

elsinga

=8-)

Ook ik draai hier Spotweb, maar heb een probleem met de filters. Het lijkt of de filters niet gelijk werken aan SpotNet, of ik snap iets niet.

Stel ik wil een filter met alleen HD films met NL ondertitels. Klik ik op x286, Bluray en nog een paar HD formaten onder Images-Movies en onder Language klik ik beide NL sub varianten aan. Helaas, dan vindt het filter niet alle spots (die wel HD en met NL ondertitels zijn). Het lijkt of alle filteropties met AND worden samengevoegd in plaats van met OR.

Ben ik nou blont of klopt hier echt iets niet.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
MikeOO schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 08:07:
[...]

Heb het ook even geprobeerd maar inderdaad alleen Films en heel traag. Ook iets toevoegen aan NZBget werkt niet volgens de App maar wordt wel toegevoegd??
Wel vreemd dat je geen instellingen verder kunt maken voor de downloadclient.

Idee is leuk en hoop dat er snel uitbreidingen komen.
Hij stuurde hem bij mij netjes naar nzbget toe. Kon ergens server en login opgeven ervoor en ging goed.
Hoop snel op een update omdat een app toch lekkerder werkt als inet pagina in je browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
MikeOO schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 08:10:
[...]

Dit soort problemen zijn meestal een probleem aan jouw kant of bij je newsgroepprovider. Spotweb werkt gewoon als het bij een ander niet werkt. Als er bv iets met je database is dan werkt het bij jouw niet maar bij andere prima. Als iemand een andere nieuwsgroepprovider gebruikt dan heeft hij ook geen problemen als jouw provider een probleem heeft.
Dit zal waarschijnlijk de reden zijn geweest want vanochtend was er weer geupdate en ook de missende posts van de laatste 2 dagen staan er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
slommer schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:19:
[...]

Hij stuurde hem bij mij netjes naar nzbget toe. Kon ergens server en login opgeven ervoor en ging goed.
Hoop snel op een update omdat een app toch lekkerder werkt als inet pagina in je browser.
Stel dan een mobile template in op je spotweb config... Dit werkt namelijk wel volledig en snel.Ik snap de toegevoegde waarde van deze app namelijk niet, afgezien dat het totaal niet werkt/af is.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
renzo4000 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:09:
[...]

Stel dan een mobile template in op je spotweb config... Dit werkt namelijk wel volledig en snel.Ik snap de toegevoegde waarde van deze app namelijk niet, afgezien dat het totaal niet werkt/af is.
Waar vind ik mobile templates dan? heb nl alleen we1rdo erin staan.
Stond niet in mijn ownsettings erbij. maar zijn er nog meer templates ergens?

[ Voor 10% gewijzigd door slommer op 20-05-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
renzo4000 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:09:
[...]

Ik vindt het persoonlijk wel handig als er een App voor is ipv via een mobiele template.
Zoveel mensen zoveel ....

Dat het nog niet goed werk ben ik met je eens waarbij de snelheid wel een van de belangrijkste punten is.
Maar wil het een kans geven en even kijken welke kant het op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
Developer zit ook op tweakers en was meer projectje voor zichzelf dat hij ook meteen in de store gegooid heeft. alpha fase nog dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

(jarig!)
Bedacht me vandaag dat ik nog een spotweb install op m'n debian nas had staan.
Bij controle bleek dat ik al 2 jaar en 5 maanden niet had ingelogd :P

Via Github de draaiende versie geupgrade en het upgrade DB script gedraait, maar die wilde niet.
Na wat gepruts /spotweb/install.php gedraaid uit eindelijk bij Create System.

Script is nu al meer dan 20 minuten bezig.......

Iemand idee of het inderdaad zo lang kan duren? Database is natuurlijk wel nog gevuld door de oude versie. Load op het systeem is 1.92 dus redelijk druk bezig voor een dual core. mysql gebruikt +- 12% cpu
Disk waar de DB op staat is ook erg actief, 87.00%

[ Voor 7% gewijzigd door brid op 21-05-2014 23:28 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
brid schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 23:14:
Bedacht me vandaag dat ik nog een spotweb install op m'n debian nas had staan.
Bij controle bleek dat ik al 2 jaar en 5 maanden niet had ingelogd :P

Via Github de draaiende versie geupgrade en het upgrade DB script gedraait, maar die wilde niet.
Na wat gepruts /spotweb/install.php gedraaid uit eindelijk bij Create System.

Script is nu al meer dan 20 minuten bezig.......

Iemand idee of het inderdaad zo lang kan duren? Database is natuurlijk wel nog gevuld door de oude versie. Load op het systeem is 1.92 dus redelijk druk bezig voor een dual core. mysql gebruikt +- 12% cpu
Disk waar de DB op staat is ook erg actief, 87.00%
Database opbouw is aardig veranderd en via Upgrade DB kan dat wel even duren. Hoelang is niet te zeggen want dat verschilt per systeem. Kwestie van rustig afwachten.

Ook is het van SQL naar MariaDB gegaan.

Daarna nog 2,5 jaar aan gegeven downloaden. Persoonlijk kun je net zo goed opnieuw beginnen. Dan is je database direct klaar en downloaden van 2,5 jaar gaat net zolang duren als opnieuw beginnen lijkt mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

(jarig!)
Heb hem vanochtend gecheckt, systeem was rustig maar geen leven.
Waarschijnlijk was hij wel klaar, alleen het deel voor het instellen van de DB gemist |:(

Database maar gedropt en opnieuw aangemaakt, hierna werkte de install.php prima.
Alleen iets te snel op retrieve gedrukt, standaard retentie van 0 en ophalen vanaf wanneer mogelijk,
hij is nu alweer een tijdje aan het stampen :P

Kunnen die 2 settings ook niet in de install.php?

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
brid schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:33:
Heb hem vanochtend gecheckt, systeem was rustig maar geen leven.
Waarschijnlijk was hij wel klaar, alleen het deel voor het instellen van de DB gemist |:(

Database maar gedropt en opnieuw aangemaakt, hierna werkte de install.php prima.
Alleen iets te snel op retrieve gedrukt, standaard retentie van 0 en ophalen vanaf wanneer mogelijk,
hij is nu alweer een tijdje aan het stampen :P

Kunnen die 2 settings ook niet in de install.php?
Verzoeken moet je doen bij de maker op Github.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 19:42
Bedankt! Ik heb het geprobeerd, maar geen verbetering.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
slommer schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 09:17:
Developer zit ook op tweakers en was meer projectje voor zichzelf dat hij ook meteen in de store gegooid heeft. alpha fase nog dus :)
Gisteren nieuwe spotweb control update gedaan. Werkt stukken beter en sneller nu.
Ga zo door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
slommer schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 11:00:
[...]

