Dat klopt niet helemaal. Ik laat er weleens een aantal van de basiself uit omdat ze in een slechte vorm zijn en die zeuren dan vervolgens niet als er gewonnen wordt. Vind ik wel prettig. Af en toe heb je weleens een zeikerd zoals Xechinto. Dat is ook een beetje een irritante speler. Ik heb geen betere linksback omdat de rest ook niet doorgroeit, maar hij doet ook niet veel en toch moet ik hem blijven opstellen.robhoeben schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:23:
Volgensmij zeuren de spelers niet zolang je de beste 11 opstelt. Zodra je iemand van je basiselftal niet opstelt omdat ie een blauwe/paarse pijl heeft kan ie gaan zeuren. Wisselspelers zeuren niet (vaak) heb ik gemerkt.
Verwijderd
dat vraag ik me dus af. Ik ben eigenlijk benieuwd naar het verdere effect. Ik vind het zonde van mijn training om puur voor de vorm en fitheid over te gaan op conditietraining. Ik vind dat zeg maar iets wat door verbetering van je staff mee moet groeien. Als het getal voor conditie stijgt, dan wil ik het wel trainen zodat ze allemaal de fitheid van Kuyt hebbenFramoes schreef op zondag 22 januari 2012 @ 15:02:
[...]
Conditietraining is toch ook om de vorm beter te krijgen en de snelheid waarmee ze na bijvoorbeeld interlands weer fit zijn?
Overigens gaat het me heel erg voor de wind sinds ik het spelniveau op normaal heb gezet. Ik heb Jozefzoon binnengehaald en zit in de eredivisie. Wat een geniale speler is dat zeg als je een knudde elftal gewend bent. Wat beweegt die speler prettig.
PES online spelen zuigt nog altijd. Die verbindingen zijn soms echt heel zaad.
Speel ik tegen een tegenstander waarvan de verbinding steeds tiktjes stopt, heeeeeel irritant spelen. Hij heeft er zelf uiteraaaard weer geen last van en loopt gewoon vrolijk rond
Aaaaaaaaaaargggggggggggh! Niet te spelen zo.
Speel ik tegen een tegenstander waarvan de verbinding steeds tiktjes stopt, heeeeeel irritant spelen. Hij heeft er zelf uiteraaaard weer geen last van en loopt gewoon vrolijk rond
Stop er dan gewoon mee. Enige wat je hier nog te melden hebt telkens is dat het je frustreert maar je er toch mee door gaat. Denk aan je hart en je spelplezier en ga gewoon lekker offline bezig.Harribo schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:39:
PES online spelen zuigt nog altijd. Die verbindingen zijn soms echt heel zaad.
PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether
Ik heb PES2012 (PS3) pas sinds vorige week. 2011 wel al gehad, maar ik speel normaal veel Fifa 12. Bevalt me toch goed 
Speel niet echt online moet ik zeggen, vooral competities en leagues offline (vooral CL vind ik er tof!).
Speel niet echt online moet ik zeggen, vooral competities en leagues offline (vooral CL vind ik er tof!).
"It's about time you showed up Fox!"
Verwijderd
Leuk hoor die "Quick matches" in MLO.
Geef je aan tegen gelijkwaardige spelers te willen spelen, krijg je D1-tegenstanders met een teamwaarde van zo'n 600 miljoen.. Kom ik aan met m'n D5-teampje van amper 30 miljoen... Pfffff..

Probeer dan vnl toernooien te spelen, levert dan ook geld op, die optie werkt helaas dit jaar niet feilloos.Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 20:28:
Leuk hoor die "Quick matches" in MLO.Geef je aan tegen gelijkwaardige spelers te willen spelen, krijg je D1-tegenstanders met een teamwaarde van zo'n 600 miljoen.. Kom ik aan met m'n D5-teampje van amper 30 miljoen... Pfffff..
Nieuws over de transfer-update komt volgende week.
https://twitter.com/#!/Jo...status/169451457702150144
https://twitter.com/#!/Jo...status/169451457702150144
[ Voor 30% gewijzigd door Framoes op 14-02-2012 20:10 ]
al iets bekend over de inhoud van de 1.04 patch ? die volgende week komt ?
robhoeben schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:13:
Ik speel Master League OFFLINE op de PS3, en ben nu begonnen aan het vierde seizoen.
Het valt mij op dat er weining transfers zijn, terwijl transfer rate op 'high' staat in de settings.
Heb een aantal spelers al een half jaar op de transfer lijst staan, maar er word maar niet op geboden.
Ook kan ik moeilijk andere spelers halen, terwijl ik momenteel 5e sta op de club ranglijst! Je zou zeggen dat je spelers die in een veel minder team zitten toch zou moeten kunnen overhalen om te komen ook al zijn ze 'basisspeler' in hun huidig team.
Aan het eind van het vorig seizoen, in het transferwindow, heb ik 0 aanbiedingen gehad voor mijn spelers.
Ben nog in de 1e week, dus er kan natuurlijk nog vanalles gebeuren voor de competitie weer start gaat.
In eerdere versies van PES was er voorzover ik me herinner altijd meer actie op de tranfermarkt.
Wat is jullie ervaring?
.oisyn schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:34:
Eens. Ik sta met AC Milan continu op de eerste plek in alle competities, maar dat maakt geen drol uit, ik kan maar nauwelijks goeie spelers binnenharken. Biedingen krijg ik ook maar zelden, al moet ik er wel bijzeggen dat de meeste van mijn spelers al relatief oud zijn.
Is hier eigenlijk al door iemand een oplossing voor gevonden? Ik moet nu uit noodzaak spelers ontslaan welke ik liever verkocht had om zo ruimte te maken voor een nieuwe aankoop. Ik ben verdorie de nummer 1 van de wereld, heb een paar spelers onder de 30 maar met een rating van 90+ maar ondanks dat ze in contact staan met andere teams of dat ze gescout worden door andere teams raak ik ze aan de straatstenen niet kwijt (transfer rate staat wel op high en sommige spelers hebben ook de transfer list flag aan).Framoes schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 15:39:
Spelers verkopen is echt idioot moeilijk, tenzij je ze niet kwijt wil. Ik heb een speler uit eigen jeugd die overall 78 is en die heb ik nu al 2 seizoenen achter elkaar moeten verhuren, omdat er zoveel clubs hem over willen nemen dat hij telkens over de zeik raakt dat ik daar niet meer akkoord ga.
Verder heb ik een aantal spelers wel op de transfer list staan en daar staat ook vaak dat er clubs met ze in contact zijn, maar uiteindelijk komt daar zelden iets uit. Als mijn selectie te groot wordt, geef ik ongewilde spelers meestal maar gewoon vrij.
Ik heb het laatste seizoen weer 0 aanbiedingen gehad. Lijkt toch wel echt een probleem te zijn.
Transfer rating staat al vanaf het begin op "high".
Ik heb momenteel 32 spelers in m'n team en er zitten een aantal 'oudere' spelers tussen die ik graag wil verkopen, om ze te vervangen met spelers uit de jeugd.
Ben aan het proberen om het een team te maken met alleen maar spelers uit m'n eigen jeugd.
Maar dan moeten die oudjes wel verkocht worden. Ik ga ze niet releasen, dan wacht ik nog liever tot het contract afloopt of ze retired zijn.
Ik heb momenteel 32 spelers in m'n team en er zitten een aantal 'oudere' spelers tussen die ik graag wil verkopen, om ze te vervangen met spelers uit de jeugd.
Ben aan het proberen om het een team te maken met alleen maar spelers uit m'n eigen jeugd.
Maar dan moeten die oudjes wel verkocht worden. Ik ga ze niet releasen, dan wacht ik nog liever tot het contract afloopt of ze retired zijn.
[ Voor 71% gewijzigd door robhoeben op 23-02-2012 13:40 . Reden: extra info ]
PSN ID: robhoeben
Ik heb de laatste twee transferperiodes wel spelers kunnen verkopen en een paar dagen terug zelfs buiten een transferperiode om (wat erg handig was, omdat ik toen op dag 1 van de winterstop gelijk de opnieuw begonnen Totti en Inzaghi kon kopen).
Overigens heb ik hiervoor al wel 5-10 spelers moeten releasen, omdat ze niet meer in het team pasten.
Overigens heb ik hiervoor al wel 5-10 spelers moeten releasen, omdat ze niet meer in het team pasten.
Heb ik uiteindelijk ook gedaan. Ik had nog heel veel oude garde spelers van Milan, maar de salarissen kon ik nog amper behappen (160 miljoen per jaar). Ik had een savegame gemaakt aan het begin van de zomerstop, toen iedereen op de transfer list gezet. Welgeteld 1 bod gehad, op de allerlaatste dag van de transferperiode, voor Zambrotta. En ondertussen ook geen nieuwe spelers kunnen aankopen, omdat niemand het zag zitten om op te bank te gaan zitten met al die vaste spelers.Overigens heb ik hiervoor al wel 5-10 spelers moeten releasen
Toen maar weer die savegame geladen, en iedereen boven de 30 er gewoon zonder pardon uitgeflikkerd (behalve wat sleutelspelers voor de zekerheid, zoals Ibrahimovic en Casano). Ik ging van 32 man naar 18 man. Toen heb ik wel wat aardige jonge aankopen kunnen doen, en aan het eind van de transferperiode heb ik zelfs nog Ibrahimovic en Casano kunnen verkopen. Salarissen bedragen nu 90 mil (voornamelijk door uitschieters als Pato en Thiago Silva) en de opstelling heb ik drastisch veranderd.
En het speelde ook meteen een stuk prettiger
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Jezus wat schijt spel dit als je praat over vals spelen.
Computer staat regelmatig flink buiten spel fluit scheids niet. Ik sta paar mm buiten spel gelijk fluiten.(regelmatig even herhaling bij pakken en je ziet het gewoon dat computer gewoon vies vals speelt met buitenspel.
En allerergste is nog wel dat computer harder kan lopen met bal als ik achter hun loop
(ja ik druk rb button voor rennen)
Computer staat regelmatig flink buiten spel fluit scheids niet. Ik sta paar mm buiten spel gelijk fluiten.(regelmatig even herhaling bij pakken en je ziet het gewoon dat computer gewoon vies vals speelt met buitenspel.
En allerergste is nog wel dat computer harder kan lopen met bal als ik achter hun loop
Daar heb je een patch voor (Jenkins?)Amdwarrior schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 21:54:
Jezus wat schijt spel dit als je praat over vals spelen.
[...]
En allerergste is nog wel dat computer harder kan lopen met bal als ik achter hun loop(ja ik druk rb button voor rennen)
Moet je trouwens online gaan spelen, dat is écht leuk
En dan zwijg ik nog over het verschil in controle over je mannetjes.
Moet trouwens zeggen dat de pc versie sowieso anders speelt dan de Xbox versie.
En die Jenkins gameplay patch maakt het nog mooier naar mijn mening.
Jammer dat er niet zoiets is voor de Xbox
En die Jenkins gameplay patch maakt het nog mooier naar mijn mening.
Jammer dat er niet zoiets is voor de Xbox
In wat voor opzicht dan?ratsja schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 08:26:
Moet trouwens zeggen dat de pc versie sowieso anders speelt dan de Xbox versie.
Is er al iets bekend over de winter transfer patch? Na de halve aankondiging op twitter vorige week heb ik niks meer gehoord.
https://twitter.com/#!/Jo...status/172712683483824131
https://twitter.com/#!/Jo...status/172712683483824131
Na lange tijd (Skyrim en BF3 hadden even voorrang), weer even MLO opgestart. Na wat updates etc, moet ik toegeven dat voor mij de ervaring sterk is verbeterd. Sowieso qua lag en quitters. Enige wat ik nog als "naar" ervaar is de matchmaking, regelmatig wordt ik als (D4 nog steeds), gematched tegen een D3 of hoger en het verschil in kwaliteit is dan gewoon te groot. Sommige kan je nog afstoppen omdat ze lekker blind rennen met Pato/Mphela/Ahglonbarnogwat, maar er zitten tegenwoordig ook echt geskillde spelers bij.Harribo schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:06:
[...]
Daar heb je een patch voor (Jenkins?)
Moet je trouwens online gaan spelen, dat is écht leukStikt van de quitters, laggers en allerlei andere idioten.
En dan zwijg ik nog over het verschil in controle over je mannetjes.
Er was gister zelf een D1-er die mij compleet het bos instuurde door middel van Tricks en Feints, echt nice om te zien. Werd gelukkig maar 0-2, omdat hij op een gegeven moment bleef trucken en niet meer zo serieus speelde.
Als je in D4 zit, heb je dat probleem niet zo. Moet je in de D1 gaan spelen en dan winnen, dat vinden sommigen niet leuk hoor, lig je er zo uit.Kraziey schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:24:
[...]
Na wat updates etc, moet ik toegeven dat voor mij de ervaring sterk is verbeterd. Sowieso qua lag en quitters.
Die matchmaking is inderdaad iets frustrerend, had ik ook toen ik begon. Gewoon doorkopen en doorspelen, word je vanzelf beter als team.
De enige waar ik die frustratie wat dat betreft tegen aanloop, zijn mensen met compleet elftal van Barcelona als team.
Allemaal bijna 90+ spelers die bijna áltijd de bal sneller hebben en als dat nog niet genoeg is, valt bijna elke afvallende bal gewoon voor hun voetje. Ben maar huilend weggelopen, kon het niet meer aanzien.
Het enige waar ik voor pleit, zijn goede verbindingen zonder vertragingen zodat je je spelers altijd goed doseren met passen en schoten. En als ik geen vertraging ervaar, lopen mijn spelers ook gewoon naar de bal zonder dat ze er vanaf lopen etc. Met een klein beetje vertraging gaan spelers gewoon echt raar doen.
Dit was ook al zo in PES 2011 en PES 2012 online. Konami ziet het probleem niet denk ik.
Baal er in dit kader ook van dat ik heel vaak tegen Grieken, Turken of Russen speel met hun eenzijdige vertraagde verbindingen. Zij wel controle, ik niet. Bepaalde aanvallen opzetten kan ik wel vergeten.
Roei vaak dan gewoon de bal maar steeds weg, vaak het veiligst.
Zitten alle Nederlanders in MLO bij een Balkan-server of zo? Is dit eventueel te wijzigen? Waar spelen die Duitsers, Engelsen, Fransen dan vaak tegen denk ik wel eens.
Zo ff weer genoeg geklaagd, het blijft wel enórm verslavend.
edit: Oh niet onbelangrijk, ik ervaar ook wel dat tegenstanders die vertragingen hebben en ik dan niet. Vind ik minder erg maar leuk is het niet in het algemeen.
[ Voor 38% gewijzigd door Harribo op 28-02-2012 19:21 ]
Wat mij als single player speler irriteert is hoe idioot goed Liverpool is. Alsof ze (Seabass) bij Konami fan zijn van dat team.
Barcelona, Real, Manchester United, Inter en Milan win ik zonder al te veel moeite van, maar Liverpool (met geen enkele speler in de 90 en B en C stats als team) speelt zonder probleem 14 keer over en laat Kuijt even scoren vanaf 20m.
Het valt me elke keer weer op, ook omdat ze elk seizoen de nummer 2 zijn en ik ze "toevallig" ook nog elk jaar tegenkom in de CL. Echt belachelijk hoe goed ze spelen voor een team met zulke stats.
Barcelona, Real, Manchester United, Inter en Milan win ik zonder al te veel moeite van, maar Liverpool (met geen enkele speler in de 90 en B en C stats als team) speelt zonder probleem 14 keer over en laat Kuijt even scoren vanaf 20m.
Het valt me elke keer weer op, ook omdat ze elk seizoen de nummer 2 zijn en ik ze "toevallig" ook nog elk jaar tegenkom in de CL. Echt belachelijk hoe goed ze spelen voor een team met zulke stats.
Hmm, dat is is inderdaad wel klote. Misschien een idee om alleen maar in D4-D3 te bivakkeren, hier kunnen wij tenminste (nog) tegen ons verliesAls je in D4 zit, heb je dat probleem niet zo. Moet je in de D1 gaan spelen en dan winnen, dat vinden sommigen niet leuk hoor, lig je er zo uit.
Maar even over jouw ervaringen met lag; Jij speelt op PC, ik op PS3, maar ik ervaar zelden lag. Wel heb ik aangegeven dat ik alleen tegen spelers uit Europa (dacht ik) wil spelen en tegen gelijkwaardige tegenstanders.
Wat zijn voor de rest jouw verbindingseigenschappen?
Ik zit nog steeds in het eerste offline seizoen van de ML maar maak me zorgen over mijn financien. Ik cash nagenoeg niks en bij expected earnings staat een saldo van -1,900,000
Sta wel bovenaan nu en verwacht ook wel dat ik kampioen wordt en promoveer naar D1 maar als ik dan geen cash heb is het game over en heb ik al die tijd voor niks gespeeld
Sta wel bovenaan nu en verwacht ook wel dat ik kampioen wordt en promoveer naar D1 maar als ik dan geen cash heb is het game over en heb ik al die tijd voor niks gespeeld
Je staat altijd dik in de min bij expected earnings in het begin van je seizoen. Maar naarmate je verder komt in het seizoen en dus ook geld binnenhaalt met thuiswedstrijden, sponsor uitbetalingen enzovoorts kom je steeds minder ver in de min te staan bij expected earnings en ga je op den duur wel in de plus.Vlassie1980 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:31:
Ik zit nog steeds in het eerste offline seizoen van de ML maar maak me zorgen over mijn financien. Ik cash nagenoeg niks en bij expected earnings staat een saldo van -1,900,000
Overigens wordt dit bedrag pas aan het einde van de eerstvolgende transferperiode pas werkelijkheid. Dus je krijgt eerst je promotiegeld en andere inkomsten, en pas vanaf dan moet je eigenlijk naar expected earnings gaan kijken om te zien of je nieuwe spelers kan aantrekken of de huidige moet gaan ontslaan en of je je staff kan upgraden.
Al met al, er is dus momenteel nog niks aan de hand. Pas als hij eind augustus nog op -1,900.000 staat moet je je pas druk maken, en dan ook alleen nog maar als de cpu het niet zelf recht kan trekken door bijvoorbeeld een goedkopere coach te nemen, anders is het inderdaad game over.
Misschien dan toch maar degraderen en weer met Ruskin gaan spelenKraziey schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:19:
[...]
Hmm, dat is is inderdaad wel klote. Misschien een idee om alleen maar in D4-D3 te bivakkeren, hier kunnen wij tenminste (nog) tegen ons verlies.
Je kan hier op de PC alleen de taal aangeven, best waardeloos dus. Ik zou graag zien dat je dat ook op land kon doen.Maar even over jouw ervaringen met lag; Jij speelt op PC, ik op PS3, maar ik ervaar zelden lag. Wel heb ik aangegeven dat ik alleen tegen spelers uit Europa (dacht ik) wil spelen en tegen gelijkwaardige tegenstanders.
Wat zijn voor de rest jouw verbindingseigenschappen?
Verder zijn mijn verbindingseigenschappen wel 100%, ben zelf ook systeembeheerder dus heb er wel wat verstand van denk ik?
Maar zodra ik dat uitleg van die vertraging, dan gaan mensen gelijk roepen dat mijn verbinding niet in orde kan zijn of dat mijn spelers geen rode pijlen hebben oid. Dat is het echt niet neem dat maar van mij aan.
En Konami hoef je ook niet mailen, krijg ik standaard "hoe-krijg-ik-goede-connecties"-mailtje terug.
En die vertragingen werken bijvoorbeeld als volgt: speler krijgt een bal toegespeeld, gaat lopen(niet rennen), ik wil schieten....speler loopt +- 20 meter door en ik zie het schiet-balkje ondertussen oplopen...maar nog steeds geen pass of schot.....pas een seconde (of 2(?))...gaat hij pas schieten. Tja dat is niet speelbaar vind ik. En de tegenstander heeft dit dan niet he? Raar toch?
Of soms geef ik een voorzet, zie een man van mij komen inlopen, druk vóór die tijd al de schietknop in maar speler doet niets. Dat heeft te maken(en daar ben ik nu pas achter) dat óók het cursor verspringen iets trager gaat met een online vertraging. Dan druk ik als het ware te vroeg op de schietknop. Zelfde als met wegkoppen etc. Of ik druk op een knop en een speler reageet helemaal niet. Je kan wel voorstellen dat winnen voor mij een loodzware opgave dan wordt.
Of spelers lopen niet richting een bal. Spelers van de tegenstander wel.
Het ziet er echt allemaal klunzig uit kan ik je vertellen.
Dit waren wat voorbeelden wat er dan gebeurt. Dit gebeurt mij niet elke wedstrijd he? Maar wel de helft van de wedstrijden. En de ene dag is het beter dan de andere. Ik heb zo'n 99% vermoeden dat het aan Konami en zijn servers ligt (of waar ze staan). En heel soms is het dus ook andersom: tegenstander heeft last maar ik niet.
Wat ik al eerder zei: hetzelfde probleem had ik in PES 2010 en 2011 ook al.
Heb door de jaren heen verschillende pc's gehad en verschillende providers, kan het ook niet zijn lijkt me.
En het is helaas niet iets waar ik aan kan doen. Maar het word wel voor mij heel moeilijk om nog een potje tegen een D1 er te winnen. Tegen een minder team niet, want de stats van mijn spelers tov zijn spelers compenseren dat dan.
PS3 is misschien beter daarin?
Heb bovenstaand verhaal meerdere mensen geprobeerd uit te leggen maar weinig die het begrijpen. 1 iemand begreep het, hehe, eindelijk een lotgenoot
Zal ik onthoudenFramoes schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:46:
Wat mij als single player speler irriteert is hoe idioot goed Liverpool is. Alsof ze (Seabass) bij Konami fan zijn van dat team.
[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 29-02-2012 11:14 ]
Hehe, die heb ik gelukkig allang niet meer. Mijn team zit tussen de 75-83 rating qua spelers.Misschien dan toch maar degraderen en weer met Ruskin gaan spelen
Je hebt gelijk, dat had ik fout. Ik kan ook alleen maar taal (engels gekozen) aangeven + ik kan aangeven dat ik tegenstanders van gelijk niveau wil hebben (wat dus totaal niet werkt).Je kan hier op de PC alleen de taal aangeven, best waardeloos dus. Ik zou graag zien dat je dat ook op land kon doen.
Tja, die ervaringen heb ik dus echt heel sporadisch (ook al in de tijd voordat ik Skyrim en BF3 ging spelen). Misschien ligt het inderdaad aan het verschil in platform (PCvsPS3).Jouw ervaringen met lag (te lange tekst om te kopieren)
Vraag van een anders orde; Welke spelers heb je allemaal
Dan kan je wel uit D4 komen met een beetje geluk of niet?Kraziey schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:00:
[...]
Hehe, die heb ik gelukkig allang niet meer. Mijn team zit tussen de 75-83 rating qua spelers.
Dat werkte in PES 2011 MLO wel goed, ik weet nu niet waarom dat in PES 2012 niet zo goed werkt. Ik heb het idee dat de meesten in D1 spelen en dat je daarom, bij gebrek aan D4-ers in jouw geval, je daar tegen komt te spelen.[...]
... ik kan aangeven dat ik tegenstanders van gelijk niveau wil hebben (wat dus totaal niet werkt).
Rating zegt niet altijd wat over een speler. Er zijn spelers waar ik niet mee uit de voeten kan.[...]
Vraag van een anders orde; Welke spelers heb je allemaal, ben op zoek naar wat versterkingen in mijn team om alles rond de 85 te krijgen.
Mijn favorieten:
voorin:Aguero, Villa, Eto,Sanchez,Pato,Benzema,Higuain,Gervinho,Barreto,eventueel Lafferty
midden:Fabregas,Pirlo,,Essien,N.de Jong,K.Asamoah
achterin:Perea,Zuniga,Caceres,Albiol
Edit: zonet potje MLO tegen D1er met 698 punten. Ik beter dan hem en toch doordat mijn keeper opeens buiten zijn 16 gaat lopen, komt hij op 1-0. Daarna gaat hij heel irritant de bal rondtikken en in de allerlaatste minuut maak ik nog de 1-1. In dezelfde seconde quit hij en sta ik met lege handen en al mijn mannetjes hebben een wedstrijd minder gespeeld. Verziekt is het door al die kindertjes.
Ik kan verdorie geen normale salarissen betalen nu meer.
[ Voor 17% gewijzigd door Harribo op 29-02-2012 22:29 ]
Verwijderd
Ik ben op het moment beetje verslaafd aan BaL. Ben bij RKC begonnen als SS, na 1 seizoen de overstap naar Lyon gemaakt. Met zoveel betere spelers is het veel leuker spelen. Groot nadeel van BaL vind ik wel dat je steeds moet wachten als je gewisseld bent, vreselijk is dat.
Dat had wel anders gemogen, voor de rest is het geniaal.

Ik speel ook een tijdje BaL en op zich best vermakelijk. Maar er zijn wel dingen waar ik me echt aan kan ergeren.
- Bij het nationaal team (Nederland) worden er altijd nauwelijks verdedigers opgeroepen: 1 RB, 1 (soms 2) CB en 0 LB. Ok ik snap misschien dat je niet veel goede verdedigers hebt maar dan toch liever een verdediger dan een middenvelder in de verdediging te zetten. Wat heb je aan een zeer technische speler in je verdediging die niet kan verdedigen? En je hebt er toch ook niets aan dat je elke positie in het middenveld en aanval 3 of 4 dubbel bezet is? En wat van die paar verdedigers die je maar hebt er een uit vorm is, geblesseerd raakt, geschorst wordt?
- De opstelling. Ik snap dat is aan de trainer, maar als je een links benige speler op de RB positie zet en een rechtsbenige verdediger op de LB dan kan ik best gefrustreerd raken. Hoe moeilijk is het ze om te draaien? Zelfde geld voor de CB posities, DMF's, CMF's.... Ook andere domme keuzes van de trainer zoals Sneijder als DMF opstellen en Van Bommel achter de spits als CMF. Draai ze dan om zou ik denken.
- Dan ook die "domme" acties van spelers. Geregeld dat de centrale verdediger die opkomt lopen en gewoon tegen de tegenstander aan loopt. Speler die ongeveer op de zijlijn loopt en alsnog erlangs probeert te gaan waarna de bal dus uit gaat. Spelers die tegen elkaar op botsen zie ik ook geregeld.
- Dan is er het punt van de positie van eigen speler. Ik had gekozen voor SS en zou het liefst de AMF en daarna de LMF erbij willen hebben (en daar is mijn speler ook het goed geschikt voor). Ik heb nu momenteel CF erbij gekregen door het nationale elftal, maar ik denk dat ik met geen mogelijkheid ooit nog een andere positie erbij zal krijgen. Het zou leuker zijn als je in ieder geval kan aangeven wat je 2de en 3de favoriete positie is.
- (Edit) Medespelers kunnen ook geen bal diep geven als je om de bal vraagt. Ze geven hem altijd in de voeten. Vooral vervelend in situaties waar in het midden vrij staat en als je verder naar voren loop buitenspel staat. Ook kunnen medespelers geen (half) hoge voorzet geven. Als je dus graag vragen wordt de bal recht naar je toe gespeeld waar dus een tegenstander tussen zit. Terwijl als de bal diep gegeven wordt eventueel met een (half) hoge voorzet is er gelijk een scoringsmogelijkheid.
[ Voor 15% gewijzigd door Regeneration op 03-03-2012 15:34 ]
Kan iemand mij uitleggen waarom niemand in mijn team zich voldoende kan positioneren op het veld? Ik blijf maar verliezen met mijn ML team, ik sta nog net geen laatste in de divisie. Ik speel op Professional niveau, het ligt mij wel goed want Regular is weer te makkelijk.
Maar goed, mijn probleem is dat niemand uit mijn team mee probeert te lopen als ik aanval. Mijn teamgenoten lopen mij vaker voor de voeten dan dat ze hulpzaam zijn, als ik ook maar één iemand vooruit wil laat lopen dan moet dat altijd met de rechterstick. De enige manier waarop ik kan scoren is door eindeloos door het midden te rennen, dan vlak voor hun goal steeds rond te passen totdat ik ruimte vind, maar iedereen staat altijd gedekt.
De tegenstander heeft altijd zeëen van ruimte, kan overal steekballen geven, loopt makkelijk langs mijn spelers heen en vind altijd ergens wel plaats. Als ik probeer te verdedigen dan dekt niemand van mijn team andere spelers, niemand kan de bal afpakken, het is echt ontzettend frustrerend. Ik heb de tutorials goed doorgenomen, ik heb verschillende preset tactics aan staan die ik activeer. Ik weet niet wat ik fout doe maar ik kom 1-op-1 met geen mogelijkheid langs een speler, terwijl iedereen van het andere team mij zo voorbij loopt, zelfs al oefen ik druk op hem uit met twee spelers.
Maar goed, mijn probleem is dat niemand uit mijn team mee probeert te lopen als ik aanval. Mijn teamgenoten lopen mij vaker voor de voeten dan dat ze hulpzaam zijn, als ik ook maar één iemand vooruit wil laat lopen dan moet dat altijd met de rechterstick. De enige manier waarop ik kan scoren is door eindeloos door het midden te rennen, dan vlak voor hun goal steeds rond te passen totdat ik ruimte vind, maar iedereen staat altijd gedekt.
De tegenstander heeft altijd zeëen van ruimte, kan overal steekballen geven, loopt makkelijk langs mijn spelers heen en vind altijd ergens wel plaats. Als ik probeer te verdedigen dan dekt niemand van mijn team andere spelers, niemand kan de bal afpakken, het is echt ontzettend frustrerend. Ik heb de tutorials goed doorgenomen, ik heb verschillende preset tactics aan staan die ik activeer. Ik weet niet wat ik fout doe maar ik kom 1-op-1 met geen mogelijkheid langs een speler, terwijl iedereen van het andere team mij zo voorbij loopt, zelfs al oefen ik druk op hem uit met twee spelers.
Speel je al een tijdje PES12? Anders kan het even wennen zijn, omdat het veel meer tactiek vergt om te scoren.ES335 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 17:00:
Kan iemand mij uitleggen waarom niemand in mijn team zich voldoende kan positioneren op het veld? Ik blijf maar verliezen met mijn ML team, ik sta nog net geen laatste in de divisie. Ik speel op Professional niveau, het ligt mij wel goed want Regular is weer te makkelijk.
Speel je met het echte elftal of de ML line-up? Die ML line-up bestaat namelijk uit idioten, idioten en nog meer idioten. Tel daar een keeper bij op die altijd over de bal duikt en je frustratie is compleet.Maar goed, mijn probleem is dat niemand uit mijn team mee probeert te lopen als ik aanval. Mijn teamgenoten lopen mij vaker voor de voeten dan dat ze hulpzaam zijn, als ik ook maar één iemand vooruit wil laat lopen dan moet dat altijd met de rechterstick. De enige manier waarop ik kan scoren is door eindeloos door het midden te rennen, dan vlak voor hun goal steeds rond te passen totdat ik ruimte vind, maar iedereen staat altijd gedekt.
Het is een bekend fenomeen dat -met name in het eerste seizoen in de 2e divisie- je spelers elkaar soms bewust omver lijken te lopen waardoor je goals tegen krijgt. Je moet dan ook voorzichtig spelen en proberen op de counter te scoren. Als je weer in een situatie komt waar je maar niet door hun verdediging komt, probeer via de flanken hoge voorzetten te geven of speel de bal een linie terug en blijf ruimte zoeken. Steekpasses zijn ook erg belangrijk. Het is taai, maar dat maakt het spel wel leuker.
Je moet de knop voor afpakken (rondje op PS3) een beetje spammen/button bashen als je bij een tegenstander met bal staat. Hierdoor maak je meer overtredingen, maar je pakt ook meer ballen af. Als je zelf aan de bal bent moet je sprint (R1), gewoon lopen en dribbel (R2) afwisselen. Verder moet je veel passen en steekpasses gebruiken om tegenstanders voorbij te komen. Begin met 4-4-2 spelen met snelle vleugelspelers (Shimizu uit de jeugd is erg snel) en probeer op de counter ballen naar voren te rammen. Verder is een lange spits met koppend vermogen ook een dodelijk wapen.De tegenstander heeft altijd zeëen van ruimte, kan overal steekballen geven, loopt makkelijk langs mijn spelers heen en vind altijd ergens wel plaats. Als ik probeer te verdedigen dan dekt niemand van mijn team andere spelers, niemand kan de bal afpakken, het is echt ontzettend frustrerend. Ik heb de tutorials goed doorgenomen, ik heb verschillende preset tactics aan staan die ik activeer. Ik weet niet wat ik fout doe maar ik kom 1-op-1 met geen mogelijkheid langs een speler, terwijl iedereen van het andere team mij zo voorbij loopt, zelfs al oefen ik druk op hem uit met twee spelers.
Je moet ook even kijken wat voor tactiek je team gebruikt (possession game, quick counter, etc) en die op standard zetten. Vervolgens kan je alle instellingen naar hartenlust aanpassen. Dus hoeveel druk je team zet, of je breed of door het midden aanvalt, waar je defensive line staat (ergens tussen 4 en 6 zetten, anders krijg je idioot veel goals tegen door lange ballen).
Hierdoor wordt je overigens geen gruwelijke pro, maar het maakt het spel wel vermakelijker en je wint nog eens wat.
Al jaren geen PES gespeeld, niet meer sinds PES5. Ook geen FIFA overigens, heb FIFA12 wel geprobeerd maar ik vond het drie keer niks.Framoes schreef op zondag 04 maart 2012 @ 20:24:
[...]
Speel je al een tijdje PES12? Anders kan het even wennen zijn, omdat het veel meer tactiek vergt om te scoren.
Met de ML line-up. Het probleem bij een counter is dat, wederom, niemand meeloopt. Ja, ze lopen wel mee, maar altijd achter mij. Loop ik via de flanken dan staat iedereen weer gedekt, ze nemen geen initiatief om vooruit te rennen voor een steekpass, dus dan pakt de tegenstander altijd de bal. Vaak is het dan zo dat ik wel met Shimizu snel vooruit loop, maar dan loop ik zover vooruit dat mijn enige optie naar achteren spelen is en dan valt de counter in het niet.Speel je met het echte elftal of de ML line-up? Die ML line-up bestaat namelijk uit idioten, idioten en nog meer idioten. Tel daar een keeper bij op die altijd over de bal duikt en je frustratie is compleet.
Het is een bekend fenomeen dat -met name in het eerste seizoen in de 2e divisie- je spelers elkaar soms bewust omver lijken te lopen waardoor je goals tegen krijgt. Je moet dan ook voorzichtig spelen en proberen op de counter te scoren. Als je weer in een situatie komt waar je maar niet door hun verdediging komt, probeer via de flanken hoge voorzetten te geven of speel de bal een linie terug en blijf ruimte zoeken. Steekpasses zijn ook erg belangrijk. Het is taai, maar dat maakt het spel wel leuker.
Afpakken lukt wel, ik maak inderdaad hierdoor ook veel overtredingen. Een tweede speler druk uit laten oefenen probeer ik ook vaak maar het levert vaak weinig op. Meestal is het zo dat ik de ruimte wel kan vinden in het middenveld, maar als ik eenmaal naar voren ren richting het 16-meter gebied dan staat het helemaal vast en is er totaal geen ruimte meer. Rennen doe ik dus alleen als er genoeg ruimte voor me ligt anders ben ik zo weer de bal kwijt, ik heb hierdoor wel veel balbezit maar zonder resultaat.Je moet de knop voor afpakken (rondje op PS3) een beetje spammen/button bashen als je bij een tegenstander met bal staat. Hierdoor maak je meer overtredingen, maar je pakt ook meer ballen af. Als je zelf aan de bal bent moet je sprint (R1), gewoon lopen en dribbel (R2) afwisselen. Verder moet je veel passen en steekpasses gebruiken om tegenstanders voorbij te komen. Begin met 4-4-2 spelen met snelle vleugelspelers (Shimizu uit de jeugd is erg snel) en probeer op de counter ballen naar voren te rammen. Verder is een lange spits met koppend vermogen ook een dodelijk wapen.
Meestal speel ik op offensief, als ik voor sta in de score dan schakel ik over op defensief, en anders wissel ik af met possession game. Ik kan wel zo veel spelers laten verdedigen maar meestal vind de tegenstander toch wel een absurde steekpass door het midden en dan kan ik er weer met een veel te slome Jaric achteraan huppelen. Soms win ik op wonderbaarlijke wijze wel een wedstrijd, maar dat is in dit seizoen pas drie keer gebeurd, en ik zit al op de helft, echt om van te huilen. En ja, ik sta dus ook dik laatste met 11 punten onderaan.Je moet ook even kijken wat voor tactiek je team gebruikt (possession game, quick counter, etc) en die op standard zetten. Vervolgens kan je alle instellingen naar hartenlust aanpassen. Dus hoeveel druk je team zet, of je breed of door het midden aanvalt, waar je defensive line staat (ergens tussen 4 en 6 zetten, anders krijg je idioot veel goals tegen door lange ballen).
Helaas is Shimizu totaal geen killer voor het doel, mede dankzij zijn belachelijke lage shot power.ES335 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:14:
[...]
Al jaren geen PES gespeeld, niet meer sinds PES5. Ook geen FIFA overigens, heb FIFA12 wel geprobeerd maar ik vond het drie keer niks.
[...]
Met de ML line-up. Het probleem bij een counter is dat, wederom, niemand meeloopt. Ja, ze lopen wel mee, maar altijd achter mij. Loop ik via de flanken dan staat iedereen weer gedekt, ze nemen geen initiatief om vooruit te rennen voor een steekpass, dus dan pakt de tegenstander altijd de bal. Vaak is het dan zo dat ik wel met Shimizu snel vooruit loop, maar dan loop ik zover vooruit dat mijn enige optie naar achteren spelen is en dan valt de counter in het niet.
Probeer eens wat afstandsschoten. Maqualao is daar wel geschikt voor (hij is wel langzaam). Ettori is ook een speler waar je wel wat aan hebt, maar dan als controlerende middenvelder.[...]
Afpakken lukt wel, ik maak inderdaad hierdoor ook veel overtredingen. Een tweede speler druk uit laten oefenen probeer ik ook vaak maar het levert vaak weinig op. Meestal is het zo dat ik de ruimte wel kan vinden in het middenveld, maar als ik eenmaal naar voren ren richting het 16-meter gebied dan staat het helemaal vast en is er totaal geen ruimte meer. Rennen doe ik dus alleen als er genoeg ruimte voor me ligt anders ben ik zo weer de bal kwijt, ik heb hierdoor wel veel balbezit maar zonder resultaat.
Possession game heeft een vrij hoge defensive line, wat funest is met de verdedigers die je in het eerste seizoen hebt. Lage defensive line is echt van belang, dat scheelt zoveel tegengoals. Verder weet ik mijn instellingen niet uit m'n hoofd, maar zal het een dezer dagen hier wel posten. Kan je proberen of dat effect heeft.[...]
Meestal speel ik op offensief, als ik voor sta in de score dan schakel ik over op defensief, en anders wissel ik af met possession game. Ik kan wel zo veel spelers laten verdedigen maar meestal vind de tegenstander toch wel een absurde steekpass door het midden en dan kan ik er weer met een veel te slome Jaric achteraan huppelen. Soms win ik op wonderbaarlijke wijze wel een wedstrijd, maar dat is in dit seizoen pas drie keer gebeurd, en ik zit al op de helft, echt om van te huilen. En ja, ik sta dus ook dik laatste met 11 punten onderaan.
Probeer sowieso nieuwe spelers te kopen, want dat kan echt een verschil maken. Er lopen redelijk wat goedkope spelers rond die tussen de 69-75 zijn. Ahmed Musa van VVV is bijvoorbeeld redelijk goedkoop (een paar ton) en Larsen Toure is een speler die in mijn team vaak scoorde uit de meest rare posities.
Mocht je uiteindelijk wat verder komen moet je in de winterstop zoeken op leeftijdscategorie 16-21 en dan overall rating vanaf 75. Spelers die met pensioen gaan komen opnieuw in het spel als 16-jarige en daar zitten echt belachelijk goeie en goedkope spelers bij.
En voor ik het vergeet: het idee dat je spelers bewust fouten maken en je soms goals tegen krijgt die totaal onverdiend zijn blijft terugkomen, maar wordt een stuk minder bij een beter team.
[ Voor 3% gewijzigd door Framoes op 05-03-2012 14:07 ]
Ik moet toch stellen dat PES 2012 eigenlijk uiteindelijk een grote teleurstelling is geworden.
Het is zo enorm scripted, zowel offline als online, dat het niet leuk meer is. Ik zie bijvoorbeeld mannetjes afgeremd worden etc.
Ik snap wel dat dat gedaan wordt om de uitdaging erin te houden maar dan vind ik het wat simpel om de boel te cheat-scripten ipv een goede cpu AI te gaan bouwen. Erg jammer, kijk nu uit naar 2013. Hopen dat die eerlijker wordt.
Het is zo enorm scripted, zowel offline als online, dat het niet leuk meer is. Ik zie bijvoorbeeld mannetjes afgeremd worden etc.
Ik snap wel dat dat gedaan wordt om de uitdaging erin te houden maar dan vind ik het wat simpel om de boel te cheat-scripten ipv een goede cpu AI te gaan bouwen. Erg jammer, kijk nu uit naar 2013. Hopen dat die eerlijker wordt.
Heeft lang genoeg geduurd voordat je dat besefteHarribo schreef op maandag 05 maart 2012 @ 17:00:
Ik moet toch stellen dat PES 2012 eigenlijk uiteindelijk een grote teleurstelling is geworden.
Ik zou eigenlijk wel van die CPU-cheat sliders willen zien zoals Fifa dat ook heeft (blijkbaar), waarin je kan aangeven in hoeverre de cpu mag valsspelen/veel te goed zijn op bepaalde onderdelen.
Misschien heb ik wel iets totaal over het hoofd gezien, namelijk de game speed. Ik had deze de hele tijd op -1 staan, net even op 0 gezet en toen ging het opeens stukken better, zelfs nog teruggekomen van een 5-2 achterstand. Dan maar even opnieuw beginnen met de Masterleague. Ik denk dat met een langzamere game speed je de computer meer tijd geeft om zich te positioneren en na te denken, misschien liep het daarom nooit goed. Heb ik al die tijd het mezelf voor niks zo moeilijk gemaakt!Framoes schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:29:
[...]
Helaas is Shimizu totaal geen killer voor het doel, mede dankzij zijn belachelijke lage shot power.
[...]
Probeer eens wat afstandsschoten. Maqualao is daar wel geschikt voor (hij is wel langzaam). Ettori is ook een speler waar je wel wat aan hebt, maar dan als controlerende middenvelder.
[...]
Possession game heeft een vrij hoge defensive line, wat funest is met de verdedigers die je in het eerste seizoen hebt. Lage defensive line is echt van belang, dat scheelt zoveel tegengoals. Verder weet ik mijn instellingen niet uit m'n hoofd, maar zal het een dezer dagen hier wel posten. Kan je proberen of dat effect heeft.
Probeer sowieso nieuwe spelers te kopen, want dat kan echt een verschil maken. Er lopen redelijk wat goedkope spelers rond die tussen de 69-75 zijn. Ahmed Musa van VVV is bijvoorbeeld redelijk goedkoop (een paar ton) en Larsen Toure is een speler die in mijn team vaak scoord uit de meest rare posities.
Mocht je uiteindelijk wat verder komen moet je in de winterstop zoeken op leeftijdscategorie 16-21 en dan overall rating vanaf 75. Spelers die met pensioen gaan komen opnieuw in het spel als 16-jarige en daar zitten echt belachelijk goeie en goedkope spelers bij.
En voor ik het vergeet: het idee dat je spelers bewust fouten maken en je soms goals tegen krijgt die totaal onverdiend zijn blijft terugkomen, maar wordt een stuk minder bij een beter team.
Nee, dat heeft geen impact op de snelheid van het denken van de cpu. Het heeft impact op hoe snel het spel voorbij flitst. Sommigen vinden de standaard snelheid te arcade/te snel en spelen daarom liever op -1 of -2 om het beter bij te benen/realistischer te houden. De cpu bepaalt echter net zo snel wat hij gaat doen als jij de bal wegspeelt op -2 als op +2, en is theoretisch gezien net zo lang onderweg op -2 als op +2.ES335 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 17:22:
[...]
Misschien heb ik wel iets totaal over het hoofd gezien, namelijk de game speed. Ik had deze de hele tijd op -1 staan, net even op 0 gezet en toen ging het opeens stukken better, zelfs nog teruggekomen van een 5-2 achterstand. Dan maar even opnieuw beginnen met de Masterleague. Ik denk dat met een langzamere game speed je de computer meer tijd geeft om zich te positioneren en na te denken, misschien liep het daarom nooit goed. Heb ik al die tijd het mezelf voor niks zo moeilijk gemaakt!
Heel lang MLO gespeeld -> Erger me dood aan het feit dat non-skilled spelers door lag/geluk/ai fouten enz winnen van geskillde spelers.
ML Offline vind ik minder leuk dan voorgaande delen, beetje moeilijk uit te leggen, maar hele ML sfeer is weg..
Enige wat me boeit laatste tijd is BAL mode.
Ik hoor mensen zeggen dat AI je nooit goed aanspeelt 2 tips:
- Als je bal in je voet wilt hebben, loop (of kijk op z'n minst met je gezicht) naar de bal toe.
- Als je een voorzet of een steekpaas wilt moet je GEEN bal vragen. AI is slim genoeg om een steekpaas of een voorzet te geven. Dus wil je een steekpaas? Loop in de juiste richting, zonder R2 in te drukken. Of als je voorzet wilt, wacht gewoon totdat je rechts/linksbuiten achterlijn haalt.. Maak dan je loopactie.
ML Offline vind ik minder leuk dan voorgaande delen, beetje moeilijk uit te leggen, maar hele ML sfeer is weg..
Enige wat me boeit laatste tijd is BAL mode.
Ik hoor mensen zeggen dat AI je nooit goed aanspeelt 2 tips:
- Als je bal in je voet wilt hebben, loop (of kijk op z'n minst met je gezicht) naar de bal toe.
- Als je een voorzet of een steekpaas wilt moet je GEEN bal vragen. AI is slim genoeg om een steekpaas of een voorzet te geven. Dus wil je een steekpaas? Loop in de juiste richting, zonder R2 in te drukken. Of als je voorzet wilt, wacht gewoon totdat je rechts/linksbuiten achterlijn haalt.. Maak dan je loopactie.
Wesside
Dit is al zo sinds PES2010.. Ik moet zeggen dat PES2012 wel net iets beter is, maar nog steeds teveel rare CPU fratsen..Harribo schreef op maandag 05 maart 2012 @ 17:00:
PES2013 zal weer net zo worden. Enige lichtpunt vind ik wel dat het online iets beter gaat. Met legends online kan je met 8 man tegelijk online spelen, met lichte lag, dat wel.
Schieten is schietknop indrukken en wachten, je hebt vrijwel niets meer in eigen hand. Tegenwoordig worden 80% van de goals op één bepaalde manier gemaakt, omdat het altijd werkt en mensen daarop inspelen.
5 jaar geleden was dat nou net het pluspunt van PES, je had alles in eigen hand, je maakte nooit 2 keer achterelkaar dezelfde goal, iedereen had zijn eigen stijl van spelen. Als je schoot had jij macht over bal, jij bepaalde welke richting en welke snelheid bal had..
Het totale voetbalgevoel, ook al speelde je met alleen D-Pad, is er nu totaal niet meer.
Wesside
Inderdaad. En daar vooral vaak in mijn geval door een lag. En het ergste is: de tegenstander schijnt dit niet altijd te ondervinden. PES 2012 is echt het toppunt van oneerlijkheid.HaWkY61 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 09:15:
Heel lang MLO gespeeld -> Erger me dood aan het feit dat non-skilled spelers door lag/geluk/ai fouten enz winnen van geskillde spelers.
Ook mee eens, ik weet absoluut zelden waar die bal heen gaat. Ik richt bijvoorbeeld naar links, gaat ie rechts.....tja..dan weet ik het ook niet meerHaWkY61 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 09:25:
Schieten is schietknop indrukken en wachten, je hebt vrijwel niets meer in eigen hand.
Die eigen controle ben je grotendeels kwijt. Teveel wórdt voor jou bepaald.5 jaar geleden was dat nou net het pluspunt van PES, je had alles in eigen hand, je maakte nooit 2 keer achterelkaar dezelfde goal, iedereen had zijn eigen stijl van spelen. Als je schoot had jij macht over bal, jij bepaalde welke richting en welke snelheid bal had..
Slecht voor je hart dit spel.
[ Voor 46% gewijzigd door Harribo op 06-03-2012 10:48 ]
De patch is uit. Eindelijk toppers *kuch* zoals Smolarek weer terug in de eredivisie.
Patch heeft zo te zien alleen een data update.. Nieuwe kits, schoenen en een bal + alle transfers geupdate..Framoes schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:06:
De patch is uit. Eindelijk toppers *kuch* zoals Smolarek weer terug in de eredivisie.
Geen gameplay verbeteringen..?
Wesside
Het is dan ook geen patch maar DLC.HaWkY61 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:16:
[...]
Patch heeft zo te zien alleen een data update.. Nieuwe kits, schoenen en een bal + alle transfers geupdate..
Geen gameplay verbeteringen..?
Na deze patch is Villa opeens niet meer geschikt voor een RH positie. Dat soort dingen hebben ze dus ook veranderd met de patch.
edit: weet dat het vloeken is hier maar ben momenteel even overgestapt op FIFA (offline), al dat gestuntel en gescript en de vertragingen online was ik wel beu
edit: weet dat het vloeken is hier maar ben momenteel even overgestapt op FIFA (offline), al dat gestuntel en gescript en de vertragingen online was ik wel beu
[ Voor 40% gewijzigd door Harribo op 08-03-2012 14:41 ]
Sinds tijden weer eens online gespeeld. En ik weet meteen weer waarom ik daar eigenlijk mee gestopt was. Aan alle kanten wordt ik er uit gesprint. Ik ben kennelijk geen held in verdedigen, want ik vind het niet te doen. Wat een drama!
Ik weet dat het in pes11 makkelijk instelbaar was, in pes12 nog niet naar gekeken. Maar wat je zou kunnen doen is je defensieve lijn een paar punten naar achteren zetten, scheelt al de helft!MadMoody schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:38:
Sinds tijden weer eens online gespeeld. En ik weet meteen weer waarom ik daar eigenlijk mee gestopt was. Aan alle kanten wordt ik er uit gesprint. Ik ben kennelijk geen held in verdedigen, want ik vind het niet te doen. Wat een drama!
PSN/XBL/Steam: NLRev0lution
Verwijderd
Ik lees zoveel verhalen hier over lag online. Il heb daar (ps3) echt nooit last van. Speel enkel mlo en quick match
Ja, die tip had ik al eens gekregen, maar voor mij werkt het niet echt. Ik ben nog een echte knoppenrammer met verdedigen. Daardoor krijg ik ook veel overtredingen tegen. Al moet ik wel zeggen dat ik gisteren 9 potje op rij niet verloren heb... En zelfs als D4 speler een keer gewonnen van een D1 speler met een ultiem vernederend doelpunt (hakballetje...) Ik heb dat hier ook weleens gelezen van iemand dat je soms gewoon een slechte serie kan hebben en daarna een goede serie. Waarschijnlijk het script waar Harribo het vaak over heeft gehad.RevoNL schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:56:
[...]
Ik weet dat het in pes11 makkelijk instelbaar was, in pes12 nog niet naar gekeken. Maar wat je zou kunnen doen is je defensieve lijn een paar punten naar achteren zetten, scheelt al de helft!
ik zette mijn defensieve lijn altijd op "3", eigenlijk weinig last van voorbij rennende spitsen van de tegenpartij.MadMoody schreef op zondag 11 maart 2012 @ 15:22:
[...]
Ja, die tip had ik al eens gekregen, maar voor mij werkt het niet echt. Ik ben nog een echte knoppenrammer met verdedigen. Daardoor krijg ik ook veel overtredingen tegen. Al moet ik wel zeggen dat ik gisteren 9 potje op rij niet verloren heb... En zelfs als D4 speler een keer gewonnen van een D1 speler met een ultiem vernederend doelpunt (hakballetje...) Ik heb dat hier ook weleens gelezen van iemand dat je soms gewoon een slechte serie kan hebben en daarna een goede serie. Waarschijnlijk het script waar Harribo het vaak over heeft gehad.
heb nu denk ik 12 potjes online gespeeld waarvan maar 4 gewonnen (met 1 doelpunt verschil, als ik verlies, verlies ik altijd met een doelpunt of 2 verschil... ). het is nog een beetje wennen allemaal..
[ Voor 5% gewijzigd door NLRev0lution op 19-03-2012 16:18 ]
PSN/XBL/Steam: NLRev0lution
We spelen op 't werk tegenwoordig Fifa 12. En ik moet zeggen, het bevalt me wel. PES heeft een aantal mooie features, maar die wegen echt niet op tegen die frustraties die ik elke keer weer heb.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Op het werk? Nog personeel nodig?.oisyn schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:51:
We spelen op 't werk tegenwoordig Fifa 12. En ik moet zeggen, het bevalt me wel. PES heeft een aantal mooie features, maar die wegen echt niet op tegen die frustraties die ik elke keer weer heb.
Ik ben toch weer aan de PES MLO gegaan, het blijft gewoon enorm verslavend. Hoewel FIFA12 ook wel goed is en uiteraard tig maal minder frustrerend.
Tegenwoordig zijn de verbindingen beter heb ik het idee, met hier en daar een uitzondering de afgelopen dagen. Hoop dat dat zo blijft. Het opstarten van een wedstrijd in MLO duurt nu langer, denk dat ze er echt misschien iets aan gedaan hebben?
In elk geval kan ik nu normaal spelen zoals het hoort met als resultaat dat ik al een 650 punten heb.
Hopen dat die verbindingen goed blijven zo, heerlijk.
Desondanks gebeuren er nog veel dingen buiten je eigen kunnen om.
FIFA 12 speel ik ook, als late afwisseling voor het slapen gaan, ga ik niet geergerd naar bed
[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 19-03-2012 17:33 ]
Verwijderd
Ik 'release' ook met regelmaat spelers.robhoeben schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:08:
Ik heb het laatste seizoen weer 0 aanbiedingen gehad. Lijkt toch wel echt een probleem te zijn.
Puur omdat ik ook amper spelers verkoop, als ik al biedingen krijg, dan zijn dat meestal op spelers die ik niet kwijt wil.
Zo af en toe krijg je die ellende dat je zo'n vier/vijftal nieuwe spelers op het oog hebt maar niet weet welke speler(s) op release te gooien...( puzzelwerk).
Ja. Dat heb ik hier ook pas 30 keer terloops laten vallen, daar niet van
Sure. Verstand van programmeren en gamedevelopment?Nog personeel nodig?
Verwijderd
Ontwikkelt Shevchenko zich nog naar de geweldige snelle speler die hij in een vorige versie van PES was?
Of valt die eer alleen nog maar door de nieuwe generaties (Pato etc) te behalen..
Ik kan Shevchenko nu (16) kopen, maar z'n stats van (54) zien er niet bepaald veelbelovend uit.
Nu kan ik wel een x-aantal seizoenen wachten om aan te zien hoe zijn stats omhoog gaan, maar dan neem ik tevens het risico dat hij niet bij mijn geweldige mooie club wil tekenen.
Of valt die eer alleen nog maar door de nieuwe generaties (Pato etc) te behalen..
Ik kan Shevchenko nu (16) kopen, maar z'n stats van (54) zien er niet bepaald veelbelovend uit.
Nu kan ik wel een x-aantal seizoenen wachten om aan te zien hoe zijn stats omhoog gaan, maar dan neem ik tevens het risico dat hij niet bij mijn geweldige mooie club wil tekenen.
Ben ook overgestapt naar Fifa 12 wat een een wereld van verschil.oisyn schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:51:
FIFA 12 is inderdaad wat betreft het cheaten etc een verademing. PES MLO is alleen verslavender.Amdwarrior schreef op maandag 26 maart 2012 @ 09:43:
[...]
Ben ook overgestapt naar Fifa 12 wat een een wereld van verschilEindelijk geen partijdige grensrechter of van die bizarre snelle aanvallers als ze ineens een bal hebben.
Ik hoop dat Konami voor het volgende PES deel er meer werk van maakt om daadwerkelijk een goede AI te maken, niet een AI die allerlei cheats nodig heeft om te winnen.
Online zit er ook een soort systeem achter, ik zie dan dat topspelers met rode pijlen met topsnelheden opeens worden ingehaald door een Jaric etc...of spitsen die nét even omkijken als er een through pass gegeven worden zodat ze afremmen etc...
Hoe dat systeem precies werkt ben ik niet achter. Ik herinner mij nog iemand die zei bij PES 2011 online: als het een avond niet wil, stop dan meteen met spelen en probeer een volgende avond weer.
[ Voor 43% gewijzigd door Harribo op 26-03-2012 11:37 ]
MLO blijft een frustratie: ik had 670 punten....2x werd ik gequit, nu nog 629 punten....
En die eikels maar weglopen met de punten en het geld...this really sucks
edit: dank Obelix voor de pot
En die eikels maar weglopen met de punten en het geld...this really sucks
edit: dank Obelix voor de pot
[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 02-04-2012 18:56 ]
Ben nu ook weer een tijdje bezig met online ranking 1 vs 1.
Wordt alleen zo moe van al die gasten die Barcelona of Real kiezen! Messi en Ronaldo zijn OP en slalommen overal doorheen. Speel zelf veel met City en Bayern maar weiger om zelf ook barca of Real te kiezen.
Zijn die ploegen bij Fifa 12 ook zo OP?
Wordt alleen zo moe van al die gasten die Barcelona of Real kiezen! Messi en Ronaldo zijn OP en slalommen overal doorheen. Speel zelf veel met City en Bayern maar weiger om zelf ook barca of Real te kiezen.
OP???Vlassie1980 schreef op maandag 02 april 2012 @ 20:25:
overpowered?
Grrr, speelde een heerlijke pot tegen iemand uit D1 rond de 650.
Sta ik met 4-3 voor in de 92 minuut en wordt de verbinding verbroken.
Dat niet alleen maar ik heb ook nog eens punten verloren ook, hoe de f*ck kan dit???
Ps. Harribo, ik speelde van de week tegen jouw:)
Je verloor toen met 4-3 omdat je redelijk pech had (ajax vs. fc groningen).
Dat niet alleen maar ik heb ook nog eens punten verloren ook, hoe de f*ck kan dit???
Ps. Harribo, ik speelde van de week tegen jouw:)
Welkom bij PES MLO online, wat ik je vertelde : ik hád 670 punten...ob3lix schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:20:
Grrr, speelde een heerlijke pot tegen iemand uit D1 rond de 650.
Konami moet gewoon bij elke disconnect BEIDE teams bestraffen, dat werkt het beste denk ik.
Ach hou op, je speelde goed hoor maar tjemig ik heb alle top spelers op rood pijltje staan en toch kunnen ze niet rennen, zijn ze bij elke bal te laat etc....het was weer eens PES script avondje, heb hem toen ook maar snel uitgedaan...Ps. Harribo, ik speelde van de week tegen jouw:)
[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 04-04-2012 23:50 ]
Verwijderd
Hi,
weet er iemand een goede patch voor de laatste PES versie (PS3)?
Heb nu DataPack 3.0 en versie 1.03 geloof ik. Gisteren toevallig ADISS patch geinstalleerd (premier league shirts, logo's etc.), maar de edit file werd niet gelezen
Thx
weet er iemand een goede patch voor de laatste PES versie (PS3)?
Heb nu DataPack 3.0 en versie 1.03 geloof ik. Gisteren toevallig ADISS patch geinstalleerd (premier league shirts, logo's etc.), maar de edit file werd niet gelezen
Thx
Die Bonsak ken ik niet, kan hem niet vinden op pesdb.net. Hoort bij de extra content zeker?
Ik heb een paar tegen een team gespeeld online die had dan Miruic voorin. Kopt ze er heel makkelijk in.
4 tegendoelpunten in 2 wedstrijden en dat is voor mij en mijn verdediging (90+ met Lucio etc) relatief veel.
Ook maar ff halen voor erbij.
Ik heb een paar tegen een team gespeeld online die had dan Miruic voorin. Kopt ze er heel makkelijk in.
4 tegendoelpunten in 2 wedstrijden en dat is voor mij en mijn verdediging (90+ met Lucio etc) relatief veel.
[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 16-04-2012 10:50 ]
Wat is er aan de hand met MLO (PC)? Elke connectie naar de Konami servers gaat traag, en soms word ik er zo uitgegooid. Ook de database is niet te bereiken. Meer mensen met dit probleem?
Verwijderd
Zbigniew Boniek (Bonsak)Harribo schreef op maandag 16 april 2012 @ 10:49:
Die Bonsak ken ik niet, kan hem niet vinden op pesdb.net. Hoort bij de extra content zeker?
Klopt is via extra content beschikbaar, kon me het niet meer herinneren (hoe ik er aan gekomen was) maar via google was dat wel terug te vinden.
Echt een aanrader!
Serieus nog steeds?........Harribo schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:49:
[...]
Welkom bij PES MLO online, wat ik je vertelde : ik hád 670 punten...
Konami moet gewoon bij elke disconnect BEIDE teams bestraffen, dat werkt het beste denk ik.
[...]
Ach hou op, je speelde goed hoor maar tjemig ik heb alle top spelers op rood pijltje staan en toch kunnen ze niet rennen, zijn ze bij elke bal te laat etc....het was weer eens PES script avondje, heb hem toen ook maar snel uitgedaan...
Wel leuk betekent dat screenshotje van je ook niks, he als je wint heeft die ander gewoon een PES scriptaavondje!
@Ohaj dat zeker, maar niks zo ergelijk als die menselijk disconnecters. Daardoor is het gewoon onmogelijk geworden online te spelen. Had graag is een game tegen je gespeeld nu je ook een respectabel aantal punten hebt
[ Voor 19% gewijzigd door Postius op 21-04-2012 14:31 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ik vind het wel knap van mijzelf dat ik het zover heb weten te schoppen met al dat gecheat zonder quitten.
Nu heb ik helaas weer een 590 punten of zo, lang is dat niet vol te houden.
Je kan zeggen wat je wilt maar het staat 100% vast dat PES cheat, ook online. De ene keer is de een, de andere keer de ander aan de beurt. Houdt de uitdaging erin zullen we maar zeggen
Nu heb ik helaas weer een 590 punten of zo, lang is dat niet vol te houden.
Je kan zeggen wat je wilt maar het staat 100% vast dat PES cheat, ook online. De ene keer is de een, de andere keer de ander aan de beurt. Houdt de uitdaging erin zullen we maar zeggen
[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 20-04-2012 18:34 ]
Weer een pech week, heb alle top spelers gekocht maar heb nu al meerdere punten verloren doordat de verbinding opeens wegviel. Gewoon midden in de wedstrijd valt de verbinding weg en ben ik een hele hoop punten kwijt
(erg frustrerend als het tegen iemand in de 300/400 is, ben je in 1x 20 punten kwijt
)
maar ach, blijf het toch keer op keer weer spelen
(erg frustrerend als het tegen iemand in de 300/400 is, ben je in 1x 20 punten kwijt

maar ach, blijf het toch keer op keer weer spelen
Ik vind het jammer dat PES nu zo frustrerend is op allerlei vlakken. Als Konami dat er nu een beetje uithaalt, zou het écht een genot zijn om te spelen. Ik vind het spel té gestressed over het algemeen.ob3lix schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 19:27:
Weer een pech week, heb alle top spelers gekocht maar heb nu al meerdere punten verloren doordat de verbinding opeens wegviel. Gewoon midden in de wedstrijd valt de verbinding weg en ben ik een hele hoop punten kwijt![]()
(erg frustrerend als het tegen iemand in de 300/400 is, ben je in 1x 20 punten kwijt)
Die puntentelling is logaritmisch volgens mij
[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 22-04-2012 12:54 ]
Ik heb gisteren geprobeerd een PSN vriend uit te nodigen voor een potje PES2012 (PS3) maar de optie 'Uitnodigen' blijft uit staan als ik een game lobby ben gestart. Ik heb geprobeerd dit aan te zetten maar dat lukt niet (ook niet met een password op mn lobby).
Zoeken op GoT en Google levert me niets op, dus daarom mijn vraag:
Hoe kan ik zo snel mogelijk een PSN vriend uitnodigen voor een snelle wedstrijd (zoals bij COD bv)
Zoeken op GoT en Google levert me niets op, dus daarom mijn vraag:
Hoe kan ik zo snel mogelijk een PSN vriend uitnodigen voor een snelle wedstrijd (zoals bij COD bv)
Hij moet jou in de lobby opzoeken en je game joinen. Lang leve de omslachtigheid!
Die manier had ik gevonden inderdaad...maar de optie Uitnodigen, hebben ze die er alleen ingezet om ons lekker te maken? Wel invoegen, niet beschikbaar maken?? *-)
edit: Ik zie dat het mogelijk moet zijn als je een community maakt...iemand dat al getest?
edit: Ik zie dat het mogelijk moet zijn als je een community maakt...iemand dat al getest?
[ Voor 23% gewijzigd door BiggyB op 24-04-2012 12:22 ]
Ik merk dat mijn teamgenoten vaak inhouden na het ontvangen van een doorsteekbal (hoog of laag.)
De bal wordt vaak slecht aangenomen of helemaal niet (speler houd in.)
Hebben meer mensen hier last van?
There's no school like the old school and i'm the headmaster
Welkom bij het cheat script van Konami, fijn he?donowitz schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 00:02:
Ik merk dat mijn teamgenoten vaak inhouden na het ontvangen van een doorsteekbal (hoog of laag.)
heb je patch 1.06 al geprobeerd ?Harribo schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:56:
[...]
Welkom bij het cheat script van Konami, fijn he?
Omdat
Playing with PES 2012 Patch 1.06 installed (yeah for the past two hours!) I think Konami finally finished their game! Keepers are super reactive, everything is very responsive, and above all, stats and tactics seem to be respected again, with teams no longer camping on the back and slow players being easily overtaken by fast player! I’m loving it. // _anderson
Aha toevallig net geinstalleerd, ben benieuwd dan.
Edit: heb hem getest, vergeet het maar, Rooney wordt gewoon afgeremd, ballen stuiteren tegen spelers aan etc...het is nog steeds bagger, maar dat was ook wel te verwachten: Konami wil op deze cheat manier de uitdaging erin houden. Ik heb geen zin om te laten f*cken elke keer door een script.
[ Voor 46% gewijzigd door Harribo op 30-04-2012 21:26 ]
Jij noemt het een script, dat ze het bewust doen, in zekere zin zal dat wel zo zijn, maar denk nietHarribo schreef op zondag 29 april 2012 @ 20:29:
[...]
Aha toevallig net geinstalleerd, ben benieuwd dan.
Edit: heb hem getest, vergeet het maar, Rooney wordt gewoon afgeremd, ballen stuiteren tegen spelers aan etc...het is nog steeds bagger, maar dat was ook wel te verwachten: Konami wil op deze cheat manier de uitdaging erin houden. Ik heb geen zin om te laten f*cken elke keer door een script.
dat dit de opzet is. Denk dat het lastig te programmeren is.
Het is wel degelijk een cheat script:ratsja schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 09:07:
[...]
Jij noemt het een script, dat ze het bewust doen, in zekere zin zal dat wel zo zijn, maar denk niet
voorbeeld 1.: Rooney met rode pijl, geen vermoeidheid rent naar een bal tegen Jaric, Rooney is dichterbij, Jaric krijgt de bal want Rooney vertraagt opeens.:S
voorbeeld 2.: In de spits Aguero, ook weer in topvorm, ik speel 3x een through pass door de lucht. Alle 3 keer draait Aguero zich tijdens de loop om en mist daardoor de bal.
Kan nog talloze andere voorbeelden geven , ook op video.
Het stikt van dit soort voorbeelden waarin topspelers worden afgeremd of domme dingen doen.
Echt belachelijk veel.
Hoeveel mensen ervaren ook niet dat ze de ene avond top spelen en de andere avond opeens niets meer schijnt te lukken oa door dit soort dingen?
Ik vind het erg jammer want ik vind PES 2012 wel het leukste voetbalspel wat er is. Ik baal er gewoon van dat het spel om de haverklap op zo'n manier je steeds loopt te naaien. Te opvallend. FIFA heeft dit niet, en toch is dat ook niet makkelijk, het kan dus wel degelijk anders.
Het is echt makkelijk te programmeren, zou ik zelfs kunnen. Het is makkelijker programmeren dan een goede ai waar de uitdaging erin blijft. Maar ik vermoed dat Konami dit wel gaat aanpakken,ze luisteren het laatste jaar goed naar de fans.
Niet die ontzettende troll voeden, al sinds pagina 1 roept ie dat. Het is hopeloos. Hij wil zijn verlies kunnen afschuiven op zn spelletje, en vindt dat wij dat ook moeten vinden.ratsja schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 09:07:
[...]
Jij noemt het een script, dat ze het bewust doen, in zekere zin zal dat wel zo zijn, maar denk niet
Ik heb argumenten dat is wat anders. En ik ben niet zo als jou dat ik mensen persoonlijk afkraak, verder ga ik niet in op jou, daar is dit forum niet voor.Postius schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:33:
[...]
Niet die ontzettende troll voeden, al sinds pagina 1 roept ie dat. Het is hopeloos. Hij wil zijn verlies kunnen afschuiven op zn spelletje, en vindt dat wij dat ook moeten vinden.
[ Voor 17% gewijzigd door Harribo op 01-05-2012 13:47 ]
FIFA heeft er ook last van, het zogenaamde 'FIFA Momentum'.Harribo schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:40:
[...]
FIFA heeft dit niet, en toch is dat ook niet makkelijk, het kan dus wel degelijk anders.
En dat is dan? Staat alles een moment stil of..?SR8 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 20:58:
[...]
FIFA heeft er ook last van, het zogenaamde 'FIFA Momentum'.
Als iets momentum heeft dan blijft het dus doorgaan, niet stilstaan. Maar als je gewoon even gegoogled had dan kwam je erachter dat dat gewoon FIFA terminologie is voor waar jij je aan stoort aan PES.
Argumenten?.oisyn schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:26:
Als iets momentum heeft dan blijft het dus doorgaan, niet stilstaan. Maar als je gewoon even gegoogled had dan kwam je erachter dat dat gewoon FIFA terminologie is voor waar jij je aan stoort aan PES.
Grr, ik wordt helemaal gek van die online quiters!!!
Ik kom gewoon niet boven de 600 punten uit omdat ik met een hoge score alleen maar tegen quiters speel!!!
Ik zit nu zelfs onder de 70 procent zonder dat ik ook maar 1 potje zelf heb afgesloten...
Wat een faalsysteem van Konami, hier moet toch wel een oplossing voor zijn?
Hoe heeft Fifa dat geregeld? of wordt er in die game ook gecheat?
Het is een heerlijke game, het enige wat ik niet kan uitstaan zijn die quiters, wat kunnen mensen een game toch verpesten
Ik kom gewoon niet boven de 600 punten uit omdat ik met een hoge score alleen maar tegen quiters speel!!!
Ik zit nu zelfs onder de 70 procent zonder dat ik ook maar 1 potje zelf heb afgesloten...
Het is een heerlijke game, het enige wat ik niet kan uitstaan zijn die quiters, wat kunnen mensen een game toch verpesten

FIFA evalueert de wedstrijd na een quit, mocht je voorstaan dan is een quit van de ander altijd in jouw voordeel, hoe het met gelijkspel zit weet ik niet, heb ik nog niet meegemaakt (een quit van de ander tijdens gelijkspel).ob3lix schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:04:
Random woorden met vraagteken erachter?
Dat systeem kan natuurlijk net zo goed misbruikt worden door als je voorstaat ervoor te zorgen dat de ander quit (bijv. door 'm te ddossen)mattttt schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:22:
[...]
FIFA evalueert de wedstrijd na een quit, mocht je voorstaan dan is een quit van de ander altijd in jouw voordeel, hoe het met gelijkspel zit weet ik niet, heb ik nog niet meegemaakt (een quit van de ander tijdens gelijkspel).
[ Voor 59% gewijzigd door .oisyn op 04-05-2012 11:38 ]
Vooral mensen met veel punten quitten veel is mijn ervaring. Ze moeten echt er wat tegen doen inderdaad.ob3lix schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:04:
Vraag ik me af. Niet iedereen weet hoe je quit en daar komt bij dat niet iedereen quit omdat die gedost (neem aan dat je van het kastje naar de muur sturen bedoelt?) wordt..oisyn schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:36:
Dat systeem kan natuurlijk net zo goed misbruikt worden door als je voorstaat ervoor te zorgen dat de ander quit (bijv. door 'm te ddossen)
[ Voor 28% gewijzigd door Harribo op 04-05-2012 12:01 ]
Gisteren eens voor de gein PES 2012 op 1920x1080 pixels gespeeld op een groot FullHD scherm (LG), met de lichten gedimd. Tjonge dat zag er wel mooi uit zeg! Wat een ervaring!
Heb het spel eindelijk dan maar eens gekocht voor de PC. Spijtig genoeg heb ik het niet van de release kunnen kopen omdat we bezig waren met verbouwingswerken. Wat me opvalt is toch dat je heel veel geduld moet hebben om het spel aan te leren. Ik speel met pass systeem zonder hulp en dat is toch wel wennen. Maar ik voel dat het steeds beter begint te gaan.... oefening baart kunst zeker?
Lijkt mij ook mooi, binnenkort ga ik een nieuwe pc aanschaffen.Harribo schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:36:
Gisteren eens voor de gein PES 2012 op 1920x1080 pixels gespeeld op een groot FullHD scherm (LG), met de lichten gedimd. Tjonge dat zag er wel mooi uit zeg! Wat een ervaring!
Zit nog te twijfelen om hier een 32" Full HD tv bij te nemen voor games als PES e.d.
Bevordert de beleving na mijn inzien echt wel
Plus het feit dat ik dan al mijn films gewoon via mijn pc kan kijken op een relatief groot scherm.
Ik ben hierdoor al na 2-4 weken gestopt (met willekeurig wat voor online match dan ook, als je in de D1 zit speel je alleen maar tegen quitters/leavers/DC'ers allemaal in jou nadeel). Waarom me tijd verspillen aan zo'n kut systeem, het is niet alsof het moeilijk is om leaver protectie te maken. Maar goed het duurde tot 2011 voordat pes online eigenlijk speelbaar was dus heel verbaasd ben ik er ook niet over.ob3lix schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:04:
[ Voor 7% gewijzigd door Postius op 15-05-2012 17:53 ]
Tv-tjes kosten een 250 euri, wel te doen (als je het geld tenminste hebt he?ob3lix schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 17:46:
[...]
Lijkt mij ook mooi, binnenkort ga ik een nieuwe pc aanschaffen.
Zit nog te twijfelen om hier een 32" Full HD tv bij te nemen voor games als PES e.d.
Bevordert de beleving na mijn inzien echt wel![]()
Plus het feit dat ik dan al mijn films gewoon via mijn pc kan kijken op een relatief groot scherm.
Ik speel nu niet meer op een gewone monitor, tis nog leuker zo.
Ik heb hier nog wel even wat lopen prutsen en moet nog uitzoeken ik met een VLC een hd-video afspeel op dat 2e scherm maar leuk is het zeker.
Wat ik minstens zo erg vind, is het feit dat ik als Nederlander steeds overmatig gefronteerd wordt met Turken, Grieken. Waar blijven mijn landbuurtjes als de Duitsers/Fransen/Engelsen?Postius schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 17:53:
[...]
Ik ben hierdoor al na 2-4 weken gestopt (met willekeurig wat voor online match dan ook, als je in de D1 zit speel je alleen maar tegen quitters/leavers/DC'ers allemaal in jou nadeel). Waarom me tijd verspillen aan zo'n kut systeem, het is niet alsof het moeilijk is om leaver protectie te maken. Maar goed het duurde tot 2011 voordat pes online eigenlijk speelbaar was dus heel verbaasd ben ik er ook niet over.
Ik zou graag een optie zien waar je aan kan geven tegen welke buitenlanders je niet wilt spelen, zou ik echt heerlijk vinden want die verbindingen met die landen geven vaak vertraging waar ze zelfs nauwelijks last van lijken te hebben. Dat vind ik naast dat quitten ook oneerlijk.
[ Voor 54% gewijzigd door Harribo op 15-05-2012 19:17 ]
Dat mag van mij universeel ingebouwd worden in alle games!Harribo schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 19:12:
[...]
Wat ik minstens zo erg vind, is het feit dat ik als Nederlander steeds overmatig gefronteerd wordt met Turken, Grieken. Waar blijven mijn landbuurtjes als de Duitsers/Fransen/Engelsen?
Ik zou graag een optie zien waar je aan kan geven tegen welke buitenlanders je niet wilt spelen, zou ik echt heerlijk vinden want die verbindingen met die landen geven vaak vertraging waar ze zelfs nauwelijks last van lijken te hebben. Dat vind ik naast dat quitten ook oneerlijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Postius op 15-05-2012 19:46 ]
Speelde vandaag tegen Fransen/Engelsen etc. Wat een verschil in lag! Hoe dat opeens kan, weet ik niet maar het zou echt heel fijn zijn als men die Turken en Grieken zou weten te weren.Postius schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 19:46:
[...]Dat mag van mij universeel ingebouwd worden in alle games!(serieus ideaal, kunnen al die oostblokkers lekker met de balkan gamen zonder mijn games te verLaggen)