Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-01-2024
..

[ Voor 97% gewijzigd door 3d0zer op 01-02-2012 13:06 . Reden: oops ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perconte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:25
Gelukkig hadden wij de deal van ons nieuwe SAN net rond voor de overstromingen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
3d0zer schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:47:
Trouwens iemand de prijzen van de 5k3000 in de gaten gehouden van Hitachi?

Kocht er pas 5 op 170 euro en nu 220 euro... Boomshakalaka!
Doorgestegen naar 248 euro! Wh000t

De 7k3000 is goedkoper en zelfs de 5k4000 is goedkoper, maar dan niet verkrijgbaar ;)

;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:33
2 TB Verbatim USB3.0 voor €99,- ex!

http://www.centralpoint.n...79755&utm_medium=daisycon

Sla je slag ...
Weet iemand misschien wat voor schijf daar in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:03
NeutraleTeun schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:36:
2 TB Verbatim USB3.0 voor €99,- ex!

http://www.centralpoint.n...79755&utm_medium=daisycon

Sla je slag ...
Weet iemand misschien wat voor schijf daar in zit?
Ik heb er een paar maanden geleden 4 gekocht (bij Computerland). Toen zat er Samsung HD204UI in (serienummers gechecked via de Samsung website: 3 jaar garantie, dus niet eens OEM-modellen). Maar dat kan per batch verschillen, het is maar net waar Verbatim de disken het goedkoopst kan krijgen op dat moment.

Computers follow your orders, not your intentions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand nog tips voor een 24stuks 3TB met een leuk prijs kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:10
Weet iemand wat voor schijf er in een Western Digital Elements Desktop 2TB zit?
Ik heb namelijk een WD studio schijf (waar een WD caviar green schijf in zit) gebruikt als interne schijf.
Nu wil ik onderzoeken welke schijf er dus in een Western Digital Elements Desktop 2TB zit.

Dit omdat externe schijven momenteel goedkoper zijn dan intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

In de Elements 2TB die ik eind december bij de Mediamarkt kocht (voor 74 euri :p) zit een WD20EARS (volledig WDC WD20EARS-00MVWB0). Met 4KB sectoren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:10
Oke, bedankt. die zijn opzich nog best te doen voor dat geld:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10
Bij de meeste externe schijven zie ik 8 of 16 MB cache in vergelijk tot de 32/64MB met de inbouwschijven die hetzelfde kosten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 13:23
3d0zer schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:06:
[...]

Doorgestegen naar 248 euro! Wh000t

De 7k3000 is goedkoper en zelfs de 5k4000 is goedkoper, maar dan niet verkrijgbaar ;)

;w
Wat is er dan zo speciaal aan de 5k3000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht juist dat ik de dans ontsprongen was deze keer, gezien ik voorzien ben van alle harde schijven die mijn hartje begeren. Echter willen mijn ouders nu ook maar eens aan de nieuwe PC en aangezien daar nog een jarenoude IDE-schijf aanwezig is zal er toch een alternatief moeten komen.

Ik heb al serieus naar SSD's zitten kijken, vooral ook omdat de demonstratie van mijn eigen PC erg in de smaak viel, maar uiteindelijk blijf ik terugkomen op het feit dat er toch een bulkschijf in moet.

Het enige dat voor ze werkt is dat ze geen haast hebben. Maar eens zien wat e.e.a. kost als de nieuwe AMD APU's eindelijk uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
mca2 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:09:
[...]

Je bedoelt de 7K3000? Ik vermoed dat die ruim op voorraad is bij distributeurs, met modellen van voor de overstromingen, ik heb ze zelf gekocht. Iemand maakt hier woekerwinsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:47:
Ik dacht juist dat ik de dans ontsprongen was deze keer, gezien ik voorzien ben van alle harde schijven die mijn hartje begeren. Echter willen mijn ouders nu ook maar eens aan de nieuwe PC en aangezien daar nog een jarenoude IDE-schijf aanwezig is zal er toch een alternatief moeten komen.

Ik heb al serieus naar SSD's zitten kijken, vooral ook omdat de demonstratie van mijn eigen PC erg in de smaak viel, maar uiteindelijk blijf ik terugkomen op het feit dat er toch een bulkschijf in moet.

Het enige dat voor ze werkt is dat ze geen haast hebben. Maar eens zien wat e.e.a. kost als de nieuwe AMD APU's eindelijk uit zijn.
Misschien toch maar zo'n momentus XT ? 500GB valt mee in prijs met 112 euro. Zit er ook bij mijn pa in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
mca2 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:09:
[...]

De verkrijgbaarheid... ;)

Overigens een zeer betrouwbare en goede schijf, Hitachi is een van de weinig echte producenten die eigen schijven maakt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:57:
Misschien toch maar zo'n momentus XT ? 500GB valt mee in prijs met 112 euro. Zit er ook bij mijn pa in.
Een optie die ik nooit serieus overwogen heb voor mijzelf, gezien mijn interesses elders liggen, maar wellicht interessant voor mijn ouders. Ik vrees echter dat ook die schijf te lijden heeft onder de overstroming.

Ik ga me eens inlezen welke voordelen en nadelen zo'n Momentus brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
3d0zer schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:09:
[...]

De verkrijgbaarheid... ;)

Overigens een zeer betrouwbare en goede schijf, Hitachi is een van de weinig echte producenten die eigen schijven maakt ...
De 5k3000 wordt idd door maar minder shops aangeboden. De prijs is wel belachelijk vergeleken met WD, Hitachi of Seagate. Misschien toch maar snel een Samsung aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
mca2 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 14:00:
[...]

De 5k3000 wordt idd door maar minder shops aangeboden. De prijs is wel belachelijk vergeleken met WD, Hitachi of Seagate. Misschien toch maar snel een Samsung aanschaffen.
Tis meer van de laatste tijd. Heb ze 2 weken geleden voor 170 euro aangeschaft en dat was een mooie prijs vergeleken met WD. Hitachi staat toch op een hoger kwaliteitspeil dan WD over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:42
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:47:

Indien je ouders niet meer doen dan een beetje internetten en word, dan is een SSD van rond de 200GB toch genoeg? M'n vader die werkt al 8j aar met een bedrijfslaptop met een schijf van ong 70GB. Dus het gaat wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarkin schreef op maandag 06 februari 2012 @ 07:30:
Indien je ouders niet meer doen dan een beetje internetten en word, dan is een SSD van rond de 200GB toch genoeg? M'n vader die werkt al 8j aar met een bedrijfslaptop met een schijf van ong 70GB. Dus het gaat wel :+
Dat zou waarschijnlijk voorlopig voldoende zijn, ware het niet dat een dergelijke SSD een goed deel van het budget zou opslokken -_-'

Het wordt een PC voor erbij omdat ze tussen twee locaties reizen, de laptop is het primaire apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roggebrood
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-09 02:25

roggebrood

(man vd koningin)

De Hitachi 5k3000 kost nu bij Redcoon een al heel wat schappelijkere 179 euro.

koning der Nederlanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
roggebrood schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 09:14:
De Hitachi 5k3000 kost nu bij Redcoon een al heel wat schappelijkere 179 euro.
Ja die zag ik ook, maar eerst maar eens zien of ze ook daadwerkelijk kunnen leveren. En die beoordeling van de shop, vreselijk... Vraag me dus af of ze enigszins betrouwbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:07
Ik hou deze Hitachi Touro Desk USB 3.0 4TB Zwart schijf al een tijdje in de gaten. Een kleine twee weken geleden kostte deze schijf nog 270 euro en nu is hij al gedaald tot 227 euro. Zodra deze schijf onder de 180 euro komt koop ik er 4, schijven uit de behuizing halen, in pc stoppen en dan heb je 16 TB. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
USB2.0 in de gaten houden, precies dezelfde schijf -> 7k3000

Zie ook Youtube waar ze er een stel open snijden...

Verders.... de prijs schommelt stukken lager dan de interne diskprijzen...

Alleen die garantieissues... is dat het waard... dat is de vraag..

Edit: Oops... zie dat het gaat om de k4000 ;) Sorry :

[ Voor 9% gewijzigd door 3d0zer op 07-02-2012 11:42 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 22:21
3d0zer schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:41:
USB2.0 in de gaten houden, precies dezelfde schijf -> 7k3000

Zie ook Youtube waar ze er een stel open snijden...

Verders.... de prijs schommelt stukken lager dan de interne diskprijzen...

Alleen die garantieissues... is dat het waard... dat is de vraag..

Edit: Oops... zie dat het gaat om de k4000 ;) Sorry :
Garantie kun je altijd nog gewoon bij de fabrikant claimen via de website dus daar zou ik mij geen zorgen over maken hoor. :)

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 15:20
Ik ben aan het oriënteren op een nieuwe NAS. ( de qnap 412 ). Echter nu moeten er natuurlijk ook schijven in en om voorbereid te zijn op de opkomst, wil ik er 3tb schijven in stoppen. Nu zijn ze momenteel aan de behoorlijke dure kant. De Green schijven van WD zijn nog redelijk geprijsd. Ik vroeg mij af waarom de pricewatch: Seagate Barracuda ST3000DM001, 3TB niet langs komt ( prijs is redelijk, performance ok en redelijk zuinig )

Reviewtje
http://www.storagereview...._1tb_platters_st3000dm001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10
Ik heb gisteren 2 wd 3TB schijven voor mijn Synology 411 gehaald. De twee extra schijven komen dan wel later als 4TB goedkoop wordt. Vooralsnog zijn grotere schijven relatief voordeliger.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senor Sjon schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 23:45:
Ik heb gisteren 2 wd 3TB schijven voor mijn Synology 411 gehaald. De twee extra schijven komen dan wel later als 4TB goedkoop wordt. Vooralsnog zijn grotere schijven relatief voordeliger.
Zoals altijd eigenlijk wel het geval is de afgelopen jaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 21:33

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Bull schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:19:
[...]

Garantie kun je altijd nog gewoon bij de fabrikant claimen via de website dus daar zou ik mij geen zorgen over maken hoor. :)
Dat werkt helaas niet altijd met "OEM" hdd's waar deze externe dingen waarschijnlijk ook onder vallen. Dan zul je hdd dus eerst weer in z'n behuizing moeten schroeven.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:04
..Waar de seal dan van verbroken is, en dus ook de garantie niet meer geldig is.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
classpc schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:34:
[...]

Dat werkt helaas niet altijd met "OEM" hdd's waar deze externe dingen waarschijnlijk ook onder vallen. Dan zul je hdd dus eerst weer in z'n behuizing moeten schroeven.
Inderdaad ;)
Het is niet zo eenvoudig als het lijkt volgens mij. En de behuizingen blijven ook meestal niet heel... Blijkbaar hebben ze geleerd van hun fouten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
classpc schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:34:
[...]

Ik kan bij mijn Hitachi 7K3000 3TB harde schijf die uit een Hitachi Touro komt gewoon het serienummer op de website van Hitachi invullen en daar komt gewoon keurig te staan dat ik nog tot 02-09-2013 garantie kan claimen bij hun dus.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja, de behuizing zelf zal ook niet geregistreerd staan bij Hitachi, nogal logisch dat je dit op de website leest natuurlijk. Maar als jij een zegel verbroken hebt waar warranty op staat, dan is het maar de vraag of je die garantie ook echt krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je krijgt dan misschien geen garantie meer op de behuizing maar wel op de harde schijf die er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 15:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

CaptJackSparrow schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 19:59:
Je krijgt dan misschien geen garantie meer op de behuizing maar wel op de harde schijf die er in zit.
Nee, die krijg je hoogstwaarschijnlijk niet. :)

Modbreak:Voor iedereen, ik heb al vaker in dit topic gelezen dat externe hardeschijven gekocht worden, omdat deze goedkoper zijn dan losse schijven. Om de hardeschijf uit de behuizing te halen en in te bouwen in een PC of NAS, etc.

Houd er rekening mee dat wanneer de hardeschijf defect raakt hoogstwaarschijnlijk bij een garantie claim deze niet ingewilligd wordt, omdat deze uit de orginele behuizing is gehaald. Hier zijn twee redenen voor.

1. Externe hardeschijven worden gezien als een geheel produkt en niet geschikt om geuopgrade te worden zoals bijvoorbeeld dat bij een laptop of Pc het geval is. Het scheiden van de hardeschijf van zijn behuizing wordt dan ook gezien als zelf modificaties aan brengen waardoor het geen geheel produkt meer is, waarbij in veel gevallen (niet alleen bij externe hardeschijven) garantie komt te vervallen.

2. Fabrikanten van externe hardeschijven zijn vaak zelf niet de fabrikant van de hardeschijf welke in de behuizing is geplaatst. De hardeschijven die in dergelijke behuizingen zijn geplaatst zijn verkocht aan oem's en worden dan ook als oem hardeschijf aangeduid. Garantie op oem hardeschijven wordt niet afgehandeld door de fabrikant die de hardeschijf daadwerkelijk heeft geproduceerd. Deze verantwoording is bij de oem fabrikant komen te liggen, maar die accepteerd de claim niet vanwege punt 1.

Een zeer recent voorbeeld is dit topic, waarbij de extrene hardeschijf daadwerkelijk ook van een hardeschijf fabrikant afkomstig is: WD Elements opengemaakt, nog garantie?

Een quote uit dit topic van de betreffende fabrikant: "Het serienummer is gelinkt aan een Elements Desktop external drive. Deze mag niet uit haar behuizing worden gehaald, dan vervalt te garantie".

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
Zoiets had ik ook al uitgezocht inderdaad.

[ Voor 25% gewijzigd door 3d0zer op 09-02-2012 22:50 . Reden: . ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-09 14:22
behalve bij hitachi ext HDD's. hier blijft er garantie op zitten. Heb al verschillende HDD's uit hun behuizing opgehaald en opgestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
pwnage2 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 23:27:
behalve bij hitachi ext HDD's. hier blijft er garantie op zitten. Heb al verschillende HDD's uit hun behuizing opgehaald en opgestuurd!
Dat bedoelde ik dus ook. Bij Hitachi kan het kennelijk wel. Het serienummer van de harde schijf die in het externe apparaat heeft gezeten geeft op het garantie gedeelte van Hitachi naast de harde schijf informatie niks anders aan dus hij wordt alleen als een losse harde schijf gezien en niet gekoppeld aan een extern apparaat en dus zodoende kun je met jouw losse harde schijf gewoon garantie claimen bij Hitacih. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Bull op 09-02-2012 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:41
Maar ja, Hitachi gaat ook over naar WD... de vraag is of WD er straks ook zo makkelijk mee om gaat. Dan kan je nu prachtig die 4TB disk kopen, maar als hij over 2 jaar RMA moet, omdat ie raar doet of kapot is en WD accepteert het niet, dan zit je mooi te koekeloeren met je schijfje van 250 euries. Ik vind het maar een risico en overigens doodzonde dat Hitachi's HDD tak verdwijnt (maar dat is een ander verhaal). ;)

Mja, dit is dan in geval van Hitachi's Touro Desk. Wat meer ontopic, ik zie dat Hitachi's 5K4000 nu ook als losse schijf in de PW staat voor iets meer dan 300 euro, dan ben je ook van dat gezeik af met garantie ja of nee (zowel later bij WD). :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Houd er rekening mee dat wanneer de hardeschijf defect raakt hoogstwaarschijnlijk bij een garantie claim deze niet ingewilligd wordt, omdat deze uit de orginele behuizing is gehaald. Hier zijn twee redenen voor.
Het is bekend dat schijven uit een appliance wel onder garantie worden geaccepteerd door tenminste een van de grote fabrikanten.

Een eenmaal afgegeven garantie kan niet worden teruggedraaid, als je zorgt dat je bewijs hebt van garantie is het in orde. Je kunt het vaak online controleren op basis van het serienummer op de drive.

Het loont zeker de moeite om de garantie veilig te stellen want harde schijven falen vaker dan je zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Ik heb maar 4 x 2TB WD EARX gehaald bij Zercom voor mijn Nas. Geen zin meer om heel lang te wachten en straks een keer een hoop data kwijt te zijn, omdat ik nu een paar tientjes wilde besparen.