Gisteren nieuwe spotweb control update gedaan. Werkt stukken beter en sneller nu.
Ga zo door :)
Heb al een paar test versie mogen testen van de maker en heeft de problemen die er waren snel opgelost.
Ook een paar ideen aangedragen en pak hij snel op en staat open voor input.
Is nu een leuke app aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:57

Zalmanman

So long,

Ik heb spotweb op mijn Synology NAS gezet, in combinatie met MariaDB. Echter neemt deze combinatie mijn volledige /tmp in beslag à 348,9M. Ergens moet dus iets fout zitten, maar ik heb geen idee wat. De retentietijd staat op 0, alhoewel hij eigenlijk op 900 moet staan wat mij betreft. Alles is gisteren vers geïnstalleerd.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Zalmanman schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:34:
Ik heb spotweb op mijn Synology NAS gezet, in combinatie met MariaDB. Echter neemt deze combinatie mijn volledige /tmp in beslag à 348,9M. Ergens moet dus iets fout zitten, maar ik heb geen idee wat. De retentietijd staat op 0, alhoewel hij eigenlijk op 900 moet staan wat mij betreft. Alles is gisteren vers geïnstalleerd.
Is Spotweb al wel klaar met de eerste Retrieve. De eerste keer moet de database gevuld worden en dat kan een paar dagen duren voor dit klaar is.Dus zou eerst een paar dagen rustig wachten.

Pas als dat allemaal gebeurt kun je gaan bekijken wat er nog gebruikt wordt.
Krijg je een foutmelding over de TMP of is het puur dat je gezien hebt dat hij dit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Hij zei dat het indexen klaar was. En ik kan niet meer bij Spotnet, omdat hij op vrije ruimte wacht die er dus niet meer is. Ik zie gewoon vele errors die neerkomen op "waiting for some free space".

EDIT:
Dat kan uitgebreider, die error. Ik heb de boel weer even aangezet en dit is het resultaat: http://pastebin.com/JEdBA6rQ

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
DiskStation> df -h
Filesystem                Size      Used Available Use% Mounted on
/dev/md0                  2.3G    546.5M      1.7G  24% /
/tmp                    349.8M    349.8M         0 100% /tmp
/dev/vg1000/lv            3.6T    511.4G      3.1T  14% /volume1
DiskStation> free
              total         used         free       shared      buffers
  Mem:       716316       603120       113196            0         4712
 Swap:      2527156       711956      1815200
Total:      3243472      1315076      1928396
DiskStation>

[ Voor 63% gewijzigd door Zalmanman op 03-06-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:57
SInds mijn laatste retrieve heb ik deze melding in mijn spotweb pagina.
Het draait op mijn nas met zfsguru.
Iemand een idee waar het mis gaat/is?

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/23pf8l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie ook veel schijfactiviteit op je nas als spotweb alleen maar standby staat?
dus niet download..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Zalmanman schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:00:
Hij zei dat het indexen klaar was. En ik kan niet meer bij Spotnet, omdat hij op vrije ruimte wacht die er dus niet meer is. Ik zie gewoon vele errors die neerkomen op "waiting for some free space".

EDIT:
Dat kan uitgebreider, die error. Ik heb de boel weer even aangezet en dit is het resultaat: http://pastebin.com/JEdBA6rQ

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
DiskStation> df -h
/dev/md0                  2.3G    546.5M      1.7G  24% /
/tmp                    349.8M    349.8M         0 100% /tmp
/dev/vg1000/lv            3.6T    511.4G      3.1T  14% /volume1
DiskStation> free
              total         used         free       shared      buffers
  Mem:       716316       603120       113196            0         4712
 Swap:      2527156       711956      1815200
Total:      3243472      1315076      1928396
DiskStation>
Even heel schaamteloos een selfquote. Is er niemand die mij met dit probleem kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 13:29
Eh... zo te zien is je /tmp volgelopen - al eens gekeken wat daar zoal staat? Kan je misschien wat ongebruikt spul opruimen?

Anders: /tmp misschien vergroten? 350MB is niet heel veel, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Kan sinds 3 dagen niet meer updaten en krijg volgende error (bij meerdere usenet providers dus daar ligt het niet aan denk ik):

Last retrieve at Fri Jun 6 06:34:15 2014
Retrieving new Spots from server ssl-eu.astraweb.com...
PHP Warning: stream_socket_client(): SSL operation failed with code 1. OpenSSL Error messages:
error:14090086:SSL routines:SSL3_GET_SERVER_CERTIFICATE:certificate verify failed in /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Clie nt.php on line 693
PHP Warning: stream_socket_client(): Failed to enable crypto in /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php on line 693
PHP Warning: stream_socket_client(): unable to connect to ssl://ssl-eu.astraweb.com:563 (Unknown error) in /var/www/spo tweb/NNTP/Protocol/Client.php on line 693
SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.6.0beta3 crashed

Fatal error occured while connecting to the newsserver:
(-1) Error while connecting to server (server did not respond) [response: ""] [response: ""]

#0 /var/www/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_Engine.php(120): Services_Nntp_Engine->connect()
#1 /var/www/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(112): Services_Nntp_Engine->selectGroup('free.pt' )
#2 /var/www/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(280): Services_Retriever_Base->connect(Array)
#3 /var/www/spotweb/retrieve.php(154): Services_Retriever_Base->perform()
#4 {main}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
raven22 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 14:38:
Kan sinds 3 dagen niet meer updaten en krijg volgende error (bij meerdere usenet providers dus daar ligt het niet aan denk ik):

PHP Warning: stream_socket_client(): SSL operation failed with code 1. OpenSSL Error messages:
error:14090086:SSL routines:SSL3_GET_SERVER_CERTIFICATE:certificate verify failed in /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Clie nt.php on line 693
PHP Warning: stream_socket_client(): Failed to enable crypto in /var/www/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php on line 693
PHP Warning: stream_socket_client(): unable to connect to ssl://ssl-eu.astraweb.com:563 (Unknown error) in /var/www/spo tweb/NNTP/Protocol/Client.php on line 693

(-1) Error while connecting to server (server did not respond) [response: ""] [response: ""]

#0 /var/www/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_Engine.php(120): Services_Nntp_Engine->connect()
#1 /var/www/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(112): Services_Nntp_Engine->selectGroup('free.pt' )
#2 /var/www/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(280): Services_Retriever_Base->connect(Array)
#4 {main}
Probeer eerst eens een keer te retrieven zonder SSL. SSL is trager en mogelijk dat daardoor nu een TimeOut optreed .

Als het dan wel lukt kun je het weer aanzetten en dan nog eens proberen. Gaat het dan weer fout dan weet je waar het probleem inzet en kun je verder onderzoek doen.

Mogelijk dat je bv het poortnummer nu wordt geblokkeert in je firewall waar Spotweb op draait of iets in die strekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

vanaalten schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 21:23:
Eh... zo te zien is je /tmp volgelopen - al eens gekeken wat daar zoal staat? Kan je misschien wat ongebruikt spul opruimen?

Anders: /tmp misschien vergroten? 350MB is niet heel veel, lijkt mij.
Daar staat Spotweb in. Als ik Spotweb/MariaDB uitzet is de /tmp weer grotendeels leeg namelijk. Kan je verder überhaupt zo'n systeempartitie verkleinen? Naar /tmp wordt continue geschreven, die kan je niet even afkoppelen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Zalmanman schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:02:
[...]

Daar staat Spotweb in. Als ik Spotweb/MariaDB uitzet is de /tmp weer grotendeels leeg namelijk. Kan je verder überhaupt zo'n systeempartitie verkleinen? Naar /tmp wordt continue geschreven, die kan je niet even afkoppelen lijkt mij.
Hmm, ik zie dat je een NAS (Synology of zo) gebruikt, geen standaard Linux machine. Wellicht dat het daarop ook wel zou kunnen (standaard aanpak is booten naar single-user mode en dan de partities aanpassen - nadat je een backup gemaakt heb, natuurlijk ;) ) maar geen idee of dat bij jouw machine ook zomaar gaat.

De grote vraag is natuurlijk: waarom heb jij hier last van en andere NAS_bezitters niet? Zijn er andere NAS-eigenaren die met 'df' eens kunnen kijken hoe groot hun /tmp partitie is?
Als die ook iets van 350MB hebben, dan is er bij jou iets raars aan de hand waardoor de boel volloopt.

Twee dingen waar ik dan aan denk:
Tijdje terug was er iemand die expres wat corrupte posts had geplaatst die bij veel mensen voor geheugenproblemen zorgden. Een Spotweb-update was nodig om dat op te lossen. Ofwel: heb jij die laatste Spotweb versie?

En: wellicht het aantal posts dat 'ie met retrieve ophaalt eens flink terugzetten - 50 of zo - en kijken of dat helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Hangt denk ik ook af hoe groot je harddisk(en) zijn en mogelijk hoe je deze hebt ingedeeld.

DS212 met 2x 2TB in JBOD heeft 125mb TMP folder
DS214+ met 1x4TB and 1x3TB in JBOD heeft ongeveer 500mb als TMP folder.

Voorheen draaide Spotweb op een DS211 zonder problemen en die is nu geupgrade naar een DS214+
Kijk ik naar de tmp folder waar Spotweb op draait dan staat deze op 0% terwijl de Retrieve om de 30 min loopt.

Aanpassen van de grote van de partitie zou ik niet zomaar gaan doen op een Synology aangezien dit door DSM zelf wordt aangemaakt. Mogelijk dat je problemen krijgt met starten als je dit aanpast. Je zou normaal gesproken meer dan genoeg hebben aan deze tijdelijk opslag.

Ik zou beginnen om inderdaad even te contoleren of je wel de laatste versie gebruikt van Spotweb dmv Git Pull.

Daarna voor de zekergheid /usr/bin/php upgrade-db.php uitvoeren zodat je zeker weet dat je database de juiste velden heeft. Normaal geeft hij dit netjes aan maar kan geen kwaad om dit nogmaals uit te voeren.

Je kan daarna je Database eens controleren op fouten met Putty.

Databasevelden controleren

code:
1
2
/usr/syno/mysql/bin/mysql -p --database=spotweb
check table spots;

Bij fouten

code:
1
repair table spots;

In de voorbeeld wordt Spots gecontroleerd. Je kan via PHPadmin zelf de overige velden opzoeken en deze ook controleren. Als er een fout gevonden wordt voer je de Repair uit.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 11-06-2014 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 09:45
Heb het idee dat mijn Spotweb de helft van de Spots niet meer ophaalt... Als ik het vergelijk met een online publieke Spotweb heeft 'die' veel meer.

Iemand enig idee wat ik kan doen?

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

MikeOO schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:40:
Hangt denk ik ook af hoe groot je harddisk(en) zijn en mogelijk hoe je deze hebt ingedeeld.

DS212 met 2x 2TB in JBOD heeft 125mb TMP folder
DS214+ met 1x4TB and 1x3TB in JBOD heeft ongeveer 500mb als TMP folder.

Voorheen draaide Spotweb op een DS211 zonder problemen en die is nu geupgrade naar een DS214+
Kijk ik naar de tmp folder waar Spotweb op draait dan staat deze op 0% terwijl de Retrieve om de 30 min loopt.

Aanpassen van de grote van de partitie zou ik niet zomaar gaan doen op een Synology aangezien dit door DSM zelf wordt aangemaakt. Mogelijk dat je problemen krijgt met starten als je dit aanpast. Je zou normaal gesproken meer dan genoeg hebben aan deze tijdelijk opslag.

Ik zou beginnen om inderdaad even te contoleren of je wel de laatste versie gebruikt van Spotweb dmv Git Pull.

Daarna voor de zekergheid /usr/bin/php upgrade-db.php uitvoeren zodat je zeker weet dat je database de juiste velden heeft. Normaal geeft hij dit netjes aan maar kan geen kwaad om dit nogmaals uit te voeren.

Je kan daarna je Database eens controleren op fouten met Putty.

Databasevelden controleren

code:
1
2
/usr/syno/mysql/bin/mysql -p --database=spotweb
check table spots;

Bij fouten

code:
1
repair table spots;

In de voorbeeld wordt Spots gecontroleerd. Je kan via PHPadmin zelf de overige velden opzoeken en deze ook controleren. Als er een fout gevonden wordt voer je de Repair uit.
Ik heb net Spotweb opnieuw geïnstalleerd, maar deze keer niet via de package maar als een Git Pull en via phpMyAdmin. Hij is nu aan het fetchen met een 900 dagen retentie. Ik zal eens zien wat er gebeuren gaat. Ik gebruik overigens 2x 4TB met de SHR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 16:53
Zalmanman schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:49:
[...]
Ik heb net Spotweb opnieuw geïnstalleerd, maar deze keer niet via de package maar als een Git Pull en via phpMyAdmin. Hij is nu aan het fetchen met een 900 dagen retentie. Ik zal eens zien wat er gebeuren gaat. Ik gebruik overigens 2x 4TB met de SHR.
Ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem op mijn DS214. Mijn /tmp is blijkbaar 251 MB, want na de melding die jij ook kreeg over "waiting for someone.." kwam er dit uit mijn df -h:
code:
1
2
3
4
5
/dev/md0                  2.3G    524.9M      1.7G  23% /
/tmp                    251.0M    251.0M         0 100% /tmp
/dev/vg1000/lv            3.6T      2.2T      1.4T  61% /volume1
/dev/sdq1                 1.8T    976.0G    887.0G  52% /volumeUSB1/usbshare

dat kwam door een aantal sql-bestanden in /tmp:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
-rw-rw----    1 mysql    mysql    111788032 Jun 14 16:34 #sql_b18_0.MAD
-rw-rw----    1 mysql    mysql         8192 Jun 14 16:18 #sql_b18_0.MAI
-rw-rw----    1 mysql    mysql     27271168 Jun 14 16:25 #sql_b18_1.MAD
-rw-rw----    1 mysql    mysql         8192 Jun 14 16:19 #sql_b18_1.MAI
-rw-rw----    1 mysql    mysql     27271168 Jun 14 16:25 #sql_b18_2.MAD
-rw-rw----    1 mysql    mysql         8192 Jun 14 16:19 #sql_b18_2.MAI
-rw-rw----    1 mysql    mysql     85368832 Jun 14 16:34 #sql_b18_3.MAD
-rw-rw----    1 mysql    mysql         8192 Jun 14 16:20 #sql_b18_3.MAI
-rw-rw----    1 mysql    mysql     18759680 Jun 14 16:25 #sql_b18_4.MAD
-rw-rw----    1 mysql    mysql         8192 Jun 14 16:22 #sql_b18_4.MAI

Na het stoppen van Spotweb en MariaDB waren de bestanden weg, en zag df -h er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
/dev/md0                  2.3G    524.9M      1.7G  23% /
/tmp                    251.0M      1.2M    249.8M   0% /tmp
/dev/vg1000/lv            3.6T      2.2T      1.4T  61% /volume1
/dev/sdq1                 1.8T    976.0G    887.0G  52% /volumeUSB1/usbshare

Blijkbaar zijn we niet de enigen, want ik kwam dit tegen (helaas zonder oplossing):
http://www.synology-forum...tweb/msg102688/#msg102688.

Niet gehinderd door fatsoenlijke kennis dacht ik dat het misschien met de openbase dir te maken, waaraan ik /tmp heb toegevoegd vanwege dit topic: http://www.synology-forum...r-op/msg112199/#msg112199. Dit werkte wel om mijn plaatjes terug te krijgen, maar wellicht dat het dit probleem veroorzaakt? Heb even de :/tmp verwijderd uit de openbase dir maar dat werkte niet (overigens niet geprobeerd met Syno opnieuw opstarten).

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:18

Compizfox

Bait for wenchmarks

raven22 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 14:38:

#4 {main}
Ik heb hetzelfde probleem met TweakNews. Draai je toevallig ook Debian? Probleem nog weten op te te lossen?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Probeer altijd eerst te updaten met een git pull, als dat niet lukt, dan doe ik altijd git een harde reset geven en dan wederom een git pull. In negen van de tien gevallen zijn voor mij de problemen dan al verholpen, zo niet, is het waarschijnlijk een bug. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Het probleem is 'zomaar' verschenen, dus niet nadat ik Spotweb heb geupdate. Dit doet mij vermoeden dat het is ontstaan na een update van iets anders, een library of zo. (Vandaar dat ik ook vroeg of raven22 ook Debian draait, net als ik)

Anyway, kan een update natuurlijk altijd eens proberen. :)

EDIT: Nah, git pull zegt "Already up-to-date".

[ Voor 7% gewijzigd door Compizfox op 15-06-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Ik draai ook Debian & Spotweb en ik heb geen problemen met het ophalen van posts. Ik zie wel in de errorlog die je postte dat je met SSL verbindt - dat doe ik dus niet. Gaat het zonder SSL wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Compizfox schreef op zondag 15 juni 2014 @ 18:34:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met TweakNews. Draai je toevallig ook Debian? Probleem nog weten op te te lossen?
Ja ik draai ook debian, maar dan testing. Nee ik heb geen oplossing, maar aangezien het een virtuele server in een proxmox container is, was het eenvoudig terugzetten van een backup mogelijk.

Het is inderdaad een nieuwe package, want zodra ik weer update gaat het weer mis. Welke heb ik nog niet naar gekeken.

Zonder SSL zelfde euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vreemd, met Ubuntu (wat dan toch weer een Debian derivaat is) gaat alles perfect hier (ik draai dan wel de mediainfo branche).

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 15-06-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBruinsma87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-05-2023
Hallo,

Per toeval kwam ik tegen dat het mogelijk is om Spotweb als Newznab provider te gebruiken.
Nu zie ik dat je via een putty dingen moet gaan wijzigen. Helaas heb ik zelf als leek helemaal geen verstand van het werken met een putty.

Is er misschien iemand die me hier bij zou kunnen helpen of is dit niet zomaar binnen 5 min klaar?

M.v.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zover ik weet staat de Newznab functionaliteit standaard aan tegenwoordig?

(Correct me if I'm wrong :) )

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 15-06-2014 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

vanaalten schreef op zondag 15 juni 2014 @ 20:08:
Ik draai ook Debian & Spotweb en ik heb geen problemen met het ophalen van posts. Ik zie wel in de errorlog die je postte dat je met SSL verbindt - dat doe ik dus niet. Gaat het zonder SSL wel goed?
Klopt. Weet ik niet, zal ik even testen. Maar ik gebruik graag SSL ;)
raven22 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:01:
[...]
Ja ik draai ook debian, maar dan testing. Nee ik heb geen oplossing, maar aangezien het een virtuele server in een proxmox container is, was het eenvoudig terugzetten van een backup mogelijk.

Het is inderdaad een nieuwe package, want zodra ik weer update gaat het weer mis. Welke heb ik nog niet naar gekeken.

Zonder SSL zelfde euvel.
Ik draai ook Debian testing ;)
CptChaos schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:05:
Vreemd, met Ubuntu (wat dan toch weer een Debian derivaat is) gaat alles perfect hier (ik draai dan wel de mediainfo branche).
Ubuntu is van oorsprong wel een derivaat van Debian, maar is tegenwoordig qua packages en updates totaal niet meer afhankelijk van Debian. Je krijgt op Ubuntu dus andere packages en updates, gecompiled door andere package maintainers.

