• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Test gedaan met Wifi en 3G uit, Siri ook uit. Gebruikstijd loopt toch op, om precies te zijn 1,5 minuut per uur.

Volgende test wordt naast Wifi, 3G, Siri ook locatievoorzieningen uit. Daarna test ik ook nog helemaal zonder simkaart. Benieuwd of dat invloed heeft op de gebruikstijd.

Andere statistieken:
Batterijpercentage: 26%
Gebruik: 6 uur, 0 minuten
Stand-by: 1 dag, 11 uur
Netwerk: Vodafone, ontvangst 4 a 5 balkjes

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 17-11-2011 12:10 ]

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:28
Ik had mn telefoon helemaal leeggemaakt en opnieuw ingesteld. De batterij ging nog steeds erg snel leeg.
Nu heb ik een backup terug gelezen, en die gaat nog sneller leeg. Echt 1% per 10 minuten in standby. Alles afgesloten en alle triviale instellingen gedaan.

Nog maar weer eens opnieuw maar weer, zit komende week in t buitenland, anders had ik wel gewacht op 5.0.2

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 11:00
Gaat de batterij sneller leeg als je Siri hebt aangezet in de opties (met de beweeg naar oor optie uitgezet)? Ik neem aan dat het alleen batterij kost als je het daadwerkelijk gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
m3gA schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 08:50:
De mogelijke oplossing voor de batterij problemen

http://www.slashgear.com/...ime-zone-switch-30191865/

Het is een IOS5 bug dus niet specifiek de 4S. Ik heb het net gewijzigd dus ik kan niet vertellen of het echt helpt.
Bullshit, allereerst is dit ruim bekend, ten tweede brengt dit geen enkele oplossing mee ten opzichte van het oplossen van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Je ziet overal van die triviale dingen als: zet alles uit, dan gaat je telefoon langer mee...
Ja duhhh.
Een echte oplossing is er gewoon niet, wachten op 5.0.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Je ziet ook overal van die triviale dingen als; DFU, installeer iOS 5.0.1 en setup as a new phone, zonder enige vorm van backup terug te zetten. Wordt overal aangetoond dat die combinatie gewoon werkt. Geeft je meer dan een dag standby. Toch blijft iedereen zeuren dat ze of problemen hebben en hun telefoon niet even een kwartiertje helemaal opnieuw willen instellen (zeur dan ook niet, je weet de oplossing), of dat ze het belachelijk vinden dat hun toestel 's nachts aan de lader moet (koop dan geen smartphone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
UltraSub schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 08:31:
Je ziet ook overal van die triviale dingen als; DFU, installeer iOS 5.0.1 en setup as a new phone, zonder enige vorm van backup terug te zetten. Wordt overal aangetoond dat die combinatie gewoon werkt. Geeft je meer dan een dag standby. Toch blijft iedereen zeuren dat ze of problemen hebben en hun telefoon niet even een kwartiertje helemaal opnieuw willen instellen (zeur dan ook niet, je weet de oplossing), of dat ze het belachelijk vinden dat hun toestel 's nachts aan de lader moet (koop dan geen smartphone).
Dat zal best 'een' oplossing zijn, maar daar neem ik geen genoegen mee. Er staan nu eenmaal berichten in mijn iPhone die ik niet kwijt kán. Anders had ik hem ook wel gereset.

Voorheen was er ook geen batterijprobleem na een back-up, dus ze zullen het heus oplossen, en tot die tijd elke nacht aan de lader.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
THE_BASE schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 08:46:
[...]

Dat zal best 'een' oplossing zijn, maar daar neem ik geen genoegen mee. Er staan nu eenmaal berichten in mijn iPhone die ik niet kwijt kán. Anders had ik hem ook wel gereset.

Voorheen was er ook geen batterijprobleem na een back-up, dus ze zullen het heus oplossen, en tot die tijd elke nacht aan de lader.
Na die tijd ook ;)

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
THE_BASE schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 08:46:
[...]

Maar jij zeurt ook niet ;)
Ik heb het over de mensen die hier staan te schermen dat het een rot telefoon is, slechtste Apple device ooit, dat ze hem terug gaan brengen naar de winkel, enz. Maar wel weigeren om of te wachten, of hun telefoon blanco te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:22
Batterijpercentage: 54%
Gebruik: 2 uur, 19 minuten
stand-by: 15 uur, 46 min

iOS 5.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:46
Nadat ik "Process Killer" heb verwijdert zit ik op de

2u30m gebruikstijd
1d1u staandebij tijd
53% Batterij over

Vindt het wel prima zo..

Witte iPhone met 5.01 en KPN

[ Voor 5% gewijzigd door oldsmelly op 18-11-2011 09:59 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne doet elke dag iets langer met zijn batterij: 16 uur standby en 5 uur gebruik: 42% over. Net te weinig om hem niet op te laden voor de volgende dag. Is wel mijn eerste (schone install) en gebruik iCloud niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
UltraSub schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:45:
[...]

Maar jij zeurt ook niet ;)
Ik heb het over de mensen die hier staan te schermen dat het een rot telefoon is, slechtste Apple device ooit, dat ze hem terug gaan brengen naar de winkel, enz. Maar wel weigeren om of te wachten, of hun telefoon blanco te maken :P
Vandaag mn 4s gereset, gewiped, in DFU mode 5.0.1 erop gezet, helemaal ontladen, nu helemaal opgeladen.

Ben benieuwd :)

Als ik de tijden van renekarens haal ben ik al blij, maar hoop natuurlijk op tijden van oldsmelly :)

Edit
Nu na 2uur standby en 20minuten gebruik: 90%, betekent 5% per uur. Hij gaat het dus nog geen dag volhouden. Stukken slechter dan 5.0.
Maar wellicht wat prematuur, zal over een paar uur nog eens posten.

Ik heb overigens gps uit staan, en m'n mailboxen op fetch (om eens te testen of het daaraan ligt).

[ Voor 28% gewijzigd door rinkel op 18-11-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
UltraSub schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 08:31:
Onzin, ik ben van een Blackberry naar een iPhone overgestapt, toestel toen ik hem kocht als nieuw ingesteld en toch heb ik er ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Idd onzin, ik had wel een 3GS hiervoor maar bij mijn 4S ben ik ook opnieuw begonnen. Ook batterijproblemen..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Ook ik heb mijn 4s al op die wijze opnieuw geinstalleerd, zonder succes.

Ik heb zon beetje alle opties die denkbaar zijn geprobeerd zonder succes, enigste wat ik nog kan bedenken is een echt micro sim en geen verknipte proberen.

[ Voor 52% gewijzigd door WFG op 18-11-2011 19:01 ]

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Daar is een overeenkomst, ik heb ook een verknipte sim. Al werkte alles wel goed onder 5.0. (haalde 2 dagen)
Ik hoorde wel dat er problemen met sim kaarten zijn in 5.0.1 dus wie weet...
Misschien morgen maar eens langs de hi winkel.

Overigens heb ik m'n telefoon nog niet aan iTunes gehangen. Behalve dan voor de DFU.

[ Voor 15% gewijzigd door rinkel op 18-11-2011 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Ik heb hier al eerder verteld dat het lijkt alsof het aan de SIM-kaart ligt. Ik zie dit ook regelmatig terugkomen op de discussions pagina van Apple zelf.

Ik had zelf ook last van het probleem, 6 tot 8 procent per uur eraf in standby. Ik heb toen alles geprobeerd, hard reset, opnieuw herstellen zonder backup, etcetra. Niks leek te helpen, todat ik de SIM-kaart eruit haalde. Toen was het probleem ineens als sneeuw voor de zon verdwenen!

Ik had zelf ook een verknipte sim-kaart, vandaag bij vodafone een nieuwe micro-sim opgehaald en dit lijkt het hele probleem op te lossen. Er gaat nu ongeveer 0.5% per uur af in standby.

Ik ben tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

labooh schreef op donderdag 17 november 2011 @ 08:50:
Ok....
Ik heb mijn 4S met 5.01 gisteren opgeladen tot 96%, gebruik stond toen ook op 0 en standby ook.
Ik heb mijn simkaart niet ontgrendeld zodat hij geen verbinding had met het KPN netwerk. Locatievoorzieningen stonden voornamelijk uit m.u.v. twitter, facebook, foursquare, camera, en dat soort dingen.

Normaal gesproken red ik op een dag 19 uur standby en 8 uur gebruik, mijn werkelijke gebruik per lading is iets van 2 tot 3 uur.

Vanochtend bleek dus het volgende te zijn gebeurd:

[afbeelding]

Ik heb dus het idee dat het vreten aan batterij ligt aan mijn netwerkverbinding met KPN.
Iemand anders hier ook ervaring mee?
lijkt me ook best logisch dat je weinig batterij gebruikt als je niet zend of ontvangt. dat is namelijk het enige wat het apparaat doet in stand by

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bij mij was de oplossing om even de sync met iCloud uit te zetten (de individuele opties onder Settings -> iCloud) en daarna weer aan. Toen was het batterijprobleem opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Rprp schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:39:
Ik heb hier al eerder verteld dat het lijkt alsof het aan de SIM-kaart ligt. Ik zie dit ook regelmatig terugkomen op de discussions pagina van Apple zelf.

Ik had zelf ook last van het probleem, 6 tot 8 procent per uur eraf in standby. Ik heb toen alles geprobeerd, hard reset, opnieuw herstellen zonder backup, etcetra. Niks leek te helpen, todat ik de SIM-kaart eruit haalde. Toen was het probleem ineens als sneeuw voor de zon verdwenen!

Ik had zelf ook een verknipte sim-kaart, vandaag bij vodafone een nieuwe micro-sim opgehaald en dit lijkt het hele probleem op te lossen. Er gaat nu ongeveer 0.5% per uur af in standby.

Ik ben tevreden!
Dat is erg interessant!!
Ik ga ook even een nieuwe halen...

Edit
Vanavond geen tijd gehad, maar heb even m'n sim eruit getrokken, even kijken hoe dat gaat.
Verder alles aan gelaten, zoals push, op wifi.
Natuurlijk verbruikt geen telefoon ook minder stroom, maar ben gewoon benieuwd.

[ Voor 12% gewijzigd door rinkel op 18-11-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Helaas. Ik verkoop die iPhones met nieuwe Micro-sims.

Deze klanten geven ook aan dat het met zowel 5.0 als 5.0.1. erg slecht gesteld is met de batterij. Een echte microsim is dus ook niet voor iedereen een oplossing.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
  • Nu online
THE_BASE schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:25:
Helaas. Ik verkoop die iPhones met nieuwe Micro-sims.

Deze klanten geven ook aan dat het met zowel 5.0 als 5.0.1. erg slecht gesteld is met de batterij. Een echte microsim is dus ook niet voor iedereen een oplossing.
Het ligt ook niet specifiek aan de micro-sim of geknipte sim-kaart gok ik. Mijn broertje heeft ook een geknipte sim-kaart en deze heeft niet last van het battery-drain probleem, ook niet wanneer ik deze in mijn iPhone 4S stop.

Ik heb 4 verschillende sim-kaarten geprobeerd, 3 geknipt en 1 microsim. Van de geknipte simkaarten gaf 1 het "battery-drain" probleem, namelijk m'n eigen. De rest van de 2 deden het normaal, net als de micro-sim.

Vervolgens ben ik gisteren (vrijdag) naar de Vodafone winkel gestapt en heb een nieuwe micro-sim opgehaald. Deze konden ze gelukkig direct activeren en meegeven.

Ik heb deze micro-sim nu in de iPhone 4S zitten en het geeft me de volgende resultaten:
Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/c6uubpewo.png

Oftewel, het probleem is opgelost. 1 uur en 27 minuten in standby en nog steeds 100% batterij. Het probleem is als sneeuw voor de zon verdwenen.

Ik vind het een erg rare bug. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat zoiets aan de simkaart kan liggen. Dat lijkt me toch een stukje plastic met wat info erop?
Ik zie overigens ook steeds meer mensen op de discussions page van Apple melden dat het toch aan de sim-kaart ligt. Deze eruit halen verhelpt de battery-drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allicht heeft dat ook met de PIN code bug te maken? Is die met 501 inmiddels verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labooh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-07 12:19

labooh

Jaja...

Ik heb vandaag mijn simkaart van KPN laten vervangen voor een nieuwe. Morgenochtend maar eens kijken wat het resultaat is!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Heb ik vandaag ook maar eens gedaan, zit sowieso beter dan dat geknipte ding.

Wat ik wel merk, is dat mijn gebruiksters oploopt terwijl ik em niet gebruik. Ik heb alle apps afgesloten, en toch loopt die tijd op. Vannacht liep die tijd op ongeveer 1 a 2 minuut per 10 minuten. Weet niet precies wat hier de oorzaak van is. Er draait immers geen enkele app. Wellicht dat het de mail is, maar kan me niet herinneren dat ie dit eerder deed.

Exit
Het lijkt idd geholpen te hebben: 2uur standby, 99%, dit betekent 0,5% per uur in standby.
Laat em nog een nachtje liggen, kijken hoe die er morgenochtend voorstaat. Ziet er goed uit zover!!

[ Voor 18% gewijzigd door rinkel op 19-11-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:10
M'n 4s staat nu op 9%,
Gebruik: 5 uur, 22 minuten
Standby: 1 dag, 2 uur

Daar kan ik best mee leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Procent: 3
Gebruik: 5 uur, 52 minuten
Stand by: 1 dag, 15 uur

Van alles wat gebruikt... Gebeld en gesmst, beetje Siri testen, beetje foto's, beetje apps downloaden en beetje muziek. Op een plaats gebleven met 3G en wifi sporadisch aan gehad.

ps. 4s 32 gig zwart telfort (mocht er ergens verband in zitten ;))

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:44
Ik heb dataman pro gedeinstalleerd en het schijnt wel te helpen wbt batterijduur.
Nu:
procent: 23%
gebruik: 5uur, 43 minuten
stand-by: 1 dag, 17 uur.
Dit met normaal gebruik (af en toe games, internet en youtube) en 3G/WIFI.

Al met al, niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batterij staat nu op 17%
Gebruik 5 uur en 50 minuten.
Stand-By 2 dagen en 9 uur

Vanaf vrijdagochtend dus gebruikt en ik hoef vanavond pas weer op te laden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Batterijpercentage: 3%
Gebruik: 6 uur, 7 minuten
Stand-by: 2 dagen, 14 uur

Gegevens:
iPhone 4s
iOS 5.01
Backup teruggezet van reservekopie iPhone 4
Netwerk: Vodafone, ontvangst 4 a 5 balkjes, zelf geknipte simkaart uit 2010
WiFi: aan en meestal verbonden
3G: aan
Locatievoorzieningen: alles aan
Locatievoorzieningen "Systeem": alles uit
Berichtgeving: aan (weer, telefoon, berichten, WA, zoek vrienden, agenda, herinneringen, facebook, twitter en nog meer apps)
iCloud: alles aan behalve e-mail, dus contacten, agenda, herinneringen, bladwijzers, notities, fotostream, documenten en gegevens, gebruik mobiel, zoek iPhone en iCloud reservekopie aan
E-mail: Gmail in exchange account, nieuwe gegevens (push) op handmatig
Twitter: aan, 2 accounts
Facetime: aan
iMessage: aan
Muziek: eq uit, thuisdeling aan
Video: thuisdeling aan
Foto's: fotostream aan
Store: automatische downloads apps / boeken uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het helemaal rampzalig. Het gebruik staat zo goed als evenwijdig tegenover de stand-by tijd.

Gebruik op dit moment: 3 uur en 36, minuten
Stand-by op dit moment: 3 uur en 52 minuten

En dit terwijl hij toch echt de hele tijd op stand-by staat.

Gps uit, Siri uit, Bluetooth uit, 3g uit wifi uit. Niets schijnt te helpen. Ook het sluiten van de applicaties op de achtergrond maakt geen verschil.

Zeer vervelend dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

D'r zit een proces op de achtergrond je telefoon wakker te houden. Ondanks dat de app niet meer in je takenlijstje verschijnt. 99% zeker dat het een third party app is die dit veroorzaakt. Welke apps heb je geinstalleerd? Utilities als datamanagers, filemanagers, maar bijvoorbeeld ook social media apps kunnen hiervoor verantwoordelijk zijn.

