Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Je kan natuurlijk gewoon goedkoop een leeslampje kopen. Heb je altijd genoeg licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 21:10
verleemen schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 23:43:
[...]

Daar ben ik het maar ten dele mee eens, Ik lees vaak op plekken waar ik geen of onvoldoende verlichting heb, bv in t bushokje of savonds buiten. daarnaast heb ik regelmatig mensen logeren in mijn woon-slaapkamer. als dan de rest al gaat slapen en ik een bedlampje aanknip krijg ik gelijk commentaar of dat licht alsjeblieft uit mag. Op mijn tablet kan ik gewoon dan mijn text in negatief zetten, zodat dus alleen de letters oplichten en het verder aarde donker is. de lichtopbrengst is daardoor zo laag dat niemand er last van heeft. Ook lees ik vaak bij mensen thuis en sinds tegenwoordig mensen steeds minder lezen hebben veel mensen geen leeslamp, en al hebben ze er een dan staat ie op een echt onmogelijke plek zodat je in een moeilijke houding moet gaan zitten wil je je zelf niet in de schaduw zitten. dat kan je natuurlijk oplossen door er een lampje aan te plakken, maar die lampjes zijn echt van dat vieze witte licht en bovendien zit je dan met randapparatuur, wat je bij je moet hebben, kwijt kunt raken, batterijen nodig heeft en het ele concept van energiezuinigheid de das om doet.

Het is erg leuk dat je een ebook in vol zonlicht kan lezen ( alhoewel t me opvalt dat als ik m onder een bepaalde hoek onder mn lamp hou dat ie ook net zo goed gaat glaren. Maar ook in de praktijk ben ik met mn tablet nog maar 1 keer aan t strand geweest en ik heb eigenlijk altijd wel genoeg schaduw gevonden om heel aangenaam te kunnen lezen, youtube te kijken, op mn nintendo64 emulator te spelen en op forums als tweakers te, eehm, forummen. En dat natuurlijk allemaal in kleur. oh en had ik al gezegd dat ik dr mee kan bellen?:)

Dat klinkt allemaal als een gigantische flame tegen ebooks ware het niet dat tablets natuurlijk zijn nadelen heeft.
Allereerst gaat een tablet maar 10 uur mee op een accu en sinds een tablet zon beetja alles aan wat je met media doet vervangt is het de ene keer je radio, de andere keer je internet tv, dan weer je ereader en je gameconsole en dan is zelfs 10 uur batterypower niet voldoende. darnaast zijn tablets te zwaar, het zijn geen dingen die je causual vast houd, je bent je de hele tijd bewust dat je m stevig vast hebt of dat ie ergens tegen aan leunt, Daar wen je na een tijd wel aan, net zoals het lezen van een beeldscherm ook went, Maar toch loop ik net iets voorzichtiger als ik een tablet vast hou. een tablet is zeg maar nogal "aanwezig"

Ik heb al die tijd de ebooks nauwlettend in de gaten gehouden en sinds er blijkbaar bij mij thusi geen crisis heerst heb ik nu de sony dr bijgekocht, puur omdat ik t kan en omdat ik geinterreseert ben in techniek.

Maar daarnaast is er nog een andere reden. Omdat je met een tablet zoveel meer kan betrap ik me er steeds meer op dat het me moeite kost een taak op een tablet af te maken. als een boek na 3 paginas even niet vlot zit ik gelijk al op tweakers of bij de games.

De tablet is wat dat betreft meer een single use device, het switchen naar andere functies gaat wat langsamer waardoor ik verwacht dat ik nu toch naar bladzijde 4 van mijjn boek blader en dus weer wat meer ga lezen daardoor.
toch denk ik dat we na een tijdje de hybrides krijgen, dus tablets waar je alles mee kan, maar waar je ook de backlight van kan uitzetten, een maand op een accu kunnen en toch net zo licht en handzaam zijn als een ereader. en tot die tijd vermaak ik me hier wel mee.
ben benieuwd wat er allemaal nog uit te halen valt.
Ik gebruik zelf mijn reader alleen niet voor technische boeken, daarvoor is een tablet vele malen beten, van erge de snelheid en bladerogekijkheden. Maar puur voor boeken, is de eerste wat mij betreft het beste. Natuurlijk is het allemaal heel persoonlijk.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
P_Tingen schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:53:
[...]

In de roadmap voor 15 jan lees ik onder andere:
  • re-enable books on external SD card.
  • French Translation (thanks to Frédéric Dinh)
Dus je micro-sd probleem is wellicht op 15 januari opgelost en als blijk van dank zou je bijvoorbeeld een Nederlandse vertaling kunnen maken (hehe) >:)

Maar zonder flauwekul, dit ziet er wel heel erg bruikbaar uit. Ik vind het huidige homescreen he-le-maal niks. Ik verbaas me erover dat ze bij Sony hier niet iets beters van gemaakt hebben.

Ik ben alleen wat huiverig voor rooten. Kan ik dat zonder problemen terugdraaien? Is er ergens een handleiding "rooten voor dummies"?
wat ik niet kan vinden, maar wel op hoop is een filebrowser zoals je die in standaard android hebt zodat ik direct naar mappen kan gaan en daar de filenaam van een boek kan aanklikken.

ik heb in het interne geheugen alleen al 2800 boeken staan namelijk ( een pulp serie van 2500 afleveringen oa) die staan per 100 afleveringen in een mapje. veel van die boeken hebben alleen een filenaam en verschijnen in mn reader dus alleen als nummer. Heelaas heeft mn reader de boel ook nog eens lekker gesorteert waardoor nummer 1 in werkelijkheid aflevering 31 uit de serie is, nummer 2 is aflevering 2310, nummer 3 is aflevering 41 en ga zo maar door.
Precies dezelfde ongein als met mp3spelers dus.
als ik gewoon naar de directory kan en de filenaam kan aanklikken is t proleem opgelost

Verder weet ik niet of t toeval is, maar misschien heb ik een oplossing voor traag lezende pdfjes.
Ik had daar ook last van dat sommigge paginas wel 10 seconden nodig hadden om om te slaan.
Bij wijze van experiment heb ik toen de weergave naar 2 kolommen gezet, wat mn document onleesbaar maakte, maar toen ik daarna mn weergave weer naar orgineel zette ging het bladeren eens stuk sneller.
het zou dus kunnen zijn dat het klooien in de instellingen een pdf trager maakt of zo.

en dan nog een vraag. hoe verwijder je boeken uit je ereader. Gewoon aan de pc hangen en dan deleten?

[ Voor 18% gewijzigd door verleemen op 16-01-2012 13:01 ]

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 23:15
volgens mij gewoon lang aanklikken en dan verwijderen kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-05 19:08
Raymond schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:54:
volgens mij gewoon lang aanklikken en dan verwijderen kiezen
Ja klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Ik zit hier niet meer zo vaak mee te lezen, maar via wat vrienden uit Amerika werd ik hierop geattendeerd:

http://www.mobileread.com...t&order=desc&daysprune=-1

Wordt erg veel interessants besproken, gaat wel wat dieper op zaken in dan de meeste reaacties hier over hoesjes e.d. die kennelijk voor een ieder ook interessant zijn, maar als je lettertypes , home screens etc. wilt aanpassen is dit een fantastische bron. Denk bij diegene hier die daarin geinteresseerd zijn wel bekend, maar voor nieuwe bezitters van een ereader hier een leuke infobron.

De meest interessante link vind ik deze:

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=164510

Helaas heb ik zelf geen T1 en aan de 550 van mijn vrouw mag ik niet zitten (dat komt sommigen hier wel bekend voor weet ik). Maar als ik een T1 had, dan had ik dat topic gevolgd.
verleemen schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 23:43:
Omdat je met een tablet zoveel meer kan betrap ik me er steeds meer op dat het me moeite kost een taak op een tablet af te maken. als een boek na 3 paginas even niet vlot zit ik gelijk al op tweakers of bij de games.
Dat probleem komt me wel bekend voor, daarnaast vind ik een tablet te zwaar en eigenlijk alleen lekker als ik rechtop zit.

Leeslampje is wel ideaal, ik heb die va Belkin (iets van 27 euro), niet een aanrader omdat de bevestiging al bij 2 exemplaren hier is afgebroken, maar heb zelf wat zitten fixen en het is ideaal omdat je het lampje kan buigen en zo kan iedereen slapen in de kamer en jij lekker lezen.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 18-01-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 17:45
pe1dnn schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 21:55:
[...]
Dat snap ik niet, de PRS-T1 kan CBR/CBZ files niet lezen dus hoe kan dat prima zijn? Of heb je het hier over een apparaat dat geroot is en voorzien is van een extra manga reader?
Calibre converteert ze ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
Nieuw probleempje:

Soms bladert de reader niet naar de volgende bladzijde maar naar een bladzijde tig pagina's terug. Als ik dan achteruit blader kom ik wel weer op de originele pagina.
Als ik de volgende pagina selecteer kom ik weer op de pagina tig bladzijdes terug. De enige manier om erlangs te komen is zo'n 4, 5 pagina's of verder te selecteren dan de volgende pagina en dan terug te bladeren.

Voorbeeld (fictieve nummers): Ik ben blij blz 162 en blader verder. Ipv bladzijde 163 verschijnt blz 72.
Als ik blz 163 intype kom ik ook op blz 72. De enige manier om verder te komen is blz 170 ofzo in te typen en dan terug te bladeren.

Niet echt netjes. Vooral lastig als er maar 164 blz zijn.

Het rare is dat hetzelfde epub bestand op m'n iPhone wel gewoon werkt (hoewel de blz nummering dan dus anders is vanwege de kleinere bladzijdes).

Heeft iemand anders dit fenomeen gezien / gemeld / opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:02
Nee, ik ben dit nog niet tegengekomen, en ik heb al aardig wat boeken gelezen.

Vraagje; is je ereader geroot en zo ja, welke software gebruik je om te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het lezen van pagina's op internet maar "zo-zo" , meestal neem ik maar de m varianten van een page want standaard krijg je full page te zien en moet je tig keer inzoomen.
m.google.nl
m.buienradar.nl
Dat soort pages dus, zijn er nog mensen met interessante pages, facebook en twitter gaat hem echt niet worden, ik vind met die grijstinten dat de tekst bijna verloren gaat,waarom is die niet gewoon zwart ?
Al met al internet ik er dus zo goed als niet op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265288

Ik zit even met het volgende, ik wil mijn moeder een e-reader cadeau doen en twijfel tussen de Kindle Touch en de Sony PRS-T1. Na wat onderzoek lijkt me de Sony de betere keuze, zeker omdat mijn moeder enkel Nederlandse boeken leest en de meeste boeken zal bestellen bij bol.com. Nu ben ik zelf altijd gecharmeerd geweest van Amazon en bestel mijn eigen boeken dan ook altijd via Amazon. Nu begrijp ik dat Amazon mogelijk naar Nederland komt en dus ook Nederlandse boeken gaat verkopen.

Via Calibre zijn de meeste e-book formaten te converteren . Dus als ik het goed begrijp zou dit ook met het .azw formaat van Amazon moeten kunnen. Mocht Amazon dus Nederlandse boeken aan gaan bieden, zou het voor mijn moeder dan mogelijk zijn om via Amazon boeken te kopen en deze vervolgens (geconverteerd) op haar T1 te lezen? Ik vermoed van wel, maar wil het toch even zeker weten, voordat ik de Sony ga bestellen :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 265288 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 18:19:
Ik zit even met het volgende, ik wil mijn moeder een e-reader cadeau doen en twijfel tussen de Kindle Touch en de Sony PRS-T1. Na wat onderzoek lijkt me de Sony de betere keuze, zeker omdat mijn moeder enkel Nederlandse boeken leest en de meeste boeken zal bestellen bij bol.com. Nu ben ik zelf altijd gecharmeerd geweest van Amazon en bestel mijn eigen boeken dan ook altijd via Amazon. Nu begrijp ik dat Amazon mogelijk naar Nederland komt en dus ook Nederlandse boeken gaat verkopen.

Via Calibre zijn de meeste e-book formaten te converteren . Dus als ik het goed begrijp zou dit ook met het .azw formaat van Amazon moeten kunnen. Mocht Amazon dus Nederlandse boeken aan gaan bieden, zou het voor mijn moeder dan mogelijk zijn om via Amazon boeken te kopen en deze vervolgens (geconverteerd) op haar T1 te lezen? Ik vermoed van wel, maar wil het toch even zeker weten, voordat ik de Sony ga bestellen :Y).
Je zit met de beveiligingen op e-books,met die beveiliging er op,kun je niet converteren,je moet dus de beveiliging verwijderen,de epub's van o.a. BOL kun je zonder converteren op je reader kwijt.
Als je Googled op "azw protection",kom je het e.e.a. tegen waardoor het mijns inziens makkelijk is die beveiliging te verwijderen, alleen kan je moeder dat ook ?
Bijkomend voordeel van de Sony is dat je altijd je via BOL gekochte boeken opnieuw kunt downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Je kan inderdaad prima boeken die je bij amazon koopt, via calibre op je T1 zetten. Dat heb ik gisteren nog gedaan. Ik denk dat het voor je moeder net zo makkelijk is om bol.com als webwinkel te hebben. Die werkt prima op de T1, volgens mij net zo makkelijk als amazon op een kindle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265288

Bedankt voor de reacties! Goed om te lezen dat het geen probleem is om boeken van Amazon op de T1 te zetten. Dan ben ik er in ieder geval zeker van dat het de T1 gaat worden.

Voor wat betreft het verwijderen van de beveiliging, dat zal voor m'n moeder inderdaad lastig zijn. Maar in de gevallen dat dit nodig is, zal ik dat voor haar doen. Dus dat mag geen probleem zijn :). Dan gaan we morgen maar eens op jacht naar de T1 :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Rinaldootje schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:51:
Nee, ik ben dit nog niet tegengekomen, en ik heb al aardig wat boeken gelezen.

Vraagje; is je ereader geroot en zo ja, welke software gebruik je om te lezen?
Nee originele software laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:52

Len

Leeg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FmmhPanHHyg85jbT4klryPGO/full.png

Kan niemand vertellen waar het 2e heldere scherm te vinden is?

:p

Ik zoek nog een hardcase voor mijn reader. Voor als je het wil meenemen in een tas/rugzak. Ik ben bang dat een ledertasje niet stevig genoeg is...

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:43

sjaool

Every life should have 9 cats

Len schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:47:
Kan niemand vertellen waar het 2e heldere scherm te vinden is?
Dat is een slechte vertaling van: Display Technology : E Ink Pearl™ with Clear Touch Infrared Technology ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
sjaool schreef op maandag 23 januari 2012 @ 01:05:
[...]

Dat is een slechte vertaling van: Display Technology : E Ink Pearl™ with Clear Touch Infrared Technology ;)
Whaha,bijzonder slordig. Welke oostblok tolk ze daar op hebben gezet :P (Ik denk dat de naam begint met Goo en eindigt met late)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet zeggen dat na het rooten mijn reader zich netjes gedraagt,alleen vind ik het internetten op een 6 inch scherm te klein voor mijn oogjes.. de tot nu toe gevonden mobiele sites voor buienradar hebben geen animatie die het doet, en een mobiele site met alleen teletekst kan ik ook nog niet vinden,maar verder doet het beessie wat ie moet doen, het enige dat ik echt mis is het klokje onderin de reader en een batterij metertje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

sjaool schreef op maandag 23 januari 2012 @ 01:05:
[...]

Nee, het is een slechte vertaling van: "Clear Dual Touch Screen" ...

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Je hebt gelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 442167

Hallo allemaal,

ik zit eraan te denken de prs-t1 aan te schaffen, maar had nog een vraag, misschien dat jullie me ermee kunnen helpen. In de opening post van dit topic staat het volgende:

Formaten: Adobe ePub, bmp, ePub, gif, jpeg, Microsoft Word Document, mp3, pdf, png, rtf, Text, tif

echter als ik op de Sony website de specificaties bekijk staat er niets bij over de met bold hierboven aangegeven formaten. In sommige reviews ben ik hetzelfde tegengekomen en in andere weer niet. Klopt het dat je doc(x) en rtf bestanden zo kunt lezen of moeten deze toch eerst omgezet worden naar bv epub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Laatst online: 07-05 15:36

jelly

Arch Linux

Heeft ooit iemand eens de calibre server gebruikt met de Sony PRS-T1? Ik bedoel dan syncen van boeken etc. via WiFi.

Nevermind, zou zo moeten werken.
SETTING UP WIRELESS XFERS FROM CALIBRE TO THE PRS-T1
Click the Connect/share icon and choose Start Content Server.
In the PRS-T1, start Browser. In the address bar, type in the IP of the computer running Calibre, along with the port # (I believe the default is 8080). e.g. 192.168.1.101:8080
You should now see your books; just click the format (e.g. epub, pdf, etc.) you want to download.
Bron: http://forums.redflagdeal...o-support-thread-1117383/

[ Voor 70% gewijzigd door jelly op 24-01-2012 21:35 ]

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:55
Anoniem: 442167 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 17:11:
Hallo allemaal,

ik zit eraan te denken de prs-t1 aan te schaffen, maar had nog een vraag, misschien dat jullie me ermee kunnen helpen. In de opening post van dit topic staat het volgende:

Formaten: Adobe ePub, bmp, ePub, gif, jpeg, Microsoft Word Document, mp3, pdf, png, rtf, Text, tif

echter als ik op de Sony website de specificaties bekijk staat er niets bij over de met bold hierboven aangegeven formaten. In sommige reviews ben ik hetzelfde tegengekomen en in andere weer niet. Klopt het dat je doc(x) en rtf bestanden zo kunt lezen of moeten deze toch eerst omgezet worden naar bv epub?
Zojuist een .docx, .doc en .rtf geplaatst en geeneen wordt herkend door de standaard reader applicatie. Dit kan uiteraard wel na te rooten en QuickOffice of iets dergelijks te installeren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:51
jelly schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:28:
Heeft ooit iemand eens de calibre server gebruikt met de Sony PRS-T1? Ik bedoel dan syncen van boeken etc. via WiFi.

Nevermind, zou zo moeten werken.

[...]

Bron: http://forums.redflagdeal...o-support-thread-1117383/
Jep heb het wel eens geprobeerd en het werkt. Het is echter niet meer dan een simpele lijst met download links. Hoewel ik er niet echt uitgebreid naar gekeken heb. Ik kan me voorstellen dat er hier al wel betere (bijv PHP) alternatieven voor bestaan. Het feit dat je gewoon epubs in de browser kunt downloaden bied natuurlijk heel veel mogelijkheden voor allerhande web-apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DRAFTER86 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:41:
Het is echter niet meer dan een simpele lijst met download links.
Zo ziet het eruit (plaatje even van een medetweaker meegepakt):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BiNoRapesQBGKygZAqS3tyAZ/full.png

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 25-01-2012 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Laatst online: 16-04 09:08
Ik ben redelijk tevreden over het standaard homescreen, maar deze kan wel wat kleine verbeteringen krijgen.
Dit alternatieve homescreen ziet er echter wel een stuk handiger uit. Dit is een mod van het huidige homescreen.

Dit betekent echter dat ik moet rooten. Geen probleem, gewoon deze guide volgen en dan nieuwe homescreen flashen.

Echter kan ik niet zo heel veel info over dit root en flashproces vinden. Ik heb ervaring met Android rooten op smartphones, maar dit proces is mij niet helemaal duidelijk.

- Is er een mogelijkheid om volledig naar factory default (inc. non-rooted) terug te keren wanneer er iets mis gaat?
- Als ik dit custom homescreen heb geflashed, raak ik deze dan kwijt na een eventuele (1.04 oid) update van Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
QuarK schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:55:
- Is er een mogelijkheid om volledig naar factory default (inc. non-rooted) terug te keren wanneer er iets mis gaat?
- Als ik dit custom homescreen heb geflashed, raak ik deze dan kwijt na een eventuele (1.04 oid) update van Sony?
Voor een goede instructie voor het rooten, kijk hier.

En hier vind je een (uit het Russisch) vertaalde website met downloads naar het rooten en terugdraaien van die root. Gebruik hiervoor de "recoveryset" voor de juiste firmware van je T1.

Ik heb het al eens gedaan, maar ik kan je wel vertellen, dat de "recoveryset" ongeveer drie keer zo lang duurt dan de root zelf. Je betn dus gewaarschuwd, geduld is dan een schone zaak. En nog wat, die "unroot" zet je T1 volledig terug naar fabrieksinstellingen, dus je bent je eventuele signing van je T1 ook kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Okee, volgens mij is dat dezelfde guide als ik linkte (uiteindelijk dezelfde russische bron ;))
De recoveryset is handig, maar hopelijk niet nodig natuurlijk.

- Ik ga de rootset nog ietsje strippen. Ik heb bijv. niet meerdere ebookreaders nodig en AWDLauncherEh ook niet Welke is de default (die ik nu al heb)? CoolReader?
- Als ik mijn signing kwijt raak dan kan ik dat toch weer gewoon opnieuw doen met mijn Adobe ID?
- Hoe lang duurt het rooten eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Het rooten zelf duurt maar een paar minuten (ik geloof iets van vijf).
De standaard reader heet gewoon "Reader" Ik gebruik een van de andere, om CBR files te lezen ;)
Je kan de signing inderdaad gewoon opnieuw doen. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik deze niet mis O-).

Edit: ADW luancher zal ik wel laten staan, hiermee heb je de beschikking over het normale Android scherm.

[ Voor 16% gewijzigd door Rinaldootje op 25-01-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 442167

Moning2 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:23:
[...]
Zojuist een .docx, .doc en .rtf geplaatst en geeneen wordt herkend door de standaard reader applicatie. Dit kan uiteraard wel na te rooten en QuickOffice of iets dergelijks te installeren 8)
Dank voor de snelle reactie, ik zal eens naar QuickOffice kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202651

Het scherm wordt niet gewiped, de reader schakelt zichzelf uit.
Met andere woorden, meer lezen, en je cover blijft gewoon op het scherm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112933

Gisteren de Sony PRS-T1 ontvangen, leuk dingetje. Meteen de laatste software erop gezet (1.0.03.11140)
Daarna een paar honderd epub's, gewoon met verkenner en met usb hub, zo gepiept, maar dit terzijde.
Blijkt dat ik de verkeerde cover heb besteld en dus zonder lampje, grr.
De Sony cover met lampje is nu nergens meer verkrijgbaar, wellicht dat een ander type cover (met lampje) ook werkt?
Had nog ergens een oud Wibra boek leeslampje liggen (1 Euro) maar geeft helaas net te weinig licht.

Iemand een idee-tje?

tia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339105

Kun je je hoes nog retourneren? Ik kan je een Gecko Cover aanbevelen.
Wat betreft een los lampje; als je niet voor goedkoop, maar voor goed gaat,
zou ik zeggen: zoek eens op 'Mighty Bright'.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 339105 op 26-01-2012 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:55
Anoniem: 202651 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 08:16:
Het scherm wordt niet gewiped, de reader schakelt zichzelf uit.
Met andere woorden, meer lezen, en je cover blijft gewoon op het scherm :P
Neen, na een dag of 3 gaat ie écht uit. Scherm wit, zeg maar. Als je 'm aanzet boot 'ie ook weer opnieuw. Staat ook zo in de handleiding dus het zal wel kloppen dat dat zo is. Tot 72 uur blijft de cover (of custom foto als je dat wil) inderdaad wel in beeld staan.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Mar.tin schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:25:
Ja, maar juist het mooie van e-ink is dus dat het geen stroom gebruikt en je dus de cover gewoon zou kunnen laten staan :)
Andere readers kunnen dit inderdaad ook. Mijn vader heeft een Cybook Opus waar een icoontje op het scherm staat juist als hij helemaal uit is. Technisch moet het mogelijk zijn, wellicht dat een custom firmware het wel aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05 22:13
Heeft iemand zijn gratis prs-t1 van de Bank of Scotland actie al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Mediamarkt Den Haag verkoopt de prs-t1 voor €125,20, voor de geinteresseerde!

@hieronder klopt, alleen de in voorwaarden stond dat de sony ereaders uitgesloten waren, in oa Den Haag is dit dus niet zo ;)

[ Voor 48% gewijzigd door B0MBACI op 27-01-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 442594

B0MBACI schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:45:
Mediamarkt Den Haag verkoopt de prs-t1 voor €125,20, voor de geinteresseerde!
Dit is momenteel een aanbieding bij elke Mediamarkt, geen BTW vandaag, morgen en overmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-05 16:19
Anoniem: 442594 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:57:
[...]
Dit is momenteel een aanbieding bij elke Mediamarkt, geen BTW vandaag, morgen en overmorgen.
Nee hoor, want de Sony e-reader is van de actie uitgesloten.....
edit: veeeeel te laat.

[ Voor 6% gewijzigd door Jab65 op 27-01-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 14:23
Er is een nieuwe firmware-update vandaag uitgekomen:

http://esupport.sony.com/...tab=download#/downloadTab
File Description UPDATE Sony® Reader™ (PRS-T1) System Update Release Date 1/27/2012 Version 1.0.04.12210 File Size 103.79 MB This utility updates the PRS-T1 firmware to version 1.0.04.12210 and provides the following benefits:

Improvements over system software version 1.0.03.11140:

Resolves an issue where using a very short page flick to turn a page may accidentally select words and start the dictionary lookup

Improvements provided by previous software versions and included in version 1.0.04.12210:

Improves touch panel functionality
Improves stability when searching the dictionary
Improves Internet connectivity
Improves Digital Rights Management (DRM) contents compatibility
Resolves an issue where the Reader is unable to download some e-book files
Ik ben wel 'ns tegen die bug aangelopen en ga meteen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regtur2
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-05 07:11
raven22 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:51:
Ik heb hem nog niet ontvangen. Overigens heb ik ook geen schriftelijke bevestiging ontvangen waarin ook maar iets over de reader genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:46
regtur2 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:46:
[...]

Ik heb hem nog niet ontvangen. Overigens heb ik ook geen schriftelijke bevestiging ontvangen waarin ook maar iets over de reader genoemd wordt.
Ik heb hem ook nog niet maar kan nog 4 weken duren volgens de actie voorwaarden.

Ik heb 1 dag na het aanvragen netjes een mail gehad waarin stond dat ik meedeed aan de onedayonly actie etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Is hij bij jullie ook zo traag? Ik had er een stuk of 100 boeken opgezet en hij liep constant vast, moest hele tijd resetten etc... Dat ding is super onstabiel :-(

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Net even het geheugen geformatteerd, blijft hij de hele tijd "laden" in de statusbalk, en hij laat nog altijd een hoop boeken zien... Wat is dit voor iets man :r

EDIT: Geheugen formatteren haalde niks uit. K heb gewoon die 2 verwisselbare schijven ge-shift-delete, en nu is hij snel... Raar...

[ Voor 18% gewijzigd door Mavamaarten op 29-01-2012 16:32 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gebruik je je interne geheugen of een microSD?
Welke van de 2 heb je geformatteerd?
Staan/stonden op beide geheugens boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34614

Mavamaarten schreef op zondag 29 januari 2012 @ 16:28:
[...]

Net even het geheugen geformatteerd, blijft hij de hele tijd "laden" in de statusbalk, en hij laat nog altijd een hoop boeken zien... Wat is dit voor iets man :r
Had ik ook even, crashte bij het openen van welke collectie dan ook, zag de gesyncte boeken niet, etc. Daarna via Calibre nog een PDF boek verwijderd en een Sync via de Reader desktop software, ging die laden (duurt inderdaad aardig lang) en nu is het stabiel. Reset had ik ook geprobeerd, maar dat haalde niets uit. Dit is met enkele honderden boeken. Ik had er tijdens de eerste sync actie wel mee gespeeld, misschien is dat niet zo'n goed idee. Ook browsen door de boekencollectie is eerst langzaam totdat het alle covers geladen heeft. Daarna gaat het prima.

Mijn vermoeden op basis van deze ene meting is dat die tijdrovende laad-actie nogal belangrijk is en gevoelig voor geknoei terwijl boeken ernaartoe worden gekopieerd. Dus misschien is het een kwestie van de ereader met rust laten tijdens de bestandsoverdracht.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 34614 op 29-01-2012 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Ik heb mijn v1.03 PRS-T1 geroot en het alternatieve homescreen van Morkl geinstalleerd.
Ik wil update v1.04 erop zetten, hoe pak ik dat het beste aan?

Gewoon laten updaten? Blijft de root dan intact, of moet ik zaken opnieuw uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
QuarK schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:14:
Ik heb mijn v1.03 PRS-T1 geroot en het alternatieve homescreen van Morkl geinstalleerd.
Ik wil update v1.04 erop zetten, hoe pak ik dat het beste aan?

Gewoon laten updaten? Blijft de root dan intact, of moet ik zaken opnieuw uitvoeren?
Als de update installeert, moet je alles opnieuw doen. Is je dat waard en heb je last van de bug gehad?
Ik niet, en daarom laat ik het voorlopig bij de "oude" versie van begin januari.

Overigens begint dit alternatieve homescreen volwassen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Ik heb geen last van de bug. Dan blijf ik nog ff bij 1.03.
Overigens ziet dat homescreen er ook prima uit, maar Morkl biedt mij precies wat ik wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Rinaldootje schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:13:
[...]
Als de update installeert, moet je alles opnieuw doen. Is je dat waard en heb je last van de bug gehad?
Ik heb de update gewoon op mijn reeds geroote PSR-T1 geïnstalleerd. De geïnstalleerde Apps bleven staan en ook zeam launcher deed het nog (ik gebruik "minimal-root-zeam.zip") maar root explorer had geen root toegang meer.

Na de update heb ik de root set opnieuw gedraaid en had ik ook weer root toegang. Ik moest alleen de applicaties die ik gebruik weer aan de Bar Shortcuts toevoegen en ik had ze ook op de Zeam Launcher home pagina en ook dat moest opnieuw. Wel vraagt hij bij het drukken op Home en op een boek weer wat ik wil starten dus opnieuw kiezen maar voor de rest viel het me mee. Ik had wel een crash met CoolReader, die heb ik er daarom af gehaald en toen de .apk uit de root set opnieuw geïnstalleerd maar dat zou ook kunnen komen omdat de laatste zeam root set een andere versie had dan toen ik heb eerder installeerde.

Ik had gedacht dat ik na de Sony update alles wel kwijt zou zijn maar dat bleek dus niet zo. Wel wat werk maar viel me best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112933

Anoniem: 339105 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 20:52:
Kun je je hoes nog retourneren? Ik kan je een Gecko Cover aanbevelen.
Wat betreft een los lampje; als je niet voor goedkoop, maar voor goed gaat,
zou ik zeggen: zoek eens op 'Mighty Bright'.
Tnx, vanwege een berichtje hier eens even bij mediamarkt (webwinkel) gekeken en die hadden nog 12 exemplaren liggen ! Morgen naar ik hoop binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Laatst online: 07-05 15:36

jelly

Arch Linux

Hoe staat het met de batterijduur van een geroot device? Het Homescreen vind ik namelijk wel interessant, maar alle extras heb ik niet nodig ;)

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Nu bezig met de update, ik had precies last van wat er als het goed is gefixt is: bij hele korte swipe (lees met de reader in 1 hand en gebruik mijn duim om te bladeren) wil hij nog wel eens een woord op de volgende pagina selecteren, hopelijk is dat hiermee verholpen. Verder niets dan tevredenheid over de reader. Batterij is goed, scherm leest lekker en bladert lekker snel.

Update: Na een dagje lezen nu echt geen problemen meer. Korte swipe werkt ook prima, geen gedoe meer met af en toe een woord selecteren. Me is happy. Nu deel 9 van The Wheel of Time door zien te komen.

[ Voor 21% gewijzigd door EcoR op 01-02-2012 13:29 . Reden: Ervaring na 1 dag met update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

Eindelijk maar een beschermhoesje gekocht.

http://www.easereader.nl/...er-Zwart-Sony-PRS-T1.html

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NYFHsPxMvH8iVMy7mKQSCW4g/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ceYp6i30H2CGq5q1IFwd3MuW/full.jpg

Vage detailopname:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jqLergOFPn1CSs4ERFOPXPQJ/full.jpg

Erg blij mee, past erg goed!

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339105

Noreve maakt mooie leren hoezen, maar ik vind deze sluitclip rechts een design fout;
duidelijk niet nagedacht over het gebruik;
zit je tijdens het lezen in de weg en moet je steeds afhouden/terugduwen/omvouwen.
Dat hebben ze bij de Gecko covers beter voor elkaar.
Zie van deze Noreve overigens ook een foto van een exemplaar met de sluiting links. Kon je kiezen?
http://9075.static.secure...tPhotos/Large/9894817.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339105 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:39:
Noreve maakt mooie leren hoezen, maar ik vind deze sluitclip rechts een design fout;
Meeste mensen halen die clip eraf, dat moest niet zo moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

Bij mij zit het niet in de weg, maar als het ooit toch voor het scherm gaat zitten... Gaat de schaar erin ;)

Ik zie nu eigenlijk pas goed de foto's, die clip links is wel wat beter. Maar er was geen mogelijkheid dat ik kon kiezen. Geen idee waarom ze het ineens rechts gaat plaatsen.

[ Voor 45% gewijzigd door Len op 31-01-2012 22:31 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Die Noreve is ook al zo lekker aan de prijs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
sjaool schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:43:
Die Noreve is ook al zo lekker aan de prijs. ;)
Ik gebruik dit merk al jaren voor mijn smartphones en ben er zeer tevreden over.
Goede bescherming en uitstekende service. Zo had ik ooit een hoesje waar iets uitgescheurd was, Men vroeg om foto's en even later kreeg ik gratis een nieuwe opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bol heeft sinds vorige week al een storing, via de reader knop kun je nog wel inloggen maar als je op mijn Bibliotheek drukt en inlogt staat er dat er een storing is,en kun je dus niet bij je gekochte boeken.
Ik BOL gemaild,dat je via wifi dus niet meer je gekochte boeken kan benaderen,krijg je doodleuk als antwoord dat er een defect zit in de boekenbol app en dat je de bluefire app moet downloaden.
Ik opnieuw uitgelegd dat dat het probleem niet is,maar een van de functies van de store is juist dat je waar ter wereld bij je boeken kunt komen, volgende droge antwoord is dat je dan de sony software moet laden en via je pc je boeken moet laden.
Ja muts,maar die store is nou juist het onderdeel om dat via wifi te doen,via "mijn Bibliotheek"

Bol snapt het niet erg... de reader is na de laatste updates prima in orde maar de rest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09
raven22 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:51:
Ik krijg net een SMSje van het thuisfront dat hij is afgeleverd, dus ze zitten in het verstuurproces.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:04
DaLass schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:58:
[...]

Ik krijg net een SMSje van het thuisfront dat hij is afgeleverd, dus ze zitten in het verstuurproces.
Oh dat is leuk, dan hoop ik dat ze vandaag ook bij mij langskomen :). Ben al druk aan het rondkijken naar manieren om hem te rooten / andere library apps etc. Coolreader ziet er erg goed uit.

Edit; mn ouders hebben er in ieder geval alvast 1 (zwart) ontvangen. Nu de rest nog...

[ Voor 9% gewijzigd door MoiZie op 02-02-2012 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-05 14:13
DaLass schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:58:
[...]

Ik heb 'm vandaag ook ontvangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
jongetje schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 18:55:
[...]

Ik heb hem ook nog niet maar kan nog 4 weken duren volgens de actie voorwaarden.

Ik heb 1 dag na het aanvragen netjes een mail gehad waarin stond dat ik meedeed aan de onedayonly actie etc. etc.
vanmiddag stond de pb voor de deur met de reader. het is een zwarte geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 12:41

franssie

Save the albatross

Hier ook een zwarte van BoS/1DF. Vriendin ligt er mee in bed (ik heb een Kindle dus dat mag) maar nu dit topic eens doorlezen voor een leuk hoesje. Ding lijkt me overigens prima, werkt goed samen met Calibre zo op het eerste gezicht (voor de boeken die ik al had gekocht) en morgen eens de bol winkel proberen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02 19:34
Ik realiseer dat dit waarschijnlijk niet de correcte topic is, maar in plaats van een nieuwe topic te openen probeer ik het hier even.

En dat is dus nadrukkelijk niet de bedoeling.

[ Voor 39% gewijzigd door RoD op 03-02-2012 15:31 ]

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
azt33 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 07:03:
Ik realiseer dat dit waarschijnlijk niet de correcte topic is, maar in plaats van een nieuwe topic te openen probeer ik het hier even.

Ik heb onlangs een PRS-650 gekocht, en ik ben nu eigenlijk op zoek naar de cover met licht. Heeft iemand nog tips waar die te vinden zijn? Ik heb op meerdere plekken gezocht maar niets kunnen vinden...
Amazon denk ik.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Ik wil het liefst zo'n tuff-luv cover van katoen. De dekt ook mooi de gilmmende randen van de reader af. Het grote nadeel van de verder perfecte prs-T1

http://tuff-luv.com/natur...ader-pistachio-green.html

Helaas momenteel geen andere kleuren....

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-05 20:30
Ik heb gisteren mijne ontvangen van de BoS actie. Vind het een erg mooi apparaat, maar ik weet niet of ik er nog aan kan wennen nu ik al een mooie tablet heb. Ik heb in ieder geval mijn collectie boeken er op geladen en ga binnenkort eens wat experimenteren, mooi spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Hoe houden jullie je ereader eigenlijk vast als je leest? Ik lees mijn boeken vaak in bed voor het slapen gaan, en dan lig ik meestal op mijn zij met de reader in een hand en ondanks dat ie licht is vind ik m daarvoor niet echt ergonomisch. je kan m namelijk niet als een pocketbook vast houden in verband met de touchscreen en de knoppen die je dan ongewild in gaat drukken, maar als ik m in een gespreide hand hou dan draait mijn pols bijna onnatuurlijk tot zn breekpunt, Dat wordt na een tijdje onaangenaam. Al heb ik tenminste nu weer niet het probleem dat ik met echte boeken had, namelijk dat mn arm in slaap viel.

Misschien moet ik er bij zeggen dat ik een oogfout heb waardoor ik mijn reader vrij dicht bij mn ogen heb als ik een boek lees. Een bril werkt daar heelaas niet bij.

Verder heb ik mijn PSR-T1 geroot en er de ES File Explorer opgezet. Het mooie aan die explorer is dat je daarmee gewoon de filenaam van de boeken kan aanklikken en zo het boek kunt "starten", iets wat de root exploren dus niet kan, en wat dus echt een uitkomst is al je enkele honderden boeken of documenten hebt die wel een bestandsnaam, maar geen metadata hebben en dus net als met mp3 spelers als file 1, file 2 -> file 2345 in plaats van de titel in je reader app verschijnen.

Es file explorer is gratis en je kan m gewoon van de site van de ontwikkelaar downloaden.
Android Market: ES File Explorer - Apps op Android Market

Mocht je daarnaast een echte tablet hebben is ie ook aan te raden, want er zit ook standaard een muziek en videoplayer ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
verleemen schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:13:
Hoe houden jullie je ereader eigenlijk vast als je leest?
In bed gooi ik 'm op mijn kussen, lees altijd op mijn buik liggend. Op de bank houd ik hem met links vast, steunt de onderkant van de reader op m'n pink en gebruik ik mijn duim om hem te stabiliseren en te bladeren (zowel swipe als knoppen gaat best goed op die manier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
EcoR schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:20:
[...]

In bed gooi ik 'm op mijn kussen, lees altijd op mijn buik liggend. Op de bank houd ik hem met links vast, steunt de onderkant van de reader op m'n pink en gebruik ik mijn duim om hem te stabiliseren en te bladeren (zowel swipe als knoppen gaat best goed op die manier).
Ja zoiets dergelijks doe ik met mijn ipad, waar ik m op mn vlakke hand laat rusten, maar dat kan eigenlijk alleen goed omdat mn ipad een siliconen omhulsel heeft waardoor hij anti slip wordt. Is er zoiets voor de sony? want ondanks zn lage gewicht kan ik me situaties voorstellen dat ie dan uit mn handen glipt.

Ik was ook aan t denken aan een mapje zodat je m net als een boek in het midden tussen de paginas vast kunt houden. Voorwaarde is dan wel dat die omslagrug over de hele breedte van de reader loopt en niet alleen in t midden zoals de noreven, Daar zit nou net een gat waar je je duim zou houden:), en natuurlijk moet die omslag het apparaat niet het gewicht gaan geven van een echt dik boek want dan ben je een van de grote voordelen gelijk weer kwijt.

Eigenlijk zou ik t liefst een boeken dummy willen hebben, dus als je m dichtklapt dat t een echt boek lijkt, staat lekker huiselijk. Misschien moet ik er maar zelf eentje maken van een van mn lievelingsboeken. Blaadjes dr uit, ebookreader dr in. lijkt me cool.

[ Voor 34% gewijzigd door verleemen op 03-02-2012 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Zoals je het beschrijft is de originele Sony cover een goede keuze.

Ik lees mijn boeken trouwens meestal in de landscape modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
verleemen schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:24:
Eigenlijk zou ik t liefst een boeken dummy willen hebben, dus als je m dichtklapt dat t een echt boek lijkt, staat lekker huiselijk. Misschien moet ik er maar zelf eentje maken van een van mn lievelingsboeken. Blaadjes dr uit, ebookreader dr in. lijkt me cool.
Dat lijkt me een mooi modproject :)

Verder wisselt het vasthouden bij mij nogal. Soms met één hand, soms met twee. Eigenlijk worden m'n handen in elke stand na een tijdje moe, waarna ik afwissel. Het apparaat is licht, maar eigenlijk nét niet licht genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
verleemen schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:13:
Hoe houden jullie je ereader eigenlijk vast als je leest?
Mijn zoon heeft er een plankje voor gemaakt ( timmerman) waardoor je hem als een soort van fotolijstje kan neerzetten,en anders hou ik hem vast via de cover,ik had het al met de 600/650 design is leuk,maar beethouden is vrij ongemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik krijg een melding dat er een technische storing is waardoor ik niet bijde bol.com biblitheek kan op de reader. Wie heeft daar nog meer last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Raymond schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:59:
Ik krijg een melding dat er een technische storing is waardoor ik niet bijde bol.com biblitheek kan op de reader. Wie heeft daar nog meer last van?
Als je even de zoekfunctie had gebruikt had je dat gevonden. Aub eerst zelf wat moeite doen, daar loop je lang genoeg voor rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
RoD schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:34:
[...]

Dat lijkt me een mooi modproject :)

Verder wisselt het vasthouden bij mij nogal. Soms met één hand, soms met twee. Eigenlijk worden m'n handen in elke stand na een tijdje moe, waarna ik afwissel. Het apparaat is licht, maar eigenlijk nét niet licht genoeg.
Ik kan hem makkelijk in één hand houden. Als ik in bed lig leg ik hem regelmatig met 1 rand op het bed terwijl ik op m'n kussen lig.

Na eerder op een tablet gelezen te hebben (900 gr ofzo) is de reader geen probleem. Hij is volgens mij ook ongeveer even zwaar als m'n iPhone 3GS.

Ik heb het wel eens vergeleken en hij is lichter dan flink wat dan de boeken die ik normaal gesproken lees... (Denk aan een shadowmarch serie, Terry Pratchetts discworld hard covers, Lord of the rings, Chronicles of Amber omnibus enzo) dus sorry maar ik vind niet dat je over het gewicht van het beestje moet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-04 12:55
PRS-T1 hier nieuw. Werkt prima, alleen even wennen dat processorsnelheid geen prioriteit is bij eReaders. Ik snap waarom, maar het is echt wennen dat alles zo traag reageert, vooral wanneer er veel boeken op een MicroSD staan.

Wel een vraagje;
Wanneer je een boek aan het lezen bent, en je legt de PRS-T1 even weg, daarna pak je hem weer, staat ie in standbye met de kaft van het boek dat je leest. Haal hem uit standbye en hij gaat weer naar de blz. waar je gebleven was. Super meer hoeft ie ook niet te doen.
Toch kijk je even naar een ander boek, bladert er even doorheen. Daarna staat opeens dat boek bovenaan bij "verder lezen". Terwijl ik dat vorige boek nog niet uit had.....
Stel ik heb bijv. honderden of nog gekker duizenden boeken :9~ op de SD staan, en weet de titel en schrijver van het boek niet meer (Dom 8)7 maar het kan) dan moet ik nu dus echt de hele lijst door worstelen om iets herkenbaars te vinden. Beetje irritant.

Is er een alternatieve firmware; die meerdere boeken in de lijst "verder lezen" zet?
Is er een alternatieve firmware; die bijhoudt welke boeken je echt uit hebt? (De laatste bladzijde gezien)

Liefst Nederlandstalig....

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Als je rechts bovenin tikt maak je een bladwijzer aan. Nog een keer en hij is weer weg. Vanuit je homescreen kan je "all notes" zien.

Als je je bladwijzers weghaald als je er klaar mee bent dan zou je laatste bladwijzer dus altijd zijn waar je aan het lezen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo doe ik het inderdaad ook, hoewel ik moet zeggen dat bij mij het maken van een bladwijzer/notitie makkelijker gaat dan 'm weghalen.
Als ik opnieuw in de hoek tik, dan krijg ik 9 van de 10 keer opnieuw het pop up scherm 'notitie toevoegen'.
Ben ik de enige die dit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Anoniem: 202651 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 09:04:
zo doe ik het inderdaad ook, hoewel ik moet zeggen dat bij mij het maken van een bladwijzer/notitie makkelijker gaat dan 'm weghalen.
Als ik opnieuw in de hoek tik, dan krijg ik 9 van de 10 keer opnieuw het pop up scherm 'notitie toevoegen'.
Ben ik de enige die dit heeft?
Dat heb ik heel af en toe. Korter tikken volgens mij.
Ik geloof dat je via je menu ook notities kan weghalen (bookmarks zijn ook notities)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LessRam schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 22:23:
Stel ik heb bijv. honderden of nog gekker duizenden boeken :9~ op de SD staan, en weet de titel en schrijver van het boek niet meer (Dom 8)7 maar het kan) dan moet ik nu dus echt de hele lijst door worstelen om iets herkenbaars te vinden. Beetje irritant.
Gewoon niet meer dan 100 boeken op je kaartje / ereader zetten en lekker gaan lezen, het beheer doe je met Calibre en daar passen honderdduizenden boeken in. Daar kan je alles mee en vind je alles eenvoudig terug. Dat moet je niet met een ereader willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Volgens mij kan je best goed boeken beheren op de reader, maar ik heb niet de moeite genomen om uit te vogelen hoe het werkt. Ik doe precies wat Dikkie hierboven zegt: Er staan 50 boeken op mijn reader, zodat ik voorlopig ff vooruit kan en het beheren van de collectie doe ik met Calibre.

Ik kan me voorstellen dat het een ander verhaal wordt wanneer je alles via WIFI doet en boeken rechtstreeks vanaf het apparaat koopt. Maar als je dan met 500 boeken op je reader zit, à 10 euro/stuk dan nog zou ik iets slims verzinnen om dat niet zomaar kwijt te raken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Voor andere firmware met meer boeken in het venster verder lezen moet je hier ff kijken:
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=155911
en
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=164707

Is alleen niet Nederlands dacht ik.

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 442594

Dat is alleen voor e-readers die geroot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:59:
Had ik dus al gedaan en er ook meer info over, een derde partij heeft die software gemaakt,ondertussen heeft BOL de database van de hele site veranderd waardoor de boekenbol app en de bibliotheek deze niet meer kunnen uitlezen, er moet nu een oplossing voor gevonden worden, stom,want de belangrijkste koppeling tussen de prs-t1 en Bol,loopt via die store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Nick39 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:57:
[...]

Had ik dus al gedaan en er ook meer info over, een derde partij heeft die software gemaakt,ondertussen heeft BOL de database van de hele site veranderd waardoor de boekenbol app en de bibliotheek deze niet meer kunnen uitlezen, er moet nu een oplossing voor gevonden worden, stom,want de belangrijkste koppeling tussen de prs-t1 en Bol,loopt via die store.
edit: sorry, verkeerde quote

[ Voor 10% gewijzigd door raven22 op 05-02-2012 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Anoniem: 442594 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:41:
[...]

Dat is alleen voor e-readers die geroot zijn.
die laatste link werkt nu ook zonder root dacht ik, kijk maar bij de readme in de download van de laatste versie

[ Voor 48% gewijzigd door raven22 op 05-02-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Nick39 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:57:
[...]

Lekker handig 8)7
Dan moet er dus echt geprogrammeerd gaan worden, ipv ergens een vinkje weer goed zetten. Dat is vast niet in een weekje of wat gefixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond schreef op zondag 05 februari 2012 @ 19:53:
[...]

Lekker handig 8)7
Dan moet er dus echt geprogrammeerd gaan worden, ipv ergens een vinkje weer goed zetten. Dat is vast niet in een weekje of wat gefixed
Het duurt pas 14 dagen.. :( nog geen 1 % van de prs-t1 bezitters heeft geklaagd, je kan er nog wel bij via de main site en dan naar "mijn account" via de browser,maar niet via de store,sterker,in sommige gevallen kun je als je via de store een boek koopt hem dus ook niet downloaden via de reader, dat moet je dan alsnog via je pc doen of weer de hele omweg nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Zo liep ik daar ook tegenaan. Ik had via de reader een boek gekocht, maar kon die dus niet binnenharken. Uiteindelijk heb ik dat boek maar op de telefoon gelezen, die app doet het nog wel goed bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:42:
Zo liep ik daar ook tegenaan. Ik had via de reader een boek gekocht, maar kon die dus niet binnenharken. Uiteindelijk heb ik dat boek maar op de telefoon gelezen, die app doet het nog wel goed bij mij.
Het kan dus nog via een grote omweg, na je aankoop moet je de store verlaten, via de browser van je reader naar www.bol.com, inloggen, bij welkom staat dan je naam,daar klik je op, dan ga je naar je bestelstatus,logt weer in met naam en wachtwoord en kun je je boek downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
ah, dan doe ik dat. Gekochte boeken via de pc eropzetten vind ik maar onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:57:
ah, dan doe ik dat. Gekochte boeken via de pc eropzetten vind ik maar onhandig.
Moet je wel eerst een mijn bol.com account aangemaakt hebben uiteraard maar in je bestelstatus staan ook je boeken,alleen tussen je andere bestellingen door... daarom is de store handiger..
Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, prijzen en winkels graag in een daarvoor bestemd topic in Telecomproviders.