Even door die 4 loepzuivere kansen op de paal, lat, verdediger en naast (spits 81 overall, oranje pijltje) heen bijten
Vooral het net wegdraaien bij een sliding is tegennatuurlijk. Die spelers gooien gewoon hun enkels er in. Een echte voetballer houdt z'n benen liever heel.
Wederom: chaos in het strafschopgebied, keeper blijft maar struikelen en spelers vallen over elkaar. Weet gelukkig een doelpunt te voorkomen doordat tot 3 keer toe een speler van mij voor de bal weet te springen. Wordt tot corner verwerkt, kopbal, doelpunt tegen. Ik speel tegen een team dat echt beduidend slechter is, maar ik mag. niet. winnen. Mijn kansen gaan op de paal of lat.
Gelukkig heb ik 'm niet op autosave staan en kan ik me uitleven door af en toe na een bullshitgoal even 4 rode kaarten te pakken door alles en iedereen aan de bal onderuit te schoppen.
Speel ik daarna gewoon nog een keer.
Wederom: chaos in het strafschopgebied, keeper blijft maar struikelen en spelers vallen over elkaar. Weet gelukkig een doelpunt te voorkomen doordat tot 3 keer toe een speler van mij voor de bal weet te springen. Wordt tot corner verwerkt, kopbal, doelpunt tegen. Ik speel tegen een team dat echt beduidend slechter is, maar ik mag. niet. winnen. Mijn kansen gaan op de paal of lat.
Gelukkig heb ik 'm niet op autosave staan en kan ik me uitleven door af en toe na een bullshitgoal even 4 rode kaarten te pakken door alles en iedereen aan de bal onderuit te schoppen.
Speel ik daarna gewoon nog een keer.
[ Voor 72% gewijzigd door Framoes op 04-11-2011 13:48 ]
Ik speel ook offline en dit komt me erg bekend voor ja. Aan die passes kan ik me kapot ergerenFramoes schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:45:
Ik speel veel offline en een paar dingen vallen me op, mede door veel replay te gebruiken na rare situaties.Ik heb een beetje het idee dat dit geen bugs zijn, maar bedoeld om het spel moeilijker te maken. Helaas zorgt het er bij mij vooral voor frustratie.
- Op het moment dat ik een sliding inzet, draait de tegenstander vaak precies op hetzelfde moment of echt een miliseconde later, waardoor ik een overtreding bega en vaak nog geel krijg ook.
- Zelfs de meest achterlijke spelers weten te kappen en draaien alsof ze Messi zijn, waardoor verdedigen tegen de AI soms echt idioot moeilijk is
- Soms is het onmogelijk om een tegengoal te voorkomen. Jouw spelers lopen over ballen heen, lopen weg van afvallende ballen, struikelen letterlijk, de bal komt hoe dan ook bij een tegenstander terecht en ze gaan scoren (vaak als je voor staat)
- Passes gaan echt heel vaak naar de verkeerde speler. Soms richt ik recht naar boven -naar een speler die perfect inloopt en voor de keeper kan komen- en dan passt de speler naar een vleugelspeler aan de andere kant die ook nog eens in de dekking loopt
- Counters van de tegenstander zijn -zelfs met slechte teams- levensgevaarlijk en te vaak een doelpunt
- Vrije trappen gaan er bij de AI te vaak in, met name als je voor staat
p.s. Ik heb echt heel vaak replays bekeken om er zeker van te zijn dat ik niet gewoon paranoïde ben
Die vrije trappen zijn ook leuk. Ik heb nog behoorlijk wat moeite met pes (wat ik juist wel tof vind), waardoor winst nog bijzonder zeldzaam is, en dan stond ik eens 1-0 voor in een wedstrijd waar geen/nauwelijks vrije trappen in gegeven zijn, krijg ik in de 91e minuut een vrije trap tegen die er knetterhard in vliegt. Dan baal je toch wel even flink
Zo blijft er genoeg over dat je zelf nog onder de knie moet krijgen denk ik dan maar
Ik heb weinig problemen met speed merchants...mits mits mits....de verbinding goed is.
Want als dat niet het geval is, werkt de button "druk zetten met de cpu" niet zo goed op de een of andere manier en daar moet ik het wel van hebben.
Ik gebruik zelden speed merchants, heb mertens lopen maar ik zorg altijd dat mijn rechtshalf 1-tegen-1 staat, elastico doen, voorzetten -> Mario Gomez, Dempsey(AM),Lafferty (allemaal koppers), mogen dan het werk doen
En heb Briand er nog achter want die is echt snel in de reactie...afvallende ballen, pats! hij zit erbij...
Ik probeer veel te varieren qua spel, maar wat ik zeg: dan moet de verbinding goed zijn, want ik geef hele korte Barca passen...tikkie tikkie
edit1: Moet hier maar even op gaan oefenen Free Kick Tutorial
edit2: zit nu op 582 punten, maar had daarbij ook het nodige geluk....
Want als dat niet het geval is, werkt de button "druk zetten met de cpu" niet zo goed op de een of andere manier en daar moet ik het wel van hebben.
Ik gebruik zelden speed merchants, heb mertens lopen maar ik zorg altijd dat mijn rechtshalf 1-tegen-1 staat, elastico doen, voorzetten -> Mario Gomez, Dempsey(AM),Lafferty (allemaal koppers), mogen dan het werk doen
En heb Briand er nog achter want die is echt snel in de reactie...afvallende ballen, pats! hij zit erbij...
Ik probeer veel te varieren qua spel, maar wat ik zeg: dan moet de verbinding goed zijn, want ik geef hele korte Barca passen...tikkie tikkie
edit1: Moet hier maar even op gaan oefenen Free Kick Tutorial
edit2: zit nu op 582 punten, maar had daarbij ook het nodige geluk....
[ Voor 32% gewijzigd door Harribo op 05-11-2011 10:02 ]
De leercurve is vrij stijl, maar dat maakt het leuk. Ook als ik verlies omdat ik slechter ben (tegen clubs die beter zijn) maakt het me niet uit. Maar het is wel storend dat ik soms echt het idee krijg dat ik niet mag winnen.JohnBQ schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:02:
[...]
Ik speel ook offline en dit komt me erg bekend voor ja. Aan die passes kan ik me kapot ergerenVanavond maar eens die pass assist aanpassen en zien hoe het dan gaat.
Die vrije trappen zijn ook leuk. Ik heb nog behoorlijk wat moeite met pes (wat ik juist wel tof vind), waardoor winst nog bijzonder zeldzaam is, en dan stond ik eens 1-0 voor in een wedstrijd waar geen/nauwelijks vrije trappen in gegeven zijn, krijg ik in de 91e minuut een vrije trap tegen die er knetterhard in vliegt. Dan baal je toch wel even flink![]()
Zo blijft er genoeg over dat je zelf nog onder de knie moet krijgen denk ik dan maar
Jongens, ik zit nu op het werk en het begint me toch een potje te jeuken.. Heb echt zin om even te spelen, maar na werk moet ik helaas naar de UB om te studeren.
Wat ik zo her en der lees over lange afstandsschoten: dat zijn ook mijn favorieten. Helemaal uit een standaardsituatie, zoals een afvallende bal bij een corner. Of PRECIES zoals Landzaat z'n tweede maakte tegen Odense deze week! Ik zat in het stadion en moest direct denken aan Matt Le Tissier. Ik kan hier niet op Youtube, maar zoek hem eens op. Speelde in de Engelse competitie en heeft goals gemaakt waar ik van klein jongetje altijd al droomde.
Wat ik zo her en der lees over lange afstandsschoten: dat zijn ook mijn favorieten. Helemaal uit een standaardsituatie, zoals een afvallende bal bij een corner. Of PRECIES zoals Landzaat z'n tweede maakte tegen Odense deze week! Ik zat in het stadion en moest direct denken aan Matt Le Tissier. Ik kan hier niet op Youtube, maar zoek hem eens op. Speelde in de Engelse competitie en heeft goals gemaakt waar ik van klein jongetje altijd al droomde.
Maar le tissier is gewoon een ontzettende held en trouwens in engeland ook een cult figuur!Booth schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:13:
Jongens, ik zit nu op het werk en het begint me toch een potje te jeuken.. Heb echt zin om even te spelen, maar na werk moet ik helaas naar de UB om te studeren.
Tja afstands schoten gaan er gewoon nooit in, dus ik probeer het bijna nooit meer. Ik heb denk ik 3 of 4 x echte schoten van buiten de 16 gescoord die niet werden aangeraakt.Maar voor de rest is het een goeie manier om de bal kwijt te raken.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Des te meer voldoening geeft het om er dan echt eentje in te poeierenPostius schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:57:
[...]
Maar le tissier is gewoon een ontzettende held en trouwens in engeland ook een cult figuur!
Tja afstands schoten gaan er gewoon nooit in, dus ik probeer het bijna nooit meer. Ik heb denk ik 3 of 4 x echte schoten van buiten de 16 gescoord die niet werden aangeraakt.Maar voor de rest is het een goeie manier om de bal kwijt te raken.
Als ik MLO speel tegen iemand die een afvallende bal op doel schiet, of gewoon probeert te schieten op 30 meter, dan geniet ik gewoon. Dat respecteer ik, dan weet ik dat ik tegen iemand speel die net zo is als ik. Ik speel ook altijd 4-3-3, met een driehoek op het middenveld met de punt naar voren. Spelers als Gerrard, Scholes, Seedorf, Sneijder zijn dan ook perfect voor mij op die positie.
Ik heb Fer in mijn MLO team staan en met hem scoorde ik pas vanaf buiten de 16 met een diagonaal schot!
Verwijderd
Heb ook mn eerste stappen in mlo gezet en het speelt lekkerder dan vorig jaar. Je hebt ook snel best geld voor wat leukere spelers. Ik ben mn team van achteren aan het opbouwen, met als eerste die waardeloze keeper te vervangen en dat is al een wereld van verschil. Daarnaast Douglas in de verdediging (wat een beest!) met aldewereld naast m . Gattusso staat er net voor, maar alleen omdat ie zo goedkoop is en ik iemand anders dan van de berg nodig had haha. Ik speel 4-2-
Dat gedoe met de paarse pijltjes bij aankoop heb ik ook nog niet door. Ik zie echt geen grafieken voor de vorm, ook zie ik niet of en hoeveel fairplay punten ik heb. Ik speel op xbox btw.
Dat gedoe met de paarse pijltjes bij aankoop heb ik ook nog niet door. Ik zie echt geen grafieken voor de vorm, ook zie ik niet of en hoeveel fairplay punten ik heb. Ik speel op xbox btw.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2011 16:40 ]
Verwijderd
Tuurlijk wel, het is wel echt een kwestie van timen. De bal moet lekker rollen precies voor de goede voet van de schutter vallen en je balk moet met beleid ingedrukt worden. Ik ben van de afstandschoten hoor haha, de bal om de keeper heen dribbelen vind ik geen reet aan...Tja afstands schoten gaan er gewoon nooit in, dus ik probeer het bijna nooit meer. Ik heb denk ik 3 of 4 x echte schoten van buiten de 16 gescoord die niet werden aangeraakt.Maar voor de rest is het een goeie manier om de bal kwijt te raken.
Als je op een speler staat, druk dan op Y, krijg je de vorm + geld grafieken te zien.Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 15:44:
PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether
Weet iemand hoe ik mij kan afmelden bij een community groep? Hoe nodig ik trouwens mensen uit? Krijg soms na afloop van een wedstrijd een uitnodig, hoe verstuur ik die?
Verwijderd
Thxmattttt schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 16:55:
[...]
Als je op een speler staat, druk dan op Y, krijg je de vorm + geld grafieken te zien.
Ik ook maar je mist duidelijk het punt over efficiëntie, in 98 van de 100 gevallen is ball bezit houden en een aanval opbouwen gewoon beter. Afstandsschoten zijn te ineffectief. Er zijn slechts erg beperkte omstandigheden waarin er een kans is dat die erin gaat en die doen zich maar sporadisch voor. Ik zou het liefst all mn goals van 30 meter erin poeieren maarja dat wordt ook watVerwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 15:58:
[...]
Tuurlijk wel, het is wel echt een kwestie van timen. De bal moet lekker rollen precies voor de goede voet van de schutter vallen en je balk moet met beleid ingedrukt worden. Ik ben van de afstandschoten hoor haha, de bal om de keeper heen dribbelen vind ik geen reet aan...
Overigens houdt ik het ook weer gezien voorlopig denk ik met MLO, het wordt compleet verziekt door cheaters. Niet meer normaal, dacht in het begin dat het nog mee viel. Maar iedereen met een 600+ rating waar ik van win gooit de disconnect cheat erin. Dan is de lol er erg snel vanaf. Dus geniet ervan zolang je kan in de lage divisies, in de D1 wordt het compleet onspeelbaar. Stond in de halve finale van de Open master league cup. Ja hoor bij het begin scherm. Hoppa Mendelmarino gooit zijn ports open of whatever. En ik verlies de finale met 3-0! Yay echt fijn nadat je het gevoel had dat je iets speciaals kon bereiken, want de competitie in die cups is slopend. Maar nu zit het ook vol met cheaters! Snelle wedstrijden kan ik al niet meer spelen omdat ik dus serieus in 25-40% van de tijd disconnecters tegen kom. Allemaal D1! Wat een lol zeg. En ik weiger te cheaten dus dan moet ik maar een andere game gaan vinden denk ik. Ach het was toch leuk voor 3 weken!
[ Voor 38% gewijzigd door Postius op 05-11-2011 23:39 ]
Tja, dat was vorige editie ook het geval, zowat iedereen die niet cheat wil in D2/D3/D4/D5 spelen, want daar komt het niet zo vaak voor. De meeste figuren met die rating hebben het niet gehaald vanwege goed spel maar van disconnects. Leukste (en meest frustrerende op z'n tijd) zijn de andere divisies. Ik zou zeggen, haal wat slechte spelers en ga maandag een paar potjes verliezen zodat je dinsdag degradeert en weer in de leukere divisies terecht komt waar cheaten niet de overhand krijgt. Niet de meest ideale oplossing maar je houdt jezelf in ieder geval buiten schot op die manier.
Denk eerlijk gezegd dat Konami dat ook niet kan fixen met het huidige meganisme, en dat het een complete overhaul zou moeten krijgen willen ze het enigzins kunnen aanpakken.
Denk eerlijk gezegd dat Konami dat ook niet kan fixen met het huidige meganisme, en dat het een complete overhaul zou moeten krijgen willen ze het enigzins kunnen aanpakken.
[ Voor 6% gewijzigd door bakakaizoku op 05-11-2011 23:54 ]
Nou, ik had een speler die er bijna elke wedstrijd van afstand 1 bal in de goal poeierde. Iets met Giaco nog wat. Long Ranger kaart uiteraard. Die afstandschoten kán wel een wapen zijn. Alleen jij speelt in D1, dan krijg je minder ruimte om lekker uit te halen denk ik.Postius schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 21:35:
[...]
Er zijn slechts erg beperkte omstandigheden waarin er een kans is dat die erin gaat en die doen zich maar sporadisch voor. Ik zou het liefst all mn goals van 30 meter erin poeieren maarja dat wordt ook wat
Irritant inderdaad. Disconnect cheat? Is er weer wat nieuws? Ik ken alleen de disconnect cheat vooraf aan een wedstrijd (wat ook enorm lame is) maar midden in de wedstrijd krijgt iemand toch gewoon een lager percentage afgemaakte wedstrijden zeg maar?Maar iedereen met een 600+ rating waar ik van win gooit de disconnect cheat erin.
Het probleem is in PES 2012 dat de sancties op het aantal gedisconnecte wedstrijden niet erg streng zijn.
Vind het systeem van 70% op zich wel aardig maar ze zouden strenger moeten zijn met de consequenties naar mijn mening: gewoon geen geld meer verdienen, elke wedstrijd die je wint, geen punten em sowieso na elke wedstrijd standaard wat punten aftrek totdat je weer aan de goede kant zit (>70%). Zoiets...
Ik vind het inderdaad ook zwaar matig dat sommigen met 600+ zoveel cheaten. Daar zit dan toch ook totaal geen zelfvoldoening meer in? Wat heb je eraan?
Ik speel zelf ook liever in D2-D5 maar vrees dat ik weer ga promoveren naar D1....(+-590 punten)..
Maar zal het even aankijken volgende week en anders laat ik me ook gewoon verliezen zodat ik niet meer in D1 hoef te spelen. MLO moet wel wat leuk blijven
[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 06-11-2011 10:02 ]
Disconnect cheat die ze aan het start scherm doen kan je ook later erin gooien natuurlijk. Je speelt je wedstrijdjes, als je wint doe je niks, als je verliest (stond gister FOKKIN 6-1 voor tegen iemand met een rating va 625) dan gooi je lekker in de 88ste minuut alsnog je disconnect cheat erin.Harribo schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:02:
[...]
Nou, ik had een speler die er bijna elke wedstrijd van afstand 1 bal in de goal poeierde. Iets met Giaco nog wat. Long Ranger kaart uiteraard. Die afstandschoten kán wel een wapen zijn. Alleen jij speelt in D1, dan krijg je minder ruimte om lekker uit te halen denk ik.
[...]
Irritant inderdaad. Disconnect cheat? Is er weer wat nieuws? Ik ken alleen de disconnect cheat vooraf aan een wedstrijd (wat ook enorm lame is) maar midden in de wedstrijd krijgt iemand toch gewoon een lager percentage afgemaakte wedstrijden zeg maar?
Het probleem is in PES 2012 dat de sancties op het aantal gedisconnecte wedstrijden niet erg streng zijn.
Vind het systeem van 70% op zich wel aardig maar ze zouden strenger moeten zijn met de consequenties naar mijn mening: gewoon geen geld meer verdienen, elke wedstrijd die je wint, geen punten em sowieso na elke wedstrijd standaard wat punten aftrek totdat je weer aan de goede kant zit (>70%). Zoiets...
Ik vind het inderdaad ook zwaar matig dat sommigen met 600+ zoveel cheaten. Daar zit dan toch ook totaal geen zelfvoldoening meer in? Wat heb je eraan?
Ik speel zelf ook liever in D2-D5 maar vrees dat ik weer ga promoveren naar D1....(+-590 punten)..
Maar zal het even aankijken volgende week en anders laat ik me ook gewoon verliezen zodat ik niet meer in D1 hoef te spelen. MLO moet wel wat leuk blijven
En lager % afgemaakte wedstrijden is iets wat BEIDE partijen ALTIJD krijgen als 1 van beide partijen de wedstrijd niet afmaakt. Tja ik houdt ermee op, de enige leuke wedstrijden die ik heb zijn tegen ander mensen van 550+ (op zn minst). Niet opschepperig bedoeld, maar dat zijn voor mij de echte wedstrijden dat ik aan de bak moet en je merkt dat die ander het ook moet. De meeste D2 en d3 en lager versla ik toch vrij gemakkelijk. Zijn vaak wel spannend maar toch D3 of lager win ik eigenlijk gewoon 90% van de gevallen. Maar dit verziekt het gewoon compleet, ach ik heb er toch maar 18 euro voor betaald. Of 16, maar dat het zo verschrikkelijk zou zijn met cheaters is toch wel heel frappant. Ik heb al vrij veel meegemaakt maar dit is wel echt drastisch. Je kan er rustig vannuit gaan dat iedereen die een hogere score dan 600 heeft het een cheater is. Het is namelijk in de meerderheid van de gevallen waar.
Overigens klopt het idd dat je in de hogere regionen idd veel minder ruimte krijgt om van afstand uit te halen. Je moet sowiezo sneller zijn dus dan zijn afstandsschoten al helemaal zeldzaam. Overigens doe ik het wel maar het is niet echt effectief. Behalve als de keeper de be bal niet vangt of hij in de 16 wordt aangeraakt.
Maar goed iedereen die gratis geld wilt en een hoog win percentage: Download de laatste versie van Net Tools. Begin een westrijdje PES en als je verliest ff Alt -tabben naar net tools en de overflow optie aanzetten. Tada! Je creeert nu lag en krijgt een gratis win. Dus leef jullie uit mede tweakers, cheat je gratis naar de D1!
Als je het niet begrijpt (en over het algemeen zijn losers die dit soort programma;s gebruiken niet de inteligentste, er zijn youtube filmpjes!) En ja het is echt heel makkelijk, echt heel sneu.
Tja en opzettelijk verliezen.....Dat kan ik niet, dan ga ik wel een andere game spelen. Ik speel games voor mijn lol en ik ga niet express shit doen zodat ik een spel kan spelen. Die ratings boeien me ook geen fuck, dit is pas mijn eerste PES game ever die ik online doe. Ja da vindt ik het vet als ik meteen in de top 200 sta maar uiteindelijk wil ik gewoon lekker gamen. PES online kan datgewoon niet, blijkbaar als je goed bent of in ieder geval bij de beste 20% spelers hoort(d1). Dan houdt het voor mij gewoon op. Er zijn zat andere games, maar zo erg cheaten. En konami gaat hier helemaal niks aan doen want die kunnen er niks aan doen. En PES offline vindt ik echt niet te pruimen, altijd maar hetzelfde. Achja, op naar versie 2013.
[ Voor 19% gewijzigd door Postius op 06-11-2011 15:48 ]
Verwijderd
Klinkt lullig dat gecheat... Heb er op de xbox geen last van, maar ja, ik kom ook niet in D1 en hoor daar ook niet. D3 vind ik altijd de leukste divisie. Ik bouw een team op met leuke spelers, niet de beste. Zo heb ik siem en luuk de jong ( de laatste debuteerde met een hattrick
), goedkoop en leuk spelend. Ik hou van aankopen die ik op veel plaatsen neer kan zetten. Blind heb ik voor een koopje op de bank zitten, voor het geval er iemand rust moet krijgen. Hofs is ook zon nuttige speler. Culina vroeger ook, maar die zit er helaas niet in.
Tuurlijk worden de wat nu mn basisspelers zijn wel vervangen door wat betere, maar nog steeds spelers waarvan ik in het echt fan van ben. Zo zal bijvoorbeeld van der wiel mijn 'maximale' rechtsback worden...
Vertongen is ook een prikkie trouwens, met een oranje pijl
. Vermaak me prima. Sinds ik die passassist maar eens aan heb gezet win ik zowaar ook partijen haha..
Tuurlijk worden de wat nu mn basisspelers zijn wel vervangen door wat betere, maar nog steeds spelers waarvan ik in het echt fan van ben. Zo zal bijvoorbeeld van der wiel mijn 'maximale' rechtsback worden...
Vertongen is ook een prikkie trouwens, met een oranje pijl
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 16:45 ]
Heb zelf weer sinds m'n laatste screenshot een overhaul van m'n team gedaan, waarvan een paar dure aankopen vandaag omdat ik de D5 Coach mode competitie had gewonnen (lang leve de cheat disconnectors die lager stonden geranked dan ik tijdens de eerste fase).
Zo heb ik een paar dagen geleden Suarez als eerste verkocht, die kon me op een of andere manier niet overtuigen. Niet veel later is Villa ook omgeruild voor Benzema, omdat hij op een gegeven moment ook niet echt meer overtuigde (plus dat veel mensen 2/3 op 1 gaan spelen zodra je een speedmerchant voorin hebt staan waardoor het bijna niet meer te doen was met Villa). Vooralsnog helemaal geen spijt gehad van die ruil, vooral omdat Benzema heerlijk makkelijk scoort.
Ook het halve middenveld is vervangen, waarvan Nene m'n hopelijk belangrijkste aankoop is geweest, had namelijk iemand nodig die lekkere vrije trappen kon nemen, en aangezien Sneijder niet op een ideaal pijltje stond en naar beneden aan het kelderen was heb ik die maar even buiten spel gelaten, dus dan maar een iets minder skilled set piece speler gepakt. Als laatste heb ik nu ook eindelijk mijn defensieve lijn op de minimale rating van 80 gekregen.
Nu is de tijd aangebroken om rustig aan verder te bouwen, denk dat ik hier voorlopig wel verder mee kom.
Zo heb ik een paar dagen geleden Suarez als eerste verkocht, die kon me op een of andere manier niet overtuigen. Niet veel later is Villa ook omgeruild voor Benzema, omdat hij op een gegeven moment ook niet echt meer overtuigde (plus dat veel mensen 2/3 op 1 gaan spelen zodra je een speedmerchant voorin hebt staan waardoor het bijna niet meer te doen was met Villa). Vooralsnog helemaal geen spijt gehad van die ruil, vooral omdat Benzema heerlijk makkelijk scoort.
Ook het halve middenveld is vervangen, waarvan Nene m'n hopelijk belangrijkste aankoop is geweest, had namelijk iemand nodig die lekkere vrije trappen kon nemen, en aangezien Sneijder niet op een ideaal pijltje stond en naar beneden aan het kelderen was heb ik die maar even buiten spel gelaten, dus dan maar een iets minder skilled set piece speler gepakt. Als laatste heb ik nu ook eindelijk mijn defensieve lijn op de minimale rating van 80 gekregen.
Nu is de tijd aangebroken om rustig aan verder te bouwen, denk dat ik hier voorlopig wel verder mee kom.

Goed als afsluiter dan mijn team: Ongeveer in 1 week vakantie bij elkaar gespeeld( heerlijk lekker lamballen als je vakantie hebt hahah kan ook niet altijd)
Overigens niet bedoeld als opschepperij (wel een beetje, check dat middenveld swa!). Maar ik dacht dat mensen ondertussen wel is benieuwd zouden zijn. Overigens was dit het eerste groepje spelers waarvan ik er niet zoveel meer van verkoop. Ik heb echt al legioenen aan spelers er doorheen gejaagd.
Had bijna genoeg geld voor Ibra. Als vervanger voor drogba. Niet dat ik drogba verkoop. Maar wil voor iedere plek 2 goeie spelers. En fysieke spitsen zijn er niet veel. Overigens is arshavin een held als schaduwspits. Die wisselt met Eto. Kan uiteraard ook rechtermiddenvelder speler.
Overigens niet bedoeld als opschepperij (wel een beetje, check dat middenveld swa!). Maar ik dacht dat mensen ondertussen wel is benieuwd zouden zijn. Overigens was dit het eerste groepje spelers waarvan ik er niet zoveel meer van verkoop. Ik heb echt al legioenen aan spelers er doorheen gejaagd.
Had bijna genoeg geld voor Ibra. Als vervanger voor drogba. Niet dat ik drogba verkoop. Maar wil voor iedere plek 2 goeie spelers. En fysieke spitsen zijn er niet veel. Overigens is arshavin een held als schaduwspits. Die wisselt met Eto. Kan uiteraard ook rechtermiddenvelder speler.

[ Voor 21% gewijzigd door Postius op 06-11-2011 18:28 ]
Ben eigenlijk wel benieuwd naar je tactics, kun je die eens posten?Postius schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:27:
Goed als afsluiter dan mijn team
@ Postius: lol 2x Pepe. Puik team, daar is menig topclub jaloers op. Ik had vandaag ook een goeie dag in de MLO. ben ook wel tevreden met hoe mijn team nu staat en welke spelers ik nu heb. Ik ben toch van rond de 330 punten een dikke 100 punten gestegen. Zit nu ergens rond de 450 punten. Ik zal ook mijn team hier eens posten.
En dan was je een week terug nog aan het roepen dat je de enige bent die leek te genieten van het spel!
Enfin, met jouw team is het logisch dat je 90% van D3 en lager wint (vreemd dat je niet 99% wint). Ik denk dat je daarvoor beter met een midden 70 rating team speelt, het spel is te veel in onbalans om te verwachten dat je het erg moeilijk hebt met lager gerankte teams.
Nu, ik heb zelf wat betere, snelle verdedigers gehaald (rating van ong 75) en opeens begin ik zowaar te winnen! De kwaliteit van de verdedigers zorgt voor een enorm verschil.
InderdaadEkfad schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:03:
[...]
Enfin, met jouw team is het logisch dat je 90% van D3 en lager wint (vreemd dat je niet 99% wint).
Daar ben ik dus ook achter, met slechte verdedigers spelen in MLO kan echt niet hoor, dan ben je zo weg.De kwaliteit van de verdedigers zorgt voor een enorm verschil.
Dan is het bijna elke kans prijs.
Dat merk ik inderdaad ook. Al had ik net wel wat geks: Ik wordt net helemaal weggespeeld door een team met bijna alleen nog maar de standaardspelers erin. Overal zat hij tussen op 1 of andere manier en hij was ook veel sneller dan mijn team, terwijl ik inmiddels toch behoorlijke spelers heb. Dat vond ik wel erg vreemd eigenlijk...Harribo schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:32:
[...]
Inderdaad
[...]
Daar ben ik dus ook achter, met slechte verdedigers spelen in MLO kan echt niet hoor, dan ben je zo weg.
Dan is het bijna elke kans prijs.
Het is weer echt niet mijn weekend geweest dit. Constant word ik er uit gespeeld, mijn snelle spelers worden ingehaald door de standaard elf, alle ballen die ik pass gaan naar de tegenstander toe, mijn spelers blijven als een blok beton stil staan, gaan traag lopen als ik een mogelijkheid tot scoren heb en iets wat mij al langer ergert dan vandaag, steekpasses komen ALTIJD bij de tegenstander in de voeten, kortom dezelfde frustraties als vorig jaar.. Waarom doe ik dit nog..
Als je goed bent win je met een middelmatig team zo van mijn team. De reden dat ik nu zo'n team heb is omdat ik juist toen ik al die poeperts had ook nog steeds veel won tegen alle top teams. Al gebruik ik slechtere spelers ik zal in D1 praktisch blijven tenzij ik expres ga verliezen. Het spel is verder vrij goed in balans, je kan met slechte teams echt wel winnen van betere teams. Je moet er alleen wel goed voor zijn en het moet wat mee zitten. Maar vanaf het begin dat ik MLO speel is mijn winrate 50% geweest. Sterker nog na mijn eerste week D1 is ie met 0,5% gedaald. Omdat ik nu alleen nog maar teams met messi tegenkwam met mijn bijzonder middelmatige elftal. Het team wat je daar zit ben ik niet mee begonnen mocht je dat denken, ik heb ook stapje voor stapje alles beter gemaakt. Dus zelfs toen mijn beste 76 was zat ik te spelen tegen messi en zijn vriendjes, nu echter kan ik ze met gelijke middelen bevechten. Maar dat maakt dus niet meer uit als je at will kan disconnecten, wat de hele online functionaliteit omzeep helpt.Ekfad schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:03:
[...]
En dan was je een week terug nog aan het roepen dat je de enige bent die leek te genieten van het spel!
Enfin, met jouw team is het logisch dat je 90% van D3 en lager wint (vreemd dat je niet 99% wint). Ik denk dat je daarvoor beter met een midden 70 rating team speelt, het spel is te veel in onbalans om te verwachten dat je het erg moeilijk hebt met lager gerankte teams.
Nu, ik heb zelf wat betere, snelle verdedigers gehaald (rating van ong 75) en opeens begin ik zowaar te winnen! De kwaliteit van de verdedigers zorgt voor een enorm verschil.
Overigens kom ik ook D3 teams tegen met Cesc, Xavi etc. Maar de meerderheid van de spelers is zo slecht. Echt waar 80% van de spelers probeert alleen maar met een steekbal er meteen door heen te komen om te rennen. Pak 1 verdediger. Ga handmatig 2 meter dieper staan dan je eigen verdediging(dus naar je goal) en zie hoe je pakweg iedere aanval kan onderbreken.
Ik zou er nog steeds goed van kunnen genieten, als er geen disconnecters waren. Het is erg irritant een potje te spelen en maar hopen dat als je voorkomt er niet wordt geDCed. Het speelt gewoon niet meer lekker, tja ik ga me daarom niet druk maken. Zat andere games, vindt het wel jammer want totdat je een goed team hebt is MLO erg leuk. Als je winrate laag genoeg is zul je ook nooit verder komen, wat dat betreft is zo'n 350+ rating zo slecht nog niet, je kan in ieder geval langer MLO doen.
[ Voor 21% gewijzigd door Postius op 07-11-2011 00:30 ]
Het was mijn dag gisteren ook niet. Maar tegen iemand uit d1 met een rating van 660+ deed ik het heel goed.
Ik heb zelfs Briand vrij voor de keeper neergezet toen opeens de bal voor zijn voeten verdween en achter hem ging rollen???? WTF!!! Ik drukte alleen RB in om snelheid te maken! Weg kans! Is toch niet te geloven!
Vervolgens geeft hij een steekpass waar nota bene 3(!) verdedigers van mij óver de bal heen lopen! 3 verdedigers! Van 80 of hoger nog wel.... Messi krijgt de bal en loopt heel ver óm de keeper heen (die ik expres niet liet uitkomen) en toen was het toch nog een goal.....zucht...
Hoezo...PES is soms oneerlijk ....
Tjonge jonge...zooooo oneerlijk gewoon....het werd dus 1-2 voor hem terwijl het 2-1 voor mij had moeten staan in de 89e minuut....
Ik heb zelfs Briand vrij voor de keeper neergezet toen opeens de bal voor zijn voeten verdween en achter hem ging rollen???? WTF!!! Ik drukte alleen RB in om snelheid te maken! Weg kans! Is toch niet te geloven!
Vervolgens geeft hij een steekpass waar nota bene 3(!) verdedigers van mij óver de bal heen lopen! 3 verdedigers! Van 80 of hoger nog wel.... Messi krijgt de bal en loopt heel ver óm de keeper heen (die ik expres niet liet uitkomen) en toen was het toch nog een goal.....zucht...
Hoezo...PES is soms oneerlijk ....
[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 07-11-2011 11:00 ]
Ja, dat gevoel van oneerlijkheid herken ik ook wel. Soms gebeuren er net van die kleine dingetjes waardoor het gewoon net niet helemaal klopt. Ik heb al een paar keer gezien dat ik met een aanvaller meesprint en de verdediger net even in lijkt te houden, zodat je de aanvaller kwijt raakt. Net alsof hij een soort van stapje achteruit zet. Heel raar. Ik heb dat trouwens ook weleens andersom gezien: Ik geef een dieptepass op mijn spits, en die houdt dan ook even een stapje in zo lijkt het. Misschien komt het doordat ik dan net even op een 'verkeerd' knopje druk of zo, maar het is wel raar.
Nou zo raar is dat niet: er schijnt een bug te zitten in PES, ook aangegeven door Konami zelf. Als je soms op RB drukt, dan stopt hij soms ipv dat hij doorrent. Misschien dat ik hier met oud nieuws kom en die bug al opgelost is hoor, kan.MadMoody schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:31:
Ja, dat gevoel van oneerlijkheid herken ik ook wel. Soms gebeuren er net van die kleine dingetjes waardoor het gewoon net niet helemaal klopt. Ik heb al een paar keer gezien dat ik met een aanvaller meesprint en de verdediger net even in lijkt te houden, zodat je de aanvaller kwijt raakt. Net alsof hij een soort van stapje achteruit zet. Heel raar. Ik heb dat trouwens ook weleens andersom gezien: Ik geef een dieptepass op mijn spits, en die houdt dan ook even een stapje in zo lijkt het. Misschien komt het doordat ik dan net even op een 'verkeerd' knopje druk of zo, maar het is wel raar.
Ik herken het ook wel, maar ergens vind ik het ook wel vet. Ik speel dan wel offline. Laatst had ik ook in de eerste 10 minuten een 1-0 voorsprong gehaald die ik tot de 70e vol wist te houden, waarna 1 gewoon mooi doelpunt tegen kwam met 2 minder leuke (in de trant van afgeketst op mijn verdediger) erachter aan: 3-1. Af en toe flink frustrerend, maar door het te verwachten heb ik wel continue het idee dat ik meer moet scoren, en meer, en meer. Dat lukt me veel te weinig, maar die druk waardeer ik welMadMoody schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:31:
Ik heb verdedigers die gewoon letterlijk een flinke stap terugzetten als het al ruim te laat is voor de buitenspelval. Daardoor kan een aanvaller in z'n eentje op de keeper af en krijg ik weer een goal tegen doordat mijn spelers soms spontaan een mentale handicap krijgen.MadMoody schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:31:
Die ren-bug waar Harribo het over heeft is te omzeilen door bij de PS3 je tweede controller aan te zeggen en dan via het menu (PS knop lang indrukken) de eerste controller de tweede te maken.
Overigens kreeg ik net een update, dus als het goed is is die bug opgelost.
Ik stoor me vooral aan het feit dat ik tot drie keer toe de paal of lat raakt en de AI vervolgens bij de eerste aanval een bal via mijn verdediger er in laat rollen (van richting veranderde schoten zijn komen onrealistisch vaak voor).JohnBQ schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:33:
[...]
Ik herken het ook wel, maar ergens vind ik het ook wel vet. Ik speel dan wel offline. Laatst had ik ook in de eerste 10 minuten een 1-0 voorsprong gehaald die ik tot de 70e vol wist te houden, waarna 1 gewoon mooi doelpunt tegen kwam met 2 minder leuke (in de trant van afgeketst op mijn verdediger) erachter aan: 3-1. Af en toe flink frustrerend, maar door het te verwachten heb ik wel continue het idee dat ik meer moet scoren, en meer, en meer. Dat lukt me veel te weinig, maar die druk waardeer ik wel
[ Voor 25% gewijzigd door Framoes op 07-11-2011 13:53 ]
Update 1.02 is er
Stutter run bug, keepers, penalties en vrije trappen.
PSN: Sluuz
Cheaters?Sluuz schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:17:
Update 1.02 is erStutter run bug, keepers, penalties en vrije trappen.
@framoes: sowiezo never ever op buitenspel val spelen. Zo heerlijk als mensen dat aan hebben staan. Kwestie van eventjes wachten, steekbal en je bent er echt gewoon finaal doorheen. Het werkt heel af en toe ik heb er ook wat mee geëxperimenteerd maar het is gewoon echt geen doen imo.
[ Voor 42% gewijzigd door Postius op 07-11-2011 15:52 ]
Ik heb het ook niet aan staan, maar mijn verdediger stapt vooruit alsof het wel zo is. Dit gebeurt ook nog eens veel te laat, waardoor de tegenstander 1 op 1 met mijn keeper komt.Postius schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:22:
[...]
Cheaters?
@framoes: sowiezo never ever op buitenspel val spelen. Zo heerlijk als mensen dat aan hebben staan. Kwestie van eventjes wachten, steekbal en je bent er echt gewoon finaal doorheen. Het werkt heel af en toe ik heb er ook wat mee geëxperimenteerd maar het is gewoon echt geen doen imo.
Ik vraag me altijd af : wat hebben ze nu précies gewijzigd? Altijd vaag die omschrijvingen, volgens mij doen ze het erom. Mooi dat in elk geval die update er is.Time of Release: 7/11/2011
Patch 1.02 Details :
Improvements have been made to overall gaming experience including areas such as Free Kicks, Goalkeeper Movements, Sudden stops when Dash Dribbling and Penalty Kicks.
The Game Plan Screen has been altered to make Player Stats easier to see.
Issues where the game sometimes froze when playing online have been addressed.
Minor playability issues found in a variety of modes including “Become a Legend” have been tweaked accordingly.
Harribo schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:49:
[...]
Ik vraag me altijd af : wat hebben ze nu précies gewijzigd? Altijd vaag die omschrijvingen, volgens mij doen ze het erom. Mooi dat in elk geval die update er is.
Ik merk er nog weinig van. Mijn keeper kreeg te makkelijk een doelpunt om zijn oren en vrije trappen nemen lijkt ook niet heel erg veranderd (je krijgt ze nog wel belachelijk makkelijk tegen als offline speelt). Ook zie ik niet wat ze veranderd hebben aan het game plan scherm.Time of Release: 7/11/2011
Patch 1.02 Details :
Improvements have been made to overall gaming experience including areas such as Free Kicks, Goalkeeper Movements, Sudden stops when Dash Dribbling and Penalty Kicks.
The Game Plan Screen has been altered to make Player Stats easier to see.
Issues where the game sometimes froze when playing online have been addressed.
Minor playability issues found in a variety of modes including “Become a Legend” have been tweaked accordingly.
Druk lager zetten in je strategie of de *2de verdediger laten inkomen* knop eens loslatenFramoes schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:56:
[...]
Ik heb het ook niet aan staan, maar mijn verdediger stapt vooruit alsof het wel zo is. Dit gebeurt ook nog eens veel te laat, waardoor de tegenstander 1 op 1 met mijn keeper komt.
Blijkbaar nog niks voor de pc, ik krijg geen optie tot updaten bij het opstarten van het spel en via extra content is er ook niks beschikbaar...Harribo schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:49:
[...]
Ik vraag me altijd af : wat hebben ze nu précies gewijzigd? Altijd vaag die omschrijvingen, volgens mij doen ze het erom. Mooi dat in elk geval die update er is.
Je krijgt hem pas zodra je online gaat...
[ Voor 5% gewijzigd door bakakaizoku op 07-11-2011 17:42 ]
Ik had alleen de druk zetten knop ingedrukt, aangezien het de laatste verdediger tussen de aanvaller en het doel/de keeper was. Hij liep mee en stopte letterlijk ineens met lopen, waardoor de aanvaller door kon lopen en kon scoren.Postius schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:06:
[...]
Druk lager zetten in je strategie of de *2de verdediger laten inkomen* knop eens loslaten
Ik ben misschien niet extreem goed in PES, maar ik weet wel wat ik doe.
Zoals je het beschreef dacht ik dat je verdedigers uit zichzelf instapten waardoor er ruimte voor de aanval werd gecreëerd. Maar goed idd dat mee rennen is gaar, maar was niet echt duidelijk uit de beschrijving. Tja 1 op 1 verdedigen is vrij lastig, Hier biedt de rechter trigger voor mij uitkomst. Maar 1 tegen 1 staan is over het algemeen niet fijn om een legio redenen.Framoes schreef op maandag 07 november 2011 @ 19:26:
[...]
Ik had alleen de druk zetten knop ingedrukt, aangezien het de laatste verdediger tussen de aanvaller en het doel/de keeper was. Hij liep mee en stopte letterlijk ineens met lopen, waardoor de aanvaller door kon lopen en kon scoren.
Ik ben misschien niet extreem goed in PES, maar ik weet wel wat ik doe.
[ Voor 16% gewijzigd door Postius op 07-11-2011 19:31 ]
Verwijderd
Maar al die foutjes maken het toch realistisch? Haha. Kijk eens naar Vermeer gisteren. Pes2012 is gewoon de eredivisie, iedereen kan van iedereen winnen. Een goed(betaald) team is geen garantie voor succes.
Ik vond het leuk met de default 11 te spelen en weten van te voren dat ik zeker niet ga winnen tegen een D1er, maar toch tot de 70e minuut de nul hield, en zelfs een kans of twee zelf gekregen. En dan nog heb ik het idee gehad dat het een foutje van mij was, en niet de tekortkoming van een default speler
.
Pes is pes en ik ben blij dat ik mn controller nog niet heb hoeven vervangen haha
Ik vond het leuk met de default 11 te spelen en weten van te voren dat ik zeker niet ga winnen tegen een D1er, maar toch tot de 70e minuut de nul hield, en zelfs een kans of twee zelf gekregen. En dan nog heb ik het idee gehad dat het een foutje van mij was, en niet de tekortkoming van een default speler
Pes is pes en ik ben blij dat ik mn controller nog niet heb hoeven vervangen haha
Vertragen werkt best goed, maar dan moet je wel echt nog voor de aanvaller zijn. Als je deels naast hem loopt kan je hem alleen nog maar afstoppen door druk te zetten. Helaas besloot mijn verdediger de andere kant op te lopen.Postius schreef op maandag 07 november 2011 @ 19:30:
[...]
Zoals je het beschreef dacht ik dat je verdedigers uit zichzelf instapten waardoor er ruimte voor de aanval werd gecreëerd. Maar goed idd dat mee rennen is gaar, maar was niet echt duidelijk uit de beschrijving. Tja 1 op 1 verdedigen is vrij lastig, Hier biedt de rechter trigger voor mij uitkomst. Maar 1 tegen 1 staan is over het algemeen niet fijn om een legio redenen.
Misschien toch maar meer man marking en defensive line nog dieper. Ik blijf wel bezig met het finetunen van m'n elftal.
Het verschil tussen Utrecht en Ajax is een stuk kleiner dan tussen een elftal met 9 van de 11 spelers 77-85 en een team met alleen maar spelers in de 60. Hoewel het team met spelers van 60+ best kan winnen, is die kans erg klein. Als ze vervolgens winnen doordat mijn spelers rare dingen uithalen en de tegenstander keer op keer vrije trappen loepzuiver binnenschiet, raak ik geïrriteerd.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:16:
Maar al die foutjes maken het toch realistisch? Haha. Kijk eens naar Vermeer gisteren. Pes2012 is gewoon de eredivisie, iedereen kan van iedereen winnen. Een goed(betaald) team is geen garantie voor succes.
Ik vond het leuk met de default 11 te spelen en weten van te voren dat ik zeker niet ga winnen tegen een D1er, maar toch tot de 70e minuut de nul hield, en zelfs een kans of twee zelf gekregen. En dan nog heb ik het idee gehad dat het een foutje van mij was, en niet de tekortkoming van een default speler.
Soms mag je niet winnen en dat is gewoon storend.
Ik weet het nog niet hoor met die nieuwe update van Konami. Ik had het nu met de MLO tot 2x toe dat mijn keeper echt veel te snel naar de grond ging! Meer mensen die dit zo hebben ervaren?
Waarom begin je dan niet gewoon opnieuw, heb je toch minder last van quitters (ik heb enkel de bug bij het begin)?
Laten we hopen dat de bug er uit is, had ik ook veel last van en Konami haalde toch aan dat een nieuwe update de bug zou oplossen.Framoes schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:33:
[...]
Overigens kreeg ik net een update, dus als het goed is is die bug opgelost.
[...]
Ik stoor me vooral aan het feit dat ik tot drie keer toe de paal of lat raakt en de AI vervolgens bij de eerste aanval een bal via mijn verdediger er in laat rollen (van richting veranderde schoten zijn komen onrealistisch vaak voor).
En wat die doelpalen betreft, laatst had ik volgende fase: schot van buiten de 16 op doellat, rebound kopbal opnieuw op doellat, volgende rebound schot op linkerpaal, rebound op rechter paal en dan via linkerpaal terug veld in!!!

Ik had trouwens eergisteren een schot vanavond de rand van de middencirkel met Candreva op de goal, hij vloog naar de kruising.
Maar ja weer zo'n D1-er met een topkeeper Casillas die hem wel even eruit haalde. Zonde, had een goal moeten zijn, ongelofelijke knal!
Maar ja weer zo'n D1-er met een topkeeper Casillas die hem wel even eruit haalde. Zonde, had een goal moeten zijn, ongelofelijke knal!
Verwijderd
Wat hebben ze er een frustrerend spel van gemaakt. Heb mijn spel een niveau terug gezet naar prof. Het is slechts een fractie makkelijker. Zit ik net weer in zo'n wedstrijd die je gelijk moet spelen omdat anders de voorzitter je kan ontslaan, scoor ik terecht in de 82ste minuut de gelijkmaker. Nog 1 minuut te gaan. Keeper trapt de bal naar voren. Speler vam tegenpartij heeft hem natuurlijk weer. Die kopt de bal terug. Utaka krijgt een lange bal. Krijg mijn verdediger er niet meer achter. Scoren ze 2-1. Ik was woest. De computer flikt het iedere keer. Ik ga toch niet om de 3 wedstrijden een wedstrijd 5x of meer spelen omdat ik niet in 1x gelijk kan spelen en dus ontslagen word. Ligt het er soms aan dat ik elke week mijn training doorschuif?
Het is ook een geniale manoeuvre als je gelijk moet spelen om dan in de 82ste minuut die bal blind naar voor te rossen om te hopen dat ie maar goed valt.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 23:49:
Wat hebben ze er een frustrerend spel van gemaakt. Heb mijn spel een niveau terug gezet naar prof. Het is slechts een fractie makkelijker. Zit ik net weer in zo'n wedstrijd die je gelijk moet spelen omdat anders de voorzitter je kan ontslaan, scoor ik terecht in de 82ste minuut de gelijkmaker. Nog 1 minuut te gaan. Keeper trapt de bal naar voren. Speler vam tegenpartij heeft hem natuurlijk weer. Die kopt de bal terug. Utaka krijgt een lange bal. Krijg mijn verdediger er niet meer achter. Scoren ze 2-1. Ik was woest. De computer flikt het iedere keer. Ik ga toch niet om de 3 wedstrijden een wedstrijd 5x of meer spelen omdat ik niet in 1x gelijk kan spelen en dus ontslagen word. Ligt het er soms aan dat ik elke week mijn training doorschuif?
Je had ook gewoon op bal bezit kunnen spelen en de bal even rond tikken en dan had je gelijk gespeeld?
Overigens herken ik je frustratie, de voorzitter is debiel. Sommige wedstrijden kloppen niet echt en training is poep irritant. Maar toch, het is ook niet echt slim gespeeld anders had je gewoon die 1-1 vast gehouden.
Verwijderd
nee het was in de 93ste minuut. Ik ga er vanuit dat als de keeper de bal uittrapt dat de bal overal belandt, behalve in mijn goal voor die ene minuut.
Ah vandaar dat ik hem niet hebmattttt schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:40:
[...]
Blijkbaar nog niks voor de pc, ik krijg geen optie tot updaten bij het opstarten van het spel en via extra content is er ook niks beschikbaar...
Je krijgt hem pas zodra je online gaat...
Nu vraag ik me dus wel af of ik zonder xbox live gold gebeuren die update wel kan krijgen (wat ik vanavond pas kan uitproberen)
Edit: Wat die training betreft in singleplayer, daar ben ik ook echt niet uit. Ik wissel het altijd een beetje af maar sommige spelers gaan er gewoon op achteruit
[ Voor 14% gewijzigd door JohnBQ op 08-11-2011 11:14 ]
Toch ben ik het met Postius eens: Ik had de bal naar de back gespeeld en dan achterin een beetje rondtikken totdat het tijd is. Tijdrektrucjes die in het echte voetbal gebruikt worden, die gebruik ik ook in het spel zo nu en dan. Zeker in zo'n situatie als waar jij nu in zat.Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 08:36:
nee het was in de 93ste minuut. Ik ga er vanuit dat als de keeper de bal uittrapt dat de bal overal belandt, behalve in mijn goal voor die ene minuut.
Net drie potjes ML offline gedaan. De cpu heeft 4 vrije trappen gehad en er 3 gescoord. Lekker realistisch weer:S
Tja offline speel ik niet met PES 2012. Zit vol cheating AI. Heel jammer, Konami heeft dat vernageld.Deruxian schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:22:
Net drie potjes ML offline gedaan. De cpu heeft 4 vrije trappen gehad en er 3 gescoord. Lekker realistisch weer:S
Pas als ik 1 niveau onder Prof speel, is de cheating AI minder.
[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 08-11-2011 11:35 ]
Verwijderd
Ik heb nu echt een heerlijk team voor elkaar met mlo. Achterin RB=janmaat CV=Boulahrouz LB= van aanholt
Middenveld: VM=Fer CM=Stootman RH=Kuyt AM= de Jong Voorin: LVA= Elia CA= Van Persie RVA = Affelay. Wel erg jammer dat bijna iedereen met die beunhaas Mphela speelt. Trouwens ik ben echt slecht want zelf met dit team kan ik vaak nog niet winnen.
Edit: Vergeten ik heb Krul op doel
Middenveld: VM=Fer CM=Stootman RH=Kuyt AM= de Jong Voorin: LVA= Elia CA= Van Persie RVA = Affelay. Wel erg jammer dat bijna iedereen met die beunhaas Mphela speelt. Trouwens ik ben echt slecht want zelf met dit team kan ik vaak nog niet winnen.
Edit: Vergeten ik heb Krul op doel
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 12:14 ]
Daar wil ik aan toevoegen dat je echt heel erg op moet letten met achterin rondtikken. Soms is de aanname van een van je spelers ineens heel slecht als er toevallig net een tegenstander op af rent en is het 100% zeker een goal en soms wordt je zelf slordig en pass je naar iemand die gewoon niet goed vrij staat.MadMoody schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:58:
[...]
Toch ben ik het met Postius eens: Ik had de bal naar de back gespeeld en dan achterin een beetje rondtikken totdat het tijd is. Tijdrektrucjes die in het echte voetbal gebruikt worden, die gebruik ik ook in het spel zo nu en dan. Zeker in zo'n situatie als waar jij nu in zat.
Ook als je achterin rondtikt, nooit proberen vooruit te gaan, je raakt de bal dan praktisch zeker kwijt en de AI drukt die goal er sowieso doorheen. Alsof rondtikken wordt afgestraft.
Je hebt echt geen zak aan die extra profiles. Op Xbox savet ie de belangrijkste instellingen, selection assist en pass assist, helemaal niet voor de profiles behalve de eerste
.
Over de nieuwe patch: wat een traag kutvoetbal is het geworden zeg.

Over de nieuwe patch: wat een traag kutvoetbal is het geworden zeg.
[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 08-11-2011 14:28 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
In principe moet men gewoon in staat zijn de bal rond te tikken. Zelfs als de CPU druk zet. Je kan echt eeuwig balbezit houden. Of in iedergeval kan je zeker 30 minuten van de 45 een bal rond laten gaan in PES. ZOwel tegen de AI als tegen mensen.Je hebt altijd 1 vrijstaande man. Dus als mensen de bal niet kunnen houden omdat de CPU druk zet zou ik je pass-spel een beetje gaan verbeteren. (overigens is dit in het algemeen en niet alleen voor framoes ofzo). Want als je gewoon goed rond tikt is het bijna godsonmogelijk de bal af te pakken.Framoes schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:06:
[...]
Daar wil ik aan toevoegen dat je echt heel erg op moet letten met achterin rondtikken. Soms is de aanname van een van je spelers ineens heel slecht als er toevallig net een tegenstander op af rent en is het 100% zeker een goal en soms wordt je zelf slordig en pass je naar iemand die gewoon niet goed vrij staat.
Ook als je achterin rondtikt, nooit proberen vooruit te gaan, je raakt de bal dan praktisch zeker kwijt en de AI drukt die goal er sowieso doorheen. Alsof rondtikken wordt afgestraft.
Tot een speler ineens besluit om 3 seconden te doen over een aanname of de bal 1,5 meter van de voet stuitert. Dan heb je ook nog spelers die ineens besluiten de bal uit te schieten (met pass assist aan en ik weet waar ik heen mik).Postius schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:12:
[...]
In principe moet men gewoon in staat zijn de bal rond te tikken. Zelfs als de CPU druk zet. Je kan echt eeuwig balbezit houden. Of in iedergeval kan je zeker 30 minuten van de 45 een bal rond laten gaan in PES. ZOwel tegen de AI als tegen mensen.Je hebt altijd 1 vrijstaande man. Dus als mensen de bal niet kunnen houden omdat de CPU druk zet zou ik je pass-spel een beetje gaan verbeteren. (overigens is dit in het algemeen en niet alleen voor framoes ofzo). Want als je gewoon goed rond tikt is het bijna godsonmogelijk de bal af te pakken.
Als Agüero dan op je af komt rennen, is het ineens wel erg krap. De AI pakt dan gewoon door gefrommel de bal af en dan kan ik proberen wat ik wil, maar dan gaat die goal komen.
Het gebeurt trouwens niet vaak dat het fout gaat, maar als het fout gaat is het mooi klote. En een bal afpakken bij pass-spel van de AI is overigens wel onmogelijk ja
Inderdaad, als ik offline in de ML tegen de AI 2-1 voorsta en nog 10 minuten te gaan heb (tegen manU bv) dan tik ik de bal gewoon rond, lukt vaak, zo niet, dan is het meestal mn eigen f*ckup.Postius schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:12:
[...]
In principe moet men gewoon in staat zijn de bal rond te tikken. Zelfs als de CPU druk zet. Je kan echt eeuwig balbezit houden. Of in iedergeval kan je zeker 30 minuten van de 45 een bal rond laten gaan in PES. ZOwel tegen de AI als tegen mensen.Je hebt altijd 1 vrijstaande man. Dus als mensen de bal niet kunnen houden omdat de CPU druk zet zou ik je pass-spel een beetje gaan verbeteren. (overigens is dit in het algemeen en niet alleen voor framoes ofzo). Want als je gewoon goed rond tikt is het bijna godsonmogelijk de bal af te pakken.
Je kan de AI overal voor blaimen, maar het ligt m.i. gewoon aan je eigen gewenning aan het nieuwe spelsysteem of onkunde.
Verder is het toch ook logisch dat (als het al écht zo is) een team een 'boost' krijgt als het achter komt te staan met nog 10 minuten te spelen. Zelf maak ik ook vaak in de laatste paar minuten nog de gelijkmaker als ik nét weer ben achter gekomen, en echt op zoek ga naar de gelijkmaker..
Ik heb ook het idee dat in 2012 de bal veel vaker naar de verkeerde speler gaat. De pass assist instelling maakt daarbij geen drol uit - die zorgt er hooguit voor dat de bal alleen maar slechter bij de verkeerde speler aankomt bij een lage instelling.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Natuurlijk gaan er dingen fout door m'n eigen f*ckups (zoals te snel willen passen en niet opletten) en is het nieuwe systeem wennen, maar de AI wordt soms ineens veel beter en dan kan je druk zetten, trekken, duwen, sliden wat je wil, maar die goal komt er.baskr1 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:16:
[...]
Inderdaad, als ik offline in de ML tegen de AI 2-1 voorsta en nog 10 minuten te gaan heb (tegen manU bv) dan tik ik de bal gewoon rond, lukt vaak, zo niet, dan is het meestal mn eigen f*ckup.
Je kan de AI overal voor blaimen, maar het ligt m.i. gewoon aan je eigen gewenning aan het nieuwe spelsysteem of onkunde.
Verder is het toch ook logisch dat (als het al écht zo is) een team een 'boost' krijgt als het achter komt te staan met nog 10 minuten te spelen. Zelf maak ik ook vaak in de laatste paar minuten nog de gelijkmaker als ik nét weer ben achter gekomen, en echt op zoek ga naar de gelijkmaker..
Alsof ik Mario Kart (Snes) weer speel. Dan dacht je te gaan winnen tot je ineens 4 rode schilden om je oren kreeg en werd Princes of Luigi (meestal) toch nog eerste.
Als ik op zoek ga naar de gelijkmaker, dan krijg ik op de counter nog een doelpunt tegen
En als ik hier dan toch ben: Iemand dan tips vanaf hoever ik moet schieten en of de shot modifier (R2) goed is of ik gewoon moet peren? Diagonale schoten een succes? Hoge of lage voorzetten?
Ik heb van alles geprobeerd, maar een groot succes is het niet. Paal, lat, slappe balletjes op de keeper zijn aan de orde van de dag.
Dat idee heb ik dus ook. Stuur ik iemand diep en druk ik dieptepass, passt m'n speler naar de vleugelspeler die op dezelfde hoogte loopt en ook nog eens in de dekking. Werkt vooral op de vleugels om je vleugelspelers bij de achterlijn te krijgen..oisyn schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:19:
Ik heb ook het idee dat in 2012 de bal veel vaker naar de verkeerde speler gaat. De pass assist instelling maakt daarbij geen drol uit - die zorgt er hooguit voor dat de bal alleen maar slechter bij de verkeerde speler aankomt bij een lage instelling.
[ Voor 15% gewijzigd door Framoes op 08-11-2011 18:33 ]
Verwijderd
Was in pes2011 (zonder assist) ook al zo. Heb die echt grijs gespeeld en tot de kaatste potjes aan toe kon ik me ergeren aan waarom die zo vaak de verkeerde kiest : een die perfect staat, maar dan toch voor de mindere optie kiezen die ook nog eens buitenspel staat... Erg frustrerend....oisyn schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:19:
In 2011 had ik het veel minder. Daar was het vooral de issue dat een through pass naar de speler ging die buitenspel stond. In 2012 is het met élke pass zo (niet alleen de through pass, ook de direct en high passes), en in élke spelsituatie (bijv. van CB naar DMF ipv de LB waar je naartoe richtte). De buitenspelsituatie hebben ze dan wel weer opgelost, maar misschien is dat gewoon omdat je aanvallers minder snel buitenspel lopen.
Ik heb ook nogal vaak dat als ik voor het doel van de tegenstander de bal wil passen naar iemand die er erg mooi vrij staat, met het doel in het verlengde, dat de bal zo ongeveer naar de keeper wordt gepassed 
Overigens heb ik een paar lange gasten gehaald in offline mode (Ribeiro!) en voorin gezet, en ben ik nu via laffe kopballetjes een stuk vaker aan het winnen
Overigens heb ik een paar lange gasten gehaald in offline mode (Ribeiro!) en voorin gezet, en ben ik nu via laffe kopballetjes een stuk vaker aan het winnen
[ Voor 28% gewijzigd door JohnBQ op 08-11-2011 23:30 ]
Ik heb net iemand inlopen voor de goal, schiet een steekpass de 16 in, houdt de speler die inloopt echt letterlijk een stap of twee in, waardoor er net een verdediger bij de bal kan komen om hem te blokken. Je kan lullen wat je wil, maar als een speler die ik niet bestuur zo een loepzuivere kans en waarschijnlijk goal verpest, doet de AI dingen die niet kloppen.
En nee, het was niet de stutter run bug, daar heb je alleen last van bij spelers die je op dat moment zelf bestuurt en is verholpen na de update van vandaag.
En nee, het was niet de stutter run bug, daar heb je alleen last van bij spelers die je op dat moment zelf bestuurt en is verholpen na de update van vandaag.
Ik heb int begin ook wel moeite gehad met het passen, vooral het gedeelte dat je de pass niet meer van richting kan veranderen nádat je op passen+richting hebt gedrukt. In 2011 kon je nog ná het drukken op de pass knop de richting van de pass veranderen. In 2012 moet je gelijk als je passt de goede richting aangeven, anders verknal je veel passes. Mijn oplossing hiervoor is gewoon later beslissen om te passen, doordat er veel spelers altijd aan het lopen zijn kan je beter even wachten en op het laatste moment een pass geven die je een seconde eerder niet had kunnen beslissen.
Weet niet of veel van jullie met dit gedeelte moeite hebben als je het over passen hebt?
Weet niet of veel van jullie met dit gedeelte moeite hebben als je het over passen hebt?
De update van vandaag? Bedoel je niet van gisteren? En ik heb sinds de update (op de 360) anders nog steeds last van die bug.Framoes schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:42:
Ik heb vooral problemen met het feit dat je te vaak naar de verkeerde speler passt, de persoon die niet vrij staat of te ver weg. Had net zelfs dat ik naar voren mikte met een steekpass en de bal letterlijk naar mijn centrale verdediger op eigen helft werd gepoeierd.baskr1 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:46:
Ik heb int begin ook wel moeite gehad met het passen, vooral het gedeelte dat je de pass niet meer van richting kan veranderen nádat je op passen+richting hebt gedrukt. In 2011 kon je nog ná het drukken op de pass knop de richting van de pass veranderen. In 2012 moet je gelijk als je passt de goede richting aangeven, anders verknal je veel passes. Mijn oplossing hiervoor is gewoon later beslissen om te passen, doordat er veel spelers altijd aan het lopen zijn kan je beter even wachten en op het laatste moment een pass geven die je een seconde eerder niet had kunnen beslissen.
Framoes schreef op woensdag 09 november 2011 @ 00:21:
[...]
Ik heb vooral problemen met het feit dat je te vaak naar de verkeerde speler passt, de persoon die niet vrij staat of te ver weg. Had net zelfs dat ik naar voren mikte met een steekpass en de bal letterlijk naar mijn centrale verdediger op eigen helft werd gepoeierd.
Wat meer serieus, mischien is ff fraps draaien en wat momenten achter elkaar zetten. Een beeld...
Ouch, ben ik net klaar met seizoen 1 in offline league, gaat mijn budget met zo'n 2/3e omlaag doordat ik het zo slecht gedaan heb 
Kan ik mijn halve team proberen te verkopen wat nog niet makkelijk is
Kan ik mijn halve team proberen te verkopen wat nog niet makkelijk is
Fraps werkt toch alleen op PC? Ik heb namelijk de PS3 versie. Is het mogelijk om die replays te exporteren? Kan er via Google niks over vinden.Postius schreef op woensdag 09 november 2011 @ 00:35:
[...]
![]()
Wat meer serieus, mischien is ff fraps draaien en wat momenten achter elkaar zetten. Een beeld...
Verwijderd
Ik ben je tip gaan proberen en werkt inderdaad erg goed, gisteren zelfs een paar potjes gewonnen daardoor. Ik speel in een 3 4 3 opstelling met een vm ipv een extra cv. Dan zet ik in de strategie mijn instellingen op standaard en dan pas ik hier alles aan dat er veel steun is bij aanvallen, breed spelen, veel druk zetten, verdedigende linie ver naar voren etc. Bijna elke wedstrijd die ik gisteren speelde had ik minimaal 60% balbezit meer kansen maar toch weet de tegenstander het op de counter weer af en toe te winnnen.Postius schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:12:
Voor mij hebben ze toch wel pes een beetje verkl**t, speel met pes zelf eigenlijk altijd door te tikken en proberen om van afstand mooie goals te maken, maar nu speelt bijna iedereen op de counter loopt keeper voorbij goal. En wordt al helemaal lijp dat iedereen die mphela koopt en pato. Bleh

Tja, je moet je er maar bij neerleggen. Meestal zijn dat soort figuren prima te verslaan als je maar een beetje oplet wat ze doen. Ik zet nu meestal 2 man op Mphela, een WB/CB of MF/WB, vooral dat laatste werkt prima met mensen die alleen naar Mphela kunnen schieten en rennen.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 08:57:
[...]
Voor mij hebben ze toch wel pes een beetje verkl**t, speel met pes zelf eigenlijk altijd door te tikken en proberen om van afstand mooie goals te maken, maar nu speelt bijna iedereen op de counter loopt keeper voorbij goal. En wordt al helemaal lijp dat iedereen die mphela koopt en pato. Blehverre peer naar voren en
dag verdediger. Goal tegen. No skill needed.
Ik heb intussen wel mijn mening bijgeschaafd over speedmerchants in deze editie, het is eigenlijk meer een combinatie van spelen met speedmerchants + team style op speed zetten wat mij horensdol maakte. Fight fire with fire zeggen we dan maar, dus heb m'n team style ook maar op speed gezet, al mag van mij die stijl vandaag nog worden weggehaald, het zorgt voor zulke onbalans tegen andere teams.
Die update ben ik niet zo blij mee. Ik ervaar dat mijn keeper niet laten uitkomen als een tegenstander op mijn keeper afloopt, nu niet meer werkt 
Verder lijtk het spel nog trager dan dat het al was. Enfin we doen het er wel wee mee...
Verder lijtk het spel nog trager dan dat het al was. Enfin we doen het er wel wee mee...
[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 09-11-2011 11:10 ]
2-2 spelen tegen PSG lijkt goed als je slechter bent, maar niet als de twee tegendoelpunten weer een sterk staaltje AI naaierij is. Eerst scoor ik met een kopbal uit een corner: 1-0, om nog geen minuut later in het strafschopgebied een bal af te pakken en vervolgens twee spelers tegen elkaar aan zie lopen, waarna de bal richting aanvaller rolt, die slap schiet, maar toch mijn keeper weet te verrassen (Overall 82, Keeping 82, response 85): 1-1. Vervolgens scoor ik gelukkig niet veel later weer uit een kopbal, zij het met wat geluk en chaos (zoals de AI normaal altijd scoort): 2-1.
Uiteindelijk na veel rare acties door spelers -zoals bij het achterin rondpassen over een bal heen stappen die vervolgens bijna wordt opgepikt door een aanvaller- die ik op dat moment niet bestuur en een aantal hachelijke momenten, stuitert de bal in de 88e minuut mijn strafschopgebied in. Gelukkig geen tegenstanders echt in de buurt, de keeper duikt er op, maar heeft de bal niet vast, maar gelukkig raakt een verdediger die ik niet bestuur de bal nog even, waardoor hij toch over de doellijn rolt: 2-2.
Mijn zelfbeheersing gaat richting die van een Boeddhistische monnik, want hoewel ik mijn controller naar het hoofd van Seabass wil gooien, besluit ik m'n PS3 maar gewoon uit te zetten. Konami draagt bij aan een hoger cijfer voor mijn tentamens, ik ga lezen
Uiteindelijk na veel rare acties door spelers -zoals bij het achterin rondpassen over een bal heen stappen die vervolgens bijna wordt opgepikt door een aanvaller- die ik op dat moment niet bestuur en een aantal hachelijke momenten, stuitert de bal in de 88e minuut mijn strafschopgebied in. Gelukkig geen tegenstanders echt in de buurt, de keeper duikt er op, maar heeft de bal niet vast, maar gelukkig raakt een verdediger die ik niet bestuur de bal nog even, waardoor hij toch over de doellijn rolt: 2-2.
Mijn zelfbeheersing gaat richting die van een Boeddhistische monnik, want hoewel ik mijn controller naar het hoofd van Seabass wil gooien, besluit ik m'n PS3 maar gewoon uit te zetten. Konami draagt bij aan een hoger cijfer voor mijn tentamens, ik ga lezen
In het echt wordt er ook gecountered, je zult er bij moeten dat als jij extreem aanvallend speelt. ZOals jij hier aangeeft. Een counter ook veel makkelijker wordt! Als jij idd heel veel balbezit en hebt en op de helft van de tegenstander speelt, ja iedere aanval van de tegenstander is dan een counter aan de andere kant moet je ook leren als je zo aanvallend speelt dat je op bepaalde momenten gewoon de bal NIET MAG verliezen. Er zijn gewoon passes die je af en toe maar niet moet geven omdat je anders de bal verliest. Ik speelde altijd met 1 oog op mijn radar. En nogmaals zo makkelijk is er doorheen rennen niet, ik snap jou en iedereens frustratie maar zo'n counter win zul je vaker tegen komen, maar troost je. De meeerderheid van de pes spelers kan alleen maar rennen. Dieptepass door het midden en rennen. Ik heb het al vaak gezegd maar trek het je niet teveel aan, blijf oefenen met goed opbouwen, counter af en toe zelf. En je zult vanzelf zien dat op een gegeven moment je 75% van alle wedstrijden tegen die renners wint. Simpelweg omdat ze gewoon niet kunnen pessen. Maar rondtikken is niet een betere of eerlijkere manier van spelen dan counteren, ik speelde zelf op z'n AC milans. Ik begon pas met instappen als al zijn mannetjes op mijn helft waren gelokt en de bal over de middenlijn was op ongeveer 30-40 meter. Voor die tijd laat ik mijn tegenstanders rustig rondspelen, de meeste zijn er dusdanig slecht in dat je vrij rap de bal terug krijgt. Zo niet tegen de tijd dat je de bal dan veroverde staat hij met 11 man op mijn helft. 3 pasjes en ik ben er doorheen. Tja en als ik vervolgens 3x er mee scoor ben ik dan lame? Nope, na die eerste goal moet je het gewoon leren af te dekken. Ik heb veel MLO games gehad dat ik in 1 wedstrijd rustig 2/3/4x scoor op compleet identieke manieren, dus alle goals in die wedstrijd op dezelfde manier. Dan klagen mensen achteraf je kan maar 1 ding!!! Nee hoor ik kan veel meer maar ik kies voor de makkelijkste optie. OOk wel is gehad nadat ik 5-1 won van een D2, dat ik zoog omdat ik niet rondtikte geen kans had gehad blablabla. Tja dat hij een stomme tactiek had kan ik niks aan doen, als ik 1 manier naar het goal vindt en mijn tegenstander verzuimd keer op keer om het af te dekken dan maak ik er gebruik van. Je moet ook een beetje inkunnen schatten wanneer je hoe moet spelen, waar moet je de bal wel en niet kwijtraken, welke plekken in veld moet je instappen en welke niet? Welke spelers moet je voorkomen dat aan de bal komen en welke mogen best lang de bal hebben? Ik wist al dit soort dingen vaak wel bij mijn tegenstander, en nee het is niet als kijk mij eens goed zijn. Maar heeeeeel veeeeeel PES frustraties komen vaak niet door het spel maar door de speler zelf is mijn ervaring.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 08:57:
[...]
Ik ben je tip gaan proberen en werkt inderdaad erg goed, gisteren zelfs een paar potjes gewonnen daardoor. Ik speel in een 3 4 3 opstelling met een vm ipv een extra cv. Dan zet ik in de strategie mijn instellingen op standaard en dan pas ik hier alles aan dat er veel steun is bij aanvallen, breed spelen, veel druk zetten, verdedigende linie ver naar voren etc. Bijna elke wedstrijd die ik gisteren speelde had ik minimaal 60% balbezit meer kansen maar toch weet de tegenstander het op de counter weer af en toe te winnnen.
Voor mij hebben ze toch wel pes een beetje verkl**t, speel met pes zelf eigenlijk altijd door te tikken en proberen om van afstand mooie goals te maken, maar nu speelt bijna iedereen op de counter loopt keeper voorbij goal. En wordt al helemaal lijp dat iedereen die mphela koopt en pato. Blehverre peer naar voren en
dag verdediger. Goal tegen. No skill needed.
(uitgezonderd de rare bugs die er nu inzitten ook al heb ik er nog amper last van gehad)
@framoes: Euh nee volgens mij om te tapen vanaf je ps3 heb je een apart programma nodig. Je kan het ook gewoon is met je telefoon ofzo proberen of een digitale camera. Het hoeft natuurlijk niet echt scherp beeld te zijn.
@framoes2: Over de bal heenstappen is echt je eigen fout, zie ik al meerdere keren dat je dat meldt, laat het sprint knopje af en toe is los?
@framoes3:(we blijven bezig) tja ik vindt dat soort sitauties hilarisch, ja ook als het mij gebeurd. Het lijkt wel alsof iedere los en gelijkspel iedereen hier op het forum meteen in rage mode gaat(nogmaals wat meer algemeen). Mischien moeten mensen wat beter tegen hun verlies kunnen, of je nu genaaid wordt of niet. Ik heb ook zat van die kut situaties meegemaakt, een Cup verloren (en een keer gewonnen) door een E.D. allemaal dat soort rariteiten. In het echt voetbal komen ook zoveel bizarre dingen voor, top keepers die blunders maken(maar cech heeft 95 keeping skills die kan geen blunder maken!) etc etc. Ik snap dat naar de verkeerde man passen etc en bugs frustrerend zijn. Maar ik krijg ook ontzettend de indruk op tweakers dat er maar erg weinig mensen vroeger aan iets van sport hebben gedaan, iedereen is uit het lood geslagen bij een los. De helft van deze hele thread is alleen maar gekanker nadat mensen hebben verloren. Ik kap binnenkort ook weer is met hier postten want ik heb pes wel gezien dit jaar. Maar het valt me ontzettend op (overigens framoes nogmaals dit is niet tegen jou persoonlijk, maar dit hele thread loopt er wel van over) Ik krijg echt van bijna niemand hier de indruk dat als ie een lullig tegendoelpunt krijgt dat ie : LoLZOR!

Anyway succes met leren en je tentamens (ook lekker volgende week?)
edit: draconische spelling en interpunctie weer.
Overigens speelde ik bij tactische instellen met mijn verdedigende lijn meestal op 5 of 7. De veel druk en steunbreedte breed. Dat hielp bij mij renners tegenhouden al werd ik zelf ook beter. En als je goeie verdedigers hebt rennen ze ook gewoon niet zomaar er doorheen, af en toe wel hoor en dan heb ik ook een goal tegen maar dat hoort imo bij het voetbal gewoon. Maar ik heb nooit echt last van renners gehad, aangezien ze zuigen in PES over het algemeen.
[ Voor 21% gewijzigd door Postius op 09-11-2011 12:04 ]
Verwijderd
@postius klopt als een bus hoor wat je zegt counteren hoort ook wel bij voetbal, vind het alleen erg jammer dat er daardoor bijna niemand meer van afstand schiet maar alleen om je keeper heen proberen te lopen met hun spitsen. Terwijl ik juist altijd pes koop vanwege het goed uitgewerkte afstandschoten gedeelte.
Speel je trouwens op ps3? Zo ja zou ik wel eens een potje tegen je willen spelen. Mijn psn = Tjaapo
Speel je trouwens op ps3? Zo ja zou ik wel eens een potje tegen je willen spelen. Mijn psn = Tjaapo
@ Harribo: jij bent toch echt wel ongelooflijk hoor. Is er eigenlijk wel iets goed aan dit spel volgens u ?
Op ieder forum lees je mensen die content zijn met die patch, dat keepers veel beter zijn, dat de passing nog beter loopt. En volgens u is het weer allemaal niet waar. Ge zou depri komen van u reacties te lezen. Als het spel te traag is volgens u moet je maar de spelsnelheid verhogen. En dat u keeper niet uitkomt ligt aan uzelf. Doe hem zelf uitkomen.
Op ieder forum lees je mensen die content zijn met die patch, dat keepers veel beter zijn, dat de passing nog beter loopt. En volgens u is het weer allemaal niet waar. Ge zou depri komen van u reacties te lezen. Als het spel te traag is volgens u moet je maar de spelsnelheid verhogen. En dat u keeper niet uitkomt ligt aan uzelf. Doe hem zelf uitkomen.
Je snapt het niet. Ik speel alleen online, daar kan je die speelsnelheid niet verhogen.Stijninho schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:16:
En keeper uitkomen, dat snap je ook niet, dat deed ik dus niet om geen goals tegen te krijgen, maar helaas werkt dat na die patch niet meer zo goed.
En dan nog wat te klagen: met mijn middelmatig teampje in D1 online met iets vertraging tegen Messi's, Lavezzi's etc.....dat is niet te doen. Daar komt bij dat een bal die je afpakt gewoon weer bij een Ronaldo terechtkomt, maar dat heeft dan ook vaak weer te maken met zijn reactievermogen etc...
Ik zie mijn mannetjes lopen...traaaaaaaaaaaagggg.....
Met iets vertraagde online is er niets tegen in te brengen...man, wat wil ik weer graag naar D2....
[ Voor 23% gewijzigd door Harribo op 09-11-2011 15:36 ]
De matchmaking bij MLO op de PC (snelle wedstrijd) is ook vreemd hoor.
Ik heb ingesteld dat ik tegen een gelijke tegenstander wil spelen, maar vaak moet ik als D4 tegen D1 met natuurlijk de Messi's, Ronaldo's etc.
Sta ik daar met mijn team van 59 miljoen.
Ik heb ingesteld dat ik tegen een gelijke tegenstander wil spelen, maar vaak moet ik als D4 tegen D1 met natuurlijk de Messi's, Ronaldo's etc.
Nogmaals, kijk eens naar de hoeveelheid mensen online. Het zijn er niet echt veel. Dus de kans dat je een goede match hebt is niet heel groot. Eveneens heeft langer of korter zoeken geen invloed. Maar vaak is niet het kwestie van een brak matching systeem maar dat er gewoon niet genoeg spelers online zijn om iedereen een gelijke match te geven.Erpeet schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:47:
De matchmaking bij MLO op de PC (snelle wedstrijd) is ook vreemd hoor.
Hoe zit dat eigenlijk met de competities? Ik speel thuis niet online maar bij een maat van me wel vaak, we hebben dan bijna elke keer wel het idee om aan zo'n competitie te beginnen maar van tot nu toe elke competitie is de inschrijving nog 'closed' geweest.Postius schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:27:
[...]
Nogmaals, kijk eens naar de hoeveelheid mensen online. Het zijn er niet echt veel. Dus de kans dat je een goede match hebt is niet heel groot. Eveneens heeft langer of korter zoeken geen invloed. Maar vaak is niet het kwestie van een brak matching systeem maar dat er gewoon niet genoeg spelers online zijn om iedereen een gelijke match te geven.
Het is ons nog geen enkele keer gelukt om ons ook maar in te kunnen schrijven voor een competitie. Hebben 'jullie' dat ook?
Je moet opletten hoe laat die competities beginnen, er staan begintijden bij.
Ik baal overigens ontzettend van de keepers na de laatste Konami update
. Ik weet nu niet meer waar ik goed aan doe: Niet laten uitlopen of juist wèl... Ik weet wel dat ik de keepers voor de update echt beter vond. Nu lopen de tegenstanders er zo omheen! Echt prut...
Ik baal overigens ontzettend van de keepers na de laatste Konami update
Je bedoeld de Cups? Die hebben iedere dag geloof ik dezelfde tijden. Even opletten dus, ik neem aan dat het hier over MLO gaat?JohnBQ schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:03:
[...]
Hoe zit dat eigenlijk met de competities? Ik speel thuis niet online maar bij een maat van me wel vaak, we hebben dan bijna elke keer wel het idee om aan zo'n competitie te beginnen maar van tot nu toe elke competitie is de inschrijving nog 'closed' geweest.
Het is ons nog geen enkele keer gelukt om ons ook maar in te kunnen schrijven voor een competitie. Hebben 'jullie' dat ook?
Klopt helemaal, cups en MLO dusPostius schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:48:
[...]
Je bedoeld de Cups? Die hebben iedere dag geloof ik dezelfde tijden. Even opletten dus, ik neem aan dat het hier over MLO gaat?
De tijden waarop ze beginnen staan er altijd wel duidelijk bij, maar wanneer de inschrijvingen beginnen? Geen idee.
Het helpt ook niet echt dat je eerst een menu in moet duiken, dan moet proberen in te schrijven en dan pas kunt zien dat de inschrijvingen gesloten zijn en de vorige handelingen dus voor niets waren, maar dat is weer iets anders natuurlijk
Je kan je inschrijven vanaf begin van de competitie tot +/- 20/30 minuten nadat hij begonnen is, de precieze eindtijd weet ik ook niet.JohnBQ schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:19:
[...]
Klopt helemaal, cups en MLO dus![]()
De tijden waarop ze beginnen staan er altijd wel duidelijk bij, maar wanneer de inschrijvingen beginnen? Geen idee.
Het helpt ook niet echt dat je eerst een menu in moet duiken, dan moet proberen in te schrijven en dan pas kunt zien dat de inschrijvingen gesloten zijn en de vorige handelingen dus voor niets waren, maar dat is weer iets anders natuurlijk
Kom op mensen, een beetje lezen mag ook wel, er komen wel bijzonder vaak in dit topic vragen over dingen die je kan zien als je het boekje open doet of wanneer je eens de tijd neemt om naar je tv/monitor te kijken als je een actie hebt ondernomem.
Dat deden ze voor de update al. Keepers lijken nu minder snel uit het doel te komen dan voor de update, maar misschien praat ik wel poep, want ik heb verder weinig van die updates gemerkt eerlijk gezegd.MadMoody schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:35:
Je moet opletten hoe laat die competities beginnen, er staan begintijden bij.
Ik baal overigens ontzettend van de keepers na de laatste Konami update. Ik weet nu niet meer waar ik goed aan doe: Niet laten uitlopen of juist wèl... Ik weet wel dat ik de keepers voor de update echt beter vond. Nu lopen de tegenstanders er zo omheen! Echt prut...
[ Voor 41% gewijzigd door bakakaizoku op 09-11-2011 23:24 ]
Inschrijven na het begin? Dat hebben we inderdaad nog nooit geprobeerd, altijd alleen maar voor die tijd! Morgen eens proberen dan.mattttt schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:21:
[...]
Je kan je inschrijven vanaf begin van de competitie tot +/- 20/30 minuten nadat hij begonnen is, de precieze eindtijd weet ik ook niet.
Kom op mensen, een beetje lezen mag ook wel, er komen wel bijzonder vaak in dit topic vragen over dingen die je kan zien als je het boekje open doet of wanneer je eens de tijd neemt om naar je tv/monitor te kijken als je een actie hebt ondernomem.
[...]
Dat deden ze voor de update al. Keepers lijken nu minder snel uit het doel te komen dan voor de update, maar misschien praat ik wel poep, want ik heb verder weinig van die updates gemerkt eerlijk gezegd.
Sja, manuals.. dat is wel het laatste waar ik op zit te wachten als ik 's avonds met een paar pils bij een maat langs ga om te gamen, waar bij komt dat als er een melding komt met slechts de mededeling dat inschrijvingen gesloten (en verder dus niets over dat het nog open gaat of wat dan ook) mijn eerste gedachte gewoon is "Ik ben te laat, veel spelers zeker, eigen schuld".
Er inderdaad van uitgaande dat inschrijvingen voor een cup voor de start van diezelfde cup plaatsvinden, iets wat ons niet meer dan logisch leek
[ Voor 23% gewijzigd door JohnBQ op 10-11-2011 00:10 ]
Ga het niet 30/45 minuten later proberen want dat gaat finaal mis, hou het op 20 minuten max als je kans wil maken. Tevens staat er ook erg groot midden in het scherm hoeveel deelnemers er zijn, als die maxed is kun je er van uit gaan dat je er niet meer in komt..JohnBQ schreef op donderdag 10 november 2011 @ 00:01:
[...]
Inschrijven na het begin? Dat hebben we inderdaad nog nooit geprobeerd, altijd alleen maar voor die tijd! Morgen eens proberen dan.
Mja, dat gaat dus weer uit van inschrijvingen die begonnen zijn. Wij maakten dus de denkfout dat inschrijvingen VOOR het begin van een cup zouden zijn, wat ons logisch leek, dan krijg je alleen maar te zien dat inschrijvingen gesloten zijn, waardoor wij dachten dat we te laat waren, terwijl die inschrijvingen dus nog helemaal niet geopend zijn geweestmattttt schreef op donderdag 10 november 2011 @ 00:18:
[...]
Ga het niet 30/45 minuten later proberen want dat gaat finaal mis, hou het op 20 minuten max als je kans wil maken. Tevens staat er ook erg groot midden in het scherm hoeveel deelnemers er zijn, als die maxed is kun je er van uit gaan dat je er niet meer in komt..
Dan is het ook wel logisch dat het nooit gaat lukken om erin te komen
Verwijderd
Klopt! Je moet gewoon kijken wanneer de competitie begint. Ik doe veel divisie 5 cups beginnen vaak om 5 over heel of 5 voor half. Dan kijk ik in het hoofdmenu naar de tijd en zodra die 5 over of 5 voor aangeeft ga ik naar de inschrijving en klaar is kees.JohnBQ schreef op donderdag 10 november 2011 @ 00:22:
[...]
Mja, dat gaat dus weer uit van inschrijvingen die begonnen zijn. Wij maakten dus de denkfout dat inschrijvingen VOOR het begin van een cup zouden zijn, wat ons logisch leek, dan krijg je alleen maar te zien dat inschrijvingen gesloten zijn, waardoor wij dachten dat we te laat waren, terwijl die inschrijvingen dus nog helemaal niet geopend zijn geweest![]()
Dan is het ook wel logisch dat het nooit gaat lukken om erin te komen
Ik heb nu trouwens Ruud van Nistelrooy in de spits
Zal eens kijken of dat een beetje lukt, maar vrees dat het knipperbeeld-shakycam-blurrymode wordt.Postius schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:48:
[...]
@framoes: Euh nee volgens mij om te tapen vanaf je ps3 heb je een apart programma nodig. Je kan het ook gewoon is met je telefoon ofzo proberen of een digitale camera. Het hoeft natuurlijk niet echt scherp beeld te zijn.
Dat weet ik en ik weet ook dat ik de sprintknop bijna altijd indruk, maar het overstappen lijkt wel een beetje random te gebeuren. Iets vaker als je achterin rondspeelt (het is een complot!@framoes2: Over de bal heenstappen is echt je eigen fout, zie ik al meerdere keren dat je dat meldt, laat het sprint knopje af en toe is los?(de enige manier hoe je iemand een overstapje kan laten maken is met sprintten, en ik weet bijna alle pes spelers altijd de sprint knop altijd indrukken. Ik herken hier en daar idd problemen die je aanhaalt, maar overstappen gebeurd echt alleen maar met sprinten ingedrukt)
Heb vroeger gevoetbald, speelde de afgelopen jaren zaalvoetbal en speel nu weer veldvoetbal. Verliezen is vervelend, maar als je gewoon de mindere bent op het veld/in de zaal, dan kan je niet anders dan je best doen en hopen dat je geluk hebt. Ik kom hier alleen ranten als ik het echt niet vind kloppen.@framoes3:(we blijven bezig) tja ik vindt dat soort sitauties hilarisch, ja ook als het mij gebeurd. Het lijkt wel alsof iedere los en gelijkspel iedereen hier op het forum meteen in rage mode gaat(nogmaals wat meer algemeen). Mischien moeten mensen wat beter tegen hun verlies kunnen, of je nu genaaid wordt of niet. Ik heb ook zat van die kut situaties meegemaakt, een Cup verloren (en een keer gewonnen) door een E.D. allemaal dat soort rariteiten. In het echt voetbal komen ook zoveel bizarre dingen voor, top keepers die blunders maken(maar cech heeft 95 keeping skills die kan geen blunder maken!) etc etc. Ik snap dat naar de verkeerde man passen etc en bugs frustrerend zijn. Maar ik krijg ook ontzettend de indruk op tweakers dat er maar erg weinig mensen vroeger aan iets van sport hebben gedaan, iedereen is uit het lood geslagen bij een los. De helft van deze hele thread is alleen maar gekanker nadat mensen hebben verloren. Ik kap binnenkort ook weer is met hier postten want ik heb pes wel gezien dit jaar. Maar het valt me ontzettend op (overigens framoes nogmaals dit is niet tegen jou persoonlijk, maar dit hele thread loopt er wel van over) Ik krijg echt van bijna niemand hier de indruk dat als ie een lullig tegendoelpunt krijgt dat ie : LoLZOR!doet in plaats daarvan is de gemiddelde tweaker meer:
![]()
![]()
![]()
![]()
volgens mij nadat ze een potje pes hebben verloren. Maar je moet toch toegeven dat er aardig wat afgerant wordt en ik betwijfel of de helft van die rants pes eigelijk wel de schuldige is.
Als ik door mijn eigen slechte passes en gekloot verlies, kan ik kwaad worden, maar dat maakt me niet spontaan beter. Tegen clubs die beter zijn vind ik het ook niet gek dat ik verlies (ook al is het door lelijke goals en bizarre individuele acties). Verder moet ik af en toe ook best lachen na weer een idiote goal, want met humor kom je verder.
Het is gewoon jammer dat het onder niveau professional ineens bijna niet meer voorkomt, maar dat het door de combinatie van een niveau lager en geen geforceerde goals meer, net te makkelijk wordt.
Bij professional moet ik tenminste echt mijn best doen om te scoren. Het is dan jammer dat ik bijna altijd binnen een paar minuten een goal tegen krijg die er hoe dan ook in gaat.
Over een paar weken pas tentamens, maar moet het lezen wel bijhouden.Anyway succes met leren en je tentamens (ook lekker volgende week?)
edit: draconische spelling en interpunctie weer.
Overigens speelde ik bij tactische instellen met mijn verdedigende lijn meestal op 5 of 7. De veel druk en steunbreedte breed. Dat hielp bij mij renners tegenhouden al werd ik zelf ook beter. En als je goeie verdedigers hebt rennen ze ook gewoon niet zomaar er doorheen, af en toe wel hoor en dan heb ik ook een goal tegen maar dat hoort imo bij het voetbal gewoon. Maar ik heb nooit echt last van renners gehad, aangezien ze zuigen in PES over het algemeen.
Zal die instellingen eens proberen.
Verwijderd
Even een non-pes bashing vraag/opmerking! Ik heb samen met een paar vrienden die ook pes spelen een gemeenschap online opgericht. Leuk om af en toe eens een toernooitje tegen elkaar te spelen. Maar is het ook mogelijk om met het team welke ik heb opgericht tijdens mijn MLO te spelen of toe te voegen op een of andere manier? Ik kan dit namelijk nergens terug vinden (kon vroeger wel toch iig met een ofline team).
Ik speel na al een tijdje ML offline met Oetlul Otelul Galati en uiteraard de default spelers.
Het gaat nu redelijk goed en ik sta iets van vierde in de competitie.
Probleem is alleen dat ik geen inkomsten krijg van sponsors of toeschouwersaantallen? Mijn budget blijft na elke wedstrijd strak op 96.000 staan. Als ik straks aan het eind van het seizoen aankom kan ik mijn spelers niet betalen, hoe zit dit nou?
Probleem is alleen dat ik geen inkomsten krijg van sponsors of toeschouwersaantallen? Mijn budget blijft na elke wedstrijd strak op 96.000 staan. Als ik straks aan het eind van het seizoen aankom kan ik mijn spelers niet betalen, hoe zit dit nou?
Je moet toch aan het begin van het seizoen een sponsor enzo uitkiezen? Kan je ook bij verwachtte inkomsten enzo zien dacht ik? En meestal krijg je geld voor thuis veel wedstrijden winnen o.i.d.Vlassie1980 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:11:
Ik speel na al een tijdje ML offline met Oetlul Otelul Galati en uiteraard de default spelers.
Sponsorinkomsten worden bijgeteld aan het begin van het seizoen, maar ik weet niet wat er mis gaat bij het geld van de kaartjes/toeschouwers. Misschien een keer opnieuw je savegame laden?Vlassie1980 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:11:
Pffff... wat een frustratie. Ik ga weer verder offline denk ik. Sinds de laatste Konami update lukt het voor geen meter meer online. Ik krijg ineens weer veel meer doelpunten tegen doordat de keeper een stuk zwakker lijkt te zijn geworden.
Ik heb geloof ik nog niet 1 wedstrijd gewonnen sinds die update. Ik kan het niet precies uitleggen, maar sindsdien loopt het niet lekker meer. Ik zat bijna aan de 500 punten en nu weer bijna aan de 300...
Nu zal Postius wel weer gaan zeggen dat het allemaal aan mij ligt, maar ik had juist de stijgende lijn gevonden want ik maakte ineens hele series dat ik niet 1 wedstrijd meer verloor, en nu lukt er ineens niets meer. Dat gaat er bij mij niet in he? Ik begin steeds meer in Harribo zijn complottheorie te geloven.
Edit: ja, de frustratie moest er even uit.

Hahahahaha nee hoor, dat gebeurd zo vaak, gewoon een random losing streak. Bij mij ook. Gewoon je schouders ophalen je er bij neer leggen dat vanavond PES gewoon KUT gaat (je hebt van die avonden) en lekker headshots gaan maken in CoD wat vervolgens ook niet lukt en je controller kwaad uit het raam gooitMadMoody schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:03:
Pffff... wat een frustratie. Ik ga weer verder offline denk ik. Sinds de laatste Konami update lukt het voor geen meter meer online. Ik krijg ineens weer veel meer doelpunten tegen doordat de keeper een stuk zwakker lijkt te zijn geworden.![]()
![]()
Ik heb geloof ik nog niet 1 wedstrijd gewonnen sinds die update. Ik kan het niet precies uitleggen, maar sindsdien loopt het niet lekker meer. Ik zat bijna aan de 500 punten en nu weer bijna aan de 300...
Nu zal Postius wel weer gaan zeggen dat het allemaal aan mij ligt, maar ik had juist de stijgende lijn gevonden want ik maakte ineens hele series dat ik niet 1 wedstrijd meer verloor, en nu lukt er ineens niets meer. Dat gaat er bij mij niet in he? Ik begin steeds meer in Harribo zijn complottheorie te geloven.
LoL. Patch verhaal kan ik niks over zeggen maar losing streaks heb ik al genoeg meegemaakt. Het gebeurd, zomaar je verliest veel zonder aantoonbare reden. En de volgende dag is alles weer goed
(ik heb bij heroes of newerth ooit binnen 1 dag mijn rating van 1750 naar 1380 gekregen, dat rating systeem werkt hetzelfde als die van PES je begint op 1500. Om maar is aan te geven....).
Overigens zou je blijer moeten zijn als het aan jezelf ligt dan aan het spel, als het aan het spel ligt is het klote daar doe je niks aan denk ik maar altijd.
[ Voor 11% gewijzigd door Postius op 10-11-2011 22:58 ]
Ik hoop dat je inderdaad gelijk hebt wat betreft die losing streak. Op dit moment heb ik er spijt van dat ik nog even gewacht heb om CoD te kopen, omdat ik nog zoveel aan het voetballen ben. En het wordt hier wel vaker geroepen hoe frustrerend PES kan zijn, en inderdaad: ik heb dat vanavond ook mogen ervaren: 8 wedstrijden, 2x gelijk, 6x verloren. Het viel me vanavond op dat het spel veel rommeliger lijkt te zijn geworden. Het leek wel pingpong af en toe. Ik kon niet 1 pass geven of er zat wel een been/lijf/keeper/verdediger/scheids/cornervlag, etc. tussen.
Wat ik met PES 2012 MLO ook ervaar, is dat je de ene dag super staat te spelen en de andere dag er blijkbaar geen bal meer van kan. Nu is dat afhankelijk van factoren zoals de stats van een speler en de pijltjes en verbinding etc...maar dan nóg. ...
Je denkt dat je een team opbouwt die stabiel is, maar dat gaat me nooit lukken lijkt het wel. Dit had ik ook al in PES 2011. Met veel topspelers begint het er aardig op te lijken denk ik. Maar zover ben ik nog lang niet.
Hoe goed je ook je best doet om iets op te bouwen, echt stabiel blijven spelen is er niet bij, zo werkt dat gewoon in PES. Ik blijf bij mijn mening dat Konami dit express doet om de uitdaging erin te houden en dat achter de schermen gewoon 1 of ander script hier voor zorgt. Het kan volgens mij niet zo zijn dat bijna élke MLO-er de ene dag sh*t speelt en de volgende dag de pannen van het dak. Geloof dat dit het spel is, niet de mensen die het spelen.
Het is frustrerend en uitdagend tegelijk.
Je denkt dat je een team opbouwt die stabiel is, maar dat gaat me nooit lukken lijkt het wel. Dit had ik ook al in PES 2011. Met veel topspelers begint het er aardig op te lijken denk ik. Maar zover ben ik nog lang niet.
Hoe goed je ook je best doet om iets op te bouwen, echt stabiel blijven spelen is er niet bij, zo werkt dat gewoon in PES. Ik blijf bij mijn mening dat Konami dit express doet om de uitdaging erin te houden en dat achter de schermen gewoon 1 of ander script hier voor zorgt. Het kan volgens mij niet zo zijn dat bijna élke MLO-er de ene dag sh*t speelt en de volgende dag de pannen van het dak. Geloof dat dit het spel is, niet de mensen die het spelen.
Het is frustrerend en uitdagend tegelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 11-11-2011 11:32 ]