Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, de verhalen hier duiden echt op een zeer slechte batterij. Ik heb hem sinds donderdag en ik hem er totaal geen problemen mee:
- Hij zit nu minder dan een uur in de oplader en is van 2% naar 60% gegaan
- Bij mij staat er: Gebruik 8 uur en 7 minuten
Stand by 15 uur en 24 minuten
- in een nacht gaat er ong. 6% af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Waarschijnlijk eerder slechte energiemanagement. Ik krijg inderdaad ook het idee dat m'n iPad iets korter met de batterij doet sinds iOS 5, maar is meer een gevoel aangezien ik het niet gemeten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 11:00
Ik sta nu op 15% met 1 dag, 18 uur stand-by en 4 uur, 40 minuten gebruik. Ik ben er nu wel tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:03
edit totaal verkeerd topic

[ Voor 135% gewijzigd door Minaaj op 05-11-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
Packardhell schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:56:
[...]

Is geen onzin (antwoord op je vraag). Als je de iPhone intensief gebruikt dan zal bijna niemand klagen dat hij aan het einde van de dag leeg is, maar in dit topic zijn er vele gevallen die nog niet eens een dag halen met 'normaal' gebruik.

En 'ik wordt' is geen typo, maar een grammaticale fout.
Je mist nog steeds het punt dat er wordt geklaagd, zonder dat er een standaard is voor 'normaal gebruik'. Mijn accu is snel leeg met 'normaal gebruik' is een vrij loze kreet, want dat gebruik is voor iedereen anders.

Meestal wordt er op GoT verwacht dat er een duidelijke uitleg wordt gegeven van een probleem. Hier hoeft dat blijkbaar niet en mag iedereen blaten zijn batterij slecht is zonder te duidelijk bij te houden wat er precies met de telefoon gebeurd is. Een beetje jammer, want daarmee is dit een nutteloos topic geworden.

Een typo of grammaticale fout, het maakt mij niet uit, het gaat om wel 1 hele letter. Gelukkig begint je eigen post ook met een prachtige volzin. Jouw gezever is ook voor mij het laatste zetje dat ik nodig had om niet meer in dit topic te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 12:18
'k heb er ook last van: om een uur of twee volledig opgeladen, een half uurtje gekloot met een spelletje en de rest van de tijd niets mee gedaan. Usage 4 uur 32 min, standby 4 uur 32 min :? Ik heb er 4 uur niets mee gedaan? Location services uit, geen push, alleen elk uur mailtjes checken... Lijkt me niet de bedoeling. Ik hoop dat de fix er snel komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Het lijkt dat bij mij de problemen echt door pushmail kwam! Bij een standby van 18 uur, stond er altijd een gebruik bij van ~4 uur en ik weet echt wel 100% zeker dat ik dat ding niet zo lang in m'n handen heb gehad. Nu haal ik dus handmatig mail op, standby 12 uur, gebruik 30 minuten en de batterij staat op 90%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
Trent900 schreef op zondag 06 november 2011 @ 12:09:
Het lijkt dat bij mij de problemen echt door pushmail kwam! Bij een standby van 18 uur, stond er altijd een gebruik bij van ~4 uur en ik weet echt wel 100% zeker dat ik dat ding niet zo lang in m'n handen heb gehad. Nu haal ik dus handmatig mail op, standby 12 uur, gebruik 30 minuten en de batterij staat op 90%.
Bij mij was zelfs de usage en standby tijd gelijk 8)7 terwijl ik 'm maar een half uurtje had gebruikt (van de 4,5 uur)... Maar had geen push aanstaan, elk uur de mail binnenhalen mag dat niet veroorzaken. Oorzaak ligt toch ergens anders denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:10
Ik heb ook een batterijprobleem. Nadat ik hem aan mijn computer gekoppeld heb loopt mijn batterij helemaal niet meer leeg. Wat kan ik daar aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julianbtje
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-05-2024
Gogol schreef op zondag 06 november 2011 @ 13:19:
Ik heb ook een batterijprobleem. Nadat ik hem aan mijn computer gekoppeld heb loopt mijn batterij helemaal niet meer leeg. Wat kan ik daar aan doen?
Daar kan je niks aan doen dan laad je batterij gewoon op :D.

Edit: Hoop dat ik dit probleem niet krijg heb hem laatst besteld :+ .

[ Voor 10% gewijzigd door julianbtje op 06-11-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:19
Ik had het probleem op mijn iPhone 4 en op mijn iPad 2. Probleem is opgelost door
1. Alle mailaccounts weggooien en opnieuw aanmaken
2. Locatiediensten aanpassen zoals beschreven in de diverse tips

Toen ik mijn iPhone 4S kreeg had ik weer hetzelfde probleem en de oplossing was ook dezelfde.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
In IOS 5.0.1 is het probleem opgelost, dit las ik vanmorgen op www.appletips.nl

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 21:40
Update: gisteravond de 4S volledig gewist en ingericht als nieuwe iphone ipv. backup terugzetten. Daarna enkele standaard apps opnieuw geinstalleerd. (facebook, twitter, nu.nl..)
Geen enkel mail account ingesteld, alleen iCloud staat erbij voor de Find my iPhone functie. Bij locatievoorzieningen -> systeem staat alles uit.
Helaas heeft ook dit het batterij probleem niet opgelost.. :/ De accu is nu zo'n 4x volledig op- en ontladen.
Het vreemde is dat bij gebruik nu niets staat:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/poa3m.jpg
Vanochtend op 9:00u van de lader gehaald, 6 uur later staat hij op 18%... Af en toe nu.nl gechecked en wat internetten. De enige oplossing kan nu nog iOS 5.0.1 zijn vrees ik.. Anders is het toch een hardware defect.
Toch jammer na zo'n 15 maanden probleemloos iPhone 4 gebruik :-( Met normaal gebruik haalt die 2 dagen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 19:07
bureno schreef op zondag 06 november 2011 @ 16:05:
Update: gisteravond de 4S volledig gewist en ingericht als nieuwe iphone ipv. backup terugzetten. Daarna enkele standaard apps opnieuw geinstalleerd. (facebook, twitter, nu.nl..)
Geen enkel mail account ingesteld, alleen iCloud staat erbij voor de Find my iPhone functie. Bij locatievoorzieningen -> systeem staat alles uit.
Helaas heeft ook dit het batterij probleem niet opgelost.. :/ De accu is nu zo'n 4x volledig op- en ontladen.
Het vreemde is dat bij gebruik nu niets staat:
[afbeelding]
Vanochtend op 9:00u van de lader gehaald, 6 uur later staat hij op 18%... Af en toe nu.nl gechecked en wat internetten. De enige oplossing kan nu nog iOS 5.0.1 zijn vrees ik.. Anders is het toch een hardware defect.
Toch jammer na zo'n 15 maanden probleemloos iPhone 4 gebruik :-( Met normaal gebruik haalt die 2 dagen wel.
hoe was het verbruik van je iPhone 4 toen je iOS 5 er opzette? bij mij ging het toen hard achteruit met de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
Peaky schreef op zondag 06 november 2011 @ 16:46:
[...]
hoe was het verbruik van je iPhone 4 toen je iOS 5 er opzette? bij mij ging het toen hard achteruit met de batterij.
Dat ging prima. Ik had zelfs het idee dat hij het nog iets langer vol hield dan voor de update. Heb toen geen verse install gedaan maar backup terug gezet. Het lijkt me vandaar vreemd dat het enkel aan iOS5 ligt. Wellicht een combinatie van iOS5 en de 4S..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik begrijp werkelijk niet waarom men (afgezien van een DOA binnen 8 dagen) niet gewoon even rustig afwacht wat iOS 5.0.1 doet. Je kan gerust klagen en doen, maar daar schiet je geen klote mee op.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
Ik wacht ook zeker af wat iOS5.0.1 brengt. Maar ondertussen is er niets mis met ervaringen uitwisselen lijkt me, daar is dit topic immers voor bedoeld.

[ Voor 14% gewijzigd door bureno op 06-11-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol
  • Laatst online: 12-09 12:10
bureno schreef op zondag 06 november 2011 @ 17:00:
Ik wacht ook zeker af wat iOS5.0.1 brengt. Maar ondertussen is er niets mis met ervaringen uitwisselen lijkt me, daar is dit topic immers voor bedoeld.
Mijn ervaring is dat de iPhone goed werkt. Mocht zich onverhoopt een probleem voordoen dan kun je het beste de telefoon naar fabrieksinstellingen herstellen en GEEN back-up terugzetten, maar opnieuw configureren.
Over het algemeen is het terugzetten van apps en muziek en allerlei instellingen een uurtje werk en zijn problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Fijn dat je zonder backup ook alle leuke sms'jes van geliefde kwijt bent. ;-(

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
Problemen zijn drastisch verminderd (maar mag nog wat beter imho) nadat ik de network settings had gereset & ping (restrictions) en bluetooth had uitgezet. Heb maar een paar notifications aanstaan (mail, sms, weer, missed calls), system services en alle location crap uit behalve bij maps. Geen push maar elk uur een pull voor de mail. Hij loopt nu in ieder geval niet meer gewoon leeg tijdens het standby zijn! Kom nu netjes de dag door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Had gisteravond om 23:00 uur mijn iphone 4 (8gb) van de lader gehaald. Vanmorgen werd ik wakker om 7 uur, batterij nog steeds op 100% :)
Heb nu even wat kleine whatsapp dingen gedaan en de batterij zit momenteel op 96%. @ 9:44 uur.
iOS5.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:15
Mijn iPhone 4s heeft de hele nacht aan de lader gehangen. Ik werd vanmorgen wakker en toen was de batterij tot 95% opgeladen. Blijkbaar gaat hij dus niet verder…
Waar kan dat aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
Gogol schreef op maandag 07 november 2011 @ 00:19:
[...]

Mocht zich onverhoopt een probleem voordoen dan kun je het beste de telefoon naar fabrieksinstellingen herstellen en GEEN back-up terugzetten, maar opnieuw configureren.
Over het algemeen is het terugzetten van apps en muziek en allerlei instellingen een uurtje werk en zijn problemen opgelost.
Zoals je hierboven kon lezen heb ik dit reeds gedaan, maar heeft dit niet geholpen. Geen mail account geconfigureerd, alle locatiediensten uit, bluetooth uit. Maar accu blijft leeglopen als een gek. Ook in standby..
Nog steeds hoop op een oplossing door 5.0.1 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:25
iPhone 4S afgelopen vrijdag ontvangen, sindsdien ging de batterij ook razensnel leeg. In een nacht van 8 uur ging de batterij van 100% naar 18% en een keer van 100% naar 3% (!).

Ik heb zojuist 5.0.1 als BETA geinstalleerd en het werkt allemaal weer perfect. In twee uur slechts 1% kwijtgeraakt (standby).

[ Voor 3% gewijzigd door Rprp op 07-11-2011 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
iPhone 4S aan de lader!

Standby:
1 dag, 1 uur.
Gebruik:
6 uur en 20 minuten.

Valt nog mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:51
Met 5.01 beta 2 werkt het allemaal prima weer :). Heel de dag gewerkt met de iPhone en hij zit nu op 18% :)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 10:46
Gebruik: 7 uur en 4 minuten
Standby: 14 uur en 36 minuten

35% over. Moet er wel bij vermelden dat gebruik vooral whatsapp/nu.nl/beetje surfen is. Af en toe wat wordfeud, maar dat is het dan ook.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
Gebruik: 6 uur 24 minuten
Standby: 23 uur en 22 minuten

Wifi aan
Bluetooth aan
Exchange push gmail aan
Uurtje of 4 als radio gefunctioneerd via airplay en de qmusic app

iPhone 4s met nog 5% accu nu :) Ik ben niet ontevreden na de halve dagen die ik met mn 3gs haalde...

[ Voor 26% gewijzigd door laurens0619 op 08-11-2011 09:27 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Is de accu bij jullie ook stukken beter na 5 volledige oplaadcycli?
(dus helemaal leeg laten lopen en daarna helemaal vol laden (+2u extra aan de lader laten, dit kreeg ik als tip omdat de lader overgeschakeld is op druppelladen en als hij aangeeft 100% accu te hebben er altijd nog wat extra bij kan) ).

En is het ook voor deze moderne lithium accu's ook van belang om in het begin deze volledige oplaadcycli toe te passen? Of zou het net zo goed gaan als je het niet zou doen?

Kan bar weinig vinden (van max 1 jaar oud) over de invloed van deze acties op nieuwe accu's.

Iemand?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
Ik moet helaas toch er nog even op inspringen: gisteren geupdate naar 5.0.1, daarna leken de batterij problemen over.

Helaas is niets minder waar, vannacht gaan slapen met 100%: wakker geworden na 7 uur en er was helaas nog maar 21% over, terwijl er geen apps actief waren (alles gesloten via home-knop dubbelklik).

Ook vandaag gaat het erg snel: 9% in een uur kwijt terwijl die in standby staat en er draait niks.. Toch vreemd, misschien moet de batterij "wennen" of kalibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:16
Rprp schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:16:
Ik moet helaas toch er nog even op inspringen: gisteren geupdate naar 5.0.1, daarna leken de batterij problemen over.

Helaas is niets minder waar, vannacht gaan slapen met 100%: wakker geworden na 7 uur en er was helaas nog maar 21% over, terwijl er geen apps actief waren (alles gesloten via home-knop dubbelklik).

Ook vandaag gaat het erg snel: 9% in een uur kwijt terwijl die in standby staat en er draait niks.. Toch vreemd, misschien moet de batterij "wennen" of kalibreren?
Lijkt me sterk. Zou 'm terugbrengen om te ruilen want als die in de nacht van 100% na 20% gaat is dat niet een kwestie van even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Laatst online: 11-09 19:07
Draakje5 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:59:
[...]

Lijkt me sterk. Zou 'm terugbrengen om te ruilen want als die in de nacht van 100% na 20% gaat is dat niet een kwestie van even wennen.
dat klopt inderdaad niet, hier ben ik echt een paar procent kwijt na 1 nacht. heb het nog niet niet bij gehouden,
maar 80% valt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:15
Draakje5 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:59:
[...]

Hoe heb je je mail ingesteld? Toevallig een gps herinnering aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
Dotto schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:25:
[...]

Hoe heb je je mail ingesteld? Toevallig een gps herinnering aanstaan?
Mail wordt 1 keer per uur opgehaald, geen GPS herrineringen o.i.d. Voor de rest wel alles aan, bluetooth, push, etcetra.

Gewoon dezelfde settings als op de iPhone 4, die trok er 6% per nacht af. Ik ga het vandaag en morgen nog even aankijken en anders v.d. week helaas maar terugsturen, kan ik weer een aantal week gaan wachtsn, sigh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
Rprp schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:59:
[...]

Mail wordt 1 keer per uur opgehaald, geen GPS herrineringen o.i.d. Voor de rest wel alles aan, bluetooth, push, etcetra.

Gewoon dezelfde settings als op de iPhone 4, die trok er 6% per nacht af. Ik ga het vandaag en morgen nog even aankijken en anders v.d. week helaas maar terugsturen, kan ik weer een aantal week gaan wachtsn, sigh...
Voor zover je het nog niet geprobeerd hebt: reset de netwerk instellingen een keer, is voor zover ik kan achterhalen de manier geweest om het accu lek te dichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 20:18
Ik snap echt niet hoe dat veel mensen hier zo'n last van hebben. Bij mij gaat ie met gemak de hele dag mee. Maar als Apple een patch uitbrengt -gewoon omdat het kan-, prima! Misschien gaat ie dan nog langer mee.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
CrimsoN72 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 21:24:
[...]

Voor zover je het nog niet geprobeerd hebt: reset de netwerk instellingen een keer, is voor zover ik kan achterhalen de manier geweest om het accu lek te dichten...
Een halfuur geleden geprobeerd, op dat moment 95% batterij, nu 35 minuten later 91%, helaas.
Froggle schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 21:34:
Ik snap echt niet hoe dat veel mensen hier zo'n last van hebben. Bij mij gaat ie met gemak de hele dag mee. Maar als Apple een patch uitbrengt -gewoon omdat het kan-, prima! Misschien gaat ie dan nog langer mee.
Dat het voor jou goed werkt, betekend toch niet dat het voor iedereen goed werkt? De iPhone 4S van m'n broertje heeft namelijk ook geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij gaat hij ook super lang mee. Ik heb wifi de hele dag aanstaan. Heb hem gistermiddag om half 2 van de lader gehaald (100%). Vervolgens een beetje whatsapp, iMessage, Nu.nl, VI, App store gedaan en mijn accu is nu om 22:08 nog steeds meer dan 50%. Ik heb location services aanstaan, dus daar ligt het ook niet aan.

Specificaties zijn:
Usage: 4 hours 39 minutes
Standby 1 day 8 hours
Percentage: 55%

Ik sluit af en toe een app, middels home button, af maar dit doe ik niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:51

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb geen klachten mijn Desire gaat minder lang mee en ze komen op een paar minuten op hetzelfde tijdstip uit de lader. En de iPhone speelt nog muziek af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
Froggle schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 21:34:
Dat snappen de mensen zelf ook niet.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Mmmm, heb nog niet eerder hier gereageerd maar heb wel last van het "probleem".
Ik zeg "probleem" omdat ik net wat raars tegenkwam. Vanochtend toen ik hem van de lader haalde stond de batterij na 15min alweer op 99%. Gaat lekker zou je zeggen. Maar ik heb met Vodafone ook een simkaart probleem. Met simpin uit heeft hij het 1,5 dag gedaan zonder problemen maar kreeg gisteren toch weer een SIM Failure. Anyweg. Net heb ik mijn telefoon gereboot, 2,5 uur na ontkoppelen, om de simkaart weer te laten functioneren... guess what...

Staat me batterij weer op 100%! Dat zou dan haast duiden op een weergave probleem van de batterijstatus, in het plaatje danwel het percentage. Ik weet dus nu net niet wat mijn percentage was VOOR het rebooten, maar ik gok dat het zo rond de 91% had moeten zitten gezien mijn verloop de afgelopen dagen.

Zouden mensen ook eens de telefoon kunnen rebooten waarvan de batterij zeg na een paar uur al 20% ofzo gezakt is om te kijken of deze na de reboot een hoger percentage weergeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dotto schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:58:
Mijn iPhone 4s heeft de hele nacht aan de lader gehangen. Ik werd vanmorgen wakker en toen was de batterij tot 95% opgeladen. Blijkbaar gaat hij dus niet verder…
Waar kan dat aan liggen?
Dat heb ik ook als ik mijn 4S in het dock van mijn wake up light zet. Als ik hem dan nog even 10 minuten aan de Apple lader hang dan laadt die wel door naar 100%.. wel vet vaag..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 22:18

RnB

Rprp schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:59:
[...]

Waarom wacht je niet eerst op de patch? Duizenden mensen hebben hetzelfde probleem, waaronder ikzelf. Als je daarna nog steeds een hoge batterydrain heb, kan je dat ding altijd nog opsturen.
Las ergens dat het niet eens zin heeft om je iPhone op te sturen, omdat Apple het niet ziet als een defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
Glashelder schreef op woensdag 09 november 2011 @ 09:58:
[...]

Dat heb ik ook als ik mijn 4S in het dock van mijn wake up light zet. Als ik hem dan nog even 10 minuten aan de Apple lader hang dan laadt die wel door naar 100%.. wel vet vaag..
Sommige laders kunnen de iPhone niet volledig opladen.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Niemand die door resetten even zijn batterij status wil herzien? Zal het zo nog eens doen.

Mmmm, bij de 2e reset heb ik zelfde % gehouden, 88... Dat is dan weer vreemd..

[ Voor 31% gewijzigd door orange.x op 09-11-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
RnB schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:00:
[...]

Waarom wacht je niet eerst op de patch? Duizenden mensen hebben hetzelfde probleem, waaronder ikzelf. Als je daarna nog steeds een hoge batterydrain heb, kan je dat ding altijd nog opsturen.
Las ergens dat het niet eens zin heeft om je iPhone op te sturen, omdat Apple het niet ziet als een defect.
Ik draai al 5.0.1b2 zoals je hier boven had kunnen lezen. Ik heb de iPhone hersteld en "als nieuwe iPhone geconfigureerd", helaas mocht dat ook niet baten.

Het vreemde is echter, als ik vliegtuigmodus inschakel, lijkt het probleem verholpen te zijn. Ik heb echter geprobeerd om wifi, GPS en push apart uit te schakelen, maar dat hielp helaas niks.

Wat ook vreemd is, de standby tijd is bijna hetzelfde als de "gebruiks" tijd. Er draaien echter geen apps meer in de background en er is niks gedaan met de Iphone (overnight).

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/iclpaikxu.png

Iemand wellicht nog een idee? Ik ga eerst maar eens proberen contact met Apple te leggen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Rprp schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:17:
[...]

Ik draai al 5.0.1b2 zoals je hier boven had kunnen lezen. Ik heb de iPhone hersteld en "als nieuwe iPhone geconfigureerd", helaas mocht dat ook niet baten.

Het vreemde is echter, als ik vliegtuigmodus inschakel, lijkt het probleem verholpen te zijn. Ik heb echter geprobeerd om wifi, GPS en push apart uit te schakelen, maar dat hielp helaas niks.

Wat ook vreemd is, de standby tijd is bijna hetzelfde als de "gebruiks" tijd. Er draaien echter geen apps meer in de background en er is niks gedaan met de Iphone (overnight).

[afbeelding]

Iemand wellicht nog een idee? Ik ga eerst maar eens proberen contact met Apple te leggen denk ik.
Wordt de tijd gemeten vanaf het moment dat de iPhone tijdens het laden 100% nadert of wanneer deze, als hij vol opgeladen is, van de stroom getrokken wordt?

Vermoed zelf het laatste. Maar dat zou wel een verschil op kunnen leveren. Bij mij komt de standby tijd wel overeen idd met de tijd dat hij van de stroom gehaald is. Standby 6:21 uur, usage ruim 2 uur. Maar dat zou wel kunnen denk ik zo bij elkaar.. Dus dat levert hier geen vreemde resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

dacken schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:46:
Ik heb hier: https://discussions.apple.com/message/16575229#16575229

Het volgende gevonden:
I bought 2 iPhone 4S models on the first day. One for my wife and one for me. The strange thing was that mine would kill the battery in 4-6 hours and ran VERY WARM to the touch. My wife's phone worked great. It was cold to the touch. She would forget to charge it at night... and the battery performance was great... even better than our prior 3GS models.

What was the difference? I have my phone connected to Exchange for my corporate email. But exchange is not exactly the problem. The issue is in Notification Center. For some reason, I had hundreds of calendar reminders that kept refreshing on notification center. Furthermore, the reminders would flicker between the time remaining and the start time for the event at such a fast rate that it could not be read...

What is the solution? Go to Settings>Notifications>Calendar and disable Notification Center. You can still have the alert style set to Banners, or Alerts and you will still receive notices about your events, but it will not BUILD a summary in the Notification Center window. This is were the BUG exists. Oddly, this does not affect my iPad 2, but is an issue for iOS 5 on the iPhone (different builds, maybe?)

So, it appears that Notification Center has an endless loop in collecting the calendar events from Exchange and this is burning up our 4S batteries. Once you stop the madness from Notification Center, your iPhone 4S will perform as advertised.

[...]

Ik heb mijn 4S nog niet, maar misschien is dit het waard om even te proberen?
super! Ik had gisteren mijn iPhone 4S binnen, en nog niet gesynched met iCloud.
Toen ging alles heel goed, en vandaag - na gister avond met iCloud synchenbinnen 5 uur was de accu op 15% (1% per 5 minuten minder zag ik) en heb dezelfde klachten vandaag, inclusief een warme telefoon.
en toen was messages nog niet ingesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Rprp schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:17:
[...]

Oh excuses, dat gedeelte heb ik gemist..
Dan zal er bij jou iets anders aan de hand zijn.. Nu hoop ik niet dat het anderen ook zal raken, heb niet zoveel zin in een dode mus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit geloof ik tussen de verhalen hier in. Zojuist 6 uur op standby laten staan en hij is toch van 95 naar 80 procent gegaan (waarin ik overigens wel 5 mailtjes ontving en zo'n 5 whatsapp berichten).

Vrij veel als ik dit vergelijk met mijn HD2 die nota bene een aangepaste gingerbread ROM draaide. Deze gaat bij weinig gebruik 2/3 dagen mee... met de 4S red ik dat nooit. Tevens merk ik dat WIFI enorm veel batterij pakt maar dat was met mijn HD2 hetzelfde. Locatie staat wel aan.

Ik ga ervanuit dat een ios update redding brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Gisterenmorgen om 9 uur de stekker eruit gehaald. Ding staat nu, een dag later op 20%. Staat dus al meer dan 30 uur aan.

Vannacht tussen 0.00 uur en 8.00 uur slechts 7% gedaald. Lijkt me allemaal prima. Maar niet het iPhone 4 niveau nog.

Wachtend op update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
THE_BASE schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:22:
Gisterenmorgen om 9 uur de stekker eruit gehaald. Ding staat nu, een dag later op 20%. Staat dus al meer dan 30 uur aan.

Vannacht tussen 0.00 uur en 8.00 uur slechts 7% gedaald. Lijkt me allemaal prima. Maar niet het iPhone 4 niveau nog.

Wachtend op update!
De iPhone 4 die ik had, nu de vrouw, ging zonder problemen en al teveel gebruik makkelijk 48 uur mee en had daarna nog zeker 30% over. Dus ik hoop dat dat met de 4S ook mogelijk gaat worden. Overigens haalde ik dat met de iPhone 4 pas met iOS5 en het uitzetten van de timezone setting. Heb de tip van de notifications uitzetten voor calendar ook maar even doorgevoerd. Ben benieuwd. Nu nog 79% nadat hij vanochtend 7:06 van de pep ging. Net dus pas die calendar notifications uitgezet.

[ Voor 6% gewijzigd door orange.x op 09-11-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orange.x schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:28:
[...]

Wordt de tijd gemeten vanaf het moment dat de iPhone tijdens het laden 100% nadert of wanneer deze, als hij vol opgeladen is, van de stroom getrokken wordt?
Hij meet het als je hem van de stekker af trekt. Ik ben trouwens super tevreden over de accu. Heb de telefoon intensief gebruikt d.w.z. filmen / muziek streamen / films naar apple tv streamen / whatsapp / 2 mail accounts die op push staan en wifi constant aan en na 2 dagen was de accu op 11%. Heeft mijn HD2 nooit gehaald, die was vaak na een halve dag al leeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Wow.. Heb je location services uitstaan? Het kan dus wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
orange.x schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:28:
[...]

Vermoed zelf het laatste. Maar dat zou wel een verschil op kunnen leveren. Bij mij komt de standby tijd wel overeen idd met de tijd dat hij van de stroom gehaald is. Standby 6:21 uur, usage ruim 2 uur. Maar dat zou wel kunnen denk ik zo bij elkaar.. Dus dat levert hier geen vreemde resultaten.
Ik meet het als de iPhone de 100% heeft bereikt, daarna trek ik hem van de stroom af.

Heb tot nu toe alles geprobeerd, niets helpt: behalve vliegtuigmodus. maar kan hem natuurlijk ook niet de hele dag in vliegtuigmodus zetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij trouwens opvalt is dat de stand-by tijd de volledige tijd aangeeft vanaf het moment dat de oplaadstekker eruit is getrokken. Ik dacht in eerste instantie dat je de stand-by tijd en usage tijd bij elkaar moest optellen voor het totaal te krijgen.

• orange.x
Nadat ik hem vanochtend van de stroom gehaald heb, bijna 5 uur geleden, staat mijn % nu nog op 99%. Dat ziet er dus al een stuk veelbelovender uit! Gebruik is nog maar 23 minuten. Dat is dus ook verre van dat hij actief lijkt tijdens het standby staan zeg maar.

Dit is in ieder geval gekomen nadat ik de notifications uitgezet heb voor de calendar. De banners worden nog wel getoond. Vanmiddag even naar vodafone voor een nieuwe simkaart kijken of dan dat probleem ook verholpen kan worden en ik ben een gelukkig man :)

Wi-Fi staat gewoon aan, goed heb geen verbinding met Vodafone uiteraard, en Bluetooth staat ook aan. Dus misschien dat het geen verbinding hebben met Vodafone ook nog van invloed kan zijn op dit moment.

[ Voor 16% gewijzigd door orange.x op 10-11-2011 11:56 ]

• dacken
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:10
Ik heb er niets aan gedaan, er staan 3 e-mail accounts te syncen (werk (push), prive (als gmail ingesteld) en van mijn eigen bedrijf (push) met contacts en agenda's.

Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/3601/fotofn.png

locatie voorzieningen staan aan. Ik heb vanochtend een teleconference meeting gehad van ongeveer 30-40 minuten. Daarnaast heeft mijn vriendin mij 3x gebeld (allemaal zo rond de 3-4 minuutjes).

Ook heb ik diverse whatsapp berichtjes ontvangen. :)

77% is best OK. De iPhone 4S is heel erg nieuw. Gisteren uit de verpakking gehaald.

Edit: Oh ja, ik heb de hele ochtend/middag op WiFi gezeten.

[ Voor 4% gewijzigd door dacken op 10-11-2011 12:45 ]

Verwijderd

RnB schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:00:
Wow.. Heb je location services uitstaan? Het kan dus wel..
Location Services staat aan. Heb alleen geen afspraken op locatie in gebruik.

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:30
Ik heb bij mij alleen tijdzone uitgeschakeld, en automatische tijd synchronisatie met Apple, met af en toe gebruik van Siri, WhatsApp, enkele telefoontjes van een paar minuten, en ander gebruik tussendoor staat ie nu op 70%. Heb em om 07:40 van de lader gehaald toen ik naar mijn werk ging.

• CrimsoN72
Rprp schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:33:
[...]

Ik meet het als de iPhone de 100% heeft bereikt, daarna trek ik hem van de stroom af.

Heb tot nu toe alles geprobeerd, niets helpt: behalve vliegtuigmodus. maar kan hem natuurlijk ook niet de hele dag in vliegtuigmodus zetten. :P
Mocht je dit over het hoofd hebben gezien: Heb je via restricions ping al eens uit gezet? De agenda heb ik ook niet in notifications center aanstaan, alleen telefoon, mail (push), messages en weather widget staan aan... Location services alleen aan bij siri en maps, alle system services uit & bluetooth uit (gebruik ik toch niet)...

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41
Update 5.0.1 is beschikbaar :-)

• RnB

RnB

Hoe gaan jullie dat doen: updaten of restoren?

Ik heb voor de zekerheid maar op Restore geklikt, ik vind updates (zeker zo'n belangrijke) altijd tricky om over de oude heen te installeren. Misschien een onnodig gevoel, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere. Mocht ik nou toch geen verbetering zien, dan weet ik iig dat ook 5.0.1 voor mij niet werkt.

Verwijderd

gewoon update, want had geen problemen met de batterij, dus kan alleen maar beter worden :D

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 20:18
Update via OTA werkt perfect! Zojuist m'n iPhone geüpdate vanaf het toilet. Ideaal.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

• CrimsoN72
Hier ook gewoon draadloos aan het updaten. Ben benieuwd of voor iedereen de batterij-duur verbeterd, dus ook voor de mensen met relatief weinig problemen...

Verwijderd

Dat updaten naar 5.0.1 viel me mee. Van 4.3.3 naar 5.0 gaf veel meer problemen, zoals mapjes die niet meer bestonden e.d. ;-)

• RnB

RnB

Wanneer ik Setting Time Zone aanlaat, blijft ie het location services icoontje weergeven... Deze bug is dus nog niet verholpen, zet die dan ook maar uit. Ben benieuwd hoe ie verder zal zijn.. Dat zie ik morgen helaas pas.

• THE_BASE
  • Niet online
In mijn geval geen verbetering. Haal hem een half uur geleden van de lading, nu 11% er af, heb amper iets gedaan!

Toch wel jammer. Ga morgen ook terug naar 5.0, dat was nog beter!

https://discussions.apple...91947?start=4080&tstart=0

[ Voor 15% gewijzigd door THE_BASE op 10-11-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

RnB schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:43:
Hoe gaan jullie dat doen: updaten of restoren?

Ik heb voor de zekerheid maar op Restore geklikt, ik vind updates (zeker zo'n belangrijke) altijd tricky om over de oude heen te installeren.
Jij bent Windows gebruiker neem ik aan? :P

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ghehe nee, al meer dan een half jaar een happy Mac user. Met de overgang van SL --> Lion ook clean install gedaan, omdat er her en der toch problemen waren met updaten. ;)

Ik heb bij mij volgens mij wel een verbetering, maar ik moet dit nog even grondig testen. Vanacht niet aan de lader gehangen, wel airplane modus aangezet en een wekker aangelaten (wegens iOS beperkingen moest die op de voorgrond blijven), dus vanochtend een usage van 8u en 52min en een standby van 8u en 56min met de batterij op 78%.
Lijkt mij wel een verbetering, maar wegens airplane modus ga ik toch niet te vroeg juichen. Ik ga kijken of ik met die inmiddels 78% batterijlading de dag door kan brengen, dat zou eerst echt niet kunnen.

[ Voor 61% gewijzigd door RnB op 11-11-2011 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 12:23
Gisteravond mijn Iphone 4s + 5.0.1 om 23.00 op 100%, vanmorgen om 6.15 op 75%... Lijkt niet echt te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Vannacht is mij 4s in 7 uur niet aanraken van 99% naar 92% gegaan.
Update uitgevoerd,
Wifi aan,
Location services aan,
Cellular Data aan.

Zo kom je dus nooit aan die 200 uur standby tijd. Ben er niet blij mee. (al kan het altijd erger zo te zien)

[ Voor 7% gewijzigd door Cubix op 11-11-2011 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ben inmiddels aan het herstellen naar iOS 5.0. Dat was in mijn geval namelijk lang niet zo erg als met iOS 5.0.1.

Ben benieuwd wat Apple hier aan gaat doen, je wilt de discussie op het forum van Apple niet volgen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

ph4nt0m schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 07:40:
Gisteravond mijn Iphone 4s + 5.0.1 om 23.00 op 100%, vanmorgen om 6.15 op 75%... Lijkt niet echt te werken
Hier het zelfde, alleen stond er bij gebruik iets van 6 uur... Wat verwonderlijk is, aangezien de telefoon niet gebruikt werd.

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
WFG schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 08:49:
[...]

Hier het zelfde, alleen stond er bij gebruik iets van 6 uur... Wat verwonderlijk is, aangezien de telefoon niet gebruikt werd.
Dat is dus het hele probleem denk ik. Er zijn een aantal dingen die je kan uitzetten:
- Location service, system dan, time zone setting uit zetten.
- Notifications voor Calendar uitzetten, badges is wel gewoon mogelijk.

Ik ga hem vandaag ook weer even goed in de gaten houden. Heb bovenstaande zaken uitgezet en zal zo rond 12 uur nog eens kijken naar mijn %. Rond 7:15 van de lader getrokken.

Mijn eerste gevoel zegt dat er bij mij wel verbetering opgetreden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
RnB schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:51:
Wanneer ik Setting Time Zone aanlaat, blijft ie het location services icoontje weergeven... Deze bug is dus nog niet verholpen, zet die dan ook maar uit. Ben benieuwd hoe ie verder zal zijn.. Dat zie ik morgen helaas pas.
Hier blijft hij nu dus ook constant aanstaan, dit deed hij eerst niet.

Ook ik wacht even een dagje af om een echte oordeel te geven als er echt verbetering is of niet...

Update:
Na enige tijd gaat bij mij wel het location services icoontje weer uit.
Maar gaat ook regelmatig weer aan (te snel na mijn idee (binnen 1min))

[ Voor 13% gewijzigd door Turbo_boy op 11-11-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
THE_BASE schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 08:41:
Ben inmiddels aan het herstellen naar iOS 5.0. Dat was in mijn geval namelijk lang niet zo erg als met iOS 5.0.1.

Ben benieuwd wat Apple hier aan gaat doen, je wilt de discussie op het forum van Apple niet volgen. :(
THE_BASE hoe herstel je hem terug naar ios 5.0 ? Ik had met ios 5.0 eigenlijk geen probleem met de batterij en nu met ios 5.0.1 wel een probleem met de teruglopende batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 11:00
Ik heb gisteravond geupdate naar 5.0.1. Ik ging naar bed met 66% en werd +- 9 uur later wakker met 63% (wifi en data stonden uit). Met 5.0 ging er 's nachts bijna 10% af, dus bij mij lijkt de update in dat opzicht wel geholpen te hebben. Nu maar kijken of het iets met de gebruikstijd doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:06
Het batterijverbruik lijkt bij mij hetzelfde van 5.0 naar 5.0.1, geen verbeteringn
NU:
2 uur, 13 minuten gebruik
10 uur, 15 minuten standby
batterij: 66% bij normaal gebruik.

Ik denk dat bovenstaande ook redelijk is, hang hem toch elke dag aan de lader...leuk die 200 uur maar volgens mij heb apple dan ook alles uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe reset je de iPhone volledig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Nu:
15min gebruik
5:30 uur standy by

98% nog. Dat klinkt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zw0lsman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04-2018
orange.x schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:35:
Nu:
15min gebruik
5:30 uur standy by

98% nog. Dat klinkt goed :)
Wow dat redt de mijne niet hoor... Misschien ook maar ff naar 5.0.1 updaten, kijken of t wat uitmaakt
orange.x schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 08:54:
[...]

Dat is dus het hele probleem denk ik. Er zijn een aantal dingen die je kan uitzetten:
- Location service, system dan, time zone setting uit zetten.
- Notifications voor Calendar uitzetten, badges is wel gewoon mogelijk.
Ook gedaan, afwachten...

[ Voor 39% gewijzigd door zw0lsman op 11-11-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Laatst online: 00:29
Update 5.0.1 op mn 4s geinstalleerd, ik had eigenlijk geen batterijprobleem, maar met deze update gaat mn batterij toch wel een stuk rapper leeg...

wordt vervolgd

Edit
17.39: 61%
Gebruik 2uur, 39 minuten
Standby 11uur, 16 minuten

Dit was echt wel stukken beter, zat ie met dit gebruik rondt 80%

[ Voor 29% gewijzigd door rinkel op 11-11-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
7:30 uur, 20 min actief, 95% dus hij loopt al ietsje harder weg. Maargoed. Vooralsnog 1uur / 1% vind ik voorlasnog voor standby prima. Daar kan ik wel mee leven :)

9:56 uur standby, 25min actief 92%.

[ Voor 10% gewijzigd door orange.x op 11-11-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
En bij mij is opeens de SIM-kaart stukgegaan na de patch en een nachtje Skyrim :+ Anderen met een soortgelijke issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ik zit nu op 25% na 12u 12min Usage en 19u 11min Standby. Dat is al een ontzettende verbetering met wat ik eerder met 5.0 kreeg. Heb het idee dat ik nog de avond door kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33

Quakie

quakelen

Met hetzelfde gebruik zit ik op 45% ipv 70%. Half zeven vd lader. Mmm niet goed.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kebabkever
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-05-2024
rinkel schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:20:
Update 5.0.1 op mn 4s geinstalleerd, ik had eigenlijk geen batterijprobleem, maar met deze update gaat mn batterij toch wel een stuk rapper leeg...

wordt vervolgd

Edit
17.39: 61%
Gebruik 2uur, 39 minuten
Standby 11uur, 16 minuten

Dit was echt wel stukken beter, zat ie met dit gebruik rondt 80%
Ik heb het volgende: zoals gemeld op pagina 4 ook de accu problemen. Ik heb het na de update nog iets bizars

Mijn telefoon was om 17:35 nog 40% en het is nu 18:38 en er is nog 3% over. Heb paar keer gewhatsapped en 1x gebeld. Gesprek was nog geen 2 minuten. Overigens was ie om om 2 uur van de lader gehaald. Vol!

Het toestel wordt ook ontzettend warm sinds de update. Ik krijg morgen een nieuwe ... maar of dat wat helpt..

[ Voor 3% gewijzigd door Kebabkever op 11-11-2011 18:41 ]

Live by the drop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Warm worden is niet goed nie.

Ik had dat voor 501 ook wel eens, maar bleek m'n gps aan te staan op de achtergrond. Even goed gekeken welke Apps de gps gebruiken en het probleem verholpen.
Als e warm wordt is er iets was stroom vreet, dus blijft er ergens iets hangen. Dacht dat dit alleen bij Android kon gebeuren (eigen ervaring, heb veel androids in huis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik merk eigenlijk geen verandering in 5.0.1. Had om te testen even Time zone weer aangezet bij Location Services, en dan loopt de batterij nog steeds redelijk vlot leeg, in een half uur paar % eraf. Dus weet niet wat er anders is, maar merk er weinig van. Zonder Timezone doe ik 2 werkdagen met de 4S, 7u op dag 1 van de lader, 23:00 op dag2 er weer aan met 10% left ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-09 11:33
holy crap.. dat is wel heel veel gebruik/standby tijd.. dat ga ik nooit halen volgens mij..

heb je speciale instellingen gedaan en wel/niet een reset na installatie van 5.01?
RnB schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 17:07:
Ik zit nu op 25% na 12u 12min Usage en 19u 11min Standby. Dat is al een ontzettende verbetering met wat ik eerder met 5.0 kreeg. Heb het idee dat ik nog de avond door kan halen.

[ Voor 10% gewijzigd door EvtK op 11-11-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Volgens MacRumors.com heeft Apple nu door dat 5.0.1 ook niet altijd helpt. Ze zijn er mee bezig en denken snel een nieuwe update te kunnen uitbrengen, als ik het goed lees.

Inmiddels zit ik weer op 5.0 en dat is een stuk relaxter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:06
Een quote van de apple support website; wordt interessant...:

danieldev wrote:

Be careful with the update!

Aparently there is a deeper error in iOS.
We are looking at this issue in writing time. Hang in there.
The battery problems get even worse for some, and some users who originally did'nt have the battery issue has obtained it via the 5.0.1 update.

Currently looking at the problem.

--Daniel Isaksen

https://discussions.apple...3447962?start=15&tstart=0

[ Voor 9% gewijzigd door Kakaroto op 11-11-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
THE_BASE schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 21:32:
Volgens MacRumors.com heeft Apple nu door dat 5.0.1 ook niet altijd helpt. Ze zijn er mee bezig en denken snel een nieuwe update te kunnen uitbrengen, als ik het goed lees.

Inmiddels zit ik weer op 5.0 en dat is een stuk relaxter.
Hoe ben je terug gegaan naar 5.0? Bij mij is het namelijk een probleem geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is mijn accu prima. Ik heb 'm donderdagavond van de lader gehaald toen de accu op 100% stond. Heb er voor gekozen om 'm niet de hele nacht aan de prik te laten hangen.
Ben dik tevreden en heb alles aanstaan wat ik aan wil hebben staan. Hieronder mijn config en gebruik.
Ik heb intussen 5.0.1 geinstalleerd, geen verschil, accu is en blijft OK.

Locatievoorziening aan op iAds, Tijdzone instellen en Verkeer na.
Wifi, BT beide aan.
3 mailaccounts, allen ingesteld op Push.
Siri uit.
iTunes Wifi sync uit
iCloud aan, Fotostream aan
Opslag en Reservekopie via iCloud uit
Helderheid op automatisch
Provider Vodafone

De eerste nacht ging ie van 100% naar 98%, de 2de nacht van 27% naar 25%

Gebruik: 3 uur, 30 minuten
Standby: 1 dag, 9 uur

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2011 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
Na veel gamen, surfen & internet radio luisteren (vanaf gisteren 7 uur 's morgens) ben ik wel tevreden:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/vne5jl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Vreemd, na de update eerste nacht opladen. Komt niet verder dan 97%...
Baal er van dat ik een probleem heb gekregen met de update, voortaan maar even wachten voordat ik een ota update installeer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

rinkel schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 22:21:
[...]

Hoe ben je terug gegaan naar 5.0? Bij mij is het namelijk een probleem geworden
Dit vraag ik me ook af. Als ik terug probeer te gaan naar 5.0 dan geeft iTunes een error 14, ik geloof in de 2e fase net voordat de baseband geupdate moet gaan worden. Volgens mij is de baseband bij 5.01 ook geupdate tov 5.0. Ik heb meerdere versies 5.0 die rondslingeren op het internet geprobeerd (inclusief de originele direct van Apple zelf) maar ik blijf error 14 krijgen. DFU mode lost het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

Het leek bij mij met 5.0 redelijk goed te gaan, maar nu is mijn iPhone met 5.01 na een dag op 10%.

Usage 1 Day, 2 hours
Standby 1 Day, 2 hours

Dit is dus 8)7 heb de telefoon eigenlijk heel weinig gebruikt. Ik ga nog maar meer notifications & locations uitschakelen en nogmaals meten.

Arrived anxious, left bored

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste