Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
The first two digits specify the factory that your iPhone was manufactured at.
Seems that the DN factory is producing the dodgy ones, since all your iphones begin DN, and my defective one also did too.
The C3 factory that made my replacement seems fine. See what your serial number is after you get a replacement.
After a couple of days with my new one now, everything seems fine. No more phantom usage, or battery drain.
Having said that, I wouldn't exactly call the battery life great (around 1.5% an hour on standby). The iPhone 4 was noticeably better. But it is still a significant improvement over my faulty one, which was losing 7% an hour doing nothing. I'm perfectly happy with it now, because I can at least get through a day with reasonably heavy use.
Misschien interessant.
Helaas heb ik de bon van mijn telefoon na 1.5 week nog steeds niet ontvangen van een Tweaker en heb er ook een hard hoofd in dat ie ooit nog gaat komen
Signature
Vooropgesteld: mijn serienummer begint met DNPGK.
Ik ben ook een gelukkige met een iPhone 4S. Onlangs ben ik van abo geswitched en lijkt me handig als ook mijn ervaring hier komt te staan. Wie weet heeft iemand anders er wat aan.
Oorspronkelijke situatie:
provider: Simyo sim-only, geknipte sim
firmware 5.0
Accuduur / andere problemen: +/- 2 dagen daarna opladen / geen
nieuwe situatie:
provider: t-mobile, sim-abo met originele t-mobile micro sim
firmware 5.0
Accuduur / andere problemen: +/- 0,5-1 dag / geen bereik errors etc.
Zoals je dus ziet ging ik van geen enkel probleem over naar regelmatig onbereikbaar zijn (error melding) en een accu die veel minder lang meeging.
Onlangs heb ik firmware 5.0.1. toch maar geinstalleerd en voila, accu staat 5 uur later op:
gebruik: 1 uur en 9 minuten
stand-by 4 uur en 49 minuten
batterij% : 93%
tot nu toe geen enkele 'geen bereik' melding gehad.
Ok, niet verschrikkelijk veel mee gedaan maar toch wel nieuws-apps, facebook, foto's en 2x bellen gedaan. push mail staat standaard aan bij mij.
Kennelijk ben ik één van diegenen die geluk heeft....keeping my fingers crossed!
Geen bon nodig toch, bij Apple?mouzetc schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:16:
Helaas heb ik de bon van mijn telefoon na 1.5 week nog steeds niet ontvangen van een Tweaker en heb er ook een hard hoofd in dat ie ooit nog gaat komenDus garantie claimen word lastig, bah.
Nu beta 5.1 erop gezet en tot nu toe is accuduur weer 'goed'.
Benieuwd hoe lang het dit keer duurt.
[ Voor 13% gewijzigd door matthijst op 06-12-2011 13:05 ]
Hier een Witte iPhone met een DNRGK serie nr en echt nergens geen last van
KPN Netwerk + Microsim
Gebruik 3,5 uur met veel gebruik van de camera voor video en iMessage en Internet via WiFi
Stand-by 1D4U
Batterij nu op 30%
Dus dat iedere DNxxxxx iPhone een slechte batterij zouden hebben is niet waar imo
MuziekLiefhebbert
matthijst schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:04:
[...]
Geen bon nodig toch, bij Apple?
Nu beta 5.1 erop gezet en tot nu toe is accuduur weer 'goed'.
Benieuwd hoe lang het dit keer duurt.
Het toestel is geleverd bij een verlenging van een T-Mobile abbonement, dus volgens mij moet ik de garantie dan via T-Mobile regelen?
Het lijkt er inderdaad op dat het DN** verhaal niet echt op gaat. Mijn DN toestel deed het zoals gezegd wel gewoon op iOS 5.0.
Signature
Nu doet hij het trouwens wel goed, maar dat was met 1 vd beta's van 5.0.1 ook zo (maar na een paar dagen weer voorbij)...
Zit nu op 1 dag 2 uur standby en 3 uur 48 gebruik, 49% over.
Als ik thuis ben (goed/uitstekende ontvangst en wifi) dan dropt ie over een dag maar 30%,
ik ben nu vanaf half 9 op mijn werk en ik ben die 30 % al kwijt..
wanneer ik van mijn telefoon af blijf (stand-by) dan gaat ie denk ik gemakkelijk 3/ 4 dagen mee, maar zo gauw als je er iets mee gaat doen, maakt eigenlijk niet uit wat, dan zie ik het batterij-percentage slinken.
Als ik bijvoorbeeld 1 woord leg in wordfeud dan ben ik al weer een procent kwijt.. Overigens lijkt wifi vs 3g wel verschil te maken.
Zelf heb ik het vermoeden dat het aan de ontvangst ligt, omdat op mijn werk ik meestal maar 1 tot 3 balkjes heb, en thuis alle balkjes voor 100% van de tijd (woon dicht bij een mast)
EDIT:
ik zit nu op 3u 2m gebruik en 7u 26m standby, batterij is 70%
alleen maar een paar woorden gelegd en voornamelijk gewhatsappt en een paar paginas met safari bekeken, met 50/50 wifi/3g..
[ Voor 10% gewijzigd door mkllrpim op 06-12-2011 14:26 ]
kan me helemaal vinden in deze constatering. Thuis 5 streepjes en Wifi dan gaat het % zeerg goed zo'n 25 a 30% per dag maar als ik op het werk ( geen wifi) ben 3 streepjes dan zie ik binnen 3 uur en zo'n 20% af gaan. Ga ik internet op of een whatsapp berichtje zie ik de % eraf vliegenmkllrpim schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:24:
t.
Als ik thuis ben (goed/uitstekende ontvangst en wifi) dan dropt ie over een dag maar 30%,
ik ben nu vanaf half 9 op mijn werk en ik ben die 30 % al kwijt..
Thuis staat ook mijn computer en wordt de telefoon ook wat minder gebruikt heb ik het idee.. maar ik heb wel het idee dat wanneer ik niet thuis ben het gebruik in de "meters" ook oploopt als ik de telefoon niet gebruik. heb de telefoon namelijk nooit 3 uur gebruikt vandaag.. misschien totaal 1 uur of anderhalf maar niet meer.. die whatsapp berichtjes duren nooit zo lang! ;p
EDIT: 2 woorden gespeeld - 3% ongeveer 4 minuten over gedaan
[ Voor 6% gewijzigd door mkllrpim op 06-12-2011 14:49 ]
Ik snap er niks meer van..peak schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:13:
Sinds 1 week de iPhone 4s en dacht, laat ik mijn ding ook even posten.
1 week oud, gelijk iOS 5.0.1 geinstalleerd.
van 100% naar 5%
stand-by 1 dag en 10 uur
Gebruik 9 uur
Enige applicatie wat ik tussentijd extra heb geinstalleerd is banksoftware en TV software.
Nu is het van 100% naar 35%
stand-by 2 dagen
gebruik 5 uur
Anoniem: 238960
https://discussions.apple.com/message/16436147#16436147
29% met 3u en 25min gebruik en 9u en 45min stand-by. Nu weer met 5.0.1, aangezien de 5.1 bèta bij mij geen significante verbetering gaf.
Ik wacht de officiële update naar 5.1 even af, mocht die ook niet werken (waar ik vanuit ga), dan eis ik een nieuwe.
Volgens mij is er echt gewoon een slechte batch, want aan het gebruik kan het niet liggen. Bij gebruik verbruikt de iPhone bij sommige mensen gewoon veel te veel. En bij sommige weer niet.
Kijk, als IEDEREEN een accutijd had om van te huilen bij hetzelfde gebruik, dan hoor je mij niet. Maar er zijn dus toestellen die gewoon makkelijk een dag gebruikt kunnen worden en de mijne (en iPhones van vele anderen) kunnen dat niet.
Anoniem: 148114
serie DNWG
Als je naar de specs kijkt van de iphone, kom je redelijk uit, dacht ik zo.
Als je 6uur hebt zitten internetten bijvoorbeeld, zit je al aan 6/9 van de gespecificeerde tijd.
8 uur bellen over 3G,
14 uur bellen over 2G,
200 uur standby,
9 uur Wi-Fi,
40 uur audio,
10 uur video
Edit
Lees ik het goed dat je alleen 10min hebt gebeld? Dan is het niet goed natuurlijk, ergens blijft er dan een app/process doorlopen. Ik heb dat ook wel eens gehad, snachts. Geen idee wat dat nou is. Ik heb er vandaag even geen last van.
[ Voor 25% gewijzigd door rinkel op 06-12-2011 20:53 ]
Anoniem: 148114
Bij mij bleek het uiteindelijk whatsapp te zijn, als ik die niet afsloot had ik snachts een verbruik erbij van 2 tot 3 uur. Als ik nu whatsapp afsluit heb ik een verbruik van ca. 15 minuten elke nacht.Anoniem: 148114 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:24:
Ja correct -- ik heb de telefoon idd alleen onaangetast en standbye op de tafel laten liggen. Het display is niet aan geweest anders dan 10 minuten bellen, er draait (ondanks dat ik alle apps sluit) toch iets op de achtergrond dat de batterij leeg slurpt.
Ook merk ik inderdaad dat thuis de % er minder hard vanaf vliegen als op werk. Beide zit ik via WIFI maar heb het idee dat de dekking hier op werk minder is.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Hipstamatic
WeatherPro
Soundhound
Herinneringen
Aandelenwidget
Game Center
en zelfs wat spelletjes. Bovenstaande heb ik bij berichtgeving allemaal uitgezet. Misschien een tip om te proberen. Ik zie ook niet in wat Hipstamatic mij zou moeten melden behalve reclame.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Alles uitzetten heeft niet zoveel zin, want dan krijg je ook geen meldingen over mails/messages/etc.
Ik had na 6uur standby (15 minuten) gebruik, nog 100%, heb helaas net de screenshot weg gedaan.
Dit is mij echt ongekend. Vandaag ook niet gelukt, 1% per uur vandaag.
Blijkt wel dat het iets is met communicatie.
[ Voor 3% gewijzigd door rinkel op 07-12-2011 12:50 ]
Wat ik alleen niet snap, is waarom het vandaag wel 1% per uur is, terwijl ik geen 3g/wifi heb, logisch zou 0,5% per uur zijn.
Gebruik staat nu op 17 minuten. Heb even een paar foto's bekeken.
[ Voor 102% gewijzigd door rinkel op 07-12-2011 12:54 ]
Nu had ik ergens gelezen dat T-mobile tijd geleden een nieuwe technologie had aangezet waarmee
ze je 3G verbinding in slaap stand zetten of zo.
Anoniem: 266849
Na 2,5 uur gebruik (4 uur stand-by) zit ik al op 56%! Ik had tot voor kort geen problemen, maar dit is wel erg matig, imho.
Nadat ik mijn iPhone vers heb opgestart met sim niet ontgrendeld, blijft volgens diavlo het cpu% heen en weer springen tussen waarden tussen 8 en 36%.
Merk wel dat ie vaker boven de 20 zit dan eronder
Heb nog even geprobeerd wat uit te zetten, berichtencentrum, push, locatievoorzieningen, flight modus.
Geen effect
(heb geen goed batterijverbruik overigens)
Edit
Ik had even een heel goed gebruik, maar vandaag is dat weer ineens weg.
Vanochtend 100%, nu op 98%. 51 minuten standby, 14 minuten gebruik.
Ik zit in het buitenland, dus geen wifi/3g. Alleen vaochtend heel even wifi, even fb gechecked.
Het verschil met eergister (toen had ik 6uur standby en 100%) is dat er nu een aantal apps in multitask stonden:
- Safari
Zou een van deze stieken energie slurpen ?
[ Voor 98% gewijzigd door rinkel op 08-12-2011 08:38 ]
CPU : 7-9-16-20-30 maar wel veel vaker < 20 dan erboven
Ik heb geen klagen over de batterij die is bij mij prima....
MuziekLiefhebbert
Anoniem: 59483
iOS 5.0.1, Wi-Fi continu aan (connected als ik thuis en op m'n werk ben), Google Sync, Spotify, YouTube, WhatsApp, SMSen en paar telefoontjes gepleegd.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 59483 op 08-12-2011 09:03 ]
(mijn rekenmethode is nogal erg basic)
Gisteren mijn iPhone al om 18:30 aan de stekker moeten hangen, dat sloeg nergens op....
Hierboven ziet er goed uit hoor!
[ Voor 16% gewijzigd door RnB op 08-12-2011 09:11 ]
CPU verbruik (in %): 7-22-14-35-22-30-7
Het schommelt dus heel erg.
Uptime: 136.23H
Remain: 0:40H
Ik denk dat ik zojuist het probleem heb gevonden. Volgensmij zit het in de manier waarop de iPhone omgaat met het ontvangen en gebruik blijven maken van bepaalde services via 3G. In dit geval heb ik het over WhatsApp, maar ook andere applicaties die updates - berichten of wat voor data dan ook bij moeten houden hebben hetzelfde probleem.
Er zijn verschillende situaties die zich voor kunnen doen:
Goed signaal, wifi aan, whatsapp aan; geen drain
Goed signaal, wifi aan, whatsapp uit; geen drain (of verschil met bovenstaand)
Slecht signaal, wifi aan, whatsapp aan; af en toe drain (?!!!)
Slecht signaal, wifi aan, whatsapp uit; geen drain
Goed signaal, wifi uit (3g aan), whatsapp aan; gemiddelde drain (?!)
Goed signaal, wifi uit (3g aan), whatsapp uit; geen drain
Matig/slecht signaal, wifi uit (3g aan), whatsapp aan; drain
Matig/slecht signaal, wifi uit (3g aan), whatsapp uit; geen drain
om even duidelijkheid te scheppen, drain in MIJN GEVAL betekend dat ik bij de "gebruiksmeter" tijden gebruik er bij krijg waar ik de telefoon eigenlijk helemaal niet gebruik. In dit voorbeeld gebruik ik whatsapp, maar ik heb het vermoeden dat het niet aan de app ligt maar aan de manier waarop de telefoon met deze data omgaat (modem firmware?)
zijn er mensen die ook dit soort programma's gebruiken en even na kunnen gaan of dit voor hun ook geld? ik denk namelijk dat dit in ieder geval in mijn geval dit het probleem is.. een 2e is dan hoe we het op moeten lossen, een tijdelijke oplossing is door whatsapp af te sluiten wanneer je klaar bent (je ontvangt dan nog steeds meldingen) (afsluiten = dubbel homeknop -> icoontjes inhouden -> kruisje bij whatsapp klikken)
hoop dat er mensen zijn die dit even kunnen proberen en wat commentaar kunnen geven gezien ik niet beschik over een 2e iPhone
Dat klinkt wel logisch, en bevestigt ook een beetje mijn vermoeden, al heb ik ook een drain als ik Wifi aan heb staan.
Zoals ik al eerder postte vandaag, had ik een aantal apps openstaan en had een (kleine) drain vanmorgen. ondanks dat ik geen 3g/wifi heb hier. Een van die apps was Whatsapp...
Ik ga die eens een tijdje niet gebruiken, al wordt dat wel lastig. (gebruik ik veel)
Mijn vermoeden is een beetje dat sinds de update naar 501 de apps niet goed stoppen als je op de home knop drukt, en naar de achtergrond worden verplaatst.(Ik had met 5.0.0 geen batterijproblemen).
Echter, ik heb soms ook gewoon een drain als alle apps zijn gestopt, maar dit moet ik nog eens testen.
[ Voor 46% gewijzigd door rinkel op 08-12-2011 11:27 ]
Anoniem: 149800
Zit nu op 2 dagen en 6 uur met iets van 6 uur gebruik nu op 20%.
En ik ben deze 2 dagen ook thuis dus de hele tijd slecht 3G bereik. (t-Mobile
Ik zet wel altijd alle apps uit na gebruik.
