Welke Mediamarkt is dat? Op hun website kosten ze nog 30 euro.
Weet niet of het al voorbij gekomen is:
Sony PRS-T2

Dezelfde 800*600 resolutie als de PRS-T1 dus. Zo te zien wel een matte behuizing.
Sony PRS-T2

Dezelfde 800*600 resolutie als de PRS-T1 dus. Zo te zien wel een matte behuizing.
[ Voor 79% gewijzigd door Lee245 op 01-08-2012 15:55 ]
Ik ben deze zomervakantie in den vreemde bijzonder te spreken over de PRS-T1.
Eindeloze accuduur, handig in het gebruik, bijzonder handige 'extra's', zoals de meegeleverde woordenboeken, wanneer ik een woord tegenkom in het Engels dat ik niet blijk te kennen (ik lees de Song of Ice & Fire-serie; veel archaïsch Engels, jargon, etc., en ik leer zo nog iets bij op vakantie
).
Supertevreden hier!
Eindeloze accuduur, handig in het gebruik, bijzonder handige 'extra's', zoals de meegeleverde woordenboeken, wanneer ik een woord tegenkom in het Engels dat ik niet blijk te kennen (ik lees de Song of Ice & Fire-serie; veel archaïsch Engels, jargon, etc., en ik leer zo nog iets bij op vakantie
Supertevreden hier!
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Verwijderd
Die lees ik ook, welliswaar op de kindle omdat mijn vrouw deze sony heeft en dat woordenboek is inderdaad erg handig, zeker voor middeleeuws wapentuig en weet ik niet wat meer.Ramzzz schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:07:
(ik lees de Song of Ice & Fire-serie; veel archaïsch Engels, jargon, etc., en ik leer zo nog iets bij op vakantie).
Een aantal jaar terug had ik een woordenboek naast mijn bed liggen, dat is toch een stuk minder fijn.
Gezien de vakantie heb ik er niet veel van meegekregen, maar was de infrarood techniek van de prs t1 niet gelijk aan die van de kindle? Op die pagina staat namelijk zo specifiek dat de t2 wel dezelfde techniek heeft. Ik snap niet helemaal waarom ze iets anders gaan doen, vind het prima werken op de t1 namelijk.Lee245 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:53:
Ik krijg er een beetje het idee van dat ze een nieuwe op de markt brengen terwijl de t1 eigenlijk gewoon perfect is, marketing?
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2012 19:44 ]
Dat is een plaatje van een PRS-900!Lee245 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:53:
Weet niet of het al voorbij gekomen is:
Sony PRS-T2
[afbeelding]
Het design van de PRS-T2 zal niet veel afwijken van de PRS-T1.
Klik
De PRS-900 vind ik gewoon lelijk in vergelijking met de PRS-T1.
Klik
De PRS-900 vind ik gewoon lelijk in vergelijking met de PRS-T1.
"When you grow up your heart dies"
tnx voor de tip. De versie met lampje (nu 22 euro), was uitverkocht. Ik heb er eentje zonder lampje (11 euro) meegenomen.boersmaster schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 07:54:
Mediamarkt Zwolle
Eigenlijk vind ik die 11 euro nog duur betaald, om eerlijk te zijn. Het is echt een pruts-hoesje, wat wel de achterkant van het apparaat flink beschermd (lekker nuttig

Verwijderd
Damn, 22 euro. Ik heb er een paar weken geleden 50 voor betaaldRaymond schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:14:
tnx voor de tip. De versie met lampje (nu 22 euro), was uitverkocht. Ik heb er eentje zonder lampje (11 euro) meegenomen.
Gisteren op m'n Kindle 3 gaan zitten...daar kon hij dus niet tegen 
Na wikken en wegen besloten om voor de Sony te gaan ipv Kindle 4 ivm Ne-En woordenboek en zwaardere accu.
Stond ik vandaag in de winkel om voor zo'n Sony T1 te gaan...was hij al uitverkocht. Ze krijgen hem ook niet meer binnen omdat er een nieuwe versie wordt verwacht, zoals een paar posts hierboven al aangegeven. En dan nu de grote vraag: wat te doen? Over de T2 heb ik praktisch nog niets kunnen vinden. Wanneer komt hij uit en wat zal zijn prijs zijn? Proberen toch nog ergens een T1 via de interwebs op de kop te tikken, voor een kindle 4 (no touch) gaan of toch maar wachten op de T2 waarvan eigenlijks niets bekend is?
Na wikken en wegen besloten om voor de Sony te gaan ipv Kindle 4 ivm Ne-En woordenboek en zwaardere accu.
Stond ik vandaag in de winkel om voor zo'n Sony T1 te gaan...was hij al uitverkocht. Ze krijgen hem ook niet meer binnen omdat er een nieuwe versie wordt verwacht, zoals een paar posts hierboven al aangegeven. En dan nu de grote vraag: wat te doen? Over de T2 heb ik praktisch nog niets kunnen vinden. Wanneer komt hij uit en wat zal zijn prijs zijn? Proberen toch nog ergens een T1 via de interwebs op de kop te tikken, voor een kindle 4 (no touch) gaan of toch maar wachten op de T2 waarvan eigenlijks niets bekend is?
Si hoc legere scis nimium eruditiones habes
Als je nog wil afwachten wat de T2 wordt, zou ik met Amazon contact opnemen. Ik heb begrepen dat de garantie zo ver gaat dat je ook in dit soort gevallen een nieuwe of refurbished reader krijgt. Dan kun je inieder geval nog een paar maanden overbruggen, kijken wat er uitkomt.
Wel raar dat hij nu ineens al overal op is. Was dat bij de voorganger ook al niet zo (650)? Niet echt handig met alle mensen die toch nog een reader voor op vakantie willen en zo misgrijpen. Dan kun je beter fors afprijzen en iets minder uitleveren.
Wel raar dat hij nu ineens al overal op is. Was dat bij de voorganger ook al niet zo (650)? Niet echt handig met alle mensen die toch nog een reader voor op vakantie willen en zo misgrijpen. Dan kun je beter fors afprijzen en iets minder uitleveren.
Verwijderd
Dan krijg je gewoon gratis een nieuwe hoor, dit valt onder de service van Amazon.Neurd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 23:54:
Gisteren op m'n Kindle 3 gaan zitten...daar kon hij dus niet tegen
Start even met de klantenservice van amazon een chat en leg uit dat je er op bent gaan zitten en dat je heel verdrieting bent en dan heb je gewoon gratis een nieuwe en moet je de kapotte na ontvangst van de nieuwe retour zenden.
zie bijv. hier: http://www.eddieoneveryth...replacing-it-for-free.php
Ik heb ook veel soortgelijke verhalen gelezen, ook over iemand die er in bed op was gaan liggen, ook gratis een nieuwe.
Zie bijvoorbeeld dit:
En ja Sony's klantenservice, daar kan jij nog wat van lerenI stepped on mine (it’s ridiculous, I know, but I keep doing it to my books, odds are I’d do it to my Kindle…). Amazon costumer service were excellent, not only did they send me another Kindle, as mine had been a gift, I didn’t have to ship the broken one or pay for the delivery (I live in Europe).
edit: serge75 was me voor, had ik even gemist. Maar beter 2 keer dan geld uitgeven voor een nieuwe ereader als het onnodig is, kan je het geld bewaren voor een eventuele prs t2 als die de moeite waard gaat zijn.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2012 09:45 ]
Dit hoort hier inderdaad niet.
[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 05-08-2012 21:48 ]
Si hoc legere scis nimium eruditiones habes
Vanochtend nog gekeken voor voorraadstatus van de Sony T1 bij Dixons in Harderwijk (kleine vakantie), was nog op voorraad overal in 147 winkels maar liefst. Snel na opening om 13:00 uur naar binnen geglipt. Medewerker kwam met een heel verhaal over het niet meer hebben van de T1 en dat de opvolger binnenkort komt, maar dat dat wel drie weken op zich kan laten wachten. Flink balen, want ik heb inmiddels al een T1 maar we gaan zaterdag op vakantie en mijn vriendin wil er toch ook wel erg graag eentje hebben! Een aantal weken wachten op een mogelijke opvolger zit er dus niet echt in. Nu even in de Pricewatch gekeken vanmiddag, en besteld bij easereader.nl inclusief cover en leeslampje voor 145,00 euro. Snel betaald met PayPal en hopen op de bestelbevestiging.
Je raad het al: niet meer leverbaar. Bestelling is meteen weer geannuleerd een paar uur later.
Net opnieuw in de Pricewatch gespiekt, nu bij Pixmania maar gekocht (witte versie, had de voorkeur eigenlijk al). Wacht op bevestiging en hopelijk is deze dan wel op voorraad zoals aangegeven.
Een heel gedoe om er nog één snel te scoren zo vlak voor de vakantie dus! Dat krijg je als je tijdens je binnenlandse vakantie je vriendin jaloers zit te maken met je eigen zwarte T1....
Je raad het al: niet meer leverbaar. Bestelling is meteen weer geannuleerd een paar uur later.
Net opnieuw in de Pricewatch gespiekt, nu bij Pixmania maar gekocht (witte versie, had de voorkeur eigenlijk al). Wacht op bevestiging en hopelijk is deze dan wel op voorraad zoals aangegeven.
Een heel gedoe om er nog één snel te scoren zo vlak voor de vakantie dus! Dat krijg je als je tijdens je binnenlandse vakantie je vriendin jaloers zit te maken met je eigen zwarte T1....
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Haha, een risico ik weet het. We blijven positief. Nadat ze me tot drie keer aan toe iets van garantie probeerde aan te smeren (waardoor ik elke keer rond de 170+ euro uit kwam) is het me gelukt om de bestelling af te ronden op de oorspronkelijke verkoopprijs.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
In de flyer van Saturn die hier (R'dam) net in de bus viel, staat de PRST1 (3 kleuren) gewoon voor 129 euri.Royeboi schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:11:
Medewerker kwam met een heel verhaal over het niet meer hebben van de T1
Idem case PRSA SC10B/W/R ...
[ Voor 40% gewijzigd door Goner op 06-08-2012 22:58 ]
Verwijderd
Ja dat kunnen ze dan wel in de flyer zetten, het feit blijft dat ze dat ding niet hebben.
Kom er net vandaan, en de verkoper kreeg een rode kop toen ik om de ereader vroeg.
Hij had wel een mooi alternatief. Ja jongen, dat zal best maar ik wil de Sony.
Valse reclame!
Kom er net vandaan, en de verkoper kreeg een rode kop toen ik om de ereader vroeg.
Hij had wel een mooi alternatief. Ja jongen, dat zal best maar ik wil de Sony.
Valse reclame!
Merkwaardig dat je in vakantietijd, juist wanneer mensen impulsief een reader kopen, ervoor zorgt dat er geen reader beschikbaar is. Normaal zorg je toch dat er voorraad is tot de opvolger al in de winkel ligt?
Volgens mij kon je vorig jaar vanaf mei de prs650 al niet meer krijgen en was de T1 ergens in oktober op de markt. Doen ze goed, die jongens
Da's wel heeeel slordig ... notabene een reclame van zowat een halve bladzij.Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:07:
Ja dat kunnen ze dan wel in de flyer zetten, het feit blijft dat ze dat ding niet hebben.
Komt die terughaalactie van Sony dan zo onverwacht ??? En waarom, vraag ik me nu af ; is er iets mis met die dingen ? Normaal worden ze gewoon in de aanbieding gegooid, maar terughalen
Zou Sony ze eigenlijk maken voor de Australische en Nieuw Zeelandse markt zodat ze de winter gebruiken voor het wisselen van modellenknakworst schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 09:11:
Merkwaardig dat je in vakantietijd, juist wanneer mensen impulsief een reader kopen, ervoor zorgt dat er geen reader beschikbaar is. Normaal zorg je toch dat er voorraad is tot de opvolger al in de winkel ligt?
Blijkbaar is het voordeliger om ze terug te halen (en vernietigen?) dan de marktprijs aan te tasten door een forse verlaging. De PRS-T1 zou gemakkelijk de markt voor een PRS-T2 kunnen bederven. Die PRS-T1 is/was een uitstekende reader (na het fixen van de initiële bugs). Een goedkope PRS-T1 zou zomaar veel interessanter kunnen zijn dan een duurder nieuw model PRS-T2, zeker als de plaatjes kloppen die er tot nu toe zijn opgedoken waar het er sterk op lijkt dat de PRS-T2 er net zo uit zal gaan zien als de PRS-T1.Goner schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:55:
En waarom, vraag ik me nu af ; is er iets mis met die dingen ? Normaal worden ze gewoon in de aanbieding gegooid, maar terughalen
::evil mode::
Verwijderd
Ik heb hem inmiddels bij Foto Klein gekocht. Bij die zaak in het Alexandrium, Rotterdam hebben ze hem nog.
Heb mijn oog ook laten vallen op deze PRS-T1, maar net op het moment dat hij niet meer verkrijgbaar is natuurlijk.
Nu kan ik er wel een recent 2dehandsje op de kop tikken, maar de factuur is er niet meer bij.
Is er hier iemand die al van de garantie op zijn toestel heeft gebruik gemaakt, heb je daarvoor het aankoopbewijs nodig of kan dit op serienr bij Sony?
Nu kan ik er wel een recent 2dehandsje op de kop tikken, maar de factuur is er niet meer bij.
Is er hier iemand die al van de garantie op zijn toestel heeft gebruik gemaakt, heb je daarvoor het aankoopbewijs nodig of kan dit op serienr bij Sony?
Verwijderd
Ik denk dat je hierin gelijk hebt.pe1dnn schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:23:
Blijkbaar is het voordeliger om ze terug te halen (en vernietigen?) dan de marktprijs aan te tasten door een forse verlaging. De PRS-T1 zou gemakkelijk de markt voor een PRS-T2 kunnen bederven. Die PRS-T1 is/was een uitstekende reader (na het fixen van de initiële bugs). Een goedkope PRS-T1 zou zomaar veel interessanter kunnen zijn dan een duurder nieuw model PRS-T2
Maar Sony kan ook geen hoge prijs gaan neerzetten, meer dan 125 euro betekend gewoon minder verkoop aangezien over 3 weken (als de geruchten kloppen) amazon de Nederlandse markt betreed en de aanval op bol.com (+ Sony dus) opent.
En de service van Amazon is vele malen beter (tot in het bizarre) en de Kindle ereader is van dezelfde kwaliteit en ook voor pakweg 100 euro te koop.
Een voorbeeld is Engeland. In amper 4 jaar tijd verkoopt men daar nu meer digitale boeken dan papieren boeken doordat Amazon op die markt gekomen is, in Amerika heeft het (even uit mijn hoofd) 7 jaar geduurd. In Nederland zou het zo kunnen dat over 2 a 3 jaar papieren boeken veel minder in trek zijn. Zeker als een bedrijf als Amazon komt, geen gezeur meer met DRM in iedergeval zoals Sony en Bol.com nu hebben (de drm zit er bij amazon ook op, maar dat is niet hinderlijk voor de klant).
Heel interessant dus wat Sony doet. Ik ben benieuwd welke kant het opgaat. Een ereader met ingebouwde verlichting zou erg leuk zijn. Maar veel meer nieuws zal er wel niet komen.
Veel marge heb je volgens mij niet met een ereader als fabriek, de meerwaarde zit volgens mij voornamelijk in koppelingen met boekhandels.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2012 18:51 ]
Hmm ben benieuwd, ik ben ook in de race. Heb nu nog een bebook 2010 model. Welke helaas vorig jaar in de vakantie een strandstoel heeft opgestaan wat resulteerde in een flinke kras op het scherm. Gelukkig bracht de reisverzekering enige tegemoetkoming.
Aangezien ik besloten heb om de bebook te gebruiken voor vakanties, wil ik graag een nieuwe voor gewoon thuis. Vorige week bij de dixons waren ze hier al uitverkocht. Maar als ik zo lees dat amazon ook deze kant op komt wacht ik daar misschien wel op. Kijken wat de concurrentie doet.
Aangezien ik besloten heb om de bebook te gebruiken voor vakanties, wil ik graag een nieuwe voor gewoon thuis. Vorige week bij de dixons waren ze hier al uitverkocht. Maar als ik zo lees dat amazon ook deze kant op komt wacht ik daar misschien wel op. Kijken wat de concurrentie doet.
Verwijderd
Nieuwe Sony staat op de frontpage. Geen nieuwigheden, glimmende rand is wel weg en de audio jack hebben ze ook maar weggelaten. Verder weinig boeiends, wel dezelfde prijs.
Toch jammer, deze nieuwe versie heeft geen enkel nut en is een mindere koop dan de T1. Ok, accuduur van een maand extra, maar who care's? Of hij nu een maand of 2 maand meegaat, misschien alleen nuttig voor mensen die gaan trekken in een onbewoond gebied.
Jammer, was er al bang voor. De markt heeft geen nieuwe ontwikkelingen op dit moment, Sony maakt onnodig kosten en belast het milieu hierdoor ook nog eens extra. Breng dan de T1 in nieuwe kleuren uit ofzo, dat was veel leuker geweest.
Toch jammer, deze nieuwe versie heeft geen enkel nut en is een mindere koop dan de T1. Ok, accuduur van een maand extra, maar who care's? Of hij nu een maand of 2 maand meegaat, misschien alleen nuttig voor mensen die gaan trekken in een onbewoond gebied.
Jammer, was er al bang voor. De markt heeft geen nieuwe ontwikkelingen op dit moment, Sony maakt onnodig kosten en belast het milieu hierdoor ook nog eens extra. Breng dan de T1 in nieuwe kleuren uit ofzo, dat was veel leuker geweest.
Dat vind ik een beetje vage claim ... volgens mij wordt de accu gebruikt bij omslaan van pagina's (standby scherm aanlaten eet geen stroom), dus het hangt ervan af hoeveel je leest, niet van het verstrijken van tijd.Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:37:
Ok, accuduur van een maand extra,
btw ; zowel op sony.nl als sony.com kan alleen de T1 vinden ... welke frontpage bedoel je ?
[ Voor 17% gewijzigd door Goner op 10-08-2012 13:54 ]
Ik ben ook niet overtuigd dat het een upgrade is. Volgens mij is het net als de T1 vooral een goedkopere reader geworden dan zijn voorganger.
Blijkbaar kan je er geen muziek meer mee spelen en zitten er geen echte knoppen meer op. Beide een bezuiniging.
Ik had gehoopt dat er een grotere variant uit zou komen, ik vind persoonlijk 6" net aan de krappe kant. anderhalve inch erbij en het leest een stuk prettiger. Het hoeft geen ipad formaat te worden van mij, maar 6" is maar nauwelijks groter dan een moderne smartphone
Blijkbaar kan je er geen muziek meer mee spelen en zitten er geen echte knoppen meer op. Beide een bezuiniging.
Ik had gehoopt dat er een grotere variant uit zou komen, ik vind persoonlijk 6" net aan de krappe kant. anderhalve inch erbij en het leest een stuk prettiger. Het hoeft geen ipad formaat te worden van mij, maar 6" is maar nauwelijks groter dan een moderne smartphone
De Tweakers front page? Er is daar net een nieuwsartikel verschenen met plaatjes.Goner schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:48:
btw ; zowel op sony.nl als sony.com kan alleen de T1 vinden ... welke frontpage bedoel je ?
Hmm.. de glimmende rand en knoppen was juist een reden om niet voor de T1 te gaan dus wat dat betreft vind ik deze een vooruitgang. Hoop wel dat het geen touch toetsen zijn maar dat je er iets kracht op moet zetten.
Iemand al iets gehoord over een leverdatum ?
Iemand al iets gehoord over een leverdatum ?
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Zeer magere update. Accuduur was nu juist iets wat wel goed zat. Of ik nou 1x per maand of 1x per 2 maanden moet opladen maakt me echt geen bal uit. Ding is immers in een uur tijd ook alweer vol. Aanraakgevoelige knoppen zijn imo volslagen zinloos bij een e-reader en die nieuwe 'apps' zijn ook dingen die ik nooit zou willen gebruiken.
Dat en het wegvallen van o.a. de koptelefoonaansluiting zou ik het niet eens een update willen noemen. Het enige pluspunt vind ik de matte behuizing in plaats van de glimmende rand op de T1, verder weinig nieuws inderdaad...Voorlopig ben ik nog prima tevreden met mijn T1.RoD schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:12:
Zeer magere update. Accuduur was nu juist iets wat wel goed zat. Of ik nou 1x per maand of 1x per 2 maanden moet opladen maakt me echt geen bal uit. Ding is immers in een uur tijd ook alweer vol. Aanraakgevoelige knoppen zijn imo volslagen zinloos bij een e-reader en die nieuwe 'apps' zijn ook dingen die ik nooit zou willen gebruiken.
Ik vond dat nooit een probleem en dat glimmende had ook een wat chiquere uitstraling wat mij betreft. De knoppen op de T2 vind ik lelijk, het is duidelijk te zien dat het uiterlijk niet de driver was voor deze wijziging maar kosten. Ziet er gewoon goedkoop uit en het vlak on het scherm is nu voor het gezicht ook veel te groot.Aaargh! schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:11:
Hmm.. de glimmende rand en knoppen was juist een reden om niet voor de T1 te gaan dus wat dat betreft vind
Ik vraag me wel af of met het weglaten van de koptelefoon hij ook waterdicht is geworden. Zonder koptelefoon is de volume knop ook overbodig en heb je alleen nog 2 openingen: de USB stekker en de ruimte tussen aan/uitknop en behuizing. Als dat afgedicht is zou dat misschien best kunnen, dat zou dan misschien ook een verklaring kunnen zijn voor de aangepaste knoppen op de voorkant.
Maar wat je er ook van vind, je hoeft geen keuze te maken want dat heeft Sony al voor je gedaan. Het is mij duidelijk dat een T1 in de winkel de verkoop van T2 zou kunnen schaden. Nu niet meer want er is gewoon niets anders meer.
Ben wel benieuwd of de T2 verder technisch wel zo gelijk is aan de T1 dat je hem ook kan rooten. Dan zou iemand de facebook for reader apk er af kunnen halen en op de T1 kunnen zetten (als was het maar gewoon omdat het kan...).
Zo te zien is de T2 wel zo ver gelijk aan de T1 dat bestaande hoesjes best eens goed zouden kunnen passen. Alleen uitsparingen voor de koptelefoon en volume knoppen zouden dan misplaatst zijn.
Tja, ik ga nu nog es goed kijken naar de Kindle Touch en de Kobo.
Ik zou dan liever Evernote Clearly hebbenpe1dnn schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:27:
[...]
Ben wel benieuwd of de T2 verder technisch wel zo gelijk is aan de T1 dat je hem ook kan rooten. Dan zou iemand de facebook for reader apk er af kunnen halen en op de T1 kunnen zetten (als was het maar gewoon omdat het kan...).
Zo moeilijk is het kopen van een e-reader niet. Schermen zijn allemaal gelijk, ze kosten practisch hetzelfde en ze werken ook allemaal prima. Enige overweging is ondersteuning van formaten en de achterliggende winkel.Aaargh! schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:29:
Tja, ik ga nu nog es goed kijken naar de Kindle Touch en de Kobo.
Okay, die ken ik niet. Er is natuurlijk wel een kans dat de T2 ook een nieuwere Android versie heeft waardoor het niet op de T1 kan werken en misschien ook wat meer geheugen voor de echte tweaker, want dat was bij de T1 wel krap voor het installeren van extra apk's. Voor boeken was 2 GB zat, dus daar is het niet echt voor nodig. Ik meen ergens 4 GB gezien te hebben, maar dat kan uit een ongefundeerd gerucht zijn.Rafe schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:34:
Ik zou dan liever Evernote Clearly hebbenBlogjes opnieuw opgemaakt klaarzetten om later op mijn e-reader te lezen lijkt me ideaal.
P.S. Misschien topic veranderen naar "De Sony PRS-T1/2 e-reader"?
[ Voor 4% gewijzigd door pe1dnn op 10-08-2012 14:51 . Reden: Suggestie wijziging topic naam ]
Ik mag inderdaad hopen dat de onderliggende software is vernieuwd. Wellicht dat daar nog iets interessants is uit te halen, maar al met al denk ik niet dat T1-bezitters zullen upgraden. Tenzij je de T1 voor een leuk prijsje weg kunt doen ofzo.
Nou, ik heb een BeBook Club S en die loopt met enige regelmaat vast ... zolang hij het doet, is het inderdaad een pracht-apparaatRaymond schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:44:
en ze werken ook allemaal prima.
En ik hoor dat vaker voor meer readers (had de T1 dat aanvankelijk ook niet ?).
[ Voor 12% gewijzigd door Goner op 10-08-2012 15:05 ]
Ja, maar dat werd met een update verholpen, al had slechts een deel van de gebruikers daar last van.Goner schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:04:
[...]
Nou, ik heb een BeBook Club S en die loopt met enige regelmaat vast ... zolang hij het doet, is het inderdaad een pracht-apparaat
En ik hoor dat vaker voor meer readers (had de T1 dat aanvankelijk ook niet ?).
En geen is precies goed, dus de afweging is welke problemen kan ik het beste mee leven.Raymond schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:44:
[...]
Zo moeilijk is het kopen van een e-reader niet. Schermen zijn allemaal gelijk, ze kosten practisch hetzelfde en ze werken ook allemaal prima. Enige overweging is ondersteuning van formaten en de achterliggende winkel.
Welk problemen?
Onzinzaken als een verkeerd gekleurd knopje oid?
Onzinzaken als een verkeerd gekleurd knopje oid?
Het lijkt me zelfs heel storend. Bij de T1 druk je ze niet per ongeluk in, je moet echt drukken. Als je daar geen zin in hebt swipe je op het touch screen. Nu op de rand de aanraakgevoelige knoppen ga je volgens mij continu per ongeluk op drukken.RoD schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:12:
Aanraakgevoelige knoppen zijn imo volslagen zinloos bij een e-reader.
Hoe zit het trouwens met het touchscreen en vingerafdrukken ? Wordt 't niet heel snel smerig ?
Ik heb nu een PRS-300 en erger me blauw als er eens per ongeluk een vinger op 't scherm zit.
Ik heb nu een PRS-300 en erger me blauw als er eens per ongeluk een vinger op 't scherm zit.
Ik heb er eerder last van dat het touch scherm te gevoelig is. Buiten zitten lezen, valt er 1 berken zaadje op, als je effe niet allert bent is hij 10 bladzijdes verder of terug.
(zoiets)

Verder nog eens zoeken of er nog betere reader software is. Ik heb een paar pdfje van 60 MB (e-boeken met plaatjes?) en die kosten elke keer wel 10-15 seconden om naar de volgende pagina te gaan. Dat werkt niet echt. Maarje, dan moet je eerst rooten, en ik vermoed dat dan alles eraf is.
(zoiets)

Verder nog eens zoeken of er nog betere reader software is. Ik heb een paar pdfje van 60 MB (e-boeken met plaatjes?) en die kosten elke keer wel 10-15 seconden om naar de volgende pagina te gaan. Dat werkt niet echt. Maarje, dan moet je eerst rooten, en ik vermoed dat dan alles eraf is.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Goh wat raar.leuk_he schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:35:
Ik heb een paar pdfje van 60 MB (e-boeken met plaatjes?) en die kosten elke keer wel 10-15 seconden om naar de volgende pagina te gaan. Dat werkt niet echt.
Daar is het apparaat ook niet voor gemaakt.
Een epub is heel wat anders dan een pdf.
Abort, Retry, Quake ???
Je doet het nu simpel af als min of meer een onzinklacht maar ik vind het wel een punt. Sony geeft duidelijk aan dat PDF's ook gebruikt en ondersteund worden. Je mag dan ook een normale performance verwachten vind ik. 10-15 seconden om een pagina om te slaan is niet echt normaal of werkbaar.aZuL2001 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:39:
[...]
Goh wat raar.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
het is een elektronisch boek, echt een boek in pdf vorm. Waar staat dat je alleen kleine (tot 1 a 2 MB?) epub files ermee zou moeten lezen? Bij het opstarten geeft hij aan dat er iets pdf achtigs wordt ondersteund.aZuL2001 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:39:
[...]
Goh wat raar.
Wellicht is er ook iets mis met de pdf. dat er bepaalde indexen niet zijn aangemaakt ofzo. geen idee.
Ja, ik kan het in calibre wel omzetten naar epub, maar dan maakt hij van de plaatjes een grote zooi ...
[ Voor 14% gewijzigd door leuk_he op 10-08-2012 15:49 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
Dan denk ik dat er wat mis is met je PDF, ik heb namelijk meerdere 170 MB grote PDFjes er op staan en die werken prima, initieel openen duurt wat langer maar omslaan is normale snelheid.leuk_he schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:35:
Mooi om te horen dat het wel KAN werken. Nu moet ik hem eens door een aantal optimizers halen, wellicht dat daarme de juiste vlaggetjes aan het boek kunnen worden toegevoegd. (gelukkig niet DRM protected...)cheeks schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:49:
[...]
Dan denk ik dat er wat mis is met je PDF, ik heb namelijk meerdere 170 MB grote PDFjes er op staan en die werken prima, initieel openen duurt wat langer maar omslaan is normale snelheid.
Verwijderd
Misschien weet je het al, maar met calibre kan je rss feeds toevoegen (bijv. blogs) en daar maakt hij dan een boek van. Eigenlijk een magazine, althans zo ziet mijn kindle ze, ik weet niet precies hoe de sony ermee omgaat omdat die van mijn vrouw is en ze geen blogs leest.Rafe schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:34:
[...]
Ik zou dan liever Evernote Clearly hebbenBlogjes opnieuw opgemaakt klaarzetten om later op mijn e-reader te lezen lijkt me ideaal.
Evernote heb ik nooit gebruikt, maar het zal wel hetzelfde werken als calibre's rss optie. Die is perfect. Echt een aanrader. Je kan instellen hoe vaak hij moet updaten etc.
Probleem is alleen met al die leuke blogs dat je amper nog boeken leest.
Zelfs een PC wordt traag van zo'n enorme PDF, wat verwacht je nou zelf van een e-reader dan.Bor de Wollef schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:44:
[...]
Je doet het nu simpel af als min of meer een onzinklacht maar ik vind het wel een punt. Sony geeft duidelijk aan dat PDF's ook gebruikt en ondersteund worden. Je mag dan ook een normale performance verwachten vind ik. 10-15 seconden om een pagina om te slaan is niet echt normaal of werkbaar.
Ik heb ook een paar forse PDF files en ja die openen traag , op élk mobiel apparaat tergend traag maar ook op mijn pc duurt het heel even voor hij opent. Omslaan zou echter wel op normale snelheid moeten werken.
Ik vind de opvolger van de T1 echt een afknapper, niet alleen om te zien is ie niet mooi maar goedkoop ogend. Ook die knoppen.. ik hoop écht dat het geen touchknoppen zijn, vreselijk alles maar touch

En dan de koptelefoonaansluiting weg? Heeft sony nog nooit van audio boeken gehoord ofzo? Of dat je wel eens muziek wilt luisteren?
Wel mooi dat de glimmende rand (ook zo'n hype

Accuduur verdubbeld is leuk maar ik krijg mijn accu nu al amper leeg
Ze hadden beter kunnen investeren in een beter hoesje want de officiele wordt snel vies, voelt goedkoop en was best duur

Nee die T2 gaat hem niet worden maar goed, voorlopig doet mijn T1 het prima en die wordt heel vaak gebruikt !
[ Voor 8% gewijzigd door Metro2002 op 10-08-2012 21:34 ]
De ene PDF is de andere niet. PDF is opmaak taal maar wat je opmaakt kan totaal verschillend zijn. Dat gaat van puur tekst (super snel) tot volledig ingescande pagina's (dus eigenlijk high resolutie plaatje van een tekst) en hybride vormen met tekst en plaatjes.cheeks schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:49:
[...]
Dan denk ik dat er wat mis is met je PDF, ik heb namelijk meerdere 170 MB grote PDFjes er op staan en die werken prima, initieel openen duurt wat langer maar omslaan is normale snelheid.
Daarnaast is het ook de vraag hoe efficiënt de opmaak is. Neem bijvoorbeeld 1 woord. Je kan 1 x de coördinaat aangeven en dan alle letters van het woord plaatsen, maar ook voor elke letter een coördinaat opnemen. Het resultaat ziet er van buiten het zelfde uit maar elke letter positioneren zal misschien meer tijd kosten en grotere bestanden maar mogelijk ook grotere nauwkeurigheid of snelheid bij bijvoorbeeld inzoomen.
Dat sommige PDFs goed kan werken bewijst de handleiding alleen al, dat is ook een PDF. Maar dat betekend zeker niet dat elke PDF goed zal werken.
Overigens is ook de ene ePub de andere niet (intern is het gewoon HTML), maar aangezien het wel voor dit soort apparaten gemaakt is, is het eigenlijk altijd snel genoeg. ePub is trouwens gewoon een zip met soort van vaste indeling en metadata.
Ik heb mijn prs-t1 nu eindelijk intensief kunnen gebruiken op vakantie. Er waren twee dingen die mij opvielen en een beetje ergerden, en ik was benieuwd of anderen hier ook last van hadden. Ik heb overigens (zover ik weet) de nieuwste software, 1.04.....
- Mijn batterij gaat lang geen maand mee (zoals hierboven wordt aangegeven als standaard). Ik was 3 weken weg, en heb hem na 1 week moeten opladen (hij was helemaal vol). Hij was toen 'uitgevallen' terwijl hij in standby stond omdat de batterij op was. Ik heb hem redelijk intensief gebruikt (voor mijn doen), maar niet extreem. Heb in de hele vakantie een boek of 4 (600-900 pagina's per stuk) gelezen. Overdag staat hij bij niet gebruik in standby, 's nachts staat hij uit. Iemand anders die dit ook had?
- Soms loopt hij vast, bijv. bij het wisselen van pagina, het zoeken in het boek (ctrl-f functie) of zelfs uit het niets. Dan komt in het midden het ronddraaiende pijltje dat een paar seconden draait, waarna het scherm flitst (zwart naar wit) en begint hij weer rond te draaien. Alleen de reset werkt dan nog (duurt bijna 5 min. om te resetten). Boeken worden gelukkig wel bewaard, al vergeet hij was je was/notities die je hebt gemaakt sinds het openen van het boek voor het vastlopen. Iemand hier ervaring/een oplossing voor? Heb het in totaal 3 keer gehad, en toch wel vervelend.
Verder overigens tevreden. Goed leesbaar, en met name het veranderen van lettergrootte (in het donker een groter lettertype) is fijn.
- Mijn batterij gaat lang geen maand mee (zoals hierboven wordt aangegeven als standaard). Ik was 3 weken weg, en heb hem na 1 week moeten opladen (hij was helemaal vol). Hij was toen 'uitgevallen' terwijl hij in standby stond omdat de batterij op was. Ik heb hem redelijk intensief gebruikt (voor mijn doen), maar niet extreem. Heb in de hele vakantie een boek of 4 (600-900 pagina's per stuk) gelezen. Overdag staat hij bij niet gebruik in standby, 's nachts staat hij uit. Iemand anders die dit ook had?
- Soms loopt hij vast, bijv. bij het wisselen van pagina, het zoeken in het boek (ctrl-f functie) of zelfs uit het niets. Dan komt in het midden het ronddraaiende pijltje dat een paar seconden draait, waarna het scherm flitst (zwart naar wit) en begint hij weer rond te draaien. Alleen de reset werkt dan nog (duurt bijna 5 min. om te resetten). Boeken worden gelukkig wel bewaard, al vergeet hij was je was/notities die je hebt gemaakt sinds het openen van het boek voor het vastlopen. Iemand hier ervaring/een oplossing voor? Heb het in totaal 3 keer gehad, en toch wel vervelend.
Verder overigens tevreden. Goed leesbaar, en met name het veranderen van lettergrootte (in het donker een groter lettertype) is fijn.
Heb je de WIFI wel uitgeschakeld?Orian schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 00:06:
Heb je al eens gekeken of er een softwareupdate is? Volgens mij zijn veel van de problemen die je noemt bij mij verdwenen nadat ik hem geupdate had.
Ik heb wel dat hij na een echte opstart vanuit off hij heel veel tijd nodig heeft. Maar dat is deels mijn eigen fout omdat ik er wel erg veel boeken op heb staan. (2500+)
Over de batterij heb ik geen klagen. ik lees rond de 2000 bladzijden per maand ongeveer denk ik heb hem nu 2 weken geleden voor het laatst aan de oplader gehad, en hij heeft nog 2 streepjes.
Ik heb wel dat hij na een echte opstart vanuit off hij heel veel tijd nodig heeft. Maar dat is deels mijn eigen fout omdat ik er wel erg veel boeken op heb staan. (2500+)
Over de batterij heb ik geen klagen. ik lees rond de 2000 bladzijden per maand ongeveer denk ik heb hem nu 2 weken geleden voor het laatst aan de oplader gehad, en hij heeft nog 2 streepjes.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Jup, wifi staat uit (zelfs nooit gebruikt). Ook functies als zoeken/aantekeningen maken gebruik ik zeer spaarzaam (misschien 10 keer in totaal). Ik gebruik hem echt puur om te lezen. Aantal boeken dat er opstaat is rond de 130.
Ik heb versie 1.0.04.12210 om precies te zijn. Als ik op tweakers kijk moet dit de nieuwste versie zijn, of mis ik iets?Wybo schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 08:21:
Heb je al eens gekeken of er een softwareupdate is? Volgens mij zijn veel van de problemen die je noemt bij mij verdwenen nadat ik hem geupdate had.
Nog even een laatste vraagje wat hier verder geen betrekking tot heeft: ik kwam in een aantal boeken typfouten tegen in bijv. de auteur. Nu heb ik deze in calibre aangepast, maar hoe krijg ik dit op mijn ereader? Uit zichzelf doet calibre (of de ereader) niets. Als ik opnieuw 'naar apparaat sturen' doe komt hij er wel op (met verbeteringen) maar staat hij er dubbel op. Iemand een tip?
Gebruik je ePub boeken of PDF. PDF kan erg langzaam zijn en dan krijg je dit ook. Echter zou hij niet moeten vastlopen, duurt gewoon soms irritant lang. Met ePub boeken heb ik dit probleem zelf nog nooit gezien.Orian schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 00:06:
- Soms loopt hij vast, bijv. bij het wisselen van pagina, het zoeken in het boek (ctrl-f functie) of zelfs uit het niets. Dan komt in het midden het ronddraaiende pijltje dat een paar seconden draait, waarna het scherm flitst (zwart naar wit) en begint hij weer rond te draaien.
Ik neem aan dat je WiFi uit hebt staan? Zo niet dan zou dat een verklaring kunnen zijn, namelijk dat de reader telkens bezig is om met marginaal zichtbare WiFi signalen in de omgeving te koppelen (wat natuurlijk telkens niet lukt) wat processing tijd en ook relatief veel energie kost.
Je reader zelf is ook zichtbaar in Calibre als bibliotheek, Daar kun je gewoon het oude boek verwijderen (verwijderen gooit allen het boek van de reader af). Je kan ook beide verwijderen en dan het boek er weer naar toe sturen zodat je zeker weet dat je de goede hebt.Orian schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:04:
ereader? Uit zichzelf doet calibre (of de ereader) niets. Als ik opnieuw 'naar apparaat sturen' doe komt hij er wel op (met verbeteringen) maar staat hij er dubbel op. Iemand een tip?
Wifi staat inderdaad uit. Het gaat daarnaast allemaal om epubs (ik heb geen enkele pdf op de reader staan). Het is geen 'laadscherm' meer, want dan zie je gewoon de tekst van de vorige blz nog. Daarnaast heb ik de eerste keer ook bijna een uur gewacht voor het resetten, wat niet hielp. Verbinden met de pc deed ook niets. Hij bleef ronddraaien. De pc zag soms voor enkele seconden de ereader als een usb device (met opslagruimte, zoals een usbstick), maar voordat je dat kon aanklikken was hij alweer verdwenen om een minuut later weer te verschijnen voor 1 seconde.pe1dnn schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:27:
[...]
Gebruik je ePub boeken of PDF. PDF kan erg langzaam zijn en dan krijg je dit ook. Echter zou hij niet moeten vastlopen, duurt gewoon soms irritant lang. Met ePub boeken heb ik dit probleem zelf nog nooit gezien.
Ik neem aan dat je WiFi uit hebt staan? Zo niet dan zou dat een verklaring kunnen zijn, namelijk dat de reader telkens bezig is om met marginaal zichtbare WiFi signalen in de omgeving te koppelen (wat natuurlijk telkens niet lukt) wat processing tijd en ook relatief veel energie kost.
Bedankt, ik zag ook dat je op de reader zelf dingen kon veranderen. Maar het is dus niet mogelijk om in calibre dingen te veranderen zonder dat je het gehele boek opnieuw moet laden (en dan dus ook je opmerkingen/bookmarks kwijt bent)?pe1dnn schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:32:
[...]
Je reader zelf is ook zichtbaar in Calibre als bibliotheek, Daar kun je gewoon het oude boek verwijderen (verwijderen gooit allen het boek van de reader af). Je kan ook beide verwijderen en dan het boek er weer naar toe sturen zodat je zeker weet dat je de goede hebt.
Verwijderd
Na ongeveer 3000 pagina's is de accu leeg. Je hoeft hem niet uit te doen. Hij is eigenlijk al uit als je hem op de screensaver hebt staan (dit laatste gaat niet op als je wifi aan hebt staan).Orian schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 00:06:
Ik heb hem redelijk intensief gebruikt (voor mijn doen), maar niet extreem. Heb in de hele vakantie een boek of 4 (600-900 pagina's per stuk) gelezen. Overdag staat hij bij niet gebruik in standby, 's nachts staat hij uit. Iemand anders die dit ook had?
Ik zou even op youtube een introductie Calibre bekijken. Je hebt in iedergeval een library en je device erin, beiden hebben een eigen bibliotheekje. Dus als je iets van je device naar je library sleept en daar aanpast en terugzet, dan heb je inderdaad 2 versies. Je kan deze via het knopje library in de lijst opzoeken en wissen, rechtstreeks aanpassingen maken met een Sony werkt niet.Orian schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:04:
Uit zichzelf doet calibre (of de ereader) niets. Als ik opnieuw 'naar apparaat sturen' doe komt hij er wel op (met verbeteringen) maar staat hij er dubbel op. Iemand een tip?
Ik vermoed dat als je een half uurtje besteed aan tutorials je prima met calibre kan werken en dat is zeker een investering die de moeite waard is.
Deze user heeft diverse video's in zijn lijst staan bijvoorbeeld:
YouTube: Shirlies Little Corner
Wellicht kan het, bij sommige readers wel en bij andere niet. Je moet in iedergeval niet de naam van het boek aanpassen, dan werkt het zeker niet meer.Orian schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 14:16:
Bedankt, ik zag ook dat je op de reader zelf dingen kon veranderen. Maar het is dus niet mogelijk om in calibre dingen te veranderen zonder dat je het gehele boek opnieuw moet laden (en dan dus ook je opmerkingen/bookmarks kwijt bent)?
Kwestie van proberen, maar ik zie persoonlijk niet zo het nut van wijzigingen aanbrengen als je aan het lezen bent (even uitgaande van een leesboek).
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2012 18:06 ]
Dat had ik op vakantie met vliegende mieren...leuk_he schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:35:
Ik heb er eerder last van dat het touch scherm te gevoelig is. Buiten zitten lezen, valt er 1 berken zaadje op, als je effe niet allert bent is hij 10 bladzijdes verder of terug.
(zoiets)
[afbeelding]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Calibre heeft geen relaties tussen je lokale bibliotheek en de bibliotheek op de reader, behalve dan eenvoudig vinkje of een boek al op de reader staat (hoewel dat best eens "on he fly" bepaald zou kunnen zijn).Orian schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 14:16:
Bedankt, ik zag ook dat je op de reader zelf dingen kon veranderen. Maar het is dus niet mogelijk om in calibre dingen te veranderen zonder dat je het gehele boek opnieuw moet laden (en dan dus ook je opmerkingen/bookmarks kwijt bent)?
Ik ben in elk geval erg blij met deze manier van werken. Als je een reader aan een andere instantie van Calibre kloppeld, bijvoorbeeld ik heb het op mijn desktop en een kopie op een netbookje voor vakantie, dan hoef ik nooit bang te zijn dat hij automatisch boeken veranderd of wist als de 2 kopieën niet helemaal gelijk lopen. Zo heb je in elk geval niet het gelazer dat ik met bijvoorbeeld iTunes wel heb die wel alles automatisch voor je bepaald.
Kun je de schrijver niet aanpassen in de reader bibliotheek? Dus updaten op de reader en dan die terugzetten in calibre - de omgekeerde weg dus. Dan zouden je aantekeningen moeten blijven staan lijkt me. Weet niet of het kan hoor, heb het zelf niet geprobeerd, het is maar een idee.
De PRS-T2 is aangekondigd volgens Tweakers.net, en zou binnen 2 maanden leverbaar zijn. Alleen jammer dat een PRS-T1 nergens meer te krijgen is net nu in interesse heb.
Elect a clown, expect a circus.
Afgelopen weekend kwam ik in de MM in Groningen. Daar lagen stapels T1's! Alleen rood en zwart zijn nog te verkrijgen.
Snel 1 gekocht voor de vakantie.
Dus als je er nog een nodig hebt...
Onzin. eReaders, en zeker de T1, is prima compatibel met PDF. Dat de refreshrate van het scherm, vooral bij afbeeldingen niet vlot is, is te wijten aan de techniek. Dat je met een PDF van 60 Mb af en toe moet wachten .. tsja.. dat zou een beperking van de processor of leessnelheid van het geheugen kunnen zijn, maar een ereader moet in staat zijn die PDF gewoon normaal te renderen. Of het nou PDF, .txt, .doc of ePub is boeit niet.aZuL2001 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:39:
[...]
Goh wat raar.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ik vind pdf toch niet echt geschikt om te lezen. Een klein pdf'je gaat nog best, maar het wordt al snel te groot om vlot doorheen te bladeren. Dan krijg je zo'n 'loading' scherm, ofzoiets.
Volgens mij hangt het nogal van de PDF af. Er zijn vast mensen die er comics/cartoons op willen lezen, dat zal inderdaad niet echt handig gaan. Ik gebruik hem vrij veel voor wiskundige naslagwerken of wetenschappelijke papers en dat gaat over het algemeen prima.
Daarnaast zijn PDF's per pagina opgemaakt, wat ook problematisch is.
Ik gebruik pdf voor sommige boeken, en dan is het alleen tekst. Sommigen zijn best wel groot qua bestandsgrootte (ik weet niet waarom, maar dat ligt aan de bron, zeg maar) en dan krijgt de reader het zwaar.DRAFTER86 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:23:
Volgens mij hangt het nogal van de PDF af. Er zijn vast mensen die er comics/cartoons op willen lezen, dat zal inderdaad niet echt handig gaan. Ik gebruik hem vrij veel voor wiskundige naslagwerken of wetenschappelijke papers en dat gaat over het algemeen prima.
Weet je zeker dat het wel tekst is en geen ingescant plaatje van de tekst?RoD schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:24:
[...]
Ik gebruik pdf voor sommige boeken, en dan is het alleen tekst. Sommigen zijn best wel groot qua bestandsgrootte (ik weet niet waarom, maar dat ligt aan de bron, zeg maar) en dan krijgt de reader het zwaar.
De laatste tijd gebruik ik een pdf van een boek van 400 pagina's met vrij veel plaatjes (plotjes) en wiskundige vergelijkingen en dat gaat prima.
Maar dat boek is maar 35MB ofzo.
Ja, tekst. Maar als jij zegt dat een boek van 35MB inclusief plaatjes bij jou goed werkt, dan zal het wel aan de dubieuze bron liggenDRAFTER86 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:29:
[...]
Weet je zeker dat het wel tekst is en geen ingescant plaatje van de tekst?
De laatste tijd gebruik ik een pdf van een boek van 400 pagina's met vrij veel plaatjes (plotjes) en wiskundige vergelijkingen en dat gaat prima.
Maar dat boek is maar 35MB ofzo.
Bij mij werkt het ene PDF boek als een tierelier en het andere verschrikkelijk.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Baal echt als een stekker dat die dingen nu overal weg zijn. Had eindelijk besloten om een e-reader te nemen en geen tablet grom. De Kobo en Bebook lees ik niet al te goede dingen over, dus daar ga ik mijn handen maar niet aan branden.
Heb wel even Sony opgebeld en die zeiden dat ze er eind augustus weer zouden hebben (ze geven me een belletje als er weer voorraad is. Zal het hier even posten als ik iets hoor).
Heb wel even Sony opgebeld en die zeiden dat ze er eind augustus weer zouden hebben (ze geven me een belletje als er weer voorraad is. Zal het hier even posten als ik iets hoor).
Ik heb hem gister besteld bij PIXmania.com voor 140.00.
Ben benieuwd naar deze e-reader. Uit de vele reviews die ik gelezen heb kwam deze als beste keus. Ik heb nu al een hele rits met boeken klaar staan die ik er op ga zetten.
Can't wait! :-)
Ben benieuwd naar deze e-reader. Uit de vele reviews die ik gelezen heb kwam deze als beste keus. Ik heb nu al een hele rits met boeken klaar staan die ik er op ga zetten.
Can't wait! :-)
Bedankt voor je tip, dat is inderdaad een goed idee.pe1dnn schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 11:46:
[...]
Calibre heeft geen relaties tussen je lokale bibliotheek en de bibliotheek op de reader, behalve dan eenvoudig vinkje of een boek al op de reader staat (hoewel dat best eens "on he fly" bepaald zou kunnen zijn).
Ik ben in elk geval erg blij met deze manier van werken. Als je een reader aan een andere instantie van Calibre kloppeld, bijvoorbeeld ik heb het op mijn desktop en een kopie op een netbookje voor vakantie, dan hoef ik nooit bang te zijn dat hij automatisch boeken veranderd of wist als de 2 kopieën niet helemaal gelijk lopen. Zo heb je in elk geval niet het gelazer dat ik met bijvoorbeeld iTunes wel heb die wel alles automatisch voor je bepaald.
Kun je de schrijver niet aanpassen in de reader bibliotheek? Dus updaten op de reader en dan die terugzetten in calibre - de omgekeerde weg dus. Dan zouden je aantekeningen moeten blijven staan lijkt me. Weet niet of het kan hoor, heb het zelf niet geprobeerd, het is maar een idee.
Persoonlijk ben ik (volgens mij als één van de weinigen) wel een fan van het 'itunes idee', dus ik vind het wel jammer, maargoed.
Bedankt voor je tip fz3000!fz3000 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 21:19:
Afgelopen weekend kwam ik in de MM in Groningen. Daar lagen stapels T1's! Alleen rood en zwart zijn nog te verkrijgen.

Dus de rode standaard cover gescored bij Dixons in de oude ebbingestraat. Daar hadden ze nog een paar rode en zwarte liggen voor €29,99.
P.S. wij wonen bij Amsterdam in de buurt dus je moet er wat voor overhebben.
Je had op de terugweg bij de MM in Zwolle aan kunnen gaan en daar een hoesje voor 11 euro kunnen scoren. Had je de brandstof weer terugverdiend
Ik heb van een klant een witte PRS-T1 hier liggen met een haarscheurtje in de linkerbovenhoek bij het scherm en de backcover begint los te komen. De backcover is een soort dun vliesje wat over het normale plastic heen zit en dat begint op enkele plekken te schilferen en los te komen.
Hebben anderen hier weleens een haarscheurtje gehad? En nog voornamelijker, het probleem met de losschilferende coverlaag van de achterkant?
Als ik zo kijk heb ik trouwens de indruk dat de reader op een heel warme plek heeft gelegen. De backcover lijkt witgrijzig verkleurd te zijn, ik dacht dat die origineel gewoon wit was net als de voorkant.
Hebben anderen hier weleens een haarscheurtje gehad? En nog voornamelijker, het probleem met de losschilferende coverlaag van de achterkant?
Als ik zo kijk heb ik trouwens de indruk dat de reader op een heel warme plek heeft gelegen. De backcover lijkt witgrijzig verkleurd te zijn, ik dacht dat die origineel gewoon wit was net als de voorkant.
Krijg eerst al bericht van Dixons en nu ook op Tweakers:
nieuws: Sony brengt PRS-T2 e-reader in september uit in Nederland
Baal wel echt van de functionaliteiten die eruit gehaald zijn. MAW de fysieke knoppen. Heeft iemand ervaring met het bestellen van een Kindle? Gedaan bij Amazon .de of .com en wat zijn de levertijden (ben een Amazon maagd)?
Baal wel echt van de functionaliteiten die eruit gehaald zijn. MAW de fysieke knoppen. Heeft iemand ervaring met het bestellen van een Kindle? Gedaan bij Amazon .de of .com en wat zijn de levertijden (ben een Amazon maagd)?
Ik heb een T1's sinds de lancering (wel een rode...), maar ondanks dat hij bijna dagelijks wordt gebruikt en ik er niet heel zuinig mee omga (op de bank gooien, de kat die er wel eens op gaat zitten) heb ik van dat soort problemen geen last. Er zit op de bezel 1 hele lichte kras van de kat die dacht dat het een speeltje was, maar verder is dat ding best stevig in elkaar gezet. Met een haarscheurtje en schilferende backcover vermoed ik inderdaad redelijk grof gebruik en hem een keer op een verwarming laten liggen oid...Wildfire schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:37:
Ik heb van een klant een witte PRS-T1 hier liggen met een haarscheurtje in de linkerbovenhoek bij het scherm en de backcover begint los te komen. De backcover is een soort dun vliesje wat over het normale plastic heen zit en dat begint op enkele plekken te schilferen en los te komen.
Kun je zoiets niet beter hier vragen: Amazon's nieuwe Kindle ereaders ?Ookami schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 08:39:
Ja, excuses mijn fout. Het de T1 toevallig vanmiddag nog wel uit kunnen proberen bij een zakenrelatie. Het is wel echt een aanrader. Enige wat mij eigenlijk niet aanstond was de cover.Anakha schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:54:
[...]
Kun je zoiets niet beter hier vragen: Amazon's nieuwe Kindle ereaders ?
De T2 lijkt toch wel echt gewoon fysieke (dus klik ipv tip/touch) knoppen te hebben volgens dit plaatje:

Ik zie dat de PRS-T1 weer verkrijgbaar is bij een aantal aanbieders. Weet alleen niet wat te doen, wachten op de T2 of deze kopen.
Elect a clown, expect a circus.
Ligt er een beetje aan of je bijvoorbeeld de headphone port wilt gebruiken en hem nú nodig hebt, neem dan de T1.Slasher schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:33:
Ik zie dat de PRS-T1 weer verkrijgbaar is bij een aantal aanbieders. Weet alleen niet wat te doen, wachten op de T2 of deze kopen.
Wil je erop facebooken, een langere batterijduur & het nieuwste van het nieuwste, neem de T2.
De verschillen zijn klein, voor het scherm hoef je niet te wachten. De T1 kun je wel voor 129 euro krijgen nu, de T2 is vast iets duurder in het begin. De spiegelende omhuizing van de T1 vind ik zelf niet geweldig.Slasher schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:33:
Weet er iemand of je muziekbestanden kan weergeven als "Artiest - Titel" i.p.v. alles per Album te zien?
Verwijderd
Ik zou ook voor de T1 gaan persoonlijk. Meestal zou ik dat niet zeggen bij een nieuw model, maar in dit geval wel. De T2 gaat minimaal 140 kosten begrijp ik van de site, ben bang dat het wel 150 gaat worden. Voor die 20 euro kan je leukere dingen doen.knakworst schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:49:
De verschillen zijn klein, voor het scherm hoef je niet te wachten. De T1 kun je wel voor 129 euro krijgen nu, de T2 is vast iets duurder in het begin. De spiegelende omhuizing van de T1 vind ik zelf niet geweldig.
Ik heb een kindle gekocht op amazon.com , ik had om 23:00 in de avond hem besteld en kreeg hem niet de volgende dag, maar de dag erop. Dus feitelijk een levertijd van minder dan 40 uurOokami schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 08:39:

Volgens mij was ik 129 euro kwijt (non touch versie incl. belasting). Later kreeg ik nog iets van 30 of 70 cent retour omdat amazon iets minder belasting hoefde af te dragen.
Wij hebben zowel een non touch kindle en een sony en ze zijn beiden gewoon echt goed. De sony heeft covers in het menu wat leuk is en de kindle heeft een fijner woordenboek, maar het verschil is zo minimaal, gewoon beide top readers.
Voor zowel de Sony als de Kindle zijn er veel cover leveranciers, dus even kijken. Er zijn echt hele mooie van oberon design bijvoorbeeld deze echt vette covers:

Voor de Sony is ook veel keuze, ook veel leveranciers waar je zelf je cover kan ontwerpen. Dus baseer je keuze niet op een cover die iemand heeft.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2012 14:31 ]
Hopelijk komt er snel een root methode / danwel source van de PRS-T2.. Kijken of ze in de T2 de software nog wat meer hebben getuned (en kijken of de software te porten is naar de T1). Aangezien de hardware vrijwel identiek is zal dat weinig moeite zijn.
Klopt. Het zijn 'drukknoppen met reliëf' volgens Sony.Sabbi schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:27:
De T2 lijkt toch wel echt gewoon fysieke (dus klik ipv tip/touch) knoppen te hebben volgens dit plaatje:
[afbeelding]
Er zijn inderdaad veel covers voor de sony, en ook voor veel betere prijzen (dat ding van sony kost (zonder aanbieding) 50 euro, en dat is de slechtste cover die ik heb gezien. Ik heb zelf deze gekozen:Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:25:
[...]
Ik zou ook voor de T1 gaan persoonlijk. Meestal zou ik dat niet zeggen bij een nieuw model, maar in dit geval wel. De T2 gaat minimaal 140 kosten begrijp ik van de site, ben bang dat het wel 150 gaat worden. Voor die 20 euro kan je leukere dingen doen.
[...]
Ik heb een kindle gekocht op amazon.com , ik had om 23:00 in de avond hem besteld en kreeg hem niet de volgende dag, maar de dag erop. Dus feitelijk een levertijd van minder dan 40 uur![]()
Volgens mij was ik 129 euro kwijt (non touch versie incl. belasting). Later kreeg ik nog iets van 30 of 70 cent retour omdat amazon iets minder belasting hoefde af te dragen.
Wij hebben zowel een non touch kindle en een sony en ze zijn beiden gewoon echt goed. De sony heeft covers in het menu wat leuk is en de kindle heeft een fijner woordenboek, maar het verschil is zo minimaal, gewoon beide top readers.
Voor zowel de Sony als de Kindle zijn er veel cover leveranciers, dus even kijken. Er zijn echt hele mooie van oberon design bijvoorbeeld deze echt vette covers:
[afbeelding]
Voor de Sony is ook veel keuze, ook veel leveranciers waar je zelf je cover kan ontwerpen. Dus baseer je keuze niet op een cover die iemand heeft.

Maar als je iets meer geduld hebt kun je via ebay voor iets meer dan een tientje ook iets soortgelijks uit China laten komen.
Hopen dat ze in de nieuwe versie 'scherpere letters' in de software inbouwen (die er dus ook voor o.a. de Kobo is) en die dan geport wordt (door sony of anderen) naar de T1...MoiZie schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:50:
Hopelijk komt er snel een root methode / danwel source van de PRS-T2.. Kijken of ze in de T2 de software nog wat meer hebben getuned (en kijken of de software te porten is naar de T1). Aangezien de hardware vrijwel identiek is zal dat weinig moeite zijn.
In het mailtje wat ik van Dixons kreeg stond dat hij te pre-orderen is voor €140.- : http://www.dixons.nl/sonyreader . Het ging inderdaad om de standaard cover van Sony. Kan de Sony ook gewoon Mobi bestanden lezen? Ik lees namelijk voornamelijk Engelse boeken en dan is Amazon toch wel beter qua aanbod.
Verwijderd
nee, mobi kan hij niet lezen, dus even converteren met calibre. Als je boeken wilt kopen in het engels ben je beter uit met een kindle, dat werkt heel fijn en boeken zijn zeker in de aanbieding heel goedkoop. Net weer een boek gekocht voor 1,50 euroOokami schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:01:
In het mailtje wat ik van Dixons kreeg stond dat hij te pre-orderen is voor €140.- : http://www.dixons.nl/sonyreader . Het ging inderdaad om de standaard cover van Sony. Kan de Sony ook gewoon Mobi bestanden lezen? Ik lees namelijk voornamelijk Engelse boeken en dan is Amazon toch wel beter qua aanbod.

De afbeelding in de mail van Sony van vandaag:

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...
Ik weet niet wat Sony in gedachten had toen ze de specificaties van de PRS-T2 aan het opstellen waren.
Het enige voordeel ten opzichte van de PRS-T1 dat ik kan bedenken is de matte voorkant alhoewel ik er bij mijn PRS-T1 weinig last van heb.
De mogelijk dubbele accuduur neem ik dan maar voor lief aan.

Het enige voordeel ten opzichte van de PRS-T1 dat ik kan bedenken is de matte voorkant alhoewel ik er bij mijn PRS-T1 weinig last van heb.
De mogelijk dubbele accuduur neem ik dan maar voor lief aan.
"When you grow up your heart dies"
*knip* in de MM in Amsterdam Noord liggen ook nog een zootje rode, witte en zwarteBigbot3 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:34:
[...]
Bedankt voor je tip fz3000!Wij zijn vandaag bij MM Groningen langs geweest om er ook een te scoren (een rode) met bijpassende cover voor mijn vrouw. Ze hadden een heleboel zwarte en rode in voorraad voor €139,-- maar ze hadden alleen de witte standaard covers.
![]()
Dus de rode standaard cover gescored bij Dixons in de oude ebbingestraat. Daar hadden ze nog een paar rode en zwarte liggen voor €29,99.
P.S. wij wonen bij Amsterdam in de buurt dus je moet er wat voor overhebben.
Voortaan graag wat vriendelijker.
[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 18-08-2012 13:35 ]
Let op:
Berichten over bestellingen, prijzen en winkels graag in een daarvoor bestemd topic in Telecomproviders.
Berichten over bestellingen, prijzen en winkels graag in een daarvoor bestemd topic in Telecomproviders.