SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 49 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:20
Binnetie schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:51:
[...]

Ik heb PHPmyadmin verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar krijg nog steeds die foutmelding. Heel vreemd allemaal. Want normaal inloggen in PHPmyadmin lukt nu dus niet.
Als ik zoek op de foutmelding kom je genoeg tegen. Meerdere oplossingen te vinden dus het wordt een kwestie van proberen welke de juiste voor je is.

http://alturl.com/vny4t

[ Voor 34% gewijzigd door MikeOO op 07-12-2012 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik kan vanuit Spotweb de mogelijkheid niet vinden, in de Spotweb wiki ook niet en in de issues op de Spotweb GitHub vind ik het helaas ook niet. Mijn vraag is eigenlijk simpel;

Ik wil namelijk mijn Spotweb DB rebuilden qua inhoud, maar wil wel dat de users (met hun instellingen, wachtwoorden etc) en hun filters over gaan, ik wil dat deel dus exporteren, als ik met PHPMyAdmin de tabellen users, usergroups, usersettings, filters en filtercounts exporteer en vervolgens importeer, dan is de Spotweb installatie stuk en kan ik Spotweb opnieuw gaan installeren from scratch, waar ik geen zin in heb deze keer. :+

Of mis ik gewoon een paar tabellen in die export? :? Heb iig een feature request ervoor ingediend in de GitHub. :)

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 08-12-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 12:58
Ik draai spotweb op mijn DS211 en het valt mij op dat mijn transfer speed na het update van de database daalt.

Normaal gesproken kan ik van en naar de NAS kopieren met 80 MB/s (Gbit intern netwerk). Als ik via putty een database update doe en deze laat afronden, dan is na het updaten van de database mijn schrijf en leessnelheid nog maar 20MB/s. Hetzelfde geldt voor een spotweb database update via de retrieve button.

Het enige dat helpt is de nas opnieuw opstarten. Echter doordat het database update ook in de cronjob staat zal deze automatisch wee gaan update en mijn lees/schrijfsnelheid dalen.

Het lijk er dus op dat er een proces actief blijft na het updaten dat van invloed is op de netwerk prestaties. Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mcsluis schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:00:
Ik draai spotweb op mijn DS211 en het valt mij op dat mijn transfer speed na het update van de database daalt.

Normaal gesproken kan ik van en naar de NAS kopieren met 80 MB/s (Gbit intern netwerk). Als ik via putty een database update doe en deze laat afronden, dan is na het updaten van de database mijn schrijf en leessnelheid nog maar 20MB/s. Hetzelfde geldt voor een spotweb database update via de retrieve button.

Het enige dat helpt is de nas opnieuw opstarten. Echter doordat het database update ook in de cronjob staat zal deze automatisch wee gaan update en mijn lees/schrijfsnelheid dalen.

Het lijk er dus op dat er een proces actief blijft na het updaten dat van invloed is op de netwerk prestaties. Wie weet raad?
Heeft dat niet gewoon te maken met caching van het een of ander? Na een reboot is de cache (wat met MySQL meestal RAM is) immers leeg, waardoor er ruimte is voor betere I/O prestaties van de NAS. Dit is een van de redenen waarom ik geen NAS heb, omdat deze, mijns inziens wat te beperkt zijn in (hardware) resources / specs.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 08-12-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
CptChaos schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:06:
[...]
Heeft dat niet gewoon te maken met caching van het een of ander? Na een reboot is de cache (wat met MySQL meestal RAM is) immers leeg, waardoor er ruimte is voor betere I/O prestaties van de NAS. Dit is een van de redenen waarom ik geen NAS heb, omdat deze, mijns inziens wat te beperkt zijn in (hardware) resources / specs.
Dat denk ik niet, want na het het restarten van de nas, duurt het vier uur voor de database wordt geupdate. Na het updaten worden de netwerk prestaties pas minder. En het heeft altijd prima gewerkt, totdat ik deze week besloot de NAS volledig te herinstalleren.

[ Voor 7% gewijzigd door mcsluis op 08-12-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mcsluis schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:08:
Dat denk ik niet, want pas na het het restarten van de nas, duurt het vier uur voor de database wordt geupdate. Na het update worden de netwerkprestatie pas minder. En het heeft altijd prima gewerkt, totdat ik deze week besloot de NAS volledig te herinstalleren.
Stuur als test eens het volgende richting jouw MySQL:
SQL:
1
flush tables
En probeer daarna eens een bestand te kopiëren of te verplaatsen.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 08-12-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
CptChaos schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:13:
[...]
Stuur als test eens het volgende richting jouw MySQL:
SQL:
1
flush tables
En probeer daarna eens een bestand te kopiëren of te verplaatsen.
Dit heeft helaas geen invloed op de verlaagde netwerk transferspeed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pienoet
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-02 19:07
hoe kan ik vanuit spotweb als ik een serie download dat het in sabnzb in de categorie tv terecht komt
en als ik een film download dat die in de categorie movies terecht komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-05 15:04
Ik heb misschien niet goed genoeg gezocht in dit topic, maar ik heb sinds vandaag Spotweb op mijn Synology DS412+ draaien en nu vroeg ik mij af hoe ik bv. downloads die ik wil per direct naar mijn SABnzbd kan doorsturen? Voor series en films zijn Sickbeard en CouchPotato reeds ingesteld, maar bv. een download die buiten series en films valt, is dan de enige oplossing de nzb te downloaden en dan in SABnzbd te uploaden? Of is het mogelijk om bv. tot je watchlist toe te voegen en deze te linken met SABnzbd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Misschien ook maar eens hierin gaan verdiepen sinds nzb matrix net voorgoed down is, ze trekken de dmca takedowns niet langer en betalingsproviders zijn allemaal geblokkeerd.. Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 20:39
caoim schreef op maandag 10 december 2012 @ 01:11:
Ik heb misschien niet goed genoeg gezocht in dit topic, maar ik heb sinds vandaag Spotweb op mijn Synology DS412+ draaien en nu vroeg ik mij af hoe ik bv. downloads die ik wil per direct naar mijn SABnzbd kan doorsturen? Voor series en films zijn Sickbeard en CouchPotato reeds ingesteld, maar bv. een download die buiten series en films valt, is dan de enige oplossing de nzb te downloaden en dan in SABnzbd te uploaden? Of is het mogelijk om bv. tot je watchlist toe te voegen en deze te linken met SABnzbd?
Tandwieltje: 'Voorkeuren wijzigen' en vervolgens 'NZB afhandeling' en zie hier voor alle opties: https://github.com/spotwe...en-van-de-nzb-afhandeling

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-04 22:49

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Heeft iemand een goede stappenplan voor installatie op freenas 8.3?

standaard draait nginx op freenas (voor de webgui). echter ik kan nergens een goede beschrijving hiervan vinden

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinMM
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-04 14:10
ik heb zelf spotweb draaien op een ssd, het updaten ging hierdoor veel en veel sneller, wellicht een tip voor windows gebruikers.

edit: extra info: heb een virtuele windows machine draaien met xampp op een ssd.

[ Voor 24% gewijzigd door RobinMM op 10-12-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AngryAngel schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:10:
Heeft iemand een goede stappenplan voor installatie op freenas 8.3?

standaard draait nginx op freenas (voor de webgui). echter ik kan nergens een goede beschrijving hiervan vinden
Volgens mij maakt de webserver niet zo heel veel uit. Als je git kan installeren onder FreeNAS, dan zou ik dat zeker doen, daarmee clone je dan de Spotweb GitHub. :) Vervolgens start je de installer en zie je de benodigdheden, die installeer je, et voila. :)
RobinMM schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:55:
ik heb zelf spotweb draaien op een ssd, het updaten ging hierdoor veel en veel sneller, wellicht een tip voor windows gebruikers.

edit: extra info: heb een virtuele windows machine draaien met xampp op een ssd.
Ach, aan de andere kant: daar heb je alleen wat aan als je voor het eerst de spots gaat retrieven. :, daarna valt het wel mee, afhankelijk van hoe vaak je update uiteraard. Ik doe dat middels een cronjob, elk kwartier, dan merk je er niets van.
CyBeRSPiN schreef op maandag 10 december 2012 @ 07:18:
Misschien ook maar eens hierin gaan verdiepen sinds nzb matrix net voorgoed down is, ze trekken de dmca takedowns niet langer en betalingsproviders zijn allemaal geblokkeerd.. Zonde.
Het is dan interessanter om een eigen Newznab te gaan installeren. Spotweb is te afhankelijk van wat de community aanmeld, waar Newznab het echt van usenet af binnenhaalt. :)

[ Voor 246% gewijzigd door CH4OS op 10-12-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Hoe kan ik het beste couchpotato gebruiken icm spotweb?
Als os heb ik windows 8.

Maar nu lees ik dingen dat ik spotweb moet installeren icm mysql en xamp.
Maar als ik de site van spotweb easy doorlees, hoef ik alleen de installatie te doen en de addon gebruiken.

[ Voor 54% gewijzigd door G.Scholtens op 11-12-2012 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0GGER
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-04 00:21
G.Scholtens schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:59:
Hoe kan ik het beste couchpotato gebruiken icm spotweb?
Als os heb ik windows 8.

Maar nu lees ik dingen dat ik spotweb moet installeren icm mysql en xamp.
Maar als ik de site van spotweb easy doorlees, hoef ik alleen de installatie te doen en de addon gebruiken.
Even kijken op Spotweb.nu en je kunt weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 492135

Hallo Allen,

De installatie op mijn QNAP maakt me zo gek 8)7 als een achterdeur.

De "install.php" toont een mooie pagina vol met OK's behalve voor DB::pgsql.

Na het klikken op de "next"-knop kom ik op de DB pagina terecht waar ik de nodige credentials ingeef.

Vervolgens krijg ik een blanco scherm :? onder dezelfde url (http://<mijserver>/spotweb/install.php?page=1) als waar ik de DB credentials ingaf.

Op de Db kan ik inloggen zowel via myphpadmin als rechtstreeks op de QNAP. Rechten ogen dus OK.

De spotwebserver aanroepen resulteert in een pagina met "There is an error in your ownsettings.php".

Op dit forum gezocht en over de oplossing overgelezen.

Iemand een idee in welke richting te zoeken om dit op te lossen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 12:42
CptChaos schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:59:

Het is dan interessanter om een eigen Newznab te gaan installeren. Spotweb is te afhankelijk van wat de community aanmeld, waar Newznab het echt van usenet af binnenhaalt. :)
Mmm, ga je met een newznab server echt het principe krijgen van een nzbmatrix waar posts netjes in de juiste categoriën ingedeeld zijn enzo, of krijg je eerder een nzbindex waar je alles wel hebt maar door een grote pot moet gaan zoeken?

Indien het eerste.. hoe krijg ik dat installed op een synology?
php, mysql en apache zou geen probleem mogen geven, maar die GD image lib en pear.. is dat ook aan de praat te krijgen op iets als een synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Anoniem: 492135 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:51:
Hallo Allen,

De installatie op mijn QNAP maakt me zo gek 8)7 als een achterdeur.

De "install.php" toont een mooie pagina vol met OK's behalve voor DB::pgsql.

Na het klikken op de "next"-knop kom ik op de DB pagina terecht waar ik de nodige credentials ingeef.

Vervolgens krijg ik een blanco scherm :? onder dezelfde url (http://<mijserver>/spotweb/install.php?page=1) als waar ik de DB credentials ingaf.

Op de Db kan ik inloggen zowel via myphpadmin als rechtstreeks op de QNAP. Rechten ogen dus OK.

De spotwebserver aanroepen resulteert in een pagina met "There is an error in your ownsettings.php".

Op dit forum gezocht en over de oplossing overgelezen.

Iemand een idee in welke richting te zoeken om dit op te lossen?

Alvast bedankt.
Wat je niet verteld is of je het bestand ownsettings.php ook gebruikt. Deze anders hernoemen of verplaatsen en nog eens proberen.

Veel instellingen staan nu in spotweb zelf ipv in ownsettings.php en als je deze nog gebruikt uit het verleden kan het dus zijn dat daar oude instellingen in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:23
Ik ben bezig met een sab pre queue script die de naam van de download opschoond Ik wil dit aan de hand van het movie meter of imdb id doen die in de beschrijving van de spot, zodat de download de officiele IMDB naam krijgt. Technisch werkt dit prima. Alleen is de NZB naam niet altijd gelijk aan de naam die in de spotweb database staat. Het mooiste zou zijn als ik messageid van een download weet. Dan heb ik altijd een 100% match.

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-05 16:58
Mr_Blobby schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:50:
[...]
Tandwieltje: 'Voorkeuren wijzigen' en vervolgens 'NZB afhandeling' en zie hier voor alle opties: https://github.com/spotwe...en-van-de-nzb-afhandeling
Ik heb deze instructies ook gevolgd en voor mij werkt het ook niet.
Ik krijg wel de queue/history van sab te zien in spotweb, maar overzetten van nzbs vanuit spotbweb naar sab werkt niet. gebeurt niks. op github loopt er ook een issue dacht ik waar meer mensen die probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-05 20:36
Ik heb zonet Spotweb geinstalleerd volgens deze tutorial http://synology.brickman....-%20install%20Spotweb.txt

Totnogtoe lijkt alles te werken. Ik heb echter bij het puntje "Cronjob configuration" de reeds bestaande regel binnen het bestand "crontab" overschreven ipv een nieuwe regel toe te voegen. Kan iemand mij nog vertellen wat daar initieel instond?

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyArt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:11
Oorspronkelijk in mijn synology (DS213+) stond er:
code:
1
54      1       *       *       2,5     root    /usr/syno/bin/synopkg chkupgradepkg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Bedankt! Ik zal dat er maar terug bij zetten voor de veiligheid.

Ik stoot op een ander probleem. Wanneer ik naar http://<nas_ip>/spotweb/api?t=c ga, krijg ik een "sorry, the page that you are looking for is not found" boodschap. Ik heb een .htaccess file aangemaakt met de volgende inhoud:

RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_URI} !api/
RewriteRule api/?$ index.php?page=newznabapi [QSA,L]

EDIT: http://<nas.ip.address/spotweb kan trouwens ook niet gevonden worden...

[ Voor 9% gewijzigd door CK3v1N op 12-12-2012 16:34 ]

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als /spotweb ook een 404 niet gevonden genereert, dan klopt jouw pad niet, bestaat de map wel in de folder die de webserver beschouwd als public_html? Meestal is dat /var/www, maar weet niet of dat op een NAS ook geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Het is geen 404 error die ik krijg maar een page not found met het synology logo erbij.
Spotweb zit trouwens in volume1/web welke een publieke folder is.
Hij is wel al meer dan een uur of 5 aan het retrieven. Kan dit hiermee iets te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Laatst online: 01-05 13:50
CK3v1N schreef op woensdag 12 december 2012 @ 18:37:
Het is geen 404 error die ik krijg maar een page not found met het synology logo erbij.
Hij is wel al meer dan een uur of 5 aan het retrieven. Kan dit hiermee iets te maken hebben?
Als je dit:
code:
1
2
3
# With the usenet server set, you can retrieve the spots (takes a very long time, Coffee?
# and continue the rest of the HowTo ;))
/usr/bin/php retrieve.php

hebt gedaan, dan kan je nog wel 2 a 3 dagen wachten. Ik heb hem op een gegeven moment uitgezet...

Bij mij stond er nog het volgende bij Crontab:

code:
1
2
3
#minute hour    mday    month   wday    who     command
0       0       *       *       0       root    /usr/sbin/ntpdate -b pool.ntp.org
8       6       *       *       1,4     root    /usr/syno/bin/synopkg chkupgradepkg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Wat heb je dan gedaan nadat je hem uitgezet hebt? Gewoon de installatie opgegeven?

Enig idee hoe het kan komen dat ik Spotweb niet kan benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CK3v1N schreef op woensdag 12 december 2012 @ 18:37:
Page not found == 404. ;)

Op zich heeft het retrieven er niet zo veel mee te maken; gaandeweg worden de spots toegevoegd en zou je ze moeten zien. Aangezien het openen van /spotweb ook al een pagina niet gevonden geeft, denk ik dat er iets anders aan de hand is. Dat kan een aanpassing in de configuratie van de webserver zijn of de map spotweb is niet in de document root te vinden van de webserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Dat kan een aanpassing in de configuratie van de webserver zijn of de map spotweb is niet in de document root te vinden van de webserver.
Kan controleer ik dit?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Meestal is dat in apache.conf of httpd.conf. Beiden zijn meestal te vinden in respectievelijk /etc/apache of /etc/httpd. :)

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 13-12-2012 10:53 ]

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-05 15:04
Mr_Blobby schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:50:
[...]
Bedankt, had inderdaad niet goed gekeken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdjus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 16:24

misterdjus

hoi2x

Ik wil spotweb graag op mijn QNAP installeeren maar er is geen goede duidelijke omschrijving hoe je dit nou moet doen. Een beetje dummy proof zeg maar. Ik heb al een paar pogingen ondernomen maar ik kom er niet uit. Heeft iemand een redelijke how to of een linkje hiernaar? En de juiste qpkg bestandjes.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
misterdjus schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:34:
Ik wil spotweb graag op mijn QNAP installeeren maar er is geen goede duidelijke omschrijving hoe je dit nou moet doen. Een beetje dummy proof zeg maar. Ik heb al een paar pogingen ondernomen maar ik kom er niet uit. Heeft iemand een redelijke how to of een linkje hiernaar? En de juiste qpkg bestandjes.
Dummy proof bestaat niet. Je zal altijd zelf dingen moeten uitzoeken en proberen.

Via: Warbringer in "SpotWeb - Webbased Spotnet"

Hier nog een linkje met een werkende qpkg's
http://forum.qnap.com/viewtopic.php?p=284040

Extra info. Dat is wel voor een Synology maar veel is gewoon bruikbaar lijkt mij aangezien dat los staat van een Synology. Hooguit staan bepaalde bestanden op een andere plek.
http://synology.brickman....-%20install%20Spotweb.txt

Begin ermee en geeft duidelijk aan welk waar je vast loopt.
Alleen aangeven dat het niet lukt daarmee kom je niet verder en dan is ondersteuning geven ook niet mogelijk omdat wij niet weten wanneer het fout loopt en wat je zelf allemaal geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:00
Hi,

Ik heb spotweb geinstalleerd en wil dit gebruiken icm sickbeard en couchpotato.
Probleem waar ik tegenaan loop:

api?t=c levert goede RSS feed op
URL's die SB & CP gebruiken leveren geen resultaat.
Lege pagina, broncode ook niets.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
-Casper schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 11:23:
Hi,

Lege pagina, broncode ook niets.

Iemand suggesties?
Zo moet je dit in stellen
https://github.com/spotwe...tweb-als-Newznab-Provider

Als je dat hebt gevolgd en het werkt dan nog niet dan zal je meer info moeten geven. Instellingen / URL's / Op wat voor systeem je het gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

-Casper schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 11:23:
Hi,

Lege pagina, broncode ook niets
Dat lijkt er op dat Spotweb crashed, weet je zeker dat toen je 'install.php' opende alles op OK stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:00
Blijkbaar was ik ongeduldig.
Spotweb had nog niet alles opgehaald.
Toen die alles binnen had werkte het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
kom niet meer uit het volgende, kost me nu al de tweede avond :)

Ik probeer (en ben al een heel eind) om spotweb te installeren onder linux. ik heb dit programma al langer aan het draaien gehad, maar nog niet op deze pc, met openelec.

ik heb xampp geinstalleerd, draait perfect, mysql database aan de praat en op zich is de virtual host zo goed als ingesteld... dacht ik dan :X

ik kom niet voorbij deze foutmelding:

Access forbidden!

You don't have permission to access the requested directory. There is either no index document or the directory is read-protected.

If you think this is a server error, please contact the webmaster.
Error 403
192.168.2.18
Apache/2.4.3 (Unix) OpenSSL/1.0.1c PHP/5.4.7

de spotweb map staat in /opt/lampp/htdocs/spotweb. Ik had al chmod 777 gedaan, maar helaas mocht dat niet helpen.

spotweb map staat in /opt/lampp/htdocs/spotweb
httpd-vhosts.conf is als volgt:
listen 88
<VirtualHost *:88>
ServerAdmin webmaster@spotweb
DocumentRoot "/storage/opt/lampp/htdocs/spotweb/spotweb"
ServerName spotweb
ServerAlias www.spotweb
ErrorLog "logs/spotweb-error_log"
CustomLog "spotweb-access_log" common
</VirtualHost>

en de httpd-xampp.conf bevatten :
Alias /spotweb "/opt/lampp/htdocs/spotweb"
en
<Directory "/opt/lampp/htdocs/spotweb">
AllowOverride AuthConfig Limit
Order allow,deny
Allow from all
</Directory>

ergens heb ik het idee dat ik iets heel simpels over het hoofd zie. Wie kan me een duw in de richting geven?
Daarna hoef ik volgens mij alleen nog spotweb in te stellen en gaan met die banaan 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Notehoutelade op 17-12-2012 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Nu online
Als ik spotweb server wil draaien op een windows machine. Kan ik dan het beste spotweb gebruiken of spotweb easy?

De handleiding voor het opzetten van een server op spotweb.nu. gaan over spotweb zelf, maar de website gaat weer over spotweb easy.

Weet zo niet wat het verschil is tussen de normale spotweb en de easy variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-05 14:36
Heeft iemand anders hier ook het probleem dat retrieve.php een foutmelding geeft?

Als ik /usr/bin/php /volume1/web/spotweb/retrieve.php probeer uit te voeren krijg ik de foutmelding:
PHP Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php on line 27.

Vreemd genoeg heeft spotweb wel netjes alles geindexeerd na installatie. Dat werkte dus wel. Echter, kan ik dus geen update draaien. Ik heb de zip gedownload uit de topicstart. De installatie verliep verder zonder problemen.

Kan iemand mij vertellen wat ik er aan kan doen? Draai het op een Synology NAS met de laatste DMS versie.

Sorry voor de post. Probleem is opgelost. Had als root moeten inloggen en niet als admin. |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Lifelogger op 18-12-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdjus

misterdjus

hoi2x

MikeOO schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 08:16:
[...]

Dummy proof bestaat niet. Je zal altijd zelf dingen moeten uitzoeken en proberen.

Via: Warbringer in "SpotWeb - Webbased Spotnet"

Hier nog een linkje met een werkende qpkg's
http://forum.qnap.com/viewtopic.php?p=284040

Extra info. Dat is wel voor een Synology maar veel is gewoon bruikbaar lijkt mij aangezien dat los staat van een Synology. Hooguit staan bepaalde bestanden op een andere plek.
http://synology.brickman....-%20install%20Spotweb.txt

Begin ermee en geeft duidelijk aan welk waar je vast loopt.
Alleen aangeven dat het niet lukt daarmee kom je niet verder en dan is ondersteuning geven ook niet mogelijk omdat wij niet weten wanneer het fout loopt en wat je zelf allemaal geprobeerd hebt.
Thanks voor je hulp. Ik ga het vandaag weer eens vanaf het begin uitvoeren ik zal hier posten waar ik tegenaan loop. :*)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
G.Scholtens schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 08:42:
Als ik spotweb server wil draaien op een windows machine. Kan ik dan het beste spotweb gebruiken of spotweb easy?

De handleiding voor het opzetten van een server op spotweb.nu. gaan over spotweb zelf, maar de website gaat weer over spotweb easy.

Weet zo niet wat het verschil is tussen de normale spotweb en de easy variant.
Spotweb wordt voor een groot deel gebruik als je een NAS hebt. Op. Het is dus een losstaand programma wat uitstekend doet wat hij moet doen alleen moet je zelf wat werk verrichten om alles werkend te krijgen. Werkt op veel verschillende platformen. Enig technische inzicht is een pre.

Spotweb easy, de naam zeg het al. Dit is voor een eenvoudige installatie voor een Windows Pc. Alles wordt automatisch geïnstalleerd en je hoeft alleen een paar instellingen op te geven. Tevens kun je eenvoudig met Add On software toevoegen zoals SABnzbd CouchPotato Sick Beard etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 16:53
witchdoc schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:20:
Dank brickman..

Maar pffft, 't kan soms toch moeilijk zijn. Spotweb installed volgens jouw guide (waarvoor weer dank), alle 5+ miljoen records binnengehaald, alles ziet er goed uit.
Tot ik een spot probeer te openen: "Error while loading this page, you will be returned automaticly to the mainview.". En dat bij eender welke spot die'k probeer te bekijken.

Iemand ideeën voor'k weer eens opnieuw begin? :'(

En ja, automatically staat echt zo gespeld in dat error bericht. :)
Ik heb er ook last van.. Vanavond eens proberen:
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/1626

edit:
opgelost: bij mij stonden de de hostnaam en user/pass verkeerd...

[ Voor 5% gewijzigd door Ghannes op 19-12-2012 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdjus

misterdjus

hoi2x

Nou ik heb volgens mij alle stappen doorlopen en de qpkg geinstalleerd. Ik zie ook bij applicaties netjes spotweb staan met een linkje. Als ik het linkje klik vind hij de site alleen niet. ook localhost/spotweb werkt niet. Waar gaat dit nou fout en wat kan ik het beste doen om te troubleshooten?

Ik heb eerst de qpkg geinstalleerd en vervolgens de installatie gevolgd zoals linkje van MikeOO
Heb ook een ownsettings.php gemaakt.

Alleen bij de stap waarbij je de juiste php config in orde moet maken gaat het wel fout. Ik kan:

/mnt/ext/opt/apache/bin/php -c /etc/config/ retrieve.php niet uitvoeren en krijg dan een melding:

[~] # /mnt/ext/opt/apache/bin/php -c /etc/config/ retrieve.php
Could not open input file: retrieve.php
[~] #

Iemand een idee?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
even mezelf quoten :+ . Met enige trots kan ik zeggen dat ik het heb opgelost. Volgens mij heb ik alle pagina's op internet gehad die gingen over vhosts in Apache, maar het is gelukt. En inderdaad gewoon fouten van mijn kant aan instellingen en dat soort dingen.

dus nu eindelijk Openelec en Spotweb op mijn Nas draaien, incl Sabnzb. Mooi spul 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Ik zit al een hele tijd te klooien om de newznab api aan te krijgen, maar het wil niet lukken, ondanks het feit dat alles toch echt goed staat ingesteld volgens mij. Ik blijf maar een 404 krijgen :(

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Alias /spotweb /data/sites/spotweb/
<Directory /data/sites/spotweb/>
    RewriteEngine on
    Options Indexes MultiViews FollowSymLinks
    AllowOverride FileInfo Options
    Order allow,deny
    AuthType Basic
    AuthName "Restricted!"
    Require valid-user
    Allow from 192.168.0
    Allow from 127.0.0.1
    Satisfy Any
</Directory>

Rewrite engine van Apache is goed, want voor Gallery die ook geinstalleerd is, heb ik rewrites gewoon aan de gang. Ga ik dan naar de testurl; http://server/spotweb/api?t=c, dan krijg ik een 404:
code:
1
192.168.0.1 - - [19/Dec/2012:13:14:33 +0100] "GET /spotweb/api?t=c HTTP/1.1" 404 1387 "-" "Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10.8; rv:16.0) Gecko/20100101 Firefox/16.0"

Niks in de error logs verder. Ik weet het even niet meer, net nog even een git pull gedaan, mocht natuurlijk ook niks baten....

/edit
Overigens, allowoverride op All helpt ook niet (daarnaast staan de rewrite settings niet in een .htaccess, maar rechtstreeks in de apache config. Ook een losse .htaccess helpt niet).

[ Voor 8% gewijzigd door UltraSub op 19-12-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:58
misterdjus schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:37:
Alleen bij de stap waarbij je de juiste php config in orde moet maken gaat het wel fout. Ik kan:

/mnt/ext/opt/apache/bin/php -c /etc/config/ retrieve.php niet uitvoeren en krijg dan een melding:

[~] # /mnt/ext/opt/apache/bin/php -c /etc/config/ retrieve.php
Could not open input file: retrieve.php
[~] #

Iemand een idee?
D'r staat een spatie tussen "/etc/config/" en "retrieve.php". Haal die spatie weg en probeer nog eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-05 19:22
@UltraSub:

Ik heb het zo staan in mn apache config, zitten een paar kleine verschillentjes in. Misschien helpt het.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<Directory /srv/http/spotweb>
RewriteEngine on
RewriteRule ^api/?$ index.php?page=newznabapi [QSA,L]
Options Indexes FollowSymLinks Multiviews 
Order deny,allow
Deny from all
Allow from 127.0.0.1
ExpiresActive On
ExpiresDefault "access plus 4 hours"
ExpiresByType application/javascript A900
ExpiresByType application/x-javascript A900
ExpiresByType text/javascript A900
ExpiresByType text/html A90
ExpiresByType text/xml A90
ExpiresByType text/css A900
ExpiresByType text/plain A62
ExpiresByType image/gif A14400
ExpiresByType image/jpg A14400
ExpiresByType image/jpeg A14400
ExpiresByType image/png A14400
ExpiresByType image/bmp A14400
ExpiresByType application/x-shockwave-flash A3600
</Directory>

• MikeOO
UltraSub schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:25:
Ik zit al een hele tijd te klooien om de newznab api aan te krijgen, maar het wil niet lukken, ondanks het feit dat alles toch echt goed staat ingesteld volgens mij. Ik blijf maar een 404 krijgen :(

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Alias /spotweb /data/sites/spotweb/
<Directory /data/sites/spotweb/>
    RewriteEngine on
    Options Indexes MultiViews FollowSymLinks
    AllowOverride FileInfo Options
    Order allow,deny
    AuthType Basic
    AuthName "Restricted!"
    Require valid-user
    Allow from 192.168.0
    Allow from 127.0.0.1
    Satisfy Any
</Directory>

Rewrite engine van Apache is goed, want voor Gallery die ook geinstalleerd is, heb ik rewrites gewoon aan de gang. Ga ik dan naar de testurl; http://server/spotweb/api?t=c, dan krijg ik een 404:
code:
1
192.168.0.1 - - [19/Dec/2012:13:14:33 +0100] "GET /spotweb/api?t=c HTTP/1.1" 404 1387 "-" "Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10.8; rv:16.0) Gecko/20100101 Firefox/16.0"

Niks in de error logs verder. Ik weet het even niet meer, net nog even een git pull gedaan, mocht natuurlijk ook niks baten....

/edit
Overigens, allowoverride op All helpt ook niet (daarnaast staan de rewrite settings niet in een .htaccess, maar rechtstreeks in de apache config. Ook een losse .htaccess helpt niet).
@UltraSub
Probeer het anders eerst eens met de standaard .htaccess

code:
1
2
3
RewriteEngine on  

De overige regels kunnen dingen tegenwerken en handiger is om het eerst werkend te krijgen. Daarna kun je het .htaccess weer gaan uitbreiden en kom je mogelijk achter waar het fout gaat.

Hier heb ik het ,htaccess bestand in de spotweb folder gezet met als inhoud

code:
1
2
3
4
5
<IfModule mod_rewrite.c>
    RewriteEngine on  
</IfModule>

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
@FitzJac, werkt helaas ook niet.
@MikeOO, probeer ik later eens, nu even geen tijd meer.

Bedankt... :)

• witchdoc
Ghannes schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:18:
[...]

Ik heb er ook last van.. Vanavond eens proberen:
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/1626

edit:
opgelost: bij mij stonden de de hostnaam en user/pass verkeerd...
mja, dat was bij mij zeker niet het probleem. Herinstall volgens dezelfde methode en mijn probleem was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdjus

misterdjus

hoi2x

Nou inmiddels alle stappen doorlopen maar het gaat toch ergens fout. Waar zou ik echt niet weten. Ik krijg hem gewoon niet werkend. Nog een keer geprobeerd om na alle stappen de qpkg te installeren maar krijg geen pagina als ik naar \\ipadres\spotweb of \\ipadres\spotweb\instal.php ga... Alleen melding server is waarschijnlijk down... :S Denk dat het ergens met het php verhaal fout gaat... Iemand suggesties wat ik kan doorlopen?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Nu online
Aangezien ik een spotweb server op mijn windows systeem wil draaien op ik spotweb easy geinstalleerd en onderstaande stappen gevolgd.
  • Downloaden & Installeren
  • Na het installeren start "Spotweb Config".
  • Klik in het eerste venster onderin op "Next".
  • In het tweede scherm klik op "Verify Database".
  • In het derde scherm: Vul je usenet gegevens in en klik op "Verify usenet server".
  • Bepaal in het volgende scherm welk Spotweb type je wilt gaan gebruiken (standaard: Single user) en vul de admin gebruiker in.
  • Open vervolgens: http://localhost/spotweb
  • Klik in op bureaublad op "Spotweb Update".
  • Klaar!
Voor sickbeard het volgende:
Een korte handlelding hoe je de Spotweb API key kunt vinden:
  1. Klik in Spotweb op je username (rechts bovenin).
  2. Kies "Wijzig gebruiker"
  3. Kopieer het veld onder "API key"
  4. Gebruik deze key in Sick Beard in het menu Config > Search Providers (http://url.naar.sickbeard/config/providers/) bij Newznab.
  5. Provider Name = Spotweb
  6. Host = http://localhost/spotweb
  7. API key = De sleutel zoals hierboven beschreven.
Echter als ik een serie zoek, word er niks naar mijn sabnzbd gestuurd.

Na mijn weten moet spotweb easy toch ook overweg kunnen met sickbeard en sabnzbd?

[ Voor 11% gewijzigd door G.Scholtens op 21-12-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
iemand een idee hoe je de cron om de retrieve te automatiseren, kunt testen?

handmatig doet ie het wel als ik het commando in de terminal intyp, maar middels de cron niet. Ik zie tenminste niet de laatste spots in spotweb..

ik heb openelec draaien met Spotweb en Xampp. Crond is geinstalleerd middels een zip file als addon in XMBC en is enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Notehoutelade schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 11:25:
iemand een idee hoe je de cron om de retrieve te automatiseren, kunt testen?

handmatig doet ie het wel als ik het commando in de terminal intyp, maar middels de cron niet. Ik zie tenminste niet de laatste spots in spotweb..

ik heb openelec draaien met Spotweb en Xampp. Crond is geinstalleerd middels een zip file als addon in XMBC en is enabled.
Als je ons vertel hoe je spotweb heb geïnstalleerd op OpenElec, dan zal ik je vertellen hoe je kan controleren of en waarom de retrieve vanuit de cron-job gedraait heeft of waarom niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
appeltje eitje ;), maar je begrijpt dat je hiermee ook de verwachting schept dat het met een reply van jou is opgelost ;)

ik ben eigenlijk begonnen met deze link
http://openelec.tv/forum/...apachemysqlphpimagemagick

en zodra Xampp erop draait is het een kwestie van Spotweb in /opt/lampp/htdocs zetten. Ik heb dit gedaan door Spotweb via de zipfile te downloaden, want ik kreeg git niet aan het werk. Dit via een linux pc in het netwerk.

dan via ssh een virtual host opzetten, waardoor Spotweb via lan bereikbaar is. Dan een kwestie van install.php draaien op een willekeurige pc in het netwerk.
Handmatig via ssh de retrieve.php draaien middels dit commando werkt wel:
/opt/lampp/bin/php /opt/lampp/htdocs/spotweb/retrieve.php

echter in de cron file lijkt deze niets te doen:

*/30 * * * * root cd /opt/lampp/htdocs/spotweb && /opt/lampp/bin/php /opt/lampp/htdocs/spotweb/retrieve.php > /dev/null

locatie van de cron file die ik gebruik (bestandsnaam van cron file = root)
/storage/.xbmc/addons/shell.service.cron/cron/crontabs

edit: starten van de cron service doe ik dmv editten autostart.sh (daar staat ook de webserver autostart in, die werkt wel prima. inhoud autostart.sh, op locatie /storage/.conf/autostart.sh

/opt/lampp/lampp start
/storage/.xbmc/addons/shell.service.cron/bin/crond start

edit 2: verdorie. na een reboot start MySQL niet. De statuspagina van Xampp zegt 'deactivated' :?
edit 3: jaja, hij doet het weer na nog een reboot :z

edit 4:
stukje van /var/log

Dec 21 12:19:15 openelec cron.notice crond[1327]: /storage/.xbmc/addons/shell.service.cron/bin/crond 4.5 dillon's cron daemon, started with loglevel notice
Dec 21 12:20:01 openelec cron.notice crond[1327]: exit status 127 from user root root cd /opt/lampp/htdocs/spotweb && /opt/lampp/bin/php /opt/lampp/htdocs/spotweb/retrieve.php > /dev/null
Dec 21 12:20:01 openelec cron.warn crond[1744]: unable to exec /usr/sbin/sendmail: cron output for user root root cd /opt/lampp/htdocs/spotweb && /opt/lampp/bin/php /opt/lampp/htdocs/spotweb/retrieve.php > /dev/null to /dev/null

wat ik hieruit haal, is dat de cron service wel goed draait, er een foutmelding 'exit status 127' komt en hij zijn mail niet kan verzenden. ik zal /dev/null aanpassen naar '/dev/null /dev/null 2>&1' , die oplossing kom ik tenminste op internet tegen. Dan nog even zoeken naar de 127 foutmelding. we komen er wel :)

[ Voor 45% gewijzigd door Notehoutelade op 21-12-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Notehoutelade schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 12:45:
appeltje eitje ;), maar je begrijpt dat je hiermee ook de verwachting schept dat het met een reply van jou is opgelost ;)
...
wat ik hieruit haal, is dat de cron service wel goed draait, er een foutmelding 'exit status 127' komt en hij zijn mail niet kan verzenden. ik zal /dev/null aanpassen naar '/dev/null /dev/null 2>&1' , die oplossing kom ik tenminste op internet tegen. Dan nog even zoeken naar de 127 foutmelding. we komen er wel :)
Waarom de output weggooien, als daar juist bruikbare informatie in kan zitten waarom het niet werkt.
Dus niet alles naar /dev/null, maar naar een tekstbestand; bijv. /storage/.xbmc/temp/mycronlog.txt.
Die 2>&1 moet je erin houden, zodat je ook de foutmeldingen in het tekstbestand krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
hm. er is in ieder geval iets veranderd.. :) maar heb nog geen idee hoe precies.

nieuwe logfile in /var/log

Dec 21 13:01:17 openelec cron.notice crond[1329]: /storage/.xbmc/addons/shell.service.cron/bin/crond 4.5 dillon's cron daemon, started with loglevel notice
Dec 21 13:01:17 openelec cron.warn crond[1329]: failed parsing crontab for user root: /var/log/mycronlog.txt 2>&1

die foutmelding over de sendmail is in ieder geval weg. Maar de output naar de logfile schrijven wil niet werken, ook niet op de door jouw opgegeven locatie, daar krijg ik dezelfde foutmelding.
en daarnaast update ie de spots ook niet O-)

edit :
te vroeg gejuichd. De logfile in /var/log vult zich zojuist verder aan met dit. In ieder geval geen 127 foutmelding meer, maar een nr 2 :). Alsof we bij de chinees zijn :+

Dec 21 13:05:01 openelec cron.notice crond[1329]: exit status 2 from user root root cd /storage/opt/lampp/htdocs/spotweb && /storage/opt/lampp/bin/php /storage/opt/lampp/htdocs/spotweb/retrieve.php >>
Dec 21 13:05:01 openelec cron.warn crond[1791]: unable to exec /usr/sbin/sendmail: cron output for user root root cd /storage/opt/lampp/htdocs/spotweb && /storage/opt/lampp/bin/php /storage/opt/lampp/htdocs/spotweb/retrieve.php >> to /dev/null

vreemde is trouwens dat ie blijft verwijzen naar /dev/null. Maar dat heb ik allang aangepast en al 3x gereboot. Vreemd?

nog een logje, na een crond restart. Ik doe vast weer iets heel simpels fout...

Dec 21 13:18:06 openelec cron.notice crond[1905]: /storage/.xbmc/addons/shell.service.cron/bin/crond 4.5 dillon's cron daemon, started with loglevel notice
Dec 21 13:18:06 openelec cron.warn crond[1905]: failed parsing crontab for user root: /var/log/mycronlog.txt 2>&1
Dec 21 13:18:10 openelec cron.notice crond[1907]: /storage/.xbmc/addons/shell.service.cron/bin/crond 4.5 dillon's cron daemon, started with loglevel notice
Dec 21 13:18:10 openelec cron.warn crond[1907]: failed parsing crontab for user root: /var/log/mycronlog.txt 2>&1

Dec 21 13:20:01 openelec cron.notice crond[1905]: exit status 2 from user root root cd /storage/opt/lampp/htdocs/spotweb && /storage/opt/lampp/bin/php /storage/opt/lampp/htdocs/spotweb/retrieve.php >>
Dec 21 13:20:01 openelec cron.warn crond[1915]: unable to exec /usr/sbin/sendmail: cron output for user root root cd /storage/opt/lampp/htdocs/spotweb && /storage/opt/lampp/bin/php /storage/opt/lampp/htdocs/spotweb/retrieve.php >> to /dev/null
Dec 21 13:20:01 openelec cron.notice crond[1907]: exit status 2 from user root root cd /storage/opt/lampp/htdocs/spotweb && /storage/opt/lampp/bin/php /storage/opt/lampp/htdocs/spotweb/retrieve.php >>
Dec 21 13:20:01 openelec cron.warn crond[1917]: unable to exec /usr/sbin/sendmail: cron output for user root root cd /storage/opt/lampp/htdocs/spotweb && /storage/opt/lampp/bin/php /storage/opt/lampp/htdocs/spotweb/retrieve.php >> to /dev/null
Dec 21 13:20:01 openelec cron.notice crond[1329]: exit status 2 from user root root cd /storage/opt/lampp/htdocs/spotweb && /storage/opt/lampp/bin/php /storage/opt/lampp/htdocs/spotweb/retrieve.php >>
Dec 21 13:20:01 openelec cron.warn crond[1919]: unable to exec /usr/sbin/sendmail: cron output for user root root cd /storage/opt/lampp/htdocs/spotweb && /storage/opt/lampp/bin/php /storage/opt/lampp/htdocs/spotweb/retrieve.php >> to /dev/null

[ Voor 76% gewijzigd door Notehoutelade op 21-12-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Notehoutelade schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 14:05:
hm. er is in ieder geval iets veranderd.. :) maar heb nog geen idee hoe precies.

nieuwe logfile in /var/log

Dec 21 13:01:17 openelec cron.notice crond\[1329]: /storage/.xbmc/addons/shell.service.cron/bin/crond 4.5 dillon's cron daemon, started with loglevel notice
Dec 21 13:01:17 openelec cron.warn crond\[1329]: failed parsing crontab for user root: /var/log/mycronlog.txt 2>&1

die foutmelding over de sendmail is in ieder geval weg. Maar de output naar de logfile schrijven wil niet werken, ook niet op de door jouw opgegeven locatie, daar krijg ik dezelfde foutmelding.
en daarnaast update ie de spots ook niet O-)
...
Probeer eens :
crontab -e
Dit opent de nano editor
Plaats daarin de regel:
code:
1
*/1 * * * * date >> /storage/.xbmc/temp/mycronlog.txt 2>&1

Druk achtereenvolgens op
  • contol-X
  • Y
  • <enter>
Kijk of de regel er goed in is gekomen door het commando
crontab -l
Je hoef niets te (her)starten
Bij mij wordt dan automatsich elke minuut het bestand mycronlog.txt aangevuld met een regel met de datum/tijd

[ Voor 9% gewijzigd door Mr_Blobby op 21-12-2012 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
check :). dat werkt prima!

kom er nu pas achter dat de tijd op de openelec pc helemaal niet synchroon loopt met de werkelijke tijd. Op dat ding is het 12.09 zojuist geweest, dus het was even testen met een tijdstip bepalen, maar ik heb nu een mycronlog.txt met inhoud 'hallo'.

stiekemerd. je maakt er een andere cron regel van 8). ik zal die ook even testen.

edit: ja die werkt ook :+

edit 2:
het is feest! _/-\o_
want ik heb het opgelost 8)
met de volgende regel in crontab file:
*/1 * * * * cd /opt/lampp/htdocs/spotweb && /opt/lampp/bin/php /opt/lampp/htdocs/spotweb/retrieve.php >> /storage/.xbmc/temp/mycronlog.txt 2>&1

dus zonder vermelding van user 'root'. En hij schrijft inderdaad iedere minuut een log bij in mycronlog. Geen idee waarom dit wel werkt en die andere niet, maar wie ben ik om daarover te klagen ;).
even de 1 minuut naar 30 ofzo.

[ Voor 54% gewijzigd door Notehoutelade op 21-12-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Nu online
Krijg het nog niet voor elkaar om series en films vanuit SB en CP te vinden in Spotweb en door te sturen naar SABNZBD.

Als ik handmatig in spotweb een film aanklik (nzb) dan stuurt hij deze dus wel door naar sabnzb.
Als ik zelf een zoekopdracht geef in spotweb dan krijg ik een vreemde fout pagina, zie deze link:

http://pastebin.com/0qPjGbfT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Je MySQL heeft een corrupte tabel - draai een REPAIR op deze tabel en het zou weer in orde moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Nu online
Bestaat er al een duidelijke tutorial om spotweb via openelec te draaien en installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
zie een van mijn posts hierboven :). Ik heb het perfect aan het werken nu.
als je ergens niet uitkomt, laat het hier weten, dan kijk ik hoe ik dat heb opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Nu online
Notehoutelade schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 15:19:
zie een van mijn posts hierboven :). Ik heb het perfect aan het werken nu.
als je ergens niet uitkomt, laat het hier weten, dan kijk ik hoe ik dat heb opgelost.
Aha dus eerst die link van het openelec volgen en dan de stappen die je hier nog hebt gepost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
eigenlijk wel :)
Samengevat moet je deze stappen volgen (uit mijn hoofd, mogelijk sla ik nu iets over, maar dat komen we vanzelf tegen als jij ze nog eens uitvoert ;) (en Mr Blobby?)

- De truc is om Xampp op openelec te installeren via die link van het openelec forum.. Als dat eenmaal is gelukt en de statuspagina werkt binnen je lan, heb je het zwaarste gehad :).
- Spotweb via zip file gedownload en op een gdeelde map gezet.
- via ssh de Spotweb folder + inhoud kopieren naar de htdocs map van xampp.
- de virtual host instellen voor je htdocs/spotweb folder. Nu werkt de webinterface :)
- draai install.php draaien via de webinterface op een pc in je netwerk
- cron installeren in XBMC. Dit schijnt te kunnen met een addon, echter bij mij staat Cron niet in de addon lijst. Ik heb daarom een (verouderd?) zip bestand via het openelec forum gevonden, en die via de optie 'install addon from zip file' geinstalleerd. werkt ook :)
- de retrieve via cron instellen staat een paar posts hierboven
- in de verborgen map
- in /storage/.config een nieuw bestand maken, genaamt autostart.sh. Hierin deze regels opnemen en de bak rebooten:

#!/bin/sh
/opt/lampp/lampp start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 14:37
Ook maar even reageren, en wellicht een aanvulling op de FreeBSD installatie en requirements. Ik heb de installatie gedaan op een FreeBSD 9.0 machine, die naar pkgng geconverteerd is (en dus gebruikt maakt van binary packages). Deze repo is zelf gemaakt met poudriere, en heeft als basis perl 5.14.2 en php53. Bij het installeren van php zelf ben ik met puur PHP begonnen, en al tailend op /var/log/httpd-error.log ben ik modules gaan installeren totdat alles werktte. Uiteindelijk kwam ik uit op de volgende PHP modules:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
mega# pkg info | grep php
php53-5.3.19_1                 PHP Scripting Language
php53-bcmath-5.3.19_1          The bcmath shared extension for php
php53-ctype-5.3.19_1           The ctype shared extension for php
php53-curl-5.3.19_1            The curl shared extension for php
php53-dom-5.3.19_1             The dom shared extension for php
php53-filter-5.3.19_1          The filter shared extension for php
php53-gd-5.3.19_1              The gd shared extension for php
php53-gettext-5.3.19_1         The gettext shared extension for php
php53-gmp-5.3.19_1             The gmp shared extension for php
php53-json-5.3.19_1            The json shared extension for php
php53-mbstring-5.3.19_1        The mbstring shared extension for php
php53-mysql-5.3.19_1           The mysql shared extension for php
php53-openssl-5.3.19_1         The openssl shared extension for php
php53-pdo-5.3.19_1             The pdo shared extension for php
php53-pdo_mysql-5.3.19_1       The pdo_mysql shared extension for php
php53-session-5.3.19_1         The session shared extension for php
php53-simplexml-5.3.19_1       The simplexml shared extension for php
php53-xml-5.3.19_1             The xml shared extension for php
php53-zip-5.3.19_1             The zip shared extension for php
php53-zlib-5.3.19_1            The zlib shared extension for php

PHP zelf is gecompiled met de volgende opties:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
mega# pkg info -f php53
Name           : php53
Version        : 5.3.19_1
Origin         : lang/php53
Prefix         : /usr/local
Categories     : www lang devel
Maintainer     : flo@FreeBSD.org
WWW            : http://www.php.net/
Comment        : PHP Scripting Language
Options        :
        AP2FILTER: off
        APACHE: on
        CGI: on
        CLI: on
        DEBUG: off
        FPM: off
        IPV6: on
        LINKTHR: off
        MAILHEAD: off
        MULTIBYTE: off
        SUHOSIN: on
Flat size      : 12 MB

Als backend gebruik ik mysql55-server (en zet daarbij gelijk de my-medium.cnf neer in /usr/local/etc/my.cnf)

Ik haal spotweb op met git (in mijn geval in /data/download - dus in /data/download/spotweb):
code:
1
2
cd /data/download
git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git

Apache config (met verder default settings gecompiled):
code:
1
2
3
4
5
6
7
<Directory /data/downloads/spotweb/>
        AllowOverride All
        Order allow,deny
        Allow from 192.168.1.0/24
</Directory>

Alias /spotweb /data/downloads/spotweb/

Dit werkt verder prima.

Ik had nog wel 1 vraagje over spotweb .. Waar komt nu de 'detail' info vandaan? Dus de volledige naam van films, series.. en zelfs comments kom ik hier en daar tegen. Komt dat nu allemaal van usenet, of wordt er nog ergens anders extern info opgehaald (moest haast wel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
ISaFeeliN schreef op zondag 23 december 2012 @ 10:12:
...
Ik had nog wel 1 vraagje over spotweb .. Waar komt nu de 'detail' info vandaan? Dus de volledige naam van films, series.. en zelfs comments kom ik hier en daar tegen. Komt dat nu allemaal van usenet, of wordt er nog ergens anders extern info opgehaald (moest haast wel?)
De info van de spots komt allemaal uit de usenet groep free.pt:
Je kan ze dan ook gewoon bekijken in Google Groups:
https://groups.google.com/forum/?fromgroups=#!forum/free.pt
In de header van de spots, staat (o.a.) xml code die wordt gebruikt voor het bepalen wat voor soort spot het is (metadata). Voorbeeld:
https://groups.google.com...&output=gplain&noredirect
De commentaren komen uit de groep free.usenet:
https://groups.google.com...roups=#!forum/free.usenet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pienoet
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-02 19:07
Hoe krijg ik het voor elkaar als ik een spotweb een tv serie download dat die in sabnzb in de goeie categorie binnen komt dus in tv?

Nu komt alles in de categorie standaard binnen in sabnzb.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Laatst online: 17-05 13:54

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Toevallig meer mensen die deze melding krijgen na het retrieven?

code:
1
PHP Notice:  Undefined index: session in /var/www/spotweb/lib/SpotNotifications.php on line 127

Overigens komen alle spots wel netjes binnen.

Ook meerdere mensen er last van dat er toch regelmatig verkeerde films in de API (als newznab provider) worden teruggegeven, waardoor Couchpotato de verkeerde films download?

Ik heb de rewrite aanstaan.

voorbeeldjes:
wanted: take me home, grabbed: take me home tonight
wanted: bully, grabbed the ant bully

Overigens wordt hier wel het juiste IMDB ID gebruikt voor de search.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:58
BlackBurn schreef op maandag 24 december 2012 @ 11:06:
Toevallig meer mensen die deze melding krijgen na het retrieven?

code:
1
PHP Notice:  Undefined index: session in /var/www/spotweb/lib/SpotNotifications.php on line 127
Nou, niet perse na het retrieven. Zojuist een retrieve gedaan en daar geen foutmeldingen in gezien, maar die melding van jou zie ik wel in m'n error.log file voorkomen. En dan niet vlak na een retrieve, maar waarschijnlijk door user-access van mij op spotweb website zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:32
Ik draai Spotweb op Fonz FunPlug op mijn NAS (ffp stick). Ik heb alles werkend en draai op een MySQL database en met een lighttpd webserver. Ik heb succesvol een "retrieve" gedaan en ik kan zoeken, filteren etc.

Het enige probleem waar ik tegen aan loop is de NZB knop. Wanneer ik deze gebruik in een spot dan krijg ik een HTTP 500 error (page not found).

Hieronder een voorbeeld van een willekeurige link die gegenereerd wordt wanneer ik ip de NZB knop klik.

[IP NAS]/?page=getnzb&action=display&messageid=[blablabla]spot.net&apikey=[blablabla]

*[blablabla] is natuurlijk niet de echte message id en apikey :9
Ik heb alle standen "handling" reeds geprobeerd, overal hetzelfde. De instelling staat nu op "save to disk".
Uiteraard kan ik de search button wel gebruiken, maar direct de nzb is toch prettiger.

Iemand dezelfde ervaring?

If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

dezonnebril schreef op maandag 24 december 2012 @ 21:04:
Het enige probleem waar ik tegen aan loop is de NZB knop. Wanneer ik deze gebruik in een spot dan krijg ik een HTTP 500 error (page not found).
Draai eens install.php, die geeft aan waar (mogelijke) fouten zitten. Page not found is 404, interne server error is 500. :) Zie ook Wikipedia: Lijst van HTTP-statuscodes voor meer HTTP status codes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
CptChaos schreef op maandag 24 december 2012 @ 21:10:
[...]
Draai eens install.php, die geeft aan waar (mogelijke) fouten zitten. Page not found is 404, interne server error is 500. :) Zie ook Wikipedia: Lijst van HTTP-statuscodes voor meer HTTP status codes. :)
Ja je hebt gelijk :P Staat ook gewoon op de pagina :9
Ik heb de install.php (nogmaals) opgevraagd maar zie niks spannends wat dit zou kunnen verklaren. Onder

PHP: alles OK.
PHP Extension: ctype, gettext, zip en zlib NOT OK
GD: alles NOT OK

Ik heb geen ownsettings file. Ben er nog niet helemaal achter wat ik hier mee moet. Het is ook optioneel volgende de install pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Laatst online: 12-05 19:38

MavhRik

Marcel

Ik heb SpotWeb net geinstalleerd, maar als ik de update draai krijg ik elke keer na een tijdje dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
UPDATING SPOTWEB SPOTS...

PLEASE NOTE: THIS CAN TAKE WHILE!
IF SELECTED SPOTS ONLY 30 MINUTES, WITH COMMENTS +180 MINUTES.

Last retrieve at 01/01/70 01:00:00
Retrieving new Spots from server highwinds.zeelandnet.nl...
Looking for articlenumber for messageid
Searching from 3473808 to 3478809
Searching from 3468808 to 3473809
Searching from 3463808 to 3468809
Searching from 3458808 to 3463809
Searching from 3453808 to 3458809
Searching from 3448808 to 3453809
Searching from 3443808 to 3448809
Searching from 3438808 to 3443809
Searching from 3433808 to 3438809
Searching from 3428808 to 3433809
Searching from 3423808 to 3428809
Searching from 3418808 to 3423809
Searching from 3413808 to 3418809
Searching from 3408808 to 3413809
Searching from 3403808 to 3408809
Searching from 3398808 to 3403809
Searching from 3393808 to 3398809
Searching from 3388808 to 3393809
Searching from 3383808 to 3388809
Searching from 3378808 to 3383809
Searching from 3373808 to 3378809
Searching from 3368808 to 3373809
Searching from 3363808 to 3368809
Searching from 3358808 to 3363809
Searching from 3353808 to 3358809
Searching from 3348808 to 3353809
Searching from 3343808 to 3348809
Searching from 3338808 to 3343809
Searching from 3333808 to 3338809
Searching from 3328808 to 3333809
Searching from 3323808 to 3328809
Searching from 3318808 to 3323809
Searching from 3313808 to 3318809
Searching from 3308808 to 3313809
Searching from 3303808 to 3308809
Searching from 3298808 to 3303809
Searching from 3293808 to 3298809
Searching from 3288808 to 3293809
Searching from 3283808 to 3288809
Searching from 3278808 to 3283809
Searching from 3273808 to 3278809
Searching from 3268808 to 3273809
Searching from 3263808 to 3268809
Searching from 3258808 to 3263809
Searching from 3253808 to 3258809
Searching from 3248808 to 3253809
Searching from 3243808 to 3248809
Searching from 3238808 to 3243809
Searching from 3233808 to 3238809
Searching from 3228808 to 3233809
Appr. Message count:    2874883
First message number:   603926
Last message number:    3478809
Current message:        3229559

Retrieving 3229559 till 3230560 (parsed 968 headers, 920 full, verified 920, mod
erated 39, skipped 0 of 969 total messages) in 102.37 seconds
Retrieving 3230560 till 3231561 (parsed 535 headers, 518 full, verified 518, mod
erated 14, skipped 0 of 535 total messages) in 55.02 seconds
Retrieving 3231561 till 3232562 (parsed 809 headers, 774 full, verified 774, mod
erated 34, skipped 0 of 809 total messages) in 78.97 seconds
Retrieving 3232562 till 3233563 (parsed 484 headers, 444 full, verified 444, mod
erated 35, skipped 0 of 484 total messages) in 49.72 seconds
Retrieving 3233563 till 3234564 (parsed 743 headers, 709 full, verified 709, mod
erated 33, skipped 0 of 743 total messages) in 69.94 seconds
Retrieving 3234564 till 3235565 (parsed 999 headers, 939 full, verified 939, mod
erated 56, skipped 0 of 999 total messages) in 96.32 seconds
Retrieving 3235565 till 3236566 (parsed 1001 headers, 969 full, verified 969, mo
derated 29, skipped 0 of 1001 total messages) in 104.17 seconds
Retrieving 3236566 till 3237567

SpotWeb v0.58.24.29 on PHP v5.3.17 crashed

Fatal error occured while connecting to the newsserver:
  (500) Unexpected response [response: "Max connect time exceeded"]

#0 C:\Spotweb Easy\apache2\htdocs\spotweb\NNTP\Protocol\Client.php(620): Net_NNT
P_Protocol_Client->throwError('Unexpected resp...', 500, 'Max connect tim...')
#1 C:\Spotweb Easy\apache2\htdocs\spotweb\NNTP\Protocol\Client.php(1151): Net_NN
TP_Protocol_Client->_handleUnexpectedResponse(500)
#2 C:\Spotweb Easy\apache2\htdocs\spotweb\NNTP\Client.php(515): Net_NNTP_Protoco
l_Client->cmdHead('<vkzHaDhp4HcKlp...')
#3 C:\Spotweb Easy\apache2\htdocs\spotweb\lib\SpotNntp.php(113): Net_NNTP_Client
->getHeader('<vkzHaDhp4HcKlp...')
#4 C:\Spotweb Easy\apache2\htdocs\spotweb\lib\SpotNntp.php(518): SpotNntp->getHe
ader('<vkzHaDhp4HcKlp...')
#5 C:\Spotweb Easy\apache2\htdocs\spotweb\lib\retriever\SpotRetriever_Spots.php(
286): SpotNntp->getFullSpot('vkzHaDhp4HcKlpQ...')
#6 C:\Spotweb Easy\apache2\htdocs\spotweb\lib\retriever\SpotRetriever_Abs.php(16
9): SpotRetriever_Spots->process(Array, 3236566, 3237567, 1356384651.1535)
#7 C:\Spotweb Easy\apache2\htdocs\spotweb\lib\retriever\SpotRetriever_Abs.php(23
0): SpotRetriever_Abs->loopTillEnd(3229559, '1000')
#8 C:\Spotweb Easy\apache2\htdocs\spotweb\retrieve.php(160): SpotRetriever_Abs->
perform()
#9 {main}

Updating retrieve status in the database

Finished retrieving spots.

Press any key to continue . . .

Iemand een idee?

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

dezonnebril schreef op maandag 24 december 2012 @ 22:15:
[...]

Ja je hebt gelijk :P Staat ook gewoon op de pagina :9
Ik heb de install.php (nogmaals) opgevraagd maar zie niks spannends wat dit zou kunnen verklaren. Onder

PHP: alles OK.
PHP Extension: ctype, gettext, zip en zlib NOT OK
GD: alles NOT OK

Ik heb geen ownsettings file. Ben er nog niet helemaal achter wat ik hier mee moet. Het is ook optioneel volgende de install pagina.
Je moet dus de extenties die NOT OK zijn installeren of activeren.

Mocht je een Linux based OS hebben waar Spotweb op draait, over het algemeen hebben de packagemanagers deze uitbreidingen wel, in de vorm van php-*, waar * dan de naam van de genoemde extensie is.

Voor Windows hoef je alleen de betreffende .dll uit de comment te halen in de php.ini.
Als deze geactiveerd zijn, je webserver even herstarten en alles moet dan werken.

Naar mijn weten zijn de extensions niet (meer) optioneel, als je dat nog wel ziet, moet je denk ik ook even updaten (kan me herinneren dat dat vroeger er wel stond? :?).
Jazeker. Zeelandnet hanteert schijnbaar een maximale tijd waarop je verbonden mag zijn met hun servers. Het aantal spots die jij ophaalt zijn dusdanig veel, dat het te lang duurt om álle spots in 1x op te halen. Kun je dus 2 dingen doen: aantal spots ophalen verminderen en/of vaker spots ophalen.

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 24-12-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
CptChaos schreef op maandag 24 december 2012 @ 22:47:
[...]

Mocht je een Linux based OS hebben waar Spotweb op draait, over het algemeen hebben de packagemanagers deze uitbreidingen wel, in de vorm van php-*, waar * dan de naam van de genoemde extensie is.

Voor Windows hoef je alleen de betreffende .dll uit de comment te halen in de php.ini.
Als deze geactiveerd zijn, je webserver even herstarten en alles moet dan werken.

Naar mijn weten zijn de extensions niet (meer) optioneel, als je dat nog wel ziet, moet je denk ik ook even updaten (kan me herinneren dat dat vroeger er wel stond? :?).
Ik zal eens kijken, heb al wel wat .so modules in de php.ini gezet. Maar de zaken die niet OK zijn, hebben naar mijn mening niet een dusdanige status dat ik een internal server error zou krijgen..

Ik draai FFP stick, niet alles is daarvoor beschikbaar / of je moet e.e.a. zelf compilen. Dat gaat me dan toch net weer boven de pet :)

EDIT: ik heb nog een paar .so bestanden gevonden welke in kan toevoegen aan de php.ini:
ctype.so
gd.so
zlib.so

NAS is nu ff druk dus kan de webserver niet herstarten. Kom ik op terug 8)

[ Voor 8% gewijzigd door dezonnebril op 24-12-2012 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

CptChaos schreef op maandag 24 december 2012 @ 22:47:
[...]

[...]
Jazeker. Zeelandnet hanteert schijnbaar een maximale tijd waarop je verbonden mag zijn met hun servers. Het aantal spots die jij ophaalt zijn dusdanig veel, dat het te lang duurt om álle spots in 1x op te halen. Kun je dus 2 dingen doen: aantal spots ophalen verminderen en/of vaker spots ophalen.
Kan SpotWeb niet gewoon reconnecten ipv. een foutmelding uitpoepen, want als ik direct erachter weer een update start werkt het meteen weer tot die timeout komt. Dus het lijkt een timeout te zijn per connectie / thread ofzo, want downloaden gaat wel goed en dat duurt langer dan het updaten (totaan de foutmelding).

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

dezonnebril schreef op maandag 24 december 2012 @ 21:04:
Ik draai Spotweb op Fonz FunPlug op mijn NAS (ffp stick). Ik heb alles werkend en draai op een MySQL database en met een lighttpd webserver. Ik heb succesvol een "retrieve" gedaan en ik kan zoeken, filteren etc.

Bij een error 500 moet je eigenlijk altijd in je webservers' errorlog kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

inVision schreef op maandag 24 december 2012 @ 23:00:
Kan SpotWeb niet gewoon reconnecten ipv. een foutmelding uitpoepen, want als ik direct erachter weer een update start werkt het meteen weer tot die timeout komt. Dus het lijkt een timeout te zijn per connectie / thread ofzo, want downloaden gaat wel goed en dat duurt langer dan het updaten (totaan de foutmelding).
De newsserver gooit de verbinding eruit omdat het te lang duurt, niet PHP zelf. In je http://server/spotweb/?page=editsettings pagina, tabblad Prestaties kan je het aantal op te halen spots verlagen. Zover ik weet, loopt Spotweb dan door de resultaten, totdat 'ie bij is. :) Alleen moet het bij jou dan in meerdere stapjes dan de standaard 1000 spots. :)

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 24-12-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
elevator schreef op maandag 24 december 2012 @ 23:03:
[...]

Bij een error 500 moet je eigenlijk altijd in je webservers' errorlog kijken.
De lighttpd error log geeft deze melding (valt me trouwens op dat de tijd van de logging niet helemaal klopt, kan dit ook nog een probleem zijn? Scheelt ca. 1 uur en een paar min.):
(mod_fastcgi.c.2699) FastCGI-stderr: PHP Fatal error: Call to undefined function gzinflate() in [pad]/www/pages/lib/SpotNntp.php on line 310

Line 310 in de SpotNntp.php file is: $nzb = gzinflate($this->_spotParser->unspecialZipStr($nzb));

Het lijkt er dus op dat ik de zip.so module benodigd heb? Laat ik deze nou net niet hebben op mijn FFP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

CptChaos schreef op maandag 24 december 2012 @ 23:06:
[...]
De newsserver gooit de verbinding eruit omdat het te lang duurt, niet PHP zelf. In je http://server/spotweb/?page=editsettings pagina, tabblad Prestaties kan je het aantal op te halen spots verlagen. Zover ik weet, loopt Spotweb dan door de resultaten, totdat 'ie bij is. :) Alleen moet het bij jou dan in meerdere stapjes dan de standaard 1000 spots. :)
Dat snap ik, maar dan kan SpotWeb (PHP) toch gewoon eerst opnieuw proberen en pas als dat niet lukt met een foutmelding komen... misschien ideetje voor de maker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

inVision schreef op maandag 24 december 2012 @ 23:22:
Dat snap ik, maar dan kan SpotWeb (PHP) toch gewoon eerst opnieuw proberen en pas als dat niet lukt met een foutmelding komen... misschien ideetje voor de maker.
Zou zeggen, maak er even een request voor aan: https://github.com/spotweb/spotweb/issues. Er zal iig vast een reden ervoor zijn dat het nu is zoals het nu is. Ikzelf heb nergens last van, dus eigenlijk is het een probleem van de newsserver, niet van Spotweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-04 22:25

MikeVM

- Baloo -

ik heb op mijn linux-servertje spotweb al een maandje draaien, maar ik vind het zo ongeloofelijk onhandig werken, dat ik er na enkele minuten al mee gestopt was, nu draait er een VM enkel en alleen voor spotnet..

is er ergens een goede tutorial hoe je filters aanmaakt en dergelijke, want ik vind het echt een ramp dat spotweb!

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

MikeVM schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 03:19:
ik heb op mijn linux-servertje spotweb al een maandje draaien, maar ik vind het zo ongeloofelijk onhandig werken, dat ik er na enkele minuten al mee gestopt was, nu draait er een VM enkel en alleen voor spotnet..

is er ergens een goede tutorial hoe je filters aanmaakt en dergelijke, want ik vind het echt een ramp dat spotweb!
Daar zit ik ook nog mee te vogelen... ik heb nu door hoe je ze kan aanmaken, maar aanpassen is nog een 2e... kan alleen maar vinden hoe ik de naam van een filter kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MikeVM schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 03:19:

Ja hoor, die is er, compleet met uitleg hoe filters werken: hier. :) Hier is ook nog meer informatie te vinden, bijvoorbeeld over het optimaliseren van de database. :)

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 25-12-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
dezonnebril schreef op maandag 24 december 2012 @ 22:54:
[...]

Ik zal eens kijken, heb al wel wat .so modules in de php.ini gezet. Maar de zaken die niet OK zijn, hebben naar mijn mening niet een dusdanige status dat ik een internal server error zou krijgen..

Ik draai FFP stick, niet alles is daarvoor beschikbaar / of je moet e.e.a. zelf compilen. Dat gaat me dan toch net weer boven de pet :)

EDIT: ik heb nog een paar .so bestanden gevonden welke in kan toevoegen aan de php.ini:
ctype.so
gd.so
zlib.so

NAS is nu ff druk dus kan de webserver niet herstarten. Kom ik op terug 8)
Problem solved door het inschakelen van de bovenstaande .so files in de php.ini.
Thanks voor het laatste zetje in de goede richting! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195318

Is er ergens een totale Nederlandstalige n00b-uitleg om Spotweb te installeren? Ik heb mijn DS213+ werkend gekregen op doorzettingsvermogen, maar Spotweb is mij blijkbaar een brug te ver.

Zeker als ik commando moet gaan ingeven op een "root"? Waar kan ik dat vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ja, in de topicstart. :) root is een gebruikersnaam, de administrator onder Linux systemen. :) En anders kun je Spotweb Easy gebruiken.

[ Voor 112% gewijzigd door CH4OS op 25-12-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-05 18:33

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Iemand problemen, met het niet kunnen uitloggen in spotweb?
Dacht miss dat het aan de reverse proxy lag, maar direct op het IP werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Crazymonkey schreef op woensdag 26 december 2012 @ 12:22:
Iemand problemen, met het niet kunnen uitloggen in spotweb?
Dacht miss dat het aan de reverse proxy lag, maar direct op het IP werkt ook niet.
Ik kan hier gewoon uitloggen, juist niet meer inloggen om de een of andere reden.

EDIT:
Ook na een herinstallatie kan ik niet meer inloggen op mijn spotweb. Eens even zien wat
code:
1
php upgrade-db.php
doet, maar verwacht er weinig van.

EDIT2:
Zojuist upgrade-db.php gedraaid, maar mocht niet baten, ik kom nog steeds weer terug bij het inlogscherm ná het inloggen.

EDIT3:
Ik heb even een issue aangemaakt op de github: https://github.com/spotweb/spotweb/issues/1662

EDIT4:
Bleek een lokaal probleem te zijn bij mij, herinstallatie was voor mij uiteindelijk de enige oplossing, helaas.

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 26-12-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-05 18:33

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

CptChaos schreef op woensdag 26 december 2012 @ 12:39:

EDIT4:
Bleek een lokaal probleem te zijn bij mij, herinstallatie was voor mij uiteindelijk de enige oplossing, helaas.
Oke, word weer iets voor vanavond ;)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wacht even voordat je dat gaat doen (als je dat nog niet gedaan hebt)! Nav de issue die ik had aangemaakt, kun je proberen om je tijdelijke internet bestanden (iig je cookies!) te verwijderen, daarna kan je weer in- en uitloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Mijn couchpotato heeft momenteel wat issues met het fatsoenlijk downloaden van zooi die hij krijgt aangeleverd van Spotweb.
Ik heb geen idee of het aan spotweb of CP2 ligt maar in CP2 lijkt het erop dat hij alles van hetzelfde jaartal als hetgeen ik zoek naar sabnzbd stuurd.
In de CP2 logs zie'k vervolgens deze error voorbij komen:
code:
1
Date not parsed properly or not available for spotweb.domain.tld

Nu CP2 die alles van hetzelfde jaar queued en spotweb die blijkbaar iets fout doet met de datum (volgens CP2).. klinkt een beetje te toevallig.

Iemand die een idee heeft waar ik moet gaan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

witchdoc schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 04:38:
Mijn couchpotato heeft momenteel wat issues met het fatsoenlijk downloaden van zooi die hij krijgt aangeleverd van Spotweb.
Ik heb geen idee of het aan spotweb of CP2 ligt maar in CP2 lijkt het erop dat hij alles van hetzelfde jaartal als hetgeen ik zoek naar sabnzbd stuurd.
In de CP2 logs zie'k vervolgens deze error voorbij komen:
code:
1
Date not parsed properly or not available for spotweb.domain.tld

Nu CP2 die alles van hetzelfde jaar queued en spotweb die blijkbaar iets fout doet met de datum (volgens CP2).. klinkt een beetje te toevallig.

Iemand die een idee heeft waar ik moet gaan zoeken?
Ik heb even gegoogled op jouw foutmelding. Ik lees dan vooral dat de timezone niet goed is ingesteld.
Check dus even jouw PHP.ini, daarin vind je een variabele genaamd date.timezone, staat die bijvoorbeeld op
code:
1
Europe/Amsterdam
? Mocht je een overige tijdzone hebben neem dan de List of Supported Timezones even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
CptChaos schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 08:52:
[...]
Ik heb even gegoogled op jouw foutmelding. Ik lees dan vooral dat de timezone niet goed is ingesteld.
Check dus even jouw PHP.ini, daarin vind je een variabele genaamd date.timezone, staat die bijvoorbeeld op
code:
1
Europe/Amsterdam
? Mocht je een overige tijdzone hebben neem dan de List of Supported Timezones even door.
Op m'n Synology kon ik 2 php.ini terugvinden:
/usr/syno/etc/php.ini
/usr/syno/etc.defaults/php.ini
De eerste stond op de correcte zone, bij de tweede was niks ingevuld. Deze laatste heb'k nu dus aangepast. Nu nog even testen of dit effectief een verschil maakt.

Alvast bedankt voor je hulp!
Geen verschil dus :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 06:28

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik heb ook een spotweb servertje opgezet voor mezelf, maar loop nu tegen een error aan bij de eerste retrieve met retrieve.php. Ik heb al even gezocht en ik kan de error nog niet op het web of in dit forum terug vinden.

De error die ik krijg is de volgende:
"Fatal error occured while connecting to the newsserver: (415) Unexpected response [respons: "Command exceeded max runtime"]

Ik ben redelijk nieuw met dit hele verhaal dus ik kan het zelf nog niet zo goed plaatsen. Iemand die mij in de goede richting kan wijzen?

Update:
Wat geduld en de job na een paar uur opnieuw starten en het probleem was weg. Wel vreemd, maar het is opgelost.

[ Voor 10% gewijzigd door Mystic Spirit op 31-12-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:44

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik ben zo'n 2 dagen bezig geweest om Spotweb op m'n Synologyserver te krijgen.
Iedere keer liep ik vast op upgrade-db.php
Uiteindelijk kwam ik er achter dat ik het bestandje dbsettings.inc.php niet in de juiste directory had gezet.
Dat heeft me enorm veel tijd gekost om daar achter te komen. Het gestoei met php is volledig nieuw voor mij.
Vervolgens had ik het probleem dat de nzb's niet bij SABnzbd terecht kwam.
Logisch als je het ipadres niet correct invult....
Nu werkt alles gelukkig. Wel valt me op dat het erg lang duurt voordat ik de posts van vandaag zie
Klopt het dat dit zo lang duurt?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-02-2024
Als je voor de eerste keer retrieve.php draait duurt het heel lang voordat je alle spots binnen heb.
Als je alles hebt gaat het daarna natuurlijk veel sneller aangezien je veel minder spots moet binnenhalen. Handig om dit via een cronjob te laten gebeuren.
Pagina: 1 ... 14 ... 49 Laatste

Let op:
Houd er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.