De batterij gaat naar verloop van tijd beter presteren is mijn ervaring.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 149800 op 08-12-2011 11:24 ]
Gniffel, collega heeft vandaag zijn 64GB iPhone ontvangen. Hij had het meteen besteld toen het kon...
[ Voor 44% gewijzigd door alienfruit op 08-12-2011 11:36 ]
het sluiten van de app na gebruik levert bij mij ook een veel beter batterij gebruik opAnoniem: 149800 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:21:
Ik heb slechte 3G verbinding bij mij thuis goede wifi en geen drain met watsapp.
Zit nu op 2 dagen en 6 uur met iets van 6 uur gebruik nu op 20%.
En ik ben deze 2 dagen ook thuis dus de hele tijd slecht 3G bereik. (t-Mobile)
Ik zet wel altijd alle apps uit na gebruik.
De batterij gaat naar verloop van tijd beter presteren is mijn ervaring.
ik heb even het laatste uur wat testjes gedaan, mijn bevindingen
Whatsapp aan om 11:07, gebruik stond op 1 uur 20 minuten en batterijpercentage was 87%
Whatspp stond aan tot 11:34, gebruik stond toen op 1 uur 31 minuten ZONDER de telefoon maar 1 x aan te hebben geraakt!!!, batterijpercentage was 86 %
hierna Whatsapp (en alleen whatsapp, niks anders veranderd) afgesloten in taakbeheer, en ziedaar:
12:00 gebruik was 1 uur 32 minuten en het batterijpercentage was nog het zelfde, namelijk 86 %
wat ik zie is dat in de zelfde tijd met 1 aanpassing (het afsluiten van whatsapp in de taskmanager) mijn batterijverbruik veel verbeterd en de "tijd" dat het apparaat gebruikt wordt drastisch afneemt
dit kan overigens alleen bij mij een probleem zijn, maar dit zijn dan ook mijn bevindingen..
MuziekLiefhebbert
Echter, als je de app opent, nadat je een bericht hebt ontvangen, staat dit nieuwe bericht er nog niet in, die wordt opgehaald na het openen van whatsapp.
Wat opmerkelijk is echter, is dat het dus blijkbaar uit maakt of je whatsapp op de achtergrond hebt draaien (in de multitask bar) of niet. Als je whatsapp volledig afsluit via multitask, krijg je nog steeds pushmeldingen.
[ Voor 35% gewijzigd door rinkel op 08-12-2011 12:44 ]
Het is niet ontzettend erg, als de batterij anderhalve dag mee moet gaan moet je gewoon niet aan de telefoon komen (niet zo erg als mensen die zelfs in standby een drain hebben) maar had wel meer van het toestel verwacht..
EDIT:
mijn verwachting is eigenlijk overigens dat de snelle "drain" tijdens gebruik aan manier van communiceren via 3g ligt.. zal zometeen eens kijken hoeveel drain ik heb bij applicaties die geen 3g/netwerk gebruiken
[ Voor 12% gewijzigd door mkllrpim op 08-12-2011 13:15 ]
Als ik whatsapp niet afsluit maar op de achtergrond open laat staan heb ik last van drain.. en de gebruikerstijd blijft oplopen!
Het is alleen wel vervelend om whatsapp elke keer te moeten sluiten nadat je wat hebt verstuurd naar iemand
net even wat muziek geluisterd, mn gebruikstijd loopt dan wel op maar percentage neemt nauwelijks af (1% per 20 minuten ofzo.. vind ik redelijk)
9% resterend
gebruik 5 uur en 47 minuten
stand-by 23 uur 43 minuten
Niet heel slecht denk ik zo
anderen halen 2 dagen met hetzelfde gebruik en 9 % resteren...
Draai op 5.01
locatie voorziening uit, alleen aan wanneer nodig. mail ophalen om het half uur van verschillende accounts.
whatsapp facebook en twitter draaien gewoon. bellen etc natuurlijk. en wifi staat ook nog al die tijd aan (druk zoeken naar een verbinding)
Gebruik : 4 uur, 17 minuten
Stand-by : 1dag, 20uur
Batt nu op 54%
[ Voor 3% gewijzigd door Peaky op 08-12-2011 20:04 ]
Vond inderdaad dat de batterij t.o.v. mijn vorige smartphone (HTC Legend) snel drainde. Zonder iets bijzonders te doen kwam de telefoon 's morgens om 07.00 uur van de lader, en 's avonds rond een uurtje of 8 nog 20% over. Dit alles met:
-mail/gmail push
-locatievoorziening op latitude & weer en alles onder systeem.
Was toch een beetje teleurgesteld, want ik deed niet veel met de telefoon.
Aan de hand van diverse topics heb ik de locatievoorziening bij iAds en Tijdzone uitgeschakeld. En dat scheelt toch behoorlijk. Ik doe er niets meer of minder mee, maar heb nu nog 56% over.
Gebruik: 4 uur
Standby: 13,5 uur.
Zal vast beter kunnen, maar ik ga geen apps lopen killen of zaken uitzetten die ik wel aan wil hebben. Ik doe het hiervoor.
“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse
Gmail staat op fetch, maar heb de afgelopen uur 15 mails binnengekregen, elke minuut. (een of ander forum stuurt me een bericht als er is gepost)
Fetch werkt dus zo niet, blijft blijkbaar gewoon mail pushen...
Vaagheid.
Naja, vandaag nog maar eens n keertje de 800mb update erop gezet. Weer helemaal schoon dus.We zullen het wel weer zien.
[ Voor 18% gewijzigd door rinkel op 08-12-2011 23:14 ]
Anoniem: 266849

Heb overigens wel wat locatiebepalingen uitgeschakeld en m'n applijst opgeschoond. Raar dat het zo wisselt.
Niet tussentijd toevallig opgeladen? (en niet 100% opgeladen dus)Anoniem: 266849 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 23:50:
Ik snap er helemaal niks van, waar ik gisteren nauwelijks vijf uur haalde met een hele batterij, zit ik nu met vrijwel hetzelfde gebruik op:
[afbeelding]
Heb overigens wel wat locatiebepalingen uitgeschakeld en m'n applijst opgeschoond. Raar dat het zo wisselt.
Signature
Voornamelijk Wifi en het is een beetje whatsappen/facebooken/twitter(lezen) en wat internetten.mkllrpim schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:26:
ligt er aan.. heb je de iphone 6 uur op 3g gebruikt en wat voor gebruik was het?
anderen halen 2 dagen met hetzelfde gebruik en 9 % resteren...
Zodra ik alleen op 3G zit vliegen de procenten eraf. Gisteravond in de voetbalkantine met wat whatsappen (2 personen) na een uur al 10% eraf..
Zit ik op wifi gaat het stukken langzamer
Volgens mij vreet het scherm dan ook aardig wat batterij.
ik heb overigens ook dat mijn mail veel sneller binnen komt dan eigenlijk zou kunnen, die van mij staat ook op om het half uur, maar mijn telefoon krijgt mails nog sneller binnen dan mijn client op mijn laptop.. elke mail is sneller op mijn telefoon.. net of ie toch veel sneller en vaker op vraagt.. maar dit draint mijn batterij dan weer niet want de telefoon staat dan in stand by en daar gedraagt die van mij zich wel normaal?! maar zo gauw als je hem gaat gebruiken, zeker op 3g.. oei oei oei...

Ik ben aan t werk in t buitenland en heb dus geen wifi/3g. Ook weinig gebruik gemaakt van mn telefoon.
Er is dus echt duidelijk iets mis met communicatie. Mail, whatsapp, of iets anders.
Het -kan- namelijk wel zoals je ziet.
Al met al nauwelijks werkbaar dus toch maar eens met Apple care gebeld en daar werd het probleem merkbaar; wat een wachttijden, ongelofelijk. Ze hebben met dit issue echt iets aan de hand. Dat werd ook volmondig erkend door de 3 medewerkers die ik aan de lijn kreeg. Op zich prima service; ik krijg een nieuw toestel en EUR 50 compensatie voor het ongemak met daarbij het voorbehoud dat als deze ruil het probleem niet oplost ik min geld terug krijg. Keurig. Wat m opvalt o.a. in dit forum ook is de moeite die mensen willen doen om het apparaat aan de praat te krijgen. Mensen geloven in onjuiste serienummers, sim-kaarten die teveel energie gebruiken, buggy software etc alles om maar de confrontatie te ontlopen dat het product zelf mogelijk niet deugt. Bijzonder, het heeft zeker religieuze aspecten m.i. Sterkte voor de echte believers.
Ik post in ieder geval nog een keer of de batterij issue met het andere exemplaar zijn verholpen.
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Nu merk ik pas dat push gewoon veel batterij eet. Ik zit nu op wifi en locatie aan.
Na 3,5 uur standby nog steeds op 100%
Dit kan een momentopname zijn. Zal nog eens verder testen.
Anoniem: 380342
De telefoon bevalt heel goed, en volgens mij heb ik geen last van een batterijprobleem.
Deze tijden haal ik tot nu toe:
1e dag rond 15:00 nieuw uit doos met 66%, veel mee gespeeld en dingen ingesteld en rond 23:00 was hij op.
Eigenlijk geen 3G gebruikt deze dag dus volledig op WI-FI.
standby: 8 uur
usage: rond de 5:30 denk ik
2e dag na voor het eerst 100% opladen
Standby: 1 dag 7 uur
Usage: 7:30
na 2e keer 100% opladen:
standby: 2 dagen en 6 uur
Usage: 5:50
So far so good, volgens mij zijn dit heel redelijke tijden.
Ik heb wel een mb status app die mijn locatie continue schijnt te gebruiken, verder 1 mail op fetch en locatievoorzieningen alleen aan voor maps, earth, mb status, weer en siri.
schermhelderheid rond de 35%
Ik draai nog op 5.0.0 (9A334)
serienummer DNTG
Iphone 4S 16GB Zwart
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 380342 op 11-12-2011 20:24 . Reden: tijdsaanduiding aangepast ]
Ik begin te denken dat ik het probleem bij mij gevonden heb. Ik laat em nog een nachtje van de lader.
Dit betekent echter dat er wel een bug in 5.0.1 zit, die er niet was in 5.0.0.
Niet dat ik erg blij ben, maar kan er voorlopig mee leven.
Ik dacht eerst dat het op fetch zetten niet hielp, maar merkte dat push gewoon aan bleef doordat ik gewoon elke minuut mail kreeg.
Wat dus geholpen heeft is na het op fetch zetten, de telefoon te herstarten.
Ik ben nog niet 100% zeker, probeer het zo nog een paar daagjes, daarna weer een test met push aan + herstart.
Was ik inderdaad achter.. je moet resetten. Helaas was dat bij mij geen succes..rinkel schreef op zondag 11 december 2011 @ 23:02:
Push mail.
Ik dacht eerst dat het op fetch zetten niet hielp, maar merkte dat push gewoon aan bleef doordat ik gewoon elke minuut mail kreeg.
Wat dus geholpen heeft is na het op fetch zetten, de telefoon te herstarten.
Ik ben nog niet 100% zeker, probeer het zo nog een paar daagjes, daarna weer een test met push aan + herstart.
(staat nu helemaal uit namelijk en nog steeds 5% p/u op standby)
Signature
Vannacht was de telefoon van de lader en na 8uur 4% eraf. Prachtig dus, voor standby. Bij mij was dit eerst ook 5% per uur, min of meer,
Maar nogmaals, ik weet niet of dit een momentopname is, moet nog wel even verder testen. Ook het gebruik nog eens beter bekijken.
[ Voor 8% gewijzigd door rinkel op 11-12-2011 23:07 ]
Nee, heb vandaag +/- 25 mailtjes ontvangen, waarvan niets op mijn iPhone. Maar wel vreemd dat je eerst moet herstarten. Wellicht geldt dit ook voor andere 'opties' ?rinkel schreef op zondag 11 december 2011 @ 23:07:
Heb je ook getest of push echt uit staat? Even jezelf een mail sturen.
Vannacht was de telefoon van de lader en na 8uur 4% eraf. Prachtig dus, voor standby. Bij mij was dit eerst ook 5% per uur, min of meer,
Maar nogmaals, ik weet niet of dit een momentopname is, moet nog wel even verder testen. Ook het gebruik nog eens beter bekijken.
Signature
Het zou me idd niks verbazen als dit voor andere zaken ook zo zou werken.
Dit zou wel betekenen dat pushmail een behoorlijke bug heeft. Maar tot die conclusie kunnen we nog niet komen, pas als er meerdere mensen dit hebben.
Edit
Vannacht 4% voor 6uur standby. Iets minder goed dan de nacht ervoor, maar toch nog niet erg slecht.
Hij staat nu op 73% bij 1dag en 10uur standby.
[ Voor 11% gewijzigd door rinkel op 12-12-2011 07:41 ]
Heb het zojuist nog getest door mezelf een mailtje te sturen, en ik kreeg hem niet meteen binnen op mijn telefoon (elk uur fetch).
Ik heb bij whatsapp wel push maar kan niet vinden (ook niet nodig hoor) hoe ik dat op fetch kan zetten?
Vanacht heb ik in exact 9 uur 6% zien verdwijnen, en hij is (niet door mij maar o.a. door fetch mail) 18 minuten gebruikt in die 9 uur.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 380342 op 12-12-2011 10:56 . Reden: extra info ]
Waarom ik dan wel moest herstarten is mij niet duidelijk.
Het lijkt nu redelijk te gaan, al heb ik mn telefoon niet veel gebruikt, moet ik ook nog eens testen.
Dit is voor mij echter een tijdelijke oplossing, aangezien ik mn mail wel op push wil hebben, en zie het dan ook even als een workaround. Als ik deze cijfertje blijf houden.
Ik zal hem ff herstarten en zien of het dan wel goed gaat.
Misschien toch een bug in de push mail...
Edit:
Ik heb mijn hotmail opgegeven en als ik bij instellingen dan kijk zie ik de optie "mail folders to push" en die staat aan op mijn inbox en ik kan deze niet uitschakelen. Misschien zit hier ook nog een mogelijkheid in om het batterijverbruik te verbeteren met een update.
Edit 2:
Heb inmiddels mijn hotmail naar icloud doorgestuurd, nu heb ik alleen icloud mail op fetch en daar houdt hij zich ook netjes aan.
haal nu als tijden: standby 23 uur 41 minuten en usage 2 uur en 20 minuten en heb nog 65% over.
[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 380342 op 12-12-2011 17:29 . Reden: extra info ]
Die tijden zijn niet echt goed vind ik persoonlijk, ook niet heel erg slecht. Maar zou daar niet zo heel tevreden mee zijn,
Goed testen kun je natuurlijk pas als je dezelfde instelling pak em beet 8uur test, bijvoorbeeld tijdens slapen.
Bij mij lijkt het vooralsnog goed te gaan, al is dit slechts een enkele test, ik laat em nog een nachtje doorlopen op dezelfde lading, en dan morgennacht aan het infuus en daarna weer een test.
Ik zit nu op
43%
gebruik: 3uur, 44minuten
Standby: 1dag, 22uur
Voorheen had ie echt allang aan de lader gemoeten.
Morgenavond moet hij weer opgeladen worden, dan zal ik ook de hi mb status app weggooien. Kijken of dat uitmaakt. Ook wacht ik nog even op 5.0.2 of 5.1 omdat ik niet denk dat 5.0.1 veel verbetering voor mij zal brengen en er ook een kans is dat het verslechterd.
Ook merk ik verschillen van dag tot dag in het verbruik, zo haalde ik 1 dag en 7 uur standby en 7:30 uur usage na de 1e oplaadbeurt en met de 2e oplaadbeurt: 2 dagen en 6 uur standby en 5:50 usage.
Zou het nog uitmaken dat ik wifi altijd aan heb, ook al ben ik niet in de buurt van wifi?
Edit: vandaag liep SIRI vast maar na 22:20 standby en 2:14 gebruik had ik nog 67% over, lijkt me niet heel slecht, maar ook niet zoals het hoort.
Edit 2: hij is net in de laatste 2 uur maar 1% achteruitgegaan, ben benieuwd of de batterij inderdaad verbeterd na een week of 2.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 380342 op 12-12-2011 21:19 . Reden: extra info ]
Een stuk beter als hiervoor, usage altijd zo'n 50% van standby. Ik ben weer blij, nu afwachten of dat zo blijft.
Spin, magic wheel of bullshit! Spin!
Die data app verbuikt enorm veel batterij ja, daar was ik al achter bij mn iphone4Anoniem: 380342 schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:11:
Ik ben zelf ook niet onder de indruk van de tijden, maar tot nu toe valt het nog mee en kan ik er 2 dagen goed mee doen. Ook ben ik mobiel internet niet gewend dus is het voor mij sowieso wennen.
Morgenavond moet hij weer opgeladen worden, dan zal ik ook de hi mb status app weggooien. Kijken of dat uitmaakt. Ook wacht ik nog even op 5.0.2 of 5.1 omdat ik niet denk dat 5.0.1 veel verbetering voor mij zal brengen en er ook een kans is dat het verslechterd.
Ook merk ik verschillen van dag tot dag in het verbruik, zo haalde ik 1 dag en 7 uur standby en 7:30 uur usage na de 1e oplaadbeurt en met de 2e oplaadbeurt: 2 dagen en 6 uur standby en 5:50 usage.
Zou het nog uitmaken dat ik wifi altijd aan heb, ook al ben ik niet in de buurt van wifi?
Edit: vandaag liep SIRI vast maar na 22:20 standby en 2:14 gebruik had ik nog 67% over, lijkt me niet heel slecht, maar ook niet zoals het hoort.
Edit 2: hij is net in de laatste 2 uur maar 1% achteruitgegaan, ben benieuwd of de batterij inderdaad verbeterd na een week of 2.
Verschillen hou je altijd. Ik probeer gebruik en standby los van elkaar te testen, al is dat erg lastig.
Je moet bedenken dat volgens de specs je 9uur internet hebt, of 10uur video. Ik pak dan t meest ongunstige. Dus 2uur gebruik is 2/9 van 100%= 22% eraf = 78% over, en dat is dan alleen het gebruik, volgens specs. Dan reken ik 1% per uur voor standby (0,5% per uur volgens specs, maar dat is met alles uit)
Wifi aan maakt niet zo heel veel uit volgens mij
Ook had ik gisteren opeens 140MB verstookt via wifi

En dat was binnen een tijdsbestek van 10 minuten ofzo, over de rest van de dag nog eens 20MB ofzo.
vragen, vragen en vragen. Nou ja, heb ik tenminste wat te doen
EDIT: angry birds spelen kost 1% per 1 a 2 minuten..., lijkt mij niet helemaal correct?
Ik zal vanacht hem weer opladen en dan de mb status app uitzetten, ben benieuwd of het veel batterij kost aangezien HI zegt dat het heel weinig energie kost.
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 380342 op 13-12-2011 21:01 . Reden: aanvulling info ]

Gisteravond de telefoon weer opgeladen, en vlak voor het slapen de telefoon van de lader, ziehier het resultaat vanmorgen:

Voor mij zit het duidelijk in pushmail.
Ik ga dit nog eens een keer herhalen, kijken of ik weer deze tijden kan halen. Dan ga ik stuk voor stuk wat pushmail aanzetten.
Ik had vanmorgen geen WIFI en merkte dat op 3g de batterij een stuk sneller leeg ging.
Edit:
Ter info: ik heb 2 mailboxen (gmail, hotmail) op fetch. Via exchange settings.
[ Voor 7% gewijzigd door rinkel op 14-12-2011 11:34 ]
Anoniem: 315662
alleen lijkt me dat ook weer sterk, dan klopt gewoon de indicator niet want je kan geen uur iets doen (met het scherm aan) en geen batterij verliezen. Dat zou dan wel de ultieme batterij zijn.RnB schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:31:
Uhu, dat is duidelijk. Net een uur met mijn iPhone spelletjes gespeelt met vliegtuigmodus aan: 0,0% eraf. Net vliegtugmodus weer uitgezet en gelijk 4% eraf na 6min..
Het ging me er meer om dat ik met spelletjes spelen een ontzettend lage, tot geen drain had en met 3G aan zonder spelletjes, gelijk een drain kreeg.
Ik heb trouwens een dag rondgelopen met 5.1 bèta 2 en ook die gaf geen verbetering... Dus ik ben bang dat de final versie ook niks voor me zal doen op het gebied van batterijduur. Ik zit er nu dus sterk aan te denken om dit als een defect te gaan zien en dit of laat repareren (mocht dit mogelijk zijn) of laat vervangen. Ik weet niet precies hoe ze (Vodafone in dit verhaal) zullen reageren op een defect toestel.
[ Voor 34% gewijzigd door RnB op 14-12-2011 12:12 ]
Nu ging ik hiermee slapen om 00:38.

En hiermee wordt ik wakker om 08:00

In de 7,5 uren dat mijn telefoon dus niets lag te doen op mijn nachtkastje heeft hij dus 14 uur aangestaan waarvan hij bijna 7 uur werdt gebruikt? En in die 7 uur van niets doen heeft hij er 70% van de batterij doorheen geknald?
Het wordt tijd om een camera neer te zetten in de nachten, kan ik de kaboutertjes filmen. :-/
Vreemde was wel dat "gebruik" ook opliep als ik niks deed.
Nu 5.1 beta 2 erop staan en tot nu toe:
87%
Gebruik: 51 minuten
Standby: 17 uur 31 minuten
Aja, eigenlijk vrij logisch kijkende naar de tijden. ;-)loeberce schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:38:
Je moet stand-by tijd niet bij gebruikstijd optellen. Gebruik is onderdeel van de stand-by tijd. Maar nog steeds is de waarde bij gebruik erg hoog.
Desalniettemin alsnog jammerlijke tijden, ik heb nu push uitgezet bij mn drie mailboxen. Kijken of dat het verschil maakt.
Ik had precies hetzelfde, maar nu niet meer dus.Ramquin schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:19:
Ik werd helemaal gek van de batterijduur van mijn 4S, dus gisteren heb ik een volledige restore naar 5.0.1 gedaan. Vervolgens geen backup teruggezet, maar gewoon alle gegevens er nieuw opgezet.
Nu ging ik hiermee slapen om 00:38.
[afbeelding]
En hiermee wordt ik wakker om 08:00
[afbeelding]
In de 7,5 uren dat mijn telefoon dus niets lag te doen op mijn nachtkastje heeft hij dus 14 uur aangestaan waarvan hij bijna 7 uur werdt gebruikt? En in die 7 uur van niets doen heeft hij er 70% van de batterij doorheen geknald?
Het wordt tijd om een camera neer te zetten in de nachten, kan ik de kaboutertjes filmen. :-/
Ik merk wel dat ie vandaag wat meer honger heeft...
Bij mij lijkt de batterij te verslechteren over tijd, nu voor de 4e keer volledig opgeladen.
Van dit uur heb ik 20-25 minuten 3G internet gehad en 10 minuten angrybirds gespeeld, daarnaast nog wat nu.nl en beetje mail.
Angrybirds spelen kost mij 1% per 1 a 2 minuten, en 3G internetten kost mij per 15 minuten ongeveer 6%.
Ik zou dus rond de 4 uur 3G halen ipv 6 uur!
Ook heb ik de HI MB status app geinstalleerd, echter heeft die vandaag opeens via WIFI 110MB!!!!! verstuurd??? 2 dagen geleden ook al opeens meer dan 100MB. Hier snap ik niets van en ik zal kijken als ik deze app voor de volgende laadbeurt uitschakel of het veel uitmaakt.
Klinkt goed.matthijst schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:50:
Met 5.1 beta 1 was het bij mij al een heel eind opgelost; haalde ongeveer 50 uur standby.
Vreemde was wel dat "gebruik" ook opliep als ik niks deed.
Nu 5.1 beta 2 erop staan en tot nu toe:
87%
Gebruik: 51 minuten
Standby: 17 uur 31 minuten
Enig idee wanneer 5.1 ongeveer uitkomt voor het publiek?
Sorry dat ik het zeg hoor maar als je 2 dagen doet met een smartphone en je noemt dit "niet onder de indruk" dan ben je niet helemaal lekker volgens mij......Anoniem: 380342 schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:11:
Ik ben zelf ook niet onder de indruk van de tijden, maar tot nu toe valt het nog mee en kan ik er 2 dagen goed mee doen. Ook ben ik mobiel internet niet gewend dus is het voor mij sowieso wennen.
MuziekLiefhebbert
Nou heb ik hem dan ook niet heel intensief gebruikt, als je de tijden ziet die ik haal en het gebruik erbij dan valt op dat ik de specificaties ook niet haal. 4 uur 3G ipv 6 uur bijvoorbeeld. Ook komt het niet goed over op mij als ik met 10 minuten angrybirds spelen al zo'n 3 a 4% kwijtraak. Nogmaals, ik ben niet heel ontevreden, maar de tijden die ik haal zijn niet zo als ze horen.oldsmelly schreef op woensdag 14 december 2011 @ 18:44:
[...]
Sorry dat ik het zeg hoor maar als je 2 dagen doet met een smartphone en je noemt dit "niet onder de indruk" dan ben je niet helemaal lekker volgens mij......
Pas maar op, ken je die film niet? Paranormal ActivityRamquin schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:19:
Signature

Ik heb Siri, meeste locatiebepalingen uit. Haal wel elk uur email van exchange en gmail op. En heb wat gegamed, wat dingen bekeken via YouTube, wat nieuwe apps geinstalleerd via wifi, nieuws gelezen en email gelezen. Het gaat om een zwarte 32gb versie.
Al met al ben ik wel tevreden met het resultaat
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Ik kwam erachter via " http://www.onemorething.n...-1-update-voor-iphone-4s/ "
Zallem zo eens aan itunes hangen.
Ik zag het ook al ja, maar waar lees je dat het specifiek voor de battery problems is? Ik interpreteer het meer als een update omdat de iPhone 4S ook in Rusland en Brazilië is uitgebracht. Daarnaast lees ik toch echt nergens dat het voor de battery problemen is.Caneezy schreef op donderdag 15 december 2011 @ 21:20:
Voor de iPhone 4S is er net een update gekomen dat de batterij problemen moet fixen.
Ik kwam erachter via " http://www.onemorething.n...-1-update-voor-iphone-4s/ "
Dat weerhoudt me echter niet om het te proberen, ben echt ten einde raad...