Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:47

P_Tingen

omdat het KAN

Nick39 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:52:
[...]

Het kan dus nog via een grote omweg, na je aankoop moet je de store verlaten, via de browser van je reader naar www.bol.com, inloggen, bij welkom staat dan je naam,daar klik je op, dan ga je naar je bestelstatus,logt weer in met naam en wachtwoord en kun je je boek downloaden.
Pff, geen wonder dat weinig mensen het rapporteren. Kennelijk haalt iedereen zijn boeken ergens anders vandaan.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P_Tingen schreef op maandag 06 februari 2012 @ 08:14:
[...]

Pff, geen wonder dat weinig mensen het rapporteren. Kennelijk haalt iedereen zijn boeken ergens anders vandaan.
Dat doe ik soms ook wel, tot je de enorm slechte kwaliteit van de "scansels" gaat bekijken,die illegale scansels zijn de reden dat Bol aan me verdient,uit Frustratie koop ik de echte boeken maar, er komen nu wat meer echte e-books op de markt maar dat zijn de nieuwe boeken,de slechte scansels staan vol met weieens ipv weleens,eikaar ipv elkaar, wc in plaats van en,geen fatsoenlijke hoofdstuk markeringen, afbreekstreepjes die noodzakelijk zijn in een hard coded boek komen opeens midden in een zin te staan,die troep hoef ik niet op mijn reader of ik ben uren met Sigil bezig om er weer een toonbaar boek van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 23:15
Ik heb een hele collectie (voornamelijk SF) gedownload, simpelweg omdat me het teveel geld kost om dat allemaal te kopen. Maar boeken die nu uitkomen, die heb ik allemaal gekocht. Er loopt bijvoorbeeld een stargate atlantis serie, waarvan een paar boeken per jaar uitkomen en natuurlijk loopt Star Trek ook nog steeds door. En die koop ik gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96867

Ik heb het 'probleem' dat de paginanummering bij epubs niet juist wordt weergegeven. Zo gaat de reader van bijvoorbeeld pagina 157 naar pagina 157-158, bij het verderbladeren naar 158. Soms geeft de reader tweemaal hetzelfde paginanummer na doorbladeren. Hierdoor klopt ook het totaal aantal pagina's van het boek niet meer. De boek- en readerinstellingen zijn allemaal default. Herkent iemand dit gedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Wat is daar fout aan? Dat betekent alleen maar dat er meer op een pagina in die epub staat, dan dat er op het scherm weergegeven kan worden.

Sowieso zijn paginanummers een beetje vreemd in een ebook: Als je de lettergrootte aanpast, heb je meteen minder pagina's. 't zou handiger zijn als het in percentages oid werd weergegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34614

Ja, dat met die pagina's heb ik ook. Ik neem aan dat de interne paginanummering 'vast' staat in het boek (zodat je net als bij gewone boeken naar pagina's kunt verwijzen voor bv. citaten). Afhankelijk van hoe je zoomt en de grootte van het scherm e.d., kan dan een 'interne' pagina mappen naar een scherm, minder dan een scherm of meer dan een scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ePubs hebben geen vaste pagina's, ze zijn per hoofdstuk opgebouwd uit losse xhtml-bestanden. Vergelijk het met een webpagina die ook geen pagina's kent. Alle ereaders die ik ken weten de relatieve positie van de actuele pagina van het boek te bepalen waardoor je een eenduidige pagina-aanduiding krijgt. Vergroot je het font dan wijzigt natuurlijk ook het aantal pagina's en daarmee het actuele paginanummer. Deze Sony weet blijkbaar niet de relatieve positie in het boek te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Eehm, volgens mij juist wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 14:23
Yep. Als de Sony-reader de paginanummering niet bijhield, zou het aantal bladzijden afhankelijk zijn van de fontgrootte. Maar dat is juist niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
ymmv schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:07:
Yep. Als de Sony-reader de paginanummering niet bijhield, zou het aantal bladzijden afhankelijk zijn van de fontgrootte. Maar dat is juist niet het geval.
Vandaar ook soms 2 pagina nummers. Je kijkt dan inderdaad ook naar 2 pagina's namelijk het laatste deel van de vorige pagina en het 1e deel van de volgende pagina. Ik vind het prettig dat het zo werkt. Ik zag in Coolreader dat een boek van 250 pagina's opeens 700 pagina's had, dat vind ik pas echt verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:18
Ik heb mijn e-reader opgeladen met de lader van mijn telefoon (SII) en was ook in ongeveer 2 a 3 uur ogeladen maar binnen een week is de batterij al leeg. Is de lader niet krachtig genoeg om op te laden? Of doe ik iets fout?

[ Voor 10% gewijzigd door jongetje op 07-02-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pe1dnn schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:18:
[...]
Vandaar ook soms 2 pagina nummers. Je kijkt dan inderdaad ook naar 2 pagina's namelijk het laatste deel van de vorige pagina en het 1e deel van de volgende pagina. Ik vind het prettig dat het zo werkt. Ik zag in Coolreader dat een boek van 250 pagina's opeens 700 pagina's had, dat vind ik pas echt verwarrend.
Dit heb je ook als je het zoom nivo verhoogt ( groter lettertype ) er past dan minder tekst op je page dan er in het boek oorspronkelijk staan, dan krijg je deze nummering omdat je simpelweg het einde van die pagina nog niet bereikt hebt, en er zijn ook boeken met een dubbele page per bladzijde, als je die aanklikt met ADE dan zie je dus 2 bladzijdes staan op een page, als je reader dan ook zou doen,wordt het onleesbaar,de reader verdeelt dan dus de huidige page in sub pages maar de exacte positie wordt netjes weergegeven.
Dit "gedrag" is dus exact zoals het hoort.
Net als het "probleem" van @thijsvk, met deze tap functie kun je dus een "ezelsoor" aanmaken,maar door op dat ezelsoor te tappen kun je aan dat ezelsoor een notitie toevoegen op dat ezelsoor, zoals bv spelfouten,opmaak niet goed oid,tap je er dan nogmaals op dan verwijder je het ezelsoor,exact zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:03:
Ik heb mijn e-reader opgeladen met de lader van mijn telefoon (SII) en was ook in ongeveer 2 a 3 uur ogeladen maar binnen een week is de batterij al leeg. Is de lader niet krachtig genoeg om op te laden? Of doe ik iets fout?
Constant wifi aan en hem nooit echt uitzetten wellicht? Gebruik je hem veel om naast het lezen mee te internetten? Dat kost erg veel batterij. Met enkel lezen en wifi uit red ik het meestal wel een week of 4 zonder hem compleet uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
jongetje schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:03:
Vol is vol, dus dat maakt niet zoveel uit (ik laad hem ook op met de lader van mijn telefoon, een SGS).

Loopt het apparaat uit zichzelf leeg? Of lees je in een week 20.000 bladzijden? Of struin je er 2 uur per dag het internet mee af?

Eerder in het topic was er ook iemand met een reader die heel snel leegliep. Die heeft hem een keertje uit en aangezet en daarna werkte de reader prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nick39 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:07:
[...]

Dit heb je ook als je het zoom nivo verhoogt ( groter lettertype ) er past dan minder tekst op je page dan er in het boek oorspronkelijk staan, dan krijg je deze nummering omdat je simpelweg het einde van die pagina nog niet bereikt hebt, en er zijn ook boeken met een dubbele page per bladzijde, als je die aanklikt met ADE dan zie je dus 2 bladzijdes staan op een page, als je reader dan ook zou doen,wordt het onleesbaar,de reader verdeelt dan dus de huidige page in sub pages maar de exacte positie wordt netjes weergegeven.
Dit "gedrag" is dus exact zoals het hoort.
Net als het "probleem" van @thijsvk, met deze tap functie kun je dus een "ezelsoor" aanmaken,maar door op dat ezelsoor te tappen kun je aan dat ezelsoor een notitie toevoegen op dat ezelsoor, zoals bv spelfouten,opmaak niet goed oid,tap je er dan nogmaals op dan verwijder je het ezelsoor,exact zoals het hoort.
Ik heb moeite met je uitspraak '..dan er in het boek oorspronkelijk staan'. Hiermee suggereer je dat een ePub op de achtergrond precies weet welke pagina uit het papieren boek overeenkomt met het scherm van de ereader. Een ePub weet dat niet omdat dat niet in de specificaties is vastgelegd. Het boek wat ik momenteel lees heeft op papier een omvang van 382 pagina's terwijl de Sony-ereader aangeeft dat het 292 pagina's groot is. Als ik in de krochten van internet google blijkt dat Sony het aantal pagina's berekent door het aantal karakters te delen door 1024. Hierbij wordt opmaakcodes in het xhtml-bestand meegerekend wat de aanduiding hoe dan ook al onbetrouwbaar maakt.
Dit is vooral een probleem als ik als docent in mijn klas studenten voor me heb die soms het papieren boek hebben terwijl anderen de, vaak goedkopere, ePub-versie van dat boek gebruiken en dat op verschillende typen ereaders of tablets weergeven. Ik kan daardoor voor een bepaald citaat nooit verwijzen naar pagina 128 van het boek, hooguit vage verwijzingen als 'halverwege hoofdstuk 4' of de studenten moeten de zoekfuncties van de readers inschakelen.
Een groter probleem ontstaat als bij literatuurverwijzingen volgens de APA-normering een exacte paginaopgave aangegeven moet worden. Gebruikers van het papieren boek zijn hier in het voordeel, PDF-lezers hebben vaak ook geluk maar ePub-gebruikers moeten altijd het papieren boek bij iemand lenen om de juiste paginanummers te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:33

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Anoniem: 96867 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 10:53:
[...]

[...]
Een groter probleem ontstaat als bij literatuurverwijzingen volgens de APA-normering een exacte paginaopgave aangegeven moet worden. Gebruikers van het papieren boek zijn hier in het voordeel, PDF-lezers hebben vaak ook geluk maar ePub-gebruikers moeten altijd het papieren boek bij iemand lenen om de juiste paginanummers te vinden.
Offtopic, maar bij APA mag je bij elektronische bronnen waar geen (exacte) paginanummering mogelijk is de paragraaf opgeven, dus bijvoorbeeld:

(Mönnich & Spiering, 2008, para. 9)

Zie ook http://www.library.cornell.edu/resrch/citmanage/apa of http://owl.english.purdue.edu/owl/resource/560/10/

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorhemmings
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik heb hem nu ook niet, ben er heel tevreden mee, op 1 punt na.
Bij sommige e-books worden woorden gewoon overal afgebroken. Dus bi
jvorbeeld zo. Dit had ik bij een e-book niet en bij het ander wel. Beide zijn in PDF formaat.
Is hier iets aan te doen?

Ik heb niets gevonden in dit topic omdat ik niet goed weet met welke termen ik moet zoeken. 'woorden afbreken' komt uit op niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:15
Voor de mensen die hem nog niet hebben via de BoS actie; ik heb vandaag gebeld, ze zouden allemaal verstuurd moeten zijn, dus ze gaan nog nakijken waarom ik, en anderen in mijn omgeving, de e-reader nog niet hebben gehad.

[/ot] :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Raymond schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:09:

Eerder in het topic was er ook iemand met een reader die heel snel leegliep. Die heeft hem een keertje uit en aangezet en daarna werkte de reader prima :)
* RoD steekt hand op. Een reboot doet soms wonderen bij op Android gebaseerde apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 14:11
MoiZie schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 17:07:
Voor de mensen die hem nog niet hebben via de BoS actie; ik heb vandaag gebeld, ze zouden allemaal verstuurd moeten zijn, dus ze gaan nog nakijken waarom ik, en anderen in mijn omgeving, de e-reader nog niet hebben gehad.

[/ot] :P
In sommige regio's heeft de post veel vertraging opgelopen door de sneeuw. Ik had op het zelfde moment 2 pakketten verstuurd. eentje naar friesland en kwam na 2 dagen aan, de ander richting het zuiden heeft er meer dan een week over gedaan.
nog maar eventjes geduld en dan komt het vanzelf denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-06-2021
k ben ook nog wachtende. Omgeving Sittard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-06-2021
Hij is binnen, 11-2. Nu alleen nog rooten en toegang tot Android verkrijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Laatst online: 03-04 12:55
Ik heb hem vorige week geroot en android er op gezet, maar eerlijk gezegd zie ik er niet echt een weerwaarde in. Buiten een alternatieve openingspagina waar de bibliotheek misschien iets duidelijker wordt weergegeven. Wat zetten mensen er op onder Android, welke app, die echt een meerwaarde is? En geen ergernis toevoegt door de traagheid? Ben erg benieuwd welke apps/progs echt de moeite waard zijn.

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
[b][message=37662090,noline]Wat zetten mensen er op onder Android, welke app, die echt een meerwaarde is? En geen ergernis toevoegt door de traagheid? Ben erg benieuwd welke apps/progs echt de moeite waard zijn.
Ik gebruik Perfect Viewer voor het lezen van CBR/CBZ files. Daarnaast niet "lees" toepassingen Droidfish - een gratis zeer sterk schaakprogramma - en Wordfeud...

Er zijn ook mensen die liever lezen met FBreader en CoolReader in plaats van de Sony reader of die andere fonts willen gebruiken.

Ik gebruik zelf de Zeam rootkit, ik vind die lichter dan ADW en bovendien is die al zo ingesteld dat je de Sony Home page kan gebruiken en via de top balk de andere toepassingen kan starten.

Zelfs als de meerwaarde klein zou zijn, dan nog is het de moeite waard want het zit nergens in de weg en je kan niet iets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:26

franssie

Save the albatross

pe1dnn schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 23:47:
[...]
<> of die andere fonts willen gebruiken.
<>
Zou je daar iets meer over kunnen uitweiden? Ik heb een paar dyslexie fonts, en al heb ik niet echt last van dyslexie (heb het dus niet) merk ik wel dat ik nog sneller kan lezen met die fonts.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
franssie schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 23:53:
Zou je daar iets meer over kunnen uitweiden? Ik heb een paar dyslexie fonts, en al heb ik niet echt last van dyslexie (heb het dus niet) merk ik wel dat ik nog sneller kan lezen met die fonts.
Ik heb er zelf nog niets mee gedaan. Er is nog geen strak alternatief pakket dat "af" is maar dat rooting gebeuren is nog steeds tamelijk houtje-touwtje. Er is wel heel veel discussie over fonts.

Die discussie speelt zich met name op op de mobileread forums. Daar is een apart forum voor de ontwikkeling van alternatieve software voor Sony apparaten. Let op, dit gaat over diverse Sony apparaten, zo is er ook een "sticky" voor het veranderen van fonts maar dat is voor de voorgangers van de PRS-T1.

Net een paar dagen geleden verscheen er een soort recept handleiding met de naam "Guide to change system fonts on PRS T1" (http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=168282). Ze passen daar zo te zien het image aan dat voor het rooten wordt gebruikt aan om de fonts op de juiste plaats te krijgen. Een hoop scripting en tooljes, ervaring met dat soort dingen helpt denk ik. Maar op het forum (http://www.mobileread.com/forums/forumdisplay.php?f=141) is meer te vinden over fonts.

De meest gebruikte truck is geloof ik om 1 van de Sony fonts te overschrijven met een gewenst font, nog niet als extra. Maar misschien is dat ook al opgelost, ik volg het niet zo close.

Het is wel allemaal Engels en experimenteel, men is nog steeds gaandeweg de mogelijkheden aan leren en regelmatig zijn er weer nieuwe briljante ideeën en inzichten. Maar ik denk dat je reeds nu al iets werkend kan krijgen wat bruikbaar is in gebruik.

Als je gewoon menu opties wil hebben en niet veel technisch gedoe dan moet je denk ik nog even geduld hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 96867 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 10:53:
[...]

Ik heb moeite met je uitspraak '..dan er in het boek oorspronkelijk staan'. Hiermee suggereer je dat een ePub op de achtergrond precies weet welke pagina uit het papieren boek overeenkomt met het scherm van de ereader. Een ePub weet dat niet omdat dat niet in de specificaties is vastgelegd. Het boek wat ik momenteel lees heeft op papier een omvang van 382 pagina's terwijl de Sony-ereader aangeeft dat het 292 pagina's groot is. Als ik in de krochten van internet google blijkt dat Sony het aantal pagina's berekent door het aantal karakters te delen door 1024. Hierbij wordt opmaakcodes in het xhtml-bestand meegerekend wat de aanduiding hoe dan ook al onbetrouwbaar maakt.
Dit is vooral een probleem als ik als docent in mijn klas studenten voor me heb die soms het papieren boek hebben terwijl anderen de, vaak goedkopere, ePub-versie van dat boek gebruiken en dat op verschillende typen ereaders of tablets weergeven. Ik kan daardoor voor een bepaald citaat nooit verwijzen naar pagina 128 van het boek, hooguit vage verwijzingen als 'halverwege hoofdstuk 4' of de studenten moeten de zoekfuncties van de readers inschakelen.
Hoewel het niet in de specificaties is vastgelegd,kan de pagina nummering in de metadata worden meegenomen,die de pagina nummering overruled.
Bovendien kan je bij een gescand e-book de pagina nummering meenemen en deze net als de hoofdstukken in het boek laten staan, zo kun je gemakkelijk elke oorspronkelijke nummeringen bewaren.
Met Sigil kun je als je de oorspronkelijke boeken heb ook de nummering invoeren, als de nummering zo belangrijk is,kan je dat met de hand eenmalig invoeren,elke kopie zal dan de oorspronkelijke pagina nummering hebben.
Daarnaast is jouw uitspraak ook niet zalig, ik heb bv boeken in hardcover en paperback waarbij de hardcover boeken groter zijn.
Daar klopt de tekst ook niet meer, de paperback heeft door het kleinere formaat,meer bladzijden.
Dus doet de Sony het simpel, op basis van de resolutie weet je hoeveel tekens er bij een normale page op een bladzijde kunnen bij welk lettertype.
Aan de hand daarvan kun je als je een keer een lettertype hebt gekozen met de juiste fontgrootte, dus altijd berekenen op welke bladzijde je bent en hoef je dat maar 1 keer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 23:53:
[...]

Je kan ook in de css van de epub de nieuwe fonts opnemen.
Dat kan bv zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
@font-face {
font-style: italic;
font-family: 'Candara', serif, sans-serif;
font-weight: normal;
src: url(../Fonts/Candara.ttf);
}
@font-face {
font-style: normal;
font-weight: normal;
}
@font-face {
font-style: italic;
font-weight: bold;
}
@font-face {
font-style: normal;
font-weight: bold;
}

In dit geval gebruik je het font Candara.
Met Sigil verander je de font opmaak in bovenstaand in de css van de epub.
Daarna moet je via sigil in de fonts directory van je ebook ook de 4 stijlen van het font toevoegen.
(je moet dus de fonts daadwerkelijk hebben in ttf formaat.)
De src laat je dan naar de directory van het font in de epub verwijzen.
Op deze wijze hoef je dus niet de fonts van de reader gebruiken maar kun je elk gewenst font in het e-book zelf stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nick39 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:24:
[...]

Hoewel het niet in de specificaties is vastgelegd,kan de pagina nummering in de metadata worden meegenomen,die de pagina nummering overruled.
Bovendien kan je bij een gescand e-book de pagina nummering meenemen en deze net als de hoofdstukken in het boek laten staan, zo kun je gemakkelijk elke oorspronkelijke nummeringen bewaren.
Met Sigil kun je als je de oorspronkelijke boeken heb ook de nummering invoeren, als de nummering zo belangrijk is,kan je dat met de hand eenmalig invoeren,elke kopie zal dan de oorspronkelijke pagina nummering hebben.
....
Dat is interessant. Dus volgens jou is er een meta-tag die ik met bijvoorbeeld Sigil aan de ePub kan toevoegen waarbij ik kan aangeven dat het papieren boek 382 pagina's groot is, waarna de Sony ereader onder aan het scherm als totaal aantal pagina's ook 382 aangeeft. Want daar ging de oorspronkelijke discussie over, namelijk de weergave van het totaal aantal ePub-"pagina's" volgens Sony. Dit kwam volgens jouw bericht overeen met het aantal pagina's van het papieren boek. Over welke meta-tag hebben we het dan?

Met je andere suggesties probeer je te vertellen dat ik gekochte ePub's eerst moet kraken, vervolgens in Sigil moet openen en met het papieren boek in de hand bij elke bladzijde een harde return moet geven en het juiste paginanummer moet invoeren. En dat 382 keer. Maar ook daarmee zal een Sony-ereader nog steeds niet "pagina's" aangeven aan de onderzijde van het scherm.

Wat ik met deze gehele discussie wil aangeven dat Sony suggereert dat het pagina's aangeeft terwijl het feitelijk brokken vervuilde HTML-code van 1024 karakters zijn. Elke andere ereader praat namelijk over schermen waardoor bij het bladeren het actuele scherm met één verhoogd wordt. Op een Sony ereader krijg je daardoor rare paginanummers als 197-198 van 292.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 96867 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 17:53:
[...]

Dat is interessant. Dus volgens jou is er een meta-tag die ik met bijvoorbeeld Sigil aan de ePub kan toevoegen waarbij ik kan aangeven dat het papieren boek 382 pagina's groot is, waarna de Sony ereader onder aan het scherm als totaal aantal pagina's ook 382 aangeeft. Want daar ging de oorspronkelijke discussie over, namelijk de weergave van het totaal aantal ePub-"pagina's" volgens Sony. Dit kwam volgens jouw bericht overeen met het aantal pagina's van het papieren boek. Over welke meta-tag hebben we het dan?

Met je andere suggesties probeer je te vertellen dat ik gekochte ePub's eerst moet kraken, vervolgens in Sigil moet openen en met het papieren boek in de hand bij elke bladzijde een harde return moet geven en het juiste paginanummer moet invoeren. En dat 382 keer. Maar ook daarmee zal een Sony-ereader nog steeds niet "pagina's" aangeven aan de onderzijde van het scherm.
Knip

Wat betreft de metatag,die is er,moet je alleen bij css lessons eens gaan kijken hoe.
Maar zelfs dan zal de Sony (net als elke andere reader) toch "halverwege' pagina's laten zien of de nummering niet juist weergeven.
Dat is niet alleen bij Sony zo, dat doen alle,of in elk geval de meeste readers zo omdat er nu eenmaal meer tekst op een boek bladzijde past dan op een reader, nu weet ik niet uit mijn hoofd of het bij de PRS-T1 ook kan,want ik stoor me er totaal niet aan,maar bij de 650 kon je,eventueel met de hulp van prs-plus de pagina nummering veranderen.
Verder zeg ik nergens dat je dingen MOET gaan aanpassen in de epub,ik zeg alleen dat het kan,en dat het een oplossing kan zijn als je een exacte plaatsbepaling wilt,als je dat niet wilt,prima dan zul je moeten leren te wennen aan de pagina weergave.
De enige manier om exacte bladzijdes te maken is een bladzijde invoeren als tabel, of PDF.
Maar ook dan zul je met de bron moeten rommelen.
Er is ook een flow tag waarmee je het een en ander kan doen maar aangezien je dat niet wil stop ik mijn verdere raad,voor elk probleem is een oplossing,maar als je die oplossing niet wil,raad ik je aan geen vraag te stellen of om een algemene werking van een apparaat niet als foutief te benoemen,dan had je eerder advies moeten vragen over het ding.
Ga naar de mobile read fora en stel daar je vragen,maar ook daar zijn mensen die dan wel verwachten dat je met de raad iets gaat doen.
Er zijn ook automatische programma'tjes die het nummeren voor je kunnen doen,die op basis van boekformaat en marges het aantal pagina's kunnen berekenen,en ja ook daar moet je de epub even voor kraken.
Calibre kan ook nog het e.e.a. aan bladzijde nummering doen maar ook die vereist dat je iets aan de epub wil doen.
Heb je daar geen zin in,hoe denk je dat een gewoon e-book moet worden gemaakt als het niet als e-pub beschikbaar is, ik ben nu bezig met het boek Mastermind.
Dat betekent 300 bladzijdes scannen, ze bewerken met een OCR programma,daarna handmatig nogmaals op fouten controleren,dan de originele hoofdstuk opmaak weer maken.
Dat kost een week,als je het goed wil doen.

Ga eens een les volgen bij http://www.w3schools.com/css/default.asp en dan bij http://www.eburon.nl/dossier_epub waar ook een forum is, en dan eens proberen of je een vraag bij mobile read kan stellen.
Je opmerking dat alle andere e-readers de pagina's goed nummeren is klinkklare onzin, mijn bebook nummert ook niet volgens het originele schema, mijn Nook doet dat ook niet..

[ Voor 38% gewijzigd door janvanduschoten op 13-02-2012 20:53 . Reden: Persoonlijk offtopic tekst verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:47

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Graag normaal en ontopic blijven reageren. Kun je dat niet, post hier dan niet en ga even wat anders doen. Zie je iets wat hier niet thuis hoort, gebruik dan de topic report knop.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We kunnen hierover in discussie blijven en daar heb ik geen zin in.
Ik probeer niets aan te raden (beveiliging verbreken), een opbouw van een epub is zodanig dat de tekst "flowable" is gemaakt en dus ingrepen nodig heeft wil het voldoen aan jouw eisen.
Dit heeft niets met de PRS-T1 te maken.
Er is standaard geen "ijkpunt" en de breekstukken in de epub zelf kun je zelf instellen.
Een epub is qua formaat zonder bewerking niet in staat om een juiste pagina weer te geven naar de reader.
Je zult dus tags moeten aanmaken of bladzijdes moeten gaan nummeren maar in elk geval de epub aan moeten passen.
Staan deze hulpmiddelen juist in de epub beschrijven dan is de pagina aanduiding van de prs-T1 juist.
Een epub is geen exacte weergave qua pagina formaat van een boek,dat ligt niet aan de reader,maar aan de opbouw van de reader.
Van vervuilde HTML is geen sprake, de taal in een epub is trouwens XML en wijkt iets af van html.
Qua opbouw is dit misschien nuttig: http://www.jedisaber.com/eBooks/Tutorial.shtml
Je kan een epub net zo accuraat maken als het echte boek,maar dat is juist niet de bedoeling van het "flowable" formaat van de epub.
De meeste mensen gebruiken de pagina aanduiding alleen om te weten waar ze gebleven zijn,en de meeste ebooks onthouden dat toch wel,vandaar dat al die tags om een exacte weergave nergens voor gebruikt wordt, dan zul je zoals gezegd PDF als bestand moeten gebruiken,dat is behoorlijk accuraat en juist de prs-T1 is een van de betere readers om om te gaan met PDF bestanden.
Basic: een epub en een e-reader is niet de vervanger van het echte boek.
Probeer eens met een android apparaat een epub te laden in aldiko, wordplayer of de sony emulator en laat je eens verrassen door de afwijkingen.
Of vraag eens aan moderator ROD hoever mijn kennis in dit is.

[ Voor 103% gewijzigd door Nick39 op 13-02-2012 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112933

Iemand vroeg laatst iets over opladers. De universele hema oplader was hier niet meer verkrijgbaar maar heb er vanmiddag 1 bij halfords gevonden. De Pama 3A16 output 6 V 600mA. 10 euro ;)
Heel even aangesloten gehad, reader startte op en lijkt op te laden (bliksemschicht in batterij icoontje) Maar ja batterij was nog vol dus later nog maar eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 112933 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 22:11:
Iemand vroeg laatst iets over opladers. De universele hema oplader was hier niet meer verkrijgbaar maar heb er vanmiddag 1 bij halfords gevonden. De Pama 3A16 output 6 V 600mA. 10 euro ;)
Heel even aangesloten gehad, reader startte op en lijkt op te laden (bliksemschicht in batterij icoontje) Maar ja batterij was nog vol dus later nog maar eens testen.
Pas hier AUB goed mee op.
De spanning op een usb poort is 5 volt met max 500 MAh, de door jou genoemde lader is al 1 volt teveel, als de universele adapter niet gestabiliseert is kan er onbelast of minder belast dan de maximale capaciteit makkelijk 10 volt op de uitgang komen te staan, je laadt zowieso standaard dus al met 1 volt meer, en zeker al 100 MAh meer, en naar gelang de accu voller raakt zakt de stroomsterkte waardoor de adapter zoveel kan afgeven dat de spanningsregelaar in de Sony kapot kan gaan. (600 MAh is maximaal,als het apparaat minder vraagt levert de adapter minder MAh,maar gaat het voltage oplopen) goed is het in elk geval niet en als het apparaat al warm is kan een critische grens makkelijk overschreden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De laatste keer heb ik, na een tip hier in het forum, het apparaat opgeladen met de oplader van mijn mobiel (Samsung Galaxy S2). Het opladen gaat goed ofschoon ik niet weet of de oplader wel aan de specificaties voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Anoniem: 96867 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:12:
De laatste keer heb ik, na een tip hier in het forum, het apparaat opgeladen met de oplader van mijn mobiel (Samsung Galaxy S2). Het opladen gaat goed ofschoon ik niet weet of de oplader wel aan de specificaties voldoet.
Ik gebruik sinds ik de reader heb al mijn oplader van mijn HTC Desire S als oplader. Werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-05 07:35
Blackberry-lader werkt ook prima en snel.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 96867 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:12:
Ja en die van HTC ook, in princiepe voldoet elke lader maar:
Je hebt 4 aders in de usb buitenste links voert 5 volt, buitenste rechts voert de nul of ground daar tussen zitten de signal + en de signal -
Sommige laders zijn dusdanig intern bedraad of gesoldeerd,of de printbanen lopen zodanig dat ze alleen de signal + hebben doorgehaald en zit de signal - verbonden met de ground.
In dergelijke gevallen gaat de reader over in de datatransfer of computer mode. (sommigen noemen dit een beveiliging, suggererend dat alleen de sony adapter zou werken,maar dit is dus pertinent niet waar.)
Na een tijdje komt dan de melding dat er geen goede communicatie is o.i.d.
Een dergelijke lader kun je als ie open kan,dusdanig bewerken dat je door het doorkrassen van de printbanen zorgt dat alleen de + en de - aangesloten zijn.
In princiepe moet de lader gewoon voldoen aan 5 volt, liefst gestabiliseert ( hetgeen betekent dat belast of onbelast het voltage altijd 5 volt is ) en verder maakt het aantal mille ampere niet zoveel uit, er wordt aan de lader een bepaald aantal milli ampere gevraagd en dat wordt gegeven, een lader van 500 mah geeft dus alleen 500 mah als dit gevraagd wordt, het is de maximale spanning die de lader af kan geven.
Een normale usb poort van een pc geeft maximaal 500 mah af.
Een niet gestabiliseerde lader geeft het opgegeven voltage pas af bij maximale belasting.
Heb je dus een niet gestabiliseerde adapter van 5 volt 1 ampere ( 1000 mah ) en de reader vraagt maar 200 mah afhankelijk van de accu en het ingebouwde laadcirquit dan kun je makkelijk 10 volt het apparaat injagen en dat vindt ie niet lekker.
Vandaar dat veel apparaten dus een speciale lader hebben,die is gestabiliseert, en soms heeft de reader een stabilisator on board voor het geval er toch meer geleverd wordt.
Dit zijn meestal SMD onderdelen die niet echt bestand zijn tegen hitte, ze noemen het ook wel een eenmalige beveiliging wat betekent dat het onderdeel doorfikt.
Wordt de lader erg heet,dan wordt er meer gevraagd dan de lader kan leveren.
Ik sluit dus alleen een gestabiliseerde lader aan die 5 volt afgeeft en max 500 mah,net als een echte usb poort en heb de kabel zo bewerkt dat de aders die op pootje 2 en 3 zitten zijn doorgeknipt.
Desnoods maak je er zelf een gestabiliseerde voeding van door de ic7805 spanningsregelaar te gebruiken.
Afbeeldingslocatie: http://www.play-hookey.com/analog/experiments/images/7805_pic.gif kost een paar kwartjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 14-02-2012 14:25 . Reden: ingekort ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08-2020
Nick39 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:21:
[...]

Ja en die van HTC ook, in princiepe voldoet elke lader maar:
Je hebt 4 aders in de usb buitenste links voert 5 volt, buitenste rechts voert de nul of ground daar tussen zitten de signal + en de signal -
Sommige laders zijn dusdanig intern bedraad of gesoldeerd,of de printbanen lopen zodanig dat ze alleen de signal + hebben doorgehaald en zit de signal - verbonden met de ground.
In dergelijke gevallen gaat de reader over in de datatransfer of computer mode. (sommigen noemen dit een beveiliging, suggererend dat alleen de sony adapter zou werken,maar dit is dus pertinent niet waar.)
Na een tijdje komt dan de melding dat er geen goede communicatie is o.i.d.
Een dergelijke lader kun je als ie open kan,dusdanig bewerken dat je door het doorkrassen van de printbanen zorgt dat alleen de + en de - aangesloten zijn.
In princiepe moet de lader gewoon voldoen aan 5 volt, liefst gestabiliseert ( hetgeen betekent dat belast of onbelast het voltage altijd 5 volt is ) en verder maakt het aantal mille ampere niet zoveel uit, er wordt aan de lader een bepaald aantal milli ampere gevraagd en dat wordt gegeven, een lader van 500 mah geeft dus alleen 500 mah als dit gevraagd wordt, het is de maximale spanning die de lader af kan geven.
Een normale usb poort van een pc geeft maximaal 500 mah af.
Een niet gestabiliseerde lader geeft het opgegeven voltage pas af bij maximale belasting.
Heb je dus een niet gestabiliseerde adapter van 5 volt 1 ampere ( 1000 mah ) en de reader vraagt maar 200 mah afhankelijk van de accu en het ingebouwde laadcirquit dan kun je makkelijk 10 volt het apparaat injagen en dat vindt ie niet lekker.
Vandaar dat veel apparaten dus een speciale lader hebben,die is gestabiliseert, en soms heeft de reader een stabilisator on board voor het geval er toch meer geleverd wordt.
Dit zijn meestal SMD onderdelen die niet echt bestand zijn tegen hitte, ze noemen het ook wel een eenmalige beveiliging wat betekent dat het onderdeel doorfikt.
Wordt de lader erg heet,dan wordt er meer gevraagd dan de lader kan leveren.
Ik sluit dus alleen een gestabiliseerde lader aan die 5 volt afgeeft en max 500 mah,net als een echte usb poort en heb de kabel zo bewerkt dat de aders die op pootje 2 en 3 zitten zijn doorgeknipt.
Desnoods maak je er zelf een gestabiliseerde voeding van door de ic7805 spanningsregelaar te gebruiken.
[afbeelding] kost een paar kwartjes.
Elke 5 volt lader met een micro usb aansluiting kan gebruikt worden. In een lader zijn alleen de min en plus aangsloten.
De datalijnen niet. Er zijn wel usb kabels waar 2 draden zijn verbonden, niet in opladers. Als je oplaad uit de pc dan levert een usb poort maximaal 500 ma. Een losse voeding levert 1 of meer Ampere, hoe groter de trafo, hoe meer Ampere.
Ah wordt bv gebruikt bij akku's, de capaciteit is bv 50Ah, dat wil zeggen dat de accu gedurende een uur 50A kan leveren.
Dus voor een oplader geldt ma.

palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
catr schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:39:
Elke 5 volt lader met een micro usb aansluiting kan gebruikt worden. In een lader zijn alleen de min en plus aangsloten. De datalijnen niet.
Bij een correcte USB lader zijn datalijnen D+ en D- niet open maar kortgesloten. Dat is de standaard voor laders. Daarom werkt een niet-standaard lader zoals de Apple iPod lader niet op de PRS-T1.

Wikipedia: Universal Serial Bus
Wikipedia deel hierover:
Charging ports exist in two flavors: charging downstream ports (CDP), supporting data transfers as well, and dedicated charging ports (DCP), without data support. A portable device can recognize the type of USB port from the way the D+ and D- pins are connected. For example, on a dedicated charging port, the D+ and D- pins are shorted. With charging downstream ports, current passing through the thin ground wire may interfere with high-speed data signals. Therefore, current draw may not exceed 900 mA during high-speed data transfer. A dedicated charge port may have a rated current between 0.5 and 1.5 A. There is no upper limit for the rated current of a charging downstream port, as long as the connector can handle the current (standard USB 2.0 A-connectors are rated at 1.5 A).

Before the battery charging specification was defined, there was no standardized way for the portable device to inquire how much current was available. For example, Apple's iPod and iPhone chargers indicate the available current by voltages on the D- and D+ lines. When D+ = D- = 2V, the device may pull up to 500 mA. When D+ = 2.0 V and D- = 2.8 V, the device may pull up to 1000 mA of current.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pe1dnn schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:31:
[...]
Bij een correcte USB lader zijn datalijnen D+ en D- niet open maar kortgesloten. Dat is de standaard voor laders. Daarom werkt een niet-standaard lader zoals de Apple iPod lader niet op de PRS-T1.

Wikipedia: Universal Serial Bus

[...]
Ach Henk,iedereen denkt het beter te weten, is het onze schuld omdat ze met een opgeblazen reader zitten omdat ze DENKEN dat ze het weten, of niet weten dat MAh (of voor de zeurpieten 500 mA staat voor milli ampere per uur en gaan roepen over AH, moeten we dan nog gaan uitleggen dat 500 MAh gelijk is aan 0,5 Ah ? (of zoals iemand wil mA De spelling maakt niet zo uit,het princiepe maakt uit,en als mijn reader uitfikt komt dat niet door het gebruik van een verkeerde hoofdletter maar door de werking van de lader.

Wikipedia: Milliampère
En als ze dan gaan roepen dat het aan de kabels ligt maar niet aan de lader omdat men opeens beweert dat bij iedere lader alleen de stroom lijnen aangesloten zijn en dat je dus elke lader kan gebruiken ?
Omdat bij de meeste universeel laders juist dat brugje ontbreekt en er vaak ook nog een negatieve spanning op de D- staat is dus een dedicated charger nodig, en niet zomaar elke adapter.

De Speciale lader van Sony is te duur, maar het is wel een gestabiliseerde adapter,voor de echte kenners ook afgevlakt dus niet alleen een gelijkricht diode aangebracht maar ook de rimpelspanning weggenomen een hele nette lader dus.
Alleen je koopt een dure reader en gaat dan besparen op de lader, een gefrituurd SMD onderdeel krijg je niet uit de reader,dat iets werkt wil niet zeggen dat het goed is.

Ik heb het netjes over MAh omdat we het over milli ampere hebben en daarbij is MAh de juiste term.
f voor de zeurpieten 500 mA, Al dan niet voorzien van de juiste hoofdletters.Ik leg als zendamateur, die vermoedelijk net als jij zelf een zender heeft moeten bouwen voor de A licentie en deze ter goedkeuring aan te bieden aan toen nog de RCD ( thans agentschap Telecom) in juiste bewoordingen,en na jaren toegepaste electronica, uit hoe e.e.a. werkt en dan komt er weer iemand achteraan die zegt dat iedere lader gebruikt kan worden omdat de datalijnen zijn afgesloten of dat de spelling niet juist is en daardoor mijn hele artikel maar als onjuist bestempeld.
Ik vraag me alleen af waar deze "experts" waren toen de echte problemen speelden,want toen waren jij en ik de enigen die met Sony in direct kontakt stonden.

Ik ben momenteel weer met Sony bezig over de draaiende pijltjes bug en heb weer kontakt met dezelfde techneut die de andere bug behandelde en dat vind ik belangrijker.
Heb dus gelukkig niets te maken met de doorsnee klantenservice maar een direct aanspreekpunt.
Ik heb verteld waar de PERFECTE lader aan moet voldoen, jij hebt dat aangevuld,en als mensen naar een ander willen luisteren met de verkeerde info of het juiste gebruik van hoofdletters moeten ze niet gaan jammeren als ze de boel opblazen, toch ?
En ik heb ook geen zin in gezeur over juist gebruik van hoofdletters,omdat deze op de laders ook vaak niet juist staan aangegeven, ik heb het over een lader die 500 milli ampere levert,op sommige laders staat 500 milli ampere, of 0,5 ampere, of 500 Mah of 500 mA.

[ Voor 24% gewijzigd door Nick39 op 15-02-2012 13:35 . Reden: Iemand viel over juist gebruik van hoofdletters in plaats van de strekking van het verhaal. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Modbreak:Kunnen we het hier weer over het apparaat zelf hebben? Wie in-depth over opladers wil praten kan een apart topic aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoD schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:41:
[modbreak]Kunnen we het hier weer over het apparaat zelf hebben? Wie in-depth over opladers wil praten kan een apart topic aanmaken.[/]
Je hebt gelijk ROD,maar als mensen de verkeerde lader gebruiken,kom je weer bij het apparaat terecht.
Misschien kan je een starttopic aanmaken die verwijst naar :
Problemen met de Sony PRS-T1: schermfreezes want de boel raakt nogal gefragmenteerd verdeeld over verschillende topics.
De keuze voor een lader moet men zelf maar weten,hoeft voor mij geen apart topic over,want ik ga er toch niet verder over door,maar er is weer een nieuw schermfreeze probleem opgedoken.
Ik ben er over doorgegaan met wat aanbevelingen:
Nick39 in "Problemen met de Sony PRS-T1: schermfreezes"

[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 15-02-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:48
Zoals hierboven als staat, ontopic blijven of een apart topic maken.

[ Voor 99% gewijzigd door janvanduschoten op 15-02-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:47

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Laatste waarschuwing, blijven doorgaan na een modbreak word niet zo gewaardeerd. Post ontopic of post niet. Is het hier offtopic, maak dan een nieuw topic aan.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De problemen met de online Store van Bol zijn verholpen, men heeft een koppeling op de nieuwe database hersteld en ook de boekenbol app werkt weer, de Store zelf was toegangkelijk, maar het "mijn bibliotheek" deel niet.
Ook voor Calibre is er een nieuwe update voor de "Bol" plugin.
Er vinden nog wat "finetunes" plaats waardoor de dienst er nog even uit kan zijn maar dit gebeurt 's nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Is er een mogelijkheid om de Bol winkel te koppelen, zonder eerst een boek via de pc te moeten kopen? Ik krijg het niet voor elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MoiZie schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:10:
Is er een mogelijkheid om de Bol winkel te koppelen, zonder eerst een boek via de pc te moeten kopen? Ik krijg het niet voor elkaar...
Ja, eerst een mijn bol.com account aan maken,daarna kan je via de store knop altijd koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-05 16:19
Kan er op de reader ook een gewoon nederlands woordenboek gezet worden? Dus gewoon om moeilijke nederlandse woorden op te zoeken :) .
Ik kan niet vinden waar ik dat vandaan kan halen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 17:45
Jab65 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:31:
Kan er op de reader ook een gewoon nederlands woordenboek gezet worden? Dus gewoon om moeilijke nederlandse woorden op te zoeken :) .
Ik kan niet vinden waar ik dat vandaan kan halen... :?
Staat die er niet gewoon standaard al op? Kan me zoiets herinneren van de specs namelijk.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08
Standaard volgens mij alleen Nederlands-Engels en Engels-Nederlands. Geen Nederlands-Nederlands.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschot
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 20:21
DeOS schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:39:
Standaard volgens mij alleen Nederlands-Engels en Engels-Nederlands. Geen Nederlands-Nederlands.
Klopt, en volgens de handleiding kunnen er ook geen nieuwe woordenboeken op worden geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
jschot schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:00:
[...]

Klopt, en volgens de handleiding kunnen er ook geen nieuwe woordenboeken op worden geïnstalleerd.
Dat had ik ook gelezen, maar ik had gehoopt dat iemand hier op een geroot apparaat hier een alternatief voor zou hebben >:).

Ik vind dit echt een misser van Sony. Wat moeten we in Nederland nu met twee (!) Engelse woordenboeken? Om over de woordenboeken EN-FR, FR-EN, EN-DU, DU-EN, EN-ES, ES-EN, EN-IT en IT-EN |:( 8)7 maar te zwijgen.

Ze zetten er toch ook twee Van Dale woordenboeken NE-EN en EN-NE op? Die had ik ook liever voor Duits en Frans! Het slaat echt nergens op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202651

Ik vind dit echt een misser van Sony. Wat moeten we in Nederland nu met twee (!) Engelse woordenboeken? Om over de woordenboeken EN-FR, FR-EN, EN-DU, DU-EN, EN-ES, ES-EN, EN-IT en IT-EN maar te zwijgen.
Ja, wat moet je toch met een woordenboek wat buitenlandse woorden vertaald en beschrijft. Veel logischer inderdaad om een NL-NL woordenboek te hebben, wat een misser zeg.
Ik zou meteen m'n geld terug vragen!!!

Die woordenboeken zijn ook niet voor niks, en de reader is niet specifiek alleen voor de NL markt, wat denk je nou zelf.
Daarnaast is de groep mensen die in het Engels leest vele malen groter dan de groep die boeken in een andere taal dan NL of EN lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
Anoniem: 202651 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 19:06:
[...]
Ja, wat moet je toch met een woordenboek wat buitenlandse woorden vertaald en beschrijft. Veel logischer inderdaad om een NL-NL woordenboek te hebben, wat een misser zeg.
Ik zou meteen m'n geld terug vragen!!!
Nou, dat is nou niet mijn insteek hoor! Ben heel tevreden met mijn reader!
Die woordenboeken zijn ook niet voor niks, en de reader is niet specifiek alleen voor de NL markt, wat denk je nou zelf.
Daarnaast is de groep mensen die in het Engels leest vele malen groter dan de groep die boeken in een andere taal dan NL of EN lees
Precies: die woordenboeken zijn niet voor niets. Ik betaal er dus voor en dan had ik liever betaald voor woordenboeken waar ik iets aan heb. Ik snap gewoon de keuze van die woordenboeken niet. Of denk je dat het woordenboek EN-IT door veel mensen buiten Italie gebruikt zal worden? Dan hadden ze toch beter iets op kunnen zetten zodat je je eigen woordenboeken kunt kiezen en downloaden?
En los van het feit dat ik ze niet gebruik: ik kan ze ook niet verwijderen. Scheelt toch weer geheugenruimte waar extra boeken op hadden gekunt... 8) Dus als iemand toch een manier heeft gevonden, dan hoor ik het graag!
jschot schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:00:
[...]

+@Jab65
Niet helemaal waar, ik heb nederlandse woordenboek van Dale als epub waar je dan met de search weer in kan zoeken ;)
Je gaat dan uit het boek,opent de van Dale epub,en zoekt daarin,en dan weer terug naar je gewone boek.
Ook ik vind een Nederlands verklarend woordenboek een toegevoegde waarde hebben,alleen krijg je dan dat ieder land dat wil.
Maar zo installeren kan alleen met root access, standaard woordenboek uit bv een android telefoon halen renamen naar engels en dan vervangen voor een aanwezig woordenboek werkt wel.
Je reader denkt dan in bv oxford-engels woordenboek te zoeken maar zoekt in werkelijkheid in Nederlands woordenboek.
Je moet dan wel root access hebben, een Nederlands woordenboek in de stijl die Sony begrijpt,en een bestaand woordenboek overschrijven, er zijn geen kant en klare patches voor ( althans niet die ik kon vinden)
Op het woord blijven staan en dan wiki drukken werkt ook in 90% van de gevallen.

[ Voor 27% gewijzigd door Nick39 op 23-02-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:53
P_Tingen schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:53:
[...]

In de roadmap voor 15 jan lees ik onder andere:
  • re-enable books on external SD card.
  • French Translation (thanks to Frédéric Dinh)
Dus je micro-sd probleem is wellicht op 15 januari opgelost en als blijk van dank zou je bijvoorbeeld een Nederlandse vertaling kunnen maken (hehe) >:)
Zo, ik heb inderdaad gedaan wat je tegen me gezegd hebt. Er is vanaf versie 0.1.0.02 ook een Nederlandse versie van deze software beschikbaar. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Rinaldootje schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:57:
[...]
Zo, ik heb inderdaad gedaan wat je tegen me gezegd hebt. Er is vanaf versie 0.1.0.02 ook een Nederlandse versie van deze software beschikbaar. :*)
Pfoe, luisterde iedereen maar zo goed naar mij ;) Maarreh, TOP natuurlijk. En nu kan ik het eigenlijk niet maken om het toch eens te proberen denk ik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knobby
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-04-2024
Heb nu sinds een week de prst1 en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben en er al heel veel mee heb gelezen, al heb ik wel een paar dingetjes die me storen...

Zo duurt het omslaan van een bladzijde bij PDFs erg lang (1-1,5 seconde) wanneer ik de font size heb aangepast, het lijkt haast wel alsof de reader elke keer opnieuw moet berekenen hoe de paginas doorlopen oid. Er verschijnt soms zelfs een 'Please wait' melding in het scherm.
Met calibre de PDFs omzetten naar epub verhelpt dit probleem, maar dan krijg je weer allerlei schoonheidsfoutjes zoals headings die er dubbel instaan etc. (dit is vast op te lossen door in calibre aan de conversion settings te rommelen, maar heb niet zo'n zin om er een hele studie van te maken.)

Wat ik vervelender vind is dat de wifi op de Uni WPA2-TTLS als authenticatie methode vereist, maar de prs-t1 ondersteunt dit niet (alleen WPA / WPA2 PSK, beetje beperkt, er zullen dus wel meer netwerken zijn waar hij niet op zal werken...)
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik ben niet bang voor flashen/rooten en vind een engelse versie juist fijn, maar heb nog niet een XDA equivalent voor ereaders gevonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal idd waarscijnlijk ee kwestie van rooten zijn.
Ik heb zelf meer een 'probleem' met het feit dat de reader geen ad-hoc netwerken accepteert.
M.a.w. als ik van mijn telefoon een accespoint maak dan kan ik er niet op met de reader, kan het netwerk zelfs niet eens zien.
Ik ben er nog niet over uit of ik het vervelend genoeg vind om te gaan rooten.
Wat op zich wel reden tot rooten voor mij is, is de nieuwste boeken op het homescreen i.p.v. de laatst gelezen boeken.
Ik lees vaak meerdere boeken tegelijkertijd, en nu is dat wel te doen met het gebruik van notities, maar als je de vergeet te maken, dan moet je een lijst van een paar honderd boeken doorbladeren om het juiste boek weer te vinden als je pech hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Anoniem: 202651 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:57:
Ik lees vaak meerdere boeken tegelijkertijd, en nu is dat wel te doen met het gebruik van notities, maar als je de vergeet te maken, dan moet je een lijst van een paar honderd boeken doorbladeren om het juiste boek weer te vinden als je pech hebt
De Sony is niet erg sterk in het indelen van boeken. Ik heb het probleem van doorbladeren van een paar honderd boeken simpel opgelost door alleen de boeken op de reader te houden die ik lees of binnenkort ga lezen. Die paar honderd boeken zitten alleen maar in de weg, ik bewaar de boeken wel in Calibre...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 14:11

ook hier werkt rooten perfect, heb nu http://code.google.com/p/sonyprst1home/ draaien met coolreader en die onthoudt waar je was als je meerdere boeken door elkaar leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Ik heb zelf meer een 'probleem' met het feit dat de reader geen ad-hoc netwerken accepteert.
M.a.w. als ik van mijn telefoon een accespoint maak dan kan ik er niet op met de reader, kan het netwerk zelfs niet eens zien.
Hoe doe je dat precies? Als ik met mijn Android telefoon een accespoint opzet kan mij PRS daar prima mee verbinden? Ik gebruik het vaak om pdf's van mijn Dropbox te trekken via de browser...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Knobby schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:35:
Wat ik vervelender vind is dat de wifi op de Uni WPA2-TTLS als authenticatie methode vereist, maar de prs-t1 ondersteunt dit niet (alleen WPA / WPA2 PSK, beetje beperkt, er zullen dus wel meer netwerken zijn waar hij niet op zal werken...)
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik ben niet bang voor flashen/rooten en vind een engelse versie juist fijn, maar heb nog niet een XDA equivalent voor ereaders gevonden :P
Gewoon rooten, en dan via de normale android settings naar wifi settings. De sony settings ondersteunen het niet, maar het onderliggende systeem wel!

Net terug uit het buitenland, dus mijn eerste ervaringen met het lezen in vliegtuig, buitenland etc.

Prima toestel nog steeds, lekker veel boeken erop met coolreader werkt geweldig! Echter.... de batterijduur is ontzettend laag! Had veel beter verwacht. Ik heb mazzel als ik 2 dagen kan lezen zonder op te laden. Wifi staat natuurlijk uit, hij staat tenslotte al vol boeken. Rebooten maakt echt niet uit. Ligt het aan de hoeveelheid bladzijden die ik lees? Zo'n 1000 per dag? Hij moet toch wel 2000 pagina's aankunnen? Volgens de specs moet 14000 lukken namelijk! Of heeft het iets te maken met de achterliggende software die mogelijk nog draait? Ik had dus ongeveer 2 weken verwacht, niet 2 dagen.

Specs; geroot, adw launcher ex (effecten uit, 1 homescreen). Acalendar. Google sync (staat uitgevinkt). Coolreader. Perfect viewer.

Lader (Want er was hierboven een discussie) komt van mijn HTC Desire, dus een 1A usb-lader. Met 1 van mijn willekeurige micro USB kabels (het rode lampje brandt, en gaat na verloop van tijd uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
MoiZie schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:52:
[...]

Gewoon rooten, en dan via de normale android settings naar wifi settings. De sony settings ondersteunen het niet, maar het onderliggende systeem wel!

Net terug uit het buitenland, dus mijn eerste ervaringen met het lezen in vliegtuig, buitenland etc.

Prima toestel nog steeds, lekker veel boeken erop met coolreader werkt geweldig! Echter.... de batterijduur is ontzettend laag! Had veel beter verwacht. Ik heb mazzel als ik 2 dagen kan lezen zonder op te laden. Wifi staat natuurlijk uit, hij staat tenslotte al vol boeken. Rebooten maakt echt niet uit. Ligt het aan de hoeveelheid bladzijden die ik lees? Zo'n 1000 per dag? Hij moet toch wel 2000 pagina's aankunnen? Volgens de specs moet 14000 lukken namelijk! Of heeft het iets te maken met de achterliggende software die mogelijk nog draait? Ik had dus ongeveer 2 weken verwacht, niet 2 dagen.

Specs; geroot, adw launcher ex (effecten uit, 1 homescreen). Acalendar. Google sync (staat uitgevinkt). Coolreader. Perfect viewer.

Lader (Want er was hierboven een discussie) komt van mijn HTC Desire, dus een 1A usb-lader. Met 1 van mijn willekeurige micro USB kabels (het rode lampje brandt, en gaat na verloop van tijd uit).
Wow... wat lees jij dat je 1000 bladzijden per dag haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

DRAFTER86 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 23:35:
[...] Wow... wat lees jij dat je 1000 bladzijden per dag haalt?
... fontsize 30 wil nog wel eens helpen :)

Maar serieus, 14000 pageturns haal ik ook bij lange niet. Ik heb laatst de reader helemaal opgeladen en ben nu denk ik 3 boeken verder x 250 pagina's en ik ben de helft van de stroom kwijt. Wifi gebruik ik niet en ik zit er niet mee te spelen; alleen lezen. Ik ben bang dat ik op vakantie toch een oplader in moet pakken.

[ Voor 47% gewijzigd door P_Tingen op 29-02-2012 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
P_Tingen schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 08:07:
[...]

Maar serieus, 14000 pageturns haal ik ook bij lange niet. Ik heb laatst de reader helemaal opgeladen en ben nu denk ik 3 boeken verder x 250 pagina's en ik ben de helft van de stroom kwijt. Wifi gebruik ik niet en ik zit er niet mee te spelen; alleen lezen. Ik ben bang dat ik op vakantie toch een oplader in moet pakken.
Ok, bedankt voor de info! Dan zal het dus wel een over gespecificeerd iets zijn..

En nee, font size 22, anders ben ik meer tijd kwijt met pagina's omslaan dan met lezen haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
P_Tingen schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 08:07:
[...]

Dat is vreemd, ik heb hem ook geroot en ook ik gebruik de vervangende home screen van de PRS-T1. En ik heb zelfs de biografie van Steve Jobs (677 pagina's) uit kunnen lezen zonder dat ik nog maar een kwart van de batterij lading gebruikt heb. Sterker nog, ik heb inmiddels al weer twee spionage romans uit kunnen lezen, zonder de batterij op te laden.

Ook ik reis veel en gebruik hem overal waar ik maar kan. Ik krijg het donkerbruine vermoeden, dat je een lader hebt die niet goed communiceert met de reader. Zoiets heb ik ook met mijn crackberry aan een HP lader. Deze is snel vol met deze lader, maar ook binnen 24 uur weer leeg. Probeer eens een andere lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Rinaldootje schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:23:
[...]
Probeer eens een andere lader.
Misschien is de goede tip voor mij meer: "gebruik eens een lader". Ik héb namelijk geen lader. Ik laad de reader op door hem aan de pc te hangen. Dan wordt hij opgeladen via de USB-poort. Al heb ik hem de laatste keer wel aan een iPod oplader gehangen, zou die niet helemaal jofel communiceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Apple laders zijn geloof ik zo'n beetje de enige laders die je niet kunt gebruiken met de T-1.
Kwam er laatst nog een bericht over tegen, wat ik nu natuurlijk niet meer kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Vandaag ipv de HTC lader de meegeleverde usb kabel gebruikt. Na het opladen ging het lampje uit als verwacht. Daarna heb ik de kabel eruit gehaald, verder niets met het ding gedaan. Nu 20% eraf. Kennelijk heeft het niets met het lezen te maken, maar met iets anders... Hoe kom ik hierachter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
P_Tingen schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:23:
[...]Al heb ik hem de laatste keer wel aan een iPod oplader gehangen, zou die niet helemaal jofel communiceren?
Het zou kunnen, ik heb last met een HP (telefoon)lader..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Kijken jullie ook naar het de Ampère waarde van de lader?
Zo'n beetje alle USB laders hebben een output van 5V, maar de Ampères willen nogal eens verschillen. Ik zie op mijn laders verschillen tussen 0,5A en 1,5A (en veel tussen waardes)

Of het echt van belang is weet ik niet zeker, maar vaak geven fabrikanten dit aan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Nee, dit is niet van belang. Een standaard USB poort op een computer kan "maar" 500 mA (= 0,5A) leveren. Een lader die 1 A kan leveren (nog steeds bij 5V) kan dus twee USB poorten vervangen, maar het laden zal echt niet sneller gaan.

Wel zijn er tegenwoordig USB laders, die "praten" met het aangesloten apparaat. Die krijgen dus een melding terug of het apparaat geladen is. Vaak gaat het hierbij mis, waardoor een lader denkt dat een apparaat geladen is, en de lader een stapje terug doet. Dit probleem heb ik dus met een lader van HP, maar niet met een lader van HTC (allebei "intelligente" laders) op een Blackberry telefoon. Diezelfde HP lader laat overigens ook mijn Sony eReader crashen, waarna een tweede poging de lader wel de eReader laadt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik kwam gisteren op Deal Extreme een lampje tegen, misschien is het wat voor de mensen die er nog één zoeken. Werkt wel op 3 AAA batterijen dus lijkt mij redelijk zwaar maar er zitten wel 4 LED's in die te schakelen zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2mxk3o.jpg

Klik

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
raven22 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:22:
[...]

ook hier werkt rooten perfect, heb nu http://code.google.com/p/sonyprst1home/ draaien met coolreader en die onthoudt waar je was als je meerdere boeken door elkaar leest.
Wel leuk al die alternatieve laders maar screenshots zie je nergens en als je op google gaat zoeken zie je weer niet welke nu bij welke editie past.
Wel zie ik in de krietieke "todo" toch wel een aantal fouten waarvan ik denk, nog maar even oude homescreen aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Nick39 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 15:48:
[...]

Wel leuk al die alternatieve laders maar screenshots zie je nergens en als je op google gaat zoeken zie je weer niet welke nu bij welke editie past.
Wel zie ik in de krietieke "todo" toch wel een aantal fouten waarvan ik denk, nog maar even oude homescreen aanhouden.
Hier heb je wat screenshots :

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=155911

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=164707

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-05 15:36

jelly

Arch Linux

Gebruikt iemand hier de pen voor het maken van memo's? Het lijkt namelijk alsof de pen krast, maar zeker weet ik het net...

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
jelly schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:36:
Gebruikt iemand hier de pen voor het maken van memo's? Het lijkt namelijk alsof de pen krast, maar zeker weet ik het net...
Mijn pen zit nog ongebruikt in de verpakking.
Ook nooit de behoefte gehad om deze te gebruiken.

Iemand anders misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-05 16:01
Een vraagje voor de mensen die hun T1 geroot hebben. Is het mogelijk om daarna de refreshrate aan te passen? Een aantal aandere e-boeklezers, die exact hetzelfde scherm gebruiken, verversen om de zes pagina's of laten de gebruiker dat instellen. Alleen de Sony lijkt elke pagina te willen verversen, wat me nogal irritant lijkt, mijn vraag is dus, is daar wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ook al Bezet schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:22: Alleen de Sony lijkt elke pagina te willen verversen, wat me nogal irritant lijkt
In de praktijk valt het verversen bij elke pagina heel erg mee. Het gaat dermate snel dat het niet irritant is. Ik heb mijzelf er tot op heden dan ook geen enkele keer aan geërgerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Verversen gaat tig keer sneller dan papieren pagina omslaan, dus ik zie het probleem niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

jelly schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:36:
Ik gebruik de stylus (ik denk dat je dat bedoelt met 'pen'?) regelmatig, en die krast niet. Zou ook niet echt lekker zijn wanneer de bijgeleverde stylus het scherm krast natuurlijk ;)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Ook al Bezet schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:22:
Een vraagje voor de mensen die hun T1 geroot hebben. Is het mogelijk om daarna de refreshrate aan te passen? Een aantal aandere e-boeklezers, die exact hetzelfde scherm gebruiken, verversen om de zes pagina's of laten de gebruiker dat instellen. Alleen de Sony lijkt elke pagina te willen verversen, wat me nogal irritant lijkt, mijn vraag is dus, is daar wat aan te doen?
Verversen? Uiteraard moet de e-reader verversen, je wil toch een nieuw beeld als je de pagina omslaat? Zo werkt e-ink nou eenmaal. Andere e-readers kunnen niet opeens 6 pagina's weergeven zonder het hele beeld te verversen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DRAFTER86 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:46:
[...]

Hoe doe je dat precies? Als ik met mijn Android telefoon een accespoint opzet kan mij PRS daar prima mee verbinden? Ik gebruik het vaak om pdf's van mijn Dropbox te trekken via de browser...
Er zijn een aantal android telefoons die geen goede adhoc accesspoint kunnen maken, bv mijn oude HTC Hero kan dat ook niet, een kleine aanpassing in de reader kan dat verhelpen maar dan moet je wel root access hebben, het android programma Barnacle Tethering op je telefoon installeren wil ook soms werken.
Ook de eerste Samsung Galaxy's met android 2.2 staan er om bekend wel met bv een laptop,maar niet met een android tablet te kunnen tetheren.
Je ziet het access point maar tijdens het verbinden gebeurt er niets.
Het sony deel van de reader die als een schil over de onderliggende android ligt,is veel beperkter met wireless, met een geroote reader lukt het vaak blindelings om toch te tetheren met je telefoon.
Het enige wat dus KAN helpen is het Barnacle programma,verkrijgbaar via de market.
Met mijn Samsung Gio en HTC Desire S lukt het prima met tethering,maar met mijn oude Samsung galaxy S1 lukt het niet zonder de aanpassing,mijn HTC Hero doet het via Barnacle en dat is lekker want daar zit een grotere batterij in, tethering vraagt wel veel meer van je batterij omdat zowel wifi als 3G of HS(D)PA tegelijk werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-05 16:01
MoiZie schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:20:
[...]

Verversen? Uiteraard moet de e-reader verversen, je wil toch een nieuw beeld als je de pagina omslaat? Zo werkt e-ink nou eenmaal. Andere e-readers kunnen niet opeens 6 pagina's weergeven zonder het hele beeld te verversen...
Hoe ze het doen weet ik niet maar als ik naar de filmpjes kijk zie ik bij de Sony iedere keer dat er een pagina wordt omgeslagen een soort van flits, waarbij het beeld even negatief wordt. Bij andere e-readers, zoals de Kobo, zie ik dat niet.

Dit is trouwens ook iets wat in meerdere reviews genoemd wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Ook al Bezet op 09-03-2012 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nick39 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:32:
[...]

Er zijn een aantal android telefoons die geen goede adhoc accesspoint kunnen maken, bv mijn oude HTC Hero kan dat ook niet, een kleine aanpassing in de reader kan dat verhelpen maar dan moet je wel root access hebben, het android programma Barnacle Tethering op je telefoon installeren wil ook soms werken.
Ook de eerste Samsung Galaxy's met android 2.2 staan er om bekend wel met bv een laptop,maar niet met een android tablet te kunnen tetheren.
Je ziet het access point maar tijdens het verbinden gebeurt er niets.
Het sony deel van de reader die als een schil over de onderliggende android ligt,is veel beperkter met wireless, met een geroote reader lukt het vaak blindelings om toch te tetheren met je telefoon.
Het enige wat dus KAN helpen is het Barnacle programma,verkrijgbaar via de market.
Met mijn Samsung Gio en HTC Desire S lukt het prima met tethering,maar met mijn oude Samsung galaxy S1 lukt het niet zonder de aanpassing,mijn HTC Hero doet het via Barnacle en dat is lekker want daar zit een grotere batterij in, tethering vraagt wel veel meer van je batterij omdat zowel wifi als 3G of HS(D)PA tegelijk werken.
Precies mijn probleem, m'n HTC Hero (geroot) kan ik instellen als accespoint, maar wordt niet gezien, mijn Nokia N900 idem.
Probleem is echter sinds deze week opgelost, want mijn 'nieuwe' 2e hands HTC Desire Z wordt prima gezien door de T1.
Nu even een apart boekenmapje aanmaken op dropbox en ik heb altijd extra boeken bij de hand :)
Is wel handig aangezien ik nogal regelmatig naar Wales ga, totdat ik verhuis/emigreer iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 202651 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 18:02:
[...]

Precies mijn probleem, m'n HTC Hero (geroot) kan ik instellen als accespoint, maar wordt niet gezien, mijn Nokia N900 idem.
Probleem is echter sinds deze week opgelost, want mijn 'nieuwe' 2e hands HTC Desire Z wordt prima gezien door de T1.
Nu even een apart boekenmapje aanmaken op dropbox en ik heb altijd extra boeken bij de hand :)
Is wel handig aangezien ik nogal regelmatig naar Wales ga, totdat ik verhuis/emigreer iig.
Het is in dit geval een script dat geladen wordt in de Hero (en in bepaalde andere telefoons) waardoor een adhoc tethering netwerknaam een * krijgt in de netwerk lijst waardoor het wireless deel in de Sony en andere apparaten zoals de Advent Tegra pad er niet mee wil connecten.
Barnacle doet dat niet vandaar dat het daarmee vaak wel lukt, je kan ook het schript wat de wireless settings laadt in de Sony aanpassen zodat deze de * niet merkt en niet meer weergeeft in de lijst van wireless networks en dan werkt hij dus met elke telefoon,dat is makkelijker, alleen maak een fout en je hele wireless is weg vandaar dat ik ik het hier bij laat,er worden oplossingen genoeg geboden in het modaco forum, en met adbwireless en android commander op je pc kan je dat allemaal wat makkelijker doen dan met adb push etc.
Aangezien je een andere telefoon gaat kopen doet het er ook niet zo toe, ik heb het wel veranderd in mijn Sony zodat ik er met geen enkele telefoon meer last van heb.
Ik heb mijn Hero voorzien van een extra grote accu ( krijg je ook een nieuw achterklepje bij want door de grote accu past de normale achterkant niet meer ) en die gebruik ik uitsluitend voor Tethering vanwege het grote stroomverbruik,maar ik heb ook heel wat zitten klooien voor ik er achterkwam dat die * in de SSID wel eens de boosdoener kon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn Hero heeft ook een bochel, gebruik ik voornamelijk als extra telefoon bij het reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
Mad Marty schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:07:
[...]

Ik gebruik de stylus (ik denk dat je dat bedoelt met 'pen'?) regelmatig, en die krast niet. Zou ook niet echt lekker zijn wanneer de bijgeleverde stylus het scherm krast natuurlijk ;)
Heel veel eerder in dit draadje is er nog iemand die erover klaagde dat haar zoontje met de stylus op de reader had 'getekend' in de notitie mode en dat ze het idee had dat daarvan krassen op het scherm waren gekomen.

Zelf gebruik ik de stylus nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-05 15:36

jelly

Arch Linux

golem501 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 09:13:
[...]

Heel veel eerder in dit draadje is er nog iemand die erover klaagde dat haar zoontje met de stylus op de reader had 'getekend' in de notitie mode en dat ze het idee had dat daarvan krassen op het scherm waren gekomen.

Zelf gebruik ik de stylus nooit.
Ja, ik heb hem gebruikt, maar ik zag geschreven tekst nog vaag op mijn scherm, vroeg me dus af of dit een issue is of dat ik gewoon even moest poetsen :)

Ik gebruik de reader natuurlijk voornamelijk voor boeken, maar wellicht kon ik hem ook als vervanging gebruiker voor papier :)

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Ik had Zeam Launcher, en wat alternatieve programma's op de PRS-T1 van mijn vriendin gezet, maar ze gebruikt (na wat proberen) het allemaal niet. Dus een harde/factory reset gedaan. Alles ziet er weer uit alsof hij uit de winkel komt. Maar opeens valt me op dat er maar 1,42 GB ruimte is na een complete format. Ik heb dit nooit gecontroleerd toen hij net gekocht was, dus weet niet of dit standaard is. In alle beschrijvingen gaat het over 2GB ruimte.

Weet iemand of die 1,42GB standaard is voor een "nieuwe" PRS-T1 ?

Ik heb 2 partitities;
READER - 1,4GB
SETTING - 9,96 MB

Waar zijn de overige 600MB gebleven?
Is er nog een "hidden partitie" ?

[ Voor 14% gewijzigd door LessRam op 11-03-2012 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LessRam schreef op zondag 11 maart 2012 @ 16:40:
Is er nog een "hidden partitie" ?
Waar denk je dat het besturings systeem staat ? ;)
Alleen kun je na een root beter geen harde reset geven want daarmee is de alternatieve firmware alleen ontoegangkelijk geworden, hij staat er nog wel op, je kunt dus beter de laatste firmware er opnieuw op flashen want dan wordt het alternatieve deel echt verwijderd.
http://projects.mobilerea...tore-set-1.0.04.12210.zip
Hier heb je de restore set, die brengt je reader pas terug naar de originele staat(formatteert ook je partities).

[ Voor 59% gewijzigd door Nick39 op 12-03-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
MoiZie schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:20:
[...]

Het is iets genuanceerder dan jij het stelt. Met verversen bedoelt hij dat het beeld even zwart en wit wordt, waarna de nieuwe tekst wordt weergegeven. Sommige e-readers doen zo'n update pas na een aantal bladzijden omdraaien. Tussentijds worden de invididuele pixels gewoon gewijzigd, wat wel eens voor een minder scherp beeld kan zorgen. Bij de Kindle 4 kan je bijvoorbeeld instellen of hij een refresh pas na x pagina's doet, of bij elke pagina (zoals bij de Kindle 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Admiral Freebee schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:12:
[...]

Het is iets genuanceerder dan jij het stelt. Met verversen bedoelt hij dat het beeld even zwart en wit wordt, waarna de nieuwe tekst wordt weergegeven. Sommige e-readers doen zo'n update pas na een aantal bladzijden omdraaien. Tussentijds worden de invididuele pixels gewoon gewijzigd, wat wel eens voor een minder scherp beeld kan zorgen. Bij de Kindle 4 kan je bijvoorbeeld instellen of hij een refresh pas na x pagina's doet, of bij elke pagina (zoals bij de Kindle 3).
De nook doet het geloof ik pas na 6, maar het gevaar bestaat dan wel op "ghosting" waarbij dus oudere pages lichtjes op het scherm blijven staan, je kan denk ik beter spreken van een "wipe".
Na 6 pages ipv 1 spaart iets batterij stroom,maar bij elke page blijft de tekst wel haarscherp.
Ik vind het mooier als het bij iedere page gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Nick39 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:07:
[...]

Waar denk je dat het besturings systeem staat ? ;)
Alleen kun je na een root beter geen harde reset geven want daarmee is de alternatieve firmware alleen ontoegangkelijk geworden, hij staat er nog wel op, je kunt dus beter de laatste firmware er opnieuw op flashen want dan wordt het alternatieve deel echt verwijderd.
http://projects.mobilerea...tore-set-1.0.04.12210.zip
Hier heb je de restore set, die brengt je reader pas terug naar de originele staat(formatteert ook je partities).
Ik ging er vanuit dat het OS op de READER partitie zou staan, tevens zag ik ook geen hidden-partitie met behulp van Partition Master. Maar wat ik nu dus begrijp zijn er standaard dus al 3 partities? (En dan de micro-SD nog niet eens meegeteld)

Dank je voor die restore set.
Gewoon opstarten met de PRS-T1 aan de USB? (Dat alle boeken daarna weg zijn maakt niet uit)
Daarna ook nog een harde reset nodig? Of staan meteen al de handleiding en die 2 demo boeken erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-05 11:12
Nick39 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:17:
[...]

De nook doet het geloof ik pas na 6, maar het gevaar bestaat dan wel op "ghosting" waarbij dus oudere pages lichtjes op het scherm blijven staan, je kan denk ik beter spreken van een "wipe".
Na 6 pages ipv 1 spaart iets batterij stroom,maar bij elke page blijft de tekst wel haarscherp.
Ik vind het mooier als het bij iedere page gebeurt.
Volledig verversen kan ook zonder dat het beeld even zwart en dan wit wordt, zoals de Bebook / Onyx-readers bewijzen. Ook daarop kun instellen om de hoeveel pagina's je wilt verversen (elke 1/3/5/7/9 pagina's). Dat heb ik op 1 staan. Ververs dus elke pagina. Maar in plaats van de zwarte flits die we vroeger hadden, zie ik nu de tekst van de nieuwe pagina gedurende een fractie van een seconde door de oude heen verschijnen, en daarna verdwijnt de oude en staat de nieuwe haarscherp.

Overigens heb ik ook wel eens geprobeerd wat de instelling 'eens per 9 pagina's' uithaalde. Het verschil in batterijduur was niet merkbaar, maar je kreeg wel wat ghosting. Sindsdien ververs ik dus elke pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Restore set gebruikt maar nogsteeds zegt de PRS-T1 dat er maar 1,41GB intern geheugen is....

Wil iemand eens kijken wat er bij een niet geroote PRS-T1 staat wanneer je;
--> Instellingen
--> Over
--> Informatie Apparaat

Bij mij staat daar;
Intern geheugen 1,39GB van 1,41GB

Dat zou toch gewoon 2GB moeten zijn? Althans hij wordt verkocht alszijnde met 2GB
(Niet dat het veel uitmaakt, microSD kaartjes te kust en te keur. Maar dit verwonderd me)

[ Voor 11% gewijzigd door LessRam op 13-03-2012 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:26

franssie

Save the albatross

even die van mijn vriendin erbij genomen, en daar staat 1,30GB van 1,41GB

nog steeds genoeg voor veel boeken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
franssie schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 00:54:
even die van mijn vriendin erbij genomen, en daar staat 1,30GB van 1,41GB

nog steeds genoeg voor veel boeken.
dank je !
Meer dan genoeg ruimte voor boeken. Meer dan ik er in mij hele leven gelezen heb en zal lezen. Maar toch vreemd dat ze hem verkopen als met 2GB. Terwijl het maar 1,42 GB is.
Ik wilde het ook alleen maar weten, om zo zeker te zijn dat ik hem helemaal terug naar origineel heb gezet.

Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, prijzen en winkels graag in een daarvoor bestemd topic in Telecomproviders.