[ Voor 21% gewijzigd door Compizfox op 16-06-2014 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBruinsma87
Is er iemand op dit forum die me misschien kan helpen met het volgende probleem? Ik probeer Spotweb op mijn synology Nas te installeren, alleen moet ik het volgende eerst doen waar ik dus helemaal geen verstand van heb. Ik had begrepen dat je Spotweb als Newznab searcher in kan stellen.

"Als eerste moet je de installatie afmaken via 'http://serverIP/spotweb/instal.php' vanuit je browser. (Dit lukt me al niet omdat die de pagina niet kan vinden)
Daarna moet je handmatig retrieve.php uitvoeren via SSH. (/usr/bin/php /volume1/web/spotweb /retrieve.php) (Dit moet denk ik weer met een putty? Daar ben ik ook al zo'n held in)
En tot slot maak je in de taakplanner van DSM een taak aan met het retrieve commando.

Deze 3 stappen ben ik denk ik wat hulp bij nodig. Iemand die me via teamviewer hierbij kan helpen? \

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Is het niet install.php?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBruinsma87
Ja bedoel ik maar is zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
GBruinsma87 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:13:
Is er iemand op dit forum die me misschien kan helpen met het volgende probleem? Ik probeer Spotweb op mijn synology Nas te installeren, alleen moet ik het volgende eerst doen waar ik dus helemaal geen verstand van heb. Ik had begrepen dat je Spotweb als Newznab searcher in kan stellen.

"Als eerste moet je de installatie afmaken via 'http://serverIP/spotweb/instal.php' vanuit je browser. (Dit lukt me al niet omdat die de pagina niet kan vinden)
Daarna moet je handmatig retrieve.php uitvoeren via SSH. (/usr/bin/php /volume1/web/spotweb /retrieve.php) (Dit moet denk ik weer met een putty? Daar ben ik ook al zo'n held in)
En tot slot maak je in de taakplanner van DSM een taak aan met het retrieve commando.

Deze 3 stappen ben ik denk ik wat hulp bij nodig. Iemand die me via teamviewer hierbij kan helpen? \

Bij voorbaat dank.
Putty en overige zijn wel handig om je daar eerst in te verdiepen als je iets met je NAS wilt doen. Het is niet hele moeilijk je moet alleen even wat lezen om de snappen hoe het werkt. Als je dat eenmaal doorhebt zullen dit soort aanpassingen eenvoudig te doen zijn. Als je dat niet wil leren dan ben je een stuk beperkter wat je met de NAS kunt doen.

Iemand kan je nu helpen maar bij soms gaat het fout met Spotweb en dan moet je toch op onderzoek uit en zal je toch met Putty aan de slag moeten.

Dus beter is.
1. Verdiep je in Putty en WinSCP en hoe je de NAS kunt Bootstrappen.
2. Bootstrap je NAS, dit omdat je anders geen dingen kunt installeren die nodig zijn om je NAS aan te passen voor o.a Spotweb via stap 3.
3. Installeer Spotweb via: http://synology.brickman....-%20install%20Spotweb.txt

Wil je de eenvoudige weg dan voeg je de volgende regel toe aan je Package Center
http://packages.synocommunity.com/

Info: https://synocommunity.com/

Hiermee kun je Spotweb als Package installeren.
Voordelen zijn dat je niet veel hoeft te doen om het werken te maken.

Nadeel is dat je Spotweb zelf niet kunt bijwerken naar de laatste versie maar moet wachten totdat de maker het Package weer bijwerkt. Aangezien deze versie al aardig wat achterloopt is dat niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBruinsma87
MikeOO schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 08:21:
[...]

Putty en overige zijn wel handig om je daar eerst in te verdiepen als je iets met je NAS wilt doen. Het is niet hele moeilijk je moet alleen even wat lezen om de snappen hoe het werkt. Als je dat eenmaal doorhebt zullen dit soort aanpassingen eenvoudig te doen zijn. Als je dat niet wil leren dan ben je een stuk beperkter wat je met de NAS kunt doen.

Iemand kan je nu helpen maar bij soms gaat het fout met Spotweb en dan moet je toch op onderzoek uit en zal je toch met Putty aan de slag moeten.

Dus beter is.
1. Verdiep je in Putty en WinSCP en hoe je de NAS kunt Bootstrappen.
2. Bootstrap je NAS, dit omdat je anders geen dingen kunt installeren die nodig zijn om je NAS aan te passen voor o.a Spotweb via stap 3.
3. Installeer Spotweb via: http://synology.brickman....-%20install%20Spotweb.txt

Wil je de eenvoudige weg dan voeg je de volgende regel toe aan je Package Center
http://packages.synocommunity.com/

Info: https://synocommunity.com/

Hiermee kun je Spotweb als Package installeren.
Voordelen zijn dat je niet veel hoeft te doen om het werken te maken.

Nadeel is dat je Spotweb zelf niet kunt bijwerken naar de laatste versie maar moet wachten totdat de maker het Package weer bijwerkt. Aangezien deze versie al aardig wat achterloopt is dat niet handig.
Dankjewel voor je reactie,

Als ik de standaard Spotweb vanuit een repository wil downloaden dan loop ik ook al vast. Ik moet dan via Internet (http://serverIP/spotweb/install.php) spotweb installeren maar dan zegt internet al dat hij de pagina niet kan vinden. En firewallinstellingen helpt ook niet. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
GBruinsma87 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 22:14:
[...]

Dankjewel voor je reactie,

Als ik de standaard Spotweb vanuit een repository wil downloaden dan loop ik ook al vast. Ik moet dan via Internet (http://serverIP/spotweb/install.php) spotweb installeren maar dan zegt internet al dat hij de pagina niet kan vinden. En firewallinstellingen helpt ook niet. :'(
Vul je wel bij http://serverIP/spotweb/install.php je ip-adres van je NAS in.

dus als voorbeeld als je ip van je NAS 192.168.1.150 is
http://192.168.1.150/spotweb/install.php

Heb je wel de stappen uitvoerd die je moet aanpassen in DSM
# Go to your DSM:
# Control Panel -> Web Services -> Web Applications ->
# Check "Enable Web Station" and "Enable MySQL"
# Control Panel -> Web Services -> PHP Settings:
# Under "Select PHP extension": Make sure that
# the following items are checked: gd, mysql, openssl, zip, zlib
# Press the Ok button

Als het dan nog niet werkt dan is doe gebruik je mogelijk een antivirusprogramma of antispyware programma die iets blokkeerd. Dit is echt een kwestie van het document goed volgen en dan kan het niet fout gaan..

Als het dan nog fout gaat met bovenstaande info dan zal je alle stappen die je hebt uitgevoerd moeten gaan vermelden en kunnen we mogelijk zien waar het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 12:53
het lijkt erop dat spotweb niet echt meer ontwikkeld wordt. hopelijk heeft het met vakanties te maken. maar zie dat er aardig wat pull requests klaar staan.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
remcoXP schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:02:
het lijkt erop dat spotweb niet echt meer ontwikkeld wordt. hopelijk heeft het met vakanties te maken. maar zie dat er aardig wat pull requests klaar staan.
Ben bang dat het meer is dan een vakantie aangezien er al geruime tijd geen updates meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 18:30
MikeOO schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 07:51:
[...]

Ben bang dat het meer is dan een vakantie aangezien er al geruime tijd geen updates meer zijn.
Zijn er actieve forks bekend, die wel doorontwikkeld worden? Is dit wellicht wat? https://github.com/nZEDb/nZEDb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:46

Matis

Rubber Rocket

Muncher schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 19:42:
Zijn er actieve forks bekend, die wel doorontwikkeld worden? Is dit wellicht wat? https://github.com/nZEDb/nZEDb
Dat is toch geen fork, eerder een alternatief.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Muncher schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 19:42:
[...]

Tevens zijn de hardware eisen erg hoog tov Spotweb.
Alternatief is er volgens mij niet en hoop maar de Spotweb binnenkort weer van zich laat horen.
Het werkt gelukkig erg stabiel nu maar zou mooi zijn als hij de ontwikkeling weer zou oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Er is toch ook een mediainfo branch? Wat is het veschil met de normale branch eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt er op dat de Spotweb repository op Github verwijderd is.

https://github.com/spotweb/spotweb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
damn.. zonde.. hopelijk pakt iemand de handschoen op want het was een geweldig systeem.
en een goeie bron voor couch/sick enz.

het vinden van fork is nu ook wat lastiger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 17:27
Ik vind het wel behoorlijk brutaal om zonder opgaaf van reden en zonder iemand de gelegenheid te geven de ontwikkeling voort te zetten, de complete geschiedenis van Spotweb te verwijderen.
De ontwikkelaar van Spotweb benadeelt hiermee ook iedereen die heeft meegeholpen bij de ontwikkeling en die pull requests hadden aangeboden.
Voor zover ik kan nagaan zijn die pull requests nu ook niet meer te achterhalen.

Het zou me niets verbazen als de ontwikkelaar is bedreigt door een auteursrechten waakhond met het verbod om er over te communiceren.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Wut, vanochtend heb ik nog op github gezeten en diverse issues door gespit op zoek naar items die ik kon oppakken...
Gelukkig is het een gedistribueerd versie systeem, dus iedereen heeft de history.

@ hierboven, het lijkt me onwaarschijnlijk dat die dreigingen aan zijn adres komen, aangezien er geen auteursrechten worden geschonden.
Daarnaast kon het vrij eenvoudig gecommuniceerd worden.

[ Voor 33% gewijzigd door Matis op 29-06-2014 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 11:28
Mr_Blobby schreef op zondag 29 juni 2014 @ 14:38:
zonder iemand de gelegenheid te geven de ontwikkeling voort te zetten, de complete geschiedenis van Spotweb te verwijderen.
Eventuele tickets enzo zijn verdwenen, maar de rest van de historie heeft iedereen die een git pull heeft gedaan

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 17:27
Matis schreef op zondag 29 juni 2014 @ 14:47:
...@ hierboven, het lijkt me onwaarschijnlijk dat die dreigingen aan zijn adres komen, aangezien er geen auteursrechten worden geschonden.
Daarnaast kon het vrij eenvoudig gecommuniceerd worden.
Maar wat voor reden kan jij bedenken om de repository van Spotweb doelbewust te verwijderen zonder enige reden op te geven?
Als je wil stoppen met de verdere ontwikkeling kan je de repo gewoon een stille dood laten sterven, maar dan hoef je het nog niet te verwijderen.
Ik heb zelf ook meerdere repo's waar ik (soms al jaren) niets meer aan doe, maar ik laat ze gewoon staan.

Gelukkig is er al meteen iemand die de laatste sourcecode van Spotweb weer online heeft gezet, maar alle comments, git-pull requests, fork-geschiedenis (network), wiki etc is verdwenen.

[ Voor 15% gewijzigd door Mr_Blobby op 29-06-2014 20:56 ]

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Die fork is niet de fork die je wilt gaan gebruiken, daar is alle commit history, branches etc. uit verdwenen.

Met andere woorden aatje92 heeft een commit gedaan van de Spotweb code zoals die bij hem stond en niet zijn lokale git clone naar Github toe gecopieerd waardoor je idd de geschiedenis kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik heb thuis nog wel die hele archief staan, met commit history, maar dat is niet wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

smeerbartje schreef op zondag 29 juni 2014 @ 10:00:
Er is toch ook een mediainfo branch? Wat is het veschil met de normale branch eigenlijk?
De mediainfo branch heeft wat extra features. Zo kan het voor TV series onderscheid maken, zodat je bijvoorbeeld ook filters kan maken voor specifieke series, of een seizoen van een serie. Geldt ook voor muziek, dan kan je dus voor artiesten / bands een filter maken. Spijtig dat het weg is.
Matis schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 21:13:
Dat is toch geen fork, eerder een alternatief.
Een alternatief is het ook niet echt. Spotweb haakt in op Spotnet. nZEDb is een usenet indexer en is een fork van nnplus.

[ Voor 52% gewijzigd door CH4OS op 29-06-2014 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Matis schreef op zondag 29 juni 2014 @ 23:13:
Ik heb thuis nog wel die hele archief staan, met commit history, maar dat is niet wat je wilt.
Juist wel natuurlijk - er waren sowieso twee (of drie?) branches in de officiele repo, en er zat meer dan 2 jaar en 4000+ (in mijn clone) aan commits in, dat wil je juist niet kwijt zijn omdat je daar mee kan leren van hoe iets gegroeid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• improperBunny
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 23:42
@elevator

Dat heb ik gedaan zodat ik niet mijn draaiende prive installatie op github gooi, enig idee hoe ik de commits meestuur? Niet er professioneel met github 8)7

Anyway ik heb mn best gedaan toen ik zag dat het weg was het origineel er weer op te gooien, zodat er in ieder geval voldoende werkende kopieen zijn :)

[ Voor 104% gewijzigd door improperBunny op 30-06-2014 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

improperBunny schreef op maandag 30 juni 2014 @ 08:22:
@elevator

Dat heb ik gedaan zodat ik niet mijn draaiende prive installatie op github gooi, enig idee hoe ik de commits meestuur? Niet er professioneel met github 8)7

Anyway ik heb mn best gedaan toen ik zag dat het weg was het origineel er weer op te gooien, zodat er in ieder geval voldoende werkende kopieen zijn :)
Je moet je origin aanpassen naar de repo zoals deze in github zit. Daarna moet je hem naar de origin/master branch pushen.

Iets in de trant van:
git remote remove origin
git remote add origin git@github.com:jouwnaam/jouwrepo.git
git push -u origin master

[ Voor 11% gewijzigd door Matis op 30-06-2014 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKeY
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 12:12
Thanks aadje, heb toevallig mn mediaspeler opnieuw geïnstalleerd en schrok wel ffe toen spotweb gone was.. Heb je fork gepulled en werkt weer als een t**t, bedankt :)

Een dag is een dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 14:57
Iemand de index.php voor me :( per ongeluk verwijderd.

edit: ah zie linkje

[ Voor 18% gewijzigd door hhoekstra op 01-07-2014 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik heb, op verzoek van Woestijn, de hele master branch van spotweb op mijn github account gezet:
https://github.com/toaomatis/spotweb
Happy gitting!

Edit; In je huidige spotweb repository doe je het volgende:
git remote remove origin
git remote add origin git@github.com:toaomatis/spotweb.git
git pull
#waarschijnlijk krijg je nu een foutmelding
#voer in dat geval het volgende commando uit
git branch --set-upstream-to=origin/master master
#hierna kun je, waarschijnlijk zonder problemen, het archief pullen

[ Voor 60% gewijzigd door Matis op 01-07-2014 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:39
Toevallig laatst nog een pull request geopend die volgens mij een fork had die ook helemaal up to date is, incl mediainfo

https://github.com/DirtyDutch/spotweb/tree/mediainfo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
een idee om de mediainfo en master in 1 github te plaatsen?
nu de vraag welke branch en fork we moeten aanhouden.. welke verder gaat...
eeuwig zonde als spotweb niet doorgaat. ideale newznab :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn085
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-05 17:03
De officiële lijkt nu wel weer te zijn aangemaakt: https://github.com/spotweb/spotweb

Hij is nog wel leeg: This repository is empty. Hopelijk wordt deze dan weer opnieuw gevuld met de code...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Martijn085 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 08:55:
De officiële lijkt nu wel weer te zijn aangemaakt: https://github.com/spotweb/spotweb

Hij is nog wel leeg: This repository is empty. Hopelijk wordt deze dan weer opnieuw gevuld met de code...
Die gebruiker is geregistreerd sinds 30 juni. Lijkt erop dat gewoon het hele account weggekiept is, en iemand die dat ontdekte 'm snel weer opnieuw aangemaakt heeft..
Alhoewel, Drazix, ontwikkelaar van spotnet, [Verwijderde gebruiker], heeft daar iets mee van doen?

https://github.com/Drazix?tab=activity

Die heeft echter ook een spotnet/spotweb repository aangemaakt, dus misschien dat ie 'm daaronder wil gaan zetten?

[ Voor 33% gewijzigd door Rowdy.nl op 02-07-2014 09:22 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• improperBunny
De commits staan onder de master2 branch in mijn repo nu volgens mij

https://github.com/aatje92/spotweb-fork/tree/master2

snap nog steeds geen bal van git 8)7

Ik kreeg trouwens bericht van een tweaker die de nieuwe repo gemaakt lijkt te hebben :o

[ Voor 58% gewijzigd door improperBunny op 02-07-2014 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Martijn085 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 08:55:

Dat is de gebruiker Woestijn geweest, die heeft mij benaderd of ik de repo weer wil uploaden. Dat ga ik nu doen :-)

Edit; Done: https://github.com/Spotweb/Spotweb
git remote remove origin
git remote add origin git@github.com:Spotweb/Spotweb.git
git pull
#waarschijnlijk krijg je nu een foutmelding
#voer in dat geval het volgende commando uit
git branch --set-upstream-to=origin/master master
#hierna kun je, waarschijnlijk zonder problemen, het archief pullen

[ Voor 30% gewijzigd door Matis op 02-07-2014 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Ook jij hebt niet de mediainfo branch mee geupload/gepushed, en dat was juist een potentieel hele interessante branch als ik de changes goed begreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

elevator schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 23:51:
Ook jij hebt niet de mediainfo branch mee geupload/gepushed, en dat was juist een potentieel hele interessante branch als ik de changes goed begreep.
Klopt, dat komt omdat ik die nooit gefetched heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Kijk eens op https://github.com/DirtyDutch/spotweb (linkje komt van hierboven ergens), die heeft wel de mediainfo branch. Als je in zijn 'tree' kijkt, zie je dat de originele Spotweb niet meer ontwikkelde in de master branch maar juist in de mediainfo branch: https://github.com/DirtyD...yDutch:master...mediainfo

Met andere woorden, je mist nu fixes en volgens mij een toffe feature (collections) door de mediainfo branch niet mee te pakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• improperBunny
Of de mediainfo branch had meer bugs en daarom werd er meer aan gewerkt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:02
Kan sinds vanavond mijn Spotweb op de Synology niet meer bereiken via de URL op het internet (xxxx.xxxxxx.xxxx:8000/spotweb), maar wel via de interne IP-adres (192.168.0.100:8000/spotweb).
Iemand advies?

OPGELOST: port-forwarding even uit/aan gezet op modem/router

[ Voor 13% gewijzigd door Kozzmozz op 04-07-2014 20:23 ]

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Portforwarding stuk? Firewall te actief? Domeinnaam stuk? Gezien dat het intern wel werkt zou ik het in die richtingen zoeken.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb door een server crash wederom mijn Spotweb opnieuw moeten installeren. Nu wil ik graag gebruik maken van de mediainfo en heb via de git van DirtyDutch ook een clone binnen gehaald, vervolgens geswitched naar de mediainfo branch en voor de zekerheid opnieuw een pull gedaan. Dit is allemaal goed gegaan, ik ben alleen even kwijt hoe ik die media-collectie ook weer aanmaak. Doordat de originele Spotweb wiki en issues verdwenen zijn, kan ik het niet meer vanuit daar opzoeken. Iemand hier die nog weet hoe en wat? Als ik ga [google=spotweb mediainfo] dan krijg ik verkeerde resultaten.

EDIT: Al gevonden, ik had de mediainfo branch eerst niet, later wel, middels de DirtyDutch github.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 06-07-2014 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
Ik heb (sinds kort?) dat de spots van 1 poster (Krukas) niet geopend worden en de melding 'Er is een fout opgetreden bij het laden van de pagina, u wordt automatisch teruggestuurd naar het overzicht...' wordt weergegeven.
Enige wat ik terug vind is dat IIS een error 500 geeft in de logging.
Heb al vanalles geprobeerd om uit te vinden wat er fout gaat, maar in php-errorlog noch in de iislogging komt iets naar voren (buiten dan de error 500 melding).
Heb op internet gezocht naar spotweb sites en daar is deze spot wel te openen, dus het is een (configuratie) probleem op mijn systeem.

Iemand die me de goede kant op kan helpen??

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• improperBunny
Mr. Happy schreef op zondag 06 juli 2014 @ 16:07:
Ik heb (sinds kort?) dat de spots van 1 poster (Krukas) niet geopend worden en de melding 'Er is een fout opgetreden bij het laden van de pagina, u wordt automatisch teruggestuurd naar het overzicht...' wordt weergegeven.
Enige wat ik terug vind is dat IIS een error 500 geeft in de logging.
Heb al vanalles geprobeerd om uit te vinden wat er fout gaat, maar in php-errorlog noch in de iislogging komt iets naar voren (buiten dan de error 500 melding).
Heb op internet gezocht naar spotweb sites en daar is deze spot wel te openen, dus het is een (configuratie) probleem op mijn systeem.

Iemand die me de goede kant op kan helpen??
Hij gebruikt vrij veel bbcode in zijn posts, mijn spotweb instantie vond dat eerst ook niet leuk dus ik heb het parsen van bb codes uit gezet wie weet kan jij hier een betere oplossing voor verzinnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
improperBunny schreef op maandag 07 juli 2014 @ 06:57:
[...]

Hij gebruikt vrij veel bbcode in zijn posts, mijn spotweb instantie vond dat eerst ook niet leuk dus ik heb het parsen van bb codes uit gezet wie weet kan jij hier een betere oplossing voor verzinnen :+
Hoe schakel ik het parsen van de bbcodes uit??

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Hoi,

ik heb een probleem, ik heb spotweb op mijn NAS geinstalleerd (XPenology) Werkt allemaal prima kan spots vinden ophalen etc. Nu heb ik alleen een probleem wanneer ik mijn eigen filter wil uploaden krijg ik een error. Ik gebruik ook spotweb op mijn Windows PC en hier heb ik dezelfde filter uit gedownload als die ik op mijn NAS wil zetten. De foutcode is:
Warning: file_get_contents(): open_basedir restriction in effect. File(/volume1/@tmp/phpaGHPZn) is not within the allowed path(s): (/etc.defaults:/etc:/usr/syno/synoman:/run:/tmp:/var/spool/php:/var/services/web:/var/services/homes) in /volume1/web/spotweb/lib/page/SpotPage_editfilter.php on line 78 Warning: file_get_contents(/volume1/@tmp/phpaGHPZn): failed to open stream: Operation not permitted in /volume1/web/spotweb/lib/page/SpotPage_editfilter.php on line 78 {"result":"failure","data":[],"info":[],"warnings":[],"errors":["Uploaded Spotwebfilter in invalid"]}
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Je hebt open_basedir aanstaan, en daardoor kan PHP niet buiten dat path komen.

Het lijkt erop dat je die error krijgt omdat hij het bestand wil uploaden naar een temp dir die verkeerd staat ingesteld.

[ Voor 29% gewijzigd door Compizfox op 09-07-2014 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Compizfox schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:32:
Je hebt open_basedir aanstaan, en daardoor kan PHP niet buiten dat path komen.

Het lijkt erop dat je die error krijgt omdat hij het bestand wil uploaden naar een temp dir die verkeerd staat ingesteld.
haha zo simpel, het stond uit, dus geactiveerd en weer uitgezet en nu werkt het idd wel! super bedankt :)

Zo staat het, en stond het ook.
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/yiepv963f/image.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door rikadoo op 09-07-2014 17:36 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shmp
  • Laatst online: 04-09 12:22
Is er een mogelijkheid om meerdere lijntjes / connecties toe te voegen aan de huidige versie van spotweb? Er zijn voldoende cpu / ram / connecties / snelheid voorhanden. Het ophalen van spots en comments gaan nu tergend traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
shmp schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:45:
Is er een mogelijkheid om meerdere lijntjes / connecties toe te voegen aan de huidige versie van spotweb? Er zijn voldoende cpu / ram / connecties / snelheid voorhanden. Het ophalen van spots en comments gaan nu tergend traag.
Is volgens mij niet mogelijk. Maar het ophalen doe je 1x en dat kan lang duren omdat je dan alles ophaalt. Als je daarna regelmatig een retrieve doet is dat zou klaar.

Ik draai het op een NAS en merkt niet dat dit traag gaat en lang duurt. Ik haal om de 30min een update op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:47
Matis schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:46:
[...]

Klopt, dat komt omdat ik die nooit gefetched heb.
Ik draai de laatste versie van de media branch, ik kan hem pushen naar git?
Hoe doe ik dit ook al weer?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Leuk dat we Spotweb nu in elk geval weer op Github hebben, maar ik ben een beetje bang dat er niemand is die serieus er aan gaat developpen, niemand die de boel oppakt.

Erg jammer dat de vorige developper spontaan opgestapt is. Ook de topicstarter van dit topic lees je hier niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

gielie schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:07:
Ik draai de laatste versie van de media branch, ik kan hem pushen naar git?
Hoe doe ik dit ook al weer?
Matis in "SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2"
En dan master veranderen door media branch

Maar je moet daarvoor eerst write access hebben op de repo, of je moet een pull request indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shmp
  • Laatst online: 04-09 12:22
MikeOO schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:13:
[...]

Is volgens mij niet mogelijk. Maar het ophalen doe je 1x en dat kan lang duren omdat je dan alles ophaalt. Als je daarna regelmatig een retrieve doet is dat zou klaar.

Ik draai het op een NAS en merkt niet dat dit traag gaat en lang duurt. Ik haal om de 30min een update op.
Draai zelf ook idd op een NAS, probleem zijn nu niet meer de spots maar vooral het aantal comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
hmm.. dramatische ontwikkelingen op spotweb gebied, zie ik ;)

m'n laatste pull was van 3 januari.
is het veilig om spotweb te updaten of bestaat de hele repository niet meer?
git diff geeft geen output :/

of moet ik switchen naar die dirtydutch rep?
gebruikt die dezelfde database of moet die dan opnieuw opgebouwd worden?

:P

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Pagina: 1 ... 29 ... 50 Laatste

Let op:
Houd er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.