Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 23:47

Info

Dit vlaggeschip van Motorola is uitgekomen per 18-10-2012 en helaas zoals zoveel nieuwe telefoons tegenwoordig nog maar beperkt in Nederland verkrijgbaar, en via europese verkooppunten slechts in de HD variant, de Maxx HD versie blijkt tot op het moment van schrijven alleen in de U.S. te koop te zijn.

Links

Features

• Een van de belangerijkste features van de Razr HD en met name de Razr Maxx HD is de batterij, waar de Razr een 2530 mAh batterij heeft, beschikt de Razr Maxx HD over 3300 mAh.
  • Een tweede belangerijke feature van deze telefoons is de bouwkwaliteit, er is Kevlar fiber gebruikt voor de achterkant, die zelfs om de randen heen gespannen is. Er is Corning Gorilla Glass aanwezig en de printplaat van de telefoon is bespoten met een nano coating om hem splashwater bestendig te maken (en dus ook condens bestendig bij extreme temperatuurs wisselingen)

Specifications

Design
Device type:Smart phone
OS:Android (4.0.4) on release, 4.1 Pushed in December 2012
Dimensions:131.9 x 67.9 x 8.4 mm
Weight:146 g
Display
Size:4.7 inches
Resolution:720 x 1280 pixels
Pixel density:312 ppi
Technology:Super AMOLED
Battery
Talk time:16.00 hours for Razr HD and 21:00 hours for Maxx HD
Capacity:2530 mAh Razr HD / 3300 Maxx HD
Hardware
System chip:Qualcomm Snapdragon S4 Plus MSM8960
Processor:Dual core, 1500 MHz, Krait
Graphics:Adreno 225
Memory:1024 MB RAM / 16384 MB ROM
Storage:12 GB available
Expansion:microSD, microSDHC up to 32 GB
Camera
Pixels:8 megapixels
Flash:LED
Aperture size:F2.4
Features:Auto focus, Video calling
Camcorder:1920x1080 (1080p HD)
Front-facing camera:1.3 megapixels
Technology
GSM:850, 900, 1800, 1900 MHz
UMTS:850, 900, 1900, 2100 MHz
LTE:700 MHz Class 17
Data:LTE, HSDPA+ (4G) 21.1 Mbit/s, HSUPA 5.76 Mbit/s, UMTS, EDGE, GPRS, EV-DO Rev.A
Positioning:GPS, A-GPS, S-GPS, Glonass

Bestellen/Levering

Voor discussies over de levering of bestellen van een van deze telefoons wil ik een ieder graag doorverwijzen naar het volgende topic:
Levering Razr HD / Razr Maxx HD

Pictures

Afbeeldingslocatie: http://demandware.edgesuite.net/aahb_prd/on/demandware.static/Sites-Motorola_US-Site/Sites-motorola_master_catalog/en_US/v1355529895470/Products/Mobile-Phones/DROID-RAZR-HD/droid_razr_hd_gallery_01.pngAfbeeldingslocatie: http://demandware.edgesuite.net/aahb_prd/on/demandware.static/Sites-Motorola_US-Site/Sites-motorola_master_catalog/en_US/v1355529895470/Products/Mobile-Phones/DROID-RAZR-HD/droid_razr_hd_gallery_03.png

Afbeeldingslocatie: http://demandware.edgesuite.net/aahb_prd/on/demandware.static/Sites-Motorola_US-Site/Sites-motorola_master_catalog/en_US/v1355529895470/Products/Mobile-Phones/DROID-RAZR-HD/droid_razr_hd_gallery_05.png

Afbeeldingslocatie: http://demandware.edgesuite.net/aahb_prd/on/demandware.static/Sites-Motorola_US-Site/Sites-motorola_master_catalog/en_US/v1355529895470/Products/Mobile-Phones/DROID-RAZR-HD/droid_razr_hd_gallery_04.png

Afbeeldingslocatie: http://demandware.edgesuite.net/aahb_prd/on/demandware.static/Sites-Motorola_US-Site/Sites-motorola_master_catalog/en_US/v1355529895470/Products/Mobile-Phones/DROID-RAZR-HD/droid_razr_hd_gallery_02.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
Direct maar mijn eigen vraag over deze telefoon hier stellen:

Weet iemand hoe de Razr HD Maxx te bestellen valt? Ik heb Amazon Wireless in U.S. gecontacteerd maar deze deelden mij mede dat ze niet buiten U.S. verschepen, en ebay veelal hetzelfde probleem.

De Razr HD (non-Maxx) valt wel makkelijk te bestellen via bijvoorbeeld amazon.de of amazon.co.uk

[ Voor 16% gewijzigd door Artimunor op 18-12-2012 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-07 21:55
De Razr HD Maxx naar europa halen is inderdaad lastig.
Ik zag op XDA developers wel iemand uit frankrijk die er ook mee bezig is maar er schijnen nogal een paar haken en ogen aan te zitten. Zover ik weet is ebay je enige optie op dit moment.

Ikzelf heb de Motorola RAZR HD inmiddels en ben er heel erg tevreden over.
Ik heb mijn Razr HD bij www.getgoods.de besteld.
Ik had eerst op amazon en ebay gekeken maar als je direct via getgoods besteld kun je ook met paypal betalen dus ik heb voor die optie gekozen.
Woensdagavond had ik hem besteld en zaterdag kwamen ze hem op de middag afleveren! _/-\o_

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
ik heb de Maxx HD, besteld via amazon wireless
aangezien ze geen nederlandse adressen accepteren, heb ik op borderlinx.com een account aangemaakt, je krijgt dan automatisch een (amerikaans) adres toegewezen, daar moet je het dan naartoe laten sturen

zodra het daar binnen komt, krijg je bericht en kun je of wachten op nog een pakket, of direct verzenden (DHL)

ben er heel tevreden mee, wat een super batterij
en echt niet veel (if at all) langzamer dan de One X

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
@ JarlSX: Hoelang gaat die van jou ongeveer mee? Daar ben ik welleens benieuwd na :)

EDIT:
Heb je de JB update al binnen? Zoja hoe bevalt die en merk je nog verschil in prestaties?
Ik moet wachten tot O2 de update de deur uit doet..

[ Voor 48% gewijzigd door Bastie-88 op 18-12-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
met mijn gebruik zat mijn One X rond een uur of 3 's middags vaak al op 30% batterij over
de Maxx HD kan met hetzelfde gebruik makkelijk 1,5 dag mee, echt een enorm verschil

ik kreeg bijna meteen een update aangeboden, neem aan dat het JB is, nog niet geinstalleerd, ga ik straks even doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
JarlSX schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:44:
met mijn gebruik zat mijn One X rond een uur of 3 's middags vaak al op 30% batterij over
de Maxx HD kan met hetzelfde gebruik makkelijk 1,5 dag mee, echt een enorm verschil

ik kreeg bijna meteen een update aangeboden, neem aan dat het JB is, nog niet geinstalleerd, ga ik straks even doen
Er zit ook nog een kleine update tussen out of the box ICS en JB. Dat is een beveiligingsupdate die ze z.s.m. wouden uitvoeren. "Bron AndroidPolice"
Mocht het een hele kleine update zijn dan is het die. Hoop wel voor je dat het JB is.

Ben heel benieuwd naar JB alleen in Duitsland moeten O2 eerst de update getest (lees volstoppen met bloatware) hebben alvorens ze hem releasen. En aangezien ik met mijn buildnummer onder de O2 update val mag ik daar mooi op wachten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
JarlSX schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:58:
ik heb de Maxx HD, besteld via amazon wireless
aangezien ze geen nederlandse adressen accepteren, heb ik op borderlinx.com een account aangemaakt, je krijgt dan automatisch een (amerikaans) adres toegewezen, daar moet je het dan naartoe laten sturen

zodra het daar binnen komt, krijg je bericht en kun je of wachten op nog een pakket, of direct verzenden (DHL)

ben er heel tevreden mee, wat een super batterij
en echt niet veel (if at all) langzamer dan de One X
Bedankt voor de tip en gefeliciteerd met je Maxx HD!

Zitten hier verder nog risicos aan vast?
En wat zijn de totale kosten als je alles bij elkaar optelt?

Verder zou het leuk zijn om te horen wat je ervaringen zijn met de update naar JB

[ Voor 5% gewijzigd door Artimunor op 19-12-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
update naar JB lukt me op dit moment niet, ik had de telefoon meteen geroot, maar die root werkt ineens niet meer en de update naar JB geeft een foutmelding

ik denk dat deze root methode gewoon niet goed werkt, de telefoon geeft nog steeds 4.0.4 aan, dus zou moeten werken, maar ik krijg een melding dat ie een bepaalde package niet kan vinden
dat is alleen op te lossen door een factory reset en daar heb ik zin in

was totaal 780 dollar kwijt, dus net geen 600 euro
denk dat het enige risico zit in het kwijtraken van het pakketje...

[ Voor 6% gewijzigd door JarlSX op 21-12-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165266

Vandaag toch maar de knoop doorgehakt..en de Razr HD besteld via getgoods.de.
Het betalen via paypal ging soepel..hoop de razr net na de kerstwel binnen te hebben..ik heb nu nog een Milestone 2 en was gewend aan het toetsenbord.dus ik hoop niet dat het een grootte omschakeling zal zijn.. ik ga er iig goed op vooruit! zal mij benieuwen hoelang de batterij het volhoud..de milestone is met cmmod na 8 uur toch wel goed leeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
Anoniem: 165266 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 16:17:
Vandaag toch maar de knoop doorgehakt..en de Razr HD besteld via getgoods.de.
Het betalen via paypal ging soepel..hoop de razr net na de kerstwel binnen te hebben..ik heb nu nog een Milestone 2 en was gewend aan het toetsenbord.dus ik hoop niet dat het een grootte omschakeling zal zijn.. ik ga er iig goed op vooruit! zal mij benieuwen hoelang de batterij het volhoud..de milestone is met cmmod na 8 uur toch wel goed leeg..
Dan word de razr een hele verbetering. Ik kom van een originele droid af en het gemis van het toetsenbord viel voor mij wel mee moet ik zeggen. De batterij houdt het gemak een dag uit als je hem zwaar gebruikt. Tot nu is 28u42m02s het maximale wat ik uit de batterij heb kunnen halen voordat hij aan de lader ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109441

Ik ben sinds een paar dagen ook een bezitter van Motorola RAZR HD. Alles functioneert prima, alleen krijg ik geen verbinding met de wi-fi op de uni (we hebben hier een Eduroam netwerk). De telefoon ziet het netwerk wel (signaal is sterk), maar zodra ik probeer te connecten gaat het signaal erg fluctueren van volle ontvangst tot helemaal niets. Daarnaast connect hij dus ook niet met het netwerk, terwijl andere telefoons om mij heen met Android geen problemen ondervinden.

Bij mij thuis heeft hij geen problemen met de wifi. Daar functioneert het wel goed.

Heeft iemand van jullie een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb um nu sinds vrijdag binnen! Wat een super toestel..batterijduur is ook super..gemiddeld toch 28 a 29 uur bij intensief gebruik!
Heb vandaag de OTA update binnen van jelly bean!
Kijken of dat nog veel veranderingen meebrengt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
Vanavond ook geupdate naar JB. _/-\o_
Eerste indruk is dat alles net iets sneller gaat. Leuke toevoeging is bij de galery dat je nu meteen foto's via whatsapp kunt delen. Wat ik wel jammer vind is dat ze de camera software zeer miniem hebben aangepast. Hij reageert wat sneller maar de ruis en fletse kleuren zijn nog aanwezig. Bij de originele razr en droid 4 hadden ze dit destijds met een update aardig verbeterd. Jammer dat dat bij de razr hd niet het geval is ... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
Anoniem: 109441 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 17:00:
Ik ben sinds een paar dagen ook een bezitter van Motorola RAZR HD. Alles functioneert prima, alleen krijg ik geen verbinding met de wi-fi op de uni (we hebben hier een Eduroam netwerk). De telefoon ziet het netwerk wel (signaal is sterk), maar zodra ik probeer te connecten gaat het signaal erg fluctueren van volle ontvangst tot helemaal niets. Daarnaast connect hij dus ook niet met het netwerk, terwijl andere telefoons om mij heen met Android geen problemen ondervinden.

Bij mij thuis heeft hij geen problemen met de wifi. Daar functioneert het wel goed.

Heeft iemand van jullie een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Ik heb hier wel eens iets over gelezen.
De mijne heeft gelukkig nog nergens problemen met wifi gehad.
Heb je al eens op droidforum of xdadevelopers gekeken? Ik meen dat ik daar ergens iets over dit probleem gelezen heb. Het ging echter wel om de XT926 dus het amerikaanse model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gebruiken jullie speciale instellingen? 28-29 uur met intensief gebruik haal ik namelijk geenzins. Ik gok met licht verbruik op 20 uur en intensief gebruik zo'n 12 uur.
De OTA update naar JB heb ik ook nog niet binnen, is het normaal dat die in fases wordt uitgerold? (mijn toestel komt ook van getgoods.de af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
Anoniem: 109441 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:14:
Gebruiken jullie speciale instellingen? 28-29 uur met intensief gebruik haal ik namelijk geenzins. Ik gok met licht verbruik op 20 uur en intensief gebruik zo'n 12 uur.
De OTA update naar JB heb ik ook nog niet binnen, is het normaal dat die in fases wordt uitgerold? (mijn toestel komt ook van getgoods.de af)
Voor de accuduur moet je even kijken naar goede instellingen voor je smart actions. Daar kun je een hoop winst uit halen.
Voor de JB update heb ik gewoon bij info over de telefooninfo heb ik op systeemupdates gezoemt en toen kwam ie ermee. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb met behulp van de Smart Actions de background data nu restricted en zie dat dit inderdaad een hoop scheelt in het verbruik van de batterij. Dank voor de tip (al lijkt 28 uur met echt intensief gebruik van de telefoon mij nog altijd wel erg lang).
Het enige probleem waar ik nu wel tegen aan loop is dat berichten van bijvoorbeeld whatsapp of facebook ook niet meer doorkomen (hij synct ze alleen waar de app wordt gebruikt). Is er een manier om bepaalde apps wel te laten syncen (whatsapp, facebook, gmail) terwijl de overige apps alleen data verbruiken wanneer ze ook daadwerkelijk gebruikt worden?

ps. Mischien zijn dit wel heel basic Android vragen die eigenlijk in een ander topic thuis horen. Wanneer dit zo is, moeten jullie het maar even aangeven.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 109441 op 04-01-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

moet wel zeggen... dat m`n scherm op automatisch staat en m`n mobiel internet uitgaat zodra ik het ook niet echt gebruik..thuis op de wifi..
heb mijn toestel ook bij getgoods vandaan maar kreeg gister rond 5e een notificatie van de update..
is inderdaad wel iets sneller geworden..over de camera was ik al dik tevreden..die van m`n Milestone 2 was bar slecht..
Smart actions is idd heel erg handig..voor in slaapmodus..aangeven wie je wel kan bellen..
ben zeer tevreden over de prestaties van de telefoon..ook het ontvangst van het mobiele netwerk.mijn vriendin heeft een samsung s2 en ook kpn..ik heb veeel meer bereik met mijn Motorola! en ookal is het geen quad core.. deze dual core geeft genoeg snelheid in gebruik..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laatste post over de batterij, dan houd ik erover op ;-) Ik heb net een uur lang gewhatsapp'd via de wi-fi met scherm dus constant aan op tamelijk lage helderheid en weinig ander apps lopen in de background. Mijn batterij heeft in die tijdspanne ongeveer 10% afgenomen. Komt dit ongeveer overeen met wat jullie ook ervaren?

Btw. ik ben ook benieuwd naar de build date van jullie RAZR, wellicht heeft dat verband met wanneer je de JB update ontvangt? Mijne is van 30 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
Mijn scherm blijft aan tijdens het bellen, druk elke keer van alles in met m'n oor, is dat nog ergens in te stellen?

@Bastie: jij hebt toch ook de maxx hd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
JarlSX schreef op maandag 07 januari 2013 @ 09:45:
Mijn scherm blijft aan tijdens het bellen, druk elke keer van alles in met m'n oor, is dat nog ergens in te stellen?

@Bastie: jij hebt toch ook de maxx hd?
Was het maar waar :9~ , ik heb de Razr HD

Of je die scherm instellingen kan wijzigen weet ik niet, misschien is je sensor defect?
Heb je er misschien een screenprotector opzitten die de sensor bedekt?
Sensor zit links boven naast het motorola logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
proximity sensor werkt, net even getest met Elixer, zit ook geen screen protector op
anders probeer ik het wel met de standby knop, als ik opgenomen heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
Sinds ik Jelly Bean heb zit er ook een NL Spellingscontrole op.
Misschien dat deze controle er al eerder opzat maar het is me toen niet opgevallen.
In ieder geval, zou de spellingscontrole op NL zijn ingesteld (staat uitgegrijst op mn spatiebalk)..
Is het bij jullie ook dat alles wat je typt fout is :X de simpelste woorden kloppen al niet..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
Allemaal offtopic, dus weg. Dit topic is voor het toestel zelf.

[ Voor 92% gewijzigd door janvanduschoten op 17-01-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
Omdat onze mods dit liever hebben, heb ik een speciaal topic aangemaakt over bestellen en leveringstijden, en daarnaar gelinkt in de openings post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
Anoniem: 109441 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:14:
Intensief is een relatief begrip, maar voor mijn gevoel heb ik mijn telefoon veel gebruikt de afglopen dagen, en na 32 uur (een werkdag met daarna nog een werkdag zonder tussendoor opladen) had ik nog 29% over, toen heb ik m ec
Ik heb wel wat rules aangemaakt, zoals op het werk geen wifi, alleen thuis en dan mobile data uit, en van 24 tot 7 helemaal geen data (ook geen wifi).
Bastie-88 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:34:
Vanavond ook geupdate naar JB. _/-\o_
Eerste indruk is dat alles net iets sneller gaat. Leuke toevoeging is bij de galery dat je nu meteen foto's via whatsapp kunt delen. Wat ik wel jammer vind is dat ze de camera software zeer miniem hebben aangepast. Hij reageert wat sneller maar de ruis en fletse kleuren zijn nog aanwezig. Bij de originele razr en droid 4 hadden ze dit destijds met een update aardig verbeterd. Jammer dat dat bij de razr hd niet het geval is ... ;(
Hoe lang duurde het bij jou voordat je de JB update aangeboden kreeg?
Waren er nog bijzonderheden bij het updaten waar je op moest letten? (cache leeggooien ofzo)
Ik heb nu ook de Razr HD gisteravond ontvangen via hetzelfde kanaal als jij, en ben wel beniewd naar je ervaringen.
Ik moet zelf zeggen dat ik op 4.0.4 geen enkele lag ervaar, alles gaat erg smooth (ik ben ws. niet veeleisend omdat ik van android 2.3 afkom)

25-1-2012 edit:
Ik heb nu wel al 2x de groen/roze scrambled screen gehad, off en weer on en het is weg, ik vermoed dat het te maken heeft met dat je uit je wifi range gaat sochtends vroeg naar werk, dan hoor je ook een bepaald geluid, en als ik dan op mn werk kwam was het aan de hand.
Dit zou opgelost zijn in JB maar ik heb deze nog steeds niet gepushed gekregen.

[ Voor 38% gewijzigd door Artimunor op 25-01-2013 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
Verder heb ik nog een opmerking dat mijn dataverbinding het niet doet tenzij ik Roaming aanzet, is dit bij jullie ook zo? of zijn mijn plan-provider-settings niet goed ingesteld?

Update:
Dit lijkt aan Telfort te liggen, volgens hun eigen zeggen maken ze roaming gebruik van het KPN netwerk.

[ Voor 24% gewijzigd door Artimunor op 24-01-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
Artimunor schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:08:

Hoe lang duurde het bij jou voordat je de JB update aangeboden kreeg?
Waren er nog bijzonderheden bij het updaten waar je op moest letten? (cache leeggooien ofzo)
......
Bij mij was dat tegen eind december dat ik de update gepushed kreeg.
Volgens mij heb ik wel via Systeemupdates handmatig naar de update gezocht.
Maar je hoefde nergens op te letten. Alles wordt netjes gedaan zonder dat je data kwijt bent.

Van het roze scherm als je uit je WIFI bereik rijdt heb ik nog geen last gehad.
Wel heb ik het een keer gehad dat mijn telefoon vastliep en niet meer voor of achteruit wou.
Zelfs de powerbutton reageerde eerst niet.. toen de accu leeg was heb ik hem uiteindelijk via power + volume up moeten resetten om te zorgen dat ie het weer deed.
En ik heb hem nog niet geroot :X dit probleempje was wel toen ik op ICS zat.
Op JB totaal geen problemen gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door Bastie-88 op 28-01-2013 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Ben ook geinteresseerd in de Razr Maxx HD. Als je hem van het buitenland haalt, is de stekker dan niet anders? Is het gewoon bruikbaar hier met T-mobile sim?
Waar zou ik hem kunnen bestellen? Is de 4.7inch lcd te groot?..zit nu op een HTC Desire 3.5 lcd.
Verder, hoe is de camera?...hoorde dat die wat minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
Bastie-88 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 09:36:
[...]
Volgens mij heb ik wel via Systeemupdates handmatig naar de update gezocht.
Bedankt voor je reactie.
Bij mij op ICS staat system updates uitgegrijsd, wel als ik hem aansluit op de computer kan ik een progje runnen 'check for system updates' maar die vind niets.
LaptopRookie schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 19:55:
Ben ook geinteresseerd in de Razr Maxx HD. Als je hem van het buitenland haalt, is de stekker dan niet anders?
Gewoon universele USB aansluiting die je in een USB stekker plug kan steken, geen probleem dus.
Is het gewoon bruikbaar hier met T-mobile sim?
Ja, het heeft een micro sim nodig (geen nano) deze is gratis te bestellen bij je provider, ik moest 5 dagen wachten, maar had alvast mn gewone sim geknipt zodat deze paste omdat ik niet kon wachten (als je dit wilt doen youtube/google het dan eerst goed)
Waar zou ik hem kunnen bestellen?
amazon.com, via borderlinx, zoals eerder beschreven in dit topic.
De nonmax kan je gewoon bestellen via europese webwinkels. (ik ga hier verder geen namen posten, maar je kan in de openings topic een link vinden naar een bestel ervaringen topic)
Is de 4.7inch lcd te groot?..zit nu op een HTC Desire 3.5 lcd.
Ik vind het wel lekker.
Let wel: deze Razr HD/ Razr Maxx HD is even groot als de oude Razr non-HD die maar 4,3 inch scherm had. Er zit veel minder rand om het beeld heen, al is dit wel bij de meeste telefoon standaard tegenwoordig.
Verder, hoe is de camera?...hoorde dat die wat minder is.
Inderdaad wat minder, niet slecht ofzo, best goed eigenlijk. maar die van de samsung s3 is beter.
Met JB zou een groot gedeelte van het zwart ruis weg moeten zijn, iets wat een probleem is met donkere fotos. Bij daglicht maak hij super fotos.

[ Voor 69% gewijzigd door Artimunor op 02-02-2013 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Thanks voor de informatie! _/-\o_
Bovenop de prijs zal ik dan nog wel rekening moeten houden met importheffingen/boete?...
Sommige nutteloze apps die erop staan zijn soms niet te verwijderen right?...of ik moet een custom rom erop gooien.
Kan iemand uitproberen of de gratis app EagleEyes Lite+ erop geinstalleerd kan worden?
Voorwaarde is dat deze app erop werkt. Ik heb deze app uitgeprobeerd op mijn HTC Desire en een ipad3..ik merk dat de Android versie een beetje traag is. De ipad3's push notificaties zijn veel sneller en stabieler. Je zal dit wel niet kunnen testen zonder ipcam though :p

[ Voor 44% gewijzigd door LaptopRookie op 02-02-2013 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
LaptopRookie schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 10:49:
Thanks voor de informatie! _/-\o_
Bovenop de prijs zal ik dan nog wel rekening moeten houden met importheffingen/boete?...
Sommige nutteloze apps die erop staan zijn soms niet te verwijderen right?...of ik moet een custom rom erop gooien.
Kan iemand uitproberen of de gratis app EagleEyes Lite+ erop geinstalleerd kan worden?
Voorwaarde is dat deze app erop werkt. Ik heb deze app uitgeprobeerd op mijn HTC Desire en een ipad3..ik merk dat de Android versie een beetje traag is. De ipad3's push notificaties zijn veel sneller en stabieler. Je zal dit wel niet kunnen testen zonder ipcam though :p
Het hangt er een beetje vanaf welke je wilt. Ga je voor de razr maxx hd dan moet je rekening houden met importkosten omdat die vanuit de vs moet komen.
Kies je voor de razr hd kun je hem ook in duitsland kopen met als voordeel dat binnen europa vrij verkeer van goederen geldt dus hoef je geen importkosten te betalen.

Wat betreft bloatware kan ik alleen spreken over de razr hd uit duitsland en op mijn foon stonden iig geen bloatware programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominious
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-12-2022
Heeft iemand enig idee hoe hoog de importkosten ongeveer zullen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
dominious schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:15:
Heeft iemand enig idee hoe hoog de importkosten ongeveer zullen zijn?
om dit topic on-topic te houden heb ik hier gereageerd op je vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
Over het updaten naar Jelly Bean:

Het is me uiteindelijk gelukt door het toestel in Airplane mode te zetten en dan de wifi aan te zetten, toen ik dat gedaan had was mijn "System Updates" onder "About Phone" niet meer greyed-out.
Deze bleek greyed-out te zijn omdat ik een sim-only abonnement van Telfort heb die roaming op het KPN netwerk zit, en motorola dus System Updates uitgrijst als je aan het roamen bent.

bron van deze informatie:
https://forums.motorola.c...8?commentId=633133#633133

Toen ik vervolgens check for updates on system updates deed kreeg ik direct de jelly bean update aangeboden!

• Bastie-88
Artimunor schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:28:
Over het updaten naar Jelly Bean:

Het is me uiteindelijk gelukt door het toestel in Airplane mode te zetten en dan de wifi aan te zetten, toen ik dat gedaan had was mijn "System Updates" onder "About Phone" niet meer greyed-out.
Deze bleek greyed-out te zijn omdat ik een sim-only abonnement van Telfort heb die roaming op het KPN netwerk zit, en motorola dus System Updates uitgrijst als je aan het roamen bent.

bron van deze informatie:
https://forums.motorola.c...8?commentId=633133#633133

Toen ik vervolgens check for updates on system updates deed kreeg ik direct de jelly bean update aangeboden!
En hoe bevalt JB?

Ik heb wel iets gehoord over soortgelijke problemen met Vodafone en Motorola's van Verizon.
Verizon gebruikt vodafone nederland schijnbaar als internationale roaming entry point.
Mensen met een RAZR MAXX hadden hier problemen mee.
Maar het is wel bizar dat telfort hun data verkeer als roaming aanduiden.
Staat bij jou instellingen bij mobiele netwerken de gegevensroaming dan ook aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
Het bevalt goed moet ik zeggen, het was een vlekkeloze update, geen rare vertragingen zelfs zonder wipen van het cache, maar wel de nieuwe features van JB! Al mijn settings zijn automatisch mee overgenomen. (behalve dan de spellings correctie die ik uit had en die nu weer aan staat)
Maar het is wel bizar dat telfort hun data verkeer als roaming aanduiden.
Staat bij jou instellingen bij mobiele netwerken de gegevensroaming dan ook aan?
Ja ik moet het roaming data vinkje ook aan hebben staan want anders doet mijn internet het niet.
Op zich is dit geen probleem als ik het vinkje maar nooit vergeet uit te zetten als ik naar het buitenland ga.

[ Voor 8% gewijzigd door Artimunor op 22-02-2013 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
Ik heb inmiddels het eerste nadeel van JB gevonden :( .
Als je je telefoon aan de PC koppeld kun je hem enkel nog als MTP of PTP device aansluiten.
De UMS (mass storage) is eruit gehaald en die kun je ook niet activeren zonder ROOT acces.
En voor die root acces vraagt motorola vriendelijk om een papiertje te ondertekenen waardoor je afstand doet van alle fabrieks garanties. (mn is telefoon nog tamelijk nieuw dus dat wil ik nog niet)

Ik kwam erachter nadat mijn Razr ineens het idee had dat er niks meer opstond. Zowel in het internal als external geheugen waren totaal geen bestanden meer te vinden. Erg vreemd omdat mijn mp3 bestanden het nog wel deden net als sommmige mappen van foto's. Maar die waren ook nergens terug te vinden op mn telefoon. (verschillende file explorer's geprobeerd)
Ik had de stille hoop om via de PC met een file restore programma mijn foto's etc terug te halen maar dan loop je dus tegen het probleem aan dat je hem niet meer als mass storage kan koppelen.
Een file restore programma kan niet overweg met draagbare media (MTP, PTP) dus zonder root acces ben je nu alles kwijt....

Heeft iemand nog een idee om zonder root acces die bestanden terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
mooi, er komt een flinke update aan voor de (Verizon) HD en Maxx HD

http://www.androidpolice....ovements-coming-your-way/

@Bastie-88: mijn telefoon is geroot en ik heb echt geen papiertje ondertekend
ik kan overigens, ondanks MTP, overal bij op m'n interne sd

[ Voor 24% gewijzigd door JarlSX op 18-03-2013 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
JarlSX schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:35:

@Bastie-88: mijn telefoon is geroot en ik heb echt geen papiertje ondertekend
ik kan overigens, ondanks MTP, overal bij op m'n interne sd
@ JarlSX:
Hoe heb jij je telefoon geroot dan? Via die tool waarbij je eerst de downgrade naar ICS moet doen of direct vanuit JB.
Wat betreft het MTP klopt wat je zegt. Dat kan / kon ik ook, alleen was bij mij alles verdwenen van m'n intern en sd geheugen ook als ik het via de windows explorer open (MTP). Mijn bedoeling was om een file recover programma op mijn telefoon en sd te laten zoeken. Dat laatste was geen probleem, sd kaart eruit en met een adapter aan de pc hangen. Maar het intern geheugen van mijn telefoon kon ik niet via MTP benaderen met een file recovery. Laat daar nu alle belangrijke info op staan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
ik heb deze hebruikt om te rooten

dus inderdaad via ICS,vooral OTA rootkeeper niet vergeten

ik heb 4.1.2 vorige week geinstalleerd, even via rootkeeper een backup maken, unrooten, OTA update installeren en via rootkeeper weer rooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
ik heb overigens 1 dingetje waar ik me aan irriteer: elke keer als ik bel met de telefoon (bellen of gebeld worden) dan verschijnt er een notificatie:

"versleuteling is niet beschikbaar op uw netwerk. telefoongesprekken en/of mobiele gegevens worden niet gecodeerd"

zal er wel mee te maken hebben dat ik de telefoon op een GSM netwerk gebruik?
is er een setting om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mede Razr gebruikers..

Ik heb sinds gister KPN 4G bij m'n abbonement..maar ik krijg geen 4g verbinding .alleen 3g en H+..terwijl ik wel een 4g LTE toestel heb..
Bij kpn kwamen ze er ook niet snel uit..ik sta wel al aangemeld voor 4g..woon in een gebied met 4g
Apn instellingen staan ook allemaal goed..snap er helemaal niets van..kpn gebruikt de freq 800mhz voor 4g..dit ondersteund de razr hd toch..zou het fijn vinden als dit werkt..anders heb ik niets aan de 4g toestel..

Mvg Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toub
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-01-2024
Heb je wel de juiste APN instellingen? Dan bedoel ik niet die voor 3G, 4G gebruikt andere instellingen.
http://www.kpn.com/prive/4G/apninstellingen.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
JarlSX schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:04:
ik heb overigens 1 dingetje waar ik me aan irriteer: elke keer als ik bel met de telefoon (bellen of gebeld worden) dan verschijnt er een notificatie:

"versleuteling is niet beschikbaar op uw netwerk. telefoongesprekken en/of mobiele gegevens worden niet gecodeerd"

zal er wel mee te maken hebben dat ik de telefoon op een GSM netwerk gebruik?
is er een setting om dit te verhelpen?
geen last van, maar ik zit meestal op 2G via KPN, en soms 3G als ik internet (staat meestal uit omdat mn batterij dan pas echt lang meegaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
Hoe ervaren jullie de Motorola Razr HD? Wat vinden jullie van het scherm, de snelheid en de batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Guy
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sinds gisteren in het bezit van deze pracht telefoon en tot nu toe bevalt het allemaal prima. Scherm is geweldig, kleuren worden prima weergegeven, en reageert prima. Snelheid is moeilijk te zeggen ik game vrijwel niet op mijn smartphone, maar alles wat ik tot nu toe doe verloopt perfect, installeren apps gaat snel en smooth, browser lekker snel.
Accu kan ik nog niet veel over zeggen, gisteren opgeladen uit de doos, toen die vol was alles gaan installeren aangezien de motorola skin vrij clean is en er vrijwel geen apps op staan (Dikke plus). Dus handje vol apps installeren, instellingen klooien, foto's maken, 4u screen on time bij 65% helderheid, en toen kwam ik tot 12u en accu op 21%. Maar dat zal vast nog verbeteren als de accu wat vaker geladen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René H
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-07 09:43
Ik heb de Razr HD inmiddels bijna een half jaar en ben nog steeds zeer tevreden.
Het toestel is gemaakt van goede materialen zit goed in elkaar, blijft me verbazen.
Ook het scherm is zeer goed, mijn referenties zijn een Xperia S samen en een Galaxy S3.
Ik heb best het eea erop gezet maar kom steeds terug op de bijna stock Android die Motorola op dit toestel heeft gezet.
Ook heb ik nauwelijks last van vertraging of andere kleine problemen.
Klinkt als een Motorola fan en dat ben ik ook wel een beetje. Mijn oude Razr is doorgeschoven naar mijn zoon, ziet er inmiddels uit alsof de hond er op gekauwd heeft maar loopt ook nog prima.
Zoek je iets aparts wat het gros niet heeft is dit een mooie keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
Ik blijf het jammer vinden dat Motorola weinig activiteit onderneemt binnen Europa. Als je een telefoonwinkel binnenstap en je noemt het merk Motorola, dan kijken ze je aan en vragen ze zich af of het nog bestaat. Met de Razr HD hebben ze, volgens mij, een toestel die prima mee kan.

ReneH, hoe ervaar je de batterijduur?

[ Voor 64% gewijzigd door emporio81 op 23-06-2013 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René H
Ben ik met je eens, als je in een telecomwinkel de Razr HD laat zien kijkt men als een aap in een roestig horloge. Toch is de HD een topper, Motorola laat veel kansen liggen in Europa.
Juist met de batterij, met de Razr Maxx hadden men al een mooi en goed toestel en met de HD rond de 2500 mA moet ik het wel heel bont maken om aan het eind van de dag het toestel leeg te hebben.
Bij normaal gebruik is twee dagen dan ook geen probleem.
Meestal schuif ik mijn toestellen door na ongeveerl een half jaar tot een jaar maar zou nu niet weten wat een opvolger zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Guy
  • Niet online
Ik weet niet wat jullie er van vinden, maar misschien is het een idee een review aan te vragen hier op tweakers? Dat iemand van ons de telefoon afstaat en hij eens uitvoerig aan de tand gevoeld kan worden.

Hij is vrij goed verkrijgbaar in UK en Duitsland, dus op zich is dat geen probleem voor mensen, ik heb alleen het idee dat vrijwel niemand deze telefoon kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
Goed idee! Ik ben wel eens benieuwd hoe hij zich staande houdt tussen de (toen) snelste smartphones.
Als ik zo bij vrienden kijk doet motorola absoluut niet onder voor een S3, One X of Xperia T.

Even een vraagje, heeft iemand van jullie de originele carmount van motorola voor de razr hd?
Ik heb al op verschillende plaatsen gezocht maar kan hem niet vinden (Amazon, Ebay, etc.)
Je wordt dan weer wel doodgegooit met de carmount's van de normale razr.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René H
Die is volgens mij te vinden op een Amerikaanse site, heb hem daar wel eens gevonden. Link niet bij de hand, ben op vakantie. Volgens mij ook nog met een inleg hulpstuk zodat de Razr HD er ook in past als hij in een dun hoesje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525745

En is 4G gelukt?
sta op het punt dit toestel te bestellen en te gebruiken op het KPN 4G netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
Ik ga afscheid nemen van mijn Maxx Hd, ik ga niet meer wachten op 4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
When Android 4.4 Kit Kat was originally announced 3 weeks back, Motorola confirmed that the Moto X and new DROID family would all see the update fairly quickly. What we weren’t sure about was whether or not last year’s DROID family would see the same joy – that would be the DROID RAZR HD, RAZR MAXX HD, and RAZR M. According to recently updated Motorola update support pages, all three will indeed see the update to Android 4.4.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Guy
  • Niet online
Duitse (Waar mijn Razr HD vandaan komt) Motorola site ook geupdate, lijkt er dus echt op dat we 4.4 krijgen. Erg goed nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
Blue_Guy schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 18:17:
Duitse (Waar mijn Razr HD vandaan komt) Motorola site ook geupdate, lijkt er dus echt op dat we 4.4 krijgen. Erg goed nieuws!
Heb je hier nog iets over gehoord? Ik heb de duitse O2 variant van de Razr HD, maar nog steeds op 4.1

edit:
dit lijkt de site te zijn voor de duitse motorola android updates trouwens
en daar staat "Dit apparaat zal worden opgewaardeerd tot KitKat (Android 4.4)." als je O2 selecteerd.

[ Voor 29% gewijzigd door Artimunor op 20-04-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsees
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:27
Eindelijk is de 4.4.2 update binnen op mijn razr maxx.
Mijn eerste indruk is dat het allemaal net iets sneller is geworden.
Ik vind het wel netjes dat ze nog een update geven, eigenlijk had ik zoiets helemaal niet verwacht. En nu is de telefoon ook weer helemaal 'bij'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 18:10
Na ruim een jaar zeer blij te zijn geweest met m'n Razr Maxx ben ik nu een probleem tegen gekomen waar ik zo niet uit kom.

Als ik de GPS aan zet en een app start die de GPS locatie zoekt lukt dit uiteindelijk maar zodra er een GPS "lock" is valt de telefoon ontvangst + 2G/3G + GPS uit. Ook krijg je kort die popup alsof je de SIM code moet invoeren welke automatisch verdwijnt en vervolgens zie je bovenin ook nog een popup dat de telefoon bezig is de contacten naar de simkaart te synchroniseren. Getest:
- Zonder sim, zelfde probleem.
- Factory defaults teruggezet, backup vanaf google account terug: zelfde probleem
- Factory defaults teruggezet en een nieuw Google account waarna ik alleen 1 GPS app gedownload heb: zelfde probleem.

Ik heb +- 3 maand terug hetzelfde probleem gehad, toen verdween het uit zichzelf rond dezelfde tijd dat ik 2 apps verwijderd had die invloed hebben op GPS. Later werkten exact dezelfde apps probleemloos.

Ik heb nog contact gezocht met Motorola, enige oplossing die daar geboden wordt is telefoon opsturen naar een reparatie centrum in Duitsland wat op zich ook niet raar is maar ik ben benieuwd of er hier nog iemand is met een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
Ik heb ook afstand gedaan van de Razr HD (althans licht nu nog steeds voor me en na flashen gaat hij naar mijn neefje)
Ik ben er ook altijd heel blij mee geweest, met name de build quality was echt een genot, echter stap ik over op het grote broertje de Droid Maxx, deze is afgelopen week aangekomen vanuit de U.S. ik had via EBay een new-in-box kunnen bemachtigen voor een redelijk prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
Zijn er nog mede Razr gebruikers? Of is iedereen inmiddels overgestapt?

In ieder geval, ik heb sinds een tijdje de KitKat update (O2 OEM ).
Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb het idee dat mn foon veel sneller leeg is sinds ik kitkat heb.
Ik ben inmiddels ook druk aan de slag gegaan met smartactions en daardoor kan ik mijn batterij wel enigzins sparen maar soms is hij gewoon in 5 uur leeg :?
Ik doe er niks anders mee dan ik voor de update deed, zijn er meer mensen met dit probleem?

Pagina: 1