Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:05

Shabbaman

Got love?

De Razr M heeft LTE, daar heb je niet zo veel aan in Nederland. De Razr I is een variant van de Razr M, bestemd voor de Europese- en Zuid-Amerikaanse markt.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-09 14:48
Misschien wel in Vlaanderen ;) maar vooral: die razr i heeft een Intel processor wat toch vrij exotisch is in smartphoneland. Blijft dus een gokje waardoor ik die razr i prijs/kwaliteit niet zo interessant vind...

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeN1234
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:37
WFvN schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:19:
[...]

Die reclames (kep ze gezien) zeggen me maar weinig. Maar het toestel (Razr Maxx) bevalt me best goed. Met name accuduur en gpsnauwkeurigheid ben ik erg te spreken over.

Maar ik zit wel met smart te wachten op een rom met Jelly Bean. Ik heb afgelopen week mijn HD2 omgeflasht van ICS naar Jelly Bean. Daarbij heb ik een enorme voortuitgang gemerkt. De Razr zal er vast ook niet slechter van worden.
Klopt, Maar ik had natuurlijk over de sinds kort released Razr I (XT890) :P . En ik moet zeggen dat het een fijn toestel is. Werkt op Android 4.0 (ICS?) en is wel lekker snel, Het grote scherm is fijn om mee te werken. Accu gaat ontzettend lang mee! Maar dat was ook wel te zien bij vorige toestellen.

Ik kan nog niet echt diepgaande oordelen vellen aangezien ik het toestel willekeurig in mijn handen heb gehad en het niet langer dan 20 mins was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 18:41
Ik heb vandaag het grote broertje van de razr i besteld de razr hd :*) .
Nu het wachten tot ie binnenkomt 8)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Ik zit nu al een tijdje met mijn maxx op de 676.226.3.XT910.RETAIL.en.EU

Deze heb ik er hier een hele tijd geleden opgezet met de methode die in dit topic beschreven stond. Is dus niet echt een officiele versie.

Nu haal ik bij normaal gebruik 2 dagen, maar normaal gebruik bij mij is 8u/dag zonder dataconnectie, omdat ik op het werk zit, en het toestel in mijn locker ligt. Ik gebruik dus smart actions, die mijn kalender nakijken, en als ik op werk zit schakelt hij de data uit. Ook vanaf 22u tot 5u doet hij hetzelfde, data uit, en geluid uit.

2 dagen is dus zeker niet lang. Is er een manier om de officiele versie van Motorola erop te zetten? Als ik hem met motocast verbind, zegt hij dat de software up to date is, maar ik zou dus graag een officiele eropzetten,(flashen?) en dan een factory reset doen, want ik vermoed dat ik met dergelijke smart actions, en weinig gebruik, toch 4 dagen zou moeten halen.

• Mithson
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-01 21:25
Om de nieuwste officiële ICS te installeren moet je even in dit draadje kijken: http://forum.xda-develope...83640&highlight=gsm+stock
Het verschil tussen de software die jij er nu op hebt staan en de nieuwste is echter minimaal..

Beter nog kun je een custom ROM installeren, FTS bijvoorbeeld, is heel stabiel, snel en zuinig met de batterij. Zelf heb ik nu Wizzed Bean geïnstalleerd en die draait erg soepel, enige wat daaraan nog ontbreekt zijn screenshot maken op volledige grote en de camera flash.
Er is ook een jellybean rom die zoveel mogelijk uit de accu probeert te halen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1964792
Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd maar het lijkt erop, de reacties lezende, dat het goed werkt.

• KoenCows
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 13:53
Bastie-88 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:12:
Ik heb vandaag het grote broertje van de razr i besteld de razr hd :*) .
Nu het wachten tot ie binnenkomt 8)
Waar heb je hem besteld als ik vragen mag ;)

Verwijderd

tieskuh123 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:14:
Om de nieuwste officiële ICS te installeren moet je even in dit draadje kijken: http://forum.xda-develope...83640&highlight=gsm+stock
Het verschil tussen de software die jij er nu op hebt staan en de nieuwste is echter minimaal..

Beter nog kun je een custom ROM installeren, FTS bijvoorbeeld, is heel stabiel, snel en zuinig met de batterij. Zelf heb ik nu Wizzed Bean geïnstalleerd en die draait erg soepel, enige wat daaraan nog ontbreekt zijn screenshot maken op volledige grote en de camera flash.
Er is ook een jellybean rom die zoveel mogelijk uit de accu probeert te halen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1964792
Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd maar het lijkt erop, de reacties lezende, dat het goed werkt.
probleem is dat ik een apple computer heb. en ik die guides dus niet kan volgen?
maakt me niet uit welke versie erop staat, ik wil gewon dat ik langer met de batterij doe. Verder moet het er makkelijk op te zetten zijn met een macbookpro en zonder al te veel kennis van zaken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2012 16:01 ]

• Mithson
Custom roms leveren de beste batterij duur over het algemeen. En gelukkig heb je geen windows nodig om een custom rom te installeren.

Ik weet niet of je Razr al geroot is, zo nee, dit is universele root tool(ook voor mac dus): http://forum.xda-develope...p?t=1342567&highlight=mac

Als je dan je toestel geroot hebt moet je Safestrap installeren: http://forum.xda-develope...p?t=1391900&highlight=mac
Gewoon de apk installeren, openen, en op install klikken.

Dan raad ik je deze rom aan: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1964792
Als je niet al te veel moeite hebt met de bugs die de rom nog bevat:
Bugs
- Screen Rotation
- No sound in calls while activated Bluetooth
- Jelly Bean related Bugs
- No hd Video recording
En anders raad ik je aan FTS te flashen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1764972
Deze rom is geheel bug-vrij.

Het flashen van een rom is eigenlijk vrij makkelijk:

1. Download de gewenste ROM
2. Plaats de ROM op je sd-kaart
3. Ga naar safestrap, rebooten en als je de safestrap-melding krijgt op de menu button drukken)
4. Maak in safestrap een ROM-slot, in safestrap flash je een rom altijd op een andere partitie zodat de stock rom niet beschadigd wordt en je dus ook geen brick kunt hebben
5. Alles wipen, behalve je external storage! Daar staan namelijk de ROM en eventuele andere belangrijke bestanden op
6. Ga naar install, selecteer de ROM die je op je sd-kaart hebt geplaatst, wacht even een paar minuten tot 'ie klaar is en hij reboot vanzelf.
7. Geniet van jouw nieuwe ROM!

Verwijderd

Ga het bij deze eens proberen, ik post hier als het gelukt is. Thx voor de hulp.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
De Razr M is er in 2 varianten. De XT907 en de XT905, de XT905 heeft 2G en 3G aanslutingen, de XT907 heeft LTE. Meer info over de Razr M is hier te vinden: www.gsmarena.com/motorola_razr_m_xt905-4974.php

De Razr I is bijna hetzelfde toestel, maar dan met een fysieke camera knop en een single core 2Ghz Intel Atom CPU.
De Razr M zou hier dus gewoon moeten werken en hij is o.a. in Australië en Amerika verkrijgbaar. Helaas niet in Europa dus. Wellicht kan deze worden geimporteerd net als bijv. de Chinese toestellen.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
KoenCows schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:28:
[...]

Waar heb je hem besteld als ik vragen mag ;)
Uiteindelijk heb ik hem bij getgoods.de besteld. Na wat reviews gelezen te hebben over die webshop blijkt dit een soort bol.com te zijn.
Ze zijn te vinden via amazon en ebay maar ik heb direct bij hun besteld omdat je via de site ook met paypal kon betalen.
Als ik hem straks heb zal ik mn ervaringen wel posten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me gelukt om hem te rooten, safestrap te installeren. En dan Jellybean om mijn maxx te zetten. Er zitten nog wat bugs in, zoals de camera, en verder mis ik de smartactions, wat wel gecompenseerd word met Llama, maar ik vond de smart actions toch net iets beter. Ben benieuwd hoe de batterij het nu zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09 01:16
Jullie hebben het over de Razr M, maar is het niet nog steeds als volgt:
Nieuw toestel = nieuw topic aanmaken ??
Want de Razr M is heel anders dan de normale Razr.
Vooral qua techspecs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:31:
Het is me gelukt om hem te rooten, safestrap te installeren. En dan Jellybean om mijn maxx te zetten. Er zitten nog wat bugs in, zoals de camera, en verder mis ik de smartactions, wat wel gecompenseerd word met Llama, maar ik vond de smart actions toch net iets beter. Ben benieuwd hoe de batterij het nu zal doen.
SmartActions is toch met dat automatisch aanpassen van belvolume aan bepaalde omstandigheden/voorwaarden? Ik gebruik dat nooit; ik heb daarvoor Profile Scheduler geinstalleerd. Daarbij kan je ook je agenda gebruiken om voorwaarden te bepalen en dan een stuk nauwkeuriger dan met SmartActions

(ik sta voor de klas en wil onderscheid tussen een les (compleet stil) en vergadering (geluid zacht); dat kan door ook te filteren op de inhoud van de agenda-items. Bijvoorbeeld het woordje 'les' of, wat ik heb gedaan: simpel een * in het agenda-item als ik het helemaal stil wil hebben. Agenda-items zonder * negeert hij dan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WFvN schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 21:45:
[...]

SmartActions is toch met dat automatisch aanpassen van belvolume aan bepaalde omstandigheden/voorwaarden? Ik gebruik dat nooit; ik heb daarvoor Profile Scheduler geinstalleerd. Daarbij kan je ook je agenda gebruiken om voorwaarden te bepalen en dan een stuk nauwkeuriger dan met SmartActions

(ik sta voor de klas en wil onderscheid tussen een les (compleet stil) en vergadering (geluid zacht); dat kan door ook te filteren op de inhoud van de agenda-items. Bijvoorbeeld het woordje 'les' of, wat ik heb gedaan: simpel een * in het agenda-item als ik het helemaal stil wil hebben. Agenda-items zonder * negeert hij dan gewoon.
Ik gebruik het om mijn geluid, mobiele data, en nog dingen uit te zetten, het is zeker niet alleen voor geluid. Verder doe ik het inderdaad ook via mijn Google Agenda. Ik wil terwijl ik op werk zit ook mijn mobiele data af, omdat ik mijn gsm dan toch niet vastheb voor enkele uren. Ik wil precies toch die FTS flashen, zodat alles werkt. Iemand enig idee hoe ik van Safestrap naar BBM kan?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bij deze het toestel gebricked. Heb safestrap verwijderd, BMM geinstalleerd, dan geprobeerd om die FTS te flashen, en het toestel blijft nu hangen na het dualcore logo. Het staat dus nog wel aan maar doet niets meer. Heb al geprobeerd met de volume up en down, samen met de power knop, maar dan reboot hij en krijg ik gewoon hetzelfde.

EDIT:

Toestel is in orde. Ben van de ICS leak af, en heb nu de officiele ROM, waardoor ik dus OTA updates krijg! Nu hopen dat de batterij iets beter meegaat dan de leak!

Ik zie wel dat ik met de leak op

676.226.3.XT910.RETAIL.en.EU

zat, nu ik de officiele ROM heb, zit ik op

672.180.41.XT910.RETAIL.en.EU

Ik vermoed dat de versie die ik nu heb iets minder recent is? Hoewel ik van bepaalde apps nieuwere versies heb gekregen dan ik ervoor had!

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2012 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 17:07

Krizzie

Progressive Music \o/

Heb mijzelf zojuist getrakteerd op de RAZR i, ben benieuwd!

Hopelijk is'ie snel binnen! :D

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
Ik heb sinds zaterdag mijn Razr HD binnen. 8) :9~
Heb alleen nog geen tijd gehad om er mee te spelen. De eerste indruk is wel heel erg positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Krizzie schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:04:
Heb mijzelf zojuist getrakteerd op de RAZR i, ben benieuwd!

Hopelijk is'ie snel binnen! :D
Voor mij wordt het ook een RAZR i, wilde eerst een Nexus 4 maar dat gaat me allemaal te lang duren.
Dan maar een stapje terug qua prestaties. ;)
Waar heb je hem gekocht ?
Weet iemand misschien of er er ook hoesjes en screen protectors voor dit toestel te verkrijgen zijn in Nederland ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit al vanaf 18 okt te wachten op te Razr HD.. Ik had Expansys vorige week gebeld en die hadden het over in de maand December dat de Razr HD verkocht in nederland zal worden.. maar ik denk dat de prijs hier wel een stuk hoger zal lliggen dan in Duitsland... had ook al gekeken bij getgoods.de want het is het overwegen wel waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritzy2001
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-04-2023
taz3d_nl schreef op maandag 03 december 2012 @ 15:59:
[...]

Voor mij wordt het ook een RAZR i, wilde eerst een Nexus 4 maar dat gaat me allemaal te lang duren.
Dan maar een stapje terug qua prestaties. ;)
Waar heb je hem gekocht ?
Weet iemand misschien of er er ook hoesjes en screen protectors voor dit toestel te verkrijgen zijn in Nederland ?
Ik heb de Razr i sinds vorige week. Deze heb ik bij Amazon.de aangeschaft inclusief lederen hoesje. Ik ben tot nu toe zeer over het toestel te spreken. Lekker snel en modern maar ja ik kwam dan ook van een HTC diamond II met windows phone 4.5.

In ieder geval bij Amazon.de kan je allerlei hoesjes en protectors kopen tegen niet onaardige prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritzy2001
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-04-2023
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:05:
ik zit al vanaf 18 okt te wachten op te Razr HD.. Ik had Expansys vorige week gebeld en die hadden het over in de maand December dat de Razr HD verkocht in nederland zal worden.. maar ik denk dat de prijs hier wel een stuk hoger zal lliggen dan in Duitsland... had ook al gekeken bij getgoods.de want het is het overwegen wel waard!
Ik zou de Razr HD lekker in Duitsland kopen als ik jou was. Verwacht niet teveel van de Nederlandse winkeliers met hun woeker prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
Fritzy2001 schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:05:
[...]

Ik zou de Razr HD lekker in Duitsland kopen als ik jou was. Verwacht niet teveel van de Nederlandse winkeliers met hun woeker prijzen.
Expansys is de enige die hem in nl gaat verkopen en dat zal het model zijn dat in duitsland wordt verkocht. Ik heb alleen een beetje mn vertrouwen in expansys verloren.
Volgens de medewerkers staat een telefoon maximaal 4 weken op pre-order alleen de razr bleek een uitzondering want na een week of 7 wisten ze bij expansys nog steeds niet wanneer dit toestel zou komen.

Ik heb een erg goede ervaring met getgoods.de, ze zijn erg snel met leveren (woensdag 22:00 besteld, zaterdag ochtend had ik hem binnen). Daarnaast is hun track en trace heel goed. Ieder tussen station kun je volgen, iets wat je bij nl webshops niet vaak ziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Bastie-88 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 07:29:
[...]

Expansys is de enige die hem in nl gaat verkopen en dat zal het model zijn dat in duitsland wordt verkocht. Ik heb alleen een beetje mn vertrouwen in expansys verloren.
Volgens de medewerkers staat een telefoon maximaal 4 weken op pre-order alleen de razr bleek een uitzondering want na een week of 7 wisten ze bij expansys nog steeds niet wanneer dit toestel zou komen.

Ik heb een erg goede ervaring met getgoods.de, ze zijn erg snel met leveren (woensdag 22:00 besteld, zaterdag ochtend had ik hem binnen). Daarnaast is hun track en trace heel goed. Ieder tussen station kun je volgen, iets wat je bij nl webshops niet vaak ziet!
Geen extra kosten gehad bij het importeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
taz3d_nl schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 08:51:
[...]

Geen extra kosten gehad bij het importeren ?
Nope 8), Ik heb het voor de zekerheid wel gecheckt op de site van de belastingdienst.
Zover ik er wijs uit kan valt de telefoon binnen het vrij verkeer van goederen binnen europa.
Als je hem via de VS wilt importeren is de kans wel aanwezig dat ze er import kosten bij rekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Bastie-88 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:08:
[...]

Nope 8), Ik heb het voor de zekerheid wel gecheckt op de site van de belastingdienst.
Zover ik er wijs uit kan valt de telefoon binnen het vrij verkeer van goederen binnen europa.
Als je hem via de VS wilt importeren is de kans wel aanwezig dat ze er import kosten bij rekenen :)
Mooi 8)
Dank je voor de info. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:14
Wat kunnen jullie me vertellen over de Razr HD en Razr i qua accuduur?

Ik heb op dit moment een Sony Xperia P maar ik word doodmoe van de accuduur. Zit eigenlijk te denken om de Razr Maxx te halen puur voor de accu. Deze is echter nog steeds prijzig voor een toestel dat inmiddels al geruime tijd op de markt is.

Of misschien toch nog even wachten of de Razr HD Maxx alsnog in Europa uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
@TheJuul: Op dit moment kan ik nog niks zinnigs over accuduur van de razr hd zeggen.
Ik ben er gisteren heel de dag mee aan het spelen geweest en vandaag heb ik in belgie gezeten.
Oftewel gisteren 7,5 uur en toen moest ie aan de lader. En vandaag stond hij na een dag in belgie en gegevensverbinding uit op 93%.
Zal het de komende dagen eens in de gaten houden

[ Voor 3% gewijzigd door Bastie-88 op 04-12-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithson
Laatste paar dagen als ik in het forum kijk zie ik heel hoopvol dat er weer iets nieuws is gepost in het motorola razr topic, en dan kom ik erachter dat het om de Razr HD of i gaat....

Komop jongens, maak even een nieuw topic alsjeblieft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giwain
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09 19:54
Besten, heb een probleempje met men Razr, hij start de hele tijd opnieuw op en krijg geen netwerkverbinding.
Iemand die weet wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithson
giwain schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 16:32:
Besten, heb een probleempje met men Razr, hij start de hele tijd opnieuw op en krijg geen netwerkverbinding.
Iemand die weet wat ik kan proberen?
Probeer eens in je recovery je cache te wipen, je komt in recovery door de telefoon uit te schakelen en vervolgens aan te zetten door de volume down en powerbutton in te drukken, dan kom je in een menu en daar slecteerde je recovery;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 23:05
Heb verschillende nederlandse webwinkels gevraagd naar de razr HD, de enige die aangaf dat ze m gingen leveren was typhone, maar dat laat langer op zich wachten dat beloofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TT1S0B
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
Na een tijd met een iPhone4 rondgelopen te hebben terug op mijn Razr (XT910).

Ik heb deze met de tutorials die hier langskwamen geupdated naar 4.0.4 (672.180.41.XT910.Retail.en.EU).
Zal ik nu vanzelf de update krijgen naar 4.1 of zal ik die ook manueel moeten updaten?

Tenminste volgens deze schedule (https://forums.motorola.com/pages/00add97d6c) zou er een 4.1 uitkomen voor de XT910.

[ Voor 18% gewijzigd door TT1S0B op 09-12-2012 12:33 . Reden: toevoeging url ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
TT1S0B schreef op zondag 09 december 2012 @ 12:25:
Na een tijd met een iPhone4 rondgelopen te hebben terug op mijn Razr (XT910).

Ik heb deze met de tutorials die hier langskwamen geupdated naar 4.0.4 (672.180.41.XT910.Retail.en.EU).
Zal ik nu vanzelf de update krijgen naar 4.1 of zal ik die ook manueel moeten updaten?

Tenminste volgens deze schedule (https://forums.motorola.com/pages/00add97d6c) zou er een 4.1 uitkomen voor de XT910.
Ik zie staan: 'Will be upgraded to Jelly Bean (Android 4.1) for select countries and carriers' bij het europese model van de XT910. Als wij dus een update naar 4.1 gaan krijgen, wat dus nog niet zeker is, zal dit wss inderdaad automatisch OTA komen, net zoals de ICS update OTA gekomen is (maar was via een omweg al beschikbaar door manueel te updaten).

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giwain
tieskuh123 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 18:34:
[...]

Probeer eens in je recovery je cache te wipen, je komt in recovery door de telefoon uit te schakelen en vervolgens aan te zetten door de volume down en powerbutton in te drukken, dan kom je in een menu en daar slecteerde je recovery;)
Ik heb dit reeds gedaan, toestel blijft continue opnieuw opstarten, zelfs tijdens het opstarten zelf loopt hij gelijk soms vast en valt hij uit/ begint hij gewoon opnieuw op te starten...

Ik vermoed dat er een fout in het geheugen zit, ben nu bezig met er een andere rom aan het proberen opzetten maar voorlopig zonder succes

Momenteel heb ik ook via de tutorials die hier langskwamen geupdated naar 4.0.4 (672.180.41.XT910.Retail.en.EU). Dit heeft enkele maanden vlot gelopen, tot dit weekend dus. Niets speciaals geinstalleerd ofzo, ben er mee opgestaan.

Wanneer ik via RSD Lite connecteer ziet deze het device wel maar hij zegt dit:
ESN:
Technology: N / A
Software Version: N / A
Flex Version: N / A
Bootloader Version: N / A
DRM Version: N / A

Hij kan er gelijk niets van maken...

Iemand een idee?

[ Voor 26% gewijzigd door giwain op 10-12-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithson
Gewoon een stock rom flashen via RSD, ik heb zelf ook wel eens het probleem gehad dat overal N/A stond... Wat het precies inhoud weet ik niet, maar je telefoon en OS worden iig niet goed herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giwain
tieskuh123 schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:51:
Gewoon een stock rom flashen via RSD, ik heb zelf ook wel eens het probleem gehad dat overal N/A stond... Wat het precies inhoud weet ik niet, maar je telefoon en OS worden iig niet goed herkend.
Wanneer ik probeer te flashen via RSD loopt deze vast op de eerste stap met melding: Phone Return Failed ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik ben met Safestrap 3 (is nog beta maar werkt al mooi) aan het klooien gegaan. Man, wat werkt dat mooi. Installeren, rebooten en je hebt een fraai touch gestuurd gebeuren waarmee je kan flashen. Ook leuk is dat je meerdere 'slots' hebt waarin je ROMs kan plaatsen die je dus kan draaien naast je stock ROM.

voor de gein heb ik Red Tide Revenge geflasht in een extra slot. Dat ding is fast as hell! Wel een nadeel is dat bij mij m'n home-button niet werkt om één of andere reden; wellicht een bugje of toch fout geflasht of ergens een instelling.

Linkje aangepast naar een versie die WEL voor de Razr is.

[ Voor 11% gewijzigd door WFvN op 12-12-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithson
giwain schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:15:
[...]

Wanneer ik probeer te flashen via RSD loopt deze vast op de eerste stap met melding: Phone Return Failed ...
Kijk eens naar de FlashIt tool van KholK op XDA, zit momenteel op mijn telefoon dus kost wat tijd om linkjes te sturen en op dit late tijdstip ben ik daar te lui voor :+

Maar die tool schijnt vaak te werken als RSD niet werkt..
WFvN schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:46:
voor de gein heb ik Red Tide Revenge geflasht in een extra slot. Dat ding is fast as crap! Wel een nadeel is dat bij mij m'n home-button niet werkt om één of andere reden; wellicht een bugje of toch fout geflasht of ergens een instelling.
Ik denk zelf dat de home button 'bug' komt omdat die rom gemaakt is voor de bionic..:)

[ Voor 35% gewijzigd door Mithson op 11-12-2012 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

tieskuh123 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:49:
[Ik denk zelf dat de home button 'bug' komt omdat die rom gemaakt is voor de bionic..:)
Scherp!
* WFvN is aan vakantie toe

Linkje aangepast naar een versie die WEL voor de Razr Maxx (Spyder) is

• giwain
tieskuh123 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:49:
[...]

Kijk eens naar de FlashIt tool van KholK op XDA, zit momenteel op mijn telefoon dus kost wat tijd om linkjes te sturen en op dit late tijdstip ben ik daar te lui voor :+

Maar die tool schijnt vaak te werken als RSD niet werkt..

[...]

Ik denk zelf dat de home button 'bug' komt omdat die rom gemaakt is voor de bionic..:)
Dit dus eens geprobeerd, het lijkt zijn werk te doen maar na de herstart doet de RAZR nu zelfs helemaal niets meer, ik geraak zelfs nog heel moeilijk in de recovery mode, omdat wanneer hij opstart (met het rode motorola logo, gewoon uitvalt na een aantal seconden.
Gewoon op de powerknop drukken doet zelfs helemaal niets om hem op te starten.
Kan momenteel enkel nog opstarten door erg lang op volume knoppen en de power knop te drukken en soms lukt het dan om in recovery mode te geraken.

Ik geraak er echt niet wijs uit, zou het kunnen dat er toch ergens een geheugen probleem ofzo zich in de telefoon voordoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 11:52
Excuses voor de semi-topic kaap, maar deze vraag lijkt me iets te gering voor een topicstart - weet iemand iets over de beschikbaarheid van de Razr Maxx HD? Ik zie dat sommige mensen hier de Razr HD uit Duitsland halen, maar ik kan de Raz Maxx HD niet vinden op Amazon/getgoods. Iemand enig idee of/waar/wanneer 'ie te krijgen is? Ik wil een nieuwe telefoon en de dikheid van de accu is wat mij betreft het enige criterium :-) (naast een high end toestel dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithson
Gelukkig heeft er iemand recent een topic geopend over de Razr HD / Razr Maxx HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 11:52
Ah, thanks. Gister, die had ik nog niet gezien :-)

Verwijderd

Ook de Razr I xt890 gekocht. Nederlandse webwinkel, 340 euro pst. excl. BTW. Binnen 4 dagen kwam de postbode ze brengen.
Bevalt goed deze telefoon. lange accuduur, snelheid en beeldscherm prima. had eerst de milestone 1. nog niets kunnen vinden wat mij irriteert. Vind hem er strak uit zien. Voor dit geld een goede middenklasser voor wat ik zo kon vinden op internet.

• taz3d_nl
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:48:
Ook de Razr I xt890 gekocht. Nederlandse webwinkel, 340 euro pst. excl. BTW. Binnen 4 dagen kwam de postbode ze brengen.
Bevalt goed deze telefoon. lange accuduur, snelheid en beeldscherm prima. had eerst de milestone 1. nog niets kunnen vinden wat mij irriteert. Vind hem er strak uit zien. Voor dit geld een goede middenklasser voor wat ik zo kon vinden op internet.
Heb hem ook sinds een week nu, echt een verademing deze smartphone. :9
Had eerst een LG Optimus 2x, maar als ik die vergelijk met de singlecore razr i is mijn nieuwe toestel echt stukke sneller.
Echt geweldig is de accuduur inderdaad, je haalt met gemak 2 dagen bij intensief gebruik. 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geddie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-08 20:18
gijsiej schreef op donderdag 20 september 2012 @ 08:48:
Ik heb mijn Razr toen met kapot scherm gewoon bij thephonehouse ingeleverd die het toestel toen naar dynafix gestuurd heeft. Hele reparatie kostte +-150 euro (ook het scherm), maar duurde wel iets langer omdat ze geen schermen voor de Razr hadden liggen en ze deze moesten bestellen. Of je het die 150 euro nog waard vind moet je zelf weten maar ik heb het gewoon gedaan omdat je voor 150 euro niet even een betere of vervangende telefoon koopt.
Om hier nog even op terug te komen, ik ben bij thephonehouse langs geweest en die gaven meteen aan me niet te kunnen helpen omdat het om Motorola ging. Ik heb toen zelf mijn telefoon opgestuurd naar dynafix, met begeleidende brief, aankoopsbewijs, reparatieformulier, alles. Dynafix heeft na een week of drie m'n telefoon teruggestuurd met een formulier erbij waarop stond 'extern gerepareerd onder garantie', maar bij het openen van de doos bleek dat er niets aan gedaan was, sterker nog, behalve de lcd was ook nu ook nog eens het glas gebroken. Dit ook volledig tegen hun eigen protocol in; volgens hun site zouden ze eerst de schade onderzoeken, daarna een prijsopgave doen voor de reparatie waar je dan mee akkoord kan gaan of niet. Heb hierop boos het 0900 nummer van Dynafix gebeld, na ruim een kwartier kreeg ik iemand aan de lijn die vervolgens verbaasd reageerde en eigenlijk geen andere boodschap voor me had dan dat ik het nogmaals moest proberen. Dit heb ik toen gedaan. Krijg ik hem na drie weken weer thuis, is er niets aan gebeurd. Daarna nogmaals boos aan de telefoon gehangen, nogmaals hetzelfde onzinverhaal, nogmaals opgestuurd, en nogmaals kapot terugontvangen.

Dynafix kan je Razr dus gewoon niet repareren. Heb half Nederland afgebeld maar op Dynafix na claimt niemand een Motorola Razr te kunnen repareren. Heb het ondertussen opgegeven en gebruik al weer maanden een dumbphone.

Als iemand hier wel z'n Razr heeft kunnen laten repareren (behalve bij Dynafix dan), dan hoor ik het graag. Heb nu met de kerst namelijk weer tijd om het een en ander uit te zoeken. En anders zoek ik een andere smartphone, maar dan valt Motorola helaas af vanwege de slechte ondersteuning in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
Geddie schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 17:26:
[...]

Om hier nog even op terug te komen, ik ben bij thephonehouse langs geweest en die gaven meteen aan me niet te kunnen helpen omdat het om Motorola ging. Ik heb toen zelf mijn telefoon opgestuurd naar dynafix, met begeleidende brief, aankoopsbewijs, reparatieformulier, alles. Dynafix heeft na een week of drie m'n telefoon teruggestuurd met een formulier erbij waarop stond 'extern gerepareerd onder garantie', maar bij het openen van de doos bleek dat er niets aan gedaan was, sterker nog, behalve de lcd was ook nu ook nog eens het glas gebroken. Dit ook volledig tegen hun eigen protocol in; volgens hun site zouden ze eerst de schade onderzoeken, daarna een prijsopgave doen voor de reparatie waar je dan mee akkoord kan gaan of niet. Heb hierop boos het 0900 nummer van Dynafix gebeld, na ruim een kwartier kreeg ik iemand aan de lijn die vervolgens verbaasd reageerde en eigenlijk geen andere boodschap voor me had dan dat ik het nogmaals moest proberen. Dit heb ik toen gedaan. Krijg ik hem na drie weken weer thuis, is er niets aan gebeurd. Daarna nogmaals boos aan de telefoon gehangen, nogmaals hetzelfde onzinverhaal, nogmaals opgestuurd, en nogmaals kapot terugontvangen.

Dynafix kan je Razr dus gewoon niet repareren. Heb half Nederland afgebeld maar op Dynafix na claimt niemand een Motorola Razr te kunnen repareren. Heb het ondertussen opgegeven en gebruik al weer maanden een dumbphone.

Als iemand hier wel z'n Razr heeft kunnen laten repareren (behalve bij Dynafix dan), dan hoor ik het graag. Heb nu met de kerst namelijk weer tijd om het een en ander uit te zoeken. En anders zoek ik een andere smartphone, maar dan valt Motorola helaas af vanwege de slechte ondersteuning in Nederland.
In breda zit een zaak die een eigen reparatieafdeling heeft. Die claimen dat ze alles kunnen maken. Dat bedrijf heet volgens mij de smartphoneshop ofzo misschien dat je het daar kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Bastie-88 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 22:52:
[...]

In breda zit een zaak die een eigen reparatieafdeling heeft. Die claimen dat ze alles kunnen maken. Dat bedrijf heet volgens mij de smartphoneshop ofzo misschien dat je het daar kan proberen?
Smartphoneshop? Dat klinkt als Coolblue. Coolblue heeft vrachten websites. Als het inderdaad Coolblue is wat je bedoelt, dan ben ik bereid het nog te geloven ook. Ze leveren ook Motorola (niet de Razr Maxx overigens maar wel de Razr).

Tot dusver komt het bedrijf op mij als zeer betrouwbaar over (en zijn ze ook gebleken) dus wellicht dat ze ook met reparatie geen poep praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
WFvN schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 23:58:
[...]

Smartphoneshop? Dat klinkt als Coolblue. Coolblue heeft vrachten websites. Als het inderdaad Coolblue is wat je bedoelt, dan ben ik bereid het nog te geloven ook. Ze leveren ook Motorola (niet de Razr Maxx overigens maar wel de Razr).

Tot dusver komt het bedrijf op mij als zeer betrouwbaar over (en zijn ze ook gebleken) dus wellicht dat ze ook met reparatie geen poep praten.
Het is geen coolblue, dat dacht ik eerst ook namelijk.
Dit is de site Smartphonerepair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithson
Ik heb sinds een paar dagen een aantal probleempjes met mijn Razr.

Mijn batterij gaat erg snel leeg en de grootste battery drain komt van 'android besturingssysteem' (rond de 60%). Daarnaast is mijn notificatie led altijd groen, zelfs als ie uitstaat... bij meldingen komt er nog wel een wit knipperlicht tussendoor maar voor de rest is hij gewoon constant groen.. Ik ben momenteel even aan het terug flashen naar de officiële ICS rom. Weet iemand wat de oorzaken zijn van deze twee dingen? Erg vervelend namelijk dat ik maar een uurtje of 8 kan doen met mijn batterij :(

edit:

Ik heb nu dus de stock rom erop gezet maar dat maakt geen enkel verschil. :(
dit is de versie die ik geflashed heb: SPDREM_U_01.6.7.2-180_SPU-19-TA-11.2_SIGNEuropeAustraliaEMEA_USASPDRICSRTGB_HWp2b_Service1FF_fastboot.xml

En dat is ook de enige die ik KAN flashen omdat deze versie de bootloader update en die dus niet gedowngrade kan worden... Ik begin een beetje de weg kwijt te raken op het Motorola Razr forum op xda. Kan iemand mij helpen met het zoeken naar een stock rom met versienummer SPU-19 of hoger?

[ Voor 31% gewijzigd door Mithson op 28-12-2012 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:17
Heeft iemand hier nog meer het speaker probleem ? Mijn geluid valt vaak weg , als ik dan zachtje op de speaker duwt werkt het weer.

na wat google werk schijnt dit echt een productiefout te zijn , diverse forums wordt er over gesproken.

Iemand het zelfde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithson
Ik heb geen problemen met mijn speaker;)

Ik heb nu mijn telefoon geupdate naar Jelly Bean (de amerikaanse versie, via een omweg te installeren)
Mijn Androis OS vreet niet niet meer zoveel stroom, ik heb echter nog steeds een groen lampje dat constant brand... Of hij nog steeds wel eens uitvalt kan ik nog niks over zeggen aangezien ik hem 10 minuutjes geleden heb geupdate. Niemand enig idee wat dat groene lampje kan betekenen?

Edit:

Nog geen last gehad van plotselinge reboots of iets dergelijks, batterij gaat langer mee(android OS neemt na ruim 5uur zo'n 15% van het batterij verbruik in beslag). Afwachten of dit zo blijft maarvoor nu ben ik tevreden.

[ Voor 21% gewijzigd door Mithson op 07-01-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Laatst online: 12-09 13:58
Ik zat op CM10 maar wou wel es weer wat anders.
Heb dus een KillROM build van 4 januari geïnstalleerd
http://goo.im/devs/Hashcode/umts_spyder/killrom
Flashen kan enkel met Safestrap 3.05 in slot1, geen gapps nodig. Ben er best tevreden van zo te zien, het is een vrij intact gehouden Android 4.2.1, met veel aanpassingsmogelijkheden. Wallpaper pack is wel lelijk net als de startanimatie maar voor de rest ben ik er zeker van te spreken. Af en toe een rare vastloper, WhatsApp bv draait af en toe in de soep terwijl ik dat nog nooit heb meegemaakt.
Voor zij die graag eens knoeien een aanrader.
Battery life zou ook degelijk moeten zijn, daar kan ik nog geen oordeel over vellen.

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:45
De Jelly Bean (leaked) OTA is nu aardig in de buurt aan het komen :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2089455

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithson
Het lijkt er inderdaad op dat ie er aan zit te komen :) Goed nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:17
Gaan wij razr gebruikers nog wel de update krijgen naar Jelly bean via de officiele weg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

MaDLiVe

.-Observer-.

Goeie vraag, Europese gebruikers worden wel vaker vergeten door motorola. Binnenkort maar eens kijken hoe makkelijk flashen is met deze redelijk gesloten telefoon.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn Razr maxx in een riviertje laten vallen. Ik had het na 2 seconden door, en heb hem er meteen kunnen uithalen. Hij lag ongeveer een 15 cm diep. Toen ik hem eruit haalde werkte hij nog, maar besloot ik dat het beter was hem uit te zetten, heb hem dan een nacht laten drogen in een plastiek zak met enkele silica zakjes, 's morgens probeerde ik hem aan te zetten, maar dat ging niet, na een halfuurtje begon hij verbrand te ruiken. Ik vermoed dus dat niet al het vocht eruit was, en dat ik hem gekookt heb. Heb hem vervolgens zelf opengedaan, en ik dacht dat het kabeltje voor de batterij er gewoon uit te trekken was, wat dus niet bleek. Kabeltje kapot, en ik weer wat geld armer vermoed ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
De CM 10.1 build van 29 januari geflasht. Zeer tevreden van momenteel! Nog steeds geen flash voor camera, maar qua smoothness toch weer een stapje vooruit op CM 10, heb ik de indruk.

[ Voor 44% gewijzigd door Th1x4nG op 05-02-2013 03:34 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Nu online

MaDLiVe

.-Observer-.

Th1x4nG schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 03:33:
De CM 10.1 build van 29 januari geflasht. Zeer tevreden van momenteel! Nog steeds geen flash voor camera, maar qua smoothness toch weer een stapje vooruit op CM 10, heb ik de indruk.
Ik hoop dat ze snel alle feats werkend krijgen. Moet binnenkort ook maar eens kijken naar hoe safestrap precies werkt. Iemand toevallig een link naar een safestrap tutorial? Kon op XDA niet zo snel iets vinden.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:14:
Ik heb gisteren mijn Razr maxx in een riviertje laten vallen. Ik had het na 2 seconden door, en heb hem er meteen kunnen uithalen. Hij lag ongeveer een 15 cm diep. Toen ik hem eruit haalde werkte hij nog, maar besloot ik dat het beter was hem uit te zetten, heb hem dan een nacht laten drogen in een plastiek zak met enkele silica zakjes, 's morgens probeerde ik hem aan te zetten, maar dat ging niet, na een halfuurtje begon hij verbrand te ruiken. Ik vermoed dus dat niet al het vocht eruit was, en dat ik hem gekookt heb. Heb hem vervolgens zelf opengedaan, en ik dacht dat het kabeltje voor de batterij er gewoon uit te trekken was, wat dus niet bleek. Kabeltje kapot, en ik weer wat geld armer vermoed ik?
Er zit niets anders op dan een beetje onderzoek te doen en inderdaad wat centjes armer.

Hoe waterdicht zijn ze nou eigenlijk? Ik heb een 2e handse Razr gekocht. Ziet er nog als nieuw uit. Kan ik ergens de productie datum opvragen? Misschien dat de waterdichtheid met de tijd wat minder wordt?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemertp
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:53
De Razr is niet waterdicht, hij heeft een waterafstotende coating. Dat zijn echt verschillende dingen, en je kan dan ook niet verwachten dat als je hem volledig onderdompelt hij het daarna nog doet (maar als je geluk hebt kan het wel). Ik vind de de waterafstotende coating vooral een voordeel doordat je er wel gewoon in de regen mee kan lopen of een glas water er overheen kan laten vallen. Wil je een echte waterdichte telefoon dan is de Motorola Defy een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
  • Laatst online: 10-09 14:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemertp
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:53
Ja, want als hij het daarna niet meer doet zet je het filmpje ook op Youtube :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
Een medetweaker heeft hem geruïneerd door mee te nemen in het zwembad dus ik zou er niet mee overdrijven. :)
Een beetje regen kan hij wel verdragen, en het is gewoon een degelijk gebouwde telefoon, maar hij is niét waterdicht.

• JJ16v
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-08 09:55
Vraagje, iemand toevallig een kapotte razr xt910 te koop?
de mijne mist namelijk wat onderdelen nadat hij terug kwam van de reparatie die weer nodig was na het verliezen van een botsproef met de keukenvloer......

ik mis de kabel van het moederbord naar de navigatie knoppen en een aantal schroefjes...
dus een helemaal dode razr is geen probleem/perfect :)

• kingpol
oh yiss guys

http://aokp.co/release-jb-mr1-build-4/

jelly 4.2.2, download umts spyder

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:03

iChaos

It's Lupus.

Is de Motorola RAZR nog ergens te koop? Ik heb wat rondgekeken maar kan geen winkel vinden die de XT910 (of RAZR MAXX) nog verkoopt.

• JJ16v
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-08 09:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-09 07:30
Dank voor de tip!!

Ik probeer al ettelijke malen de ROM te installeren, heb er wel wat ervaring mee maar op de RAZR is het m'n eerste keer....

Ik probeer het met clockworkmod maar ik krijg telkens een fout wanneer ik 'Update from ZIP' doe,
de fout is: "Setting permissions
set_perm: some changes failed
E:Error in .... pad naar de ROM "

Kan iemand mij helpen ?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

lowlow schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 11:40:
[...]

Dank voor de tip!!

Ik probeer al ettelijke malen de ROM te installeren, heb er wel wat ervaring mee maar op de RAZR is het m'n eerste keer....

Ik probeer het met clockworkmod maar ik krijg telkens een fout wanneer ik 'Update from ZIP' doe,
de fout is: "Setting permissions
set_perm: some changes failed
E:Error in .... pad naar de ROM "

Kan iemand mij helpen ?

Dank
Ik heb Safestrap geinstalleerd. Dat werkt héél mooi. Eenmaal geinstalleerd kan je tijdens booten selecteren om naar het safestrapflashmenu te gaan. Daar heb je de gelegenheid om náást je originele installatie meerdere andere installaties te maken. Op de Razr Maxx kan je 2 andere ROM's draaien naast de Stock ROM. Ga daar dus eens mee aan de slag.

Let wel even op met installeren want je hebt ook zoiets als bootstrap; die mag geloof ik niet geinstalleerd zijn. Kijk dus wel goed bij het installeren naar de instructies. Maar eenmaal Safestrap geinstalleerd en het loopt als een tierelier.

[ Voor 12% gewijzigd door WFvN op 02-03-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
WFvN schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 15:13:
[...]

Ik heb Safestrap geinstalleerd. Dat werkt héél mooi. Eenmaal geinstalleerd kan je tijdens booten selecteren om naar het safestrapflashmenu te gaan. Daar heb je de gelegenheid om náást je originele installatie meerdere andere installaties te maken. Op de Razr Maxx kan je 2 andere ROM's draaien naast de Stock ROM. Ga daar dus eens mee aan de slag.

Let wel even op met installeren want je hebt ook zoiets als bootstrap; die mag geloof ik niet geinstalleerd zijn. Kijk dus wel goed bij het installeren naar de instructies. Maar eenmaal Safestrap geinstalleerd en het loopt als een tierelier.
hartelijk dank voor de info! Ik probeer het onmiddellijk en hoop dat de ROM zo goed geinstalleerd raakt.
Ik las ook al iets dat je goed moet opletten niet tegelijk boot- en safestrap op je telefoon zet anders brick je hem

EDIT: Ter info: na mij er wat meer in verdiept te hebben:
Bootstrap is zoveel als CWM (clockworkmod) dus deze moet je eerst af gooien, opnieuw opstarten, en Safestrap installeren. (recentste versie nu is 3.11)

Hiervoor moet je gewoon een apk installeren en de app opstarten, vervolgens vanuit de app in recovery opstarten.

Wat betreft de ROM: die is boter-smooth, werkelijk een verademing tov de originele en ondertussen verouderde ICS. Persoonlijk vind ik het schandalig dat Motorola als onderdeel van Google opnieuw zolang wacht voor het uitbrengen van een JB update !!

Ik gebruik deze ROM nu dagelijks maar er zijn 2 (alom bekende) problemen:
de 2 zaken die ik tegen gekomen ben:

- Geen flash, camera is wel supersnel en ik vind de foto's beter dan op ICS
- Geen voice bij bluetooth koppeling .... Vind ik wel jammer aangezien ik vaak in de wagen zit

Verder zijn er heel wat pluspunten:
- Supersnel
- JB stock-keyboard (swype-achtig) werkt echt heel goed
- Alle apps, SO FAR, kan ik perfect installeren en werken. Hey, is niet altijd het geval
- Data werkt OK, wifi signaal is onveranderd tov ICS
- JB fotogalerij is mooier en sneller
- Batterijduur is ietsje beter (!!)

--> bruikbaar als dagelijkse rom

Link naar de ROM staat hierboven. http://aokp.co/release-jb-mr1-build-4/

[ Voor 41% gewijzigd door lowlow op 04-03-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
de flash wil wel werken bij de app pudding camera

Google Play: Pudding Camera

het blijft een onofficiele rom, dus zullen wel wat bugjes komen, hopelijk komt android v5 gauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
kingpol schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:14:
de flash wil wel werken bij de app pudding camera

Google Play: Pudding Camera

het blijft een onofficiele rom, dus zullen wel wat bugjes komen, hopelijk komt android v5 gauw
hij is uit, ook voor de razr http://aokp.co/blog/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Nu online

MaDLiVe

.-Observer-.

Custom ROM updates installeren voor een RAZR met de officiele 4.0.4 en r00t (672.180.41.XT910 retail.en.EU). blijft toch nog wat vaag. Ik heb root. Maar snap het vervolg proces niet helemaal. Er is namelijk al ontzettend veel over geschreven. Als ik het goed begrijp heb je ROMS voor safestrap en Bootstrap? Maar moet je je kernel updaten voordat je over gaat naar een JB rom? Neem de AOKP als voorbeeld (laatste release MR5). En waar komt voor Menu manager precies te pas?

[ Voor 6% gewijzigd door MaDLiVe op 08-03-2013 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
dus je zit nu op ics right? dan moet je enkel bootstrap installeren en daar die laatste aokp rom op vlammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
kingpol schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:07:
dus je zit nu op ics right? dan moet je enkel bootstrap installeren en daar die laatste aokp rom op vlammen
Voor mij lukte het enkele met safestrap hoor (het programma heet effectief 'Safestrap'). Met bootstrap (zoals clockworkmod) kreeg ik een error op de Encryption van de ROM.

Na installatie krijg je dus een andere boot manager waarmee je dan je ROM (in concreto een ZIP file) kunt selecteren.
Je kunt ook tegelijk een 2de zip selecteren en dan neem je de GAPPS zipfile.

(!!) Zorg wel dat je niet tegelijk bootstrap én safestrap staan hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
nieuwe build 5 uit voor de bleeding edgers ;)

http://aokp.co/release-jb-mr1-build-5/

[ Voor 31% gewijzigd door kingpol op 11-03-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik zag op xda-developers dat de OTA van Motorola zelf voor de XT912 gereleased is!
Daar is ook een zip te downloaden met de update er in. Ik wacht nog heel even op de OTA in europa, maar anders ga ik ook een custom rom installeren.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithson
En er is nu ook een JB update voor de vodafone.en.EU versie, die op elke xt910 kan worden geïnstalleerd zonder te hoeven klooien met je cid :) http://forum.xda-develope...p?p=39074048#post39074048

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
tieskuh123 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:07:
En er is nu ook een JB update voor de vodafone.en.EU versie, die op elke xt910 kan worden geïnstalleerd zonder te hoeven klooien met je cid :) http://forum.xda-develope...p?p=39074048#post39074048
Het gaat redelijk hard want er is nu ook een officiële CyanogenMod versie voor de Razr, ook de XT910 van ons (umts_sypder). Maar blijkbaar vertoont die nog dezelfde kleine bugs van de AOKP ROM. Vooral foto en video staat blijkbaar niet zo helemaal op punt....

Ik ga zelf wachten op officiële unbranded EU ROM van Motorola. Deze nu is van Vodafone...
Vertrek op ski maar die zal er wel al zijn na het weekend :*)

[ Voor 4% gewijzigd door lowlow op 13-03-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Nu online

MaDLiVe

.-Observer-.

kingpol schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:07:
Dus ik hoef geen aparte kernel te installen of iets met mijn CID te doen? Zit idd op ICS (officieel met root).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm elke keer als ik weer hier aan het snuffelen ben gaat het jeuken om al die leaked en custom roms te proberen maar toch mijn Android Icecream 4.0.4 - 676.226.3.XT910.retail.en.EU versie doet het uitstekend.
*Zucht* Deprimerend om te zien dat wanneer ik op de site van Motorola zoek bij andere EU landen en ik voor Nederland kies er blijft staan will not update to Jelly bean :S
Maar hoe weten ze bij Motorola nou dat ik een Nederlandse retail heb tenzij ik dit aangeef op de site ?!
Neem aan dat ik een Engelse retail JB update ergens vandaan kan plukken ?!

Is er trouwens iemand die weet of de DROID RAZR MAXX HD te koop is in Europa (GB of NL ?) ?!

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2013 04:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 04:09:
Mmm elke keer als ik weer hier aan het snuffelen ben gaat het jeuken om al die leaked en custom roms te proberen maar toch mijn Android Icecream 4.0.4 - 676.226.3.XT910.retail.en.EU versie doet het uitstekend.
*Zucht* Deprimerend om te zien dat wanneer ik op de site van Motorola zoek bij andere EU landen en ik voor Nederland kies er blijft staan will not update to Jelly bean :S
Maar hoe weten ze bij Motorola nou dat ik een Nederlandse retail heb tenzij ik dit aangeef op de site ?!
Neem aan dat ik een Engelse retail JB update ergens vandaan kan plukken ?!

Is er trouwens iemand die weet of de DROID RAZR MAXX HD te koop is in Europa (GB of NL ?) ?!
Eerlijk, zou je nog opnieuw een Motorola kopen..? CPU is verouderd (+Dual Core), camera is bagger, updates zijn nog baggerer en die heeft maar 1GB RAM, terwijl alle nieuwe telefoons standaard 2GB aan boord hebben. Pak een HTC One, qua harde cijfers (benchmarks) zal die 4x sneller presteren als de DROID RAZR MAXX HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Nu online

MaDLiVe

.-Observer-.

Moet wel eerlijk zeggen dat maar weinig telefoon de bouw kwaliteit van de gemiddelde motorola telefoon evenaren. Voor mij is de Maxx alleen maar een winner vanwege de geweldige accu welke geen andere telefoon kan evenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithson
Ik raad je aan om eens te kijken naar de review van de htc one, accu doet het zeer goed en ook de bouwkwaliteit is dik in orde...

Ik zou het wel weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowlow schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:55:
[...]

Eerlijk, zou je nog opnieuw een Motorola kopen..? CPU is verouderd (+Dual Core), camera is bagger, updates zijn nog baggerer en die heeft maar 1GB RAM, terwijl alle nieuwe telefoons standaard 2GB aan boord hebben. Pak een HTC One, qua harde cijfers (benchmarks) zal die 4x sneller presteren als de DROID RAZR MAXX HD
Daar zeg je me wat ..
Ik heb de afgelopen 4 uur zowel reviews van de HTC One en S4 bekeken en je hebt inderdaad sterke argumentatie verschaft maar net als met SSD schijven ..
Pas als je een revolutie ondergaat wil je niet meer terug naar eerst.
Ik geniet nu ten volle van mijn Razr en zo'n Maxx hd is nog sneller en beter dan de 910 waar ik nu mee werk.
Zolang ik mezelf niet trakteer op zo'n mega prijzige S4 of HTC One acht ik mezelf "veilig" ;-)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2013 05:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
jb is nu beschikbaar, wel alles even opnieuw flashen: 982.124.14.XT910.Retail.en.EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithson
Awesome! :o Heb hem net gedownload, zal hem morgen maar eens installeren en dan laat ik wel even weten hoe het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:00
hmmm, ik heb nog de 676.226.3.XT910.Retail.en.EU versie. Is het al verstandig om die 982.124.14.XT910.Retail.en.EU versie te gaan flashen, of beter om nog even te wachten tot er een fastboot versie uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b.o.n.s schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 11:02:
jb is nu beschikbaar, wel alles even opnieuw flashen: 982.124.14.XT910.Retail.en.EU
Waar ?!
Oh en is het nou wel nog steeds de leak zoals aangekondigd op de site van Xda ?>!

To apply the JB OTA you have to be on 672.180.41.XT910.Retail.en.EU without any Modifications, like deleted System Apps or changed Boot.img / Baseband.
I recommend to start with an fresh RSD Lite - Flash, before you try to apply the OTA.

Ik heb 676.226.3.XT910.Retail.en.EU versie kortom probleem ?!

Pffff teveel werk en teveel risico op gezeik .. ik wacht nog wel even ..
http://forum.xda-develope...ead.php?t=2192532&page=19

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2013 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh nog één vraag als je root toegang mogelijk maakt houd het toestel dan het Systeemupdates gedeelte in "over de telefoon" sectie op zwart ?!
Want die optie is namelijk weggefilterd achter een zwarte waas en onbeschikbaar om te kiezen.

GEVONDEN

Tips:

"Check for update not available not available at this time. Try again later" - your device is not connected to the network server and can't determine if there is an update.
"Your Device is up to date! No update is necessary at this time" - your device is connected to server, and has confirmed that it has latest software version available.

If the the software update button is greyed out, try downloading using Wi-Fi only. To do this:

TouchImage > Settings > Touch Airplane mode to turn onImage
Touch Wi-Fi switch to turn on Image
TouchImage > Settings > About Phone > System updates

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2013 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
b.o.n.s schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 11:02:
wel de 4.1.2 versie, ik heb de cyano versie van 4.2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Nu online

MaDLiVe

.-Observer-.

kingpol schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:38:
[...]

wel de 4.1.2 versie, ik heb de cyano versie van 4.2.2
Zit zelf nog op ICS, ben aan het twijfelen welke versie te installen. De officiele 4.1.2 of de cyanogenmod.

Ik zie alleen dat enkele zaken nog niet werken met de Cyanogenmod:

WHAT'S NOT WORKING (NOTE: I expect to be able to fix all of these issues, it's just taking some time):
No hwcomposer yet for enhanced composition (wifi display, gpu enhanced overlays for battery savings)
GUI has some graphical "tearing" when moving rapidly through screens. We need to update graphics binaries to fix.
Hoe zijn jouw ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
De laatste versie (982.124.14.XT910.Retail.en.EU) is foutloos!
Ik heb die nu geïnstalleerd en werkt heel goed.
Ben klaar met al die sh*tty roms voor de Razr ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shotgun
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-10-2020
Ik zou deze rom wel willen installeren (nog niet eerder gedaan) maar ik heb wel een aantal bloatware aps verwijderd.
Dus als ik het goed begrijp kan ik nu dus niet meer updaten.
Iemand die daar op kan toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
heb iets raars nu met die laatste cyanomogenmod

na een reboot vraagt ie niet meer naar m'n pincode en kan ik direct bellen zelfs
kan dit gefixt worden?

<edit>
moet achter een nieuwe sim :(
</edit>

[ Voor 13% gewijzigd door kingpol op 20-03-2013 12:12 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste