Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
quote:
uncle_sjohie schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:09:
Kan je tzt ook een vergelijk maken tussen de Legend en RAZR als het gaat om het formaat van die apparaten? Ik zal binnenkort ook vanaf mijn Legend kunnen upgraden, maar twijfel of deze en vergelijkbare telefoons nog wel wat fatsoenlijk in een broekzak passen. :/
Check foto's van mij hierboven waar ook de Legend bij staat.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• shamp0o
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 28-05 19:52

shamp0o

ik ben mezelf, jij toch ook?

quote:
alex3305 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:10:
[...]

Kun je er anders een foto van maken? Dat klinkt namelijk gewoon als dode pixels.
Zo ziet het eruit, met wat bewerking van belichting in photoshop:
in het midden zie een zwarte streep.. en gespreid over het gehele scherm zijn er ook zwarte stipjes..
je ziet het alleen bij donkere weergaves...

[Voor 18% gewijzigd door shamp0o op 18-11-2011 11:06]

• shamp0o

shamp0o

en sinds gister herstart me telefoon plotseling op sommige momenten...

• b.o.n.s
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 04-06 12:42
Heb je een apktje geinstalleerd misschien of een bepaald proces gestart?
gebeurd het niet bij het openen van een applicatie?

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01:46

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

quote:
shamp0o schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:15:
en sinds gister herstart me telefoon plotseling op sommige momenten...
Ik weet niet precies wat je met deze post wilt. Zoals het er nu staat is het een nutteloze melding, hier kan niemand wat mee.
Volgende keer graag je vorige post editten (wat het systeem ook aangeeft voor je gaat posten) ipv een nieuwe post aanmaken. Graag ook wat meer info over wat er precies gebeurd en wanneer en het belangrijkste, wat je zelf allemaal al hebt geprobeerd om jou probleem op te lossen en waarom je denkt dat het niet is gelukt. Graag wat meer eigen inzet.

You've mistaken me for someone who really cares.

• shamp0o

shamp0o

quote:
b.o.n.s schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:32:
Heb je een apktje geinstalleerd misschien of een bepaald proces gestart?
gebeurd het niet bij het openen van een applicatie?
Plotseling vanuit het niets, ik laat sommige applicaties (die ik gedownload heb) automatisch stoppen door taakbeheer.

De herstart kwam vanuit het niets, geen vast ritme (tijd) geen aparte apktjes geinstalleerd.
Zijn er meer mensen met deze ervaring?

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 02-06 16:29
quote:
shamp0o schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:05:
[...]

in het midden zie een zwarte streep.. en gespreid over het gehele scherm zijn er ook zwarte stipjes..

[afbeelding]
Dat ziet er niet goed uit. Ik zou hiermee toch naar de leverancier gaan. Of in ieder geval de foto mailen en zeggen dat je schermproblemen hebt. In ieder geval kun je dan vragen wat ze er aan zouden kunnen doen.

• shamp0o

shamp0o

quote:
shamp0o schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:50:

PS: ik heb ook geen geheugen kaartje gekregen... wat doe je dan?
Ik heb contact gehad met Belsimpel.nl waar ik het toestel vandaan heb en zij gaven aan dat het geen 16gb is maar 8gb is...
"wij zijn ook mensen en maken ook fouten" werd er geciteerd!

• shamp0o

shamp0o

quote:
alex3305 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:52:
[...]

Dat ziet er niet goed uit. Ik zou hiermee toch naar de leverancier gaan. Of in ieder geval de foto mailen en zeggen dat je schermproblemen hebt. In ieder geval kun je dan vragen wat ze er aan zouden kunnen doen.
Leverancier in dit geval belsimpel, geeft aan dat ik contact moet opnemen met dynafix ?! als het echt storend is.
Dan ben ik het toestel zeker ook weer een paar weken kwijt, ik houd het voorlopig voor lief.

• J-P
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 00:29

J-P

Syntax erro....

quote:
shamp0o schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:40:
[...]

Leverancier in dit geval belsimpel, geeft aan dat ik contact moet opnemen met dynafix ?! als het echt storend is.
Dan ben ik het toestel zeker ook weer een paar weken kwijt, ik houd het voorlopig voor lief.
Daar hoef je geen genoegen mee te nemen. Onder andere in de "Wet bescherming consument" staat duidelijk dat de verkoper (belsimpel) verantwoordelijk is voor de levering van een goed werkend product. Als zij daar niet in slagen, moeten zij dat oplossen. Ze mogen je dus niet zomaar doorsturen naar een andere partij waar jij geen zaken mee hebt gedaan.

Ik zou dus nogmaals contact met ze opnemen, eventueel wat wetten en rechteruitspraken daarbij vermelden (Google is your friend) en gewoon je recht afdwingen.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• shamp0o

shamp0o

quote:
Bogey Dope schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:49:
[...]

Daar hoef je geen genoegen mee te nemen. Onder andere in de "Wet bescherming consument" staat duidelijk dat de verkoper (belsimpel) verantwoordelijk is voor de levering van een goed werkend product. Als zij daar niet in slagen, moeten zij dat oplossen. Ze mogen je dus niet zomaar doorsturen naar een andere partij waar jij geen zaken mee hebt gedaan.

Ik zou dus nogmaals contact met ze opnemen, eventueel wat wetten en rechteruitspraken daarbij vermelden (Google is your friend) en gewoon je recht afdwingen.
Nou zojuist weer gebeld en nee als ik het binnen 1 dag had opgemerkt dan konden zij het oplossen en nu was het de garantie procedure bij dynafix...

ik zeg, dus nu kan ik het toestel ook niet meer ruilen.. want het is volgens jullie kapot..
nee dat kon ook niet..

• alex3305
quote:
shamp0o schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:09:
[...]

Nou zojuist weer gebeld en nee als ik het binnen 1 dag had opgemerkt dan konden zij het oplossen en nu was het de garantie procedure bij dynafix...

ik zeg, dus nu kan ik het toestel ook niet meer ruilen.. want het is volgens jullie kapot..
nee dat kon ook niet..
Dan moet je natuurlijk voor jezelf bepalen in hoeverre het je waard is om bij Dynafix minimaal één tot maximaal één maand je toestel kwijt te zijn. Overigens mogen zij inderdaad hun verantwoordelijkheid niet zomaar afwijzen.

Eventueel zou je nog contact op kunnen nemen met rechtsbijstand mocht je die hebben.

EDIT: Maak ook even een ShopReview aan over de gang van zaken. Dat kan ook nog weleens helpen.

[Voor 6% gewijzigd door alex3305 op 18-11-2011 13:16]

• shamp0o

shamp0o

quote:
EDIT: Maak ook even een ShopReview aan over de gang van zaken. Dat kan ook nog weleens helpen.
Here it is!
http://tweakers.net/shopr...arentID=0&Page=0#reacties

ben echt pissed!
ok nu weer naar op naar de motorola razr content!
Steen en been klagen inderdaad. Belsimpel my arse! Wel erg jammer natuurlijk allemaal :-(

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Hairball
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08-04 00:15
quote:
uncle_sjohie schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:09:
[...]

Kan je tzt ook een vergelijk maken tussen de Legend en RAZR als het gaat om het formaat van die apparaten? Ik zal binnenkort ook vanaf mijn Legend kunnen upgraden, maar twijfel of deze en vergelijkbare telefoons nog wel wat fatsoenlijk in een broekzak passen. :/
Ik kan er kort over zijn: De RAZR is duidelijk groter, maar past makkelijk in een broekzak. Ik vond/vind de Legend eigenlijk een fractie te klein.

De upgrade naar de RAZR is mijn mijn optiek een verademing als je het vergelijkt met de Legend. Groter scherm, geen memory issues (als je teveel installeert), geen vertagingen etc. Dat terwijl ik toen ik de Legend gekocht had helemaal gek van het apparaatje was (en nog steeds een beetje ben)

Xbox Live: Ofthewell NL

• Hairball
O ja, Ik heb sinds vandaag ruzie met mijn RAZR.

Hoe het komt weet ik niet, want de wereld van contact synschronisatie is erg onduidelijk maar na installatie van mijn telefoon waren AL mijn contacten weg. Dit geld voor telefoon contacten, Google/Google+ contacten en circles.

Dit is ho ik e.e.a. geinstalleerd heb:
1. Backup van de contacten van mijn legend gemaakt (MyBackup Pro -> online)
2. Na eerste installatie telefoon backup contacten teruggezet
NB: Ik kreeg hier een vage melding waar ik niets mee kon (sorry, weet niet meer precies wat er stond) en moest vervolgens kiezen tussen: Niets doen, deleten en terugzetten. ik heb voor terugzetten gekozen,

Gevolg was: Geen enkel contact meer in mijn telefoon en op google+.

Ik heb de google+ contacten terug kunnen zetten via een restore optie op google/gmail en heb handmatig de contacten weer in de circles moeten zetten.

Maar nu komt het: Wanneer ik nu een contact aanmaak op mij telefoon en op opslaan klik is het contact weg. Ik krijg de melding dat het contact opgeslagen is, maar de hele lijst met contacten is leeg!

Iemand een idee?

[Voor 4% gewijzigd door Hairball op 18-11-2011 19:05]

• aptim11
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 04-09-2019
heb bijna hetzelfde probleem !!! probeer een contact toe te voegen en krijg de melding dat hij is opgeslagen
maar is daarna nergens meer te vinden ???? Iets fout in de instellingen ??

