Dit topic is bedoeld voor discussie omtrent Android ICS, en niet voor het bespreken van apps.
[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 02-01-2012 11:46 ]
[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 02-01-2012 11:46 ]
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
https://opensea.io/seaart
perfectionistenomiss schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:40:
I...
En ik als preciesionist (woord zou moeten bestaan) erger me daar behoorlijk aan.
Nee.. was misschien niet zo een goed voorbeeld, want woorden kunnen natuurlijk een andere betekenis krijgen als je ze in een andere zin gebruikt. Op die manier zat ik dus fout. In het algemeeen vind ik 'iemand die precies is' iets anders dan 'iemand die perfectie nastreeft'. In het eerste geval ben je naar je eigen denken structureel bezig met een bepaald denkbeeld en resultaat in gedachte wat volgens jou goed is. Zonder een algemene vorm van perfectie na te streven. Precies is, als je voor je zelf bijvoorbeeld stelt dat je wil dat 2 lijntjes precies evenwijdig aan elkaar lopen met tekenen. Perfect kan het resultaat dan ook zijn, echter prefect heeft nog een extra laag, namelijk die van 'perfectie'. Want wat is perfect? De vraag wat is perfect is iets waar genoeg filosofen over hebben nagedacht. Precisie is iets heel anders. Precisie is meer de weg naar perfectie. Met een preciesionist zou ik dan ook meer bedoelen; een persoon die op deze manier werkt om zijn gewenst resultaat te behalen. Het resultaat hoeft dan helemaal niet perfect te zijn.KoppenSneller schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:36:
[...]
offtopic:
Dus je denkt dat een perfectionist zichzelf perfect vindt?
[ Voor 69% gewijzigd door enomiss op 13-01-2012 14:50 ]
https://opensea.io/seaart
enomiss schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:32:
[...]
Helemaal hetzelfde is het niet.
Als je zegt..
ik ben perfect
ik ben precies
.. krijg je toch een heel ander idee
Voor alle twee zou er gewoon een vervoeging moeten zijn. Die vervoegingen lijken dan wel weer erg op elkaar.. dat is waar.
[ Voor 34% gewijzigd door 418O2 op 13-01-2012 15:30 ]
Zou wel mooi zijn, maar waar ik me meer aan stoor is dan veel app developers dingen overnemen uit bijvoorbeeld iOS (Google hamert daar ook op). Iets zoals een back-button is in Android totaal overbodig, want je hebt al een knop op je telefoon of, in het geval van ICS, onderaan je scherm. Het lijkt me meer dat mensen daardoor in de war raken, van 'doet deze knop hetzelfde als die andere onderaan m'n scherm, of gebeurt er dan iets anders'.Prulleman schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:35:
nou hopen dat ze aan hun eigen richtlijnen gaan voldoen, want in Gapps zit zoals vermeld ook een redelijke portie inconsistentie
Sowieso is de backbutton verwarrend geimplementeerd. In de ene app werkt het netjes als een button om terug te gaan 1 stap in de app zelf. Ook alleen maar als zodoende te gebruiken. Maar soms kan het ook gebruikt worden om uit de app te gaan. Ik merk het vooral bij de dingen van google zelf. Krijg je een berichtje. Klik je het berichtje open en vervolgens wil je naar iemand anders reageren. Dan kun je niet op back drukken want dan ga je terug naar je homescreen. Vervolgens moet ik via het homescreen berichten openen en kan ik daar iemand selecteren om een bericht te sturen. In plaats van back gebruiken en in het main menu van de app te komen...Chris7 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:14:
[...]
Zou wel mooi zijn, maar waar ik me meer aan stoor is dan veel app developers dingen overnemen uit bijvoorbeeld iOS (Google hamert daar ook op). Iets zoals een back-button is in Android totaal overbodig, want je hebt al een knop op je telefoon of, in het geval van ICS, onderaan je scherm. Het lijkt me meer dat mensen daardoor in de war raken, van 'doet deze knop hetzelfde als die andere onderaan m'n scherm, of gebeurt er dan iets anders'.
Het zou Android zeker ten goede komen als apps zich meer aan deze richtlijnen houden, maar voor het onderscheid van andere platformen moeten developers denk ik niet meer klakkeloos dingen van andere OS'en kopiëren. Iets zoals de Action Bar lijkt mij een fantastisch iets, mits goed en in de meeste apps geïmplementeerd.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Die ICS balk+knoppen zit er alleen nog maar bij Galaxy Nexus, andere toestellen met hardware buttons hebben dat niet.Chris7 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:14:
[...]
Zou wel mooi zijn, maar waar ik me meer aan stoor is dan veel app developers dingen overnemen uit bijvoorbeeld iOS (Google hamert daar ook op). Iets zoals een back-button is in Android totaal overbodig, want je hebt al een knop op je telefoon of, in het geval van ICS, onderaan je scherm. Het lijkt me meer dat mensen daardoor in de war raken, van 'doet deze knop hetzelfde als die andere onderaan m'n scherm, of gebeurt er dan iets anders'.
Anoniem: 240341
Is het enige.Anoniem: 240341 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:58:
Ik heb een vraag over data roaming. Binnenkort ga ik een maand naar het buitenland en ik wil alleen maar dataverbinding hebben met Wifi in het hotel, absoluut NIET via data roaming. Anders kom ik thuis en ontvang ik een gigarekening van Vodafone.
Ik heb in ICS de optie ontdekt Instellingen > Datagebruik > ... > Gegevensroaming uitvinken, maar ik wil zeker weten dat dat het enige is wat ik hoef te doen met mijn telefoon om te voorkomen dat ik data roam.
Heeft iemand daar ervaring mee? Moet ik nog iets anders aan/uitvinken in Android?
Op Android 2.3 verander ik ook bij de Mobiel netwerk->Namen Toegangspunten het internettoegangspunt (bij mij internet.proximus.be) door er zzz achter te zetten, want ik ben bang dat een app of switcher mijn gegevenstoegang terug kan aanzettenAnoniem: 240341 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:58:
Ik heb een vraag over data roaming. Binnenkort ga ik een maand naar het buitenland en ik wil alleen maar dataverbinding hebben met Wifi in het hotel, absoluut NIET via data roaming. Anders kom ik thuis en ontvang ik een gigarekening van Vodafone.
Ik heb in ICS de optie ontdekt Instellingen > Datagebruik > ... > Gegevensroaming uitvinken, maar ik wil zeker weten dat dat het enige is wat ik hoef te doen met mijn telefoon om te voorkomen dat ik data roam.
Heeft iemand daar ervaring mee? Moet ik nog iets anders aan/uitvinken in Android?
Lees even dit stukje op de site met guidelines voor het design in android:Touchdomex schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:25:
[...]
Sowieso is de backbutton verwarrend geimplementeerd. In de ene app werkt het netjes als een button om terug te gaan 1 stap in de app zelf. Ook alleen maar als zodoende te gebruiken. Maar soms kan het ook gebruikt worden om uit de app te gaan. Ik merk het vooral bij de dingen van google zelf. Krijg je een berichtje. Klik je het berichtje open en vervolgens wil je naar iemand anders reageren. Dan kun je niet op back drukken want dan ga je terug naar je homescreen. Vervolgens moet ik via het homescreen berichten openen en kan ik daar iemand selecteren om een bericht te sturen. In plaats van back gebruiken en in het main menu van de app te komen...
http://developer.android.com/design/patterns/navigation.html (staan ook duidelijke plaatjes bij)Up vs. Back
The Up button is used to navigate within an application based on the hierarchical relationships between screens. For instance, if screen A displays a list of items, and selecting an item leads to screen B (which presents that item in more detail), then screen B should offer an Up button that returns to screen A.
If a screen is the topmost one in an app (i.e. the home of the app), it should not present an Up button.
The system Back key is used to navigate based on the history of screens the user has recently seen, in reverse chronological order—in effect, the temporal relationships between screens.
When the previously viewed screen is also the hierarchical parent of the current screen, pressing the Back key will have the same result as pressing an Up button -- this is a common occurrence. However, unlike the Up button, which ensures the user remains within your app, the Back key can return the user to the Home screen, or even to a different application.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Helaas, dit werkt niet. Google Music is een ingebouwde app binnen ICS. Het schijnt in oudere versies van Android ergens te kunnen bij "beheren applicaties", maar die kan ik nergens vinden. Als ik naar Instellingen>APPs ga dan kan ik daar tenminste nergens iets regelen. Iemand nog een tip om de standaardkeuze voor je muziekapp te wijzigen in ICS?janvanduschoten schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:02:
Ik denk dat je naar de instellingen van Android moet gaan, naar apps/ applicaties, je music app en daar de standaardwaarden wissen.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Voor die functie is dan ook de up-key. Dat staat onder andere ook in de nieuwe Design Guidelines, en volgens mij werken de ICS-versies van de gApps daar ook mee. Linksboven staat er naast het logo van de app dan een pijltje naar links. Als je daar op klikt ga je (als het goed is) 1 niveau omhoog. Dus in jou geval kom je dan in de lijst met contactpersonen terecht vanuit een chat.Touchdomex schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:25:
[...]
Sowieso is de backbutton verwarrend geimplementeerd. In de ene app werkt het netjes als een button om terug te gaan 1 stap in de app zelf. Ook alleen maar als zodoende te gebruiken. Maar soms kan het ook gebruikt worden om uit de app te gaan. Ik merk het vooral bij de dingen van google zelf. Krijg je een berichtje. Klik je het berichtje open en vervolgens wil je naar iemand anders reageren. Dan kun je niet op back drukken want dan ga je terug naar je homescreen. Vervolgens moet ik via het homescreen berichten openen en kan ik daar iemand selecteren om een bericht te sturen. In plaats van back gebruiken en in het main menu van de app te komen...
Weet je dat 100% zeker? Kan er, behalve jouw melding, niets over vinden namelijk.marcel23456 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:13:
Op de arc-s van mijn schoonzoon is vanavond ics 4.01 binnen gekomen...
[ Voor 34% gewijzigd door agoNITE op 07-02-2012 17:36 ]
hoidoei
Anoniem: 324274
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 324274 op 27-02-2012 17:24 ]
Al gekeken of je mischien een email heb met een bijlage van groter dan (ik dacht) 25mb?Anoniem: 324274 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:22:
Ik weet niet of dit in het ICS topic moet of het GN, maar het valt me op dat mijn email ontzettend veel data verbruikt. In 1 maand meer als een gig. Nu lijkt mij dat vrijwel niet mogelijk aangezien ik een 10 tot 15 mails oer dag krijg waarvan 1 a 2 met een bijlage van max 1mb. Dat kan toch nooit zoveel verbruiken?
Nu heb ik gehoord dat ics wel meer verbruikt als andere android besturingssystemen, maar zo.blijft er weinig over van de rest van mijn data limiet aangezien ik maar 1gb data per maand heb
Heeft iemand anders hier last van?
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Zo te zien heeft het niets met Gmail te maken, maar met de Exchange server applicatie.quartex schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:59:
[...]
Al gekeken of je mischien een email heb met een bijlage van groter dan (ik dacht) 25mb?
Ik heb dit probleem ergens eerder gelezen, en toen bleek dat de telefoon probeerde een email te downloaden (of uploaden) van een bestand groter dan 25mb (de maximale size limit van gmail).
En telkens mislukte dat toen er 25mb verzonden was, tot de volgende sync cycle, en toen begon het weer te uploaden/downloaden.
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Dat was op Gingerbread ook al zo. Best storend inderdaad...KoppenSneller schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:00:
Sinds ik mijn Galaxy Nexus heb, valt het me op dat er een raar 'bugje' in ICS zit. Als ik een email binnenkrijg terwijl een andere email op mijn scherm open staat, zie ik de notification van die nieuwe email maar heel even kort in de notification bar staan. Blijkbaar 'denkt' ICS dat ik de mail al gelezen heb omdat de Gmail-app open staat? Herkennen jullie dat?
Ik heb een soortgelijke vraag eerder gesteld. Destijds uit dit topic verwijderd en nu kan ik 'm tevens niet meer terugvinden op het forum. Maar los daarvan, dit kon ik nog wel terugvinden: Cyleo in "Android Market en applicaties - Deel 16"Anoniem: 324274 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:22:
Ik weet niet of dit in het ICS topic moet of het GN, maar het valt me op dat mijn email ontzettend veel data verbruikt. In 1 maand meer als een gig. Nu lijkt mij dat vrijwel niet mogelijk aangezien ik een 10 tot 15 mails oer dag krijg waarvan 1 a 2 met een bijlage van max 1mb. Dat kan toch nooit zoveel verbruiken?
Nu heb ik gehoord dat ics wel meer verbruikt als andere android besturingssystemen, maar zo.blijft er weinig over van de rest van mijn data limiet aangezien ik maar 1gb data per maand heb
Hier een screenahot van het data verbruik:
[afbeelding]
Datagebruik van telefoon klopt aardig met provider. Zat bij +/- 900MB op telefoon en kreeg kort daarna een waarschuwing van vodafone dat ik op 90% van mijn databundel zat.Prulleman schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:59:
gisteren toevallig een nieuwe rom geinstalleerd, dus ik ben mijn data geschiedenis kwijt, maar sinds gisteren heeft "exchange services" 292kb verbruikt, terwijl deze op push staat. Als je dat doortrekt zou je op hooguit een paar MB per week komen.
Lijkt dus wel iets goed mis te zijn met je software, maar wellicht is het alleen in de ICS reporting. Kan je controleren wat je bundel is bij je provider? wellicht wordt het fout gemeten door je GN
Google+ gebruik ik eigenlijk nooit. De telefoon geeft aan dat het ong. 5mb per maand verbruikt. Maar ik heb wel meteen uitgezet dat hij alle foto's die ik maak met de camera, niet meteen upload. Wellicht dat daar jou probleem ligt. Thanks voor de link, zal hem eens doorspitten.E-B schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:38:
[...]
Ik heb een soortgelijke vraag eerder gesteld. Destijds uit dit topic verwijderd en nu kan ik 'm tevens niet meer terugvinden op het forum. Maar los daarvan, dit kon ik nog wel terugvinden: Cyleo in "Android Market en applicaties - Deel 16"
Google+ was op mijn telefoon een enorme grootverbruiker. Hoe is dit bij jou, als ik vragen mag?
Nee het is niet perse nodig bij m'n tablet. Voorlopig is de ingebouwde 8GB voldoende voor mij, maar in de toekomst weet je het niet. Maar het zou wel fijn zijn als de Kindle app bijvoorbeeld wel de boeken (oa grote PDF's) van de fysieke geheugenkaart zou kunnen lezen. Of dat (willekeurige) spel dat nu wel 100mb gedownloade data in het interne geheugen heeft staan dit toch op de SD kaart zou kunnen zetten.Prulleman schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:40:
is het nodig bij je tablet? Geen idee of het hardware afhankelijk is, maar de galaxy nexus heeft een gedeelde data partititie. Hier staan dus apps en media en alle andere dingen op
[ Voor 24% gewijzigd door Prulleman op 29-02-2012 13:21 ]
De standaard ICS kan dit alleen via de notificatie bar, maar als je een custom lockscreen of rom installeerd kan je makkelijk widgets e.d. op je lockscreen zetten.Havelock schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:03:
Beste ICS gebruikers.
Is het ook mogelijk om net als bij Apple iOS 5(iphone) op je locksreen notifications te krijgen van apps ?
Zo dat ik met een druk op knop of swipe beweging naar die app ga en gelijk berichtje kan lezen.
Hoe zit dat met android is dat Überhaupt mogelijk om op een vergelijkbare manier te doen...?
[ Voor 4% gewijzigd door quartex op 29-02-2012 13:35 ]
Het is inderdaad mogelijk (al zou ik niet weten waarom je het zou willen, maar dat is een andere discussie).Havelock schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:03:
Beste ICS gebruikers.
Is het ook mogelijk om net als bij Apple iOS 5(iphone) op je locksreen notifications te krijgen van apps ?
Zo dat ik met een druk op knop of swipe beweging naar die app ga en gelijk berichtje kan lezen.
Hoe zit dat met android is dat Überhaupt mogelijk om op een vergelijkbare manier te doen...?
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
speedme schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:23:
[...]
Het is inderdaad mogelijk (al zou ik niet weten waarom je het zou willen, maar dat is een andere discussie).
Zoek eens naar het programma "Popup Notifier" in de Market.
Je kunt per app instellen of je een popup wilt krijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 02-03-2012 16:16 ]
Anoniem: 435440
[ Voor 84% gewijzigd door RoD op 13-03-2012 16:26 ]
[ Voor 98% gewijzigd door RoD op 13-03-2012 16:26 ]
[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 13-03-2012 16:26 ]
Heeft waarschijnlijk met een bug te maken in exchange binnen ICS.Anoniem: 324274 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:22:
Hier een screenahot van het data verbruik:
[afbeelding]
Volgens mij zat dat nooit in vanilla Android.chronoz schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:25:
In Gingerbread heeft de klok een timer-functie, maar Ice Cream Sandwich dat niet meer?
Ik gebruikte die functie namelijk regelmatig en het is een vrij essentiële functie, waarvoor ik het liefst geen applicatie installeer.
Je kunt instellen dat er een alarm gaat over een periode, bijvoorbeeld 7 minuten indien je een ei aan het koken bent. Op het moment stel ik bij ICS de tijd maar in, bijvoorbeeld 17:36, maar het kost meer tijd en werkt niet erg handig.
Is deze functie verdwenen uit Android? De stopwatch en de normale wekker-functie lijken er alleen nog maar in te zitten.
Ik herken de feature ook alleen van HTC's Sense-UI.quartex schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 23:33:
[...]
Volgens mij zat dat nooit in vanilla Android.
Ik weet dat Sense dat wel heeft.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 29-03-2012 15:52 ]
Up
Anoniem: 294759
Is dit niet wat ze bedoelen met die waarschuwing boven de reactieform? ..Anoniem: 294759 schreef op zondag 01 april 2012 @ 20:52:
Mag ik aannemen dat voor de HTC Desire HD ergens deze week aan de beurt is of zijn er al mensen met dit toestel die het al hebben?
[ Voor 3% gewijzigd door jacobras op 01-04-2012 21:58 ]
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
[ Voor 7% gewijzigd door _sepulnation_ op 02-04-2012 12:06 ]
Je hebt autocorrectie van je tobo (tijdens het typen, suggesties op basis van ingetikte letters en wat daaromheen zit) en je hebt spellingscontrole van tekst in het algemeen (los van je tobo, zoals in ms word met de rode lijntjes). Deze laatste staat waarschijnlijk op de standaard "systeemtaal gebruiken" instelling._sepulnation_ schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:05:
als ik mijn toetsenbord instellingen wijzig naar Duits (software is NL) dan doet de automatische correctie van woorden het wel (Duits) maar alle woorden worden wel rood onderlijnt. Als ik er dan op klik staan er alleen NL woorden in de lijst met aanbevelingen.
Dit was bij android 3.x niet het geval. Iemand een oplossing?
het gaat om de stock update van HTC sensation
Ik snap het principe maar de keuze hiervoor helemaal niet...Prulleman schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:38:
[...]
Je hebt autocorrectie van je tobo (tijdens het typen, suggesties op basis van ingetikte letters en wat daaromheen zit) en je hebt spellingscontrole van tekst in het algemeen (los van je tobo, zoals in ms word met de rode lijntjes). Deze laatste staat waarschijnlijk op de standaard "systeemtaal gebruiken" instelling.
Ik zou er niet op wachten, fabrikanten als samsung en HTC zullen hun toestellen altijd een eigen look willen geven, voor herkenbaarheid, merk bekendheid en als verkoop argument (hoewel dat laatste natuurlijk heel persoonlijk isVesNL schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:53:
Heb net 4.0.3 op mijn vriendin SGS2 gezet. Het ziet er hetzelfde uit als met 2.3.6. Hopelijk tweaken ze het langzaam meer richting de 'vanilla' look.
* The following phones will receive the updateSChief schreef op maandag 23 april 2012 @ 17:18:
Alleen voor bepaalde toestellen van 2011 toch? Zoals de Arc S. De Arc vist achter het net als ik mij niet vergis, beetje jammer..
De Arc moet langer wachten. de Ray, Arc S en Neo V zitten in de eerste golf. De andere volgen laterSChief schreef op maandag 23 april 2012 @ 17:18:
Alleen voor bepaalde toestellen van 2011 toch? Zoals de Arc S. De Arc vist achter het net als ik mij niet vergis, beetje jammer..
Met achter het net vissen bedoelde ik dat wij langer moeten wachten op de update, waarom is mij een raadsel.TNFke schreef op maandag 23 april 2012 @ 17:23:
[...]
* The following phones will receive the update
Je zou er dus bij moeten zijn?
[ Voor 44% gewijzigd door TNFke op 23-04-2012 17:51 ]
Je kan bij mijn weten een maand terug. Als je het overzicht voor je hebt op "Gegevensgebruikcyclus" drukken en dan kan je de vorige periode kiezen.Preau schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:58:
Vraagje: Is het mogelijk om datagebruik van vorige periodes terug te zien, ik vergeet telkens de laatste dag te checken.
Dat is hem, bedankt. Altijd handig om bij te houden als je binnenkort een nieuw abbo nodig hebt.E-B schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:03:
[...]
Je kan bij mijn weten een maand terug. Als je het overzicht voor je hebt op "Gegevensgebruikcyclus" drukken en dan kan je de vorige periode kiezen.
Dirtbiter schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:55:
Situatie:
Exchange account met daarin eigenlijk alles (afspraken + contacten). (alles synced)
Gmail account omdat dat moet. (alleen e-mail en systeem synced)
Diverse andere e-mail accounts. (alleen e-mail synced)
Wanneer ik een contact ontvang bijvoorbeeld via Whatsapp, dan slaat hij deze standaard op in mijn Gmail account.
Ook wanneer ik handmatig een contact toevoeg, wil hij deze in mijn Gmail account zetten, maar dat kan ik nog aanpassen.
(Hoe) Kan ik het account waaronder een contact opgeslagen is later nog aanpassen?
(Hoe) Kan ik de default account waaronder contacten opgeslagen worden aanpassen?
offtopic:
Ik loop er steeds vaker tegenaan dat Microsoft en Google elkaar echt niet moeten...
Even een kickje van mijn beide vragen in dit topic, omdat alle twee de vragen nog niet beantwoord zijn, en ze voor mij nog steeds spelen.Dirtbiter schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:19:
Ik heb een vraagje over de data gebruik app van ICS: plaatje
Op zich lijken de totalen wel te kloppen, maar welke apps wat gebruiken klopt voor geen meter.
Als je het bereik aanpast, worden ook automatisch de apps die iets verbruikt hebben aangepast.
Als ik de periode nu bijvoorbeeld aanpas naar 8-13 februari geeft de tekst onder de grafiek aan dat er 112MB gebruikt is.
Echter staat er geen lijst van apps, maar alleen de tekst 'geen gegevens gebruikt tijdens deze periode'.
Als ik de periode maximaal zet, dan is het bij mij op dit moment 270 MB. Als ik dan naar de lijst van apps kijk, dan heb ik maar 6 apps die meer dan 1 MB gebruikt hebben, en de nummer 1 zit op slechts 12,40 MB. De apps samen kloppen dus voor geen meter met het totaal van de grafiek (en de tekst direct eronder).
Via WiFi lijkt het een stuk beter te kloppen. Het probleem lijkt dus vooral in het mobiele verkeer te zitten.
Hoe worden deze waardes bepaald, en waarom lopen die zover uiteen?
heb hem nu draaien en gewoon Apex launcher geinstalleerd.alex3305 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:31:
Waarschijnlijk een glitch in de dataverbruik? Hier werkt het namelijk wel goed...
Overigens is ICS vanochtend uitgekomen voor de Samsung Galaxy Note. Echter wel een 'Duitse' versie, maar alle talen zitten er gewoon in. Het ziet eruit als een leuke release, maar ik vind de skin van Samsung over de systeemmenu's zo jammer...
Ik heb even de laatste 3 periodes nagerekend, en dan zie ik wel wat opvallends:Prulleman schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:32:
wat betreft datagebruik. bij mij kloppen de totalen wel met de app lijst, onafhankelijk van de gekozen periode.
welke ICS versie heb je? (ik draai AOKP 4.0.4 op de GN),
op je andere vraag heb ik geen antwoord
Ter land, ter zee en in de kroeg
Instellingen, onderaan Opties Voor Ontwikkelaars geloof ik (de een-na-laatste op ICS afaik), en dan Aanraakinformatie ofzoietsChristiano007 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:50:
Ik post het hier ook even.
Mijn SE Neo V zit in een bepaalde optie die de X en Y as weergeeft, drukpuntgevoeligheid, aantal touches (1 of 2 vingers enz) En laat zien waar ik het scherm raak met lijnen. Verder zie ik gewoon mijn achtergrond.
Deze optie is aangegaan terwijl de telefoon in mijn broekzak zat, dus waarschijnlijk een toetsencombinatie. Wie o wie kan mij van dit probleem verhelpen?
U bent een toppertjeiChaos schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 20:32:
[...]
Instellingen, onderaan Opties Voor Ontwikkelaars geloof ik (de een-na-laatste op ICS afaik), en dan Aanraakinformatie ofzoietsStaat gelijk naast Show Pointer Location.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Android 3.xx was tablet gericht. Android 4.+ is smartphone en tablet gericht. Er zijn tal van verbeteringen die je online can opzoeken.Le_Freak ! schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 19:55:
Wat zijn de voordelen t.o.v. android 3.2?
Op mijn oude HTC Legend draait Android 4.0.4 vrij vloeiend.(De rom die ik gebruik is nog een béta dus niet alles werkt), maar in mijn "dagelijkse" gebruik voel ik geen vertraging of iets in die zin sinds ik van 2.3.6 ben overgestapt. De eisen zijn dus niet heel hoog.kaasaanfiets schreef op maandag 02 juli 2012 @ 03:38:
In hoeverre en hoe gemakkelijk zal het worden/zijn om android 4.1 te gaan porten naar andere oudere devices zoals tablets die nu uitgerust zijn met 4.0 of 4.0.3/4 b.v. de goedkope qware pro3 of kruidvat tablets? met de Allwinner A10 en mali-400 gpu ?
Gaat dit überhaupt wel gebeuren, ik bedoel is dat überhaupt wel mogelijk?
[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 02-07-2012 05:37 ]
Dat zit wel Schnorr.
Huh ja geen idee, dacht dat ik dat gehoord had maar dat was idd niet zo.Stukfruit schreef op maandag 02 juli 2012 @ 05:36:
Waar haal je dat van die 30 fps vandaan?
Het ging er om dat Jellybean een stabiele framerate zou hebben ipv onregelmatige animaties met frames op de verkeerde tijden
Geen idee trouwens of dat wordt ondersteund door de hardware of beschikbare drivers van de Desire, maar het zou imho vreemd zijn als dat niet zo is...
wat is het verschil tussen 4.03 waarop mijn note draaid, en de 4.04 waar hier over gesproken wordt?ed800 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 03:46:
[...]
Op mijn oude HTC Legend draait Android 4.0.4 vrij vloeiend.(.
Zoek aub zelf eerst even voordat je een vraag stelt. Hier kun je prima zelf het antwoord op vinden.marcel23456 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 20:02:
[...]
wat is het verschil tussen 4.03 waarop mijn note draaid, en de 4.04 waar hier over gesproken wordt?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq