• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Anoniem: 380342 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:15:
[...]

Dat zijn inderdaad goede tijden!
Mag ik vragen waar je hem zoal voor hebt gebruikt?
Ik snap niet wat je met 6 uur 3G en de rest WIFI bedoelt?
En is dit met 5.0.1? zo ja, merk je verschil met 5.0.0?

Ik haal zelf met nog 4%
gebruik: 4 uur 3 minuten
standby: 3 dagen en 5 uur

Hiervoor met 2% over
gebruik: 5 uur
standby 2 dagen en 11 uur

nu zit ik met 64% op
gebruik: 1 uur 38 minuten
standby:1 dag 17 uur

Hierbij is mijn gebruik redelijk intensief geweest met apps, maps, mail en sms/whatsapp enzo.
Met dat wifi/3g bedoel ik meer het gebruik van internet. WIFI neemt minder stroom hier dan 3G.

Ik heb het toestel 2 dagen geleden gekocht met 5.0.1 er op dus hoe 5.0.0 was kan ik niet zeggen.
Ik heb met het toestel 45 minuutjes gebeld, en wat internetten/whatsapp.
DJH schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:31:
5.0.1 helpt echt niks bij mij. 's nachts gaat er ongeveer 30% af, zonder dat hij gebruikt wordt :S ik weiger om alles uit te zetten waarvoor ik een iphone heb...
Zit je in een gebied met slechte 3G dekking? dan vreet dat ding stroom namelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door FreestyleFrl op 29-12-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizardking77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 11:59

lizardking77

----------------

ff een update, ik heb mijn Iphone aangemeld bij apple met als klacht het batterij probleem. Gister is deze opgehaald en staat nu op de status "Product replacement pending" dus waarschijnlijk wordt er een nieuwe/refurbished iphone opgestuurd. ik hou jullie op de hoogte of deze vervangen iphone beter zal zijn.

i am the lizardking, I can do anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04:41
Eigenlijk hoor ik niet in dit topic met mijn iPhone 4 en ik vind het natuurlijk erg vervelend dat er zoveel batterijproblemen bekend zijn met de 4S, maar ik wilde dit grote verschil tussen de 4 en 4S toch laten zien.

Hier een screenshot van mij die ik gisteren nam, waarbij ik de iPhone voor een paar dagen alleen voor telefoneren/smsen, wekker, tijd kijken en een beetje whatsapp heb gebruikt.

Wifi zoals je kunt zien (3G staat altijd gewoon aan) en ook locatievoorzieningen etc staan aan. Mail heb ik dan weer op handmatig staan.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7008/6590749775_8c77210a88.jpg

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380342

Kijk dat zijn nog eens tijden!
Een kanttekening die ik hier wel bij wil plaatsen is dat je de telefoon nauwelijks hebt gebruikt en dat dit een enorm vertekend beeld kan geven. Op deze manier kunnen we deze cijfers niet vergelijken (voor zover dat uberhaupt zou kunnen met "gebruik").
Wel heb ik het idee dat die nieuwe chip nog niet geoptimaliseerd is in de software, anders kun je eigenlijk niet zo'n groot verschil krijgen in gebruiks/standby tijden tussen de 4 en de 4S. (dit is ook omdat ik hoop dat het hieraan ligt en dit aangepast kan worden).

Verder ben ik zelf eigenlijk heel tevreden, ik kan mijn telefoon 2 hele volle en drukke dagen gebruiken voor hij op is. Maar elke verbetering is er een!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:54
Vergelijken van tijden si eigenlijk toch al bijna niet te doen...

Wat verstaat iemand eigenlijk onder "normaal" gebruik en onder "zwaar gebruik" etc

Voor de een is 1 uur joetroep kijken licht gebruik terwijl een ander alleen maar bellen als licht gebruik ziet.

Ik blijf erbij dat een slechte 3 ontvangst al dan niet met een sim kaart die niet helemaal goed is (zo'n zelf gemaakte microsim bv) de grootste boosdoener is, Immers moet dan je iPhone (of welke andere phone dan ook) steeds op zoek gaan naar een beter signaal.
Ik merk het als ik bv bij klanten ben waar ik wat minder bereik heb (binnen bv) dan gaat mijn batterij echt veel harder dan als ik ergens ben met 4-5 streepjes.....

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04:41
Anoniem: 380342 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:10:
Kijk dat zijn nog eens tijden!
Een kanttekening die ik hier wel bij wil plaatsen is dat je de telefoon nauwelijks hebt gebruikt en dat dit een enorm vertekend beeld kan geven. Op deze manier kunnen we deze cijfers niet vergelijken (voor zover dat uberhaupt zou kunnen met "gebruik").
Wel heb ik het idee dat die nieuwe chip nog niet geoptimaliseerd is in de software, anders kun je eigenlijk niet zo'n groot verschil krijgen in gebruiks/standby tijden tussen de 4 en de 4S. (dit is ook omdat ik hoop dat het hieraan ligt en dit aangepast kan worden).

Verder ben ik zelf eigenlijk heel tevreden, ik kan mijn telefoon 2 hele volle en drukke dagen gebruiken voor hij op is. Maar elke verbetering is er een!
Dat zeer zeker, maar zo zie je wel dat als je de iPhone als een 3310 (:+) gebruikt je wel een paar daagjes vooruit kunt.
Bij een alledaagse dag (school, dus rooster checken, wat apps in de trein gebruiken, whatsapp) hou ik het ook 2 volle dagen vol. Wat imo ook een mooie tijd is.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-06 13:49
Ik heb sinds donderdag weer een iPhone.
Had hiervoor een 3G/3Gs/en een iPhone 4 allemaal batterijproblemen moest altijd 3G uitzetten om fatsoenlijk bereikbaar te zijn (omdat de batterij snel leeg was)

Heb hem in de winkel gelijk geactiveerd rond 3 uur. (71%) s'nachts toen ik thuis kwam (alles stond aan dus 3G wifi etc) stond de teller op 59%! terwijl ik hem aardig heb belast.

Nu paar dagen later haal ik eind van de dag boven 50% dus ben er zeer tevreden mee en vooral dat ik 3G kan blijven gebruiken!

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:29
FreestyleFrl schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:20:
Eergister de iphone 4s 16GB black gehaald. Na een keer volledig opladen zit ik nu op het volgende:

Batterijstatus: 72%
Gebruik: 3 uur 41 minuten
Standby: 16 uur 28 minuten

Mag tot zover niet klagen volgens mij. Ongeveer 6 uurtjes 3G en de rest wifi.
Dat is wel wat anders dan bij mij.
Heb deze iPhone nu een aantal weken in bezit, had hiervoor een andere 4S welke weer omgeruild was voor deze wegens lijmresten onder het scherm. Deze 4S gaat merkbaar minder lang mee dan het voorgaande model.
Vandaag om 6:30 van de lader gehaald, nu nog 73% over. Het enigste wat ik heb gedaan tot nu toe is een pagina of 10 geladen in de trein en met Whatsapp 10-15 berichten gestuurd. WiFi staat aan, locatievoorzieningen uit. Toch wel een beetje teleurstellend :(

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-03 09:14

DJH

Die van mij slurpt ook leeg. 's Nachts zo 30% eraf, zonder gebruik. Kwam er nu achter dat dat ook gebeurd als ik hem in de vliegstand heb (alles offline). M'n gebruik is altijd ongeveer de helft van de standby tijd. Veel meer als het daadwerkelijke gebruik. Er is dus iets wat steeds de iphone wakker houdt en veel batterij gebruikt... Kan er alleen niet achterkomen wat dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148114

Na het volgen van een aantal forums op internet heb ik mijn hoop op de komende update van iOS gevestigd -- Volgens mij moet Apple het daarmee gaan oplossen.

Ik heb wel een call bij apple aangemaakt, ze adviseren idd aantal instellingen en push uit te zetten en uiteindelijk iOS te restoren op de telefoon. Ik wacht nog maar even met dat restoren, daar hou ik niet zo van.

Ik hoop wel dat ze snel met een update komen, 2 maanden is een lange periode om zo'n issue te laten bestaan.

Ik geloof dus niet zo in een hardware probleem met telefoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 15:12
Tsjonge, deze topic is nog steeds actief. Ik had echt verwacht dat deze problemen al zouden worden opgelost.

Gelukkig zit ik nog op 5.00 met mijn 16gb iPhone 4s en ga zeker niet meer updaten met:

Gebruik: 2 uur, 21 min
Standby 20 uur, 20 min
61 procent over.

Alles aan, push, wifi. Gebruik is filmpjes bekijken, 3D anatomie programma, twitter, imessage, Internetten, Whatsapp, Camera+ foto bewerking (10 foto's) en Dropbox.

Ik heb het gevoel dat het een hardware probleem is, misschien accu's van verschillende merken?

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-06 18:13
Ik begin ook steeds meer aan een hardware probleem te denken. 2 maanden is wel heel erg lang.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het lijkt mij sterk dat het een hardware probleem is, ik heb al heel veel mensen voorbij zien komen die met de 4 (niet de s) opeens ook problemen kregen met ios 5. Ook heb ik mensen langs zien komen wier problemen ophielden met 5.0.1 of juist begonnen met 5.0.1. Dit laatste is voor mij reden om op 5.1 te wachten en te blijven bij 5.0.0

Zelf denk ik dat het ligt aan de aansturing van de nieuwe chip die o.a. 3G regelt. Daarnaast hoor ik steeds meer goede verhalen over 5.1 beta's, dus ik hoop dat die snel uitkomt.

Zelf heb ik overigens geen problemen met mijn batterij, soms bij gebruik gaat het iets harder dan ideaal (lees 12-15% per uur ipv 10% via wifi, en 20-25% per uur via 3G ipv 16,7%) maar ik kan er 2 tot zelfs 3 dagen mee doen zonder compromis bij het gebruik. Ik gebruik hem dan ook niet voor intensieve taken als youtube en grote bestanden downloaden etc.

Laatste tijden: standby: 3D 17U, gebruik: 4:03, 5%, en
standby: 2D 21U, gebruik: 5:02, 1%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:13
honey schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:14:
....KNIP....

Gebruik: 2 uur, 21 min
Standby 20 uur, 20 min
61 procent over.

Alles aan, push, wifi. Gebruik is filmpjes bekijken, 3D anatomie programma, twitter, imessage, Internetten, Whatsapp, Camera+ foto bewerking (10 foto's) en Dropbox.

Ik heb het gevoel dat het een hardware probleem is, misschien accu's van verschillende merken?
Hoe moet ik dit nu lezen?
Al 2 uur en 21 minuten gebruikt en 20 uur en 20 minuten stanby gestaan. Dat alles in 39 % van het battery vermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

20uur en 20 minuten standby, waarvan 2 uur en 21 minuten gebruikt. (standbytijd is totale tijd, gebruikstijd is een onderdeel daarvan) en ja, je hebt gelijk. Dit zorgde voor 39% afname van batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Ik ben er zojuist achter gekomen dat ik mijn iPhone 4S, met batterijproblemen, niet uit kan zetten.
Als ik 'm op welke manier dan ook uitzet verschijnt na twee seconden automatisch het appeltje en start hij zichzelf weer op.

Hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Anoniem: 380342 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:10:
20uur en 20 minuten standby, waarvan 2 uur en 21 minuten gebruikt. (standbytijd is totale tijd, gebruikstijd is een onderdeel daarvan) en ja, je hebt gelijk. Dit zorgde voor 39% afname van batterij.
Dan heb ik het dus goed begrepen :)
Wat ik mij verder afvraag, is er verschil in laden met de verschillende mogelijkheden die er zijn?
Wanneer ik mijn iphone laad met het apple snoertje aan de computer, dan krijg je na verloop van tijd vanzelf te zien dat de batterij helemaal vol is, in het batterij symbool op de telefoon en in itunes zie je dan een stekkertje staan.
Wanneer ik mijn iphone de hele nacht in de lader van van mijn wekker zet, dan is de iphone 100% geladen in de ochtend, er staat dan 100% in het batterijtje op de iphone.
Zou hier een verschil in gebruik uit kunnen komen, of zou het alleen maar een visueel iets zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Ik laad alleen met de bijgeleverde snoer en alleen overdag, soms tot 100%. Ik laat hem nooit 'snachts op de lader staan, maar ik denk niet dat het wat uitmaakt. Enkele keren laat ik hem tot 0% gaan, maar dat duurt vrij lang, maar schijnt wel eens goed te zijn. Mijn prima resultaten had ik al vanaf dag 1, dus ik denk dat er toch een hardware verschil moet zijn. Dezelfde toestellen met dezelfde apps kunnen toch heel verschillend reageren, suggereert een hardware verschil lijkt mij.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmpf -- op advies van Apple heb ik dan toch het systeem volledig hersteld en dat maakt na een nacht slapen niets uit; er is geen enkele App geïnstalleerd of cloud of email instelling actief -- een lange nacht slapen trekt de batterij naar 53% leeg, 13 uur stand-by en bijna 8 uur gebruik. ik heb de iphone 10 minuten daadwerkelijk voor surfen gebruikt... ik twijfel toch nog of ik moet inruilen ja of nee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
@fldq : Trek je simkaart er ook eens uit en probeer het dan nog eens...

Ben heel benieuwd of er dan nog zo'n drain van je batterij is...

Wat ik al zei , ik vermoed dat een slecht(er) bereik + eventueel slechte simkaart de oorzaak kan zijn namelijk.
Op plekken waar ik een slechter ontvangst heb (binnen bij klanten voornamelijk) merk ik ook dat de drain vele malen groter is dan bijvoorbeeld bij mij thuis waar ik altijd 4-5 streepjes heb.

Dus "kaal" installeren zonder simkaart en dan eens een nachtje laten liggen !

[ Voor 22% gewijzigd door oldsmelly op 06-01-2012 08:45 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oldsmelly schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 08:44:

Kan het dit weekend eens proberen, maar begrijpen doe ik het niet; ik zit bij Vodafone, heb een originele micro sim, zit in Rotterdam (goede dekking) en als ik het zonder sim kaart probeer kan ik alleen testen of het aan 3G ligt, correct? dat kan dan hardmarematig of softwarematig zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WSL036
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:42
Na een jaar me geërgerd te hebben aan de batterij van mijn HTC HD2 (Android) overgestapt naar iPhone 4S 16GB.

Batterij valt me erg tegen voor een gloednieuwe telefoon. Heb mijn mail op fetch staan, eens in het uur. Mijn iCloud account verwijderd, locatieinstellingen uit, wel 3g verbinding (gebruik hem veel onderweg). Bluetooth gebruik ik niet, Wi-Fi 's avonds na 7en pas.

Ik Whatsapp er mee, doe af en toe een game.

Batterij loopt aardig snel terug. Heb een aantal keer een aantal tijden gemeten

Om 6.30 van de lader (100%), en om 16.15 de volgende tijden

Standby tijd 9 uur 46 minuten
Gebruik 4 uur, 37 minuten
Batterij percentage 29%

Vandaag bijvoorbeeld, is de iPhone een uur van de lader (100%), en staat ie nu alweer op 87% en as we speak springt ie naar 86%. Terwijl de telefoon voor mij ligt en ik er het afgelopen uur 10 minuten mee heb gegamed, en een whatsapp gesprekje heb gevoerd.

Gisteren heb ik een back-up gemaakt, iPhone als nieuw hersteld, back-up teruggezet maar dus hetzelfde probleem (misschien erger zelfs)

Als ik dit zo vergelijk met anderen,die bijvoorbeeld alle instellingen aan hebben staan, sta ik best wel verbaasd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het hangt ervan af wat je er zoal mee doet, je geeft al aan dat je veel 3G gebruikt. 6 uur aan 3G gebruik is maximaal haalbaar volgens de specificaties. Houd hier rekening mee. Daarnaast is whatsapp niet de meest zuinige app als je hem veel gebruikt en actief aan laat wanneer je hem niet gebruikt.

Daarnaast is het handig om een schone installatie te doen en GEEN backup terug te zetten, dit scheelt voor veel mensen al heel veel. Het is de moeite om dit even te proberen.

Daarnaast belooft de update naar 5.1 verbetering te brengen, in de tussentijd bovenstaande proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizardking77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 11:59

lizardking77

----------------

Ik heb mijn iphone laten omruilen door Apple Care met als hoofdklacht de slechter batterij performance. Ik moet zeggen de service was perfect. Ik had binnen 4 werkdagen een nieuwe iphone. Alleen het slechte nieuws is dat de batterij duur gelijk is. Ik kan er ongeveer 7 uur mee werken met een standby van 12 uur.

Ik ga geduldig wachten op 5.1 en dan is het hopelijk opgelost.

i am the lizardking, I can do anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lizardking77 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:14:
Ik heb mijn iphone laten omruilen door Apple Care met als hoofdklacht de slechter batterij performance. Ik moet zeggen de service was perfect. Ik had binnen 4 werkdagen een nieuwe iphone. Alleen het slechte nieuws is dat de batterij duur gelijk is. Ik kan er ongeveer 7 uur mee werken met een standby van 12 uur.

hmpf, tjonge, dat is balen! Apple doet aan de telefoon zeer verbaasd, ' nee meneer, dat kan echt niet " . mijn onderbuik gevoel zegt dat omruilen geen zin heeft, maar de huidige performance is ook niet acceptabel voor de langere termijn.. lastig om een beslissing te nemen --

misschien heb ik er hier overheen gelezen, maar ik heb nog niemand hier zien langskomen waarbij een nieuw toestel de oplossing gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:00
klopt ik heb sinds het weekend mijn derde nieuwe in gebruik. batterijduur is bij alle 3 even beroerd. ik kom er als ik alles uitzet en weinig mee bel net de werkdag mee door. Flut. Het verhaal gaat overigens dat er vwb ios 5.1 geen verbetering verwacht hoeft te worden. Don't get your hopes up. Ik wil nu mijn geld terug.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:42

RnB

Mbt push zal je geen verbetering krijgen, maar als je je mail op fetch zet, heb je met 5.1 toch een flinke boost in batterijduur. Zie mijn eerdere bevindingen in dit topic. En die van derest overigens ook mbt push: zodra zij hun mail op fetch hadden gezet, kregen ze al een boost op 5.0.1.

[ Voor 25% gewijzigd door RnB op 06-01-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:00
ik heb mijn mail op fetch staan maar merk nauwelijks verschil.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:58
Bij mij was het ook duidelijk push. Dit werkte overigens wel goed op 5.0.0. Het is dus duidelijk een bug, ergens...

Wat je ook nog zou kunnen proberen (als je het al niet gedaan hebt) is icloud uitzetten, ook een batterijzuiper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:58
lizardking77 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:14:

7uur is best aardig (plus 12uur standby), hangt er natuurlijk vanaf wat je hebt gedaan.
Hier nog eens de specs van de iphone:
Ingebouwde, oplaadbare lithium-ionbatterij
Opladen via USB naar computersysteem of lichtnetadapter
Gesprekstijd: Tot 8 uur op 3G, tot 14 uur op 2G (gsm)
Stand-bytijd: Tot 200 uur
Internetgebruik: Tot 6 uur op 3G, tot 9 uur op Wi-Fi
Video afspelen: Tot 10 uur
Geluid afspelen: Tot 40 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rinkel schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 22:43:
Bij mij was het ook duidelijk push. Dit werkte overigens wel goed op 5.0.0. Het is dus duidelijk een bug, ergens...

Wat je ook nog zou kunnen proberen (als je het al niet gedaan hebt) is icloud uitzetten, ook een batterijzuiper.
Ik heb nog niet eens een mailaccount ingesteld, geen enkele app geïnstalleerd of icloud account ingevoerd, gewoon, vers na de her installatie van iOS de sim kaart erin en verder niet met een battery drain -- dat kan toch niet goed zijn om overnacht zoveel verbruik te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oldsmelly schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 08:44:
@fldq : Trek je simkaart er ook eens uit en probeer het dan nog eens...

....
Dus "kaal" installeren zonder simkaart en dan eens een nachtje laten liggen !
Ik had s'avonds de batterij 100% geladen na een nieuwe iOS installatie
(zonder een mailinstelling, app of iCloud account of wat dan ook)

Resultaat was na een nacht slapen;
53% leeg, 13 uur stand-by en bijna 8 uur gebruik. ik heb de iphone 10 minuten daadwerkelijk gebruikt.

Daarna heb ik ik er de sim kaart uitgewipt en het toestel onaangeroerd in standbye gelaten met als resultaat dat ik nu 24 uur verder ben nog 25% batterij over. dat is ongekend zuinig (maar ik heb er dan ook niets aan)

Wat is de wijze les?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rinkel schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 22:53:
[...]

7uur is best aardig (plus 12uur standby)

[...]
Die 7 uur is onderdeel van die 12 uur, het is niet 7 uur + 12 uur, maar 12 uur waarvan 7 uur gebruik.
Anoniem: 148114 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 08:41:
[...]

Daarna heb ik ik er de sim kaart uitgewipt en het toestel onaangeroerd in standbye gelaten met als resultaat dat ik nu 24 uur verder ben nog 25% batterij over. dat is ongekend zuinig (maar ik heb er dan ook niets aan)

Wat is de wijze les?
Nou zo zuinig is dat niet hoor, in standby hoort hij 0,5% per uur te verliezen. Bij jou is dat iets meer dan 1%.

Overigens haal ik zelf ook zelden de 0,5% per uur in standby, meestal tussen de 0,66% en de 1%.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 380342 op 07-01-2012 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Als ik de batterij 's avonds 22:00 uur op 100% heb geladen. WiFi doe ik dan uit. 's Morgens is het dan nog 100%. Als ik dan twitter check e.d., dan daalt het wel snel naar 99%. (niet op vliegtuigmodus, push aan, 3G, alles gewoon standaard dus)

Is er al iemand geweest die verschillende iPhone's hebben opengemaakt om de batterijen te vergelijken?

Mijn zeer goede resultaten boven (eerdere post) al genoemd.

Een overzicht van mijn instellingen met IOS 5.0.0
Netwerk: KPN
3G
WiFi: thuis en op werk: aan
Mail: push
Agenda's sync. via Google
Bluetooth: uit
Persoonlijke hotspot: uit
SIRI aan
iCloud geactiveerd en sync contacten, herinneringen

Apps o.a.:
iMessage
WeekCal (agenda)
Twitter (standaard)
WhatsApp
2Do
MB Meter (kpn)
iCabMobile
Camera+
Soundhound
Bankieren ING
VivaForum
Wordfeud

Ik zie sommigen die alles uit heben staan, maar toch slechte resultaten hebben. Mijn mening: hardware probleem of ze gebruiken apps die erg veel batterij vreten, bijv. een 3D game zoals Infinity Blade oid. Dit soort spellen doe ik niet, alleen Wordfeud.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ik kan me niet voorstellen dat ie bij jou 100% blijft na een nacht zonder vliegtuigmodus geactiveerd... En al zeker niet met push mail aan.

In de meest ideale situatie zou ie dan op (0,5% p/u maal 8u) 96% moeten staan. En dat haalt al niemand.

[ Voor 28% gewijzigd door RnB op 07-01-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
RnB schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 13:44:
Ik kan me niet voorstellen dat ie bij jou 100% blijft na een nacht zonder vliegtuigmodus geactiveerd... En al zeker niet met push mail aan.

In de meest ideale situatie zou ie dan op (0,5% p/u maal 8u) 96% moeten staan. En dat haalt al niemand.
23:00 naar bed en 7:00 opstaan. Niet altijd, maar vaak staat hij dan nog op 100%. Moet wel zeggen dat ik snachts geen email krijg etc. Misschien geeft hij het wel fout aan :P

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is zo bij veel mensen (waaronder ikzelf) dat als je de batterij nog even laat laden als de 100% is bereikt, deze ook langer op 100% blijft hangen.

Ik zelf heb meegemaakt dat na 11uur standby (na laden) hij op 99% stond.

Zelf zit ik standby in de nacht zo rond de 0,5% tot 0,8%, waarbij ik zelden de 0,5% haal. Ook wisselt het nogal zonder dat er iets verandert is.

Heeft iemand trouwens een idee hoe lang de batterij mee hoort te gaan met gamen?
virtual city ben ik aan het uitproberen nu, merk wel dat de batterij heel hard leegloopt.
Meer dan 1% per minuut lijkt me overdreven veel.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 380342 op 07-01-2012 14:35 . Reden: foutje herstellen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

De iPhone geeft inderdaad erg lang de 100% aan, maar zonder vliegtuigmodus na 8u nog op 100% kan gewoon niet. Met fetch niet en al zeker niet met push. Dat zou betekenen dat honey als een van de honderdduizenden een goede iPhone te pakken heeft.

En met dat gamen, dat is lastig. Er zijn games die wat meer processorkracht vragen dan anderen (Infinity Blade zal bijv veel meer vergen dan Angry Birds). Ik heb vandaag toevallig aan een stuk door Virtual City gespeeld (ik schat zo'n 20min) en ben van 68% naar de 24% gegaan.

[ Voor 4% gewijzigd door RnB op 07-01-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:19
Anoniem: 380342 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 14:31:
Het is zo bij veel mensen (waaronder ikzelf) dat als je de batterij nog even laat laden als de 100% is bereikt, deze ook langer op 100% blijft hangen.

Ik zelf heb meegemaakt dat na 11uur standby (na laden) hij op 99% stond.

Zelf zit ik standby in de nacht zo rond de 0,5% tot 0,8%, waarbij ik zelden de 0,5% haal. Ook wisselt het nogal zonder dat er iets verandert is.

Heeft iemand trouwens een idee hoe lang de batterij mee hoort te gaan met gamen?
virtual city ben ik aan het uitproberen nu, merk wel dat de batterij heel hard leegloopt.
Meer dan 1% per minuut lijkt me overdreven veel.
Als ik het mag vergelijken met een SGS2 (die momenteel weer eens spontaan reboot), die trekt zoveel stroom bij gamen dat de batterij leegloopt als ie geladen wordt via mijn pc, zonder usb gaat ie net zo snel leeg als dat je 'm op kan laden (2 uur en een beetje voor een volle lading). Gezien de 4s qua hardwarespecs redelijk te vergelijken is, is die waarde niet zo heel vreemd, al had ik 'm ook graag wat langer mee zien gaan op zijn lading.

[ Voor 4% gewijzigd door Bastard op 07-01-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RnB schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:48:
De iPhone geeft inderdaad erg lang de 100% aan, maar zonder vliegtuigmodus na 8u nog op 100% kan gewoon niet.
Ik gebruik fetch voor mail, agenda en contacten via icloud en ik haal o.a deze tijden in de nacht:
Deze waarden zijn niet vanaf 100% gemeten en dit is een greep uit de tijden die ik heb bijgehouden.
Inmiddels zet ik hem uit snachts omdat het alleen maar batterij kost en het mij verder niks oplevert.

9 uur standby met 18 minuten gebruik geeft: -6%____0,66% per uur
8 uur standby met 10 minuten gebruik geeft: -8%____1,00% per uur
12,5 uur standby met 14 minuten gebruik geeft: -6%__0,48 % per uur
10 uur standby met 11 minuten gebruik geeft: -5%____0,50% per uur
11 uur standby met 12 minuten gebruik geeft: -8%____0,72% per uur
11 uur standby met 14 minuten gebruik geeft: -8%____0,72% per uur
12 uur standby met 11 minuten gebruik geeft: -7%____0,58% per uur
10 uur standby met 14 minuten gebruik geeft: -6%____0,6% per uur

vanaf 100% gemeten haal ik o.a. deze tijden:
11 uur standby met 10 minuten gebruik geeft: -1%____0,09% per uur
8 uur standby met 7 minuten gebruik geeft: -1%______0,13% per uur
14 uur standby met 13 minuten gebruik geeft: -4%____0,29% per uur

Deze cijfers geven wel aan dat er iets mis is met de 100% batterijweergave.
Daarnaast ben ik overtuigd van een softwarebug omdat deze tijden allemaal zijn gemeten met dezelfde instellingen en exact dezelfde locatie. (op de cm nauwkeurig :P )

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 380342 op 07-01-2012 16:36 . Reden: cijfer controle ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380342 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:34:
[...]

Ik gebruik fetch voor mail, agenda en contacten via icloud en ik haal o.a deze tijden in de nacht:
Dat is ongekend, doe mij jouw iPhone ;-)

Welke provider heb je als ik vragen mag? Zou het type micro sim kunnen uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloeilamp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:14
Ik heb nu met mijn iphone 4s: Gebruik: 4 uur, 38 minuten en stand-by: 9 uur, 46 minuten en nog 35% over.
Locatievoorzieningen push mail etc gewoon aan. Vrij normale accuduur lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit bij HI en heb een standaard microsim. (zijn er verschillende soorten microsim?)

Laatste cijfers zijn:

standby: 1D en 9U
gebruik: 5:33
nog 5% over

standby: 2D en 2U
gebruik: 8:41

Bij deze laatste tijd heb ik toen de batterij nog 5% over had de batterij weer opgeladen tot 51%
en vervolgens weer tot 5% laten leeglopen. totale percentage gebruikt: 95+45= 140 Oftewel ruwweg 1,4x zoveel batterij gehad dan normaal.
Wel veel gebruikt met wordfeud en wat virtual city gespeeld enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloeilamp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:14
Anoniem: 380342 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 20:27:
Ik zit bij HI en heb een standaard microsim. (zijn er verschillende soorten microsim?)

Laatste cijfers zijn:

standby: 1D en 9U
gebruik: 5:33
nog 5% over

standby: 2D en 2U
gebruik: 8:41

Bij deze laatste tijd heb ik toen de batterij nog 5% over had de batterij weer opgeladen tot 51%
en vervolgens weer tot 5% laten leeglopen. totale percentage gebruikt: 95+45= 140 Oftewel ruwweg 1,4x zoveel batterij gehad dan normaal.
Wel veel gebruikt met wordfeud en wat virtual city gespeeld enzo.
Wel normale tijden denk ik, ik haal met het zelfde gebruik ongeveer het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380342 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 20:27:
ik ben de bronvermelding kwijt maar las ergens in een buitenlands forum dat Apple providers zou hebben verteld nieuw type micro sim kaarten te gebruiken, niet alle providers doen het en daarom zouden er her en der problemen kunnen ontstaan. Ik zie de samenhang niet -- maar kan me geen andere oorzaak meer indenken (als je niet wilt geloven in een toevallig hardware probleem of generiek software probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Anoniem: 148114 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 08:41:
[...]

Ik had s'avonds de batterij 100% geladen na een nieuwe iOS installatie
(zonder een mailinstelling, app of iCloud account of wat dan ook)

Resultaat was na een nacht slapen;
53% leeg, 13 uur stand-by en bijna 8 uur gebruik. ik heb de iphone 10 minuten daadwerkelijk gebruikt.

Wat is de wijze les?
Ten eerste dat je 8 uur "gebruik" hebt terwijl , naar je eigen zeggen, niks doet dat is al vreemd. Wellicht dat de app die je hebt gebruikt op de achtergrond blijft door pruttelen ? Zo heb ik het vermoeden dat Whatsapp wel eens blijft "hangen" en dan lekker blijft drainen.

En dat de drain zonder simkaart veel minder is, ergo mijn vermoeden dat je telefoon constant naar een goede verbinding aan het zoeken is en dat dit veel drain oplevert....

Mijn laatste : 4u57m gebruik en 20u40m staande bij levert 67% batterij op

[ Voor 12% gewijzigd door oldsmelly op 08-01-2012 07:19 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oldsmelly schreef op zondag 08 januari 2012 @ 06:50:
[...]

Ik heb geen app op de achtergrond die draait (of ook maar geïnstalleerd is).
Al die uren gebruik worden verklaard door iets automatisch in het toestel zodra er idd een simkaart en netwerk is..

Ik zou nog een andere sim kaart kunnen proberen en toch nog even de update afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oldsmelly schreef op zondag 08 januari 2012 @ 06:50:
[...]
Dat zijn denk ik de beste tijden die ik ooit heb gezien, gefeliciteerd! _/-\o_
Mag ik vragen wat je zoal doet met je 4S? Want zo'n 5 uur gebruik en dan nog 67% over houden kan denk ik niet gebeuren met intensief internet gebruik denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Valt wel mee hoor, ligt heel erg aan het gebruik. Heb hier al eerder gezegd dat ik statistieken van 6 uur gebruik en meer dan 3 dagen stand-by gehaald heb. Dat lukt je bijvoorbeeld als je een paar uurtjes muziek gaat luisteren en verder alleen kleine handelingen verricht. Ik blijf het zeggen, het gaat om het soort gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Zijn er al signalen over wanneer iOS5.1 uitkomt?
Wanneer is die conferentie in NYC ook alweer? Ik vermoed dat ie dan uit zal komen, anders duurt het allemaal toch wel erg lang....

Ik ben btw weer terug van de laatste beta van 5.1 naar 5.0.1 en ik merk toch een flinke achteruitgang in batterijduur op 5.0.1, waar ik eerst nogal sceptisch was over 5.1. Dus daar ben ik wel blij mee.
Moet 5.1 alleen wel snel uitkomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339105

Misschien is dit nuttige (gratis) app-je wat voor de liefhebbers,
om onnodig geheugen (en batterij) gebruik te stoppen):
Process Killer (er staat kill op het icon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ik weet niet of die veel uithaalt en of het wel zo safe is om daarmee te spelen.
Ik heb het zelf ook een weekje gebruikt, maar ik merkte er weinig van. En vond het toch elke keer weer griezelig om een memory refresh ermee te doen, aangezien het beeld dan blank werd en process killer ermee ''kapte''. Daarnaast doet ie min of meer hetzelfde als wanneer jij de taskbar tevoorschijn haalt en alles weggooit. Check Process killer maar wanneer je dat doet, dan zie je vanzelf memory vrijkomen en de apps verdwijnen.

Daarnaast is dit misschien wel een leuke om te lezen: iOS multitasking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Anoniem: 380342 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 09:16:
[...]

Dat zijn denk ik de beste tijden die ik ooit heb gezien, gefeliciteerd! _/-\o_
Mag ik vragen wat je zoal doet met je 4S? Want zo'n 5 uur gebruik en dan nog 67% over houden kan denk ik niet gebeuren met intensief internet gebruik denk ik?
Nee dit keer niet veel meer dan wat twitter,whatsapp, facebook en wat telefoontjes en sms'jes.....

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339105

RnB schreef op zondag 08 januari 2012 @ 15:26:
Ik weet niet of die veel uithaalt en of het wel zo safe is om daarmee te spelen.
Ik heb het zelf ook een weekje gebruikt, maar ik merkte er weinig van. En vond het toch elke keer weer griezelig om een memory refresh ermee te doen, aangezien het beeld dan blank werd en process killer ermee ''kapte''. Daarnaast doet ie min of meer hetzelfde als wanneer jij de taskbar tevoorschijn haalt en alles weggooit. Check Process killer maar wanneer je dat doet, dan zie je vanzelf memory vrijkomen en de apps verdwijnen.

Daarnaast is dit misschien wel een leuke om te lezen: iOS multitasking
Prima reaktie! Bedankt voor de uiteenzetting. Heb Process killer er ook maar afgegooid.
En bedankt voor de goede link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
RnB schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:48:
De iPhone geeft inderdaad erg lang de 100% aan, maar zonder vliegtuigmodus na 8u nog op 100% kan gewoon niet. Met fetch niet en al zeker niet met push. Dat zou betekenen dat honey als een van de honderdduizenden een goede iPhone te pakken heeft.
Knip
Begon te twijfelen aan mijn eigen observaties, dus toch even weer gekeken. Gisteravond om 23:00 van de lader gehaald. Nu net wakker en gekeken. iPhone staat, inderdaad, nog keurig op 100%. Na een minuutje op twitter springt hij op 99%.

Wellicht toch een van de honderdduizenden? :P

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Dan mag jij inderdaad van geluk spreken.
Bij de meesten, waaronder ik, verbruikt iets op de achtergrond de accu, waardoor we nooit op 100% zitten na een nacht. Ik verdacht eerst push mail ervan, maar ook met fetch verbruikt ie batterij (wel in mindere mate).
Heb jij je mail niet gewoon op handmatige fetch ipv om de zoveel minuten?

En misschien ook wel relevant, hoe is jouw bereik daar? De iPhone schijnt meer te gaan verbruiken bij minder bereik.

[ Voor 15% gewijzigd door RnB op 09-01-2012 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Tja ik heb 5 streepjes 3G, maar toch 30% per nacht eraf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
RnB schreef op maandag 09 januari 2012 @ 08:48:
[knip]
Heb jij je mail niet gewoon op handmatige fetch ipv om de zoveel minuten?

En misschien ook wel relevant, hoe is jouw bereik daar? De iPhone schijnt meer te gaan verbruiken bij minder bereik.
Ik heb hem op push staan en Fetch op a 1 uur.

Bereik is gemiddeld 4 of 5 streepjes.

WiFi zet ik uit 'snachts. Rest blijft wel gewoon aan.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:26
In 5.1 beta 3 kan je 3G weer uitschakelen, zoals bij eerdere iPhones ook kon.
Handig, voor als je moe wordt van krakend geluid tijdens het bellen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

matthijst schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:10:
In 5.1 beta 3 kan je 3G weer uitschakelen, zoals bij eerdere iPhones ook kon.
ik lees enkele positieve reacties over verbetering van de batterij zoals hieronder op macrumors. Nog maar even afwachten wat hier de reacties zullen worden..

Quote:
Originally Posted by kolargol
In recent beta3 i am seeing significantly improved battery life: after almost 12h of standby and approx. 1h of usage i got 95%. To be absolutelly sure that battery is improved we need to wait until whole cycle finish.
Can’t wait for a public release!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Zit nu zelf op 97% met 30 minuten gebruik en 5 uur 17 standby (3G uitgeschakeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Zou je niet eerst kijken hoelang je kan doen met 3G aan?
Ik denk dat je dan pas eens goed kan kijken of die switch wel degelijk zin heeft. Het lijkt mij dat ze die er niet voor niks hebben uitgelaten in iOS5 op de 4S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

matthijst schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:30:
Zit nu zelf op 97% met 30 minuten gebruik en 5 uur 17 standby (3G uitgeschakeld).
Jouw 'gebruik' is zo laag -- relatief t.o.v. de standbye tijd is die bij mij met batterij problemen bijvoorbeeld altijd 90% van de standbye tijd is (zonder dat ik iets doe, of push of geïnstalleerd heb)

Is bij jou je gebruikstijd relatief minder tov de standbye tijd, met 3g uit in 5.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik heb 3G uitstaan omdat hij nders irritant kraakt tijdens het bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:21
Bij mij is toch echt gebleken dat whatsapp de boosdoener is van het hele probleem.
De afgelopen week heel erg druk geweest op werk en savonds thuis dat ik nauwelijks whatsapp heb gebruikt.
Onder gebruik valt af en toe facebook/twitter checken, beetje internetten en een spelletje (als ik op de wc zit :P)

De volgende waardes behaal ik dan:
Gebruik: 5/6 uur
Standby: 1 dag 20 uur tot 2 dagen 2 uur
Dan heb ik circa nog 2 tot 5% over van de batterij.

Als ik op de dag whatsapp gebruik, denk aan 2/3 gesprekken dan heb ik aan het einde van de dag nog maar zo'n 20% batterij over waardoor ik deze savonds voor het slapen gaan weer moet opladen. Ik sluit tussendoor whatsapp wel af anders is mijn batterij in het begin van de middag al leeg.

Zowel op werk als thuis zit ik op wifi, 3g gebruik ik dus nauwelijks.

[ Voor 21% gewijzigd door sjorremans op 11-01-2012 08:38 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 21:08
Ik zit ook met een probleem met mijn 4S.
Wanneer ik in de ochtend mijn tel van de lader wil halen staat deze op 96/97% en geen 100%
Wanneer ik dan even met mijn iphone wat internet wat whatsapp e.d. dan vliegen de percentages eraf. Zelf tot 91%

Heb al van alles geprobeerd. Herstel, DFU en herstel
Heb Apple gebeld en die zeggen omdat hij uit Oberhausen komt ik of naar Duitsland moet of naar Dynafix/Solidvision. Dan ben ik mijn iPhone zoiezo weken kwijt....

Wie heeft nog tips?

iCloud staat uit en de meeste locatievoorzieningen ook. Mail staat op fetch handmatig

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Ik ben best wel tevreden. Heb de 4S nu een week of 3 en in vergelijking met m’n 3Gs gaat de batterij toch echt langer mee. Op dit moment is de status als volgt:
Gebruik: 5 uur, 20 minuten
STand-by: 1 dag, 5 uur.
Batterij staat nu op 20%

De telefoon is gisterochtend om 0510 van de lader gehaald en toen stond hij op 100%
Vannacht (2300) niet op de lader gezet maar wel in vliegtuigmodes met een batterij indicatie van 37%. Vanochtend om 0900 uit de vliegtuigmodes gehaald en batterij stond op 30%.
Even wat app’s gebruikt en vrij snel gezakt naar 27%.

Deze gehele periode verschillende apps (wordfeud, what’sapp, faceboek, nieuws) gebruikt en wat telefoongesprekken gevoerd.

Ik blijf hem nu gebruiken zo lang ik kan en om dan te kijken wat de waardes zijn.

UPDATE:

Gebruik: 6 uur, 49 minuten
Stand-by: 1 dag, 8 uur
Batterij staat nu op 3%

hij gaat nu weer aan de lader.

[ Voor 7% gewijzigd door chippie777 op 11-01-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
chippie777 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:58:
Ik ben best wel tevreden. Heb de 4S nu een week of 3 en in vergelijking met m’n 3Gs gaat de batterij toch echt langer mee. Op dit moment is de status als volgt:
Gebruik: 5 uur, 20 minuten
STand-by: 1 dag, 5 uur.
Batterij staat nu op 20%

De telefoon is gisterochtend om 0510 van de lader gehaald en toen stond hij op 100%
Vannacht (2300) niet op de lader gezet maar wel in vliegtuigmodes met een batterij indicatie van 37%. Vanochtend om 0900 uit de vliegtuigmodes gehaald en batterij stond op 30%.
Even wat app’s gebruikt en vrij snel gezakt naar 27%.

Deze gehele periode verschillende apps (wordfeud, what’sapp, faceboek, nieuws) gebruikt en wat telefoongesprekken gevoerd.

Ik blijf hem nu gebruiken zo lang ik kan en om dan te kijken wat de waardes zijn.
Bij jou gaat er snachts wel veel af als je het zo bekijkt, en dat nog eens in vliegtuigmodus.
Ik verlies snachts max 4% en dat is dan niet eens in vliegtuigmodus maar gewoon met alles ingeschakeld.

Als mijn iphone helemaal vol is en ik haal deze uit de lader voor het slapen gaan verlies ik snachts helemaal geen procenten.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Als ik het allemaal lees, dan valt me op dat er helemaal geen overeenkomst is tussen alle gebruikers. De een merkt dat Whatsapp de boosdoender is, terwijl de ander deze app helemaal niet heeft. Dan weer dit en dan weer dat. Het lijkt wel of er nog een onbekende factor een rol speelt die invloed heeft op alle variabelen.

Ik opperde al een hardware verschil, maar ik heb niet kunnen vinden of iemand daar al naar heeft gekeken. Misschien iets anders, toch software? Ondanks dat iedereen hier zijn bevindingen en instellingen post, heb ik niet het gevoel dat het ook maar iets heeft geholpen.

... en Apple, heeft die dit probleem al benoemd?

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
sjorremans schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:07:
[...]

Bij jou gaat er snachts wel veel af als je het zo bekijkt, en dat nog eens in vliegtuigmodus.
Ik verlies snachts max 4% en dat is dan niet eens in vliegtuigmodus maar gewoon met alles ingeschakeld.

Als mijn iphone helemaal vol is en ik haal deze uit de lader voor het slapen gaan verlies ik snachts helemaal geen procenten.
Toch is dat vreemd dat er helemaal niets af gaat gedurende de nacht. Dat zou in theorie betekenen dat je hem eeuwig aan kan laten zolang je geen knop aanraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
chippie777 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:18:
[...]

Toch is dat vreemd dat er helemaal niets af gaat gedurende de nacht. Dat zou in theorie betekenen dat je hem eeuwig aan kan laten zolang je geen knop aanraakt.
Dit is alleen het geval als de telefoon helemaal vol is en op 100% staat.
Tevens verlies ik wel een paar % als ik wat ga doen. Het is niet helemaal eerlijk dus. Normaal gesproken verlies ik zo'n 3 tot 4% snachts met mail op fetch elk uur, facebook en twitter ingelogd en locatievoorziening aan voor facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chippie777 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:18:
[...]
Het is inmiddels bekend dat meten vanaf 100% niet zuiver is, dit omdat de batterij meer dan 100% kan hebben. (klinkt gek maar ik denk dat jullie wel weten wat ik bedoel)
Zelf merk ik ook dat meten vanaf 100% onzuiver is, namelijk:
standby: 11 uur
gebruik: 11 minuten
99%

standby: 4 uur 28 minuten
gebruik: 5 minuten
100%

Ik mocht willen dat ik deze tijden zou halen als ik zou meten vanaf 99% of minder, maar helaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
matthijst schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:30:
1 dag 1 uur standby
2 uur 3 minuten gebruik
72% over.

Gebruik was weinig: 10 minuten bellen, rest is denk ik push email en internetten via wifi.

[ Voor 15% gewijzigd door matthijst op 11-01-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

matthijst schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:53:
[...]

1 dag 1 uur standby
2 uur 3 minuten gebruik
72% over.
Misschien kun je erbij vermelden wat je zoal aan gebruik hebt gedaan? Losse cijfers zijn in principe niet te vergelijken tenzij het gebruik heel laag ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Standby 17 uur 10 minuten
Gebruik 10 uur en 4 minuten ( :? )

Batterij: 10% :(

Zijn dit waarden die rechtvaardigen om met Apple contact op te nemen en eventueel een nieuw toestel te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

DJH schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:41:

Zijn dit waarden die rechtvaardigen om met Apple contact op te nemen en eventueel een nieuw toestel te krijgen?
Nope.

[ Voor 96% gewijzigd door RnB op 12-01-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJH schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:41:

Dit zegt mij helemaal niks, is dit 10 uur muziek luisteren of 10 uur via 3G internetten?
Beetje uitleg van het gebruik is namelijk wel zo handig he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Dit is triest :S Ik heb mijn telefoon helemaal niet zolang in de "gebruik" modus :(

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/vo68ic.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt ook niks op de achtergrond laten draaien? Kwam dit opeens of heb je dit probleem al langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Anoniem: 380342 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:59:
Je hebt ook niks op de achtergrond laten draaien? Kwam dit opeens of heb je dit probleem al langer?
Sinds de update naar 5.01 :S
Toen ik 5.0 draaide kon ik 2dgn met accu doen... Baal van de update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor mijn extreme batterijgebruik heb ik dus een call bij Apple uitstaan. Vandaag heb ik gebeld met hen, om aan te geven dat Apple's voorstellen (nieuwe installatie, instellingen e.d.) mij niet hebben geholpen.

Men vertelde mij dat Apple momenteel ook geen apparaten uitwisselt, maar dat er een update in voorbereiding is (5.1) die o.a. dit euvel moet tackelen.

Pas als 5.1 niet helpt kan worden gekeken of er echt een hardware probleem is. Nog maar afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Logisch....

iOS5.1 lijkt met de bèta al wel verbeteringen te geven. Ik heb in ieder geval geen last meer van gebruik uit het niets (dus geen gebruik tijdens stand-by) en tijdens gebruik lijkt ie zuiniger te zijn. Dit kan ik zien aan het percentage wat ik bij een bepaald gebruik en stand-by heb met 5.1 en wat ik had met 5.0.1.

Het ''push-mail-probleem'' is echter nog wel aanwezig (excessief gebruik dus drainage).

[ Voor 12% gewijzigd door RnB op 12-01-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RnB schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:41:
Logisch....

iOS5.1 lijkt met de bèta al wel verbeteringen te geven. Ik heb in ieder geval geen last meer van gebruik uit het niets (dus geen gebruik tijdens stand-by) en tijdens gebruik lijkt ie zuiniger te zijn. Dit kan ik zien aan het percentage wat ik bij een bepaald gebruik en stand-by heb met 5.1 en wat ik had met 5.0.1.

Het ''push-mail-probleem'' is echter nog wel aanwezig (excessief gebruik dus drainage).
ah, ok, dat lijkt goed nieuws -- ik had nog nergens gelezen dat het gebruik uit het niets hiermee lijkt te zijn verholpen, ik ben reuze benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ja nu je het zegt, ik ook niet inderdaad.
Maar ik heb nu gewoon de daadwerkelijke tijden goed.

Ik zit op 69% met 3u en 11min gebruik en 7u en 39min stand-by.
Deze verhouding in gebruik en stand-by heb ik niet eerder gehad door dat spookgebruik in stand-by.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
RnB schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 14:40:
Ja nu je het zegt, ik ook niet inderdaad.
Maar ik heb nu gewoon de daadwerkelijke tijden goed.

Ik zit op 69% met 3u en 11min gebruik en 7u en 39min stand-by.
Deze verhouding in gebruik en stand-by heb ik niet eerder gehad door dat spookgebruik in stand-by.
Heb nu ongeveer dezelfde waarden in standby en ook 69%

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/28i2ejb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Anoniem: 380342 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:18:
[...]

Dit zegt mij helemaal niks, is dit 10 uur muziek luisteren of 10 uur via 3G internetten?
Beetje uitleg van het gebruik is namelijk wel zo handig he?
Ja he...!

Met m'n :? smiley impliceerde ik al dat ik niet weet waar dat hoge gebruik vandaan komt. Het gebruik is altijd iets van 60% van de standby tijd of hoger. Ook al gebruik ik de iphone amper. Zelfs als ik 's nachts de fly-mode aanzet gaat er nog 30% van de batterij af. Ligt dus niet aan push of aan 3g...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is idd heel vervelend. Heb je een backup geinstalleerd? en zo ja, heb je al geprobeerd hem als nieuwe telefoon in te stellen? Dit helpt bij veel mensen. En welke versie draai je? 5.0.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Anoniem: 380342 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 16:51:
Dat is idd heel vervelend. Heb je een backup geinstalleerd? en zo ja, heb je al geprobeerd hem als nieuwe telefoon in te stellen? Dit helpt bij veel mensen. En welke versie draai je? 5.0.1?
5.0.1 heb ik. 5.0 was ongeveer hetzelfde (misschien iets beter). Ik zal eens proberen alles leeg te halen. (heel vervelend, want voor dit soort shit koop ik geen iphone). Alle instellingen terug naar default had ik al eens geprobeerd, maar dit hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, nou ja -- ik heb locatiediensten uit, ik heb geen enkele app geïnstalleerd en geen icloud instelling en geen email ingesteld, dus ook geen push of fetch en --

ik heb ook iOS opnieuw hersteld op verzoek van Apple

En toch blijft de batterij zoals voorheen hard leeglopen met een extreem hoog gebruik % terwijl de iPhone de hele nacht ongebruikt ligt.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 148114 op 12-01-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Anoniem: 148114 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 18:13:
Tja, nou ja -- ik heb locatiediensten uit, ik heb geen enkele app geïnstalleerd en geen icloud instelling en geen email ingesteld, dus ook geen push of fetch en --

ik heb ook iOS opnieuw hersteld op verzoek van Apple

En toch blijft de batterij zoals voorheen hard leeglopen met een extreem hoog gebruik % terwijl de iPhone de hele nacht ongebruikt ligt.
En wat zegt Apple daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJH schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 19:03:
[...]

En wat zegt Apple daarvan?
zie mijn bericht van 12.22 uur vandaag hierboven - ze wisselen op dit moment geen toestellen meer om maar wachten op het uitkomen van de update 5.1 van iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319662

Gisteren mijn nieuwe iphone 4S 16gb voor het eerst in gebruik genomen.
Rond de klok van 15:00 was de batterij 100% opgeladen.
En dit geeft hij nu aan, Gebruik: 2u17min, standby:17u50min en een batterijpercentage van 67%.
Moet wel zeggen dat ik geen echt zware belastingen heb gedaan, gewoon contactpersonen toegevoegd,beltonen getest, diverse instellingen aangepast in de menu's, een paar apps gedownload en geinstalleerd....en wat gesurft via wifi.
Wifi en 3G staan aan, maar automatisch mail checken en vele andere automatische dingen staan dus uit.
Ook locatievoorzieningen enz... staan uit.
Wat me wel opviel was dat de versie iOS 5.0.1 al geinstalleerd stond op de iphone, want als ik probeerde te updaten, dan gaf hij aan dat ik al de laatste versie heb op de iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acreed166
  • Laatst online: 05-06 14:00
@marc t

geloof mij maar als je beetje gaat browsen, facebook,twitter dan ben je zo door je batterij heen.

na een heel dag intensief gebruiken heb ik nog 23% over voor dat ik ga slapen.

volgens mij is dat tegenwoordig normaal met elke smartphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319662

@Mc-Elvin:

Dat wordt voor mij effe wennen, want ik had hiervoor een Nokia C7 en die hield het wel een stuk langer uit dan de iphone 4S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208019

Kan je een iPhone 4S gebruiken voor chatten een hele dag lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hoeveel mensen hier draaien al iOS 5.1 Beta 3? Ik heb hem nu sinds deze week geïnstalleerd staan en het batterij verbruik lijkt weer zoals normaal te zijn.

Ik zal morgen na een volledige oplaad beurt het gebruik even posten.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Donstil schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 23:37:
Hoeveel mensen hier draaien al iOS 5.1 Beta 3? Ik heb hem nu sinds deze week geïnstalleerd staan en het batterij verbruik lijkt weer zoals normaal te zijn.

Normaal als in slecht of als in beter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Donstil schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 23:37:

Weeeee, ik wil ook de 5.1 Beta! :-(
Mag je op Tweakers vragen of iemand met een dev. account je udid wil registreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuttasoxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
De ios 5.1 beta 3 lijkt wel een godsgeschenk. Ik heb direct 3G uitgezet en enkel edge data. Na het installeren heb ik de volgende stappen gedaan eer ik dit resultaat krijg.

- Installeren beta 3 5.1
- backup erop gezet zodat al mijn applicaties er waren
- 2 x device gereset tot ik kon kiezen dat ik als nieuwe telefoon kon configureren (al je apps en mails en berichten blijven)
- de onnodige locatieservices uitschakelen
- batterij laten leeglopen tot hij vanzelf afsluit
- Batterij volledig opgeladen

Resultaat momenteel: 15u37 min standby, 41 min usage (waaronder 20 min gebeld met viber), 92% batterij over.

De phantom usage lijkt me haast nihil. Al bij al zal je gewoon veel meer plezier hebben aan je telefoon met 5.1 zo lijkt het me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 18-06 16:50
Zuttasoxx schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:31:
De ios 5.1 beta 3 lijkt wel een godsgeschenk. Ik heb direct 3G uitgezet en enkel edge data. Na het installeren heb ik de volgende stappen gedaan eer ik dit resultaat krijg.

- Installeren beta 3 5.1
- backup erop gezet zodat al mijn applicaties er waren
- 2 x device gereset tot ik kon kiezen dat ik als nieuwe telefoon kon configureren (al je apps en mails en berichten blijven)
- de onnodige locatieservices uitschakelen
- batterij laten leeglopen tot hij vanzelf afsluit
- Batterij volledig opgeladen

Resultaat momenteel: 15u37 min standby, 41 min usage (waaronder 20 min gebeld met viber), 92% batterij over.

De phantom usage lijkt me haast nihil. Al bij al zal je gewoon veel meer plezier hebben aan je telefoon met 5.1 zo lijkt het me.
He en hoe lijkt dat met 3G áán?
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste