Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 18:22

MaDLiVe

.-Observer-.

shotgun schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:09:
Ik zou deze rom wel willen installeren (nog niet eerder gedaan) maar ik heb wel een aantal bloatware aps verwijderd.
Dus als ik het goed begrijp kan ik nu dus niet meer updaten.
Iemand die daar op kan toelichten?
Ja dat kan wel. Je moet via RSD even de originele ICS build fastboot file flashen. Daarna kun je gewoon via de standaard recovery Jelly bean flashen. Je moet wel even zorgen dat je je root behoudt want er zijn nog geen r00t mods voor de officiele 4.2.1.

Het staat echt perfect uitgelegd in dit draadje op XDA:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2192532

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-09 07:30
Dank voor de tips,
laatste vraagje alvorens ik aan de slag ga en J.B. ga installeren. Heb nu ICS en wil nog alles backuppen met titanium backup. Echter, mijn telefoon is nog niet geroot, althans niet meer.
Welke was opnieuw de beste methode om root te krijgen onder ICS (heb vroeger nog iets gehad als 'one-click root') THX!

EDIT: gevonden als het dit is... http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1710871
Herinner mij nog die eerder gebruikt te hebben

[ Voor 17% gewijzigd door lowlow op 20-03-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 13:58
Ik heb mijn telefoon es volledig opgeschoond, werd een beetje te veel kloterij.

Heb nu de CM10.1 build draaien van gisteren, die met custom kernel dus. Voor het eerst kan ik ook tetheren, dat heeft nooit of te nimmer gewerkt met de GB of JB kernel. Erg smooth ook. Enkel de camera crop en flash moeten ze nog ooit eens opgelost krijgen. :)

Battery life is niet meteen je dat, maar ik heb zo'n vermoeden dat mijn batterij mss haar beste tijd voorbij is met 500+ laadbeurten.

[ Voor 16% gewijzigd door Th1x4nG op 20-03-2013 13:58 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithson
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-01 21:25
Th1x4nG schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:55:
[...]

Battery life is niet meteen je dat, maar ik heb zo'n vermoeden dat mijn batterij mss haar beste tijd voorbij is met 500+ laadbeurten.
Dat batterylife heeft denk ik niet zo veel met de rom te maken. Ik heb mijn Razr nu 15 maanden en de batterij is gewoon om te huilen... Ik haal bij redelijk gebruik ongeveer 7 uur. Mijn accu is dan misschien wel een extreem geval...

Wat wel raar is is dat er bij mij dus ook heel wat procentjes af gaan als ik hem uitzet, stel ik zet hem uit met nog 30% en ik zet hem 2 uur later weer aan, dan zit er nog rond de 5 - 10% in.
Meer mensen die dit soort problemen zijn tegen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shotgun
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-10-2020
MaDLiVe schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:24:
[...]

Ja dat kan wel. Je moet via RSD even de originele ICS build fastboot file flashen. Daarna kun je gewoon via de standaard recovery Jelly bean flashen. Je moet wel even zorgen dat je je root behoudt want er zijn nog geen r00t mods voor de officiele 4.2.1.

Het staat echt perfect uitgelegd in dit draadje op XDA:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2192532
Bedank voor je reactie ,maar ik had nog een vraag over het flashen van van de ICS fastboot file.
Moet ik dan ook root behouden met rootkeeper of na het flashen opnieuw rooten.
Is voor mij de eerste keer dus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
shotgun schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 19:25:
[...]

Bedank voor je reactie ,maar ik had nog een vraag over het flashen van van de ICS fastboot file.
Moet ik dan ook root behouden met rootkeeper of na het flashen opnieuw rooten.
Is voor mij de eerste keer dus 8)7
Ik heb na het flashen van de ICS fastboot file (Retail.EN) opnieuw geroot want ik had de indruk dat deze verloren was door het flashen. Met one-click root is dat al bij al ook geen moeite.

OVER de over officiële JB ROM

Sommige tweakjes zijn wel leuk maar over het algemeen verandert er wel weinig.
Alles wat betreft notifications is wel een stuk uitgebreider wat zeker een leuke en handige toevoeging is. Het belangrijkste: de ROM is zeer stabiel en werk goed. Period.

Denk ook niet dat ik nog snel naar één van die custom ROM's ga gaan die, let's be honest, toch nog redelijk wat bugs hebben en een iets minder battery life.
Het moment dat deze weg zijn én battery life gelijk of beter is aan stock ga ik hoogstwaarschijnlijk terug naar CM10.1

EDIT: builtin SMS app is toch een pak beter en sneller. Zelfde voor de galerij

[ Voor 3% gewijzigd door lowlow op 21-03-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:17
Komt er nu nog een offieciele upgrade naar JB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shotgun
Galaxis schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:14:
Komt er nu nog een offieciele upgrade naar JB ?
Niet naar nederland jammer genoeg , wel naar duitsland-frankrijk-uk.
dus we zullen het zelf moeten doen met de leak. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

shotgun schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:12:
[...]

Niet naar nederland jammer genoeg , wel naar duitsland-frankrijk-uk.
dus we zullen het zelf moeten doen met de leak. :(
Alle Nederlandse telefoons zijn toch duitse modellen of vergis ik me nu? De razr is volgens mij alleen via grijze import op de markt verschenen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
MaDLiVe schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:37:
[...]

Alle Nederlandse telefoons zijn toch duitse modellen of vergis ik me nu? De razr is volgens mij alleen via grijze import op de markt verschenen.
klopt. Mijn razr is ook duits :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shotgun
hier op de website van motorola : https://motorola-global-e...re-upgrade-news/g_id/1995

geen JB voor nederland. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rev
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 20:18

rev

Mijn Razr Maxx komt van Amazon DE. Ik verwacht daarom dat JB vanzelf OTA mijn kant op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Mijn toestel komt ook uit Duitsland (T-Mobile).

Ik heb alleen niet meer de originele firmware van T-Mobile erop staan maar een andere Stock ROM. Welke weet ik zo niet. Wel weet ik dat ik enorm aan het kl*ten ben geweest om de boel voor elkaar te krijgen; op een gegeven moment kon ik bar weinig meer; alleen nog booten in zo'n serviceachtig menu (bootloader?)

Flashen via de motorola software lukte niet; ik kreeg steeds een foutmelding. Uiteindelijk heb ik met behulp van een andere stock ROM de missende bestanden erin gefrut en m'n toestel weer aan de praat gekregen.

Maar over die upgrades. Nederland gaat zo te zien inderdaad geen JB krijgen. Maar wat mij verbaast is dat ik op de Motorola Site Duitsland niet terug kan vinden (waar dus mijn toestel vandaan komt)

Weet iemand of het nou het toestel is of de ROM die bepaalt of je de upgrade krijgt?

[ Voor 5% gewijzigd door WFvN op 22-03-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shotgun
andere link voor duitsland enz. https://motorola-global-p...selector/software-upgrade

die krijgen hem dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shotgun
WFvN schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 19:26:
Mijn toestel komt ook uit Duitsland (T-Mobile).

Ik heb alleen niet meer de originele firmware van T-Mobile erop staan maar een andere Stock ROM. Welke weet ik zo niet. Wel weet ik dat ik enorm aan het kl*ten ben geweest om de boel voor elkaar te krijgen; op een gegeven moment kon ik bar weinig meer; alleen nog booten in zo'n serviceachtig menu (bootloader?)

Flashen via de motorola software lukte niet; ik kreeg steeds een foutmelding. Uiteindelijk heb ik met behulp van een andere stock ROM de missende bestanden erin gefrut en m'n toestel weer aan de praat gekregen.

Maar over die upgrades. Nederland gaat zo te zien inderdaad geen JB krijgen. Maar wat mij verbaast is dat ik op de Motorola Site Duitsland niet terug kan vinden (waar dus mijn toestel vandaan komt)

Weet iemand of het nou het toestel is of de ROM die bepaalt of je de upgrade krijgt?
Volgens mij heeft heel europa dezelfde rom maar hangt het er puur van af of je provider hem pusht naar je toestel.
Anders zou ik ook niet weten hoe ze kunnen zien in welk land je je bevind. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Nee, dat lijkt me véééééél te ver gezocht. Je hebt teveel fantasie :+

* WFvN is de laatste tijd niet echt helder zoals nu ook wel weer bleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Overigens zou ik wel goed uitkijken met de nieuwe JB leaks. Thans ga voorzichtig met je ROM om. Valt prima te unbricken maar je bent dan wel tot nader order je root kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ben sinds gisteren overgestapt van de 676.226.3.XT910.Retail.en.EU naar de 982.124.14.XT910.Retail.en.EU versie. 'k Heb de CID stappen kunnen overslaan omdat ik geen US of Asian versie draai. Verder ook geen stappen ondernomen voor root-toegang. Heb geen behoefte aan root en heb zonder problemen kunnen flashen. Als leidraad heb ik de filmpjes genomen die op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2192532 vermeldt staan (zonder de stappen om naar 4.04 terug te gaan of root toegang te verkrijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
dasystemcheck schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 12:48:
Ben sinds gisteren overgestapt van de 676.226.3.XT910.Retail.en.EU naar de 982.124.14.XT910.Retail.en.EU versie. 'k Heb de CID stappen kunnen overslaan omdat ik geen US of Asian versie draai. Verder ook geen stappen ondernomen voor root-toegang. Heb geen behoefte aan root en heb zonder problemen kunnen flashen. Als leidraad heb ik de filmpjes genomen die op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2192532 vermeldt staan (zonder de stappen om naar 4.04 terug te gaan of root toegang te verkrijgen).
En tevreden van ?

Aan allen : één iets wat mij een beetje stoort :

Het 'in- en uitdimmen' van het scherm, zoals bij het unlocken, maar ook bij inactiviteit, gebeurt niet smooth bij mij. Daar hakkelt het wat... Hebben anderen dit probleem ook ? Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:45
Ja dat hakkelen heb ik ook inderdaad, dat is niet echt heel netjes helaas.
Verder behoorlijk soepel en het wifi op kantoor is nu ook gewoon in te stellen zonder externe apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
CM 10.1 is nu echt sprongen voorwaarts aan het maken. Sinds kort werkt de flitser ook voor foto's. Nu enkel nog battery life wat minder dramatisch maken. :p

http://i.imgur.com/S7RxQnp.jpg

De build van morgen zal weer wat mooie verbeteringen brengen:
http://10.1.cmxlog.com/?device=umts_spyder

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
Th1x4nG schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 00:44:
CM 10.1 is nu echt sprongen voorwaarts aan het maken. Sinds kort werkt de flitser ook voor foto's. Nu enkel nog battery life wat minder dramatisch maken. :p

http://i.imgur.com/S7RxQnp.jpg

De build van morgen zal weer wat mooie verbeteringen brengen:
http://10.1.cmxlog.com/?device=umts_spyder
Daarom dat ik nog even wacht.... Battery life is vrij belangrijk voor een telefoon.... Je telefoon om de halve dag aan de lader hangen is ook niet zo schitterend voor de duurzaamheid van je batterij (en aangezien die niet verwijderbaar is)

Ik weet ondertussen dat sommige kernels batterij efficiënter werken maar toch sta ik wat sceptisch tegenover al die kernel mods. Eens uit z'n BETA stadium zal ik met het veel plezier overschakelen op CM. Goede ervaringen mee op andere telefoons, zeer stabiel

EDIT: in de changelog van 26-03-2013 lees ik: "Add support for FM feature"
Dit betekent toch niet het schitterende nieuws dat er ondersteuning is voor FM radio... ?!

[ Voor 8% gewijzigd door lowlow op 26-03-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
Ik wist niet eens dat de Razr FM had?

Vandaag de nieuwe build geïnstalleerd en weer een puike grafiek beschreven: http://i.imgur.com/Yu9VOVv.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
Th1x4nG schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:05:
Ik wist niet eens dat de Razr FM had?

Vandaag de nieuwe build geïnstalleerd en weer een puike grafiek beschreven: http://i.imgur.com/Yu9VOVv.png
Alle gekheid op een stokje :) Battery life op de Cyanogenmod is echt nog bagger (of had jij bij Stock ook al zo'n brakke battery life ) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Nu online
lowlow schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:05:
[...]
En tevreden van ?

Aan allen : één iets wat mij een beetje stoort :

Het 'in- en uitdimmen' van het scherm, zoals bij het unlocken, maar ook bij inactiviteit, gebeurt niet smooth bij mij. Daar hakkelt het wat... Hebben anderen dit probleem ook ? Thx
Ik ben redelijk tevreden. Vloeiende weergave, geen gekke problemen. Ik ben blij met de mogelijkheid om zoiets eenvoudigs als het shutter-geluid uit te kunnen zetten.
Google Now gebruik ik nog niet echt, moet eerst maar eens z'n nut bewijzen.

De accuduur valt me wel tegen. 'k Heb de indruk dat ik er midder lang mee doe, maar het is goed mogelijk dat dat komt omdat ik WIFI weer aan het gebruiken ben; voorheen had ik nog wel eens last dat de verbinding wegviel, nu lijkt 'ie weer 'normaal' te functioneren. Dus gelijk via SmartActions weer ingeschakeld dat 'ie bij thuiskomst op de WIFI moet. En tsja... WIFI kost meer accu dan 'gewoon' data gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

dasystemcheck schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 17:00:
De accuduur valt me wel tegen. 'k Heb de indruk dat ik er midder lang mee doe, maar het is goed mogelijk dat dat komt omdat ik WIFI weer aan het gebruiken ben; voorheen had ik nog wel eens last dat de verbinding wegviel, nu lijkt 'ie weer 'normaal' te functioneren. Dus gelijk via SmartActions weer ingeschakeld dat 'ie bij thuiskomst op de WIFI moet. En tsja... WIFI kost meer accu dan 'gewoon' data gebruiken.
Ik heb mijn WIFI altijd aan staan, ook GPS, ook Bluetooth. Ik kan 2 dagen doen met 1 lading bij normaal gebruik. Dit is met ICS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coster1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 04:06
Vraagje: wie weet waar de Motorola Razr voor een fatsoenlijke prijs te repareren valt/onderdelen te koop zijn.
Mijn LCD is kapot na een half jaar ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

coster1 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 22:31:
Vraagje: wie weet waar de Motorola Razr voor een fatsoenlijke prijs te repareren valt/onderdelen te koop zijn.
Mijn LCD is kapot na een half jaar ;(
Ik geloof dat het in dit topic al eerder aan bod is gekomen. Even zoeken dus.

Ik heb voor een kleine prijs de HD dock voor mijn RAZR maxx kunnen vinden. Echter zit hier natuurlijk weer niet de juiste adapter bij, dus past hij niet lekker. Wellicht dat hij wel past met bepaalde cases. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ16v
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-08 09:55
Het vervangen van het scherm is goed te doen (laatst nog gedaan) het probleem is alleen dat het scherm zelf tussen de 120 en 180 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

JJ16v schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:24:
Het vervangen van het scherm is goed te doen (laatst nog gedaan) het probleem is alleen dat het scherm zelf tussen de 120 en 180 euro kost.
:| Dat meen je niet....... dan is dat ding dus gewoon praktisch total loss als je scherm kaduuk is....

* WFvN heeft een PU hoesje om z'n toestel voor de zekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zooo nu maar eens alles opnieuw instellen en customizen en dan genieten van JB 4.1.2.
Iemand enig idee of 4.2 ook ooit nog aan komt waaien ?!

Oh ennuh tijdens mijn werk viel mijn Razr waarbij de rubberen bescherm behuizing aan de bovenzijde eraf werd geduwd met als gevolg een geschaafde bovenrand van mijn Motorola ..
Nu de vraag is er iemand die weet of je het met voorzichtig opschuren en vervolgens lakken weer mooi kunt krijgen ?!
Weet iemand bijv. of er van die glimmende lak bestaat om beschadigingen te herstellen ?!

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2013 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ16v
  • Laatst online: 28-08 09:55
misschien van die auto-touch-up verf kitjes?
al kun je natuurlijk een nieuwe bovenrand bestellen (iets van 10 euro) als je dapper genoeg bent om hem helemaal uit elkaar te halen :)

Idd, als het scherm kapot is dan is hij zowat totalloss, dit omdat het glas vast gelijmd zit aan de LCD dus glas kapot betekent nieuwe LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Potverdikke zeg ..
Baal toch best van de update naar Jelly Bean 4.1.2 ..
Ben mijn Root toegang kwijt en daardoor zit ik onherroepelijk (voorlopig zeker) opgescheept met een hoop achterlijke bloatware en weinig tot geen mogelijkheden het toestel echt naar mijn hand te zetten. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
bloatware kan je gewoon uitschakelen he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 06:06:
Potverdikke zeg ..
Baal toch best van de update naar Jelly Bean 4.1.2 ..
Ben mijn Root toegang kwijt en daardoor zit ik onherroepelijk (voorlopig zeker) opgescheept met een hoop achterlijke bloatware en weinig tot geen mogelijkheden het toestel echt naar mijn hand te zetten. |:(
Ik heb op mijn toestel (nog op ICS) wel root toegang, zoals jij dus ook had. Ik had het alleen om andere redenen. Maar ik begrijp dat je dus ook van allerhande zooi af kan komen die je niet wil hebben? (bijvoorbeeld een Bild-app van de duitstalige krant)

Maar kan je JB nog niet rooten dan?

Verder nog een vraag: zit MotoPrint ook in de JB-ROM van Motorola?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 13:47
Ik heb gisteren ook maar de upgrade gemaakt, naar de JB leak en een custom rom. Hier een stappenplan

* Installeer een schone ICS 4.0.4 via fastboot/RSD lite
* Root deze
* Backup root en unroot tijdelijk
* Installeer de gelekte JB OTA update
* Restore Root backup

Hoera, JB leak met root!

Vanaf hier ben ik nog iets verder gegaan

* Installeer Boot Menu Manager (google play)
* Installeer JBX 2.0 als second system

Nu heb ik 2 onafhankelijke systemen op mijn telefoon draaien, een stabiele motorola ROM en een minder stabiele maar wel snellere en zuinigere custom ROM, die ik zoals het er nu op lijkt gewoon elke dag ga gebruiken :)

Resources:
ICS fastboot en JB OTA update: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2192532
JBX 2.0: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2142593

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b.o.n.s schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:45:
bloatware kan je gewoon uitschakelen he..
Uitschakelen is niet hetzelfde als vernietigen Lees: werkelijk deinstalleren weg uit je telefoon en instellingen apps lijst etc.
WFvN schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 17:10:
[...]

Ik heb op mijn toestel (nog op ICS) wel root toegang, zoals jij dus ook had. Ik had het alleen om andere redenen. Maar ik begrijp dat je dus ook van allerhande zooi af kan komen die je niet wil hebben? (bijvoorbeeld een Bild-app van de duitstalige krant)

Maar kan je JB nog niet rooten dan?

Verder nog een vraag: zit MotoPrint ook in de JB-ROM van Motorola?
JB valt (nog) niet te rooten nee ...
Ik had OTA RootKeeper geinstalleerd toen ik van ICS overging naar Jelly maar blijkbaar heeft het geen kloot uitgemaakt !
Als je een superuser toegang hebt en de juiste apps beheer software kun je bloatware zelfs deinstalleren ja.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2013 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er trouwens iemand die weet waar de Stand By optie is gebleven in Jelly Bean ?!!
Want naast het gekut wat ik nu heb met het ontbreken van spellingcontrole / auto suggestie die het niet meer doen behalve als je swype wil gebruiken (Ik haat swype) ... heb ik nu ook ontdekt dat bij Jelly Bean de stand by optie verdwenen is in het selectie lijstje als je de powerknop ingedrukt houd ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 01:14:
Is er trouwens iemand die weet waar de Stand By optie is gebleven in Jelly Bean ?!!
Want naast het gekut wat ik nu heb met het ontbreken van spellingcontrole / auto suggestie die het niet meer doen behalve als je swype wil gebruiken (Ik haat swype) ... heb ik nu ook ontdekt dat bij Jelly Bean de stand by optie verdwenen is in het selectie lijstje als je de powerknop ingedrukt houd ..
Jeps, die is idnerdaad weg, geen idee waar hij is gebleven. Ik had dus in eerste instantie wel root maar wat lopen kloten met bloatware verwijderen en de hele telefoon wou niet opstarten. Helaas raak je met de fix dus wel je root kwijt. Kan in ieder geval mijn telefoon nog gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Ik heb zowaar via OTA vandaag een update gehad. Mijn Razr maxx draait nu op Jelly bean :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoetie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:18
Mijn Razr maxx is nu de Jelly Bean update aan het binnenhalen :), iemand enig idee of ik me data verlies bij de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ook ik heb de update aangeboden gekregen. Maar ik wacht nog met installeren tot we rootaccess hebben. Voor de XT912 is er wel root access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
WFvN schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:30:
Ook ik heb de update aangeboden gekregen. Maar ik wacht nog met installeren tot we rootaccess hebben. Voor de XT912 is er wel root access.
Ik begrijp het niet goed, ik heb gewoon root toegang op m'n Razr met jelly bean. Maar dat komt waarschijnlijk dan omdat ik de update 'manueel' gedaan heb met Rootkeeper voor en na de update.
De vraag is jullie moeten dat toch ook kunnen...?

Iets anders, voor zij die CM10.1 gebruiken.

Ik heb hierbij een vraagje: Heb ik het goed dat mijn data-signaal een stuk slechter is op CM10.1 omdat ik mijn kernel nog niet aangepast heb ? Op mijn werk had ik vroeger veel HSPA, of af en toe Edge maar nu krijg ik gewoon helemaal niets meer. Soms heb ik ook van die data drops dat ik aan het surfen ben op H(+), dat blijft er netjes staan, maar mijn websites geven time-outs... facebook enzo...

Thanks!

[ Voor 33% gewijzigd door lowlow op 08-04-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Heeft iemand uberhaupt mijn post gelezen? Daar staat toch echt in hoe je de stock JB MET root instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
hmm.

jelly bean is geen vooruitgang op mijn razr maxx. Mijn accu is nu al bijna leeg. Normaal haalde ik 3 dagen op een accu lading. Even kijken hoe zich dit gaat ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
Galaxis schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:16:
hmm.

jelly bean is geen vooruitgang op mijn razr maxx. Mijn accu is nu al bijna leeg. Normaal haalde ik 3 dagen op een accu lading. Even kijken hoe zich dit gaat ontwikkelen.
Moest ik een maxx hebben, zou ik uitkijken voor een custom ROM van 4.2 gefocust op efficiënt batterij gebruik. Ik heb geen maxx dus de mijne moet sowieso toch elke nacht aan de lader (soms met 40% over, soms met 5%...) Tegen 's morgens maximum 30% dus een 2de dag haal je nooit met de 'gewone' razr.

Ik had ook toch wel -15% qua batterij met jelly bean tov ICS.
Met Easy Battery Saver was dat toch een stukje beter...

Ik draai momenteel als daily CM10.1 en die raad ik echt niet aan qua batterij, ook al is die subliem op veel andere vlakken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
heb nu ook (kon het niet laten) CM10.1 draaien, top rom behalve batterij verbruik maar daar kan ik wel mee leven. Wat ik wel jammer vind is dat de Razr mijn autohouder (nog) niet herkend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
b.o.n.s schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:00:
heb nu ook (kon het niet laten) CM10.1 draaien, top rom behalve batterij verbruik maar daar kan ik wel mee leven. Wat ik wel jammer vind is dat de Razr mijn autohouder (nog) niet herkend..
Exact... vind ik ook vervelend! Kan de Motorola car dock app eigenlijk niet geïnstalleerd worden (APK-gewijs) ? Ik vond die eigenlijk nog best ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coster1
Werkt de FM-radio nu wel of niet na de update 4.0.4+ ? Telefoon ligt bij de makelarij maar ben toch wel erg benieuwd ernaar. Zag hier en daar wel wat maar kon er niet duidelijk uit worden. Zelfde geldt voor de driver van de NFC-chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik dacht dat er geen NFC chip in zat, dat die functionaliteit later toegevoegd zou worden via een micro SD kaart slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coster1
Er zit op zichzelf wel een NFC chip in, alleen stopt Motorola de driver nooit in hun ROM en dus is deze chip niet bruikbaar.... |:( zie hier

BTW. sinds wanneer dan een NFC functionaliteit worden toegevoegd via de micro SD kaart?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
coster1 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:18:
Werkt de FM-radio nu wel of niet na de update 4.0.4+ ? Telefoon ligt bij de makelarij maar ben toch wel erg benieuwd ernaar. Zag hier en daar wel wat maar kon er niet duidelijk uit worden. Zelfde geldt voor de driver van de NFC-chip.
Ik zie hier geen verandering in, FM-radio is dus niét ondersteund na de update.

Een andere vraag voor iedereen die (gelijk welke) Custom ROM's gebruikt.

Ik draai al enige tijd succesvol op CM10.1, zeer leuk, maar het enige storende voor mij zijn de 'data drops' die vrij vaak optreden.

Situatie: er staat bovenaan een E, H of H+ dus ik veronderstel dat er een data-verbinding is. Ik ga op internet of facebook en toch geen die de ene time-out na de andere of 'pagina kan niet weergegeven worden'.
Ook zeer storend is dit bij mijn radarverklikker daar moet je ook 10x refreshen want die geeft meestal ook aan dat die geen internetverbinding heeft.
Het vreemde is dat ik daar op de de stock ROMs nooit last van had, internet gaat dan traag maar er is altijd internet... Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ervaring met het plaatsen van een EB40 accu[3200mh] in de xt 910?
de accu is dan dubbel in cap.
dit is de accu van de max, moet er dan een verloopstukje tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRRudi
  • Laatst online: 27-03 09:27
Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:36:
heeft iemand ervaring met het plaatsen van een EB40 accu\[3200mh] in de xt 910?
de accu is dan dubbel in cap.
dit is de accu van de max, moet er dan een verloopstukje tussen?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1477982 legt duidelijk uit hoe je dat kan doen..

Ik draai nu een tijdje de CM10.1 Nightly. Sinds de release van 13 april is ook battery life flink verbeterd. Ik denk zelfs beter dan met de originele 4.0.4 die ik had.
Ik draai al enige tijd succesvol op CM10.1, zeer leuk, maar het enige storende voor mij zijn de 'data drops' die vrij vaak optreden.
Datadrops heb ik geen last van. Misschien dat het herinstalleren van de nieuwse Nightly en cleanen van Dalvik Cache wat oplossen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik weet niet of iemand, zoals ik, zijn root is kwijtgeraakt tijdens de upgrade naar 4.2.1. Er is in ieder geval weer een r00t exploit gevonden door 'meester' Dan, de kerel die maar root exploits blijft vinden voor de gesloten motorola telefoons (voor de XT910/Maxx). Je hebt er wel een linux distro voor nodig, en wat geduld, je kan gewoon een usb bootable linux distro gebruiken zoals ubuntu. Werkt perfect en simpel!

Origineel draadje op droidrzr.com

Video met uitleg:

[ Voor 7% gewijzigd door MaDLiVe op 24-04-2013 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op woensdag 24 april 2013 @ 00:01:
Ik weet niet of iemand, zoals ik, zijn root is kwijtgeraakt tijdens de upgrade naar 4.2.1. Er is in ieder geval weer een r00t exploit gevonden door 'meester' Dan, de kerel die maar root exploits blijft vinden voor de gesloten motorola telefoons (voor de XT910/Maxx). Je hebt er wel een linux distro voor nodig, en wat geduld, je kan gewoon een usb bootable linux distro gebruiken zoals ubuntu. Werkt perfect en simpel!

Origineel draadje op droidrzr.com

Video met uitleg:
[video]
Wat een verschrikkelijk onduidelijk filmpje ... Mijn god ..

Zit ik hier 5:04 in de nacht .. 2 uur aangekloot met een Ubuntu 12.10 live CD USB boot ..
Nog geen seconde in mijn leven met Linux gewerkt en dan blijk ik in een soort eigenzinnig OS omgeving gedropt te worden waar alle mkdir, sudo, [share] commands allemaal niet van toepassing lijken omdat het Windows icoontjes klikken ademt ..
Help ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Nounou, zo ernstig is het ook niet. Ben al blij dat iemand de tijd neemt om er een filmpje voor de maken, weet ook niet zo goed wat er onduidelijk aan is. Denk eerder dat we de developers op onze blote knietjes mogen bedanken voor deze exploit, helemaal omdat Dan al had aangegeven wel klaar te zijn met motorola telefoons. Je kan ook wachten op een 1-click solution maar die lijkt er niet aan te komen voor windows.

Exploits onder windows werken ook gewoon met terminal commands alleen worden daarvoor vaak batch bestanden geschreven. Er is niets eigenzinnigs aan linux of ubuntu, het is gewoon anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeRRudi schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:24:
[...]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1477982 legt duidelijk uit hoe je dat kan doen..

Ik draai nu een tijdje de CM10.1 Nightly. Sinds de release van 13 april is ook battery life flink verbeterd. Ik denk zelfs beter dan met de originele 4.0.4 die ik had.

[...]

Datadrops heb ik geen last van. Misschien dat het herinstalleren van de nieuwse Nightly en cleanen van Dalvik Cache wat oplossen kan.
ik heb nog steeds geen update ontvagen op mijn xt910, mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coster1
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:18:
[...]

ik heb nog steeds geen update ontvagen op mijn xt910, mis ik iets?
De update >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES YES YES

Goed ... niet lullen maar poetsen .. Ik heb mijn root wéér terug !!
Nu genieten en koesteren in welke volgorde dan ook !!
Thanks MaDLiVe voor de headsup !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Geen probleem. Ik ben ook erg blij met mijn root. Heb de standaard 4.1.2 gemod. Helaas nog geen mooie custom ROM gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
MaDLiVe schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 00:33:
Geen probleem. Ik ben ook erg blij met mijn root. Heb de standaard 4.1.2 gemod. Helaas nog geen mooie custom ROM gevonden.
Hoezo gemod ? :) Ik heb motomizer expert... Maar je bedoelt met een eigen launcher ofzo ?µ

Ik ben momenteel aan het wachten tot CM10.1 echt stabiel wordt. Ter info AOKP is niet je dat, vol bugs en de dev haalt niet echt wat je kunt zeggen: het onderste uit de kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sAnexeh
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-08 15:52
Ik draaide tot op gisteren met m'n Razr Maxx op ICS (672.180.41.XT910.NonEFIGSRetail.en.EU). Heb deze via RSD Lite eerst geflashed naar 672.180.41.XT910.Retail.en.EU. Daarna heb ik 'm via datzelfde RSD Lite geflashed naar 982.124.14.XT910.Retail.en.EU. M'n telefoon draait nu met succes op JB (zonder root, maar dat vind ik ook niet nodig).

Ik had eigenlijk geen reden om naar JB te flashen want ik was gewoon tevreden. Nu vallen me na het upgraden wel een aantal dingen op, waarschijnlijk voor genoeg mensen obvious omdat het in JB zal zitten, maar voor mij achteraf gezien de moeite waard om voor te upgraden:

- Shuttergeluid van camera kan nu uitgezet worden
- Ik kan geen shortcut meer maken naar Alarms op m'n homescreen, dus daar moest ik apart een app voor downloaden die niks anders doet dan die shortcut vervangen
- Bij SMS/MMS-berichten kon ik alleen vanuit daar als ik een bericht wou sturen de contacten zien die op m'n SIM-kaart stonden. Als ik dus iemand wou SMS-en die nog niet in m'n berichtenlijst stond dan moest ik eerst naar contacten en dan daar kiezen voor bericht sturen (ipv kiezen voor bericht sturen en daarna contact toevoegen). Dat is nu verholpen
- M'n navigatie kan via bluetooth nu alle contacten realtime uitlezen, ipv dat ik de contacten handmatig moest kopieeren (kon gelukkig wel in één keer)
- Galerij werkt voor mijn gevoel veel prettiger
- Nieuwe 'Energiebeheer'-widget (wifi - bluetooth - gps - synchronisatie - brightness) bevalt me uitstekend, al mis ik nog steeds een knop voor het switchen tussen 2G/3G
- Dat overlay menu (van boven naar beneden slepen, ben even de naam kwijt) geeft nu bij Whatsapp geen blokjes meer weer bij smilies maar laat gewoon de smilies zien ;).

Tot dusver dus erg tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Grrrrrrrrr...... is er een mooie rootmogelijkheid voor JB, kan ik JB niet installeren.

Ik HAD de melding dat ik kon updaten naar JB. Omdat ik hem geroot had en Safestrap erop had staan, heb ik Safestrap verwijderd en factorysettings terug gezet (nog niet m'n root acces verwijderd overigens) om daarna over te stappen naar JB, krijg ik na de factory restore géén melding. Als ik handmatig de update wil binnenhalen, krijg ik te zien dat mijn toestel al up to date is :?

Iemand enig idee?

[edit]
Hm..... battery level: 50% Die eerst maar eens naar 100% brengen, zien of dat verschil maakt

[ Voor 9% gewijzigd door WFvN op 08-05-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Je kan toch ook gewoon de Jb update.zip binnenhalen en die flashen via safestrap? Zo heb ik het gedaan met BootMenuManager (zie mijn psot een stuk naar boven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

RSDLite heb ik al eerder eens gebruikt. Hoewel ik met m'n HD2 veel ervaring had met succesvol flashen, is het bij mijn Razr behoorlijk verkeerd gegaan. Ik had hem behoorlijk gebrickt. De fastbootfile wilde niet laden via RSDLite, ik kreeg foutmeldingen tijdens het flashen, het flashen werd niet voltooid. Ik heb geen idee meer hoe ik het voor elkaar heb gekregen maar nog wel dat ik met een andere ROM (wel originele van Motorola) de ontbrekende bestanden heb weten te flashen, waarna de gewenste ICS-ROM (ook origineel van Motorola) wel geflasht wilde worden (ik zat met een duitse T-Mobile ROM met ondermeer Bild-meuk en andere duitse zut die ik niet wilde hebben)

[edit]
Toch RDS Lite nog een keer geprobeerd; stock ICS geflasht zonder problemen deze keer. Waarschijnlijk de vorige keer niet de juiste gehad; zal vast iets met fastboot te maken hebben; die termen ben ik nog niet helemaal in thuis maar ik heb de indruk dat er 2 soorten roms zijn, de ene met, de andere zonder.
Nu verder gaan

[edit2]
En toch JB erop met rootaccess maar wel via Voodoo OTA Rootkeeper. Die heeft als voordeel dat je je toestel snel kan switchen tussen wel/niet geroot. Handig bijvoorbeeld als je Ziggo TV wil kijken. Even unrooten en kijken maar.

[ Voor 30% gewijzigd door WFvN op 08-05-2013 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
In the end... raad ik deze ROM zeer sterk aan voor de Razr gebruikers, laat staan zij die nog op een JB update wachten. -> CM10.1 Jelly Bean 4.2.2
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2028020

Ondertussen zit de ROM in release candidate en zijn alle bugs eruit.
Nu kan ik zeggen: battery life is zo goed als exact hetzelfde als stock JB, standby verbruik is beter bij de CM10.1 ROM. Daarnaast is het ook de enige goeie custom rom imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Mijn RAZR maxx leest geen simkaarten meer. Dus die mag terug naar Dynafix, hoop dat ze het kunnen repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
Ik heb dus CM10.1. Wie kan mij vertellen hoe ik mijn notification light kan aanpassen? Momenteel is zijn alle meldingen van de LED wit (facebook, sms, gemiste oproep, whatsapp)
Die color mixer apps werken niet voor mij ! Ik kom altijd uit bij iets wat wit is met groene of grijze schijn
(tenzij ik een andere app moet gebruiken) Iemand tips ? Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
lowlow schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:43:
Ik heb dus CM10.1. Wie kan mij vertellen hoe ik mijn notification light kan aanpassen? Momenteel is zijn alle meldingen van de LED wit (facebook, sms, gemiste oproep, whatsapp)
Die color mixer apps werken niet voor mij ! Ik kom altijd uit bij iets wat wit is met groene of grijze schijn
(tenzij ik een andere app moet gebruiken) Iemand tips ? Thx
... Niemand ? (enige puntje die mij stoort aan de mod, would be nice dit opgelost te zien) Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik draai nu een tijdje met de officiële JellyBean. Wat mij met name opgevallen is:

Standbytijd lijkt véél beter. Waar ik met ICS over nacht een paar procent (5% ofzo) kwijt was, ben ik nu met JB na 5 uur 0% kwijt (beide gemeten met een aparte batterijtool omdat in ieder geval met ICS alleen per 10% gemeten werd). Accuduur tijdens gebruik is me nog niets aan opgevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
geloof je dat zelf, dat je 0% kwijt bent na 5 uur? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Th1x4nG schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:18:
geloof je dat zelf, dat je 0% kwijt bent na 5 uur? :)
Natuurlijk niet. Maar wel zou het mogelijk zijn dat ik afgerond maar 0% kwijt ben. Als ik kijk naar m'n HD2, die verloor in gunstige gevallen nog geen 3% in een volle nacht (meer dan 5 uur dus). En die heeft een véél lichtere accu.

Maar goed, afgerond 0% lijkt me ook wat onwaarschijnlijk. Toch ben ik wel benieuwd wat er aan de hand is en hoeveel het nou werkelijk is als het niet max 0,5% is.

BT heb ik altijd aan staan, ook GPS en WIFI. Ik gebruik verder alleen 2g en heb 's nachts m'n sync uit staan. De eerste 3 dingen werken natuurlijk niet mee maar de laatste 2 wel. Ik ben wel benieuwd naar de getallen van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
afgerond 0% na 5 uur zou betekenen dat je meer dan 1000 uur kan doen op een batterijlading, ik heb een RAZR gehad en weet hoe dramatisch het is, toon mij een screenshot met in de buurt van 100 uur idle en ik zal zeer onder de indruk zijn :p

Ook, GPS altijd aan? Dan zou 5 uur al veel zijn. :?

[ Voor 10% gewijzigd door Th1x4nG op 26-05-2013 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb hem vannacht niet aan de lading gehad; vannacht zie je weer de lijn met acculading horizontaal lopen.
NB: ik heb de Maxx versie

En terwijl ik dit bericht typ zit ik wat door GSam Battery Monitor te bladeren en zie ik de lijn ineens niet meer horizontaal lopen. Het lijkt erop dat GSam Battery Monitor veranderd is of dat hij anders werkt met JB in vergelijking met ICS.

Ik zal hem vandaag aan de lading hangen en vanavond van de lading af trekken, morgen een screenshot maken.
Er klopt hier in ieder geval iets niet helemaal. Maar eens zien wat GSam Battery Monitor allemaal meet en voorspelt en weergeeft.

[edit]

Zal je zien natuurlijk. Gebeurt het in ieder geval 2x dat hij overnacht niet 1% verliest volgens GSam, krijgt je als je het vast wil leggen dat hij normaal doet. Ik zal vast geen screendump hoeven te plaatsen als ik zeg dat hij gisteravond (23:12h) direct bij lostrekken van de USB-stekker naar 99% schoot en dat hij vanmorgen om 06:12h op 94% stond.

Wel schiet me tebinnen dat ik afgelopen weekend nog andere batterijtools geinstalleerd heb gehad (en verwijderd). Wellicht dat GSam daardoor van slag was.

Wel jammer natuurlijk....... als je nog niet 1% capaciteitsverlies had in 7 uur standbytijd :+

[ Voor 33% gewijzigd door WFvN op 27-05-2013 06:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
waarom cm? ik vond dat maar een magere distro
heb zelf aokp geinstalleerd, veel meer extra's te configureren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Tijdens mijn examen deze ochtend is er wss iemand op mijn rugzak (die verplicht vooraan moet liggen met gsm in) gaan staan. Resultaat: het scherm van mijn Razr is gebarsten :@ De glasplaat is nog intact en de digitizer werkt ook nog.
Nu had ik een aantal vraagjes voor jullie. Ik zie schermen op ebay staan en deze kosten al snel 200-250 euro??? :o (http://www.benl.ebay.be/s...itizer&_sacat=0&_from=R40) Ik zie er ook van 150 staan, maar die komen dan uit Azië en er staat bij 'compatible' dus dat is dan niet het origineel amoled scherm maar mss een slecht lcd scherm met een lagere resolutie?

Volgende, belangrijke vraag. Hoe neem je op onder ICS bij de Razr? Ik verwacht namelijk een telefoontje binnenkort en ik zou graag kunnen opnemen, ik heb het al geprobeerd met een vriend daarstraks, maar ik vind de juiste beweging maar niet. Is het vegen van het midden naar links op ongeveer 1/3de van de hoogte?

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
kan iedereen PACMAN aanraden

Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/6zdh5b43l/pac_log_2.jpg

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2301493

het bevat alle features van
AOKP version : jb-mr1_milestone-1
CyanogenMod version : 10.1.0-RC4
ParanoidAndroid version : 3.6

bootstrap boote en mounte in slot 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coster1
Na het installeren van een rom via de recovery "apply update from external storage"
Krijg ik een foutmelding "status 7" hierna blijft de telefoon bij het motorola logo hangen en daarna een zwart scherm. Wat is er verkeerd gegaan?! via RSD krijg ik steeds foutmelding 'failed flashing process. 1/11 flash cdt.bin "cdt.bin_signed" -> Phone returned FAIL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
coster1 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 21:01:
Na het installeren van een rom via de recovery "apply update from external storage"
Krijg ik een foutmelding "status 7" hierna blijft de telefoon bij het motorola logo hangen en daarna een zwart scherm. Wat is er verkeerd gegaan?! via RSD krijg ik steeds foutmelding 'failed flashing process. 1/11 flash cdt.bin "cdt.bin_signed" -> Phone returned FAIL.
Je moet SafeStrap gebruiken (ik heb 3.11) en installeren in Slot-2 (die je eerst moet creeren)
Zo'n ROM's kun je niet installeren via RSD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coster1
Je moet SafeStrap gebruiken (ik heb 3.11) en installeren in Slot-2 (die je eerst moet creeren)
Zo'n ROM's kun je niet installeren via RSD...
Ben ik vergeten erbij te zeggen :X Telefoon blijft hangen in een bootloop(motorola logo-zwart scherm-motorola logo-zwart scherm -etc.etc. :|
Hiervoor gebruikte ik ook SafeStrap maar op één of andere vage manier crashde de phone en deed niets meer, nu ben ik zover dat ik iig de telefoon weer opgestart krijg alleen in een bootloop :$

[ Voor 26% gewijzigd door coster1 op 24-06-2013 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coster1
Probleem is verholpen, na het installeren van RSD lite op de vaste computer lukte het wel om het traject te doorlopen, terwijl op de laptop steeds foutmeldingen gaf. Maar @lowlow bedankt voor het (proberen) te helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
kingpol schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:42:
kan iedereen PACMAN aanraden

[afbeelding]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2301493

het bevat alle features van
AOKP version : jb-mr1_milestone-1
CyanogenMod version : 10.1.0-RC4
ParanoidAndroid version : 3.6

bootstrap boote en mounte in slot 2
Kingpol, ik ben nu 4 dagen aan de slag met PacMan v05 en was eigenlijk net iets meer tevreden van CM10.1
De PIE controls vind ik zeer irritant en heb ik afgezet. Aangezien je op een dag toch wel vele 10-tallen keren je notifcatiebalk naar beneden sleept vind ik het zeer irritant telkens je verkeerdelijk één van de pie-controls aanklikt. Daarnaast doen ze niets meer dan de hardware-knoppen waarmee de razr 'blessed' is of je open apps kun je even vlot halen met 1sec op je home-knop te drukken...

Andere handige zaken zoals de brightness control of de instellingenbalk komen recht uit CM10.1

Het settings-overzicht is wel heel leuk dat het een andere indeling heeft en alles gelijk toont maar is niet zo functioneel en gewoon TE klein. Probeer het in de auto maar es allemaal terug te vinden, al rijdend dus. Als je in beweging bent moeten knoppen gewoon een minimale grootte hebben :)

Ten slotte is het battery life net ietsje beter op CM10.1 , niet dat het veel scheelt. Het is nooit echt goed geweest gelijk welke ROM ik probeerde noch Stock (maar ik kom nog steeds de dag door met aardig wat gebruik en data en gps heel de dag aan enz.)

Het probleem is dat alle ROM ontwikkelingen wat zijn stilgevallen omdat ze ook maar van een paar personen afhangen en als ik het goed voorheb zijn overgeschakeld op Xperia Z, HTC One of SGS4

Ik kijk zelf stilaan ook uit naar een Snapdragon 800 toestel... O+

EDIT: zeker nu de Stable versie uit is voor Razr !
meuk: CyanogenMod 10.1.0

[ Voor 3% gewijzigd door lowlow op 25-06-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coster1
Mijn simkaart wordt niet meer gedetecteerd. Dit komt doordat mijn IMEI 'unknown' is. Dit is gebeurd nadat ik een andere ROM geflashed heb. Valt dit nog te 'repareren'?
XT910
android 4.1.2
build nr 9.8.2O-124_SPUEM-14

Edit:
Is er dus nog een mogelijkheid om het IMEI nummer weer zichtbaar te krijgen zodat ik weer kan bellen/smsen/whatsappen?

[ Voor 22% gewijzigd door coster1 op 05-07-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Gloeiendegloeiende...... duizend bommen en granaten!

M'n Razr Maxx is kaduuk. Goed, niet erg kaduuk maar wel irritant kaduuk.

Vanmorgen wilde ik m'n dochtertje een spelletje laten spelen. Maar geen geluid uit het ding. Na frutsen met de geluidsprofielen, koptelefoon, bluetooth speakers etc. ben ik er eindelijk achter gekomen:

Als ik lichte druk uitoefen op de behuizing bij de speaker, dan komt er wel geluid uit. Anders verschijnt het 'koptelefoon'symbool boven in de balk. Geluid komt er dus wel uit met koptelefoon en via bluetooth maar via de ingebouwde speaker alleen als je lichte druk uitoefent op de behuizing bij de speaker. Dit lijkt mij een gevalletje slechte verbinding ergens in de buurt van de speaker.

Ding online gekocht bij T-Mobile, maar blijkbaar is hij uit Duitsland gekomen. Wat te doen? Ding retour doen en hopen dat hij gerepareerd kan worden? Naar een lokale telecomturk brengen of zelf de boel open maken.......

Fuuuuuuuuuuuuuuuuuu.....................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithson
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-01 21:25
WFvN schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:40:
Gloeiendegloeiende...... duizend bommen en granaten!

M'n Razr Maxx is kaduuk. Goed, niet erg kaduuk maar wel irritant kaduuk.

Vanmorgen wilde ik m'n dochtertje een spelletje laten spelen. Maar geen geluid uit het ding. Na frutsen met de geluidsprofielen, koptelefoon, bluetooth speakers etc. ben ik er eindelijk achter gekomen:

Als ik lichte druk uitoefen op de behuizing bij de speaker, dan komt er wel geluid uit. Anders verschijnt het 'koptelefoon'symbool boven in de balk. Geluid komt er dus wel uit met koptelefoon en via bluetooth maar via de ingebouwde speaker alleen als je lichte druk uitoefent op de behuizing bij de speaker. Dit lijkt mij een gevalletje slechte verbinding ergens in de buurt van de speaker.

Ding online gekocht bij T-Mobile, maar blijkbaar is hij uit Duitsland gekomen. Wat te doen? Ding retour doen en hopen dat hij gerepareerd kan worden? Naar een lokale telecomturk brengen of zelf de boel open maken.......

Fuuuuuuuuuuuuuuuuuu.....................
Ik heb sinds een paar dagen ook problemen met het geluid! Maar bij mij komt er geen geluid uit mijn oortjes als ik ze aansluit. Ook geen melding dat er een koptelefoon is aangesloten...

EDIT:

En sinds een paar dagen doet ook mijn 3g het niet meer... Ik heb gewoon prima bereik, ik kan bellen en smsen, maar de data verbinding werkt niet..

[ Voor 5% gewijzigd door Mithson op 09-07-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoetie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:18
Als je koptelefoon het niet doet moet je de aansluiting schoon maken. Met bijvoorbeeld een compressor. Komt helaas een hele hoop stof in die connector te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Maar nu de reparatie......

Mijne is besteld bij http://www.t-online-shop.nl
Blijkbaar is de site 3 weken na aanschaf van mijn toestel offline gegaan, nja, offline.... Hoe dan ook, lekker dan :|

Op m'n aankoopbon zijn 3 opties voor retour:
1) naar de website gaan en dan aanmelden voor reparatie. Kan dus niet
2) Sturen naar t-online Shop, postbus in A'dam. Maar dan heb ik liever eerst contact
3) Afspraak maken en brengen naar A'dam. Maar vanuit Zwolle? Toch maar niet.

Dus mail gestuurd maar (ongeduldig als ik ben, gisteren mail gestuurd) nog geen reactie gehad. Alleen betwijfel ik of die reactie gaat komen. Het bijbehorende adres lijkt niet meer door hun gebruikt te worden

Dus over een andere boeg gegooid: Coolblue, zij leveren immers de Razr. Ze zijn wel behulpzaam maar mijn toetsel aanbieden ter reparatie doen ze niet. Ze helpen me wat verder met de website van Motorola.

Ik naar Motorola.com. Toestel geregistreerd (op aanraden van Coolblue). Vervolgens getracht een RMA aan te maken. Krijg ik dit:
Error Code = 100-01, 100-09, 100-06, 100-07

Dus de chat van Motorola.com maar eens geprobeerd. Gekletst met een gast. Hij geeft aan dat het een amerikaanse site is en dat het daarom niet lukt Hij verwijst me door naar een Nederlands telefoonnummre van Motorola. Hebben ze die dan? Wow, lichtpuntje..... totdat ik iemand aan de lijn krijg. 'Dit is Motorola Solutions, ik krijg nooit klanten aan de lijn, daar zijn wij ook niet voor'. Grmbl...............

Verder googlen naar Motorola. Kom ik uit op de britse site van Motorola. Die hebben ook een reparatieservice: http://hellomoto.sbe-ltd.co.uk/index2.php alleen staat daar de Maxx niet bij. Dus ga ik maar weer live chatten, deze keer met motorola UK. De dame daar verwijst mij door naar Dynafix. Hm..... daar heb ik ook al eens wat berichten over gehoord hier op GoT maar ook op programma's als Kassa e.d.

Ik bellen met Dynafix. 'Nee, wij doen niet meer aan Motorola en wij weten ook niet wie wel'.

Ik verder googlen en zoeken in het forum. Dus uitgekomen op http://repair.smartphoneworld.nl/ (via GoT)
Maar helaas 'wij doen geen Motorola, geen onderdelen voor'.

Kortom:

K*tterdek*t :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
hmmm , motorola gebruikers in NL kunnen hem dus nergens ter reparatie aanbieden ?

Ik ga er nog zuiniger op zijn dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Inderdaad!

Maar ik ben enorm zuinig op mijn toestel maar helaas is hij toch defect geraakt.

Ik heb nog een poging ondernomen. Verder googlen en ik kwam op een duitse reparateur van Motorola:

http://www.datrepair.de/en/company/contact.html

Ik heb ze een mail gestuurd met de vraag of ze mijn toestel onder handen kunnen nemen. Ben benieuwd....

[edit]
Schönen guten WFvN

für Geräte aus den Niederlanden können wir bedauerlicherweise keinen Service anbieten. Bitte wenden Sie sich direkt an Motorola.
:(

Nou heb ik nog een klein beetje hoop omdat mijn toestel wel besteld is bij een Nederlandse webshop maar het toetsel is afkomstig uit Duitsland (had zelfs een 'Bild' app in de ROM zitten)

[edit2]

Getracht te booken via
http://hellomoto.sbe-ltd.co.uk/index2.php

All goes well, garantie zit er nog op, kosten zijn 0. Volgende scherm om gegevens in te voeren. Mooi, er staat ook 'country' bij dus ik gegevens invullen. Kom ik bij de dropdown van country, staat er alleen UK in :X

[ Voor 51% gewijzigd door WFvN op 10-07-2013 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

HOERAAAAA

Eindelijk dan toch een adres gevonden. Man, wat een doolhof die website van Motorola.

Maar op de site van Motorola dan toch wat gevonden waar ik wat aan heb:

https://motorola-global-e...nswers/detail/a_id/93003/

Klikken op Western Europe (waar ook Nederland bij staat)

Levert op een document waarin onderandere:
Nederlands
Voor de reparatie van uw Motorola toestel, adviseren wij u terug te keren naar uw
verkooppunt/dealer. Deze zal u kunnen U kunt tevens uw Motorola toestel aanbieden bij
een van de volgende reparatie-adressen: Solid-Vision in Rijswijk. Ga voor meer
informatie en aanmelding van de reparatie naar de volgende link: http://www.solidvision.com
Dynafix in Nuth. Voor meer informatie en aanmelding van uw reparatie kunt u bellen met
0900 DYNAFIX of 0900-3962349 (45 eurocent per minuut).
Nou staat daar ook Dynafix bij (die vandaag dus hebben gezegd geen Motorola meer te doen), of Solid Vision en Dynafix dezelfde zijn, geen idee maar op de website van Solid Vision kan ik de boel in ieder geval aanmelden. Zien waar het op uit draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb net een aantal weken (3) mijn razr maxx weer terug gekregen na reparatie (simcard reader was stuk) heb hem naar dynafix opgestuurd en die hebben hem vervolgens doorgestuurd. Na 3 weken had ik hem weer terug. Had hem bij belsimpel gekocht (ook duitse import). RMA telefonisch aangemaakt bij dynafix.

[ Voor 7% gewijzigd door MaDLiVe op 11-07-2013 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ah, dan is het jouw schuld dat ze geen Motorola meer aannemen :P

Maar serieus: mijn Razr Maxx wilden ze niet aannemen via de telefoon. Ben benieuwd hoe lang het voor mij gaat duren bij GSMrepareren.

[edit]

Mijn euvel schijnt een bekend euvel te zijn:
https://community.verizonwireless.com/thread/772385

En als ik dan kijk naar een afbeelding van het inwendige van de Razr, dan hoeft menig tweaker niet lang na te denken over de oorzaak en waarschijnlijk ook niet over de oplossing.

Ik lees wel vaker over dat die reparatiebedrijven dan een 'refurbished' toestel aanbieden. Maar dat dacht ik even niet mochten ze dat bij mij willen doen.
Het is dat er nog garantie op het toestel zit, anders had ik hem zelf open getrokken. Mochten zij niet willen repareren, dan trek ik hem zelf open, buig ik die pennetjes wat bij (omhoog) of soldeer ik desnoods héél dunne draadjes (inwendige van de snoertjes van een koptelefoontje ofzo) voor een permanente verbinding.

[edit 2]

Wat betreft die Duitse reparateur. Ze zeiden dus dat ze alleen Duitse toestellen kunnen aannemen. Ik heb gereageerd met:
My Razr Maxx was ordered at htpt://www.t-online-shop.nl but it was sent from Germany. Adress:
Deutsche Telekom AG
t-online.nl Shop
T-Online-Allee 1
D-64295 Darmstadt
Deutschland

So it’s not from The Netherlands but from Germany.

I suppose then it’s possible for me to have it repaired at your company?
Antwoord daarop is:
in which case you can send your unit with a bill to us. We cann´t send back your unit to the Netherlands, so we need a german delivery address.
Ik heb zitten neuzen op de site van Deutsche Telekom AG website en op http://www.t-online.de maar ben daar niet veel verder gekomen. Maar nu dus hopelijk toch via Motorola zelf (via een Nederlandse reparateur)

[edit3]

Bwhahaha..... krijg ik uit Duitsland nog een mailtje. Weer een reactie op mijn eerste vraag of zij mijn toestel willen repareren. Willen ze niet zoals jullie hebben kunnen lezen. Maar nu reageert iemand anders op hetzelfde mailtje:
Dear Sir,

Many thanks for your inquiry.

In order to give you a reliable statement we would appreciate your sending us the mobile phone in question for technical examination together with a detailed description of the defect.

Please send the correctly stamped package to the following address:

dat repair GmbH
Am Sophienhof 8-10
D-24941 Flensburg

On our Internet homepage http://www.datrepair.de/werkstatt/online-auftrag.html you will find our order request form with all relevant details.
Instead you may also contact your dealer or service sales person who will certainly assist you.

After technical examination of the defective device we will get back to you with more detailed information. We will also check the guarantee for you. Please enclose a copy of the proof of purchase with your warranty claim.

Please note that we have to observe the regulations of data protection (§ 35 BDSG). This means that your personal data, ring tones and pictures, have to be deleted on receipt of the defective device. It is, therefore, advisable to store all your personal data beforehand.

If you have any queries please do not hesitate to contact us again.
8)7

[ Voor 122% gewijzigd door WFvN op 11-07-2013 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

WFvN schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 07:37:
Ah, dan is het jouw schuld dat ze geen Motorola meer aannemen :P

[...]

8)7
Jemig, wat een gedoe kerel. Ik had mijn toestel (ook de maxx dus) overigens wel bij belsimpel gekocht. Ook modelletje duits/grijze import, dus wellicht dat dynafix hem wel moest accepteren. Is uiteindelijk wel ok gerepareerd, behalve dat het toestel nu kraakt bij het indrukken, ach ja, kan niet alles hebben.

Ik ben nu eindelijk bezig met custom roms. Gebruik nu safestrap, en schijnbaar moet je je roms tegenwoordig dus in een apart slot (1) installeren. Waarom kan je niet gewoon het stock slot hiervoor gebruiken? Heb geen behoefte aan meerdere roms en de laatste CM lijkt prima te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Inderdaad een gedoe. Ik had mijn toestel geroot en ook Safestrap erop staan. Die moest er eerst nog af. Maar met de RSD-Lite kreeg ik totaal geen toestelgegevens te zien. Maar ik ben blijkbaar niet de enige daarmee.
Vervolgens wilde hij (net als bijna een jaar geleden) niet een stock ROM flashen. Maar inmiddels ben ik erachter...... Die falende ROMmetjes waren Android 2.3.x. En dat wil dus niet flashen als je ICS erop hebt staan. Ik heb het dus gelukkig toch voor elkaar gekregen om een Europese Stock ROM erop te pompen.

Wat betreft GSMrepareren.nl, vlot zijn ze niet met invoeren in het systeem. Vrijdag hebben ze mijn toetsel nog voor 12:00h ontvangen maar hij staat nog niet geregistreerd. Morgen nog maar even aanzien en anders maar even een mailtje sturen.

[edit]
Maandag 15 juli ingevoerd in het systeem: 15 juli ontvangen staat er (maar was vrijdag 12 juli al)

[edit2]
Woensdag 17 juli in behandeling genomen

[edit3]
Maandag 29 juli: Kwaliteitscontrole wordt uitgevoerd. Elektrische onderdelen vervangen

Jeuj!! Krijg ik hem dan deze week terug?

[edit4]
Op maandag 29 juli 2013 hebben wij een voor u bestemde zending aan GLS overgedragen welke de aflevering zal verzorgen.
*O*

[ Voor 22% gewijzigd door WFvN op 29-07-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Jeuj! Toestel heb ik weer in handen. Ik zie er weinig bijzonders aan. Toestel kraakt niet (wat ik bij sommigen lees). Geluid doet het weer. Verder geeft de meegeleverde brief weinig informatie. Er is hardware vervangen maar wat staat er niet bij.

Hoe dan ook, ik heb m'n toestel weer.
Mijn oude HD2 is nog altijd een fijn apparaat maar de Razr Maxx is beter :)

[edit]
En natuurlijk ben ik wel m'n root kwijt die ik onder ICS had aangemaakt, waarna ik de update naar JB heb gedaan. En die simpele manier van rooten kan natuurlijk niet meer omdat je na JB niet meer terug kan naar ICS.

Maar via de tutorial van TheRazrGuy heb ik het ook voor elkaar gekregen. Stelt eigenlijk ook geen drol voor:

Wel heb ik eerst Voodoo OTA Rootkeeper geinstalleerd voordat ik het geintje van TheRazrGuy heb uitgevoerd. Ik kan nu met een simpele klik mijn toestel rooten en unrooten. Handig als je Ziggo TV wil gebruiken, dat kan alleen op een originele ROM. Geroot wil die niet draaien dus dan gewoon even unrooten en Ziggo TV draait weer :)

[ Voor 51% gewijzigd door WFvN op 01-08-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Cool, MIUI v5 is nu (eindelijk) beschikbaar voor de Razr (JB build).
Draait goed, geen fouten, wel wat trager dan de CM/AOSP roms maar is niet erg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

b.o.n.s schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:27:
Cool, MIUI v5 is nu (eindelijk) beschikbaar voor de Razr (JB build).
Draait goed, geen fouten, wel wat trager dan de CM/AOSP roms maar is niet erg!
Ben erg tevreden met de CM builds moet ik zeggen. Draai zelf de nightly van gister en alles werkt. Heb ook de custom 0.8JBX kernel geprobeerd maar dat werkt echt voor geen meter. Veel te traag en omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Nu online
MaDLiVe schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 21:54:
Ben erg tevreden met de CM builds moet ik zeggen. Draai zelf de nightly van gister en alles werkt. Heb ook de custom 0.8JBX kernel geprobeerd maar dat werkt echt voor geen meter. Veel te traag en omslachtig.
Alles werkt? Ook de flash bij het maken van foto's? Ik dacht dat ze dat nog niet voor elkaar hadden... En werkt Ziggo TV ook? Of is dat een specifiek root/non-root issue?

Iets wat ik nog niet naar voren heb zien komen in de afgelopen pagina's: Heeft iemand al een accu-vergelijk van de CM builds t.o.v. de stock versie 4.1.2 ?
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste