Wat een groot topic zeg.kben em helemaal aan het doorlezen en zit nog maar aan pagina 4
ff mijn bevindingen
ik heb mijn Iphone 4S Black nu een week. De eerste dagen was hij inderdaad al snel leeg. Wat vrij normaal is omdat je contstant bezig bent met je smartphone (apps downloaden, instellingen instellen, Wifi aan enz)
De eerste dagen heb ik hem ook nooit laten leeglopen tot 0% Omdat ik anders de volgende dag niet zo doorkomen. Ik heb eens eenmaal een verbruik gehad van 91% naar 33% terwijl ik sliep. ik had toen locatievoorzieningen aanstaan (purper pijltje bonvaan in scherm)
Eergisteren heb ik mijn iphone helemaal laten plat gaan tot hij uitviel. Tijdens de nacht opgeladen.
25/01/12 (4h45) van de stekker op 100%
* iOS 5.0.1
* Icloud uit
* Locatie voorzieningen uit (find my iPhone staat wel aan)
* bluethooth uit
* pushberichten uit. (enkel voor mails, berichten en oproepen aan)
* helderheid scherm zeer laag. (pas automatich aan ingeschakeld)
* Wifi en 3G altijd uit als ik het niet nodig heb! (dit verbruikt ook heel wat vermoed ik)
* Alle apps in de achtergrond gesloten als er veel openstonden
* Tijdens de nacht in Flight modus gezet, (ik moet voor niemand bereikbaar zijn)
=> Wat heb ik allemaal gedaan?
* Apps gedownload, +/-15 sms verstuurd, +/-10min gebeld, redelijk wat gesurft (daarna telkens 3G of wifi uitgezet), regematig mails gecheckt, +/-1.5u games gepeeld, 3tal youtube filmpjes gezien, enkele foto's genomen.
=>Situatie nu
* Batterij : 24%
* Gebruik : 7u35min
* Stand-By: 1dag 8u
Niet slecht vind ik dan zelf. Ik begrijp de frustratie van sommigen wel. Omdat je niet komt aan de vooropgestelde tijden van Apple.
Maar anderzijds is het wel geen gewone gsm waar je enkel maar met belt, sms't en soms surft.
Dit is toch volkomen normaal dat een iphone meer verbruikt. Het is bijna haast een computer waar je alles mee kan. Dingen zoals locatievoorzieningen vind ik helemaal overbodig, dus waarom laten aanstaan? (veel verbruik, zie hierboven). Net zoals Wifi en 3G, zet dit telkens uit en je verbruikt ook al best wat minder vermoed ik.
Al bij al was ik eerst ook bang dat ik een probleem had, maar ik ben best tevreden met mijn verbruik. Ik lees ook soms dat je batterij iets beter word na enkele keren opladen.
Klein vraagje
Wat is het beste?
Je iPhone regelmatig bijladen of het telkens tot 0% laten gaan.
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 26-01-2012 13:59
]