Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nice! Ik heb zelf Arteta als AM staan, daar heb ik ook 2x mee gescoord uit een vrije trap. Maar niet zo mooi als dezemattttt schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:25:
[...]
Nee, enige wat je kan doen is in de instellingen aangeven dat je alleen tegen mensen met de Nederlandse PES wil spelen, of alleen de Duitse of Franse. Maar dan beperk je jezelf wel heel erg.
Net in MLO nog een meesterlijke vrije trap erin geramd met Del Piero, was er zo trots op dat ik hem heb opgeslagen en heb opgenomen
[video]
Als je het geld hebt en je wil een speler voor vrije trappen nemen, zou ik serieus Del Piero overwegen. Hij is overall een redelijke AMF, maar zijn stats voor vrije trappen worden niet meer snel geevenaard door betaalbare spelers.MadMoody schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:16:
[...]
Nice! Ik heb zelf Arteta als AM staan, daar heb ik ook 2x mee gescoord uit een vrije trap. Maar niet zo mooi als deze
http://pesdb.net/pes2012/...rt=Overall_rating&order=d
Overige spelers in die range:
(Stats van belang voor vrije trappen zijn swerve en place kicking)
[ Voor 13% gewijzigd door bakakaizoku op 24-11-2011 10:16 ]
PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether
Heb je advies opgevolgd en meteen in de 1e wedstrijd 2 assists! Goeie aankoop nu dus al! Helaas heb ik nog geen vrije trappen met hem kunnen nemen, maar dat komt nog wel.mattttt schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:13:
[...]
Als je het geld hebt en je wil een speler voor vrije trappen nemen, zou ik serieus Del Piero overwegen. Hij is overall een redelijke AMF, maar zijn stats voor vrije trappen worden niet meer snel geevenaard door betaalbare spelers.
Overige spelers in die range:
(Stats van belang voor vrije trappen zijn swerve en place kicking)
Bijv. ik loop met Torres aan de bal, een verdediger loopt op mij af en krijgt zo maar een vrije trap???!!!
Ik loop alleen maar met een bal aan mijn voeten! Het slaat echt helemaal nergens op.
[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 26-11-2011 00:12 ]
Reken maar dat het scripted is hoor! De ene dag speel ik geweldig terwijl ik de andere dag er blijkbaar niets meer van kan? Yeah right....MadMoody schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 21:08:
Ach, ik kwam er net ook weer achter hoe frustrerend de game kan zijn. 5 wedstrijden 4x verloren... en als je dan ziet hoe...
Ik heb nu zelfs iets afschuwelijks gezien: een aanvaller van de tegenpartij loopt langs de zijlijn richting mijn doel. Een centrale verdediger van mij met goede snelheid stats (>80) en goede vorm van de dag (groen pijltje) kan opeens niet meer rennen! Wat ik ook hamer op de RB (of inhou).....hij blijft gewoon wandelen...dat is echt scripted, niet normaal. Tja...tegen goal... Ik heb geen nórmale tegengoals tegen gekregen, echt allemaal via via of via een vrije trap die mijn tegenstander dan krijgt vanwege niets.
.PES = Pro Evolution Scriptgame....
En vanavond was het ook bagger qua verbinding, altijd die lamme Turken en Grieken met hun trage verbindingen....ik heb geen controle en zij wel....leuk hoor...
Enfin morgen maar weer revanche nemen....zal het script wel weer in mijn voordeel gaan werken neem ik aan..
Mijn D3 team speelde gisteren nog de sterren van de hemel en afgelopen avond leek het wel of ze er niets meer van konden.
Alleen maar verloren en gelijk gespeeld en 40 punten gezakt.
Spelers lieten zich in de verdediging voortdurend uitlopen, schoten de bal tegen elkaar aan, of kopte de bal naar de tegenstander die vrij stond etc.
Tot overmaat van ramp ook weer iemand uit de D1 die de verbinding verbrook, en meteen werd ik bestraft terwijl ik me van geen kwaad bewust ben.
Morgen maar weer opnieuw proberen, als het scripted is heeft de tegenstander vast ook van dit soort dagen.
Het maakt het wel spannend in ieder geval, maar soms ook zo frustrerend.
Ach, ik zie het maar zo: Als je altijd geweldig speelt of altijd kut, hoe vet is een spel dan?Harribo schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 00:12:
[...]
Reken maar dat het scripted is hoor! De ene dag speel ik geweldig terwijl ik de andere dag er blijkbaar niets meer van kan? Yeah right....
Ik heb nu zelfs iets afschuwelijks gezien: een aanvaller van de tegenpartij loopt langs de zijlijn richting mijn doel. Een centrale verdediger van mij met goede snelheid stats (>80) en goede vorm van de dag (groen pijltje) kan opeens niet meer rennen! Wat ik ook hamer op de RB (of inhou).....hij blijft gewoon wandelen...dat is echt scripted, niet normaal. Tja...tegen goal... Ik heb geen nórmale tegengoals tegen gekregen, echt allemaal via via of via een vrije trap die mijn tegenstander dan krijgt vanwege niets.
.PES = Pro Evolution Scriptgame....
En vanavond was het ook bagger qua verbinding, altijd die lamme Turken en Grieken met hun trage verbindingen....ik heb geen controle en zij wel....leuk hoor...
Enfin morgen maar weer revanche nemen....zal het script wel weer in mijn voordeel gaan werken neem ik aan..
Ik vind het wel vet zo eigenlijk, altijd en continue druk om meer te scoren want je weet maar nooit
Voor de offline spelers ben ik trouwens benieuwd of er tips zijn voor spelers die van buiten de box lekker kunnen knallen. Ik krijg zoo veel ruimte daar vaak maar alles gaat ver naast of over, een long ranger zou volgens mij een absolute held zijn als toevoeging aan mijn huidige team maar ben er nog geen tegengekomen.
Verder vraag ik me ook af of er nou bepaalde spelers zijn die de rebounds goed nemen (wie?! goedkoop s.v.p) , of dit aan bepaalde (welke?!) stats ligt enz. Ik wil de rebound gewoon vaker hebben
Rebounds zijn voor de SS spelers, TA in het nederlands gok ik.JohnBQ schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 02:15:
[...]
Ach, ik zie het maar zo: Als je altijd geweldig speelt of altijd kut, hoe vet is een spel dan?![]()
Ik vind het wel vet zo eigenlijk, altijd en continue druk om meer te scoren want je weet maar nooit
Voor de offline spelers ben ik trouwens benieuwd of er tips zijn voor spelers die van buiten de box lekker kunnen knallen. Ik krijg zoo veel ruimte daar vaak maar alles gaat ver naast of over, een long ranger zou volgens mij een absolute held zijn als toevoeging aan mijn huidige team maar ben er nog geen tegengekomen.
Verder vraag ik me ook af of er nou bepaalde spelers zijn die de rebounds goed nemen (wie?! goedkoop s.v.p) , of dit aan bepaalde (welke?!) stats ligt enz. Ik wil de rebound gewoon vaker hebben
En wbt een long ranger. Wat is je prijsklasse? Als je centen genoeg hebt zou ik eens naar Forlan kijken..
Het houdt de spanning er wel continu in, dat is natuurlijk ook wel weer wat PES nu zo leuk maakt.JohnBQ schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 02:15:
[...]
Ik heb eens deze shooter (Giacomazzi) geprobeerd en er meerdere mee in geknald en niet duur:Voor de offline spelers ben ik trouwens benieuwd of er tips zijn voor spelers die van buiten de box lekker kunnen knallen. Ik krijg zoo veel ruimte daar vaak maar alles gaat ver naast of over, een long ranger zou volgens mij een absolute held zijn als toevoeging aan mijn huidige team maar ben er nog geen tegengekomen.
Alleen z'n shot accuracy is wel matig, daarmee gaat er meer over/naast dan daadwerkelijk richting doel, dan zou ik eerder voor Janssen gaan als hij goedkoop te halen is. http://pesdb.net/pes2012/player.php?id=8021Harribo schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:23:
[...]
Het houdt de spanning er wel continu in, dat is natuurlijk ook wel weer wat PES nu zo leuk maakt.
[...]
Ik heb eens deze shooter (Giacomazzi) geprobeerd en er meerdere mee in geknald en niet duur:
[ Voor 7% gewijzigd door bakakaizoku op 26-11-2011 13:11 ]
0-1 verloren doordat Ronaldo een vrije trap van ik geloof 34 meter er onderkant lat in ramt. Daarna een enorm aantal kansen gehad waarbij ik 19 schoten had en 11 op doel, maar meneer Casillas gaf geen krimp natuurlijk en tikte ze er allemaal met gemak uit
gk casillias
lb bale
cb puyol
cb thiago silva
rb daniel alves
vm xavi
cm iniest
lh robben
rh ribery
ss messi
ss ronaldo
sub 1 pato
sub 2 xabi alonso
nu zo snel mogelijk me b selectie fixen, verwacht wel dat dit sneller gaat omdat die spelers veel goedkoper zijn
Laat me raden, je speelt zeker ook met teamtype op speed.PacinoAllstars schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:48:
Eindelijk me basis elf compleet in mlo op xbox 360
gk casillias
lb bale
cb puyol
cb thiago silva
rb daniel alves
vm xavi
cm iniest
lh robben
rh ribery
ss messi
ss ronaldo
sub 1 pato
sub 2 xabi alonso
nu zo snel mogelijk me b selectie fixen, verwacht wel dat dit sneller gaat omdat die spelers veel goedkoper zijn
klopt, deze pes draait om speedmattttt schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:55:
[...]
Laat me raden, je speelt zeker ook met teamtype op speed.
Heb ik ook maar of je daar nu veel dan ook veel van merkt.....
D5 + Standaard spelers, daar ga je al, het is intussen wel een publiek geheim dat er een beetje geschaald gaat worden door de server op dat soort momenten.MadMoody schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 22:24:
Dit ruikt naar cheaten, al weet ik niet hoe: Ik zit zelf in D4 en win van een speler uit D3 (zelfs met 10 man!). Oftewel: Ik ben lekker in vorm. Vervolgens kom ik tegen een Rus uit D5. Zijn team heeft nog alle standaard-spelers. Word ik compleet van de mat gespeeld! Ik verloor 4-0 en kwam overal snelheid tekort en ik kreeg een kans die er echt 9 van de 10 keer in gaat, maar op onverklaarbare wijze pakt die keeper 'm. Ik snap hier he-le-maal niets van! Hoe kan iemand met de standaardspelers ZO veel sterker zijn? Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt online. Ik vond het dan ook heel vreemd. Er zat voor mijn gevoel een luchtje aan.
Plus, sommige gasten zijn gewoon heel erg goed met de basis alleen.
Leer dat maar accepteren, speelt fijner
Candreva is een goeie AMF die afvallende ballen en rebounds er wel in kan tikken, Belhanda is een LMF/RMF/AMF die dat ook wel aardig kan. Voor afstandsschoten moet je Maqualao (jeugdteam) hebben, hoewel zijn overall stats niet denderend zijn. Een betere keuze is Ilucjnica. Een CMF die van afstand erg goed kan schieten. Heb al menig wedstrijd beslist of opengebroken met hem.JohnBQ schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 02:15:
[...]
Ach, ik zie het maar zo: Als je altijd geweldig speelt of altijd kut, hoe vet is een spel dan?![]()
Ik heb er voor gekozen om alleen bekende spelers te kopen die in de eredivisie hebben gespeeld.
Op dit moment zit ik in D3. Zie afbeelding!

Waar ik me aan erger zijn die steeds die brakke verbindingen die zorgen voor vertragingen in het spel.MadMoody schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 23:41:
Ik probeer het te accepteren, maar het ene moment lukt dat beter dan het andere. Vooral als ik weer kelder in aantal punten is het zwaar... Ach, ik ben er ondanks dat toch verslaafd aan...
Al heb ik snelle spelers, ze lopen gewoon niet...het is echt heel raar.
MLO was vanavond een stel schaatsers en flipperkast....absoluut geen controle...zelfs de grootste no-no wint dan nog van mij, want hij heeft wél controle. Het ziet er niet uit. Ik vind dat nog oneerlijker dan het spel zelf met zijn scripting.
Iets anders: ik wil graag ander geluid, want ik word gek van dat gefluit de hele tijd. Kan dat met een patch , ook online dan?
Alles wat je offline patched werkt ook online. Dus als je een chantpack installeert zal hij die ook online gebruiken.Harribo schreef op zondag 27 november 2011 @ 22:40:
[...] Iets anders: ik wil graag ander geluid, want ik word gek van dat gefluit de hele tijd. Kan dat met een patch , ook online dan?
Zo'n vermoeden had ik wel. Maar ik weet niet welke patch ik nodig heb om van dat gefluit af te komen.mattttt schreef op zondag 27 november 2011 @ 22:46:
[...]
Alles wat je offline patched werkt ook online. Dus als je een chantpack installeert zal hij die ook online gebruiken.
Gewoon met een ander team dan Ajax spelen en je publiek fluit niet meerHarribo schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:40:
[...]
Zo'n vermoeden had ik wel. Maar ik weet niet welke patch ik nodig heb om van dat gefluit af te komen.
Met AGOVV doen ze dat ook gewoon hoormattttt schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:46:
[...]
Gewoon met een ander team dan Ajax spelen en je publiek fluit niet meer
Ik leef met je meeMadMoody schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:45:
Ik zeg MLO nu voorlopig vaarwel. Wat een frustratie zeg! Heb nu 379 punten dus ik zal wel degraderen naar D5. Na bijna 300 wedstrijden ben ik al dat geren spuug- en spuug- en spuugzat!
Wedden dat je er straks toch weer achter gaat zitten?
Anders geef eens een afbeelding van je opstelling met de spelers, wil ik je wel helpen met goede spelers op de juiste positie, iets zegt me dat je dat ook wel kan gebruiken, maar zie zelf maar uiteraard
En dat geren van spelers: zorg ten eerste dat je snelle verdedigers krijgt (topsnelheid>80).
Ten tweede, als er een Piatti oid aankomt rennen....pak altijd(!) een andere verdediger dan de dichtsbijzijnde, en ga dan met de cpu verdedigen (met de "cpu verdedigen" knop). Je moet dus heel vaak switchen om de juiste man te selecteren, namelijk het mannetje wat niet dicht bij de tegenstander bij de bal staat. Dat kan soms lastig zijn want PES selecteert in eerste instantie altijd het mannetje wat dichtbij de bal loopt.
Zie YouTube: PES 2012 Gameplay - Defense Advanced Tutorial (Part2) en dan de manier van verdedigen van 6:53 tm 7:03 minuut in de video.
Je drukt hem weg met de cpu en met je geselecteerde mannetje pak je de bal af. Zorg dat het mannetje dat je geselecteerd hebt, zich verderop in de tegenstander zijn looprichting bevindt, dat geeft hem het idee dat hij nog 2 man voorbij moet en dus ook onzekerder.
Ten derde: hap niet meteen met de cpu, laat een renner eerst een paar keer draaien en dan pas toehappen. Op die manier maak je de tegenstander onzeker, want hij kan niet snel genoeg er langs rennen.
En als je de bal probeert af te pakken: druk met beleid op de "bal-afpak"-knop want te lang inhouden kost je sowieso teveel vrije trappen (hoewel de scheids tegenwoordig in deze versie werkelijk overal voor fluit maar enfin)
Als laatste: die vorm-van-de-dag pijlen zijn toch wel erg belangrijk kom ik de laatste tijd achter. Lager dan een groen pijltje en de speler haalt zijn normale niveau beduidend al niet meer.
Het zijn maar tips zoals ik het doe. Misschien heb je er wat aan, misschien niet. Het is ook geen kritiek hoor, ik herken het gevoel. In elk geval succes en als ik kan helpen hoor ik het wel ok?
Bij mij werkt bovenstaande info feilloos tegen elke speler van elk niveau. De klad komt erin als er wat vertragingen optreden vanwege het online gebeuren, dan moet ik keihard werken om dat te compenseren.
Maar daar heb ik al genoeg over gemekkerd
Als ik het er nu zo over heb, krijg ik ook zin om te spelen. Moet ik maar nie doen, wordt weer laat.
Dan maar de film Gooische Vrouwen uitkijken.... (ja ik weet het: ik ben diep gedaald)...
[ Voor 32% gewijzigd door Harribo op 28-11-2011 22:10 ]
Verwijderd
De Ligue 1 was even neergelegd in de winter, zodat ik mij weer op MLO kon focussen. Op het moment dat ik hem weer oppakte en op "Forward time" drukte, kreeg Il Pirata een nieuw contract onder z'n neus geschoven van 115.000 euro voor 1 jaar. Aangezien ik het clubhoppen een beetje zat was en m'n draai had gevonden bij Saint Etienne, heb ik bijgetekend. Ik was op dat moment al een vaste basispersoon met een flink aantal goals en assists op z'n naam.
Na een daverende 2e helft van het seizoen (Coupe de France gewonnen, kampioen van de Ligue geworden, MVP van de Ligue, assist leider van de Ligue) was het tijd voor het WK. Helaas was ik weer sub en werd wederom als DMF ingezet (misschien toch maar even het amerikaanse team wijzigen dat ze ook een AMF positie hebben). De poulefase overleefden we probleemloos, om daarna in de eerste ronde van de knockout fase met 2-1 van de mat te worden gespeeld, waar ik in blessuretijd nog even in mocht vallen en een afstandschot vanuit een corner ruim over het doel trapte
Na het WK begon de transferperiode weer, geen aanbiedingen gehad tot na m'n eerste oefenmatch van het nieuwe seizoen, Hannover 96 had wel interesse in mijn kunstjes, maar konden mij alleen een plek op de LMF/RMF of SS posities aanbieden. Posities waar ik wel interesse in heb, maar als mijn manager zo over mij blijft denken zoals hij voorheen al deed, is de kans dat ik op LMF/RMF kom te spelen bij ASE redelijk aanwezig. Plus, met ASE gingen we nu CL spelen, iets wat Hannover mij niet kon bieden en wat de 600k van Hannover mij ook niet liet vergeten, dus dat contract heb ik maar geweigerd.
Nu begint het nieuwe seizoen, Il Pirata heeft een rating van 69 welke tegen de 70 aanleunt op z'n 19e, gaat zichzelf in de kijker spelen tijdens de CL en ziet wel wat er op hem af komt!
Suarez viel mij tegen. Scoorde bij weinig en weinig assists.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 09:00:
Nou ik ga dat dan ook maar eens proberen, verder ga ik afstappen van mijn plan om een team op te bouwen met alleen maar NL'ders. Ik wil nu Gerard, Suarez, Ballak er zowiezo bij halen.
Mijn betere spelers: Higuain, Torres, Lafferty, Menez, Carroll, Gervinho, Dempsey, N. de Jong, Perea, Ledesma, Johnson, Zuniga
Leuk verteld. Ik speel zelf eigenlijk alleen maar ML offline, maar als ik jouw stukje lees krijg ik ook wel zin om BaL weer te proberen. Heb het in PES '09 wel eens gedaan, maar door het vervelende camerastandpunt ben ik er snel mee gestopt. Is dat in deze versie beter?mattttt schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:30:
BaL verhaaltje...
@moderator: Is het niet mogelijk om 3 verschillende topics aan te maken voor MLO / ML (offline) en BaL?
De gesprekken van verschillende spelmodi lopen nu door elkaar. Erg onoverzichtelijk.
PSN ID: robhoeben
Lijkt me onhandig. Er is meer overlap dan dat er echt daadwerkelijk verschillende discussies zijn. En er zijn nu welgeteld 3 posts over BaLrobhoeben schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:53:
@moderator: Is het niet mogelijk om 3 verschillende topics aan te maken voor MLO / ML (offline) en BaL?
De gesprekken van verschillende spelmodi lopen nu door elkaar. Erg onoverzichtelijk.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Je hebt dezelfde camera's als in de overige modi, met als toevoeging dat je in BaL ook de player camera hebt, welke achter je speler staat ipv boven.robhoeben schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:53:
[...]
Leuk verteld. Ik speel zelf eigenlijk alleen maar ML offline, maar als ik jouw stukje lees krijg ik ook wel zin om BaL weer te proberen. Heb het in PES '09 wel eens gedaan, maar door het vervelende camerastandpunt ben ik er snel mee gestopt. Is dat in deze versie beter?
En aparte topics zijn nergens voor nodig.

Edit: speelde net MLO, ik kreeg geen normale goal tegen. Allemaal mannetjes die tegen elkaar oplopen, keeper die meerdere keren over een bal geen duikt etc,.... lekker realistisch allemaal...
Soms lijtk het alsof je alleen maar tegengoals kan krijgen door gestuntel van het systeem ,het ziet er niet uit.
[ Voor 65% gewijzigd door Harribo op 29-11-2011 18:44 ]

Edit: Op papier moet dit toch wel het beste team van D5 zijn...
[ Voor 15% gewijzigd door Moody2204 op 29-11-2011 20:23 ]
Dan weet je ook of je voorin iets moet gaan sleutelen of achterin.
Ik vermoed dat je te weinig goals maakt?
Benzema is een topper.
Agbonlahor heb ik ook, snelle speler maar die moet je echt dan verder naar voren zetten anders wordt hij niet echt gevaarlijk. Boateng staat als een CM en is ook een CM, maar heeft slecht een aanvalcijfer van 76 en een verdedigend cijfer van maar 65. http://pesdb.net/pes2012/...rt=Overall_rating&order=d
Je hebt meer kans op een goal is mijn ervaring als je ook een CM hebt die beter kan aanvallen. Zet daar eens aan Afellay neer..wat gebeurt er dan?
[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 29-11-2011 20:28 ]
Ben zelf gepromoveerd van D4 naar D3, met onderstaand team:

Nee niet echt, ik speel eigenlijk vooral op de counter en dan is 1 spits niet zo erg. Ik wissel soms ook wel eens naar m'n 3e tactic welke met 3x SS speelt. Uiteindelijk staan er al gauw een LMF/RMF + AMF + CF in de 16 te wachten wanneer het nodig is. Plus dat ik gewoon geen tactiek kan vinden met 2 spitsen waar ik gelukkig van word behalve dan de opstelling van ManU. Maar de lange bal spelen vind ik gewoon butje met PES2012 omdat de lange passes 9 van de 10 keer net naar de speler toe gaan waar ze niet naar toe moeten.MadMoody schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:54:
Heb je trouwens met slechts 1 spits niet het gevoel dat je tegen een overmacht aan verdedigers staat?
Wat betreft spitsen, die markeer ik altijd met een CMF/DMF + 1 CB, werkt als een zonnetje, tuurlijk heb je zo de occassional spits die doorbreekt, maar niet meer constant.
Dat overkomt mij ook wel hoor. Maar "achterhalen"? Dat klinkt alsof je toch met de laatste linie ver naar voren staat, misschien niet handig?MadMoody schreef op woensdag 30 november 2011 @ 07:43:
Alleen komt het vrijwel iedere wedstrijd wel voor dat er toch een speler 1 tegen 1 met mijn keeper komt. Er glipt altijd wel zo'n balletje door, waardoor zo'n snelle speler voor mijn verdedigers niet meer te achterhalen is.
Als een snelle speler bij mij er doorheen komt, dan pak ik een Perea en dan loop ik mee en pak zo de bal af zónder een knop in te drukken. Hap je, dan ben je sowieso weg. Ik probeer hem weg te duwen en zo de bal te pakken.
mattttt schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:40:
Tip van de dag: Koop distin
Mijn laatste linie staat ingesteld op 6. Dat is toch niet ver naar voren?Harribo schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:35:
[...]
Dat overkomt mij ook wel hoor. Maar "achterhalen"? Dat klinkt alsof je toch met de laatste linie ver naar voren staat, misschien niet handig?
Als een snelle speler bij mij er doorheen komt, dan pak ik een Perea en dan loop ik mee en pak zo de bal af zónder een knop in te drukken. Hap je, dan ben je sowieso weg. Ik probeer hem weg te duwen en zo de bal te pakken.
Onder het mom van 'als niemand het doet, doe ik het maar', heb ik net een Tweakers-gemeenschap opgericht op PES 2012.
Ik weet niet of dit platformafhankelijk is, maar ik vermoed van wel.
Hieronder de gegevens zodat jullie het kunnen terugvinden en jullie je er bij kunnen aansluiten. Zo kunnen we wat gezellige potjes samen spelen, en een competitie houden af en toe etc. Lijkt me leuk?
Platform: PC
Naam van de gemeenschap: Tweakers
Wachtwoord: got (kleine letters)
Naam beheerder: C.QL
Tot gauw?!
Hoe kom ik hierin? Zoeken op gemeenschap oid?>C.QL schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:06:
Dag mede-pes/tweakers,
Onder het mom van 'als niemand het doet, doe ik het maar', heb ik net een Tweakers-gemeenschap opgericht op PES 2012.
Hieronder de gegevens zodat jullie het kunnen terugvinden en jullie je er bij kunnen aansluiten. Zo kunnen we wat gezellige potjes samen spelen, en een competitie houden af en toe etc. Lijkt me leuk?
edit: heb het al!
Ik ga me ook aanmelden, maar ik kreeg de melding dat ik al bij andere gemeenschappen aangesloten zit, en ik kon zo 1 2 3 niet vinden hoe ik me daar weer af moet melden. Dus ik ga effe googlen en als het gelukt is meld ik me aan!C.QL schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:06:
Dag mede-pes/tweakers,
Tot gauw?!
Edit: Gelukt! (ik ben Moody22)
Nu ben ik me in de D5 weer langszaam aan het opwerken.
Kom ik net tegen een gast in de D5 toernooi met een team van 850M ....... en 418punten.
Ik had er inmiddels 454.
Ik krijg de betere kansen, maar alleen op de keeper met mphelea tegen buffon is geen pretje.
Hij wint met een afstandschot van ronaldo

[ Voor 5% gewijzigd door Sinned123 op 30-11-2011 21:25 ]
Edit: ik kan dus kennelijk nòg dieper zinken: Zojuist 3-1 verloren van een speler met slechts 361 punten... Zelf heb ik nu ook nog maar 371 puntjes. Ik geloof dat ik nu echt moet kappen met online spelen...

[ Voor 13% gewijzigd door Moody2204 op 30-11-2011 23:04 ]
Ik leef met je mee, ik zit al 2 dagen met een bad play streak waarvan vanavond het meest frustrerende was (gisteren ben ik na 1 potje online gestopt, vanavond heb ik mij meer gepijnigd). Spelers die traag als stront liepen (zelfs met team type op speed) en werden gepasseerd door trage spelers van de tegenpartij, ballen die niet aankwamen, 100% kansen in de 16 die gemist worden en ga zo maar door. Ik ben er ondertussen wel aan gewend, hoort er bij moet je maar denken..
[ Voor 3% gewijzigd door bakakaizoku op 01-12-2011 00:59 ]
Grieken moet je sowieso hierbij mijden als het even kan. Dat is bijna altijd een zaadverbinding waar die Souflakis zelf geen last van schijnen te hebben.
Ik loop trouwens zelf wel weer aardig. Maar dat kan de komende 2 dagen zo weer veranderen als mijn spelers door een trage verbinding of een ander rare factor minder spelen.
Ik heb nu een 560 punten geloof ik en zit dan lekker in D1. Spaar nu voor de echte toppers met 17 spelers. Als ik daar klaar mee ben (kost wel wat tijd), dan ga ik mijn selectie verbreden.
[ Voor 45% gewijzigd door Harribo op 01-12-2011 12:20 ]
Wel heel toevallig, want bij mij waren ook de afgelopen 2 dagen dramatisch! Oftewel: Vanavond kan ik hopelijk weer niet verliezen. Want ik loop hier wel veel te mopperen, maar dat heb ik ook weleens gehad: een serie van een wedstrijd of 7 a 8 waarvan ik er dan niet 1 verloor... Hooguit af en toe een gelijkspelletje. Maar weer eens kijken hoe het vanavond gaat. De geldpot moet weer een beetje gevuld worden...mattttt schreef op donderdag 01 december 2011 @ 00:57:
[...]
Ik leef met je mee, ik zit al 2 dagen met een bad play streak waarvan vanavond het meest frustrerende was (gisteren ben ik na 1 potje online gestopt, vanavond heb ik mij meer gepijnigd). Spelers die traag als stront liepen (zelfs met team type op speed) en werden gepasseerd door trage spelers van de tegenpartij, ballen die niet aankwamen, 100% kansen in de 16 die gemist worden en ga zo maar door. Ik ben er ondertussen wel aan gewend, hoort er bij moet je maar denken..
Bizar was wel de wedstrijd tegen NEC, dat ging als een malle heen en weer maar ik kreeg 3! doelpunten tegen via binnenkant paal

Die Toivonen was wel lekker bezig tegen mijn arme teampje, die heeft de drie goals van PSV er hoogstpersoonlijk ingetikt, en gewoon goed ook!
Verwijderd
Ben verder van mijn principe afgestapt dat ik alleen nog maar nederlandse spelers koop. Heb nu Hulk gekocht voorin, mooi paar in mijn 4-4-2 opstelling naast Ruud van Nistelrooij (van Mistelraum in de oude versies
Ik begin er al niet meer over hier, tis wel duidelijk vind ik.MadMoody schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:05:
't Is weer zover. Soms heb je van die avonden dan MAG je gewoon niet winnen. Ik ben het inmiddels volledig met Harribo eens dat het scripted is.
Ik was vanavond ook nog ff aan het spelen. Geef ik een breedtepass op het middenveld naar een speler die in mijn beeld stond. Blijft hij stilstaan, komt mijn spits helemaal teruglopen om die bal aan te gaan nemen.
Te laat dus...verder reageert alleen Pato van de tegenstander terwijl ál mijn spelers gewoon doodleuk toekijken. Pato loop wat snel richting goal, ik zit te prutsen met het selecteren van de laatste man -> goal
Ach en veel meer van die dingen.....
Je moet PES niet elke dag gaan spelen is mijn tip
Ik doe het ongeveer 2x per week nou omdat ik geen zin heb om mijn humeur door een gemankeerd (maar natuurlijk ook enorm leuk) spel te doen vergallen.
Desondanks loop ik wel lekker nog in D1.
Dat het scripted is, is ergens wel noodzakelijk denk ik. Maar verpak het wat beter denk ik dan, het ligt er nu vaak zo dik bovenop. Het lijkt soms nergens op dat voetbal. Kan wel een lange lijst maken van blunders. Beetje meer controle zou wel fijn zijn.
Is dat bij de PS3 dus een andere competitie? Ik sta nu in D1 ergens rond de 450 met een 560 punten, PC.Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 03:09:
Quick match is heerlijk. Plaatsje 700 nog wat op ps3 nu. En 690 punten
[ Voor 27% gewijzigd door Harribo op 04-12-2011 23:46 ]
Verwijderd
Dit is inderdaad een hele goede tip. Ik speel het nu ook vaak 2'á3 keer per week. Doe mee aan de beginnerscompetitie of aan de devisie competitie. Zal deze week wel weer van d5 naar d4 promoveren want ik heb aardig punten gesprokkeld. Ben van 378 naar 465 gegaan, veel gewonnen en gelijk gespeeld en weinig verloren.Harribo schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:40:
[...]
Je moet PES niet elke dag gaan spelen is mijn tip![]()
Ik doe het ongeveer 2x per week nou omdat ik geen zin heb om mijn humeur door een gemankeerd (maar natuurlijk ook enorm leuk) spel te doen vergallen.
Desondanks loop ik wel lekker nog in D1.
[...]
Het kan soms raar lopen.
Hello PES community, just a quick email/post to inform you about the upcoming update that we are planning to apply for PES 2012 on PlayStation3, Xbox 360 and Windows PC versions.
As a result of continuous feedback from our users we’ve once again worked on certain improvements to the performance of goalkeepers, this time stopping balls from long-distance shots.
We’ve also added the option to search for opponents based on their pass support settings, which will replace Friendly Match or Player Match (depending on version) in Quick Match mode. The Speed Star skill card will also be adjusted to improve realism.
We have also been able to identify some minor issues which occur on very specific occasions. Our commitment is to continue to deliver the best football experience to all our fans, so the next patch will also fix the following:
* Issues with one or more players given a red card in a match, but 11 players available after loading formation
* In the myPES application, we have corrected the situation where a draw result is given after win/lose on the penalties
* Occasionally meaningless numbers were appearing when accessing the Community menu from the Community Card list
* Formation data in the Formation settings on the Game Plan screen can only be saved from the P1 controller
* Game data can be saved/loaded for both sides if you exit the Data Management menu while your opponent is saving/loading the game data and then enter the Data Management menu again on the Game Plan screen
* Also, some situations where the game was hanging out or freezing have been solved. Included those on the Online, Become a Legend and Edition modes, and while selecting some Game Plan combinations.
We’ll be busy soon again with the Winter Transfer Window updates and I am sure we’ll be in touch again to talk about that. Anyways, hope you enjoy the Holidays and have a great 2012!
Cheers,
Jon
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ja gebruik de Super Cancel (als ik het goed heb : R1+R2)..oisyn schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:41:
Ik vind de through passes steeds irritanter worden. Is er iets om een speler een through pass direct aan te laten nemen als ie er naast loopt ipv eerst nog 300 meter mee te lopen om uiteindelijk de bal te verliezen aan een verdediger die in de weg staat?
Ik heb wel eens gehad dat ik dan binnendoor de bal oppikte voor een verdediger, kon ik hem zo in de goal schieten.
Stopping? Ik zou liever zien dat de keepers eens een bal vasthielden of wegstompen over de zijlijn of achterlijn ipv hem vaak terug te geven aan de spits van de tegenstander. Zou wat domme goals schelen.As a result of continuous feedback from our users we’ve once again worked on certain improvements to the performance of goalkeepers, this time stopping balls from long-distance shots.
Geen slalompjes meer met Barreto etc? Het zou wel realistischer zijn.The Speed Star skill card will also be adjusted to improve realism.
[ Voor 34% gewijzigd door Harribo op 05-12-2011 18:51 ]
En wat me ook op viel, is het nu helemaal niet meer mogelijk om met je ML team te trainen of een exhibition te doen? Als ik 'userdata' kies bij de team selection dan zegt ie dat er niets gevonden is

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 05-12-2011 18:50 ]
Eerst even in het ML options "save player data" doen..oisyn schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:50:
Cool! Dat vermoedde ik al maar ik had het nog niet geprobeerd.
En wat me ook op viel, is het nu helemaal niet meer mogelijk om met je ML team te trainen of een exhibition te doen? Als ik 'userdata' kies bij de team selection dan zegt ie dat er niets gevonden is
De lijst bij mij met etc. is wel een redelijk lange waar bij mij onder andere de naam Katlego Mphela op staat.Harribo schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:47:
[...]Geen slalompjes meer met Barreto etc? Het zou wel realistischer zijn.
Hopelijk kunnen ze ook nog iets doen aan de mensen die het verbinding verbreken. Wat ik ook nog steeds een vage vind, is dat spelers soms die jagen op een bal ineens vanuit volle sprint stoppen.
Ja dat en dat een speler dan soms een overstapje doet ipv sprinten.....weg actieRadical1980 schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:15:
[...]
Wat ik ook nog steeds een vage vind, is dat spelers soms die jagen op een bal ineens vanuit volle sprint stoppen.
Wat ook een leuke is: wil je een lange through pass door de lucht geven, komt de bal slechts met een kleine slap boogje enkele meters verderop ipv van tientallen meters verderop.... topvoetbal zeg ik je!
Ik dacht dat Konami dat soort dingen inmiddels wel opgelost zou hebben met een patch maar helaas....
[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 06-12-2011 11:14 ]
Je beschrijft PES 2011. In 2012 is het al een heel stuk beter. Het probleem is, hij speelt 'm in de voeten. Als je ver naar voren wilt zul je een manual pass moeten doen. Of denk je dat ze in het topvoetbal ook de bal automatisch goed schieten door op een combinatie van knopjes te drukken, zonder dat daar verder enige skill bij komt kijken?Harribo schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:13:
Wat ook een leuke is: wil je een lange through pass door de lucht geven, komt de bal slechts met een kleine slap boogje enkele meters verderop ipv van tientallen meters verderop.... topvoetbal zeg ik je!
Nee hij beschrijft echt PES2012. Ik dacht eerst dat het aan m'n pass assist lag, maar zelfs met pass assist op 0 krijg je van die lullige hoge doorsteekballen die 2 meter verderop belanden..oisyn schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:44:
[...]
Je beschrijft PES 2011. In 2012 is het al een heel stuk beter. Het probleem is, hij speelt 'm in de voeten. Als je ver naar voren wilt zul je een manual pass moeten doen. Of denk je dat ze in het topvoetbal ook de bal automatisch goed schieten door op een combinatie van knopjes te drukken, zonder dat daar verder enige skill bij komt kijken?
Ik vind de doorsteekpaas echt verneukt in PES 12.
Ik kan geen spontane doorsteek pass goed afleveren.
Het lukt mij alleen wanneer ik OF gebruik maak van het handmatig diepsturen, OF een 1-2 maak (waar de speler die de 1-2 begint, automatisch diep rend.)
Het lukt mij niet om gewoon een stiekem doorsteekpaasje af te leveren, zonder het bovengenoemde te gebruiken. Wat mij in de vorige delen wel lukte (je weet wel, toen de spelers nog uit zichzelf diep konden lopen
Mocht het me dan toch lukken zit ik met het volgende probleem, de bal aannemen.
9 van de 10 keer vertraagd de speler die de doorsteekpass aanneemt 1/2 seconden. Dit vind ik echt zo frustrerend en dit ben ik ook in de vorige delen niet tegen gekomen.
Ligt dit nu aan mij? Iemand nog tips? Hoop het !
BTW voor de bezitters van een iphone/ipodtouch, een keer "First touch soccer" kopen. Hier is de engine gebouwd op totale vrijheid, speelt heerlijk! (Zoals oude PES)
[ Voor 8% gewijzigd door dannbla op 06-12-2011 13:52 ]
There's no school like the old school and i'm the headmaster
Dan doe je toch echt gewoon wat verkeerd. Mijn doorsteekpasses zijn doorgaans gewoon goed (of ze gaan naar de verkeerde persoon, dat wel). Ik kan echt met een verdediger een throughpass een half tot driekwart voetbalveld door de lucht geven voor de spits, op voorwaarde dat er niemand tussen staat want dan denkt het pass systeem dat ik 'm naar hem wil passen.mattttt schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:47:
[...]
Nee hij beschrijft echt PES2012. Ik dacht eerst dat het aan m'n pass assist lag, maar zelfs met pass assist op 0 krijg je van die lullige hoge doorsteekballen die 2 meter verderop belanden.
[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 06-12-2011 13:58 ]
DIt is idd ook nieuw, voorgaande PES nooit last van gehad.op voorwaarde dat er niemand tussen staat want dan denkt het pass systeem dat ik 'm naar hem wil passen.
There's no school like the old school and i'm the headmaster
Daar heb je het al.oisyn schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:56:
[...]op voorwaarde dat er niemand tussen staat want dan denkt het pass systeem dat ik 'm naar hem wil passen.
Dan moet je niet zeuren dat ze niet ver kunnen, want ze kunnen het weldegelijk. Ik zei nog dat de pass in de voeten was (wat dus ook geldt als je passt naar iemand anders dan je wilt). Jij zei dat ze gewoon nooit ver kwamen.
[ Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 06-12-2011 15:16 ]
Ze komen nooit ver? Sorry maar de steekpass van PES2011 werd zo vaak misbruikt vanaf de kickoff dat je wilde dat hij niet zo ver kwam, daar gingen ze standaard al bijna naar de 16 toe vanaf halverwege je eigen helft..oisyn schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:15:
Vorige PES vond ik de through passes zoals mattt en Haribo het beschrijven - ze komen nooit ver. Ben momenteen een video'tje aan het encoden over 3 through passes van een verdediger naar de spits, als bewijs dat ze het niet kunnen
En dat het meestal wel goed gaat weet ik ook wel, hoef ik geen filmpje voor te zien, maar juist op cruciale momenten heb ik wel eens zo'n lullig steekpassje gehad die uiteindelijk 2 meter verderop belandde of in de voeten van de tegenstander. Ik heb overigens nooit gezegd dat ze niet ver kwamen, ik heb gezegd dat je ze krijgt, dat staat niet gelijk aan altijd.
[ Voor 6% gewijzigd door bakakaizoku op 06-12-2011 15:20 ]
Als je zegt "maar zelfs met pass assist op 0 krijg je van die lullige hoge doorsteekballen die 2 meter verderop belanden", dan interpreteer ik dat dat de through pass echt compleet raar gaat, aangezien ik je intelligent genoeg acht om te snappen dat als een bal daadwerkelijk naar de verkeerde persoon ging dat je dat dan wel had gezegd.
't Is uiteindelijk gewoon een kwestie van de Y langer ingedrukt houden zodat ie snapt dat je de verste bedoelt. En anders gewoon manual doen, dat probeer ik zelf steeds vaker omdat ik meer inzicht heb in lege ruimtes dan de AI (blijkbaar)
[ Voor 54% gewijzigd door .oisyn op 06-12-2011 15:31 ]
Ik denk dat het bij mij ook gewoon weer te maken heeft met dat heeeeele kleine stukje online vertraging waardoor ik wél lang genoeg op de knop druk maar door die vertraging PES het interpreteert als een tikje op de knop waardoor de pass slechts een paar meter ver belandt..oisyn schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:21:
, aangezien ik je intelligent genoeg acht om te snappen dat als een bal daadwerkelijk naar de verkeerde persoon ging dat je dat dan wel had gezegd.
Heb ook wel eens online: druk een knop in, speler reageert niet. Druk ik daarna hem langer in omdat hij de eerste keer niet reageert, dan kop of schiet ik te hard. Online mag er eigenlijk absoluut geen fractie van een seconde vertraging inzitten. Gelukkig gebeurt dit niet continue maar vervelend vind ik het wel.
Hier wordt ik dus gek van!!! Stom systeem soms dat PES. Zie in video bij +- 23 seconden: spits loopt tussen 2 man en een medespeler van zijn team loopt mee.[video]
Nu zou ik misschien die 2e speler met een kleine throughpass alleen voor de keeper willen zetten.
Maar wat de minukel!???!!: HIJ LOOPT TERUG!! Aaaaaaaaarggggg
Welke normaal denkend mens verwacht dan dat die medespeler terug gaat lopen dan?
Wat dacht die medespeler dan: "Oh ik kan zometeen een pass krijgen en dan sta ik alleen voor de keeper om te scoren, laat ik dat dan maar niet doen, straks denken ze nog dat goed ben" Hahaha.....
Dit soort dingen in PES....
Net als bal onnodige bal aannames vlakbij je eigen keeper, terwijl je van te voren al op de pass knop had gedrukt....
Dit soort dingen moeten die mensen van Konami toch ook zien?
Blijft natuurlijk (om maar even positief te blijven) een spel wat enorm lang blijft boeien.
Moet er niet aan denken te gaan FIFA-en.
[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 06-12-2011 15:59 ]
Irritanter vind ik die 3e, waar ik besluit te wachten en op het laatste moment de through pass te geven, die dan wordt afgekapt. Onnodig, er was genoeg ruimte om de bal er tussendoor te krijgen, maar hij speelt 'm toch te ver naar achteren. Een manual through pass had hier soelaas geboden, en dat probeer ik steeds meer en meer onder de knie te krijgen.
Zo'n pot dat je eigenlijk 8-1 moet winnen, maar het maar niet lukt om te scoren.JohnBQ schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:27:
Ik ga me hier even zitten schamen als jullie het niet erg vinden..
(ik ben dus Man-U)
[afbeelding]
Och, ik zuig extreem hard in afmaken dat weet ik wel, maar deze vond ik vrij overdrevenFramoes schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:34:
[...]
Zo'n pot dat je eigenlijk 8-1 moet winnen, maar het maar niet lukt om te scoren.
In offline competitie merk ik ook altijd dat ik het tegen de beste teams echt wel aardig doe, maar afgestraft word door de mindere teams met een verdediging die soms wel uit het complete elftal lijkt te bestaan
Raar maar het kan.. Van 435 punten (bereikt door tijdelijke internetproblemen) naar 600 op 2 avondjes. Wat winning streaks in competities en je schiet zo direct omhoog. (1x finale gehaald, maar verloren, en dan nog eens de kwartfinales denk 'k)
+ het geluk dat die competitie waar 'k de finale gehaald heb een D5 competitie was natuurlijk.
Typisch PES. Je bent beter maar krijgt het lang niet altijd uitbetaald.JohnBQ schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:27:
Ik ga me hier even zitten schamen als jullie het niet erg vinden..
(ik ben dus Man-U)
[afbeelding]
Wat betreft dat schieten: dat valt inderdaad ook soms niet mee.
Ik snap er trouwens heel weinig van: kom ik met een spits (Torres) voor de goal, via een steekpass over de grond vanaf de zijkant, links op het scherm is het doel. Ok, ik doe de stick vooruit, schiet hij de bal naar de cornervlag.
Ik vind dat er weinig logica inzit soms.