Installeer anders een app als System Status of System Lite om te kijken welke processen actief zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 22-11-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:53
iPhone 4s
IOS 5.0.0
KPN
iCloud voor contacten, reminders. Google voor agenda (push)
Batterij 55%
Gebruik 1 uur, 58 min (thuis soms wi-fi, SIRI aan en soms gebruikt)
Stand-by 1 dag, 23 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De volgende apps heb ik geïnstalleerd: Facebook, Whatsapp, VI, NU, NOS teletekst, Rabobank, Spymouse, IMDb, TVgids Wordfeud en Camera +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Facebook vind ik het meest verdacht.

Doe eens zo: installeer System Status, sluit al je apps vanuit je multitasking bar, ga in System Status naar het Processen overzicht en kijk welke processen allemaal actief zijn.

Eventueel screenshots maken door simultaan indrukken sleep-button en home-button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het even gedaan, zie afbeelding:

http://imageshack.us/photo/my-images/585/systemstatus.jpg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Mooi overzicht.

Als ik ze 1 op 1 vergelijk met de mijne ontbreekt bij mij het user proces "profiled" en het root user proces "keybagd".

Profiled is door iets van wat je net gestart hebt, want die draait nog maar 40 seconden. Keybagd ontbreekt bij mij denk ik omdat ik geen passcode op mijn iPhone actief heb. De rest van de processen heb ik dus ook... ik zie helaas niets verdachts.

PS ik zie trouwens dat je bluetooth aan hebt staan, die staat bij mij uit. Heb je al geprobeerd dat uit te zetten?

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 22-11-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, dus geen verschil! Terug bij af :)

Ja heb ik ook al uit gezet. Geen verschil. :(

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Yep...dit heb je dan toch mooi ff gecheckt. :)

Heb je het al eens geprobeerd met een kale installatie zonder terugzetten van een backup, m.b.v. "Stel opnieuw in" en "Wis alle inhoud en instellingen" (uiteraard pas na maken backup ;\))? Want gebruikstijd bijna gelijk aan stand-by tijd terwijl je de telefoon niet gebruikt en apps gesloten hebt, dat klopt echt niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 22-11-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat wil ik nu gaan doen. Heb je goede tutorial hoe ik dit het best kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Nou nee dat niet, maar in het kort, want het is niet zo moeilijk:

1. iPhone koppelen aan iTunes, daar met rechtermuis op de iPhone entry klikken en reservekopie maken kiezen. Je kunt ook een backup maken naar iCloud maar ik zou het voorlopig gewoon ff lekker naar je computer doen.
2. Als de reservekopie gelukt is: ga naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in en kies Wis alle inhoud en instellingen. Je iPhone wordt nu naar de factory defaults gereset. Dan de Wizard doorlopen op je iPhone en ff een dagje geen backup terug zetten om te kijken hoe het gaat. Dan pas bijvoorbeeld dingen als iCloud en Exchange mail/contacten/agenda aanzetten, en apps installeren.

Dit is de methode zonder de iPhone opnieuw te flashen. Dit kan ook nog, met de optie "herstel" vanuit iTunes. Dit zou ik echter pas doen als bovenstaande methode mislukt. Het herstellen van uit iTunes levert namelijk nogal eens wat problemen op (errors bij het herstel), weet ik ook uit eigen ervaring. Dan zit je met een iPhone die niet meer opstart en ben je uren bezig om alles af te lopen voordat het herstel weer gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist maar eens gedaan. Geen applicaties en dergelijke er op gezet, alleen mijn contacten. Gebruik nu 15 minuten stand-by 17 minuten. Heb dat ding nog niet eens aangeraakt.

Zucht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:00:
Zojuist maar eens gedaan. Geen applicaties en dergelijke er op gezet, alleen mijn contacten. Gebruik nu 15 minuten stand-by 17 minuten. Heb dat ding nog niet eens aangeraakt.

Zucht!
Lees anders een paar posts boven je (o.a. deze) en probeer je SIM-kaart er eens uit te halen. Bij o.a. mij en rinkel heeft dat geholpen.

Als de batterij niet meer terugloopt indien de SIM-kaart eruit is, je sim-kaart vervangen door een nieuwe.

Ook komt het vaak terug op de discussions pagina op Apple, ook met de beloofde resultaten.

[ Voor 6% gewijzigd door Rprp op 22-11-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Het lijkt er tot nu toe op dat de simkaartwissel wat geholpen heeft, ik zit nu op 42% met 1dag, 8uur standby met 7uur gebruik.
Ik zit wel in het buitenland nu, dus geen 3g gebruikt, wel wifi de hele dag.
Nu snap ik toch echt niks van dat gebruik, ik ben deze dagen toch echt nauwelijks aan mn telefoon geweest, dus dat gebruik klopt echt van geen kant.
Volgens mij blijft er toch echt ergens iets hangen. Blijf dit topic dus volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik heb al een originele micro sim van Vodafone. Toch nog proberen om een nieuwe aan te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:37:
Maar ik heb al een originele micro sim van Vodafone. Toch nog proberen om een nieuwe aan te vragen?
Probeer eerst eens om de SIM-kaart eruit te halen voor een uur en laat de iPhone even met rust (standby).

Bekijk daarna eens hoeveel procent eraf is gegaan. Indien dat 0 of 1 procent is heb je het probleem: de sim-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:52

BioHazard

*\o/*

Rprp schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:40:
[...]

Probeer eerst eens om de SIM-kaart eruit te halen voor een uur en laat de iPhone even met rust (standby).

Bekijk daarna eens hoeveel procent eraf is gegaan. Indien dat 0 of 1 procent is heb je het probleem: de sim-kaart.
Of de verbinding met het netwerk. Als je de simkaart eruit haalt, schakel je direct de hele "radio" uit voor GSM/3G enzovoort. Dus is het alleen de sim kaart, of iets met het netwerk/mast/3g? Dat is dan lastig te zeggen.

Edit: Ik ben vanaf mn 3GS ook fris gestart met mn 4S. Dus een clean install, geen backup terug. En mijn batterij gaat met gemak hele dagen mee. Om precies te zijn, hij is nu op 67%. En dat terwijl die vanaf 08:00 van de lader af is. Dit is met regelmatig gebruik.

[ Voor 18% gewijzigd door BioHazard op 22-11-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Je gaat op een gegeven moment vanalles verdenken, zo ook de simkaart. Alhoewel ik wel denk dat het iets heeft geholpen (kan nu wel een dag met de telefoon doen) denk ik toch dat er nog iets anders speelt.
Het vreemde is, dat sommige mensen het probleem niet hebben. Al zie ik toch niet vaak de mooie tijden van 5.0.0.
Honey zit bv nog op 5.0 en heeft stats die ik met 5.0 ook had. Toch wel een groot verschil. Ik haal dat nu echt niet meer.

[ Voor 6% gewijzigd door rinkel op 22-11-2011 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu aan het testen, heb alles weer gereset en een simkaart van mijn collage erin geplaatst. Ben benieuwd of dit iets oplevert.

Update: Simcard verwisselen heeft helemaal niets uitgehaald. Heb het 1 uur volgehouden. Gebruik tijd: 1 uur. Stand-by tijd 57 minuten. Leuke bijkomst is dat de telefoon nu niet meer uit gaat! Ik zet hem uit maar start uit zichzelf weer op. 8)7

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Na 7,5u standby 's nachts had ik van de week een drain van 100% naar 41% lol :D
Mail op Fetch zetten (elk half uur) heeft bij mij heel erg geholpen, kan er nu makkelijk een dag mee doen :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik had vannacht ook een drain van 10%, terwijl 3G uit staat.
Er is echt meer aan de hand, ik heb nu echt wel alles geprobeerd, ben het nu wel zat om mn iphone leeg te halen en te resetten, hopelijk komt 5.0.2 binnenkort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 01-09 11:48
Heb vandaag 2 dingen veranderd en een betere batterylife gehad: Dataman niet meer aan op de achtergrond, en een dagje op een ander kantoor. Morgen weer normaal dus dan kan ik zeggen of Dataman uitzetten veel heeft uitgemaakt bij mij

Verwijderd

Ik ga die van mij vandaag retour sturen. Heb volgens mij alles geprobeerd wat mogelijk is. Vind het gewoon vreemd dat het gebruik evenwijdig loopt aan stand-by. Ben benieuwd hoe lang ik nu mijn toestel moet gaan missen.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik ben al een tijdje aan het proberen om te stoppen met klagen en hem gewoon te gebruiken..en vanochtend ineens is het over lijkt wel. Hij staat nu 2 uur aan (20 min gebruik) en 99% accu over :o

Normaal had ik nu minder dan 80% over..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Had jij eerst ook het probleem dat je gebruik evenwijdig stond als je stand-by? Vind het trouwens ook zeeer vervelend dat mijn toestel niet eens meer uit gaat. Als ik hem uit zet start hij vanzelf weer op.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 09:53 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ja, bleef altijd exact gelijk.. nu ineens niet meer.. heb nu standby 2 uur en 18 minuten, gebruik 30 min.. 98% accu.

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:35
Draaien jullie 5.0.0 of 5.0.1? Heb net mijn toestel gehaald met een abbo, en twijfel of ik moet updaten.

Verwijderd

Draai weer android :+ Mijne net terug gestuurd.

• sacaji
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:11:
Draai weer android :+ Mijne net terug gestuurd.
Hoelang ben je hem kwijt? En welke versie draaide je voordat je hem terugstuurde?

• pbrink
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-07 14:10
Caneezy schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:10:
Draaien jullie 5.0.0 of 5.0.1? Heb net mijn toestel gehaald met een abbo, en twijfel of ik moet updaten.
Je kunt gerust updaten. Het batterijprobleem geldt slechts voor een zeer klein percentage van de gebruikers. Daarnaast komt binnenkort ook nog 5.0.2. uit waar nog een paar kleine bugs worden verholpen.

Verwijderd

Ik weet niet hoe lang ik hem kwijt zal zijn. Had op mijn 4s wel de laatste firmware versie. Denk dat je die gerust kan installeren. Ik heb denk ik gewoon pech gehad dat er iets niet goed was met die van mij.

• sacaji
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:14:
Ik weet niet hoe lang ik hem kwijt zal zijn. Had op mijn 4s wel de laatste firmware versie. Denk dat je die gerust kan installeren. Ik heb denk ik gewoon pech gehad dat er iets niet goed was met die van mij.
Ik zal hem zo opstarten, configureren en updaten. Ben superblij dat ik hem heb en durf hem niet eens aan te raken 8)7

Ik hou jullie wel op de hoogte met batterij gebruik.

• Cap
  • Niet online

Cap

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:01:
Ik ga die van mij vandaag retour sturen. Heb volgens mij alles geprobeerd wat mogelijk is. Vind het gewoon vreemd dat het gebruik evenwijdig loopt aan stand-by. Ben benieuwd hoe lang ik nu mijn toestel moet gaan missen.
Da's jammer! Als je een nieuwe hebt, houd ons op de hoogte hoe het met die gaat, dat is wel interessant om eventuele vermoedens van bijvoorbeeld simkaart of bereik te bevestigen of te ontkrachten. ;)

• honey
  • Laatst online: 12-09 12:53
@pbrink @Caneezy: Als het nu goed is, dan zou ik niet updaten. Je hebt weinig te winnen, wel te verliezen. Heb je nu slechte batterijduur, dan zou ik wel updaten, misschien helpt het.

IOS 5.01 heeft weinig voordeel als het nu goed is. Ik draai nog steeds 5.00 en mijn batterijduur is prima. Ik wacht dus nog even totdat duidelijk is waar het aan ligt.

• rinkel
Caneezy schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:10:
Eens met Honey, ik zou niet updaten, ik heb er zelf enorme spijt van dat ik het heb gedaan.
Ik had voorheen net zulke tijden als Honey, nu haal ik dat absoluut niet meer. (gewoon 2 dagen standby met flink % over op 5.0.0). Ik gebruik mijn telefoon niet zo heel veel.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:48

RnB

Tja, dat is bij iedereen anders, dus dat kan jij niet voor hem invullen.
Bij mij heeft 5.0.1 wel degelijk zin gehad. Goed, ik haal nog steeds geen spectaculaire tijden, maar ik kan nu wel een dag van 7 tot 8 volmaken, iets wat ik met 5.0.0 niet kon.

• rinkel
Dat is natuurlijk ook zo, denk dat ie even moet kijken hoe de batterij nu presteert.

Ik wacht geduldig op 5.0.2, de batterij houdt het nu net een dag vol, dus red me wel. Heb voor mn reizen een externe batterij gekocht.

Verwijderd

Hoe presteert de 4S 's nachts op airplane mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Blijft me toch verbazen over de verschillen in battery life....

Zit zelf nu op

Gebruik : 4u38m
StaandeBij : 2 dagen precies

Batterij op 39%

Fetch staat op 30 minuten
Handjevol berichtgeving aan zoals Facebook,hyves en twitter
Locatie voorziening aan bij Camera,Camera+,Histamatic,kaarten,verkeer en mobiel netwerk zoeken

Witte iPhone 16GB op KPN Netwerk,iOs 5.01, clean install en microsim

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

oldsmelly schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 08:48:
Blijft me toch verbazen over de verschillen in battery life....

Zit zelf nu op

Gebruik : 4u38m
StaandeBij : 2 dagen precies

Batterij op 39%

Fetch staat op 30 minuten
Handjevol berichtgeving aan zoals Facebook,hyves en twitter
Locatie voorziening aan bij Camera,Camera+,Histamatic,kaarten,verkeer en mobiel netwerk zoeken

Witte iPhone 16GB op KPN Netwerk,iOs 5.01, clean install en microsim
Dat is zeer netjes :)
Fetch had ik een paar dagen geleden ook ingesteld, dat blijft mooi zo :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Gisteren mijn iPhone 4S geruild voor een nieuwe, die kwam met 65% opgeladen batterij. Vanaf 7 uur tot nu precies ( met 8 uur standby en 5 uur gebruik met SIRI, iMessage, foto maken, facebook, twitter, downloaden en muziek ) is hij nu op 39%. Verbezingwekkend moet ik zeggen, ik draai trouwens 5.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Oké, dat is toch echt raar dat er zulke grote verschillen kunnen zijn.. Apple zou toch niet verschillende batches 4S'en hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

RnB schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:19:
Oké, dat is toch echt raar dat er zulke grote verschillen kunnen zijn.. Apple zou toch niet verschillende batches 4S'en hebben?
Natuurlijk zijn er verschillende batches..... Daarbij kan er gewoon gebruik gemaakt zijn van verschillende componeten. Ondanks de specificaties kan er natuurlijk verschil in iPhone zitten, als ik me niet vergis komen ze ook niet eens allemaal uit de zelfde fabriek.

daarbij kan er natuurlijk ook specificaties verschil zijn tussen de ene dag en de andere, bijvoorbeeld in grondstoffen van bijvoorbeeld de battery.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ja oké, natuurlijk is geen enkele iPhone hetzelfde. Dat is met geen enkele product, dat weet ik ook wel.
Maar ik heb nog nooit zulke verschillen in performance meegemaakt met producten, dat bedoelde ik meer met de ''batches''. De een kan bij wijze van spreken een week ermee doen en de ander niet eens een middag, dat kan toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
RnB schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:29:
Ja oké, natuurlijk is geen enkele iPhone hetzelfde. Dat is met geen enkele product, dat weet ik ook wel.
Maar ik heb nog nooit zulke verschillen in performance meegemaakt met producten, dat bedoelde ik meer met de ''batches''. De een kan bij wijze van spreken een week ermee doen en de ander niet eens een middag, dat kan toch niet?
Hij is een anderhalf uur later op 34%. Ik zit nu paar apps te downloaden, facebook pusht nog steeds berichten, af en toe whatsapp en SIRI. Heb ik een goede batch? Hoop het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Tja, er is duidelijk iets met de iPhone 4S aan de hand, ook gezien het feit dat er zoveel mensen (over de hele wereld) melding maken van batterij falen / standby tijd problemen.

Het is alleen vreemd dat Apple zo lang doet over een officiële verklaring, misschien hebben ze zelf de exacte oorzaak nog niet boven tafel. Hoop alleen wel dat ze het op gaan lossen, niet dat het als een veenbrand onder het maaiveld door blijf smeulen.....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet alleen met de 4S is iets aan de hand heb ik 't idee. Het is sinds de iOS5 update dat ook m'n iPhone 4 heel raar en inefficient met z'n batterij omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Jongens ik heb gister mijn mobiel opgeladen naar 100%. Dus vanaf 0% tot 100%. Ik heb nu 66% batterij, 8 uur en 30 minuten gebruik en 9 uur stand-by. Weet niet of dit wonderbaarlijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gezien je gebruik is dat een nette score vind ik.
Of heb je de telefoon helemaal niet gebruikt maar is het verbruikt vanuit standby? Dan zou het een slechte score zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Cheesy op 27-11-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 22:02
Sinds 1 week de iPhone 4s en dacht, laat ik mijn ding ook even posten.

1 week oud, gelijk iOS 5.0.1 geinstalleerd.
van 100% naar 5%
stand-by 1 dag en 10 uur
Gebruik 9 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 17:23
Ik heb net sinds vrijdag m'n 4S:

Usage 3 hours, 7 minutes
Standby 21 hours, 31 minutes

Accu nu op 58%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Haha, ik snap er niets meer van.
Mijn 4S ging altijd prima qua batterij. Nou ben ik vanaacht gaan slapen met 22%, en werd ik sochtends wakker met een lege telefoon. :S En er stonden helemaal geen programmas in de achtergrond te draaien, echt alles uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:30
Ramquin schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:29:
Haha, ik snap er niets meer van.
Mijn 4S ging altijd prima qua batterij. Nou ben ik vanaacht gaan slapen met 22%, en werd ik sochtends wakker met een lege telefoon. :S En er stonden helemaal geen programmas in de achtergrond te draaien, echt alles uitgeschakeld.
hier net andersom sinds aankoop problmen met de duur van de batterij en nu zag ik vanmogren

Gebruik 1uur, 44 minuten
Stand-by 21uur, 41 minuten
batterij 63%

zeer tevreden met deze tijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zijn jullie standby tijden zo lang? Gebruiken jullie hem niet ofzo?

usage: 1 uur 28 min
standby 1 uur 44 min

batterij 85%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Misschien dat er ook gewerkt moet worden? :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verbaast me dan mensen tevreden zijn met een standby tijd van een dag en een paar uurtjes gebruik :S

Ik verwacht toch minimaal 2 dagen standby met iets van 10 uur gebruik.
En dan voel ik me eigenlijk nog bedonderd

De telefoon is in gebruik super maar ik vindt 700euro voor zo'n slechte batterij wel erg zuur voor mijn geld.

bv mijn oude Nokia 5800 waar ik ook alles deed wat ik nu op mijn Iphone doe haalde met oude uit Hongkong bestelde b-merk accu 4 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
Ja, en ik haal met mijn E51 8 dagen standby, met bellen, mailen en sms-en. Grote schermen gebruiken veel batterij, dus het is wat het is tegenwoordig. Die vergelijking smartphones met oude telefoons gaat volledig mank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:15:
Het verbaast me dan mensen tevreden zijn met een standby tijd van een dag en een paar uurtjes gebruik :S

Ik verwacht toch minimaal 2 dagen standby met iets van 10 uur gebruik.
En dan voel ik me eigenlijk nog bedonderd

De telefoon is in gebruik super maar ik vindt 700euro voor zo'n slechte batterij wel erg zuur voor mijn geld.

bv mijn oude Nokia 5800 waar ik ook alles deed wat ik nu op mijn Iphone doe haalde met oude uit Hongkong bestelde b-merk accu 4 dagen.
Een Ferrari gebruikt ook meer bezine dan een Skoda, terwijl ze allebei hetzelfde doen. Zo'n slechte tank is ook wel erg zuur voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramquin schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:57:
[...]

Een Ferrari gebruikt ook meer bezine dan een Skoda, terwijl ze allebei hetzelfde doen. Zo'n slechte tank is ook wel erg zuur voor dat geld.
Waar slaat dat nou op. dus hier reageer ik maar niet op. :|

@loeberce
Natuurlijk zal een groter scherm meer stroom kosten maar dan mag je voor dat geld ook wel een betere accu bij hebben. Daarnaast mag je voor zo'n prijs ook wel wat meer verachten dan een telefoon van de helft van het geld.

En daarnaast staat dat scherm de meeste tijd uit dus zou geen stroom mogen gebruiken ;)
En het scherm van de 5800 is bijna net zo groot als de iphone.

Ik ben verder erg tevreden over mijn Iphone maar wordt wel een beetje moe van de reactie van mensen om mij heen "Moet hij nou alweer op het stroom????" zeker omdat ik het ermee eens ben.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CM5
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

CM5

Als het technische mogelijk was zat er vast een veel betere batterij in. Probleem is dat de ontwikkelingen van accu`s lang niet zo snel gaan als de rest van de elektronica. Ook moeten telefoons steeds dunner worden, en is er geen plaats om een grotere te instaleren:
Afbeeldingslocatie: http://guide-images.ifixit.net/igi/baJLjmFlkHIWrAKZ.medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
@Freaky : Sorry hoor maar dan ben je niet echt thuis is de wereld van de smartphones...

10 uur gebruiken en 2 dagen stand-bij is echt technisch nog niet mogelijk.

Gewoon gebruiken en elke nacht even aan het sap wat is daar nou zo moeilijk aan ?

Als je perse niet wilt opladen ja dan kom je overdag wel eens in de problemen, laadt dan ding nou gewoon elke avond ff op en dan zul je nooit meer mensen krijgen die roepen "mot dat ding al weer aan het stroom"

Maw je kan ook overal wel een probleem van maken zeg

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Dan mot je wel de dag doorkomen hè vriend. ;)

Allemaal leuk en aardig dat zo'n ding stroom zuipt, maar een dag van 7am tot 10pm wil ik wel doorkomen met mijn goudstaaf. En naar mijn weten is dat prima mogelijk met de huidige hardware, er zijn genoeg mensen die dat wel halen namelijk. Ik wacht met smart op 5.0.2, als dat niet helpt, eis ik een nieuwe bij mijn provider. Het moet niet zo gek worden dat je dat ding 2x op een dag op moet laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gewoon beter verwacht van Apple, de rest van de Apple vloot is gewoon superieur ten opzichte van de concurrentie en de Iphone zou hier ook bij horen als er een betere (grotere) accu in zou zitten.

Dat had ik niet verwacht van Apple.

Ik denk ook dat er gewoon te weinig ruimte was in het apparaat om een fatsoenlijke accu er in te plaatsen.
Jammer.

@oldsmelly
Apple geeft zelf dit aan:

Ingebouwde, oplaadbare lithium-ionbatterij
Opladen via USB naar computersysteem of lichtnetadapter
Gesprekstijd: Tot 8 uur op 3G, tot 14 uur op 2G (gsm)
Stand-bytijd: Tot 200 uur
Internetgebruik: Tot 6 uur op 3G, tot 9 uur op Wi-Fi
Video afspelen: Tot 10 uur
Geluid afspelen: Tot 40 uur

Ik weet ook wel dat dit nooit haalbaar is maar de helft zou je toch op zijn minst mogen verwachten.
Toch?

de meeste hier zitten op 10% van wat het apparaat zou moet kunnen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
RnB schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:02:
Dan mot je wel de dag doorkomen hè vriend. ;)

Allemaal leuk en aardig dat zo'n ding stroom zuipt, maar een dag van 7am tot 10pm wil ik wel doorkomen met mijn goudstaaf. En naar mijn weten is dat prima mogelijk met de huidige hardware, er zijn genoeg mensen die dat wel halen namelijk. Ik wacht met smart op 5.0.2, als dat niet helpt, eis ik een nieuwe bij mijn provider. Het moet niet zo gek worden dat je dat ding 2x op een dag op moet laden.
Als je echt een probleem hebt met je iPhone dan moet je uiteraard een andere krijgen natuurlijk echter moeten mensen wel een beetje reëel blijven..

Een telefoon waarmee je de hele dag films kan kijken, internetten en games kan spelen en die ook nog eens zo klein is als de iPhone bestaat simpelweg nog niet !

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 21:03
CM5 schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:48:
Als het technische mogelijk was zat er vast een veel betere batterij in. Probleem is dat de ontwikkelingen van accu`s lang niet zo snel gaan als de rest van de elektronica. Ook moeten telefoons steeds dunner worden, en is er geen plaats om een grotere te instaleren:
[afbeelding]
Verbaast me dat er zo'n grote batterij in zit en hij maar 1420mAh is, HTC Sensation XE batterij is de helft van de iPhone qua grote en heeft 1740mAh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
  • Nu online
Wat is het toch ook lastig om de iPhone iedere nacht aan de lader te hangen. Je zeurt toch ook niet dat je iedere avond je tanden moet poetsen?

Voeg het toe aan je routine. Het is 15 seconden werk om de iPhone aan de lader te hangen.

Wat me overigens wel opvalt is dat Apple wel erg lang doet over 5.0.2. Ik ben gelukig van het probleem af, maar kan begrijpen dat het erg vervelend is dat de gebruikstijd 't zelfde is als de standby tijd en hierdoor maar 10 uur meegaat.
Vind het een beetje onacceptabel worden eerlijk gezegd. We zijn inmiddels anderhalve maand (!) verder en nog steeds geen fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik hang ook elke avond m'n telefoon aan de lader, maar ik ben niet altijd thuis. Heb soms geen lader of electra bij de hand (meestal wel natuurlijk). Het kan wel prettig zijn als de telefoon het wat langer uit kan houden als je in t vliegtuig zit, of op een luchthaven rondwandelt. Hiervoor heb ik dan ook een externe batterij gekocht.

Zoals freaky al aangeeft, zou de iPhone het 200 uur moeten volhouden in standby, dat is een 0,5% per uur. Nu staat bij mij push aan en wat andere zaken, dus laten we zeggen 100uur standby, dat is de helft! Daar zou ik al blij mee zijn, dat is dus 1% per uur. Dit haalde ik ook gewoon met de 4s op 5.0.0. Nu is dat eerder 5% per uur, dus 20uur standby. Dat is een factor 10 minder, ik vind dat nogal wat.

Juist doordat ik wel 1% per uur haalde op 5.0.0 vind ik het een behoorlijke achteruitgang.

[ Voor 15% gewijzigd door rinkel op 28-11-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 11:47

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Bij mij valt het ook heel erg mee:

gebruik: 4 uur, 8 minuten
stand-by: 2 dagen, 9 uur

27%

overigens de update nog maar niet geinstalleerd (draai dus nog 5.0.0). In standby 0,5% per uur lijkt aardig te kloppen. Niets bijzonder ingesteld, wifi aan, gps uit.

[ Voor 46% gewijzigd door Mr_Kite op 28-11-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Mr_Kite schreef op maandag 28 november 2011 @ 22:12:
Bij mij valt het ook heel erg mee:

gebruik: 4 uur, 8 minuten
stand-by: 2 dagen, 9 uur

27%

overigens de update nog maar niet geinstalleerd (draai dus nog 5.0.0). In standby 0,5% per uur lijkt aardig te kloppen. Niets bijzonder ingesteld, wifi aan, gps uit.
Ik had vergelijkbare cijfertjes op 5.0.0.. Heb echt spijt dat ik de update heb gedaan.
Maargoed, ik hou op met zeuren, gebruik m'n externe batterij wel voorlopig. Hopelijk komt die 5.0.2 snel.

[ Voor 10% gewijzigd door rinkel op 28-11-2011 22:23 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste