Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn. Zijn er maar een paar toernooien per dag, waarvan de eerste om 11.50 begint, kan er niet worden ingelogd. Iemand anders daar ook problemen mee op de xbox?

En wat betreft winnen/verliezen, ze kunnen zon grafiekje wat je hebt voor de spelers vorm en marktwaarde ook gebruiken voor je win/lose streak, want dat gaat ook idd in golfbewegingen. De ene keer spelen ze door de stroop en de andere keer op een ijsbaan. Wat ik ook jammer vind met die pass assist aan is dat iedereen als barcelona heen en weer kan tikken, zelfs met de default spelers, beetje suf.

*edit* te vroeg geklaagd, kan al inloggen. Maar voor divisie 5 is de eerste live competitie pas om 17.50! Dat is toch achterlijk... Assisten modus om 13.50... Pfff vorig jaar begon het om 12.30 en kon je om het uur iets doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:57:
Damn. Zijn er maar een paar toernooien per dag, waarvan de eerste om 11.50 begint, kan er niet worden ingelogd. Iemand anders daar ook problemen mee op de xbox?

En wat betreft winnen/verliezen, ze kunnen zon grafiekje wat je hebt voor de spelers vorm en marktwaarde ook gebruiken voor je win/lose streak, want dat gaat ook idd in golfbewegingen. De ene keer spelen ze door de stroop en de andere keer op een ijsbaan. Wat ik ook jammer vind met die pass assist aan is dat iedereen als barcelona heen en weer kan tikken, zelfs met de default spelers, beetje suf.

*edit* te vroeg geklaagd, kan al inloggen. Maar voor divisie 5 is de eerste live competitie pas om 17.50! Dat is toch achterlijk... Assisten modus om 13.50... Pfff vorig jaar begon het om 12.30 en kon je om het uur iets doen.
Het wisselt per dag, het is prima te doen het gaat heel de dag door. Ik heb er nog een zooi gewonnen 8) :+

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Harribo schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:32:
Wat ik met PES 2012 MLO ook ervaar, is dat je de ene dag super staat te spelen en de andere dag er blijkbaar geen bal meer van kan. Nu is dat afhankelijk van factoren zoals de stats van een speler en de pijltjes en verbinding etc...maar dan nóg. ...

Je denkt dat je een team opbouwt die stabiel is, maar dat gaat me nooit lukken lijkt het wel. Dit had ik ook al in PES 2011. Met veel topspelers begint het er aardig op te lijken denk ik. Maar zover ben ik nog lang niet.

Hoe goed je ook je best doet om iets op te bouwen, echt stabiel blijven spelen is er niet bij, zo werkt dat gewoon in PES. Ik blijf bij mijn mening dat Konami dit express doet om de uitdaging erin te houden en dat achter de schermen gewoon 1 of ander script hier voor zorgt. Het kan volgens mij niet zo zijn dat bijna élke MLO-er de ene dag sh*t speelt en de volgende dag de pannen van het dak. Geloof dat dit het spel is, niet de mensen die het spelen.
Het is frustrerend en uitdagend tegelijk.
Tja sorry, mijn cijfers geven je ongelijk. Ik heb altijd een winning percentage van 50% en ja ikl denk wel dat het aan mensen ligt. De meeste mensen kunnen niet tegen hun verlies, raken snel geirriteerd of kwaad als ze worden geconfronteerd met hun eigen onvermogen(vooral dit laatste echt ontzettend erg). Daarvoor zijn games tegenwoordig ook zo oneindig veel makkelijker dan vroeger. Iedereen boven de 10 kan de nieuwe call of duty op het moeilijkste niveau uitspelen. Of in iedergeval vrij makkelijk op hard. Ik heb het ook vaak genoeg in mijn eigen omgeving met echte mensen gezien. Mensen kunnen gewoon niet tegen hun verlies, en ook hier op tweakers zie je dat toch wel vaak terug. Dat script geloof ik niet in, ik zelf ben altijd erg stabiel geweest. Realiseer je je er zijn 1000den variabelen, jij pakt er 1tje uit en zegt GVD DEZE IS HET! Van al die miljarden mogelijkheden heb ik precies de juiste gevonden. Nah, instabiliteit in je spel ligt echt aan jezelf. Al hebben je spelers het een stuk moeilijker tegen betere spelers, dat is wel een effect wat je merkt.

Maar dat script verhaal sorry, blijft wel echt 1 van de meer amusantere dingen die ik mensen hebben horen roepen :9 . Je vindt het nog steeds veel waarschijnlijker dan dat je zelf is wat varieert?

Om aan te geven Ajax - Feyenoord. IEdereen AAHHHHH FEYENOORRDD. En toen woensdag verloren ze 3-1 van go ahead eagles. Ook gescript volgens de spelers van feyenoord dan! Ze mochtten gewoon niet winnen :+

In mijn ervaring zijn de mensen die ook echt kwaad worden tijdens de gamen ook altijd de mensen die zeggen van AH lekker boeie het is maar een spelletje! Of als je ergens goed in bent altijd de mensen die roepen dat je geen leven hebt. Een beetje gamer haalt zijn schouders op als het is slecht gaat en gaat een andere game doen. Het zijn meestal de slechtste gamers die als eerst kwaad worden, hoe minder skills hoe minder geduld lijkt het wel in ieder geval bij mij vriendengroep(wat zoveel wil zeggen, de grootste idioot wordt ook altijd het snelst kwaad, wat natuurlijk vrij snel is al je niet zo goed bent). Die wordt dan ook altijd episch kwaad en dan ligt alles altijd aan het spel. Tja ik zie veel van zijn argumentatie hier terugkomen.....

[ Voor 13% gewijzigd door Postius op 11-11-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:55
Postius schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:19:
[...]
Ik heb altijd een winning percentage van 50% en ja ikl denk wel dat het aan mensen ligt.
Ik heb jouw team gezien, met zo'n team voetbal ik ook bovenin mee. Makkelijk praten heb jij.
Maar jij schijnt het allemaal te weten merk ik. En je hebt verbazingwekkend snel een oordeel klaar over anderen.
Ik mag een zeikerd zijn, jij iemand met een te snel oordeel en te hoge zelfinschatting.

Maar om even erop in te gaan: als ik een pas geef naar iemand en diegene moet nog omdraaien als een olifant en laat daardoor de bal over de zijlijn gaan...
Of...ik geef een pass langs de zijlijn en mijn vleugelspeler kan er nét niet bij...bal weer over de zijlijn.
Nou dat zijn dingen die zie je niet bij topspelers bijvoorbeeld.
Het passen wordt enorm veel makkelijker.

En het kan natuurlijk niet zo zijn dat enorm veel mensen die PES spelen, de ene dag super zijn en de andere dag er geen bal meer van kunnen. Dan heb ik het over mensen met spelers tm rating 80 zeg maar. Topspelers zijn een ander verhaal.
En je kan wel neerbuigend doen over mijn scriptverhaal maar het zal er misschien wel eens uitkomen. De logica ontbreekt namelijk erg vaak in dit spel.

En ga niet zo dom ouwehoeren dat mensen niet kunnen spelen. Ik kan niet oordelen over anderen maar aan mij ligt het echt niet. Ik ben minimaal een redelijke tot goede speler. Anders kan ik ook me nooit handhaven in D1 met een middelmatig team, dus die discussie is hierbij gesloten.

[ Voor 75% gewijzigd door Harribo op 11-11-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:04

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De mensenkennis van Postius is inderdaad verbluffend.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:09
Het is gewoon een feit dat er scripting in zit, zowel online als offline, maar Postius is zo pro dat hij dat niet merkt.

Het is al vaker gezegd, maar je moet niet zo tof lopen doen hier, en van anderen dingen durven aan te nemen als het vaker gezegd wordt. Het hele internet staat vol met constateringen over scripting in het spel, dit was voorgaande jaren al te merken, en om dan Rene van der Gijp te citeren, "Als 50000 mensen in het stadion roepen, Temmink je moeder is een hoer, moet er toch wel een kern van waarheid in zitten", denk je niet?

En wat Harribo zegt, je doet steeds over komen alsof we te dom zijn om dit spel te spelen. Geloof me als ik zeg dat je niet de enige bent die weet hoe hij de controller moet hanteren in PES, vaak genoeg dat ik zie dat ik de betere speler ben maar dat ik het moet afleggen tegen mensen die de "tackle en ros de bal naar voren, het liefst naar mphela/totti/andere overpowered spelers" tacktiek hanteren.

offtopic:
Tevens, het was op een donderdag en we wonnen met 2-1 :+

[ Voor 10% gewijzigd door bakakaizoku op 11-11-2011 14:11 ]

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Harribo schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:35:
[...]

Ik heb jouw team gezien, met zo'n team voetbal ik ook bovenin mee. Makkelijk praten heb jij.
Maar jij schijnt het allemaal te weten merk ik. En je hebt verbazingwekkend snel een oordeel klaar over anderen.
Ik mag een zeikerd zijn, jij iemand met een te snel oordeel en te hoge zelfinschatting.

Maar om even erop in te gaan: als ik een pas geef naar iemand en diegene moet nog omdraaien als een olifant en laat daardoor de bal over de zijlijn gaan...
Of...ik geef een pass langs de zijlijn en mijn vleugelspeler kan er nét niet bij...bal weer over de zijlijn.
Nou dat zijn dingen die zie je niet bij topspelers bijvoorbeeld.
Het passen wordt enorm veel makkelijker.

En het kan natuurlijk niet zo zijn dat enorm veel mensen die PES spelen, de ene dag super zijn en de andere dag er geen bal meer van kunnen. Dan heb ik het over mensen met spelers tm rating 80 zeg maar. Topspelers zijn een ander verhaal.
En je kan wel neerbuigend doen over mijn scriptverhaal maar het zal er misschien wel eens uitkomen. De logica ontbreekt namelijk erg vaak in dit spel. Het zijn de kutnoobs die nooit kunnen inzien dat ze fouten maken en dus maar gaan afgeven.

En ga niet zo dom ouwehoeren dat mensen niet kunnen spelen. Ik kan niet oordelen over anderen maar aan mij ligt het echt niet. Ik ben minimaal een redelijke tot goede speler. Anders kan ik ook me nooit handhaven in D1 met een middelmatig team, dus die discussie is hierbij gesloten.
edit: blaat, laat ook maar

Tja, als je net zo goed als mij was geweest had je al zo'n team gehad :9. Oh nee, ik ben natuurlijk met ribery en drogba begonnen!

Maar goed hf al je frustraties posten in dit topic het is het enige wat ik hier voorbij zie komen! En je kan er toch niks aan doen want alles ligt aan het spel.

Voor de laatste keer: mij boeit pes geen flikker, winnen verliezen, zal me een worst zijn. Ik heb naar mijn gevoel de enige hier wat advies en tips geboden aan alle frustraties. En ja er zijn veel dingen die je hebt geleerd na een jaar of 13 online gamen, dus dan zijn het geen vooroordelen dan is het gewoon waar. Ja ik wijs mensen erop dat veel dingen voortkomen uit hun eigen overmogen, nou en? Het is ook zo, als mensen hier posten om tekomen zeiken op het spel en het blijkt het de post dat het gewoon door eigen onvermogen komt dan zeg ik dat ja i.p.v. achgut wat ziellig pes is idd een klote spel! Je kon er niks aan doen. Enige waarmee ik bij een game een argument kracht bij kan zetten is te laten zien dat ik vrij goed ben dus er dan wel wat vanaf zal weten. Iets anders om op te gaan heb je niet. Kan wel random tips gaan postten maar als je niet weet van wie ze komen heb je er niks aan, ik zie in andere game topics vaak "tips" van andere tweakers voor online gamen tegenkomen dat ik denk: "Dat is geen advies, dat is zelfmoordhulp". Maar goed, nederland kop maaiveld. HF met al jullie "renners" die niet eerlijk spelen en wat aan PES ligt.

De reden dat ik zoveel won is omdat de meerderheid van de PESsers gewoon dramatisch slecht is in PES. Kan ik ook niks aan doen. Maar ik zie het wel gebeuren, bij 75% van de spelers zie je echt al 5 minuten van te voren waar ze hem heen gaan passen. Kwestie van er tussen gaan staan.

@ero-sensie: Eens, behalve tijd. Tijd wordt pas een factor als de game zelf competitief is ala starcraft. Dan is het competitie veld veel groter. Anders is tijd echt geen relevante factor. De meeste mensen worden niet beter door iets meer te doen (niet?), dat is een over simplificatie. Je hebt ergens wel gelijk maar mensen worden niet automatisch beter van iets meer doen, je moet het ook kunnen inzien om ervanaf te leren anders heb je ook niks aan de tijd. B.v. je kan nu een golfclub oppakken en 10.000 uur gaan golfen, je golft dan nog steeds als een complete aap omdat je niet de kunde en inzicht hebt om jezelf te verbeteren, of je moet de messi van het golf zijn dan wel. Daarnaast is er ook zoiets als ervaring. Overigens echt goed/goed. Het zal me een worst wezen, dit was mijn eerste online PES game en ik stond toen ik kapte 112 van de wereld, daar kan ik dan wel omlachen aangezien mijn verwachting was dat ik compleet weggeblazen zou worden door alle pes veteranen online. Met die instelling ging ik online (ik heb 3 matches offline gedaan voordat ik online ging). Mijn hilarteit was ook enorm toen ik mijn eerste match tegen iemand van 580/590 kwam met een Superturbo-team en ik gewoon 2-2 speelde :+ . Maar ik vind mezelf niet zo bijzonder maar je mag jezelf toch wel goed noemen ergens in hopelijk als je in de top 500 staat. Meestal top 1000 is bij games dat alle pr0's erstaan.

[ Voor 92% gewijzigd door Postius op 11-11-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Net een collega weggetikt met AC Milan (hij speelde Man Blue - ja klopt ik heb de option file hier nog niet ;)). Het was 4-0 in rust. Toen is ie weggelopen :Y). Het was echt schitterend combinatiespel, al zeg ik het zelf.
Postius schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:32:
[blaatverhaal]
als ik dan zeg dat mensen verliezen omdat ze niet goed genoeg zijn, ben ik weer arrogant......ja zo blijven we bezig.
Nee, niet om wat je zegt, maar om hoe je het zegt, en hoe je precies schijnt te weten hoe iedereen in elkaar zit. Dát maakt je arrogant. Voor iets wat je in 3 zinnen kunt zeggen typ jij 3 alinea's, vol met vooroordelen en aannames (en spelfouten :+). Also, het gebruik van hoofdletters maakt je punt niet meer valide ;)

[ Voor 71% gewijzigd door .oisyn op 11-11-2011 15:25 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 08:08
Ik volg dit topic altijd met veel plezier, maar na dat laatste stuk van Postius doe ik het echt in mijn broek.

Harribo: er is veel over gezegd, maar nog geen enkele 'hacker' heeft het scriptje kunnen vinden. Daarnaast zijn de dingen die wél gescript zijn, echt niet alleen op jouw DVD'tje geperst... ook op die van je tegenstander. Toch heb ik je nog niet horen zeggen: "ik won gisteren met 6-0 omdat de tegenstander alles op de paal schoot". Nee dan kun je het ineens wél.

En Postius; om écht goed te worden in een spel (zoals jij) heb je 3 dingen nodig:
1. Niet te veel andere hobby's
2. Voldoende aanleg / talent
3. Veel, maar dan ook veel te veel tijd over

Wanneer jij dit allemaal hebt, vindt ik het super voor je dat je zo kan genieten van een spel - ik kan me echter voorstellen dat andere mensen moe worden van je. Het enige wat ik van jou lees is dat andere mensen er nu eenmaal niets van kunnen, want jij bent heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ero-Sensei schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:51:Toch heb ik je nog niet horen zeggen: "ik won gisteren met 6-0 omdat de tegenstander alles op de paal schoot". Nee dan kun je het ineens wél.
Dat zeg ik dus wel :) Blader maar eens terug, daar heb ik ook onverdiend op dezelfde manier gewonnen.
Had het echt te doen met mijn tegenstander.

Maar om ook eens niet negatief te zijn: ik vind PES heel erg leuk(online). Het blijft wel uitdagend en ook frustrerend tegelijk. Ik blijf geprikkeld worden om er steeds iets beters van te maken met MLO.
Dat vind ik toch ook best wel knap van Konami: een voetbalspel zó programmeren dat het spannend blijft.

Ik weet trouwens niet hoe het met de anderen hier zit maar óf ik speel tegen een topper uit D1 óf ik speel tegen een D5-er. Iets ertussen in kom ik helaas niet zo vaak tegen. Het lijken nu wel 2 kampen, zijn er minder spelers online met MLO of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:31
Is voor mij ook zo: ik loop hier ook weleens te mopperen, maar ik blijf het leuk vinden. Maar dan moet het wel beter gaan dan gisteravond. Toen leek het inderdaad of ik er niks meer van kon. Ik verdenk zelf nog steeds de update van mijn slechtere spel, maar ik ga 't nog maar weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zullen we het dan gewoon weer lekker over de game zelf hebben, met tips and tricks en 'oh wauw ik heb huntelaar die scoorde er 4' ipv mopperen op alles en iedereen ;-).

Geniet prima van mlo. Nu met de assistent competitie bezig en zowaar ga ik door naar de ko fase. Kan ik tijdens die fase nog contracten verlengen of komt de competitie niet meer terug in de list?

Kan je je team voorkeur nog veranderen? Ik koos gebalanceerd, maar wil naar samenspel als dat uit zou maken.

En heeft form nog nut? Omdat de vorm in die golfbeweging grafieken vaststaat, of is iemand met form 6 langer aan het pieken en kortere dallen dan iemand met form 2?

Mijn helden:

van loo;
moubarki, douglas, vertongen, pieters;
Blind, bakkal, hofs, s. De Jong (een van hen reserve);
Drenthe huntelaar en wijnaldum;

L. De jong nog reserve. (plus macco, jaric en etori)...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19
Ik heb nu nog steeds geen cash ontvangen in de offline ML. Als ik bij Expected Earnings kijk dan staat daar -1,970.000 dus als het zo doorgaat heb ik aan het eind van het seizoen een mega probleem.

Mijn fanbase is 5500 toeschouwers, die zullen dus niet veel inkomsten opleveren maar ik zou sowieso iets moeten krijgen natuurlijk. Momenteel krijg ik geen cent, snap er echt geen fluit van! Heb spel al meerdere malen opnieuw geladen maar dat lostte het ook niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlassie1980 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 08:42:
Ik heb nu nog steeds geen cash ontvangen in de offline ML. Als ik bij Expected Earnings kijk dan staat daar -1,970.000 dus als het zo doorgaat heb ik aan het eind van het seizoen een mega probleem.

Mijn fanbase is 5500 toeschouwers, die zullen dus niet veel inkomsten opleveren maar ik zou sowieso iets moeten krijgen natuurlijk. Momenteel krijg ik geen cent, snap er echt geen fluit van! Heb spel al meerdere malen opnieuw geladen maar dat lostte het ook niet op...
Waar speel je het op? Xbox, pc? Legale versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:43
Hebben meer mensen het idee dat de knop R2 (pace control) anders werkt dan voor patch 1.0.2? Normaal gesproken kon je met deze knop gemakkelijk een tegenstander passeren als je de analoge stick de andere richting op duwde. Nu krijg ik echter telkens een slome animatie te zien en ben ik in de meeste gevallen de bal kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku

Speel je met of zonder clubmanagement? Ik vermoed (natte vinger werk) dat je geen inkomsten krijgt te zien als je clubmanagement door de CPU laat regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 10:54:
[...]

Waar speel je het op? Xbox, pc? Legale versie?
PS3 versie en hij is volkomen legaal, het is de Europese versie met als laatste cijfer een 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBQ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

Dat had ik ook, je krijgt aan het eind vh seizoen inkomsten aan de hand van o.a. je rankings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
JohnBQ schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 16:15:
[...]

Dat had ik ook, je krijgt aan het eind vh seizoen inkomsten aan de hand van o.a. je rankings.
Mooi, dat is dan een hele opluchting.

Zal niet de eerste keer zijn dat ze bij Konami de complete logica omgooien. Eerder kreeg je per wedstrijd cash en dan nu weer aan het eind van het seizoen 8)7

Welke OF voor PS3 gebruiken jullie voor BLES 01407?
Ik gebruik nu deze:
http://winningelevenblog....o-pes-2012-of-bles-01407/

Maar ik vindt deze minder geslaagd omdat alle D2 division teams nog steeds hetzelfde zijn, er zijn alleen 3 Israelische ploegen met nog steeds de standaard spelers. Bundesliga zit er ook in met correcte logo's maar de namen zijn ook nog steeds hetzelfde, het is dus gewoon een half-baked versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg per wedstrijd cash hoor met thuiswedstrijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:43
Voor iedereen dit zich in de offline modus irriteert aan het feit dat de tegenstanders zich alleen maar ingraven en er bijna geen doorkomen aan is, probeer dan de gameplay patch van Jenkey eens. Zie http://jenkey1002.blogspot.com/

Echt een wereld van verschil. Deze patch zorgt er ook voor dat niet elke tegenstander meer ala Messi langs je verdediging slalomt. Deze gameplay patch heeft voor mij echt het plezier in PES weer terug gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Ik zit al een een poosje in D5 bij de MLO en het valt me op dat ik meestal wel win van een ander die ook in D5 zit, maar als ik ook maar een tegenstander tref uit D4 of hoger win ik vrijwel nooit. Terwijl ik echt geen slecht team heb opgebouwd inmiddels, en ik voor mijn gevoel ook zeker niet slecht speel. Maar op de een of andere manier lukt het niet tegen spelers uit andere divisies. Dat valt me echt op. Zo kom ik nooit uit D5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMoody schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:56:
Ik zit al een een poosje in D5 bij de MLO en het valt me op dat ik meestal wel win van een ander die ook in D5 zit, maar als ik ook maar een tegenstander tref uit D4 of hoger win ik vrijwel nooit. Terwijl ik echt geen slecht team heb opgebouwd inmiddels, en ik voor mijn gevoel ook zeker niet slecht speel. Maar op de een of andere manier lukt het niet tegen spelers uit andere divisies. Dat valt me echt op. Zo kom ik nooit uit D5!
Tuurlijk wel, gewoon genoeg winnen tegen D5ers en je komt er vanzelf ;)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBQ
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:20:
*jaloers*

Zal ik wel weer te snel dat menu doorgeraced zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Weer een nieuw dieptepunt online. Ik dacht even mee te doen aan een CL toernooitje. Krijg ik alleen maar tegenstanders uit D1 en D3 geloof ik. Aan alle kanten wordt je eruit gesprint. Ik vind wat dat betreft echt de niveauverschillen te groot:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/4h625u.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 00:37
Vlassie1980 schreef op zondag 13 november 2011 @ 09:18:
[...]

Mooi, dat is dan een hele opluchting.

Zal niet de eerste keer zijn dat ze bij Konami de complete logica omgooien. Eerder kreeg je per wedstrijd cash en dan nu weer aan het eind van het seizoen 8)7

Welke OF voor PS3 gebruiken jullie voor BLES 01407?
Ik gebruik nu deze:
http://winningelevenblog....o-pes-2012-of-bles-01407/

Maar ik vindt deze minder geslaagd omdat alle D2 division teams nog steeds hetzelfde zijn, er zijn alleen 3 Israelische ploegen met nog steeds de standaard spelers. Bundesliga zit er ook in met correcte logo's maar de namen zijn ook nog steeds hetzelfde, het is dus gewoon een half-baked versie.
Heb je ook al 1.01 in gebruik?

http://kitanamedia.com/forums/viewtopic.php?f=11&t=5311

Wat bedoel je met Bundesliga maar de namen zijn ook nog steeds het zelfde?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Speel nu MLO en ben er achter hoe belangrijk het Reactievermogen van een spits is.
Heb Di Vaio en Pazzini gehaald en die hebben een Reactievermogen van >=90.
Elke through pass vanaf de zijkant of afvallende bal zitten ze bij. Zo scoren ze bijna elke wedstrijd. Terwijl ik die cijfers met Forlan of Gomez niet haal. Het zijn misschien geen Ronaldo's maar ze kunnen zeer nuttig zijn met die eigenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:16:
Speel nu MLO en ben er achter hoe belangrijk het Reactievermogen van een spits is.
Elke through pass vanaf de zijkant of afvallende bal zitten ze bij. Zo scoren ze bijna elke wedstrijd. Terwijl ik die cijfers met Forlan of Gomez niet haal. Het zijn misschien geen Ronaldo's maar ze kunnen zeer nuttig zijn met die eigenschap.
Leuk en aardig maar ik heb als doel dat ik alleen nederlandse spelers koop! Heb nu Krul op doel, Heitinga, Boula als CV, Janmaat RB, van Aanholt LB, Strootman, Affelay, de Jong en Fer op het middenveld. CA is good old Ruud van N. samen met v.Persie en Elia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Harribo schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:16:
Als je echt een verschrikkelijk heerlijke spits wil hebben, moet je Benzema halen. Die staat nu bij mij op 54 uit 63 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
mattttt schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:08:
[...]
Als je echt een verschrikkelijk heerlijke spits wil hebben, moet je Benzema halen. Die staat nu bij mij op 54 uit 63 ofzo.
Had ik al op het oog :) Was in PES 2011 MLO ook al zo'n fijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie oo wie kan mij onderstaande vertellen..;
wij spelen online MET een kabel verbinding.stond op 540 punten.
Gisteren 3 keer achterelkaar de verbinding eruitgeklapt !! Buiten onze schuld om.. stonden
in alle 3 de potten voor. Kapt ie ermee in de 75e 60e en het laatste potje in de 89e minuut !!!
Alle punten weg en de sportiviteit wordt automatisch ook minder !! Kan toch niet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:14:
Wie oo wie kan mij onderstaande vertellen..;
wij spelen online MET een kabel verbinding.stond op 540 punten.
Gisteren 3 keer achterelkaar de verbinding eruitgeklapt !! Buiten onze schuld om.. stonden
in alle 3 de potten voor. Kapt ie ermee in de 75e 60e en het laatste potje in de 89e minuut !!!
Alle punten weg en de sportiviteit wordt automatisch ook minder !! Kan toch niet ??
Is al genoeg over geschreven en gezegd, tegenstander kan gewoon niet tegen z'n verlies en klapt de verbinding er uit, valt niks aan te doen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:20:
JohnBQ schreef op zondag 13 november 2011 @ 18:04:
[...]

*jaloers*

Zal ik wel weer te snel dat menu doorgeraced zijn
Als je speelt zonder club management hoef je je in principe geen druk te maken om inkomsten, en ben je puur de coach (je eigen avatar is dan degene die de wedstrijdanalyse doet in de cutscene). Je kan geen andere trainers regelen en je kan in feite aankopen wie je wil zolang je maar geld hebt. Als je speelt mét club management dan ben je de club manager (dan zit jij dus in pak achter dat bureau) en deal je dus ook met aankopen van staff en inkomsten uit gewonnen wedstrijden, toernooien en sponsors. Dat is in feite zoals PES voorheen was.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 14-11-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Laatst online: 12-09 07:36
Heeft iemand anders hier ook last van de bug waarbij je spits in sommige wedstrijden binnen 15-30 spelminuten (en misschien zelfs van het ene op het andere moment) helemaal geen energie meer heeft?
Het maakt niet uit wie je spits is of welk team, het gebeurt gewoon random.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 15:56
Na 1 weekje afwezigheid ( werk ) de boel terug opgenomen en nieuwe patch geprobeerd. Moet zeggen dat ik enkel over de keeper niet te spreken ben (nog steeds niet dus :) ). Lijken er wel slechter op te worden.

Voor de rest een kleine boodschap voor Postius :) en alle anderen die ervan overtuigd zijn dat er online geen gebruik gemaakt wordt van script. Lees er even de literatuur op na, Konami steekt het niet onder stoelen of banken dat het idd zo is, zowel off als online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waar het om ging was dat er mensen zich benadeeld voelen door een dergelijk "script" (waarom heet dat in hemelsnaam een script? 8)7), maar dat gaat natuurlijk nergens over. Het script werkt niet alleen als je username "Harribo" is oid. Als je van mening bent dat jij er meer last van hebt dan iemand anders dan is óf je mening biased, óf je doet gewoon iets niet goed :).

Overigens ben ik zelf van mening dat er ook een bepaalde verborgen variabele is die random is, en die bepaalt hoe je spelers reageren, zich opstellen en passen. Noem het "moraal" oid. Als je 10x een exhibition speelt tussen twee dezelfde teams (en zonder random conditions), dan verwacht je min of meer steeds hetzelfde soort spel (en dan heb ik het niet over de eindscore). Over het algemeen is dat ook wel zo, maar af en toe zitten er van die situaties bij waarbij het ene team echt enorm domineert. Passes komen beter aan, mannen zijn scherper opgesteld, meer mazzel met rebounds, etc. En dat terwijl het andere team gewoon weigert naar voren te lopen, continu op de paal of de lat schiet, foutjes maakt zoals de bal voorbij lopen bij een directe pass, etc.

En dan heb ik het over gelijke spelsituaties. Kijk, als er eenmaal iemand met 3-0 voor staat vind ik het logisch dat zowel de AI als de menselijke bestuurders daar op een bepaalde manier op reageren, wat het spel verandert. Maar met 0 of 1 doelpunten verschil verwacht ik niet veel verschil tussen verschillende potten, maar soms is dat gewoon overduidelijk.

Maar, nogmaals, beide kanten hebben daar last van, dus in the long run maakt dat niet zoveel uit.

[ Voor 101% gewijzigd door .oisyn op 15-11-2011 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Om op dit verhaal in te haken: Ik heb er wel veel last van dat wanneer ik tegen spelers uit hogere divisies speel ik echt kansloos ben. Dat kan er uiteraard mee te maken hebben dat ik zelf misschien niet zo goed ben. Maar ik vind het ook niet realistisch dat ik met mijn team, wat inmiddels toch vrij sterk is qua player ratings er dan toch volledig afgetikt wordt tegen teams uit de hogere divisies met de 'beruchte' speedmerchants. Dat verschil is naar mijn mening gewoonweg TE groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 15:56
.oisyn schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 01:41:

Maar, nogmaals, beide kanten hebben daar last van, dus in the long run maakt dat niet zoveel uit.
Dat het niet veel uitmaakt zou ik niet durven beweren. Onlogische scripting zorgt voor een zekere onbalans en eerlijk gezegd heb ik dit gevoel nu bij pes veel meer dan bij mijn vorige afleveringen pes (ik spreek dan van pes 1 tot pes 6, daarna heb ik ze tot nu niet meer gespeeld) en ik spreek dan zowel over de offline als online multiplayer potjes. Vroeger had ik het gevoel dat je door goed spel de scripting én de tegenstander kon overwinnen, nu niet meer en dat mis ik wel. Ik kan enorm veel plezier uit een spel halen wanneer ik met een minder team toch van de betere kan winnen omdat ik die prestatie op de mat had gelegd, nu kan dat naar mijn gevoel niet meer, er zijn teveel factoren die de skill in de weg staan.
MadMoody schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 07:29:
Om op dit verhaal in te haken: Ik heb er wel veel last van dat wanneer ik tegen spelers uit hogere divisies speel ik echt kansloos ben. Dat kan er uiteraard mee te maken hebben dat ik zelf misschien niet zo goed ben. Maar ik vind het ook niet realistisch dat ik met mijn team, wat inmiddels toch vrij sterk is qua player ratings er dan toch volledig afgetikt wordt tegen teams uit de hogere divisies met de 'beruchte' speedmerchants. Dat verschil is naar mijn mening gewoonweg TE groot.
Het gaat mij niet alleen om de speed merchants, ik zal het aan de hand van een voorbeeld gisteren uitleggen. Op een bepaald moment speel ik tegen een D1 met een rating van 650 en een 90+ team. Ik pas mijn tactiek aan en gooi de boel toe, 90 spannende minuten met in minuut 73 de beste kans van de match die ik tegen de paal duw. Fantastische match en volop genieten, gewoon om dat ik alles kan afdekken, de juiste druk kan zetten en de man ondanks zijn betere team toch nu en dan kan wegtikken. Kortom volop genieten. 2 matchen verder kom ik tegen een D5 uit met een rating van 305. Ik domineer alles, krijg 9 doelkansen waarvan er 4 tegen het doelhout gaan. De brave man/vrouw komt 3 keer voor doel en scoort 2 keer, eerste goal omdat mijn doelman ongevraagd uitkomt en de spits neerlegt in de 16, 2de goal omdat een bal langs 2 verdedigers van mij doorschuift en tot op 1m van de doellijn komt, de inlopende aanvaller op mijn keeper schiet en de keeper hem door een vreemde beweging (herhaling posten van een ps3 moet in het volgende deel absoluut kunnen vind ik) in eigen doel duwt. Tja dan heb je niet echt het gevoel dat skills tellen in dit spel.

En van die laatste matchen komen er naar mijn gevoel te veel voor.

Kleine edit omdat ipad tegenwerkte :)

[ Voor 63% gewijzigd door Ekfad op 15-11-2011 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de vraag hier al eens eerder gesteld maar geen antwoord op gekregen dus hier nog een poging.

Ik speel veel MLO en heb dan ook een leuk en aardig team opgebouwd. Nu zit ik met mijn vrienden in een online gemeenschap en wil weten of het ook mogelijk is om mijn MLO team tot de gemeenschap toe te voegen, of in ieder geval of het mogelijk is om ermee te spelen in de gemeenschap.

Het volgende heb ik geprobeerd, in de MLO heb ik ergens bij opties teamgegevens opgeslagen (dus ik ga ervan uit dat ik ze ergens ook weer kan laden) vervolgens log ik in bij mijn gemeenschap en maak ik een wedstrijdruimte aan. In die wedstrijdruimte zet ik de optie aan waarbij gebruik gemaakt kan worden van “gebruikersgegevens” (dus ik ga ervan uit mijn zojuist opgeslagen team). Ik en mijn maat drukken beide op OK om vervolgens teams te kunnen kiezen. Ik ga met mijn cursor helemaal naar rechts en daar staat inderdaad een PES logo met daaronder aangegeven gebruikersgegevens, alleen kan ik dus niet drukken op het PES logo.

Mijn vraag is dus heeft iemand anders het wel al voor elkaar gekregen of weet iemand hier hoe het wel moet?

Alvast bedankt en met vriendelijke groet
Tjaapo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ekfad schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 07:38:
Dat het niet veel uitmaakt zou ik niet durven beweren. Onlogische scripting zorgt voor een zekere onbalans en eerlijk gezegd heb ik dit gevoel nu bij pes veel meer dan bij mijn vorige afleveringen pes (ik spreek dan van pes 1 tot pes 6, daarna heb ik ze tot nu niet meer gespeeld) en ik spreek dan zowel over de offline als online multiplayer potjes. Vroeger had ik het gevoel dat je door goed spel de scripting én de tegenstander kon overwinnen, nu niet meer en dat mis ik wel. Ik kan enorm veel plezier uit een spel halen wanneer ik met een minder team toch van de betere kan winnen omdat ik die prestatie op de mat had gelegd, nu kan dat naar mijn gevoel niet meer, er zijn teveel factoren die de skill in de weg staan.
Kijk! Die woorden zocht ik naar! Zo denk ik er dus over, jij bent beter in het bewoorden daarvan :)
Konami heeft dat wat verziekt, erg jammer. Blijft natuurlijk een topspel met top-modi.

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 15-11-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Kan je bij de MLO eigenlijk opnieuw beginnen met een ander team? En zo ja, hoe? Ik kwam er niet uit namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMoody schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:27:
Kan je bij de MLO eigenlijk opnieuw beginnen met een ander team? En zo ja, hoe? Ik kwam er niet uit namelijk...
Ja dat kan ergens bij mijn team staat de optie om een nieuw team te beginnen. Dan begin je wel weer helemaal op 0 zeg maar , met dezelfde standaard spelers en beginbedrag etc.

Niemand weet een antwoord op mijn post van hierboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBQ
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:30:
[...]

[...]

Als je speelt zonder club management hoef je je in principe geen druk te maken om inkomsten, en ben je puur de coach (je eigen avatar is dan degene die de wedstrijdanalyse doet in de cutscene). Je kan geen andere trainers regelen en je kan in feite aankopen wie je wil zolang je maar geld hebt. Als je speelt mét club management dan ben je de club manager (dan zit jij dus in pak achter dat bureau) en deal je dus ook met aankopen van staff en inkomsten uit gewonnen wedstrijden, toernooien en sponsors. Dat is in feite zoals PES voorheen was.
Ah kijk aan, weer wat geleerd _/-\o_

Gister maar opnieuw begonnen in offline en dit keer i.t.t. de vorige keer niet bijna het complete budget aan transferkosten voor aanvallers besteed maar een nieuwe keeper van een ander team gehaald (die overigens wel een achterlijke fout maakte) een verdediger, en een middenvelder, met aangevuld nog wat gasten uit het jeugteam, gaat stukken beter :o

Het nadeel was wel dat mijn aanval nu vrij zwak is en ik gister bijvoorbeeld bij een wedstrijd alle A's down had op de laagste na. Na een minuut of 70 zo aan te kloten die laagste A er maar uitgezet en een AM als CA gezet. Er bleef verdomd weinig van zijn rating over (52) maar hij tikte er zowaar nog ff 2 in, 2-0 voor mij _/-\o_

*misschien moeten beginnen met lief dagboek, maar ach*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 08:15:
[...]

Ja dat kan ergens bij mijn team staat de optie om een nieuw team te beginnen. Dan begin je wel weer helemaal op 0 zeg maar , met dezelfde standaard spelers en beginbedrag etc.

Niemand weet een antwoord op mijn post van hierboven?
Bedankt voor je reactie, alleen kan je dan niet je team wijzigen dacht ik, en dat wil ik eigenlijk wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Copy team (design) is wat je zoekt

[ Voor 3% gewijzigd door bakakaizoku op 16-11-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Ik zal er eens naar kijken, thx!

Edit: Thx mattttt, dat is inderdaad wat ik zocht!

[ Voor 45% gewijzigd door Moody2204 op 16-11-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Ik heb de MLO even opzij gelegd en ben mij gaan richten op Become A Legend. Vond de BAL van 2010 geweldig, van 2011 wat minder en 2012 doet het weer goed bij me.

Ben begonnen met een AMF met de Amerikaanse nationaliteit. Wilde geen walk in the park team hebben als ik het tot het nationale team zou schoppen, vandaar de keuze voor die nationaliteit ipv de Nederlandse. Mijn startrating was 54, dit omdat ik niet bepaald punten en traits nam die een typische AMF positie recht deden. Wel had ik de long range drive, long range en speedmerchant kaart gekregen. Lekker van afstand op het doel trappen dus.

Het eerste team waar ik kwam was een Italiaans team, volgens mij US Lecce waar ik helemaal niet lekker uit kwam. Gevraagd aan m'n agent of hij eens wou gaan kijken bij een Nederlandse club, en zodoende kwam ik in de winterstop uit bij VVV Venlo. Hier was het voor mij makkelijker meekomen, ondanks mijn stats en ik werd al snel in de basis gezet. Niet veel later kreeg ik van het Amerikaanse team de uitnodiging om een paar vriendschappelijke partijtjes mee te spelen, waardoor ik het vetrouwen won van de coach om mee te mogen doen als bankzitter in de Copa de Americas, die elke wedstrijd mocht invallen als een verdedigende middenvelder, niet m'n favoriete positie maar het zorgde er wel voor dat ik niet meer als een egoist de bal pakte en op het doel af ging met als 1 doel, scoren. Ik leerde er door meer als een team te spelen. In de finale tegen Paraguay schoot IL PIRATA er alsnog 1 in, dit vanuit een vrije trap van 45 meter die verkeerd werd gepakt door de keeper. Dit bleek ook nog eens de winnende treffer te zijn, en de Copa stond op dat moment op onze naam.

Nu denkt elke 17 jarige dat hij makkelijk mee kan in een grotere competitie als hij een half jaar in de eredivisie heeft gespeeld, en de Copa heeft gewonnen, dus ging ik nog maar eens een poging wagen in het buitenland, en wederom in Italie, alleen dit keer voor Bologna FC. Nadat ik een paar weken vanuit de tribune mocht meekijken, had ik het maar weer opgegeven en ben ik wederom tijdens de winterstop met hangende pootjes teruggekeerd naar Nederland, alwaar Heracles (de hekkensluiter van de Eredivisie) mij met open armen ontving.

Bij Heracles liep het niet zo lekker als bij VVV, dit had ik kunnen verwachten gezien de positie op de ranglijst van de Eredivisie. Ik probeerde er alsnog wat van te maken, maar had al snel in de gaten dat dit team mij niet omhoog zou gaan helpen. Ik heb het seizoen braaf afgemaakt, en kreeg toen een aanbieding van AS Saint Etienne, geen dondershoog aanbod maar wel beter dan wat Heracles mij aanbood en aan te bieden had. AS Saint Etienne had ook nog eens 9 trainingspunten ipv de 8 van Heracles, dus de keus was snel gemaakt, IL PIRATA speelt nu in het groene tenue van AS Saint Etienne, met nummer 11 en was na 4 wedstrijden de absolute favoriet voor de AMF positie, en de manager heeft ook al laten blijken dat hij mij eventueel op de LMF positie wil hebben. Als het zo door gaat, zitten we volgend seizoen in Europa. Ik blijf hier nog wel even, deze club bevalt mij wel, en andersom ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Mooi verhaal mattttt. Ik krijg ook meteen weer zin om BaL weer eens op te pakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Nu met afbeelding mijn vraag opnieuw.

Heeft iemand ook wel eens dat de spits binnen no-time leeg is? Ik ben in dit potje 4 minuten en 17 seconden speltijd bezig en hij heeft een groen pijltje, dus dit moet een bug zijn.
Afbeeldingslocatie: http://i295.photobucket.com/albums/mm132/Framoes/BamLeeg.jpg
PS3 neemt geen screenshots, vandaar een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Framoes schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:06:
Heeft iemand ook wel eens dat de spits binnen no-time leeg is? Ik ben in dit potje 4 minuten en 17 seconden speltijd bezig en hij heeft een groen pijltje, dus dit moet een bug zijn.
Dat heb ik ook wel eens, zijn ze fit en halverwege de wedstrijd zijn allemaal opeens rood, op een paar na dan. Dat kan ergens natuurlijk niet, maar het gebeurt me wel eens. Gelukkig niet vaak.
Vraag me af of het een bug is, ik vermoed meer een script dan?

Ik heb het nl. vaak tegen óf hele slechte spelers óf hele goede.
Misschien heeft het ook te maken met steeds rennen denk ik dan? Wat doseren zou misschien dan nog helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Harribo schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:54:
[...]

Dat heb ik ook wel eens, zijn ze fit en halverwege de wedstrijd zijn allemaal opeens rood, op een paar na dan. Dat kan ergens natuurlijk niet, maar het gebeurt me wel eens. Gelukkig niet vaak.
Vraag me af of het een bug is, ik vermoed meer een script dan?

Ik heb het nl. vaak tegen óf hele slechte spelers óf hele goede.
Misschien heeft het ook te maken met steeds rennen denk ik dan? Wat doseren zou misschien dan nog helpen?
Dit is offline en lijkt vrij willekeurig te gebeuren. Denk dat het een bug is, maar weet niet wat het triggert. Sprint doseren zal niet veel helpen, aangezien het soms al na 4 minuten op de wedstrijdklok gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In welk seizoen zit jij Framoes? Of speel je online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn spitsen zijn ook vaak gesloopt. Maar dan wel aan het einde van de wedstrijd. Kan puur toeval zijn. Geld heb ik natuurlijk niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Ik zit geloof ik in het derde seizoen.

En die bug met m'n spitsen komt redelijk vaak voor. Elke 4-8 potjes denk ik.
Ik heb wel een versie die voor reviewen is gebruikt, dus kan ook een release zijn die niet 100% was, maar verder werkt ie perfect.

[ Voor 73% gewijzigd door Framoes op 18-11-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninho
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-02-2024
Welke strategie nemen jullie meest ?

Ik ga vooral voor de combinatie balbezit met aanvallen langs de flanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik ga ook voor balbezit. In deze versie van PES moet je toch de tegenstander met geduld wegtikken, dat er medespelers zich dan meer aanbieden voor een bal is dan wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:36
Misschien een domme vraag, maar ik heb na een snelle search op het web er niets over kunnen vinden.
Kan je met 1 cd-rom van PES 2012 (PC versie) deze versie installeren op 2 systemen en met deze 2 systemen allebei online gaan (uiteraard niet tegelijkertijd)?

Ik vermoed van wel, maar toch maar even vragen.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
C.QL schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:57:
Misschien een domme vraag, maar ik heb na een sneller search op het web er niets over kunnen vinden.
Kan je met 1 cd-rom van PES 2012 (PC versie) deze versie installeren op 2 systemen en met deze 2 systemen allebei online gaan (uiteraard niet tegelijkertijd)?

Ik vermoed van wel, maar toch maar even vragen.

Bedankt.
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Zo! Net tegen een Italiaan op zijn Italiaans gewonnen. Hij was qua veldspel echt de betere. Heel aanvallend, wel hard qua spel, schoot nog 1x op de lat. Maar 1 luizige counter van mij die doeltreffend afgerond werd, was genoeg. Wat zal die Italiaan gebaald hebben zeg! :P

Edit: Het was nu dus een keer andersom, want vaker baal ik...

[ Voor 10% gewijzigd door Moody2204 op 19-11-2011 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wissel de tactiek van de counter af met die van balbezit. Ik speel dan in een 4-3-3 opstelling. Die tactiek levert toch het meeste succes op, omdat je de bal goed in bezit kunt houden. Soms tik ik alleen maar achterin de bal rond en dan valt ie 1x goed en dan win ik 1-0. De druk zet ik altijd maximaal. De laatste tijd begin ik eindelijk wat meer gelijk te spelen en hoef ik niet meer 5x een wedstrijd te spelen omdat de voorzitter me er anders uit knikkert. Ben nu weer in de transfermarkt aan het begin van het derde seizoen. Maar ik kan niemand kopen. Eigenlijk kan ik helemaal niks. Ik sta 200000 in de plus. Ja ik zou een jeugdspeler kunnen laten doorstromen, maar ik vind het maar bagger wat er nu in zit. Het is niet meer zoals vroeger, voortdurend aanvulling na een seizoen. Ik heb gemerkt dat het goed is om bijvoorbeeld 4 weken achter elkaar techniek te trainen. Als 1 van je spelers er dan een opmerking over maakt dat de training saai wordt, dan zet je hem gewoon over op snelheid of fysiek. Dat werkt nogal goed, ook voor de algemene rating van de speler.

@ Framoes: Voor iemand die in het derde seizoen zit, heb je het een stuk beter gedaan dan ik. Jij hebt Inzaghi al. Hoeveelste sta je en op welk niveau speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Alsof je wat aan Inzaghi hebt. 't Is een ouwe lul en hij speelt voor geen meter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op zondag 20 november 2011 @ 00:30:
Alsof je wat aan Inzaghi hebt. 't Is een ouwe lul en hij speelt voor geen meter. :)
Niet als hij herboren is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar dan duurt het weer een tijdje voordat ie goed is. Daarvoor is het 3e seizoen nog wat te vroeg denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Kan iemand mij een link geven met wat uitleg over het nieuwe verdedigen?

Ook ben ik op zoek naar iets van een strategy guide.
Ik heb nog een boek liggen van PES6, hier kun je ook nog veel uit halen trouwens!

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 11:43:
Ik wissel de tactiek van de counter af met die van balbezit. Ik speel dan in een 4-3-3 opstelling. Die tactiek levert toch het meeste succes op, omdat je de bal goed in bezit kunt houden. Soms tik ik alleen maar achterin de bal rond en dan valt ie 1x goed en dan win ik 1-0. De druk zet ik altijd maximaal. De laatste tijd begin ik eindelijk wat meer gelijk te spelen en hoef ik niet meer 5x een wedstrijd te spelen omdat de voorzitter me er anders uit knikkert. Ben nu weer in de transfermarkt aan het begin van het derde seizoen. Maar ik kan niemand kopen. Eigenlijk kan ik helemaal niks. Ik sta 200000 in de plus. Ja ik zou een jeugdspeler kunnen laten doorstromen, maar ik vind het maar bagger wat er nu in zit. Het is niet meer zoals vroeger, voortdurend aanvulling na een seizoen. Ik heb gemerkt dat het goed is om bijvoorbeeld 4 weken achter elkaar techniek te trainen. Als 1 van je spelers er dan een opmerking over maakt dat de training saai wordt, dan zet je hem gewoon over op snelheid of fysiek. Dat werkt nogal goed, ook voor de algemene rating van de speler.

@ Framoes: Voor iemand die in het derde seizoen zit, heb je het een stuk beter gedaan dan ik. Jij hebt Inzaghi al. Hoeveelste sta je en op welk niveau speel je?
Inzaghi is weer opnieuw in het spel gekomen als 16-jarige en was dus redelijk goedkoop (clubloos, maar wel 400.000 salaris). Ik ben gelijk gepromoveerd het eerste seizoen en kon toen door meer sponsoren wat leuke spelers kopen en had uit de jeugd ook een paar pareltjes gehaald, waardoor ik 6e werd. Uiteindelijk een aantal 16-jarige toppers (allemaal 80+) gekocht voor een appel en een ei en nu sta ik 3e, maar kan nog kampioen worden.

Ik heb een tijdje op professional gespeeld, maar werd helemaal simpel van de manier waarop ik constant werd genaaid als ik voor stond. Tegenstanders die ineens vanaf de eigen helft 5 man dolden en vervolgens scoorden, vrije trappen die allemaal raak waren, mijn verdedigers die tegen elkaar op liepen terwijl de keeper weer eens de bal los liet, het was echt te belachelijk voor woorden en compleet doorzichtig. Nu wissel ik af tussen professional en regular.

Professional frustreert me af en toe doordat ik met een goed team en goed spel verlies van degradatiekandidaten door goals die ze cadeau krijgen door bovengenoemde situaties, maar regular is eigenlijk te makkelijk wat ook niet echt voldoening geeft. Als ik te vaak het idee krijg dat ik word genaaid door de AI, speel ik een paar potjes regular.

Je moet trouwens zoeken op spelers die 15-19 zijn en vanaf 75 overall rating. Dan kom je clubloze spelers tegen die 79-85 zijn en relatief goedkoop (je moet wel wat te besteden hebben). Ook is Duffy (hoewel hij een beetje klein is) een geniale DMF/CMF.
.oisyn schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:26:
Maar dan duurt het weer een tijdje voordat ie goed is. Daarvoor is het 3e seizoen nog wat te vroeg denk ik?
Hij is gelijk 79 overall en heeft Fox in the box en goal poacher cards, een responsiveness van 91 en een shot en header accuracy van 92. Ik heb echt de meest belachelijke goals met hem gemaakt. Soms lijkt hij de bal niet eens aan te hoeven nemen en knal hem dan gewoon strak in de korte hoek.

[ Voor 8% gewijzigd door Framoes op 20-11-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Word echt vanavond schijtziek van die slechte verbindingen....het lijkt wel schaatsen dat PES....spelers dweilen werkelijk over het veld heen...niet om aan te zien...totaal GEEN CONTROLE
En ja hoor de tegenstander kan kappen en draaien....echt schijtziek word ik er van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij gaat het steeds beter, ik speel in een 4-3-3 opstelling en mijn taktiek zet ik op standaard. Dan stel ik in dat de aanval breed gaat, steun van spelers op aanvallend, druk eigenlijk maar op 7 (dus weinig druk) en defensie lijn ook niet helemaal naar voren gezet (6).

Verder een heerlijk team en ben nu bezig met mijn bank met wissels aan het uitbreiden. Spitsen (Elia, Huntelaar, Van Nistelrooij, Van Persie) Middenveld (Strootman, S de Jong, Affelay, Kuyt, Fer) Achterin (Emanuelson, Heitinga, Boulahrous, Van der Wiel, Janmaat).

Strootman is echt een heerlijke speler hij is niet snel maar scoor echt vaak van afstand met hem. Is zijn geld meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-01 19:50
Ik ben zoals elk jaar weer aan de ML (offline) begonnen na het installeren van de nodige option files. Ik heb gekozen voor de Engele competitie dit jaar, en heb dus ook de N-power league in de D2 gezet voor extra realisme. Ik speel met Newcastle United en ben begonnen in de D1, ipv de D2 zoals ik meestal doe. (Engelse competitie is moeilijk genoeg om bovenin me te draaien...)

Mijn eerste seizoen heb ik op de transfermarkt niet veel gedaan, wilde eerst mijn spelers eens 'uitproberen'.
In de winterstop heb ik een extra aanvaller gehaald; Park Chu Young, rating 75. De enige die financieël haalbaar was. Geen uitblinker, maar deed z'n werk prima.

De laatste wedstijd van het seizoen was tegen Tottenham Hotspur (ik stond 4e, hun 7e, met 3 punten verschil). Het leek wel of ik die wedstrijd niet mocht winnen van de A.I..... alles ging mis en bij hun alles goed. Natuurlijk verloor ik en dus eindigde ik het seizoen als 7e.. Geen CL, wél nog net EL, wat volgens 'de baas' ook vereist was.

In de zomerstop heb ik flink verkocht, en ook een hoop gekocht. Ook betere coaches en meer geïnvesteerd in het jeugdteam. Spelers die ik heb gehaald:

E.LLama: LMF 78, 25 jaar (transfervrij)
Guedioura: CMF 77, 26 jaar (± €1.000.000)
Gyan Asamoah: CF 78, 26 jaar (± €6.000.000)
R.Johnson: CB 81, 29 jaar (± €1.000.000)
Srbonic: CB 80, 23 jaar (± €6.000.000)
..en nog 5 spelers uit het jeugdteam.

Mijn basiselftal is op alle plekken nu rond de 80. (laagste is 76 en hoogste 83)
Alleen de wisselspelers zijn een pak slechter. Ook heb ik veel spelers die maar op 1 of 2 posities kunnen spelen. Dat vind ik erg lastig, omdat je maar 6 spelers op je bank mag hebben. Vaak zijn er dan posities niet 'wisselbaar'. Ik moet nog op zoek naar wat all-rounders die op meerdere plekken inzetbaar zijn.

Het tweede seizoen merk ik nog niet veel verschil in resultaten. Wat ik wel merk is dat de tegenstander heel erg vaak scoort uit hoekschoppen en vrije trappen. Ik speelde gisteravond een uitwedstrijd tegen Sunderland, waar ik makkelijk van zou moeten winnen. Ik had om te testen de moeilijkheidsgraad eens een tikkie lager gezet, ook om te kijken of ik mijn doelsaldo eens wat kon opkrikken. Een bizarre wedstrijd werd het, die ik uiteindelijk nog met 4-5 won. Alle corners en vrije trappen gingen er bij hun in, niet normaal. Zelfs op niveau Amateur, tegen een mindere tegenstander, waren alle standaardsitiaties levensgevaarlijk. Doe ik dan iets fout, of is dit bij meer mensen een probleem?

Voor de rest ben ik nog aan het experimenteren met tactieken (balbezit, counter, aanvallend). Mijn opstelling is 4 2 2 2, zoals ie standaard al was bij Newcastle United. Ik weet niet of dat de beste opstelling is voor mijn spel, maar het kan er voorlopig mee door.

Nog een vraag. Hoe doen jullie voorzetten vanaf de flank? Bij mij leveren die nooit gevaar op. Ik heb rondje geprobeerd, 2x rondje, 3x rondje, in combinatie met R2, R1. Welke knoppen gebruiken jullie? (PS3).
Meestal loop ik ver door tot de achterlijn, maar vandaar krijg ik de bal bijna nooit bij een medespeler. Tips?

PSN ID: robhoeben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
robhoeben schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:59:
De laatste wedstijd van het seizoen was tegen Tottenham Hotspur (ik stond 4e, hun 7e, met 3 punten verschil). Het leek wel of ik die wedstrijd niet mocht winnen van de A.I..... alles ging mis en bij hun alles goed. Natuurlijk verloor ik en dus eindigde ik het seizoen als 7e.. Geen CL, wél nog net EL, wat volgens 'de baas' ook vereist was.
Dat gebeurt wel vaker en is frustrerend, maar weinig aan te doen. Als je 'm op de laagste moeilijkheidsgraad zet, weten ze soms nog meerdere keren te scoren door rare fouten van jouw defensie.
Mijn basiselftal is op alle plekken nu rond de 80. (laagste is 76 en hoogste 83)
Alleen de wisselspelers zijn een pak slechter. Ook heb ik veel spelers die maar op 1 of 2 posities kunnen spelen. Dat vind ik erg lastig, omdat je maar 6 spelers op je bank mag hebben. Vaak zijn er dan posities niet 'wisselbaar'. Ik moet nog op zoek naar wat all-rounders die op meerdere plekken inzetbaar zijn.
Candreva (CMF/DMF/AMF/RMF/LMF/RWF/LWF/SS)
Belhanda (LMF/RMF/RWF/LWF/CMF/AMF)
Ilucznica (CMF/DMF/CB/LB/LMF/CF)
Pjitnatingh (LB/LMF/DMF)
Duffy (LMF/RMF/DMF/CMF/RB/LB)
Berigaud (LWF/RWF/CF/LMF/RMF)

Niet allemaal even goedkoop, maar wel allemaal erg handig.
Het tweede seizoen merk ik nog niet veel verschil in resultaten. Wat ik wel merk is dat de tegenstander heel erg vaak scoort uit hoekschoppen en vrije trappen. Ik speelde gisteravond een uitwedstrijd tegen Sunderland, waar ik makkelijk van zou moeten winnen. Ik had om te testen de moeilijkheidsgraad eens een tikkie lager gezet, ook om te kijken of ik mijn doelsaldo eens wat kon opkrikken. Een bizarre wedstrijd werd het, die ik uiteindelijk nog met 4-5 won. Alle corners en vrije trappen gingen er bij hun in, niet normaal. Zelfs op niveau Amateur, tegen een mindere tegenstander, waren alle standaardsitiaties levensgevaarlijk. Doe ik dan iets fout, of is dit bij meer mensen een probleem?
Sommige mensen claimen dat dit aan de speler ligt, maar ik denk dat het toch echt in het spel zit. Soms stapelen de vreemde situaties zich op, en dan alleen voor jouw doel.
Nog een vraag. Hoe doen jullie voorzetten vanaf de flank? Bij mij leveren die nooit gevaar op. Ik heb rondje geprobeerd, 2x rondje, 3x rondje, in combinatie met R2, R1. Welke knoppen gebruiken jullie? (PS3).
Meestal loop ik ver door tot de achterlijn, maar vandaar krijg ik de bal bijna nooit bij een medespeler. Tips?
Een kopsterke en lange spits is handig. Ook kan je als je bij de achterlijn weet te komen een pass over de grond proberen. Die kan een goeie spits er redelijk vaak inlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
Framoes schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:15:

Candreva (CMF/DMF/AMF/RMF/LMF/RWF/LWF/SS)
Belhanda (LMF/RMF/RWF/LWF/CMF/AMF)
Ilucznica (CMF/DMF/CB/LB/LMF/CF)
Pjitnatingh (LB/LMF/DMF)
Duffy (LMF/RMF/DMF/CMF/RB/LB)
Berigaud (LWF/RWF/CF/LMF/RMF)

Niet allemaal even goedkoop, maar wel allemaal erg handig.
Thanks, zal ze eens gaan bekijken
Een kopsterke en lange spits is handig. Ook kan je als je bij de achterlijn weet te komen een pass over de grond proberen. Die kan een goeie spits er redelijk vaak inlopen.
Een pass over de grond vanuit de achterlijn word in 9/10 gevallen gewoon door de keeper gepakt, of door een verdediger weggeschopt. Denk dat ik zo maar 1 keer heb gescoord. Pass over de grond doe ik overigens met 3x rondje (hoge pass-knop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
robhoeben schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:49:
[...]

Thanks, zal ze eens gaan bekijken

[...]

Een pass over de grond vanuit de achterlijn word in 9/10 gevallen gewoon door de keeper gepakt, of door een verdediger weggeschopt. Denk dat ik zo maar 1 keer heb gescoord. Pass over de grond doe ik overigens met 3x rondje (hoge pass-knop).
Probeer het eens met steekpass (driehoekje) en let op inlopende spelers. Als ze te ver richting het doel staan, schiet je de bal idd in de handen van de keeper, maar als ze iets verder naar achteren staan is dat buiten het bereik van de keeper.
Ik speel 4-2-3-1, waardoor er vaak naast de spits, de AMF en een van de buitenspelers ook komen inlopen.

Afstandsschoten zijn ook een goeie mogelijkheid tot scoren, hoewel het echt een stuk minder is dan in PES2011.

p.s. Voor de mensen die willen zien waar ik toch de hele tijd over loop te zeuren als ik klaag over de AI en hoe ik af en toe word genaaid: een filmpje van spelen op professional en hoe je spelers dan ineens op willekeurige momenten even staan te slapen. Helaas met mijn telefoon moeten filmen, want kan met m'n ps3 geen opnames maken.
YouTube: Staand slapen voor gevorderden

[ Voor 19% gewijzigd door Framoes op 21-11-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Framoes schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:58:
[...]
Probeer het eens met steekpass (driehoekje) en let op inlopende spelers.
Wat ik doe, hangt af van het moment. Zie ik een spits tussen de verdedigers lopen maar de verdedigende linie is ver van het tegendoel, dan doe ik een laag en harde voorzet. Ik ga niet koppen als het niet noodzakelijk is.
Zie ik dat hij bijna bij de goal is dan wordt het een hoge voorzet.
Is mijn aangever langs de zijlijn al bijna bij de achterlijn en is het voorin heel druk, dan probeer ik terug te trekken op een ander mannetje die inloopt als die er is.
Ben ik vlakbij de goal, dus tussen de goal en de zijlijn in, dan geeft ik ook nog wel een trough pass door de lucht, want met een gewone voorzet vliegt hij dan snel over alles en iedereen heen
Topspeler hahaha! Joh ik kan soms video maken....had laatst een steekpass in een grote ruimte op Benzema (toch ook niet de beroerste zou je zeggen). Hij moet eerst nog een stukje lopen naar de bal en als hij bij de bal aankomt, loopt ie er óver heen :S .....tja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Framoes schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:58:
[...]
Afstandsschoten zijn ook een goeie mogelijkheid tot scoren, hoewel het echt een stuk minder is dan in PES2011.
Ben ik absoluut niet met je eens. Zowel in pes 2011 en pes 2012 scoor ik echt wereldgoals net zoals Immers die van het weekend maakte :). Maar je ziet het niet veel meer gebeuren in Pes 2012 omdat iedereen gewoon doorloopt tot kappen en draaien tot de keeper en dan de bal over de doellijn wandelt.

Afstandschoten zijn bij mij de reden dat ik altijd pes koop ipv fifa. Heerlijk om van ver buiten de 16 te scoren. Ook nu in pes 2012 heb ik vooral met Strootman in de MLO al menig wereldgoal gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:27:
[...]

Ben ik absoluut niet met je eens. Zowel in pes 2011 en pes 2012 scoor ik echt wereldgoals net zoals Immers die van het weekend maakte :). Maar je ziet het niet veel meer gebeuren in Pes 2012 omdat iedereen gewoon doorloopt tot kappen en draaien tot de keeper en dan de bal over de doellijn wandelt.

Afstandschoten zijn bij mij de reden dat ik altijd pes koop ipv fifa. Heerlijk om van ver buiten de 16 te scoren. Ook nu in pes 2012 heb ik vooral met Strootman in de MLO al menig wereldgoal gemaakt :)
Kan zijn dat ik het gewoon niet genoeg probeer omdat ik bij ML een crappy elftal had dat sowieso geen bal raakte. Moet zeggen dat het met de shot modifier (R2) wel beter gaat. Middenvelders met een beetje shot accuracy lukt het wel, maar toch lukt het me wel minder dan bij PES2011. Daar was het soms net vrij schieten vanaf buiten de 16.

Een beetje boel geluk helpt wel, zoals bij Immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:27:
[...]
Dat je afstandschoten met Strootman maakt, vind ik best knap gezien zijn stats
http://pesdb.net/pes2012/...rt=Overall_rating&order=d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Ik merk wel nu ik tegen betere tegenstanders speel, veel vaker de verbinding eruit gegooid wordt! Echt triest, want het gaat ook ten koste van mijn statistieken. Postius schreef het al eens: Het gebeurd vooral bij D1 spelers...

Tot nu toe was het maar af en toe dat dit gebeurde en vanavond op 1 avond al 3x! :( :( :(

[ Voor 17% gewijzigd door Moody2204 op 21-11-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:00:
[...]

Dat je afstandschoten met Strootman maakt, vind ik best knap gezien zijn stats
http://pesdb.net/pes2012/...rt=Overall_rating&order=d
Stats zeggen ook niet alles vriend. Weet nog van pes 5 nam ik romenie vaak daar zat ook een speler in die loeihard kon schieten ook al zeiden zijn Stats van niet. Maar aangezien bijna niemand meer probeert van afstand en het liever bij Stats kijken en slalommen houden kom je er ook niet achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Na een paar potjes op professional ben ik er weer even klaar mee.

Spelers die tegen elkaar aanlopen en omvallen, eigen doelpunt door een verdediger die -niet door mij bestuurd op dat moment- volgas richting doel loopt om een schot dat voorlangs ging er even in te springen, passes die vaker dan op regular naar een totaal andere speler gaan dan waar ik naartoe richt, spelers van de tegenstander die even dwars over het veld en langs 5 van mijn spelers slalommen, etc.

Je kan me echt alles, maar dan ook alles vertellen, maar dit klopt gewoon niet. Leuk dat ze het spel moeilijk willen maken, maar doe dat dan zonder dat ik het idee heb dat de AI vals loopt te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Framoes schreef op zondag 20 november 2011 @ 20:55:
[...]

Inzaghi is weer opnieuw in het spel gekomen als 16-jarige en was dus redelijk goedkoop (clubloos, maar wel 400.000 salaris). Ik ben gelijk gepromoveerd het eerste seizoen en kon toen door meer sponsoren wat leuke spelers kopen en had uit de jeugd ook een paar pareltjes gehaald, waardoor ik 6e werd. Uiteindelijk een aantal 16-jarige toppers (allemaal 80+) gekocht voor een appel en een ei en nu sta ik 3e, maar kan nog kampioen worden.

Ik heb een tijdje op professional gespeeld, maar werd helemaal simpel van de manier waarop ik constant werd genaaid als ik voor stond. Tegenstanders die ineens vanaf de eigen helft 5 man dolden en vervolgens scoorden, vrije trappen die allemaal raak waren, mijn verdedigers die tegen elkaar op liepen terwijl de keeper weer eens de bal los liet, het was echt te belachelijk voor woorden en compleet doorzichtig. Nu wissel ik af tussen professional en regular.

Professional frustreert me af en toe doordat ik met een goed team en goed spel verlies van degradatiekandidaten door goals die ze cadeau krijgen door bovengenoemde situaties, maar regular is eigenlijk te makkelijk wat ook niet echt voldoening geeft. Als ik te vaak het idee krijg dat ik word genaaid door de AI, speel ik een paar potjes regular.

Je moet trouwens zoeken op spelers die 15-19 zijn en vanaf 75 overall rating. Dan kom je clubloze spelers tegen die 79-85 zijn en relatief goedkoop (je moet wel wat te besteden hebben). Ook is Duffy (hoewel hij een beetje klein is) een geniale DMF/CMF.

[...]

Hij is gelijk 79 overall en heeft Fox in the box en goal poacher cards, een responsiveness van 91 en een shot en header accuracy van 92. Ik heb echt de meest belachelijke goals met hem gemaakt. Soms lijkt hij de bal niet eens aan te hoeven nemen en knal hem dan gewoon strak in de korte hoek.
Gewoon per maand iets trainen. Als je minder tegengoals wilt krijgen moet je gewoon trainen op techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBQ
  • Niet online
Gister voor het eerst een vrij dikke winning streak gehad in de offline. De eerste wedstrijd was tegen de #17 van de competitie die speelde ik gelijk (wel beide palen meerdere keren geraakt, als dat nou eens mee zou tellen..) om vervolgens na 3/4 gewonnen potjes tegen de #1 van de competitie 2-0 te winnen.

De goals kwamen ook van veel verschillende spelers waar ik op zich wel blij mee ben.

O, en mijn CA van 199 cm (Ribeiro) doet het vooral bij corners echt geweldig _/-\o_

*heeft in de aanval alleen maar spelers uit het jeugdteam*

[ Voor 6% gewijzigd door JohnBQ op 22-11-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Framoes schreef op maandag 21 november 2011 @ 23:14:
Na een paar potjes op professional ben ik er weer even klaar mee.

Spelers die tegen elkaar aanlopen en omvallen, eigen doelpunt door een verdediger die -niet door mij bestuurd op dat moment- volgas richting doel loopt om een schot dat voorlangs ging er even in te springen, passes die vaker dan op regular naar een totaal andere speler gaan dan waar ik naartoe richt, spelers van de tegenstander die even dwars over het veld en langs 5 van mijn spelers slalommen, etc.

Je kan me echt alles, maar dan ook alles vertellen, maar dit klopt gewoon niet. Leuk dat ze het spel moeilijk willen maken, maar doe dat dan zonder dat ik het idee heb dat de AI vals loopt te spelen.
Professional of hoger moet je niet willen spelen. Het is gewoon vernageld door Konami, de AI cheat is buiten proporties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik verlies tegenwoordig nog amper op professional. Eerste seizoen heb ik met AC Milan de D1, de beker, de CL en de supercup (begin 2e seizoen) gewonnen. Het grappigste was nog wel de halve finale CL tegen Inter. Aggregate score van 9-1. 5-0 thuis, 4-1 uit :D.

Maar dat is dan wel met het originele team en een paar aankopen, niet met die standaard prutsers. Ik zat erover te denken om opnieuw te beginnen met het standaard team. Al doe ik dan niet meer de Italiaanse league, het feit dat je voor de beker uit&thuis speelt is wel een aanslag op je schedule.

Spelers als Pato en Ibrahimovic maken overigens wel de wedstrijd. Ibrahimovic is daar altijd als je 'm nodig hebt voor een kopbal. En Pato is natuurlijk snel en balvast en kan in een mum van tijd echt een joekel van een schot produceren uit een rare hoek. Als zij beide moe zijn (wat voor Pato zelden opgaat, maar vooral Ibrahimovic is een watje wat dat betreft, hij houdt het maar een halve wedstrijd vol en daarna heb je er nog weinig aan) dan heb ik het toch een stuk moeilijker om daadwerkelijk te scoren.

[ Voor 74% gewijzigd door .oisyn op 22-11-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik speel momenteel ook gewoon op Regular, en ik heb daar ten eerste al genoeg moeite mee en ten tweede weet je dat je door de AI op een hoger niveau altijd wordt genaaid. Heb diverse malen geprobeerd om een EK / WK / Copa America op Professional te winnen maar ik heb het opgegeven. Heb nog geen prijs in mijn prijzenkast staan!

Sta nu met Portugal in de halve finale van het WK, was zelfs op Regular al lastig zat om de groepsfase door te komen.

Ach, ik ben ook al een PES veteraan van 31 die waarschijnlijk aan het aftakelen is. Speelde vroeger altijd in voorgaande PES delen op de hoogste moeilijkheidsgraad ( 6 sterren ) en won daar vaak met gemak.
Zit in de herfst van mijn PES carriere ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBQ
  • Niet online
Toch blij om te lezen dat ik dus niet de enige ben die het niveau heeft teruggeschroefd naar Regular :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel gewoon professional en het loopt nu eindelijk. Zit al wel in mijn 3de seizoen. Zoals ik al zei. Gewoon bij veel tegengoals proberen zoveel mogelijk techniek te trainen, dan gaat het spel vanzelf meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
Ik speel ook op Regular, moeilijk genoeg.
Heb zelfs 3 wedstrijden op Amateur getest, toen was het wel een stuk makkelijker om te scoren, maar nog steeds kreeg ik heel makkelijk goals tegen. (Vooral via hoekschoppen en vrije trappen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Was er vergeten bij te vermelden: het scheelt enorm als je topspelers hebt op Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Zucht, voor de 2e keer naar onder de 70% completion rate gecheat door randdebielen. En het ergste is nog wel dat de eerste match die ik speelde tegen een ander die onder de 70% zat weer een D1 figuur was... Vooraf wist ik al dat dit niet goed ging komen en ik eigenlijk had moeten gaan verliezen, maar toch ga je het proberen he.. En dan speel je 1-1 en snap je waarom hij terugvalt op cheaten want behalve dribbelen met speedmerchants op speed team type kan hij niks, en dan komt de 89e minuut en matttt zit op 60% completion rate.. Om moedeloos van te worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Ik voel met je mee matttt. Ik ben er gisteren en vandaag zo vaak uitgeklapt dat ik nu ook op 60% sta. Ik begin er zelfs aan te twijfelen of het aan mijn eigen verbinding ligt. Aan de andere kant: Het is echt sinds gisteren dat ik er zo vaak uitklap, daarvoor gebeurde het vrijwel nooit! Kan je op 1 of andere manier testen of je eigen verbinding wel stabiel is? Of zijn het echt gewoon cheaters?

[ Voor 4% gewijzigd door Moody2204 op 22-11-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik snap het niet helemaal (speel zelf (nog) niet online). Is het in principe niet zo dat alleen degene die disconnect daar hinder van ondervindt? Of heeft de tegenpartij daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
.oisyn schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:05:
Ik snap het niet helemaal (speel zelf (nog) niet online). Is het in principe niet zo dat alleen degene die disconnect daar hinder van ondervindt? Of heeft de tegenpartij daar ook last van?
Beide partijen hebben er hinder van.. Echter zijn er 2 manieren waarvan er 1 punten oplevert voor degene die de disconnect uitvoert als hij het goed doet, anders gaan die punten naar de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Ben wel eindelijk na een flink aantal goede wedstrijden eindelijk gepromoveerd van D5 naar D4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMoody schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:58:
Ben wel eindelijk na een flink aantal goede wedstrijden eindelijk gepromoveerd van D5 naar D4...
Ik ook maar ik baal er wel van. Heb tot nu toe nog alles verloren en het lijkt wel of ik er geen moer meer van kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBQ
  • Niet online
Ik sta nu zowaar al een tijdje (krap) 1e in de offline competitie, erg veel te danken aan mijn boom van een CA die de corners er voor me in kopt _/-\o_

Wat wel weer opvallend is, is dat ik juist na het halen van nieuwe spelers in de eerste transferperiode weer ben teruggevallen op gelijkspel en verlies. Ik moet denk ik toch weer even wennen aan de nieuwe gasten :o

En heb nog steeds alleen maar aanvallers uit het jeugdteam, ben erg benieuwd hoe die er over een paar seizoenen voor staan! (eerste keer dat ik PES zelf heb gekocht en dus die competitie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 09:19:
[...]
Ik ook maar ik baal er wel van. Heb tot nu toe nog alles verloren en het lijkt wel of ik er geen moer meer van kan.
Dat is PES online: de ene dag speel je de pannen van het dak en de volgende dag zit alles tegen.

Ik moet trouwens zeggen dat ik niet veel gedisconnect word. Ik vermoed omdat dat is omdat ik in D1 zit met 578 punten. Want als een D1-er tegen iemand uit een lage divisie verliest, dan krijgt hij flink wat puntenaftrek en weinig geld. Verliest hij tegen een D1-er, dan valt de schade vaak wel mee en krijgt hij vaak ook nog een redelijk bedrag aan inkomsten.
Het is natuurlijk niet goed te praten maar enfin....

De gevolgen van <70% disconnect zijn trouwens niet noemenswaardig. Je mag niet meedoen aan toernooien of zo? Ik heb er nog geen 1 gespeeld, zo veel toernooien hebben ze niet meer in MLO.

Heb trouwens nu Higuain gekocht....dat is de topspits waar ik altijd naar op zoek was!
Geld voor een Eto/Ronaldo etc....heb ik ábsoluut niet, vind het ook verbazingwekkend dat er een hele groep mensen in D1 zijn die blijkbaar dat geld wel hebben. Ik weet dat ze elders op de wereld eerder begonnen aan MLO maar dan nog....

[ Voor 61% gewijzigd door Harribo op 23-11-2011 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Harribo schreef op woensdag 23 november 2011 @ 09:36:
Heb trouwens nu Higuain gekocht....dat is de topspits waar ik altijd naar op zoek was!
Geld voor een Eto/Ronaldo etc....heb ik ábsoluut niet, vind het ook verbazingwekkend dat er een hele groep mensen in D1 zijn die blijkbaar dat geld wel hebben. Ik weet dat ze elders op de wereld eerder begonnen aan MLO maar dan nog....
Het geld zit hem nu vooral in het tijdig verkopen van spelers (al begint dat af te nemen omdat men door begint te krijgen dat spelers met een rood pijltje niet al te lang interessant meer zijn) en tournooien. Wat ook wel wil helpen is investeren in meer spelers dan de basis 11. Ik heb m'n dure spelers verkocht (zelfs Benzema, met veel pijn en moeite want hij stond iets van 75 uit 80) en ben m'n team gaan uitbreiden in de breedte. Alles (behalve dan m'n 2e keeper (Pasveer)) is een waardige vervanger van m'n basisspeler. Zo speel je ook langer met wat je hebt en hoef je minder vaak geld uit te geven aan contractvernieuwingen. Is het contract van speler a verlopen? Dan speel je een tijdje met b en verkoop je a of koop je speler c er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Wat matttt aan het doen is, daar ben ik nu ook mee begonnen. Mijn basis elftal is sterk genoeg, ik ben nu ook voorzichtig begonnen met het versterken van mijn bankzitters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Harribo schreef op woensdag 23 november 2011 @ 09:36:
[...]

..

De gevolgen van <70% disconnect zijn trouwens niet noemenswaardig. Je mag niet meedoen aan toernooien of zo? Ik heb er nog geen 1 gespeeld, zo veel toernooien hebben ze niet meer in MLO.
Nee maar er zijn idd maar 5 tot 6 toernooien per dag, in een week is dat snel 35+ plus. Maar echt veel is dat niet nee.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Harribo, schreef jij hier niet ooit dat de verbinding er vaak uitklapt tegen Turken? Ik word er gek van momenteel! Vanavond tot 3x toe tegen een Turk dat de verbinding eruit klapt. Dat kan toch geen toeval meer zijn?

Edit: En jawel, ook de 4e keer tegen een Turk klapt-ie eruit :( Percentage weer op 60% |:(

Kan je die lui niet blokkeren of zo?

[ Voor 24% gewijzigd door Moody2204 op 23-11-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
MadMoody schreef op woensdag 23 november 2011 @ 21:33:
Harribo, schreef jij hier niet ooit dat de verbinding er vaak uitklapt tegen Turken? Ik word er gek van momenteel! Vanavond tot 3x toe tegen een Turk dat de verbinding eruit klapt. Dat kan toch geen toeval meer zijn?

Edit: En jawel, ook de 4e keer tegen een Turk klapt-ie eruit :( Percentage weer op 60% |:(

Kan je die lui niet blokkeren of zo?
Nee, enige wat je kan doen is in de instellingen aangeven dat je alleen tegen mensen met de Nederlandse PES wil spelen, of alleen de Duitse of Franse. Maar dan beperk je jezelf wel heel erg.

Net in MLO nog een meesterlijke vrije trap erin geramd met Del Piero, was er zo trots op dat ik hem heb opgeslagen en heb opgenomen :)

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste