Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 19:36
Prulleman schreef op maandag 05 december 2011 @ 09:06:
[...]

Het idee van android, zeker vanilla, is dat je dit soort dingen zelf naar eigen wens kan inrichten. Als dat je niet bevalt zijn er genoeg android telefoons met een extra schil.
Maar een functie om je telefoon helemaal stil te krijgen hoort er toch wel standaard in te zitten lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:16
kan dat niet met je volume toetsen?

Bij mijn SGS zit het ook bovenin het notificatiescherm en hij heeft een energiebeheerwidget met die toggle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 21:32

J-P

Syntax erro....

In alle CynogenMod's is daar ook een extra optie voor toegevoegd: Stille modus [Voeg een modus toe voor het volledig dempen van geluiden].
Volgens mij is er dus nooit een dergelijke optie geweest in Vanilla Android.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-01 14:45
jacobras schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:06:
Ben nog wel op zoek hoe ik nou de boel op Stil zet (niet trillen) :P
Ik zat net een beetje te kijken, en ik zie dat er bij de instellingen voor geluid (Instellingen --> Geluid), nog een optie zit voor trillen (dus Instellingen --> Geluid --> Trillen). Daar kan je volgensmij kiezen of je tel. altijd moet trillen, nooit, alleen in stille modus of alleen buiten stille modus.

Dus ik denk dat als je daar kiest voor 'nooit', dat je tel gewoon nooit gaat trillen als je het geluid uit zet. Dit is overigens op m'n hd2 met 4.0 rom maar lijkt me dat dit overal wel hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:13

jacobras

Developer

JelleNL schreef op maandag 05 december 2011 @ 23:15:
[...]

Ik zat net een beetje te kijken, en ik zie dat er bij de instellingen voor geluid (Instellingen --> Geluid), nog een optie zit voor trillen (dus Instellingen --> Geluid --> Trillen). Daar kan je volgensmij kiezen of je tel. altijd moet trillen, nooit, alleen in stille modus of alleen buiten stille modus.

Dus ik denk dat als je daar kiest voor 'nooit', dat je tel gewoon nooit gaat trillen als je het geluid uit zet. Dit is overigens op m'n hd2 met 4.0 rom maar lijkt me dat dit overal wel hetzelfde is.
Hm, inderdaad, vervelend. Ik heb graag de opties volume (voor overdag), trillen (voor tijdens vergadering, studie etc.) en stil ('s nachts). Mijn telefoon gebruik ik namelijk ook als wekker, dan ligt-ie plat op de vloer. Gaat de boel dan trillen trilt het halve huis mee :P

Maar goed, ik heb ooit een Setting Profiles gekocht, die gebruik ik tot nu toe enkel om mediavolume op 100% te zetten zodra ik in de auto stap. Ga nu daarmee de boel 's nachts op stil laten zetten, en dan trillen uitschakelen.

[ Voor 11% gewijzigd door jacobras op 05-12-2011 23:19 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe Icecream Sandwich je contactpersonen synchroniseert? Ik heb nu al mijn contactpersonen staan bij Google Contacts. Kun je synchroniseren vanaf daar?

Alvast bedankt voor jullie expertise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 10:57
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:09:
Weet iemand hoe Icecream Sandwich je contactpersonen synchroniseert? Ik heb nu al mijn contactpersonen staan bij Google Contacts. Kun je synchroniseren vanaf daar?

Alvast bedankt voor jullie expertise!
Zo dus, via Google Contacts. Ze verschijnen als je inlogd na een tijdje syncen automatisch op je telefoon.
Ik zit momenteel te wachten op me Galaxy Nexus.. Wordt zo/straks bezorgd \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ex87 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:20:
[...]

Zo dus, via Google Contacts. Ze verschijnen als je inlogd na een tijdje syncen automatisch op je telefoon.
Ok bedankt! Ik mag de Nexus aanstaande vrijdag bestellen, dus ben alvast bezig mijn contacts op orde te brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Laatst online: 17-09 10:57
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:22:
[...]

Ok bedankt! Ik mag de Nexus aanstaande vrijdag bestellen, dus ben alvast bezig mijn contacts op orde te brengen :)
Zoals je ze daar indeelt (groepen, info) verschijnen ze ook op je telefoon. Het enige wat de Nexus zelf nog doet is linken aan bv Linkedin/Twitter/Google+ zodat je in je People/Personen app laatste status updates & mooie foto's ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 22:18
Ik heb nu ook ICS draaien op mijn htc desire(amoled), en werkt zeer goed, missen nog enkele dingen maar zullen snel update krijgen.

Werkt zeer soepel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

ex87 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:20:
[...]

Wat ik wel een groot nadeel vind is dat de foto's in Google Contacts een maximale resolutie van 92 bij 92 pixels hebben :(. Zo zonde op een mooi groot scherm met ICS (waarbij dus in contacten app nadruk op grote foto's ligt), wordt alles uitgerekt.

Zijn meerdere topics over te vinden in Google Groups, maar komt allemaal op hetzelfde neer: "hello, can someone from Google please reply on this issue?!"...

Ik voeg zelf de foto's toe op mijn telefoon. De contactfoto blijft dan in hoge resolutie op je telefoon staan maar wordt wel gesync'd met Contacts. Zodra je extern de foto veranderd (bijv. op website van Contacts) dan krijg je weer een pixelachtige foto voorgeschoteld :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
jacobras schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:14:
[...]

Wat ik wel een groot nadeel vind is dat de foto's in Google Contacts een maximale resolutie van 92 bij 92 pixels hebben :(. Zo zonde op een mooi groot scherm met ICS (waarbij dus in contacten app nadruk op grote foto's ligt), wordt alles uitgerekt.

Zijn meerdere topics over te vinden in Google Groups, maar komt allemaal op hetzelfde neer: "hello, can someone from Google please reply on this issue?!"...

Ik voeg zelf de foto's toe op mijn telefoon. De contactfoto blijft dan in hoge resolutie op je telefoon staan maar wordt wel gesync'd met Contacts. Zodra je extern de foto veranderd (bijv. op website van Contacts) dan krijg je weer een pixelachtige foto voorgeschoteld :|
Ik dacht dat dat bij ICS veranderd was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Fly-guy schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:15:
[...]

Ik dacht dat dat bij ICS veranderd was?
Het probleem ligt niet bij ICS, maar bij Google Contacts (Gmail). Zodra je je account toevoegt in ICS worden alle contacten binnengehaald, inclusief foto's. Die foto's zijn door de limitatie in Gmail max. 92x92px groot en worden dus lelijk uitgerekt.

Het viel me bij tijdens introductie van ICS al op, zeepaardje contactfoto was lelijk uitgerekt bij demonstreren telefoongesprek. Ik snap niet waarom ze hier geen druk achter hebben gezet bij Gmail-team, dit zou nu toch wel eens gefixt mogen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
jacobras schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:39:
[...]

Het probleem ligt niet bij ICS, maar bij Google Contacts (Gmail). Zodra je je account toevoegt in ICS worden alle contacten binnengehaald, inclusief foto's. Die foto's zijn door de limitatie in Gmail max. 92x92px groot en worden dus lelijk uitgerekt.

Het viel me bij tijdens introductie van ICS al op, zeepaardje contactfoto was lelijk uitgerekt bij demonstreren telefoongesprek. Ik snap niet waarom ze hier geen druk achter hebben gezet bij Gmail-team, dit zou nu toch wel eens gefixt mogen zijn...
Ah, bedankt, dacht dat die afmeting aan android lag, wist niet dat de beperking bij gmail lag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 10:37

Vos

AFCA

giganielsie schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:56:
[...]

Maar een functie om je telefoon helemaal stil te krijgen hoort er toch wel standaard in te zitten lijkt mij?
Met volume knop? Of bedoel je dat niet? Helemaal naar zacht is tril, dan nog een keer drukken is helemaal stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Laatst online: 30-12-2023
Ik vind het behoorlijk storend dat de komma en het vraagteken niet op het eerste scherm van het toetsenbord zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:14
Je kan de komma weer terug laten komen:

Instellingen voor android toetsenbord > sleutel voor spraakinvoer > op symbooltoetsenbord

Vraagteken is idd wat moeilijker, heb zelf Swiftkey X gekocht en dat werkt echt heerlijk :) Heb je ook allerlei leestekens bij de hand door lang te drukken op een toets :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Maardiweb schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 20:07:
Je kan de komma weer terug laten komen:

Instellingen voor android toetsenbord > sleutel voor spraakinvoer > op symbooltoetsenbord

Vraagteken is idd wat moeilijker, heb zelf Swiftkey X gekocht en dat werkt echt heerlijk :) Heb je ook allerlei leestekens bij de hand door lang te drukken op een toets :)
hey top! dank je
ik zie dat het vraagteken etc er dan dun in het blauw boven staan.
opgelost

[ Voor 8% gewijzigd door tjaeuhm op 17-12-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
tjaeuhm schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 19:04:
Ik vind het behoorlijk storend dat de komma en het vraagteken niet op het eerste scherm van het toetsenbord zit.
Dit is met dit toetsenbord ook niet nodig, druk je namelijk op de spatiebalk dan verschijnt bovenin de balk de meest gebruikelijke leestekens. Druk je daar op het vraagteken dan sluit die gewoon aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
disweb schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 21:03:
[...]

Dit is met dit toetsenbord ook niet nodig, druk je namelijk op de spatiebalk dan verschijnt bovenin de balk de meest gebruikelijke leestekens. Druk je daar op het vraagteken dan sluit die gewoon aan!
dat is wat ik net dus zag maar ik was weer es te snel..
mannen met nieuw speelgoed... altijd alles tegelijk en ongeduldig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
tjaeuhm schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 21:13:
[...]

dat is wat ik net dus zag maar ik was weer es te snel..
mannen met nieuw speelgoed... altijd alles tegelijk en ongeduldig ;)
Ah had daar iets te snel overheen gelezen ;) Werkt op die manier echt super vind ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Sinds ik een galaxy nexus heb het volgende "probleem"

Bij de htc desire had je in contacten de optie om dubbele contacten samen te voegen.. er verscheen dan een lampje oid en dan ging hij het samenvoegen tot 1 contact.. op die manier had je de whatsapp, de msn, het nummer, google+ en de mail zichtbaar als 1 contactpersoon ipv meerdere.

Ik krijg dat in deze versie van android niet voor elkaar.
Meerdere mensen dit probleem?

[ Voor 7% gewijzigd door tjaeuhm op 18-12-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
tjaeuhm schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:13:
Sinds ik een galaxy nexus heb het volgende "probleem"

Bij de htc desire had je in contacten de optie om dubbele contacten samen te voegen.. er verscheen dan een lampje oid en dan ging hij het samenvoegen tot 1 contact.. op die manier had je de whatsapp, de msn, het nummer, google+ en de mail zichtbaar als 1 contactpersoon ipv meerdere.

Ik krijg dat in deze versie van android niet voor elkaar.
Meerdere mensen dit probleem?
Ik denk dat dit een Sense-feature is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
RoD schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:19:
[...]

Hmm dat kan ook natuurlijk.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
RoD schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:19:
[...]

Helemaal gelijk, Sense voegt alles bij elkaar.
HTC gebruikers met Sense hebben ook direct overal foto's staan bijvoorbeeld bij whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
Je kan wel naar een contact gaan, dan naar bewerken, dan menu->contact samenvoegen.
Alleen moet je het dan wel per contact doen.
Geloof dat er in de site contacts.google.com wel een optie ergens zit om alles in een keer samen te voegen.

Of is dit niet wat jullie bedoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 23:25
Dat is precies wat ze bedoelen, alleen doet sense dit een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Nog iets wat ik ontdek.. ik sms een foto naar iemand.. en zie hem ineens online op picasa staan.. wtf!!
In de gallery settings kun je dat synchroniseren uitzetten met een schuifbalk.. maar de tekst van het google account daaronder staat nog steeds op AAN.

Niet alleen dat.. na het gewoon nemen van een foto gooit ics ze ongevraagd op google+

Klik je op google.com op : meer>>foto's..
dan zie je:

Foto's op je telefoon
Deze foto's en video's zijn geüpload van je telefoon via Automatisch uploaden. Ze zijn alleen zichtbaar voor jou totdat je ze deelt.

Schandalig..

[ Voor 38% gewijzigd door tjaeuhm op 18-12-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:18

Zym0tiC

^_^

tjaeuhm schreef op zondag 18 december 2011 @ 21:04:
Nog iets wat ik ontdek.. ik sms een foto naar iemand.. en zie hem ineens online op picasa staan.. wtf!!
In de gallery settings kun je dat synchroniseren uitzetten met een schuifbalk.. maar de tekst van het google account daaronder staat nog steeds op AAN.

Niet alleen dat.. na het gewoon nemen van een foto gooit ics ze ongevraagd op google+

dan zie je:

Foto's op je telefoon
Deze foto's en video's zijn geüpload van je telefoon via Automatisch uploaden. Ze zijn alleen zichtbaar voor jou totdat je ze deelt.

Schandalig..
het automatisch uploaden van gemaakte foto's naar google+ is een optie die tijdens de eerste keer starten van google+ krijgt. iets te snel next, next geklikt denk ;)
in de settings van google+ kun je dit weer uitzetten.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Iemand al gezien of je applicaties naar SD kaart kunt zetten?
Want in 2.3 kon dat, in Honeycomb 3.2 kan dat niet. Maar hoe zit dat nu in 4.0?

Want mijn Archos G9 tablet met HC kan dus geen applicaties op de SD kaart plaatsen. Maar binnenkort gaat ICS ook op de G9 geleverd worden, dus ben benieuwd of ik dan wel eventueel applicaties naar SD zou kunnen gaan verplaatsen.

[ Voor 44% gewijzigd door hars73 op 19-12-2011 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 16:37
@hars: Yep, dat werkt prima in ICS. Precies dezelfde werking als in 2.2 / 2.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

tjaeuhm schreef op zondag 18 december 2011 @ 21:04:

dan zie je:

Foto's op je telefoon

Schandalig..
Als aanvulling op de reactie van Zym0tic, zijn de foto's die automatisch naar je Google+ account worden upgeload niet publiekelijk beschikbaar, dus je hebt je niet goed ingelezen in de materie, en loopt hier over een 'schande' te spreken terwijl dit meerdere keren door Google is uitgelegd (zelfs bij de frase die je citeert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kootstra
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 21:31
Ik heb op dit moment een beta versie van ICS op mijn desire draaiende, nu viel me iets op bij de nieuwe personen applicatie. Bij voorgaande versies van android kon je bij contacten aangeven dat je alleen contacten met telefoon nummers wilde weergeven, dit zie ik hier niet meer of ik moet er wel heer erg overheen kijken..

Nu was mijn vraag dus is iemand dit ook opgevallen of kijk ik er dus echt zwaar overheen? Anders moet ik dus mijn contactpersonen in gmail anders gaan rangschikken via mappen of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:18

Zym0tiC

^_^

Kootstra schreef op maandag 19 december 2011 @ 01:26:
Ik heb op dit moment een beta versie van ICS op mijn desire draaiende, nu viel me iets op bij de nieuwe personen applicatie. Bij voorgaande versies van android kon je bij contacten aangeven dat je alleen contacten met telefoon nummers wilde weergeven, dit zie ik hier niet meer of ik moet er wel heer erg overheen kijken..

Nu was mijn vraag dus is iemand dit ook opgevallen of kijk ik er dus echt zwaar overheen? Anders moet ik dus mijn contactpersonen in gmail anders gaan rangschikken via mappen of iets dergelijks?
in contact app: menu toets > show contacts to display

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik vind het trouwens echt helemaal top hoe de navigatie in ICS is verbeterd. Het tussen menu's heen en weer bladeren, en hoe in landscape (bijvoorbeel in Mail) de top en bottom balk worden gecombineerd in alleen een top-balk. Is veel optimaler gebruik van het scherm in landscape.

Wat ik dan wel weer jammer vindt is hoe de sleep-policy van Wi-Fi nogsteeds verstopt zit, net als in voorgaande versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflecta
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-08 12:22
Ik vind het echt geweldig dat ICM zoveel video codecs heeft, maar het wel raar dat het geen AC3 geluid kan decoderen :S Wat toch redelijk vaak gebruikt wordt. Toch maar weer MX Player geinstaleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:40
daflecta schreef op maandag 19 december 2011 @ 16:18:
Ik vind het echt geweldig dat ICM zoveel video codecs heeft, maar het wel raar dat het geen AC3 geluid kan decoderen :S Wat toch redelijk vaak gebruikt wordt. Toch maar weer MX Player geinstaleerd.
Ik werd gisteren blij verrast toen plotseling FLAC afspeelbaar bleek te zijn. Ben bovendien erg gecharmeerd van de mogelijkheid om de mediaspe

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
daflecta schreef op maandag 19 december 2011 @ 16:18:
Ik werd gisteren blij verrast toen plotseling FLAC afspeelbaar bleek te zijn. Ben bovendien erg gecharmeerd van de mogelijkheid om de mediaspeler te bedienen vanuit het lockscreen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:54
der_joachim schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:42:
[...]

Ik werd gisteren blij verrast toen plotseling FLAC afspeelbaar bleek te zijn. Ben bovendien erg gecharmeerd van de mogelijkheid om de mediaspeler te bedienen vanuit het lockscreen. :)
Het bedienen van de mediaspeler (play, pause, next, previous) vanuit het lockscreen kan met 2.3 toch ook al?
(of kun je nog meer bedienen vanuit het lockscreen?)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste is niet echt ICS-gerelateerd, maar ligt meer aan welke player je gebruikt =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Kootstra schreef op maandag 19 december 2011 @ 01:26:

natuurlijk heb ik niet alle voorwaarden gelezen.. maar ik ga er gewoon niet vanuit dat er zonder dat ik er bewust voor kies foto's geupload worden naar third party's.
het is idd gewoon uit te zetten. opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
der_joachim schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:40:
[...]

Ik werd gisteren blij verrast toen plotseling FLAC afspeelbaar bleek te zijn. Ben bovendien erg gecharmeerd van de mogelijkheid om de mediaspe
hey dat is goed nieuws..
(off topic) prima geluid overigens op de galaxy nexus .. ik heb wel een andere koptelefoon er op gezet, want oor pluggen vind ik niks.

[ Voor 4% gewijzigd door tjaeuhm op 19-12-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflecta
Trouwens, de Request Desktop Site functie in de browser is allemaal leuk en wel, maar ik meen mij te herinneren dat ik op m'n Desire dat gewoon als standaard in kon stellen. Nu moet ik het iedere keer opnieuw doen. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lees net op Facebook Samsung dat 4.0 in het eerste kwartaal van 2012 uitkomt:

We know you have been waiting and we're thrilled today to announce that we'll start serving Android 4.0 Ice Cream Sandwich to GALAXY Note and GALAXY S II in the first quarter of 2012.

In addition, other ICS-upgradable GALAXY devices include GALAXY S II LTE, GALAXY R, GALAXY Tab 10.1, GALAXY Tab 8.9, GALAXY Tab 7.7 and GALAXY Tab 7.0 Plus.

Separate announcements on details of the OS update will be made soon, so stay with us on our Facebook & Twitter communities for more updates!

https://www.facebook.com/...y-devices/328795820483403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 20:24
CLB schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:46:
Dat laatste is niet echt ICS-gerelateerd, maar ligt meer aan welke player je gebruikt =)
Volgens mij bedoelt hij dat het nu met de standaard player te doen is, en dat heeft uiteraard wel met ICS te maken.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:34:
lees net op Facebook Samsung dat 4.0 in het eerste kwartaal van 2012 uitkomt:

We know you have been waiting and we're thrilled today to announce that we'll start serving Android 4.0 Ice Cream Sandwich to GALAXY Note and GALAXY S II in the first quarter of 2012.

In addition, other ICS-upgradable GALAXY devices include GALAXY S II LTE, GALAXY R, GALAXY Tab 10.1, GALAXY Tab 8.9, GALAXY Tab 7.7 and GALAXY Tab 7.0 Plus.

Separate announcements on details of the OS update will be made soon, so stay with us on our Facebook & Twitter communities for more updates!

https://www.facebook.com/...y-devices/328795820483403
2012Q1, zal wel eind maart worden dan :) Dat is wel redelijk snel!

Ik gebruik ICS nu een aantal dagen en ben er eigenlijk zeer over te spreken, vooral hoe hoe het multitask gebeuren geimplementeerd is. Browser vind ik ook erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
Rubu schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:47:
[...]

Volgens mij bedoelt hij dat het nu met de standaard player te doen is, en dat heeft uiteraard wel met ICS te maken.
Het was me niet eerder opgevallen dat de standaard player vanuit het lockscreen bedienbaar was. Misschien ben ik een beetje een Volvo-rijder op dat gebied (dat is: blind). Heb even gekeken op een HTC met 2.3, en daar is de mediaspeler IDD bedienbaar vanuit het lockscreen.Ik weet niet of HTC zijn eigen speler heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 20:24
der_joachim schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 12:10:
[...]

Het was me niet eerder opgevallen dat de standaard player vanuit het lockscreen bedienbaar was. Misschien ben ik een beetje een Volvo-rijder op dat gebied (dat is: blind). Heb even gekeken op een HTC met 2.3, en daar is de mediaspeler IDD bedienbaar vanuit het lockscreen.Ik weet niet of HTC zijn eigen speler heeft.
Geen idee, ik zat hiervoor op een toestel met 2.2.1 vanilla, en die had het in ieder geval niet, ben er dan ook erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflecta
Ik krijg het maar niet voor elkaar om een USB stick aan te sluiten op m'n Nexus. (al geupdate naar 4.0.2) Als ik zo is rondkijk op XDA dan ziet het er toch naar uit dat daar root voor nodig is. Wel raar want een USB muis kan ik wel gewoon annsluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door daflecta op 21-12-2011 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 20:54
Volgens XDA zou het wel moeten komen?

If you’re ever tried to use a USB stick or external hard drive with your brand new Galaxy Nexus, you’ve no doubt faced difficulties. Despite supporting USB On-The-Go, Google has disabled automatic mounting of mass storage devices for some unknown reason.

Similar to the growing pains in previous versions of the OS, it is safe to assume that a first-party fix will eventually be coded into Android itself. In fact, Romain Guy has indicated that this functionality will be added in a “future release.”

Until then, however, we have XDA Senior Moderator and Recognized Developer Chainfire to rescue us from the dungeon of arbitrary limitation. StickMount allows rooted users to automatically mount and dismount USB mass storage devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Laatst online: 08:44

E-B

Dit topic is bedoeld voor discussie omtrent Android ICS, en niet voor het bespreken van apps.

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 02-01-2012 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:34
Hier een nexus s op ICS

-telefoon nummers moeten veranderen van 0031612345678 of 0612345678 naar +31612345678 omdat anders de namen niet zichbaar waren bij inkomende oproepen.

- accuduur is zoals bekend een stuk minder geworden

- internet lijkt langzamer te zijn / slechter bereikbaar

- voorheen kon de telefoon vanuit het lockscreen op stil worden gezet door naar links te sliden, nu open ik daarmee de camera (heb in instellingen niks kunnen vinden hierover)

- zowieso het gevoel dat er een hoop instellingen weg zijn

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik heb zelf een Nexus S met ICS, maar post dit hier omdat dit topic wat levendiger is, en het toch ICS betreft.

Wat ik me afvraag is: waarom is de interface van ICS so inconsistent? Ik kan er echt niet bij wie zo hersenloos is om dit te ontwerpen. Waar ik mij bijvoorbeeld aan erger is de icoontjes met het zoek-vergrootglas, nieuwe sms, nieuw contact toevoegen enz.

We gaan ze na:
Dial app: zoek-vergrootglas in het midden
Contacts app: zoek-vergrootglas links en nieuw contact rechts
SMS app: zoek-vergrootglas rechts en nieuwe SMS links
Gmail app: zoek-vergrootglas tweede van links, nieuwe mail helemaal links
Google+ app: zoek-vergrootglas opeens in bovenste balk tweede van rechts
Google maps app: zoek-vergrootglas links, nieuwe route tweede van links
Youtube app: zoek-vergrootglas ook opeens in de bovenste balk maar toch helemaal rechts nu

En dan heb ik het nog niet gehad over de 'opties' knop (de 3 stipjes rechts boven). Sommige apps hebben het, andere weer niet. Somme opties staan daaronder, andere opties staan weer onder het andere optie menu welke je krijgt als je op de menu knop beneden drukt.

Ik vind het echt allemaal een chaotisch gebeuren. Iedere app lijkt compleet apart bekeken en maar half of niet gebruik te maken van de 'opties knop'.

Hoe het vergrootglas overal ergens anders staat, en ook de actie 'iets nieuws doen' (nieuw contact, sms, mail of whatever) altijd ergens anders staat gaat er bij mij echt niet in qua logica.

En zo zijn er nog tientalle andere dingen welke overal anders staan.

En ik als preciesionist (woord zou moeten bestaan) erger me daar behoorlijk aan.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:20
enomiss schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:40:
I...

En ik als preciesionist (woord zou moeten bestaan) erger me daar behoorlijk aan.
perfectionist 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Laatst online: 14-02-2024
KoppenSneller schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:36:
[...]

offtopic:
Dus je denkt dat een perfectionist zichzelf perfect vindt? 8)7
Nee.. was misschien niet zo een goed voorbeeld, want woorden kunnen natuurlijk een andere betekenis krijgen als je ze in een andere zin gebruikt. Op die manier zat ik dus fout. In het algemeeen vind ik 'iemand die precies is' iets anders dan 'iemand die perfectie nastreeft'. In het eerste geval ben je naar je eigen denken structureel bezig met een bepaald denkbeeld en resultaat in gedachte wat volgens jou goed is. Zonder een algemene vorm van perfectie na te streven. Precies is, als je voor je zelf bijvoorbeeld stelt dat je wil dat 2 lijntjes precies evenwijdig aan elkaar lopen met tekenen. Perfect kan het resultaat dan ook zijn, echter prefect heeft nog een extra laag, namelijk die van 'perfectie'. Want wat is perfect? De vraag wat is perfect is iets waar genoeg filosofen over hebben nagedacht. Precisie is iets heel anders. Precisie is meer de weg naar perfectie. Met een preciesionist zou ik dan ook meer bedoelen; een persoon die op deze manier werkt om zijn gewenst resultaat te behalen. Het resultaat hoeft dan helemaal niet perfect te zijn.

8)7

[ Voor 69% gewijzigd door enomiss op 13-01-2012 14:50 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 22:56

Koppensneller

winterrrrrr

enomiss schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:32:
[...]

Helemaal hetzelfde is het niet.
Als je zegt..
ik ben perfect
ik ben precies
.. krijg je toch een heel ander idee :P

Voor alle twee zou er gewoon een vervoeging moeten zijn. Die vervoegingen lijken dan wel weer erg op elkaar.. dat is waar.
offtopic:
Dus je denkt dat een perfectionist zichzelf perfect vindt? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Een discussie over de Nederlandse taal mag elders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:16
Maar die UI inconsistentie is wel iets waar ze aan moeten werken inderdaad. Het stoort mij niet want ik wen er wel aan, maar het zou wel handiger zijn als het consistent was.

nieuws: Google publiceert richtlijnen voor lay-out Android-apps

typisch

[ Voor 34% gewijzigd door 418O2 op 13-01-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
nou hopen dat ze aan hun eigen richtlijnen gaan voldoen, want in Gapps zit zoals vermeld ook een redelijke portie inconsistentie :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Prulleman schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:35:
nou hopen dat ze aan hun eigen richtlijnen gaan voldoen, want in Gapps zit zoals vermeld ook een redelijke portie inconsistentie :)
Zou wel mooi zijn, maar waar ik me meer aan stoor is dan veel app developers dingen overnemen uit bijvoorbeeld iOS (Google hamert daar ook op). Iets zoals een back-button is in Android totaal overbodig, want je hebt al een knop op je telefoon of, in het geval van ICS, onderaan je scherm. Het lijkt me meer dat mensen daardoor in de war raken, van 'doet deze knop hetzelfde als die andere onderaan m'n scherm, of gebeurt er dan iets anders'.
Het zou Android zeker ten goede komen als apps zich meer aan deze richtlijnen houden, maar voor het onderscheid van andere platformen moeten developers denk ik niet meer klakkeloos dingen van andere OS'en kopiëren. Iets zoals de Action Bar lijkt mij een fantastisch iets, mits goed en in de meeste apps geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Chris7 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:14:
[...]

Zou wel mooi zijn, maar waar ik me meer aan stoor is dan veel app developers dingen overnemen uit bijvoorbeeld iOS (Google hamert daar ook op). Iets zoals een back-button is in Android totaal overbodig, want je hebt al een knop op je telefoon of, in het geval van ICS, onderaan je scherm. Het lijkt me meer dat mensen daardoor in de war raken, van 'doet deze knop hetzelfde als die andere onderaan m'n scherm, of gebeurt er dan iets anders'.
Het zou Android zeker ten goede komen als apps zich meer aan deze richtlijnen houden, maar voor het onderscheid van andere platformen moeten developers denk ik niet meer klakkeloos dingen van andere OS'en kopiëren. Iets zoals de Action Bar lijkt mij een fantastisch iets, mits goed en in de meeste apps geïmplementeerd.
Sowieso is de backbutton verwarrend geimplementeerd. In de ene app werkt het netjes als een button om terug te gaan 1 stap in de app zelf. Ook alleen maar als zodoende te gebruiken. Maar soms kan het ook gebruikt worden om uit de app te gaan. Ik merk het vooral bij de dingen van google zelf. Krijg je een berichtje. Klik je het berichtje open en vervolgens wil je naar iemand anders reageren. Dan kun je niet op back drukken want dan ga je terug naar je homescreen. Vervolgens moet ik via het homescreen berichten openen en kan ik daar iemand selecteren om een bericht te sturen. In plaats van back gebruiken en in het main menu van de app te komen...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
Chris7 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:14:
[...]

Die ICS balk+knoppen zit er alleen nog maar bij Galaxy Nexus, andere toestellen met hardware buttons hebben dat niet.
Zou ook een beetje dubbel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over data roaming. Binnenkort ga ik een maand naar het buitenland en ik wil alleen maar dataverbinding hebben met Wifi in het hotel, absoluut NIET via data roaming. Anders kom ik thuis en ontvang ik een gigarekening van Vodafone.
Ik heb in ICS de optie ontdekt Instellingen > Datagebruik > ... > Gegevensroaming uitvinken, maar ik wil zeker weten dat dat het enige is wat ik hoef te doen met mijn telefoon om te voorkomen dat ik data roam.

Heeft iemand daar ervaring mee? Moet ik nog iets anders aan/uitvinken in Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Da's alles. Je telefoon zal dan zeker geen data via 2G of 3G gebruiken als je in het buitenland bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 18:26
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:58:
Ik heb een vraag over data roaming. Binnenkort ga ik een maand naar het buitenland en ik wil alleen maar dataverbinding hebben met Wifi in het hotel, absoluut NIET via data roaming. Anders kom ik thuis en ontvang ik een gigarekening van Vodafone.
Ik heb in ICS de optie ontdekt Instellingen > Datagebruik > ... > Gegevensroaming uitvinken, maar ik wil zeker weten dat dat het enige is wat ik hoef te doen met mijn telefoon om te voorkomen dat ik data roam.

Heeft iemand daar ervaring mee? Moet ik nog iets anders aan/uitvinken in Android?
Is het enige.
Ik zet als ik geen bundel heb ook gegevenstoegang uit, je vinkt het bij terugkomst makkelijk zat aan en ik merk positieve invloed op accu. ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 07:59
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:58:

Op Android 2.3 verander ik ook bij de Mobiel netwerk->Namen Toegangspunten het internettoegangspunt (bij mij internet.proximus.be) door er zzz achter te zetten, want ik ben bang dat een app of switcher mijn gegevenstoegang terug kan aanzetten :P Geen ideeh oe het op ICS zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
Touchdomex schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:25:
[...]

Sowieso is de backbutton verwarrend geimplementeerd. In de ene app werkt het netjes als een button om terug te gaan 1 stap in de app zelf. Ook alleen maar als zodoende te gebruiken. Maar soms kan het ook gebruikt worden om uit de app te gaan. Ik merk het vooral bij de dingen van google zelf. Krijg je een berichtje. Klik je het berichtje open en vervolgens wil je naar iemand anders reageren. Dan kun je niet op back drukken want dan ga je terug naar je homescreen. Vervolgens moet ik via het homescreen berichten openen en kan ik daar iemand selecteren om een bericht te sturen. In plaats van back gebruiken en in het main menu van de app te komen...
Lees even dit stukje op de site met guidelines voor het design in android:
Up vs. Back

The Up button is used to navigate within an application based on the hierarchical relationships between screens. For instance, if screen A displays a list of items, and selecting an item leads to screen B (which presents that item in more detail), then screen B should offer an Up button that returns to screen A.

If a screen is the topmost one in an app (i.e. the home of the app), it should not present an Up button.

The system Back key is used to navigate based on the history of screens the user has recently seen, in reverse chronological order—in effect, the temporal relationships between screens.

When the previously viewed screen is also the hierarchical parent of the current screen, pressing the Back key will have the same result as pressing an Up button -- this is a common occurrence. However, unlike the Up button, which ensures the user remains within your app, the Back key can return the user to the Home screen, or even to a different application.
http://developer.android.com/design/patterns/navigation.html (staan ook duidelijke plaatjes bij)

Er is dus wel degelijk over nagedacht, maar dat neemt inderdaad niet weg dat zoals jij zegt het wel eens verwarrend kan zijn voor de personen die niet zo'n uitleg erover lezen (meer dan 99% denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de app Sports Tracker. Hiermee kun je tijdens het hardlopen ook muziek luisteren. Toen ik voor de eerste keer dit gebruikte vroeg ICS of ik voortaan altijd Google Music wilde gebruiken om muziek af te spelen. Maar nu gebruik ik een veel betere muziek app maar het lukt me maar niet om Sports Tracker die nieuwe muziek-app te zien als standaard muziekspeler. Ik denk dat dit een instelling is van ICS, want als ik Sports Tracker opnieuw installeer stelt deze de vraag niet meer welke muziekplayer ik wil gebruiken.
Wie weet hoe je die associatie in ICS kunt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:40

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik denk dat je naar de instellingen van Android moet gaan, naar apps/ applicaties, je music app en daar de standaardwaarden wissen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:50

Turfschipper

Hup NAC

Ik heb nog nooit android gehad, ook nog gee tabletof smartphone, dus wie weet stel ik een gekke vraag.

Maar kan je 2 youtubeschermpjes naast elkaar openen? (2 tab bladen of zo) 1 voor muziek te luisteren en de andere om nieuwe muziek te zoeken. (bv)

en heb je dan de ''normale'' desktop youtube site, met alle mogelijkheden zoals bv reacties weg zetten en playlisten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 15:20
je kan gewoon in je browser 2 tabbladen openen en dan naar youtube.com gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:02:
Ik denk dat je naar de instellingen van Android moet gaan, naar apps/ applicaties, je music app en daar de standaardwaarden wissen.
Helaas, dit werkt niet. Google Music is een ingebouwde app binnen ICS. Het schijnt in oudere versies van Android ergens te kunnen bij "beheren applicaties", maar die kan ik nergens vinden. Als ik naar Instellingen>APPs ga dan kan ik daar tenminste nergens iets regelen. Iemand nog een tip om de standaardkeuze voor je muziekapp te wijzigen in ICS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bij instellingen > apps moet je naar 'all' gaan (of waarschijnlijk 'alles' in NL). Daar Music opzoeken, klikken, en naar onder scrollen zie je de instelling voor standaard applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Ik heb een vraagje over de agenda, ik gebruik mijn zakelijke email/agenda en wanneer ik een nieuwe afspraak erin zet, kan ik maar 1 herinnering/alarm toevoegen? (Nexus met 4.0.2)
Onder de herinnering staat wel "herinnering toevoegen", maar deze is uitgegrijsd..
Werkt dat alleen met de gmail agenda ofzo?
Is er misschien een app die extra herinnering verstuurd?

Op mijn "oude" galaxy S kon ik wel meerdere alarmen toevoegen zonder problemen!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifarunnerr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 13:25
Touchdomex schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:25:
[...]

Voor die functie is dan ook de up-key. Dat staat onder andere ook in de nieuwe Design Guidelines, en volgens mij werken de ICS-versies van de gApps daar ook mee. Linksboven staat er naast het logo van de app dan een pijltje naar links. Als je daar op klikt ga je (als het goed is) 1 niveau omhoog. Dus in jou geval kom je dan in de lijst met contactpersonen terecht vanuit een chat.

Overigens heeft Google niets gezegd over de locatie van de Zoek-toets bijvoorbeeld. Het idee van de Actionbar is dat alle belangrijke acties daar komen, en dat de overige functies in de action overflow menu komen. In feite maakt het toch weinig uit of zoek nu helemaal rechts staat of een/twee meer naar links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Op de arc-s van mijn schoonzoon is vanavond ics 4.01 binnen gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Zou dit inhouden dat het Holo thema ook te gebruiken is op toestellen met, laten we zeggen, HTC Sense? M.a.w. kiezen tussen Holo/HTC Sense?

http://androidandme.com/2...access-to-android-market/
marcel23456 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:13:
Op de arc-s van mijn schoonzoon is vanavond ics 4.01 binnen gekomen...
Weet je dat 100% zeker? Kan er, behalve jouw melding, niets over vinden namelijk.

[ Voor 34% gewijzigd door agoNITE op 07-02-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 21:57
Ik heb een vraagje over de data gebruik app van ICS: plaatje

Op zich lijken de totalen wel te kloppen, maar welke apps wat gebruiken klopt voor geen meter.
Als je het bereik aanpast, worden ook automatisch de apps die iets verbruikt hebben aangepast.

Als ik de periode nu bijvoorbeeld aanpas naar 8-13 februari geeft de tekst onder de grafiek aan dat er 112MB gebruikt is.
Echter staat er geen lijst van apps, maar alleen de tekst 'geen gegevens gebruikt tijdens deze periode'.

Als ik de periode maximaal zet, dan is het bij mij op dit moment 270 MB. Als ik dan naar de lijst van apps kijk, dan heb ik maar 6 apps die meer dan 1 MB gebruikt hebben, en de nummer 1 zit op slechts 12,40 MB. De apps samen kloppen dus voor geen meter met het totaal van de grafiek (en de tekst direct eronder).

Via WiFi lijkt het een stuk beter te kloppen. Het probleem lijkt dus vooral in het mobiele verkeer te zitten.

Hoe worden deze waardes bepaald, en waarom lopen die zover uiteen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Ik heb nu een sinds een paar dagen CM9 op mn LG Optimus 2x speed draaien, werkt prima alleen af en toe nog wat buggy.
Ik heb er inmiddels een kernel op staan die een maximale kloksnelheid van 1504mhz toestaat, en nu vroeg ik me af of ik de functie die oa de kloksnelheid veranderd in android 4.0 (onder settings -> performance) ook uit kan zetten, zodat ik de kloksnelheid met een app kan regelen (Antutu CPU Master), want samen werkt dat niet lekker.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als je met de software gaat knutselen kun je dat beter even in het ROM-topic voor de O2X vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit in het ICS topic moet of het GN, maar het valt me op dat mijn email ontzettend veel data verbruikt. In 1 maand meer als een gig. Nu lijkt mij dat vrijwel niet mogelijk aangezien ik een 10 tot 15 mails oer dag krijg waarvan 1 a 2 met een bijlage van max 1mb. Dat kan toch nooit zoveel verbruiken?

Nu heb ik gehoord dat ics wel meer verbruikt als andere android besturingssystemen, maar zo.blijft er weinig over van de rest van mijn data limiet aangezien ik maar 1gb data per maand heb
Heeft iemand anders hier last van?

Hier een screenahot van het data verbruik:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/t0kw9z.png

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:22:
Ik weet niet of dit in het ICS topic moet of het GN, maar het valt me op dat mijn email ontzettend veel data verbruikt. In 1 maand meer als een gig. Nu lijkt mij dat vrijwel niet mogelijk aangezien ik een 10 tot 15 mails oer dag krijg waarvan 1 a 2 met een bijlage van max 1mb. Dat kan toch nooit zoveel verbruiken?

Nu heb ik gehoord dat ics wel meer verbruikt als andere android besturingssystemen, maar zo.blijft er weinig over van de rest van mijn data limiet aangezien ik maar 1gb data per maand heb
Al gekeken of je mischien een email heb met een bijlage van groter dan (ik dacht) 25mb?
Ik heb dit probleem ergens eerder gelezen, en toen bleek dat de telefoon probeerde een email te downloaden (of uploaden) van een bestand groter dan 25mb (de maximale size limit van gmail).

En telkens mislukte dat toen er 25mb verzonden was, tot de volgende sync cycle, en toen begon het weer te uploaden/downloaden.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 21:32

J-P

Syntax erro....

quartex schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:59:
[...]

Al gekeken of je mischien een email heb met een bijlage van groter dan (ik dacht) 25mb?
Ik heb dit probleem ergens eerder gelezen, en toen bleek dat de telefoon probeerde een email te downloaden (of uploaden) van een bestand groter dan 25mb (de maximale size limit van gmail).

En telkens mislukte dat toen er 25mb verzonden was, tot de volgende sync cycle, en toen begon het weer te uploaden/downloaden.
Zo te zien heeft het niets met Gmail te maken, maar met de Exchange server applicatie.
Ikzelf (gebruik de Gmail app) heb hier echter totaal geen last van.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik inderdaad hotmail als mijn algemene adres, en Gmail alleen voor de GN indien nodig. Daarnaast staat "bijlagen automatisch downloaden" op uit

Daarom is het zo vreemd.

Ik zal eens dubbel checken m.b.t. grote bijlagen. Wacht ook graag nog op een mening van iemand die ook hoofdzakelijk exchange gebruikt en niet Gmail.

Thanks voor de informatie anyway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
gisteren toevallig een nieuwe rom geinstalleerd, dus ik ben mijn data geschiedenis kwijt, maar sinds gisteren heeft "exchange services" 292kb verbruikt, terwijl deze op push staat. Als je dat doortrekt zou je op hooguit een paar MB per week komen.
Lijkt dus wel iets goed mis te zijn met je software, maar wellicht is het alleen in de ICS reporting. Kan je controleren wat je bundel is bij je provider? wellicht wordt het fout gemeten door je GN

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Sinds ik mijn Galaxy Nexus heb, valt het me op dat er een raar 'bugje' in ICS zit. Als ik een email binnenkrijg terwijl een andere email op mijn scherm open staat, zie ik de notification van die nieuwe email maar heel even kort in de notification bar staan. Blijkbaar 'denkt' ICS dat ik de mail al gelezen heb omdat de Gmail-app open staat? Herkennen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
weet niet of je dat een bug kan noemen, wellicht is het "by design".
Volgens mij is de standaard instelling van het verwijderen van de notificatie het openen van de betreffende app. Als deze al openstaat heb je de notificatie natuurlijk niet nodig, je zit dan namelijk al in die app. De vraag dit auto verwijderen alleen moet gebeuren als je in je inbox staat of altijd in je email app.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
KoppenSneller schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:00:
Sinds ik mijn Galaxy Nexus heb, valt het me op dat er een raar 'bugje' in ICS zit. Als ik een email binnenkrijg terwijl een andere email op mijn scherm open staat, zie ik de notification van die nieuwe email maar heel even kort in de notification bar staan. Blijkbaar 'denkt' ICS dat ik de mail al gelezen heb omdat de Gmail-app open staat? Herkennen jullie dat?
Dat was op Gingerbread ook al zo. Best storend inderdaad... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Laatst online: 08:44

E-B

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:22:

Hier een screenahot van het data verbruik:
[afbeelding]
Ik heb een soortgelijke vraag eerder gesteld. Destijds uit dit topic verwijderd en nu kan ik 'm tevens niet meer terugvinden op het forum. Maar los daarvan, dit kon ik nog wel terugvinden: Cyleo in "Android Market en applicaties - Deel 16"

Google+ was op mijn telefoon een enorme grootverbruiker. Hoe is dit bij jou, als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:59:
gisteren toevallig een nieuwe rom geinstalleerd, dus ik ben mijn data geschiedenis kwijt, maar sinds gisteren heeft "exchange services" 292kb verbruikt, terwijl deze op push staat. Als je dat doortrekt zou je op hooguit een paar MB per week komen.
Lijkt dus wel iets goed mis te zijn met je software, maar wellicht is het alleen in de ICS reporting. Kan je controleren wat je bundel is bij je provider? wellicht wordt het fout gemeten door je GN
Datagebruik van telefoon klopt aardig met provider. Zat bij +/- 900MB op telefoon en kreeg kort daarna een waarschuwing van vodafone dat ik op 90% van mijn databundel zat.

Wel heb ik af en toe dat de mailclient een error geeft en afsluit (op de achtergrond, ook al staat hij niet aan). Misschien dat hij steeds daarna alle mails opnieuw ophaalt o.i.d.?
E-B schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:38:
[...]

Ik heb een soortgelijke vraag eerder gesteld. Destijds uit dit topic verwijderd en nu kan ik 'm tevens niet meer terugvinden op het forum. Maar los daarvan, dit kon ik nog wel terugvinden: Cyleo in "Android Market en applicaties - Deel 16"

Google+ was op mijn telefoon een enorme grootverbruiker. Hoe is dit bij jou, als ik vragen mag? :)
Google+ gebruik ik eigenlijk nooit. De telefoon geeft aan dat het ong. 5mb per maand verbruikt. Maar ik heb wel meteen uitgezet dat hij alle foto's die ik maak met de camera, niet meteen upload. Wellicht dat daar jou probleem ligt. Thanks voor de link, zal hem eens doorspitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Het is voor mij nog steeds niet helemaal duidelijk hoe dit nou eigenlijk zal uitpakken straks bij mijn apparaten als ze geupdate zijn naar ICS.

Ik heb een Archos G9 tablet met Android 3.2. Hier kan ik geen apps naar SD zetten, gewoon omdat deze versie van Android dat niet ondersteunt. Applicaties kunnen eigenlijk ook niet echt gebruik maken van de SD kaart om data op te zetten.

Ik heb daarnaast een SE Xperia Mini Pro met Android 2.3.4. Hier kan ik wel apps naar SD zetten om zo intern geheugen vrij te krijgen.

Nu krijgen beide apparaten binnenkort een update naar ICS. Maar hoe gaat dat nou met bovenstaande functionaliteit? Krijgt mijn tablet de mogelijkheid om apps naar SD te schrijven? Of raak ik die mogelijkheid op m'n Xperia telefoon kwijt? Of doet ICS dat intelligent op de een of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
is het nodig bij je tablet? Geen idee of het hardware afhankelijk is, maar de galaxy nexus heeft een gedeelde data partititie. Hier staan dus apps en media en alle andere dingen op

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Prulleman schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:40:
is het nodig bij je tablet? Geen idee of het hardware afhankelijk is, maar de galaxy nexus heeft een gedeelde data partititie. Hier staan dus apps en media en alle andere dingen op
Nee het is niet perse nodig bij m'n tablet. Voorlopig is de ingebouwde 8GB voldoende voor mij, maar in de toekomst weet je het niet. Maar het zou wel fijn zijn als de Kindle app bijvoorbeeld wel de boeken (oa grote PDF's) van de fysieke geheugenkaart zou kunnen lezen. Of dat (willekeurige) spel dat nu wel 100mb gedownloade data in het interne geheugen heeft staan dit toch op de SD kaart zou kunnen zetten.

Vroeg het me gewoon af hoe ze dat in ICS hebben opgelost. Twee zulke wezenlijk verschillende eigenschappen gecombineerd naar één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 22:32
Beste ICS gebruikers.

Is het ook mogelijk om net als bij Apple iOS 5(iphone) op je locksreen notifications te krijgen van apps ?
Zo dat ik met een druk op knop of swipe beweging naar die app ga en gelijk berichtje kan lezen.
Hoe zit dat met android is dat Überhaupt mogelijk om op een vergelijkbare manier te doen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Je notification drawer is gewoon beschikbaar vanuit je lockscreen. Tenzij je beveiliging aan hebt staan, dan kan je natuurlijk niets zien tot je je pin/pattern hebt ingevoerd.

Als je info direct op je scherm wilt zien en niet in je drawer, dan moet je een custom lockscreen installeren.

[ Voor 24% gewijzigd door Prulleman op 29-02-2012 13:21 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Havelock schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:03:
Beste ICS gebruikers.

Is het ook mogelijk om net als bij Apple iOS 5(iphone) op je locksreen notifications te krijgen van apps ?
Zo dat ik met een druk op knop of swipe beweging naar die app ga en gelijk berichtje kan lezen.
Hoe zit dat met android is dat Überhaupt mogelijk om op een vergelijkbare manier te doen...?
De standaard ICS kan dit alleen via de notificatie bar, maar als je een custom lockscreen of rom installeerd kan je makkelijk widgets e.d. op je lockscreen zetten.

edit: dus precies wat prulleman boven me zegt.. :)

[ Voor 4% gewijzigd door quartex op 29-02-2012 13:35 ]

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Laatst online: 09-07 06:45
Havelock schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:03:
Beste ICS gebruikers.

Het is inderdaad mogelijk (al zou ik niet weten waarom je het zou willen, maar dat is een andere discussie).

Zoek eens naar het programma "Popup Notifier" in de Market.
Je kunt per app instellen of je een popup wilt krijgen.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 11:33
Of je kan zoeken op iPhone Notifications (Lite)
is van dezelfde maker als Popup Notifier
speedme schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:23:
[...]

Het is inderdaad mogelijk (al zou ik niet weten waarom je het zou willen, maar dat is een andere discussie).

Zoek eens naar het programma "Popup Notifier" in de Market.
Je kunt per app instellen of je een popup wilt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
Even een vraagje. Ik heb namelijk sinds gisteren mijn HTC Nexus One op ICS draaien en ik wou de energiebeheerwidget toevoegen op het scherm. Nu is dit allemaal geen probleem, maar ik wil de widget veranderen. Ik wil bijvoorbeeld in de widget hebben staan om het scherm te dimmen, de led aan de doen enz. Waar kan ik dit instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
niet, de standaard widget kan dit niet. Bij CM7 zat een aangepaste widget waarbij je van alles kon instellen. Of CM9 al zover is weet ik niet.
Er zijn genoeg alternatieven te vinden in de market die meer kunnen dan de standaard widget. Hier kan je bv zo'n beetje -alles- mee:
Android Market: Widgetsoid2.x

[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 02-03-2012 16:16 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
Thanks, dit werkt ook perfect!
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Vragen als "wanneer komt ICS uit voor [toestel]?" horen hier niet.