Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Cap schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 11:22:
[...]

Dit vraag ik me ook af. Als ik terug probeer te gaan naar 5.0 dan geeft iTunes een error 14, ik geloof in de 2e fase net voordat de baseband geupdate moet gaan worden. Volgens mij is de baseband bij 5.01 ook geupdate tov 5.0. Ik heb meerdere versies 5.0 die rondslingeren op het internet geprobeerd (inclusief de originele direct van Apple zelf) maar ik blijf error 14 krijgen. DFU mode lost het niet op.
ik heb ook mijn iphone 4s geupdate naar 5.0.1 van 5.0. Ik had geen betterijproblemen, nu heb ik die wel
ik wil nu ook graag terug naar 5.0 maar dat lukt niet ook niet icm dfu mode.
Heb gegoogled en iets gedaan met servers toevoegen aan hosts en met tinyumbrella gedaan maar niks werkt
Hoe nu verder ?

ik krijg trouwens foutmeldingen : 3194 en 3002

[ Voor 2% gewijzigd door JohnnyV op 12-11-2011 15:05 . Reden: foutmeldingen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik heb de 4S 16GB iOS 5.0.1
Gebruik: 57 minuten
Stand-by: 5 uur 20 minuten
88% batterij. Da's mijns inziens toch best redelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

johnnyverhoeff schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 15:05:
[...]

ik heb ook mijn iphone 4s geupdate naar 5.0.1 van 5.0. Ik had geen betterijproblemen, nu heb ik die wel
ik wil nu ook graag terug naar 5.0 maar dat lukt niet ook niet icm dfu mode.
Heb gegoogled en iets gedaan met servers toevoegen aan hosts en met tinyumbrella gedaan maar niks werkt
Hoe nu verder ?

ik krijg trouwens foutmeldingen : 3194 en 3002
Waarschijnlijk is het nu al te laat omdat Apple de 5.0 software niet meer "signed", ik denk dat jouw foutmeldingen daarop duiden. Zoek ze even op bij Apple support op de site.

Ik probeerde echter 2 uur na de release van 5.0.1 alweer te restoren, en dat lukte maar niet, hij bleef terug komen met die error 14. Verschillende 5.0 downloads geprobeerd en ook gezorgd dat er niks vreemds in mijn hosts file stond (afkomstig van TinyUmbrella). Hij vloog er ook halverwege uit, niet aan het begin bij de controle vooraf van Apple. Na de half mislukte update vanuit herstelmodus wederom restoren naar 5.0.1 ging ook weer prima.

Ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met het feit dat ook de firmware van de baseband geupdate is, maar hoor graag bevestiging. Het zou ook kunnen dat mensen die terug zijn gegaan naar 5.0 een aangepaste versie van 5.0 terug hebben gezet, of andersom, een 5.0.1 beta hadden draaien vanwaar je nog wel terug kon. Ik ben benieuwd naar de ervaringen.

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 12-11-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik heb een iPhone 4 en had in eerste instantie na de update naar iOS 5 geen problemen.

Pas nadat ik mijn MobileMe-accout overzette naar iCloud (vorige week) begon het gedonder. Waar ik eerst na één keer laden soms zelfs twee volle dagen met m'n batterij kon doen haalde ik nu de eerste dag niet eens helemaal.
Vaak gereset, apps in de multi task uitgezet, etc. maar dat mocht niet baten.
Pas nadat ik bij 'Mail Contacts and Calendars' de push van iCloud uitgezet had (ik fetch nu elk uur) ging m'n batterij weer langer mee.

Misschien dat het bij sommigen van jullie ook helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:17
Het lijkt erop dat het probleem bij mij zich voornamelijk voordoet als ik de telefoon gebruik. Bij standby gaat de batterij niet zo heel hard achteruit, maar zodra ik de telefoon gebruik gaat het heel hard. Een stukje typen op een forum, zoals dit stukje, kost me ongeveer 5% aan batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

1. En hoe lang ben je dan aan het typen? 1 minuut? 5? 20?

2. Hoe helder staat je scherm ingesteld?

[ Voor 30% gewijzigd door Cap op 12-11-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Misschien interessant.. Denk ik post het eens.

Gisteren op de opening van carnaval geweest in Maastricht. 20.000 man. In het begin ging het nog, maar daarna zeer zeer slecht bereik. Constant wegvallen, no-service, wel service, maar geen internet, dan weer 3G, maar niet te surfen, enz. De hele dag door. Masten overbelast. Het resultaat moge duidelijk zijn, allemaal lege telefoons :)

In onze vriendenclub, 3x 3GS, 3x i4, 1x 4S (de mijne).
Allemaal tegelijk vertrokken, telefoons van de laders rond 08.00 uur.
Thuis rond 23.00 uur, score:
3x 3GS (2x iOS4.x en 1x iOS5.0), rond 5%, 1 al helemaal uit.
3x i4 (1x iOS5.0, 2x iOS5.0.1), rond 5-8%.
4S (iOS 5.0.1), 20%.
Hele dag bij elkaar gestaan dus zelfde mast, zelfde gebruik (niet :+ ).

Duidelijk voorbeeld in mijn ogen hoe erg het is als een telefoon slecht bereik heeft. Ook illustratief dat het juist de 4S is die ruim het meeste sap over heeft. Blijkbaar gaat de chip van de 4S er beter mee om als er zeer slecht bereik is. Daarnaast was het juist de 4S die het vaakst wel bereik had. Allen hadden push mail actief, waar van 1x 3GS, 2x i4 en 1x 4S met een Exhange server. Rest was Gmail.

Waarom ik dit vertel, geeneen situatie is te vergelijken. De ene heeft constant goed bereik, de ander denkt dat hij redelijk bereik heeft, maar hangt toch op het randje, enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Cap schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 19:30:
1. En hoe lang ben je dan aan het typen? 1 minuut? 5? 20?

2. Hoe helder staat je scherm ingesteld?
Dat stukje typen kostte me minder dan 1 minuut.
Helderheid is niet aangepast sinds 5.0 dus geen invloed op het feit dat ie nu sneller leegloopt.
Maar wil het best zeggen: 50%

Ik zie veel berichten hier over instellingen e.d. Dit heeft voor mij niet zo veel nut, omdat ik al vanaf 5.0 de voor mij zuinigste instellingen had gekozen en ga niet spelen met allerlei instellingen (ik weiger push uit te zetten, daar heb ik een smarhone voor) , ik kon op 5.0 zo'n 2,5 dag met een lading. Nu red ik amper een dag. Dit verschil is gewoon enorm groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Dan is 5% inderdaad te veel, na 1 minuut typen.

Het is je goed recht om push te willen gebruiken natuurlijk, maar ik vind een smartphone waarbij je op je mail /agenda/contacten icoontje tikt om de nieuwste status te zien nog steeds een smartphone hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik wil graag een melding krijgen als ik een email krijg, anders moet ik steeds kijken ;)
Ik lees ook m'n zakelijke email namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Nu na een dag 56%. Gebruik: 3 uur 19 minuten
Stand by 10 uur 46 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Beatboxx schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 21:03:
Nu na een dag 56%. Gebruik: 3 uur 19 minuten
Stand by 10 uur 46 minuten
Lijkt me redelijk! Ben er jaloers op.
Aan een telefoon die 's ochtends om 7 uur vol zit en 's avonds om 18 uur aan de lader moet hangen heb je weinig.

Ben haast geneigd om m'n telefoon weer leeg te gooien, zonder herstel van apps en dergelijke.
Maar dan zit wellicht ook met missende mail en contacten? Even uitvogelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Dat heb ik ook geprobeerd met mijn 4s (restore en instellen als nieuwe telefoon), maar helaas loste dat de problemen bij mij niet op.

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Cheesy schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 22:11:
[...]
Aan een telefoon die 's ochtends om 7 uur vol zit en 's avonds om 18 uur aan de lader moet hangen heb je weinig.
Dat is niks. Maar wat zou je zeggen als je telefoon om 7 uur vol zou zijn, en om 23.30 uur weer aan de lader moest? Was je dan tevreden? (Want velen hier niet als ik het zo lees). Ik in ieder geval wel,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
UltraSub schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 22:18:
[...]

Dat is niks. Maar wat zou je zeggen als je telefoon om 7 uur vol zou zijn, en om 23.30 uur weer aan de lader moest? Was je dan tevreden? (Want velen hier niet als ik het zo lees). Ik in ieder geval wel,
Dan nog is het mijns inziens te kort. Ik hoor genoeg mensen die met gemak 2 dagen doen met een volle lading.
Ik zou er dan echter wel minder problemen mee hebben, simpelweg vanwege het feit dat het niet hinderlijk is. Mijn telefoon ligt sowieso aan de lader 's nachts.
WFG schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 22:17:
Dat heb ik ook geprobeerd met mijn 4s (restore en instellen als nieuwe telefoon), maar helaas loste dat de problemen bij mij niet op.
Gisteren heb ik ook een restore gedaan + backup. Lostte 'het accupropbleem' ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 10:46
Gebruik 3 uur, 39 minuten
stand-by 17 uur, 36 minuten

56%

Naar mijn inziens meer dan redelijk? =)

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Dat zijn keurige getallen, ik had vergelijkbaar met 5.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb mijn 4s eens als telefoon gebruikt dus niet veel met apps zitten spelen, af en toe gebeld en gebeld worden.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/10124728/Iphone4s-batterij.jpg

Dit is voor mij ruim voldoende voor als ik hem puur als telefoon gebruikt, ik moet ook zeggen als ik hem in 1 dag leeg wil hebben moet ik er heel wat voor doen.

Ik heb ook geen update gedaan naar 5.01 ben eigenlijk heel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:02
Met 5.0.1:

gebruik: 6 uur, 13 minuten
standby: 20 uur, 13 minuten

10% over. Lijkt mij ook wel redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5.0.1 helpt idd geen ruk. Ik sta na een avond stappen op een gebruik van 9 uur en 33% over terwijl ik dat ding toch echt niet 9 uur heb gebruikt.

Toch vind ik het vreemd dat er zoveel verschillende verhalen zijn. Is dit nou software of hardware matig?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmyvw
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-04 21:53
Afbeeldingslocatie: http://img535.imageshack.us/img535/701/fotoaz.png

Is nog niet helemaal de 200 uur maar ik vind het wel redelijk :)
Met normaal gebruik, wifi aan

[ Voor 10% gewijzigd door Jimmyvw op 13-11-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMJ
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-03-2024

FMJ

hmm, ik behaal dit zoal, dit is zonder de update.

Afbeeldingslocatie: http://www.flickr.com/photos/57278435@N05/6340524366/in/photostream/lightbox/

[ Voor 3% gewijzigd door FMJ op 13-11-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41
Ik heb het bij mij kunnen traceren tot het gebruik van het mobiele netwerk als ik mobiele data uitzet(wel wifi aan) loopt hij weer op de normale manier leeg en loopt de teller van het gebruik niet op als het toestel in standby staat, ik kreeg namelijk doorlopende gebruiksuren ook als ik de telefoon 2 uur standby op tafel laat liggen.

Ik heb hier ter plekke maar 1 streepje 3G ontvangst dus waarschijnlijk is daar een relatie met het leeglopen.

Edit:
Update 18:03:
heb het nu ook getest met een Simyo sim en daar is het probleem helemaal niet aanwezig ondanks ook maar 1 streepje 3G op het kpn netwerk, dus blijkbaar heeft het een relatie met mijn Vodafone sim en de iphone 4s.

[ Voor 20% gewijzigd door Mediacj op 13-11-2011 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Ik heb dat gisteravond ook uitgezet, en na 8 uur was er 20% verbruikt en zat er zon 8h verschil in standby en usage. Maar nadat ik de telefoon helemaal heb opgeladen en gesynct lijkt het probleem terug, usage 2h standby 3,5. 8)7

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Opmerkelijk dat er (volgens mij) geen duidelijke lijn te trekken is.
In mijn geval is de batterij 10% leeggelopen vannacht in 8 uur tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 13:20
4s met 5.0.1
Gebruik: 5 uur 52 minuten
Standby : 1 dag 6 uur
Nu nog 8% over vindt ik nog niet zo heel slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4s met 5.0.1
Gebruik: 7 uur, 43 minuten
Standby: 1 dag, 7 uur
Nog 3% over

Geen verschil voor mij tussen 5 en 5.0.1. Ik ben dik tevreden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
4s met 5.0.1, Ben via het T-Mobile netwerk
Gebruik 4 uur, 19 minuten
Standby: 12 uur, 54 minuten
Nog 9% over

Mag wel ietsje beter wat mij betreft. Maar dan heb ik ook wel alles aan staan, met push en dergelijke.

Hebben mensen hier toevallig ervaring met programmaatjes om je gebruik over de dag te zien? Ben wel benieuwd of het locatieafhankelijk is, en dan heeft een grafiek weldegelijk zin lijkt me (ookal gebruikt zo'n programma zelf ook weer stroom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Usage: 4h 14min
Standby: 1Day, 2hours
Battery: 37%

Groot verschil sinds 5.0.1 - met 5.0 kon ik max 1Day halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 16:13

Licko

ZVDK

4s, 32gb wit 5.0.1

Gebruik: 8 uur 24 minuten
Stand-by: 1 dag, 13 uur

Staat nu op 1%, dus zal misschien nog iets langer worden.

Wifi aan, muziek geluisterd (ca 5 uur), facebook gechecked (veel te vaak), beetje browsen, push mail, whatsapp, paar foto's gemaakt en wordfeud natuurlijk ;b

Helderheid ergens rond de 50%.

Locatievoorzieningen aan, m.u.v. diagnose, iads, kompas en tijdzone.
Alle apps in berichtencentrum indien mogelijk.
Siri aan, echter geen 'houd bij oor'.

Geen idee hoe dat zat met mijn 4, normaal hang ik 'm elke avond aan de lader, alleen vannacht geen lader bij me.

Volgens mij heeft de hele batterij discussie wel als gevolg dat iedereen nu het 'batterij percentage tonen' inschakelt. Dan ga je er vanzelf meer op letten.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Usage: 4:45
Standby: 15:32
Battery: 39%

Dik tevreden. Kom de dag makkelijk door zo. Scheelt zo goed als niks met iPhone 4 (iOS 4.x en 5.x (en alle betas)). Bovenstaand is trouwens op 5.0.1, maar merk geen verschil met 5.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Gisteren 23:30 naar bed, nu 7:45.

Telefoon ging de nacht in met 9%, nu ruim acht uur later 6%.

Wifi, bluetooth en mobiel data ingeschakeld. Netwerkdekking is hier matig, flipt vaak tussen NL en buitenlands zendpaal. iPhone 4S met 5.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:11
Ik had dus geen probleem met 5.0 nu met 5.01 zit ik ook opeens aan bijna evenveel gebruik tijd als stand-by tijd.

Dan wel 17 uur beide en dan ook nog eens 50% tijd over dus eigenlijk heel erg goed .. dat dan wel weer.... :)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hier is de accu ruk.

Gebruik: 7 uur, 51 minuten
Stand-by: 7 uur, 51 minuten

30% :( Onbegrijpelijk dat het oplossen zo lang moet duren..heb locatievoorzieningen wel aan staan behalve voor weer en 'systeem' (alles daar uitgeschakeld). Verder push uit :( Hele dag vol bereik hier (-72)..

32GB wit.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Heb je wel naar je "gebruik" tijd gekeken? Bijna 8 uur en nog 30% over. Dat is dus gebruikstijd, niet stand-by tijd. Die overigens gelijk is?? Klopt dat wel??

Dat is helemaal niet slecht als je het vergelijkt met de gespecificeerde maximaal haalbare batterijduur:
- gesprekstijd tot 8 uur
- internetten tot 6 uur over 3G
- internetten tot 9 uur over Wifi
- video afspelen tot 10 uur

2 kanttekeningen:
- Het hangt daarbij wel erg af van het soort gebruik: lokaal wat apps raadplegen die (bijna) geen internetdata verbruiken, zoals bijv. notitieblok, dat verbruikt veel minder dan internetten of een spelletje spelen.
- Als je hem feitelijk veel minder dan die 8 uur echt gebruikt hebt, met andere woorden als de teller "vanzelf" oploopt tijdens stand-by zonder dat je apps open hebt staan, dan voldoet deze tijd uiteraard niet aan je verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy1203
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-03-2021
Ik heb hem nog niet veel gebruikt maar hij staat op
Gebruik 2 uur en 45 minuten.
Stand bye 2 dagen en 17 uur

batterij percentage over nog 35 procent.

Gaat naar mijn idee toch goed of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
Gebruik: 8 uur en 56 minuten
Standby: 1 dag en 4 uur

29% over.

vreemde is wel dat ik hem helemaal niet bijna 9 uur gebruik heb, maar dat terzijde zijn het prima cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zodra ik mijn iphone 4s gebruik dan zie je het percentage naar beneden lopen. Ik had mijn telefoon om half 5 vol van de lader gehaald en nu is hij nog maar 68%, dus dit is niet grappig. Ik heb vandaag de iphone hersteld als nieuwe iphone, maar nog steeds geen verbetering. Ik heb naar apple gebeld (3 kwartier aan de lijn gehangen), want ik heb hem in de online apple store besteld. Ze vroegen me of ik het al zonder reservekopie had geprobeerd. Ja dus en nu krijg ik een nieuwe opgestuurd en die ik nu heb wordt opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel raar maar waar, maar mijn batterij is nu:

Usage: 7 hours 21 minutes
Standby: 3 days, 20 hours
Batterij percentage: 6% (nog steeds)

Heb het idee dat het verbruik licht verbeterd is dankzij 5.0.1. bij mij. De batterij ging al goed mee (3 dagen), maar nu iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 4 dagen met een goede accu gebeurde er vanmorgen iets vreemds.

Ik kom op mijn werk en mijn telefoon begint te drainen als een dolle. 20% in een kwartier!!
Het rare van alles, 2 collega's welke afgelopen donderdag ook een 4S hebben gekregen hadden hetzelfde probleem.
Ik moest snel weg dus heb niet al te veel kunnen testen, maar toen ik in de auto zat was het probleem weg.

Enige wat er anders is dan de afgelopen dagen is dat ik nu connected was met het AP op het werk. Wellicht dat die onze batterij zo leegtrok.

Nu weer thuis, niks aan de hand.

Morgen maar eens verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Wat is "het AP"?

Afgelopen zaterdag:
Gebruik: 4 uur, 34 minuten
Standby: 11 uur, 21 minuten
Batterijpercentage: 1%

Vervolgens 's avonds opgeladen en de hele zondag en maandag (vandaag) mee kunnen doen.
Zojuist op 1%:

Gebruik: 6 uur, 4 minuten (en leeft nog steeds)
Standby: 1 dag, 21 uur

Waar komt opeens die verbetering vandaag :?

Telefoon loopt 's nachts wel 10% leeg (2 nachten dus)

edit: @hieronder: oh natuurlijk, haha O-) tnx

[ Voor 8% gewijzigd door Cheesy op 14-11-2011 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Access Point.....WiFi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 4s gisteren opgehaald. Vanacht opgeladen en vanochtend van de lader gehaald.

Standby tijd 16 uur, gebruik 6 uur en 50 minuten. Nu nog 16% over.

Voor een eerste volledige sessie best ok, in acht genomen dat ik nog van alles aan het uitproberen en spelen ben. Redelijk veel apps geïnstalleerd, internet, iPod, mail, Siri aan mensen laten zien. Als dit zo blijft ben ik tevreden, mocht het nog beter worden dan is dat mooi meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Mini Poeper schreef op maandag 14 november 2011 @ 07:57:
Gisteren 23:30 naar bed, nu 7:45.

Telefoon ging de nacht in met 9%, nu ruim acht uur later 6%.

Wifi, bluetooth en mobiel data ingeschakeld. Netwerkdekking is hier matig, flipt vaak tussen NL en buitenlands zendpaal. iPhone 4S met 5.0.1
Toen telefoon op 2% stond in de lader gedaan:
gebruik: 1 uur, 25 minuten
standby: 5 uur, 53 minuten
batterijstand: 82%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keneo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-08 16:46
Ikzelf heb net mijn Ipad 2 (wifi only) geupdated naar 5.0.1 en zie het batterijverbruik zeer sterk stijgen.

Waar deze vroeger altijd 5-7 dagen meekon met een lading (bij dagelijks gebruik) moet ik deze nu elke avond opladen.
Een zeer sterk verschil in batterijgebruik dus.
In het Ios5 topic in de Ipad subsectie heeft Ferret hetzelfde voor.

De update lijkt dus in geen geval een positief effect te hebben hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
Ik merk wel wat verbetering na de 5.0.1 update.
Ik heb dan wel de GPS tijdzone check uit gezet aangezien die mijn GPS constant blijft gebruiken
(gezien door het locatie icoontje aan te zetten).

Gebruik: 4 uur, 31Min
Stand-by: 19uur, 0Min

57% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Op dit moment.

16%

Gebruik: 6 uur en 17 minuten.
Standby: 2 dagen en 11 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf gelukkig geen last van problemen, toestel gaat langer dan een dag mee bij behoorlijk zwaar gebruik op zowel 3G als wifi.

Interessant artikeltje over het probleem: http://www.zdnet.com/blog...-a-hardware-problem/16250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Dat stukje is idd erg interessant, ik ga ook maar eens n verse install doen, zonder een backup terug te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik was inderdaad niet echt duidelijk in mijn post, sorry :) Maar ik dacht als standby tijd en de gebruikstijd gelijk was dat dit gezien werd als symptoon van het probleem.

Ik had mijn telefoon die dag niet 8 uur gebruikt, misschien een uur a anderhalf uur. Ik ben er inmiddels wel achter dat het Google Latitude is die de gebruikstijd ook iets omhoog trekt.. Waar gebruik en standby eerst gelijk bleven is het nu:

Gebruik: 4 uur en 15 minuten
Standby: 6 uur en 49 minuten

Ik heb 'm echter bij lange na geen 4 uur en 15 minuten gebruikt.. 66% overigens nu.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:10
Ik kan niet begrijpen dat Apple dit na een maand nog steeds niet heeft opgelost. De 4S kwam op 14 Oktober in de VS op de markt, sindsdien is dit al een groot probleem voor veel gebruikers.

Het is erg vervelend, er gaat 6 tot 8% per uur af in standby. Ga je daarbij nog wat internetten en bellen, dan zit je dus om 15:00 zonder batterij. Ook lijkt het me niet echt gezond voor de batterij die telkens van 100 naar 0% gaat in slechts een halve dag.

Onbegrijpbaar dat het zolang moet duren. Ik neem aan dat Apple een groot genoeg team hiervoor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Percentueel gezien niet echt een grote groep gebruikers, blijft natuurlijk onverlet dat dit moet worden opgelost !

Zit zelf nu weer op 2 uur gebruik en 18 uur stand-by en de batterij staat op 77%

Ik had dus een app die er voor zorgde dat mijn gebruikers tijd bijna evenveel was als de stand-by tijd..

Dit was "Process killer"

[ Voor 75% gewijzigd door oldsmelly op 15-11-2011 16:23 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Zou het nu zo kunnen zijn dat er niet alleen app's zijn die de boel steeds leegzuigen (in mijn geval dus die 'process killer') maar dat ook het steeds zoeken naar een goed signaal bij een slechte dekking dit soort drain veroorzaakt.

Ik bedoel er zitten meerdere antennes in de 4S en dat het constant switchen hiertussen dit veroorzaak of praat ik nu poep ?

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
oldsmelly schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:28:
Zou het nu zo kunnen zijn dat er niet alleen app's zijn die de boel steeds leegzuigen (in mijn geval dus die 'process killer') maar dat ook het steeds zoeken naar een goed signaal bij een slechte dekking dit soort drain veroorzaakt.

Ik bedoel er zitten meerdere antennes in de 4S en dat het constant switchen hiertussen dit veroorzaak of praat ik nu poep ?
Ik denkt het niet. Ik heb geen apps op de achtergrond "draaien" (alles gesloten), heb hier ook gewoon 5 bars bereik.

De gebruikstijd is echter (bijna) hetzelfde als de standby tijd. Er blijft dus iets draaien wat van Apple is, wat de batterij leegtrekt. Ik vind het echter onbegrijpelijk dat het meer dan 4 week moet duren voor een fix.

Percentueel is het een kleine groep natuurlijk, maar er zijn ook meer dan 300 miljoen iOS devices. 0.1% is dan opeens nog behoorlijk wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Kijk, dat soort dingen is natuurlijk killing voor je batterij: een app die je telefoon continu uit zijn slaapstand houdt.

Rprp: als je gebruikstijd gelijk is aan je stand-by tijd zonder dat je apps op de achtergrond hebt draaien dan is er echt iets goed mis. Heb je het al eens geprobeerd met een helemaal schone installatie?

Ik heb hierop uitgebreid getest met een schone install (1 keer zonder, 1 keer met restore van backup). Het resultaat is dat er ongeveer 1 minuut per uur aan "gebruik" bijkomt als je de telefoon niet aanraakt (dus bijvoorbeeld 8 minuten na 8 uur slapen). WiFi is verbonden en 3G staat aan bij deze test, ontvangst is goed.

Dingen als push staan dan wel uit, dus in die tijd zijn niet automatisch mailtjes binnengekomen, ik heb ook geen sms-jes of missed calls gehad. Komen die zaken wel langs dan gaat het gebruik daarmee natuurlijk lineair omhoog.

[ Voor 24% gewijzigd door Cap op 15-11-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
Cap schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:35:
Kijk, dat soort dingen is natuurlijk killing voor je batterij: een app die je telefoon continu uit zijn slaapstand houdt.

Rprp: als je gebruikstijd gelijk is aan je stand-by tijd zonder dat je apps op de achtergrond hebt draaien dan is er echt iets goed mis. Heb je het al eens geprobeerd met een helemaal schone installatie?

Ik heb hierop uitgebreid getest met een schone install (1 keer zonder, 1 keer met restore van backup). Het resultaat is dat er ongeveer 1 minuut per uur aan "gebruik" bijkomt als je de telefoon niet aanraakt (dus bijvoorbeeld 8 minuten na 8 uur slapen). WiFi is verbonden en 3G staat aan bij deze test, ontvangst is goed.

Dingen als push staan dan wel uit, dus in die tijd zijn niet automatisch mailtjes binnengekomen, ik heb ook geen sms-jes of missed calls gehad. Komen die zaken wel langs dan gaat het gebruik daarmee natuurlijk lineair omhoog.
Ik heb het natuurlijk ook al eens geprobeerd met een schone installatie, iCloud disabled, GPS disabled, etcetra.

Je kan echter proberen wat je wilt, niets helpt. Ik ben echter niet de enige met het probleem, MacRumors forum en ook o.a. de Apple discussions website staat er vol mee.

Een thread met 363 paginas. Lijkt me toch dat er iets mis is en Apple houd alles maar stil. https://discussions.apple...91947?start=5415&tstart=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ja dat weet ik wel, er zijn problemen, dat is wel duidelijk.

Maar wat ik dus graag wil weten om verder te komen met de oorzaak van het probleem: loopt je gebruik ook zo snel op bij een geheel schone installatie met alles disabled. Heb je dat gecontroleerd? Dat is namelijk interessante info.

Het lijkt me namelijk heel onwaarschijnlijk dat als we allebei onze telefoon als nieuwe iPhone configureren zonder verder iets in te stellen en ook nog van dezelfde provider gebruik maken, de een 1 uur "gebruik" per uur vertoont en de ander 1 minuut "gebruik" per uur...

PS Kunnen we gemakkelijk tegelijk testen desgewenst. Vanavond backupje maken, iPhone herstellen en vervolgens op exact maar dan exact dezelfde manier als "nieuw" instellen. Ik stel voor de installatiewizard zo te doorlopen:

Taal NL, Land NL, Locatievoorzieningen AAN, verbinden met je WiFi basisstation AAN, installeren als "Nieuwe iPhone", Apple ID invullen, iCloud gebruiken AAN, backup naar iCloud UIT, Find my iPhone AAN, diagnostische gegevens naar Apple sturen AAN. Wizard klaar, nog even in de algemene settings bij gebruik de procentuele weergave van de batterij op AAN zetten.

Dan iPhone uit zetten (bovenste knop ingedrukt houden en rode slider naar rechts) en opnieuw opstarten. iPhone aan de lader en zorgen dat hij bijtijds op 100% batterij staat, hierbij iPhone op geen enkele manier gebruiken, geen apps opstarten, niks. (Indien nodig om te bellen / sms-en etc dan na gebruik deze apps weer afsluiten middels rode piefje in de taskmanager en telefoon opnieuw opstarten. Taskmanager dient dus leeg te zijn.)

Om 12 uur vanavond de iPhone met 100% batterij en lege taskmanager uit de lader trekken en op tafel leggen, niet meer aankomen.

Kijken wat morgenochtend om 8 uur het resultaat is door direct naar de volgende cijfers te kijken: "gebruik", "stand-by" en batterijpercentage.

Wie oh wie doet er mee? :)

[ Voor 89% gewijzigd door Cap op 15-11-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
Ik heb zojuist de SIM uit de iPhone gehaald en de iPhone voor 1 uur en 30 minuten aan laten staan. Resultaat: 0% batterij drain met exact dezelfde instellingen.

Het lijkt er dus op dat het iets met de SIM-kaart. Vodafone prepaid hier, het is wel een normale SIM die is "geknipt" naar micro-sim, wellicht dat hier een probleem zit?

Voorlopig dan maar 's nachts de SIM eruit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
oldsmelly schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:20:
Percentueel gezien niet echt een grote groep gebruikers, blijft natuurlijk onverlet dat dit moet worden opgelost !

Zit zelf nu weer op 2 uur gebruik en 18 uur stand-by en de batterij staat op 77%

Ik had dus een app die er voor zorgde dat mijn gebruikers tijd bijna evenveel was als de stand-by tijd..

Dit was "Process killer"
Sta nu ook op 77%
2,5 uur gebruik (voornamelijk muziek in het vliegtuig)
4 uur standby

Zie het verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Inmiddels nog altijd op 5.0, want 5.0.1 was drama. Met 5.0 op mijn 4S is het te doen, maar op de iPhone 4 was het beter.

Kan er hooguit een dag incl. nacht mee doen. Geen zin om een hele frisse installatie te doen: ik mis dan sms'jes, moet alles opnieuw instellen, ook voorkeuren van apps en notificaties.

Hoop dat Apple snel met een goede update komt!

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

THE_BASE, het is maar voor een nachtje: morgen de backup weer terug!

Hier 300 minuten stand-by en 7 minuten gebruik (niet mijn eigen gebruik maar dat wat de iPhone blijkbaar zelf doet), 99% batterij. Dit zonder aan de iPhone te komen, ook geen clean install maar 1 jaar oude iPhone 4 backup op mijn 4s.

[ Voor 69% gewijzigd door Cap op 15-11-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
Mijn batterij had helemaal geen problemen, hij verloor 's nachts wel 6-10%, wat ik persoonlijk nog best veel vond. Maar de rest van de cijfers waren goed. Had dus besloten om vannacht eens mobiele data uit te zetten(+nog wat andere zooi dat misschien batterij kostte), alleen wifi stond nog aan.

Word ik vanmorgen wakker, is hij van 100% teruggelopen naar 72%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Gebruik 8 uur, 14 minuten
Standby 1 dag, 9 uur

Zit nu op 5%

Voor de update haalde ik makkelijk 1,5 dag en 11/12 uur gebruik.

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem ligt gewoon aan de 3g verbinding. Zodra ik Wifi aanzet, totaal geen last van battery drains. Op het moment dat 3G aanstaat en je gebruikt je toestel, dan gaat het ontzettend hard.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 19:37
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:37:
Het probleem ligt gewoon aan de3g verbinding. Zodra ik Wifi opzet, totaal geen last van battery drains. Op het moment dat 3G aanstaat en je gebruikt je toestel, dan gaat het ontzettend hard.
Ik ervaar het eerder andersom, zodra ik wifi aanzet gaat de accu keihard naar beneden...

5564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:51

alienfruit

the alien you never expected

Usage: 5 Hours, 25 Minutes (wow veel!)
Standby: 1 Day, 4 Hours
29% nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
Ik heb de sim-kaart verwisseld en het probleem is als sneeuw voor de zon verdwenen. Ontzettend raar!

Morgen direct maar eens kijken of Vodafone een prepaid nummer, waarvan de SIM-kaart is geknipt naar micro-sim, kan overzettend naar een nieuwe SIM.. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Rprp op 16-11-2011 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Of zich ben ik tevreden (ik doe ruim twee dagen met een acculading met mijn gebruik, op mijn iPhone 3 ging dat nu niet meer), maar hij haalt bij lange na niet de beloofde tijden.

Ik heb gemeten dat 's nachts (standby dus) het ongeveer 1% per uur kost aan acculading. Dit heb ik gemeten bij verschillende ladingen van de accu (dus alles tussen de 0 en 100% in). Als ik een beetje mag extrapoleren, dan kan ik 100 uur op standby ipv de beloofde 200.

Ja, hopelijk komen de nanodeeltjes gebaseerde accu's waar al jaren over gesproken wordt snel: 2x zo goedkoop en 10x zo goed (?)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Vandaag de boel maar eens gereset. Helemaal leeg dus, nog niet aan itunes gehangen.
Wel whatsapp en email geinstalleerd, 2 push boxen.
om 10 uur gaat ie met 100% van de lader. Eens kijken hoe dit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/35iyuco.png

Geen enkel probleem, en ik draai zelfs geeneens iOS 5.0.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Dat is nou juist mijn probleem, met 5.0 had ik geen enkel probleem, maar kreeg de problemen na de update naar 5.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 12-09 12:53
Is het nu verstandig meteen IOS 5.01 te installeren of juist nog niet? (Net nieuwe 4S gekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Niet doen dus, eerst maar eens kijken of je geen probleem hebt met het verbruik.

Ik heb grote spijt dat ik het gedaan heb iig.

[ Voor 24% gewijzigd door rinkel op 16-11-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Laatst online: 09-09 11:16
Ik heb geen iPhone 4S (wel samsung galaxy s2) maar moest ik me een toestel aanschaffen van +600 euro en ik zou zo een problemen hebben met die batterij, zou het ook de laatste keer zijn dat ik van die producent mij een gsm aanschaf. Zoveel geld en zo een problemen, dat is toch ongehoord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 12-09 12:53
Rebbelx schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:00:
Ik heb geen iPhone 4S (wel samsung galaxy s2) maar moest ik me een toestel aanschaffen van +600 euro en ik zou zo een problemen hebben met die batterij, zou het ook de laatste keer zijn dat ik van die producent mij een gsm aanschaf. Zoveel geld en zo een problemen, dat is toch ongehoord ?
Niet nodig hier te trollen. :P

@Rinkel, hmm, normaal update ik altijd meteen, maar zal nu maar eens afwachten. Never change a winning team, gaat hier ook wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik hoop nog steeds op een oplossing, ik heb meerdere androids gehad, en wou nu eens n iphone proberen. Hij bevalt me eigenlijk uitstekend. Alleen op dit moment even niet.
Echter in deze status zou ik m zeker niet aanbevelen. Een aantal vrienden zitten nu de kat uit de boom te kijken bij mijn iphone.

Het is allemaal gewoon heel onduidelijk wat er aan de hand is, een groot aantal heeft er last van, en een groot aantal niet. Het is erg lastig om een vinger erop te leggen.

Edit:
@Honey
Zou idd lekker even wachten en kijken of je het probleem hebt of niet, updaten kan altijd nog. Terug naar 5.0 is niet zo makkelijk.

Edit2
Schone install lijkt niet te helpen
89%
33 min gebruik
2 uur 30 min standby

Internetten gaat met 1% per minuut lijkt het wel.

Niks geks gedaan

[ Voor 23% gewijzigd door rinkel op 16-11-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
BlackR schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:34:
Mijn batterij had helemaal geen problemen, hij verloor 's nachts wel 6-10%, wat ik persoonlijk nog best veel vond. Maar de rest van de cijfers waren goed. Had dus besloten om vannacht eens mobiele data uit te zetten(+nog wat andere zooi dat misschien batterij kostte), alleen wifi stond nog aan.

Word ik vanmorgen wakker, is hij van 100% teruggelopen naar 72%.
Vannacht eens met vliegtuig modus aan geprobeerd, 2% eraf.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei het ligt aan 3G dat voor problemen zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Rebbelx schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:00:
Stel je niet zo aan. Mensen vergeten wel eens de problemen die er waren met de Samsung E700, de Nokia 3310, Nokia 8810 of de Sony Ericsson S500.

Wat doe je in dit topic als je een printplaat en een display hebt wat zich Samsung Galaxy S II noemt?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:37:
Zoals ik al zei het ligt aan 3G dat voor problemen zorgt.
Ik gebruik zélden 3G of mobiele data en ook ik heb het probleem. Alleen met 5.0.1 was het drama en met 5.0 is het te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
THE_BASE schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:04:
[...]

Ik gebruik zélden 3G of mobiele data en ook ik heb het probleem. Alleen met 5.0.1 was het drama en met 5.0 is het te doen.
Ook al gebruik je geen 3g, je verbinding blijft aanstaan op een 4s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:25:
[...]

Juist 3G was bij mij ook het probleem zet mobiele data maar eens uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:25:
[...]

Niet als je mobiele data uitschakelt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Heb m ff uitgezet om eens te testen, zat toch al op wifi nu, al is het natuurlijk geen oplossing. Verklaart ook niet waarom ik op 5.0 gewoon 2dagen kon, met 3G aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
Had bij mij niets te maken met de 3g verbinding(zie mijn post hierboven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Lijkt bij mij ook nul verschil te maken.
Weet eigenlijk geen opties meer.

Edit
Volgens macrumors komt er voor t einde van volgende week een patch. Laten we t hopen

[ Voor 60% gewijzigd door rinkel op 16-11-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eerst ook last van het batterijprobleem (op 8 uur was hij plat, no matter what) maar ik heb het kunnen verhelpen.

De boosdoener bij mij waren applicaties zoals dataman pro e.d. Een applicatie die bijhield hoeveel 3G ik verbruik, dit bleef altijd opstaan ook als mijn iPhone in stand-by hoorde te zijn. Hierdoor hield de applicatie de iPhone eigenlijk constant uit z'n slaapstand. Sinds ik die applicaties heb verwijdert (er staan nu maar 4 applicaties op buiten de standaard apps) gaat m'n iPhone ca. 40 uur mee.

Dit is de stand nu:

Batterijpercentage: 42%

Gebruik: 13 uur, 14 minuten
stand-by: 21 uur, 42 minuten

Niet slecht lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Dat is het resultaat wat ik had voor 5.0.1
Daar zou ik het voor doen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:31:
De boosdoener bij mij waren applicaties zoals dataman pro e.d. Een applicatie die bijhield hoeveel 3G ik verbruik, dit bleef altijd opstaan ook als mijn iPhone in stand-by hoorde te zijn. Hierdoor hield de applicatie de iPhone eigenlijk constant uit z'n slaapstand. Sinds ik die applicaties heb verwijdert (er staan nu maar 4 applicaties op buiten de standaard apps) gaat m'n iPhone ca. 40 uur mee.
Goede aanname lijkt me. Buiten dataman pro, welke apps vond je nog meer verdacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
Cap schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:31:[/b]

Dan iPhone uit zetten (bovenste knop ingedrukt houden en rode slider naar rechts) en opnieuw opstarten.
Opnieuw starten kun je beter doen door de bovenste knop en de home knop tegelijk ingedrukt te houden tot het toestel herstart. Hiermee boot je OS helemaal opnieuw.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:10:
[...]

Goede aanname lijkt me. Buiten dataman pro, welke apps vond je nog meer verdacht?
Voornamelijk enkele soortgelijke apps die ik had uitgeprobeerd (ik weet de naam zelfs niet meer). Maar ik ben er vrijwel zeker van dat dataman pro en de alternatieven hiervan het grootste kwaad aanrichtten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
treative schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:29:
[...]

Opnieuw starten kun je beter doen door de bovenste knop en de home knop tegelijk ingedrukt te houden tot het toestel herstart. Hiermee boot je OS helemaal opnieuw.
En bedankt :+
Dan staat je 'Gebruik' en 'Stand-by' teller weer op ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

treative schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:29:
[...]

Kan ook natuurlijk, lijkt me voor de test alleen niet zoveel uitmaken. Maar goed niemand testte toch mee. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 16-11-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:51

alienfruit

the alien you never expected

Gebruik: 6 uur, 48 minuten
stand-by: 1 dag, 17 uur

iOS 5.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:31:
Ik had eerst ook last van het batterijprobleem (op 8 uur was hij plat, no matter what) maar ik heb het kunnen verhelpen.

Dit is de stand nu:

Batterijpercentage: 42%

Gebruik: 13 uur, 14 minuten
stand-by: 21 uur, 42 minuten

Niet slecht lijkt me.
Ik had iets soortgelijks met Google Latitude, toch vind ik het vreemd; op een 3GS met 5.0 had ik met Latitude geen enkel probleem. Op mijn 4S is het opeens een probleem en schiet de gebruiksduur omhoog.. er klopt toch iets niet..

• treative
Cheesy schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:37:
[...]

En bedankt :+
Dan staat je 'Gebruik' en 'Stand-by' teller weer op ---
Wel doen voordat je hem naar de 100% hebt geladen hè :+
Sorry, vergeten te melden. :>
Cap schreef op woensdag 16 november 2011 @ 23:02:
[...]

Kan ook natuurlijk, lijkt me voor de test alleen niet zoveel uitmaken. Maar goed niemand testte toch mee. :+
Dan weet je zeker dat er niks extra's meedraait, en de iPhone vergeet alles wat hij niet hoeft te onthouden.
Zit ook een beetje tussen de oren denk ik :P

[ Voor 40% gewijzigd door treative op 17-11-2011 01:06 ]

Sig

• labooh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-07 12:19

labooh

Jaja...

Ok....
Ik heb mijn 4S met 5.01 gisteren opgeladen tot 96%, gebruik stond toen ook op 0 en standby ook.
Ik heb mijn simkaart niet ontgrendeld zodat hij geen verbinding had met het KPN netwerk. Locatievoorzieningen stonden voornamelijk uit m.u.v. twitter, facebook, foursquare, camera, en dat soort dingen.

Normaal gesproken red ik op een dag 19 uur standby en 8 uur gebruik, mijn werkelijke gebruik per lading is iets van 2 tot 3 uur.

Vanochtend bleek dus het volgende te zijn gebeurd:

Afbeeldingslocatie: http://www.labooh.nl/images/misc/foto2.PNG

Ik heb dus het idee dat het vreten aan batterij ligt aan mijn netwerkverbinding met KPN.
Iemand anders hier ook ervaring mee?

iRacing Profiel

• treative
labooh schreef op donderdag 17 november 2011 @ 08:50:
Ok....
Ik heb mijn 4S met 5.01 gisteren opgeladen tot 96%, gebruik stond toen ook op 0 en standby ook.
Ik heb mijn simkaart niet ontgrendeld zodat hij geen verbinding had met het KPN netwerk. Locatievoorzieningen stonden voornamelijk uit m.u.v. twitter, facebook, foursquare, camera, en dat soort dingen.

Normaal gesproken red ik op een dag 19 uur standby en 8 uur gebruik, mijn werkelijke gebruik per lading is iets van 2 tot 3 uur.

Vanochtend bleek dus het volgende te zijn gebeurd:

[afbeelding]

Ik heb dus het idee dat het vreten aan batterij ligt aan mijn netwerkverbinding met KPN.
Iemand anders hier ook ervaring mee?
Ik heb hetzelfde, als ik slaap gaat er ongeveer 1% per uur vanaf.
Verder doe ik ongeveer 24/26 uur met een volledige lading. Een week geleden deed ik nog max 16 uur en vanaf 5.0.1 werd dat 18 uur. De afgelopen 3/4 dagen lijkt de telefoon steeds langer mee te gaan. (elke dag een uurtje langer)

Sig

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:21

RnB

Ik snap er niets meer van. Sinds de update naar 5.0.1 kon ik eindelijk gewoon een dag met mijn iPhone doen. Gisteren is dit echter weer slechter geworden.. Kon ik dat ding om 8u aan de lader hangen..
Vanochtend weer eruit gehaald, gaat er na 5 min usage/standby 1% eraf en na 8 min usage/standby 2%.. We zijn dus weer terug bij af.
Ik heb geen gekke dingen geïnstalleerd of instellingen gewijzigd, dus ik snap er niets van.

• Marcus_V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-12-2024
Batterijpercentage: 44%
Gebruik: 3 uur, 40 minuten
stand-by: 1 dag, 2 uur

iOS 5.00

Gisteren de hele dag op 3G gezeten. Ook heb ik Datamanager (free) geinstalleerd. Lijkt mij ook niet het probleem dus (iig bij mij)

Ik ben tot nu toe tevreden met mijn batterij. Ik durf echter niet te updaten naar 5.01 vanwege bovengenoemde problemen. Ik wacht wel tot ik positieve verhalen hoor over 5.02
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste