Iemand op XDA had de volgende link gepost:
http://www.mobiflip.de/fi...en-im-test-gutscheincode/
Toen dacht ik: die moet ik ook hebben! (na het fiasco met een te klein leren hoesje..zie eerder deze topic)
Enkele weken geleden besteld bij
shop.fitbag.de voor €31.90

en inmiddels alweer een tijdje binnen

:

De bovenstaande site laat ook al een heleboel goede plaatjes zien. Hij past precies, misschien net iets te precies. De Nexus is net iets te lastig erin te stoppen en ook net iets te lastig eruit te halen. Je hebt echt 2 handen nodig om het een beetje vlot te doen. Hierdoor valt de Nexus er ook niet uit als je het ondersteboven houdt. Elk nadeel heb z'n voordeel.. Misschien dat er in de loop der tijd wat meer speling in komt te zitten.
Om dit hoesje te bestellen moet je mailen want dit hoesje met een android logo is niet te bestellen via de webwinkel. De site is compleet in het Duits, maar je kan prima in het Engels mailen. Ik heb dit hoesje besteld als "alcantara pouch with the green android logo for the Galaxy Nexus" en heb ik verwezen naar de bovenstaande site.
Daarnaast ook een HML adapter gekocht om een beetje mee te experimenteren.

Dit is de officiele "HDTV Adapter" van Samsung die denk ik oorspronkelijk bedoeld is voor de Galaxy S2. Ik heb op youtube filmpjes gezien dat deze het zeker weten doet met de Nexus dus heb ik deze gekocht bij de Mediamarkt(online) voor €24.99.
In het filmpje zit ook een leuk voorbeeld om dit te gebruiken met een wiimote + classic controller en een controle emulator.
Opmerkelijk is dus dat de homescreen in landscape mode verandert, zodra de adapter op een tv is aangesloten. Alles loopt net ietsjes minder soepel als de adapter is aangesloten op een televisie. Wat mij ook opvalt is dat 1080p filmpjes ook echt afgespeeld worden als 1080p filmpjes. De output verandert van 720p mode naar 1080p mode. Zodra dit gebeurt, lijkt de output een soort dedicated video output van de film te worden en zie je ook geen onscreen controls meer op de tv die je wel op je telefoon ziet.
Nadeel om dit te gebruiken met de Nexus is dat je altijd de knoppen op je tv ziet(home, back etc.). Dat is dan net even jammer. Deze vallen dus wel weer weg bij het kijken van video's.