Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• incomer
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21:27
Klein vraagje zit er een notification light op? zie het 1,2,3
Yes die zit erop =)
quote:
CLB schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:37:
Hij komt hier morgen binnen en waarom:
• Notificatie-LED in verschillende kleuren, I'm addicted
En een filmpje waar je hem ziet (aan de linkerkant schuin onder het motorola embleempje)

En als laatste staat er op de MotoDev website over de Razr:
NOTIFICATION LIGHT: Tricolor

Hoeveel kleuren die daadwerkelijk aan kan durf ik nog niet te zeggen.. Moet ik even WhatsApp / Handcent SMS voor installeren en het uitproberen =) M'n Milestone kon zodoende echt tig kleurtjes aan, altijd handig =)

EDIT: Heb er nu vier gezien.. Wit, geel, groen en rood..

[Voor 3% gewijzigd door CLB op 14-11-2011 16:06]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Th1x4nG
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 16:55
- Hoe valt de video-opname nu eigenlijk mee? Ik lees dat het best tegenvalt op 1080p, wat op zich wel te verwachten is in zo'n dunne telefoon, maar nergens schroeven ze het terug tot 720p of zo, is het enigszins bekijkbaar? Ik zou vooral filmpjes opnemen als ik ergens draai of zo, dus goed geluid primeert wel (dat zou snor zitten wordt er gezegd).

- Hoe zit dat met de community voor Motorola-toestellen? Momenteel vind ik nog niet veel op XDA forum, maar ik neem aan dat hier ook gewoon ICS vrij snel voor zal komen, zonder daarvoor op Motorola zelf te hoeven wachten?

- Batterijduur ben ik ook benieuwd naar, dat snel leeglopen is waarschijnlijk omwille van LTE in Amerika? Met de helft van de telefoon batterij zou je toch minstens een dag verwachten. :)

R5 2600, 32 GB, GTX 1070, PG279Q | 13" MBA 2013 | OnePlus 7 Pro 8/256 | DS215j + 20 TB

• incomer
Ik wou eerst voor de Galaxy Nexus gaan, maar deze ziet er toch wel heel chique uit, ben benieuwd.

@T1X4nG Community word waarschijnlijk beter als ze de bootloader open hebben. Volgens motorola zelf zijn de bootloaders geopend voor de europese versie, dus denk dat het vanzelf wel komt..
- Video-opnames heb ik nog niet op m'n laptopje bekeken, alleen op het Razr-scherm zelf, gewoon nice

- Heeft te maken met de bootloader, zoals 'incomer' ook al zegt

- Batterijduur kan ik nog niet echt goed bepalen, ziet er tot nu toe gewoon goed uit..
Reviews over de DROID Razr hebben het over een batterydrain inderdaad, wat ook inderdaad komt door LTE!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Th1x4nG
Het jeukt heel erg, grote kans dat ik hem vanavond bestel bij Coolblue zodat ik hem morgen in mijn handjes kan houden. Dit is toch net wat anders dan zo'n plastic Samsung.

Ik heb nu een Nokia E63, kom ook al een heel eind met een iPod Touch als er op de campus wifi is. Maar wanneer dat dan niet het geval is, voel ik me bijna gehandicapt, daarom gaat een smartphone ontzettend van pas komen...

[Voor 3% gewijzigd door Th1x4nG op 14-11-2011 13:23]

R5 2600, 32 GB, GTX 1070, PG279Q | 13" MBA 2013 | OnePlus 7 Pro 8/256 | DS215j + 20 TB

• jvvj
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16-05 10:02
quote:
Th1x4nG schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:23:
Het jeukt heel erg, grote kans dat ik hem vanavond bestel bij Coolblue zodat ik hem morgen in mijn handjes kan houden. Dit is toch net wat anders dan zo'n plastic Samsung.

Ik heb nu een Nokia E63, kom ook al een heel eind met een iPod Touch als er op de campus wifi is. Maar wanneer dat dan niet het geval is, voel ik me bijna gehandicapt, daarom gaat een smartphone ontzettend van pas komen...
offtopic:
bij belsimpel.nl is ie 40 euro goedkoper en hebben ze het ook over 24 uur levertijd

site

• Th1x4nG
Zij leveren niet naar België denk ik. Typhone wel maar dan zou ik moeten per overschrijving betalen, zijn we weer een week verder. Bovendien lees ik niets goeds over de afterservice.

Typhone is best imho.. Vrijdag besteld, 16 uur later geleverd, topservice, netjes, bekwaam, goedkoop.
Aftersales tsjaa dan heb je imho niet met Typhone van doen maar met Motorola, dat is nog wat lastiger =)
Kun je niet onder rembours bestellen en het naar Belgie laten verzenden dan? Anders via een Tweaker?

Naja ik ben over een uurtje of wat terug, hopelijk met micro-sim en dan gaan we is verder met het monteren
van het eerste 'boot-up' filmpje en kan ik misschien wat vragen beantwoorden als daar behoefte aan is!

• Th1x4nG
Rembours kan niet naar België, als ik hem neem doe ik het wel bij Coolblue, lees alleen maar goeie ervaringen en heb van vrienden ook al goeie ervaringen gehoord. Op die 50 euro steekt het dan ook niet meer. :p

Enkel nog uitmaken of ik die RAZR wil, ik ben al zoooo lang naar een telefoon aan het zoeken... ik wissel nu ook niet bepaald om de maand of zo dus hij mag wel dienen voor een tijdje. :)

• incomer
Hij is inmiddels al geroot, en ze zijn nu bezig met een recovery werkend te krijgen, zoals het er nu uitziet hebben ze nandroid backup werkend gekregen, en kunnen ze al zip files flashen. Backups terugzetten is nog niet getest..

Ik zou graag willen weten wat je van het scherm vind, lees verhalen op het web dat hij een groene waas over het scherm heeft..
Filmpjeeeeeee =) Eerste deel is van zaterdag, tweede deel is van zojuist:

En dan vanavond m'n micro-simkaart erin, Google-account instellen en verder gaan met installeren =)
Geheugen is een beetje weird en laat ik ook in het filmpje zien.. 16GB.. Maar 3,5GB voor apps en 8GB intern?
Voor de rest merken jullie het vast wel in het filmpje maar het scherm is echt heeeeeeel mooi, en ja ook met lage brightness getest en werkelijk waar geen groene waas of wat dan ook gemerkt, maar check daarvoor het filmpje!
Snelheid en dergelijke is goed en helaas was m'n batterij van m'n camera leeg voor meer footage. Had graag wat software willen laten zien, benchmarks willen draaien of wat (3D) games laten zien, dat volgt dus nog later =)

Ik zit wel te twijfelen om hem weer van de hand te doen, 4,3" vind ik gewoon erg groot.. maar te groot.. hmm..

[Voor 3% gewijzigd door CLB op 14-11-2011 18:53]

• incomer
Oke ik ben benieuwd naar het filmpje.. Denk dat ik hem vanavond dan maar ga bestellen, 4.3" is voor mij zeker niet te groot, heb ik nu ook al (HTC HD2 met android) en vind hem er echt veel beter uitzien dan de Galaxy Nexus..

• Texamicz
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20-03-2018
Ik vind dat Motorola dit keer goed zijn best heeft gedaan...

Mooi design, zeker met die kevlar achterkant etc. Lekker dun ook.

Maar..... Motorola? en updaten? Software? Ik heb nachtmerries gehoord over moto-blur.

Hoop dat Motorola nu met deze mobiel het tegendeel kan bewijzen door goede support te geven aan deze mobiel. Had niet verwacht dat ze hem ook in europa zouden releasen... blijkbaar wel :) En dat is mooi.
quote:
incomer schreef op maandag 14 november 2011 @ 18:26:
En vind hem er echt veel beter uitzien dan de Galaxy Nexus..
Heb ik uiteraard ook overwogen, maar een 4,65" scherm vind ik helemaal not done :)
Tevens kan het uiterlijk van de Galaxy Nexus me totaal niet bekoren, alleen de achterkant is mooi :+
Voordelen zijn dan gelijk Android 4.0 en Vanilla Android.. achja dat zal op deze Razr wel komen met de tijd.

HTC komt ook wel met mooie devices.. En als ze iets uitbrengen in de vorm van 4", design a la de Desire XL, Android 4.0 ICS en nog wat leuke features zou ik ook best voor zoiets kunnen gaan, maarja dat zie ik dan wel!

• incomer
Ik ga denk ik morgen maar eens langs een winkel, kijken of ze ergens een model hebben liggen om hem even in mijn handen te hebben..

Weet iemand toevallig waar ze hem al binnen hebben gekregen, scheelt me weer alle winkels af te lopen..

Over ICS ben ik ook zeker niet bang, nu ze al root hebben en een recovery hebben waarmee ze kunnen flashen komt hij waarschijnlijk redelijk snel na de release van de source code, wat volgens de geruchten op de dag is dat Galaxy Nexus uit komt(17 november)
Nagenoeg nergens denk, of de Coolblue-winkels moeten hem hebben, maar dat is dan ook je enige kans denk.

EDIT: Dat scherm is echt het mooiste wat ik ooit gezien heb :9~ Echt serieus niet normaal *O*

[Voor 33% gewijzigd door CLB op 14-11-2011 20:10]

• MooDyBLueS
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 04-06 15:58
Goed, hierbij mijn indrukken en conclusie van de Motorola RAZR. Afgelopen zaterdag binnengekregen en die dag gelijk ermee aan de slag gegaan. Wellicht ga ik er nog een productreview van maken, maar dat vind ik alleen de moeite waard als ik er iets heel nets van maak. ;)

Mijn huidige/vorige telefoon is een iPhone 3GS 16GB wit. Aangezien ik mijn abonnement sinds 15 mei 2011 mocht verlengen (liep 15 augustus af), heb ik op de iPhone 4 opvolger gewacht. Die kwam dusdanig laat en viel op papier tegen ten opzichte van de iPhone 4, dat ik Android ook maar serieus ben gaan overwegen.

Daarbij heb ik onderzoek gedaan naar de op dat moment op de markt zijnde toestellen en daarbij had ik bij ieder toestel wel iets te zeuren. Om mijn keuze af te bakenen, had ik een aantal eisen:
1. goede beeldkwaliteit (vergelijkbaar met iPhone 4)
2. degelijke bouwkwaliteit (gevoel)
3. mooi design (zeer persoonlijk)
4. schermformaat 3.5" tot 4.3"
5. dual-core processor of vergelijkbare real-life performance

Per telefoon ben ik deze punten na gaan lopen. Zaken die ik minder belangrijk vond waren o.a. gewicht, exacte afmetingen (al viel alles boven de 4.3" af en wou ik ook niet kleiner dan de iPhone). Hieronder zal ik opsommen welke punten ik voor elk (top)model van elke fabrikant van toepassing vind.

Sony Ericsson Xperia Arc (S) - 2, 3, 4
Samsung Galaxy S II - 1, 3, 4, 5
LG Optimus 2X Speed - 2, 4, 5
HTC Sensation - 2, 4, 5

Zoals jullie kunnen zien, vielen ze geen van allen volledig onder mijn eisen. De Galaxy S II kwam het meest in de buurt, maar een collega van mij heeft dit toestel en ik vind het het meest plastic toestel wat ik ooit in mijn handen heb gehad, niks uitgezonderd, zelfs niet de oudere Nokia dumbphones. De beeldkwaliteit vond ik erg goed, misschien wel beter dan de iPhone 4, al zijn de kleuren ietwat saturated. Het enige wat ik ook steeds in mijn achterhoofd hield is de relatief lage resolutie ten opzichte van vrijwel alle andere smartphones uit de top-range.

De andere toestellen voldeden nog minder aan mijn eisen, dus die vielen sowieso af. Toen kwamen de Samsung/Google Nexus Prime, de Samsung Galaxy Note en de Motorola RAZR. De Nexus en Note vielen sowieso af omwille van het enorme formaat (4.65" en 5.3") en de Note ook vanwege de hoogstwaarschijnlijk vergelijkbare bouwkwaliteit met de S II, al heb ik deze beide toestellen nog nooit in mijn handen gehad. Het formaat was sowieso te groot, dus bouwkwaliteit was ook niet meer belangrijk.

Motorola's RAZR dan. Op papier een telefoon zonder concessies: gorilla glass, 4.3" scherm van het Super AMOLED type met een hogere resolutie dan de Samsung Galaxy S II, aluminium en kevlar constructie en verder eigenlijk zeer vergelijkbaar met de S II. Een winnaar dus, volgens mij. Toen hoorde ik nog van een vriend dat hij waarschijnlijk niet naar Nederland zou komen (bummer) en begon ik naar de iPhone 4S te kijken. Maar ja, 229 bijbetalen bij een 2-jarig abonnement vond ik toch wel erg veel vergeleken met de 99 die ik 2 jaar eerder voor de iPhone 3GS heb neergelegd. En dan nog geeneens een geheugenupgrade, dat zou nog 100 euro meer kosten.

Tot ik de RAZR bij Smartphoneshop.nl ineens op voorraad zag. Mijn geluk kon niet op, heb die vriend van me gelijk op de hoogte gebracht en wij allebei gelijk het toestel besteld, want... slechts 94 euro bijbetalen.

Zaterdag kreeg ik hem zoals gezegd binnen en eerste indruk was: oeps, toch wel iets groter (lees: breder) dan verwacht. Scheelt best wel wat met de S II. Maar... dat vond ik op zich niet erg. Het was ook een flink groter scherm dan de iPhone's en verder was het belachelijk goed wat ik te zien kreeg. Bizar dun, bijna de helft van mijn iPhone 3GS en zelfs naast de iPhone 4 van mijn vrouw leek het wel een mes zo dun. Wat me ook gelijk opviel is de bijna absurd goede bouwkwaliteit. Ik durf wel te zeggen dat het in mijn ogen het best gebouwde smartphone toestel ooit is. Sure, de iPhone 4(S) hebben ook een degelijke bouw en zeer mooi design, maar ja... dat is makkelijk met glas en aluminium. Dat glas is tevens ook best kwetsbaar en ik zou hem dan ook nooit durven laten vallen en dus een hoesje ter bescherming gebruiken. De RAZR geeft je echt het gevoel het toestel van 2 meter hoogte te kunnen laten vallen, waarschijnlijk ook niet met een positieve uitkomst, maar het voelt tenminste wel zo aan.

Zelf vind ik het design ook het op één na mooiste van een smartphone, op de iPhone 4(S) na. Maar ja, die is ook bijna 150 euro duurder. Vervolgens was het tijd om het scherm aan te zetten... de rode kleur spatte er gelijk af en eenmaal opgestart, wat ik best snel vond, heb ik de initiële set-up doorgelopen. Ik kreeg geen micro-sim meegeleverd, dus heb ik maar even puur op Wi-Fi verbonden. Wat me vrij snel opviel en ik ook in reviews gelezen had, was de groene waas die er over het scherm lag. Dat had ik ook pas gelezen nadat ik het toestel besteld had, maar las wel dat het alleen bij lagere helderheid zou zijn.

Al goed, ik maar even testen door de helderheid op het allerhoogst te zetten en met de iPhone 4 en 3GS ernaast identieke websites en foto's van websites als Interfacelift.com en 500px.com te bekijken. Het viel mij gelijk op dat er niet alleen een dikke groene waas over het gehele beeld lag, maar dat het scherm zelfs op volle helderheid nog minder vel/helder was dan de iPhone's op 2/3 tot 3/4 helderheid. Ik heb dan ook maar eenmalig de moeite genomen om de iPhone 4 op volle helderheid te zetten, maar dat verschil werd zo extreem, dat ik dat weer terug heb gezet. Circa op halve helderheid had de iPhone 4 dezelfde helderheid als de RAZR voluit. Vanaf dat punt dan maar verder vergelijken.

Foto's waren flink gesatureerd, maar dat was nog niet het ergste, de kleuren klopte gewoon niet. Schaduwdetails vielen gewoon weg in de donkere gebieden. Misschien is die iets van AMOLED, maar het doet geen recht aan veel van de foto's op eerder genoemde websites. Ter info: ik heb dezelfde foto ook steeds op mijn gekalibreerde iMac met IPS scherm getoond om te vergelijken hoe het er echt uit moet zien. Puur op kleuren gebaseerd kwam ik tot de volgende conclusie:
1. iPhone 4 - redelijk in de buurt van de iMac
2. iPhone 3GS - flets, maar wel vrij nauwkeurig nog
3. RAZR - kleuren kloppen gewoon niet, veel kleuren zijn veel teveel aanwezig, waardoor de donkerste en lichtste gedeeltes geclipped worden

Daar kon ik me echter nog wel overheen zetten, het is immers maar een telefoon. Dan het volgende: tekst. Websites zoals tweakers.net, nu.nl en apple.com (vergeef me) vergeleken op alle drie de telefoons. Daarbij viel mij op dat medium tekst die op de iPhone 3GS net niet meer te lezen was (320x240 resolutie) op beide andere toestellen prima te lezen was. Dan echter de kleinste tekst: op de iPhone 3GS is het vaak niet eens als tekst te herkennen (al weet je dat natuurlijk wel), maar... de RAZR was nauwelijks tot niet leesbaar terwijl het op de iPhone 4 prima leesbaar was. Ok, weliswaar op 15-20cm afstand, maar toch geeft het een goed idee van de scherpte die er in het scherm zit.

Het zette me echter wel aan het denken: iPhone 4 is 960x640 pixels en RAZR is 960x540 pixels. Simpelweg 100 pixels minder in de breedte, maar dat ligt aan aspect ratio. Het RAZR scherm is naar verhouding smaller dan die van de iPhone 4.
Toch vond ik het vreemd dat ik dezelfde tekst op een groter scherm minder goed tot niet kon lezen, waar dat bij de iPhone 4 geen probleem was. Heel bevreemdend. Nu is een groter scherm niet per definitie beter, maar een zo gelijkwaardige resolutie zou absoluut niks uit mogen maken qua tekstscherpte en leesbaarheid. Je zou bij de RAZR vanwege het grotere schermformaat hoogstens eerder de pixels kunnen onderscheiden op korte afstand, wat ook zo is.

Weg uit de browser dan en maar even in de interface rondkijken die belachelijk snel reageert, wat overigens ook voor de browser zelf geldt. De iPhone 4 kon de RAZR gewoon niet bijbenen over Wi-Fi, bizar hoeveel dat scheelt. Zelfs op Apple.com. :9
Daarbij (in de interface) viel het me op dat de tekst onder iconen en ook de iconen zelf gewoon niet retescherp overkomen. Bij nadere inspectie (lees: op korte afstand) kon ik gewoon zien dat de witte pixels onderbroken worden. Dat is zelfs bij de iPhone 3GS niet het geval. Ik denk dat ik het het beste kan omschrijven als korreligheid voor de RAZR en wazigheid voor de 3GS. Korreligheid omdat de pixels onderbroken worden, wazigheid omdat er niet veel pixels zijn, maar de pixels die er zijn, zijn vrij groot (naar verhouding).

Na wat onderzoek op internet ben ik er zodoende achtergekomen dat dit te wijten is aan het PenTile display, wat ik nog niet eerder in het echt gezien had. Nogmaals: de Galaxy S II had ik wel in het echt gezien en daar had ik dit probleem niet bij. Ok, ik vond dat het wel wat scherper zou mogen, maar dat lag puur aan de 800x480 resolutie op 4.3" ten opzichte van de 960x640 op 3.5" bij de iPhone 4. Maar korrelig was/is het niet op een Galaxy S II en de groene waas is ook nergens te bekennen.

Kortom: door dit ene op papier kleine verschil is in mijn ogen een briljant toestel compleet verknald. Ja, het is en blijft een telefoon en je moet ook niet teveel eisen van beeldkwaliteit, maar door de PenTile RGBG lay-out van de pixels (en misschien een andere reden) zijn er meerdere problemen opgedoken die in mijn ogen niet in een high-end toestel thuis horen. Het is naar mijn mening ook ongelooflijk dat Motorola dit accepteert. De rest van het toestel is namelijk zo subliem, dat het in mijn ogen een killer-smartphone zou zijn geweest, ware het niet dat dit voor mij echt alles verpest.

Ik ben dan ook dusdanig teleurgesteld en het wachten zat, dat ik een omruiling heb aangevraagd bij de winkel die gelukkig 14 dagen op zicht aanbied, en voor de iPhone 4S ga. Erg jammer, want ik wou graag Android proberen en was ook erg tevreden met de interface, de snelheid (absurd snel) en alles wat erbij kwam kijken. Ik keek zelfs al uit naar het geweldigde ICS. Het mocht helaas niet zo zijn. Ik heb zelfs nog overwogen om de telefoon toch te proberen, maar met name de groene waas is mij een doorn in het oog en waarschijnlijk zou ik er spijt van krijgen als ik genoegen neem met deze tekortkomingen.

• Tipzey
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15-05-2012
Hey CLB ik heb je filmpje gezien, ziet er goed uit! Ik ben alleen bang door al die verhaaltjes en wat ik zag bij jou op het filmpje dat het scherm toch wel groen uitslaat. Word het scherm nou alleen maar groen als je hem echt op de allerlaagste helderheid zet? Dat die dus bij 20% helderheid setting niet groen uitvalt? Ik sta op het punt deze telefoon te bestellen maar dat is nog mijn enige twijfelpuntje eigenlijk.

• MooDyBLueS
quote:
Tipzey schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:37:
Hey CLB ik heb je filmpje gezien, ziet er goed uit! Ik ben alleen bang door al die verhaaltjes en wat ik zag bij jou op het filmpje dat het scherm toch wel groen uitslaat. Word het scherm nou alleen maar groen als je hem echt op de allerlaagste helderheid zet? Dat die dus bij 20% helderheid setting niet groen uitvalt? Ik sta op het punt deze telefoon te bestellen maar dat is nog mijn enige twijfelpuntje eigenlijk.
Ik wil niet alleen slechte verhalen brengen, maar het ligt eraan hoe kritisch je bent. Mijn ervaring is dat het met lagere helderheid inderdaad beter zichtbaar is (groener), maar op de allerhoogste helderheid is er nog steeds een groot verschil met de iPhone 3GS, 4 en (puur ter vergelijk) ook een iMac.

Het groen is duidelijk aanwezig, hoe je het ook wendt of keert. Zie ook mijn zeer lange post hierboven. :$

• Krubdub
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13-09-2015
@MoodyBlues: Heb j eniet gewoon een brakke uitvoering? Ik hoor CLB nergens over wat het scherm betreft. Ja, over goren op low-brightness, maar is dat zo vaak aanwezig dan?

Ben zelf ook nogal een "pietje-precies" (en heb ook een iMac) maar wil toch echt deze Moto wel hebben... zou heel jammer zijn als ik een jaar lang tegen dat scherm aan moet kijken. Maar als het me echt stoort ruil ik hem voor de Samsung Nexus.

iPhone wordt het zeker niet!

• Krubdub
Heeft iemand een idee of dat Motocast werkt in Nederland? Daarmee heb je toch een soort cloud oplossing voor je foto's etc.?

• Tipzey
Hey MooDyBLueS,

Ik heb net je verhaal gelezen en dat deed me toch wel even schrikken. Toch wil ik hem wel heel graag hebben dus denk ik dat ik hem maar bestel en zelf ga uittesten en als het me ook zo stoort dan ruil ik hem gewoon om.

@Krubdub zo denk ik er ook over ik hoop dat MooDyBLeuS gewoon een slechte uitvoering heeft gehad >:)

• Krubdub
Hoop het niet voor Moody, hoop het wel voor ons allen die hem wel willen. Moody, waarom ruil je hem niet eerst om? Zoals ik zie in CLB zijn film blijft ie echt top (ook als hij op OK klikt...LoL)!

Kan niet wachten!!! Desire wordt morgen opgehaald, bel nu met een Motorola V60i (was mijn vorige Moto-liefde) die amper blijft werken vanwege de batterij, en als die Razr komt vlieg ik naar de Telfort boer om een micro-sim te halen!

• lowlow
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 29-02 10:30
Zonet besteld op typhone! Er zijn altijd nare ervaringen maar ik ben gewoon overtuigd dat het een super toestel is, veel meer positiefs gelezen.
Blijkt dat (enige minpuntje?) je 't inderdaad niet op minimale brightness moet zetten, maarja zo gaat het altijd in reviews, alles wordt in z'n extremen getest.
Ik heb nog anderhalf jaar een desire gehad, daar spraken ze ook van een rozig scherm, ikzelf heb dat nooit ervaren, alleen dat het een super toestel is/was; En ik heb nooit m'n brightness op 0.0% gezet, altijd minimaal 20% ofzo, of automatisch.

Voor de updates, oa naar ICS daar heb ik toch wel alle vertrouwen in. Is zelfs bevestigd door Moto UK op hun facebook pagina. Dat kunnen ze gewoon niet maken. In de UK wordt het ook een zeer populair toestel dus Europa kunnen ze niet links laten liggen.
Daarenboven heb ik de indruk dat het overal een verkoopsucces wordt en terecht!

@CLB, goed filmpje, moet niet langer zijn hoor, looks gooood. Thx.

• irencus
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16-05 07:17
CLB wat vind je van het scherm vergeleken met je oude motorola milestone?

Hier nog een filmpje van iemand die het scherm goed test vs Optimus X2.

YouTube: Motorola Droid Razr and LG Optimus 2X screen comparison
quote:
MooDyBLueS schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:36:
Zaterdag kreeg ik hem zoals gezegd binnen en eerste indruk was: oeps, toch wel iets groter (lees: breder) dan verwacht. Scheelt best wel wat met de S II. Maar... dat vond ik op zich niet erg. Het was ook een flink groter scherm dan de iPhone's en verder was het belachelijk goed wat ik te zien kreeg. Bizar dun, bijna de helft van mijn iPhone 3GS en zelfs naast de iPhone 4 van mijn vrouw leek het wel een mes zo dun. Wat me ook gelijk opviel is de bijna absurd goede bouwkwaliteit. Ik durf wel te zeggen dat het in mijn ogen het best gebouwde smartphone toestel ooit is. De RAZR geeft je echt het gevoel het toestel van 2 meter hoogte te kunnen laten vallen, waarschijnlijk ook niet met een positieve uitkomst, maar het voelt tenminste wel zo aan.
I agree :P
quote:
Vervolgens was het tijd om het scherm aan te zetten... de rode kleur spatte er gelijk af en eenmaal opgestart, wat ik best snel vond, heb ik de initiële set-up doorgelopen.
Motorola's dualcore logo'tje inderdaad... en ook gesettuped...
quote:
Wat me vrij snel opviel en ik ook in reviews gelezen had, was de groene waas die er over het scherm lag. Dat had ik ook pas gelezen nadat ik het toestel besteld had, maar las wel dat het alleen bij lagere helderheid zou zijn.
Hier dus niet eigenlijk.. Check m'n film... Of vind jij dat 'groen' ?
quote:
Circa op halve helderheid had de iPhone 4 dezelfde helderheid als de RAZR voluit.
Staat ook in verschillende reviews, het aantal nits is niet al te hoog
quote:
Foto's waren flink gesatureerd, maar dat was nog niet het ergste, de kleuren klopte gewoon niet. Schaduwdetails vielen gewoon weg in de donkere gebieden. Misschien is die iets van AMOLED, maar het doet geen recht aan veel van de foto's op eerder genoemde websites.
Heb je voorbeelden van foto's? Die kan ik er dan even op zetten en bekijken, testen, fotograferen, filmen..
quote:
Toch vond ik het vreemd dat ik dezelfde tekst op een groter scherm minder goed tot niet kon lezen
Noem is een website'je als je wil..
quote:
Daarbij (in de interface) viel het me op dat de tekst onder iconen en ook de iconen zelf gewoon niet retescherp overkomen. Bij nadere inspectie (lees: op korte afstand) kon ik gewoon zien dat de witte pixels onderbroken worden.
Dat zie ik ook en dat heeft dus te maken met de pentile matrix van het scherm..
Maar uhm.. dan moet ik echt op 5 cm van m'n scherm zitten, uhm wanneer doe je dat?
quote:
Ik heb zelfs nog overwogen om de telefoon toch te proberen, maar met name de groene waas is mij een doorn in het oog en waarschijnlijk zou ik er spijt van krijgen als ik genoegen neem met deze tekortkomingen.
En waar vind jij deze groene waas dan te zien? Browser, websites, foto's, bepaalde applicaties?
quote:
Tipzey schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:37:
In het filmpje slaat het groen uit, dat zeg ik ook, als ik op 'ok' druk is het weg, foetsie, nergens te zien (imho)
quote:
MooDyBLueS schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:44:
maar op de allerhoogste helderheid is er nog steeds een groot verschil met de iPhone 3GS, 4
En als je die niet beide naast elkaar legt merk je er niks van =)
quote:
Het groen is duidelijk aanwezig, hoe je het ook wendt of keert. Zie ook mijn zeer lange post hierboven. :$
Hmm ja lastig natuurlijk, naar mijn mening is het niet duidelijk aanwezig, zie ook m'n lange filmpje hierboven :9
quote:
Krubdub schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:46:
Ik hoor CLB nergens over wat het scherm betreft. Ja, over groenn op low-brightness
Wat dus ook niet zo is, want als ik op 'ok' druk en de brightness dus op z'n laagst staat is het weg =)
quote:
Krubdub schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:49:
Heeft iemand een idee of dat Motocast werkt in Nederland?
Volgens mij wel hoor, zal ik morgen is accountje voor aanmaken =)
quote:
lowlow schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:03:
@CLB, goed filmpje, moet niet langer zijn hoor, looks gooood. Thx.
Your welcome =) Ik wil morgen nog een filmpje schieten met m'n gecustomizede Razr..
Andere launcher, betere widgets, instellingen allemaal nagelopen, wat filmpjes, wat games..

Zitten bijvoorbeeld ook standaard +/- 15 bookmarks bij, waarvan er 10 zo makkelijk te verwijderen zijn, maar 5 gelockte bookmarks. DIt heb ik bijvoorbeeld weer opgelost met een applicatie om ze zo wel te verwijderen enzo.
quote:
irencus schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:09:
CLB wat vind je van het scherm vergeleken met je oude motorola milestone?
Stukkkkk groter :P Maar ik weet nog dat ik erg verbaasd was over dat 3,7" scherm met 854x480 pixels:
quote:
Het display van de Motorola Milestone is er eentje van 3,7" met een resolutie van 854x480 pixels en geeft ondersteuning aan 16 miljoen kleuren. Deze drie aspecten maken het tot een scherm waar je u tegen zegt. De resolutie is zo onwijs hoog dat alles erg scherp te zien is. De icoontjes in de menu'tjes, tekst op websites, websites zelf zijn allemaal erg fijn en goed te zien. Ook foto's en filmpjes (uiteraard met de goede instellingen en dergelijke zie, Films converteren voor je Android device zijn echt prachtig om te zien en daadwerkelijk om te kwijlen. Ook het contrast is voor een mobiel apparaat goed te noemen. Je ziet duidelijke contrasten in kleur / grijstinten. Zwart is echt zwart, wit is echt wit en voor de rest is daar niks op aan te merken.
Dit wordt wel overtroffen door de Razr imho en dat komt dan wel door het Super Amoled scherm, wat gelukkig niet zo oversaturated is zoals bij (veel) Samsungs.. Ik heb ook een ZTE Blade met OLED-scherm, wat ik ook mooi vind en niet te. Deze Razr is ook niet te, de grootte is mooi icm de resolutie, ja gewoon machtig mooi!

• Tipzey
ow ik had ook nog een vraagje is de telefoon simlocked? of is dit een domme vraag :$
Dat ligt eraan waar je hem vandaan haalt, alle huidige aanbieders, bieden hem simlockvrij aan =)

• Th1x4nG
Op jouw filmpje zie je nog wel goed de groene waas, maar als je dan bv hier gaat kijken, is alles normaal:
YouTube: Motorola Droid Razr and LG Optimus 2X screen comparison
Lijkt me dus een beetje een kwestie van geluk hebben. Zou natuurlijk sowieso niet mogen dat er slechtere en betere panelen zijn...

Ik heb hem ook besteld, zou hem morgenochtend in huis moeten hebben :) Ben héél benieuwd, ik breng verslag uit!

[Voor 15% gewijzigd door Th1x4nG op 14-11-2011 23:17]

Hmm het zal aan mij liggen maar ik zie niks van groene waas..

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 02-06 16:29
Toch zit ik nog steeds over dit toestel te twijfelen. Mijn (5") Dell Streak is inmiddels kapot aan het gaan, maar ik ben wel gruwelijk gewend geraakt aan het grote scherm. Nu ben ik bang dat ik het relatief grote scherm ga liggen. Als ik echter gebruik maak van mijn vader zijn HTC HD2 (ook 4.3") dan heb ik niet echt een claustrofobisch gevoel, dit heb ik overigens wel op de Galaxy S van mijn vriendin...

Lastig, lastig. Kunnen mensen (bijv. CLB) eens toelichten, of ze het gevoel wat ik beschrijf herkennen en hoe dit dan voelt? Anders wordt het eventueel toch een tablet meenemen.. Die heb ik inmiddels ook al 3 :X.

• Th1x4nG
quote:
CLB schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:24:
Sorry, heb nu pas het filmpje uitgekeken, je ziet het inderdaad totaal niet nadat je op 'ok' drukt. Slapen wordt moeilijk vannacht. :9

Waarom laat je trouwens dat plasticje nog steeds op het scherm zitten?

[Voor 17% gewijzigd door Th1x4nG op 15-11-2011 00:16]

• 3dmaster
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 02-06 15:34
Lijkt wel alsof Motorola 2 verschillende fabrikanten gebruikt voor de schermen. In sommige filmpjes (en foto's) is het scherm inderdaad erg groen. Maar in andere filmpjes totaal niet. Zeer merkwaardig.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

quote:
Th1x4nG schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 00:10:
Sorry, heb nu pas het filmpje uitgekeken, je ziet het inderdaad totaal niet nadat je op 'ok' drukt.
Told ya :)
quote:
Slapen wordt moeilijk vannacht. :9
Hier ook, lekker aan het customizen hier! En alles instellen! Apparaat is snel zeg, echt ongehoord!
quote:
Waarom laat je trouwens dat plasticje nog steeds op het scherm zitten?
Omdat het in mijn ervaring binnen en paar dagen geen printje meer bevat, die is er dan afgesleten..
En dan heb ik nog even een soort screenprotector en als laatste en eventuele doorverkoop ook nog :)

• catt4u
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 30-11-2019
quote:
CLB schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:24:
Maar er is wel degelijk een probleem met het scherm terwijl ze bij Motorola hebben laten zien dat het ook goed kan zijn ;)
Dat artikel ken ik, maar zie jij het in mijn geschoten filmpje ook?

• MooDyBLueS
quote:
catt4u schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 01:06:
[...]

Maar er is wel degelijk een probleem met het scherm terwijl ze bij Motorola hebben laten zien dat het ook goed kan zijn ;)
Voila! Ik wou net gaan reageren op CLB, maar dit artikel is exact wat ik heb meegemaakt met mijn RAZR. Ik was zo teleurgesteld en wou het toestel zo snel mogelijk retourneren dat ik niet de tijd heb genomen om foto's te nemen.

Maar je ziet duidelijk de groene waas op bovenstaande website, exact zoals ik het ook zag. Bekijk de tekst ook maar eens. De iPhone 4 is de enige waarop je de allerkleinste tekst kan lezen. En dit is echt geen troll reactie van mij, want voor de rest is de RAZR het beste toestel wat ik ooit in mijn handen heb gehad, maar dat dergelijke kleine tekst op een 3.5" scherm beter te lezen is dan op een 4.3" scherm met nagenoeg dezelfde resolutie, is toch bevreemdend. En dat is voor mij in dit geval de meerprijs waard om te betalen. Verder zit ik namelijk echt niet aan iOS of Android vast. Sterker nog, ik wou juist Android voor de verandering.

CLB, om nog terug te komen op jouw reactie dat je de onderbroken pixels alleen op 5cm afstand ziet: dat klopt. Wat echter wel zo is, is dat je een groot verschil in scherpte en vloeiendheid van de tekst ziet tussen een RAZR en een iPhone 4. Dat zie je ook op armlengte afstand. ;)

Verder vind ik het ook echt erg jammer en ik hoop dat er genoeg goede schermen in omloop zijn, zoals die van CLB. Ik moet eerlijk zeggen dat de video, ook al is het in 1080p opgenomen, kan vertekenen. Het rode dual-core logo op het begin en de wallpaper na set-up komt op mijn gekalibreerde iMac namelijk als oranje/rood over en niet als dieprood, zoals ik het van mijn eigen RAZR heb gezien. Het is daarom ook moeilijk om puur op zo'n video te beoordelen, want je bent afhankelijk van de videocamera en de monitor waar je naar kijkt. Als die beide een afwijking hebben, dan kan het behoorlijk anders zijn dan de realiteit. Echter, ik geloof CLB op zijn woord als hij zegt dat hij geen groene waas heeft en zo ziet het er in de video ook niet naar uit.

• Th1x4nG
Ik ben voor de verandering al wakker om hopelijk nog voor de les van 14u het pakketje te ontvangen. Doet wel ontzettend pijn met <6 uur slaap. Hurry up, postbode. :*)

productreview: Motorola Razr XT910 Zwart review door CLB

En dan ook hier een kleine sum-up van ervaringen, truc'jes en eigenaardigheden van de Razr..

