Zal het eens zien nadat dit leegloopt. Maar wifi staat wel constant aan. Ik heb 3G uitgezet omdat als je het niet gebruikt, hij toch meer energie verbruikt in standby.
Anoniem: 148114
Dat klinkt goed, kan niet wachten op de officiële versie dan!Zuttasoxx schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:31:
De ios 5.1 beta 3 lijkt wel een godsgeschenk.
Maar zodra je hem locked gaat wifi uit. Dus eigenlijk heb je maar 41min wifi aan gehad.Zuttasoxx schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:30:
Zal het eens zien nadat dit leegloopt. Maar wifi staat wel constant aan. Ik heb 3G uitgezet omdat als je het niet gebruikt, hij toch meer energie verbruikt in standby.
Niet echt een indrukwekkende score.
EDGE is voor mij absoluut geen optie. Dat voelt als 7jaar terug in de tijd stappen.
Dan laad ik hem nog liever 3 x per dag op.
Ik heb 3G aan. Wifi aan. Scherm automatisch. Push aan. Lokatie services aan en haal nu met 5.1 beta3 makkelijk 1 dag.
Ik laad hem dan wel in de avond op vor het gemak maar dat deed ik altijd al.
Normaal zoals in "zo als het ook op een iPhone 4 is met 4.2.1 bv"Anoniem: 149800 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:13:
[...]
Normaal als in slecht of als in beter
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Anoniem: 380342
Wifi blijft gewoon aanstaan hoor, echter is het wel zo dat wifi in standby-stand erg zuinig is.Donstil schreef op zondag 15 januari 2012 @ 15:47:
[...]
Maar zodra je hem locked gaat wifi uit. Dus eigenlijk heb je maar 41min wifi aan gehad.
[...]
Ik merk dat ik ongeveer 0,6% per uur verlies op wifi en 0,9% per uur op 3G, dit is met standby gemeten en daarbij 1x per uur mail/agenda/contacten controleren via icloud.
En leg eens uit wat het verschil is tussen 3G en EDGE in standby? Je doet er niets mee.. Ik merk absoluut geen verschil in standby alleen de batterij is beter. Ik heb nu na 24u 85% en heb niets van kwaliteit moeten inboeten. Als ik op de trein surf endergelijke zet ik wel 3G aan. Maar ik kies zelf wanneer hij batterij slurpt.Donstil schreef op zondag 15 januari 2012 @ 15:47:
[...]
Maar zodra je hem locked gaat wifi uit. Dus eigenlijk heb je maar 41min wifi aan gehad.
Niet echt een indrukwekkende score.
EDGE is voor mij absoluut geen optie. Dat voelt als 7jaar terug in de tijd stappen.
Dan laad ik hem nog liever 3 x per dag op.
Ik heb 3G aan. Wifi aan. Scherm automatisch. Push aan. Lokatie services aan en haal nu met 5.1 beta3 makkelijk 1 dag.
Ik laad hem dan wel in de avond op vor het gemak maar dat deed ik altijd al.
[...]
Normaal zoals in "zo als het ook op een iPhone 4 is met 4.2.1 bv"
Hadden die hackers ook niet beter kunnen wachten op 5.1 ipv een untethered jailbreak voor 5.0.1 uit te brengen.
Het moet wel een functioneel product blijven natuurlijk. 3G steeds aan en uit moeten zetten lijkt me erg onhandig. In je post staat dat je 3G direct hebt uitgeschakeld en niet dat je dit alleen tijdens standby doet, althans dat had ik er niet uit begrepen.Zuttasoxx schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:20:
[...]
En leg eens uit wat het verschil is tussen 3G en EDGE in standby? Je doet er niets mee.. Ik merk absoluut geen verschil in standby alleen de batterij is beter. Ik heb nu na 24u 85% en heb niets van kwaliteit moeten inboeten. Als ik op de trein surf endergelijke zet ik wel 3G aan. Maar ik kies zelf wanneer hij batterij slurpt.
Ik begrijp wel dat het enorm klote is als je toestel binnen een middag leeg gaat maar allerlei functies continu moeten uitschakelen is toch ook onhandig?
(iMessage ontvangen met foto>Toestel unlocken>Settings>Algemeen>Netwerk>3G aan> wachten op 3G dekking> foto bekijken > 3g weer uitschakelen>toestel locken

Met beta 3 haal je makkelijk 1 dag. Elke avond aan de lader hangen is toch geen probleem?
Als je er toch alleen maar mee belt (Of hem
In 24uur zo weinig gebruikt dat je nog op 85% zit) kun je net zo goed een Nokia 6310i nemen. Die gaan 2 weken op een accu.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik weet niet hoe het zit in Nederland maar in België gaat 1 MB fotos in 7 seconden met EDGE. Nu krijg ik natuurlijk ook geen 100 foto's op een dag dus stoor ik me heel erg weinig aan het feit dat ik eventjes moet wachten.
Momenteel gebruik ik hem niet veel nee, maar dat is net het punt iPhone 4S batterij probleem. Het is net wanneer je hem niet gebruikt dat hij zo veel leek te slurpen. En net dat probleem lijkt het bij mij opgelost te zijn. Het is ook datgene dat ik test. Ik probeer hem net zo weinig mogelijk te gebruiken om dit probleem te testen.
Dus wat ik test is niet hoe lang de batterij meegaat wanneer je hem 100% actief laat werken, want daar zijn genoeg testen geweest. en daar ligt denk ik het probleem niet. Maar wel het idle gebruik en dit hebben ze volgens mij goed aangepakt in ios 5.1
En begrijp me niet verkeerd. Nadat hij leeggelopen is, test ik dit met 3G aan en dan zien we hoeveel het verschil is en of het waard is of niet om het constant aan te zetten. Het is alvast leuk om te weten dat als je zuinig moet zijn (als je op trektocht bent ofzo) dat hij dat wel kan.
Momenteel gebruik ik hem niet veel nee, maar dat is net het punt iPhone 4S batterij probleem. Het is net wanneer je hem niet gebruikt dat hij zo veel leek te slurpen. En net dat probleem lijkt het bij mij opgelost te zijn. Het is ook datgene dat ik test. Ik probeer hem net zo weinig mogelijk te gebruiken om dit probleem te testen.
Dus wat ik test is niet hoe lang de batterij meegaat wanneer je hem 100% actief laat werken, want daar zijn genoeg testen geweest. en daar ligt denk ik het probleem niet. Maar wel het idle gebruik en dit hebben ze volgens mij goed aangepakt in ios 5.1
En begrijp me niet verkeerd. Nadat hij leeggelopen is, test ik dit met 3G aan en dan zien we hoeveel het verschil is en of het waard is of niet om het constant aan te zetten. Het is alvast leuk om te weten dat als je zuinig moet zijn (als je op trektocht bent ofzo) dat hij dat wel kan.
[ Voor 15% gewijzigd door Zuttasoxx op 15-01-2012 21:57 ]
Kun je ook eens testen met push aan en push uit ?
Bij mij was dat het probleem namelijk, ik heb geen enkel probleem meer sinds ik mail op fetch heb gezet. Blijft wel dat dit een probleem is, ik wil immers mail op push.
Bij mij was dat het probleem namelijk, ik heb geen enkel probleem meer sinds ik mail op fetch heb gezet. Blijft wel dat dit een probleem is, ik wil immers mail op push.
Heb eens 3G aangezet en 6% vemrinderd in 9 uur. Dit valt op zicht wel mee. Zal later eens push email aanzetten.
En ivm 3G uit, want daar draait het tenslotte om?
Ik haal met 3G aan op iOS5.1 prima de dag, maar ik ben benieuwd wat nou het verschil is met 3G uit. Ik heb het idee dat het niet enorm scheelt in stand-by, alleen in verbruik kan ik me voorstellen dat 3G meer verbruikt dan 2G.
Ik haal met 3G aan op iOS5.1 prima de dag, maar ik ben benieuwd wat nou het verschil is met 3G uit. Ik heb het idee dat het niet enorm scheelt in stand-by, alleen in verbruik kan ik me voorstellen dat 3G meer verbruikt dan 2G.
Het scheelt inderdaad niet zo veel. In standby met fetch email en iCloud push, verbruikt hij in 3G 0,66%/uur en op EDGE 0,5%/uur. Valt zeer goed mee.
In standby verbruikt hij mobiel data dus daarin verschilt het waarschijnlijk. Als 's morgens kijk naar mobiel data gebruik vergeleken met nacht ervoor dan is dat een paar honderd kB meer. Waarschijnlijk door het email fetchen en communicatie met iCloud. Maar in dat opzicht gebruikt hij wel 3G of EDGE in standby en daar ligt het verschil denk ik.
ivm met push e-mail. Dit heeft altijd al veel verbruikt toch. Zelfs met mijn "dumb" phone verbruikte het veel meer op push dan op fetch. Tenzij het belangrijk is voor je werk lijkt het me om kwartier halfuur ook wel zeer werkbaar. Zeker als je weet dat elk email je concentratie verstoort met wat je ook bezig bent.
In standby verbruikt hij mobiel data dus daarin verschilt het waarschijnlijk. Als 's morgens kijk naar mobiel data gebruik vergeleken met nacht ervoor dan is dat een paar honderd kB meer. Waarschijnlijk door het email fetchen en communicatie met iCloud. Maar in dat opzicht gebruikt hij wel 3G of EDGE in standby en daar ligt het verschil denk ik.
ivm met push e-mail. Dit heeft altijd al veel verbruikt toch. Zelfs met mijn "dumb" phone verbruikte het veel meer op push dan op fetch. Tenzij het belangrijk is voor je werk lijkt het me om kwartier halfuur ook wel zeer werkbaar. Zeker als je weet dat elk email je concentratie verstoort met wat je ook bezig bent.
[ Voor 24% gewijzigd door Zuttasoxx op 17-01-2012 10:07 ]
In 5.0.0 verbuikte het net zoveel als fetch nu. Ik kon prima 2 dagen op een lading. Met 5.0.1 haal ik dat absoluut niet met push, op fetch nu wel. Er is volgens mij echt iets mis met push in iOs 5.0.1.
Push zou ook helemaal niet veel moeten gebruiken. Het systeem meldt zich om de zoveel minuten om te laten weten dat de mail nog steeds welkom is, waarbij maar weinig energie wordt verbruikt. In theorie zou het niet zoveel mogen uitmaken, push of fetch. Iets meer, maar niet zoveel meer. Je kunt rustig zeggen dat op push mn telefoon gewoon 2x zoveel verbruikt als op fetch.
Push zou ook helemaal niet veel moeten gebruiken. Het systeem meldt zich om de zoveel minuten om te laten weten dat de mail nog steeds welkom is, waarbij maar weinig energie wordt verbruikt. In theorie zou het niet zoveel mogen uitmaken, push of fetch. Iets meer, maar niet zoveel meer. Je kunt rustig zeggen dat op push mn telefoon gewoon 2x zoveel verbruikt als op fetch.
Ik heb eigenlijk vrij weinig problemen met de batterijduur van m'n 4S (in vergelijking met m'n Galaxy S). Doe ongeveer even lang met een keer opladen (+- 24 uur) Heb wel de meeste dingen uit staan, alleen wifi staat altijd aan.
Lang geen updates hier, alsof er geen probleem is, ik kan niet wachten op de uitgave van 5.1 -- zijn er hier nog beta testers die goede ervaring kunnen delen? Ik lees er nog niet zoveel over, ook niet elders op het web. d
379468
Ik heb IOS 5.1 beta 2 en 3 gebruikt en bij beide had ik goeie batterijduur. Alleen nu met de opkomende jailbreak voor de de ios 5.0.1 neig ik weer terug te gaan naar 5.0.1
Ik mis SBSettings enorm, de mogelijkheid om met 1 klik functies uit te zetten is ideaal vind ik. Maja, ik zit nog te dubben..
Had met beta 3 5.1 3 dagen en 17 uur uit kunnen persen. De helft op EDGE only en de andere helft op 3G.
Laag tot middelmatig gebruik. Wat bellen, whatsapp, wekker en het uur checken en smsen. Zo een dingen
Laag tot middelmatig gebruik. Wat bellen, whatsapp, wekker en het uur checken en smsen. Zo een dingen
Wel grappig: ik merkte vanochtend (voor de 2e keer) dat het percentage van de batterij omhoog ging terwijl de telefoon uitstond. Ik heb hem uitgezet op 25% en 6 uur later zette ik hem aan en gaf hij 26% aan, zelfs na het netwerk gevonden te hebben en een app gedownload te hebben stond de batterij nog op 26%.
Draadloos opladen is al mogelijk?
Draadloos opladen is al mogelijk?

Ik ben van plan om over te stappen op een iphone, alleen het feit dat er nogal wat problemen zijn met de batterij houdt mij nog tegen.
Ik heb op dit moment een Samsung galaxy s2, hoe is de batterijduur van de iphone 4s vergeleken met mijn s2? Is het veel slechter? Of juist beter?
Als ik mijn s2 'smorgens uit de lader haal, dan heb ik aan het einde van de avond ongeveer 40-50% batterij over, dit met middelmatig tot zwaar gebruik(meer dan 2.5 uur scherm aan).
Ik heb op dit moment een Samsung galaxy s2, hoe is de batterijduur van de iphone 4s vergeleken met mijn s2? Is het veel slechter? Of juist beter?
Als ik mijn s2 'smorgens uit de lader haal, dan heb ik aan het einde van de avond ongeveer 40-50% batterij over, dit met middelmatig tot zwaar gebruik(meer dan 2.5 uur scherm aan).
Ik hoor daar verschillende verhalen over, de één zegt dat ie 2x per dag zijn Galaxy SII moet opladen, de ander heeft geen problemen. Nu zal dat natuurlijk aan het gebruik liggen (>2,5u scherm aan is geen zwaar gebruik...), dus als jij met jouw gebruik nog 40% over heb aan het eind van de dag, zou het heel goed kunnen, dat jij ook geen problemen gaat ondervinden met de 4S.
Maar ik zeg wel, zou kunnen ondervinden, want ik kan ook niet voorspellen wat voor 4S jij krijgt.
Binnenkort komt iOS5.1 uit, dan zal jij zeker een dag kunnen doorbrengen met je 4S.
Wat haalt iedereen eigenlijk voor tijden met iOS5.1? Want ik lees stand-by tijden vanaf 1 dag en meer, maar met wat voor gebruik erbij?
Ik haal max net geen 7u gebruik bij 12 a 13u stand-by.
Maar ik zeg wel, zou kunnen ondervinden, want ik kan ook niet voorspellen wat voor 4S jij krijgt.
Binnenkort komt iOS5.1 uit, dan zal jij zeker een dag kunnen doorbrengen met je 4S.
Wat haalt iedereen eigenlijk voor tijden met iOS5.1? Want ik lees stand-by tijden vanaf 1 dag en meer, maar met wat voor gebruik erbij?
Ik haal max net geen 7u gebruik bij 12 a 13u stand-by.
[ Voor 14% gewijzigd door RnB op 24-01-2012 09:46 ]
Anoniem: 149800
Als net je Iphone hebt doet de batterij het zowiezo wat minder, toen ik mijn 4S net had haalde ik net de dag (middel gebruik) dat kwam door de software de hardware en zeker door mij omdat ik er toen de hele dag mee bezig was.
Maar nu een paar maanden later haal ik geregeld de 3 dagen, zeker als ik veel thuis ben en geen 3G gebruik.
Maar nu een paar maanden later haal ik geregeld de 3 dagen, zeker als ik veel thuis ben en geen 3G gebruik.
Ik heb mijn iPhone al sinds de release en van begin tot eind (iOS5.0 en iOS5.0.1) was de accutijd gewoon bagger. Dus hoe je daar bij komt... Heb daar ook nog nooit van gehoord dat een accu een inlooptijd heeft van een aantal maanden, hooguit een aantal cycles.
Dan zal ik wel een andere Iphone hebben zeker
Ik kan er niets anders van maken. Ik haalde in de eerste weken de dag niet eens door, en nu tussen de 1,5 en 3 dagen. Ik heb hem ook sinds de release (iOS5.0 en iOS5.0.1)

Ik kan er niets anders van maken. Ik haalde in de eerste weken de dag niet eens door, en nu tussen de 1,5 en 3 dagen. Ik heb hem ook sinds de release (iOS5.0 en iOS5.0.1)
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 149800 op 24-01-2012 10:50 ]
Door middel van een jailbreak heb ik SBSettings kunnen installeren. Hiermee valt 3G onafhankelijk uit te schakelen.
Ik had mijn 4S volledig opgeladen, en alle diensten uitgeschakeld:
- Wifi uit
- 3G uit
- Data uit
- Bluetooth uit
- GPS uit
... En met deze settings was mijn 4S na ruim 9 uur van de lader nog steeds op 100%. Toch wel blij mee!
Niet dat het uitschakelen van alle settings een redelijke oplossing is, maar als het moet kan je erg lang bereikbaar zijn wanneer er geen stroom voor handen is.
Ik had mijn 4S volledig opgeladen, en alle diensten uitgeschakeld:
- Wifi uit
- 3G uit
- Data uit
- Bluetooth uit
- GPS uit
... En met deze settings was mijn 4S na ruim 9 uur van de lader nog steeds op 100%. Toch wel blij mee!
Niet dat het uitschakelen van alle settings een redelijke oplossing is, maar als het moet kan je erg lang bereikbaar zijn wanneer er geen stroom voor handen is.
Ik haal 9 uur en nog steeds 100% met 3G, wifi en data aan en 11 uur met 99%.
Ik wacht nog op de officiële versie van 5.1, ik draai nu nog op 5.0.0
S'nachts zet ik hem uit, gebruik hem dan toch niet. Op deze manier kan ik minimaal 2 dagen (07:00 - 23:00 ongeveer) doen met de batterij. nieuwsapps gebruiken (ook op 3G) agenda bijwerken, mailtjes versturen en wat spelletjes enzo. redelijk normaal gebruik zou ik zo zeggen.
Over het algemeen haal ik 3 dagen met een lading op deze manier. laatste lading haalde 4 dagen met 5,5 tot 6 uur gebruik. (en snachts dus uit)
Ik wacht nog op de officiële versie van 5.1, ik draai nu nog op 5.0.0
S'nachts zet ik hem uit, gebruik hem dan toch niet. Op deze manier kan ik minimaal 2 dagen (07:00 - 23:00 ongeveer) doen met de batterij. nieuwsapps gebruiken (ook op 3G) agenda bijwerken, mailtjes versturen en wat spelletjes enzo. redelijk normaal gebruik zou ik zo zeggen.
Over het algemeen haal ik 3 dagen met een lading op deze manier. laatste lading haalde 4 dagen met 5,5 tot 6 uur gebruik. (en snachts dus uit)
Wat een belachelijk goede tijd -- ik kan (herhaling van wens) niet wachten op die update en hoop dat het voor mij gaat uitmaken, het verbruik is bij mij zeer droevig door het phantom battery iphone 4s verbruik waarover via google meer te lezen is. Begrijpen doe ik het niet -- een bekende heeft bijvoorbeeld met alles aan er totaal geen last van. Anders moet ie toch retour
Anoniem: 442595
Wat een groot topic zeg.kben em helemaal aan het doorlezen en zit nog maar aan pagina 4 
ff mijn bevindingen
ik heb mijn Iphone 4S Black nu een week. De eerste dagen was hij inderdaad al snel leeg. Wat vrij normaal is omdat je contstant bezig bent met je smartphone (apps downloaden, instellingen instellen, Wifi aan enz)
De eerste dagen heb ik hem ook nooit laten leeglopen tot 0% Omdat ik anders de volgende dag niet zo doorkomen. Ik heb eens eenmaal een verbruik gehad van 91% naar 33% terwijl ik sliep. ik had toen locatievoorzieningen aanstaan (purper pijltje bonvaan in scherm)
Eergisteren heb ik mijn iphone helemaal laten plat gaan tot hij uitviel. Tijdens de nacht opgeladen.
25/01/12 (4h45) van de stekker op 100%
* iOS 5.0.1
* Icloud uit
* Locatie voorzieningen uit (find my iPhone staat wel aan)
* bluethooth uit
* pushberichten uit. (enkel voor mails, berichten en oproepen aan)
* helderheid scherm zeer laag. (pas automatich aan ingeschakeld)
* Wifi en 3G altijd uit als ik het niet nodig heb! (dit verbruikt ook heel wat vermoed ik)
* Alle apps in de achtergrond gesloten als er veel openstonden
* Tijdens de nacht in Flight modus gezet, (ik moet voor niemand bereikbaar zijn)
=> Wat heb ik allemaal gedaan?
* Apps gedownload, +/-15 sms verstuurd, +/-10min gebeld, redelijk wat gesurft (daarna telkens 3G of wifi uitgezet), regematig mails gecheckt, +/-1.5u games gepeeld, 3tal youtube filmpjes gezien, enkele foto's genomen.
=>Situatie nu
* Batterij : 24%
* Gebruik : 7u35min
* Stand-By: 1dag 8u
Niet slecht vind ik dan zelf. Ik begrijp de frustratie van sommigen wel. Omdat je niet komt aan de vooropgestelde tijden van Apple.
Maar anderzijds is het wel geen gewone gsm waar je enkel maar met belt, sms't en soms surft.
Dit is toch volkomen normaal dat een iphone meer verbruikt. Het is bijna haast een computer waar je alles mee kan. Dingen zoals locatievoorzieningen vind ik helemaal overbodig, dus waarom laten aanstaan? (veel verbruik, zie hierboven). Net zoals Wifi en 3G, zet dit telkens uit en je verbruikt ook al best wat minder vermoed ik.
Al bij al was ik eerst ook bang dat ik een probleem had, maar ik ben best tevreden met mijn verbruik. Ik lees ook soms dat je batterij iets beter word na enkele keren opladen.
Klein vraagje
Wat is het beste?
Je iPhone regelmatig bijladen of het telkens tot 0% laten gaan.
ff mijn bevindingen
ik heb mijn Iphone 4S Black nu een week. De eerste dagen was hij inderdaad al snel leeg. Wat vrij normaal is omdat je contstant bezig bent met je smartphone (apps downloaden, instellingen instellen, Wifi aan enz)
De eerste dagen heb ik hem ook nooit laten leeglopen tot 0% Omdat ik anders de volgende dag niet zo doorkomen. Ik heb eens eenmaal een verbruik gehad van 91% naar 33% terwijl ik sliep. ik had toen locatievoorzieningen aanstaan (purper pijltje bonvaan in scherm)
Eergisteren heb ik mijn iphone helemaal laten plat gaan tot hij uitviel. Tijdens de nacht opgeladen.
25/01/12 (4h45) van de stekker op 100%
* iOS 5.0.1
* Icloud uit
* Locatie voorzieningen uit (find my iPhone staat wel aan)
* bluethooth uit
* pushberichten uit. (enkel voor mails, berichten en oproepen aan)
* helderheid scherm zeer laag. (pas automatich aan ingeschakeld)
* Wifi en 3G altijd uit als ik het niet nodig heb! (dit verbruikt ook heel wat vermoed ik)
* Alle apps in de achtergrond gesloten als er veel openstonden
* Tijdens de nacht in Flight modus gezet, (ik moet voor niemand bereikbaar zijn)
=> Wat heb ik allemaal gedaan?
* Apps gedownload, +/-15 sms verstuurd, +/-10min gebeld, redelijk wat gesurft (daarna telkens 3G of wifi uitgezet), regematig mails gecheckt, +/-1.5u games gepeeld, 3tal youtube filmpjes gezien, enkele foto's genomen.
=>Situatie nu
* Batterij : 24%
* Gebruik : 7u35min
* Stand-By: 1dag 8u
Niet slecht vind ik dan zelf. Ik begrijp de frustratie van sommigen wel. Omdat je niet komt aan de vooropgestelde tijden van Apple.
Maar anderzijds is het wel geen gewone gsm waar je enkel maar met belt, sms't en soms surft.
Dit is toch volkomen normaal dat een iphone meer verbruikt. Het is bijna haast een computer waar je alles mee kan. Dingen zoals locatievoorzieningen vind ik helemaal overbodig, dus waarom laten aanstaan? (veel verbruik, zie hierboven). Net zoals Wifi en 3G, zet dit telkens uit en je verbruikt ook al best wat minder vermoed ik.
Al bij al was ik eerst ook bang dat ik een probleem had, maar ik ben best tevreden met mijn verbruik. Ik lees ook soms dat je batterij iets beter word na enkele keren opladen.
Klein vraagje
Wat is het beste?
Je iPhone regelmatig bijladen of het telkens tot 0% laten gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 442595 op 26-01-2012 13:59 ]
Ja, met 3G uit en geen pushberichten oid. houdt iedere iPhone het met gemak een week lang vol. Probeer nu eens met push mail en 3G.Zuttasoxx schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:31:
De ios 5.1 beta 3 lijkt wel een godsgeschenk. Ik heb direct 3G uitgezet en enkel edge data. Na het installeren heb ik de volgende stappen gedaan eer ik dit resultaat krijg.
- Installeren beta 3 5.1
- backup erop gezet zodat al mijn applicaties er waren
- 2 x device gereset tot ik kon kiezen dat ik als nieuwe telefoon kon configureren (al je apps en mails en berichten blijven)
- de onnodige locatieservices uitschakelen
- batterij laten leeglopen tot hij vanzelf afsluit
- Batterij volledig opgeladen
Resultaat momenteel: 15u37 min standby, 41 min usage (waaronder 20 min gebeld met viber), 92% batterij over.
De phantom usage lijkt me haast nihil. Al bij al zal je gewoon veel meer plezier hebben aan je telefoon met 5.1 zo lijkt het me.
Bovendien moet je niet vanaf 100% meten aangezien dit onbetrouwbaar is. De batterij gaat als het ware tot 103-105% ipv 100%. Als je iets wilt meten moet je eigenlijk vanaf 99% of lager meten. Anders zegt het nog niks.
Zo haal ik bijv. 4:30 met 15 minuten gebruik met nog 100%, dit is duidelijk niet betrouwbaar.
Zo haal ik bijv. 4:30 met 15 minuten gebruik met nog 100%, dit is duidelijk niet betrouwbaar.
@olifire
Denk dat je gelijk hebt. Mijn iPhone 4s 64GB enkele weken oud, de eerste weken moet je wat laten voorbijgaan om de batterij te testen. Vorige woensdagnacht de iPhone opgeladen, ik werd wakker en keek naar het % en deze stond op 99. De iPhone losgekoppeld en na enkele minuten weer aan de lader gehangen. Na een goed halfuur stond deze op 100%. Heb dan wifi, mobile data uitgeschakeld en bluetooth ook. Van 8 uur 's morgens tot 3 uur in de namiddag had ik 100% na een paar sms gekregen te hebben en er één verstuurd. Dit was 7 uur aan 100% daarna daalde het. Toen heb ik wel alles daarna terug ingeschakeld. En had nog voldoende tot gisterenavond. Dus denk ook dat 100% batterijgebruik een getal is die Apple zolang mogelijk op de display wilt laten staan. 99% en andere waardes houden nooit zolang hun waarde.
Maar ben wel tevreden over het batterijverbruik, zelfs bij intens gebruik kom je zeker een dag toe. Het is ook wel niet de bedoeling om alles uittezetten want waarom heb je dan de beste smarthphone !
Denk dat je gelijk hebt. Mijn iPhone 4s 64GB enkele weken oud, de eerste weken moet je wat laten voorbijgaan om de batterij te testen. Vorige woensdagnacht de iPhone opgeladen, ik werd wakker en keek naar het % en deze stond op 99. De iPhone losgekoppeld en na enkele minuten weer aan de lader gehangen. Na een goed halfuur stond deze op 100%. Heb dan wifi, mobile data uitgeschakeld en bluetooth ook. Van 8 uur 's morgens tot 3 uur in de namiddag had ik 100% na een paar sms gekregen te hebben en er één verstuurd. Dit was 7 uur aan 100% daarna daalde het. Toen heb ik wel alles daarna terug ingeschakeld. En had nog voldoende tot gisterenavond. Dus denk ook dat 100% batterijgebruik een getal is die Apple zolang mogelijk op de display wilt laten staan. 99% en andere waardes houden nooit zolang hun waarde.
Maar ben wel tevreden over het batterijverbruik, zelfs bij intens gebruik kom je zeker een dag toe. Het is ook wel niet de bedoeling om alles uittezetten want waarom heb je dan de beste smarthphone !
@ferre40: Bij gaat het toch iets anders met de 100% indicatie. Zojuist de 4S van de lader gehaald. Indicatie was 100%. De 4S stond op vliegtuigmodes. Deze heb ik gelijk uitgezet zodat alles beschikbaar was (3G en wifi). Even mail gecheckt en nieuws gelezen (bij elkaar niet meer dan een minuut of 4 a 5) maar daarna stond hij toch al weer op 97%.
Ik ga dit nogmaals testen maar nu wanneer hij officieel geladen wordt via itunes op de mac. Zoals ik al eerder aangaf krijg ik dan een stekkertje te zien in het batterij icoontje op de 4S wanneer hij geheel geladen is. Ik heb toch het gevoel dat er een verschil in volledige lading zit.
Laatste gebruikscijfers: Standby 1 dag en 5 uur, gebruikt 6 uur en 43 minuten.
Ik ga dit nogmaals testen maar nu wanneer hij officieel geladen wordt via itunes op de mac. Zoals ik al eerder aangaf krijg ik dan een stekkertje te zien in het batterij icoontje op de 4S wanneer hij geheel geladen is. Ik heb toch het gevoel dat er een verschil in volledige lading zit.
Laatste gebruikscijfers: Standby 1 dag en 5 uur, gebruikt 6 uur en 43 minuten.
Wat mij zonet opviel is dat als de telefoon oplaadt op een gegeven moment de standby en gebruiks meter weer op 0 komt te staan. Dit is heel normaal, als dit gebeurt op 100%. Bij mij stond de batterij echter pas op 91% en toch stond de gebruiksmeter alweer op 0 minuten...
Betekent dit dat mijn batterij minimaal 9% meer capaciteit heeft dan de telefoon weergeeft? (ik heb niet opeens meer dan 1420 mAh natuurijk
)
Betekent dit dat mijn batterij minimaal 9% meer capaciteit heeft dan de telefoon weergeeft? (ik heb niet opeens meer dan 1420 mAh natuurijk
In december rechtstreeks bij Apple een iPhone 4s gekocht. Stond al 5.0.1 op. Enkele weken ging alles goed met de batterij, maar vorige week ging het ineens mis. Zelfs als ik de telefoon helemaal niet gebruikte, liep hij in minder dan 24 uur leeg. Ook ik had last van "phantom usage". Heb alle instructies/tips opgevolgd die er zo op fora te vinden zijn (push uitzetten, location uitzetten, achtergrondprocessen uitschakelen, en uiteindelijk een format/reset. Het haalde niets uit.
Ik heb Apple gebeld, mijn verhaal gedaan, en de Apple-medewerker bood al snel aan om mijn toestel ter reparatie in te nemen en dat waarschijnlijk de batterij vervangen zou worden. Ik vroeg nog: "Is het geen software-probleem? Moet ik niet gewoon wachten op 5.0.2 of 5.1?", maar hij bleef erbij dat hij vermoedde dat het de batterij was.
Gisteren is hij opgehaald door UPS, en nu zie ik al in de "repair status" staan dat ik een "replacement" toegestuurd krijg.
Wat raar dat ik hier in dit topic lees dat anderen met exact dezelfde problemen wel van Apple moeten wachten op een software-update.
Ik heb Apple gebeld, mijn verhaal gedaan, en de Apple-medewerker bood al snel aan om mijn toestel ter reparatie in te nemen en dat waarschijnlijk de batterij vervangen zou worden. Ik vroeg nog: "Is het geen software-probleem? Moet ik niet gewoon wachten op 5.0.2 of 5.1?", maar hij bleef erbij dat hij vermoedde dat het de batterij was.
Gisteren is hij opgehaald door UPS, en nu zie ik al in de "repair status" staan dat ik een "replacement" toegestuurd krijg.
Wat raar dat ik hier in dit topic lees dat anderen met exact dezelfde problemen wel van Apple moeten wachten op een software-update.
Ja idd, opmerkelijk, ik dien te wachten op de update en volgens mij zijn er anderen die het toestel hebben gewisseld (tot meerdere keren toe) en het probleem houden, keep us posted met jouw bevindingen!
Hoop iig dat die update zsm komt..
Hoop iig dat die update zsm komt..
Als je wilt kun je het toestel altijd bij Apple aanbieden ter reparatie.
Die reparateurs kijken vaak niet eens naar de klacht en ruilen het toestel zo om. Lijkt me niet het probleem. De accu ook niet, dan zouden toch veel meer mensen last moeten hebben.
Op dit moment doe ik een dag én nacht én ochtend met normaal gebruik. Ga ik 's morgens op pad en gebruik ik wel veel sociale media, camera, bellen, sms'en en iPod, dan is het aan het eind van de dag: basta.
Ik wacht nog even op iOS 5.1 en anders gaat íe gewoon naar Apple.
Die reparateurs kijken vaak niet eens naar de klacht en ruilen het toestel zo om. Lijkt me niet het probleem. De accu ook niet, dan zouden toch veel meer mensen last moeten hebben.
Op dit moment doe ik een dag én nacht én ochtend met normaal gebruik. Ga ik 's morgens op pad en gebruik ik wel veel sociale media, camera, bellen, sms'en en iPod, dan is het aan het eind van de dag: basta.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Het is puur een software probleem hoor. Dat Apple je een ander exemplaar geeft met dezelfde software gaat je probleem niet oplossen.THE_BASE schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:05:
Als je wilt kun je het toestel altijd bij Apple aanbieden ter reparatie.
Mijn batterij van mijn 4S deed het sinds ik hem kocht (9 december) prima, maar sinds een crash waarbij ik hem niet kon uitzetten en hij maar bleef proberen te rebooten werd dat ding zo heet, echt niet normaal. En ik kon er niks tegen doen want ik moest een tentamen maken en dat ding kon niet uit. Ik voelde hem door mijn broekzak heen helemaal heet tegen mijn been aan. Toen ik thuis was heb ik hem hersteld in iTunes en ik dacht dat de ellende over was.
Sindsdien gaat mijn batterij enorm kort mee, 20 minuutjes in de trein muziek luisteren zonder verder apps of locatievoorzieningen aan te hebben kost opeens 35 procent batterij in plaats van niet eens 1 procent. Ik kom echt de dag niet meer door met dit ding. Ik ben echt geen techneut maar dit lijkt me een hardwarematig probleem en ik moet dus naar de winkel, klopt dat?
Hebben nog meer mensen hier ervaringen mee? Als ik zelf de batterij laat verwisselen dan vervalt mijn garantie, toch? Het laatste wat ik wil is dat ding 6 weken kwijt en met een rare geleende ouwe lg klapmobiel zitten of zo.
Sindsdien gaat mijn batterij enorm kort mee, 20 minuutjes in de trein muziek luisteren zonder verder apps of locatievoorzieningen aan te hebben kost opeens 35 procent batterij in plaats van niet eens 1 procent. Ik kom echt de dag niet meer door met dit ding. Ik ben echt geen techneut maar dit lijkt me een hardwarematig probleem en ik moet dus naar de winkel, klopt dat?
Hebben nog meer mensen hier ervaringen mee? Als ik zelf de batterij laat verwisselen dan vervalt mijn garantie, toch? Het laatste wat ik wil is dat ding 6 weken kwijt en met een rare geleende ouwe lg klapmobiel zitten of zo.
[ Voor 12% gewijzigd door tahomas op 02-02-2012 18:59 ]
Kreeg al na 2 dagen via UPS de "replacement". Geen batterijproblemen (al zegt dat niet zo veel want de vorige kreeg ook pas na een maand batterijproblemen) maar wel een geel scherm. Deze gaat dus zsm retour. Bah wat een gezeur.
Extreme hitte is inderdaad heel slecht voor een batterij. Neem dus ook nooit je ding mee in een sauna.tahomas schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:58:
Mijn batterij van mijn 4S deed het sinds ik hem kocht (9 december) prima, maar sinds een crash waarbij ik hem niet kon uitzetten en hij maar bleef proberen te rebooten werd dat ding zo heet, echt niet normaal. En ik kon er niks tegen doen want ik moest een tentamen maken en dat ding kon niet uit. Ik voelde hem door mijn broekzak heen helemaal heet tegen mijn been aan. Toen ik thuis was heb ik hem hersteld in iTunes en ik dacht dat de ellende over was.
Laten omwisselen lijkt me.
heey iedereen,
Ik koop binnenkort een Iphone 4s, 't is enkel nog wachten op mijn studietoelage. :-)
Toch loop ik al een hele tijd met dat ding in gedachten: informatie opzoeken, reviews en topics lezen, filmpjes kijken,...
Wat mij natuurlijk zorgen baart zijn die batterijproblemen, maar ik lees hier nu over beta 3 van ios 5.1. Sommigen hebben die blijkbaar en anderen niet?
mijn vraag is: is die voor iedereen beschikbaar? zo nee, hoe kom je dan in aanmerking voor die beta.
bedankt voor jullie hulp!
Ik koop binnenkort een Iphone 4s, 't is enkel nog wachten op mijn studietoelage. :-)
Toch loop ik al een hele tijd met dat ding in gedachten: informatie opzoeken, reviews en topics lezen, filmpjes kijken,...
Wat mij natuurlijk zorgen baart zijn die batterijproblemen, maar ik lees hier nu over beta 3 van ios 5.1. Sommigen hebben die blijkbaar en anderen niet?
mijn vraag is: is die voor iedereen beschikbaar? zo nee, hoe kom je dan in aanmerking voor die beta.
bedankt voor jullie hulp!
Anoniem: 444715
Hey luitjes A big problem here! heb sinds 3 dagen mijn Iphone 4s 16 gb.Het is me bekend dat apple niet bekend staat om zijn geweldige batterij capaciteit maar wat mij gebeurt is wel heel bizar(denk ik).Na natuurlijk gelijk de boel aan de lader te leggen en flink de gsm te ontdekken heeft een vriend van me JB toegepast, met heerlijke nuttig apps waaronder SB settings. Gisteren de gsm VOLLEDIG laten ontladen dmv een film afspelen, dus vanmorgen stond de batterij op 100% LET OP!!
08.00-100%
08.20-98%
08.45-96%
09.20-92%
09.33-91%
09.40-89%
09.58-87%
10.01-86% enz,enz Er gaat gewoon elke 8/10 minuten 1% van de batterij capaciteit af.(met en zonder sim kaart)
. Let wel; ALLES STAAT UIT! ik heb geen apps op de achtergrond draaien, push van alles staat uit,tooth uit, zelfs 3g staat uit! Heb heel inet al afgezocht voor tips en die heb ik ALLEMAAL uitgevoerd. Nu hoop ik dat het idd zo is dat de batterij naar mate de tijd vordert idd beter word, al vind ik dat een vreemd verhaal.. Wie kan me AUB HELPEN?!?!?
groetjes Cucca
08.00-100%
08.20-98%
08.45-96%
09.20-92%
09.33-91%
09.40-89%
09.58-87%
10.01-86% enz,enz Er gaat gewoon elke 8/10 minuten 1% van de batterij capaciteit af.(met en zonder sim kaart)
. Let wel; ALLES STAAT UIT! ik heb geen apps op de achtergrond draaien, push van alles staat uit,tooth uit, zelfs 3g staat uit! Heb heel inet al afgezocht voor tips en die heb ik ALLEMAAL uitgevoerd. Nu hoop ik dat het idd zo is dat de batterij naar mate de tijd vordert idd beter word, al vind ik dat een vreemd verhaal.. Wie kan me AUB HELPEN?!?!?
groetjes Cucca
Zo te lezen is het na de JB gebeurd, dus ik zou zeggen, restore je iPhone, kijk hoe het dan met de accu gesteld is en JB dat ding daarna eventueel opnieuw.
Dat gele verdwijnt vanzelf...Krizna schreef op zondag 05 februari 2012 @ 15:23:
Kreeg al na 2 dagen via UPS de "replacement". Geen batterijproblemen (al zegt dat niet zo veel want de vorige kreeg ook pas na een maand batterijproblemen) maar wel een geel scherm. Deze gaat dus zsm retour. Bah wat een gezeur.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Nee, ik schreef dat alleen om aan te geven dat ie JB heeft gehad en dat ik dat gebruik om het dataverbruik ed zoveel mogelijk te reduceren... maar denk je dat JB de grote oorzaak is??
TNX gr. Cucca
TNX gr. Cucca
RnB schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:50:
Zo te lezen is het na de JB gebeurd, dus ik zou zeggen, restore je iPhone, kijk hoe het dan met de accu gesteld is en JB dat ding daarna eventueel opnieuw.
Dunno. Het zou kunnen, zeker weet ik het niet.
Daarom zou ik eerst uitsluiten dat het hardwarematig is door je iPhone te herstellen.
Daarom zou ik eerst uitsluiten dat het hardwarematig is door je iPhone te herstellen.
Ik had geen batery problemen totdat ik de aanbiedersupdate kreeg van kpn. versie 11.1
Accu gaat veel sneller leeg. Meestal had ik eind van de dag nog 50-60% nu eindig ik met ongeveer 30%
Ik ga de boel restoren in de hoop dat ik op een andere aanbiedersversie terrug kom.
Accu gaat veel sneller leeg. Meestal had ik eind van de dag nog 50-60% nu eindig ik met ongeveer 30%
Ik ga de boel restoren in de hoop dat ik op een andere aanbiedersversie terrug kom.
Ik irriteer me eigenlijk aan het lange wachten op die veelbelovende update van Apple (iOS 5.1) die het probleem van leeglopende batterijen moet gaan verhelpen, dat bepaald of mijn telefoon terug naar Apple gaat of niet..
tussendoor heb ik nog bedacht dat het aan de micro sim kaart kan liggen, nieuwe features die stroom lekken, dus heb ik een prepaid sim kaart naar micro sim geknipt en overnacht in de iPhone laten liggen; met als resultaat dat telefoon ook ruim 40% over een nachtje liggen van de batterij leeg trekt..
mocht niet baten dus
balen
tussendoor heb ik nog bedacht dat het aan de micro sim kaart kan liggen, nieuwe features die stroom lekken, dus heb ik een prepaid sim kaart naar micro sim geknipt en overnacht in de iPhone laten liggen; met als resultaat dat telefoon ook ruim 40% over een nachtje liggen van de batterij leeg trekt..
mocht niet baten dus
balen
Anoniem: 444817
ik lees en lees en lees en natuurlijk heb ik niet alles gelezen.
maar ik zie niks over dat mensen alles uit hebben staan wat ze hebben opgestart.
want als je een app start en dan "afsluit" dan staat de app nog steeds aan.
Dus als je facebook, twitter, camera bla bla bla heb gebruikt, dan staat dit nog steeds aan als je het niet meer gebruikt. dit moet je ook daadwerkelijk uitzetten.
ik heb begrepen van vrienden en van andere internet pagina's dat dit 30% kan schelen op je batterij.
Want ondanks je niks met je tel doet, gebruikt ie nog steeds stroom.
dus mssn is dit een oplossing voor sommige mensen.
Want waarom zou je 3G wifi, push en al die dingen uit zetten op de iphone, daar heb je hem toch voor gekocht.
want dan hadden ze net zo goed een dood gewone telefoon kunnen kopen als alles toch uit moet.
En 1 dag doen met een telefoon vind ik meer dan normaal.
me blackberry 9870 ging bij het begin ook net een dag mee, nu naar maanden hebben gaat ie zelf 3 dagen mee met het zelfde gebruik. vraag me niet hoe en dit heb ik vaker gehad met mobieltjes ( smartphones )
maar geloof wel dat er wat iphones rond lopen met een issue.
let me know if it worked..!!
maar ik zie niks over dat mensen alles uit hebben staan wat ze hebben opgestart.
Dus als je facebook, twitter, camera bla bla bla heb gebruikt, dan staat dit nog steeds aan als je het niet meer gebruikt. dit moet je ook daadwerkelijk uitzetten.
ik heb begrepen van vrienden en van andere internet pagina's dat dit 30% kan schelen op je batterij.
Want waarom zou je 3G wifi, push en al die dingen uit zetten op de iphone, daar heb je hem toch voor gekocht.
want dan hadden ze net zo goed een dood gewone telefoon kunnen kopen als alles toch uit moet.
me blackberry 9870 ging bij het begin ook net een dag mee, nu naar maanden hebben gaat ie zelf 3 dagen mee met het zelfde gebruik. vraag me niet hoe en dit heb ik vaker gehad met mobieltjes ( smartphones )
ja, nee, dit is inderdaad een inkopper en maakt helaas niets uit -- sommigen van ons, waaronder ik, hebben helemaal niets geïnstalleerd en ook niets draaien op de achtergrond en toch slurpt de batterij helemaal leeg..Anoniem: 444817 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 09:37:
er staat hier op dit forum ergens ook een link waar beschreven wordt dat het sluiten van apps trouwens weinig soelaas biedt; ik kan de link zo 123 niet vinden..
Zoals ik al in min bericht schreef, ALLES staat uit dus zeker de eerder geopende apps, want dat is het eerste wat je normaal gesproken uit zou zetten als je batterij verlies hebt!MAAR..... Heb gisteren het mail account er af gegooid(die op handmatig stond trouwens) en sindsdien gaat het goed! heb hem gisteren tot 100% opgeladen weer en om 16.00 eraf gehaald en ik zit nu op 35% na een avondje flink wordfeuden! DUS GOOI JE MAIL ER AF! dat scheelt mega batterij!
Anoniem: 444817 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 09:37:
Ja, ik zelf heb nog geen iphone, maar ben wel druk bezig met het probleem, aangezien ik vanaf vandaag me iphone kan halen bij vodafone.Anoniem: 444715 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 10:44:
Zoals ik al in min bericht schreef, ALLES staat uit dus zeker de eerder geopende apps, want dat is het eerste wat je normaal gesproken uit zou zetten als je batterij verlies hebt!MAAR..... Heb gisteren het mail account er af gegooid(die op handmatig stond trouwens) en sindsdien gaat het goed! heb hem gisteren tot 100% opgeladen weer en om 16.00 eraf gehaald en ik zit nu op 35% na een avondje flink wordfeuden! DUS GOOI JE MAIL ER AF! dat scheelt mega batterij!
[...]
Maar door dit probleem zit ik erg te twijfelen of ik wel me iphone moet halen.
verder vind ik de samsung een speelgoed telefoon, maar wel snel en hij werkt tot zekere zin goed
Alleen ik vind hem lelijk en te licht.
en de iphone is gewoon moooooi en het besturingssysteem werkt gewoon vlekkeloos.
dus ondanks ik geen iphone heb, wil ik toch weten en bekijken hoe je dit probleem kan oplossen.
want om nou alles uit te zetten ( 3g en die dingen ) vind ik onzin. waarom zou ik dan een iphone kopen als alles uit moet
hahaha uberheupt iets 123 vinden in deze gesprekken is al moeilijk. heb er zelf al aantal gelezen en het zijn er veeeeeel.Anoniem: 148114 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 10:41:
[...]
ja, nee, dit is inderdaad een inkopper en maakt helaas niets uit -- sommigen van ons, waaronder ik, hebben helemaal niets geïnstalleerd en ook niets draaien op de achtergrond en toch slurpt de batterij helemaal leeg..
er staat hier op dit forum ergens ook een link waar beschreven wordt dat het sluiten van apps trouwens weinig soelaas biedt; ik kan de link zo 123 niet vinden..
en ja elke beetje helpt, maar vraag me echt af hoe dit nou komt.
aangezien de 1 er erg last van heeft en juist de ander helemaal niet en dan dat met de zelfde telefoon.
is het mssn toch niet hardware ?
Gewoon halen, ik heb hem sinds releasedate en heb geen moment echt op batterijverbruik gelet en haal standaard 2 werkdagen (dag 1 's ochtends van de lader, dag 2 's avonds er weer aan). Zelfs met zwaar gebruik (3 a 4 uur skype op een dag) haal ik het einde van de dag zonder problemen. Problemen zijn er echt niet met iedere 4S.Anoniem: 444817 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 11:16:
[...]
Ja, ik zelf heb nog geen iphone, maar ben wel druk bezig met het probleem, aangezien ik vanaf vandaag me iphone kan halen bij vodafone.
Maar door dit probleem zit ik erg te twijfelen of ik wel me iphone moet halen.
verder vind ik de samsung een speelgoed telefoon, maar wel snel en hij werkt tot zekere zin goed
Alleen ik vind hem lelijk en te licht.
en de iphone is gewoon moooooi en het besturingssysteem werkt gewoon vlekkeloos.
dus ondanks ik geen iphone heb, wil ik toch weten en bekijken hoe je dit probleem kan oplossen.
want om nou alles uit te zetten ( 3g en die dingen ) vind ik onzin. waarom zou ik dan een iphone kopen als alles uit moet
hahahaha, ja ik hoop ook echt dat het zo is als ik hem haal dat hij gewoon lekker werkt.Sander schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 11:27:
[...]
Gewoon halen, ik heb hem sinds releasedate en heb geen moment echt op batterijverbruik gelet en haal standaard 2 werkdagen (dag 1 's ochtends van de lader, dag 2 's avonds er weer aan). Zelfs met zwaar gebruik (3 a 4 uur skype op een dag) haal ik het einde van de dag zonder problemen. Problemen zijn er echt niet met iedere 4S.
en gelukkig ben ik ook niet echt een "Zware" gebruiker zo als men dat hier noemt.
ook al vraag ik me af wat het precies inhoud, denk dat dit pp verschillend is.
ben iemand die whats app, smsjes zo nu en dan verstuurd en lekker van gamen houd, zo als wordfeut (als ik het goed schrijf ) ken het spel net pas. krijg je he met een blackberry hahaha takkeding.
maar ik neem het voor een 1 jaar met 1400 mb en kost me gewoon 300 euro totaal en 65 euro per maand.
maar het is de moeite waard hoop ik !
Je bent wel heel makkelijk met zeggen dat er helemaal niks is, je zegt ook niet of je op Wi-Fi zit of op 3G. Met 3G aan de hele dag, Skype en wat dan ook red je het niet 2 dagen, want 3G zuipt de batterij leeg zoals op elk ander toestellen. Problemen zijn er alleen als mensen het maken, een toestel met betere specificaties dan de iPhone 4 zal altijd korter zijn in batterij duur.Sander schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 11:27:
[...]
Gewoon halen, ik heb hem sinds releasedate en heb geen moment echt op batterijverbruik gelet en haal standaard 2 werkdagen (dag 1 's ochtends van de lader, dag 2 's avonds er weer aan). Zelfs met zwaar gebruik (3 a 4 uur skype op een dag) haal ik het einde van de dag zonder problemen. Problemen zijn er echt niet met iedere 4S.
kan je skype zonder 3 g ?Caneezy schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 14:51:
[...]
Je bent wel heel makkelijk met zeggen dat er helemaal niks is, je zegt ook niet of je op Wi-Fi zit of op 3G. Met 3G aan de hele dag, Skype en wat dan ook red je het niet 2 dagen, want 3G zuipt de batterij leeg zoals op elk ander toestellen. Problemen zijn er alleen als mensen het maken, een toestel met betere specificaties dan de iPhone 4 zal altijd korter zijn in batterij duur.
Sorry hoor, maar je projecteert nu je eigen ervaringen op alle 4GS-en. Volgens mij zijn er ook genoeg 4GS gebruikers die geen problemen hebben. Die van mij doet het in ieder geval zonder problemen een dag of 3 (beetje browsen, mailen, gamen) met 3G gewoon aan.Caneezy schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 14:51:
[...]
Je bent wel heel makkelijk met zeggen dat er helemaal niks is, je zegt ook niet of je op Wi-Fi zit of op 3G. Met 3G aan de hele dag, Skype en wat dan ook red je het niet 2 dagen, want 3G zuipt de batterij leeg zoals op elk ander toestellen. Problemen zijn er alleen als mensen het maken, een toestel met betere specificaties dan de iPhone 4 zal altijd korter zijn in batterij duur.
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
Sorry maar waar zie jij dat ik zeg dat er problemen zijn met de 4S? Als je goed leest zie je dat ik zeg dat mensen problemen maken die er niet bestaan. Het is heel normaal dat de batterij met 3G aan sneller op raakt dan met Wi-Fi, zelf ik heb dit gemerkt. Op Wi-Fi kan ik van alles doen voor bijna 2 dagen, met 3G lukt mij dat net 1 dag.cornelisprul schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 16:54:
[...]
Sorry hoor, maar je projecteert nu je eigen ervaringen op alle 4GS-en. Volgens mij zijn er ook genoeg 4GS gebruikers die geen problemen hebben. Die van mij doet het in ieder geval zonder problemen een dag of 3 (beetje browsen, mailen, gamen) met 3G gewoon aan.
Sorry, maar ik heb echt een probleem met mijn 4s en dat heb ik niet aan mezelf te danken :-) Ik kan het alleen maar herhalen hier; 40% van de batterij is een nacht verdwenen, terwijl ik geen enkele app ook maar heb geïnstalleerd en geen enkele instelling heb opgegeven en dat na een volledige herinstallatie van iOS. Na 8 uur onaangeroerd in standbye laten liggen geeft ie aan dat mijn gebruikstijd toch 6 uur en 20 minuten is.. iets slurpt tijdens mijn slaap de batterij helemaal leeg ;-)Caneezy schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:05:
[...]
Sorry maar waar zie jij dat ik zeg dat er problemen zijn met de 4S? Als je goed leest zie je dat ik zeg dat mensen problemen maken die er niet bestaan. Het is heel normaal dat de batterij met 3G aan sneller op raakt dan met Wi-Fi, zelf ik heb dit gemerkt. Op Wi-Fi kan ik van alles doen voor bijna 2 dagen, met 3G lukt mij dat net 1 dag.
Mijn batterij probleem is inmiddels verholpen. Ik had sinds een aanbiedersupdate van kpn, opeens een hoger verbruik.. Heb een restore gedaan en kreeg weer melding van die update. Deze genegeerd en nu geen problemen meer.
Maar nu krijg ik telkens die melding zodra ik de iphone aan itunes hang. Kan ik daar nog vanaf komen?
Maar nu krijg ik telkens die melding zodra ik de iphone aan itunes hang. Kan ik daar nog vanaf komen?
Anoniem: 319662
Is er ondertussen al nieuws wanneer de versie 5.1 officieel wordt uitgebracht?
Want ik vind het nu wel allemaal erg lang duren.
Als het zo verder gaat dan is binnenkort de iphone 5 uit, voordat de batterijproblemen van de 4S opgelost zijn.
Want ik vind het nu wel allemaal erg lang duren.
Als het zo verder gaat dan is binnenkort de iphone 5 uit, voordat de batterijproblemen van de 4S opgelost zijn.
Op het web praat men over 7 maart dat een Ipad3 uitkomt, Apple zal zoiets wel combineren met iOS 5.1
Lang verwacht inderdaad.........
Lang verwacht inderdaad.........
Sluit je ook de apps in de avond? 2x op de Home knop drukken, apps ingedrukt houden en dan met de rode teken sluiten? Dit doe ik elke avond, en als ik alles aanlaat, verbindingen etc, raak ik 8% kwijt in de avond. Ik begin de dag met 92%, me telefoon zit 10 uur op 3G, 2 uur op muziek, heledag WhatsApp en al dat gedoe, Ik kom thuis met 30%.. Batterij is pas op om 12 uur savonds... Ik red het nu nog van 0600 tot 2400.Anoniem: 148114 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 19:13:
[...]
Sorry, maar ik heb echt een probleem met mijn 4s en dat heb ik niet aan mezelf te danken :-) Ik kan het alleen maar herhalen hier; 40% van de batterij is een nacht verdwenen, terwijl ik geen enkele app ook maar heb geïnstalleerd en geen enkele instelling heb opgegeven en dat na een volledige herinstallatie van iOS. Na 8 uur onaangeroerd in standbye laten liggen geeft ie aan dat mijn gebruikstijd toch 6 uur en 20 minuten is.. iets slurpt tijdens mijn slaap de batterij helemaal leeg ;-)
Ik heb voor deze ' test' zelfs geen app geïnstalleerd en idd overige standaard apple apps gesloten, overigens heb ik ook gelezen hier in forum dat sluiten van apps geen soelaas biedt, hoe dan ook, het maakte voor mij niets uit.. Hoop op 5.1
Mijn iPhone heeft steeds goed gewerkt maar sinds kort verbruikt hij opeens veel batterij tijdens de nacht.
Een app van mijn provider (MobileVikings) houd mijn dataverkeer bij en daar merk iets bijzonder: Vanaf +/- half 12 middernacht maakt hij om de 2 a 10 minuten verbinding met het internet en verbruikt daarbij +/- 5 a 10 Kilobyte. Dat blijft hij doen totdat de batterij leeg is (wat een logisch gevolg is tegen de ochtend) of als ik hem uit/aanzet 's morgens.
Hij doet dit ENKEL 's nachts.
Mail staat op 'handmatig' (ook voor iCloud) en dus niet op Push of Fetch, dus controle op mail is het alvast niet.
Een app van mijn provider (MobileVikings) houd mijn dataverkeer bij en daar merk iets bijzonder: Vanaf +/- half 12 middernacht maakt hij om de 2 a 10 minuten verbinding met het internet en verbruikt daarbij +/- 5 a 10 Kilobyte. Dat blijft hij doen totdat de batterij leeg is (wat een logisch gevolg is tegen de ochtend) of als ik hem uit/aanzet 's morgens.
Hij doet dit ENKEL 's nachts.
Mail staat op 'handmatig' (ook voor iCloud) en dus niet op Push of Fetch, dus controle op mail is het alvast niet.
lijkt er wel op dat de batterij steeds slechter wordt( zeker na de KPN provider update), hoop dat 5.1 snel komt want anders gaat de 4 maanden oude 4S dan toch maar in de verkoop wil wel graag toch minimaal 1 dag kunnen doen met de batterij
Blijft toch een vreemd verhaal... Ik heb ook de KPN update gedaan en ik merk echt helemaal niets..
2U14M gebruikt en 20U6M stand-by geeft hier 56% batterij over.
Niet echt superveel gedaan beetje surfen, bellen whats appen feuten etc
2U14M gebruikt en 20U6M stand-by geeft hier 56% batterij over.
Niet echt superveel gedaan beetje surfen, bellen whats appen feuten etc
MuziekLiefhebbert
dat merk ik ook, heb er spijt van dat ik die update heb geinstalleerd.edebee schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 07:56:
lijkt er wel op dat de batterij steeds slechter wordt( zeker na de KPN provider update), hoop dat 5.1 snel komt want anders gaat de 4 maanden oude 4S dan toch maar in de verkoop wil wel graag toch minimaal 1 dag kunnen doen met de batterij
helaas geen recente backup dus moet het er maar even mee doen.. hopen dat 5.1 idd maar snel uitkomt!
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Ik ben benieuwd naar de 5.1 ervaringen nu deze beschikbaar is. Vanwege m'n jailbreak zal ik niet de eerste zijn die de ervaringen gaat posten..
Ben er ook benieuwd naar. Ga zo even OTA updaten. Ik heb echter de afgelopen weken de batterijprestaties van mijn 4S niet 'exact' bijgehouden, dus zal het waarschijnlijk alleen merken als het echte grove verschillen zijn
we'll see!
Batterijprestatie heb ik goed kunnen meten tijdens wintersport.
Had hele dag Ski Tracks openstaan. Dat gebruikt natuurlijk GPS. Uiteraard verbruikt dat veel, maar batterij was om 16.00 op 10%
Binnenhengelen van update gaat beetje traag hier, ben ook benieuwd!
Had hele dag Ski Tracks openstaan. Dat gebruikt natuurlijk GPS. Uiteraard verbruikt dat veel, maar batterij was om 16.00 op 10%
Ik heb deze app ook gebruikt tijdens de kerstvakantie, ik had alleen op één dag dat de batterij abnormaal slecht was, hij was voor 12 uur al 20% en om één uur was de batterij al dood. Verder viel het me op dat mijn iPhone ook zeer warm was, wat raar is want de rest van de vakantie was de iphone niet warm of koud. Maar hier de rest van de week geen last van gehad.Cheesy schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:51:
Batterijprestatie heb ik goed kunnen meten tijdens wintersport.
Wanneer komt 5.1 beschikbaar? 5.1 is aan het downloaden!
Interessant om te melden. In de nieuwe update is de 3G schakelaar ook weer terug. Ben benieuwd naar de batterij performance.
Gisteravond 5.1 geïnstalleerd op m'n 4s. Normaal elke nacht 35% van batterij af. Nu deze nacht maar 5%
opgelost dus! Eindelijk!
edit: Na zo'n 12 uren 5.1 te hebben gedraait is er maar 9% van de batterij af gegaan, met alle normale dingen aan
edit: Na zo'n 12 uren 5.1 te hebben gedraait is er maar 9% van de batterij af gegaan, met alle normale dingen aan
[ Voor 32% gewijzigd door DJH op 08-03-2012 09:18 ]
Same here (op een iPhone 4 weliswaar) maar normaal gesproken elke nacht 15-20% kwijt, vannacht maar 4.DJH schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 07:47:
Gisteravond 5.1 geïnstalleerd op m'n 4s. Normaal elke nacht 35% van batterij af. Nu deze nacht maar 5%opgelost dus! Eindelijk!
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
op 5.1 s'nachts ipv 15 % nu maar 1 % eraf dan is hij wel verbonden met WIFI.
Nu op het werk verbonden met 3G vliegen de % er nog steeds af dasn toch maar de telefoon terug sturen want dit wil ik niet van zo'n dure telefoon
Nu op het werk verbonden met 3G vliegen de % er nog steeds af dasn toch maar de telefoon terug sturen want dit wil ik niet van zo'n dure telefoon
Wat verwacht je dan van 3G? Dat je telefoon weken meegaat? Je vertelt niet eens wat je met je telefoon doet, of er apps op de achtergrond aan staan... jeezedebee schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:44:
op 5.1 s'nachts ipv 15 % nu maar 1 % eraf dan is hij wel verbonden met WIFI.
Ja, als je Google Maps gebruikt over 3G dan vliegen de % er af. Maar je zou dan 3G kunnen uitschakelen in 5.1...
Heb ik gedaan, alleen is je snelheid retetraag. Ik merk wel dat me batterij langer meegemaakt. Per dag luister ik 2,5 uur muziek (onderweg) en op werk speel ik nog een aantal games, Whatsapp, Facebook, Twitter. Meestal op 3G kwam ik thuis met 15% batterij over. en dan ben ik 11 uur weg van huis.alienfruit schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:15:
Ja, als je Google Maps gebruikt over 3G dan vliegen de % er af. Maar je zou dan 3G kunnen uitschakelen in 5.1...
Jeez wat een felle reactieCaneezy schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:53:
[...]
Wat verwacht je dan van 3G? Dat je telefoon weken meegaat? Je vertelt niet eens wat je met je telefoon doet, of er apps op de achtergrond aan staan... jeez
OT: lees ik dat goed: "op werk speel ik..."
maar nu serieus, vind je het niet normaal dat je batterij leeg is tegen 's avonds. Geen enkele Android of windows 7/8-foon gaat het hier beter mee doen hoor.
wanneer ik echt de % naar beneden zag lopen was als ik GPS gebruikte (google maps om bv met de auto te rijden zonder hem in te steken - NOT DONE!) of bij sommige spelletjes, maar merk wel snel dewelke, degene waarvan de telefoon lekker warm wordt in je handen, maar dat vind ik vrij normaal, als ik hem als een nintendo DS ga gebruiken gaat mijn batterij ook maar mee als een DS (zelfs nog langer).
de laatste tijd legde ik hem 's nachts in fly mode om batterij te besparen (en bespaart me ook ambetante mails 's nachts) maar ben wel blij dat het issue blijkbaar opgelost is. De mijne is momenteel aan het updaten.
PS: heb hem nog niet via de appstore aangeboden gekregen, de 5.0.1 kreeg ik wel zo, zou dit nog achter komen?

maar nu serieus, vind je het niet normaal dat je batterij leeg is tegen 's avonds. Geen enkele Android of windows 7/8-foon gaat het hier beter mee doen hoor.
wanneer ik echt de % naar beneden zag lopen was als ik GPS gebruikte (google maps om bv met de auto te rijden zonder hem in te steken - NOT DONE!) of bij sommige spelletjes, maar merk wel snel dewelke, degene waarvan de telefoon lekker warm wordt in je handen, maar dat vind ik vrij normaal, als ik hem als een nintendo DS ga gebruiken gaat mijn batterij ook maar mee als een DS (zelfs nog langer).
de laatste tijd legde ik hem 's nachts in fly mode om batterij te besparen (en bespaart me ook ambetante mails 's nachts) maar ben wel blij dat het issue blijkbaar opgelost is. De mijne is momenteel aan het updaten.
PS: heb hem nog niet via de appstore aangeboden gekregen, de 5.0.1 kreeg ik wel zo, zou dit nog achter komen?
Inderdaad mensen kunnen echt overdrijven...
Ahh er gaat wel 2% per uur van je batterij af.....
Dus na een dag van zeg 12 uur (reis en werktijd) ben je wel 24% kwijt... het is gewoon vreselijk wat een k ding die iPhone zeg .... meteen inruilen voor een BB .... ohh nee die moet je 2 maal per dag opladen....
Mensen kom op zeg, als je lekker een dag doorkomt met muziek, internet en games dan hang je hem toch elke nacht aan het sap ik snap echt het probleem niet.....
Ik zit nu zelf met 1U45M intensief gebruik en 8U5M stand-by op 81% ... ik zeg prima ding !!!!!!
Dus na een dag van zeg 12 uur (reis en werktijd) ben je wel 24% kwijt... het is gewoon vreselijk wat een k ding die iPhone zeg .... meteen inruilen voor een BB .... ohh nee die moet je 2 maal per dag opladen....
Mensen kom op zeg, als je lekker een dag doorkomt met muziek, internet en games dan hang je hem toch elke nacht aan het sap ik snap echt het probleem niet.....
Ik zit nu zelf met 1U45M intensief gebruik en 8U5M stand-by op 81% ... ik zeg prima ding !!!!!!
MuziekLiefhebbert
Sinds vanmorgen de stroom uit na gisterenavond een herstel gedaan te hebben naar iOS 5.1.
Binnen één uur al 14% minder batterij. Ik heb geen 3G aan, slechts wifi en mobiele (GPRS) data. Heb één berichtje gestuurd, twee mailtjes ontvangen en 2 minuten Drawsome gespeeld.
Of het nou aan mijn 4S of iOS 5.1 ligt, geen idee. Maar had gehoopt dat Apple het wel opgelost zou hebben. Nu loop ik continue met een extra Duracell Pack, wat natuurlijk belachelijk is. Mijn iPhone 4 en 3G konden makkelijk een dag + nog wat nachtelijke uren mee, mijn iPhone 4S hooguit een werkdag.
Binnen één uur al 14% minder batterij. Ik heb geen 3G aan, slechts wifi en mobiele (GPRS) data. Heb één berichtje gestuurd, twee mailtjes ontvangen en 2 minuten Drawsome gespeeld.
Of het nou aan mijn 4S of iOS 5.1 ligt, geen idee. Maar had gehoopt dat Apple het wel opgelost zou hebben. Nu loop ik continue met een extra Duracell Pack, wat natuurlijk belachelijk is. Mijn iPhone 4 en 3G konden makkelijk een dag + nog wat nachtelijke uren mee, mijn iPhone 4S hooguit een werkdag.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Toch leuk dat mensen die geen probleem hebben met hun batterij al snel het probleem afdoen als gezeur.oldsmelly schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:05:
Inderdaad mensen kunnen echt overdrijven...
Is niet normaal dat er minimaal 2% afgaan in standbye stand. Net even 3 whatsapp berichten verstuurd en dat kost al 5% dus zo haal ik nog niet eens 1 dag oeps of overdrijf ik nu.
Volgens mij kunnen we daar pas over een paar dagen wat over zeggen. Na een OS update is het batterijpercentage bij mij in ieder geval altijd even van slag.THE_BASE schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:43:
Sinds vanmorgen de stroom uit na gisterenavond een herstel gedaan te hebben naar iOS 5.1.
Soms na een nacht opladen staat hij ook maar op 97%. Laadt ik hem daarna door tot 100 % dan blijft hij daar weer erg lang op staan. Ik zou het nog heel even aankijken als ik jou was.
Kan natuurlijk ook zijn dat je een vervelende app hebt draaien.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ik begrijp je punt, ik heb geduld. En geduld genoeg, vond al dat 5.1 lang duurde.BillSpaarbank schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:50:
[...]
Volgens mij kunnen we daar pas over een paar dagen wat over zeggen. Na een OS update is het batterijpercentage bij mij in ieder geval altijd even van slag.
Soms na een nacht opladen staat hij ook maar op 97%. Laadt ik hem daarna door tot 100 % dan blijft hij daar weer erg lang op staan. Ik zou het nog heel even aankijken als ik jou was.
Kan natuurlijk ook zijn dat je een vervelende app hebt draaien.
Echter, ik heb amper apps, alleen de meest belangrijke zoals Whatsapp, Twitter, Facebook, Nu.nl en Trein.
Er draait absoluut niet iets mee in de achtergrond, lijkt me. Maar goed, ik wacht een weekje.
Anoniem: 99190
Sinds vandaag ook de update geïnstalleerd.. heb mijn iPhone 4S gekregen van mijn vriendin had hiervoor een blackberry die het makkelijk een dag of 2,5 deed. Heb vandaag de iPhone van de oplader gehaald ben naar de stad geweest (uurtje) heb even vijf minuten gebeld en een kwartier naar een podcast geluisterd (alles met 2G aan) en kwam thuis en had nog 85% batterij over! Ben er nog steeds niet erg blij mee moet ik zeggen.
Hmm, als ik het zo lees, dan installeer ik 5.1 dus ook maar niet. Heb nu prima resultaten met IOS 5.00, dus winst haal ik hier niet uit met een update.
Ik heb me iPhone 4s nu twee weken en normaliter wordt de batterij sterker naarmate je hem in het begin een paar keer oplaadt. De eerste paar keren haalde ik 7 uur gebruikerstijd. Nu zit ik op net aan 9 uur. Het enige wat ik doe is whatsapp en geen eens heel intensief gebruik. Alles van push of andere batterij zuigers stasn uit. Ook alle apps sluit ik steeds af door 2x op home button te drukken.
Zodra ik spelletjes speel dan schieten me procenten naar beneden. Nu is mijn vraag is 9 uur normaal met zo weinig verbruik? Standby tijd is 1.5 dag max. Maar zodra ik echt een gesprek heb via whatsapp dan is er daarna zo 5% vanaf. Draai op 5.0 maar lees gemengde berichten over 5.01
Zodra ik spelletjes speel dan schieten me procenten naar beneden. Nu is mijn vraag is 9 uur normaal met zo weinig verbruik? Standby tijd is 1.5 dag max. Maar zodra ik echt een gesprek heb via whatsapp dan is er daarna zo 5% vanaf. Draai op 5.0 maar lees gemengde berichten over 5.01
Ik had de eerste dagen dat ook, heb 'm nu een week, maar hij draait nu volgens mij wel aardig op volle toeren. Ik haal de dag nu in principe met gemak
Zit twee uur in de trein met muziek of een game, dan 's avonds nog hier en daar een spelletje. Gedurende de dag whatsapp ik behoorlijk veel
Zit twee uur in de trein met muziek of een game, dan 's avonds nog hier en daar een spelletje. Gedurende de dag whatsapp ik behoorlijk veel
Dit deed ik in het begin ook, maar na het lezen dat dit niets uit mocht maken ben ik daarmee gestopt en merk geen verschil. Alleen dingen zoals muziek en of navigatie blijven echt doorlopen als je ze sluit.OnnoS1991 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:33:
Ook alle apps sluit ik steeds af door 2x op home button te drukken.
[bron]
verder zou ik naar 5.1 gaan hiermee haal ik veeeeel betere tijden in de standby, had vanacht 2% verlies op mijn 4S mijn vriendin zelfs maar 1% op haar 4
Ik haal met laag/normaal gebruik de drie dagen makkelijk.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 149800 op 09-03-2012 09:45 ]
Ik heb opzich hetzelfde. Elke ochtend als ik wakker word is me telefoon 100% maar meestal blijf ik een half uurtje in bed liggen en whatsapp, 9gag, facebook ik enzo en dan is die ook vrijsnel op 95.OnnoS1991 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:33:
Ik heb me iPhone 4s nu twee weken en normaliter wordt de batterij sterker naarmate je hem in het begin een paar keer oplaadt. De eerste paar keren haalde ik 7 uur gebruikerstijd. Nu zit ik op net aan 9 uur. Het enige wat ik doe is whatsapp en geen eens heel intensief gebruik. Alles van push of andere batterij zuigers stasn uit. Ook alle apps sluit ik steeds af door 2x op home button te drukken.
Ik whatsapp best veel op me werk en elke dag kom ik rond half 6 thuis met 25% (van half 7 haal ik hem van de lader) Ook dan weer onderweg naar huis in de trein gebruik ik hem erg veel.
Ik vind dit opzich niet zo erg. ik heb nooit gehad dat ik dacht van shit me telefoon is leeg. Als ik thuis ben en hij is onder de 20% leg ik hem gewoon aan de lader en elke nacht dat ik slaap sowieso. Maar dat had ik hiervoor ook met een Nokia n900
Ja maar dat vind ik dus zo vreemd dat bv Freaky_Revolt makkelijk de 3 dagen haalt met hetzelfde toestel terwijl ik hem in 3 dagen 2x oplaadt
@Mischa: wat is je gebruikerstijd dan na 1 dag vol gebruik?
@Mischa: wat is je gebruikerstijd dan na 1 dag vol gebruik?
[ Voor 25% gewijzigd door SilverNL op 09-03-2012 10:13 ]
Ik heb mijn iPhone 4S naar iOS 5.1 bijgewerkt, maar merk dat mijn batterij juist nu sneller op is!
Ik heb real- time locatie bijhouden (Tijdzone instellen) moeten uitzetten.
Nu maar even opladen, hopelijk is het nu wel goed.
Ik heb real- time locatie bijhouden (Tijdzone instellen) moeten uitzetten.
Nu maar even opladen, hopelijk is het nu wel goed.
An a day keeps the doctor away.
Het lijkt mij makkelijker objectief te vergelijken hoe het verbruik van iemand zijn iPhone is. Dit middels de onderstaande afbeelding.
Ik heb vandaag gewerkt en heb dus niet heel de dag gebruik gemaakt van mijn mobiel. In de ochtend WIFI+2G even wat nieuws gelezen.(NU, 9GAG, Dumpert) Op het werk geen wifi+2G omdat ik dan soms tussendoor alleen wat Whatsapp. Ik heb 2 telefoongesprekken gehad van in totaal maximaal 20 min.
Nu in de avond nog wat Facebook gebruikt en een paar Whatsapp's verstuurd.
Ik denk dat mijn batterij prima is op dit moment! Ik had het idee dat hij met 5.1 wel langer meegaat dan met 5.0.1. Als andere die klagen nou ook een SS maken. Dan is het wat handiger.
Edit: oh en niet geheel onbelangrijk. De helderheid staat precies in het midden.
Ik heb vandaag gewerkt en heb dus niet heel de dag gebruik gemaakt van mijn mobiel. In de ochtend WIFI+2G even wat nieuws gelezen.(NU, 9GAG, Dumpert) Op het werk geen wifi+2G omdat ik dan soms tussendoor alleen wat Whatsapp. Ik heb 2 telefoongesprekken gehad van in totaal maximaal 20 min.
Nu in de avond nog wat Facebook gebruikt en een paar Whatsapp's verstuurd.
Ik denk dat mijn batterij prima is op dit moment! Ik had het idee dat hij met 5.1 wel langer meegaat dan met 5.0.1. Als andere die klagen nou ook een SS maken. Dan is het wat handiger.
Edit: oh en niet geheel onbelangrijk. De helderheid staat precies in het midden.

[ Voor 5% gewijzigd door Cardo op 10-03-2012 18:23 ]
Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p
WOEI, iOS 5.1 is de bom!
Ik heb al een hele tijd gedraait op de laatste bèta en die draaide wel prima. Maar de final is dus nóg beter geworden! En dan vooral met die ''zinloze'' batterydrain die je overnight heb.
Voor het slapen op 100%, volgende ochtend nog steeds op 100%. Goed, hij blijft nog steeds lang op 100%, dus vannacht op 78% begonnen om te kijken hoeveel de drain echt is. Vanochtend zat ie op 75%, oftewel 3% eraf op een nacht van 8u. Heerlijk!
Dit met iCloud op push en Gmail op 15min fetch. Bij de laatste bèta had ik overnight een drain van 15 à 20 procent. Om maar te zwijgen over 5.0 en 5.0.1, daar zat ik al snel op 30 of meer procent op een nacht.
Mijn iPhone kan niet meer stuk.
Ik heb al een hele tijd gedraait op de laatste bèta en die draaide wel prima. Maar de final is dus nóg beter geworden! En dan vooral met die ''zinloze'' batterydrain die je overnight heb.
Voor het slapen op 100%, volgende ochtend nog steeds op 100%. Goed, hij blijft nog steeds lang op 100%, dus vannacht op 78% begonnen om te kijken hoeveel de drain echt is. Vanochtend zat ie op 75%, oftewel 3% eraf op een nacht van 8u. Heerlijk!
Dit met iCloud op push en Gmail op 15min fetch. Bij de laatste bèta had ik overnight een drain van 15 à 20 procent. Om maar te zwijgen over 5.0 en 5.0.1, daar zat ik al snel op 30 of meer procent op een nacht.
Mijn iPhone kan niet meer stuk.
Ik merk hetzelfde na de 5.1 update, maar kan niet met zekerheid aangeven of het een 'administratieve' wijziging is of dat de batterij inderdaad langer meegaat. Het kan best zo zijn dat in iOS 5.1 de weergave van de batterij wat positiever wordt weergegeven dan in 5.0.1, hiervoor zal ik echt nog een week moeten kijken hoe lang de batterij echt meegaat. In 5.0.1 had ik al goede batterijduur, en voor zover ik nu kan zien, is het in ieder geval niet slechter geworden.
Dat lijkt me niet. Een administratief verschil van meer dan 20%? Nah. Het is (bij mij) gewoon enorm verbeterd.
[ Voor 3% gewijzigd door RnB op 10-03-2012 20:18 ]
Klopt, dat is echt wel significant... Bij mij is het echter iets beter geworden, dus dat kan nog liggen aan de presentatie van de waarden... In ieder geval ben ik tevreden over de update!