Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:05
limboconnect schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:34:
[...]

Ik zit nu op stock XXLA6 zou je me kunnen aangeven waar ik een pre-rooted XXLA6 kan vinden? kan ik deze over mijn standaard stock rom flashen met Odin?

Of zit ik er helemaal naast.

Thanx
Pre rooted roms:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1535025
Kan je inderdaad gewoon over je stock rom flashen

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 14:07
Lastig dat ICS, ik wil het graag houden, maar toch nog wat bugs. Ik denk dat ik vanmiddag maar even terug ga naar de Rocket ROM die ik hiervoor er op had staan.

En ik ben bezig met het topic :) eerste opzet is er al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg nu net een melding dat er een nieuwe firmware update beschikbaar is van 72.87MB? Iemand anders ook?

edit/
blijkbaar een wat oudere OTA update

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai sinds gisteren ICS Stunner 4.1

Enige echte bug die er is is dat de camera video's niet opslaat, maar das zo opgelost met een andere app.
veel mee zitten spelen, maar nog geen enkele vastloper of wat dan ook gehad :)

Draait wel op 1200 mhz, en de spen knop werkt niet, maar de pen zelf wel, dus daar is ook wel mee te werken.

Al met al een prima rom, die ik waarschijnlijk zal blijven draaien tot er roms zijn die op 1400 mhz draaien, stabiel zijn en de s-pen volledig ondersteunen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n Note werkt weer *O* :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
De S-Pen werkt niet onder AOSP-achtige roms omdat die module gewoonweg niet meegeleverd wordt aangezien dat een onderdeel van Touchwiz is. Er is wel de ASUS Supernote app die je zou kunnen gebruiken. Wel vind ik het niet super werken, maar goed dat is denk ik persoonlijk.
Gefeliciteerd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks :) Dat was even afzien met een antiek WiMo toestel met een 2" scherm 8)7

Bleek dat Kies ODIN in de weg zat voor het flashen van de firmware. Tja, moet je ook maar net weten :F Op het eerste gezicht zag ODIN gewoon de Note, maar welke USB poort dan ook, flashen werkte niet.

Uiteindelijk gevonden dat je Kies in de task-manager moet killen. Het rare is dat bij de eerste ronde flashen (toen ik ICS nog draaide) dat niet hoefde..

Ach, weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 20:44:
Thanks :) Dat was even afzien met een antiek WiMo toestel met een 2" scherm 8)7

Bleek dat Kies ODIN in de weg zat voor het flashen van de firmware. Tja, moet je ook maar net weten :F Op het eerste gezicht zag ODIN gewoon de Note, maar welke USB poort dan ook, flashen werkte niet.

Ach, weer wat geleerd :)
Had je kunnen weten, na wat onderzoek, aangezien dat maar 2 x per week door iemand wordt "ondervonden"

Maar het is mooi dat je hem weer werkend hebt, al doende leert men !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Ik heb vandaag een Note gekocht, heb al een SGS2.

Mijn dilemma:

Alle folies etc. zitten op het toestel en ook nog op de plek waar het hoort, de accesoires zitten nog netjes in de zakjes, maar de telefoon lijkt getest/gebruikt te zijn. Ik kreeg hem mee uit de vitrine, op zich geen punt.
Maar thuis bleek dat er 1 privé foto in de gallery zit en ik heb een map Whatsapp gevonden met daarin een custom wallpaper. Foto is genomen op 12 maart.

Verder lijkt alles prima, toestel was compleet gereset (op genoemde punten na).

Wat is wijsheid? Garantie maak ik me geen zorgen over, maar als ik nu het schermfolie er af haal en er blijkt een of meerdere dead pixels te zijn, dan valt dat niet onder de garantie.

Ik heb met de bekende Android codes een flink aantal tests doorlopen (b.v. LCD test) en kan geen fouten ontdekken, ook niet bij de RGB test dus scherm lijkt in orde te zijn.

Wat is jullie advies? Installeren die meuk en data overzetten van m'n vorige telefoon of toch maar terug naar de winkel?

Voor de goede orde: de foto die in de gallery staat, is duidelijk in een woonkamer geschoten en niet in de telefoonwinkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 20:54:
[...]

Had je kunnen weten, na wat onderzoek, aangezien dat maar 2 x per week door iemand wordt "ondervonden"

Tja, ik kwam van een ander Android toestel (een LG 2x speed) en daar ging het allemaal iets anders..
Maar behoorlijk robuust is ie dan weer wel als ie na een mislukte firmware update nog te redden is :9
Sansar schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 20:56:
Ik heb vandaag een Note gekocht, heb al een SGS2.

Mijn dilemma:
...

Voor de goede orde: de foto die in de gallery staat, is duidelijk in een woonkamer geschoten en niet in de telefoonwinkel...
Wellicht een medewerker van de winkel die er mee gespeelt heeft? Een toestel wat teruggebracht is? Ik zou mij er niet zoveel zorgen over maken (tenzij je de hoofdprijs voor hebt betaald.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lastig! Als je de hoofdprijs hebt betaald voor een nieuw toestel dan wil je ook gewoon een nieuw toestel. Leuk en aardig dat de folie erop zit en alles op zijn plaats zit maar hij is gebruikt, al is het misschien maar voor een foto.

Ik heb zelf niets tegen tweedehands producten, heb ook 1,5 jaar een blackberry gebruikt die eerst van een ander was, maar daar heb ik dan ook de tweedehands prijs voor betaald :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
Ik ben vandaag een aantal winkels langs geweest hier in Enschede:

Mediamarkt € 569
Belcompany € 579
Phonehouse € 629 (actieprijs, ahum...)
Telefoonkopen € 529

Bij de laatstgenoemde winkel dus gekocht voor die prijs. Medewerker zei dat ik geluk had, was nog een oude verpakking dus incl. flip cover erbij. Niet zo spannend, met promoactie Samsung krijg je die toch al kosteloos.

Op mijn eigen verzoek heeft hij er voor € 1 nog 2x een Muvit screenprotector bij gedaan (normaal € 9,95).

Heb meegekeken tijdens het scannen bij de kassa: de prijs was echt € 529 dus da's niet iets dat de verkoper verzon om mij dat ene toestel aan te smeren.

[ Voor 0% gewijzigd door Sansar op 30-03-2012 21:12 . Reden: 2x screenprotector ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen slechte deal, ik heb er €484 voor betaald, maar dat was een Pools model zonder flip cover. Heb daar een losse voor gekocht, €14 dus uiteindelijk onder de €500 gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
Zelfs bij Wehkamp is de prijs nu gezakt naar € 536.

Zojuist even aan Kies gehangen, wil FW LA6 installeren. Er zit nu KJ4 (2.3.5) op.
Ik wacht nog even voordat ik de knoop doorhak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

Ik zou het toestel gewoon een dag of twee gebruiken, even helemaal ontladen en weer helemaal opladen, batterijverbruik in de gaten houden, kijken of je geen vastlopers hebt en of het toestel niet te heet wordt en ook dingen als camera, GPS, wifi en bluetooth even testen. Als alles gewoon werkt zoals het moet (dat heb je naar mijn idee na een dag of twee wel in de gaten) dan zou ik het toestel lekker houden en updaten naar de laatste firmware.

Op mijn 'oude' LG Optimus 3D stonden ook een tweetal foto's, maar die waren duidelijk in de winkel geschoten. Ik had hem gekocht op de dag dat ze hem bij de BelCompany binnen hadden gekregen en waarschijnlijk hebben ze het toestel even uit het doosje gehaald om mee te spelen. Geen probleem, toestel werkt nog steeds hartstikke goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:55
KneoK schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 01:09:
Nope, is een limiet van het FAT32 bestandssysteem dat gebruikt wordt.

Ik heb inmiddels de pre-rooted XXLA6 firmware geïnstalleerd en alles draait weer als een trein. SU werkt prima, heb een zooi nutteloze troep verwijderd en heb na boot nu 585MB vrij in plaats van 501MB voor de root.

Edit: CWM installeren was even zoeken maar die staat er inmiddels ook op. Het begint toch wel te jeuken om andere roms te proberen :D
is je CSC file nog steeds XEN? (in de dialer *#1234#)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Megapaul schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 23:02:
[...]

Geen idee. Als het bij mij jeukt dan duurt het niet lang voordat ik ga krabben :)

Heb vannacht al DarkyRom 3.3 gebaseerd op XXAL6 geflashed en na goeie verhalen gelezen te hebben over Rocket Rom V23 heb ik die een uurtje geleden geflashed. Die draait op XXLC1 en mijn CSC is XALC1. Alles is gewoon Nederlands, Vodafone data werd netjes automatisch geactiveerd en downloaden van apps gaat prima.

Rocket Rom draait overigens geweldig. Het toestel is met de standaard rom al vreselijk snel, Darky deed daar nog een schepje bovenop maar Rocket geeft nog een beetje extra gas en belooft ook een nog betere accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Laatst online: 07:12
Ben ook voor de Note gegaan na heel lang met een HD2 met custom rom om te hebben gelopen. Blijf eerst bij een stock rom, maar hoop wel dat ICS snel komt. Ik probeer ondertussen HBO Go te installeren, maar gek genoeg zegt de Market dat het toestel niet compatibel is. Heeft iemand anders dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megapaul schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 23:02:
[...]

Hier unknown :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:39
AgeOfPanic schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 00:14:
Ben ook voor de Note gegaan na heel lang met een HD2 met custom rom om te hebben gelopen. Blijf eerst bij een stock rom, maar hoop wel dat ICS snel komt. Ik probeer ondertussen HBO Go te installeren, maar gek genoeg zegt de Market dat het toestel niet compatibel is. Heeft iemand anders dit al geprobeerd?
Deze app is niet compatibel met uw Samsung GT-N7000.

Samsung GT-N7000

Dit item is niet compatibel met uw apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:19
Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:15:
[...]

Pre rooted roms:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1535025
Kan je inderdaad gewoon over je stock rom flashen
Ik heb er daar een van gedownload. Maar nu lees ik in het topic nog iets over problemen met het teruggaan vanaf ICS. Als je de bootloader van 4.0.3 hebt kan dat voor problemen zorgen als bootloops. Kun je die er zo overheen flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oemfoefoe schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 00:16:
Wie heeft ook het volgende probleem? Of beter gezegd; de oplossing hiervoor?

Ik probeer films op mijn Note te zetten, maar na een bepaalde tijd mislukt de overdracht met de melding dat de Note niet meer reageert of de connectie heeft verloren.

Ik heb de volgende manieren geprobeerd:
  • Kies via WiFi
  • Kies bedraad
  • Copy via explorer
Kleine bestanden, zoals een aflevering Big Bang Theory, geeft geen problemen. Als je ze maar per stuk upload/kopieert en niet een lange queue aanmaakt.
De oplossing is :
Installeer de app swiftp op je note.
Installeer een ftp programma zoals de gratis versie van filezilla op je pc.
Start de app swiftp,neem de gegevens over die je ziet staan zoals 192.168.1.xxxxxx en plaats deze in de ftp client op je computer (filezilla).
Je kunt nu ongeacht de grote van de bestanden rete snel films progjes enz over beamen :9

Ps dit is een wifi oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Vandread schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:02:
Is het mogelijk een stock rom van www.samfirmware.com/ te flashen met Mobile Odin ipv desktop Odin?
Odin gebruikt, stock rom erop, telefoon blijft nog steeds USB zien terwijl er niks is aangesloten.
Unrooten en naar een Samsung servicepoint dan maar.
Wel leerzaam, een geroote telefoon kopen en dan weer unrooten :+
Trouwens, er staat hier http://rootgalaxynote.com...oot-galaxy-note-gt-n7000/
dat je moet “Wipe data/factory reset"
Heb ik niet gedaan, is dat "slecht"?

Maar ach beter voor 330 euro zo'n telefoon dan voor 500 een telefoon waarbij je eraan twijfeld oftie niet al eens verkocht is ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Vandread op 31-03-2012 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heerlijk ben ik dan weer aan het Tweaken geweest, gewoon er zelf uit komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Dat had ik ook altijd met mijn Galaxy S. Flashen en klooien en oeps, ding doet niet meer wat ik wil. Met klamme handjes zoeken, prutsen, knutselen en uiteindelijk draaide alles weer als vanouds om weer lekker eigenwijs door te klooien tot de volgende bootloop of bijna brick.

Uiteindelijk op m'n Optimus 3D voor het eerst met CWM gaan werken en veel custom roms gedraaid. In de tussentijd ook ontzettend veel opgestoken.

Ik zorg altijd dat ik me bij een nieuw Android vooraf goed inlees op vooral XDA om de verschillende methodes van rooten (en in het geval van de Note ook de aparte manier van CWM installeren) en custom roms te begrijpen en vooral ook waar het fout kan gaan en wat er eventueel aan te doen is.

Omdat de Note een echte blijver is en ik weet dat ik voorlopig nog niet uitgespeeld ben heb ik wel voor de zekerheid een JIG besteld op DX voor anderhalve Euro. Nu zorgen dat ik het toestel in de komende 6 tot 8 weken niet al verknal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
Heb de laatste beschikbare firmware maar geïnstalleerd en m'n apps en settings overgezet.

Morgen maar eens de beschermfolie er af halen en meteen de screenprotector er op zetten.

Vraag me trouwens af of er al car mounts zijn waar de Note met flip cover in past. Ik ben persoonlijk nogal gecharmeerd van Brodit en hoewel zij wel een custom houder hebben voor de Note, denk ik niet dat er genoeg ruimte is in de houder als ik de flip cover achter het toestel klap en de Note in de houder schuif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:41

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 00:50:
[...]

De oplossing is :
Start de app swiftp,neem de gegevens over die je ziet staan zoals 192.168.1.xxxxxx en plaats deze in de ftp client op je computer (filezilla).
Je kunt nu ongeacht de grote van de bestanden rete snel films progjes enz over beamen :9

Bedankt!
Ik ga vanavond dit ftp app-je proberen.
Sansar schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 02:42:
Vraag me trouwens af of er al car mounts zijn waar de Note met flip cover in past. Ik ben persoonlijk nogal gecharmeerd van Brodit en hoewel zij wel een custom houder hebben voor de Note, denk ik niet dat er genoeg ruimte is in de houder als ik de flip cover achter het toestel klap en de Note in de houder schuif.
Ik gebruik zelf de Samsung Note car dock.

Het enige dat ik moest doen is de onderzijde van de 'scharnier' van de flipcover 2 mm inkorten.

Works like a charm! :Y

[ Voor 38% gewijzigd door Oemfoefoe op 31-03-2012 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
Ik snap wat je bedoelt, maar een houder met een zuignap is voor mij een no-go.

Vind het mooier staan als een houder aan het dashboard vastzit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Is de combinatie met een 'suction cup mount' misschien een oplossing?

Zoiets als op de foto hieronder. Een voordeel is dat je niet in je dashboard hoeft te schroeven.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/resource_images/thumb_350_Arkon_20Dash_20Mount_20in_20car.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Oemfoefoe schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 14:26:
Werkt heel goed, m'n ouders hebben het in hun auto's voor navigatiesystemen.
Veel prettiger dan op het raam, zeker omdat ramen steeds verder weg lijken te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Oemfoefoe schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 14:26:

Zoiets als op de foto hieronder. Een voordeel is dat je niet in je dashboard hoeft te schroeven.
[afbeelding]
Ik vind zo'n schijfje ook wel handig.
Ik vind het wel jammer dat het zichtbaar blijft ook al gebruik je het stukje bijhorende electronica niet,
Dieven willen wel eens opzoek gaan naar het bijhorende apparaat met alle gevolgen vandien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:19
Ik gebruik ook zo'n dashboard plaatje voor de TomTom, vind het prima werken. Sowieso wil ik het altijd zo laag mogelijk hebben. Zie vaak zat mensen rijden die hun TomTom onder de spiegel hangen. Midden in je blikveld naar rechts :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
Sorry guys, geen suction cup voor mij. Voor navi gebruik heb ik de Note niet gekocht, daarvoor heb ik onboard navi in de auto. Voor het zien wie ik bel of wie er belt, heb ik de bluetooth verbinding en de weergave in de boordcomputer.

Maar als ik mail binnen krijg dan wil ik die wel kunnen lezen (ja ook onder het rijden :( ) en daarom wil ik de telefoon in een houder op een telefoonconsole of Brodit Proclip. En het staat gewoon mooi :)

Iets anders, met het risico een moderator boos te maken: klopt het dat de stock Samsung mail client geen push ondersteunt? Heb het vergeleken met m'n SGS2 en daar werkt het wel. Heb ondertussen Google uiteraard ook geraadpleegd maar niets concreets gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47
Er is ook een burolader voor de Note:

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/system/consumer/accessory/2011/11/08/edd_d1e1bebstd/01_medium.jpg

Die kun je met een stuk dubbelzijdige tape op je dash maken. Als je het kabeltje een beetje netjes wegwerkt, zit dat ook mooi volgens mij (ik zou 'm dan links doen). Beter als die rare dingen met zuignappen en zwanehalzen. Ziet er niet uit imho. Als die burolader nou nog opklapbaar was, zou het helemaal ideaal zijn. Een beetje als de houder voor mijn Volvo portable navigation. Die klap je weg als je 'm niet gebruikt.

Mijn abo loopt ook binnenkort af en kan over een dag of 10 iets nieuws bestellen en dat wordt ook de Note. En ook ik wil graag een soort van houdertje/standaard/dock in de auto. In het midden heb ik al de Garmin van Volvo, maar soms wil je gewoon op een makkelijke manier je smartphone kunnen raadplegen. Steeds dat ding uit je zak pakken is veel te onhandig. En zo kan ie nog opladen ook. Ooit zag ik dat mensen voor TomTom ook de burolader gebruikten in de auto. Zag er stukken beter uit en bleef ook gewoon zitten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
je kan ook de brodithouder kopen, die is voor in de auto (zijn montagrdingen voor). er is een accesoiretopic toch?
FreshMaker schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 20:54:
[...]

kies moet gewoon altijd helemaal uit. geeft alleen maar problemen

[ Voor 61% gewijzigd door 418O2 op 31-03-2012 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
per ongeluk dubbelpost

[ Voor 93% gewijzigd door 418O2 op 31-03-2012 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
Ik ben vandaag terug gekeerd naar de originele rom.
Ik heb midnite ics, rocket rom ics en milkas rom geprobeerd maar toch heb ik genoeg van de sod s en iets wat niet werkt. Dus bij deze wacht ik gewoon rustig op officiele release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
418O2 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 23:45:
je kan ook de brodithouder kopen, die is voor in de auto (zijn montagrdingen voor). er is een accesoiretopic toch?
Er zijn idd verschillende Brodit houders die ook in aanmerking komen voor oa raamstijl, middenconsole e.d. Opties zat dus. Tegen die tijd maar eens passen en kijken wat het handigste is.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Ik had wat probleempjes met de accu, dit had ik met de stock rom, met Darky en met Rocket. Heb de accu driemaal helemaal ontladen en weer helemaal volgeladen maar na een nachtje van 8 uur was ik zo'n 25% accu kwijt maar tijdens gebruik liep de accu niet sneller leeg dan zou mogen. In de verbruiksmeter stond Android System continu op meer dan 90% verbruik dus ben verder gaan zoeken. Met BetterBatteryStats gekeken welke processen er bleven draaien en wat het toestel zoveel deed verbruiken en suspend en events/0 bleken 100% te draaien in slaapstand. Het zou te maken kunnen hebben met Wifi en inderdaad, die stond, ondanks de besparingsinstellingen, continu aan. Omdat ik door de betonnen vloer geen geweldig bereik heb op de 5GHz band van m'n router heb ik het vermoeden dat hij continu verbinding is gaan zoeken en optimaliseren.

Ik heb vanmiddag GreenPower geïnstalleerd en ingesteld dat zowel wifi als 3G/data uitgeschakeld wordt zodra het toestel in slaap valt en alles weer ingeschakeld wordt zodra het toestel wakker geschopt wordt. Ik vind het eigenlijk helemaal niet erg dat hij nu niet synct met Whatsapp, Gmail en Wordfeud als hij in slaapstand staat en het batterijverbruik is nu al aanzienlijk beter. Na een uur standby stond de teller nog steeds op 100% en pas na een minuut of 5 browsen zakte de teller naar 99%. Android System verbruikt nu nog maar 4% dus ik ben helemaal tevreden. Morgen maar eens kijken hoe het er na een 'nachtje' voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneoK schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:14:
Ik zou het toestel gewoon een dag of twee gebruiken, even helemaal ontladen en weer helemaal opladen, batterijverbruik in de gaten houden, kijken of je geen vastlopers hebt en of het toestel niet te heet wordt en ook dingen als camera, GPS, wifi en bluetooth even testen. Als alles gewoon werkt zoals het moet (dat heb je naar mijn idee na een dag of twee wel in de gaten) dan zou ik het toestel lekker houden en updaten naar de laatste firmware.

Op mijn 'oude' LG Optimus 3D stonden ook een tweetal foto's, maar die waren duidelijk in de winkel geschoten. Ik had hem gekocht op de dag dat ze hem bij de BelCompany binnen hadden gekregen en waarschijnlijk hebben ze het toestel even uit het doosje gehaald om mee te spelen. Geen probleem, toestel werkt nog steeds hartstikke goed.
Wat ik niet snap is hoe ze dat toestel hebben kunnen gebruiken zonder de zegel te breken? Al zie ik nu dat ik 2 stickers heb :9 (een normale zegel over een verbroken geplakt? ik zal het nooit weten, want ik heb 'm zelf open gemaakt)

Afbeeldingslocatie: http://www.somesingawful.com/grawl/screenshots/upload/33ae6b2b78d8e3d0c412e07d62c193899cab44c4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneoK schreef op zondag 01 april 2012 @ 04:01:
Ik had wat probleempjes met de accu, dit had ik met de stock rom, met Darky en met Rocket. Heb de accu driemaal helemaal ontladen en weer helemaal volgeladen maar na een nachtje van 8 uur was ik zo'n 25% accu kwijt maar tijdens gebruik liep de accu niet sneller leeg dan zou mogen. In de verbruiksmeter stond Android System continu op meer dan 90% verbruik dus ben verder gaan zoeken. .......Morgen maar eens kijken hoe het er na een 'nachtje' voor staat.
Vannacht weer een soortelijke ervaring gehad.
Note was 100% opgeladen om 14:45 uur
Tot ongeveer 23 uur gisterenavond gebruikt, accu was toen boven de 85%. Daarna in kamer laten liggen.
Rond 9 uur vanochtend bleek de accu onder de 15%.
In de log geeft hij aan dat elke 5 tot 10 minuten er 1% batterij vermogen af gaat. Zelfs tijdens de nachtstand van Juice defender.

Ik had wifi aan en 3G stond uit. Gegevens uitwisseling stond aan, maar zouden door de nachtstand van JD moeten worden gestopt.
Dus bij gebruik van 15 tot 23 uur 15% accuverlies en bij geen gebruik van 23 tot 9 uur 70% achteruit.
Zie screenprints voor meer info.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-KMzYV4LC_FU/T3gQVE_5dlI/AAAAAAAAAD4/9q9kg3fpapI/s720/SC20120401-085202.png

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-pjgC4IhQ-_U/T3gQZA6gUoI/AAAAAAAAAEA/rhwjJoYMEIY/s720/SC20120401-090338.png

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-uxXJGsM9FDs/T3gQe29xtCI/AAAAAAAAAEI/hF9xHUjK4oI/s720/SC20120401-085135.png

Dit was het patroon van de hele nacht. Maar dat is te lang om hier neer te zetten.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-jnyObK_gOv0/T3gQk1szYPI/AAAAAAAAAEQ/M3b8egP5FVE/s720/SC20120401-090437.png

Heeft iemand enig idee. Of zou het echt door de wifi komen? Die stond de hele nacht actief. Zie blauwe lijn.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-suZ5ZrcGzgU/T3gfeVFhDzI/AAAAAAAAAEw/rHTTfK4_unc/s720/export_01.png

Het is super vervelend je telefoon 's ochtends zo leeg aan te treffen, terwijl bij gebruik overdag het allemaal goed gaat.

Info over versie
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-dgcisKFHATs/T3gdi7WeVSI/AAAAAAAAAEo/mKRKRyoi9YE/s720/SC20120401-111758.png

Tips en adviezen welkom

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2012 11:28 . Reden: Sreenprint versie info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:02
Ik heb wel goede ervaringen met de midnite ics rom. Wel moet ik erbij zeggen dat ik geen zware gebruiker ben en alleen op bepaalde momenten 'zwaar' word, bijvoorbeeld als ik langere tijd buiten de deur ben. In de periode afgelopen week dat ik de telefoon niet zoveel gebruikte, heb ik 4 dagen gehaald op een accu lading. Nokia 6310i tijden herleven! :)
Een beetje gebruik had ik wel: wat gebeld, een paar keer geschaakt, dus dat is met het scherm aan, maar zonder veel cpu/gpu gebruik en wat WordFeut. Niet slecht dus. Een beetje waar ik de telefoon voor kocht: groot scherm en grote accu en hopend op lange standby tijd. Met de originele rom was ie altijd na een dag leeg, of ik hem nou veel gebruikte of niet.

Ik kan me wel voorstellen dat het allemaal afhangt van wat voor apps je gebruikt. Overigens heb ik ook een paar grafisch zware spelletjes zoals Asphalt geprobeerd en dat werkt ook goed.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik haalde met RocketROM V22 het einde van de dag niet eens meer. Rond 22:00u viel 'ie elke dag uit ;(
Vannacht RR V23 geflasht en ik zit sinds vanochtend nog >90%.. Fingers crossed!

EDIT:
Is dat de uitvoering voor studentenverenigingen? :D

[ Voor 35% gewijzigd door Ken. op 01-04-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
Yah bij mij veel vastlopers omdat ik mijn phone constant gebruik. Ik doe er werkelijk alles mee. Tis een kledingstuk van mij geworden dus kan ik er echt noe tegen wa''eer hij vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:11
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 10:46:
[...]

Vannacht weer een soortelijke ervaring gehad.
Note was 100% opgeladen om 14:45 uur
Tot ongeveer 23 uur gisterenavond gebruikt, accu was toen boven de 85%. Daarna in kamer laten liggen.
Rond 9 uur vanochtend bleek de accu onder de 15%.
In de log geeft hij aan dat elke 5 tot 10 minuten er 1% batterij vermogen af gaat. Zelfs tijdens de nachtstand van Juice defender.

Ik had wifi aan en 3G stond uit. Gegevens uitwisseling stond aan, maar zouden door de nachtstand van JD moeten worden gestopt.
Dus bij gebruik van 15 tot 23 uur 15% accuverlies en bij geen gebruik van 23 tot 9 uur 70% achteruit.
Zie screenprints voor meer info.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit was het patroon van de hele nacht. Maar dat is te lang om hier neer te zetten.
[afbeelding]

Heeft iemand enig idee. Of zou het echt door de wifi komen? Die stond de hele nacht actief. Zie blauwe lijn.
[afbeelding]

Het is super vervelend je telefoon 's ochtends zo leeg aan te treffen, terwijl bij gebruik overdag het allemaal goed gaat.

Info over versie
[afbeelding]

Tips en adviezen welkom
Je moet bij betterbatterystats naar de wakelocks kijken, dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door en app die je telefoon uit de deep sleep houd

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

We zijn inmiddels 10 uur verder en ik heb nog 84% lading dus dat is een aardige verbetering. Android System neemt minder in beslag maar zit met 55% nog steeds aan de hoge kant.

Ach, ik kan er zo wel even mee leven. Ik wacht in ieder geval de officiele ICS update af voordat ik eventueel verder ga prutsen.

ScummVM draait overigens fantastisch. Sam&Max en Day of the tentacle zien er goed op het scherm en met direct input werkt besturing met de s pen heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 00:50:
[...]

De oplossing is :

Ik ben aan de slag gegaan met SwiFTP en ik heb getracht om twee films te uploaden en ze blijven beiden steken op 4GB. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is geheugenkaart geformatteerd? FAT32 kan tot max 4GB bestanden aan. NTFS kan grotere bestanden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op zondag 01 april 2012 @ 13:46:
[...]

Je moet bij betterbatterystats naar de wakelocks kijken, dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door en app die je telefoon uit de deep sleep houd
Ik heb even een reboot gedaan en zal mijn telefoon op de plek waar hij vannacht lag laten liggen voor 2 uur. Dan kan ik zien welke wakelocks er zijn.
Vanochtend zag ik in ieder geval RILJ, alarm manager en activity manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 14:25:
Hoe is geheugenkaart geformatteerd? FAT32 kan tot max 4GB bestanden aan. NTFS kan grotere bestanden aan.
Maar de Note zal dat niet aankunnen

EXT4 daarintegen wel, en die kan ook meer dan 4gb per file aan
* en denk gewoon aan de grootte, is dat werkelijk nodig ?
videorips op 1080p afspelen op een 1280x800 scherm is dat niet lichtelijk "overdreven"
er is vast een manier om die filesize omlaag te krijgen.

( handbrake op appletv2 setting maakt een mooie filesize, die ook handelbaar, en acceptabel is voor de Note )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt precies wat je zegt.
En inderdaad een DivX of MP4 bestand met redelijke resolutie is voldoende. De geconverteerde filmbestanden die ik heb zijn tussen de 700 en 2000 Mb.
Op zo'n klein scherm is dat meer dan genoeg.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2012 18:52 . Reden: typefoutje aangepast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
USB probleem lijkt voorbij te zijn, Vodafone smartphone crew kerel heeft de usb aansluiting flink gereinigd, lijkt tot nu toe wel de oplossing te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Haha, wat is Android ook een heerlijk besturingssysteem:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/24qB6za41wCqbwv3ykTMrm1W/full.png

Heb de volgende tutorial gevolgd en binnen een paar minuten had ik Windows 95 draaiende: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1459153

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

KneoK schreef op maandag 02 april 2012 @ 02:51:

[afbeelding]

Heb de volgende tutorial gevolgd en binnen een paar minuten had ik Windows 95 draaiende: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1459153
Beste lache maar als ik dos meuk wil draaien is Dosbox handiger :P

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Die heb ik, samen met ScummVM, uiteraard ook geïnstalleerd maar vind het wel grappig om andere besturingssystemen te proberen. Gewoon omdat het kan :P

Ben nu met een kleine XP image bezig en je kunt ook Linux images draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

KneoK schreef op maandag 02 april 2012 @ 03:15:
Die heb ik, samen met ScummVM, uiteraard ook geïnstalleerd maar vind het wel grappig om andere besturingssystemen te proberen. Gewoon omdat het kan :P

Ben nu met een kleine XP image bezig en je kunt ook Linux images draaien.
Als Win7 je lukt hoor ik het graag :)

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
KneoK schreef op maandag 02 april 2012 @ 02:51:

[afbeelding]

Dat is mooi maar kunt ge dan ook Word en Excell draaien.
Tja met die blote Windows schiet ge toch niet zo veel op hé ofwel?
Hebt ge dat volledige systeem dan op uw SD-kaartje staan? en hoeveel plaats neemt dat dan in?
Als ge die Windows gebruikt, draait die dan langs Android of zijt ge Android dan helemaal kwijt?
Ik weet het dat zijn heel wat vragen maar ik wil er meer over weten en mijn Engels is niet zo goed dat is alles begrijp. Ondertussen probeer ik uiteraard zelf ook aan meer (Nederlandstalige) uitleg te komen.
Ik zoek al lang om Windows te gebruiken want als er een zo groot Windows toestel bestond dan had ik die gekocht.
Ik weet niet ...Android, Google ... ik vind dat die eigenlijk teveel aan mijn privacy zitten en dat stoort mij een beetje (veel).
Ik ga hier zeker niet beweren dat Windows heilig is maar daar ken ik wel iets meer van ... ik gebruik Windows al sinds Windows verscheen.
Android is voor mij nog heel vreemd en niet zo betrouwbaar.
Als ge mij wat meer kunt vertellen (in het Nederlands), alvast bedankt.

Nog even dit toegevoegd, dit is wat mij een onveilig gevoel geeft bij Android ....
http://webwereld.nl/de-vi...ymptomen-van-android.html

[ Voor 5% gewijzigd door onkeltje op 02-04-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 15:31
offtopic:
Het is maar wat je gewend bent, zoals je zelf al een beetje aangeeft. En eigenlijk zou je het niet met een desktop OS-moet vergelijken, maar met een smartphone-OS.

Het privacy-aspect zit hem denk ik niet zo zeer in Android OS als zodanig, maar in het feit dat je van de vele diensten van Google gebruik maakt. Overigens is het ook mogelijk je smartphone te gebruiken zonder dat te doen, al blijft er van de functionaliteit niet veel over.

Het gaat dus om de apps denk ik. Als je een ander OS gebruikt, maar je gebruikt nog wel GMail, Facebook, Google etc dan is je privacy sowieso niet zo als jij dat zou willen hebben.

Je zegt dat Android niet zo betrouwbaar is, bedoel je daarmee dat je Google niet vertrouwt met je gegevens, of dat Android geen betrouwbaar OS is qua prestaties?

De Note is geweldig!! Beste smartphone / mini-tablet die ik ooit gehad heb.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

onkeltje schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:07:
[...]

Dat is mooi maar kunt ge dan ook Word en Excell draaien.
Tja met die blote Windows schiet ge toch niet zo veel op hé ofwel?
Hebt ge dat volledige systeem dan op uw SD-kaartje staan? en hoeveel plaats neemt dat dan in?
Als ge die Windows gebruikt, draait die dan langs Android of zijt ge Android dan helemaal kwijt?
Ik weet het dat zijn heel wat vragen maar ik wil er meer over weten en mijn Engels is niet zo goed dat is alles begrijp. Ondertussen probeer ik uiteraard zelf ook aan meer (Nederlandstalige) uitleg te komen.
Ik zoek al lang om Windows te gebruiken want als er een zo groot Windows toestel bestond dan had ik die gekocht.
Ik weet niet ...Android, Google ... ik vind dat die eigenlijk teveel aan mijn privacy zitten en dat stoort mij een beetje (veel).
Ik ga hier zeker niet beweren dat Windows heilig is maar daar ken ik wel iets meer van ... ik gebruik Windows al sinds Windows verscheen.
Android is voor mij nog heel vreemd en niet zo betrouwbaar.
Als ge mij wat meer kunt vertellen (in het Nederlands), alvast bedankt.

Nog even dit toegevoegd, dit is wat mij een onveilig gevoel geeft bij Android ....
http://webwereld.nl/de-vi...ymptomen-van-android.html
Het is eigenlijk vrij nutteloos en puur omdat het kan. Windows 95 gaat niet hoger dan 640x480 en draait redelijk maar ik betwijfel of Office software draait als je het überhaupt geïnstalleerd krijgt.

Heb Windows XP ook aan de praat gekregen, draait in ieder geval op 1024x768 maar wel erg traag allemaal.

Om het te draaien gebruik je een emulator, een soort van Virtual Machine voor Android. Daarmee open je een .img bestand die een installatie van Windows bevat.

En wat privacy betreft denk ik niet dat er veel verschil zit tussen de drie grote ontwikkelaars. Ze willen allemaal weten wat je doet en hoe ze zoveel mogelijk aan je kunnen verdienen. Ik denk ook dat ze alle drie de limieten opzoeken van privacy en informatievergaring.

Het is wat mij betreft gewoon een kwestie van verstandig met je smartphone of tablet omgaan. Geen onbekende of onbetrouwbare websites bezoeken, geen rare apps installeren, geen bankzaken regelen etc. Gewoon bewust omgaan met je smartphone scheelt al enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Als je dat graag wil (een VM) dan kan je beter een PC inrichten en die via RDP/VNC overnemen. Heb het zelf even geprobeerd en dat wou opzich wel...

zou niet weten waarom je dat moet willen, maar het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Het is ook absoluut niet praktisch maar wel een van die geinige dingen die ik altijd op mobile devices probeer, puur omdat het kan. Da's hetzelfde als ScummVM en DOSBox, je kunt de mooiste spellen downloaden in de Market maar het blijft toch leuk om Dune II of DotT te draaien op een iPad of Android toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb af en toe dat mijn accu snel leegloopt.

Kenmerk is dat het proces van Opera veel usage heeft en "GPS" veel kernel wakelocks heeft.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-v6ZKXz0txf4/T3qgTEV4rSI/AAAAAAAAAMY/s3bbSnhnAww/s640/SC20120402-210636.png

komt iemand dit bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

418O2 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:09:
Ik heb af en toe dat mijn accu snel leegloopt.

Kenmerk is dat het proces van Opera veel usage heeft en "GPS" veel kernel wakelocks heeft.
[afbeelding]

komt iemand dit bekend voor?
Heb je een bepaalde website die je toestemming hebt gegeven om je GPS te gebruiken? En heb je die website gebruikt en daarna opera open laten staan (dmv home toets drukken).?

Heb je apps (bijv lattitude, facebook, foursquare) die je gps mogen gebruiken en doorgeven? En dit doen met een redelijk hoge frequentie (10 minuten interval?)

Heb je een widgets die je gps mag gebruiken en veel ververst? (bijv weer widget, locatie widget, nieuws widget?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
GPS geef ik nooit toestemming. Latitude staat uit, facebook en foursquare heb ik niet geinstalleerd. Heb wel een weerwidget maar die heeft een vaste locatie.

Het is heel af en toe trouwens.

En daarnaast loopt mijn Opera Mobile ook best vaak vast. Hebben anderen dat ook? Is iets van de laatste tijd.

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 03-04-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

418O2 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:50:
GPS geef ik nooit toestemming. Latitude staat uit, facebook en foursquare heb ik niet geinstalleerd. Heb wel een weerwidget maar die heeft een vaste locatie.

Het is heel af en toe trouwens.

En daarnaast loopt mijn Opera Mobile ook best vaak vast. Hebben anderen dat ook? Is iets van de laatste tijd.
Probeer het uit: deinstalleer Opera, en kijk of gps nog steeds zo hoog staat. Dan moet je nog een tweede veroorzaker vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik kan niet zonder opera mobile meer... al was t alleen maar om de useragent setting. en de textreflow en het afvangen van verkeerde kliks op links (dan zoomt hij in en highlight hij de links die je mogelijk bedoelt) is ook super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:59:
ik kan niet zonder opera mobile meer... al was t alleen maar om de useragent setting. en de textreflow en het afvangen van verkeerde kliks op links (dan zoomt hij in en highlight hij de links die je mogelijk bedoelt) is ook super.
Ik ben het helemaal met je eens ik zou ook niet zonder opera mobile kunnen het is echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:59:
Check Boat browser
Heeft ook UA settings, en het zoomen werkt prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Aurora met de Phony plugin voor de UE.

Bijkomend voordeel, flash in de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 16:27

DapperKonijntje

Draw monkey

Ook een Note aangeschaft en echt een geweldig apparaat, maar mijn zwartwaardes zijn een beetje funky, vooral bij video en sommige plaatjes zijn er een hoop artefacts te zien die op mijn pc wel goed renderen.

Nu las ik op XDA dat veel mensen hier last van hebben, maar een echte oplossing ben ik nog niet tegengekomen, hebben mensen hier misschien tips?

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
de eerste leaks zijn al meer dan een maand uit, deze week is er een nieuwe geleaked. Op XDA staat daarover meer info, maar het is ook in deze thread al besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:45

oNo

[b][message=37986495,noline]Nu las ik op XDA dat veel mensen hier last van hebben, maar een echte oplossing ben ik nog niet tegengekomen, hebben mensen hier misschien tips?
DICE Player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op all about phones is er iets te lezen dat er een onoficiele versie van de ice cream is uitgelekt en je kan het ook downloaden natuurlijk op eigen risico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
3 posts boven je lezen ;)

Ik neem aan dat het niet om de Chinese leak gaat trouwens.... maar de Westerse versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterker nog de AT&T versie. NIET VOOR ONS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
er is toch een EU versie gelekt? las zoiets gisteren op XDA. 1.4Ghz en fully working

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang als ik iets als LTE en AT&T tegenkom blijft de mijne mooi op stock GB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogan2010
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-06 16:00
gisteer was een nieuwe chinese leak LP5 uit...Repacked door onze hoogheid Chainfire..maar wel lastig om te flashen er zijn al paar devs hier het gemakkelijker hebben gemaakt voor ons..beetje geduld

en vandaag is een nieuwe ICS LEAK maar dan voor de AT&T !! dus niet voor ons!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die LP5 is mij te link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogan2010
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-06 16:00
ik heb m erop staan
best wel eenvoudig achteraf maar niet via de chainfire manier

ik heb de alba ZCLP5 erop staan

de eerste ics leak via mobile odin geflashen...dus niet die van gisteren maar daarvoor 1ste repacked ics leak by chainfire...telefoon laten booten nadat ie was opgestart naar cwm wipe data en vervolgens alba zclp5 geflashed..ging goed geen problemen.. wel de alba middle flashen.. bij de eerste boot kan het zijn dat je een zwart scherm krijgt plaats van TW..gewoon 1x rebooten en dan doet alles het gewoon

het is geroot en je heb cwm en je kan gewoon terug naar GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephenophof
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-11-2022
Ik heb ook LP5 van "Alba" er op staan.
Werkt perfect. Ik had al de "Chainfire Repack LP1" er op staan en die werkte hier ook goed.
LP5 is mijn inziens nog net wat beter, geflasht via CWM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Laatst online: 07-09 21:43
stephenophof schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:01:
LP5 is mijn inziens nog net wat beter, geflasht via CWM.
Hij is in ieder geval sneller. Max is 1400 MHz (in tegenstelling tot de 1200 MHz van de Chinese leak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
pvtonger schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:17:
[...]

Hij is in ieder geval sneller. Max is 1400 MHz (in tegenstelling tot de 1200 MHz van de Chinese leak)
Is dat verschil groot in gebruik? Wil hem namelijk ook flashen maar ben nog niet zeker..

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

Hoe meer ik met mn note spil hoe gemixter ik er over denk, ik vind het scherm geweldig, maar het scherm heeft zoveel problemen met zwart en gradients, ik vond mn SGS2 al erg, maar de Note doet er nog een schepje boven op.

Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen er hier last van hebben en met welke rom, het is vooral goed te zien bij de calculator app zoals op de foto en op video's en gecomprimeerde images.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/8727477/SGN%20cal%201a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/8727477/export_08.png
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/8727477/Picture%203.jpg

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dat is niet goed en ik herken het niet. ben je al naar een servicecenter geweest?

*#*#0*#*#*

dat is de code voor oa de lcd test. heb je die al eens gedaan? zie je het dan ook?

[ Voor 38% gewijzigd door 418O2 op 05-04-2012 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
Sommige screenprotectors staan er bekend om dat ze een rainbow effect geven. Is dat het niet, of is jouw scherm 'naakt'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

Ik heb geen screenprotector er op zitten, ik lees hier en daar wel verhalen van hetzelde euvel, bovenstaande foto's zijn dan ook niet van mij, maar het ziet er wel precies hetzelfde uit.
Ik zal eens langs een service center gaan en kijken wat ze te zeggen hebben.

lcd test laat niets zien, puur zwart is ook gewoon goed, pas zodra de waardes net iets van zwart afwijken wordt het verkeerd weergegeven.

Nog een sidenote, in daglicht is het niet heel duidelijk, het wordt pas goed zichtbaar in een donkere kamer.

[ Voor 33% gewijzigd door DapperKonijntje op 05-04-2012 09:01 ]

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook leuk, een bestand met een : erin proberen op je Note te plaatsen.. gaat dus niet 8)7

Wist ik veel. Ik draai Linux en ik kon dat bestand gewoon overal heen slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik heb ook onmeunig veel last van banding.. Is volgens mij op heel veel toestellen van toepassing als ik de topics en reacties @ XDA mag geloven. Denk dat veel mensen het ook hebben maar het gewoon niet zien. If so: houden zo! Once you see it, it can't be unseen enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het scherm is gewoon te goed. Die laat alles zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
DapperKonijntje schreef op donderdag 05 april 2012 @ 08:03:

Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen er hier last van hebben en met welke rom, het is vooral goed te zien bij de calculator app zoals op de foto en op video's en gecomprimeerde images.
Dat scherm met de calculator app geeft bij mij ook die kleurenafwijking.

Mijn Note is nog origineel dus geen andere ROM en ook geen screenprotector.
Android-versie: 2.3.6
Baseband-versie: N7000XXLA4
Kernelversie: 2.6.35.7-N7000XXLA6-CL907341
dpi@DELL174#2
Buildnummer: GINGERBREAD.XXLA6

Als ik die tests doe zie ik ook nergens een afwijking.
Ik wilde ook en afbeelding invoegen maar dat gaat blijkbaar niet zo maar :-(

[ Voor 16% gewijzigd door onkeltje op 07-04-2012 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:33:
Het scherm is gewoon te goed. Die laat alles zien ;)
Denk dat ze er bij een kleiner scherm eerder mee weg waren gekomen idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Laatst online: 07-09 21:43
mafiatounes schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:53:
Is dat verschil groot in gebruik? Wil hem namelijk ook flashen maar ben nog niet zeker..
Ik zou liegen als ik zeg dat je er iets van merkt ;-)
Draai geen zware games of zo. Momenteel gebruik ik imilka's AOSP ICS v08. Daar zit de nieuwe kernel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
pvtonger schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:50:
[...]

Ik zou liegen als ik zeg dat je er iets van merkt ;-)
Draai geen zware games of zo. Momenteel gebruik ik imilka's AOSP ICS v08. Daar zit de nieuwe kernel in.
Ok bedankt ik heb ook imilka's rom maar dan v07, ga vanavond de nieuwe proberen te flashen en post dan mijn bevindingen over enkele dagen.

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ken. schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:50:
[...]

Denk dat ze er bij een kleiner scherm eerder mee weg waren gekomen idd :P
Precies. Vergeet niet dat de gebruikte resolutie gewoon niet de standaard is en de meeste apps er niet voor gemaakt zijn (scaling enzo).

Met 720p filmpjes zie ik echt geen banding issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

Ik zal eens een 720p filmpje afspelen, kijken hoe dat gaat met donkere scenes.
Maar het is volgens mij niet zozeer banding waar ik last van heb, met banding heb je ook gradaties, nu is het meer zo dat van compleet zwart naar net niet zwart zo'n groot verschil geeft dat het eigenlijk gewoon grijs is, lijkt een beetje alsof de gamma niet goed afgestelt staat.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Ik vind he toch een beetje eigenaardig.
Zou het scherm van die caculator niet gewoon zo zijn?
In protret zit die vlek bovenaan maar in landscape zit die vlek ook bovenaan dus aan de zijkant.
Ik vraag mij af of dat niet gewoon bij de achtergrond hoort want bij andere progs zie ik dat toch niet ... dan is zwart toch gewoon zwart.

Ik moet wel zeggen, ik ben op uw website gaan kijken en zie duidelijk dat gij er het een en ander van kent.
Dus, ik ga hier zeker niet in discusie ;)

[ Voor 18% gewijzigd door onkeltje op 05-04-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
het is geen vlek.

het is een achtergrondafbeelding met een gradient die niet mooi verloopt.

testafbeelding: http://joshsandersmusic.com/background-gradient.jpg

dat verloop is op mijn Note wel mooi.

[ Voor 38% gewijzigd door 418O2 op 05-04-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

onkeltje schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:52:
Ik vind he toch een beetje eigenaardig.
Zou het scherm van die caculator niet gewoon zo zijn?
In protret zit die vlek bovenaan maar in landscape zit die vlek ook bovenaan dus aan de zijkant.
Ik vraag mij af of dat niet gewoon bij de achtergrond hoort want bij andere progs zie ik dat toch niet ... dan is zwart toch gewoon zwart.

Ik moet wel zeggen, ik ben op uw website gaan kijken en zie duidelijk dat gij er het een en ander van kent.
Dus, ik ga hier zeker niet in discusie ;)
Haha, tja nadeel van vormgever zijn, ik zie (en erger) me aan ieder klein mankementje.
Het ligt overigens niet aan de achtergrond van de calculator, op mijn sgs2 zag het er prima uit, lijkt me sterk dat een beetje upscalen direct zo'n impact heeft.

Die test image ziet er bij mij ook ok uit, nog wel wat banding, maar lang niet zo erg als bij de calculator.

Portfolio

Pagina: 1 ... 23 ... 43 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.

Alles over custom ROM's voor de Galaxy Note hoort in [Samsung Galaxy Note] Custom ROM's & Custom Firmware.