ATI HD 5770 2 monitoren verschillende resoluties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:55
Hoi
Ik zit wat af te struinen op het net maar kan nog geen oplossing voor mijn kwestie vinden.

Ik heb Windows 7 met een Ati video HD 5770 erin.
Achterop die kaart zitten 2 aansluitingen: een VGA en een DVI.
Ik computerde altijd gewoon via een LCD monitor en had de resolutie daarvan op 1280x768.

Nu heb ik ook een HDTV erbij gekocht laatst en ondervond dat een bepaald spel daarop spelen vele malen mooier is dan daarvoor op mijn LCD monitor.
Ok, nu wil ik dus gewoon computeren op mijn LCD monitor op 1280x768 en als ik wil gamen, wil ik dat op mijn HD TV doen op 1920x1024. MIjn HD TV is hierbij aangesloten op de DVI aansluiting en mijn LCD dus op mijn VGA aansluiting op mijn ene videokaart.

Ik krijg dat dus tot nu niet voor elkaar, dat 2 monitoren op verschillende resoluties draaien terwijl ze gedupliceerd/gekloond zijn. Want als ze gekloond zijn, hoef ik net als daarvoor alleen maar het spel te starten en ben ik klaar dacht ik zo. Het zal misschien ook willen door de 2 monitoren uit te breiden maar hoe?
Heeft iemand een tip/oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51

Fordox

00101010

laat het desktop gewoon doorlopen met je hdtv als scherm 1 en de lcd als scherm 2.
het nadeel is wel dat scherm 2 nooit een startbalk heeft, en alleen op scherm 1 de games worden afgespeelt.

[ Voor 15% gewijzigd door Fordox op 09-05-2012 20:29 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Klonen kan natuurlijk alleen als je dezelfde hoeveelheid pixels hebt. Iedere pixel wordt gekloond naar precies 1 pixel, dus moeten de resoluties gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
TERW_DAN schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:39:
Klonen kan natuurlijk alleen als je dezelfde hoeveelheid pixels hebt. Iedere pixel wordt gekloond naar precies 1 pixel, dus moeten de resoluties gelijk zijn.
Ok wat voor opties heb ik dan als ik niet kloon?
Ik heb de uitbreiding gedaan met alle 2 de monitoren op verschillende resolutues en kan het spel starten, maar het spel kan niet full screen op de 2e hd monitor gespeeld worden.
Iemand nog een idee of moet ik het anders aanpakken of 3rdparty software gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51

Fordox

00101010

Harribo schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:43:
[...]

Ok wat voor opties heb ik dan als ik niet kloon?
Ik heb de uitbreiding gedaan met alle 2 de monitoren op verschillende resolutues en kan het spel starten, maar het spel kan niet full screen op de 2e hd monitor gespeeld worden.
Iemand nog een idee of moet ik het anders aanpakken of 3rdparty software gebruiken?
jawel, dan moet je je tvscherm als scherm 1 aangeven.
dan moet je nog een manier vinden om je taakbalk op je lcd weer te laten geven

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Waarom zet je de HDTV dan niet als primaire monitor? Dan gaan daar alle fullscreen apps op draaien als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
TERW_DAN schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:44:
Waarom zet je de HDTV dan niet als primaire monitor? Dan gaan daar alle fullscreen apps op draaien als het goed is.
Dat heb ik gedaan maar het is allemaal wel omslachtig vind ik. De monitoren staan in verschillende kamers, ik moet dan dus steeds heen en weer lopen om even een spelletje te doen. Heb een muis met een lang snoer dus dat scheelt maar verder is het beholpen.

Is er geen mogelijkheid dat ik op lcd monitor 1 een spel start zodat die full screen verschijnt op hd monitor 2 ?
Dat is wat ik graag zou willen.

ps. nu ben ik trouwens al mijn desktop ikoontjes kwijt, die bleven achter toen ik weer terug switchte ..tja..

[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 09-05-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je de monitoren niet bij elkaar hebt staan is het toch per definitie omslachtig om gebruik te maken van of zie ik dat verkeerd?

Wat wil je nu precies? Het maakt toch geen klap uit op welke monitor dat de game start, als deze toch maar op de juiste monitor te zien is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
TERW_DAN schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:13:
Wat wil je nu precies? Het maakt toch geen klap uit op welke monitor dat de game start, als deze toch maar op de juiste monitor te zien is?
Nee de HD TV staat in mijn slaapkamer en is 10x mooier spelen dan op de gewone LCD monitor.
Dus alleen voor het spelen, wil ik graag het spel starten en dan spelen in mijn slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En waarom lukt dat dan nu nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je kan toch gewoon niet klonen en niet als extenden meer als een projector beschouwen dan schakelt de resolutie ook gewoon mee.

Je kan toch niet naar allbei tegelijk kijken

http://www.sevenforums.co...entation-mode-change.html
{windows]+P

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warloco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 12:18
ultramon :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
TERW_DAN schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:18:
En waarom lukt dat dan nu nog niet?
Omdat het scherm met de taakbalk fullscreen kan weergeven en het scherm zonder taakbalk niet.
Dus ik moet dan steeds switchen van hoofdscherm en dat wil ik eigenlijk niet en wat ik net ook zag: al mijn ikoontjes verhuizen niet mee terug :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Harribo schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:24:
[...]

Omdat het scherm met de taakbalk fullscreen kan weergeven en het scherm zonder taakbalk niet.
Dus ik moet dan steeds switchen van hoofdscherm en dat wil ik eigenlijk niet en wat ik net ook zag: al mijn ikoontjes verhuizen niet mee terug :S
Je moet ook niet steeds switchen, dat is inderdaad omslachtig. Zet gewoon de icoontjes en je startbalk e.d. op de monitor waar je die wilt hebben, dan ben je er toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemptD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 12:21
Koop een Xbox of PS3, Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ok geinstalleerd en nu? Laatste release is van dec 2010 dus wordt niet echt geupdate.
Heb trouwens de laatste drivers geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:56
Heb dit ook eens geprobeerd, en is me niet gelukt ; gelukkig kon het spel dat ik wilde draaien wel in windowed modus, zodat ik em daarna versleepte en dan weer alt+enter om full screen te krijgen.

Misschien een (tussen) oplossing ?

(En inderdaad, ook al geef je aan dat de iconen moeten blijven staan, fucked ie de boel toch op)

[ Voor 17% gewijzigd door MEN-O op 09-05-2012 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
MEN-O schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:33:
Heb dit ook eens geprobeerd, en is me niet gelukt ; gelukkig kon het spel dat ik wilde draaien wel in windowed modus, zodat ik em daarna versleepte en dan weer alt+enter om full screen te krijgen.

Misschien een (tussen) oplossing ?
Alt-enter werkt bij mij niet, evenals windows+pijl naar boven. Heeft het te maken met een service die uitstaat oid?
(En inderdaad, ook al geef je aan dat de iconen moeten blijven staan, fucked ie de boel toch op)
Ja leuk he? Anders hoefde ik alleen maar even heen en weer te switchen maar enfin...kan weer druk bezig zijn mijn ikonen terug te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ok ik heb een voorlopige maar niet ideale oplossing:

Als eerste doe inderdaad een uitbreiding. Zet mijn LCD scherm als hoofdscherm en ik maak een extra snelkoppeling ikoontje op mijn desktop(bureaublad) van dat spel. Dat ikoontje verplaatst ik naar de HD desktop.
Vervolgens zet ik via Schermresolutie (gewoon rechtermuisknop op mijn desktop) de HD Tv als hoofdscherm.
De muiscursor vliegt naar de HD tv maar kan ik terughalen en klik het ene ikoontje die ik eerder had aangemaakt om het spel te starten. Vervolgens speel ik het spel en daarna switch ik terug en zet ik weer mijn LCD scherm als hoofdscherm. Switchen dus van hoofdscherm.

1 opmerking: klik niet met de muis nadat je het spel meteen hebt gestart! want dan minimaliseert het spel op het HD scherm. Om het spel weer te maximaliseren op mijn HD scherm, klik ik weer op mijn LCD scherm het spel in de taakbalk aan en kan ik weer verder spelen.

Zoiets dus...ik kijk wel hoelang dit gaat werken. Ik blijf het wel wat raar vinden dat hier nog geen fatsoenlijke oplossing voor is. Dat je niet aan kan geven dat een spel of applicatie van te voren fullscreen op een andere monitor moet worden gestart en dat ook dan doet.

EDIT(14/5): tegenwoordig sluit ik alles gewoon aan (kabels voor geluid/hdmi/gamepad) , doe ik de 2e monitor (HD tv) aan en dan ziet mijn video kaart die 2e HD scherm en die staat dan al standaard als hoofdscherm (wordt onthouden). Muiscursor switcht ook mee. Vervolgens trek ik op het 1e scherm (LCD) de muiscursor af van het HD scherm en toets ik Windowstoets+e om de explorer te openen. Dan klik ik met mijn muis het spel aan (van te voren wel ingesteld op HD resolutie), blijf verder overal van af en loop naar het HD scherm waar het spel dan start. Na afloop doe ik de HD tv uit en switch de video kaart automatisch terug naar het LCD scherm die dan ook meteen weer als hoofdscherm staat.

Tis een aardig verhaal maar vrij snel en simpel uit te voeren, kan wel redelijk tevreden zijn tot nu toe.

[ Voor 34% gewijzigd door Harribo op 14-05-2012 14:16 ]

Pagina: 1