• DeRRudi
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12-05 18:14
Heeft er al iemand succesvol de "smart actions" gebruikt? Ik probeer nu eentje aan te maken op basis van locatie, maar bij het kiezen van een locatie krijg ik de melding: "Geen betekenisvolle locaties om weer te geven" Iemand een idee hoe ik daar wel locaties kan krijgen?

• shamp0o

shamp0o

quote:
DeRRudi schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 20:55:
Heeft er al iemand succesvol de "smart actions" gebruikt? Ik probeer nu eentje aan te maken op basis van locatie, maar bij het kiezen van een locatie krijg ik de melding: "Geen betekenisvolle locaties om weer te geven" Iemand een idee hoe ik daar wel locaties kan krijgen?
Heb een paar dagen geduld, bij mij duurde het even maar smart actions monitort ondertussen waar je uithangt.
Je krijgt vanzelf een notificatie als er een plaats beschikbar is.

• Hairball
quote:
aptim11 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 20:41:
heb bijna hetzelfde probleem !!! probeer een contact toe te voegen en krijg de melding dat hij is opgeslagen
maar is daarna nergens meer te vinden ???? Iets fout in de instellingen ??
Ik heb mijn probleem opgelost door de telefoon terug te zetten naar factory settings, alles te installeren en te configureren voordat ik google+ installeerde. Alles werkt nu zoals het hoort en "life is good again" :D

• lowlow
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 29-02 10:30
GROTE ontgoochelingen hier

Ik kreeg de mijne deze namiddag binnen... nog even moeten wachten om aan de slag te gaan maar toen het zover was:
Hang het toestel aan de lader en en steek het aan, ik heb de indruk dat hij wat aan het vastlopen is op het scherm van de algemene voorwaarden, 2de schermpje ofzo. Duurt heel even en dan reboot hij. (dan weet ik al: is niet koosjer. Zolang duurt het)
Zo probeer ik het een keer of 5, telkens reboot, plots lukt het en kan ik inloggen, accounts instellen, hij houdt het een kwartiertje vol, weer een vastloper (zonder dat ik iets initieer) en hij herstart
Ik zie het 'dual core' bootscherm, voor alle duidelijkheid.

Bon, ik tokkel er heel even op, installeer wat apps (geen reguliere brol maar facebook enzo)
constant spontane reboots. Ook als ik gewoon niets doen zie ik hem de ganse tijd rebooten.

Al geprobeerd met toestel van de lader: zelfde gedrag.

--->
Enige wat bij mij het geval is: er zit nog geen SIM kaart in omdat ik pas morgen op mijn micro-SIM ga maar, kan dat de reden zijn van dit 'onbetrouwbaar' gedrag en al deze spontane reboots ?!

Wat denken jullie ?

PS: mooi ding hoor anders... prachtig scherm, bijna zo kleurrijk als de SGS2 (maar ik ben er vet mee!)

• aptim11
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 04-09-2019
dank je wel _/-\o_ _/-\o_ , dat was de truuk. Alles loop nu weer op rolletjes :P
quote:
Hairball schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:43:
[...]

Ik heb mijn probleem opgelost door de telefoon terug te zetten naar factory settings, alles te installeren en te configureren voordat ik google+ installeerde. Alles werkt nu zoals het hoort en "life is good again" :D

• shamp0o

shamp0o

quote:
shamp0o schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:05:
[...]

[afbeelding]
Meer mensen last van dit :
http://forums.androidcent...y-bootup-wallpaper-5.html

https://supportforums.motorola.com/message/507333
Zelf niks gemerkt, maar ik kijk ook niet constant naar m'n bootscherm als ik 'm opstart.. Ik zal als ik thuis ben is goed kijken en checken of ik het ook kan zien en als het er is kan ik zeker niet zeggen dat ik er last van heb :)

• shamp0o

shamp0o

quote:
CLB schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:30:
Zelf niks gemerkt, maar ik kijk ook niet constant naar m'n bootscherm als ik 'm opstart.. Ik zal als ik thuis ben is goed kijken en checken of ik het ook kan zien en als het er is kan ik zeker niet zeggen dat ik er last van heb :)
Wat je moet doen is:
- foto maken met je vinger op de lens
- naar een donkere kamer gaan
- helderheid hoog
- gemaakte foto bekijken

Dan dus kijken of je black dots ziet of in mijn geval ook een zwarte streep.

Ben benieuwd!

• DeRRudi
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12-05 18:14
Heb dit net ff op mijn Razr bekeken. Maar bij mij is alles gewoon zwart. Geen rare donkerdere strepen of vlekken dus.
Hier ook getest, no problemo's

• Hairball
Ik heb dit niet in ons RAZR forum kunnen vinden dus wellicht kunnen jullie deze vraag beantwoorden:

Ik had op mijn oude telefoon (HTC Legend met abbo bij Hi) netcounter draaien om te zien hoeveel data ik gebruik op zowel WiFi als Cell. Dit werkte daar naar behoren.
Als ik dezelfde tool of willekeurige andere tool gebruik om dit te meten op de Motorola RAZR (abbo bij vodafone) zie ik alleen WiFi data gebruik en niet Cell data gebruik. Heb ik iets verkeerd ingesteld op de RAZR of is er iets met de RAZR aan de hand?

Hier ook geen NetCounter die cell data laat zien inderdaad... Zal dat ermee te maken hebben dat er al een datamanager geinstalleerd staat misschien? Andere progsels heb ik niet geprobeerd, heb toch onbeperkt data abbo =)

• Krubdub
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13-09-2015
Chips, vandaag van GSMweb.nl een email gekregen dat de voorraad op is! Ze hebben nog geen idee van de levertijd...

Man, wat een gedoe! Ik bel nu met de V60i van Moto, erg grappig, veel leuke reacties maar na 2 dagen alweer reuze onhandig omdat je alleen kan bellen en SMS-en (wat een drama is).

De HTC Desire werdt na 2 dagen op Marktplaats alweer opgehaald voor een goede prijs, dus die meteen maar van de hand gedaan. Achteraf gezien niet zo heel slim.

Ik wil mijn Razr!!!!

• An1mA
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 18:31
Een vraagje. Als je muziek luistert en je lockt je phone, krijg je daarna een mini player op je lockscreen te zien zoals bij de sgs? Want dat is een feature die ik nu erg veel gebruik en niet echt wil missen. Sta echt op de punt om de razr te kopen namelijk.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Jups die krijg je te zien inderdaad =)

• irencus
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16-05 07:17
Hoeveel uur halen jullie gemiddeld uit je Razr voordat je hem aan de oplader moet leggen?

Hoe bevalt de grootte voor sommige tegenover 3,7" toestellen, had hiervoor een Motorola milestone en beviel me zeer goed qua maat. Zijn hier mensen die problemen ondervinden het toestel te bedienen met kleine handen?
quote:
irencus schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:01:
Hoeveel uur halen jullie gemiddeld uit je Razr voordat je hem aan de oplader moet leggen?
Vind ik erg moeilijk te zeggen.. Ding ligt inmiddels al 3,5 dag zonder oplader op m'n bureau te standby'en..
Als ik hem gebruik zoals ik van een smartphone verwacht (veel surfen, WhatsAppen, emailen, af en toe is een YouTube filmpje checken) dan gaat het allemaal zoals een normale smartphone qua batterijgebruik.. Scherm is ook een energievreter, tenzij je die ook weer niet op de volle 100% zet.. Ikzelf leg hem elke nacht aan de lader en als ik om 08.00 m'n bed uit stap en er om 00.00 in ga met een batterij van rond de 30% vind ik dat wel netjes.
quote:
Hoe bevalt de grootte voor sommige tegenover 3,7" toestellen, had hiervoor een Motorola milestone en beviel me zeer goed qua maat. Zijn hier mensen die problemen ondervinden het toestel te bedienen met kleine handen?
Ik heb de Milestone ook gehad, beviel me ook zeer goed :) De Razr is een stuk groter, maar voor mij nog goed te bedienen, ook met 1 hand en ik ben niet de grootste.. 1.76, schoenmaatje 41, dus ook niet al te grote handen.. Tsjaa voor de rest is het echt een kwestie van wat de persoon zelf wil.. Ga een winkel in, pak een HTC Evo 3D of een Galaxy S2 die ook 4,3" schermen hebben en bekijk dat even.. de Razr's liggen nu alleen bij CoolBlue

• DiMacho
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:11
Net even langs de Saturn bij The Wall in Utrecht geweest.... en wat ligt hier nu aan mijn stroomnet op te laden! Een Razr. Toch maar de gok genomen naar een telefoon zonder qwerty-toetsenbord. En nog mooier is dat de Razr bij Saturn maar €439,- is!! Ze hebben een actie op hardware. 15 euro per 100 euro minus. Dus van 499 naar 439 ! En als je er naar toe gaat... vraag meteen om een microsim. Die krijg je er voor 1 eurocent bij. Alleen nog even activeren!

Nu wacht totdat ie opgeladen is en dan uitproberen!

• Hairball
Ik heb gisteren besloten Go Launcher EX te gaan gebruiken op mijn RAZR en van tevreden over de RAZR ben ik naar geweldig gegaan. Er zijn een aantal effect settings waar bij staat dat ze je telefoon erg kunnen vertragen (Cylinder like bladeren door de homepages) en ik zie geen hapering wat dan ook. Langzamer zeker begin ik verliefd te worden op de RAZR!

• Geddie
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 01:53
Ook ik heb hem nu binnen! :)

Maar: ook bij mij heeft ie maar 8bg intern geheugen, en ik heb geen extra SD kaart bij zitten (geleverd door Typhone)! En er lijkt toch een soort van groene 'waas' aanwezig te zijn bij lage (minimale) brightness, vooral als je niet recht op het toestel kijkt. Heb daar verder weinig last van.

En ik heb een vreemd probleem met m'n wallpaper. Ik had de live wallpaper 'Forest' gekozen, en nu springt ie na het opnieuw activeren van het toestel na de standby steeds terug op de standaard wallpaper met het '3d-glas-in-lood'. Iemand enig idee hoe je dat kan verhelpen?
quote:
Geddie schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:25:
Maar: ook bij mij heeft ie maar 8bg intern geheugen
Lees is goed... Er zijn geen Razr's met 8GB intern geheugen, je ziet 8GB en hebt ook nog 3,66GB voor
apps en games.. Waar de overige 4,5GB dan voor gebruikt worden, dat is de vraag, maar je hebt > 8GB!
quote:
Iemand enig idee hoe je dat kan verhelpen?
Je lockscreen is de glas-in-lood versie of echt je live wallpaper als je je toestel weer unlockt?

• Geddie
quote:
CLB schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:29:
[...]

Lees is goed... Er zijn geen Razr's met 8GB intern geheugen, je ziet 8GB en hebt ook nog 3,66GB voor
apps en games.. Waar de overige 4,5GB dan voor gebruikt worden, dat is de vraag, maar je hebt > 8GB!

[...]

Je lockscreen is de glas-in-lood versie of echt je live wallpaper als je je toestel weer unlockt?
Ok, dat wist ik niet van het geheugen. Thanks. Op de site van Typhone stond 16gb intern geheugen dus ging ervan uit dat dat erin hoort te zitten.

Zowel de lockscreen als m'n wallpaper zelf worden weer glas-in-lood bij het unlocken. Zal straks eens kijken of het misschien aan de 'Forest' live wallpaper ligt, of dat het ook met andere wallpapers zo is. Vind het erg irritant namelijk.
quote:
Geddie schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:35:
Op de site van Typhone stond 16gb intern geheugen dus ging ervan uit dat dat erin hoort te zitten.
Dat zit er ook in, alleen het is verdeeld in partities.. 8GB / 3,5GB en er 'mist' 4,5GB...

• 3dmaster
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 02-06 15:34
quote:
CLB schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:39:
[...]

Dat zit er ook in, alleen het is verdeeld in partities.. 8GB / 3,5GB en er 'mist' 4,5GB...
Zou dat niet oa webtop kunnen zijn? Ik heb geen idee hoe groot dat is.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• shamp0o

shamp0o

quote:
Krubdub schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:10:
Chips, vandaag van GSMweb.nl een email gekregen dat de voorraad op is! Ze hebben nog geen idee van de levertijd...

Man, wat een gedoe! Ik bel nu met de V60i van Moto, erg grappig, veel leuke reacties maar na 2 dagen alweer reuze onhandig omdat je alleen kan bellen en SMS-en (wat een drama is).

De HTC Desire werdt na 2 dagen op Marktplaats alweer opgehaald voor een goede prijs, dus die meteen maar van de hand gedaan. Achteraf gezien niet zo heel slim.

Ik wil mijn Razr!!!!
Ik heb nog wel een desire tekoop.. Wat heb je ervoor gekregen?
quote:
3dmaster schreef op maandag 21 november 2011 @ 18:57:
Zou dat niet oa webtop kunnen zijn? Ik heb geen idee hoe groot dat is.
That could be it inderdaad.. Ik ga is Googlen hoe het bij de Atrix zat (die ook Webtop ondersteunde) of op XDA rondsnuffelen.. Ben ook wel benieuwd of de EU versies al te rooten zijn, root is toch wel erg fijn om te hebben.

EDIT: Op XDA zegt men: 8GB of internal storage, 4GB for applications and the rest for Android System.

[Voor 19% gewijzigd door CLB op 21-11-2011 20:54]

• Pat-Juh
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:21

Pat-Juh

Patrick

quote:
CLB schreef op maandag 21 november 2011 @ 20:47:
[...]

That could be it inderdaad.. Ik ga is Googlen hoe het bij de Atrix zat (die ook Webtop ondersteunde) of op XDA rondsnuffelen.. Ben ook wel benieuwd of de EU versies al te rooten zijn, root is toch wel erg fijn om te hebben.

EDIT: Op XDA zegt men: 8GB of internal storage, 4GB for applications and the rest for Android System.
Who cares over het "interne opslag" dilemma, er zit een MicroSD slot in waar je nog max 32gb bij kan prikken... heeft 99,9% van de gebruikers meer dan genoeg aan 8)7
So? 16GB is 16GB, dus dan wil ik graag weten waar dat aan toegewezen is, simpel.
Tevens wilde ik dit precies weten voor in m'n review: productreview: Motorola Razr XT910 Zwart review door CLB

En als laatste denk ik dat de Razr ook wel 64GB kaartjes aan kan =)

• Krubdub
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13-09-2015
quote:
shamp0o schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:48:
[...]

Ik heb nog wel een desire tekoop.. Wat heb je ervoor gekregen?
Ik wacht nog wel even, ik ga er van uit dat het niet lang meer duurt.
Voor de Desire kreeg ik 170 euro. :)

• Geddie
Heb m´n wallpaper probleem semi opgelost. Het komt alleen voor bij een aantal wallpapers, niet bij allemaal. Blijft vreemd.
quote:
[b][message=37176704,noline]En als laatste denk ik dat de Razr ook wel 64GB kaartjes aan kan =)
Zou mooi zijn! Zijn deze uberhaupt al verkrijgbaarin NL? Ga je dit toevallig testen?

Verder hoop ik dat er nog een goede battery case uitkomt voor de Razr.

• Eagle_1
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 29-04 16:22
Ik heb nog een vraag over de Razr,... misschien dat iemand die hem heeft of dit gewoon weet me kan helpen.
Op veel websites/webwinkels zie ik staan dat de Razr beschikt over een FM-Radio. Echter op de website van
motorola kan ik alleen een internet Radio terug vinden. Nu kom ik regelmatig in een gebied waar verbindingen niet optimaal zijn (3g valt helemaal weg) en zou zou ik het fijn vinden om met dit toestel gewoon een fm-radio te gebruiken.

Kan iemand mij vertellen of deze functie er nu wel of niet in zit?

alvast bedankt! :)
@ Geddie: Heb ook verschillende Live Wallpapers gebruikt, getest en nergens problemen mee gehad

@ Eagle_1: Het is internet radio inderdaad =)

• Maardiweb
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 27-05 11:50
Hmm door de problemen met de galaxy nexus neig ik er toch naar om deze telefoon als optie open te houden. Dat het een best exclusieve telefoon is vind ik vet, maar tegelijkertijd ook een nadeel. Een minder exclusieve telefoon heeft een grotere dev community en dus sneller te maken met custom roms etc.
Is Root acces al mogelijk? Heeft er iemand al custom roms draaien?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Lees het topic door, gebruik de zoekfunctie, bekijk de TS, check XDA?

• Th1x4nG
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 16:55
Heeft er iemand al een mooi hoesje gevonden voor de Razr online? Ik vind alleen van die siliconen ondingen.
CaseMate zou een Barely There case onderweg hebben, maar momenteel nog niks.

32 GB kaartje is besteld trouwens. Batterijduur begint te verbeteren, maar als het een heel saaie dag is op school kom ik echt niet de dag door.
Zondag had ik thuis ruim de dag gehaald met af en toe Wordfeud, maar gisteren was hij echt gewoon pompaf van 11u tot 17u... :(

R5 2600, 32 GB, GTX 1070, PG279Q | 13" MBA 2013 | OnePlus 7 Pro 8/256 | DS215j + 20 TB

• Pat-Juh
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:21

Pat-Juh

Patrick

quote:
Th1x4nG schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:42:
Heeft er iemand al een mooi hoesje gevonden voor de Razr online? Ik vind alleen van die siliconen ondingen.
CaseMate zou een Barely There case onderweg hebben, maar momenteel nog niks.

32 GB kaartje is besteld trouwens. Batterijduur begint te verbeteren, maar als het een heel saaie dag is op school kom ik echt niet de dag door.
Zondag had ik thuis ruim de dag gehaald met af en toe Wordfeud, maar gisteren was hij echt gewoon pompaf van 11u tot 17u... :(
Dat herken ik met iedere smartphone i.c.m. internet en spelletjes O-).

Heb je iets meer info over die barely there? of een plaatje? Zal wel niet aangezien ik met google ook niets heb kunnen vinden helaas :(. Aangezien ik wel wil dat er een fatsoenlijke case is voor me telefoon zal ik nog even wachten met een eventuele aanschaf...

• Th1x4nG
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 16:55
http://www.case-mate.com/...on-Barely-There-Cases.asp

Zo ziet het er uit voor andere telefoons

http://www.google.be/sear...UTF-8&q=barely+there+razr

Als je wat rondkijkt zie je dat er wel sprake van is, maar nu dus nog niet.

R5 2600, 32 GB, GTX 1070, PG279Q | 13" MBA 2013 | OnePlus 7 Pro 8/256 | DS215j + 20 TB

quote:
Th1x4nG schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:42:
32 GB kaartje is besteld trouwens.
Mijne ook, maar die is nog lang niet leverbaar bij mij :9
quote:
maar gisteren was hij echt gewoon pompaf van 11u tot 17u... :(
Volgens mij is dat echt een badass proces ofzo.. Ding is hier vanaf 08.15 uit de lader, gewoon gebruikt,
email synct om de 5 minuten, WhatsApp, internet, beetje YouTube.. En staat nu op de 29% dus that's nice!

• Hairball
Ik liep vandaag weer tegen iets aan op mijn RAZR wat waarschijnlijk een generiek probleem is voor Android phones, maar waar ik nog geen last van heb gehad. NB: Ik heb er ook een oplossing voor gevonden.

Probleem:
Ik heb via de motocast software MP3's gesynchroniseerd naar mijn RAZR op de SD card. Dit leek allemaal naar behoren te gaan, maar wanneer ik via de stock tools mijn mp3's afspeel ontbreekt er op de meeste (niet alle) de album art, terwijl van alle 3000 MP's de album art gewoon aanwezig is in Windows Media Player.
Ondanks het feit dat je de album art niet nodig hebt vind ik het een extra stukje "genot" en dit ergerde dus verschrikkelijk.

Oplossing:
Een zoektocht op Internet leverde al gauw op dat dit iets met MP3 Tags te maken zou moeten hebben, maar wat precies en hoe precies bleef giswerk. Ik heb het volgende gedaan om het werkend te krijgen:

1. De tool MP3TAG geïnstalleerd
2. Tool naar mijn MP3 folder laten wijzen
3. De nummers laten sorteren op ALBUM
4. Selecteer per album alle nummers
5. Klik het wereldbolletje (derde icoontje van rechts) en klik in het submenu COVER ART -> AMAZON.DE
6. Type de naam van het album en/of artiest.
7. Selecteer het juiste album en klik next tot je een progress balk krijgt.

Wat je nu gedaan hebt is een album cover IN de MP3 file gezet.

Zodra je je telefoon aan de USB kabel hangt zorg dat dat de USB instelling via de telefoon op: USB-Massaopslag staat.kopieer nu HANDMATIG de MP3's die je wilt hebben op je telefoon.
Ik heb mijn MP3 in dezelfde folder gezegd als waar de synschronisatie tool ze initieel gezet had:
SDCARD/MOBILE/MML/WMP/D/MP3
Ik betwijfel of dit nodig is, maar dat test ik morgen nog even uit.

Bij mij is alle album art er. Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft.

• b.o.n.s
Het verschilt per android schil en per rom denk ik.

Ik gebruik nu MIUI (HTC Desire) en daar moest een vinkje aangezet worden in de music player.

Daarnaast als je cd's hebt per folder volstaat een foldernaam.jpg (ik vind zelf folders met musicart voldoende :))
Kwestie van goed taggen inderdaad =) Maar natuurlijk altijd fijn dat alles nu mooi is en er goed uit ziet =)
Wat zijn de Razr-gebruikers hun overige ervaringen? Snelheid, scherm, accuduur? Hickups, problemen?

• DiMacho
Tot nu toe erg tevreden. Ik moet erg wennen om geen qwerty uitschuifbaar toetsenbord te hebben. Maar het toetsenbord in samenwerking met swype gaat me steeds beter af. Alles gaat ook zo vloeiend. Ik was op de Milestone heel wat crashes gewent van applicaties. Vandaag ga ik de navigatie van Navigon eens uitproberen. Die kon ik op de Milestone amper draaien.

De Accuduur kan ik nog niet beoordelen. Het is nu nog niet echt dagelijks gebruik, maar veel uitproberen en apps installeren.

Het scherm is erg chic! Morgen maar eens wat youtube en filmpjes uitproberen.

Ik mis trouwens een car mount. Ik ben Brodit gewent, maar die hebben nog niets voor de Razr. Ook motorola heeft nog niets in de planning staan. Zal het wat te maken hebben met de oplaadconnector die boven er in moet?
Lijkt me niet echt een issue...
toestel wordt voornamelijk horizontaal gebruikt in een auto, dan zit de connecter opeens aan de zijkant..

• 3dmaster
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 02-06 15:34
quote:
DiMacho schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:36:
Ik mis trouwens een car mount. Ik ben Brodit gewent, maar die hebben nog niets voor de Razr. Ook motorola heeft nog niets in de planning staan. Zal het wat te maken hebben met de oplaadconnector die boven er in moet?
Die carmount is er wel speciaal voor de motorola (door motorola). Alleen expansys verkoopt die op het moment in nederland.
http://www.expansys.nl/mo...for-motorola-razr-225028/

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• b.o.n.s
ik ben ook van de brodit houders, had overigens al een mail naar Brodit verzonden maar men weet in NL nog niet of deze geproduceerd gaat worden:

BroditNederland.nl info@broditnederland.nl

18 nov. (5 dagen geleden) aan mij

Hallo,

Helaas is dat nog niet bekend.

Met vriendelijke groet,
www.BroditNederland.nl

maar de houder van Motorola zelf ziet er wel erg goed uit. die kan je ook op je dashboard mounten en oogt erg stevig (zijn een aantal youtube filmpjes over te vinden).

ik hoop zelf het toestel morgen of vrijdag op te kunnen halen, ben benieuwd!

Zijn er in dit topic mensen die hun Android toestel gebruiken om mee te sporten? Ik gebruik daar Endomondo voor. Zijn er al armhouders voor het toestel te vinden, of kan je daar een Galaxy SII houder voor gebruiken? (sorry even lui + at work).

(edit: zinsopbouw)

[Voor 30% gewijzigd door b.o.n.s op 23-11-2011 16:17]

• DiMacho
quote:
CLB schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:49:
Lijkt me niet echt een issue...
toestel wordt voornamelijk horizontaal gebruikt in een auto, dan zit de connecter opeens aan de zijkant..
Uitzondering... Ik gebruik mijn milestone eigenlijk altijd verticaal. Die bij expansys ziet er mooi uit. Maar als je eenmaal Brodit hebt... dan kan je er ook op wachten. Overleef het wel even zonder.

Ik zal eens een mail naar de internationale broditacount sturen.

• FrenkyFrenky
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 27-02-2018
Zie hier http://www.nieuwemobiel.nl/Motorola-Razr/Review de review van de Razr op nieuwemobiel .nl.

Onderschrijven jullie hun bevindingen?

• DiMacho
quote:
Bij daglicht zijn de knoppen daardoor slecht zichtbaar.
Mee eens, maar het zal wel ergens in te stellen zijn of met een app te regelen. Als je eenmaal weet waar de knopjes zitten, maakt het niet uit. Ik moet er aan wennen omdat ze op de milestone anders zitten.
quote:
De linkerzijde herbergt een klein klepje, waarachter je een microSIM-kaart en een microSD-kaart kwijt kunt. Ook dit klepje is een minpunt. Het ziet er niet zo degelijk uit als je zou willen, en zo voelt het ook aan. Wij hebben onze twijfels of dit onderdeel twee jaar uithoudt.
Vind het klepje wel degelijk. Ik wissel misschien maar 1x per jaar van simkaart. Als ik een sdcard van 32GB heb, zal ik het klepje ook niet meer openen. Denk niet dat iemand dat klepje met normaal gebruik kapot krijgt.
quote:
Aan de bovenkant van het toestel vind je tenslotte de ingang voor een koptelefoon en de microUSB-aansluiting om een connectie met een computer te maken of je toestel op te laden. Het totaalpakket van de Razr is, in tegenstelling tot z’n uiterlijk, dus vrij standaard voor een supersmartphone.
Vrij standaard? De HDMI aansluiting mist in het hele verhaal. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er nog iets op zou moeten zitten. Het enige wat mist is de camera hardware button. Maar het went om het sofware matig te doen.
quote:
De Amerikanen leveren het toestel af met een eigen Android-skin, Motoblur genaamd. Op veel gebieden is deze skin een verbetering ten opzichte van een standaard Android-installatie te noemen. Zo ziet het geheel er gelikt uit
Voor mij is de skin één chaos. Dit los ik op door een Go Launcher Ex te gebruiken. Maar dit is persoonlijk!
quote:
Extra's
De Razr ondersteunt de standaard Google-navigatie. Deze software is bruikbaar, maar niet indrukwekkend. Als je snel van A naar B moet, en je bent je navigatie-apparaat vergeten, dan is deze app prima te gebruiken.
Volgens mij wordt Google-navigatie op elk Android mobieltje meegeleverd.Dus snap niet dat dit als extra wordt gezien. Je kunt altijd je eigen navigatie app instaleren. Navigon, Sygic, etc...
quote:
Wil je een unieke smartphone, dan is de Motorola Razr een goede keus.
Helemaal mee eens ;-)

Zonder dollen, ik heb nu even de punten er uit gepakt waar ik het niet echt mee eens ben. Of punten die oplosbaar zijn.
quote:
FrenkyFrenky schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:20:
Onderschrijven jullie hun bevindingen?
quote:
Zij zijn overigens ook één van de weinigen waar je dit toestel kunt bestellen.
Leuk reclame, maar zo'n 10 shops ofzo via de PriceWatch al, ook de MM nog, Saturn enzovoort, onzin dus
quote:
De Motorola Razr is voorzien van de gebruikelijke plastic beschermfolies voor het
scherm en de achterkant. Een veilige verzending is daardoor min of meer gegarandeerd.
Uhm ja... want een plastic beschermfolie'tje heeft te maken met de verzending :|
quote:
Daarmee komen we meteen het eerste minpunt van de Razr tegen: om het toestel plat te maken heeft Motorola een vrij forse schermrand om het toestel geplaatst. Onder het scherm vind je de Android-besturingsknoppen. Deze zijn alleen verlicht als het donker is. Bij daglicht zijn de knoppen daardoor slecht zichtbaar.
Want plat is breed ofzo? Begrijp niks van wat ze bedoelen... Over de knoppen hebben ze gelijk, maar dat lijkt me logisch.. Als er daglicht is zie je die knoppen toch, waarom zouden ze dan nog moeten branden / aan gaan?
Als ze niet werken en je de knoppen niet kan zien, dan is het lastig ja, maar je weet toch waar ze zitten?
quote:
Ook bijzonder is de plaatsing van de microfoon: in een klein gaatje aan de voorzijde.
Bijzonder is hun zin over deze microfoon, waar nergens wordt ingegaan waarom het bijzonder zou zijn...
Er zitten twee microfoons in de Razr, dat is bijzonder, maar nee daar hoor ik ze niet over, spijt me maar onzin!
quote:
Ook dit klepje is een minpunt. Het ziet er niet zo degelijk uit als je zou willen,
en zo voelt het ook aan. Wij hebben onze twijfels of dit onderdeel twee jaar uithoudt.
Het ziet er wel degelijk uit en zo voelt het ook.. Tevens is het een kwestie van simkaart erin, geheugenkaartje erin en de aankomende tig maanden kom je daar nooit meer aan.. Wat nou twee jaar, goede onderbouwing...
Het ding is splashbestendig, kan tegen stof, maar nee het klepje functioneert niet goed is gammel.. Uhm ja vast.
quote:
Het totaalpakket van de Razr is [...] dus vrij standaard voor een supersmartphone.
Uhm ja... Want een dualcore CPU, 4,3 qHD scherm, 1GB RAM, 16GB ROM, Micro-USB, Micro-HDMI, 3,5 mm output, 8MP camera, 1780mAh accu is erg standaard.. O nee ze hadden het over de aansluitingen? Wat mist er nu nog? Oja ze hebben het notificatieledje niet genoemd, iets wat zeker een groot pluspunt is.. Maar okee er zit een Micro-USB poort op en een Micro-HDMI poort.. Wees blij dat het niet 1 poort is zoals MHL.. Dan is het leuk via HDMI een filmpje kijken op de televisie, totdat de batterij leeg is, want tegelijk opladen kan niet... Standaard?
quote:
Uithoudingsvermogen
Uhm ja... beetje geblaat over Android 2.3.5 en dat is het dan ook... Waar is bijvoorbeeld Motorola's 'Smart Actions'? Oja daar komen ze later in de review mee, want in het Nederlands heet dat namelijk 'Slimme taken' _O-
quote:
Het scherm van de Razr geeft vlakken die als wit bedoeld zijn wat gelig weer, en het scherm maakt gebruik van Pentile-techniek. Dat betekent dat de fabrikant behoorlijk kan besparen op het aantal pixels, en dus energie. Helaas wordt het scherm daardoor minder scherp. De verbetering die Samsung realiseerde bij het overstappen naar Super AMOLED Plus op de Galaxy S II heeft Motorola helaas nog niet gezet, en dat zie je.
Het scherm wordt gelig, maar we posten er geen foto's van...
Het scherm heeft een pentile-layout, maar we posten er geen foto's van...
De Galaxy S2 is beter dan de Razr, maar we posten er geen foto's van...

Het spijt me zeer, maar enige onderbouwing, uitleg wat Pentile is of wat dan ook, ontbreekt weer is...
Het scherm is vast en zeker niet het beste, er zijn al 720p schermen met een hogere resolutie..
Er zijn schermen zonder pentile-layout en dus scherper omdat ze meer subpixels bevatten, maar dit is zo crap..
quote:
Het telefoonboek van de Motorola Razr is nauwelijks aangepast ten opzichte van het standaard Android-telefoonboek.
Ik ken geen een toestel met Android, anders dan HTC's die als je een nummer intypt, desbetreffende contactpersonen laat zien.. Dus 0611... --> CLB... Maar dat zijn mijn eigen ervaringen, misschien zit ik fout.
quote:
De Razr ondersteunt de standaard Google-navigatie.
Deze software is bruikbaar, maar niet indrukwekkend.
Uhm ja.. de Razr ondersteunt vast en zeker ook Navigon? MapDroyd? NavDroyd? Sygic? Dus dit is onzin
quote:
De camera en de foto-app zijn wel een nadeel.
En waar is de foto-app beschreven? Waar is de music-app beschreven? Waar is MotoCast opgenomen in de review? Waarom wel een paar foto's maar geen filmpjes geuploaded? Benchmarks bijvoorbeeld 'want het toestel is razendsnel' Leuk en aardig allemaal, maar aan deze review schort het echt werkelijk aan alle kanten :)

DiMacho heeft al een paar punten genoemd zie ik, die ik dan toevallig ook nagenoeg hetzelfde zie en benoem.
Maar deze review is toch wel erg middelmatig zeg, het enige leuke aan de review zijn de screenshots er in!

EDIT: Nu lijk ik ook wel een kritische dude ook zeg als ik het zo nog een keer lees wat ik heb geschreven, maar dat ben ik dan ook. Enige waar ik me in kan vinden zijn de camera (zie m'n eigen review) en half in de verlichting van de buttons, wat ik aan de andere kant ook weer onzin vind, want als het licht is zie je ze toch / herken je ze.

[Voor 3% gewijzigd door CLB op 23-11-2011 23:05]

• interron
  • Registratie: juni 2010
  • Niet online
Sinds gisteren de Razr in m'n handen en druk aan het experimenteren.
Het onderdeel 'slimme acties' werkt niet goed; je kunt n.l. geen locatie aangeven en dit komt omdat er een apk-tje ontbreekt en wel deze http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=791106&d=1321948510

Na het installeren van de apk krijg je een groen + teken in het locatie scherm te zien waarna je een locatie kunt toevoegen.
En dan kan iedereen zien waar je bent, fijn =) Volgens mij moet Smart Actions zich even inkijken, in waar je vaak bent en dergelijke.. Ik kreeg vandaag een notificatie of ik bij mij 'thuis' zus en zo wilde instellen.. hmm tsjaa. :+

• Rubu
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 03-06 09:54
quote:
CLB schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:58:
[...]

Uhm ja... Want een dualcore CPU, 4,3 qHD scherm, 1GB RAM, 16GB ROM, Micro-USB, Micro-HDMI, 3,5 mm output, 8MP camera, 1780mAh accu is erg standaard.. O nee ze hadden het over de aansluitingen? Wat mist er nu nog? Oja ze hebben het notificatieledje niet genoemd, iets wat zeker een groot pluspunt is.. Maar okee er zit een Micro-USB poort op en een Micro-HDMI poort.. Wees blij dat het niet 1 poort is zoals MHL.. Dan is het leuk via HDMI een filmpje kijken op de televisie, totdat de batterij leeg is, want tegelijk opladen kan niet... Standaard?
Best standaard toch, voor een supersmartphone ;) Nee maar zonder gekheid, de specs zijn gewoon High end maar ook niet meer dan dat, laten we niet overdrijven. je kunt trouwens prima opladen met MHL, iedere adapter heeft een microUSB female plug voor je charger. En zo'n ding kun je al vanaf 7~8 euro van ebay halen, dus duur is het ook niet.

Over PenTile, dat is gewoon een feit dat dat wat minder goed is in het displayen van lichte kleuren, daar hebben ze allemaal last van, is toch niet zo vreemd dat daar melding van gemaakt wordt? Ik denk dat het voor sommige mensen weldegelijk nuttige info is. (tuurlijk moet je reviews altijd wel met een korrel zout nemen, zien is weten, maar toch)

Met plat en breed bedoelt ie dat hij iets breder is geworden omdat hij zo ongelofelijk dun is, is toch vrij logisch? Ik heb persoonlijk liever wat dikker en smaller, maar meningen verschillen natuurlijk.
quote:
Rubu schreef op donderdag 24 november 2011 @ 00:21:
En zo'n ding kun je al vanaf 7~8 euro van ebay halen, dus duur is het ook niet.
Maar wel onhandig een extra splitter en over duur heb ik het niet gehad
quote:
is toch niet zo vreemd dat daar melding van gemaakt wordt?
Tuurlijk niet, dat is juist fijn, dat spreekt voor zich.. Maar een gele waas en pentile en de S2 is beter..
Onderbouw dat dan met foto's, dat is wat mensen willen zien en bekijken, in taal is dat niet uit te leggen.
En dat elk display niet zo goed is, in elke Razr is onzin.. Check dit topic maar op wel goed en niet goed =0
quote:
Met plat en breed bedoelt ie dat hij iets breder is geworden omdat hij zo ongelofelijk dun is, is toch vrij logisch? Ik heb persoonlijk liever wat dikker en smaller, maar meningen verschillen natuurlijk.
Logisch? Een HTC Sensation is toch ook 4,3" met 65mm breedte (de Razr is 68mm) en die is dik...
Dus waarom hij breed wordt, omdat hij dun is ontgaat me volledig... maar dat zal aan mij liggen denk ik zo =)

[Voor 5% gewijzigd door CLB op 24-11-2011 00:28]

• alex3305
Ik heb afgelopen week ook een RAZR in mijn handen gehad bij de Saturn in Tilburg en daar viel mij vooral de overduidelijke groene waas op. Daarop heb ik dus ook besloten het toestel niet meer aan te schaffen. De Galaxy Note had mijn inziens een veel (veel!!) mooier scherm. Dus ik denk dat ik daar voor zal gaan.
That could be =) Zelfde brightness gechecked? En weet dat er ook Razr's zijn die het niet hebben.
En veel mooier vind ik ansich niet zo gek, 720P vs qHD, dat scheelt nogal wat pixeltjes =p

• Rubu
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 03-06 09:54
quote:
CLB schreef op donderdag 24 november 2011 @ 00:57:
That could be =) Zelfde brightness gechecked? En weet dat er ook Razr's zijn die het niet hebben.
En veel mooier vind ik ansich niet zo gek, 720P vs qHD, dat scheelt nogal wat pixeltjes =p
800p zelfs op de note ;) maar de Note is ook een PenTile display toch? Vind het trouwens wel echt jammer dat HTC niet een EU versie van die Rezound uitbrengt hoor.... 720p 4.3" niet-PenTile, lijkt me echt super!
Ahh nog meer pixels =p Geen idee of het pentile is, vind het allemaal maar horrorverhalen als ik de Razr zie.
En er komt nog heel wat moois van onder andere HTC, SonyEricsson.. En natuurlijk Samsung, even geduld =)

• alex3305
quote:
CLB schreef op donderdag 24 november 2011 @ 00:57:
Standaard setting... En ik weet wel dat er RAZR's zijn die het niet hebben, maar ik schrok er zo erg van dat ik eigenlijk ineens klaar was met de RAZR :X :$. Wit/grijs was gewoonweg lichtgroen.
quote:
Rubu schreef op donderdag 24 november 2011 @ 01:00:
[...]

800p zelfs op de note ;) maar de Note is ook een PenTile display toch? Vind het trouwens wel echt jammer dat HTC niet een EU versie van die Rezound uitbrengt hoor.... 720p 4.3" niet-PenTile, lijkt me echt super!
De Note is ook PenTile inderdaad. Het is HD Super AMOLED (resolutie 800x1280). Echter scheelt de ppi niet echt extreem veel met de RAZR, maar toch vond ik de Note echt een stuk mooier dan de RAZR.

Het viel me trouwens erg tegen van Cool Blue in Eindhoven dat ze überhaupt niet even de telefoon uit het doosje wilde halen voor mij...

[Voor 6% gewijzigd door alex3305 op 24-11-2011 01:10]

quote:
alex3305 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 01:09:
Wit/grijs was gewoonweg lichtgroen.
:X ugly hoor
quote:
Het viel me trouwens erg tegen van Cool Blue [...] dat ze überhaupt niet even de telefoon uit het doosje wilde
Weinig voorraad misschien? Weinig tot geen demo-modellen?

• alex3305
Zeer waarschijnlijk dat het bij jou echt niet is, maar ik was echt zwaar geschrokken...

Ze hadden inderdaad maar weinig voorraad, maar ik ben geen appels aan het kopen van 1 euro per kilo bij de groenteboer. Ik had net zo goed er een kunnen bestellen en daarna aanspraak kunnen maken op de wet koop op afstand... 8)7.
Ik begrijp 't allebei! Niet echt top zulke eerste indrukken en natuurlijk jammer van CoolBlue!

• DiMacho
Antwoord van Brodit.se:
quote:
There will be a holder for Motorola RAZR, though as for now I have no information regarding when it will be finished for sales.

Regards,

G. S.

Brodit AB

[Voor 3% gewijzigd door DiMacho op 24-11-2011 09:45]

• Maardiweb
Hmm thnx voor je eerdere antwoord CLB, heb ik heel veel aan :X . Heb natuurlijk al wel even het topic doorgescand en op XDA gekeken. Ga er adhv je reactie vanuit dat er niet veel meer info beschikbaar is.
Root toegang dus wel, maar in principe heb je daar nog niet veel aan omdat er (nog) geen custom roms beschikbaar zijn (ja je hebt er wel wat aan ivm backups etc maar dat vind ik persoonlijk ff wat minder relevant).

Mijn belangrijkste vraag was echter hoe groot men verwacht dat de dev community achter de Razr zal zijn/worden? Ik vind het persoonlijk wel belangrijk om een telefoon te kopen die ook op brede support kan rekenen, al dan niet vanuit gebruikers zelf. Heeft iemand een idee?

• b.o.n.s
ik verwacht zelf zeker wel custom roms op ten duur. het lijkt er op dat er steeds meer toestellen verkocht worden, gezien de info op xda en ook de hoeveelheid filmpjes op youtube.

misschien dat het pas gebeurd na vrijkomen van ics? ik weet het niet.

toestel ga ik zelf wel halen (vandaag of morgen) omdat het toestel zelf meer dan prima is, op de foto/video kwaliteit na.

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Ik ga straks ook even het scherm met eigen ogen bekijken en dan besluit ik of ik voor de Galxy S2 ga of voor de Razr. Het scherm van de Galaxy S2 bevalt mij namelijk ook niet geheel. Ben benieuwd of het scherm mij gaat bevallen van de Razr.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• ApexAlpha
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 04-06 14:24
quote:
CLB schreef op donderdag 24 november 2011 @ 02:27:
Ik begrijp 't allebei! Niet echt top zulke eerste indrukken en natuurlijk jammer van CoolBlue!
Ik zag dat jij op XDA vroeg of met de daar gepubliceerde root-methode ook de in NL verkochte toestellen geroot kunnen worden. Is daar al meer nieuws over, of dit zonder veel risico kan?
quote:
alex3305 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 00:51:
Ik heb afgelopen week ook een RAZR in mijn handen gehad bij de Saturn in Tilburg en daar viel mij vooral de overduidelijke groene waas op. Daarop heb ik dus ook besloten het toestel niet meer aan te schaffen. De Galaxy Note had mijn inziens een veel (veel!!) mooier scherm. Dus ik denk dat ik daar voor zal gaan.
Ik zal binnenkort eens langsgaan bij de Saturn, kijken of het inderdaad zo erg is. Het lijkt er op dat er zowel Razr's met groene waas als Razr's die dit probleem niet hebben in de omloop zijn.

[Voor 44% gewijzigd door ApexAlpha op 24-11-2011 11:17]

quote:
Maardiweb schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:19:
Hmm thnx voor je eerdere antwoord CLB, heb ik heel veel aan :X .
Ja heb je veel aan... Ik zie niet uit jouw post wat jij al gedaan, gezien, geGoogled hebt.. dat is ook wat..
quote:
Heb natuurlijk al wel even het topic doorgescand en op XDA gekeken.
I'm sorry, maar ik had geen glazen bol =)
quote:
Ga er adhv je reactie vanuit dat er niet veel meer info beschikbaar is.
Is er ook nog niet bijster veel.. Veel verschillende types Razr's kunnen geroot worden that's it.
quote:
maar in principe heb je daar nog niet veel aan omdat er (nog) geen custom roms beschikbaar zijn
Op XDA heb ik een paar keer gelezen dat mensen pas ROM's willen gaat ontwikkelen als de recovery goed te flashen naar stock ofzo en aangezien dat niet het geval is, gaan ze ook nog niet over tot het cooken van ROM's:
quote:
Im not making or baking a rom until there is an official way back
to stock or the bootloader gets unlocked and we can have a real recovery.
quote:
Mijn belangrijkste vraag was echter hoe groot men verwacht dat de dev community achter de Razr zal zijn/worden? Ik vind het persoonlijk wel belangrijk om een telefoon te kopen die ook op brede support kan rekenen, al dan niet vanuit gebruikers zelf. Heeft iemand een idee?
Ik denk dat die wel redelijk groot wordt, weet alleen niet of er daadwerkelijk zoveel verschil kan zitten tussen een Droid versie of een Europese? En bij de Europese is er nu bijvoorbeeld nog geen root, wat dat in gaat houden voor custom ROM's en of die altijd gaan werken, I don't n00b... Zullen Droid Razr ROM's werken op EU Razr's?
quote:
ApexAlpha schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:52:
Ik zag dat jij op XDA vroeg of met de daar gepubliceerde root-methode ook de in NL verkochte toestellen geroot kunnen worden. Is daar al meer nieuws over, of dit zonder veel risico kan?
Ik heb helaas nog steeds geen 'confirmed' gezien en het lijkt wel alsof ik de enige ben met die system version :P
quote:
Het lijkt er op dat er zowel Razr's met groene waas
als Razr's die dit probleem niet hebben in de omloop zijn.
Dat was inderdaad al opgemerkt
Misschien zijn er wel verschillende soorten schermen gebruikt... van bijvoorbeeld meerdere fabrikanten..
Als ik het typenummer scherm uitlees met (volgens mij) het programma GLBenchmark dan staat er: 6.5.1-73_SPU-9... Maar als ik bij About phone kijk staat ditzelfde nummer er ook bij 'build number' dus dat klopt niet echt. Als iemand een goed programma weet om het type scherm uit te lezen graag! Kunnen we vergelijken! :)
Of is het die GL_Vendor, waar bij mij 'Imagination Technologies' staat...

[Voor 4% gewijzigd door CLB op 24-11-2011 11:56]

• alex3305
quote:
ApexAlpha schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:52:
[...]
Ik zal binnenkort eens langsgaan bij de Saturn, kijken of het inderdaad zo erg is. Het lijkt er op dat er zowel Razr's met groene waas als Razr's die dit probleem niet hebben in de omloop zijn.
Ik weet (!) uit de vele berichten dat er ook zijn zonder deze groene waas. Heel veel zelfs. Dus dat ik net een rotte telefoon heb gehad is gewoon jammer, vooral omdat de rest van het toestel wel ontzettend strak is :X. De medewerker van Saturn (Tilburg) dacht zelfs dat er nog geen batterij inzat omdat ie zo licht is!

Zonder twijfel vind ik het dus nog steeds een ontzettend strak en mooi toestel, zeker een die meer dan een jaar mee kan gaan - zelfs met de overname door Google - alleen denk ik dat je als demo-toestel net de juiste moet vinden, zonder eventueel afgeschrikt te worden...

Ga dus zeker een keer kijken!

• ApexAlpha
quote:
alex3305 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:54:
[...]

Ik weet (!) uit de vele berichten dat er ook zijn zonder deze groene waas. Heel veel zelfs. Dus dat ik net een rotte telefoon heb gehad is gewoon jammer, vooral omdat de rest van het toestel wel ontzettend strak is :X. De medewerker van Saturn (Tilburg) dacht zelfs dat er nog geen batterij inzat omdat ie zo licht is!

Zonder twijfel vind ik het dus nog steeds een ontzettend strak en mooi toestel, zeker een die meer dan een jaar mee kan gaan - zelfs met de overname door Google - alleen denk ik dat je als demo-toestel net de juiste moet vinden, zonder eventueel afgeschrikt te worden...

Ga dus zeker een keer kijken!
Maar heb je toen ook om een ander exemplaar gevraagt? Misschien is dat net de enige die die fout heeft en tja, weten die medewerkers van Saturn veel. Die krijgen een doosje met 'DEMO' erop, pakken het uit en zetten het neer. Jammer dat deze fout er is, en dat het niet door motorola erkend wordt...
Is geen fout imho.. Is een AMOled-kronkel / feature

• ApexAlpha
quote:
CLB schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:19:
Is geen fout imho.. Is een AMOled-kronkel / feature
Lijkt me raar om dit een feature te noemen. Wit moet wit zijn en niet groen... Dit is gewoon een grote fout in de productieketen van motorola en ze zouden er goed aan doen om de telefoons te vervangen.
Helemaal niet senor =) Elk AMOled scherm heeft groen / blauwe waas, de een wat meer als de ander..
Dit is helemaal geen productiefout, gewoon een bijkomstigheid van AMOled schermen en vervangen, vervangen.
Je kan toch zelf je toestel vervangen als jij een groene waas ziet... niet elke Razr heeft er last van, zeker niet.
EDIT: Leuk topicje op Tweakers.net: LCD vs AMOLED

[Voor 11% gewijzigd door CLB op 24-11-2011 12:42]

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ik heb mijn Razr net opgehaald bij Coolblue en deze heeft gelukkig geen groene waas. Althans ik kan hem niet ontdekken. Ook de hororverhalen over het pentile display zijn wat mij betreft grote onzin. Tuurlijk, het is waarschijnlijk niet het beste scherm wat er in omloop is, maar het valt mij absoluut niet tegen. Brightness is op max wat lager dan de Galaxy S2 en op de laagste brightness nijgt het scherm iets gelig te worden. Maar dat hoort dan ook wel weer bij AMOLED.

Belkwaliteit is ook dik in orde. Dit waren toch wel mijn 2 belangrijkste eisen voor een nieuwe mobiel.

Nu de rest maar eens goed bekijken :)
quote:
ApexAlpha schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:35:
[...]

Lijkt me raar om dit een feature te noemen. Wit moet wit zijn en niet groen... Dit is gewoon een grote fout in de productieketen van motorola en ze zouden er goed aan doen om de telefoons te vervangen.
Ik ben het toch eens met CLB. Leg voor de gein 10 Samsung Galaxy S2's naast elkaar en je zult zien dat ieder scherm anders is qua brightness of kleurenweergave. Het is het gevolg van het productieproces van de schermen.

[Voor 30% gewijzigd door BillSpaarbank op 24-11-2011 12:45]

Leuk dat ik van jou nog een Motorola Milestone heb gekocht en we nu allebei Razr'en :9

• BillSpaarbank
  • Niet online
quote:
CLB schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:45:
Leuk dat ik van jou nog een Motorola Milestone heb gekocht en we nu allebei Razr'en :9
;) Mooi dat je er zo lang plezier van hebt gehad! Ik blijf ook een zwak houden voor Motorola :+

[Voor 8% gewijzigd door BillSpaarbank op 24-11-2011 12:47]

• alex3305
quote:
ApexAlpha schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:15:
[...]

Maar heb je toen ook om een ander exemplaar gevraagt? Misschien is dat net de enige die die fout heeft en tja, weten die medewerkers van Saturn veel. Die krijgen een doosje met 'DEMO' erop, pakken het uit en zetten het neer. Jammer dat deze fout er is, en dat het niet door motorola erkend wordt...
Het was geen demo-exemplaar maar wel degelijk een regulier exemplaar en aangezien het 20:50u was en de medewerker ook graag naar huis wilde heb ik niet meer om een andere gevraagd :).

• irencus
quote:
BillSpaarbank schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:43:
Ik heb mijn Razr net opgehaald bij Coolblue en deze heeft gelukkig geen groene waas. Althans ik kan hem niet ontdekken. Ook de hororverhalen over het pentile display zijn wat mij betreft grote onzin.
[...]

Ik ben het toch eens met CLB. Leg voor de gein 10 Samsung Galaxy S2's naast elkaar en je zult zien dat ieder scherm anders is qua brightness of kleurenweergave. Het is het gevolg van het productieproces van de schermen.
Ik ben het hier mee eens. Ik las op XDA dat als je naar "Settings -> Build date -> If yours is built before Oct 26, your model is a pre-release" kans op groene waas.

Heb zelf een van 29 Oct, ook gekocht bij Coolbue en op laagste helderheid een goed beeld dat niet verkleurd. Daarnaast merk ik zeer weinig dat ik echt de pixel dichtheid is zwaar in orde! Als je echt de pixels uit elkaar wilt halen dan moet mijn Razr ongeveer 1 a 2 cm voor mijn bril houden wil ik echt een heel klein beetje willen zien.

Aangezien ik een aardige PDF freak ben had ik gelijk een paar Economische boeken er op gegooid en werden binnen de 1 a 4 (Grootte tussen de 30 en 80MB)seconden gelijk geopend zonder enige lag. Sneller dan op mijn Kindle 3. Een genot om staand te lezen vanwege de resolutie t.o.v. van mijn oude Motorola Milestone 1. Toch net iets meer pixels in de breedte om het aangenaam te maken!

Daarnaast even snel een filmpje bekeken in m4v formaat (paranormal activity)die ik toentertijd ook voor mijn M1 had. Wat een verademing qua snelheid. Werd gelijk afgespeeld, kan makkelijk alles skippen werkte echt prima. Ik had ook enkele scènes vergeleken met laagste en hoogste brightness en kon nog gewoon alles goed zien. Geen details die verloren gingen, in de meeste donkere scènes was ook nog alles goed te zien op de laagste brightness en op zo een 10 a 15% kon je echt alles wel perfect zien.
quote:
CLB schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:45:
Dan zijn we nu met zijn drieën. Jammergenoeg bracht Motorola niet de Droid 3 in NL uit, :( anders had ik die zeker weer genomen! (qwerty toetsenbord ^^)

Hoe houden de meeste mensen hier de telefoon vast? Ik merk toch dat door de breedte ik minder goed mijn vingers om de telefoon kan klemmen en dan nog mijn duim optimaal kan gebruiken. Het gaan nét aan als je best kleine handen hebt. Ik denk toch jammergenoeg dat voor mij persoonlijk een 4,3" vormfactor net íets te groot is. Tja krijg je als je maar 1.80bent en kleine handen hebt :P. We gaan even testen hoe het bevalt.

• irencus
quote:
alex3305 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 01:09:
[...]

Het viel me trouwens erg tegen van Cool Blue in Eindhoven dat ze überhaupt niet even de telefoon uit het doosje wilde halen voor mij...
Wat? Dat is toch wel heel erg hoor. Ik heb zelf mijn Motorola Droid Razr bij Coolblue in Rotterdam gehaald. Hier had ik van te voren nog specifiek gevraagd of ik hem eerst mocht zien en vasthouden voordat ik tot aankoop over ging en dat was geen probleem 8)7.

• BillSpaarbank
  • Niet online
quote:
irencus schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:10:
[...]

Wat? Dat is toch wel heel erg hoor. Ik heb zelf mijn Motorola Droid Razr bij Coolblue in Rotterdam gehaald. Hier had ik van te voren nog specifiek gevraagd of ik hem eerst mocht zien en vasthouden voordat ik tot aankoop over ging en dat was geen probleem 8)7.
Ik ben vanmiddag in Rotterdam geweest en wilde het toestel ook eerst bekijken. Dit was toch echt een nogo. Ik mocht het toestel wel vasthouden omdat er geen verzegeling op de doos zat. Maar aanzetten mocht niet. Het werd deze of de S2, dus ik heb hem betaald en bekeken. Mocht hij niet bevallen mocht ik hem binnen 14 dagen terugbrengen. Wazig beleid, maar toch tevreden over de service.

Mijn build-date is ook 29-10-2011 ;)

quote:
irencus schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:59:
Ik ben het hier mee eens. Ik las op XDA dat als je naar "Settings -> Build date ->
If yours is built before Oct 26, your model is a pre-release" kans op groene waas.

Heb zelf een van 29 Oct, ook gekocht bij Coolbue en op laagste helderheid een goed beeld dat niet verkleurd.
Ahh grappig =) Hier ook 29 oktober, dus dat lijkt wel te kloppen...
Poll: Mijn Motorola Razr heeft last van een groene waas
Ja
Nee

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Mijn Razr heeft een productiedatum van op of voor 26 okt
Ja
Nee na 26 oktober

Ook een poll maken? Klik hier
quote:
Daarnaast merk ik zeer weinig dat ik echt de pixel dichtheid is zwaar in orde! Als je echt de pixels uit elkaar wilt halen dan moet mijn Razr ongeveer 1 a 2 cm voor mijn bril houden
Stimmt, die discussie heb ik 10 daagjes geleden ook gevoerd: CLB in "Motorola Razr".
Vind het ook onzin om zoiets inderdaad als nadeel te noemen, aangezien het nauwelijks waarneembaar is.
quote:
Dan zijn we nu met zijn drieën. Jammergenoeg bracht Motorola niet de Droid 3 in NL uit, :(
anders had ik die zeker weer genomen! (qwerty toetsenbord ^^)
Had je natuurlijk kunnen importeren heh, als je een echte Tweaker was :+
Maar nee ik wacht op de Droid 4:
quote:
Hoe houden de meeste mensen hier de telefoon vast? Ik merk toch dat door de breedte ik minder goed mijn vingers om de telefoon kan klemmen en dan nog mijn duim optimaal kan gebruiken. Het gaan nét aan als je best kleine handen hebt. Ik denk toch jammergenoeg dat voor mij persoonlijk een 4,3" vormfactor net íets te groot is. Tja krijg je als je maar 1.80bent en kleine handen hebt :P. We gaan even testen hoe het bevalt.
Ik werk nagenoeg altijd in portrait, alleen filmpjes (of af en toe browsen) doe ik in landscape en dat gaat wel best.. In het begin was ik ook een anti 4,3"er maar het gaat me steeds beter af en bevalt me eigenlijk steeds beter en beter... En met het genot van de hardware en het prachtige scherm vergeet je dat ook alweer snel =)

[Voor 16% gewijzigd door CLB op 24-11-2011 16:58]

• Maardiweb
CLB, jij hebt volgens mij ook lang over een Nexus nagedacht toch? Wat is de doorslag voor jou geweest om de RAZR te kopen? Ik twijfel heeeeeeel erg :P Denk dat deze telefoon namelijk in combinatie met ICS alles gaat bieden wat mn hartje begeert O+

• jeup43
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 09-03-2014
toch even een reactie op de razr.

vanmiddag binnen via TNT binnen gekomen., ik was wel wat ongerust geworden door de ervaringen in deze topic.
dit is geen revieuw, daar ben ik niet zo goed in, maar gewoon een ervaring van een gemiddelde gebruiker.
deze beoordeling is dan ook zeer persoonlijk.
getwijfelt tussen de nieuwe Nexus en deze, maar door het gemis van een SDslot in de Nexus gekozen voor Motorola. als het mee zit komt de update naar ICS in jan.

eerst goed opgeladen en toen instellen, ging snel en logisch.

algemeen
ik was verast door de aparte vormgeving, eindelijk een eigenwijs model, mooi plat voelt zeer stevig en degelijk aan. geen plastic gevoel zoals bij samsung II het scherm van de samsung zal in de cijfers wel iets beter zijn maar dit is voor mijn ogen niet waarneembaar. het toestel geef mij een gevoel van kwaliteit en een mooi design

mijn WIFI had hij even moeite mee, hij vond de router maar bleef steken bij ip adres ophalen. maar na even geduldig wachten werkte het als een trein, en bleef dit ook doen.

geen groene waas, ja op helderheid 0% zie ik een lichte verkleuring, maar dit pas na goed turen.
in een gewoon wit scherm van een doc was er helemaal geen waas te zien op helderheid 0%
build:29-10 voor de statistieken.

gebruik:snelheid is in een woord WAUW!!!!! de browser is retesnel en het scherm is enorm gevoelig. de Aps openen idioot snel. het scherm is in mijn waarneming top.
een paar foto's genomen, geen super kwaliteit, maar voor zo klein lensje meer dan voldoende. als ik top foto's wil nemen dan neem ik mijn camera wel.

Accu weet ik nog niet, ik heb hem net, maar ik verwacht geen wonderen, elke smartphone heeft dit probleem, de een net wat minder als de ander.Gewoon elke dag opladen.

als laatste, na de berichten in dit topic was ik wat bang. maar nu zit er hier een zeer tevreden man. Top! Motorola.

:)
quote:
Maardiweb schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:40:
CLB, jij hebt volgens mij ook lang over een Nexus nagedacht toch?
Wat is de doorslag voor jou geweest om de RAZR te kopen? Ik twijfel heeeeeeel erg :P
Denk dat deze telefoon namelijk in combinatie met ICS alles gaat bieden wat mn hartje begeert O+
Even een snelle note: als je een camera-man bent dan is de Razr niet het beste toestel denk... Persoonlijk gebruik ik hem alleen voor hier en daar een snapshotje of om iets geks te fotograferen, maar 't is wel jammer.

Ik heb er over nagedacht, maar heel lang, nee dat is zeker niet waar =)

Gekozen voor de Razr en om die te houden t.o.v. de Nexus omdat:
  • Design vind ik heel chique, mooi en afgewerkt
  • Kevlar / stalen body, Gorilla Glass en spatwaterdicht
  • Hardwarecombi van CPU, GPU, RAM en ROM
  • 8MP fotocamera en 1080P filmmogelijkheden
  • Geoptimaliseerde software voor accuverbruik
  • HDMI-output en geen vaag MHL of PDMI iets
  • Update naar Android Ice Cream Sandwich
  • Super Amoled scherm... wel erg benieuwd naar
  • 4,3'' scherm wat echt de max voor mij is qua grootte
  • Merkaffiniteit met Motorola, wat ik een mooi merk vind
  • Out of the box Swype-invoer en Swype-licentie
  • Notificatie-LED in verschillende kleuren, I'm addicted
  • MotoCast software, waarbij je allerlei media kunt streamen
  • Blijft denk erg exclusieve phone in telefoonland
En waarom dan niet de Galaxy Nexus gehouden (jaja ik heb hem +/- 6 uurtjes gehad)
  • Design vond ik minder overtuigend dan de Razr, vond de afgeronde hoeken niet mooi
  • De body bestond grotendeels uit plastic, voelde cheapass aan en zag er niet mooi uit
  • Hardware is nagenoeg hetzelfde dus daar doet de Razr ook niet onder voor de Nexus
  • Camera van de Nexus niet goed kunnen testen, kan me voorstellen dat die het van de Razr wint. Hopelijk komt er nog een firmware-update voor de Razr die de camera een stuk beter maakt, dan is het klaar.
  • Geen simpele HDMI-output op de Nexus, misschien via MHL ofzo, vind ik niks slechts 1 poort
  • Android Ice Cream Sandwich gelijk out-of-the-box is fijn, maar de Razr krijgt het ook alleen wat later
  • Scherm van de Razr doet voor mij persoonlijk weinig onder voor die van de Nexus.. Ik vond die van de Nexus ook mooi, zeker waar, de resolutie is verbluffend, maar het qHD scherm van de Razr is genoeg.
  • Samsung / Nexus / Galaxy kan mij niet bekoren.. Vind het helaas teveel plastic icm mooie hardware
  • Swype / notificatieledje heeft de Nexus ook / kan de Nexus ook regelen, dusja dat de Razr het heeft fijn
  • MotoCast software werkt verbluffend goed.. Overal waar ik ben kan ik streamen / bekijken wat ik wil.. Er zijn heus wel alternatieven, het is niet altijd nodig om al je content te kunnen zien, maar leuk is het wel
  • Ik denk dat de Razr exclusiever blijft dan de Galaxy Nexus en dat vind ik persoonlijk ook wel leuk
Tel daarbij een groot nadeel op van de Nexus Galaxy en dat is het ontbreken van een microSD-poort en klaar

Pagina: 1 2 3 ... 18 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True