Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-05 17:06
RnB schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 19:59:
Dit met iCloud op push en Gmail op 15min fetch. Bij de laatste bèta had ik overnight een drain van 15 à 20 procent. Om maar te zwijgen over 5.0 en 5.0.1, daar zat ik al snel op 30 of meer procent op een nacht.
[Offtopic] Waarom GMail ook niet op sync? Lijkt me efficiënter dan 15 min. fetch.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:45

RnB

Ik vind Gmail via Exhange niet lekker werken.
Wanneer ik mails verwijder op mijn iPhone, blijven die nog in mijn Gmail account staan. Nu blijft ie tenminste mooi in sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 21:26
BugBoy schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 20:33:
[...]

[Offtopic] Waarom GMail ook niet op sync? Lijkt me efficiënter dan 15 min. fetch.
Stom dat ik dit nooit eerder heb gedaan. Scheelt dit nou ook in batterijverbruik? Of heb je daar geen ervaring mee. Ik merk wel dat het veel meer instant is met bijv contacten toevoegen. Staan gelijk in gmail.

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-05 11:56
Bij mij is het 7 uur gebruik 10% accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148114

Mijn batterij problemen (battery drain) is als sneeuw voor de zon verdwenen! (althans zo voelt het) na 4 maanden eindelijk blij met de 4S!

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 148114 op 15-03-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
RnB schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 20:48:
Ik vind Gmail via Exhange niet lekker werken.
Wanneer ik mails verwijder op mijn iPhone, blijven die nog in mijn Gmail account staan. Nu blijft ie tenminste mooi in sync.
Ik had ook een sync-issue, maar je moet aangeven welke mappen hij moet syncen bij Instellingen -> E-mail, contacten, agenda's -> <account> -> Push e-mailmappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-05 07:07
Beste members,

Hoe zit 't met de contacten inport vanuit je gmail en OPSLAAN nieuwe contacten opslaan via je gmail account?

heb zelf een android , waarbij bij een nieuw contact vraagt : Sim, Telefoon , Gmail opslaan.

Vraag me af of dat hierbij ook kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Anoniem: 149800 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:38:
[...]

Dit deed ik in het begin ook, maar na het lezen dat dit niets uit mocht maken ben ik daarmee gestopt en merk geen verschil. Alleen dingen zoals muziek en of navigatie blijven echt doorlopen als je ze sluit.
[bron]

Ik haal met laag/normaal gebruik de drie dagen makkelijk.
Wie zegt dat t geen nut heeft? nou volgens mij merk je best wel veel verschil hoor, dat je apps niet afsluit heeft wel inpact op je batt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
RnB schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 19:59:
WOEI, iOS 5.1 is de bom! _/-\o_

Ik heb al een hele tijd gedraait op de laatste bèta en die draaide wel prima. Maar de final is dus nóg beter geworden! En dan vooral met die ''zinloze'' batterydrain die je overnight heb.
Voor het slapen op 100%, volgende ochtend nog steeds op 100%. Goed, hij blijft nog steeds lang op 100%, dus vannacht op 78% begonnen om te kijken hoeveel de drain echt is. Vanochtend zat ie op 75%, oftewel 3% eraf op een nacht van 8u. Heerlijk!
Dit met iCloud op push en Gmail op 15min fetch. Bij de laatste bèta had ik overnight een drain van 15 à 20 procent. Om maar te zwijgen over 5.0 en 5.0.1, daar zat ik al snel op 30 of meer procent op een nacht.

Mijn iPhone kan niet meer stuk. :)
Wat bedoel je met 15min fetch >? wat is fetch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabri91
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-04 01:07
Met 5.1.1 hele goede resultaten.

Standby 1 dag 17 uur
Gebruik 13 uur 18 minuten

Heb nou 3% over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 17:45
Snap het echt niet... met standby gaat mijn batterij gewoon veel sneller leeg dan mijn oude iPhone 4..

Waar ik met de iPhone 4 maar 5 % verloor, verlies ik nu met mijn 4S 30-35%

het gebruik is gelukkig wel hetzelfde gebleven maar ik snap niet dat hij in standby tijd zoveel kan verbruiken!
Is er toevallig een app waar je kan zien welke app er op de achtergrond draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394020

Hallo,

Ik ben nu een maand in het bezit van een Iphone 4s. Alles werkt prima naar behoren, maar sinds gister zijn er wat problemen met de batterij duur. Ik hang 'm altijd aan de lader als ik nog zo'n 10% over heb, en haal 'm der weer af als i volledig is opgeladen.
'S ochtends om half 7 gaat 'i van de lader en 's avonds rond 12e der weer op.
De Iphone is tot eergister nooit helemaal leeg geweest dat 'i zichzelf uitschakelde. Dit was eergister even anders omdat ik geen oplader tot mijn beschikking had. de Iphone is toen uit geweest en heb 'm bij thuiskomst weer aan de lader gehangen.
Sindsdien loopt de batterij veel sneller leeg dan dat 'i voorheen deed. zo zat ik 's middags rond 5 uur op de 50% en nu is dat al gauw 30% / 40%.
Ik heb alleen mn 3g aanstaan, en thuis maak ik gebruik van Wifi. Voor de rest staan alle gps en sync. functies uit!
De helderheid van het scherm staat op +/- 30%.
Ik sluit mn apps na gebruik altijd gelijk af om zo mn batterij duur te verlengen.

De enige reden die ik kan verzinnen is de update van de ING app die ik heb uitgevoerd.
Of de reboot moet er iets mee te maken hebben.

Hopelijk is er iemand die een idee van het probleem zou kunnen hebben.

Gr. Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:45

RnB

Houd even de tijden bij (kan je zien in de settings), want dit is nogal subjectief.

Apps afsluiten hoeft btw niet, alleen navigatie en muziekapps. Derest stopt al met werken als je naar de homescreen gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:32
Sinds ik op vakantie ben geweest viel het me ineens op hoe kort mijn batterij eigenlijk meegaat. Ik heb toen de optie aangezet dat je het percentage van de batterij kunt zien en ben er erg op gaan letten.
Afbeeldingslocatie: http://paulverwey.nl/img/batterij.png

Dat is een screenshot van vandaag. Vanmorgen rond een uur of 9 van de lader gehaald en alleen maar op via WiFi op internet geweest. Niet gebeld, geen spelletjes gespeeld of video's gekeken (locatievoorziening heb ik uitgezet, want ik las dat dat veel kan verbruiken). Alleen wat whatsapp/facebook en een paar andere apps.

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen?

Heb de iPhone 4S in bezet sinds november 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bellyrat
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
Ligt het niet aan de provider? Ikzelf heb ook sinds kort dat mijn telefoon echt heel snel leeg is. Ikzelf heb ook Telfort en de afgelopen weken is het mobiele internet van Telfort ook hopeloos. Misschien dat het dus door Telfort komt dat het ineens slechter is? Ik haal nu vergelijkbare cijfers met jou en haal dus nu amper het einde van de dag waar ik vroeger rond de 60% zat aan het einde van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:32
Dat zou wel apart zijn, ik gebruik het mobiele internet van Telfort namelijk vrijwel niet. Ik zit of op school op WiFi, of thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:16
Nou, een flinke kick omdat ik denk dat dit nog steeds het meest relevante topic is voor mijn probleem:

Ik heb de 4S van m'n vriendin overgenomen en daar een nieuwe (originele) Apple batterij ingezet en de telefoon volledig gewist en opnieuw geinstalleerd omdat die bij haar heel snel leeg liep. Vervolgens een paar dagen het idee gehad dat de batterij bij mij gewoon prima werkte, maar nu merk ik dat de telefoon (IOS 7.1.2) 's nachts gewoon 30-40% verliest terwijl hij niets doet.

Ik heb m'n Exchange Mail op fetch staan en bijna alle location based services uitgezet. Het probleem dat ik heb lees ik terug in dit topic bij meerdere mensen, maar ik vroeg me af of er nou al ergens een oplossing voor bekend is?

Waar ik zelf nog aan zit te denken om de oorzaak te achterhalen is de telefoon jailbreaken zodat ik apps kan installeren die de cpu/battery usage van verschillende processen kan weergeven. Als ik namelijk een app zoals iOptimizer download (die geeft alleen een globaal overzicht), zie ik dat er altijd minimaal 10% CPU activity is, ondanks dat alle andere dingen uitstaan (of het moet van iOptimizer zelf komen).

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-05 11:57
MailMan schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:52:
Nou, een flinke kick omdat ik denk dat dit nog steeds het meest relevante topic is voor mijn probleem:

Ik heb de 4S van m'n vriendin overgenomen en daar een nieuwe (originele) Apple batterij ingezet en de telefoon volledig gewist en opnieuw geinstalleerd omdat die bij haar heel snel leeg liep. Vervolgens een paar dagen het idee gehad dat de batterij bij mij gewoon prima werkte, maar nu merk ik dat de telefoon (IOS 7.1.2) 's nachts gewoon 30-40% verliest terwijl hij niets doet.

Ik heb m'n Exchange Mail op fetch staan en bijna alle location based services uitgezet. Het probleem dat ik heb lees ik terug in dit topic bij meerdere mensen, maar ik vroeg me af of er nou al ergens een oplossing voor bekend is?

Waar ik zelf nog aan zit te denken om de oorzaak te achterhalen is de telefoon jailbreaken zodat ik apps kan installeren die de cpu/battery usage van verschillende processen kan weergeven. Als ik namelijk een app zoals iOptimizer download (die geeft alleen een globaal overzicht), zie ik dat er altijd minimaal 10% CPU activity is, ondanks dat alle andere dingen uitstaan (of het moet van iOptimizer zelf komen).
Heb je de Background App Refresh ook uitgezet?

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:16
Ja stond ook uit.

Ook op airplane mode liep de telefoon 's nachts hard leeg.

Vervolgens twee dagen geleden de dock connector nog een keer schoongemaakt, daarna allemaal apps geinstalleerd en energie consumerende instellingen weer aangezet, en waarachtig, normale batterijduur en usage :P

Ik vermoed dat het iets met de dock connector is die kortsluiting maakt(e). Heb al wel een nieuwe binnen gekregen mocht het probleem weer gaan opspelen.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste