Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Dat is natuurlijk geen goede smoes voor het achterlopende beeld, het valse geluid op verkeerde kanalen, het gestaar naar het publiek en het scherm op de achtergrond waardoor je weinig kan zien van de presentatie ;)

Maar goed, laten we maar even wachten op het echte nieuws ipv de marketingfluff over het apparaat dat de beste uitvinding is sinds gesneden brood.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Die 104,9 miljoen zijn de channel views.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:39
Wat een heerlijke software!!! Ben blij dat ik dit live ben gaan kijken :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Nog steeds geen hardware versnelling (damn you google): http://thisismynext.com/2...-pictures-video-hands-on/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Erg jammer, maar wel te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceze85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik vind het er net uitzien. Geen spectaculaire veranderingen maar dat was te verwachten. Vooral het multitasken vind ik dik verbeterd. Die "magazine style" van de UI ziet er ook best fresh uit.
Mischien heb ik het gemist, maar hebben ze iets gezegd over het updaten van Gingerbread toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja met het eens met "Stukfruit". Kwaliteit van de stream was inderdaad slecht en bovenal de presentaties vond ik ook matig tot slecht. Maar genoeg negativiteit nu.

Wat vond ik opvallend van Android 4.0?

- Android Beam ( Doormiddel van telefoons tegen elkaar houden, informatie sharen). Het bestond al via een android applicatie maar nu ingebouwd is helemaal leuk )

- Data usage ( Eindelijk is dit ingebouwd, zijn we niet aangewezen op andere apps om dat te monitoren)

- De mogelijkheid om zonder je phone te unlocken een foto te maken of zelfs te reageren op notificaties (messages) . Super handig!

- Kalender App. Dit hebben ze eindelijk overzichtelijk gemaakt. Je kan ook heel makkelijk in en uitzoomen om een beter overzicht te krijgen

- Alle Widgets zijn nu volledig resizable!

- Als iemand je belt, je kan niet opnemen dat er automatisch een bericht terug wordt gestuurd of dat je handmatig snel even een bericht kan sturen.

- Integratie van social-media in je contactenlijst is beter uitgewerkt

En dat waren voor mij wel een beetje de hoogtepunten.
Kritiekpunt. Er werd totaal niet gesproken over de minimum systeemeisen of op welke tablets of telefoons ICS nou daadwerkelijk komt. Die vraag wilde iedereen toch wel beantwoord zien lijkt mij???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceze85
Inderdaad. Ben ook benieuwd hoe ze dat dan e.v.t. gaan doen met die multitask button.
Data usage monitor is ook goed uitgewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Ik hoop dat google ook eens de kleine inconsistente foutjes onder handen heeft genomen. Voorgaande versies hadden namelijk nog al eens last van deze foutjes.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceze85
Zou handig zijn als je er even bij vermeld waar je het precies over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ceze85 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 05:18:
Inderdaad. Ben ook benieuwd hoe ze dat dan e.v.t. gaan doen met die multitask button.
Data usage monitor is ook goed uitgewerkt!
Die multitask button is er bij Honeycomb natuurlijk nu ook al. Niks nieuws dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceze85
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 05:38:
[...]

Die multitask button is er bij Honeycomb natuurlijk nu ook al. Niks nieuws dus.
Dat bedoel ik ook niet.
Heb het over hoe ze dat eventueel gaan doen met de fysieke (home)button enzo op relatief)oudere smartphones zoals de SII. En wat bij ICS de multitask button is, is op de SII de "back" button. Op de SII is bijv. de home button de multitask knop, als je hem een seconde ingedrukt houdt. Leek me altijd al fijner omdat in 1 klik te kunnen doen i.p.v ingedrukt te houden, en vond die menu button er ook geschikter voor dan de home button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:35

OKA

Dat het in jouw link niet genoemd wordt, betekent niet dat het niet aanwezig is in ICS.
Volgens http://developer.android.com/sdk/android-4.0-highlights.html zit het er wel in:
All Android-powered devices running Android 4.0 are required to support hardware-accelerated 2D drawing. Developers can take advantage of this to add great UI effects while maintaining optimal performance on high-resolution screens, even on phones. For example, developers can rely on accelerated scaling, rotation, and other 2D operations, as well as accelerated UI components such as TextureView and compositing modes such as filtering, blending, and opacity.
En een leuke demo-video van Galaxy Nexus met ICS:

[ Voor 4% gewijzigd door OKA op 19-10-2011 06:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ik vind het opvallend dat er alleen screenshots van smartphones worden getoond. Ik had ook wel meer tablet verwacht, aangezien ICS de tablet- en smartphoneversie samenvoegd. Ook al is er op de telefoon het meest veranderd, zal ICS voor tablets toch ook wel eén en ander verbeterd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 13:58

Kwastie

Awesomeness

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 19:13

jacobras

Developer

Chris7 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:53:
Ik vind het opvallend dat er alleen screenshots van smartphones worden getoond. Ik had ook wel meer tablet verwacht, aangezien ICS de tablet- en smartphoneversie samenvoegd. Ook al is er op de telefoon het meest veranderd, zal ICS voor tablets toch ook wel eén en ander verbeterd hebben.
Inderdaad, ik ook. The Vertex heeft de een AVD met ICS gedraaid op een tabletresolutie en daar screenshot van gemaakt: http://thisismynext.com/2...ce-cream-sandwich-tablet/ .

