Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Spelers grossieren in fouten, dat is het probleem..oisyn schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:33:
Spelers maken uiteraard ook gewoon fouten. Zeker in zo'n situatie waarbij hij snel moet reageren en eventueel ook nog onder de voeten gelopen wordt.
Alsof je in je eerste seizoen geen succes mag hebben.
Edit:
Dit was namelijk bij mijn andere ML ook zo in het eerste seizoen. Na een aantal seizoenen worden de fouten beduidend minder.
De belachelijke tien keer van richting veranderende goals waar de keeper zo half overheen valt zijn ook terug, samen met de blinde knallen die loepzuiver de hoek in vliegen. Je mag het eerste seizoen (zelfs tegen veel slechtere tegenstanders) geen succes hebben.
[ Voor 52% gewijzigd door Framoes op 07-12-2011 23:08 ]
Ja, ik had het gisteren ook. Daar gingen mijn punten, geen inkomsten maar ik kan vervolgens wel een wedstrijd minder spelen met die spelers (er is een wedstrijd van het conctract afgegaan). In die zin word ik financieel ook nog eens gepakt.MadMoody schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:24:
Ik blijf dat systeem van die disconnects zo oneerlijk vinden... Vooral tegen Grieken en Turken. Als ik zie dat ik tegen een Griek speel ben ik er alweer bang voor. En ja hoor: Vandaag ook alweer 2x: daar gaan mijn punten en precentage weer... Daar moet Konami echt wat aan doen, want dit slaat nergens op.
Als ik vervolgens kijk bij het profiel van de tegenstander zie ik 430 keer "Eerlijk spel/Fair play" bij zijn naam staan. Was natuurlijk weer iemand uit D1 die het nodig vond om bij een 0-3 achterstand de stekkers er uit te trekken na 50 minuten spelen.
Verwijderd
krijg zo ook enorm veel penalty's tegen, het slaat werkelijk nergens op-> quit
In het strafschopgebied druk ik geen knop in om een enkele ovetreding te voorkomen. Gebruik alleen de analoge stick om de tegenstander van de bal te duwen.Harribo schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 20:25:
die scheidsrechter....elke deukje is een vrije trap
krijg zo ook enorm veel penalty's tegen, het slaat werkelijk nergens op-> quit
Zal het eens proberen.Radical1980 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 20:39:
[...]
In het strafschopgebied druk ik geen knop in om een enkele ovetreding te voorkomen. Gebruik alleen de analoge stick om de tegenstander van de bal te duwen.
Het is weer zo'n avond PES MLO....niets lukt, alle spelers zijn binnen mum van tijd moe terwijl ze rode pijltjes hebben en reageren overal te traag op, ik krijg om de haverklap vrije trappen tegen en mij mogen ze aan gort trappen. Tel daar bij op dat de knoppen weer niet lekker reageren en dan denk ik....als het nu allemaal aan mij lag, kon ik wel met de verliezen leven maar mijn controle is dusdanig laag dat het dan enorm gaat frustreren.
Met een goede verbinding had ik dit allemaal niet gehad, 100% zeker weten.
Ik zou het in dat kader ook niet erg vinden als ik de mogelijkheid kreeg om Turken en Grieken te weren.
Enfin, ik herhaal mijzelf weer...zucht..
[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 09-12-2011 21:16 ]
Dat de besturing te wensen over laat wanneer er vertraging in de verbinding zit, begrijp ik ook niet. Onlangs heb ik hierdoor een strafschop gemist, de meter liep vol terwijl ik niet lang op de knop drukte. Door "lag" mislukt mijn "fake shot" ook. De registratie van knoppen vind wel plaats, maar door een timing probleem ontbreekt bepaalde invoer. Hierdoor mislukt deze beweging.Harribo schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 21:14:
[...]
Zal het eens proberen.
Het is weer zo'n avond PES MLO....niets lukt, alle spelers zijn binnen mum van tijd moe terwijl ze rode pijltjes hebben en reageren overal te traag op, ik krijg om de haverklap vrije trappen tegen en mij mogen ze aan gort trappen. Tel daar bij op dat de knoppen weer niet lekker reageren en dan denk ik....als het nu allemaal aan mij lag, kon ik wel met de verliezen leven maar mijn controle is dusdanig laag dat het dan enorm gaat frustreren.
Met een goede verbinding had ik dit allemaal niet gehad, 100% zeker weten.
Ik zou het in dat kader ook niet erg vinden als ik de mogelijkheid kreeg om Turken en Grieken te weren.
Enfin, ik herhaal mijzelf weer...zucht..
In het verleden bij Fifa 10 had ik ook wel eens "lag", maar hier bleef ik wel controle over mijn spelers houden.
Hehe...blij dat éindelijk iemand hetzelfde ervaart! Dit heb ik dus regelmatig. Heel vervelend, ik kan dan niet meer goed rondspelen en schieten, dat wordt enorm moeilijk dan.Radical1980 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 22:31:
[...]
Dat de besturing te wensen over laat wanneer er vertraging in de verbinding zit, begrijp ik ook niet. Onlangs heb ik hierdoor een strafschop gemist, de meter liep vol terwijl ik niet lang op de knop drukte. Door "lag" mislukt mijn "fake shot" ook. De registratie van knoppen vind wel plaats, maar door een timing probleem ontbreekt bepaalde invoer. Hierdoor mislukt deze beweging.
In het verleden bij Fifa 10 had ik ook wel eens "lag", maar hier bleef ik wel controle over mijn spelers houden.
En tegen lui waar ik normaal gesproken met makkie van win, krijg ik het dan moeilijk of ga ik onderuit. Zo oneerlijk want ik zie de tegenstander dit probleem niet hebben. Vraag het soms ook na.
Zolang ik maar niet degradeer, dan gaat mijn budget ten minste niet te hard omlaag en kan ik wat aan mijn aanval gaan doen
edit: is het in de offline competitie trouwens ook mogelijk om kaarten te 'verdienen' met bijv. de gasten uit je jeugdteam? zou wel tof zijn!
Even een update, na de paar potten verlies in de competitie weer een beetje teruggekomen met als huidige stand 8e en nog 1 wedstrijd te gaan. Ik ben er wel achtergekomen dat mijn team vrij wraakzuchtig is, werd ik door zowel feyenoord (met Fer

Het is ook erg tof om te zien dat een aantal jeugdspelers die ik heb laten spelen inmiddels een paar aankopen die destijds ver boven ze stonden inmiddels hebben ingehaald qua rating
Een hele toffe aankoop uit het jeugdteam is ook nog altijd Ribeiro, een ca van 199cm die ik ergens in begin 50 kocht en nu ruim 60 is en eerlijk gezegd nog steeds vrij hard zuigt in allesbehalve 1 ding: koppen! (waar ik hem ook voor gekocht heb) Zijn kopprecisie staat inmiddels op 95. Met zijn 199cm lengte maakt hem dat een absolute held in corners, waar hij dan ook al menig wedstrijd mee beslist heeft
(excuus voor de spam, dit weekend staat hier in het teken van PES
[ Voor 76% gewijzigd door JohnBQ op 10-12-2011 22:16 ]
De 3 beste opeenvolgende resultatenMadMoody schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:57:
Ik dacht trouwens dat wanneer je een cup speelt bij MLO, de 3 beste resultaten dan meegenomen werden, vanmorgen was dit niet zo bij mij namelijk!
edit: pes lijkt weer nergens op vanavond...schaatsers zijn het, geen voetballers die normaal kunnen omdraaien etc,..wat kan dit spel toch je humeur verzieken...gauw maar wat anders doen
[ Voor 23% gewijzigd door Harribo op 11-12-2011 22:41 ]
Verwijderd
Hier nog 1. Ik ben ook wat anders gaan doen. Het is weer huilen met de pet op. Echt, als mijn buren goede oren hebben of geen geluid in huis, dan weten ze nu in ieder geval wat woede inhoudt. Dat Cantlesirspor en die irritante voorzitter met zijn eis dat ik moet winnen. Het komt ZO SLECHT UIT. Cantlesirspor is een heel irritant team met een lange bal en snelle spelers op de flanken en dan snijden ze ook nog overal door je verdediging en jullie raden het natuurlijk al. Mijn twee centrale verdedigers zijn precies nu allebei paars.De enige leuke vervanger is gelukkig ook paars om het makkelijk te maken. Weer een uur van mijn leven verspild aan niks... Ik had zo'n zin in de transfermarkt vanavond...Harribo schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:59:
[...]
De 3 beste opeenvolgende resultaten
edit: pes lijkt weer nergens op vanavond...schaatsers zijn het, geen voetballers die normaal kunnen omdraaien etc,..wat kan dit spel toch je humeur verzieken...gauw maar wat anders doen
Zelfs met die anti-cpu-cheat-tool van Jenkey1002 vind ik de offline versie van ML gewoon niet kloppen, vooral omdat de cpu zo strak verdedigd, er staat al 3 man op je te wachten voordat je de bal hebt en dan counteren ze hem er in met een lange bal. Er is niks leuks meer aan, ik zit er aan te denken om PES2011 te herinstalleren (met een jupilerleague patch) puur voor de offline ML, omdat a) je daar niet na elke wedstrijd dat geklaag van spelers en eigenaar te horen krijgt en b) ondanks de beperkingen van PES2011, wedstrijden veel opener waren.Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 23:16:
[...]
Hier nog 1. Ik ben ook wat anders gaan doen. Het is weer huilen met de pet op. Echt, als mijn buren goede oren hebben of geen geluid in huis, dan weten ze nu in ieder geval wat woede inhoudt. Dat Cantlesirspor en die irritante voorzitter met zijn eis dat ik moet winnen. Het komt ZO SLECHT UIT. Cantlesirspor is een heel irritant team met een lange bal en snelle spelers op de flanken en dan snijden ze ook nog overal door je verdediging en jullie raden het natuurlijk al. Mijn twee centrale verdedigers zijn precies nu allebei paars.De enige leuke vervanger is gelukkig ook paars om het makkelijk te maken. Weer een uur van mijn leven verspild aan niks... Ik had zo'n zin in de transfermarkt vanavond...
Eigenlijk heb ik verder de hele week MLO laten liggen. Ik ben toch meer fan van het 2011 systeem, ik heb nu zoiets van waar doe ik het voor, het is niet eens leuk meer met al die figuren die met 11 speedmerchants op speed mode spelen. Er zit geen uitdaging meer in om bepaalde spelers te krijgen en te behouden. Zoals ze het verkochten voordat het uit was, had ik verwacht dat bepaalde spelers weigerden te spelen of gewoon niet onderhoudbaar waren zodra je in een divisie zat ver onder hun kunnen (bijv. een Messi in D5), dan was het wellicht nog interessant geweest.
Ik begin eigenlijk voor alles terug te willen naar PES2011, behalve dan BaL. Van het weekend weer constant gespeeld, en was eigenlijk redelijk geshockeerd dat ik op m'n 20e al speler van het jaar was, en op m'n 21e uefa speler van het jaar. Maar dat maakt het ook wel weer leuk, want nu denk ik dat ik de beste ben (ja, van de Franse competitie wellicht), maar dat zal wel tegen gaan vallen in m'n nieuwe competitie, de Duitse.
Nadat ik bijna alles had gehaald wat er in een jaar te behalen viel, Ligue 1 kampioen, CL winnaar (wel bizar, eerst Barcelona redelijk van de mat spelen en dan in de halve finale tegen PSV het ontzettend moeilijk krijgen (uit 1-1, thuis eerst 0-1, en dan met pijn en moeite net voor de onderbreking 1-1 maken en in de 89e minuut 2-1) en dan Dortmund in de finale weer met gemak verslaan) kreeg ik van verschillende clubs de aanbieding om voor hun te komen spelen. Dit waren ook niet de minsten, Ajax (daar weigert Il Pirata voor te spelen
PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether
Verwijderd
Ik speel zelf vooral Master League Offline of met een kameraad tegen de CPU of tegen elkaar.
Met de Online Master League heb ik geen ervaring en mij vraag is of dit de moeite waard is om dit eens te gaan spelen. Ik heb met de vorige pes edities wel eens een potje online gespeeld maar ik irriteerde met mateloos aan de klote verbindingen. Hoe is dat nu?
Speelt het net zo lekker als offline tegen de computer of ga ik mee weer kapot lopen ergeren aan alles wat weer niet lukt zoals ik het bedoel?
Ik zou zeggen, lees het topic eens door.Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:55:
Ik speel al een aantal jaren PES.
Ik speel zelf vooral Master League Offline of met een kameraad tegen de CPU of tegen elkaar.
Met de Online Master League heb ik geen ervaring en mij vraag is of dit de moeite waard is om dit eens te gaan spelen. Ik heb met de vorige pes edities wel eens een potje online gespeeld maar ik irriteerde met mateloos aan de klote verbindingen. Hoe is dat nu?
Speelt het net zo lekker als offline tegen de computer of ga ik mee weer kapot lopen ergeren aan alles wat weer niet lukt zoals ik het bedoel?
Over het algemeen gaat het prima, je moet alleen hopen dat je niet constant met Grieken en Russen wordt gematched, of alles uit zuid amerika, want dan is de verbinding meestal hopeloos.
En je moet tegen je verlies kunnen. Veel mensen hier op het forum denken dat ze goddelijk voetballers zijn, als ze dan online gaan en iedere keer worden afgedroogt waardoor ze er achter komen dat ze echt veel slechter dan gemiddeld zijn, dat kunnen ze niet. Wees dus gewaarschuwd, je kan tot het inzicht komen dat je eigelijk niet zo goed bent als je denkt en online wordt je met de neus op de feiten geduwd. Veel mensen hebben daar de mentaliteit niet voor als je niet veel online gamed, dan ga je dingen als het spel etc de schuld geven omdat jij als speler alles goed doe(ook al is je rating zwaar onder gemiddeld).Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:55:
Ik speel al een aantal jaren PES.
Maar online werkt prima, alleen zodra je in de D1 komt kan je ermee ophouden ivm cheaters. D5 t/m D2 is prima te spelen en ik zelf had bijna nooit lag.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 12-12-2011 15:28 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Postius schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:14:
[...]
En je moet tegen je verlies kunnen. Veel mensen hier op het forum denken dat ze goddelijk voetballers zijn, als ze dan online gaan en iedere keer worden afgedroogt waardoor ze er achter komen dat ze echt veel slechter dan gemiddeld zijn, dat kunnen ze niet. Wees dus gewaarschuwd, je kan tot het inzicht komen dat je eigelijk niet zo goed bent als je denkt en online wordt je met de neus op de feiten geduwd. Veel mensen hebben daar de mentaliteit niet voor als je niet veel online gamed, dan ga je dingen als het spel etc de schuld geven omdat jij als speler alles goed doe(ook al is je rating zwaar onder gemiddeld).
Maar online werkt prima, alleen zodra je in de D1 komt kan je ermee ophouden ivm cheaters. D5 t/m D2 is prima te spelen en ik zelf had bijna nooit lag.
Hm... dat word nog wat...En je moet tegen je verlies kunnen
Ik ga het een kans geven. Eens kijken hoe ik er na vijf potjes over denk!
Ik laat het wel weten.
Zo zie ik het ook.oisyn schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:27:
Momentopname, je moet kijken over een langere periode. Als je dan meer verliest dan wint dan suck je gewoon. Een dobbelsteen is ook niet meteen oneerlijk als je een keertje 1 gooit. En helaas lijkt PES teveel op een dobbelsteen.
Vandaag ook weer: spelers die rennen en wat je ook drukt en trekt aan je stick....spelers reageren gewoon niet, het lijkt wel alsof ze op een veld ingesmeerd met groene zeep spelen....glij glij glij ....Comedy Capers.
Tegenstander heeft het weer niet, die draait en tikt er op los.
Dan vind ik het eigenlijk wel enorm knap van mijzelf dat ik desondanks toch nog wedstrijden weet te winnen, want de tegenstander heeft een enorm voordeel.
Ik ben benieuwd hoe goed ik zou presteren als dit niet zo was...
Tis inderdaad ook wel zo dat als je meer verliest dan je wint, dan ben je niet zo goed denk ik
[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 12-12-2011 19:46 ]
Jij zegt dat je in de Duitse competitie gaat spelen. Welke patch heb jij dat de bundesliga volledig is? Ik heb namelijk wel een patch met bundesliga, maar alleen de teams die al in het spel zaten (die in CL en EL spelen) hebben hun echte opstelling en spelers. De rest heeft allemaal nepspelers en zijn dan ook slechte team (allemaal C, D en E stats).mattttt schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:44:
[...]
Zelfs met die anti-cpu-cheat-tool van Jenkey1002 vind ik de offline versie van ML gewoon niet kloppen, vooral omdat de cpu zo strak verdedigd, er staat al 3 man op je te wachten voordat je de bal hebt en dan counteren ze hem er in met een lange bal. Er is niks leuks meer aan, ik zit er aan te denken om PES2011 te herinstalleren (met een jupilerleague patch) puur voor de offline ML, omdat a) je daar niet na elke wedstrijd dat geklaag van spelers en eigenaar te horen krijgt en b) ondanks de beperkingen van PES2011, wedstrijden veel opener waren.
Eigenlijk heb ik verder de hele week MLO laten liggen. Ik ben toch meer fan van het 2011 systeem, ik heb nu zoiets van waar doe ik het voor, het is niet eens leuk meer met al die figuren die met 11 speedmerchants op speed mode spelen. Er zit geen uitdaging meer in om bepaalde spelers te krijgen en te behouden. Zoals ze het verkochten voordat het uit was, had ik verwacht dat bepaalde spelers weigerden te spelen of gewoon niet onderhoudbaar waren zodra je in een divisie zat ver onder hun kunnen (bijv. een Messi in D5), dan was het wellicht nog interessant geweest.
Ik begin eigenlijk voor alles terug te willen naar PES2011, behalve dan BaL. Van het weekend weer constant gespeeld, en was eigenlijk redelijk geshockeerd dat ik op m'n 20e al speler van het jaar was, en op m'n 21e uefa speler van het jaar. Maar dat maakt het ook wel weer leuk, want nu denk ik dat ik de beste ben (ja, van de Franse competitie wellicht), maar dat zal wel tegen gaan vallen in m'n nieuwe competitie, de Duitse.
Nadat ik bijna alles had gehaald wat er in een jaar te behalen viel, Ligue 1 kampioen, CL winnaar (wel bizar, eerst Barcelona redelijk van de mat spelen en dan in de halve finale tegen PSV het ontzettend moeilijk krijgen (uit 1-1, thuis eerst 0-1, en dan met pijn en moeite net voor de onderbreking 1-1 maken en in de 89e minuut 2-1) en dan Dortmund in de finale weer met gemak verslaan) kreeg ik van verschillende clubs de aanbieding om voor hun te komen spelen. Dit waren ook niet de minsten, Ajax (daar weigert Il Pirata voor te spelen), AC Milan (die boden alleen de SS positie aan), Marseille (voelde een beetje als verraad en ik was de Franse competitie onderhand wel zat), Inter (ik had geen zin om met Sneijder en Forlan te moeten strijden voor die AMF plek), Manchester United (hier wil ik zo graag naar toe, maar ik vind Il Pirata nog te licht om een LMF/RMF positie te bekleden in de PL), Chelsea (bood ook alleen SS positie aan) en als laatste Dortmund. Ze boden minder dan de overige clubs, hadden ook minder trainingspunten dan het gros van de overige clubs (13 tov 14/15/16), maar gaven me wel de kans op de AMF positie verder te gaan in een formatie welke gelijk was aan welke ik gewend was bij Saint Etienne. Van 9 naar 13 trainingspunten is niet een zeer grote stap, maar hier kan ik in ieder geval rustig aan mijzelf bouwen zonder dat ik aan alle kanten voorbij word gelopen in competities welke te zwaar voor mij zijn. Wellicht volgend seizoen!
Ik ben het daar toch niet helemaal mee eens. Het is verschil tussen de supersnelle spelers en normale spelers is TE groot. Als ik bij mijn tegenstander al Pato en Mphela zie, dan weet ik al weer hoe laat het is. Dan is het weer 'Run, Forrest, run!' Daardoor is de balans in het spel naar mijn idee niet goed. Verdedigen is in deze versie een hele studie voor je dat een beetje onder controle hebt, maar aanvallen daarentegen is met de speedmerchants gewoon een kwestie van hard en veel rennen.Harribo schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:46:
Tis inderdaad ook wel zo dat als je meer verliest dan je wint, dan ben je niet zo goed denk ik
Van de PESEdit.com Patches ben ik heel tevreden, worden vaak geupdate en zijn vrij volledig! Wordt continu aangepast ook, waardoor die na enkele maanden hélemaal perfect is van uiterlijken van spelers etc.Framoes schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:03:
[...]
Jij zegt dat je in de Duitse competitie gaat spelen. Welke patch heb jij dat de bundesliga volledig is? Ik heb namelijk wel een patch met bundesliga, maar alleen de teams die al in het spel zaten (die in CL en EL spelen) hebben hun echte opstelling en spelers. De rest heeft allemaal nepspelers en zijn dan ook slechte team (allemaal C, D en E stats).
Hij is te vinden op: http://pes2008editing.blogspot.com/
De Bundesliga zit erin, en normaal kun je ook de 2nd bundesliga erin steken als je dat zou willen!
Succes!
Hoe is dat "anders" dan wat ik en Harribo zeggen? Het is vooral jammer dat de uitkomst van een game eigenlijk al grotendeels van tevoren bepaald is (met de gooi van de spreekwoordelijke dobbelsteen - als jij 1 gooit slinken je winkansen enorm). Ja, je kan er enigszins tegenop boksen met skills, maar er wordt vooraf bepaald wat de, laten we zeggen, "moraal" van je team is, en dat resulteert in passes die wel of niet aankomen, spelers die wel of niet alert zijn op snelle ballen, en of de bal uiteindelijk wel of niet in de goal belandt.MadMoody schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:16:
Ik zie het anders: Als je met een dobbelsteen 3x achter elkaar een 1 gooit, dan heb je gewoon pech.
[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 12-12-2011 23:18 ]
Verwijderd
Ik zelf maak gebruik van de patch van pespatch.com, hierin zit de Bundesliga in z'n geheel in verwerkt. Je krijgt ook nog de optie om met diezelfde patch 2. Bundesliga, Championship League en Serie B (geloof ik) er bij te installeren.Framoes schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:03:
[...]
Jij zegt dat je in de Duitse competitie gaat spelen. Welke patch heb jij dat de bundesliga volledig is? Ik heb namelijk wel een patch met bundesliga, maar alleen de teams die al in het spel zaten (die in CL en EL spelen) hebben hun echte opstelling en spelers. De rest heeft allemaal nepspelers en zijn dan ook slechte team (allemaal C, D en E stats).
Ik zat me gisteren weer zo te frustreren. Ik ben het wel zat om mijn humeur door een gemankeerd spel te laten beinvloeden. Ik hou niet van verliezen maar als iemand mij gewoon door kunde wegtikt, kan ik er nog wel mee leven maar dat is hier nu absoluut niet het geval.
Ik ben in sommige wedstrijden 100% weten beter dan iemand met 450 punten maar door een onlinevertraging (en/of cheats?) kan ik doen wat ik wil maar bijvoorbeeld fatsoenlijk een bal rondtikken met 80+ spelers zit er gewoon niet in. Dat vind ik echt raar terwijl iemand anders dat dan wel kan zie ik.
Misschien dat het beter lukt met Ronaldo's etc, maar dat geld heb ik gewoon niet.
Trouwens zelfs Eto wordt er uit gerend door middelmatige spelers,.....dus tja...
De bemoeienis van het systeem zelf is mij te groot, het geeft mij teveel controle uit handen.
Hopen dat PES 2013 beter hierin wordt, de verhoudingen zijn nu zoek.
Dat inderdaad..oisyn schreef op maandag 12 december 2011 @ 23:17:
[...]
Ja, je kan er enigszins tegenop boksen met skills, maar er wordt vooraf bepaald wat de, laten we zeggen, "moraal" van je team is, en dat resulteert in passes die wel of niet aankomen, spelers die wel of niet alert zijn op snelle ballen, en of de bal uiteindelijk wel of niet in de goal belandt.
Ik krijg het gevoel dat ik niet in staat wordt gesteld om een stabiel team op te bouwen in MLO wat ik ook aankoop of probeer. De ene dag gaat het super, de andere dag compleet mis.
Btw...had Sergio Ramos gekocht....had hoge verwachtingen, maar oh wat is die onbeweeglijk en traag soms.
[ Voor 22% gewijzigd door Harribo op 13-12-2011 13:21 ]
Als je bij 100 potjes de meeste verliest dan suck je gewoon (tov de rest iig), dat heeft dan niets meer met pech te maken. Jij had het over 3 potjes spelen, dat is veel te weinig om een conclusie uit te trekken.MadMoody schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 07:52:
Ja, maar jullie zeggen dat je dan eigenlijk gewoon niet goed bent
Daarnet even mijn collega afgedroogd. AC Milan - FC Barcelona: 6 - 0
Tevens hebben we geconcludeerd dat de huidige stand ook heel veel uitmaakt voor de performance van je team. Als je eenmaal achter staat lijken je spelers gewoon veel kutter te spelen dan als het nog gelijk staat.
[ Voor 31% gewijzigd door .oisyn op 13-12-2011 14:35 ]
Verwijderd
Maar ik had ook een vraag, hoe kan je goal replays uploaden naar youtube? Ik heb namelijk geen FRAPS dus ik dacht misschien is er een andere mogelijkheid?
Tja Mad Moody, ik moet dat helaas wel onderstrepen. Hoewel ik zoals gisteren ook wel enorm onderuit ging..oisyn schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:31:
[...]
Als je bij 100 potjes de meeste verliest dan suck je gewoon (tov de rest iig)
Eén troost: je bent nooit de beste en ook nooit de slechste
3weken terug gedegradeerd uit D4 met uiteindelijk 390punten.
Aantal toernooien in D5 gespeeld en omhoog geklommen naar 500punten.
2weken lang pes niet aangeraakt en ik log net in, blijk ik in D2 te zitten.
Geen idee waar dat ineens vandaan komt.
En waarschijnlijk word ik zometeen door iedereen hard gepakt.
En zit ik volgende week weer vrolijk in D5
Kijk eens naar de tenancity van die speler.oisyn schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:31:
[...]
Als je bij 100 potjes de meeste verliest dan suck je gewoon (tov de rest iig), dat heeft dan niets meer met pech te maken. Jij had het over 3 potjes spelen, dat is veel te weinig om een conclusie uit te trekken.
Tevens hebben we geconcludeerd dat de huidige stand ook heel veel uitmaakt voor de performance van je team. Als je eenmaal achter staat lijken je spelers gewoon veel kutter te spelen dan als het nog gelijk staat.
[ Voor 44% gewijzigd door Sinned123 op 13-12-2011 21:00 ]
Nu ben ik dus wel benieuwd hoeveel potjes er gespeeld zijn (met hoeveel verschillende teams/spelers) om die laatste conclusie te kunnen trekken.oisyn schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:31:
[...]
Als je bij 100 potjes de meeste verliest dan suck je gewoon (tov de rest iig), dat heeft dan niets meer met pech te maken. Jij had het over 3 potjes spelen, dat is veel te weinig om een conclusie uit te trekken.
Mind you, we spelen offline en met perfecte condities, dus potten onderling zijn veel beter te vergelijken dan in MLO.
Die potten die op 1 dag gespeeld zijn zijn meestal met dezelfde teams. Je ziet duidelijk dat ze verschillend reageren in de drie potten.
Ah, dat wist ik niet. Suffe stat voor een gewoon gezellig offline multiplayer naast elkaar op de bank. Die stat ligt bij mij als mens, niet bij computergestuurde poppetjes. Leuk voor als je de AI de hele wedstrijd ziet spelen, maar als ik met mijn collega's speel dan wil ik dat het gewoon op mijn skill aankomt. En niet dat we na het vallen van het eerste doelpunt net zo goed kunnen stoppen omdat de rest van het spel daarmee al bepaald is.
Misschien de spelers van de meestgespeelde teams maar eens editen zodat dat dan niet meer uitmaakt
[ Voor 75% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2011 02:23 ]
Ik speel ook vaak 1 tegen 1 op de bank maar heb het nooit zo gemerkt eigenlijk.
De dikke scores zijn vrij zeldzaam, meestal eindigt het bij ons op 2-1, 3-2, 4-3 enzovort, dan ook nog vaak in de verlenging. Juist bij een achterstand word er door ons dan weer vaak vrij snel terug gescoord. Zo kan een wedstrijd makkelijk na 70 minuten 0-0 op 1-1 springen in een paar minuten en daar dan weer op blijven hangen. Retespannend trouwens
Wel merk ik soms dat ALS er een paar doelpunten uitloop is dat dit ook erg snel kan gaan, wellicht dat je daar op doelde. Zo stond ik eergister plots in de rust al met 5-0 voor. Na de rust wou het echter bepaald niet meer lukken en leek de tegenstander een stuk sterker te worden. Resultaat: 6-1. Toch een vrij extreem verschil tussen de twee helften.
edit: Zie nu ook singleplayer staan, ook daar word ik vaak flink teruggepakt als ik voor sta (andersom wil me helaas minder vaak lukken
[ Voor 16% gewijzigd door JohnBQ op 14-12-2011 02:37 ]
Verwijderd
En dan bedoel ik niet de bal laag houden, maar vooral het richten. 85% van mijn schoten gaan altijd naar het midden van het doel. Ok, ik speel niet met een wereldploeg, maar ik verwacht toch dat spelers als Shimizu een bal van binnen de baklijn toch naar een hoek kunnen trappen. Vooral als ik recht op doel afloop gaat de bal naar het midden van het doel, ook al richt ik naar een hoek. Het lijkt er op dat schieten naar een hoek enkel kan als je met je speler schuin komt aanlopen en dus al reeds "kijkt" naar de hoek. In vorige versies van PES had ik hier geen moeite mee, maar dit jaar is het mikken echt niet goed uitgewerkt vind ik.
Het in hoek schiet lijkt mij ook alleen te lukken wanneer ik diagonaal op het doel afloop. Echter, ik heb iemand met Villa tegen mijn team een bal in de hoek zien schieten terwijl hij recht op het doel kwam aflopen. Het moet dus wel kunnen, maar misschien ligt het dan toch aan de speler die je hebt?Frederik82 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:04:
Ben ik de enige die zoveel moeite heeft met schieten?
En dan bedoel ik niet de bal laag houden, maar vooral het richten. 85% van mijn schoten gaan altijd naar het midden van het doel. Ok, ik speel niet met een wereldploeg, maar ik verwacht toch dat spelers als Shimizu een bal van binnen de baklijn toch naar een hoek kunnen trappen. Vooral als ik recht op doel afloop gaat de bal naar het midden van het doel, ook al richt ik naar een hoek. Het lijkt er op dat schieten naar een hoek enkel kan als je met je speler schuin komt aanlopen en dus al reeds "kijkt" naar de hoek. In vorige versies van PES had ik hier geen moeite mee, maar dit jaar is het mikken echt niet goed uitgewerkt vind ik.
Veel is denk ik afhankelijk van de speler en zijn conditie. Dan nog is het een gok, ik krijg hem zelden daar waar ik hem wou hebben.
[ Voor 27% gewijzigd door Harribo op 14-12-2011 15:58 ]
Dit heb ik ook al gemerkt!Harribo schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:57:
Goed schieten lukt mij ook zelden. Ik druk de stick tijdens het schieten bijvoorbeeld naar de linkerpaal en dan gaat de bal langs de rechterpaal etc. Er zit weinig logica in.
Als ik het nog eens voorheb zal ik eens kijken naar het vormpeil van die speler.
Het probleem met deze dobbelsteen is dat je soms 3x achter elkaar een 6 gooit, maar dan gelijk daarna non-stop 1 gooit, omdat het te goed gaat (offline). Ik doe het goed met Swansea op Professional (3e plaats na half seizoen), maar nu heb ik een stuk of 4 wedstrijden gehad dat m'n spelers (met oranje/rode pijltjes) de bal van hun voet laten springen, niet meer op de bal afgaan als die letterlijk 20cm naast ze stil ligt, geen bal meer weten te onderscheppen en soms in voor hun eigen doel ineens niet meer lijken te reageren.MadMoody schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:16:
Ik zie het anders: Als je met een dobbelsteen 3x achter elkaar een 1 gooit, dan heb je gewoon pech.
Het is een dobbelsteen met soms de normale getallen en soms alleen maar enen. Soms win je 4-0 van een beter team door wat gelukkige ballen en soms verlies je 4 keer achter elkaar van matige teams omdat je hele team een lobotomie heeft gehad en niet vooruit is te branden.
En eindelijk die zak hooi van een Robinho verkocht. Is nog nooit in een goede aanval betrokken geweest (en ik had nog minstens $20M nodig). Nou mis ik alleen wel een aanvaller. Ibrahimovic is ook na 35 minuten al moe

[ Voor 59% gewijzigd door .oisyn op 15-12-2011 02:06 ]
Lekker bezig!.oisyn schreef op donderdag 15 december 2011 @ 02:02:
Zojuist voor het 3e jaar op rij met AC Milan weer op professional de Champions League (finale tegen Juventus), de Italian League (5 draws, 2 losses) en de Italian Cup (finale tegen Inter) gewonnen
En eindelijk die zak hooi van een Robinho verkocht. Is nog nooit in een goede aanval betrokken geweest (en ik had nog minstens $20M nodig). Nou mis ik alleen wel een aanvaller. Ibrahimovic is ook na 35 minuten al moe, maar beslist altijd wel een wedstrijd.
Ik wil er ook weer mee verder gaan als ik er de tijd voor zie te vinden, naast het 1 tegen 1 op de bank PES
Ik zit daar wel met leuke dilemma's
Zo beschik ik momenteel over een team van 29/32 spelers door een voor mij te korte transferperiode. Ik kreeg een onverwacht grote bak geld die ik niet uit heb kunnen geven
Ik heb wel een paar verbeteringen erdoor gekregen en met de eerste wedstrijden heb ik dus ook niet veel moeite gehad maar die vermoeidheid zit er nu rond wedstrijd 10 v/d competitie al aardig in te hakken.
Daar komt bij dat mijn eerstvolgende wedstrijd een competitie wedstrijd is met mij als #2 tegen #1(Ajax). De week daarop begint er een serie van 4 wedstrijden in 10 dagen: Een wedstrijd voor de Europa-League die bepalend kan zijn voor het doorkomen van de groepsfase (ik sta 1e in de groep, de tegenstander 2e, de verschillen zijn minimaal), een bekerwedstrijd die ik toch erg graag - weer - zou winnen.. en dan dus nog twee competitiewedstrijden
Ga ik bij die wedstrijden voluit dan gaan mijn spelers bij bosjes neer heb ik het vermoeden dus nu is het knap lastig kiezen wie ik wanneer rust geef en bij welke wedstrijden ik dus met de mindere spelers op verlies zou kunnen rekenen
Wel een wall of text weer zeg, maar die keuzes maken voor mij als voetbal+PES amateurtje de offline mode erg vet wat ik eigenlijk niet had verwacht. In eerste instantie ging ik vooral voor de 'tegen elkaar op de bank matches'
Bij een vriend van me heb ik nu op PSN de online matches ook eens geprobeerd maar wat ging dat stroef zeg
Ik speelde eerst 3 potjes MLO gisteravond mét online vertragingen waardoor het wéér onspeelbaar was. Het zag er weer niet uit terwijl ik toch wel aardige spelers 80+ waaronder Rooney heb.
Daarna was ik MLO helemaal zat en ging ik nog ff wat gewone Wedstrijdlobby potjes spelen om af te koelen.
Eerste pot FC Groningen vs Real Madrid (jaja ik weet... het is masochistisch
Tweede pot FC Utrecht tegen Ivoorkust (met Drogba etc bestuurd door een speler van 560). 2-0 gewonnen!
Geen vertragingen te ontdekken, het leek wel offline spelen. Heeeeeeerlijk. Als ik op een knop druk, reageert een speler gewoon zoals het spel ook hoort te zijn. Dan tik ik een tegenstander vaak zo weg. Heb ik geen renners of lange through passen dan voor nodig.
Ik zat in een lobby die niet vol zat, namelijk 55 man. Misschien dat dat de reden was dat er geen vertragingen waren. Maar het is weer het bewijs voor mij dat het absoluut niet aan mij ligt, maar gewoon aan een vertraging die bijna altijd tegenwoordig in MLO zit en waar de tegenstander dan blijkbaar geen last van heeft.
Toen ik in MLO begon toen het spel net uit was, waren er ook geen vertragingen te zien. MLO online wordt te vol lijkt het wel. Konami heeft MLO dus nog steeds niet goed voor elkaar. Wel qua opzet en spelplezier (ondanks een eventueel tegenwerkend script) maar niet de online vertragingen.
In MLO lijken het nu wel spelers die zich op een baan van groene zeep bevinden. Elke pass is niet te doseren, elke speler glijdt weg en is niet meer te controleren etc...
Konami mailen heeft geen zin, ik ken ze nu wel: elke mail waarin het woord connection voorkomt, wordt beantwoord met een standaard mail over hoe je je verbindingsinstellingen moet instellen. En misschien kennen ze mij ook nu wel
Denk dat ik maar gewoon moet houden bij de standaard Wedstrijdlobby potjes dan, tis niet anders. Elke avond frustreren over vertragingen is ook niet goed voor me.
Heel jammer want het idee van MLO en de opzet ervan vind ik echt super.
Ik heb maar 1 vriend momenteel met wie ik voetbalspelletjes speel. Hij kan niet zo goed met PES omgaan, laat staan dat hij het beheerst. Dus doe ik nog steeds als hij komt FIFA 11 met hem (in FIFA 12 kan hij niet verdedigen) en dan mét elkaar ipv tegen elkaar anders versla ik hem steeds. Dus dat 1 vs 1 offline kan ik dus niet doen, leek me wel leuk.
[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 15-12-2011 11:27 ]

Je kan veel te makkelijk langs de keeper rennen als deze uitkomt.
Ik kan mij vergissen, maar ik heb dit wel een aantal keer gezien met het resultaat wat jij aan geeft.Sinned123 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:09:
Dat hoop ik niet, want dan ligt alles erin.
Je kan veel te makkelijk langs de keeper rennen als deze uitkomt.
Het uitkomen van de keeper heeft mij net 3(!) goals gekost in 1 wedstrijdRadical1980 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:11:
[...]
Ik kan mij vergissen, maar ik heb dit wel een aantal keer gezien met het resultaat wat jij aan geeft.
Ik blijf het online trouwens maar zo zo vinden hoor. Net 2 potjes gespeeld, de 1e win ik vrij eenvoudig. De tweede: Niks lukt, niet 1 pass komt aan, ineens lijkt het of ik er niks meer van kan! Terwijl ik het 1e potje makkelijk win. Die discussie is hier al gevoerd, en misschien ben ik inderdaad niet zo goed in PES online, maar ik kan er toch af en toe niet bij met mijn pet. Zo win je eenvoudig, en het potje daarna ben je kansloos. Ik weiger te geloven dat dat volledig aan je skills ligt.
Ik ben ook begonnen aan PES (10) door bij een huisgenoot met elkaar WK's te doen, tegen elkaar was ook voor mij op een paar lucky streaks na onbegonnen werkHarribo schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:20:
Ik heb maar 1 vriend momenteel met wie ik voetbalspelletjes speel. Hij kan niet zo goed met PES omgaan, laat staan dat hij het beheerst. Dus doe ik nog steeds als hij komt FIFA 11 met hem (in FIFA 12 kan hij niet verdedigen) en dan mét elkaar ipv tegen elkaar anders versla ik hem steeds. Dus dat 1 vs 1 offline kan ik dus niet doen, leek me wel leuk.
(Voor die tijd interesseerde voetbal me trouwens helemaal niets, nu ben ik het meer en meer aan het volgen
Dat is het probleem van Konami: ze willen veel van de besturing voor jou doen, en daar zijn ze lang niet altijd even goed in. Zelfde gein als dat ik een pass geef op een man, dat mannetje blijft stokstijf staan, laat de bal langs zich heen gaan en vervolgens komt een ander mannetje aanrennen waar Konami van denkt dat die pass daar blijkbaar voor bedoelt was.....uh.....NOT! Give the control back to the player plz!Radical1980 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 19:43:
Vandaag met de nieuwe patch gespeeld. Wat mij voornamelijk op valt, is dat keepers nu automatisch uit komen?
[ Voor 23% gewijzigd door Harribo op 16-12-2011 11:11 ]
Verwijderd

Ik wil nu graag z.s.m. een aantal (3) betere spelers gaan kopen. Heeft iemand tips voor een goede spits, middenveld en een verdediger om mee te beginnen? Ik ben Ordaz
Dat vond ik in 2011 erger dan in 2012. Als je het mannetje er tussenin bedoelt dan moet je minder lang op A drukken. Wat ik in 2012 vooral irritant vindt is dat het mannetje wordt gepaald op het moment dat de knop wordt ingedrukt (en dus niet zoals voorheen op het moment van daadwerkelijk schieten - je kunt dus niet meer corrigeren als een speler er lang over doet om de pass te geven), of dat de bal gewoon compleet naar een ander mannetje gaat dan waar je naartoe richt.Harribo schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:10:
[...]
Dat is het probleem van Konami: ze willen veel van de besturing voor jou doen, en daar zijn ze lang niet altijd even goed in. Zelfde gein als dat ik een pass geef op een man, dat mannetje blijft stokstijf staan, laat de bal langs zich heen gaan en vervolgens komt een ander mannetje aanrennen waar Konami van denkt dat die pass daar blijkbaar voor bedoelt was.....uh.....NOT! Give the control back to the player plz!
Ook irritant, maar dat was altijd al zo, is dat een directe pass soms wordt geïnterpreteerd als through pass. Nee, kut Konami, als ik een through pass bedoelde dan deed ik wel een through pass
[ Voor 82% gewijzigd door .oisyn op 16-12-2011 12:00 ]
Verwijderd
Dat andere mannetje staat dan meestal ook nog buitenspelHarribo schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:10:
[...]
Dat is het probleem van Konami: ze willen veel van de besturing voor jou doen, en daar zijn ze lang niet altijd even goed in. Zelfde gein als dat ik een pass geef op een man, dat mannetje blijft stokstijf staan, laat de bal langs zich heen gaan en vervolgens komt een ander mannetje aanrennen waar Konami van denkt dat die pass daar blijkbaar voor bedoelt was.....uh.....NOT! Give the control back to the player plz!

Wel is het veel meer laggy geworden online wat heel spijtig is, ondanks dat ik gemiddeld met 5-0 win iedere wedstrijd.
Overigens word dit een leuk weekend met rode casillas, ronaldo en ribery en een oranje sanchez
Verwijderd
Ja, nou succes!Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:54:
Ik ben net begonnen met de MLO. Heb nu vier potjes gespeeld. (En verloren)
Ik wil nu graag z.s.m. een aantal (3) betere spelers gaan kopen. Heeft iemand tips voor een goede spits, middenveld en een verdediger om mee te beginnen? Ik ben Ordaz, Dodo
en zn collega's namelijk een beetje zat! Laat de Eto's en Xavi's nog maar even zitten want zoveel $$$ heb ik niet.
Ik ben ook nog pas kort met MLO bezig en doe het amper eigenlijk. Je komt alleen maar supersterren teams tegen en dat is bijna geen doen met het standaardteam.
tip spelers voor de beginners: Mphela, Piatti, Barreto, Lafferty, Beerens, Elia, Giaccherini, Perea, M RossiVerwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 11:42:
[...]
Ja, nou succes!
Ik ben ook nog pas kort met MLO bezig en doe het amper eigenlijk. Je komt alleen maar supersterren teams tegen en dat is bijna geen doen met het standaardteam.
Verwijderd
Thanks, ik zal er eens naar kijken.Harribo schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 11:50:
[...]
tip spelers voor de beginners: Mphela, Piatti, Barreto, Lafferty, Beerens, Elia, Giaccherini, Perea, M Rossi
Of deze: KIM JUNG WOO, NAM TAE HEE, VAN DAMME, ALNA, KODZIERTCZESK, KERZHAKOV, NEGLI, LEYTI N'DIAYE, ODEMWINGIE, NGOYI, ILIEV, SEKIGUCHI, A. ACHAHBAR, ATAKORAHarribo schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 11:50:
[...]
tip spelers voor de beginners: Mphela, Piatti, Barreto, Lafferty, Beerens, Elia, Giaccherini, Perea, M Rossi
Dit zijn allemaal spelers die op andere posities een hogere rating halen.
Jezus kutspel,....als je niet wilt dan ik vandaag win, zeg dat dan gewoon, dan speel ik niet!
MLO is echt enorm verziekt door die online vertragingen.....
Speel ik gewone wedstrijden dan heb ik dit geouwehoer niet.
[ Voor 23% gewijzigd door Harribo op 17-12-2011 22:18 ]
Wil niet zeggen dat je ook meer aan die spelers hebt. Bijv een LVA móet gewoon veel topsnelheid hebben.Radical1980 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 19:45:
[...]
Of deze: KIM JUNG WOO, NAM TAE HEE, VAN DAMME, ALNA, KODZIERTCZESK, KERZHAKOV, NEGLI, LEYTI N'DIAYE, ODEMWINGIE, NGOYI, ILIEV, SEKIGUCHI, A. ACHAHBAR, ATAKORA
Dit zijn allemaal spelers die op andere posities een hogere rating halen.
Ik had nogal een zwaar programma staan met een incompleet team, eerst ik als #2 in de eredivisie tegen #1(Ajax) waarop 5 dagen later een serie van 4 wedstrijden in 10 dagen volgde, waaronder een bekerwedstrijd en een bepalende voor de groepsfase van de europa league. Met al een aantal vrij vermoeide spelers zag ik het dus nogal somber in..
Wat blijkt:
Ajax: 2-0 (allebei kopballen uit een corner van mijn ongelooflijke kopper maar toch, ik nu #1)
Napoli: 3-0 (europa league, voorsprong als #1 vergroot)
Groningen: 4-0 (eredivisie)
Nitsaloskis: 2-1 (beker)
Raltonvegua: 3-0
Ik zat nog even te kijken of het niveau niet te laag stond maar dat bleek niet het geval.. NOOIT verwacht dit
Kortom: mijn team draaide lekker en mijn spits (Giroud) scoorde aan de lopende band samen met mijn AMF, Honda.
Vervolgens weet ik tegen de meest krakkemikkige teams nog geen bal er in te krijgen. Spits alleen voor het doel: op de keeper, op de paal, op de lat. Waar Honda vorig seizoen de helft van zijn topscorersproductie (27 goals) van buiten de 16 maakte, schiet hij nu alles naast en over. Sommige wedstrijden schiet ik letterlijk 4 keer op de paal en 3 keer op de keeper.
Het is alsof de patch aanpassingen heeft gemaakt aan de manier waarop het gaat als je een wedstrijd moet verliezen. Voorheen liepen je spelers langzamer en botsten je keeper en verdediger tegen elkaar aan als de bal gewoon voor het oprapen lag. Nu druk je op pass en duurt het een seconde voor je passt en gaan loepzuivere kansen er niet meer in.
EDIT:
Ik ben uiteindelijk maar eens bij de moeilijkheidsgraad gaan kijken want al m'n passes worden onderschept, ik word aan alle kanten voorbij gelopen en het maakt niet uit of ik met een speler met een goeie ballcontroll en snelheid de bal heb, ik raak 'm nog kwijt tegen spelers met een overal rating onder de 60.
Helaas voor mij speel ik blijkbaar gewoon op professional en begin ik te twijfelen of ik nou ineens helemaal ben verleerd hoe ik PES moet spelen. Mijn spelers lijken het overigens wel verleerd hoe ze elkaar moeten ondersteunen en niet constant de bal voorbij moeten rennen.
[ Voor 22% gewijzigd door Framoes op 21-12-2011 13:02 ]
Jammer, ik vind PES 12 voor de rest een fijne game. De animaties en het passen voelt allemaal heel goed aan. Verdedigen is een tikje apart, maar daar is wel aan te wennen (en heb je in BAL-mode toch niet mee te maken als aanvaller), maar niet kunnen schieten is toch wel een zwaarwegend minpunt in een voetbalspel.
Ik zie tutorials en guides, dus voor andere mensen zal het wel goed werken, maar mij lukt het niet. Konami kennende gooien ze het volgend jaar toch wel weer om, dus wie weet is het dan wel weer speelbaar voor mij. Tot die tijd ga ik PES 5 maar weer spelen op de pc, met het toetsenbord.
[ Voor 39% gewijzigd door .oisyn op 22-12-2011 16:32 ]
Die scheidsrechters in het spel reageren heel onrealistisch. Ik krijg ook constant kaarten als ik mezelf moet verdedigen tegen hooligans die me aanvallen..oisyn schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:30:
Speelde ik net met AZ tegen Ajax, komt er ineens een supporter het veld op gerend! Haal ik 'm onderuit met de keeper, krijg ik nog rood ook. Kut Konami moet dat echt eens gaan fixen hoor
Maar jij bent ook wel behoorlijk slecht zag ik.Harribo schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:13:
[...]
Ja dat en dat een speler dan soms een overstapje doet ipv sprinten.....weg actie
Wat ook een leuke is: wil je een lange through pass door de lucht geven, komt de bal slechts met een kleine slap boogje enkele meters verderop ipv van tientallen meters verderop.... topvoetbal zeg ik je!
Ik dacht dat Konami dat soort dingen inmiddels wel opgelost zou hebben met een patch maar helaas....
Heb je weleens de training gevolgd?
Huh wat lul jij nou? Hoe kom je daarbij?MartNL schreef op donderdag 22 december 2011 @ 21:38:
[...]
Maar jij bent ook wel behoorlijk slecht zag ik.
Heb je weleens de training gevolgd?
Edit: MLO ging gisteren tot +- een uur of 0:00 kloten met de besturing, ik verloor zelfs van iemand met 388 punten. Het leek op Comedy Capers on Ice
Daarna ging het een stuk beter door betere verbindingen en won ik ook elke wedstrijd. Men zegt dat de verbinding tussen jou en je tegenstander p2p is maar als het rustig op de servers is, heb ik veel minder last van de vertragingen. Dus iemand mag me dat dan gaan uitleggen?
Ik heb zelfs gehad dat ik een vrije trap wil nemen en nota bene 4x (!) na het fluitsignaal op de button moet drukken wil hij die vrije trap nemen! Dit is dan als ik eerst een mannetje weg laat lopen om dan naar hem te schieten. Gewoon op het doel werkt dit wel beter dan. Raar toch?
Net als wegkoppen van ballen, ik druk op de button, mijn speler springt niet eens, tegenstander kopt hem er zo in. Er is echt iets loos met dat spel in MLO maar wat?.....kan er mijn vinger nog niet op leggen.....
Ik heb ook het idee in MLO dat het beter is om spelers te hebben tussen de 75-80 met een rode pijl dan spelers tussen de 85-90 met een blauwe/paarse pijl. Volgens mij scheelt dat enorm? Uitzonderingen zoals Ronaldo en Messi daargelaten dan.
Dat zou betekenen dat ik nu beter kan investeren in meer, iets mindere, spelers die net niet tegen de 80 aanzitten. Hoewel die algemene beoordeling niet alles altijd zegt...
Btw...allemaal fijne kerstdagen alvast en veel PES plezier als de schoonfamilie gaat vervelen

[ Voor 92% gewijzigd door Harribo op 26-12-2011 11:00 ]
Verwijderd
Heb nog meer spelers uiteraard, maar die zijn even niet boeiend genoeg
Ja dit herken ik zeker. Zeker offline dan. Dat het zo spannend is, is natuurlijk heel erg tof, maar dat je dan bijna altijd in blessuretijd de wedstrijd alsnog verliest, maakt het dan weer vrij zuur allemaal. Erg jammer dat het script je dan niet wat meer luchtruimte geeft en bijv. gewoon 2 minuten blessuretijd geeft. Welk niveau speel je op trouwens?MadMoody schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:29:
Dit zullen veel PES-spelers ongetwijfeld herkennen: Ik speel (offline) met Tottenham uit tegen Chelsea. Ik kom 0-1 voor.
[...]
.. Maar nee hoor: 4 (!) minuten blessuretijd en jullie raden het al: In de 94e minuut vliegt de 4-3 er in. Hetgeen wederom onderstreept dat je sommige wedstrijden gewoon niet MAG winnen...
Ik heb ondertussen weer een lading nieuwe spelers aangekocht maar moet er nog flink aan wennen zeg, de spelers zijn een stuk beter maar mijn spel is er nog niet op vooruit gegaan.
Nu ga ik na een paar tegenvallers maar eens beginnen aan become a legend voor de afwisseling. Lijkt me erg tof n.a.v. de verhalen die hier gepost zijn
Wel een beetje jammer dat je geen keeper kan zijn
[ Voor 23% gewijzigd door JohnBQ op 27-12-2011 13:29 ]
Verwijderd
Haha tot overmaat van ramp vergat ik ook nog vooraf aan een wedstrijd te saven terwijl de voorzitter de eis van winst had gesteld. Toen ik in de 14de minuut alweer 2-0 achter stond heb ik hem maar uitgezet. Kan dus weer 3 wedstrijden opnieuw spelen. Echt ik zal wel een zeikerd zijn, maar ik hem me zelden zolang en zoveel op zitten vreten met dit spel. Ik speel dit ter ontspanning en dus wil ik plezier hebben en lekker transferren en het idee hebben dat ik zo goed ben als gamer, dat Messi bij mij in de leer moet met zijn controller.
Iedere keer als je denkt nou nu is de onweer eindelijk uit de lucht, dan kom je toch weer in die kutsituatie met die voorzitter en spelers die het ineens laten afweten omdat hun stats dalen. Heb ik nou gewoon de verkeerde spelers of wat?
Het gaat me al aardig goed, maar ik heb het dribbelen niet zo onder de knie, is dribbelen belangrijk als ik nog beter wil worden ? nu win ik mijn wedstrijdjes wel met combinatievoetbal en een man passeren doe ik of op snelheid, of een speler haaks ineens voorbij sprinten.
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Zal ik dan ook maar?MadMoody schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:29:
Dit zullen veel PES-spelers ongetwijfeld herkennen: Ik speel (offline) met Tottenham uit tegen Chelsea. Ik kom 0-1 voor. Bij die stand maak ik een overtreding met mijn keeper die rood krijgt. Vervolgens wordt het 1-1 en 2-1 voor Chelsea. Ik weet me terug te knokken tot 2-2 met de 10 man. Toen had ik al zo'n gevoel van: Ze gaan vlak voor tijd nog scoren. En jawel: 5 min. voor tijd 3-2. Daar gaan we weer dacht ik. Maar het einde was spectaculair. Met mijn 10 man maak ik 1 minuut voor tijd toch nog de 3-3. Op dat moment dacht ik: Hier moet ik toch wel een punt aan over kunnen houden... Maar nee hoor: 4 (!) minuten blessuretijd en jullie raden het al: In de 94e minuut vliegt de 4-3 er in. Hetgeen wederom onderstreept dat je sommige wedstrijden gewoon niet MAG winnen...
Ik speelde met Swansea (sta 1e) tegen Liverpool (de nummer 2) en Suarez speelde alsof hij 4 rode pijltjes had.
Ik weet 1-0 voor de komen, maar kan hier maar een seconde of 30 van genieten, omdat Suarez een afvallende bal echt zo ongelooflijk zuiver en hard (echt onrealistisch hard) onderkant lat via de rug van de keeper mijn doel in schiet. Vervolgens maak ik 2-1 en kan hier wederom niet heel lang van genieten omdat Suarez, nadat mijn verdediger letterlijk wegloopt van de bal en tegenstander, een bal voor zijn voeten krijgt gekopt die hij met een halve omhaal met een zowaar nog grotere snelheid mijn doel inrost. Om de ellende af te maken weet hij in de 89e minuut een afvallende bal vanaf een meter of 30 als een vuurpijl recht in de kruising te schieten. Het leek wel alsof hij een robot was.
De grap is dat mijn spelers -zoals in sommige wedstrijden- ook niet langzamer liepen of echt belachelijke dingen deden, maar Suarez gewoon 3 keer een bal voor zijn voeten kreeg en ze als een hittezoekende raket hun doel vonden. En mijn schoten op doel vooral de keeper of lat vonden.
Ligt het trouwens aan mij of schiet je sinds de patch vaker op de keeper? Het scoren lijkt moeilijker geworden, maar dan vooral omdat je 1 op 1 op de keeper lijkt te mikken.
PSN: Mondaatje
Become a legend vond ik trouwens zeker wel tof, aanradertje
Je moet wel voor HTTP kiezen en niet voor P2P. Echt zinloos dat ze die optie erin hebben en op default zetten.Monda schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:27:
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik kan met geen mogelijkheid dat nieuwe gegevenspakket downloaden. Het laad icoontje blijft draaien en verder gebeurd er niets. Kan ook niet annuleren en wanneer ik op "spel eindigen" druk, start mn ps3 opnieuw op (loopt dus vast)...
Weet niet of dat je probleem oplost?
Verdedigers duiken idd voor de bal als een bodyguard voor een kogel. Erg irritant.JohnBQ schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:26:
Dat schieten op de keeper begint mij ook meer en meer te vermoeien, naast het schieten op verdedigers![]()
Become a legend vond ik trouwens zeker wel tof, aanradertje
Maar ik heb gewoon ook echt het idee dat ik hoe dan ook richting de keeper schiet, of ik nou blind poeier of de shot modifier (R2) gebruik. Ze zeiden wel dat de laatste patch de keepers beter zou maken, maar je schiet vooral meer recht op de keeper. 1 op 1 keepen ze overigens wel beter.
BAL speel ik altijd tussendoor. Begonnen als SS bij VVV, maar werd op de tribune geplaatst zodra ik bovenaan stond in de pikorde van CF en AMF. Gelijk de eerste winterstop naar FC Lorient (15e) in Frankrijk gegaan waar ik de vaste man voor de SS positie ben. Eerste twee wedstrijden gescoord en eerste dankzij goal en assist met 2-1 gewonnen.
De AI daarentegen loopt meestal overal langs zonder problemen en als ik druk zet weet ik ze praktisch nooit uit balans te brengen waardoor ze de bal praktisch het doel in kunnen lopen.
Wat doe ik verdedigend verkeerd en waarom kan iemand die een body balance van 95 heeft struikelen over iemand die een stuk zwakker is?
Nee klopt dat doe ik al een aantal versies. Maar bij zowel HTTP als P2P blijft ie op 0 staan en loopt systeem vast...Vaag!Vlassie1980 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:28:
[...]
Je moet wel voor HTTP kiezen en niet voor P2P. Echt zinloos dat ze die optie erin hebben en op default zetten.
Weet niet of dat je probleem oplost?
Wat voor systeem? PC / X360 / PS3?Monda schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:10:
[...]
Nee klopt dat doe ik al een aantal versies. Maar bij zowel HTTP als P2P blijft ie op 0 staan en loopt systeem vast...Vaag!
Neem aan dat je wel een versie hebt die koosjer is?
[ Voor 8% gewijzigd door Vlassie1980 op 29-12-2011 14:30 ]
PS3, zou niet weten hoe niet koosjer daarbij in zn werk gaat, dus ja koosjer als een ritueel geslacht lam!Vlassie1980 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:29:
[...]
Wat voor systeem? PC / X360 / PS3?
Neem aan dat je wel een versie hebt die koosjer is?
Die Ronaldo blijft toch een hele goede aankoop. Heb nu Villa en Eto ernaast...mwah nu gaat het scoren wel wat beter
Had 1 potje tegen iemand uit China (grote kans dat hij chinees was
Ik kreeg zelden de bal weg uit mijn eigen stafschopgebied.
Nu gooide ik Ronaldo erin als LH, Villa als TA. Villa heeft de terugtrek-kaart dus die laat zich steeds zakken waardoor achter hem ruimte komt waar Ronaldo dus automatisch steeds in liep.
Heb ik 4 counter acties op die manier, 5-3 voor mij, 4x Ronaldo! Gozer zal goed de pest erin hebben.
Kost wat maar dan heb je ook wat. Drogba schijnt net zo'n geweldenaar te zijn.....
Ik heb nu het idee dat ik mijn bank ga uitbreiden met redelijke spelers (75-80). zit nu op 19 spelers. Ik merk dat als spelers blauwe of paarse pijltjes krijgen, het een stuk moeilijker wordt om te winnen.
Daarom is een bank met ev. spelers met rode of oranje pijlen onmisbaar. En spelers die een paars pijltje krijgen en waarvan het contract verlengd moet worden, stel ik vaak nog even uit totdat ik ze weer kan gebruiken.

Het valt me trouwens op dat ik hier nog niemand heb gehoord over het commentaar in het spel, ik mis die 'It's still rising!' e.d. wel behoorlijk
Ook afstandsschoten en schoten randje 16 gaan recht op de keeper, in het midden van het doel. Zelfs als ik schiet met R2. Het is echt sinds de laatste patch waarin ze zogenaamd de keepers beter hebben gemaakt.
[ Voor 40% gewijzigd door Framoes op 30-12-2011 13:48 ]
Pff zielig hoor, met zo'n team kan ik ook wel altijd winnen(ik citeer iemand anders uit het topic, veel zoek plezier). Alle speed merchants, geen prestaties dus. Probeer eens met een slecht team te winnen dat is veel knapper ipv alleen maar met al die supergoede spelen.Harribo schreef op donderdag 29 december 2011 @ 19:48:
MLO
Die Ronaldo blijft toch een hele goede aankoop. Heb nu Villa en Eto ernaast...mwah nu gaat het scoren wel wat beter
Had 1 potje tegen iemand uit China (grote kans dat hij chinees wasen die kwam 3-1 voor tegen mij.
Ik kreeg zelden de bal weg uit mijn eigen stafschopgebied.
Nu gooide ik Ronaldo erin als LH, Villa als TA. Villa heeft de terugtrek-kaart dus die laat zich steeds zakken waardoor achter hem ruimte komt waar Ronaldo dus automatisch steeds in liep.
Heb ik 4 counter acties op die manier, 5-3 voor mij, 4x Ronaldo! Gozer zal goed de pest erin hebben.
Kost wat maar dan heb je ook wat. Drogba schijnt net zo'n geweldenaar te zijn.....
Ik heb nu het idee dat ik mijn bank ga uitbreiden met redelijke spelers (75-80). zit nu op 19 spelers. Ik merk dat als spelers blauwe of paarse pijltjes krijgen, het een stuk moeilijker wordt om te winnen.
Daarom is een bank met ev. spelers met rode of oranje pijlen onmisbaar. En spelers die een paars pijltje krijgen en waarvan het contract verlengd moet worden, stel ik vaak nog even uit totdat ik ze weer kan gebruiken.
OVerigens mis ik de statement dat je win volkomen aan het spel ligt en je er zelf helemaal niks aan hebt te doen en mee te maken dat is als je verliest toch ook altijd zo?. Je wint een keer dus nu lag het aan jou? EN als je verliest is het een kutscript. Het wordt steeds leuker
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k