appeltje eitje

, maar je begrijpt dat je hiermee ook de verwachting schept dat het met een reply van jou is opgelost
ik ben eigenlijk begonnen met deze link
http://openelec.tv/forum/...apachemysqlphpimagemagick
en zodra Xampp erop draait is het een kwestie van Spotweb in /opt/lampp/htdocs zetten. Ik heb dit gedaan door Spotweb via de zipfile te downloaden, want ik kreeg git niet aan het werk. Dit via een linux pc in het netwerk.
dan via ssh een virtual host opzetten, waardoor Spotweb via lan bereikbaar is. Dan een kwestie van install.php draaien op een willekeurige pc in het netwerk.
Handmatig via ssh de retrieve.php draaien middels dit commando werkt wel:
/opt/lampp/bin/php /opt/lampp/htdocs/spotweb/retrieve.php
echter in de cron file lijkt deze niets te doen:
*/30 * * * * root cd /opt/lampp/htdocs/spotweb && /opt/lampp/bin/php /opt/lampp/htdocs/spotweb/retrieve.php > /dev/null
locatie van de cron file die ik gebruik (bestandsnaam van cron file = root)
/storage/.xbmc/addons/shell.service.cron/cron/crontabs
edit: starten van de cron service doe ik dmv editten autostart.sh (daar staat ook de webserver autostart in, die werkt wel prima. inhoud autostart.sh, op locatie /storage/.conf/autostart.sh
/opt/lampp/lampp start
/storage/.xbmc/addons/shell.service.cron/bin/crond start
edit 2: verdorie. na een reboot start MySQL niet. De statuspagina van Xampp zegt 'deactivated'

edit 3: jaja, hij doet het weer na nog een reboot
edit 4:
stukje van /var/log
Dec 21 12:19:15 openelec cron.notice crond[1327]: /storage/.xbmc/addons/shell.service.cron/bin/crond 4.5 dillon's cron daemon, started with loglevel notice
Dec 21 12:20:01 openelec cron.notice crond[1327]: exit status 127 from user root root cd /opt/lampp/htdocs/spotweb && /opt/lampp/bin/php /opt/lampp/htdocs/spotweb/retrieve.php > /dev/null
Dec 21 12:20:01 openelec cron.warn crond[1744]: unable to exec /usr/sbin/sendmail: cron output for user root root cd /opt/lampp/htdocs/spotweb && /opt/lampp/bin/php /opt/lampp/htdocs/spotweb/retrieve.php > /dev/null to /dev/null
wat ik hieruit haal, is dat de cron service wel goed draait, er een foutmelding 'exit status 127' komt en hij zijn mail niet kan verzenden. ik zal /dev/null aanpassen naar '/dev/null /dev/null 2>&1' , die oplossing kom ik tenminste op internet tegen. Dan nog even zoeken naar de 127 foutmelding. we komen er wel
[
Voor 45% gewijzigd door
Notehoutelade op 21-12-2012 13:32
]