Transformer 2, aankondiging 9 november...Tsurany schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:29:
Ik hoop het. Zit momenteel te kijken naar een tablet en ik wil er nu graag een hebben dus kan niet wachten op ICS. Echter vrijwel alle leuke budgettablets (Blokker ding, Hannspree) die qua hardware zeker voldoen aan mijn eisen zullen, verwacht ik, geen upgrade krijgen naar ICS, dan ben je enorm afhankelijk van custom rom ontwikkelaars. Enkel de Archos Gen9 dan wellicht, alleen die zitten weer aan de hoge kan qua prijs. Dat is zo'n 100 euro meer puur om een ICS upgrade te krijgen.
Android is een enorm leuk OS voor budgettablets maar fabrikanten laten het qua software en ondersteuning zo snel afweten dat het wat dat betreft een zeer lastig gebied is om een aankoop te doen.
Ik heb het over budgettablets, aangezien hij duurder wordt dan de vorige tablet kan ik niet echt over budget spreken. Het is een mooi ding maar als ik zoveel moet uitgeven haal ik liever direct een Windows 7 tablet.DingieM schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:48:
Transformer 2, aankondiging 9 november...
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Offtopic, dus weg.
[ Voor 93% gewijzigd door janvanduschoten op 20-10-2011 16:41 ]
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Anoniem: 172410
De Launcher Pro widget (betaalde versie) doet voor mij hetzelfde. Ziet er wat anders uit, maar past goed bij 2.x.coolz schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:52:
Dat is inderdaad een mooie. Ik heb zelf Cryogenmod en ben echt nog op zoek naar een mooie widget voor mijn agenda...
reviews: Samsung Galaxy Nexus met Android 4.0 =)
Enige wat me opvalt is:
Waar we minder over te spreken zijn is de Google-zoekbalk bovenaan het homescreen.
In vorige Android-versies was dat nog een verwijderbare widget, maar in ICS blijft de balk continu zichtbaar.
We hadden hier graag de mogelijkheid gehad om deze te verwijderen.
Dat is een beetje lomp / weird
Enige wat me opvalt is:
Waar we minder over te spreken zijn is de Google-zoekbalk bovenaan het homescreen.
In vorige Android-versies was dat nog een verwijderbare widget, maar in ICS blijft de balk continu zichtbaar.
[ Voor 55% gewijzigd door CLB op 20-10-2011 16:23 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Zie de duidelijke topicwaarschuwing.
[ Voor 87% gewijzigd door janvanduschoten op 20-10-2011 16:37 ]
* Anoniem: 172410 pakt zijn glazen bol.
Ik had liever gehad dat je op de topic report knop had gedrukt
Ik had liever gehad dat je op de topic report knop had gedrukt
[ Voor 49% gewijzigd door janvanduschoten op 20-10-2011 16:40 ]
Dit zal denk ik met de TouchWizz/Sence/Whatever launcher wel weggehaald worden?CLB schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 16:07:
reviews: Samsung Galaxy Nexus met Android 4.0 =)
Enige wat me opvalt is:
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik vind het toch raar dat ICS eigenlijk alleen maar de interface veranderd en bijna geen functies verbeteren/toevoegen. Oké, de standaard browser is onderhanden genomen en de GPU maar verder toch niet echt grote dingen. En ik vind de interface updates eigenlijk echt onzin want er zijn zoveel andere launchers die beter/sneller/mooier zijn. Maar toch ben ik wel benieuwt hoe het draait op mijn Nexus One.
Dat het halve OS op de schop is genomen of opnieuw opgebouwd vind je geen grote verandering? Dan is Windows 7 ook hetzelfde als Windows '98, eerlijk gezegd, misschien nog wel meer dan dit verschil.giganielsie schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:22:
Ik vind het toch raar dat ICS eigenlijk alleen maar de interface veranderd en bijna geen functies verbeteren/toevoegen. Oké, de standaard browser is onderhanden genomen en de GPU maar verder toch niet echt grote dingen. En ik vind de interface updates eigenlijk echt onzin want er zijn zoveel andere launchers die beter/sneller/mooier zijn. Maar toch ben ik wel benieuwt hoe het draait op mijn Nexus One.
Interface is belangrijk. Google heeft geprobeerd de pijnpunten er wat uit te halen. Qua features was Android altijd al sterk, dus daar hoefden ze weinig op in te halen. Dat er andere launchers zijn die beter zijn is imo geen goede reden om de interface niet te updaten. Google wil natuurlijk out-of-the-box een prettige gebruikerservaring leveren. Als users moeten customizen hebben ze eigenlijk gefaald. Blijft natuurlijk wel staan dat de openheid van Android een pluspunt is.giganielsie schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:22:
Amen. Jeetje, Android is nu by far het meest uitgebreide OS idd. Wat kunnen mensen zeiken, gadver.Anoniem: 172410 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:30:
[...]
Dat het halve OS op de schop is genomen of opnieuw opgebouwd vind je geen grote verandering? Dan is Windows 7 ook hetzelfde als Windows '98, eerlijk gezegd, misschien nog wel meer dan dit verschil.
hoe werkt dit dan?zAo schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:18:
Ik heb geen root, maar hier kun je alle apps van ICS downloaden. Volgens mij is het alleen de Calendar* files vervangen.
Noem eens één ding waar jij als gebruiker mee te maken heb (want daar zeur je nu over), wat niet is aangepakt? Ongeveer elk ding waar jij als gebruiker mee te maken heb, is veranderd. Zelfs de hele manier van het bedienen van apps, waarmee android duidelijk anders was dan de concurrentie, is op de schop gegaan. (de menu knop)giganielsie schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:22:
De APK in je app directory vervangen door een van deze gok ik.2Silent schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:27:
hoe werkt dit dan?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dat werkt in ieder geval wel met Google+ of de audiospeler.Tsurany schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:09:
[...]
De APK in je app directory vervangen door een van deze gok ik.
Ik heb deze nog niet geprobeerd, dus ik weet niet of het werkt. Maar aangezien we op T.net zitten, dacht ik dat vast wel iemand met root dat wilde proberen
Ik heb geprobeerd om de apk te vervangen, dan verdween de app gewoon, dit geprobeerd met: Music, Browser, Calendar, Contacts en Email
Daarna deze geprobeerd via adb install -r te installeren, daar gaf hij het volgende aan:
Failure [INSTALL_FAILED_OLDER_SDK]
alleen bij Music.apk zij hij:
Failure [INSTALL_FAILED_DEXOPT]
waarvan ik geen idee heb wat het betekent.
Daarna deze geprobeerd via adb install -r te installeren, daar gaf hij het volgende aan:
De browser e.d. hebben simpelweg de nieuwe kernel en/of framework nodig van 4.0 en zullen dus niet werken op oudere versies van Android, de muziek applicatie (en waarschijnlijk ook gewoon de anderen, alleen wordt dit niet aangegeven) is ge-odexed en zullen dus ook niet werken buiten de omgeving waaruit je ze hebt gehaald (Galaxy Nexus of SDK, neem ik aan).owenray schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:19:
Ik heb geprobeerd om de apk te vervangen, dan verdween de app gewoon, dit geprobeerd met: Music, Browser, Calendar, Contacts en Email
Post hem ook in deze topic!! Niet alleen voor GalaxyS uiteraard.
Voor de Cm7 users only
Werkt perfect...en nog in ontwikkeling alpha 3 komt eraan maar dit is al mooi.
[Theme] Ice Cream Sandwich for CM7: Alpha 2
ICS lock screen werkt ook

Voor de Cm7 users only
ICS lock screen werkt ook

Tubes....It's what make music music!

Als je naar deze foto kijkt zie je dat de icoontjes in portrait staan maar de buttons wel in landscape. Weer punt van mindere afwerking in de getoonde ics.
En de camera van ics op de galaxy nexus zou zero shutter lag hebben, zou dit dan ook zo zijn op andere toestellen dan de galaxy nexus draaiend op ics of hebben die dan nog wel lag?
[ Voor 41% gewijzigd door hejkompas op 21-10-2011 16:39 ]
Anoniem: 345029
Super, bedankt voor de tip.silitek schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:29:
Post hem ook in deze topic!! Niet alleen voor GalaxyS uiteraard.
Voor de Cm7 users onlyWerkt perfect...en nog in ontwikkeling alpha 3 komt eraan maar dit is al mooi.
[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 21-10-2011 17:06 ]
Ik heb even in de devschuur gezocht maar volgens mij is er geen topic toegewijd aan ontwikkelen voor Android of wel? iig geen actief topic zo te zien.
Ik ben pas begonnen met boeken lezen over Java en wil me gaan focussen op ontwikkelen voor Android. Dingen die ik in gedachten heb zouden uitstekend werken op tablets en aangezien 4.0 voor zowel smartphone als tablet is, wil ik me ook alvast verdiepen in de mogelijkheden van 4.0 voor programmeurs. Nu heb je natuurlijk de site van Google zelf met resources en tutorials maar weet iemand nog een goed forum oid voor beginnende Android ontwikkelaars?
Had zoiets eigenlijk wel op GoT verwacht.
Ik ben pas begonnen met boeken lezen over Java en wil me gaan focussen op ontwikkelen voor Android. Dingen die ik in gedachten heb zouden uitstekend werken op tablets en aangezien 4.0 voor zowel smartphone als tablet is, wil ik me ook alvast verdiepen in de mogelijkheden van 4.0 voor programmeurs. Nu heb je natuurlijk de site van Google zelf met resources en tutorials maar weet iemand nog een goed forum oid voor beginnende Android ontwikkelaars?
Had zoiets eigenlijk wel op GoT verwacht.
Ik zou XDA-Developers zeggen, bij mijn weten de grootste Android developers community.
Denk dat het aantal programmeurs op GoT niet erg groot is.
Denk dat het aantal programmeurs op GoT niet erg groot is.
Uhm [Ervaringen] Android SDKHertog_Martin schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:41:
Ik heb even in de devschuur gezocht maar volgens mij is er geen topic toegewijd aan ontwikkelen
voor Android of wel? iig geen actief topic zo te zien. Had zoiets eigenlijk wel op GoT verwacht.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Klopt ik heb hem "geinstalleerd" door hem /system/app te verplaatsen en vervolgens -rw-r-r permissions te geven. Na een reboot stond hij er tussen maar gaf een Force Close. Alle apps hebben een bijbehorend .odex file dus ik ben bang dat ze geen van allen gaan werken.M-en-M schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:44:
[...]
De browser e.d. hebben simpelweg de nieuwe kernel en/of framework nodig van 4.0 en zullen dus niet werken op oudere versies van Android, de muziek applicatie (en waarschijnlijk ook gewoon de anderen, alleen wordt dit niet aangegeven) is ge-odexed en zullen dus ook niet werken buiten de omgeving waaruit je ze hebt gehaald (Galaxy Nexus of SDK, neem ik aan).
Het lettertype werkt overigens wel zonder problemen, gewoon Roboto door Arial vervangen, ze in /system/fonts plaatsenen "you're good to go". Ik vind hem zelf ook wel fijn werken.
Hier is een download:
http://dl.dropbox.com/u/27703769/Fonts.zip
Niet flashable, maar dan hoef je de system dump niet helemaal te downloaden...
[ Voor 6% gewijzigd door TijmenK op 21-10-2011 19:02 ]
http://www.youtube.com/watch?v=CYHGh6lmSbo
Heet het standaardfont van Android niet DroidSans? Of is Roboto het Honeycomb lettertype?
gangsterjoop schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:58:
[...]
Het lettertype werkt overigens wel zonder problemen, gewoon Roboto door Arial vervangen, ze in /system/fonts plaatsenen "you're good to go". Ik vind hem zelf ook wel fijn werken.
Hier is een download:
Waarom zo moeilijkgangsterjoop schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:58:
[...]
Hier is een download:
Simpel.
Tubes....It's what make music music!
Wat een heerlijk lettertype is dat zeg..!silitek schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:35:
[...]
Waarom zo moeilijk..neem font installer (ROOT) uit de Market deze bezit Roboto apply en reboot.
Simpel.
htc wil de Sensation-Lijn een update naar ICS geven, alleen hebben de onderste 4knoppe, ( home menu back en search) dan geen nut, of HTC heeft de ics ui aangepast. dan kan het.
samsung wil dat volgens mij ook met de SGS en SGS2 maar ik weet het niet zeker.
ICS lijkt me een super cool android os, het is alleen jammer dat er op mijn Android toestellen geen ics kan want de wildfire heeft geen gpu, dus geen hardware Accelration en de LG GT540 heeft geen snelle cpu of goed genoeg gpu voor.
ICS lijkt me een super cool android os, het is alleen jammer dat er op mijn Android toestellen geen ics kan want de wildfire heeft geen gpu, dus geen hardware Accelration en de LG GT540 heeft geen snelle cpu of goed genoeg gpu voor.
Dat is het mooie, die knoppen kunnen gewoon verborgen worden.Serperior schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 23:07:
htc wil de Sensation-Lijn een update naar ICS geven, alleen hebben de onderste 4knoppe, ( home menu back en search) dan geen nut, of HTC heeft de ics ui aangepast. dan kan het.
Dat is het mooie, die knoppen kunnen gewoon verborgen worden.Serperior schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 23:07:
Wat ik me afvroeg, hoe gaat Google om met de menu's in apps die voor Android 2.3 en lager zijn gemaakt? De menuknop ontbreekt volgens mij, in plaats daarvan zou je de Action Bar moeten gebruiken. Maar in de deze blogpost geeft Google aan dat als de ActionBar teveel menu-items gebruikt deze in het gewone menu terechtkomen.
Dus vraag ik me af hoe Android daarmee omgaat, want de menu-knop is verdwenen in ICS.
Verder vind ik de nieuwe multitasking er wel enorm goed uitzien, het werkt goed en snel, en vooral het afsluiten van apps ziet er mooi uit. Daar kan Apple nog wat van leren met iOS...
Dus vraag ik me af hoe Android daarmee omgaat, want de menu-knop is verdwenen in ICS.
Verder vind ik de nieuwe multitasking er wel enorm goed uitzien, het werkt goed en snel, en vooral het afsluiten van apps ziet er mooi uit. Daar kan Apple nog wat van leren met iOS...
^ De menuknop is er nog wel. De knoppen op je scherm kunnen veranderen, en één van de knoppen zal wanneer nodig dus in een menuknop veranderen.
Heb je hier meer informatie over? Ben wel benieuwd welke knop ie gaat vervangen dan... Zal namelijk zowel terug, home en de taskswitcher nooit willen missen eigenlijk...imeR schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 10:59:
^ De menuknop is er nog wel. De knoppen op je scherm kunnen veranderen, en één van de knoppen zal wanneer nodig dus in een menuknop veranderen.
Is er niet gewoon op de Action Bar, in zo'n geval, een knop die extra opties opent? Dat is nu ook al het geval als je met de menu-knop de extra opties opent. Er is dan soms een knop met extra-extra opties.
Staat de menuknop niet rechtsboven? Bij de YouTube-app was het duidelijk zichtbaar dat de menuknop rechtsboven komt.
Yep.Paksoy schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 13:06:
Staat de menuknop niet rechtsboven? Bij de YouTube-app was het duidelijk zichtbaar dat de menuknop rechtsboven komt.
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Dat is het geval voor nieuwe apps die voor ICS zijn gemaakt. Maar ik vroeg me dus af hoe dat werkt voor apps die nog niet geschikt zijn voor ICS, want daar zit nog geen Action Bar in.RoD schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 13:04:
Is er niet gewoon op de Action Bar, in zo'n geval, een knop die extra opties opent? Dat is nu ook al het geval als je met de menu-knop de extra opties opent. Er is dan soms een knop met extra-extra opties.
Waarschijnlijk op dezelfde manier als dat het in honeycomb gedaan wordt? Ook daar werken telefoon-apps best op, incl menu-button enzo, maar geen fysieke menu-button
Maar honeycomb is voor tablets, en die hebben linksonder in dat hoekje plek zat om nog wel 5 andere knoppen neer te zetten. Voor die menu-knop is dus plek zat. Maar bij telefoons passen er nu precies 3 bij, al denk ik dat er dan een 4e knop bij komt. Zou wel irritant zijn overigens, soft-buttons die van plek veranderen.Fotogravinnetje schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:35:
Waarschijnlijk op dezelfde manier als dat het in honeycomb gedaan wordt? Ook daar werken telefoon-apps best op, incl menu-button enzo, maar geen fysieke menu-button
In ieder geval te hopen dat elke ontwikkelaar zijn applicatie snel een voorbereidende update geeft
Mocht iemand er op wachten (ik wel in ieder geval), er komt een IPSEC VPN client in ICS:
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=3902
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=3902
i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Dit soort vragen horen hier niet thuis. Dit topic is voor discussie van het OS, niet voor hoe je een telefoon moet updaten.
[ Voor 77% gewijzigd door RoD op 01-11-2011 15:08 ]
Stop chasing the dream, you're already living it
tja dit zijn leuke hobby projecten maar over 2 weken oid komt de source uit en is het een stuk makkelijker knutselen
. Maar ik heb goede hoop dat ik ergens eind november 4.0 kan testen op mijn sgs2
Mjah zodra ICS op de SGS2 werkt flash ik hetCrazyanz schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:11:
tja dit zijn leuke hobby projecten maar over 2 weken oid komt de source uit en is het een stuk makkelijker knutselen. Maar ik heb goede hoop dat ik ergens eind november 4.0 kan testen op mijn sgs2
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Wat ik me nog afvraag. ICS is een universeel besturingssysteem doordat het werkt op zowel (android) tablets en (android) smartphones. Is ICS hierdoor ook makkelijker op mijn O2X te zetten? Is het bij wijze van op elke highend smartphone te zetten? Of blijven we afhankelijk van de fabrikanten?
Aangezien het leeuwendeel van de tablets zelfde hardware heeft als o2x en enkelen daarvan zeker al ics krijgen zullen devs wel voldoende drivers enzo hebben om ics makkelijk te porten naar de o2x gok ikPeterFdeVries schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:26:
Wat ik me nog afvraag. ICS is een universeel besturingssysteem doordat het werkt op zowel (android) tablets en (android) smartphones. Is ICS hierdoor ook makkelijker op mijn O2X te zetten? Is het bij wijze van op elke highend smartphone te zetten? Of blijven we afhankelijk van de fabrikanten?
Klopt het dat je met "O2X" de LG O2x bedoelt? Daar ga ik namelijk nu eventjes vanuitPeterFdeVries schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:26:
Om simpel te zeggen ja het is een universeel besturingssysteem. Maar zoals jij zelf ook al hebt gemerkt met bijvoorbeeld Windows moet je drivers installeren om de software met de hardware te laten samenwerken. Bij Android is dat niet anders. LG of custom rom developers moeten dus voordat ze ICS werkende willen krijgen bijna alle drivers in de Android build zetten anders kan de software nooit met de hardware communiceren.
Je bent afhankelijk van fabrikanten voor de drivers aangezien het meestal om zeer specifieke aansturing gaat die niet anders gedaan kan worden en meestal ook niet in andere telefoons voorkomt. Maar als de developers dus de drivers uit de roms van de fabrikant heeft geplukt kan je het redelijk soepel transformeren naar een goed werkend geheel voor ICS.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Wat ik me wel afvraag. Ik heb nu een Archos G9 met Honeycomb 3.2
Daarin is het (voor zover ik weet) niet mogelijk om applicaties naar SD te zetten. Applicaties staan dus altijd in het interne geheugen. Maar Android 2.3 kan dit wel.
Iemand al iets gehoord/gelezen hoe dit in ICS gaat worden?
Daarin is het (voor zover ik weet) niet mogelijk om applicaties naar SD te zetten. Applicaties staan dus altijd in het interne geheugen. Maar Android 2.3 kan dit wel.
Heb je al eens naar "Apps 2 SD" gekeken?hars73 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 00:16:
Wat ik me wel afvraag. Ik heb nu een Archos G9 met Honeycomb 3.2
Je zult niet alle apps erheen kunnen zetten, maar wellicht wel een hoop
Ow ik heb voorlopig intern vrij geheugen genoeg (zo'n 6 GB), maar ik vroeg het me zo af omdat dat een verschil is tussen Android 2.3 en 3.2, maar dit zal in 4.0 vermoedelijk wel weer mogelijk moeten zijn, anders hebben gebruikers van 2.3 weer een probleem.Dwazer schreef op donderdag 03 november 2011 @ 08:31:
[...]
Heb je al eens naar "Apps 2 SD" gekeken?
Je zult niet alle apps erheen kunnen zetten, maar wellicht wel een hoop
[ Voor 16% gewijzigd door hars73 op 03-11-2011 08:45 ]
Officiële update van HTC
http://m.engadget.com/def...assic&icid=eng_latest_art
HTC knows how excited our fans are to get their hands on Google's latest version of Android, Ice Cream Sandwich, so we're thrilled today to announce the first wave of HTC phones that will receive upgrades: We can confirm the brand new HTC Vivid is upgradeable to Ice Cream Sandwich. In addition, Ice Cream Sandwich is coming in early 2012 to a variety of devices including the HTC Sensation, HTC Sensation XL and HTC Sensation XE, as well as the HTC Rezound, HTC EVO 3D, HTC EVO Design 4G and HTC Amaze 4G through close integration with our carrier partners. We're continuing to assess our product portfolio, so stay tuned for more updates on device upgrades, timing and other details about HTC and Ice Cream Sandwich.
HTC knows how excited our fans are to get their hands on Google's latest version of Android, Ice Cream Sandwich, so we're thrilled today to announce the first wave of HTC phones that will receive upgrades: We can confirm the brand new HTC Vivid is upgradeable to Ice Cream Sandwich. In addition, Ice Cream Sandwich is coming in early 2012 to a variety of devices including the HTC Sensation, HTC Sensation XL and HTC Sensation XE, as well as the HTC Rezound, HTC EVO 3D, HTC EVO Design 4G and HTC Amaze 4G through close integration with our carrier partners. We're continuing to assess our product portfolio, so stay tuned for more updates on device upgrades, timing and other details about HTC and Ice Cream Sandwich.