Ik heb deze Androiddevice aangeschaft omdat:
  • Design vind ik heel chique, mooi en afgewerkt
  • Kevlar / stalen body, Gorilla Glass en spatwaterdicht
  • Hardwarecombi van CPU, GPU, RAM en ROM
  • 8MP fotocamera en 1080P filmmogelijkheden
  • Geoptimaliseerde software voor accuverbruik
  • HDMI-output en geen vaag MHL of PDMI iets
  • Update naar Android Ice Cream Sandwich
  • Super Amoled scherm... wel erg benieuwd naar
  • 4,3'' scherm wat echt de max voor mij is qua grootte
  • Merkaffiniteit met Motorola, wat ik een mooi merk vind
  • Out of the box Swype-invoer en Swype-licentie
  • MotoCast software, waarbij je allerlei media kunt streamen
  • Blijft denk erg exclusieve phone in telefoonland
Hardware-specificaties:
- Android 2.3.5 en beloofde update naar Android 4.0
- Dualcore Texas Instruments OMAP 4430 1,2GHz
- 1GB RAM en 16GB opslaggeheugen
- 4,3" scherm met 960x540 Super Amoled scherm
- 8MP camera met 1080P filmmogelijkheden
- 1,3MP frontcamera om te videobellen
- BlueTooth, WiFi, DNLA, MotoCast

Bijzonderheden:
- Gebruik gemaakt van staal en kevlar in de body
- Scherm bevat een laag Corning Gorilla Glass
- Spatwaterdicht, stofvrij en bestand tegen kogels (ja echt :+ )
- Slechts 7,1mm dun, dunste in telefoonland
- 130x68x7,1mm dik en 127 gram
- Kompas, HDMI-output, notificatie-led

Belangrijke linkjes:
- Handleiding van de Droid Razr
- Pricewatch: Motorola Razr
- Tweakers.net topic: Motorola Razr
- Tweakers.net topic: Android Software en Discussie

Inhoudsopgave:
  • Inhoud van de doos
  • Aansluitingen en eerste indrukken
  • De eerste boot-up
  • Scherm
  • Geheugen
  • Androidversie
  • Belkwaliteit
  • Motocast
  • Muziek en video
  • Webbrowsing
  • GPS (Global Positioning System)
  • Camera
  • Benchmarks
  • Accuduur
  • Onscreen keyboard
  • Bootloader
  • Conclusie
Wat er nog bijkomt:
  • Nog wat met de camera spelen en eventueel nog wat foto's erbij
  • Rootacces / custrom ROMs / recovery en al die Tweakerwaardige shizzle

Inhoud van de doos
- De inhoud van de doos is vrij standaard voor Motorola en bij m'n Milestone kreeg ik precies het zelfde. De inhoud bestaat uit wat handleidingen, garantieformuliertjes, USB-kabel, USB-oplader voor in het stopcontact, cheapass headsetje en een telefoon. Geen CD met drivers gehad.. Ansich beetje gek maar alles staat vast wel online en alles is tegenwoordig plug and play... Maar Motorolasoftware wat ik wel bij m'n Milestone kreeg wordt hier dus niet bijgeleverd, ook wel online te vinden, maar toch geen CD =p

Aansluitingen en eerste indrukken
-Als we een rondje om het toestel maken, zien we dat het toestel echt dun is.. Aan de bovenkant zit een verdikking omdat daar verschillende aansluitingen nodig zijn, zoals micro-USB, micro-HDMI en de headsetjack. Het gedeelte daar is daar om en nabij 10mm dik. De rest van de telefoon is zo'n 7mm dik. Persoonlijk ben ik nooit van dun, want dun is breekbaar imho, maar dat ligt toch echt aan de gebruikte materialen. Samsungs kunnen mij niet bekoren door hun plastic uiterlijk (en ja ik weet dat het sterk is) maar dit is toch wel een geheel andere klasse. Met een chassis van aluminium en kevlar in de body is deze Razr toch echt goed afgewerkt. Met Gorilla Glass op de voorkant noem ik nog een groot pluspunt!

Het gewicht ligt met gebruik van deze materialen op 127 gram, zo'n 40 gram minder dan de Milestone.
Aan de rechterzijkant zit boven aan de powerbutton en daaronder zit een volumerocker voor vol + en -
De onderkant van de Razr bevat geen aansluitingen. Aan de linkerkant aan de onderkant van zit een verborgen klepje, wat open moet, zodat daar de micro-SD en micro-simkaart kunnen worden geplaatst.. Voor de rest is deze kant ook vrij van aansluitingen. De verdere afwerking van de device is subliem.. Goed gekozen materialen, alles sluit naadloos op elkaar aan, de aansluitingen liggen ietwat verzonken. De twee microfoons en de luidsprekers zijn goed in het toestel geintegreerd en de paar zilveren elementen (motorola embleem op de voorkant, powerbutton op de rechterzijkant) geven hem nog een extra chique teintje wat wel zo leuk is. Wat foto'tjes van deze aansluitingen aan alle kanten...

Ook zit er een notificatieled in het toestel voor gemiste oproepen, smsjes, emails, whatsappberichten, Wordfeudberichten enzovoort enzovoort.. Er wordt gezegd dat het een driekleuren ledje is, maar ik heb nu al tig kleuren gezien.. getest met 'Led Color Tester' en heb gezien: wit, geel, blauw, cyaan, wit, roze, paars, rood en groen.. Dus dat is gewoon wel heel goed geregeld! Ik zoek nog wel een camera-flash applicatie, zodat ik een zaklampje heb.. En dan het scherm, dat is een 4,3" Super Amoled scherm met 'Advanced' technologie.. Wat dat inhoud, weet alleen Motorola en ik zeg 'marketing'. Doesn't matter, het scherm ziet er gewoon goed uit, ik heb geen last van groene waas (zie verderop in de review in de 'scherm' sectie) en de eerste indrukken zijn gewoon heel goed. Qua grootte is het even wennen en in vergelijking met andere (Android)telefoons is die redelijk aan de maat, maar door de dikte (ik kan beter spreken over 'dunte') van het apparaat is dat geen enkele no-go om hem niet in je zak te kunnen doen.

De eerste boot-up

- Eerste keer de powerbutton indrukken resulteert in een opstartende Razr met een 'dual core technology' logo'tje wat echt, echt rood is.. Niet te oversaturated, maar wel duidelijk dat het een Super Amoled scherm betreft. Daarna krijg je enkele vragen, over taal, instellingen, WiFi netwerk. Tevens kun je verschillende accounts aanmaken.. Accounts voor Gmail, Email, Hotmail, Linkedin, FaceBook, MotoCast en noem het maar op.. Als je echt social media horny bent, kun je alleen maar blij zijn met al deze zut =p

Scherm
- Het scherm is dan het eerste wat je ziet als de set-up is doorlopen en je ziet goed dat het een Super Amoled scherm is! Goed in de vorm van 'de kleuren spatten van het scherm af' maar zijn niet zo oversaturated als ik persoonlijk vind bij de verschillende Samsungtoestellen. Natuurlijk is dit ook een kwestie van de brightness instellen.. In de eerste reviews die uitkomen van de Razr wordt gepraat over een 'groene wass' die te zien is op het scherm, helemaal bij lage brightness... Persoonlijk heb ik daar geen last van.. Of dat ligt aan mijzelf, aan mijn toestel, aan het feit dat ik brildragend ben of ik misschien geen groen zie? Geen idee.. Voor mij is het scherm van 4,3" met zijn qHD resolutie een verwelkoming en weer een stap beter dan het scherm wat ik had in mijn Motorola Milestone en in mijn ZTE Blade (wat een OLED-versie is) dus hulde voor Motorola. Dat het een PenTile matrix heeft, stoort mij persoonlijk niet.. Uiteraard zijn er nog betere schermen met een betere pixel- layout, hogere resolutie, wat echt heus nog wel een stukje smoother zal zijn, maar dat is de next step en dit scherm voldoet voor mij prima!
In de reviews die te vinden zijn over dit toestel wordt er soms gesproken over een groene waas die over het beeldscherm ligt.. En dan vooral op lage brightness van het scherm. Persoonlijk heb ik daar geen last van, zoals ook te zien is in bovenstaand en onderstaand filmpje. Zelfs op 10% geeft mijn beeldscherm nog wit aan als wit en is er geen groene waas te zien. In het Motorola Razr topic was er een andere user die dit wel weer ervaarde dus ja het is een hekel punt.. Helaas heeft diegene zijn Razr alweer teruggestuurd, anders hadden we kunnen vergelijken of kunnen kijken of hij er misschien een ander type scherm in had zitten. Mijn scherm heeft als typenummer: 6.5.1-73_SPU-9 (volgens mij)
Andere Razr-users melden dat ze geen groene waas hebben bij hun Razr, ook niet bij lage helderheid.

Geheugen
- Ik ben daarna even snel de instellingen ingedoken om te kijken hoeveel geheugen ik vrij had.. Standaard komt de Razr met 16GB intern geheugen en tot mij verbazing bleek dat er 3,66GB vrij was voor het installeren van games / applicaties en 'slechts' 8GB werd gezien als 'media storage' Als ik dat bij elkaar op tel kom ik nog steeds op 11,5GB.. Er is dus maar liefst 4,5GB gereserveerd voor het Android OS en ook de Webtop-applicatie, vrij veel als je het mij vraagt maar het zal wel nodig zijn..
Met 2GB voor applicaties en games heb je al veel te veel ruimte en dat krijg je al nooit vol.. Had er dan 1GB van gemaakt en had er 12GB intern geheugen voor gemaakt ofzo.. maarja gelukkig is er nog de micro-SDHC kaartsleuf zodat er altijd geheugen kan worden toegevoegd, easy, simpel, snel en cheap.

Androidversie
- De telefoon wordt geleverd met androidversie 2.3.5 en er is een update naar Android 4.0 Ice Cream Sandwich beloofd.. Deze zal (hopelijk) in het begin van 2012 worden uitgerold, zodat we kunnen genieten van de extra power van deze androidversie d.m.v. hardwarematige acceleratie. Tevens zit er een skin over Android heen die door Motorola is gemaakt.. Of het nu nog wel of niet 'MotoBlur' heet doet er niet toe, het is er gewoon.. Maar ik vind het persoonlijk totaal niet storend, nergens te zien of zo overduidelijk aanwezig zoals andere skins.. Wat je er op de Razr van merkt is dat de menu's, lijntjes, laadbalkjes enzovoort een lichtblauwe kleur hebben (op mijn Motorola Milestone was het bijvoorbeeld geel) (wat op Android 4.0 ICS lijkt), er zijn enkele applicaties geinstalleerd door / voor Motorola (GoToMeeting, MotoPrint, MotoCast en Smart Actions) en de icoontjes in de notificatiebalk zijn iets aangepast t.o.v. standaard Android 2.3.. Uiteraard is het gebruiken van homescreens aangepast, is de launcher aangepast en weer iets anders dan andere fabrikanten, maar aangezien ik een andere launcher gebruik, heb ik met heel die sectie niks te maken =) En alles is geheel persoonlijk natuurlijk.

Belkwaliteit
Motorola staat bekend om zijn zeer goede belkwaliteiten in mobiele telefoons en bij de Razr is dat gelukkig niet anders. Alles werkt voortreffelijk, het geluid is helder en vol en de personen aan de andere kant van de lijn hebben niks te klagen. De standaard dialler op de Razr heeft ondersteuning voor nummerherkenning.. Hoe ik het precies moet benoemen weet ik niet, maar het komt er op neer dat als je een nummer intypt je gelijk de contacten te zien krijgt die matchen met dat (gedeelte van het) nummer, erg fijn. Ook de speaker(functionaliteit) werkt voortreffelijk en er komt duidelijk, helder en vol geluid uit.
De speaker zit op de achterkant aan de bovenkant van het toestel en de speaker die wordt gebruikt tijdens het bellen (gewoon met de telefoon aan je oor) zit uiteraard aan de voorkant. De Motorola Razr bevat twee microfoons die beiden aan de onderkant van het toestel zitten, eentje aan de voorkant en eentje aan de achterkant van het toestel. Deze laatstgenoemde wordt ook gebruikt tijdens het filmen.

Motocast
- MotoCast is prachtige software wat Motorola heeft ontwikkeld en je kan er eignelijk twee dingen mee;
De inhoud van uw telefoon synchroniseren: Synchroniseer uw muziek, foto’s, video’s, podcasts en afspeellijsten van iTunes of Windows Media Player. Maak een back-up op iPhoto en iTunes van de foto’s en video’s op uw apparaat. Verplaats uw bestanden eenvoudig van uw mobiele apparaat naar uw pc of andersom. MotoCast maakt automatisch een update van de software van uw apparaat zodat u altijd beschikt over de meest recente Android-software op dit laatst genoemde mobiele apparaat.

Uw media overal streamen: Maak uw eigen privécloud. Stream muziek en video’s rechtstreeks van uw computer naar uw mobiele apparaat via wifi en 3G-netwerken. Uploaden of synchroniseren is niet nodig.

Kwestie van downloaden voor de PC, instellen welke mappen je wilt kunnen inzien via Motocast, accountje aanmaken en klaar. Naar de MotoCast mappen op de Razr en hop naar elke map die je wilt en streamen maar.. MKV's, avi's, mp3'tjes, mp4's, wmv's lukt allemaal zeg. En nog snel ook, best nice!

Muziek en video
- De standaard muziekplayer van de Razr vind ik erg mooi en overzichtelijk. Qua design is het een redelijk simpel, dat had wat flashier gemogen maar that's it. Als je een MotoCast-ID hebt aangemaakt, zie je in de muziekplayer ook al je albums van je gelinkte computers, erg mooi. Uiteraard zie je ook de albums die het interne geheugen of op de microSD-kaart staan. Bij elk album is er een mogelijheid om meer informatie op te zoeken, waarbij je dan bijvoorbeeld andere nummers van de artiest kan zien, foto's van deze artiest ziet of een discografie kan opvragen. Ook is het mogelijk om terwijl nummers spelen de songteksten te zien (zo kun je dus meezingen als je de tekst nog niet goed kent) Wat wel weer een kleine Androidirritatie is, is dat je ook je mapjes met beltonen, notificatiegeluidjes of alarmgeluidjes ziet, maar dit is simpel en snel op te lossen. Door naar de desbetreffende map te gaan via een file-explorer op de telefoon en in die bepaalde map (waarvan je de inhoud dus niet wilt zien in de muziekplayer) een .nomedia file aan te maken, zul je de content van deze map niet meer in de muziekplayer zien.
De standaard videoplayer is erg basic en kan helaas erg weinig formaten aan, vind ik persoonlijk erg jammer, want met zulke kracht en zo'n scherm is het immens tof om films te kijken.. Dus dat wordt even kijken naar een andere videoplayer die wel meerdere filmformaten / codecs aan kan. Uiteraard kun je wel via MotoCast films kijken in allerlei formaten, maar dan moet wel weer desbetreffende computer online zijn. Ik heb enkele 1080P trailers van YouTube geript en op de Razr bekeken en dat is echt fe-no-me-naal!!!! Alles verloopt zo smooth en het beeld is gewoon mooi dat het echt wel tof is om een filmpje te kijken. Samen met het redelijke speakertje op de achterkant is een filmpje kijken echt een plezier. Tevens kun je ook gewoon oordopjes aansluiten op de 3,5mm headsetjack wat ook erg goed werkt.

Webbrowsing
- Daarna even WiFi ingesteld op het thuisnetwerk en dat werkt allemaal voortreffelijk, snel en ik blijf een goed signaal houden. Ik woon in een oud niet al te groot huis, dus heb geen last van signaalverlies door muren of vloeren ofzo, maar toch, fijn dat het goed werkt. Daarna het internet getest.. Gekeken naar de groene waas bij witte websites en tevens mijn bookmarks weer opgezocht en gebookmarked.. Wel staan er zo'n 15 bookmarks standaard in de Razr, iets waar ik persoonlijk niks aan heb.. Ook stonden er 5 bookmarks gelocked, wat inhoud dat je ze niet zo 1,2,3 kan verwijderen. Uiteraard wist ik dit al bij vorige Motorola's dus wist ik ook wat de oplossing was. Installeer 'bookmark sort & setup', start het programma'tje en verwijder ook deze 5 bookmarks =) Zo clean, top! De browser werkt voor de rest zeer smooth, snel, alles is responsief en werkt goed. Pinch and zoom, dubbeltappen, kleine linkjes aanklikken.. Ja alles werkt echt smooth.. Ook flash op websites werkt goed, bij bijvoorbeeld Tweakers.net. Als ik naar (de nieuwe) Dumpert ging bleef de browser telkens refreshen en daar was dan weer geen filmpje te zien.. Vaag wel.. iemand? Ook YouTube (online via het www) gechecked en ook daar werkte alles goed, snel en opzienbarend goed. Filmpjes in HQ bekijken, no problemo. Maar ik weet niet of dat dan echt 720P / 1080P is of gewoon nog steeds 480P, zodoende heb ik ook wat trailers, filmpjes geript in 1080P (.mp4'tjes) en op de Razr gezet en dat speelt allemaal smooth af.. Zal later op de dag nog een filmpje maken, maar dat scherm... Ik kan me bijna niet voorstellen dat 720P schermen er nog beter uit gaan zien! Natuurlijk is dat wel zo en dat is alleen maar goed, maar ik overleef dit zeker!
Er zit standaard ook een tethering-applicatie op de Motorola Razr, erg aangenaam, werkt goed en snel.

GPS (Global Positioning System)
Net zoals elke smartphone op de markt, bevat de Razr ook een GPS-module, waarmee GPS-signalen kunnen worden opgevangen en je zo kunt navigeren met behulp van verschillende navigatie-applicaties. Voor deze test heb ik enkele programma'tjes gebruikt om te kijken hoe snel en goed de GPS werkte op de Razr. Ik ben begonnen met het installeren van 'GPS Test Plus' een programma waar over wordt gezegd: The GPS Test Plus app for Android is a utility that shows basic GPS information read from your phones internal GPS. Zodoende kon ik vaststellen, dat de Razr genoeg satellieten vind, kan gebruiken en hij deze ook snel had gevonden. Naast mijn Razr lag mijn ZTE Blade die met hetzelfde programma telkens tussen de 4 en 6 sattelieten kon zien of kon gebruiken, erg netjes van de Razr dus.

Daarna heb ik enkele navigatie-applicaties geprobeerd waaronder Google Navigatie om te navigeren met de Razr en dit verliep (zoals verwacht) ook geheel vlekkeloos. De fix werd snel gevonden en werd goed vastgehouden, tijdens de gehele route die ik heb afgelegd. Geen problemen dus. Daarna heb ik nog de freeware applicatie, MapDroyd geinstalleerd en ook bij deze applicatie werd de GPS fix snel gevonden en de gehele tijd vastgehouden. Voor de rest is er weinig op de GPS van de Razr aan te merken. Je zet hem aan, start het gewenste programma en enkele seconden later are you ready to go!

Camera
De camera van de Motorola Razr heeft een 8MP lensje en er is in Full HD mee te filmen, wat natuurlijk allemaal goed klinkt. In de camera-applicatie zijn verschillende instellingen te vinden. Zo kan er gekozen worden voor verschillende fotoresoluties (slechts 2: 8MP en 6MP), verschillende filmresoluties (1080P, 720P, DVD, VGA en QVGA), er kan gekozen worden voor verschillende effecten (normaal, zwart-wit, negatief en sepia), er kunnen verschillende scenes gekozen worden (auto, portret, landschap, sport, nachtportret, sunset en macro), er zijn verschillende modussen aanwezig (single shot, panorama, multi-shot en timer), de witheid is in te stellen, er kan gekozen worden voor flash aan, flash uit of automatische flash, er kan gekozen worden voor een van de twee camera's (back of front) en als laatste kan er geswitched worden tussen fotostand en filmstand. Alle hieronderstaande foto's zijn geschoten met een normaal effect, automatische scene, single shot modus en witheid op de helft en autoflash... Als ik deze foto's zo zie moet ik helaas toch concluderen dat de camera erg magere prestaties aflevert en dit toch wel het grootste minpunt van de Razr is. De foto's zijn flets, korrelig en van een matige kwaliteit.
Het filmen in 1080P of 720P is ook niet van een superieure kwaliteit wat ik ook erg jammer vind.

Als je over onderstaande foto's hoovert zie je meer informatie zoals MP, flash, zoom enzovoort

Voor alle originele geschoten foto's en filmpjes verwijs ik je naar *HIER*

Ik zal nog wat spelen met instellingen en dergelijke om er zo betere foto's mee te kunnen maken, maar met alles op standaard instellingen ben ik niet overtuigd van de camera van de Razr. Tevens vind ik het een gemis dat er geen hardware camerabutton is. Nu moet je via het scherm een foto maken wat kan leiden tot beweging. Het scherm wordt ook gebruikt voor touchfocus, wat dan wel weer leuk is en goed werkt. Als je iets in beeld ziet waar je op wilt focussen, klik je daarop op je scherm en er wordt automa- tisch op gefocust voordat je de foto afklikt. Als de camera gefocust heeft is het een kwestie van klik en klaar, instant. Hopelijk komt er nog een goede firmware update zodat de camera ook op standaard- instellingen een stuk beter gaat presteren. Erg jammer, want dit zijn gewoon minputen natuurlijk!
Het geluid wat wordt opgenomen door de Razr is wel duidelijk, helder en vol en klinkt gewoon goed.

Benchmarks
- Uiteraard zijn we niet voor niks Tweakers en heb ik ook wat bekende benchmarks laten draaien. In de reviews op Tweakers.net worden er drie testen gebruikt: SmartBench, GLBenchmark en CaffeineMark 3

• 10x SmartBench: 3923 voor de Productivity Index en 2889 voor de Games Index waarmee het zich kan meten met de huidige top van toestellen en hier de Exynos'jes van Samsung ver achter zich laat *yeah*

• 5x GLBenchmark: 3300 voor GLBenchmark Egypt waarbij alleen de Samsung Galaxy S2 er nog steeds met kop en schouders bovenuit steekt.. Wel is er een kleine aanmerking bij te maken dat, dat scherm 'slechts' 800x480 pixels heeft, dus de werkelijke scores bij een gelijke resolutie iets dichter bij elkaar zouden liggen. Er worden 2200 punten gescoord bij GLBenchmark PRO. Ook hier staan enkele toestellen boven de Motorola Razr, maar ook deze toestellen hebben een 800x480 resolutie. Ook kreeg ik een melding 'vsync limited' in beeld.. dus wat dat inhoud en of dat negatieve gevolgen heeft gehad voor de benchmark? Shoot me! Misschien hoort het? Wel moet ik zeggen dat ik niet precies weet of ik het allemaal goed gebenched heb.. want er zijn zoveel mogelijkheden in dat programma =p

• 10x Caffeinemark 3: 8507 punten. En daarmee staat het bovenaan in de lijst van deze benchmark, helemaal met de resolutie van 960x540 pixels. Voor de rest mag de redactie van Tweakers.net lekker benchmarken, bij mij gaat het toch vooral om de overall feeling van een device en zeggen wat statische benchmarks me vrij weinig en vind ik het alleen maar leuk om te doen voor jullie natuurlijk =)

- Ik heb enkele games geinstalleerd en dat werkt allemaal voortreffelijk.. Angry Birds, Fruit Ninja, Guns' 'n Glory, Carcassone, Catan, Dead Runner, Doodle Jump, Farm Frenzy, MiniGore, Oregon Trail of Pinball HD for Tegra, spelen geweldig, zien er prachtig uit en laten de kracht zien van deze device.. Om Pinball HD op te starten op de Blade duurt het denk een minuutje voordat ik kan spelen, bij de Razr seconden.

Accuduur
- Ik heb de accuduur anderhalve week in de gaten gehouden en kan zeggen dat het mij persoonlijk goed bevalt. Hierbij moet ik wel opmerken dat ik zelf elke nacht mijn telefoons oplaad, maar dat red de Razr bij mij dan ook makkelijk. Telefoon ging nagenoeg elke dag rond 08.00 uit de lader en met email die elke 5 minuten synchroniseert, WhatsApp gebruik, soms een YouTube filmpje en redelijk veel gesurf op het internet redde ik het makkelijk tot ik weer naar bed ging (00:00 uur) De displayhelderheid staat hierbij op 'automatisch', WiFi stond nagenoeg altijd aan (ook als ik buiten het bereik van een WiFi netwerk was) en er werd regelmatig verwisseld van WiFi naar 3G naar 2G naar 3G enzovoorts. Ik kan dus wel stellen dat de batterijduur van de Razr genoeg moet zijn om hem 1 dag redelijk intensief te gebruiken! De standby-tijd van het apparaat is wel echt subliem.. Zonder verdere aanpasssingen (zoals het sluiten van applicaties, of het opzetten van verschillende profielen) heeft hij een keertje 72 uur achter elkaar op mijn bureau gelegen terwijl er slechts 22% accuduur verging, chapeau dus! Ik had niet verwacht dat hij enkele dagen mee zou gaan, dat kan geen enkele huidige smartphone (met mijn gebruik dan) Als je wat mindert op het WhatsApp of minder browset zoals ik altijd doe, dan durf ik wel te stellen dat de twee dagen haalbaar is. Motorola heeft wel software meegeleverd met de Razr in de vorm van 'Smart Actions' waarover ze zelf zeggen: This unique application lets you take control and mastermind your phone's settings and actions in an infinite number of combinations. It’s your life, let Smart Actions optimize your phone around it. Als we hier nog wat mee gaan spelen en wat profielen aanmaken, dan is de accuduur van de Razr goed voor een dag in het multimedia-leven van heden ten dage en dat is natuurlijk wel fijn!

Onscreen keyboard
- Bij deze Razr ben je alleen aangewezen op een onscreen toetsenbord en dat bevalt me tot nu toe erg goed.. Natuurlijk zijn er third party keyboard te installeren, maar standaard staat er ook Swype op, versie 3.25.91.34494 om precies te zijn , wat ik al gebruikte op mijn Motorola Milestone en ZTE Blade. Werkt allemaal erg goed.. Enige opmerking daarbij is dat ik de gebruikte skin lelijk vind, maar dat is weg te werken door een losse .apk te installeren natuurlijk. Jammer dat er geen keuze is voor een skin.

Bootloader
- En er zijn heel veel Tweakers die 'persé geen telefoon willen zonder unlocked bootloader' en dit en dat en zus en zo... Mij maakt het niet heel veel uit, ik ben niet echt van custom roms en tweaker.. Alhoewel ik wel meer plezier van m'n ZTE Blade heb gekregen toen ik er een custom rom op zette dus wie weet.. Desalniettemin ziet het er goed uit voor de bootloader aangezien die unlockable zijn / worden, altijd fijn.

Conclusie
- In het begin van de review vermeldde ik waarom ik voor de Razr had gekozen
  • Design vind ik heel chique, mooi en afgewerkt
  • Kevlar / stalen body, Gorilla Glass en spatwaterdicht
  • Hardwarecombi van CPU, GPU, RAM en ROM
  • 8MP fotocamera en 1080P filmmogelijkheden
  • Geoptimaliseerde software voor accuverbruik
  • HDMI-output en geen vaag MHL of PDMI iets
  • Update naar Android Ice Cream Sandwich
  • Super Amoled scherm... wel erg benieuwd naar
  • 4,3'' scherm wat echt de max voor mij is qua grootte
  • Merkaffiniteit met Motorola, wat ik een mooi merk vind
  • Out of the box Swype-invoer en Swype-licentie
  • MotoCast software, waarbij je allerlei media kunt streamen
  • Blijft denk erg exclusieve phone in telefoonland
Na dit alles zo opgesomt te hebben heb, kan ik maar één conclusie trekken en dat is: *WHOOOOT*
Het toestel is prachtig afgewerkt, bevat een mooi groot scherm, heeft goede hardware aan boord, geeft nergens hickups in applicaties, werkt snel in applicaties, games, benchhmarks en de browser, MotoBlur is nergens irritant aanwezig en het is voornamelijk wat andere kleurtjes and that's it en de GPS heeft snelle fixes die goed worden vastgehouden. Helaas is de camera wel het minpunt aan deze Razr naar mijn mening en ik hoop dan ook dat er zo snel mogelijk een firmware-update aan komt die dit gaat verhelpen. Vooralsnog is dit toch wel echt een device waar je u tegen moet zeggen, want minpunten vind ik bijna niet.. Als ik dan nog wat anders moet noemen dan de camera is het een microsimkaart die in het toestel moet, iets wat je misschien snel over het hoofd ziet.. Persoonlijk moet ik ook wat wennen aan het 4,3" scherm maar ik word toch steeds verliefder en raak er steeds meer aan gewend... zeker omdat alles gewoon erg goed bij elkaar past.. Nu nog Android 4.0 ICS en rootacces en hmmm *;

Pluspunten:
Pluspunt Afwerking van het apparaat, robuust, netjes, clean
Pluspunt NotificatieLED'je met meerdere kleuren
Pluspunt Scherm, groot, hoge resolutie, goede kleuren, werkt erg goed
Pluspunt > 3,5GB voor de installatie van applicaties / games
http://tweakimg.net/g/bullets/checkbox/check_true.gif Belkwaliteit is van Motorola kwaliteit, dus zeer goed
http://tweakimg.net/g/bullets/checkbox/check_true.gif MotoCast wat werkt op dit toestel
Pluspunt Web-brow-sing +++++++++++, werkelijk waar een groot genot!
Pluspunt Tetherapplicatie out-of-the-box
Pluspunt GPS, snelle fixes die goed worden vastgehouden
Pluspunt Snelheid en kracht van het toestel is erg goed / hoog
Pluspunt Speaker functioneert zeer goed, tijdens muziek, film en telefoongesprekken
Pluspunt Standaard out of the box Swype-licentie
Pluspunt Unlocked bootloader bij de EU versies

Puntjes van aandacht:
'Puntje van aandacht'']http://i46.tinypic.com/34gm2gw.jpg[/img] 16GB geheugen: 8GB intern Weinig ondersteunde videoformaten,
mja that's Android (en we hebben wel weer MotoCast)
[img=13,13,,,'Puntje van aandacht'']http://i46.tinypic.com/34gm2gw.jpg[/img] Beloofde update naar ICS, wanneer..
Puntje van aandacht De skin over Android, zeer persoonlijk
Puntje van aandacht Gebruik van microsimkaart
Puntje van aandacht 4,3" is een kwestie van persoonlijke smaak
Puntje van aandacht Accuduur is altijd zeer gebruikersafhankelijk
Puntje van aandacht Batterij is niet verwijderbaar

Minpunten:
Minpunt Camera is van matige kwaliteit bij foto's en video's
Minpunt Ontbreken van een hardware camerabutton

VRAGEN? SHOOT ME!

-Geschreven op basis van Android 2.3.5-
Review'tje wordt nog uitgebreid met andere aspecten, testen en nieuwe footage in de vorm van foto's en filmpjes

En nog wat vraagjes:
quote:
ApexAlpha schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 17:19:
Zonder gyroscoop kun je ook niet gebruik maken van Google Skymap en Panarama foto's.
Of heb ik dat verkeerd?
Net even Google Skymap gedownload en geinstalleerd en alles lijkt te werken... specifieke vragen?
Met 'Quick System Info PRO' lees ik 8 sensoren uit: Accelerometer, 3 axis magnetic field-, orientatie-,
proximity-, light-, gravity-, linear acceleration sensor en een rotation vector sensor. Dus Skymap werkt =p
quote:
MooDyBLueS schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:27:
CLB, om nog terug te komen op jouw reactie dat je de onderbroken pixels alleen op 5cm afstand ziet: dat klopt. Wat echter wel zo is, is dat je een groot verschil in scherpte en vloeiendheid van de tekst ziet tussen een RAZR en een iPhone 4. Dat zie je ook op armlengte afstand. ;)
Ik ga het vandeweek even testen met de iPod Touch v4 van m'n meisje :) Vind dat scherm nou (uit m'n hoofd) niet onderdoen voor dit scherm van de Razr.. De pixeldichtheid is een stuk groter, dat is fijn natuurlijk, maar met teksten en dergelijke.. hmm ik ben benieuwd, maar ik zal ze is goed naast elkaar (proberen te) leggen!
quote:
Het is daarom ook moeilijk om puur op zo'n video te beoordelen, want je bent afhankelijk van de videocamera en de monitor waar je naar kijkt. Als die beide een afwijking hebben, dan kan het behoorlijk anders zijn dan de realiteit.
Dat is zeker waar =) Ik heb geen professionele apparatuur tot m'n beschikking.. Helaas is jouw toestel al weg, anders hadden we elkaar moeten meeten en wat testjes moeten doen! Ik had graag willen weten wat voor display er bij jou in de Razr zat om te kijken of dit misschien een andere zou zijn dan de mijne.. Dat zou wat zijn zeg!

[Voor 70% gewijzigd door CLB op 23-11-2011 12:20]

• uncle_sjohie
  • Laatst online: 23-03 16:31
Als ik zo de review van The Register lees, zie ik niks staan over een groene waas in de tekst, en ook de screenshots op pagina 2 zien er netjes uit. Mogelijk dat er dan toch fysieke/productieverschillen zitten individuele toestellen?

uncle_sjohie

• alex3305
quote:
uncle_sjohie schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:40:
Als ik zo de review van The Register lees, zie ik niks staan over een groene waas in de tekst, en ook de screenshots op pagina 2 zien er netjes uit. Mogelijk dat er dan toch fysieke/productieverschillen zitten individuele toestellen?
Inderdaad, waarschijnlijk worden er twee display fabrikanten gebruikt. Meestal zijn dit onder andere Samsung en LG.
quote:
uncle_sjohie schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:40:
en ook de screenshots op pagina 2 zien er netjes uit.
De groene waas zal niet op screenshots gecaptured kunnen worden, alleen op foto's / filmpjes ;)

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23:40

Denko

|{ing Øf ßlitz

er staat alleen 1x in die post "micro-usb en micro-usb"

neem aan dat 1 micro HDMI ofzo moet zijn.

PSN: Denkoyugo

• Pat-Juh
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:21

Pat-Juh

Patrick

quote:
Denko schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:27:
er staat alleen 1x in die post "micro-usb en micro-usb"

neem aan dat 1 micro HDMI ofzo moet zijn.
ja,

paar posts hierboven:

USB logo links en HDMI rechts :)
Staat er ook :9

• Krubdub
Vraag me af hoe ze dat gaan doen met auto laders....USB kabel bovenop is niet echt handig bedacht, ik snap waarom, maar nogmaals, niet handig. Ik ben heel benieuwd naar creatieve oplossingen die komen gaan!

Voor de rest zie ik het niet als een probleem, eerder wel handig, dan ligt ie altijd naar je toe als ie aan de computer hangt.

• Pat-Juh
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:21

Pat-Juh

Patrick

quote:
Krubdub schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:52:
Vraag me af hoe ze dat gaan doen met auto laders....USB kabel bovenop is niet echt handig bedacht, ik snap waarom, maar nogmaals, niet handig. Ik ben heel benieuwd naar creatieve oplossingen die komen gaan!

Voor de rest zie ik het niet als een probleem, eerder wel handig, dan ligt ie altijd naar je toe als ie aan de computer hangt.
Kwart slag draaien? De UI van ICS draait gewoon mee dus zou geen probleem moeten vormen, hooguit met een aantal apps die niet mee draaien :P
Je-zus _/-\o_ Motocast is echt heel funky zeg...
Een gratis applicatie voor uw pc of Mac. De applicatie geeft toegang tot alle media en bestanden op uw computer, ongeacht waar u bent. U kunt zo al uw muziek en video’s via wifi en 3G/4G-netwerken op uw
mobiele apparaat afspelen. Media eenvoudig van uw telefoon naar uw pc verplaatsen en andersom.

Kwestie van downloaden voor de PC, instellen welke mappen je wilt kunnen inzien via Motocast, accountje aanmaken en klaar. Naar de MotoCast mappen op de Razr en hop naar elke map die je wilt en streamen maar.. MKV's, avi's, mp3'tjes, mp4's, wmv's lukt allemaal zeg. En nog snel ook! Dat had ik niet verwacht zeg, hippe shit!

• b.o.n.s
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 04-06 12:42
Klinkt allemaal heel positief. Ik wacht nog wel wat meer reviews af, maar als het zo doorgaat is dit de vervangen van mijn good old Desire!

@CLB: Mooie foto's en ook mooie video reviews van het toestel! TOP!
Lucky you:

• GJ123
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02-03-2019
quote:
Kan aan mij liggen maar die appdrawer is net stroop of niet?
Verder leuk filmpje!
Dat zal aan jou liggen dan =) Zijn er nog meer gegadigden met een Razr? En hoe is jullie 'groene waas' ervaring?

[Voor 58% gewijzigd door CLB op 15-11-2011 19:04]

• Th1x4nG
Zou vandaag moeten zijn binnengekomen, maar bpost ontgoochelt weer.
quote:
15/11/2011 00:43 Uw zending werd gesorteerd Antwerpen X Parcel Sorter
Niets dat het pakje in ronde was of zo. FML.

• aptim11
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 04-09-2019
Krijg hem morgen binnen (hoop ik), wilde eerst een samsung galaxy s2 maar toen ik deze
zag was ik gelijk verkocht. zal later meer vertellen over eventuele groene waas.

• aptim11
p.s. gekocht bij coolblue en tot nu toe perfecte service. Volgens coolblue ging mijn verlenging bij vodafone in per 20 jan. 2012 maar kreeg bericht van vodafone dat mijn abbo al in ging per vandaag !! Vodafone gebeld en krijg via hen een gratis micro sim toegezonden en omdat het abbo (eigenlijk te vroeg) start voor 3 maanden 50 minuten beltegoed extra gratis. Dus let op met verlengen !!!!

• b.o.n.s
CLB: heb je de camera al een beetje kunnen testen inmiddels? Een reviewer op YT geeft aan dat de camera erg 'blauw' overkomt. Ik heb zelf het idee dat het een prima camera moet zijn.

• JarlSX
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 28-05 09:52
ik blijf het een mooi ding vinden, maar ik wil hem eerst in het echt zien.
ook om te kunnen voelen hoe breed ie nou eigenlijk is

the phonehouse (eindhoven binnenstad) had 'm niet, geen enkele info ook

is ie ergens al in het echt te bewonderen?

Huawei P30 Pro || Gear S3 || Pixel C || nVidia Shield LTE

quote:
b.o.n.s schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:27:
CLB: heb je de camera al een beetje kunnen testen inmiddels? Een reviewer op YT geeft aan dat de camera erg 'blauw' overkomt. Ik heb zelf het idee dat het een prima camera moet zijn.
Vanochtend wat getest en dat is toch wel het grootste minpunt van de Razr :Y
De camera van de Motorola Razr heeft een 8MP lensje en er is in Full HD mee te filmen, wat natuurlijk allemaal goed klinkt. In de camera-applicatie zijn verschillende instellingen te vinden. Zo kan er gekozen worden voor verschillende fotoresoluties (slechts 2: 8MP en 6MP), verschillende filmresoluties (1080P, 720P, DVD, VGA en QVGA), er kan gekozen worden voor verschillende effecten (normaal, zwart-wit, negatief en sepia), er kunnen verschillende scenes gekozen worden (auto, portret, landschap, sport, nachtportret, sunset en macro), er zijn verschillende modussen aanwezig (single shot, panorama, multi-shot en timer), de witheid is in te stellen, er kan gekozen worden voor flash aan, flash uit of automatische flash, er kan gekozen worden voor een van de twee camera's (back of front) en als laatste kan er geswitched worden tussen fotostand en filmstand. Alle hieronderstaande foto's zijn geschoten met een normaal effect, automatische scene, single shot modus en witheid op de helft en autoflash... Als ik deze foto's zo zie moet ik helaas toch concluderen dat de camera erg magere prestaties aflevert en dit toch wel het grootste minpunt van de Razr is. De foto's zijn flets, korrelig en van een matige kwaliteit. Het filmen in 1080P of 720P is ook niet van een superieure kwaliteit wat ik ook erg jammer vind.

Als je over onderstaande foto's hoovert zie je meer informatie zoals MP, flash, zoom enzovoort

Voor alle originele geschoten foto's en filmpjes verwijs ik je naar *HIER*

Ik zal nog wat spelen met instellingen en dergelijke om er zo betere foto's mee te kunnen maken, maar met alles op standaard instellingen ben ik niet overtuigd van de camera van de Razr. Tevens vind ik het een gemis dat er geen hardware camerabutton is. Nu moet je via het scherm een foto maken wat kan leiden tot beweging. Het scherm wordt ook gebruikt voor touchfocus, wat dan wel weer leuk is en goed werkt. Als je iets in beeld ziet waar je op wilt focussen, klik je daarop op je scherm en er wordt automa- tisch op gefocust voordat je de foto afklikt. Als de camera gefocust heeft is het een kwestie van klik en klaar, instant. Hopelijk komt er nog een goede firmware update zodat de camera ook op standaard- instellingen een stuk beter gaat presteren. Erg jammer, want dit zijn gewoon minputen natuurlijk!

[Voor 94% gewijzigd door CLB op 16-11-2011 15:04]

• b.o.n.s
oe! valt inderdaad tegen... kwaliteit is misschien zelf minder dan mijn Desire met een veel oudere camera.
Dat had ik wel beter verwacht/gehoopt. Maak tegenwoordig redelijk wat foto's met mijn toestel..

Even goed nadenken!!

Bedankt! (ps. wat stop je er een hoop tijd in zeg, klasse)
Dit is echt wel ugly-ass zeg.. Een grote veeg op de rest van het apparaat ;w
Wil er nog wel een keer bij zeggen dat dit op alle standaardinstellingen is geschoten maarja toch erg zonde }:|

EDIT: En tijd.. sjaa.. ik ben nog steeds niet helemaal overtuigd van de 4,3" qua grootte, dus wil zo veel mogelijk weten,
testen, doen, bekijken en beleven van het toestel, omdat die anders gewoon weer zo snel mogelijk de deur uit moet..
Camera geef ik niet veel om, maar 8MP + Full HD mogelijkheden die brak zijn, tsjaa dat is natuurlijk wel weer jammer.

[Voor 50% gewijzigd door CLB op 16-11-2011 14:24]

• Th1x4nG
Heb hem eindelijk binnen... geen geheugenkaartje bij de mijne gekregen :/ Beuh

• b.o.n.s
Bevalt ie verder tot nu toe?

• Th1x4nG
Ben er momenteel heel blij mee, werkt gewoon supervlot en zo. Kleuren van het scherm zijn mooi, kan niet zeggen dat er een groene waas is te bespeuren.
Het is mijn eerste Android-ervaring dus erg veel vergelijksmateriaal heb ik niet.

[Voor 4% gewijzigd door Th1x4nG op 16-11-2011 15:11]

Haha ga eerst maar is lekker ontdekken dan en kom dan over een paar uurtjes maar weer terug met eerste vragen =) Waarschijnlijk veel Androidn00bquestions, maar dat maakt niks uit! Ontdekken, ontdekken & have fun!

EDIT: Bij jou ook geen driver-CD in de doos? Ik krijg met geen mogelijkheid mijn telefoon op m'n computer te zien.. Computer loopt vast, moet een schijf formatteren of wat dan ook. Heb zojuist al allerlei drivers geinstalleerd, gezocht en van alles gedaan, maar simpele drag and drop heb ik nog steeds niet werkend :?

[Voor 43% gewijzigd door CLB op 16-11-2011 15:36]

• Krubdub
Verdmme, wel een reactie dat het contract ontvangen is, maar nog niets over een verzending... :-(

Wil hem nu toch wel hebben na al die reacties hier! ;-)

• alex3305
quote:
Th1x4nG schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:51:
Heb hem eindelijk binnen... geen geheugenkaartje bij de mijne gekregen :/ Beuh
Even contact opnemen met de winkel want voor zover ik weet hoort dat wel.
quote:
alex3305 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:30:
Even contact opnemen met de winkel want voor zover ik weet hoort dat wel.
Ja of toch niet... Hier zat die er wel bij, maar ook niet in m'n Motorola doosje.. Tevens vind ik nergens een officiele Nederlandse website van Motorola met 'inhoud van de doos' En ja 16GB kost niet eens 15,00 euro..
Op de site van Typhone zie ik het trouwens ook niet staan.. maarja daar staat ook dat het simkaartslot 'standaard' is dusja... :+

Met de GPS is trouwens niks mis:

[Voor 16% gewijzigd door CLB op 16-11-2011 16:58]

• Th1x4nG
Dus Typhone had er apart een kaartje bijgedaan? Da's apart.

Kost inderdaad niet erg veel maar het is natuurlijk wel jammer. Ga eens rondkijken waar ik goedkoop 32 GB kan oppikken... bij Amazon.co.uk is het 31 euro. Al kom je met het interne geheugen ook al een heel eind. Maar aan mijn iPod ga ik nu niet meer sleuren, mamsie neemt die wel over en dan is een kaartje vol muziek wel leuk.

Momenteel heb ik hem aan de lader gedaan, als ik naar de batterijgrafiek kijk is het scherm nog niet vaak uitgegaan. :')

quote:
Th1x4nG schreef op woensdag 16 november 2011 @ 17:53:
Dus Typhone had er apart een kaartje bijgedaan? Da's apart.
Beetje gek misschien, maar m'n oplader lag ook op m'n telefoon en toen was de deksel op de doos gedaan.
Heb het beschreven in m'n shopreview: Wel vond ik het vrij apart dat de oplader van het toestel in het doosje lag, en op het toestel lag.. Onder het toestel, in het doosje, is een compartiment voor boekjes, opladers, headset enzovoort.. Waarom iemand de oplader er dan uit heeft gehaald en op de telefoon heeft gelegd en toen de bovenkant van het doosje erop heeft gelegd? Daarom een 'voldoende' want er heeft gewoon iemand aan het toestel gezeten en daarom geen 'goed'.. Blijf van m'n spullen af =) Dusja dat is ook wel beetje gek natuurlijk.
quote:
Kost inderdaad niet erg veel maar het is natuurlijk wel jammer.
Ga eens rondkijken waar ik goedkoop 32 GB kan oppikken... bij Amazon.co.uk is het 31 euro.
Ik ben ook wel op zoek naar een 32GB kaartje, maar het liefste in class 10 en die zijn vrij prijzig..
In de PW staat wel 1 Samsung kaartje met class 10 voor 32,00 ofzo, maar die is (nog) weer niet te krijgen.

• Th1x4nG
Denk je dat class 10 nuttig is? Lijkt me dat m'n kaartlezer dat wel zal bottlenecken, naar de telefoon zelf kopiëren lukt ook maar aan 6,5 MB/s dus mmh

Even een noob vraag: ik heb Go Launcher en Launcher Pro geprobeerd... maar hoe kan ik nu terug gewoon de standaard interface krijgen? Die ben ik pcies kwijt :p Als ik de homeknop induw kan ik kiezen tussen de 2
Edit: home switcher app does the trick

[Voor 6% gewijzigd door Th1x4nG op 16-11-2011 19:54]

• Hairball
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08-04 00:15
hey,

Ik heb na veel wikken, wegen en CLB's homemade review besloten de RAZR te bestellen ter vervanging van mijn HTC Legend. Ondanks het feit dat ik HTC heel hoog heb zitten heb ik besloten voor de RAZR vanwege de beschikbaarheid (wordt morgen afgeleverd), de kosten (Ik betaal niets extra voor de telefoon), het scherm (ondanks sommige groene waasverhalen).

Ik wil nog wel iets verifieren: Het is voor mij noodzakelijk dat ik de telefoon een WiFi Hotspot kan maken (om met mijn ASUS transformer het net op te kunnen). De leverancier (www.smartphoneshop.nl) heeft aangegeven dat dit kan, maar ik wil dit zeker weten.

Xbox Live: Ofthewell NL

quote:
Nee maar wel futureproof en voor 32,00 een mooie deal
quote:
Edit: home switcher app does the trick
Dat kan inderdaad, maar dat is wel een extra applicatie. Je kan ook de settings clearen bij applicaties beheren =)
quote:
Hairball schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:57:
Ik wil nog wel iets verifieren: Het is voor mij noodzakelijk dat ik de telefoon een Hotspot
kan maken (om met mijn ASUS transformer het net op te kunnen). De leverancier (www.smartphoneshop.nl) heeft aangegeven dat dit kan, maar ik wil dit zeker weten.
Dat kan ja =) Staat ook in productreview: Motorola Razr XT910 Zwart review door CLB
Er zit standaard ook een tethering-applicatie op de Motorola Razr, erg aangenaam, werkt goed en snel.

• aptim11
geweldig toestel met echt een heel mooi scherm en kleuren, ik kan geen groene waas ontdekken en het syncen met de labtop ging bijna als vanzelf. haalde keurig alle foto's en muziek binnen in een woord geweldig makkelijk.
heb nog geen micro sim maar de tel. maakte heel makkelijk gebruik van mijn wifi.
Tot nu toe nog geen slecht woord voor het toestel.

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:38

Prulleman

a.k.a Nilz

quote:
CLB schreef op woensdag 16 november 2011 @ 18:27:
[...]

Beetje gek misschien, maar m'n oplader lag ook op m'n telefoon en toen was de deksel op de doos gedaan.
Heb het beschreven in m'n shopreview: Wel vond ik het vrij apart dat de oplader van het toestel in het doosje lag, en op het toestel lag.. Onder het toestel, in het doosje, is een compartiment voor boekjes, opladers, headset enzovoort.. Waarom iemand de oplader er dan uit heeft gehaald en op de telefoon heeft gelegd en toen de bovenkant van het doosje erop heeft gelegd? Daarom een 'voldoende' want er heeft gewoon iemand aan het toestel gezeten en daarom geen 'goed'.. Blijf van m'n spullen af =) Dusja dat is ook wel beetje gek natuurlijk.
volgens mij gebeurd het vaak dat shops telefoons importeren en vervolgens zelf de lader omwisselen voor de juiste regio. Staat er ergens op de lader motorola? (zo nee, weet je genoeg, zo ja hebben ze het in ieder geval netjes gedaan als ze gewisseld hebben)
Stimmt, maar dit is geen importtoestel hoor, anders was die zeker teruggestuurd.
Gewoon een Motorola-oplader en Nederlandse documentatie, dus dat is 't zeker niet :)

• Th1x4nG
Hoe kan je een screenshot maken met dit toestel? :p Ik heb al zo'n beetje elke combinatie van 2 knoppen geprobeerd maar niet de juiste denk ik

• Hairball
quote:
aptim11 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:32:
geweldig toestel met echt een heel mooi scherm en kleuren, ik kan geen groene waas ontdekken en het syncen met de labtop ging bijna als vanzelf. haalde keurig alle foto's en muziek binnen in een woord geweldig makkelijk.
heb nog geen micro sim maar de tel. maakte heel makkelijk gebruik van mijn wifi.
Tot nu toe nog geen slecht woord voor het toestel.
Had je hiervoor al ervaring met Android telefoons? Zo ja, welke?

quote:
Th1x4nG schreef op woensdag 16 november 2011 @ 23:52:
Hoe kan je een screenshot maken met dit toestel? :p
Ik heb al zo'n beetje elke combinatie van 2 knoppen geprobeerd maar niet de juiste denk ik
quote:
CLB schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:04:
En ik heb het niet gevonden, maar ik vond geen standaard screenshotfunctie, das wel jammer.
Gebruik ik niet bijster veel, maar altijd handig als het out-of-the-box werkt door een knoppencombi
En het staat ook niet in de handleiding, dus ik denk dat 't niet kan..

• DeRRudi
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12-05 18:14
Gister in de Cool Blue shop geweest. Als het goed is mag ik hem vanmiddag ophalen! :9~ *O* Heb hem gister even in de handen gehad en wat een build quality! Voelt echt super stevig!

Edit: HEB HEM!!! Ziet er echt fantastisch uit.. geen last (nog) van groene waas. Ook op lage helderheid niet. Echt wit is het ook niet, maar groen zeker niet!

[Voor 30% gewijzigd door DeRRudi op 17-11-2011 13:21]

• Krubdub
Weer geen bericht... zou Telfort zoveel vertraging opleveren? Vindt het vaag dat zoiets langer dan 3 dagen moet duren...
quote:
*O*

- M'n vernaggelde Windows 7 64 bit installatie herkend m'n Motorola device wel, installeert alle drivers, maar
ik kan zowel het interne geheugen als de SD-kaart niet benaderen via de PC, gelukkig m'n XP desktop wel.
Wordt dus een kwestie van een fresh Windows 7 install, was ik gelukkig ook al van plan dus dat scheelt wel

- Ik ben op zoek naar een simpele, kleine applicatie voor het aan en uitzetten van het ledje van de telefoon om zodoende te kunnen gebruiken als zaklampje. Heb er enkele gebruikt, sommige doen het, maar er zit ook veel crap tussen wat gelijk banners heeft, reclame of wat dan ook. Misschien dat 'SwitchPro' het wel kan, EDIT: helaas =(

- Een mogelijkheid om een screenshot te maken is nog steeds niet gevonden.. Bij de Droid Razr versie hebben ze rootacces, dus zijn er genoeg applicaties die screenshots kunnen maken. Als ik Google vind ik dit dus ook allemaal en daar word ik helaas niet wijzer van.. Hmm dan maar via de SDK wat screenshots fixen! Jammer =)

- Ben benieuwd wanneer en of de EU Razr binnenkort rootaccces gaat krijgen, lijkt me wel zo chill..
Voor onder andere Titanium Backup, screenshotapplicaties, verwijderen van software en AdFree en dergelijke.

• alex3305
Er is toch al root voor de Motorola RAZR (EU variant)? Althans dat geven de topictitels bij XDA wel aan.
Hmm voor mijn 'system version' nummer vind ik nog niks hoor.. en ik vind slechts 1 Italiaan uit de EU..?

• Th1x4nG
Om batterij te conserveren ga ik nog eens wat moeten lezen denk ik

Een voormiddag les en hij is plat, en dan heb ik in die tweede les de telefoon nog 80+% van de tijd in mijn zak gehad :p

Misschien komt er nog wat bij na elke oplaadbeurten, maar dit is redelijk slecht?

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:38

Prulleman

a.k.a Nilz

lijkt erop dat ie bijna niet uit heeft gestaan...
Scherm aan is zeker voor de helft gevuld... en ingeschakeld nog meer. Wellicht blijft er een app hangen die ervoor zorgt dat ie in standby veel stroom verbruikt doordat er teveel actief blijft. Je kan hiervoor betterbatterystats downloaden en de partial wakelocks bekijken, dit zijn apps die je device uit zijn slaap houden terwijl deze bv in je zak zit.
Nog lekker in de speelfase dus =p Misschien veel geswitched qua netwerk van 2G naar 3G enzovoort?
Heb je de 'in pocket' detection wel aangevinkt in de instellingen? Ergens bij batterijbeheer uit m'n hoofd..

• Th1x4nG
Ik heb nu die in-pocket-detectie aangezet, maar daar staat bij
'Hiermee wordt het toestel automatisch vergrendeld wanneer u het in uw zak doet'... Mmh niet echt relevant? :D

Ik zal betterbatterystats eens proberen, bedankt voor de tips, jongens!

Kan toch dat je 'm weleens unlocked in je zak stopt er wat aanspringt en dat blijft draaien, daar doelde ik op =)

• Th1x4nG
Nee, dat denk ik niet. 'Scherm aan' ziet er correct uit, das toch niet veel? 2,5 à 3 uurtjes, kan je toch niet zeggen dat het gerechtvaardigd is dat hij plat is. De helderheid stond dan ook nog op 0% en besparend (wat nog steeds vrij helder is).

• rik
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 09-05 00:21
Kunnen we nog een camera-update verwachten denken jullie?

• aptim11
quote:
Hairball schreef op donderdag 17 november 2011 @ 01:43:
[...]

Had je hiervoor al ervaring met Android telefoons? Zo ja, welke?
had hiervoor een HTC hd2 maar qua snelheid en kleuren niet te vergelijken. Tevens is de gevoeligheid bij de motorola perfect, het voelt aan of je hem maar hoeft te aaien en hij reageert dan super snel. ;)

• Hairball
Mijn RAZR is inmiddels ook binnen. Geen enkel last van de genoemde goene waas, zelf niet als ik de brightness helemaal terug schroef.

Ik ben positief verbaasd over de kwaliteit en de afwerking van het apparaat.

Het apparaat staat inmiddels 5 uur aan en ik heb nog maar 10% battery drain terwijl ik redelijk heb zitten te rommelen en mijn software weer geconfigureerd heb.

Tot nu toe lijkt het een goede uitgave.

• Th1x4nG
Heb hem bijgeladen daarstraks om naar m'n Zweedse les (3,5u) te gaan
had 69% toen Zweeds begon en ben thuis gekomen met 30%... hij is echt maar een 25-tal minuutjes uit m'n zak geweest (voornl. muziek luisteren op weg naar huis). Heb in de les alleen Facebook en Twitter open gehad dus veel kan er niet staan te ronken op de achtergrond (cleane start na het opladen).

Morgen eens die energiebesparingsmodus proberen (als je op de powerknop duwt).

Vind het allemaal maar vreemd... Gare batterij of gewoon iets slecht geinstalleerd? Dit is toch echt niet zo koosjer. :p

Maakt het uit dat ik de telefoon niet meteen aan de lader heb gehangen bij ontvangst en gewoon een uurtje of twee mee geknoeid heb? Een 'deftige' oplaadbeurt heeft hij pas gekregen gisterennacht, en nu voor de tweede keer.

[Voor 53% gewijzigd door Th1x4nG op 18-11-2011 00:24]

EDIT: Klachten over moderatie mogen per DM of het feedback topic, niet hier.

[Voor 153% gewijzigd door janvanduschoten op 21-11-2011 09:45]

Eigenlijk had je 'm wel op moeten laden tot de 100% ja, staat ook onder de telefoon als je die uit het doosje pakt

Wat (ugly ass) vergelijkingsfoto'tjes:
ZTE Blade vs Razr

Galaxy S Plus vs Razr vs HTC Wildfire S

Razr vs Galaxy S Plus

HTC Wildfire S vs HTC Legend vs Galaxy S vs Razr

HTC Wildfire S vs HTC Legend vs ZTE Blade vs Galaxy S vs Razr

Hele bunch telefoons

[Voor 50% gewijzigd door CLB op 18-11-2011 17:42]

• Puc van S.
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:59
quote:
Th1x4nG schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 00:05:
Morgen eens die energiebesparingsmodus proberen (als je op de powerknop duwt).

Vind het allemaal maar vreemd... Gare batterij of gewoon iets slecht geinstalleerd? Dit is toch echt niet zo koosjer. :p
De optie "broekzak detectie" (of wat hoe het ook heet) zorgt juist voor extra batterijgebruik omdat de telefoon regelmatig controleert of die in een broekzak oid zit.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• shamp0o
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 28-05 19:52

shamp0o

ik ben mezelf, jij toch ook?

Ik lees al een tijdje mee maar had nog geen reactie geplaatst... afgelopen dinsdag heb ik mijn nieuwe toestel gekregen en meteen aan de slag!
schitterend ding en ben er erg blij mee.

alleen heb ik het volgende en was benieuwd of julie dit ook hadden?

ik lees verschillende reactie over de groene waas.. ik moet eerlijk zeggen dat ik dit wel lichtjes heb.
voornamelijk in lage helderheid. het stoort mij niet.
maaaaaar als ik de telefoon met bijv. "screen filter" app in een nog lagere helderheid zet of ik maak een foto in het donker zonder flits (zwart dus) zie ik een streep en heel veel zwarte puntjes.
Dit zit ergens in het scherm, want als ik een video afspeel met bijv. motocast en het begin van de video is zwart dan zie ik het ook.....

wie?! weet hier meer over?

PS: ik heb ook geen geheugen kaartje gekregen... wat doe je dan?

• uncle_sjohie
  • Laatst online: 23-03 16:31
quote:
Hairball schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:57:
hey,

Ik heb na veel wikken, wegen en CLB's homemade review besloten de RAZR te bestellen ter vervanging van mijn HTC Legend. Ondanks het feit dat ik HTC heel hoog heb zitten heb ik besloten voor de RAZR vanwege de beschikbaarheid (wordt morgen afgeleverd), de kosten (Ik betaal niets extra voor de telefoon), het scherm (ondanks sommige groene waasverhalen).

Ik wil nog wel iets verifieren: Het is voor mij noodzakelijk dat ik de telefoon een WiFi Hotspot kan maken (om met mijn ASUS transformer het net op te kunnen). De leverancier (www.smartphoneshop.nl) heeft aangegeven dat dit kan, maar ik wil dit zeker weten.
Kan je tzt ook een vergelijk maken tussen de Legend en RAZR als het gaat om het formaat van die apparaten? Ik zal binnenkort ook vanaf mijn Legend kunnen upgraden, maar twijfel of deze en vergelijkbare telefoons nog wel wat fatsoenlijk in een broekzak passen. :/

uncle_sjohie

• alex3305
quote:
shamp0o schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:50:
Ik lees al een tijdje mee maar had nog geen reactie geplaatst... afgelopen dinsdag heb ik mijn nieuwe toestel gekregen en meteen aan de slag!
schitterend ding en ben er erg blij mee.

alleen heb ik het volgende en was benieuwd of julie dit ook hadden?

ik lees verschillende reactie over de groene waas.. ik moet eerlijk zeggen dat ik dit wel lichtjes heb.
voornamelijk in lage helderheid. het stoort mij niet.
maaaaaar als ik de telefoon met bijv. "screen filter" app in een nog lagere helderheid zet of ik maak een foto in het donker zonder flits (zwart dus) zie ik een streep en heel veel zwarte puntjes.
Dit zit ergens in het scherm, want als ik een video afspeel met bijv. motocast en het begin van de video is zwart dan zie ik het ook.....

wie?! weet hier meer over?

PS: ik heb ook geen geheugen kaartje gekregen... wat doe je dan?
Kun je er anders een foto van maken? Dat klinkt namelijk gewoon als dode pixels.
Pagina: 1 2 3 ... 18 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True