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterll
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 11:44

Pieterll

Pataar op Discord

Een leuke screenshot die ik niet voorbij zag komen op de frontpage, is deze:
Afbeeldingslocatie: http://developer.android.com/sdk/images/4.0/contact-call-lg.png
Het ziet er mooi uit, nu vraag ik me wel af of het zeepaartje de foto van het contact moet voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Pieterll schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:04:

Het ziet er mooi uit, nu vraag ik me wel af of het zeepaartje de foto van het contact moet voorstellen?
Ja, dat is inderdaad de contactfoto (hi-res). Tijdens de demo werd dit ook getoond.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik hoop zo dat ICS voor de HTC Sensation uitkomt! Zoniet hoop ik op een custom stock rom van ICS! Zodat ik alsnog ICS kan gebruiken, het ziet er zo gelikt en mooi uit! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:36
Michaelg schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:07:
[...]

Ja, dat is inderdaad de contactfoto (hi-res). Tijdens de demo werd dit ook getoond.
Hebben ze dan ook eindelijk die bug gefixed dat geuploade contact foto's naar 80x80 worden geresized op de google servers en in die resolutie in je adressenboek terug gesynched wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleepkever schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:58:
[...]

Hebben ze dan ook eindelijk die bug gefixed dat geuploade contact foto's naar 80x80 worden geresized op de google servers en in die resolutie in je adressenboek terug gesynched wordt?
Is dat een bug? Verder moet ik zeggen dat ik wel enthousiast ben qua ICS!! Zie een aantal erg leuke verbeteringen en nieuwe features.. Simpel iets als Chrome Synchronisatie lijkt eindelijk standaard te zijn (jeeh!) en data usage ziet er ook goed uit.. Ik hoop echt dat deze door Samsung nog wordt overgezet naar de SGS2 (please!!)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens het is te hopen dat alle fabrikanten spoedig ons informeren of er een update gaat komen naar ICS voor de huidige tablets. Zo niet zullen ze enorm veel klanten mislopen, want er gaat maar een enkeling nu natuurlijk een van deze huidige tablets kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:24
Ik vraag me af of de standaard dialer in ICS je nu ook de naam van de contactpersoon laat typen zoals HTC dat doet.

Iemand die dat weet?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:06:
Trouwens het is te hopen dat alle fabrikanten spoedig ons informeren of er een update gaat komen naar ICS voor de huidige tablets. Zo niet zullen ze enorm veel klanten mislopen, want er gaat maar een enkeling nu natuurlijk een van deze huidige tablets kopen.
Mijn idee. Ik speel al lang met het idee om een Tab 7.7 of 8.9 te kopen, maar via de mail laat Samsung niets los:
Helaas heeft Samsung hier geen informatie over beschikbaar. Wij adviseren u om navraag te doen bij de dealers van de Galaxy tab 8.9 (GT-P7300).
Voor alsnog staat het in de ijskast, totdat bekend is welk tablet er ICS krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 16:14
Ik verwacht die update pas volgend jaar. Eerst willen ze de Google telefoon verkopen. Dat gebeurt niet of minder als iedereen al die software versie heeft. Ik las op nu.nl dat pas in december het toestel beschikbaar komt.

Hoe is dat bij vorige presentaties gegaan? Bij 2.1 en 2.3? Hoe snel werden toen de toestellen geupdate?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senor Sjon schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:26:
Ik verwacht die update pas volgend jaar. Eerst willen ze de Google telefoon verkopen. Dat gebeurt niet of minder als iedereen al die software versie heeft. Ik las op nu.nl dat pas in december het toestel beschikbaar komt.

Hoe is dat bij vorige presentaties gegaan? Bij 2.1 en 2.3? Hoe snel werden toen de toestellen geupdate?
Ja ik ook. De 3.2 Honeycomb is ook nog niet beschikbaar voor de GT10.1.
Oh trouwens de eerste Samsung Galaxy Tab heeft nog steeds de update naar 2.3 niet gekregen.
Samsung moet echt hun boeltje op orde gaan brengen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thve
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 00:23
iemand al ergens gezien of de scherm rotatie animatie overal in ics zit?

zoals bij de foto gallerij: http://www.youtube.com/wa...=player_detailpage#t=143s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
Ik heb ergens gelezen dat ICS ook draait op devices met 2.3... zou dat betekenen dat de software ook naar bijvoorbeeld de Toshiba Folio zou kunnen komen (als custom ROM)? Volgens mij zou dat makkelijker zijn dan 3.2... we zien wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 07:59
thve schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:31:
iemand al ergens gezien of de scherm rotatie animatie overal in ics zit?

zoals bij de foto gallerij: http://www.youtube.com/wa...=player_detailpage#t=143s
In dat filmpje zie je op 2:40 dat de appdrawer draait, dus ja het lijkt me overal in te zitten. Ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thve
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 00:23
Thmz159 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:38:
[...]

In dat filmpje zie je op 2:40 dat de appdrawer draait, dus ja het lijkt me overal in te zitten. Ziet er goed uit :)
ja, ziet er heel goed uit!

het was me nog niet eens opgevalle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Laatst online: 14-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:31:
[...]

