Heb je hem al geupdate?RnB schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:20:
[...]
Ik zag het ook al ja, maar waar lees je dat het specifiek voor de battery problems is? Ik interpreteer het meer als een update omdat de iPhone 4S ook in Rusland en Brazilië is uitgebracht. Daarnaast lees ik toch echt nergens dat het voor de battery problemen is.
Dat weerhoudt me echter niet om het te proberen, ben echt ten einde raad...
Ik ben nu met een tweede sessie bezig om te kijken of het resultaat consistent is. En ja, weer behoorlijk nette tijden, onder dezelfde omstandigheden, dus locatie aan en push uit. 2 mailboxen: gmail en hotmail via exchange. Mn werk mail nog niet ingesteld.RnB schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:20:
[...]
Ik zag het ook al ja, maar waar lees je dat het specifiek voor de battery problems is? Ik interpreteer het meer als een update omdat de iPhone 4S ook in Rusland en Brazilië is uitgebracht. Daarnaast lees ik toch echt nergens dat het voor de battery problemen is.
Dat weerhoudt me echter niet om het te proberen, ben echt ten einde raad...
Morgenavond weer opladen en dan gmail en hotmail op push, daarna mn werk mail maar weer aanzetten.
Op zich wil ik die update er ook wel opzetten, maar dan wil ik weer met een schone lei beginnen, dus weer resetten en aanmelden als nieuwe telefoon.
Ik had dus voorheen een verlies van 20a30% gedurende een nacht, plus dat het gebruik op liep. Dat laatste heb ik nu ook helemaal niet meer. Het gebruik klopt wel ongeveer met wat ik doe.
Edit
44%
gebruik: 3uur, 18min
Standby: 2 dagen, 0uur
Ik merkte geen verschil met Fetch ipv Push. Wat ik wel opmerk is dat jouw stand-by tijd enorm is, maar jouw gebruik tijd niet zo. Dus kan ik heel grof concluderen dat je met Fetch vooral in stand-by een boost krijg, maar in het gebruik niet zo. Zie het bij mij al, wanneer ik niks doe met mijn iPhone kan ik zo 14u stand-by halen zonder een hele dikke drain, pas wanneer ik mijn iPhone gebruik, krijg ik die.
Probeer jij eens je iPhone 6u te gebruiken met een stand-by tijd van niet langer dan 8u, dat zijn namelijk de tijden die ik een beetje haal.
Probeer jij eens je iPhone 6u te gebruiken met een stand-by tijd van niet langer dan 8u, dat zijn namelijk de tijden die ik een beetje haal.
Jep, ben m nu aan het instellen en alle apps aan het installeren. Morgen zal ik eens kijken of er verbeteringen zijn. Ik ga er niet vanuit, aangezien de nieuwste bèta van 5.1 ook niks voor me deed.
Klopt idd wel, ik gebruik mn telefoon niet zo heel erg veel op dit moment, voornamelijk de camera en whatsapp.
Mn vorige sessie had ik
7%
gebruik: 5uur, 54min
Standby: 2dagen, 20uur
Ik heb het idee dat fetch mn standbytijd flink verhoogt, maar toch is mn gebruik ook best ok.
Ik heb nu meer batterij over, klopt ook wel, aangezien ik em minder heb gebruikt.
Ik zal eens wat meer internetten op mn telefoon, ipv op mn ipad, kijken welk effect dat heeft.
Mn vorige sessie had ik
7%
gebruik: 5uur, 54min
Standby: 2dagen, 20uur
Ik heb het idee dat fetch mn standbytijd flink verhoogt, maar toch is mn gebruik ook best ok.
Ik heb nu meer batterij over, klopt ook wel, aangezien ik em minder heb gebruikt.
Ik zal eens wat meer internetten op mn telefoon, ipv op mn ipad, kijken welk effect dat heeft.
[ Voor 11% gewijzigd door rinkel op 15-12-2011 23:13 ]
Anoniem: 380342
Ik heb nog steeds 5.0.0 maar ik heb nu als test de HI mb status app verwijderd.
Ik moet zeggen, ik word hier opeens een stuk vrolijker door:
73%
standby: 17 uur 30 min.
usage: 1 uur 37 min.
Ik heb wel behoorlijk wat via 3G gedaan en wat angry birds gespeeld, dus op zich redelijk actief gebruikt in de gebruikstijd.
De eerst 9 uur standby (in de nacht) had 10 minuten gebruik (fetch mail o.a.) en nog 99% over.
Helaas gaat het met het gebruik nog steeds wat aan de snel met de batterij.
Ik moet zeggen, ik word hier opeens een stuk vrolijker door:
73%
standby: 17 uur 30 min.
usage: 1 uur 37 min.
Ik heb wel behoorlijk wat via 3G gedaan en wat angry birds gespeeld, dus op zich redelijk actief gebruikt in de gebruikstijd.
De eerst 9 uur standby (in de nacht) had 10 minuten gebruik (fetch mail o.a.) en nog 99% over.
Helaas gaat het met het gebruik nog steeds wat aan de snel met de batterij.
Hm kijk, daar zit het Fetch voordeel.
Vannacht bij mij van 100% naar 84% met 1u 45min gebruik (push denk ik) en 7u 45min stand-by.
Ik merk overigens geen verschil met de 9A406 build.
Vannacht bij mij van 100% naar 84% met 1u 45min gebruik (push denk ik) en 7u 45min stand-by.
Ik heb hem wel op fetch staan, maar ik krijg mijn mail wel naar mij toe gepusht vanaf de icloud server.
hotmail --> icloud --> iphone is mijn mailstroom
Ik weet niet of dit nog uitmaakt, ik had namelijk begrepen dat icloud een "zuinige" manier van push gebruikt.
hotmail --> icloud --> iphone is mijn mailstroom
Ik weet niet of dit nog uitmaakt, ik had namelijk begrepen dat icloud een "zuinige" manier van push gebruikt.
Oké, daar wist ik niets van.
Heb je iCloud ook bij advanced op Fetch staan? En een herstart van je toestel gedaan?
Heb je iCloud ook bij advanced op Fetch staan? En een herstart van je toestel gedaan?
Zelf heb ik enige tijd geleden mijn iPhone 2 dagen gebruikt met een volledig schone installatie.. geen backup geladen en niets geimporteerd. Alleen whatsapp geinstalleerd en handmatig 5 nummers toegevoegd.
Batterij was nog steeds dramatisch. Verder heb ik vrijwel ALLES geprobeerd (tot zelfs rotate-lock aan/uit), maar niets maaktye het verschil.
Ik denk dat je of geluk moet hebben bij het wijzigen van je instellingen, want het een werkt niet bij de ander, of gewoon moet afwachten op de nieuwe patch. Er zijn misschien wel honderdduizenden mensen bezig met het continue verwijderen van apps, wijzigen van instellingen e.d. en er is nog nergens een antwoord.
Het maakt verder ook niet uit of je een 16, 32, 64, wit of zwarte iPhone hebt. Antwoord zit hem hopelijk in 5.1.
Batterij was nog steeds dramatisch. Verder heb ik vrijwel ALLES geprobeerd (tot zelfs rotate-lock aan/uit), maar niets maaktye het verschil.
Ik denk dat je of geluk moet hebben bij het wijzigen van je instellingen, want het een werkt niet bij de ander, of gewoon moet afwachten op de nieuwe patch. Er zijn misschien wel honderdduizenden mensen bezig met het continue verwijderen van apps, wijzigen van instellingen e.d. en er is nog nergens een antwoord.
Het maakt verder ook niet uit of je een 16, 32, 64, wit of zwarte iPhone hebt. Antwoord zit hem hopelijk in 5.1.
Signature
Ik heb alles op fetch staan, maar ik krijg toch direct mail binnen als ik in hotmail mail binnenkrijg.
Herstart heb ik gisteren gedaan en dat maakte voor mij niet uit, ik vind het prima zo.
Ik zou namelijk ook direct via hotmail mijn mail kunnen ophalen (deed ik de eerste paar dagen) en dan wel echt via fetch. Echter heb ik nu een backup in hotmail voor mijn mail wat ik ook wel handig vind
.
Ik heb hem ook pas sinds vorige week dinsdag, en heb de batterij ook pas 5 keer volledig opgeladen. Schijnt na een aantal keren opladen steeds beter te worden.
Weet iemand trouwens wat een normale tijd is om angry birds te spelen, bij mij gaat er soms wel 1% per 1 a 2 minuten af?
Herstart heb ik gisteren gedaan en dat maakte voor mij niet uit, ik vind het prima zo.
Ik zou namelijk ook direct via hotmail mijn mail kunnen ophalen (deed ik de eerste paar dagen) en dan wel echt via fetch. Echter heb ik nu een backup in hotmail voor mijn mail wat ik ook wel handig vind
Ik heb hem ook pas sinds vorige week dinsdag, en heb de batterij ook pas 5 keer volledig opgeladen. Schijnt na een aantal keren opladen steeds beter te worden.
Weet iemand trouwens wat een normale tijd is om angry birds te spelen, bij mij gaat er soms wel 1% per 1 a 2 minuten af?
379468
ik heb nu sinds afgelopen dinsdag ook een iphone 4s 64gb versie. ik heb ook wat meet werk gedaan. zijn dit zo ongeveer goeie waardes vor de iphone 4s?
dag 1, ochtend rond half 8 van de lader afgehaald:

in de middag volgende (wat gebelt en geinternet met 3g):

in de avond volgende (aardig wat gebelt, geinternet met 3g en wifi):

vervolgens gaan slapen en volgende ochtend het reultaat:

ik had nog wat over na een nachie slapen.
en ik heb er 1 deze ochtend gemaakt waarvan ik hem gisteren ochtend bij 93% van de lader had gehaald. heb hem gisteren intensief met 3g gebruikt en vanochtend kwam het volgende resultaat naar voren:

zijn dit goeie waardes zo een beetje ???
dag 1, ochtend rond half 8 van de lader afgehaald:

in de middag volgende (wat gebelt en geinternet met 3g):

in de avond volgende (aardig wat gebelt, geinternet met 3g en wifi):

vervolgens gaan slapen en volgende ochtend het reultaat:

ik had nog wat over na een nachie slapen.
en ik heb er 1 deze ochtend gemaakt waarvan ik hem gisteren ochtend bij 93% van de lader had gehaald. heb hem gisteren intensief met 3g gebruikt en vanochtend kwam het volgende resultaat naar voren:

zijn dit goeie waardes zo een beetje ???
Anoniem: 339105
Dus tijdens je slaap hebben de kaboutertjes er bijna 2 uur mee gespeeld
en is ie van naar 67% naar 34% gelopen?
Lijkt me nie goe nie.
en is ie van naar 67% naar 34% gelopen?
Lijkt me nie goe nie.
Ik vind je cijfers op zich heel redelijk, volgens mij behoorlijk vergelijkbaar met de mijne. Alleen die nacht is niet normaal, 2 uur aan gebruik is teveel. Misschien is er een programma aan het draaien in de achtergrond?
gisternacht heb ik in 9 uur 1% zien verdwijnen en afgelopen nacht in 8 uur opeens 7%? Dit duidt voor mij op een software probleem, ik hoop dan ook dat 5.1 snel uitkomt en verbetering geeft.
gisternacht heb ik in 9 uur 1% zien verdwijnen en afgelopen nacht in 8 uur opeens 7%? Dit duidt voor mij op een software probleem, ik hoop dan ook dat 5.1 snel uitkomt en verbetering geeft.
Algemeen puntje: moet dat nou, al die grote screenshots voor elke meting? Het topic is zo bijna niet meer te lezen. Dat je voor jezelf screenshots maakt ter referentie is heel handig, doe ik ook. Maar waarom niet vervolgens de boel even in 3 regels Batterijpercentage, Gebruik en Stand-by overtypen?
Uit eigen ervaring weet ik dat rond de 3 dagen stand-by en 6 uur licht tot normaal "gebruik" haalbaar is. Momenteel heb ik 4,5 uur gebruik en 3 dagen 1 uur stand-by bij 1% batterij.
Hierbij moet meteen aangetekend worden dat de telefoon hiervan toch wel meer dan de helft zelf verbruikt in stand-by modus, dus mijn werkelijk eigen gebruik is max. 3 uur. Dat is nog geen uur per dag, en dan niet de hele tijd druk internetten maar veel korte simpele handelingen zoals berichtjes checken, agenda, dat soort dingen. Eigenlijk zou ik eens heel gedisciplineerd mijn eigen gebruik moeten timen met een externe stopwatch.
Hou verder in de gaten dat al die "gebruik" statistieken lang niet alles zeggen, het ene gebruik is totaal het andere niet. Zo red ik zeker 14 uur muziek luisteren op 1 lading, misschien wel meer. Maar bellen zal echt niet veel meer dan 5 uur zijn, actief internetten ook niet. Dus wees niet zomaar jaloers op andermans gebruikscijfers, maar kijk altijd goed naar het soort gebruik.
Een ander punt van aandacht die enkelen hiervoor al terloops genoemd hebben en wat ik hier vaak fout zie gaan: kort meten dichtbij de 100% batterijcapaciteit is onbetrouwbaar omdat de telefoon eerst erg lang op 100% blijft staan en daarna pas af gaat lopen. (Dit betekent dus niet dat de batterij eerst lang helemaal vol blijft en daarna opeens een paar procent naar beneden sprint, maar dat de getoonde capaciteit de werkelijkheid niet weergeeft).
Uit eigen ervaring weet ik dat rond de 3 dagen stand-by en 6 uur licht tot normaal "gebruik" haalbaar is. Momenteel heb ik 4,5 uur gebruik en 3 dagen 1 uur stand-by bij 1% batterij.
Hierbij moet meteen aangetekend worden dat de telefoon hiervan toch wel meer dan de helft zelf verbruikt in stand-by modus, dus mijn werkelijk eigen gebruik is max. 3 uur. Dat is nog geen uur per dag, en dan niet de hele tijd druk internetten maar veel korte simpele handelingen zoals berichtjes checken, agenda, dat soort dingen. Eigenlijk zou ik eens heel gedisciplineerd mijn eigen gebruik moeten timen met een externe stopwatch.
Hou verder in de gaten dat al die "gebruik" statistieken lang niet alles zeggen, het ene gebruik is totaal het andere niet. Zo red ik zeker 14 uur muziek luisteren op 1 lading, misschien wel meer. Maar bellen zal echt niet veel meer dan 5 uur zijn, actief internetten ook niet. Dus wees niet zomaar jaloers op andermans gebruikscijfers, maar kijk altijd goed naar het soort gebruik.
Een ander punt van aandacht die enkelen hiervoor al terloops genoemd hebben en wat ik hier vaak fout zie gaan: kort meten dichtbij de 100% batterijcapaciteit is onbetrouwbaar omdat de telefoon eerst erg lang op 100% blijft staan en daarna pas af gaat lopen. (Dit betekent dus niet dat de batterij eerst lang helemaal vol blijft en daarna opeens een paar procent naar beneden sprint, maar dat de getoonde capaciteit de werkelijkheid niet weergeeft).
Mensen die dit al eens geprobeerd hebben? Wel krijgen veel mensen pas resultaat als ze hun iphone helemaal leeg hebben laten lopen en dan pas de proef op de som genomen
https://discussions.apple.com/thread/3484755
For anyone new to the thread be sure to go through these steps to address the battery after updating to iOS 5.0.1:
1. Reset all settings (settings app-> general-> reset)
2 a. Go through initial setup steps (lang, wifi, siri, enable location, etc) and choose setup as new phone (don't worry your apps, data, contacts, mail will still be there). Do NOT restore from iCloud or iTunes (It can copy back corrupt settings)
2 b. If you do not get the complete new setup screen with language setup and setup as new phone or restore from iTune/iCloud backup, be sure to go back to #1 and reset all settings again (it should happen the second time)
3. Turn off system location services timezone and iAd (settings -> location services -> system services)
4. Fully discharge battery (until you get the spinning wheel and it shuts off)
5. Fully recharge battery (overnight if possible)
In my experience this improves the Standby battery drain issue significantly in most cases. It reduces drain from 2-4% or more per hr to 0.5% or less. It has worked for many, many users now. If it does not work after a few try's you may have a real battery or hardware issue and should contact Apple. Good Luck!
[ Voor 5% gewijzigd door Zuttasoxx op 17-12-2011 17:57 ]
Mijn tijden zijn inmiddels vrij consistent, redelijk tevreden mee zo, behalve dan dat alles op fetch staat. Ik haalde deze tijden met push pre 501.
Het volgende wat ik nu ga doen is push weer aanzetten met dezelfde mailboxen. Mijn exchange van mn werk mist hierbij.
Misschien handig om dit te testen per mailbox, zodat ik wellicht een schuldige mailbox kan aanwijzen.
Exit
Tijdje push weer aangezet, en ja hoor: 5% per uur. Bij mij ligt het dus duidelijk aan push. Ik ga later nog eens testen of het aan een specifieke mailbox ligt, komende dagen even geen tijd voor.
Het volgende wat ik nu ga doen is push weer aanzetten met dezelfde mailboxen. Mijn exchange van mn werk mist hierbij.
Misschien handig om dit te testen per mailbox, zodat ik wellicht een schuldige mailbox kan aanwijzen.
Exit
Tijdje push weer aangezet, en ja hoor: 5% per uur. Bij mij ligt het dus duidelijk aan push. Ik ga later nog eens testen of het aan een specifieke mailbox ligt, komende dagen even geen tijd voor.
[ Voor 21% gewijzigd door rinkel op 18-12-2011 01:10 ]
Ik denk dat ik de batterijproblemen van mij 4S zojuist getackeld heb.
Ik deed maximaal 10 uur met een volle batterij, tevens viel op dat de gebruikstijd 99% van de standby tijd was.
Nu bleek dat bij 'persoonlijke hotspot' het wieltje voortdurend aan het draaien was, er zat daar dus iets dwars waar hij steeds over bleef struikel en daardoor continue aan het laden was.
Hierop heb ik de 'netwerkinstellingen' gereset. Nu is het draaiende wieltje weg, en lijkt de gebruikstijd gelijk te zijn aan de daadwerkelijke gebruikstijd, en niet aan de standby tijd. Batterij doet het tot nu toe ook een stuk beter, maar ik wacht nog even af.
Ik deed maximaal 10 uur met een volle batterij, tevens viel op dat de gebruikstijd 99% van de standby tijd was.
Nu bleek dat bij 'persoonlijke hotspot' het wieltje voortdurend aan het draaien was, er zat daar dus iets dwars waar hij steeds over bleef struikel en daardoor continue aan het laden was.
Hierop heb ik de 'netwerkinstellingen' gereset. Nu is het draaiende wieltje weg, en lijkt de gebruikstijd gelijk te zijn aan de daadwerkelijke gebruikstijd, en niet aan de standby tijd. Batterij doet het tot nu toe ook een stuk beter, maar ik wacht nog even af.
Heeft bij mij niets uitgehaald.Zuttasoxx schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 17:54:
Mensen die dit al eens geprobeerd hebben? Wel krijgen veel mensen pas resultaat als ze hun iphone helemaal leeg hebben laten lopen en dan pas de proef op de som genomen
[...]
Ik heb overigens wifi sync uitgezet, BT, Auto brightness, Siri raise to speak. Bij location service zoals timezone en iads uitgeschakeld. Voor de rest alles ingeschakeld. uCloud en emails fetchen om het uur.
Nu 2 uur en 6 minuten standby met 30 min waarvan 20 min door wifi sync. En 100% batterij. Als dit het probleem lijkt te verhelpen, zal ik 1 voor 1 wat functies weer inschakelen om te zien wat voor effect het heeft op mijn batterij.
Wifi sync toevallig aan? Ik zie dat de drainage van 1 nacht slapen thuis gebeurt. Dit kan dus een reden zijn. Heb dit alvast uitgeschakeld.379468 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 10:33:
ik heb nu sinds afgelopen dinsdag ook een iphone 4s 64gb versie. ik heb ook wat meet werk gedaan. zijn dit zo ongeveer goeie waardes vor de iphone 4s?
je kunt het beste niet meten vanaf 100%, aangezien de batterij (zodra 100% bereikt is) daar een tijdje op blijft hangen en dan pas begint met dalen. Als je vanaf 99% of lager meet is dat wel betrouwbaar.
Dit merk ik zelf ook, 100% vervolgens 9 uur standby en maar 1 % eraf. later bij 30% 11 standby en 5% eraf.
beide heel goede tijden, maar het toont wel het verschil aan dat meten vanaf 100% onbetrouwbaar is.
Dit merk ik zelf ook, 100% vervolgens 9 uur standby en maar 1 % eraf. later bij 30% 11 standby en 5% eraf.
beide heel goede tijden, maar het toont wel het verschil aan dat meten vanaf 100% onbetrouwbaar is.
Klopt Heb het nu net zien springen naar 99%. Maar jouw tijden zien wel op zijn minst goed te noemen. Ik veronderstel dat hij dan gewoon niets doet?
Klopt, ik heb mail op fetch ieder uur, en WIFI aan (erg zuinig in standby), maar verder doe ik niets.
Ik heb via Icloud email, agenda en contacten op fetch elk uur.
Wel merk ik dat als ik op 3G standby zit ik minstens 1% per uur zie verdwijnen, zal wel te maken hebben met de benodigde energie voor de 3G verbinding.
Ik heb via Icloud email, agenda en contacten op fetch elk uur.
Wel merk ik dat als ik op 3G standby zit ik minstens 1% per uur zie verdwijnen, zal wel te maken hebben met de benodigde energie voor de 3G verbinding.
Net iMessage voor 10 min. Batterij -7%.. iMessage zuipt super veel
Bij whatsapp heb ik datzelfde probleem, hoop echt dat ze daar een fix voor hebben in 5.1!
Net ook bij gebruik zie ik de procenten eraf vliegen, terwijl bij standby dat ding het echt lang volhoudt.
Net ook bij gebruik zie ik de procenten eraf vliegen, terwijl bij standby dat ding het echt lang volhoudt.
1% per uur in gebruik is natuurlijk niet veel, 10% per uur zou nog binnen de specs vallen.
16,7% (6 uur gedeeld door 100%) op 3G bij gebruik is normaal, maar ik heb het over standby tijd op 3G.
Dan is meer dan 1% per uur aan de hoge kant lijkt mij.
Dan is meer dan 1% per uur aan de hoge kant lijkt mij.
Ik heb me batterij rond 2 uur volledig opgeladen. Hij staat nu op 92%. Gebruik 39 minuten en standby 1 uur 39 minuten. dat is 38%. Ik heb meer dan 12 apps bij push berichten, email natuurlijk. Ik heb in de tussentijd alleen WiFi aanstaan, apps gedownload, wat gespeeld. ....
Locatievoorziening staat aan (altijd) en 3G uit als ik thuis ben.
Locatievoorziening staat aan (altijd) en 3G uit als ik thuis ben.
[ Voor 11% gewijzigd door sacaji op 18-12-2011 16:44 ]
Bedoel je dat je met 39 minuten gebruik en 1 uur en 39 minuten standby van 92% naar 38% bent gegaan?
Ik heb zojuist deze tijden gehaald, waarvan de gebruikstijd ook redelijk actief is (3G, maps, mail, apps)
standby: 2 dagen en 18 uur
gebruik: 4 uur en 34 minuten
nog 4% over
Ik heb zojuist deze tijden gehaald, waarvan de gebruikstijd ook redelijk actief is (3G, maps, mail, apps)
nog 4% over
Tot nu toe had ik ook flink last van het batterijprobleem op mijn 4S 16GB. Als ik hem 's-ochtends om negen uur van de lader haalde zat ik om twaalf uur meestal al op 70% en om zes uur op 30% zodat ik eigenlijk om acht uur al weer moest opladen. En dit alles met maar licht gebruik (zo nu en dan wat internetten en wat apps checken en een of twee gesprekken). Van alles heb ik uitgezet maar niets hielp.
Omdat het probleem schijnbaar met de software te maken had heb ik gisteren geprobeerd een complete restore te doen zonder een oude backup terug te zetten. Oorspronkelijk had ik namelijk de backup van mijn oude iPhone 4 terug gezet. En de batterijduur is tot nu toe flink verbeterd. Het is nu zes uur en ik heb nog steeds 86% over. Weer met alleen maar licht gebruik. Usage staat op 1h15m en standby op 7h55m. Dit zijn weer de tijden die ik met mijn oude 4 ook had. Dus ik ben tevreden
Was jammer genoeg alleen vergeten mijn foto's te backuppen dus alle foto's die ik met de 4S heb gemaakt zijn weg, maar dat is een kleine prijs voor een telefoon die nu eindelijk weer normaal is te gebruiken.
Omdat het probleem schijnbaar met de software te maken had heb ik gisteren geprobeerd een complete restore te doen zonder een oude backup terug te zetten. Oorspronkelijk had ik namelijk de backup van mijn oude iPhone 4 terug gezet. En de batterijduur is tot nu toe flink verbeterd. Het is nu zes uur en ik heb nog steeds 86% over. Weer met alleen maar licht gebruik. Usage staat op 1h15m en standby op 7h55m. Dit zijn weer de tijden die ik met mijn oude 4 ook had. Dus ik ben tevreden
Was jammer genoeg alleen vergeten mijn foto's te backuppen dus alle foto's die ik met de 4S heb gemaakt zijn weg, maar dat is een kleine prijs voor een telefoon die nu eindelijk weer normaal is te gebruiken.
Nee. Van 100% naar 92%Anoniem: 380342 schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:00:
Bedoel je dat je met 39 minuten gebruik en 1 uur en 39 minuten standby van 92% naar 38% bent gegaan?
nog 4% over
Ongelooflijk.. gisteren een nieuwe 64Gb opgepikt omdat de 16GB niet meer voldeed.
Mijn 16GB deed 17uur op standby. De nieuwe 64GB doet tot nu toe:
Standby 20h21m
Usage 53m
Battery 81%
Daar kan ik zeker mee leven! 25% per dag als ik een beetje mail ophaal, foto maak en whatsapp verstuur tov 100% per 17uur op standby..
Standby 20h21m
Usage 53m
Battery 81%
Daar kan ik zeker mee leven! 25% per dag als ik een beetje mail ophaal, foto maak en whatsapp verstuur tov 100% per 17uur op standby..
Signature
Vrijdag mijn nieuwe 32 gb ontvangen. Als besproken met apple care ook een nieuwe sim erin. Tegen het advies in toch direct de back up van de originele (eerste lichting) iphone 4S terug geplaatst en tot mijn eigen verbazing een duidelijk betere prestatie vd batterij. En dan is ie nog niet eens op sterkte want pas 2x opgeladen.
Ik heb nu nog 8% over met 12,5 uur stand-by tijd en 5,5 uur gebruik. Dus toch hardware matig iets niet in orde bij de eerste lichting is mijn voorzichtige enigzins premature conclusie. IOS in beide gevallen 5.0.1. Ik zeg omruilen die handel!
Ik heb nu nog 8% over met 12,5 uur stand-by tijd en 5,5 uur gebruik. Dus toch hardware matig iets niet in orde bij de eerste lichting is mijn voorzichtige enigzins premature conclusie. IOS in beide gevallen 5.0.1. Ik zeg omruilen die handel!
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
lijkt me vrij normaal. Heb 25u met 8u gebruikstijd..
Die van mouzetc is more impressive. Hoewel ik precies moeilijk de usage tot 1 uur kan reduceren. Spelletjes vragen super veel batterij.
Ik kan nog altijd moeilijk geloven dat het hardware probleem is. Let op er zijn er waarschijnlijk zeker sommigen die wel hardware problemen hebben, maar veelal toch gewoon vaak apps die veel batterij vragen.
Die van mouzetc is more impressive. Hoewel ik precies moeilijk de usage tot 1 uur kan reduceren. Spelletjes vragen super veel batterij.
Ik kan nog altijd moeilijk geloven dat het hardware probleem is. Let op er zijn er waarschijnlijk zeker sommigen die wel hardware problemen hebben, maar veelal toch gewoon vaak apps die veel batterij vragen.
[ Voor 35% gewijzigd door Zuttasoxx op 19-12-2011 19:40 ]
Het is geen hardware probleem, aangezien ik nu wel goeie tijden haal, net als ik had voor de 501 patch
Hier wordt het steeds beter 
Heb nu standby van 2 dagen en 1 uur.
Gebruik is 4 uur en 40 minuten. Daar valt onder. Elk uur mail van Exchange en Gmail ophalen, whatsapp, wat internet. Voor de rest geen intensief gamen. Heb nu nog 20% over.
Heb nog maar 2 keer opgeladen.
Ik ben tevreden
Heb nu standby van 2 dagen en 1 uur.
Gebruik is 4 uur en 40 minuten. Daar valt onder. Elk uur mail van Exchange en Gmail ophalen, whatsapp, wat internet. Voor de rest geen intensief gamen. Heb nu nog 20% over.
Heb nog maar 2 keer opgeladen.
Ik ben tevreden
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Ik baal ontzettend van mijn iPhone 4s. Gisteren opgeladen voor mijn 1e werkdag, 100 volledig opgeladen, vliegtuig modus aan en toen ik wakker werd gewoon 100 nog. Vannacht hetzelfde gedaan en ik zie dat hij op 82 is. Een verschil van 18 procent. Iemand enig idee?
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37343272Caneezy schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 06:56:
Ik baal ontzettend van mijn iPhone 4s. Gisteren opgeladen voor mijn 1e werkdag, 100 volledig opgeladen, vliegtuig modus aan en toen ik wakker werd gewoon 100 nog. Vannacht hetzelfde gedaan en ik zie dat hij op 82 is. Een verschil van 18 procent. Iemand enig idee?
dit al geprobeerd? werkt voor mij heel goed.
de gebruikstijd komt al wat overeen met mijn actuele verbruikstijd.
3g staat altijd aan, wifi ook, push icloud en fetch e mail. siri raise to speak uit, bt ook uit.
Wat hierboven staat is volgens mij gewoon onzin...
Nou, ik ben erachter gekomen dat push mail ook bij mij het probleem is geweest.
Al denk ik dat het niet het enige is geweest, aangezien ik nu nog niet echt helemaal een dag vol kan maken. Ik haal echter wel betere tijden dan met push mail aan.
Gisteravond stond de teller op 6u 50min gebruik en 13u 47min stand-by met nog 9% batterij over. 6:30 uit de lader gehaald, rond 20u weer aan de lader, waar ik deze eerst al om 17 a 18u aan de lader moest hangen.
Dus ik hoop dat met de 5.1 update deze tijden opgepompt kunnen worden.
Al denk ik dat het niet het enige is geweest, aangezien ik nu nog niet echt helemaal een dag vol kan maken. Ik haal echter wel betere tijden dan met push mail aan.
Gisteravond stond de teller op 6u 50min gebruik en 13u 47min stand-by met nog 9% batterij over. 6:30 uit de lader gehaald, rond 20u weer aan de lader, waar ik deze eerst al om 17 a 18u aan de lader moest hangen.
[ Voor 4% gewijzigd door RnB op 20-12-2011 11:30 ]
Tja, dan ben je dus dingen kwijt en moet je vanalles opnieuw instellen, waar ik niet op zit te wachten. Ik heb een iphone omdat het gewoon moet werken zonder teveel gekloot.Zuttasoxx schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 09:15:
[...]
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37343272
3g staat altijd aan, wifi ook, push icloud en fetch e mail. siri raise to speak uit, bt ook uit.
Volgens mij zit er een flinke bug in het push gedeelte. Ik haal nu fatsoenlijke tijden (welke ik ook had MET push op 5.0.0)RnB schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 11:29:
Wat hierboven staat is volgens mij gewoon onzin...
Tevens zorg ik ervoor dat ik whatsapp kill als ik t n tijdje niet gebruik. Ook heb ik iCloud uit staan. Verder heb ik herinneringen uit Berichtgeving gehaald; ik hoorde dat daar ook problemen mee waren.
Locatie heb ik gewoon aan staan, dit uitzetten levert mij geen enkel voordeel.
379468
Ik heb sinds vandaag IOS 5.1 beta 2 geinstalleerd (heb een dev account). Ik moet zeggen dat de batterij duur nu aardig goed is bij mijn Iphone 4S 64GB (Black).
Ik heb hem nog net van de lader dus een eind resultaat heb ik nog niet maar wat ik tot nu toe heb:
Gebruik: 24 min
Stand-By: 2 uur, 14 min
toen ik dit typte sprong die net van 99 naar 98%
ik kan het mis hebben maar voor me zelf is dit mijn beste test tot nu toe
Ik heb hem nog net van de lader dus een eind resultaat heb ik nog niet maar wat ik tot nu toe heb:
Gebruik: 24 min
Stand-By: 2 uur, 14 min
toen ik dit typte sprong die net van 99 naar 98%
ik kan het mis hebben maar voor me zelf is dit mijn beste test tot nu toe
[ Voor 6% gewijzigd door 379468 op 20-12-2011 13:36 ]
Ik heb zo het vermoeden dat als je de telefoon van de lader haalt, dit niet betekent dat de batterij helemaal vol is.
Soms als ik de telefoon van de lader haal, staat ie op 99%. De lader stopt dus met laden als ie vol is, en wacht even voordat ie weer begint.
Dit betekent dat als ie op 100% staat, het ook kan zijn dat ie tegen de 99% aan zit ipv 100%.
Als ik de telefoon van de lader haal staat ie soms 4uur lang op 100%, en soms maar 1uur bij hetzelfde gebruik.
Ik heb dit eens getest door s'ochtends de telefoon bij 100% even van de lader te halen en deze er weer op te zetten voor een half uurtje. Ik haal dan consequent 3 a 4 uur voordat ie naar 99% springt.
Soms als ik de telefoon van de lader haal, staat ie op 99%. De lader stopt dus met laden als ie vol is, en wacht even voordat ie weer begint.
Dit betekent dat als ie op 100% staat, het ook kan zijn dat ie tegen de 99% aan zit ipv 100%.
Als ik de telefoon van de lader haal staat ie soms 4uur lang op 100%, en soms maar 1uur bij hetzelfde gebruik.
Ik heb dit eens getest door s'ochtends de telefoon bij 100% even van de lader te halen en deze er weer op te zetten voor een half uurtje. Ik haal dan consequent 3 a 4 uur voordat ie naar 99% springt.
Dit klopt, ik merk zelf ook dat als ik de telefoon oplaadt en hem nog een uur of 2 na 100% laat zitten deze pas na 4 uur af gaat lopen. Zo haal ik als ik hem om 23:00 van de lader haal en dan de hele nacht standby laat:
standby: 11 uur
usage: 10 minuten
99%
Dit komt ook doordat meten vanaf 100% onbetrouwbaar is, meten vanaf 99% of lager is wel betrouwbaar.
standby: 11 uur
usage: 10 minuten
99%
Dit komt ook doordat meten vanaf 100% onbetrouwbaar is, meten vanaf 99% of lager is wel betrouwbaar.
Vandaag heb ik gemerkt dat alles uitstekend is met wifi aan en cellular data uit. Vanals ik geen wifi heb en op 3G zit, dan begint hij te drainen aan 1% per half uur in standby.. Heb wat opgezocht en blijkt dat icloud constant data zit te ontvangen en te versturen. Onderdelen van icloud verwijderen helpt niet, enkel het volledig verwijderen van het icloud account zorgt er voor dat er geen data meer verbruikt wordt.. Op zich geen probleem als je op wi-fi zit. Op 3G is dat een battery drain. Op dit moment heb ik gewoon icloud ervan gezwierd
Probeer Icloud op fetch te zetten, moet je bij instellingen kunnen doen.
Ik heb namelijk nergens last van en bij mij doet hij via fetch ieder uur een check voor mail en agenda.
Ik heb namelijk nergens last van en bij mij doet hij via fetch ieder uur een check voor mail en agenda.
Kleine update:mouzetc schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:41:
Ongelooflijk.. gisteren een nieuwe 64Gb opgepikt omdat de 16GB niet meer voldeed.
Standby 20h21m
Usage 53m
Battery 81%
Nog steeds op dezelfde battterijlading:
Standby 1D 20H
Usage 9H 26M
Battery 11%
Gisteren 40 apps geupdate en vandaag +/- 6uur streaming 3G muziek geluisterd. Super dit!
Signature
Momenteel ben ik onderweg naar huis dus ik zal het zo lezen en proberen. Op werk mijn batterij volledig geladen. Alles staat aan, ik ping, whasapp, favebook, safari en game momenteel, ook bellen en in 1 uir 14 procent eraf. Is dit normaal?Zuttasoxx schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 09:15:
[...]
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37343272
3G zuipt heel erg veel, maar de batterij is gewoon onstabiel op de 4S en dagelijks, met dezelfde uitvoeringen erop haal ik andere resultaten.Zuttasoxx schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 17:27:
Vandaag heb ik gemerkt dat alles uitstekend is met wifi aan en cellular data uit. Vanals ik geen wifi heb en op 3G zit, dan begint hij te drainen aan 1% per half uur in standby.. Heb wat opgezocht en blijkt dat icloud constant data zit te ontvangen en te versturen. Onderdelen van icloud verwijderen helpt niet, enkel het volledig verwijderen van het icloud account zorgt er voor dat er geen data meer verbruikt wordt.. Op zich geen probleem als je op wi-fi zit. Op 3G is dat een battery drain. Op dit moment heb ik gewoon icloud ervan gezwierd
P.S @ Zuttasoxx:
Raak ik alles kwijt qua persoonlijke configuraties van iMessage e.d.? Email? en de Apps die erop staan?
[ Voor 7% gewijzigd door sacaji op 20-12-2011 19:40 ]
Anoniem: 413557
Sinds vorige week een nieuwe Iphone 4s 16 GB (zwart)
Snap er niks van maar mijn accu is vanmorgen om 7uur van de lader afgekomen en zit nu om 19:45uur nog steeds voor 80% vol.... ik heb dus geen accu problemen.. hahaha
Snap er niks van maar mijn accu is vanmorgen om 7uur van de lader afgekomen en zit nu om 19:45uur nog steeds voor 80% vol.... ik heb dus geen accu problemen.. hahaha
Onderbouw je mening wat je met je iPhone hebt gedaan?Anoniem: 413557 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 19:45:
Sinds vorige week een nieuwe Iphone 4s 16 GB (zwart)
Ik zal hem ook opladen en 2 dagen even standby laten, en dan even keurig zeggen: Hahaha, opgeladen 2 dagen geleden en nog 30%..
Oke, moeilijk momentje. Zie hieboven voor mijn huidige 4S 64GB resultaten.. zeer perfecte batterij-prestatie.
Nu zit ik nog met een 4S 16GB wit. Deze heeft een drain van 5% p/u met een volledig cleane restore, zonder enige verdere apps / push-mail en Locatievoorzieningen uit. Al een aantal maal compleet laten drainen en daarna volledig opgeladen. Ook zonder SIM-kaart en ook met Vliegmodus aan wil dit niet verbeteren. Zelf heb ik de telefoon zo gekocht, maar wil hem nu ook verkopen.
Ik kan de telefoon bij T-Mobile/Apple laten nakijken, maar dat kost me zeker in deze tijd een x-aantal weken. Gezien ik het geld hard kan gebruiken (64GB is niet goedkoop
), heb ik twijfels wat nu te doen. Is het eerlijk als ik de telefoon als 'normaal' verkoop? Wat zou jullie gevoel zeggen?
Ik wil er natuurlijk niet (veel) minder voor vragen dan wat ik er voor betaald heb..
Nu zit ik nog met een 4S 16GB wit. Deze heeft een drain van 5% p/u met een volledig cleane restore, zonder enige verdere apps / push-mail en Locatievoorzieningen uit. Al een aantal maal compleet laten drainen en daarna volledig opgeladen. Ook zonder SIM-kaart en ook met Vliegmodus aan wil dit niet verbeteren. Zelf heb ik de telefoon zo gekocht, maar wil hem nu ook verkopen.
Ik kan de telefoon bij T-Mobile/Apple laten nakijken, maar dat kost me zeker in deze tijd een x-aantal weken. Gezien ik het geld hard kan gebruiken (64GB is niet goedkoop
Ik wil er natuurlijk niet (veel) minder voor vragen dan wat ik er voor betaald heb..
[ Voor 5% gewijzigd door mouzetc op 20-12-2011 20:02 ]
Signature
Veel succes met de verkoopmouzetc schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:02:
Oke, moeilijk momentje. Zie hieboven voor mijn huidige 4S 64GB resultaten.. zeer perfecte batterij-prestatie.
Ik kan de telefoon bij T-Mobile/Apple laten nakijken, maar dat kost me zeker in deze tijd een x-aantal weken. Gezien ik het geld hard kan gebruiken (64GB is niet goedkoop), heb ik twijfels wat nu te doen. Is het eerlijk als ik de telefoon als 'normaal' verkoop? Wat zou jullie gevoel zeggen?
Ik verkoop vrijwel altijd via Tweakers (zie ook mijn aantal feedback), omdat dat de fijnste manier is om te verkopen. Iedereen mag dit natuurlijk lezenSilooy schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:04:
[...]
Veel succes met de verkoop.. wel buiten Tweakers om dan
Signature
Het kan softwarematig zijn. Als je verkoopt met de meldig erbij is het prima. Zolang je eerlijk blijft is het altijd goed.mouzetc schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:06:
[...]
Ik verkoop vrijwel altijd via Tweakers (zie ook mijn aantal feedback), omdat dat de fijnste manier is om te verkopen. Iedereen mag dit natuurlijk lezen
Ik heb hetzelfde. 5/10% per uur. Ik vraagt af wanneer Apple nu eindelijk met een update komt.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Als je er eerlijk bij verteld dat je een probleem hebt met de batterij raak je dat ding natuurlijk aan de straat stenen niet meer kwijt !mouzetc schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:06:
[...]
Ik verkoop vrijwel altijd via Tweakers (zie ook mijn aantal feedback), omdat dat de fijnste manier is om te verkopen. Iedereen mag dit natuurlijk lezen
Ik zou even wachten tot de update er is..
Ik denk dat er een batch is geweest met een batterij probleem volgens mij...
Zit zelf nu weer op 3.39 uur gebruikt en 2D3U stand-by en nu op 34% bat
[ Voor 14% gewijzigd door oldsmelly op 21-12-2011 11:29 ]
MuziekLiefhebbert
379468
knap mag ik je vragen welke instellingen je aan en uit hebt staan?? wat voor apps je draait?? of je mail hebt op fetch of push??oldsmelly schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:28:
[...]
Als je er eerlijk bij verteld dat je een probleem hebt met de batterij raak je dat ding natuurlijk aan de straat stenen niet meer kwijt !
Ik weet dat het niet helpt, maar moet het er toch even uitgooien. Die van mij is 4:08 uur geleden van de oplader gegaan met 100%, en staat nu alweer op 53%. Wat kut.
Ik ga 'm voor de tweede keer helemaal herstellen, ook al hielp dat de eerste keer ook niet.
Ik ga 'm voor de tweede keer helemaal herstellen, ook al hielp dat de eerste keer ook niet.
379468
Nou gisteren avond voor slapen van lader afgehaald (was wel 100%) en tot nu toe het volgende resultaat:
(heb hem niet intensief gebruikt, af en toe belletje gepleegd en email, whats app en wat nieuws bekeken)
(heb hem niet intensief gebruikt, af en toe belletje gepleegd en email, whats app en wat nieuws bekeken)

Wel alle programma's afgesloten in de multitasking bar?
Die van mijn zusje ging dus ook snel leeg. Ik had haar vanalles laten instellen om batterij te besparen. Bleek uiteindelijk dat ze niet wist wat multitasking was en IEDERE app op de telefoon nog open stond.
Die van mijn zusje ging dus ook snel leeg. Ik had haar vanalles laten instellen om batterij te besparen. Bleek uiteindelijk dat ze niet wist wat multitasking was en IEDERE app op de telefoon nog open stond.
[ Voor 17% gewijzigd door Xeanor op 21-12-2011 14:53 ]
Helpt ook niet om die programma's gesloten te houden.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Het hangt denk ik van de app af, sommige geven een melding dat ze nog actief zijn, zoals flitsers.mobi, tomtom en flitsmeister.
Kan zijn dat ze stiekem op de achtergrond doordraaien. Het zo fijn zijn als je dit ergens kunt instellen: toestemming voor achtergrond activiteit.
Voorheen (4, 4s met 5.0.0) sloot ik nooit wat af.
Kan zijn dat ze stiekem op de achtergrond doordraaien. Het zo fijn zijn als je dit ergens kunt instellen: toestemming voor achtergrond activiteit.
Voorheen (4, 4s met 5.0.0) sloot ik nooit wat af.
Telefoon is verkocht en ben gewoon eerlijk geweest dat ie een dagje mee gaatoldsmelly schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:28:
[...]
Als je er eerlijk bij verteld dat je een probleem hebt met de batterij raak je dat ding natuurlijk aan de straat stenen niet meer kwijt !
Signature
Teller staat nu op 5 uur gebruik en 2D10U stand-bij en de batterij staat op 15% nu379468 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:47:
[...]
knap mag ik je vragen welke instellingen je aan en uit hebt staan?? wat voor apps je draait?? of je mail hebt op fetch of push??
Ik gebruik veel Hyves/Twitter en Whatsapp , mijn email staat op Fetch elk half uur.
Locatie voorziening staat aan voor Camera,Camera+, Hitamatic, kaarten en verkeer.
Dat was het wel zo'n beetje
MuziekLiefhebbert
Ok dit is mijn dag, wil even jullie mening weten.
Opgeladen in de avond, 06:30 wakker en de oplader ging eruit om 07:00.
Meteen nadat hij eraf ging ging hij naar 99%.
Ik heb de telefoon volledig gebruikt van 07:15 tot 08:45 (Muziek non stop, 3G, Whatsapp, Imessage, Facebook, Twitter, Games). Ik kwam aan op Kantoor en hij was 85%.
Tot de pauze ( 12:15 ) was hij op 77%.
Pauze afgelopen ( 65% )
Om 17:30 klaar en was de batterij op 40%.
Ik ben om 18:45 thuis gekomen ( weer bijna anderhalf uur ) vol met muziek 3G, whatsapp, Safari, Imessage, Facebook, twitter en bellen. Momenteel om 19:00 is hij op 10%
Bij gebruik zie ik:
Gebruik: 12 uur, 12 minuten
Stand-by: hetzelfde
Iemand een mening?
Opgeladen in de avond, 06:30 wakker en de oplader ging eruit om 07:00.
Meteen nadat hij eraf ging ging hij naar 99%.
Ik heb de telefoon volledig gebruikt van 07:15 tot 08:45 (Muziek non stop, 3G, Whatsapp, Imessage, Facebook, Twitter, Games). Ik kwam aan op Kantoor en hij was 85%.
Tot de pauze ( 12:15 ) was hij op 77%.
Pauze afgelopen ( 65% )
Om 17:30 klaar en was de batterij op 40%.
Ik ben om 18:45 thuis gekomen ( weer bijna anderhalf uur ) vol met muziek 3G, whatsapp, Safari, Imessage, Facebook, twitter en bellen. Momenteel om 19:00 is hij op 10%
Bij gebruik zie ik:
Gebruik: 12 uur, 12 minuten
Stand-by: hetzelfde
Iemand een mening?
Oké, heel raar dit.
Van de week poste ik nog dat ik met push mail uit, betere resultaten haal door de dag heen, dan met push mail aan.
Het omgekeerde is echter aanwezig bij pure stand-by tijd.
Ik heb vannacht mijn iPhone laten liggen om te kijken hoe de drain is in stand-by. Tot mijn verbazing is er in de nacht 40% (!) afgegaan in pure stand-by. Ik was aan het slapen, dus iets klopt er niet of demonen zijn ermee gaan spelen. Lijkt mij het eerste dus.
Het gebruik lag op 3u en 50min, wat dus raar is.. Dit zou met fetch op 15min hooguit 30min moeten zijn op zo'n nacht.
Dit haalde ik met push aan:
Van de week poste ik nog dat ik met push mail uit, betere resultaten haal door de dag heen, dan met push mail aan.
Het omgekeerde is echter aanwezig bij pure stand-by tijd.
Ik heb vannacht mijn iPhone laten liggen om te kijken hoe de drain is in stand-by. Tot mijn verbazing is er in de nacht 40% (!) afgegaan in pure stand-by. Ik was aan het slapen, dus iets klopt er niet of demonen zijn ermee gaan spelen. Lijkt mij het eerste dus.
Het gebruik lag op 3u en 50min, wat dus raar is.. Dit zou met fetch op 15min hooguit 30min moeten zijn op zo'n nacht.
Dit haalde ik met push aan:
RnB schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 17:39:
Hm kijk, daar zit het Fetch voordeel.
Ik heb 4 van de 5 locatievoorzieningen van de systeem zelf uitgeschakeld. iCloud doe ik handmatig, en Mail staat op fetch 30 minuten. Voor de rest heb ik paar games uit de berichtgeving weg gehaald ( dit valt onder pushen correct )?
Heeft berichtgeving ook invloed op prestaties?
Heeft berichtgeving ook invloed op prestaties?
Ik ook.
Heb ook een 4s 16gb. Vorige week ontvangen.
Ik synchroniseerde m'n apps (ipad) en installeerde daar over heen de gmail app van google.
Liet alles zoals het was. Mij viel dus ook op dat 'overnight' de batt. terug liep van 50 naar 15%. Dus zonder iets te doen.
Ik ben uit gaan schakelen. Bleef niet zoals ik wilde.
Wat heb ik eergisteren gedaan. Ik deinstalleerde de gmail app.
Gisteren had ik met licht verbruik al een stuk langere levensduur (vd tijdsduur van het gebruik ve volle lading).
Nu heb ik gisteravond de batt opgeladen. Om 22.30u vol.
Toen naar bed gegaan en vanmorgen (toen ik op m'n werk aan kwam) om 08u was daar nog 96% van over.
Daar kan ik mee leven.
1x in de 2 dagen opladen met normaal (mail/twitter/bellen/enkele website bekijken) gebruik is acceptabel.
Ben ik ook gewend van mijn oude Nokia n900.
Heb ook een 4s 16gb. Vorige week ontvangen.
Ik synchroniseerde m'n apps (ipad) en installeerde daar over heen de gmail app van google.
Liet alles zoals het was. Mij viel dus ook op dat 'overnight' de batt. terug liep van 50 naar 15%. Dus zonder iets te doen.
Ik ben uit gaan schakelen. Bleef niet zoals ik wilde.
Wat heb ik eergisteren gedaan. Ik deinstalleerde de gmail app.
Gisteren had ik met licht verbruik al een stuk langere levensduur (vd tijdsduur van het gebruik ve volle lading).
Nu heb ik gisteravond de batt opgeladen. Om 22.30u vol.
Toen naar bed gegaan en vanmorgen (toen ik op m'n werk aan kwam) om 08u was daar nog 96% van over.
Daar kan ik mee leven.
1x in de 2 dagen opladen met normaal (mail/twitter/bellen/enkele website bekijken) gebruik is acceptabel.
Ben ik ook gewend van mijn oude Nokia n900.
Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....
bij mij is whatsapp gewoon de boosdoener, de procenten vliegen eraf bij gebruik.
alleen internetten of facebooken/twitter verbruikt nauwelijks batterij
in het weekend haal ik tijden van 8-9 uur gebruik en 1 dag 4-5 uur standby tijd
dan gebruik ik whatsapp nauwelijks omdat doordeweeks op de dag toch wel veel whatsapp met vriendinlief
doordeweekse dagen haal ik het net tot savonds voordat ik ga slapen en dan haal ik tijden van zo'n 3/4 uur gebruik max en max 13-14 uur standby tijd.
als ik whatsapp niet afsluit via de taskmanager dan is m'n batterij binnen een halve dag leeg.
hopelijk verzinnen ze hier wat voor
alleen internetten of facebooken/twitter verbruikt nauwelijks batterij
in het weekend haal ik tijden van 8-9 uur gebruik en 1 dag 4-5 uur standby tijd
dan gebruik ik whatsapp nauwelijks omdat doordeweeks op de dag toch wel veel whatsapp met vriendinlief
doordeweekse dagen haal ik het net tot savonds voordat ik ga slapen en dan haal ik tijden van zo'n 3/4 uur gebruik max en max 13-14 uur standby tijd.
als ik whatsapp niet afsluit via de taskmanager dan is m'n batterij binnen een halve dag leeg.
hopelijk verzinnen ze hier wat voor
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Anoniem: 312904
Ik merk weinig verschil met de iphone 4, ben wel een lichte gebruiker.
Maandag avond voor het eerst opgeladen staat nu op:
Gebruik 1:42 minuten
Stand by: 2 dagen, 6 uur
Resterend 47%
Prima dus.
Maandag avond voor het eerst opgeladen staat nu op:
Gebruik 1:42 minuten
Stand by: 2 dagen, 6 uur
Resterend 47%
Prima dus.
379468
Ik zit met me Iphone 4S 64GB nu op:
Gebruik: 2 uur 41 min
stand-by: 1 Dag, 9 uur
en batterij zit op: 56%
goed toch?
Gebruik: 2 uur 41 min
stand-by: 1 Dag, 9 uur
en batterij zit op: 56%
goed toch?
Telefoon uit de oplader om 0645. Even kkjken hoe het vandaag gaat met nieuwe instellingen.
Het is nu half 7 en 3g en muziek staat aan, tot verbazing is me batterij nog op 100 procent. Ik vloek, na het typen ging de batterij naar 99. Batterij is naar 98 gegaan, klopt het dat met music op 3g het dan snel gaat?
Half uurtje verder ben ik op 96. Muziek staat nu al een half uur aan, whatsapp ernaast. Het is nu 0845 en ben op werk aangekomen, batterij is nu 83 en zak standby blijven.
Momenteel 1210 en me batterij is 74.
Het is nu 1700 en batterij is 50.
Onderweg naar huis dus kijken hoe het gaat!
Momenteel 19;00 en batterij is 22. Lijkt beter?
Het is nu half 7 en 3g en muziek staat aan, tot verbazing is me batterij nog op 100 procent. Ik vloek, na het typen ging de batterij naar 99. Batterij is naar 98 gegaan, klopt het dat met music op 3g het dan snel gaat?
Half uurtje verder ben ik op 96. Muziek staat nu al een half uur aan, whatsapp ernaast. Het is nu 0845 en ben op werk aangekomen, batterij is nu 83 en zak standby blijven.
Momenteel 1210 en me batterij is 74.
Het is nu 1700 en batterij is 50.
Onderweg naar huis dus kijken hoe het gaat!
Momenteel 19;00 en batterij is 22. Lijkt beter?
Ik heb zojuist deze tijden gehaald, ben er op dit moment erg tevreden over, alleen jammer dat ik precies tussen de 2 en 3 dagen in zit...
standby: 2D+20U
gebruik: 05:02
2%
standby: 20:22
gebruik: 02:02
66%
Ook heb ik voor de grap whatsapp op de achtergrond aangezet 20 minuten geleden, meteen 2% eraf in die 20minuten. Hier zit dus nog wat winst met een update.
2%
66%
Ook heb ik voor de grap whatsapp op de achtergrond aangezet 20 minuten geleden, meteen 2% eraf in die 20minuten. Hier zit dus nog wat winst met een update.
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 380342 op 22-12-2011 19:22 ]
Hoeveel programmas heb jij op push (berichtgeving) en zoja welke?Anoniem: 380342 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:21:
Ik heb zojuist deze tijden gehaald, ben er op dit moment erg tevreden over, alleen jammer dat ik precies tussen de 2 en 3 dagen in zit...![]()
2%
66%
In principe geen, ik heb whatsapp natuurlijk wel, maar email op fetch en volgens mij niks anders.
Hoe onstaan trouwens de updates in de app store?
Wel gebruik ik redelijk wat 3G/wifi internet.
EDIT: wat blijkt: in de laatste 40 minuten is er 3 minuten aan gebruik bijgekomen en 1% afgegaan terwijl whatsapp nog actief was. Kennelijk toch wel zuining.
Hoe onstaan trouwens de updates in de app store?
Wel gebruik ik redelijk wat 3G/wifi internet.
EDIT: wat blijkt: in de laatste 40 minuten is er 3 minuten aan gebruik bijgekomen en 1% afgegaan terwijl whatsapp nog actief was. Kennelijk toch wel zuining.
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 380342 op 22-12-2011 20:06 . Reden: extra info ]
icloud account verwijderd en batterij ging dubbel zo lang mee.. 3G connectie zorgt ook voor heel wat meer drain dan als je mobiele data uitschakelt
Hoeveel verschil merk je met iCloud eraf? Bedoel je dan ook account verwijderen of instellingen op handmatig?Zuttasoxx schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 01:54:
icloud account verwijderd en batterij ging dubbel zo lang mee.. 3G connectie zorgt ook voor heel wat meer drain dan als je mobiele data uitschakelt
Heb wat gagamed, muziek, internet, messaging. En de batterij is nu 78. Anderhalf uur!
379468
Ik geef even mijn laatste update, hierna gaat ik niet meer special er op letten omdat ik vind dat die redelijk goed is:) 
vanochtend even bekeken en resultaat was:
Gebruik: 4 uur, 34 minuten
Stand-by: 2 dagen, 7 uur
en percentage van batterij stond op: 22% (kan er een foto van uploaden maar geen trek om te uploaden enzo
)
dit vind ik zelf redelijk goed, heb veel gebelt, meerendeels internetten op wifi (ook op 3g maar niet veel) Whats app en andere nieuws apps bekeken. Muziek geluisterd af en toe.al met al.
In iedergeval ik ben wel tevreden met dit resultaat.
vanochtend even bekeken en resultaat was:
Gebruik: 4 uur, 34 minuten
Stand-by: 2 dagen, 7 uur
en percentage van batterij stond op: 22% (kan er een foto van uploaden maar geen trek om te uploaden enzo
dit vind ik zelf redelijk goed, heb veel gebelt, meerendeels internetten op wifi (ook op 3g maar niet veel) Whats app en andere nieuws apps bekeken. Muziek geluisterd af en toe.al met al.
In iedergeval ik ben wel tevreden met dit resultaat.
effectief op dat rood knopje verwijderen account.. Met alles uitgeschakeld, hielp het nietsCaneezy schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 07:56:
[...]
Hoeveel verschil merk je met iCloud eraf? Bedoel je dan ook account verwijderen of instellingen op handmatig?
Heb wat gagamed, muziek, internet, messaging. En de batterij is nu 78. Anderhalf uur!
Nog maar een keer mijn ervaring m.b.t. een paar dingen die ik hier vaak terug zie komen na veel geexperimenteer en bijna 2 maanden gebruik van de 4S.
Wifi/3G/bereik
Sommigen hebben de ervaring dat Wifi aan of uit zetten veel verschil maakt. Ik denk dat dit alleen zo is als je Wifi bereik erg slecht is en je 3G bereik erg goed. Omgekeerd geldt hetzelfde (goed Wifi bereik en slecht 3G bereik). Slecht bereik, of het nu Wifi of 3G is, zal altijd je batterijduur verminderen omdat het zendvermogen van je iPhone antenne hoger moet zijn dan in het geval van goed bereik. Dus de verbinding met slecht bereik deactiveren zal altijd helpen.
Wifi sync
Wifi sync heb ik maar uitgezet omdat ik het idee heb dat de telefoon dan steeds aan het proberen is of hij een backup kan maken zodra hij in de buurt van mijn Mac is. En dat is ie nogal vaak. Het effect van deze instelling heb ik verder niet gecontroleerd, dit is dus een aanname.
iCloud
iCloud wel of niet aan hebben staan maakt op zichzelf naar mijn ervaring (bijna) niets uit. Het gebruik ervan wel. Ik heb de iCloud backup uit staan, dat gaat gewoon via iTunes en af en toe maak ik eens handmatig een iCloud reservekopie zodat ik in geval van nood altijd terug kan naar een werkende versie. Natuurlijk is het zo dat als je heel veel foto's maakt en fotostream aan hebt staan, of documenten opslaat via iCloud in iWork dit wel degelijk invloed zal hebben. Logisch, het moet immers allemaal over Wifi/3G gesynct worden en dat kost nu eenmaal energie.
Push mail
Hetzelfde verhaal. Het veelvuldig gebruiken via Wifi/3G kost veel energie, dus automatisch pushen van mail ook. Voor een lange gebruiksduur is het dus het beste als push op een zo laag mogelijke frequentie staat of liefst uit (handmatig). Ik mis het zelf niet, ik vind het prima om even de mail app te openen op het moment dat ik dat wil, in plaats van automatisch eindeloos meldingen binnen te krijgen van mailtjes. Ik krijg toch al gauw 20-30 mailtjes per dag en dan staat dat ding de hele tijd maar te piepen en bliepen. Er komen immers ook nog berichten binnen, en dan zijn er nog herinneringen en agendameldingen... voor dat je het weet staat dat ding een paar keer per uur te bliepen, moet je dat allemaal bekijken en ben je daarom dus 10 minuten of meer per uur bezig met het staren naar je schermpje. Dan gaat het hard.
Gebruik
Dit is misschien wel het belangrijkste onderdeel.
Ik haal als ik de telefoon "nauwelijks gebruik" 3 dagen en 7 uur stand-by tijd waarbij de iPhone dan 3,5 uur "gebruik" aangeeft. Klinkt goed he? Maar lees verder.
Er bestaat veel verwarring / verschil van interpretatie over wat nu gebruik is. Dat komt door 2 dingen.
Ten eerste heb je de "gebruik" statistiek van de telefoon in het infoscherm, wat niet meer betekent dan de tijd dat de telefoon uit de slaapstand is geweest. De werkelijke gebruikstijd van de gebruiker ligt dus altijd (veel) lager. Ik heb in bovenstaand geval de telefoon in die drie dagen niet veel meer dan een uur echt gebruikt. Er komt dus zo'n 30-45 minuten gebruik per dag bij waarvoor de telefoon zelf verantwoordelijk is terwijl ie op tafel ligt te nietsen.
Ten tweede heb je het soort gebruik. Kijk naar mijn gebruik hierboven. Wat is "nauwelijks gebruiken" bij bovenstaande ruim 3 dagen stand-by tijd? In mijn geval keer of 5 a 10 per dag kort de tijd te bekijken, een agenda afspraak te controleren of een sms berichtje te bekijken/beantwoorden, een paar keer een appje even openen, dat soort zaken. Als ik bijvoorbeeld elke dag 20 minuten lang ga browsen of Whatsappen dan ga ik dit echt niet halen. En dat terwijl de telefoon dan na 3 dagen ook 3,5 uur "gebruik" zal aangeven.
Kortom, ik heb het idee dat als bovenstaande zaken - bereik, instellingen gerelateerd aan het gebruik van Wifi/3G, en gebruik - voor 2 iPhones hetzelfde zijn, de batterijduur ook ongeveer hetzelfde is. Enkele zeer sporadische maandagmorgenexemplaren natuurlijk uitgezonderd. En buggy apps die op de achtergrond blijven draaien omdat de gebruiker ze niet sluit of omdat ze simpelweg een achtergrondproces actief laten ook uitgezonderd. En een belachelijk hoog ingestelde schermhelderheid ook uitgezonderd.
Wifi/3G/bereik
Sommigen hebben de ervaring dat Wifi aan of uit zetten veel verschil maakt. Ik denk dat dit alleen zo is als je Wifi bereik erg slecht is en je 3G bereik erg goed. Omgekeerd geldt hetzelfde (goed Wifi bereik en slecht 3G bereik). Slecht bereik, of het nu Wifi of 3G is, zal altijd je batterijduur verminderen omdat het zendvermogen van je iPhone antenne hoger moet zijn dan in het geval van goed bereik. Dus de verbinding met slecht bereik deactiveren zal altijd helpen.
Wifi sync
Wifi sync heb ik maar uitgezet omdat ik het idee heb dat de telefoon dan steeds aan het proberen is of hij een backup kan maken zodra hij in de buurt van mijn Mac is. En dat is ie nogal vaak. Het effect van deze instelling heb ik verder niet gecontroleerd, dit is dus een aanname.
iCloud
iCloud wel of niet aan hebben staan maakt op zichzelf naar mijn ervaring (bijna) niets uit. Het gebruik ervan wel. Ik heb de iCloud backup uit staan, dat gaat gewoon via iTunes en af en toe maak ik eens handmatig een iCloud reservekopie zodat ik in geval van nood altijd terug kan naar een werkende versie. Natuurlijk is het zo dat als je heel veel foto's maakt en fotostream aan hebt staan, of documenten opslaat via iCloud in iWork dit wel degelijk invloed zal hebben. Logisch, het moet immers allemaal over Wifi/3G gesynct worden en dat kost nu eenmaal energie.
Push mail
Hetzelfde verhaal. Het veelvuldig gebruiken via Wifi/3G kost veel energie, dus automatisch pushen van mail ook. Voor een lange gebruiksduur is het dus het beste als push op een zo laag mogelijke frequentie staat of liefst uit (handmatig). Ik mis het zelf niet, ik vind het prima om even de mail app te openen op het moment dat ik dat wil, in plaats van automatisch eindeloos meldingen binnen te krijgen van mailtjes. Ik krijg toch al gauw 20-30 mailtjes per dag en dan staat dat ding de hele tijd maar te piepen en bliepen. Er komen immers ook nog berichten binnen, en dan zijn er nog herinneringen en agendameldingen... voor dat je het weet staat dat ding een paar keer per uur te bliepen, moet je dat allemaal bekijken en ben je daarom dus 10 minuten of meer per uur bezig met het staren naar je schermpje. Dan gaat het hard.
Gebruik
Dit is misschien wel het belangrijkste onderdeel.
Ik haal als ik de telefoon "nauwelijks gebruik" 3 dagen en 7 uur stand-by tijd waarbij de iPhone dan 3,5 uur "gebruik" aangeeft. Klinkt goed he? Maar lees verder.
Er bestaat veel verwarring / verschil van interpretatie over wat nu gebruik is. Dat komt door 2 dingen.
Ten eerste heb je de "gebruik" statistiek van de telefoon in het infoscherm, wat niet meer betekent dan de tijd dat de telefoon uit de slaapstand is geweest. De werkelijke gebruikstijd van de gebruiker ligt dus altijd (veel) lager. Ik heb in bovenstaand geval de telefoon in die drie dagen niet veel meer dan een uur echt gebruikt. Er komt dus zo'n 30-45 minuten gebruik per dag bij waarvoor de telefoon zelf verantwoordelijk is terwijl ie op tafel ligt te nietsen.
Ten tweede heb je het soort gebruik. Kijk naar mijn gebruik hierboven. Wat is "nauwelijks gebruiken" bij bovenstaande ruim 3 dagen stand-by tijd? In mijn geval keer of 5 a 10 per dag kort de tijd te bekijken, een agenda afspraak te controleren of een sms berichtje te bekijken/beantwoorden, een paar keer een appje even openen, dat soort zaken. Als ik bijvoorbeeld elke dag 20 minuten lang ga browsen of Whatsappen dan ga ik dit echt niet halen. En dat terwijl de telefoon dan na 3 dagen ook 3,5 uur "gebruik" zal aangeven.
Kortom, ik heb het idee dat als bovenstaande zaken - bereik, instellingen gerelateerd aan het gebruik van Wifi/3G, en gebruik - voor 2 iPhones hetzelfde zijn, de batterijduur ook ongeveer hetzelfde is. Enkele zeer sporadische maandagmorgenexemplaren natuurlijk uitgezonderd. En buggy apps die op de achtergrond blijven draaien omdat de gebruiker ze niet sluit of omdat ze simpelweg een achtergrondproces actief laten ook uitgezonderd. En een belachelijk hoog ingestelde schermhelderheid ook uitgezonderd.
Ik zie dat sinds afgelopen zaterdag de batterij langer mee gaat.
Ik draai nog steeds iOS 5 (dus niet 5.0.1) op een iPhone 4S White
Misschien komt dit doordat ik ziek ben en dus niet heel veel gebruik maak van m'n iPhone maar het is wel frapant. (Was zaterdag t/m maandag niet ziek)
Ik haal nu meestal 1 dag standby en gemiddeld 6 uur gebruik. Helderheid op laagste. Doe vooral whatsapp, mail, spelletjes en beetje browsen.
Ik draai nog steeds iOS 5 (dus niet 5.0.1) op een iPhone 4S White
Misschien komt dit doordat ik ziek ben en dus niet heel veel gebruik maak van m'n iPhone maar het is wel frapant. (Was zaterdag t/m maandag niet ziek)
Ik haal nu meestal 1 dag standby en gemiddeld 6 uur gebruik. Helderheid op laagste. Doe vooral whatsapp, mail, spelletjes en beetje browsen.
Mijn idee om icloud te verwijderen komt uit het feit dat icloud constant data zit te verzenden en te ontvangen. Dit gebeurt zelfs als je alles uit zet. je kan dit het best nakijken als je uw wifi uitzet en mobiele data aan. Ga dan naar instellingen, verbruik, mobiele data verbruik. Reset vervolgens de data. Als je nu terug gaat en dan weer naar mobiele data verbruik en dan weer terug en kijk dan nog eens en doe dit zo 10 keer, dan merk je wel wat ik bedoel. Je ziet de mobiele data zo 1 kb verzenden en ontvangen per seconde. Als je op wifi bent, is dit helemaal geen probleem. Als je op 3G zit, dan zuipt dit zodanig veel batterij. Veel mensen op het internet klagen trouwen ook dat hun mobiele data de hoogte ingegaan zijn, sinds ze naar ios 5 geupdate hebben.
Nu ik heb mijn telefoon amper gebruikt. 3G staat aan en wifi ook. Hij heeft nu 88% en 18u standby met 33 min gebruik.
Nu ik heb mijn telefoon amper gebruikt. 3G staat aan en wifi ook. Hij heeft nu 88% en 18u standby met 33 min gebruik.
Ik ben van plan om de nieuwe build 9A604 volgens mij te gaan installeren want ik lees op het internet dat het ook de batterij verbetert terwijl er helemaal geen battery fix in zit. Dan haal ik alles weg en installeer ik me telefoon schoon. Iemand idee of ik dit handig is? Ik heb een iCloud back-up gedaan, ik zal altijd kunnen herstellen via iCloud?
Ik krijg via applecare weer een nieuwe 32GB. dat wordt de derde, ook daar vinden ze zo'n 10 uur gebruikstijd niet acceptabel. Dat is in ieder geval iets. Wel een bijzondere actie als er tegelijktertijd wordt beweerd dat het geen hardwarematig probleem is. Het is mijn laatste poging iig. Hierna geld terug en naar een android phone met een acceptabele batterij levensduur.
[ Voor 16% gewijzigd door peacelord op 24-12-2011 21:39 ]
Jij komt nu al voor de 2e keer met het verhaal dat ie nieuwe build de batterijduur zou verbeteren, maar je geeft geen antwoord op de vragen die komen mbt het feit waar je dat vandaan haalt.Caneezy schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 18:18:
Ik ben van plan om de nieuwe build 9A604 volgens mij te gaan installeren want ik lees op het internet dat het ook de batterij verbetert terwijl er helemaal geen battery fix in zit. Dan haal ik alles weg en installeer ik me telefoon schoon. Iemand idee of ik dit handig is? Ik heb een iCloud back-up gedaan, ik zal altijd kunnen herstellen via iCloud?
Ik kan je ook vertellen dat die nieuwe build helemaal geen verbeteringen met zich meebrengt, alleen als je last had van de simkaart probleem. Daar is die nieuwe build namelijk voor ontwikkeld.
Ik denk trouwens dat iOS 5.1 wel een verbetering gaat brengen, ik haal met de 2e bèta en fetch (push geen verbeteringen) veel betere tijden ivm 5.0.0 en 5.0.1.
Bedoel je daadwerkelijke gebruikstijd of neem je standby tijd ook mee? En mag ik vragen wat je zoal doet met je telefoon in die tijd? Want 10 gebruikstijd haal ik (met redelijk wat wifi/3g) ook bij lange na niet, eerder 6/7 op wifi en op 3G niet meer dan 4/4.5 uur, en dat is dan met veel gebruik in een korte periode. Als ik hem minstens 1,5 dag standby laat staan lukt mij dit al niet meer.peacelord schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 21:38:
Ik krijg via applecare weer een nieuwe 32GB. dat wordt de derde, ook daar vinden ze zo'n 10 uur gebruikstijd niet acceptabel.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 380342 op 25-12-2011 00:15 ]
Ik heb nu ook problemen met mijn 4s, vanmorgen toen ik wakker werd stond mijn iphone uit terwijl ik gisteren toen ik naar bed ging nog 40% had. Mijn gebruik en stand-by tijd lopen nu gelijk op, alle apps uitgezet geen wifi en data.
Heb de telefoon een reset gegeven alles opnieuw ingesteld maar hij blijft de accu nu leeg trekken
stand-by en gebruik blijft gelijk oplopen, ook als ik hem op vliegtuig modes zet.
Snap er niks van heb geen andere apps of instellingen veranderd gisteren, zomaar uit het niets ging het mis.
Heb de telefoon een reset gegeven alles opnieuw ingesteld maar hij blijft de accu nu leeg trekken
Snap er niks van heb geen andere apps of instellingen veranderd gisteren, zomaar uit het niets ging het mis.
[ Voor 3% gewijzigd door Happy2000 op 24-12-2011 23:59 ]
Als jij is goed leest vraag ik of de nieuwe build verbetering meebrengt. Ik heb de update geïnstalleerd en de batterij is veel beter. Heb inmiddels al 12 uur gebruik en hij staat nu op 32%.RnB schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 22:58:
[...]
Jij komt nu al voor de 2e keer met het verhaal dat ie nieuwe build de batterijduur zou verbeteren, maar je geeft geen antwoord op de vragen die komen mbt het feit waar je dat vandaan haalt.
Ik kan je ook vertellen dat die nieuwe build helemaal geen verbeteringen met zich meebrengt, alleen als je last had van de simkaart probleem. Daar is die nieuwe build namelijk voor ontwikkeld.
Ik denk trouwens dat iOS 5.1 wel een verbetering gaat brengen, ik haal met de 2e bèta en fetch (push geen verbeteringen) veel betere tijden ivm 5.0.0 en 5.0.1.
Ik bedoel de tijd dat ik de telefoon kan gebruiken voordat hij vanzelf uitschakelt. In de tussentijd luister ik muziek, mail ik 2 accounts met push, houd ik het nieuws een beetje bij met wat apps en game een beetje (WF en Fruit ninja). BT, locatie, klok en siri staan uit.
Die nieuwe build installaeren, hoe pak ik dat aan? Dat wordt niet automatisch aangeboden in Itunes nl.
Die nieuwe build installaeren, hoe pak ik dat aan? Dat wordt niet automatisch aangeboden in Itunes nl.
Ik heb dus ook al een tijdjes last van een slechte batterij van mijn Iphone 4s. Ik krijg gemiddeld 4 uur gebruik en 12 uur stand-by tijd met normaal gebruik uit de batterij geperst. Met mijn Iphone 4 kon ik met gemak 2 a 3 dagen zonder opladen doorkomen. Ik vind dit dus niet acceptabel voor een telefoon van 700 euro. Ik heb al allerlei tips uitgeprobeerd dit ik in dit forum tegen ben gekomen maar allemaal zonder resultaat. Nu ben ik het wachten dus beu en wil mijn dat apple mijn telefoon gaat vervangen. (heb niet zoveel vertrouwen in iOS 5.1)
Heeft iemand al ervaring met het omwisselen van de iphone bij apple? (gekocht bij de apple store) Hoelang duurt dit gemiddeld? Zijn er nog bepaalde zaken waar ik rekening mee moet houden?
Heeft iemand al ervaring met het omwisselen van de iphone bij apple? (gekocht bij de apple store) Hoelang duurt dit gemiddeld? Zijn er nog bepaalde zaken waar ik rekening mee moet houden?
i am the lizardking, I can do anything
wrong topic
[ Voor 98% gewijzigd door OkeOkeOke op 25-12-2011 23:18 ]
Probleem is weer opgelost, heb de iphone als nieuwe iphone ingesteld en alles er weer opgezet.Happy2000 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 23:57:
Ik heb nu ook problemen met mijn 4s, vanmorgen toen ik wakker werd stond mijn iphone uit terwijl ik gisteren toen ik naar bed ging nog 40% had. Mijn gebruik en stand-by tijd lopen nu gelijk op, alle apps uitgezet geen wifi en data.
Heb de telefoon een reset gegeven alles opnieuw ingesteld maar hij blijft de accu nu leeg trekkenstand-by en gebruik blijft gelijk oplopen, ook als ik hem op vliegtuig modes zet.
Anoniem: 403748
Hoe redelijk is dit, iPhone enkel en alleen gebruikt op een 3g verbinding, voor browen, whatsapp, sms en telefoontjes. Bijna 5 uur usage, met wifi zou ik 7 uur gehaald hebben. Twee dagen standby.

k heb een nieuwe simkaart gehad, hierna heb ik mijn iPhone helemaal opgeladen en de batterij gaat naar mijn beleving veel langer mee nu
Eergister de iphone 4s 16GB black gehaald. Na een keer volledig opladen zit ik nu op het volgende:
Batterijstatus: 72%
Gebruik: 3 uur 41 minuten
Standby: 16 uur 28 minuten
Mag tot zover niet klagen volgens mij. Ongeveer 6 uurtjes 3G en de rest wifi.
Mijn vader vertelde dat toen hij de ING app installeerde zijn iphone opeens stukken minder lang meeging, en na het verwijderen ging hij weer lang mee.
Ik heb de app verwijderd en het resultaat mag er zijn:
Batterijstatus: 4%
Gebruik: 8 uur 13 minuten
Standby: 1 dag 17 uur
Laatst heb ik hem wat minder gebruikt en de standbytijd ging goed omhoog:
Batterijstatus: 2%
Gebruik: 5 uur 47 minuten
Standby: 2 dagen 9 uur
:edit:
iphone 4s white (tmobile)
ios 5.0.1
alle systeem locatievoorkeuren uit
mail op fetch 1 uur
Ik heb de app verwijderd en het resultaat mag er zijn:
Batterijstatus: 4%
Gebruik: 8 uur 13 minuten
Standby: 1 dag 17 uur
Laatst heb ik hem wat minder gebruikt en de standbytijd ging goed omhoog:
Batterijstatus: 2%
Gebruik: 5 uur 47 minuten
Standby: 2 dagen 9 uur
:edit:
iphone 4s white (tmobile)
ios 5.0.1
alle systeem locatievoorkeuren uit
mail op fetch 1 uur
[ Voor 11% gewijzigd door pruimenpit op 29-12-2011 15:08 ]
Dat zijn inderdaad goede tijden!FreestyleFrl schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:20:
Eergister de iphone 4s 16GB black gehaald. Na een keer volledig opladen zit ik nu op het volgende:
Mag ik vragen waar je hem zoal voor hebt gebruikt?
Ik snap niet wat je met 6 uur 3G en de rest WIFI bedoelt?
En is dit met 5.0.1? zo ja, merk je verschil met 5.0.0?
Ik haal zelf met nog 4%
gebruik: 4 uur 3 minuten
standby: 3 dagen en 5 uur
Hiervoor met 2% over
gebruik: 5 uur
standby 2 dagen en 11 uur
nu zit ik met 64% op
gebruik: 1 uur 38 minuten
standby:1 dag 17 uur
Hierbij is mijn gebruik redelijk intensief geweest met apps, maps, mail en sms/whatsapp enzo.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 380342 op 29-12-2011 16:16 ]
5.0.1 helpt echt niks bij mij. 's nachts gaat er ongeveer 30% af, zonder dat hij gebruikt wordt
ik weiger om alles uit te zetten waarvoor ik een iphone heb...