Nu lekker 6TB in X-RAID :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
marcel87 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 02:43:
Maar ja, Hitachi gaat ook over naar WD...
Hitachi gaat over naar WD? Waar heb je die info vandaan?
En waarom zou dat gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:19
3d0zer schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:41:
[...]

Hitachi gaat over naar WD? Waar heb je die info vandaan?
En waarom zou dat gebeuren?
Toevallig heb ik een collega die bij Hitachi vandaan komt en die vertelde het mij van de week
Maar in november is het hier ook al langsgekomen

nieuws: EC keurt overname hdd-tak Hitachi door Western Digital goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
Dus daar gaat 1 van de laatste eigen producenten van harde schijven verloren...

Zooo fucking zonde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:19
Dat had ik ook toen ik laatst hier las dat Samsung naar Seagate ging en vervolgens dus hoorde dat Hitachi ook overgenomen wordt/is.

Ben wel bang dat het nu nog langer duurt voordat de prijzen zullen dalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
Gaat me niet eens om de prijzen... meer om de kwaliteit.. de kwaliteit van WD is om te huilen.. hoor zoveel verhalen van mensen om mij heen die schijven DOA terug sturen...

Bizar...

Hitachi... heb er 5 en ze presteren top!
Betrouwbaar... gewoon een stukje kwaliteit.... kennissen die die ook hebben... ook zeer tevreden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
3d0zer schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:14:
Gaat me niet eens om de prijzen... meer om de kwaliteit.. de kwaliteit van WD is om te huilen.. hoor zoveel verhalen van mensen om mij heen die schijven DOA terug sturen...
en procentueel gezien? Is de uitval van WD harde schijven groter dan Samsungs? of omgekeerd? Je zou er van staan kijken hoeveel mensen hun (externe) harde schijven mishandelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 15:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

3d0zer schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:14:

Bizar...

Hitachi... heb er 5 en ze presteren top!
Betrouwbaar... gewoon een stukje kwaliteit.... kennissen die die ook hebben... ook zeer tevreden....
Ja, go.... zo heb ik alleen maar Western Digital en ben er erg tevreden over, ik hoef geen Hitachi of Seagate aangezien ik daar mindere ervaring mee heb. Voorheen was ik ook weg van Maxtor nooit problemen mee gehad, terwijl daar ook wel de nodige klachten over de ronde deden, maar daarnaast werden die schven ook erg veel verkocht door een goede prijs/prestatie, maar kwalileits verhouding.

Even voor de duidelijkheid er hangt 8x 74GB WD Raptor schijven in mijn werkstation en 8x 1TB GP schijven in mijn server en ook nog 2x 500GB GP schijven in mijn NAS. Daarnaast heb ik nog 16x 1TB WD RE4-GP schijven die op het moment niks liggen te doen, maar een deel daarvan gaat in een server in aanbouw. :)
Tarkin schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:38:
[...]
en procentueel gezien? Is de uitval van WD harde schijven groter dan Samsungs? of omgekeerd? Je zou er van staan kijken hoeveel mensen hun (externe) harde schijven mishandelen!
Precies wat zijn de overall percentage van de goothandel, dat is interessanter dan eigen ervaring of die van kennissen. Het geeft in iedergeval een beter beeld hoe de kwaliteit tussen de fabrikanten zich verhouden. :)

[ Voor 23% gewijzigd door _Dune_ op 10-02-2012 14:48 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
Nou als er iemand is met exacte cijfers, dan hoor ik het graag ;)

Maar als een maat van mij 8 schijven voor een server besteld en daarvan 2 kan terugsturen (DOA) dan zegt dat mij wat over WD...

Maar goed zo zal iedereen zijn ervaringen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 23:05
Ik weet niet wat die hdd bakkende lui met elkaar hebben afgesproken maar bij pricewatch lijkt de ondergrens van 0,05 euro/Gb zo ongeveer het dogmatische karakter van de lichtsnelheid in de natuurkunde te hebben gekregen.

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
Yesss het loopt de spuigaten uit.. en dat is niet alleen in NL... in Engeland hebben ze hetzelfde gelazer...

Monopolisten aan het werk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Een paar bronnen over betrouwbaarheid:
Toms Hardware
Hardware.fr
NewEgg gebruiker reviews

Gebruikers zijn waarschijnlijk eerder geneigd commentaar te geven als er iets mis is en ze worden ook beinvloed door andere gebruikers (kuddegedrag), maar uit de NewEgg reviews is het wel duidelijk dat grotere schijven in het algemeen weinig betrouwbaar zijn. Merk, type en prijs hebben een beperkte invloed.

Dat gezegd hebbende, heb ik persoonlijk een afkeur voor 2TB/7200 rpm drives van Samsung en de nieuwe Seagate DM0001, en een voorkeur voor Hitachi. Dat is vooral gebaseerd op eigen ervaring. De Seagate maakt vaak een messenslijp geluid en die gebruik ik daarom niet meer. De Hitachi's vind ik overigens geenszins perfect, ze maken soms verdachte klik geluiden en de manipulatie van SMART data is niet fraai, maar ze zijn de beste tussen de slechten. De drives die ik onlangs nieuw kocht waren nog van voor de overstroming. Niks tekort.

Binnen één serie kun je tegenwoordig ook al niet meer vergelijken aangezien er verschillende datadichtheden worden toegepast.

Mijn conclusie is dat er geen perfecte drive is, het is altijd een gok. Daardoor ben je wel gedwongen redundantie of backup toe te passen als je zekerheid wenst. Dat komt de fabrikanten waarschijnlijk goed uit: onbetrouwbare drives maken, kortere garantie bieden en twee keer zoveel verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel behoorlijk paranoïde, want als er dan ééntje wel goede drives zou maken zou die de anderen al lachende achter zich laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 03:14:
Dat is wel behoorlijk paranoïde, want als er dan ééntje wel goede drives zou maken zou die de anderen al lachende achter zich laten.
Als je dit leest is het wel aannemelijk:
The Hitachi 3TB drive (Hitachi Deskstar 5K3000 HDS5C3030ALA630) is our current favorite for both its low power demand and astounding reliability. The Western Digital and Seagate equivalents we tested saw much higher rates of popping out of RAID arrays and drive failure. Even the Western Digital Enterprise Hard Drives had the same high failure rates. The Hitachi drives, on the other hand, perform wonderfully.
Hier is ook wel een reden voor te bedenken. WD gebruikt 4x750GB platters, Hitachi 5x600GB. Hitachi is meestal wat later met het inzetten van platters met een hogere datadichtheid. Het is niet ondenkbaar dat Hitachi met meer beproefde technologie dan betrouwbaarder zou zijn.

Het nadeel is natuurlijk dat de drives over het algemeen dan trager en luidruchtiger zijn.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg ook niet dat er geen verschillen zijn tussen drives, ik zeg alleen dat het nogal paranoïde is om te denken dat die hoge(re) failure rates opzet zijn of zelfs maar gewaardeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 14:22:
ik zeg alleen dat het nogal paranoïde is om te denken dat die hoge(re) failure rates opzet zijn of zelfs maar gewaardeerd worden.
Dat staat er niet.

Je stelling dat als er één fabrikant wel goede drives zou maken, dat deze dan de markt naar zich toe zou kunnen trekken: misschien, maar het grootste deel van de consumenten heeft niet het benodigde inzicht. Die koopt een PC.
Kwaliteit is niet altijd een vereiste voor een groot marktaandeel of winst.

Ik heb kussenslopen van 30 jaar oud. Duurzaam, doen het nog goed. Ze worden dus niet meer gemaakt. Ik had er een aantal van een paar jaar oud. Die liggen nu bij de voddenboer. Zo werkt de moderne economie helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

mrmrmr schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 16:01:
[...]
Dat staat er niet.

Je stelling dat als er één fabrikant wel goede drives zou maken, dat deze dan de markt naar zich toe zou kunnen trekken: misschien, maar het grootste deel van de consumenten heeft niet het benodigde inzicht. Die koopt een PC.
Kwaliteit is niet altijd een vereiste voor een groot marktaandeel of winst.
Echt? Iedereen heeft zijn eigen ervaringen maar er is geen HDD merk die kwalitatief met kop en schouders boven de rest uitsteekt hoor. Zo heb ik zelf altijd goede ervaringen gehad met Samsung, dus dat betekent niet dat de rest crap is, maar het betekent wel dat ik niet zo snel over zal stappen. Het klopt dat de meeste consumenten meer naar de prijs kijken dan naar de prestaties, maar alleen met een goede prijs red je het niet hoor, er wordt ook kwaliteit verwacht. Degene met de beste combinatie verkoopt het meest. :)

De marges staan in de HDD markt al lang onder druk (dit staat los van de huidige problemen in Thailand) vandaar dat er ook steeds minder fabrikanten overblijven (zo is Samsung pas nog gekocht door Seagate).
Er zijn nu nog maar 3 grote fabrikanten over: WD (49%), Seagate (40%) en Toshiba (11%).
Dat Toshiba zo'n klein marktaandeel heeft komt volgens mij omdat zij geen desktop HDD's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
3d0zer schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:36:

Maar als een maat van mij 8 schijven voor een server besteld en daarvan 2 kan terugsturen (DOA) dan zegt dat mij wat over WD...

Dat zegt eigenlijk niks over WD. Als dat de enige 2 schijven zijn die DOA zijn op een heel jaar, dan is het een uitstekend en prachtig jaar geweest voor WD. Enkel jouw maat heeft de pech van die 2 fuckups in zijn bezit te hebben. Als iedereen die er 8 koopt, 2 retour kan doen, dan is er wel iets mis mee. Maar dan zou je ook wel veel meer zaken in het nieuws ervan horen.

Op een enkele ervaring zou ik een hardware producent niet afbreken. Er zijn er net iets te weinig daarvoor. Als jouw maat daarentegen een PC boer is, die iedere dag er tientallen installeert en iedere dag er (bv) 10 terugkrijgt, dan is het iets anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisik
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
(overleden)
pricewatch: Hitachi Deskstar 7K2000, 2TB

Whoop whoop, eerste 2TB HD is onder de 100 euro gedoken en minder dan 0,5cent per GB.
Gaat de goeie kant op! :)

Niks gezegd, pricewatch heeft het verkeerd.
Kost slechts maar een kleine 397 euro daar.

[ Voor 17% gewijzigd door Dennisik op 17-02-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik zag onderstaande aanbieding in de folder van Foto Klein. Ik neem aan dat die 5TB een typefoutje is? :p

Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img833/7392/75fotokleinhdd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

En daaronder staat 500GB. :P Dus hij is eigenlijk 0,5TB maar dat bekt niet zo lekker. :+

Spijtig maar ik vrees dat je geen sterke zaak hebt. :P

5TB in 2,5"! :9

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 18-02-2012 19:46 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexxexium
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 20:44
Zo maar hoe zit het nu in Thailand is alles al helemaal up and running?

Houden de retailers/importerurs de verkoopprijzen kunstmatig hoog om nog meer winst op te strijken.

van 60 naar 120?
pricewatch: Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB

een boycot zou dan wel op z'n plaats zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Nexxexium schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 21:02:
Zo maar hoe zit het nu in Thailand is alles al helemaal up and running?

Houden de retailers/importerurs de verkoopprijzen kunstmatig hoog om nog meer winst op te strijken.

van 60 naar 120?
pricewatch: Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB

een boycot zou dan wel op z'n plaats zijn.
De productie is inmiddels hervat, maar er is nog steeds een groot tekort aan HDD's (omdat de productie maanden heeft stilgelegen). Verwacht wordt dat de prijzen nog tot eind 2012 aan de hoge kant blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
3d0zer schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:36:

Nog maar een gebruikers ervaring dan :P

Deze week 5 maal 3Tb besteld van WD (WD30EZRX) 4 goed, eentje DOA.
Omgeruild en de nieuwe was wel weer ok.

Je moet er ook geluk mee hebben, maar de nacontrole van WD laat wel wat steekjes vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:27
Is het niet zo als je nu een een harde schijf koopt meer kans hebt op een DOA. Omdat de fabrikanten nu sneller harde schijven gaan maken zo de tekort terug te kunnen dwingen??

Ik heb zelf een 2TB schif nodig ik weet niet of het nu verstandig is of ik even moet wachten. Echt haast heb ik er niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
Evertt schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:34:
Is het niet zo als je nu een een harde schijf koopt meer kans hebt op een DOA. Omdat de fabrikanten nu sneller harde schijven gaan maken zo de tekort terug te kunnen dwingen??

Ik heb zelf een 2TB schif nodig ik weet niet of het nu verstandig is of ik even moet wachten. Echt haast heb ik er niet mee.
Dat zou wel heeeel slecht zijn...

En daarnaast.. meer DOA is meer aftersales werkzaamheden en meer ontevreden klanten. En het kost productieruimte aangezien er een kapotte en een nieuwe schijf moeten worden geproduceerd.. Je efficiëntie in productie is 50% per DOA schijf.

Lijkt me niet helemaal de keuze van een harddisk fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
frank_b schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:09:
[...]

Je moet er ook geluk mee hebben, maar de nacontrole van WD laat wel wat steekjes vallen.
Ah ben niet de enige dus ;)
Wel bizar dat we tegenwoordig in dit technologische tijdperk het hebben over "geluk" bij het bestellen van een harddisk eigenlijk.

Weet nog hoe dat ging met pixels (dode) in TFT schermen indertijd haha... kon je pixelgarantie kopen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Evertt schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:34:

De productie draait nu maximaal, maar dat betekent niet dat er meer defecten tussen zitten, want de kwaliteitseisen zijn net zo hoog als voorheen. Pas is wel de garantietermijn verminderd, maar dat heeft volgens mij meer met geld dan kwaliteit te maken (zie nieuws: WD en Seagate schroeven garantieperiode terug in 2012). Als je geen haast hebt, zou ik nog een tijdje wachten, scheelt flink in de prijs ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3d0zer schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:23:
Ah ben niet de enige dus ;)
Wel bizar dat we tegenwoordig in dit technologische tijdperk het hebben over "geluk" bij het bestellen van een harddisk eigenlijk.
Want jij verwacht dat met de technologische vooruitgang nooit defecten voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

frank_b schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:09:
[...]

Op newegg is die score van die schijf dan ook bedroevend laag.
Echt veel slechter als bij andere schijven. Dus heel raar is het niet.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:03:
[...]

Want jij verwacht dat met de technologische vooruitgang nooit defecten voorkomen?
Nooit is wat anders dan 1 op 4 a 5....

Er zit een hele wereld tussen een schijf waar je vanuit mag gaan dat hij goed is en een schijf waar je mag hopen dat hij goed is... toch? O-)

Op het moment lijkt het wel eens alsof het meer het laatste is ... terwijl je in deze technologisch hoogstaande wereld volgens mij wel anders zou mogen verwachten... zeker met deze prijzen! Dat is wat ik meer bedoelde..

Linkje naar Newegg wat eerder genoemd werd voor deze drive liegt er niet om: LINK

[ Voor 12% gewijzigd door 3d0zer op 20-02-2012 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Laatst online: 17-09 21:52

FutureCow

(C) FutureCow

ik heb even een vraagje met betrekking tot de garantie.

Ik heb vorig jaar april een 500GB Samsung F3 gekocht. Deze bleek in december kapot te zijn (ik gok kapotte controller). Deze schijf heb ik toen voor 39 euro gekocht.

Ik heb deze HDD terug gestuurd en hij is idd defect bevonden.(nadat ik er 3 keer achteraan moest mailen). Ik kreeg vandaag de reactie dat ze die harde schijf niet op voorraad hebben en dat ik het geld terug gestort krijg (39 euro). ik kan hiervoor natuurlijk nooit een nieuwe 500GB HDD kopen. Mag ik nu een nieuwe(andere?) 500GB eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
Volgens mij wel.. dit riekt naar winstvervalsing...

Zou een bedrag terug vragen van de huidige aankoopwaarde omdat ze jou nu opzadelen met een probleem wat zij hebben, namelijk niet de juiste schijf in voorraad.
Garantie vind plaats van consument naar supplier, niet naar fabrikant, ook al wordt dit wel vaak zo gespeeld.
Ofwel de winkel handelt op de achtergrond af tussen fabrikant, maar jij hebt recht op een product van de winkel.

De prijzen van een schijf zijn nogal gestegen, dit ruikt er bijna naar dat ze een nieuwe schijf krijgen onder garantie en die verkopen voor meer geld aan een nieuwe consument terwijl jij het lage aankoopbedrag terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-08 06:59
FutureCow schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:07:

Ik heb vorig jaar april een 500GB Samsung F3 gekocht. Deze bleek in december kapot te zijn (ik gok kapotte controller). Deze schijf heb ik toen voor 39 euro gekocht.

Ik heb deze HDD terug gestuurd en hij is idd defect bevonden.(nadat ik er 3 keer achteraan moest mailen). Ik kreeg vandaag de reactie dat ze die harde schijf niet op voorraad hebben en dat ik het geld terug gestort krijg (39 euro). ik kan hiervoor natuurlijk nooit een nieuwe 500GB HDD kopen. Mag ik nu een nieuwe(andere?) 500GB eisen?
Uiteraard, de winkel en/of het bedrijf moet jou een passende oplossing voor het defecte product bieden.
Dat dit model niet op voorraad is mag geen excuus zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

FutureCow schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:07:

Het is in dit geval wel heel zuur, maar in principe is er niets mis mee wanneer ze het aankoopbedrag terug storten (credit nota).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:36

DDX

Anders gewoon vragen om defecte hd zodat je hem zelf naar samsung kan opsturen ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3d0zer schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:41:
Volgens mij wel.. dit riekt naar winstvervalsing...

Zou een bedrag terug vragen van de huidige aankoopwaarde omdat ze jou nu opzadelen met een probleem wat zij hebben, namelijk niet de juiste schijf in voorraad.
Garantie vind plaats van consument naar supplier, niet naar fabrikant, ook al wordt dit wel vaak zo gespeeld.
Ofwel de winkel handelt op de achtergrond af tussen fabrikant, maar jij hebt recht op een product van de winkel.

De prijzen van een schijf zijn nogal gestegen, dit ruikt er bijna naar dat ze een nieuwe schijf krijgen onder garantie en die verkopen voor meer geld aan een nieuwe consument terwijl jij het lage aankoopbedrag terug krijgt.
Dat is wel een heel smerige manier om onder hun verplichtingen uit te komen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
Zie niet in waarom ze anders zo weinig doen om het in orde te maken.
Slecht reageren op mail enz.

Maar goed.. wellicht ben ik te sceptisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3d0zer schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 18:01:
Zie niet in waarom ze anders zo weinig doen om het in orde te maken.
Slecht reageren op mail enz.

Maar goed.. wellicht ben ik te sceptisch ;)
Ik denk dat je mijn post verkeerd begrijpt, want ik denk dat ze zich er zo makkelijk vanaf maken. Met een beetje pech sturen ze die schijf ook nog RMA ook en verkopen ze die dan weer voor de volle mep.

Ik ben wel benieuwd welke webshop dat doet, want dat zijn echt geen praktijken zoals ze horen. De schijven zijn gewoon leverbaar (wel lastiger te krijgen, maar leverbaar), dus je dient gewoon een vervanging te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ugh.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2012 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
tweaker2010 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:09:
[...]

Het is in dit geval wel heel zuur, maar in principe is er niets mis mee wanneer ze het aankoopbedrag terug storten (credit nota).
Haha sorry, misverstand.. reageerde op de reactie van tweaker2010, had hem even moeten quoten.

Zie onderstaand, nu wel gedaan dus ;)
tweaker2010 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:09:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:48
voor degene die toch wel de schijf uit de behuizing wil halen om aan een goedkopere schijf te komen, vandaag in de dagaanbieding: http://vanvoordeel.nl/aan...indirect=1&utm_source=m4n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Zo'n 15 euro goedkoper dan de goedkoopste WD 2TB schijf lijkt leuk, maar mocht het ding stuk gaan dan heb je geen garantie. Vind de prijs niet tegen het nadeel opwegen.

[ Voor 77% gewijzigd door job op 22-02-2012 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met de slachtoffers in Thailand te doen heus. Wat er nog bij komt kijken is dat ik de harddrives die nu uit die fabrieken rollen minder vertrouw. Waterschade heeft een grote impact op de apparatuur waarmee harddrives en onderdelen worden gemaakt. Zijn mijn zorgen terecht afgezien van de stijgende prijzen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisik
  • Niet online
(overleden)
Denken jullie echt dat het tot eind 2012 duurt?

Verbaasd me wel dat de prijs op 0,5/GB wel vrij lang blijft staan en niet echt daaronder wil gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Dune_ schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:43:
[...]
Even voor de duidelijkheid er hangt 8x 74GB WD Raptor schijven in mijn werkstation en 8x 1TB GP schijven in mijn server en ook nog 2x 500GB GP schijven in mijn NAS. Daarnaast heb ik nog 16x 1TB WD RE4-GP schijven die op het moment niks liggen te doen, maar een deel daarvan gaat in een server in aanbouw. :)
Maar dat zijn allemaal 'premium' schijven van Western Digital geloof ik?
Die zijn kwalitatief een stuk beter en duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Sja, al je de prijsontwikkeling ziet van de WD20EARX dan kunnen we nog wel even wachten ben ik bang
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/34edhg3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisik
  • Niet online
(overleden)
Ben bang van wel ja, daling lijkt een beetje gestopt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 19:41:
Ik heb met de slachtoffers in Thailand te doen heus. Wat er nog bij komt kijken is dat ik de harddrives die nu uit die fabrieken rollen minder vertrouw. Waterschade heeft een grote impact op de apparatuur waarmee harddrives en onderdelen worden gemaakt. Zijn mijn zorgen terecht afgezien van de stijgende prijzen ?
Die apparatuur heeft heus geen waterschade hoor. De meeste machines zijn uit die fabrieken gehaald voordat ze onder water stonden. Gelukkig gaat er in maart een nieuwe WD fabriek in Maleisie open, daardoor zal de productie een boost krijgen en zullen hopelijk de prijzen weer wat gaan dalen:
However, work at Western Digital's head slider facility in Thailand won't restart until March. A new facility in Penang, Malaysia is expected to open about the same time, the company said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Ik moet zeggen, de Vraag&Aanbod goed in de gaten houden helpt ook. Laatst van een mede tweakert een WD20EARX van nov 2010 overgenomen voor 60 euro. Kijk dat zijn leuke prijzen. Het is dan wel niet nieuw, maar zo veel groter zijn de risico's ook niet.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisik
  • Niet online
(overleden)
psy schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 23:09:
Ik moet zeggen, de Vraag&Aanbod goed in de gaten houden helpt ook. Laatst van een mede tweakert een WD20EARX van nov 2010 overgenomen voor 60 euro. Kijk dat zijn leuke prijzen. Het is dan wel niet nieuw, maar zo veel groter zijn de risico's ook niet.
Damn goeie prijs, ik ga het in de gaten houden.
Danku voor de tip.

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voldende week woensdag (29-2-2012) weer een externe Hd bij de ALDI te koop

1,5 TB voor € 99,- http://www.aldi.nl/aldi_v...022012_48_156_1045_5.html

Heb niet kunnen ontdekken of dit de 'standaard' ALDI HD is, die ook op de Medion PC's past of een andere formaat/uitvoering is.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

boomsma schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:37:
Voldende week woensdag (29-2-2012) weer een externe Hd bij de ALDI te koop

1,5 TB voor € 99,- http://www.aldi.nl/aldi_v...022012_48_156_1045_5.html

Heb niet kunnen ontdekken of dit de 'standaard' ALDI HD is, die ook op de Medion PC's past of een andere formaat/uitvoering is.
Niet dus, is blijkbaar nu al uitverkocht :p
Fout 404 - pagina niet gevonden
Dit aanbod / deze inhoud is niet meer beschikbaar. Klik hier om naar het huidige aanbod van ALDI te gaan

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het zou me niet verbazen als een firma als Dell of HP een dealtje met Aldi heeft gemaakt en de hele zooi heeft opgekocht om hun systemen te kunnen blijven bouwen. Of een groot datacentre dat schijven nodig heeft.

Er zullen echt wel diverse partijen zijn die zo langzamerhand aardig om schijven verlegen zitten.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Zulke grote voorraden HDD's heeft Aldi nu ook weer niet. Dat de prijzen van hun HDD's zo laag zijn is omdat dit contractueel al vast stond. Zo ook met grote OEM fabrikanten als Dell en HP. Zijn krijgen als eerste geleverd. De rest (wat over is) wordt aan winkels en consumenten verkocht.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik kan me alleen best voorstellen dat die contracten een beperkte looptijd hebben en eens in de zoveel tijd opnieuw onderhandeld en afgesloten worden. Maar het kunnen ook kleinere systeembouwers zijn. Misschien Medion wel om via Aldi complete systemen te kunnen blijven aanbieden voor een concurrerende prijs. En Aldi is overigens heel erg groot en heeft heel veel filialen waarvan maar een klein deel in Nederland zit maar reken maar dat de inkopers van Aldi voor alle landen gezamenlijk GROOT! inkopen.

Er zal toch echt een reden zijn dat die schijven plotseling uit de aanbieding zijn gehaald. Dat is bij mijn weten nog nooit eerder voorgekomen. Dat het iets met de globale HD tekorten door de overstroming in Thailand te maken heeft lijkt op zijn minst niet onaannemelijk.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:56
Hoezo? Ik vind die prijs niet echt spannend. Voor een tientje meer heb je 2TB. Dit is zelfs duur (ook met de huidige prijzen)!

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het gaat denk ik dan ook om de aantallen. Gezien het zeer grote aantal winkels dat Aldi heeft zouden ze wel eens een forse partij kunnen hebben liggen die voor een grootverbruiker interessant kan zijn omdat dergelijke grote partijen op dit moment wel eens lastig te vinden zouden kunnen zijn.

Maar het is maar pure speculaasie natuurlijk. ;)

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Boobybandit schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:08:
Hoezo? Ik vind die prijs niet echt spannend. Voor een tientje meer heb je 2TB. Dit is zelfs duur (ook met de huidige prijzen)!
Voor 110 euro heb je misschien een 2TB schijf maar wel eentje met 5400 rpm en met SATA300. De wat snellere schijven zijn momenteel nog een stuk duurder. Geen idee hoe snel deze externe schijf van de Aldi was trouwens.
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.