Vandaag de SGP Neo Hybrid ][S Vivid Series Soul Black aangeschaft. Wel wat prijzig hier in Thailand, gewoon bij een Apple reseller (35 euro). Tot nu toe bevalt de case erg goed. Heb het niet uitgeprobeerd, maar heb het gevoel dat mijn telefoon met deze bumper wel tegen een stootje kan. Niet de bijgeleverde screenprotector gebruikt, die zit nog in het doosje. Voor 2,50 leggen ze hier een normale (goedkope) screenprotector op je telefoon waarmee ik in het verleden goede ervaringen heb gehad (mijn Galaxy S zo jaren gebruikt). Zonder bubbels of stof onder de protector. Die gasten doen dat dag in dag uit. Zelf is dat toch wat lastiger om in 1 keer goed te doen (voor de 1e keer). Voor die 2,50 hoef je niet te gaan klooien (en na een maand of 3 laat je er weer een nieuwe opleggen). Betreft voor en achterkant.
Hiervoor had ik een iGlaze XT van Moshi, de doorzichtige. Zonder kleurtjes. Maar na 3 weken ziet de case er niet meer uit, zit vol krasjes (eigenlijk gewoon krassen). De screenprotector die erbij geleverd was past perfect, maar omdat die case zo nauw aansluit op de achterkant drukte hij zelf vervelende luchtbelletjes in de screenprotector. Zonder de protector sluit de case niet mooi om de achterkant van de iPhone. Ook heb ik met de case van Moshi nooit het gevoel gehad dat mijn iPhone goed beschermd was. Vooral het glas aan de voorkant van de iPhone was totaal niet beschermd. De case van SGP heeft een mooie rubberen rand die zowel de voorkant als de achterkant van de iPhone bedekt - zonder hem dik te maken, waar ik bang voor was.
Ik draag hier regelmatig een korte broek

waarbij mijn iPhone erg losjes in mijn zak zit. Als je eens ergens op een stenen bankje gaat zitten kan de iPhone er tegenaan slaan. Met de Moshi 1 keer gebeurd, geen schade, maar het geluid dat door de klap veroorzaakt werd deed mij erg schrikken - alsof het plastic brak en het glas tegen het bankje aandreunde. Door de bumper van SGP, welke een soort schokabsorbtie heeft door de rubber/plastic combinatie, ben ik niet meer bang dat de iPhone door zo'n ongelukkig voorval zal kunnen beschadigen aan de zijkant.
En niet onbelangrijk, de buttons op de iPhone werken met deze bumper uitstekend. Je hoeft er niet harder voor te drukken. Alleen de mute button is ietsjes diep weggestopt, maar nog steeds goed te gebruiken.
Dik tevreden met deze aankoop dus! En het ziet er ook strak uit, zwarte iPhone met zwarte bumper.
Op de foto zijn de krassen moeilijk waar te nemen, maar op de zwarte achterkant van de iPhone zijn ze goed te zien en het is erg lelijk/goedkoop.
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 25-02-2012 17:49
. Reden: Foto's toegevoegd. ]