Ja ik ook. De 3.2 Honeycomb is ook nog niet beschikbaar voor de GT10.1.
Oh trouwens de eerste Samsung Galaxy Tab heeft nog steeds de update naar 2.3 niet gekregen.
Samsung moet echt hun boeltje op orde gaan brengen >:)
Mijn galaxy tab 7 draait nu al een tijdje vrolijk gingerbread hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Double schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:31:
[...]

Mijn galaxy tab 7 draait nu al een tijdje vrolijk gingerbread hoor :)
Gister nog gekeken via Kies maar niks ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
Je kan beter via odin doen... dat KIES heb ik uberhoupt nooit werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Double schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:41:
Je kan beter via odin doen... dat KIES heb ik uberhoupt nooit werkend gekregen.
Probleem van Odin is dat die mijn huidige applicaties volgens mij delete met de firmware update.
Kan wel een back-up eerst maken maar toch. Maar dit is teveel off-topic denk ik :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Deze feature wordt nog niet veel genoemd: Wi-Fi Direct:
Wi-Fi Direct works by letting users connect directly to nearby devices over Wi-Fi, without any tethering or data connectivity required. Users need only have two Wi-Fi Direct compatible devices to connect and transfer files, stream video and audio, and connect to printers or other compatible devices. The Wi-Fi Direct connection is a lot speedier than Bluetooth and it also works over much larger distances.
Altijd handig dat dit standaard in ICS zit.

Verder nog een mooie opsomming van Engadget.com (met twee toevoegingen):
  • Option to use virtual buttons in the UI, instead of taking up capacitive touch buttons
  • Widgets are in a new tab, listed in a similar list to apps
  • Folders are much easier to create, with a drag-and-drop style similar to iOS
  • A customizable launcher
  • New phone app with visual voicemail functionality that lets you speed up or slow down voicemail messages
  • Pinch-to-zoom functionality in the calendar
  • Gmail has offline search, a two-line preview, and new action bar at the bottom
  • Swipe left or right to switch between Gmail conversations
  • Integrated screenshot capture by holding power and volume down buttons
  • Improved error correction on the keyboard
  • Ability to access apps directly from lock screen (similar to HTC Sense 3.x)
  • Improved copy and paste
  • Better voice integration
  • Face Unlock, a facial recognition service
  • New tabbed web browser, allowing up to 16 tabs
  • Browser now automatically syncs your Chrome bookmarks
  • Modern "Roboto" font
  • Data Usage section in settings lets you set warnings when you reach a certain amount of use and disabling data when you go over your limit
  • Ability to kill off apps that are using data in the background
  • Camera app: zero shutter lag, time lapse settings, zoom while recording
  • Built-in photo editor
  • New gallery layout, organized by location and person
  • Refreshed people app with social network integration, status updates and hi-res images
  • Android Beam, a NFC feature that lets you exchange websites, contact info, directions, YouTube, etc.
  • Don't like some of those preloaded carrier apps? Disable 'em. Android Engineer Dan Morrill mentions that, among other new features, any app can be disabled, and while it will still take up space in ROM, it won't be snatching any of your precious resources or clock cycles again if you don't want it to.
  • Wi-Fi Direct
  • Hardware Accelerated Graphics

[ Voor 64% gewijzigd door mmedia op 19-10-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 09:42
Don't like some of those preloaded carrier apps? Disable 'em. Android Engineer Dan Morrill mentions that, among other new features, any app can be disabled, and while it will still take up space in ROM, it won't be snatching any of your precious resources or clock cycles again if you don't want it to.
Dit is toch wel een optie die erg welkom is! Nu nog de optie om de meegebrachte launcher uit te schakelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Laatst online: 16-09 16:34
matz schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:06:
[...]

Dit is toch wel een optie die erg welkom is! Nu nog de optie om de meegebrachte launcher uit te schakelen!
De launchers worden standaard al uit het geheugen geladen als ze niet gebruikt worden.
HTC Sense is bij mij vanaf het begin al uitgeschakeld.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 08:35
mastair schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:23:
Ik vraag me af of de standaard dialer in ICS je nu ook de naam van de contactpersoon laat typen zoals HTC dat doet.

Iemand die dat weet?
Ik heb het voor je getest; zit er niet in. Wel een zoekknop in de dialer, waarmee je wél gemakkelijk contacten kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 19:22
Wat ik mis is de menu-knop, is dat anders geregeld ofzo? anders zou je bij het grootste deel van een app niets kunnen gebruiken.

excuse me, zie hier.

[ Voor 29% gewijzigd door Gerjannn op 19-10-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Laatst online: 17-09 17:36
Gerjannn schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:48:
Wat ik mis is de menu-knop, is dat anders geregeld ofzo? anders zou je bij het grootste deel van een app niets kunnen gebruiken.

excuse me, zie hier.
De menu knop zit in de Action Bar, en dan nog alleen als je app hem nodig heeft. Zie bijvoorbeeld in de presentatie de grijze bar boven de nav buttons in Gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Wat ik niet begrijp is dat ik in nog geen enkel filmpje een deftige browser test heb gezien. Dat de menu's vlot gaan kan je wel verwachten, was ook al zo zonder hardware acceleratie, ik ben vooral benieuwd naar het effect op de browser. Hebben we een iOS/WP7-like browser nu of niet? Enige van de browser wat ik gezien heb was een mobiele site en dan scrollen er ze nog niet eens echt door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vancha801
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-05-2022
Zou het feitelijk kunnen dat de batterij van je smartphone langer kan meegaan dankzij 4.0? De galaxy s 2 in mijn geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:15

thommich

Belg

Laat me voorop stellen dat ik een smartphone-noob ben. (Werk nu op nokia 5530, met Symbian S60v5, wat bagger is...)

Ik keek voorlopig rond om over te schakelen naar een Android telefoon. (Normaal een HTC, waarschijnlijk de wildfire S, maar alle mogelijkheden staan nog open).

Raden jullie mij aan om te wachten tot er meer toestellen met ICS uit zijn? Of maakt het verder niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 08:35
Vancha801 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:44:
Zou het feitelijk kunnen dat de batterij van je smartphone langer kan meegaan dankzij 4.0? De galaxy s 2 in mijn geval :)
Als het Android OS minder nodig heeft en dus ook minder batterij verbruikt, dan is dat zeker mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
thommich schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:57:
Laat me voorop stellen dat ik een smartphone-noob ben. (Werk nu op nokia 5530, met Symbian S60v5, wat bagger is...)

Ik keek voorlopig rond om over te schakelen naar een Android telefoon. (Normaal een HTC, waarschijnlijk de wildfire S, maar alle mogelijkheden staan nog open).

Raden jullie mij aan om te wachten tot er meer toestellen met ICS uit zijn? Of maakt het verder niet uit?
Dit topic is alleen om het OS te bespreken. Aankoopadvies doen we niet aan. We verwachten dat je dat zelf kan beslissen. Als je specifieke vragen hebt over ICS, dan kun je ze hier stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Frigolamptje schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:13:
Wat ik niet begrijp is dat ik in nog geen enkel filmpje een deftige browser test heb gezien. Dat de menu's vlot gaan kan je wel verwachten, was ook al zo zonder hardware acceleratie, ik ben vooral benieuwd naar het effect op de browser. Hebben we een iOS/WP7-like browser nu of niet? Enige van de browser wat ik gezien heb was een mobiele site en dan scrollen er ze nog niet eens echt door...
Inderdaad, ik wil de browser zien, dat dataverbruik grafiekje en de camera app heb ik nu al duizend keer gezien/

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer benieuwd hoe hij draait op mijn S II, ben vooral benieuwd wat MIUI and Cyanogenmod hiermee gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Klopt! Maar ik ben ook zeer benieuwd wat de telefoon fabrikanten hiermee gaan doen. Van wat ik gezien heb is er niet veel te verbeteren en dat is toch waar de meeste skins op uit waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Sleepkever schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:58:
[...]

Dat is zoals je zegt een bug van GMail, en niet van Android. Zal wel nooit opgelost worden denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Tk55 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:31:
Klopt! Maar ik ben ook zeer benieuwd wat de telefoon fabrikanten hiermee gaan doen. Van wat ik gezien heb is er niet veel te verbeteren en dat is toch waar de meeste skins op uit waren.
De belangrijkste reden waarom fabrikanten er een schil omheen bouwen is toch wel vanwege het feit dat ze zo kopers kunnen binden aan hun toestel. Aangezien er verder niet zoveel unique selling points zijn.

Oftewel: htc, samsung, SE etc zullen gewoon verder gaan met het maken van een andere ui.

[ Voor 8% gewijzigd door Michaelg op 19-10-2011 18:35 ]

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Visueel is Sense nog altijjd aantrekkelijker natuurlijk, de meerwaarde van Touchwiz heb ik nog niet echt ontdekt afgezien van het widget resizen. Samsung zal dus moeten innoveren terwijl HTC zijn kleurige toegankelijke uiterlijk alleen hoeft te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
Ik verkies touchwiz toch ruim boven sense.

Al moet ik zeggen dat de nieuwe sense versies wel erg netjes zijn.
Maar over het algemeen verbetert touchwiz alleen, en laten ze meer dingen standaard. (behalve launcher :X). Terwijl sense soms slechter is dan stock. (contacten o.a.)

[ Voor 6% gewijzigd door The_Double op 19-10-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanson16
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-09 10:20
Ik moet zeggen dat ik de contacten in sense juist beter vind dan stock. Ook de dialer bijv. waar je gewoon in ouderwets T9 op de numpad de naam van een contact in kunt tikken is een verademing t.o.v. stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
Is het geen goed idee in de startpost bij te houden van welke smartphones bevestigd wordt dat ze een update krijgen? Of geruchten die opduiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Johanson16 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:50:
Ik moet zeggen dat ik de contacten in sense juist beter vind dan stock. Ook de dialer bijv. waar je gewoon in ouderwets T9 op de numpad de naam van een contact in kunt tikken is een verademing t.o.v. stock.
Ik gebruik die dailer niet eens meer. Al sinds mijn oude nokia's gebruik ik de normale dailer niet meer. Scrollen door je contacten is zoveel makkelijker. Die contacten in de stock app waren tot nu toe eigenlijk prima. Gewoon netjes op naam en alle informatie zat er netjes in.

Ik moet zeggen dat Sense leuke dingen heeft maar die wegen niet op de lelijkheid en logheid van Sense. Sense vertraagt echt bizar veel en het is wat ik er tot nu toe van gezien heb erg lelijk en inconsistent qua design. Niet dat TouchWiz zoveel beter is. Dat is net een kauwgomballen machine als je kijkt naar het kleurenschema. Past wel goed bij de eigenschap van de Amoled schermen ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
Afbeeldingslocatie: http://cdn.androidpolice.com/wp-content/uploads/2011/10/image137.png

Nieuwe camera applicatie blijkt indrukwekkend te zijn. AndroidPolice heeft er een stukje over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefal schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:08:
Ik hoop dat GPU acceleratie eindelijk goed geregeld is! De lag die ik elke keer zie als ik bijvoorbeeld aan het scrollen ben ben ik nu wel een beetje zat, vooral nadat ik even met WP7 heb gespeeld.
Grappig, gelijk voorin het topic mijn grootste wens voor Ice Cream: degelijk hardware accelerated UI's, zodat haperen tot het verleden behoort.
RoD schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:34:
Met betrekking tot custom roms denk ik dat je wel redelijk safe zit. Google kan wel hardwareverplichtingen opleggen, maar ontwikkelaars kunnen natuurlijk gewoon zelf knutselen en ROM's uitbrengen. Daarbij zal ICS naar verwachting niet dusdanig de boel omgooien dat de hardwarebenodigdheden ineens dusdanig hoog worden dat alleen high-endtoestellen ermee overweg kunnen. Google heeft er belang bij om Honeycomb en Gingerbread samen te voegen, zodat er één platform ontstaat voor tablet en smartphone. En dus ook voor low-endtablet en -smartphone.

Dus nee, bepaalde eisen qua hardware lijken mij zeer onwaarschijnlijk.
Ik meen begrepen te hebben dat IC compatible gemaakt is met vrijwel ieder oud toestel, misschien minus de allereerste Androids. Niet zoals gebruikelijk het nieuwste spul dus. Dat geeft hoop, al zal het waarschijnlijk ook betekenen dat e.e.a meeschaalt met de capaciteiten van de telefoon.

Edit:
Hardware Accelerated Graphics
*O*

Mijn plak mag dan geen erg rappe GPU hebben, ik zat hier wel op te wachten :Y

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
Ik zit met de emulator te spelen, en ik zie nog een paar interesante dingen in de settings:
  • Full system backups. Blijkbaar kan je je mobiel backupen naar je PC. Hier kan je ook een wachtwoord op zetten.
  • Force GPU rendering App die GPU acceleratie niet aan heeft, maar waar je het wel wilt hebben? je kan het forceren in het developer menu.
  • Limieten op achtergrond appsMax aantal achtergrond apps instellen, vanaf 0.
  • Grote letters Grote letters instellen voor slechtzienden.
  • support voor muizen Je kan muissnelheid instellen
  • Encryptie Telefoon encrypteren, geen idee hoe diep dit gaat.
  • Menu knoppen verdwijnen uit apps, als je telefoon er een heeft.
  • Als je geen multitask knop heb, moet je home ingedrukt houden
  • browser kan zoekresultaten van tevoren cachen.
  • Browser kan "negatief" renderen, handig om snachts te browsen.
Ik krijg ook steeds errors dat iets japans onverwacht gestopt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:26
mooie features The_Double! Nice;) Beantwoordt ook direct een paar vragen over de menuknop/homeknop enz.

Kan niet wachten :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben onder de indruk!
Echt heel verfrissend en veel punten die ik miste verbetert of toegevoegd.
Maar ik ben er niet helemaal uit.
Is de source er nu al?
M.a.w kan het CM team beginnen met developen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:08:

Is de source er nu al?
Nee, nog niet, waarschijnlijk komt het beschikbaar zodra het eerste toestel op de markt komt, ergens in november dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie

Kwastie

Awesomeness

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:08:
Nee, CM kan niet ontwikkelen omdat de source code van ICS nog niet is uitgebracht door Google (en dat is een vereiste om een goede rom te kunnen maken)

edit: .. slow me

[ Voor 3% gewijzigd door Kwastie op 19-10-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:56:
[...]

Grappig, gelijk voorin het topic mijn grootste wens voor Ice Cream: degelijk hardware accelerated UI's, zodat haperen tot het verleden behoort.

[...]

Ik meen begrepen te hebben dat IC compatible gemaakt is met vrijwel ieder oud toestel, misschien minus de allereerste Androids. Niet zoals gebruikelijk het nieuwste spul dus. Dat geeft hoop, al zal het waarschijnlijk ook betekenen dat e.e.a meeschaalt met de capaciteiten van de telefoon.
Juist de oudere modellen met single core CPU zou GPU acceleration wenselijker zijn, want de dual core phones kan al zonder stutteringen scrollen en dat geheel zonder enige GPU acceleration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 14:30

RV

®

Iemand enig idee of dit OS ook naar de Samsung Galaxy S2 komt :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
RV schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:46:
Nee, nog niks over bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:21
RV schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:46:
Yep is al bevestigd. Zou ook wel schandalig zijn als het niet zo is (is nog altijd flagship phone van samsung als je de nieuwe nexus even vergeet voor het gemak)

Edit: oh toch niet (niet officieel althans)

Ben blij verrast met ICS, ze hebben paar "problemen" opgelost en gebruik gemak verder verbeterd. Hoop dat ze de source snel vrijgeven zodat er spoedig een CM rom is.

[ Voor 5% gewijzigd door haakjesluiten op 19-10-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het lijkt me handig dat er in het topic iets komt te staan om te voorkomen dat we "wanneer komt ICS uit voor xxx toestel?!" vragen krijgen.

Ik hoop dat er aansturing in zit om de softkeys te gebruiken als notificatieLED. Nu moet ik het toestel rooten als ik dat zou willen, Samsung bouwt dat niet standaard in de SGS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:39
The_Double schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:01:

Browser kan "negatief" renderen, handig om snachts te browsen.
Wat is dit precies?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wit wordt zwart en vice versa... Is je scherm wat rustiger van :)

Vaak heet 't inverted colors

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:41:
Juist de oudere modellen met single core CPU zou GPU acceleration wenselijker zijn, want de dual core phones kan al zonder stutteringen scrollen en dat geheel zonder enige GPU acceleration.
Dat is inderdaad precies waarom ik het zo graag zie komen. Overigens heb ik nog geen hapervrije dual core gezien, maar het mag duidelijk zijn dat de interface daarop een stuk prettiger loopt dan op het single core spul. Naast een strakker lopende GUI heb je met een beetje mazzel ook een ontlaste CPU die dus de boel van die kant ook weer strakker kan laten lopen :Y

Ik hoop dus alleen dat je geen ontzettend krachtige GPU nodig hebt. Ik heb nu een MSM7227 i.c.m. een Adreno 200. Geen chip die niets kan, maar ook geen beest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 00:19:
[...]

Dat is inderdaad precies waarom ik het zo graag zie komen. Overigens heb ik nog geen hapervrije dual core gezien, maar het mag duidelijk zijn dat de interface daarop een stuk prettiger loopt dan op het single core spul. Naast een strakker lopende GUI heb je met een beetje mazzel ook een ontlaste CPU die dus de boel van die kant ook weer strakker kan laten lopen :Y

Ik hoop dus alleen dat je geen ontzettend krachtige GPU nodig hebt. Ik heb nu een 7227 i.c.m. een Adreno 200. Geen chip die niets kan, maar ook geen beest.
Voor mijn HTC Desire (ook Adreno 200) ben ik vooral bang dat het opslaggeheugen veel en veel te weinig is. Gingerbread ROMs waren ongeveer 90MB maar ik kan me voorstellen dat Ice Cream Sandwich een behoorlijk stuk groter is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was me niet bewust dat de Desire ook een Adreno 200 heeft. Dat geeft op zich wel hoop, want dat is ook nu nog best een capabel toestel (al is de GPU-hype daarna pas echt begonnen). Zoals gezegd is die Adreno geen patser om dikke 3D-spellen te spelen, maar voor dat GUI-werk zou het ding wel eens prima kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38

Wel italiaans helaas, maar nog aardig wat uit op te maken als impressie.

[ Voor 19% gewijzigd door Minaaj op 20-10-2011 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er wel erg goed uit. Als die hardware accelerated GUI zo goed werkt op langzamere toestellen voorzie ik het opeens een stuk moeilijker worden voor fabrikanten om nóg weer een sneller toestel te pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Laatst online: 04-07-2022
Ik vind de overscroll glow altijd zo lelijk, zit standaard in 2.3.5 (komt door die patentenrechtszaak volgens mij) :(
Hopelijk kun je via tweaks het overscroll bounce terugkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Weet iemand of categorieën uit Outlook ondersteund gaan worden? Nu is het snoei-irritant dat je met verschillende agenda's zit die je aan en uit kunt zetten voor bv. verjaardagen, prive, werk, reistijd, etc. Come on, ik wil geen aparte agenda voor reistijd!

Dit zal denk ik ook wat aanpassingen in Gmail gaan vereisen. Daar komt het systeem oorspronkelijk van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 21:55
Tweakers,

Mijn vrouw heeft een Galaxy S wiens home knop het al een tijdje niet meer doet. Van de een op de andere dag werkte deze niet meer. Schijnt een bekend probleem te zijn op internet. Aangezien ik het toestel 2e hands gekocht heb kon ik niet gebruik maken van de garantie.

Wat heeft dit met ICS te maken zullen jullie denken? Nou, ik zag dat ICS mooie software knoppen heeft. Dus ik hoopte dat er een ICS-based custom rom zou komen (als Samsung niet zelf een update aanbiedt) die ik kan gebruiken. Nu moet je constant de back button gebruiken als je van app wilt verwisselen, wat nogal knap irritant is.

Ik zag dat er al een ICS launcher te vinden is in de market. Deze heb ik uitgeprobeert, probleem hierbij is echter dat de software knoppen verborgen worden zodra je een app open hebt staan.. dus heb ik er weinig aan. Is dit in de echte ICS niet zo? M.a.w de software knoppen blijven altijd beschikbaar om terug naar je home te kunnen bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batata007 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:29:
Tweakers,

Mijn vrouw heeft een Galaxy S wiens home knop het al een tijdje niet meer doet. Van de een op de andere dag werkte deze niet meer. Schijnt een bekend probleem te zijn op internet. Aangezien ik het toestel 2e hands gekocht heb kon ik niet gebruik maken van de garantie.

Wat heeft dit met ICS te maken zullen jullie denken? Nou, ik zag dat ICS mooie software knoppen heeft. Dus ik hoopte dat er een ICS-based custom rom zou komen (als Samsung niet zelf een update aanbiedt) die ik kan gebruiken. Nu moet je constant de back button gebruiken als je van app wilt verwisselen, wat nogal knap irritant is.

Ik zag dat er al een ICS launcher te vinden is in de market. Deze heb ik uitgeprobeert, probleem hierbij is echter dat de software knoppen verborgen worden zodra je een app open hebt staan.. dus heb ik er weinig aan. Is dit in de echte ICS niet zo? M.a.w de software knoppen blijven altijd beschikbaar om terug naar je home te kunnen bijv?
Ik denk dat dit van device tot device af zal hangen. De softwarematige knoppen worden volgens mij enkel getoond op devices zonder hardwarematige knoppen (zoals de Galaxy Nexus). Daarnaast worden deze knoppen dan ook niet altijd getoond, bijvoorbeeld bij het bekijken van een filmpje gaan ze weg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garantie werkt volgens mij op IMEInummer dus een bon is niet nodig..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 10:16

Gelunox

Hardware addicted

heb ik ergens iets gemist? ik dacht dat ICS android 2.4 zou worden...

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is een major update, tevens brengt het OS'en bij elkaar voor tablets en mobieltjes,
dus je hebt wel wat gemist ja, maarja jammer =p

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 20-10-2011 13:09 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gotomtom95 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:03:
Dit is uiteindelijk toch veranderd. Ik denk dat dit komt omdat ICS een versie is voor zowel smartphones als tablets.

Android 1.0 - 2.3 = Smartphones
Android 3.0 - 3.5 = Tablets
Android 4.0 = Smartphones + tablets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Laatst online: 20-11-2024
gotomtom95 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:03:
Is ook omdat android 3.0 honeycomb voor tablet was en ook een opvolger voor die is word het niet 2.4 maar 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Alexander6501 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 00:34:
[...]

Voor mijn HTC Desire (ook Adreno 200) ben ik vooral bang dat het opslaggeheugen veel en veel te weinig is. Gingerbread ROMs waren ongeveer 90MB maar ik kan me voorstellen dat Ice Cream Sandwich een behoorlijk stuk groter is...
Zal wel meevallen, als ik mij niet vergis zijn de custom roms die ik gebruik op mijn tablet rond de 120-130mb (voor een honeycomb installatie dus). Zover ligt dat niet af van de 90mb die je noemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:05:

tevens brengt het FroYo (2.02) en Gingerbread Honeycomb(3.0)

of

tevens brengt het FroYoEclair (2.0/1) en Gingerbread (3.02.3)
;)

[ Voor 18% gewijzigd door Fly-guy op 20-10-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kinsmir
  • Laatst online: 24-08 21:38
CLB schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:05:
Het is een major update, tevens brengt het FroYo (2.0) en Gingerbread (3.0)
bij elkaar voor tablets en mobieltjes, dus je hebt wel wat gemist ja, maarja jammer =p
Een kleine correctie, Gingerbread is niet 3.0 dat is namelijk Honeycomb. zie ook hier onder

VersieNaam
4.0Ice Cream Sandwich
3.x.xHoneycomb
2.3.xGingerbread
2.2Froyo
2.1Eclair
1.6Donut
1.5Cupcake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Zeggen ze leuk dat voor elk 2.3 apparaat een update mogelijk zal zijn maar natuurlijk zullen alle sub 400 euro tablets geen upgrade krijgen naar 4.0. Hopelijk snapt Google nu eindelijk eens dat al die verschillende versies enkel irritaties opwekken bij gebruikers en gaan ze voor een systeem waarbij het OS zelf nog veel meer los komt te staan van de drivers ed zodat we nog minder afhankelijk raken van die luie fabrikanten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Dus hardware acceleratie wordt in 4.0 dus wel in de gehele UI benut begrijp ik... wel beetje jammer want je ziet de Galaxy Nexus toch nog haperen af en toe... deze lags liggen dan kennelijk zelfs in ICS toch nog steeds dieper in de software dan alleen in het grafische gedeelte... ach ja voor de rest ziet het er wel smooth uit, alleen niet iPhone/WP7 smooth helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank mannen ik was ff van het padje af =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie

Kwastie

Awesomeness

Freshnezz schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:05:
Dus hardware acceleratie wordt in 4.0 dus wel in de gehele UI benut begrijp ik... wel beetje jammer want je ziet de Galaxy Nexus toch nog haperen af en toe... deze lags liggen dan kennelijk zelfs in ICS toch nog steeds dieper in de software dan alleen in het grafische gedeelte... ach ja voor de rest ziet het er wel smooth uit, alleen niet iPhone/WP7 smooth helaas!
Geef dan eens aan in welk filmpje hij _niet_ goed loopt, en wanneer hij dan niet goed loopt? Want het enige wat ik hoor is dat hij niet goed loopt, maar ik heb tot nu toe geen bewijs gezien.. :X (meestal doen bepaalde fanboys zulke uitspraken, maar ik sta open voor suggesties :))

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1318994328.png
ik vind een erg mooie widget, zat deze ook al in Honeycomb? (tot nu toe gebruikte ik de widget uit launcherpro)

[ Voor 17% gewijzigd door Kwastie op 20-10-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:16
Tsurany schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:49:
Zeggen ze leuk dat voor elk 2.3 apparaat een update mogelijk zal zijn maar natuurlijk zullen alle sub 400 euro tablets geen upgrade krijgen naar 4.0. Hopelijk snapt Google nu eindelijk eens dat al die verschillende versies enkel irritaties opwekken bij gebruikers en gaan ze voor een systeem waarbij het OS zelf nog veel meer los komt te staan van de drivers ed zodat we nog minder afhankelijk raken van die luie fabrikanten.
Want, waarom komen die upgrades niet?

Google stelt tegenwoordig wel als eis dat áls je Android levert, je ook minimaal 1 (of 2) jaar de updates moet doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Omdat het allemaal tablets zijn zoals Huawei, Archos, Point of View, Hannspree, Viewsonic,.... die zie ik echt nog niet met updates komen voor het OS. Nu niet en in de toekomst eigenlijk ook niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Archos hmm daar durf ik wel geld op te zetten, op de Gen9 tablets dan, die komen nu met Honeycomb 3.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Ik hoop het. Zit momenteel te kijken naar een tablet en ik wil er nu graag een hebben dus kan niet wachten op ICS. Echter vrijwel alle leuke budgettablets (Blokker ding, Hannspree) die qua hardware zeker voldoen aan mijn eisen zullen, verwacht ik, geen upgrade krijgen naar ICS, dan ben je enorm afhankelijk van custom rom ontwikkelaars. Enkel de Archos Gen9 dan wellicht, alleen die zitten weer aan de hoge kan qua prijs. Dat is zo'n 100 euro meer puur om een ICS upgrade te krijgen.

Android is een enorm leuk OS voor budgettablets maar fabrikanten laten het qua software en ondersteuning zo snel afweten dat het wat dat betreft een zeer lastig gebied is om een aankoop te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Freshnezz schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:05:
Tja, ik zei het laatst al op de frontpage: GPU-acceleratie != instant gratis snelheid.

Het oplossen van de hikjes die door de garbage collector komen (kan gerust 300ms duren, wat je als gebruiker *absoluut* merkt) is veel belangrijker. Helaas moeten 3rd party programmeurs zich daar dan ook aan houden en netjes met het geheugen omspringen...

Over devven gesproken: wat heb ik er toch een gruwelijke hekel aan dat Google de Androidversies voor de emulator iedere keer weer keihard verkracht zeg :/ Zo is de browser bv. gewoon die van 2.x en krijg je na het klikken op de Google zoekbalk op het hoofdscherm het 2.x-venstertje met oude icoontjes.

Erg slordig. Ik heb gelezen dat dit nog niet de uiteindelijke versie zou zijn, dus we zullen maar hopen dat de echte ICS er wat beter verzorgd uitziet.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:08:
Dank mannen ik was ff van het padje af =)
Kan ik me voorstellen met al die topics die je begonnen bent rondom de nexus.. (petje af daarvoor..)
Kwastie schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:11:
[...]

Geef dan eens aan in welk filmpje hij _niet_ goed loopt, en wanneer hij dan niet goed loopt? Want het enige wat ik hoor is dat hij niet goed loopt, maar ik heb tot nu toe geen bewijs gezien.. :X (meestal doen bepaalde fanboys zulke uitspraken, maar ik sta open voor suggesties :))
Heb nu een paar handon's gelzen, natuurlijk neit allemaal, maar ik heb er nu pas een gelezen die niet opmerkte dat het vloeiend ging en die was te lezen op thisismynext.com.

Engadget, een notoire apple fansite, merkte juist op hoe soepel, intuitief en goed het ging, net zoals ik las op de verschillende androidsites zoals droidlife.com, androidpolice.com en androidandme.com

Echter er zijn wel verhalen over verschillende versies in omloop tijdens de presentatie en ergens heb ik gelezen dat de eerste versie voor hem lang niet zo lekker liep als de tweede die hij in handen kreeg.
Mij zegt dat dat er of nog veel gesleuteld wordt aan ICS (wat denk ik wel een gegeven is) en dat er verschillende ICS versies op de toestellen stond, of dat er op sommige toestellen misschien een app roet in het eten gooide... Maar nogmaals, het merendeel van de reacties die ik gelezen heb zijn (zeer) positief over de "vloeiendheid"..

[ Voor 71% gewijzigd door Fly-guy op 20-10-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 19:13

jacobras

Developer

418O2 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:14:
[...]

Google stelt tegenwoordig wel als eis dat áls je Android levert, je ook minimaal 1 (of 2) jaar de updates moet doorvoeren.
Google stelt dat niet als eis, maar Google heeft daarover afspraken gemaakt met enkele fabrikanten: http://hothardware.com/Ne...es-Support-For-18-Months/ . Fabrikanten van budgettablets staan daar niet tussen.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

[...]

[afbeelding]
ik vind een erg mooie widget, zat deze ook al in Honeycomb? (tot nu toe gebruikte ik de widget uit launcherpro)
Heeft iemand de APK/file(s) hiervan? Ik zou deze erg graag proberen op 2.3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08 15:47
Dat is inderdaad een mooie. Ik heb zelf Cryogenmod en ben echt nog op zoek naar een mooie widget voor mijn agenda...
[...]

[afbeelding]

http://www.tabletsnederland.nl Alles over tablets |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik heb geen root, maar hier kun je alle apps van ICS downloaden. Volgens mij is het alleen de Calendar* files vervangen.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Vragen als "wanneer komt ICS uit voor [toestel]?" horen hier niet.