Mwah, je hebt dezelfde discussie bij harde schijven. 2 GB is geen 2 GiB. Kortom, het apparaat bevat sowieso maar 1.86 GiB aan ruimte. Hiervan wordt kennelijk 0,45 GiB, oftewel 463 MiB ingenomen door Android. Vrij fors imho.
Dat valt mee,want het is niet alleen android,de reader zelf draait als een applicatie mee en dan heb je nog de woordenboeken er bij, de fonts voor de reader,stukkie Adobe en zo,die 463 MB is niet kaal,en de applicatie zelf is ook als een soort nandroid aanwezig,want bij een factory restore wordt gewoon de restoreset die in de reader aanwezig is opnieuw geinstalleerd, je hebt het systeem deel, het deel waarop de pc software staat samen met het user manual,en wat er nog over is,is beschikbaar voor boeken, ik heb al geprobeerd om het READER en SETTINGS deel te mergen met elkaar maar zodra je reboot zijn beiden weer terug en het systeem kan de boeken niet meer vinden dus ook dat werkt niet.MoiZie schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:09:
Mwah, je hebt dezelfde discussie bij harde schijven. 2 GB is geen 2 GiB. Kortom, het apparaat bevat sowieso maar 1.86 GiB aan ruimte. Hiervan wordt kennelijk 0,45 GiB, oftewel 463 MiB ingenomen door Android. Vrij fors imho.
Met de originele hoes heb je ook nog eens,dat je niet bij de SD kaartjes kan komen,ik had verschillende kaartjes met verschillende genres,maar als je nu wilt wisselen moet je eerst die cover er weer afslopen.
Die 2 GB is gewoon de som van het geheel,vergelijk het met een nieuwe pc waar windows al op staat met 1 TB harddisk,maar die 1 TB is niet volledig beschikbaar,het reeds geinstalleerde windows snoept daar een deel vanaf,vaak staat er ook nog een restoreset op die je op dvd kan zetten.
Uiteindelijk hou je een 800 GB of zo over.
Met het terug zetten van de restore set is je reader weer zoals ie was,je zult hem zelfs weer opnieuw moeten rooten.
Ik heb nu een geroote 1.03 draaien, met het modified homescreen van Morkl.
Ik heb steeds vaker last van de text selectie bug als ik swype, en wil dus upgraden naar 1.04.
Is het verstandig om te proberen om 1.04 eroverheen te zetten? Of zal ik een factory reset doen (dus de restoreset) naar 1.0?
Hierna naar 1.04 gaan, rooten en Morkl terugzetten?
Ik heb steeds vaker last van de text selectie bug als ik swype, en wil dus upgraden naar 1.04.
Is het verstandig om te proberen om 1.04 eroverheen te zetten? Of zal ik een factory reset doen (dus de restoreset) naar 1.0?
Ik zou de restoreset van 1.04 er op gooien, dan is alle oude meuk weg,rooten en Morkl.QuarK schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:43:
Ik heb nu een geroote 1.03 draaien, met het modified homescreen van Morkl.
Factory reset is zinloos als je gewoon een restoreset er overheen gooit, met upgraden blijft er altijd wel iets hangen .
Ok, dus restore-set-1.0.04.12210.zip eroverheen
van http://projects.mobilerea...pan/PRST1/flash_packages/
Dan heb ik een clean stock 1.0.04? Ik hoef dan geen settings meer te resetten toch?
van http://projects.mobilerea...pan/PRST1/flash_packages/
Dan heb ik een clean stock 1.0.04? Ik hoef dan geen settings meer te resetten toch?
[ Voor 22% gewijzigd door QuarK op 19-03-2012 12:24 ]
Anoniem: 139454
Kent iemand dit probleem ?
Ik heb via Calibre een aantal ebooks op mijn prs t1 gezet.
Nu als ik boeken door de boeken blader komen bepaalde boeken er wel tien keer in de lijst voor,.
Als ik via Calibre kijk, staat die boeken er maar 1 keer op.
Weet iemand een oplossing ?
,
Nu als ik boeken door de boeken blader komen bepaalde boeken er wel tien keer in de lijst voor,.
,
Calibre geeft sowieso slechts een soort van bibliotheek weer. Dus dubbele kopies komen er standaard niet op. Wellicht heb je een aantal boeken meerdere keren naar je apparaat verstuurd. Je kan wel ergens zien hoeveel kopieën er op staan, maar dan zal je even de opties moeten induiken. Calibre is soms een beetje de bomen door het bos niet meer zien staan
Het kan zijn dat je een label aangemaakt hebt of een serie, dan staan de links naar je boeken in collecties (maar daar staan ze dus niet echt) maar ook in de lijst met alle boeken.Anoniem: 139454 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:37:
Kent iemand dit probleem ?
,
Zodra je een boek uit de alle boeken wist,verdwijnt ie,delete je hem uit de collectie,dan delete je alleen de link maar blijft het boek in de reader staan.
Hierdoor lijkt het of er meerdere keren de boeken staan opgeslagen.
Wis je ze alleen uit de collectie en zet je het daarna via calibre terug dan staat je boek in de database met laatst toegevoegd,onder schrijver,onder titel en onder collecties maar het zijn links naar de echte boeken.
Heb dit topic met veel interesse gevolgd.
Zonet een zwarte gehaald, is deze week bij Mediamarkt Den Haag in de aanbieding voor 125,-
Vanavond even alles instellen en boeken erop zetten, ben benieuwd.
Zonet een zwarte gehaald, is deze week bij Mediamarkt Den Haag in de aanbieding voor 125,-
The difference between men and boys is the size of their toys
Veel plezier ermee. Update hem wel meteen naar de meest recente firmware, die zorgt er voor dat zeker het bladeren dmv een veeg over het scherm veel beter wordt geregistreerd.Dennis_dude schreef op maandag 26 maart 2012 @ 13:44:
Heb dit topic met veel interesse gevolgd.
Anoniem: 139454
Probleem opgelost.Nick39 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 19:27:
[...]
Het kan zijn dat je een label aangemaakt hebt of een serie, dan staan de links naar je boeken in collecties (maar daar staan ze dus niet echt) maar ook in de lijst met alle boeken.
Zodra je een boek uit de alle boeken wist,verdwijnt ie,delete je hem uit de collectie,dan delete je alleen de link maar blijft het boek in de reader staan.
Hierdoor lijkt het of er meerdere keren de boeken staan opgeslagen.
Wis je ze alleen uit de collectie en zet je het daarna via calibre terug dan staat je boek in de database met laatst toegevoegd,onder schrijver,onder titel en onder collecties maar het zijn links naar de echte boeken.
Ten onrechte Calibre de schuld gegeven
Ik had de boeken met Sony reader er opgezet, boeken verwijderd, toen handmatig alle entry´s op de e-reader verwijderd.
Ik gebruik Sony reader niet meer voor boeken, alleen voor firmware updates.
die kan je ook direct downloaden van sony als .exe bestand...Anoniem: 139454 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 21:43:
[...]
Ik gebruik Sony reader niet meer voor boeken, alleen voor firmware updates.
Ga h'm vanmiddag ophalen een witte
Vraagje is het verstandig om een screenprotector (ZAGG ...ofzo) te gebruiken
of is het scherm kras bestendig genoeg...
Mijn ervaring is dat ie met een degelijk hoesje krasbestendig zat is (heb overpriced sony hoesje met lampje). Ik heb dan wel weer geen lange vingernagels waarmee je een groef in je scherm kan trekken
De stylus gebruik ik ook niet, geen idee waar die gebleven is na een paar maanden...
[ Voor 17% gewijzigd door Bundin op 27-03-2012 14:54 ]
Volgens mij weten de meeste bezitters van een sony niet eens waar hun stylus is omdat 9 van de 10 hem met hun vinger bedienen. Dus ik zou dat geld voor een screenprotector lekker in mijn zak houden.Joshuatree schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 13:46:
... en gaat over tot de orde van de dag
Vraag me zelfs af of zo'n screen protector wel bevorderlijk is voor zonlicht....
Don't rely on their truth alone
ik weet waar hij is... denk ikP_Tingen schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:53:
[...]
Volgens mij weten de meeste bezitters van een sony niet eens waar hun stylus is omdat 9 van de 10 hem met hun vinger bedienen. Dus ik zou dat geld voor een screenprotector lekker in mijn zak houden.
maar idd altijd swipen met de hand.
Meeen die had ik veel eerder moeten halen....
Super...
Bedankt voor de antwoorden dan laat ik de screenprotector zitten en haal een fatsoenlijk hoesje..
Super...
Bedankt voor de antwoorden dan laat ik de screenprotector zitten en haal een fatsoenlijk hoesje..
Tip: Bij de hema verkopen ze een mooi hoesje voor 5 euro. Zie ook Graham in "De Sony PRS-T1 e-reader".Joshuatree schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:01:
Meeen die had ik veel eerder moeten halen....
Super...![]()
Erg goeie tip! Ik heb hem ookHades.NL schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 17:26:
[...]
Tip: Bij de hema verkopen ze een mooi hoesje voor 5 euro. Zie ook Graham in "De Sony PRS-T1 e-reader".
Ga me vrijdag ook de Sony e-reader aanschaffen, maar twijfel nog over het hoesje.
Waarschijnlijk wel een Gecko-hoesje, maar twijfel nog over de "luxe-editie" en de luxe-editie met lichtje.
Twijfel die ik heb is die mbt het lichtje: dat zit op de achterkant opgeborgen als je het niet gebruikt. Is dat dan niet vervelend bij transporteren van je reader? Of vb bij het neerleggen ergens?
Tweede vraagje is als je overdag lampje niet nodig hebt, zit dat dan niet in de weg om de voorste flap volledig open te kunnen plooien om de reader deftig vast te houden? Of moet je dan sowieso je lampje "installeren" om toch maar deftig de voorkant volledig te kunnen openplooien?
Kortom, wie heeft er ervaring met dat hoesje van gecko met lampje ? En misschien ook met de luxe-versie zonder lampje? Alle info welkom !
Alvast dank voor jullie info !
mvg,
Erik
Waarschijnlijk wel een Gecko-hoesje, maar twijfel nog over de "luxe-editie" en de luxe-editie met lichtje.
Twijfel die ik heb is die mbt het lichtje: dat zit op de achterkant opgeborgen als je het niet gebruikt. Is dat dan niet vervelend bij transporteren van je reader? Of vb bij het neerleggen ergens?
Tweede vraagje is als je overdag lampje niet nodig hebt, zit dat dan niet in de weg om de voorste flap volledig open te kunnen plooien om de reader deftig vast te houden? Of moet je dan sowieso je lampje "installeren" om toch maar deftig de voorkant volledig te kunnen openplooien?
Kortom, wie heeft er ervaring met dat hoesje van gecko met lampje ? En misschien ook met de luxe-versie zonder lampje? Alle info welkom !
Alvast dank voor jullie info !
mvg,
Erik
@Hades bedankt voor de tip ..... was net te laat. Ook die van die aanbieding van de reader
Had al een Gecko hoesje besteld...door 7dagen vertraging bij de postbezorging kan ik helaas er nog niets over zeggen..
Zodra ik hem binnen heb zal ik even melden of het een prettig hoesje is..
Had al een Gecko hoesje besteld...door 7dagen vertraging bij de postbezorging kan ik helaas er nog niets over zeggen..
Webaankopen heb je altijd een week bedenktijd op... dus die kan je nog terugsturen als het niet fijn is.Joshuatree schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:07:
@Hades bedankt voor de tip ..... was net te laat. Ook die van die aanbieding van de reader![]()
Gecko hoesje bevalt goed. De rug is heel soepel waardoor je hem makkelijk om klappen kan.
Je kunt nu je eraeder ook makkelijker vasthouden als een pocket boek.
De hoes komt nergens over de knoppen e.d. heen.
Dus geen spijt van.
Je kunt nu je eraeder ook makkelijker vasthouden als een pocket boek.
De hoes komt nergens over de knoppen e.d. heen.
Dus geen spijt van.
Nu moet ik hem voor de halve familie gaan halen
Weet iemand of ze misschien nog ergens wat goedkoper zijn. Vorige keer had ik hem aangeschaft en toen kwamen er nog wat tips langs vandaar dat ik het nu even van tevoren vraag...
Weet iemand of ze misschien nog ergens wat goedkoper zijn. Vorige keer had ik hem aangeschaft en toen kwamen er nog wat tips langs vandaar dat ik het nu even van tevoren vraag...
Hij is nu in de aanbieding bij de Wehkamp.. Voor 136.8 euro. Met verzendkosten 142 euro dus het verschil is marginaal.. Ik wacht eigenlijk ook een aanbieding af..
Op marktplaats worden ze ook veel aangeboden, voor rond de 90 euro heb ik er al twee gekocht, allebei in nieuwstaat.
Mocht je reader het volgende gedrag vertonen, grote kans dat de batterij gewoon leeg is:
Het is mij opgevallen dat de reader bij erg lage batterij spanningen in een loop geraakt waar hij niet uit te halen is. De reader vertoont de twee halfronde pijlen op het scherm en flikkert zo ongeveer elke 5 seconden.
Het lampje op de power button zal tevens zo nu en dan rood knipperen in deze situatie.
Reset de reader niet, probeer eerst simpelweg de reader bij te laden.
Het is mij opgevallen dat de reader bij erg lage batterij spanningen in een loop geraakt waar hij niet uit te halen is. De reader vertoont de twee halfronde pijlen op het scherm en flikkert zo ongeveer elke 5 seconden.
Het lampje op de power button zal tevens zo nu en dan rood knipperen in deze situatie.
Reset de reader niet, probeer eerst simpelweg de reader bij te laden.
Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400
Doe je netjes dan, ik kijk nu ongeveer een week naar deze en zie ze alleen maar voor 120 en meer steedsraven22 schreef op zondag 15 april 2012 @ 17:22:
Op marktplaats worden ze ook veel aangeboden, voor rond de 90 euro heb ik er al twee gekocht, allebei in nieuwstaat.
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
@leffunk;
Het ding is vrij degelijk, zeker ook gezien de prijs van hoesjes tegenover de prijs van het apparaat heeft mij doen besluiten geen hoesje te kopen. Heb hem sinds oktober vorig jaar en er is niets mis mee.
Als je hem een beetje voorzichtig behandeld (niet met sleutels in een tas doen of overal laten slingeren) dan blijt hij echt wel heel.
Ga na waar je een lampje nodig hebt om te lezen waar je nu een boek zou lezen. In bed is bv mijn nachtlamp een goede vervanging en kost geen batterijen. Mss in een kampingtent nodig? Op het strand in de zon in elk geval niet
@MoiZie;
1,5GB voor boeken die ~5-20 mb per stuk zijn en te managen zijn met een programma zoals calibre vind ik in praktijk meer dan genoeg. Ik lees geen 75 boeken tegelijk
je kunt ze er ook weer afgooien als je ze gelezen hebt, ze staan immers altijd nog op je pc.
Echt een goede aankoop geweest dit apparaat, zeker weten!
Het ding is vrij degelijk, zeker ook gezien de prijs van hoesjes tegenover de prijs van het apparaat heeft mij doen besluiten geen hoesje te kopen. Heb hem sinds oktober vorig jaar en er is niets mis mee.
Als je hem een beetje voorzichtig behandeld (niet met sleutels in een tas doen of overal laten slingeren) dan blijt hij echt wel heel.
Ga na waar je een lampje nodig hebt om te lezen waar je nu een boek zou lezen. In bed is bv mijn nachtlamp een goede vervanging en kost geen batterijen. Mss in een kampingtent nodig? Op het strand in de zon in elk geval niet
@MoiZie;
1,5GB voor boeken die ~5-20 mb per stuk zijn en te managen zijn met een programma zoals calibre vind ik in praktijk meer dan genoeg. Ik lees geen 75 boeken tegelijk
Echt een goede aankoop geweest dit apparaat, zeker weten!
T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.
momenteel is het aanbod inderdaad slecht, maar je kunt een zoekopdracht saven via rss, dan komt er een nieuwe rss als er een nieuwe advertentie aan je zoekopdracht voldoet. Dan gelijk bellen of mailen.Wybo schreef op maandag 16 april 2012 @ 08:26:
[...]
Doe je netjes dan, ik kijk nu ongeveer een week naar deze en zie ze alleen maar voor 120 en meer steeds
Ik zoek er ook nog eentje ...........
Thanks, eens kijken of dat wat oplevert zo
Anoniem: 224536
Ik heb de prs-T1 meteen weggekaapt toen hij hier op Tweakers bij Vraag/Aanbod opkwam voor €100,- 
Leuk ding, maar ik vraag me af of iemand weet of er al hacks/mogelijkheden zijn om beter te kunnen tekenen op de Reader? Ik vind nl. dat daar vanwege het schermtype en stylus wel degelijk mogelijkheid voor is. Alleen mis je dan dus wat brush-opties. Als je 'm gewoon op tafel legt valt er prima wat op te krabbelen, zoals ook 1 van de reviews op Tweakers laat zien: productreview: Sony Reader Touch Edition PRS-T1 (Rood 6") review door Sir_Hendro
Leuk ding, maar ik vraag me af of iemand weet of er al hacks/mogelijkheden zijn om beter te kunnen tekenen op de Reader? Ik vind nl. dat daar vanwege het schermtype en stylus wel degelijk mogelijkheid voor is. Alleen mis je dan dus wat brush-opties. Als je 'm gewoon op tafel legt valt er prima wat op te krabbelen, zoals ook 1 van de reviews op Tweakers laat zien: productreview: Sony Reader Touch Edition PRS-T1 (Rood 6") review door Sir_Hendro
Tja te hacken is hij wel. Dat wil zeggen dat je gewoon bij de rest van de android omgeving kan. Dus wellicht dat er dan ook de mogelijkheid is om te tekenen.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
ondertussen Gecko luxe hoesje aangekocht zonder lampje: ziet er heel fijn uit. Zien we verder wel of lampje extra nodig is. --> hoesje zonder lampje leek me gewoon iets praktischer om op tafel te kunnen leggen vb.
Als toch lampje nodig is, heb ik al goede lampjes zien passeren van mighty bright.
dank voor de info !
mvg,
Erik
Als toch lampje nodig is, heb ik al goede lampjes zien passeren van mighty bright.
dank voor de info !
mvg,
Erik
Dit topic is niet bedoeld voor Android-software.
[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 20-04-2012 09:10 ]
Ik ben opzoek naar een programma voor de Sony reader waarin ik de bladertoetsen kan gebruiken dat pdf bestanden kan lezen in de negatieve weergave en leesweergave, en waarbij ik bladwijzers kan gebruiken van pdf bestanden.
Is er een app compitable met de reader die dit kan?
Is er een app compitable met de reader die dit kan?
Het is een reader. Volgens mij kan je niet zomaar zelf programma's installeren. Het zit dan welliswaar in een Android omgeving, maar goed daar kan je via de normale weg dus niet volledig gebruik van maken. Voor zover ik weet is er dan ook niet zo'n programma voor de PRS-T1 omdat je dus niet zomaar een apk bestand kan installeren.
En wil je verder, dan kom je dus weer uit op de mededeling die RoD gedaan heeft.
En wil je verder, dan kom je dus weer uit op de mededeling die RoD gedaan heeft.
http://cgi.ebay.de/ws/eBa...iewItem&item=270960374665
is trouwens ook een leuk hoesje voor weinig, vrouw is er erg blij mee 7 euro incl. verzenden uit Azië....
is trouwens ook een leuk hoesje voor weinig, vrouw is er erg blij mee 7 euro incl. verzenden uit Azië....
[ Voor 11% gewijzigd door flkrt op 20-04-2012 13:31 ]
Je kan gewoon apk bestanden installeren alleen is het geheugen beperkt,je kan wel apps gebruiken die de programma's naar SD geheugen zetten.l3art schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:25:
Het is een reader. Volgens mij kan je niet zomaar zelf programma's installeren. Het zit dan welliswaar in een Android omgeving, maar goed daar kan je via de normale weg dus niet volledig gebruik van maken. Voor zover ik weet is er dan ook niet zo'n programma voor de PRS-T1 omdat je dus niet zomaar een apk bestand kan installeren.
Je hebt als het ware 3 delen, een waar het besturingssysteem staat,de hack komt hier ook te staan,en de te installeren programma's,het tweede deel is het vrije geheugen waar de boeken staan,het derde deel is een eventuele micro SD.
De reader zelf is gewoon een APK bestand dat draait op het onder liggende android,je kan er zelfs een kindle app op zetten zodat je de kindle reader kan gebruiken, of een kobo reader.
Feitelijk is de PRS-T1 dus geen reader, het is een tablet werkend op android,met een e-ink scherm,waar je zelfs de volledige sony reader software van kan verwijderen, bij een niet geroot apparaat start de "tablet" gewoon de reader apk op en als je wat handig bent en op de diverse fora goed leest kan je zelfs de market en g-mail er op zetten.
Je kan dus volledig gebruik maken van de android omgeving en gewoon een apk bestand installeren.
Dan hoop ik maar dat de volgende vraag is toegestaan.
Welke reading apps werken met de bladertoetsen van de Sony?
Ik gebruik FBReader voor epub bestanden, ik ben alleen opzoek naar zoiets voor pdf's.
Welke reading apps werken met de bladertoetsen van de Sony?
Ik gebruik FBReader voor epub bestanden, ik ben alleen opzoek naar zoiets voor pdf's.
Snap dat de PRS-T1 feitelijk gewoon een tablet is met Android en dat de reader functie een app is. Maar wel een app waar je niet zomaar buiten komt. Om nog iets preciezer te zijn, is de PRS-T1 app een launcher. En in die launcher kan je volgens mij niet zomaar apps installeren. Dat hebben ze beveiligd, of anders gezegd niet mogelijk gemaakt. Er is geen file explorer oid waar je bij kan en van waaruit je dus apk bestanden kan installeren. Wil je een andere launcher kunnen draaien, en zodoende ook bij de rest van het systeem kunnen komen, en dan dus ook apk bestanden installeren, zal je dus net even wat meer moeten doen. Dit gaat niet standaard 'out of the box'.Nick39 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 14:05:
[...]
Je kan gewoon apk bestanden installeren alleen is het geheugen beperkt,je kan wel apps gebruiken die de programma's naar SD geheugen zetten.
Je hebt als het ware 3 delen, een waar het besturingssysteem staat,de hack komt hier ook te staan,en de te installeren programma's,het tweede deel is het vrije geheugen waar de boeken staan,het derde deel is een eventuele micro SD.
De reader zelf is gewoon een APK bestand dat draait op het onder liggende android,je kan er zelfs een kindle app op zetten zodat je de kindle reader kan gebruiken, of een kobo reader.
Feitelijk is de PRS-T1 dus geen reader, het is een tablet werkend op android,met een e-ink scherm,waar je zelfs de volledige sony reader software van kan verwijderen, bij een niet geroot apparaat start de "tablet" gewoon de reader apk op en als je wat handig bent en op de diverse fora goed leest kan je zelfs de market en g-mail er op zetten.
Je kan dus volledig gebruik maken van de android omgeving en gewoon een apk bestand installeren.
Dus bestaat de hack uit een andere launcher, als je nu niet weet waar je het over hebt kan je beter niet reageren.l3art schreef op maandag 30 april 2012 @ 20:43:
[...]
Snap dat de PRS-T1 feitelijk gewoon een tablet is met Android en dat de reader functie een app is. Maar wel een app waar je niet zomaar buiten komt. Om nog iets preciezer te zijn, is de PRS-T1 app een launcher. En in die launcher kan je volgens mij niet zomaar apps installeren. Dat hebben ze beveiligd, of anders gezegd niet mogelijk gemaakt. Er is geen file explorer oid waar je bij kan en van waaruit je dus apk bestanden kan installeren. Wil je een andere launcher kunnen draaien, en zodoende ook bij de rest van het systeem kunnen komen, en dan dus ook apk bestanden installeren, zal je dus net even wat meer moeten doen. Dit gaat niet standaard 'out of the box'.
Iedere app draait op de sony,zelfs angrybirds.
Na de hack vraagt je reader wat je wil bij het opstarten,de reader, of de launcher, je kiest voor de launcher en elke software werkt.
Bij de standaard hack krijg je een browser, een launcher en 3 andere readers er bij en kan je gewoon es-file explorer gebruiken.
Dat gaat standaard, out of the box, er is zelfs een restore set om de reader in de originele staat te krijgen.
De hack files even op een microsd kaartje zetten, opstarten en 10 minuten later heb je CoolReader, FBReader, eBookDroid, ColorDict3, Terminal, RootExplorer, Gallery3D, ColorPicker, PackageInstaller, Calculator, BarShortcuts en kan je direct apk's installeren.
Het is moeilijker een goede plaats voor je stylus te vinden dan dit.
Het is inderdaad heel eenvoudig om de launcher te installeren. zelf heb ik de minimal root gedownload en vanuit windows het .bat bestand gestart. Volgens mij is dit sneller dan via een sd kaartje.Nick39 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 09:41:
[...]
Dus bestaat de hack uit een andere launcher, als je nu niet weet waar je het over hebt kan je beter niet reageren.
Iedere app draait op de sony,zelfs angrybirds.
Na de hack vraagt je reader wat je wil bij het opstarten,de reader, of de launcher, je kiest voor de launcher en elke software werkt.
Bij de standaard hack krijg je een browser, een launcher en 3 andere readers er bij en kan je gewoon es-file explorer gebruiken.
Dat gaat standaard, out of the box, er is zelfs een restore set om de reader in de originele staat te krijgen.
De hack files even op een microsd kaartje zetten, opstarten en 10 minuten later heb je CoolReader, FBReader, eBookDroid, ColorDict3, Terminal, RootExplorer, Gallery3D, ColorPicker, PackageInstaller, Calculator, BarShortcuts en kan je direct apk's installeren.
Het is moeilijker een goede plaats voor je stylus te vinden dan dit.
Maar ik krijg niet de aldiko reader geïnstalleerd en ook documents2go en andere office programma's werken bij mij niet (het programma werkt wel alleen starten andere apps niet meer goed).
Ik weet niet of hier een oplossing voor is?
Pardon?!?!Nick39 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 09:41:
[...]
Dus bestaat de hack uit een andere launcher, als je nu niet weet waar je het over hebt kan je beter niet reageren.

Maar goed verder zal ik hierover mijn mond houden want dit wekt voor andere alleen maar verwarring op.

ik heb nu ook een PRS-T1 gekocht, naast de iriver story hd die ik al had.
Eerste indruk: resolutie van het scherm is inderdaad wat minder maar dat merk je echt bijna niet als je geen PDF's bekijkt. Alleen de allerkleinste letters zien er iets minder strak uit.
Touchscreen werkt prettiger dan knoppen wanneer je in setting-menu's bezig bent, voor het pagina wisselen maakt het me eigenlijk niet uit.
Wifi en mp3 afspelen is leuk, maar gebruik ik eigenlijk niet.
Onverwacht pluspunt: het scherm (achtergrond van de letters) ziet er iets witter uit. Bij mijn story HD is het een pietsie grijzer. Dat maakt normaal gesproken niet veel uit, maar wanneer ik 's-avonds in huis lees zonder lampje gaat het iets beter.
Onverwacht minpuntje: hij is lekker klein, maar daardoor is hij minder makkelijk vast te houden. Met een hoesje is dat probleem natuurlijk weer weg.
Mijn android-phone heb ik geroot en draai een custom ROM, maar deze reader laat ik nog eventjes standaard. Of is er een killer feature die ik daardoor misloop?
Eerste indruk: resolutie van het scherm is inderdaad wat minder maar dat merk je echt bijna niet als je geen PDF's bekijkt. Alleen de allerkleinste letters zien er iets minder strak uit.
Touchscreen werkt prettiger dan knoppen wanneer je in setting-menu's bezig bent, voor het pagina wisselen maakt het me eigenlijk niet uit.
Wifi en mp3 afspelen is leuk, maar gebruik ik eigenlijk niet.
Onverwacht pluspunt: het scherm (achtergrond van de letters) ziet er iets witter uit. Bij mijn story HD is het een pietsie grijzer. Dat maakt normaal gesproken niet veel uit, maar wanneer ik 's-avonds in huis lees zonder lampje gaat het iets beter.
Onverwacht minpuntje: hij is lekker klein, maar daardoor is hij minder makkelijk vast te houden. Met een hoesje is dat probleem natuurlijk weer weg.
Mijn android-phone heb ik geroot en draai een custom ROM, maar deze reader laat ik nog eventjes standaard. Of is er een killer feature die ik daardoor misloop?
Het is een e-reader, wat zou het ding extra moeten kunnen naast het fatsoenlijk weergeven van boeken?
kort vraagje: Is de koppeling met de bol.com shop alweer gefixed?
kort vraagje: Is de koppeling met de bol.com shop alweer gefixed?
pdf bestanden weergeven in leesweergave.
En weergeven in negatieve mode, vind ik veel rustiger voor de ogen.
En bladwijzers weergeven.
En weergeven in negatieve mode, vind ik veel rustiger voor de ogen.
1 ding wat ik zelf niet direct zag: in mijn iriver heb ik een hele lijst met boeken die ik het laatst geopend heb.
Dat maakt het makkelijk zoeken wanneer je wisselt tussen boeken.
Zit zoiets ook op de sony?
Dat maakt het makkelijk zoeken wanneer je wisselt tussen boeken.
Zit zoiets ook op de sony?
Ja daar moest ik ook naar zoeken. Maar ik heb het nu zo:
boeken
sorteren (a-z)
laatst gelezen
boeken
sorteren (a-z)
laatst gelezen
http://www.onedayonly.nl/...63&4dsid=5&4dkn=promo5web heeft de aanbieding weer, gratis ereader bij EUR5000,- spaargeld jaartje stallen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Die verwarring schep je zelf door te zeggen dat je geen apk's kan installeren terwijl dat wel kan waar het al duidelijk over een geroote versie ging, en als je echt de root had gedaan zat je niet met "wellicht" en "andere eventuele mogelijkheden", want dan had je gewoon geweten wat je er mee kon en hoefde je niet te mitsen en maren.l3art schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:22:
[...]
Pardon?!?!Ik draai al even mee in het Android wereldje, dus ik weet precies waar ik het over heb. We hebben het beide over hetzelfde alleen noemen we het anders.Alleen jij noemt het een hack en ik noem het 'dat gaat niet standaard out of the box'. En dat is ook zo. Dat gaat niet standaard 'out of the box'. Als dat zo is zou je niet eerst die hack hoeven uit te voeren om andere applicaties te kunnen installeren. Dat is ten minste mijn definitie van 'out of the box'. Dus misschien dat jij daar een hele andere definitie over hebt? Dus wat ik gezegd hebt klopt gewoon nog steeds. Heb die hack zelf gedraaid, dus weet precies waar ik het over heb.
Maar goed verder zal ik hierover mijn mond houden want dit wekt voor andere alleen maar verwarring op.
Ik was al samen met moderator ROD met emulatie software en fonts bezig lang voordat de startschermen o.a. mede door ondergetekende werden gemaakt.
Laten we er idd maar over ophouden, startschermen kun je trouwens ook out of the box veranderen met de voor deze reader gemaakte prs-plus waarvoor je niet eens hoeft te rooten.
Out of the box kan je ook je boeken niet lezen,die moet je er eerst op zetten en met een zelfde handeling root je hem of verander je je startschermen.
Heren, heren, laat elkaar heel aub 
Ik lees hierboven: "de voor deze reader gemaakte prs-plus waarvoor je niet eens hoeft te rooten". Kunt u mij hier iets meer over vertellen? prs-plus ziet er wel heel goed uit, wat ik er van zie, maar het lijkt alleen te werken op oudere sony readers.
Ik lees hierboven: "de voor deze reader gemaakte prs-plus waarvoor je niet eens hoeft te rooten". Kunt u mij hier iets meer over vertellen? prs-plus ziet er wel heel goed uit, wat ik er van zie, maar het lijkt alleen te werken op oudere sony readers.
Anoniem: 224536
pdf bestanden in leesweergave? Wat bedoel je daar precies mee? En ik weet zelf juist niet hoe ik pagina weergave UIT kan zetten. pdf's zijn idd wel een probleem af en toe en omdat ik moet inzoomen omdat fontsize niet werkt valt de laatste tekst dus net onder die pagina weergave... Beetje irritant. De oplossing is bij leesboeken om 't naar epub te converteren met Calibre. Maar bij software-handleidingen met veel plaatjes wordt die conversie altijd een zooitje...marc90 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 22:04:
pdf bestanden weergeven in leesweergave.
Met leesweergave bedoel ik het herschikken van de tekst. Zodat de regel afgebroken wordt op de rand van het scherm.
Volgens mij zijn we hier de definitie van out-of-the-box aan het redefiniëren...startschermen kun je trouwens ook out of the box veranderen met de voor deze reader gemaakte prs-plus [...]
Wikipedia die ik in dit geval geloof:
Out of the box is the term used to denote items, functionalities, or features that do not require any additional installation.
[ Voor 73% gewijzigd door WaterFire op 22-05-2012 14:15 ]
Altijd handig wikipedia
Maar dat is inderdaad ook mijn definitie van out-of-the-box.
Kan iemand mij eens een link geven waar ik PRS-Plus voor de T1 kan vinden? Ik kan alleen een versie vinden voor de 300 / 505 / 600 / 350 / 650 / 950.
Anoniem: 202651
PRS+ voor de T1 bestaat niet. Je moet de reader rooten waarna je in feite kan doen en laten wat je wilt
Ik had eerst vele problemen met het bladeren van boeken waarnaar de reader de melding gaf "reader application is gestopt" o.i.d. na een korte zoektocht kwam ik erachter dat meer mensen hier last van hadden maar de nieuwste firmware update heeft dit probleem voor ons verholpen.
Nu hebben we alleen nog zo nu en dan dat de hele reader vastloopt, het scherm met de 2 pijltjes komt dan tevoorschijn en het scherm lijkt aan/uit te gaan (flikkeren). De reader gaat niet meer uit en reageert op geen enkele toets, de enige oplossing is de reset button met een satéprikkertje in te drukken.
Ik heb geprobeerd dit probleem te vinden in dit topic maar dat is me niet gelukt (waarschijnlijk onjuiste termen gezocht...)
Als iemand mij kan vertellen of linken hierover zou dat zeer fijn zijn
Nu hebben we alleen nog zo nu en dan dat de hele reader vastloopt, het scherm met de 2 pijltjes komt dan tevoorschijn en het scherm lijkt aan/uit te gaan (flikkeren). De reader gaat niet meer uit en reageert op geen enkele toets, de enige oplossing is de reset button met een satéprikkertje in te drukken.
Ik heb geprobeerd dit probleem te vinden in dit topic maar dat is me niet gelukt (waarschijnlijk onjuiste termen gezocht...)
Als iemand mij kan vertellen of linken hierover zou dat zeer fijn zijn
Ja daar hebben meer mensen het over gehad. Misschien in het problemen topic (zie startpost).
Volgens mij is het sporadisch geraporteerd niet structureel. Aan en uit (echt aan en uit, niet in de slaapstand) scheen ook te helpen.
Volgens mij is het sporadisch geraporteerd niet structureel. Aan en uit (echt aan en uit, niet in de slaapstand) scheen ook te helpen.
Ik zie de e-readers nu voor 130 euro staan op de sony site. Heeft Sony de prijzen verlaagd?
9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.
Nee, ik denk dat het een foutje is...
Ik heb zojuist de ereader van sony bij MM gehaald voor 129 euro dus blijkbaar klopt die prijs wel
Ik heb er nog maar 5 minuten mee gespeeld maar eerste indrukken: Wat een fantastisch beeld en wat een fijn apparaat.
Nu even al mijn ebooks en PDF 's erop aan het laden. Heb al wel gezien dat internetten op dit ding niet echt lekker werkt door de trage refreshrate van het scherm maar voor het lezen van tekst is dit ding volgens mij ideaal
Ik heb er nog maar 5 minuten mee gespeeld maar eerste indrukken: Wat een fantastisch beeld en wat een fijn apparaat.
Anoniem: 202651
Ja, de prijzen lijken overzees ook te dalen, wat de geruchten van een nieuwe reader versterkt
Kan ik een indeling maken met mappen? ik heb een aantal boeken in submapjes gezet maar de reader laat ze gewoon allemaal als 1 lange lijst zien. Is hier nog iets mee te doen om ze bv in categorien in te delen?
Onlangs er nog eentje voor 100 euro gehaald bij MyCom Utrecht. Moet er wel bij zeggen dat het een openingsaanbieding was aangezien die winkel daar net geopend werd.
Zie eerdere posts in dit topic. Mappen kan niet, maar je kan wel collecties aanmaken (ook vanuit calibre)Metro2002 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:35:
Kan ik een indeling maken met mappen? ik heb een aantal boeken in submapjes gezet maar de reader laat ze gewoon allemaal als 1 lange lijst zien. Is hier nog iets mee te doen om ze bv in categorien in te delen?
Het zal toch niet weer zo zijn dat de 'huidige' reader van Sony binnenkort weer maandenlang nergens te krijgen is? Geruchten van een nieuwe reader kan ik ook nog wel verzinnen, dat doen ze ieder jaar namelijk ergens tussen eind augustus en begin oktober de laatste jaren...Anoniem: 202651 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:33:
Ja, de prijzen lijken overzees ook te dalen, wat de geruchten van een nieuwe reader versterkt
Ik kan echter nergens rumors vinden over de eventuele specs. Natuurlijk zou kleur mooi zijn, maar of dat kwa prijs al kan..
Daarnaast is Sony noodgedwongen aardig aan het herstructureren. Ik hoop maar dat ze goed verdienen aan de readermarkt!
Anoniem: 461608
Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb een Sony PRS-T1 gekocht. Ik heb twee problemen. Calibre ziet de reader niet en ik kan niet vinden hoe ik dat kan oplossen.
Verder heb ik eerder heb ik via de iBookstore een boek gekocht, e-pub en DRM-beveiligd volgens Calibre. Weten jullie een manier waarop ik het boek toch kan lezen op mijn reader?
Ik heb Adobe Digital Editions al geïnstalleerd net als Sony Reader for PC, maar ook het eerste programma ziet mijn reader niet.
Ik weet niet goed waar ik kan vinden hoe ik dit kan oplossen, want ik heb er niet zo veel verstand van.
Verder heb ik eerder heb ik via de iBookstore een boek gekocht, e-pub en DRM-beveiligd volgens Calibre. Weten jullie een manier waarop ik het boek toch kan lezen op mijn reader?
Ik heb Adobe Digital Editions al geïnstalleerd net als Sony Reader for PC, maar ook het eerste programma ziet mijn reader niet.
Ik weet niet goed waar ik kan vinden hoe ik dit kan oplossen, want ik heb er niet zo veel verstand van.
Ook sinds kort een de prs-t1. Een woord "geweldig". Vroeger zat ik een uur om me heen te kijken in de trein en de bus, maar nu pak ik me ereader er even bij! Geniaal! 1 min punt en dat is dat er geen nederlands-nederlands woordenboek in zit. Ik lees wat oudere boeken en af en toe kom ik een woord tegen die ik liever even op zoek. Voor de rest een koop waar ik geen spijt van heb!
Ik heb gisteren uren zitten pielen om die stomme collecties voor elkaar te krijgen
wat een gedoe is dat zeg! Vooral om de sony software onwijs brak in elkaar steekt. Je maakt een collectie aan, je sleept daar je boeken in en klaar denk je. Maar nee, hij sleept ze niet in die collectie, hij zet ze neer en je moet vervolgens nog aan gaan vinken welke je in welke collectie je wilt hebben
faal.
Dan Calibre. Die vond het nodig om collecties aan te maken op basis van:
- labels
- auteurs
- soort
Ofwel, ik had ineens bijna 300 collecties waarbij boeken soms in tig collecties voorkwamen.
Nou dan je collecties maar verwijderen en opnieuw beginnen. Ik kijk op de e-reader.. moet ik ze stuk voor stuk aanvinken, dat gaan we niet doen. Ik kijk bij de sony software, ik klik ze aan, kies 'delete' en voila. er gebeurd niks.
Uiteindelijk heb ik de partitie waar de data opstaat van de reader geformatteerd.
Ik heb daarna via Calibre alle auteursname eruit geknikkerd en alleen de labels voorzien van de juiste 'collectie' naam en daarna gesynchroniseerd. toen werkte het zoals ik wilde.
Daarna nog wat MP3's erop gezet, uiteraard netjes in mapjes en ja hoor. dat werkt OOK met collecties
Dat heb ik maar zo gelaten maar man man wat een vervelend rotsysteem.
De reader zelf ben ik wel erg tevreden over verder, alleen de software en het werken met 'collecties' is gewoon bagger.
Gisteren nog even op het balkon zitten lezen en zo'n e-ink scherm leest echt enorm fijn. Snap niet dat mensen op een LCD scherm boeken gaan zitten lezen, dat hou ik echt nooit lang vol.
Ben benieuwd hoe lang de accu meegaat in de praktijk. In het weekend nog even kijken voor een hoesje voor het ding, ik vond de de sony hoes namelijk een beetje duur. Zag dat Gecko hoesjes had en dat de Hema etuis had waar ze inpassen (heb ik zelf ook wel eens gehad) maar zo'n openklapbaar hoesje is bij een ereader wel zo makkelijk.
En met DRM beveiligde boeken heb ik geen ervaring mee maar volgens kan je in calibre het boek rechts aanklikken en converteren naar een niet-drm boek.

Dan Calibre. Die vond het nodig om collecties aan te maken op basis van:
- labels
- auteurs
- soort
Ofwel, ik had ineens bijna 300 collecties waarbij boeken soms in tig collecties voorkwamen.
Nou dan je collecties maar verwijderen en opnieuw beginnen. Ik kijk op de e-reader.. moet ik ze stuk voor stuk aanvinken, dat gaan we niet doen. Ik kijk bij de sony software, ik klik ze aan, kies 'delete' en voila. er gebeurd niks.
Uiteindelijk heb ik de partitie waar de data opstaat van de reader geformatteerd.
Ik heb daarna via Calibre alle auteursname eruit geknikkerd en alleen de labels voorzien van de juiste 'collectie' naam en daarna gesynchroniseerd. toen werkte het zoals ik wilde.
Daarna nog wat MP3's erop gezet, uiteraard netjes in mapjes en ja hoor. dat werkt OOK met collecties

Dat heb ik maar zo gelaten maar man man wat een vervelend rotsysteem.
De reader zelf ben ik wel erg tevreden over verder, alleen de software en het werken met 'collecties' is gewoon bagger.
Gisteren nog even op het balkon zitten lezen en zo'n e-ink scherm leest echt enorm fijn. Snap niet dat mensen op een LCD scherm boeken gaan zitten lezen, dat hou ik echt nooit lang vol.
Ben benieuwd hoe lang de accu meegaat in de praktijk. In het weekend nog even kijken voor een hoesje voor het ding, ik vond de de sony hoes namelijk een beetje duur. Zag dat Gecko hoesjes had en dat de Hema etuis had waar ze inpassen (heb ik zelf ook wel eens gehad) maar zo'n openklapbaar hoesje is bij een ereader wel zo makkelijk.
Staat op de reader zelf de gegevensoverdracht aan? En heb je bij de installatie van Calibre aangegeven dat je een sony reader hebt ? (type overig uit mijn hoofd) ?Anoniem: 461608 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:11:
Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb een Sony PRS-T1 gekocht. Ik heb twee problemen. Calibre ziet de reader niet en ik kan niet vinden hoe ik dat kan oplossen.
En met DRM beveiligde boeken heb ik geen ervaring mee maar volgens kan je in calibre het boek rechts aanklikken en converteren naar een niet-drm boek.
[ Voor 21% gewijzigd door Metro2002 op 07-06-2012 13:44 ]
- dubbel --
[ Voor 98% gewijzigd door Metro2002 op 07-06-2012 13:44 ]
Bedankt voor je reactie. De gegevensoverdracht staat inderdaad aan. Calibre was al geïnstalleerd. Destijds had ik een pocketbook, nu dus de Sony maar ik kan niet meer vinden waar ik dat kan veranderen. Heb ook al in de handleiding gezocht. Misschien kijk ik met mijn neus maar ik kan het niet vinden.Metro2002 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:33:
Staat op de reader zelf de gegevensoverdracht aan? En heb je bij de installatie van Calibre aangegeven dat je een sony reader hebt ? (type overig uit mijn hoofd) ?
Rechtsbovenaan staat voorkeuren, daar kan je de opstartwizard nog een keer draaien en kun je de reader ook kiezen.Anoniem: 461608 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:01:
[...]
Bedankt voor je reactie. De gegevensoverdracht staat inderdaad aan. Calibre was al geïnstalleerd. Destijds had ik een pocketbook, nu dus de Sony maar ik kan niet meer vinden waar ik dat kan veranderen. Heb ook al in de handleiding gezocht. Misschien kijk ik met mijn neus maar ik kan het niet vinden.
Dank je. Dat heb ik nu ook gedaan. De PRS-T1 staat er niet bij (terwijl Calibre zegt dat ik de nieuwste versie heb) dus ik heb alle Sony varianten geprobeerd. Calibre ziet de reader nog steeds niet.
Ik vind het voordeel van een etuis (of sleeve) dat je alleen de ereader vasthoud bij het lezen... superlicht. Zo'n openklapbaar hoesje is weer extra gewicht. Aan de andere kant is dat wel makkelijker als je hem snel even weg wilt kunnen stoppen (bv in de trein ofzo)[b][message=38370601,noline]...
In het weekend nog even kijken voor een hoesje voor het ding, ik vond de de sony hoes namelijk een beetje duur. Zag dat Gecko hoesjes had en dat de Hema etuis had waar ze inpassen (heb ik zelf ook wel eens gehad) maar zo'n openklapbaar hoesje is bij een ereader wel zo makkelijk.
...
Ik heb uiteindelijk het originele sony hoesje gekocht (achterlijke prijs maarja) en inderdaad: het hoesje is bijna net zo zwaar als de reader zelfgolem501 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 06:10:
[...]
Ik vind het voordeel van een etuis (of sleeve) dat je alleen de ereader vasthoud bij het lezen... superlicht. Zo'n openklapbaar hoesje is weer extra gewicht. Aan de andere kant is dat wel makkelijker als je hem snel even weg wilt kunnen stoppen (bv in de trein ofzo)
@ Ereader, ik heb calibre hierop ingesteld staan en hij werkt gewoon prima bij mij.

Staat Calibre bij mij ook op en werkt inderdaad prima.
"When you grow up your heart dies"
Anoniem: 16328
Bedankt voor de tip die iemand gaf om een simpele sleeve te halen bij de Hema a 4,95 euro
. Ik heb nog maar even een paar foto's gemaakt van de verpakking en de 'storage bag large' zelf. Ik was best verbaasd over de zachte bekleding aan de binnenzijde van de hoes en dat alles voor deze prijs
.

Waar dat licht grijze stukje klittenband precies voor is weet ik eigenlijk niet. Misschien om dat stukje stof aan de rits op te bergen of zo
?
Over Calibre ik had Calibre ingesteld op iPod en toen ik de Sony PRS-T1 eraan hing terwijl Calibre actief was werd de e-reader meteen herkend. Ik hoefde niet eens iets te veranderen in de instellingen of het programma opnieuw te installeren.

Waar dat licht grijze stukje klittenband precies voor is weet ik eigenlijk niet. Misschien om dat stukje stof aan de rits op te bergen of zo
Over Calibre ik had Calibre ingesteld op iPod en toen ik de Sony PRS-T1 eraan hing terwijl Calibre actief was werd de e-reader meteen herkend. Ik hoefde niet eens iets te veranderen in de instellingen of het programma opnieuw te installeren.
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 09-06-2012 16:37 ]
Dat is om te voorkomen dat de rits opengaat onderweg.
Een vraagje over de newsfeeds (periodieken
wat een woord) , kan je dat alleen via bv calibre syncen of kan het ook via het apparaat zelf via WIFI?
En hoe kan ik in vredesnaam voorkomen dat er zelf collecties worden aangemaakt. Ik word daar echt gestoord van. Ik download 1 of 2 ebooks, verander de reeks in de veronderstelling dat dat voldoende is... staan er ineens weer tig collecties bij op basis van label
echt zó waardeloos.
Ook alle newsfeeds hebben automatisch collecties aangemaakt... arrrrrrrg
Een vraagje over de newsfeeds (periodieken
En hoe kan ik in vredesnaam voorkomen dat er zelf collecties worden aangemaakt. Ik word daar echt gestoord van. Ik download 1 of 2 ebooks, verander de reeks in de veronderstelling dat dat voldoende is... staan er ineens weer tig collecties bij op basis van label

Ook alle newsfeeds hebben automatisch collecties aangemaakt... arrrrrrrg
[ Voor 47% gewijzigd door Metro2002 op 09-06-2012 16:55 ]
Heb een USB Power Adapter gekocht (Sonpart), maar de reader laadt niet op als ik hem dmv de bijgeleverde USB kabel aan de adapter hang. Hij krijgt kennelijk wel stroom , want de reader start na het aansluiten op. De adapter zou gewoon geschikt moeten zijn, ligt het aan de kabel?
[ Voor 16% gewijzigd door Ruud2007 op 10-06-2012 07:45 ]
Weet iemand misschien een manier in calibre om de auteursnaam als reeks te krijgen? ik heb 2500 boeken op de ereader staan van bijna 500 auteurs en wil graag wat makkelijker er doorheen kunnen bladeren op zoek naar een leuk boek. als ik nu op volgorde van auteursnaam blader moet ik 20 bladzijden verder om langs Baantjer te komen bijvoorbeeld 
Ik vind het sowieso al jammer dat dat niet gewoon in de software zelf zit, maar ok. Als ik het in reeksen kwijt zou kunnen zou al veel schelen.
Ik vind het sowieso al jammer dat dat niet gewoon in de software zelf zit, maar ok. Als ik het in reeksen kwijt zou kunnen zou al veel schelen.
Ik heb tot nu toe gezien dat calibre reeksen / collecties aanmaakt op basis van 2 gegevens: de reeks (duh) en de labels. Ik heb voor al mijn collecties de labels en reeksen dezelfde naam gegeven, dan komen ze in die collectienaam terecht op het apparaat.Wybo schreef op zondag 10 juni 2012 @ 08:42:
Weet iemand misschien een manier in calibre om de auteursnaam als reeks te krijgen? ik heb 2500 boeken op de ereader staan van bijna 500 auteurs en wil graag wat makkelijker er doorheen kunnen bladeren op zoek naar een leuk boek. als ik nu op volgorde van auteursnaam blader moet ik 20 bladzijden verder om langs Baantjer te komen bijvoorbeeld
Ben nu druk bezig omslagen voor de boeken te downloaden, nogal een monnikenwerk maarja. Somebody's got to do it
Wel handig dat calibre daar een functie voor heeft maar ik heb helaas nogal veel obscure boeken en veel kent ie niet
Anoniem: 16328
Voor Nederlandse boeken even de BOL plugin instellen dat werkt prima heb ik gemerkt. Ik dacht eigenlijk dat je ook met 1 klik gewoon alle covers kan downloaden? Dat kan inderdaad maar in dit topic (http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=123229) lees ik dat je dan soms met een lage resolutie cover opgescheept komt te zitten. Echter zijn de BOL.com covers meestal van een aanvaardbare resolutie, wil je hoger moet je via Google zoeken. Wat eigenlijk naar mijn idee voor een e-reader nou ook weer geen big deal is. Voor die obscure boeken kun je de Google zoek functie als genoemd in eerder genoemd topic gebruikenMetro2002 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 10:17:
[...]
Ik heb tot nu toe gezien dat calibre reeksen / collecties aanmaakt op basis van 2 gegevens: de reeks (duh) en de labels. Ik heb voor al mijn collecties de labels en reeksen dezelfde naam gegeven, dan komen ze in die collectienaam terecht op het apparaat.
Ben nu druk bezig omslagen voor de boeken te downloaden, nogal een monnikenwerk maarja. Somebody's got to do it![]()
Wel handig dat calibre daar een functie voor heeft maar ik heb helaas nogal veel obscure boeken en veel kent ie niet
Om te proberen alle covers in eens te downloaden:
"Select all your books, right-click on the selection, go into the edit metadata submenu and select download covers."
De stekker/adapter geeft overigens als output: 5V -1A 5VA Max. Is dit wel de juiste stekker? Het lampje dat aangeeft dat de reader opgeladen wordt brandt na aansluiting heel kort en gaat dan uit.Ruud2007 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 07:42:
Heb een USB Power Adapter gekocht (Sonpart), maar de reader laadt niet op als ik hem dmv de (bij de reader) bijgeleverde USB kabel aan de adapter hang. Hij krijgt kennelijk wel stroom , want de reader start na het aansluiten op. De adapter zou gewoon geschikt moeten zijn, ligt het aan de kabel?
Ik ga gewoon naar boeken en zoek dan op auteur...Wybo schreef op zondag 10 juni 2012 @ 08:42:
Ja, maar dan ben je al gericht op zoek, en ik zou er juist een beetje doorheen willen lopen zonder vooraf te weten welke auteur het deze keer wordt.
Maar blijkbaar is het niet zo eenvoudig als ik gehoopt had. Dan moet ik maar eens een keer een middag de tijd nemen om alles handmatig te doen
Ik moet sowieso nog een keer de upload van calibre naar de prs nog een keer doen, op de een of andere manier is bij mij de sortering op auteur altijd op de voornaam. Terwijl ik in calibre het wel goed heb staan. Wat ik nu gewoon ga doen is de titels van de bestanden aanpassen naar {author_sort} - {title} dan kan ik die volgorde in elk geval wel krijgen zoals ik het wil
Maar blijkbaar is het niet zo eenvoudig als ik gehoopt had. Dan moet ik maar eens een keer een middag de tijd nemen om alles handmatig te doen
Ik moet sowieso nog een keer de upload van calibre naar de prs nog een keer doen, op de een of andere manier is bij mij de sortering op auteur altijd op de voornaam. Terwijl ik in calibre het wel goed heb staan. Wat ik nu gewoon ga doen is de titels van de bestanden aanpassen naar {author_sort} - {title} dan kan ik die volgorde in elk geval wel krijgen zoals ik het wil
De PRS-T1 is kieskeurig. Officieel hoort bij een voeding de D+ en D- leiding met elkaar verbonden te zijn . Als dat bij een stekkervoeding niet het geval is, bijvoorbeeld D+ en D- open of zelfs handshake signalen over die datalijnen dan gaat de PRS-T1 niet laden.Ruud2007 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 15:01:
De stekker/adapter geeft overigens als output: 5V -1A 5VA Max. Is dit wel de juiste stekker? Het lampje dat aangeeft dat de reader opgeladen wordt brandt na aansluiting heel kort en gaat dan uit.
Bekend voorbeeld is de iPod lader die om die reden niet werkt. Ga maar even zoeken in dit topic, er is al een hoop eerder over geschreven. Als tip: gebruik een Hema USB stekker lader, is goedkoop en werkt prima met de PRS-T1.
Ps: als je de USB lader open kan schroeven kun je als rechtgeaarde tweaker ook de volgende hack proberen:
http://modmymobile.com/fo...ric-usb-charger-hack.html
Dank voor je uitleg. Heb nu een lader van een Blackberry, werkt prima! Heb die te leen, dus als hij terug moet zal ik de Hema USB stekker gaan halen, dank voor de tip!pe1dnn schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:36:
[...]
De PRS-T1 is kieskeurig. Officieel hoort bij een voeding de D+ en D- leiding met elkaar verbonden te zijn . Als dat bij een stekkervoeding niet het geval is, bijvoorbeeld D+ en D- open of zelfs handshake signalen over die datalijnen dan gaat de PRS-T1 niet laden.
Bekend voorbeeld is de iPod lader die om die reden niet werkt. Ga maar even zoeken in dit topic, er is al een hoop eerder over geschreven. Als tip: gebruik een Hema USB stekker lader, is goedkoop en werkt prima met de PRS-T1.
Ps: als je de USB lader open kan schroeven kun je als rechtgeaarde tweaker ook de volgende hack proberen:
http://modmymobile.com/fo...ric-usb-charger-hack.html
bestaat de mogelijkheid om een Nederlands woordenboek in de ereader te toveren? af en toe kom ik weleens een woord tegen welke ik niet zeker weet.
Bedoel je een woordenboek verklarend Nederlands?
[ Voor 25% gewijzigd door sloth op 15-06-2012 08:34 ]
Met de standaard software in de PRS-T1 gaat dat niet lukken. Een nogal omslachtige omweg is om een woord dat je niet kent van NL naar Engels te vertalen met het woordenboek, en dan weer van Engels naar Nederlands. Soms kom je dan ineens wel achter de betekenis.. maar handig is anders.2boris schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 23:30:
bestaat de mogelijkheid om een Nederlands woordenboek in de ereader te toveren? af en toe kom ik weleens een woord tegen welke ik niet zeker weet.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Niets te maken met de techniek,maar ik heb nu een horloge gekocht dat op e-inkt werkt, het wordt dus meer en meer gebruikt... ( wel aan de prijzige kant )

[ Voor 22% gewijzigd door Nick39 op 17-06-2012 11:39 ]
Mijn lcd casio's gingen altijd jaren mee op hun eerste batterij (mijn huidige horloge ~1 jaar per batterij maar dat heeft te maken met de radio ontvanger voor de tijd)...
Ik zie de toegevoegde waarde van e-ink niet zo voor een scherm dat minstens 1x per minuut ververst
<ed> wel een mooi horloge trouwens.
Ik zie de toegevoegde waarde van e-ink niet zo voor een scherm dat minstens 1x per minuut ververst
<ed> wel een mooi horloge trouwens.
[ Voor 6% gewijzigd door golem501 op 18-06-2012 06:30 ]
oeps... meer dan 800 euro. Dan wacht ik wel een paar jaarNick39 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 10:58:
Niets te maken met de techniek,maar ik heb nu een horloge gekocht dat op e-inkt werkt, het wordt dus meer en meer gebruikt... ( wel aan de prijzige kant )
[afbeelding]
Wel een mooi ding.
Zie tijdens het lezen van een boek nog (vaag) de symbolen en letters van de startpagina op de achtergrond. Ingebrand? Iemand ervaring hiermee? Verdwijnt dit vanzelf? Te verhelpen met de instellingen?
Nee, dat herken ik niet.Volgens mij zou een e-ink scherm daar ook niet gevoelig voor mogen zijn, want het wordt steeds "geblanked" wanneer je wisselt van pagina.
Over welke startpagina heb je het: Het menu, of het titelblad van het boek, dat je te zien krijgt als de reader op standby staat?
Het menu is maar een paar minuten in beeld lijkt me (alleen om het boek aan te klikken dat je wil gaan lezen), dus van inbranden kan dan geen sprake zijn imho.
Over welke startpagina heb je het: Het menu, of het titelblad van het boek, dat je te zien krijgt als de reader op standby staat?
Het menu is maar een paar minuten in beeld lijkt me (alleen om het boek aan te klikken dat je wil gaan lezen), dus van inbranden kan dan geen sprake zijn imho.
Om toch maar even helemaal offtopic te gaan:Wybo schreef op maandag 18 juni 2012 @ 08:35:
[...]
oeps... meer dan 800 euro. Dan wacht ik wel een paar jaar
Wel een mooi ding.
http://www.kickstarter.co...hone-and-android?ref=live
in 2013 kun je er eentje voor 150 dollar kopen die ooknog eens naadloos synchroniseert met je smartphone
Let op:
Berichten over bestellingen, prijzen en winkels graag in een daarvoor bestemd topic in Telecomproviders.
Berichten over bestellingen, prijzen en winkels graag in een daarvoor bestemd topic in Telecomproviders.