Klopt dus nagenoeg helemaal met: http://www.androidplanet....-sandwich-update-krijgen/
Klinkt mooi en dat is het ook.
Maar officiele toezeggingen van HTC neem ik wat minder serieus. Over een maand of wat kan het zo zijn dat HTC van gedachten is veranderd. Dat heeft dit bedrijf in het verleden bewezen. Daarnaast zit er vaak heel wat tijd tussen aankondigen en daadwerkelijk opleveren.
Mocht ik bv erg in dubio zitten tussen 2 apparaten, een Samsung en een HTC, dan zal deze aankondiging hier niet veel invloed op hebben.
Maar officiele toezeggingen van HTC neem ik wat minder serieus. Over een maand of wat kan het zo zijn dat HTC van gedachten is veranderd. Dat heeft dit bedrijf in het verleden bewezen. Daarnaast zit er vaak heel wat tijd tussen aankondigen en daadwerkelijk opleveren.
Mocht ik bv erg in dubio zitten tussen 2 apparaten, een Samsung en een HTC, dan zal deze aankondiging hier niet veel invloed op hebben.
Anoniem: 296939
Staat ook op hun facebook fan-pageStfnlln schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:11:
Officiële update van HTC
Ik weet niet hoe jouw brein vergelijkingen afhandelt, maar mijne geeft hier toch een behoorlijk verschil aan hoorCLB schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:42:
Klopt dus nagenoeg helemaal met: http://www.androidplanet....-sandwich-update-krijgen/
\o/
Om maar eens een nieuwtje te delen: de broncode van Ice Cream Sandwitch is zojuist open-source gemaakt
denk dat we morgen voor de populaire devices wel wat hebben (desire/galaxy S/galaxy S2/ Desire HD/ sensation) rest zal wel wat langer moeten wachten, maar waarschijnlijk ook niet langAnoniem: 296939 schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:26:
Schitterend! Ben eens benieuwd hoelang de eerste ROMS op zich laten wachten.
edit: ligt er ook aan hoe lang die push nog gaat duren trouwens, aangezien:
The push process:
-push to master, update the master manifest.
-push to the development branch, create the matching manifest.
-push to the release branch, tag it, create the machine manifest.
I'm still in the first phase, which is the longest one.
JBQ
[ Voor 32% gewijzigd door Squixx op 14-11-2011 23:49 ]
android since G1.
Anoniem: 345029
Die hoef ik niet, die is behekst.Peter schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:12:
Om maar eens een nieuwtje te delen: de broncode van Ice Cream Sandwitch is zojuist open-source gemaakt
Nee, helemaal te gek, ik hoop dat CM hem snel kan uitbrengen.
Alleen jammer dat je dus niet kunt volgen in welke fase of op hoeveel procent de push naar de servers momenteel is.
Overigens zit hier ook de broncode van Honeycomb bij!
Overigens zit hier ook de broncode van Honeycomb bij!
Dat is goed nieuws. Ondanks dat ik momenteel flink tevreden ben met 2.3.7 ben ik toch ook wel erg benieuwd wat vooral die hardware acceleration kan doen voor de performance op de hardware die geen high-end is.
'googlenexus: The source code for Android 4.0 Ice Cream Sandwich is now available at: http://t.co/uzR0y9QO #Android #ICS'
http://twitter.com/googlenexus/status/136256035487887360
http://twitter.com/googlenexus/status/136256035487887360
Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L
Via twitter is te lezen dat het Cyanogen team verwacht dat het ongeveer 2 maanden duurt. Een stable CM9 bedoel ik dan, er zullen vast wel wat WIP releases eerder verschijnen. Een andere AOSP builder, AdamG, bekend van Oxygen roms, zal binnen een paar dagen een eerste port hebben.Anoniem: 296939 schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:26:
Schitterend! Ben eens benieuwd hoelang de eerste ROMS op zich laten wachten.
Sowieso lijkt het me dat het even duurt alvorens er een custom ICM rom verschijnt die goed genoeg is voor alledaags gebruik.
Alles wat je tegelijker tijd van de CPU en GPU gebruik kan maken zal wel vloeiender moeten gaan, mits je een goede GPU hebt. een PowerVR SGX530 of Adreno 205 zou wel wat uit kunnen maken met renderwerk van je homescreens en web pagina's.Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 04:57:
Dat is goed nieuws. Ondanks dat ik momenteel flink tevreden ben met 2.3.7 ben ik toch ook wel erg benieuwd wat vooral die hardware acceleration kan doen voor de performance op de hardware die geen high-end is.
Maar een Tegra 2 chippie heeft gewoon pech?Pat-Juh schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:18:
[...]
Alles wat je tegelijker tijd van de CPU en GPU gebruik kan maken zal wel vloeiender moeten gaan, mits je een goede GPU hebt. een PowerVR SGX530 of Adreno 205 zou wel wat uit kunnen maken met renderwerk van je homescreens en web pagina's.
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Ben zelf eigenlijk wel benieuwd hoe snel de verschillende fabrikanten (en voornamelijk HTC) zullen zijn met het updaten van hun ROMs. Aan de andere kant zou het ook mooi zijn als er snel goede custom ROMs beschikbaar komen zodat de fabrikanten ook meer getriggerd worden om te updaten.oNo schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:07:
[...]
Via twitter is te lezen dat het Cyanogen team verwacht dat het ongeveer 2 maanden duurt. Een stable CM9 bedoel ik dan, er zullen vast wel wat WIP releases eerder verschijnen. Een andere AOSP builder, AdamG, bekend van Oxygen roms, zal binnen een paar dagen een eerste port hebben.
Sowieso lijkt het me dat het even duurt alvorens er een custom ICM rom verschijnt die goed genoeg is voor alledaags gebruik.
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
wat ik zo kan begrijpen of je (zinvol) kan upgraden naar 4 zal vooral afhangen van je CPU leverancier, want de meeste vernieuwingen draaien om 3D effecten en of khronos standaarden door de GPU ondersteund worden. verder zullen de meeste lowbbudget 2011 en oudere devices geen NFC chip of LTE hebben. ik denk dat 4 echt eentje gaat worden weer voor de foons en er 4.x komt voor nieuwe tablets, ik denk de manier waarop google nu samenwerkt met samsung voor de nexus en weer met xoom voor de tablets er toch altijd 2 verschillende versies OSen zullen blijven bestaan.
verder heb ik de indruk dat google nog sterk zoekende is, HC3 was een beetje een verloren project en nu gooien ze alle ogen op google+ en gaan ze weer terug naar de smartphone, in nederland zal dat cloud based idee door de (soms belachelijke lage) datalimieten op 3G ze daardoor wel in de weg zitten, ik denk niet dat de gemiddelde consument gaat zitten spelen met bandbreedte meters e.d. dan moet je daar met slimme tools voor komen die dat automatich inschatten welke app, wat voor dataverbinding mag gebruiken en tot hoeveel mb.
verder heb ik de indruk dat google nog sterk zoekende is, HC3 was een beetje een verloren project en nu gooien ze alle ogen op google+ en gaan ze weer terug naar de smartphone, in nederland zal dat cloud based idee door de (soms belachelijke lage) datalimieten op 3G ze daardoor wel in de weg zitten, ik denk niet dat de gemiddelde consument gaat zitten spelen met bandbreedte meters e.d. dan moet je daar met slimme tools voor komen die dat automatich inschatten welke app, wat voor dataverbinding mag gebruiken en tot hoeveel mb.
Nee hoor. Gelukkig was in HC het hardware accelerated renderen van de UI al aangezet. Dus de Tegra 2 is snel genoeg hiervoorAudione0 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:30:
[...]
Maar een Tegra 2 chippie heeft gewoon pech?
What a fine day for Science! | Specs
Op zn minst wat ik noemde, Tegra2 is sterkerAudione0 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:30:
[...]
Maar een Tegra 2 chippie heeft gewoon pech?
Ben benieuwd. Ik heb zelf een BB9800 normaal maar vanwege reparatie een Motorola Defy momenteel, bevalt zeer goed na een maandje klungelen zonder fysiek toetsenbord. Ben eigenlijk al verknocht geraakt aan Android nu, meer mogelijkheden en alleen touchscreen heb ik al geaccepteerd
Hoop dat er voor de "middenmoot" telefoons ook een ICS update komt, hetzij officieel of via de communitiy.
Helaas is Motorola (meestal) niet een van de snelste met het uitbrengen van nieuwe roms voor hun devices. Alhoewel ze wel door Google 'overgenomen' zijn, moet dit nog wel goed worden gekeurd in de VS.
True, hoop zelf wel dat die deal goedgekeurd wordt. Motorola heeft best goede hardware en kwaliteit, de Razr lijkt mij ook een super telefoon. Als google dan een Motorola Nexus ofzo uitgeeft van/volgend jaar ofzoiets zou het wel mooi zijn.alex3305 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:19:
Helaas is Motorola (meestal) niet een van de snelste met het uitbrengen van nieuwe roms voor hun devices. Alhoewel ze wel door Google 'overgenomen' zijn, moet dit nog wel goed worden gekeurd in de VS.
Zitten die drivers ook gedeellijk in de source? of bijna niet? Verder denk ik dat NFC een optie is, geen requirement. Net zo goed als er meer sensors ondersteund worden dan in mijn huidige foon zitten ingebouwd.bbstreams schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:32:
wat ik zo kan begrijpen of je (zinvol) kan upgraden naar 4 zal vooral afhangen van je CPU leverancier, want de meeste vernieuwingen draaien om 3D effecten en of khronos standaarden door de GPU ondersteund worden.
Volgens de highlights zitten er idd meer dingetjes daarvoor in.bandbreedte meters e.d. dan moet je daar met slimme tools voor komen die dat automatich inschatten welke app, wat voor dataverbinding mag gebruiken en tot hoeveel mb.
Het wordt dus zichbaarder en dus een betere motivatie voor app developers daarop te letten.Efficient network usage
In Android 4.0, users can see how much network data their running apps are using. They can also set limits on data usage by network type and disable background data usage for specific applications. In this context, developers need to design their apps to run efficiently and follow best practices for checking the network connection. Android 4.0 provides network APIs to let applications meet those goals.
As users move between networks or set limits on network data, the platform lets applications query for connection type and availability. Developers can use this information to dynamically manage network requests to ensure the best experience for users. Developers can also build custom network and data-usage options into their apps, then expose them to users directly from Settings by means of a new system Intent.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1347585watercoolertje schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:30:
[...]
Mjah zodra ICS op de SGS2 werkt flash ik hetAl is het maar voor een paar uur al werkt de market niet of krijg ik om de minuut een force close
IK WIL ICS!!! Maar natuurlijk eerst een nandroid backup maken zodat je weer makkelijk terug gaan naar de oude staat waar je telefoon nog bruikbaar is
leef je uit
Zal wel verwijderd zijn was een rick roll 
Zal nog wel minstens een paar dagen duren zo niet weken duren voor er een rom is voor de sgs2
Zal nog wel minstens een paar dagen duren zo niet weken duren voor er een rom is voor de sgs2
[ Voor 51% gewijzigd door haakjesluiten op 15-11-2011 19:12 ]
Weken? Denk ik niet hoor, las vandaag in het XDA forum dat iemand binnen 34 uur een rom online wilde hebben. (Weet alleen niet meer welke threead het was)
ja zoon prestige rom die amper werkt. Ik bedoel meer in de trant van functionele rom alla cm9 oid
Ik weet wat de theorie is, maar het is natuurlijk vooral interessant hoe de praktijk gaat zijn. De 205 kan al best wat werk wegzetten (al is het nieuwere spul al weer een pak rapper), maar wat het bijvoorbeeld gaat doen in combinatie met een Adreno 200 (MSM7227) o.i.d. lijkt me erg interessant (Legend, Blade, Wildfire S). Dat zijn telefoons die op zich prima meekunnen in het dagelijkse werk, maar zeer zeker een hoop te winnen hebben bij hardware rendered interfaces. Dat gebied lijkt me wat impact betreft een stuk interessanter dan de laatste high-ends die toch al snaarstrak draaien.Pat-Juh schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:18:
Alles wat je tegelijker tijd van de CPU en GPU gebruik kan maken zal wel vloeiender moeten gaan, mits je een goede GPU hebt. een PowerVR SGX530 of Adreno 205 zou wel wat uit kunnen maken met renderwerk van je homescreens en web pagina's.
Niet overdrijven met dat prima meekomen hoor, het ding is nog niet eens flink genoeg om op 60 fps een enkele textuur te blitten (al zal ICS dat in dit geval hopelijk zoveel mogelijk beperken bij schermupdates).
Dat zit wel Schnorr.
Met prima meekomen heb ik het dan over het praktische dagelijkse gebruik (browsen/mail/etc). Daarbij kom je aan het niet-high-end spul weinig tekort, al zal het misschien visueel niet zo strak lopen als op een SGS2. Dat is dan ook tegelijk de reden dat ik zo benieuwd ben wat hardware acceleration kan doen, want dat zou misschien het verschil kunnen maken tussen best okay/prima en heel erg goed.Stukfruit schreef op woensdag 16 november 2011 @ 05:15:
Niet overdrijven met dat prima meekomen hoor, het ding is nog niet eens flink genoeg om op 60 fps een enkele textuur te blitten (al zal ICS dat in dit geval hopelijk zoveel mogelijk beperken bij schermupdates).
Ik zit even een stukske buiten mijn kennis hier, maar is 60 fps ook niet rijkelijk veel?
ik volg! 
Zou je de volgende keer wat informatiefs willen posten, hier heeft eigenlijk niemand wat aan.
Zou je de volgende keer wat informatiefs willen posten, hier heeft eigenlijk niemand wat aan.
[ Voor 106% gewijzigd door janvanduschoten op 16-11-2011 14:51 ]
DPC Chef-kok :)
@MBR wouw edit nog doen, was te laatXanquezer schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:47:
ik volg!
[mbr]Zou je de volgende keer wat informatiefs willen posten, hier heeft eigenlijk niemand wat aan.[/]
Iemand al ervaring met 4.0 op een telefoon.
Ben namelijk huidig aan het proberen deze op een Sony ericson X10 mini pro aan het zetten, maar ik krijg het niet opgestart...
[ Voor 4% gewijzigd door Xanquezer op 16-11-2011 14:55 ]
DPC Chef-kok :)
Daar is dit topic niet voor bedoeld, en tevens kan je zelf ervaringen zoeken met Google en de zoekfunctie.Xanquezer schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:54:
[...]
@MBR wouw edit nog doen, was te laat
Iemand al ervaring met 4.0 op een telefoon.
Ben namelijk huidig aan het proberen deze op een Sony ericson X10 mini pro aan het zetten, maar ik krijg het niet opgestart...
Anoniem: 387241
Draai sinds gisteren ICS op mijn Nexus S (de kwiboo/brainmaster rom).
Mijn eerste indrukken zijn erg goed: draait vlot en snappy, mooie consistent qua design, native folders (eindelijk!),enz...
Hier en daar nog wat kleine bugjes maar de rom is nog niet 100% dus ik heb geduld.
1 ding waar ik me wat aan erger is de nog niet goed werkende integratie van je contacts (people app) met google+; het enige contact dat gelinkt is met zijn g+ profiel is het "me" contact, de anderen niet.
Heeft er nog iemand dit probleem? Vraag me af of het aan de rom ligt of dat het een bug is.
Fixed! gewoon de nieuwste G+ app installeren en contacts sync in de settings aanzetten.
Mijn eerste indrukken zijn erg goed: draait vlot en snappy, mooie consistent qua design, native folders (eindelijk!),enz...
Hier en daar nog wat kleine bugjes maar de rom is nog niet 100% dus ik heb geduld.
1 ding waar ik me wat aan erger is de nog niet goed werkende integratie van je contacts (people app) met google+; het enige contact dat gelinkt is met zijn g+ profiel is het "me" contact, de anderen niet.
Heeft er nog iemand dit probleem? Vraag me af of het aan de rom ligt of dat het een bug is.
Fixed! gewoon de nieuwste G+ app installeren en contacts sync in de settings aanzetten.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 387241 op 24-11-2011 11:11 ]
Ik overweeg voor de GN te gaan met ICS dus. Android is nieuw voor mij. Weten jullie in hoeverre ICS "cloudless" te gebruiken is?
Ik ben meer een privacy dan een cloud fan (en gebruik dus voor mn windows phone nu ook zeker niet My phone van MS). Ik gebruik graag voor de synchronisatie naar mn pc Thunderbird, birdiesync en een usb kabel.
Maw. wat mis ik dan. Bv. Whatsapp en google+ vind ik geen probleem niet te gebruiken.
Ik ben meer een privacy dan een cloud fan (en gebruik dus voor mn windows phone nu ook zeker niet My phone van MS). Ik gebruik graag voor de synchronisatie naar mn pc Thunderbird, birdiesync en een usb kabel.
Maw. wat mis ik dan. Bv. Whatsapp en google+ vind ik geen probleem niet te gebruiken.
Je kan de market niet gebruiken zonder een gmailadres te gebruiken, maar dat is alleen om 'terms of use' te gaan te kunnen binden aan een persoon.TCroezing schreef op zondag 27 november 2011 @ 00:30:
Ik overweeg voor de GN te gaan met ICS dus. Android is nieuw voor mij. Weten jullie in hoeverre ICS "cloudless" te gebruiken is?
verder hoef je eigenlijk niks via de cloud te syncen, je kan alles uit zetten als je dat wilt.
't is maar net wat je zelf wilt, je kan ook helemaal geen google connectie maken en apps via usb installeren.
al is dat niet totaal legaal als het om betaalde apps gaat
Als je dusdanig in zit over je privacy moet je helemaal geen smartphone kopen.TCroezing schreef op zondag 27 november 2011 @ 00:30:
Met root zijn er apps die alles controleren, zoals LBE Privacy guard (ook CM roms hebben een functie om permissies totaal te disabelen, sommige apps werken daardoor niet meer goed maar heb daar zelf nog geen last van ondervonden)TCroezing schreef op zondag 27 november 2011 @ 00:30:
ICS heeft ook data manager voor apps.
YouTube: LBE Privacy Guard
GN is straks wel rootable, anders zijn er nog genoeg telefoons trouwens
En @ hierboven natuurlijk.
[ Voor 34% gewijzigd door Minaaj op 27-11-2011 02:23 ]
de GN is nu al rootableMinaaj schreef op zondag 27 november 2011 @ 02:18:
[...]
Met root zijn er apps die alles controleren, zoals LBE Privacy guard (ook CM roms hebben een functie om permissies totaal te disabelen, sommige apps werken daardoor niet meer goed maar heb daar zelf nog geen last van ondervonden)
ICS heeft ook data manager voor apps.
YouTube: LBE Privacy Guard
GN is straks wel rootable, anders zijn er nog genoeg telefoons trouwens
En @ hierboven natuurlijk.
http://android.modaco.com...rooting-the-galaxy-nexus/
Thx. een gmail account die ik alleen gebruik voor de market vind ik dan nog acceptabel.Ethelind schreef op zondag 27 november 2011 @ 00:38:
[...]
Je kan de market niet gebruiken zonder een gmailadres te gebruiken, maar dat is alleen om 'terms of use' te gaan te kunnen binden aan een persoon.
verder hoef je eigenlijk niks via de cloud te syncen, je kan alles uit zetten als je dat wilt.
't is maar net wat je zelf wilt, je kan ook helemaal geen google connectie maken en apps via usb installeren.
al is dat niet totaal legaal als het om betaalde apps gaat
@Minaaj: Is zeker een optie, thx.
@RoD: Tsja, het is ook maar wat je zelf kúnt doen / hoever je wilt gaan...
Mijn huis is ook geen vesting, maar ik heb wel anti-inbraakstrips...
Ik draai nu een aantal dagen Ice Cream Sandwich op mijn telefoon (Desire S, alleen Camera werkt nog niet en rom heeft enkele kleine grafische bugjes en tablet, wat een prettig OS zeg! Het ziet er allemaal een stuk gelikter uit en werkt erg fijn.
Favoriete features tot nu toe:
- makkelijk groepen maken op homescreen
- datagebruik in Android zelf kunnen inzien
- contacten kunnen linken aan social networking sites ("recente updates" zien)
- prachtige looks
Niet alleen uiterlijk is verbeterd, ook qua performance. Bijvoorbeeld: onder Gingerbread duurde het minutenlang voordat alle contacten waren overgebracht naar de auto. Met ICS was het binnen 10 seconden klaar
Daarnaast duurt het booten niet al te lang, maar dat maakt voor mij verder amper uit (schakel telefoon nooit uit).
Ben nog wel op zoek hoe ik nou de boel op Stil zet (niet trillen)
Favoriete features tot nu toe:
- makkelijk groepen maken op homescreen
- datagebruik in Android zelf kunnen inzien
- contacten kunnen linken aan social networking sites ("recente updates" zien)
- prachtige looks
Niet alleen uiterlijk is verbeterd, ook qua performance. Bijvoorbeeld: onder Gingerbread duurde het minutenlang voordat alle contacten waren overgebracht naar de auto. Met ICS was het binnen 10 seconden klaar
Ben nog wel op zoek hoe ik nou de boel op Stil zet (niet trillen)
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Ik heb een widget gedownload, heb gezocht op silend toggle.
Echt lastig dat dat niet standaard in het os zit, MUI heeft er mooie knopjes voor in het notificatie scherm.
Echt lastig dat dat niet standaard in het os zit, MUI heeft er mooie knopjes voor in het notificatie scherm.
Het idee van android, zeker vanilla, is dat je dit soort dingen zelf naar eigen wens kan inrichten. Als dat je niet bevalt zijn er genoeg android telefoons met een extra schil.Lennart_1337 schreef op maandag 05 december 2011 @ 00:58:
Ik heb een widget gedownload, heb gezocht op silend toggle.
Let op:
Vragen als "wanneer komt ICS uit voor [toestel]?" horen hier niet.
Vragen als "wanneer komt ICS uit voor [toestel]?" horen hier niet.