Verwijderd

Ferret schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 08:59:
*knip* in de MM in Amsterdam Noord liggen ook nog een zootje rode, witte en zwarte ;) Ik heb er afgelopen zaterdag nog twee gescoord voor 129 euro.
Hij zal daar vast wel eerst zijn gaan kijken lijkt mij. Dagje Groningen is natuurlijk fantastisch, geen straf om daar heen te gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 18-08-2012 13:35 ]

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Voor de geïnteresseerde, de PRS-T2 is tot vannacht weer gratis via de Bank Of Scotland actie. Let wel op dat je 1 jaar lang gemiddeld minstens 5000 euro op je rekening moet hebben staan en dat het onder het britse deposito garantie stelsel valt.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Modbreak:Graag nu weer ontopic, want prijzen en winkels horen hier niet thuis.

Verwijderd

Hades.NL schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:22:
Voor de geïnteresseerde, de PRS-T2 is tot vannacht weer gratis via de Bank Of Scotland actie. Let wel op dat je 1 jaar lang gemiddeld minstens 5000 euro op je rekening moet hebben staan en dat het onder het britse deposito garantie stelsel valt.
Waarom kijk ik ook alweer nooit in het weekend op tweakers -_-. Dmnit. Die dubbele accuduur icm mp3 functionaliteiten waren dan denk ik toch wel weer interessant geweest.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:14:
[...]

nee, mobi kan hij niet lezen, dus even converteren met calibre. Als je boeken wilt kopen in het engels ben je beter uit met een kindle, dat werkt heel fijn en boeken zijn zeker in de aanbieding heel goedkoop. Net weer een boek gekocht voor 1,50 euro 8)7
Ik moet zeggen dat Engelse boeken normaal gesproken via andere methoden op mijn e-reader verschijnen, maar eigenlijk nagenoeg elke keer dat ik de prijs van een boek bekijk is Amazon de duurste met ebooks (zelfs duurder dan de hardcover regelmatig). Soms weleens hele scherpe aanbiedingen inderdaad, maar over het algemeen niet echt geweldig. Sony store meestal als ik prijzen van boeken bekijk goedkoper.

Bookdepository was meestal ook best goedkoop (minder aanbod dan Amazon en Sony store, die ook wel minder heeft dan Amazon), maar die is vakkundig de nek omgedraaid door Amazon. (Bedrijf overnemen, en dan ze laten stoppen met epubs verkopen. Zo kan je ook je eigen formaat promoten).

[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 20-08-2012 08:15 ]

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:58

Steef

GoT's Most Eaten

Spijtig te zien dat Sony de hoofdtelefoon jack verwijderd heeft, ik benut die feature toch vaak in drukke treinen :)

Sony A7IV | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400 | Sigma 105 F2.8 MACRO

Verwijderd

Zojuist een topic aangemaakt. Vervolgens pas dit topic gevonden.

Voor ik dit product aanschaf heb ik nog een laatste vraag waarbij jullie me hopelijk kunnen helpen. Ik heb hier thuis een Synology NAS staan waar ik van plan ben deze pdf bestanden vanaf te downloaden op het apparaat, of rechtstreeks te openen vanaf het netwerk. Dit alles door middel van een draadloze router. Ik zag dat het apparaat wifi ondersteunt, maar ik vroeg me dus af of ik ook netwerkshares met die apparaat kan benaderen. Bij de specificaties en op andere websites heb ik het in ieder geval niet kunnen vinden.

bvd

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2012 21:34 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:01
Niet standaard, nee. Het apparaat heeft geen netwerkbrowser.

De wifi is voor internetten en boeken vanuit winkels kopen en meteen downloaden (bol.com bijvoorbeeld).

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:31:
maar ik vroeg me dus af of ik ook netwerkshares met die apparaat kan benaderen.
Shares niet, denk ik ... maar je kunt bijv. wel je Calibre catalogus connecten en daarvandaan downloaden.
Er zit nl wel een webbrowser op .. dus een website maken met je PDF's erop kan ook.

EDIT: anders eens zoeken op het internationale Synology forum, daar is al vaker gekeken naar mogelijkheden van Calibre en Calibre2opds.
(http://calibre2opds.com/r...ion/download-and-install/)

[ Voor 21% gewijzigd door Goner op 21-08-2012 10:47 ]

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Als ik zo de specs van de T2 zie, dan blijf ik voorlopig bij mijn T1. Het enige minpuntje van de T1 (en eigenlijk alle andere e-ink readers) is dat het scherm nogal grijzig is. Heb een witte T1 en dan valt het helemaal op dat het een grijs scherm met zwarte letters is. Zou graag zien dat het scherm een beetje witter werd, zodat het contrast tussen letters en achtergrond (voor mij) prettiger is.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Verwijderd

Goner schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:35:
[...]

Shares niet, denk ik ... maar je kunt bijv. wel je Calibre catalogus connecten en daarvandaan downloaden.
Er zit nl wel een webbrowser op .. dus een website maken met je PDF's erop kan ook.

EDIT: anders eens zoeken op het internationale Synology forum, daar is al vaker gekeken naar mogelijkheden van Calibre en Calibre2opds.
(http://calibre2opds.com/r...ion/download-and-install/)
Inderdaad, zoek ff mijn post daar op. Ik heb een webservertje draaien op mijn synology en een interne website voor mijn boeken die ik aanmaak met calibre2opds. Ik heb een tijdje terug in volgens mij het Kindle topic hier en in het synology topic een tutorial geplaatst.

Je kan dan door naar het interne ip adres van je webserver te gaan deze site benaderen en zo boeken downloaden, zeg maar je eigen bookstore.
Weakling schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:00:
Als ik zo de specs van de T2 zie, dan blijf ik voorlopig bij mijn T1. Het enige minpuntje van de T1 (en eigenlijk alle andere e-ink readers) is dat het scherm nogal grijzig is. Heb een witte T1 en dan valt het helemaal op dat het een grijs scherm met zwarte letters is. Zou graag zien dat het scherm een beetje witter werd, zodat het contrast tussen letters en achtergrond (voor mij) prettiger is.
voordat het pearl scherm zijn intrede deed waren de schermen nog grijzer, dit komt toch aardig in de buurt van papier (al heb je natuurlijk heel wit papier en wat meer creme kleur). Ik vermoed dat een volgende stap een kleurenscherm zal zijn en niet een witter scherm, dat is erg lastig te maken begrijp ik van sites.
furby-killer schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 08:14:
Bookdepository was meestal ook best goedkoop (minder aanbod dan Amazon en Sony store, die ook wel minder heeft dan Amazon), maar die is vakkundig de nek omgedraaid door Amazon. (Bedrijf overnemen, en dan ze laten stoppen met epubs verkopen. Zo kan je ook je eigen formaat promoten).
Bookdepository was meen ik pas begonnen met digitale boeken toen amazon de overname al gedaan had. Bij amazon heb je wel weer leuke aanbiedingen, maar de laatste tijd zijn digitale boeken inderdaad duurder. Is trouwens de schuld van Apple met prijsafspraken met wat grote uitgeverijen. Inmiddels zijn er wel rechtzaken en hebben een aantal uitgevers al de handdoek in de ring gegooid en zijn de prijzen van die uitgevers weer normaal.
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 08:01:
Waarom kijk ik ook alweer nooit in het weekend op tweakers -_-. Dmnit. Die dubbele accuduur icm mp3 functionaliteiten waren dan denk ik toch wel weer interessant geweest.
Ik vraag me dan af hoe je die mp3's gaat luisteren aangezien de audio jack aansluiting weggehaald is :+

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 14:26 ]

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Weakling schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:00:
Als ik zo de specs van de T2 zie, dan blijf ik voorlopig bij mijn T1. Het enige minpuntje van de T1 (en eigenlijk alle andere e-ink readers) is dat het scherm nogal grijzig is.
Ik vind het eigenlijk wel prettig zo. In de zon is de T1 prima te lezen terwijl een echt boek dan zo licht is dat je ogen er zeer van gaan doen. Het scherm van de T1 is echter wit genoeg om ook 's avonds goed te kunnen lezen. We hebben ook nog een Bebook Club met Vizplex scherm en die is eigenlijk net te grijs. Uiteraard is die meer dan uitstekend in de zon, maar 's nachts altijd een leeslampje nodig. Met de T1 geeft het bed lampje genoeg licht (voor mij).

Het scherm is geen con of pre voor dit model want alle recente e-readers hebben exact hetzelfde e-Ink Pearl scherm. Dat is dus geen criterium voor de e-reader keuze.

• Luca_
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-07 22:17
Ik lees vaak dat de zwarte T1 nogal reflecteert in de zon door zijn glimmende behuizing, is dat ook zo bij de witte en rode modellen? Aangezien alle uitvoeringen van de T2 mat zijn. Ook mooi, maar de afwerking van de T1 heeft ook wel wat. ;)

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb de witte en merk nooit iets van reflecties. Hij kan wel licht reflecteren, maar in de praktijk merk ik dat nooit op.

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Luca_ schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:33:
Ik lees vaak dat de zwarte T1 nogal reflecteert in de zon door zijn glimmende behuizing, is dat ook zo bij de witte en rode modellen? Aangezien alle uitvoeringen van de T2 mat zijn. Ook mooi, maar de afwerking van de T1 heeft ook wel wat. ;)
De rode rand reflecteerd wel iets, maar alleen als je precies op de zon zit te mikken, meestal kun je de reader gemakkelijk zo houden dat het totaal niet stoort. Maar dat neemt niet weg dat ik de matte uitstraling van de T2 toch wel mooier vind dan die van de T1...

• Raymond
Ik heb geen last van reflecties. Ik vraag me trouwens wel af wat de verhouding tussen binnen en buiten lezen is voor mensen. Bij mij is dat toch echt wel 90/10, maar misschien dat dat voor anderen anders ligt?

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb de titel maar even aangepast. Zal even kijken wanneer ik tijd heb om info over de T2 toe te voegen.

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Raymond schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:32:
Ik heb geen last van reflecties. Ik vraag me trouwens wel af wat de verhouding tussen binnen en buiten lezen is voor mensen. Bij mij is dat toch echt wel 90/10, maar misschien dat dat voor anderen anders ligt?
Mwoa, bij mij ook wel zoiets, maar thuis zit ik vaak bij het raam en heb je vaak alsnog de zon op je reader zitten. Neemt niet weg dat het eigenlijk totaal niet stoort, net zo erg als met een papier boek :)

• BoGu5
  • Laatst online: 16-12 20:57

BoGu5

hmmmz

Raymond schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:32:
Bij mij zal het zelfs 98/2 zijn, maar die 2 vallen in de vakantie en dan is een e-reader toch wel bijzonder prettig. Het enige moment dat ik "last" heb van de reflecties is als ik in bed lig te lezen met het lampje op mijn cover aan en een beetje slecht gemikt. Mag geen probleem heten.

request.getCookies();

• pe1dnn
Luca_ schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:33:
Ik lees vaak dat de zwarte T1 nogal reflecteert in de zon door zijn glimmende behuizing...
Ik volg dit topic al heel lang en het probleem van een glimmende behuizing wordt vooral geopperd door degenen die hem nog aan moeten schaffen en op een of andere manier denken dat het misschien een probleem zou kunnen zijn. Na aanschaf heb ik eigenlijk niemand gehoord voor wie het de praktijk ook daadwerkelijk een probleem was. Niet met zwart, wit of rood.

Dat Sony het bij de T2 heeft aangepast is terecht. Het glimmen heeft wel nadelen, namelijk dat het verkoop schaad door dit vooroordeel en mensen om de verkeerde reden daardoor een andere reader kopen.

Wel of niet glimmen is totaal geen probleem bij gebruik. Persoonlijk vind ik het glimmen zelfs wel mooi want ik vind het een luxere uitstraling hebben dan mat plastic. Maar dat slaat dan op smaak, niet op het gebruik.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-12 22:09

knakworst

Get more sats!

Ik heb er zelf op het strand in volle zon geen last van gehad. Overigens heb je meestal ook de zon niet in het scherm. Wat ik wel vind is dat het snel krast. Ik hoop dat het matte minder snel krast.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:03
Ik heb mijn e-reader in een gecko cover zitten en daar is alles, behalve het scherm, verborgen in de cover.

• Raymond
Ik heb sinds een tijdje mijn reader ook in een cover zitten (de originele, zonder lampje), maar dat leest echt beroerd. Ik peuter hem er steeds uit als ik ga lezen :P

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-12 20:51

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Domme vraag, maar zou de T1 nog een tijdje te koop blijven?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• Raymond
Alleen bestaande voorraad, verwacht ik

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Raymond schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:46:
Ik heb sinds een tijdje mijn reader ook in een cover zitten (de originele, zonder lampje), maar dat leest echt beroerd. Ik peuter hem er steeds uit als ik ga lezen :P
En daarom heb ik de bekende HEMA sleeve van 5 euro. Echt perfect, kwaliteit is ook top.

Verwijderd

Die Hema sleeve wordt zelfs nog beter als je het schuimrubber aan de binnenkant langs de rits opensnijdt/knipt en tussen het schuimrubber en de stof een stuk stevig karton (o.i.d.) lijmt :)

• Anakha
  • Laatst online: 09:57
pe1dnn schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:01:
[...]

Ik volg dit topic al heel lang en het probleem van een glimmende behuizing wordt vooral geopperd door degenen die hem nog aan moeten schaffen en op een of andere manier denken dat het misschien een probleem zou kunnen zijn. Na aanschaf heb ik eigenlijk niemand gehoord voor wie het de praktijk ook daadwerkelijk een probleem was. Niet met zwart, wit of rood.
Dan zal ik me bij dezen melden: ik heb de zwarte, en ik vind het glimmen irritant. Ik zit regelmatig even te kijken in welke houding ik het ding moet houden om geen reflecties te hebben. Ik heb al nagedacht over schuurpapier om de glans eraf te krijgen.

Het lijkt mij dus een heel terecht punt van twijfel voor potentiële kopers en fijn dat Sony dat voor de T2 heeft aangepast.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Anakha schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:54:
Dan zal ik me bij dezen melden: ik heb de zwarte, en ik vind het glimmen irritant.
Eens !! Heb er ook eentje ...
Beetje vreemd om (speciaal ?) voor het in de zon lezen matte schermen te gebruiken en dan zo'n glimmende zwarte rand eromheen.

Zat ook al te denken om het te behandelen met nagellak-verwijderaar of zo om het dof te maken ?

• Bluezyguy
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik zou ver weg blijven van chemische oplosmiddelen. Ik heb mooie matteringsresultaten behaald (op lakwerk en kunstsstof) met simpel staalwol (000 of 0000).

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:38

Wildfire

Joy to the world!

IStealYourGun schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:01:
Domme vraag, maar zou de T1 nog een tijdje te koop blijven?
Nee, want hij verdwijnt nu al uit de winkels. Ik werk zelf bij MyCom en het is enkel resterende voorraad van de individuele winkels. De T2 vervangt de T1.

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 22-08-2012 15:31 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Bluezyguy schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:20:
Ik zou ver weg blijven van chemische oplosmiddelen. Ik heb mooie matteringsresultaten behaald (op lakwerk en kunstsstof) met simpel staalwol (000 of 0000).
Ik zou sowieso ver weg blijven van het matteren van een apparaat, zeker als er nog garantie op zit. Kun je er beter een hoesje voor kopen dat de rand afdekt.

[ Voor 46% gewijzigd door SnoeiKoei op 22-08-2012 15:31 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:13
Met mijn komende T2 in aantocht vraag ik me af of het mogelijk is om bv de Volkskrant te lezen op de reader? Iemand ervaring mee? Heb ene tijdje een ipad te leen gehad en kon daar aan de bibliotheek/boekenkast (?) gewoon de Volkskrant toevoegen (ik heb een abonnement ) en die lag elke ochtend digitaal op de mat. Kan dit hiermee ook?

Had onderstaande al gevonden, maar dan krijg ik alleen de rss feed, en niet de complete krant.
http://sony-ereaders.nl/g...en-kranten-downloaden.php

[ Voor 19% gewijzigd door Hopjesvla79 op 22-08-2012 17:13 ]

Hi Ha Hopjesvla

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:15

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Hopjesvla79 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 17:04:
Met mijn komende T2 in aantocht vraag ik me af of het mogelijk is om bv de Volkskrant te lezen op de reader? Iemand ervaring mee? Heb ene tijdje een ipad te leen gehad en kon daar aan de bibliotheek/boekenkast (?) gewoon de Volkskrant toevoegen (ik heb een abonnement ) en die lag elke ochtend digitaal op de mat. Kan dit hiermee ook?

Had onderstaande al gevonden, maar dan krijg ik alleen de rss feed, en niet de complete krant.
http://sony-ereaders.nl/g...en-kranten-downloaden.php
Nope. VK heeft (nog steeds) geen e-reader abo of -optie. Tot voor begin dit jaar kon je nog op de website de tekst-versie downloaden met Calibre voor de hele krant, VK heeft dit stopgezet en biedt alleen nog pdf aan. Via Calibre download je inderdaad alleen de berichten van vk.nl van die dag.

Rail Away!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:58

Steef

GoT's Most Eaten

SnoeiKoei schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:31:
[...]

Ik zou sowieso ver weg blijven van het matteren van een apparaat, zeker als er nog garantie op zit. Kun je er beter een hoesje voor kopen dat de rand afdekt.
Ik heb zelf gekozen voor ietwat doffe folie, vergelijkbaar met het spul wat mensen op hun ramen plakken als alternatief voor vitrages. Werkt prima :)

Sony A7IV | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400 | Sigma 105 F2.8 MACRO

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-11 17:04
Raymond schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:14:
Dude, pixmania?

Lees je geen shopreviews?
Duurde weliswaar twee werkdagen, maar ik ontving hem toch echt. En guess what, hij doet het nog ook! Heb even kort spijt gehad omdat de T2 specs nu boven water zijn gekomen, maar ach. Het scherm is hetzelfde, en de T1 is een prima apparaat. Je kunt wel blijven upgraden, maar persoonlijk voor mij heeft de T2 een te kleine meerwaarde om nu al snel de T1 te verkopen. Ben er zeer tevreden mee.
Goner schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:00:
[...]

Eens !! Heb er ook eentje ...
Beetje vreemd om (speciaal ?) voor het in de zon lezen matte schermen te gebruiken en dan zo'n glimmende zwarte rand eromheen.

Zat ook al te denken om het te behandelen met nagellak-verwijderaar of zo om het dof te maken ?
Mijn vriendin heeft de witte T1, en ik moet zeggen, ik ben wel wat jaloers inderdaad. We hebben beide Readers (zwart en wit) meegenomen op vakantie 10 dagen, en in de volle zon kun je je soms laten afleiden door de reflecties op de zwarte rand. De witte is wat dat betreft iets beter.

Op haar beurt heeft de witte versie echter weer een nadeel; na 10 dagen gebruik is de hele achterkant viezig bruin. Aangezien het een soort kunsttof achterkant is, is dit ook niet even met een klein beetje vocht weer schoon te maken. De witte wordt dus in vergelijking tot de zwarte, wel erg vies.

Mijn cover van PriceAngels voor de zwarte is eindelijk binnen, zit als gegoten en kostte me nog geen 6 euro.

[ Voor 49% gewijzigd door Royeboi op 23-08-2012 11:04 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• Hopjesvla79
Royeboi schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:01:

Mijn cover van PriceAngels voor de zwarte is eindelijk binnen, zit als gegoten en kostte me nog geen 6 euro.
Linkje? Ik kan hem nl. niet vinden

[ Voor 5% gewijzigd door Hopjesvla79 op 23-08-2012 12:47 ]

Hi Ha Hopjesvla

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-12 22:44
Via de BoS actie krijg ik de T2 binnen. Bij de T2 neem ik meteen een hoesje ter bescherming.

Over de Sony Reader (PRS T1) Luxe + leeslicht van Geckocovers heb ik een drietal vragen
Het lampje zit aan de achterkant, als ik deze wegleg bv in de kast kan dit geen kwaad voor het led lampje?
Is het een stevige hoes?
Houd deze lekker in de hand vast?
Om het led lampje op zijn plek te krijgen moet dit met een clipje, is deze clip stevig?

Als iemand mij kan helpen hiermee super bedankt.
Wellicht ben ik hierna overtuigt om deze hoes te kopen.

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-11 17:04
Hopjesvla79 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:40:
[...]

Linkje? Ik kan hem nl. niet vinden
Dacht dat ik hem van PriceAngels had, maar ik heb daar blijkbaar alleen gezocht en kon hem inderdaad ook niet vinden. Er is één goede verkoper, die soms schommelt met prijzen. Deze hier is 7,50. Heb ik voor mijn vriendin gekocht, en is van erg goede kwaliteit!

http://www.ebay.nl/itm/Bl...3a7853c9c5#ht_1304wt_1139

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Verwijderd

walterworld schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:48:
Via de BoS actie krijg ik de T2 binnen. Bij de T2 neem ik meteen een hoesje ter bescherming.

Over de Sony Reader (PRS T1) Luxe + leeslicht van Geckocovers heb ik een drietal vragen
Geckocovers is een Nederlands bedrijf, mocht je hier geen antwoord krijgen (geen idee of iemand hier die hoes heeft), dan kan je de vraag ook via de website stellen en heb je snel antwoord.

Ik heb een geckocover zonder licht voor mijn kindle ereader en die bevalt heel goed. Zit ook garantie op, ik was zeer tevreden over de aanschaf. Ik vind de hoes met licht van gecko alleen zelf niet zo mooi, wij hebben daarom voor de sony een originele hoes gekocht.

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:29
Over de hoes van Gecko, ik heb de leren uitvoering voor mijn Sony, zonder licht. Is echt een supermooie dik leren hoes met magneetjes is de hoeken om dicht te blijven en niet met zo'n vervelende drukclip.

Mijn zus heeft de Gecko met ledlicht en is daar tevreden over, maar ik heb bewust zonder gekozen omdat de Sony niet lekker meer op tafel ligt door die bult op de achterzijde. Het ledlicht geeft wel een mooi lichtbeeld en het haakje om het lampje vast te zetten bovenop de reader is niet super stevig, maar gezien de totale kwaliteit van de cover zal dat wel goed komen.
Overigens zijn de covers voor de Sony in de aanbieding nu bij Gecko...

[ Voor 0% gewijzigd door fivepack op 27-08-2012 08:46 . Reden: typo ]

• Hopjesvla79
Iemand ervaring met de cover van Icidu:

Afbeeldingslocatie: http://content.icidu.com/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/500x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/5/1584983_15350259_1_38.jpg
http://www.icidu.com/en/b...1-and-2-ereader-case.html

Ik vraag me af of hierbij de stylus ook opgeborgen kan worden, ik heb Icidu al gemaild maar krijg nog niet erg snel een reply terug.

Lijkt me nl. op zich een mooie, simpele cover waarbij het gedeelte bij de knoppen vrij ligt, itt to bv de Gecko cover, wat ikzelf persoonlijk erg lelijk vind (die band dan) (wat me trouwens te denken geeft over sommige aanbieders van covers die geschikt moeten zijn voor zowel de T1 als de T2: indien er zo'n 'band' boven de knoppen ligt, lijkt me dat je problemen krijgt met de knopen van de T2 aangezien deze hoger liggen: Afbeeldingslocatie: http://avatar.cnetfrance.fr/fr/025/123/07f1b21c5025107f.jpg

Of weet iemand nog een cover zoals de originele Sony, waar de reader ingeklikt wordt?

*edit*

En toch een reactie uiteindelijk terug:

Helaas is er in de BI-707447 geen mogelijkheid om een stylus pen te plaatsen.

mm jammer

[ Voor 7% gewijzigd door Hopjesvla79 op 28-08-2012 13:49 ]

Hi Ha Hopjesvla

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
Mijn stylus staat thuis op m'n bureau in m'n pennenbakje. Ik heb hem al nul keer serieus nodig gehad. 8)7

Verwijderd

Mijn vrouw gebruikt alleen maar de stylus. Ze klemt hem gewoon aan de hoes met licht (originele hoes van Sony).

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-12 23:09
Hopjesvla79 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:37:
Iemand ervaring met de cover van Icidu:
[afbeelding]
http://www.icidu.com/en/b...1-and-2-ereader-case.html
Ik vraag me af of hierbij de stylus ook opgeborgen kan worden, ik heb Icidu al gemaild maar krijg nog niet erg snel een reply terug.
Lijkt me nl. op zich een mooie, simpele cover waarbij het gedeelte bij de knoppen vrij ligt, itt to bv de Gecko cover, wat ikzelf persoonlijk erg lelijk vind (die band dan) (wat me trouwens te denken geeft over sommige aanbieders van covers die geschikt moeten zijn voor zowel de T1 als de T2: indien er zo'n 'band' boven de knoppen ligt, lijkt me dat je problemen krijgt met de knopen van de T2 aangezien deze hoger liggen: [afbeelding]
Of weet iemand nog een cover zoals de originele Sony, waar de reader ingeklikt wordt?
Ik heb dit hoesje heel even gehad maar doordat de randen hoger liggen dan je scherm krijg je al heel snel een hele vervelende schaduw op je scherm. Omgeruild voor een origineel hoesje van Sony waarbij je dit niet hebt. Ook bij dit Sony hoeje kun je de stylus niet heel goed kwijt overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door Switek op 29-08-2012 07:12 ]

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-12 16:40
Ik gebruik een stylus eigelijk alleen maar als ik ondertussen chips zit te eten of zoiets. En dus vette/natte vingers heb.
Op vakantie was dat trouwens meestal een grasspriet of een klein stokje dat ik op het strand vond. Het scherm is echt zo gevoelig: zelfs zo erg dat een klein vliegje woorden kan selecteren of een pagina om kan slaan. Je hebt dus echt niet veel nodig.

Ik hou de stylus dan ook niet bij mijn reader.

Verwijderd

Sony gaat de strijd zo te zien verliezen ten opzichte van Amazon. Genadeklap zou een Nederlandse shop zijn dit jaar (waar geruchten over zijn).

Nieuwe Kindle die komende donderdag geshowed wordt is gelekt, een perfect wit scherm en ingebouwde verlichting en waarschijnlijk goedkoper dan de T2:

http://www.theverge.com/2...kindle-paperwhite-display

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:35:
Sony gaat de strijd zo te zien verliezen ten opzichte van Amazon.
Was pas in Zuid Afrika, de Kindle is zowat de enige e-reader die daar te krijgen is, zag 'm regelmatig in folders van de Makro en grote electronica ketens.
In NL is die toch alleen via Amazon zelf te koop ??

Verwijderd

Goner schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:28:
In NL is die toch alleen via Amazon zelf te koop ??
Jazeker, momenteel nog wel (geen idee of dat gaat veranderen, ik neem aan van wel als er een Nederlandse boekenwinkel komt (zoals bol.com).

Levering van een Amerikaanse kindle is vreemd genoeg bijna sneller dan een sony bestellen bij bol.com, ik had hem op een avond (laten we zeggen maandagavond) omstreeks 22:30 besteld en woensdagochtend werd hij rond 09:30 bezorgd. Ik vermoed dus dat ze wel gewoon ergens in Nederland opgeslagen liggen.

De software is ook Nederlandstalig net als bij Sony. Voor wie nog een ereader zoekt zou ik zeker tot donderdag wachten als de prijs bekend wordt gemaakt. Ik vind het wel zonde dat Sony niet een paperwhite scherm uitbrengt, dat zal ze denk ik heel zuur komen te staan. Ook het niet inbouwen van verlichting zoals bij de nieuwe Kindle en nog een ander merk is niet slim lijkt mij. De T2 is jammergenoeg gewoon een T1 met minder mogelijkheden, achteruitgang in plaats van vooruitgang.

Maar als Amazon nog geen Nederlandse shop heeft, dan is voor veel mensen (gezien de fysieke beschikbaarheid in winkels) de sony nog een mooie reader.

• Mr Hackenbacker
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-12 13:24
Ik heb een veelvoorkomende vraag, alleen heb ik deze al een tijdje niet gezien hier, vandaar dat ik hem stel.
Mijn studieboeken komen dit jaar allemaal digitaal uit, maar aangezien verticaal lezen/leren[vanaf iMac/Macbook] mij niet echt lekker afgaat, zit ik te denken aan een e-reader. Ik vind een bedrag van rond de 100 euro wel reëel en zit nu een beetje te kijken en hopend op wat tips van jullie.

Nu zag ik ook een topic over Kobo, alleen het ontbreken van fysieke bladerknoppen vind ik zeer vervelend, i.v.m. vegen etc. op het scherm.

Kindle ziet er ook wel goed uit, alleen zit ik met de levertijd en de garantie.
Ik hoef geen 3G en dergelijke, ik heb lichtelijk last van 'floaters'[kleine afwijking], dus een wat grijzer/donkerder scherm zou ik prefereren.

Gaude et aude

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11 23:44

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Mr Hackenbacker schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:52:
Ik heb een veelvoorkomende vraag, alleen heb ik deze al een tijdje niet gezien hier, vandaar dat ik hem stel.
Mijn studieboeken komen dit jaar allemaal digitaal uit, maar aangezien verticaal lezen/leren[vanaf iMac/Macbook] mij niet echt lekker afgaat, zit ik te denken aan een e-reader. Ik vind een bedrag van rond de 100 euro wel reëel en zit nu een beetje te kijken en hopend op wat tips van jullie.

Nu zag ik ook een topic over Kobo, alleen het ontbreken van fysieke bladerknoppen vind ik zeer vervelend, i.v.m. vegen etc. op het scherm.

Kindle ziet er ook wel goed uit, alleen zit ik met de levertijd en de garantie.
Ik hoef geen 3G en dergelijke, ik heb lichtelijk last van 'floaters'[kleine afwijking], dus een wat grijzer/donkerder scherm zou ik prefereren.
Studieboeken op een ereader, is dat wel zo handig? Mijn ervaring is dat ereader een lineair-proces van lezen is. dus pagina voor pagina. Je kunt niet gemakkelijk, door middel van bladeren, van ene pagina terug gaan naar de andere hoofdstuk. Terwijl je met papier wel makkelijk kan en dat is wel zo makkelijk bij het studeren.

• Mr Hackenbacker
Daar zit misschien wel een kern van waarheid in, geen mogelijkheid tot zoeken in de tekst? Wellicht dat ik dan toch meer in de richting van een tablet moet gaan zoeken.

Gaude et aude

• Hopjesvla79
Iemand een idee waar ik dit soort cases kan vinden in NL? heb al in winkels gekeken en op internet maar kom eigenlijk de hele tijd terug op amazon. Merk ook dat de markt voor pasende covers (T2) etc niet echt groot is op DX.com. Iemand anders een mooi chinees adres?

http://www.amazon.co.uk/g...e=UTF8&smid=ACH85CKB843GG

Het is dus een hardshell case, lijkt me tijdens het backpacken wel handig.

Hi Ha Hopjesvla

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:49
Hm. ik heb de sony prs-t1 en vraag me af of het het waard is deze te verkopen en de prs t-2 te kopen.
Een goede e-reader is voor mij van belang, ik gebruik 'm intensief voor mijn studie (vooral voor literatuur, natuurlijk, studieboeken als methodeboeken etc. heb ik er niet opstaan).
Wat is nou echt een groot verbeterpunt?

[ Voor 17% gewijzigd door Poumelie op 31-08-2012 20:24 ]

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:46

sjaool

Every life should have 9 cats

Als je de PRS-T1 hebt is het echt niet nodig om de PRS-T2 aan te schaffen of je moet een matte behuizing en een accuduur tot 2 maanden willen hebben. Ik moet de eerste persoon nog treffen die langer dan een maand uit de buurt van een stopcontact is geweest. ;) De schermen zijn exact hetzelfde dus daar valt ook geen winst te halen. De PRS-T2 mist ook de MP3-afspeelmogelijkheid.
De PRS-T2 schijnt dan wel weer een koppeling met Facebook te hebben... lekker belangrijk op een e-reader.

Al met al volgens mij de moeite van het "upgraden", als je dit al een upgrade mag noemen, niet waard. Ik zou dus mooi de PRS-T1 houden.

[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 31-08-2012 22:56 ]

"When you grow up your heart dies"

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 07-11 23:44

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Mr Hackenbacker schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:16:
Daar zit misschien wel een kern van waarheid in, geen mogelijkheid tot zoeken in de tekst? Wellicht dat ik dan toch meer in de richting van een tablet moet gaan zoeken.
Kijk, je kunt zoeken en je hebt mogelijkheden om in een keer naar een bepaalde hoofdstuk te gaan.
Maar het is gewoon minder gemakkelijk dan een echte boek en dan hebben we hier specifiek over een studieboek dan hè. Ik ga hier beetje off-topic.. misschien is het geschikter voor een ereader ervaringen topic?

• Mr Hackenbacker
Oke, laatste reactie over dit onderwerp dan. Digitaal scheelt veel geld, in plaats van de paperbacks. Ik ga wel op zoek naar alternatieven/oplossing.
Bedankt in ieder geval voor de tips.

Gaude et aude

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:49
sjaool schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:55:
Als je de PRS-T1 hebt is het echt niet nodig om de PRS-T2 aan te schaffen of je moet een matte behuizing en een accuduur tot 2 maanden willen hebben. Ik moet de eerste persoon nog treffen die langer dan een maand uit de buurt van een stopcontact is geweest. ;) De schermen zijn exact hetzelfde dus daar valt ook geen winst te halen. De PRS-T2 mist ook de MP3-afspeelmogelijkheid.
De PRS-T2 schijnt dan wel weer een koppeling met Facebook te hebben... lekker belangrijk op een e-reader.

Al met al volgens mij de moeite van het "upgraden", als je dit al een upgrade mag noemen, niet waard. Ik zou dus mooi de PRS-T1 houden.
Bedankt! De matte behuizing vind ik zeker een pluspunt, maar ik heb altijd een hoesje om mijn e-reader dus die glanzende van mij zie ik toch niet. Heb er ook meteen een hoesje omheen gedaan omdat ik die glans zo vervelend vond.. bij de PRS-T2 had ik 'm dus nog wel aan kunnen zien zonder hoesje.. maar.. dan had ik er alsnog een hoesje omheen gedaan omdat ik altijd alles uit mijn handen laat vallen x']

Facebooken op mijn e-reader doe ik nou echt nooit :P compleet nutteloos dat die koppeling erop zit bij PRS-T2, maargoed.

En nee, een batterijduur van 1 maand (en dat als je dan constant leest he, wie doet er nu niets anders dan lezen? ik moet ook nog eten.. ik doe maanden met dat ding!) is lang zat

Dus.. ik houd lekker mn PRS-T1

Hoewel.. als Amazon zijn intrede doet in Nederland en de Kindle ook zoiets als de functie tot backlightverlichting aanzetten krijgt dan zou ik nog best mijn Sony willen verkopen een een Kindle kopen.
I <3 Amazon

• Raymond

• golem501
Mr Hackenbacker schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 11:49:
Oke, laatste reactie over dit onderwerp dan. Digitaal scheelt veel geld, in plaats van de paperbacks. Ik ga wel op zoek naar alternatieven/oplossing.
Bedankt in ieder geval voor de tips.
Voor leesboeken vind ik het prijsverschil erg marinaal hoor tussen gewone boeken en e-boeken. Zeker als straks de BTW van 19 naar 21 procent gaat op e-boeken (terwijl gewone boeken op 6% blijven hangen).

Leuk voorbeeld -> engelse versie van deception point (van Dan Brown) bij bol.com.
10.99 voor de digitale versie, 9.99 voor de paperback. 8)7

Ik weet wel wat ik koop dan. Sterker nog, dan vind ik daarna dat ik best legaal bezig ben als ik de epub van een boek dat ik echt heb download en die lees.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

golem501 schreef op zondag 02 september 2012 @ 10:39:
[...]

Voor leesboeken vind ik het prijsverschil erg marinaal hoor tussen gewone boeken en e-boeken. Zeker als straks de BTW van 19 naar 21 procent gaat op e-boeken (terwijl gewone boeken op 6% blijven hangen).

Leuk voorbeeld -> engelse versie van deception point (van Dan Brown) bij bol.com.

Ik weet wel wat ik koop dan. Sterker nog, dan vind ik daarna dat ik best legaal bezig ben als ik de epub van een boek dat ik echt heb download en die lees.
:Y

Ik heb bergen .epubs op mijn ereader staan die ik allemaal ook al als paperback, gebonden versie, etc. heb staan. 0,0 wroeging.

Zie de 2-DVD bezitten, en dan een .mkv op de mediaspeler.

Ik kan daar niet mee zitten.

Zo kocht ik legaal de ebook van Darkly Dreaming Dexter vlak voor de zomer voor mijn vrouw, omdat zij dat graag eens zou willen lezen. €10, terwijl de pockets goedkoper zijn. Verplicht extra software installeren, anders kreeg ik deze Darkly supporting DRM-only niet op mijn e-reader (ja, reeds na betaling en download!).

Dat is toch volslagen onhoudbaar? Hoe kun je dit verkopen onder het mom van 'ook nog eens goed voor het milieu want we hakken er geen bomen meer voor om'?

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 02-09-2012 10:58 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ramzzz schreef op zondag 02 september 2012 @ 10:57:
Dat is toch volslagen onhoudbaar?
Ik snap er ook niets van ... logisch gezien zou digitaal toch goedkoper moeten zijn ?? OK, er zitten rechten op en er moet verdiend worden, maar zonder papier, inkt, vervoer, winkels, inpakmateriaal zou het toch goedkoper moeten zijn ?!

Ik wilde laatst een (digitaal) boek in Afrikaans kopen, bij kalahari.com. We hadden de Engelse pocket voor R80 (€8) al gekocht, maar ik wilde graag in het (originele) Afrikaans lezen. Kost dus R235 !! Da's €23 ...

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-12 08:59
Belachelijk, dat prijsverschil. Maar daar hebben we Neelie Kroes voor, die vind het minstens net zo belachelijk, en zij heeft in principe de mogelijkheid om daar wat mee te gaan doen. Als ik haar twitterberichten mag geloven staat het op de agenda. Hoop ik dan maar.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-12 11:58

P_Tingen

omdat het KAN

Goner schreef op maandag 03 september 2012 @ 09:41:
[...]

Ik snap er ook niets van ... logisch gezien zou digitaal toch goedkoper moeten zijn ?? OK, er zitten rechten op en er moet verdiend worden, maar zonder papier, inkt, vervoer, winkels, inpakmateriaal zou het toch goedkoper moeten zijn ?!

Ik wilde laatst een (digitaal) boek in Afrikaans kopen, bij kalahari.com. We hadden de Engelse pocket voor R80 (€8) al gekocht, maar ik wilde graag in het (originele) Afrikaans lezen. Kost dus R235 !! Da's €23 ...
Ik denk dat dit aantoont dat het merendeel van de kosten dus niet in de materialen zit, maar in de tijd die het kost om een boek klaar te maken om te drukken. Of het nou naar de drukpers gaat of naar de epub-generator, tot aan dat moment ben je net zoveel tijd kwijt. De kosten die NA dit punt gemaakt worden zijn minder hoog.

Alhoewel ik me niet kan voorstellen dat een fysiek en een electronisch boek maar een paar centen zouden moeten verschillen, kan ik me wel weer voorstellen dat als er een kleine markt is (bv in het Nederlands vgl met Engels) de verschillen kleiner zijn.

... en gaat over tot de orde van de dag

• golem501
Vergeet niet dat je voorlopig 3x zoveel belasting betaald over een e-boek. 19% ipv 6% over een paperback. Bij een gelijke kostprijs van 9 € kost een paperpack in de winkel dus 9.54€ en een e-boek 10.71€.

Logisch toch?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

En dan vergeet je nog de distributie, opslag, tussenhandel, marketing, etc.

Kortom, een ebook zou zou zelfs in één keer van de schrijver naar de lezer kunnen, zonder uitgever. 1 op 1.

En ook die industrie is, net als de rest van de media-inustrie, alleen maar bezig met zichzelf in stand te houden.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

Een groot deel van de kosten zit dus aan de kant van de uitgeverij.
Marketing en pushen van het boek + winstmarge.
Je kunt idd als schrijver zelf een e-boek uitbrengen, maar tenzij je de ondersteuning hebt van een uitgever is het lastig om op te vallen. In het Nederlands is dat dan wel weer makkelijker om dat het een kleinere markt is.
Het nadeel is alleen dat er niet echt een platform is waar je je boek kan presenteren.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:05
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 09:09:.
Het nadeel is alleen dat er niet echt een platform is waar je je boek kan presenteren.
Paulo Coelho, toch niet de minste, heeft zelf al zijn boeken voor nop op The Pirate Bay gezet, zie http://www.guardian.co.uk...elho-readers-pirate-books.
Nu is hij natuurlijk zo groot dat hij dat wel kan maken, zijn boeken verkopen toch wel, maar het toont m.i wel aan dat er 'iets gebeurd' in die sector.

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ramzzz schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 08:03:
En dan vergeet je nog de distributie, opslag, tussenhandel, marketing, etc.

Kortom, een ebook zou zou zelfs in één keer van de schrijver naar de lezer kunnen, zonder uitgever. 1 op 1.

En ook die industrie is, net als de rest van de media-inustrie, alleen maar bezig met zichzelf in stand te houden.
Volgens mij ondergaan veel boeken (ook van grote schrijvers) nog behoorlijk wat checks, niet alleen op spelfouten, maar ook op leesbaarheid (lange zinnen, onlogische stukken etc.), wat nu door de uitgever gebeurd. Als je dat eruit haalt zal de gemiddelde kwaliteit van boeken denk ik behoorlijk achteruitgaan.

• DigitalExorcist
  • Laatst online: 11-12 08:59
Orian schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:15:
[...]

Volgens mij ondergaan veel boeken (ook van grote schrijvers) nog behoorlijk wat checks, niet alleen op spelfouten, maar ook op leesbaarheid (lange zinnen, onlogische stukken etc.), wat nu door de uitgever gebeurd. Als je dat eruit haalt zal de gemiddelde kwaliteit van boeken denk ik behoorlijk achteruitgaan.
En vertalingen niet te vergeten, updates (nieuwe uitgaven), etc.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• pe1dnn
DigitalExcorcist schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:21:
En vertalingen niet te vergeten, updates (nieuwe uitgaven), etc.
Oh, vraagt Bol.com daarom nog € 9,99 voor Alice in Wonderland, een boek waarop geen rechten meer rusten, lang en breed vertaald is enz. Zelfs voor het digitale boek durft Bol nog € 2,99 te vragen te vragen terwijl dat boek echt € 0,00 kost.

Kijk voor de grap ook eens naar het formaat: "Adobe pdf met kopieerbeveiliging (DRM)". Hiermee zijn 2 dingen mis, ten eerste PDF (had ePub of Mobi moeten zijn) en ten tweede DRM (welke digitale rechten hebben we het over, dat boek is public domain want de auteursrechten zijn al jaren geleden verlopen!). Maar het staat er toch echt zo op de site.

De boekenmarkt is gewoon doodziek omdat er een monopoly ligt op de prijs; die wordt niet door de markt bepaald maar door de uitgever. De prijs heeft daardoor geen enkele relatie meer met de productiekosten. Een fysiek boek heeft altijd hogere kosten door grondstof gebruik, vervoer (vracht, post), opslag (ruimtebeslag), voorraad, handling (winkels, inpakken, bestellen bij drukker enz).

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Orian schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:15:
[...]

Dat kan iedereen zelf organiseren.

Redactie is erg overrated. Schrijvers kunnen dit doorgaans zelf het beste. ;)

Je kunt elke agent laten organiseren, daar heb je geen enorme uitgeverij voor nodig die het grootste deel van de inkomsten van je boeken zwaar afroomt.

Niet dat ik tegen uitgevers ben, ik ben tegen onnodige prijsopdrijving.

Een goed boek kan zichzelf goed terugverdienen, maar om nu meer te betalen voor een digitale versie dan voor de papieren, terwijl de eenvoudigste en eerste versie van het (recent uitgegeven) boek digitaal is, lijkt me absurd.

En voor iemand betoogt dat oude boeken moesten worden overgetypt :+, waarom zijn boeken van (o.a.) lang overleden schrijvers dan gratis en voor nop te downloaden van iTunes en moet je er elders nog voor betalen? ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/z5SUL.png

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 04-09-2012 13:20 ]

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12 13:57
Heb gisteren voor mijn boekwurmpje (vriendin) een PRS-T2 gekocht, eerste indruk, leuk ding, compact, licht en duidelijk af te lezen, zelfs in zonlicht.

Helaas ben ik wel minder te spreken over de bouwkwaliteit, ik was namelijk bezig met het opzetten van een front en back sticker, ter bescherming van de reader (vooral voor op het strand) ik merkte dat de achterkant best wel snel een "klik" geluid maakt (precies het midden van de reader), ik forceer de achterkant dus niet, met een klein beetje drukken hoor je het al, het lijkt erop dat de (uni)body van de reader hoort te klikken op een deel van de binnenzijde, en dit niet goed is gedaan, waardoor er ruimte is overgebleven en deze een klikkende geluid veroorzaakt.

Hebben hier meer mensen last van?

• Bluezyguy
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-01-2022
Mmmmm....Off-topic. Waar gaat dit ook alweer over?
golem501 schreef op zondag 02 september 2012 @ 10:39:
[...]

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Edit: hier stond iets doms.

[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 05-09-2012 07:40 ]

• Anakha
  • Laatst online: 09:57
Slotje zit er nog niet op en lijkt me ook wat overdreven. Wat is er mis met het verwijderen of afsplitsen van de off-topic berichten en een Modbreak die ons vraagt om het nu weer gewoon over de T1 en T2 te hebben?

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik zat helemaal in het verkeerde topic 8)7 uiteraard gaat deze niet dicht :$ Het is nog vroeg zullen we maar zeggen.

Ontopic maar weer. Nothing to see here, move along O-)

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 05-09-2012 07:42 ]

• golem501
pe1dnn schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:08:
[...]

Oh, vraagt Bol.com daarom nog € 9,99 voor Alice in Wonderland, een boek waarop geen rechten meer rusten, lang en breed vertaald is enz. Zelfs voor het digitale boek durft Bol nog € 2,99 te vragen te vragen terwijl dat boek echt € 0,00 kost.
...
waarom ga je via bol.com? Waarom niet direct via project Gutenberg?

http://www.gutenberg.org/

Verwijderd

Ik wilde echt tot donderdag wachten en eerst naar de nieuwe Kindle kijken, maar mijn gadget-behoefte van de maand kon niet nog 2 dagen op verzadiging wachten. Ben nu de trotse bezitter van een T2.

Tot nu toe werkt alles perfect en heel intuïtief. Ik heb alleen ervaring met BeBooks en Kobo's en ten opzichte van voorgaande is voornamelijk het gebruiksgemak vele malen hoger. Daarnaast ligt de blader snelheid stukken hoger. Enige nadeel dat ik nu kan benoemen (wat eerder volgens mij ook al is genoemd) is de hoeveelheid druk die je op de knoppen moet zetten. Dit maakt ze prima voor menu acties etc, maar voor het bladeren neig ik toch al snel naar touch (wat vlekkeloos werkt. Aanraakgevoeligheid is prima). Mocht iemand vragen hebben of iets willen proberen stuur me maar even een berichtje.

Vroeg me alleen nog af of iemand mij een prettige (betaalbare) cover aan kan raden die bij voorkeur online besteld kan worden. Verrek het om 50 pleuro neer te leggen voor dat sony ding die nog heel zwaar is ook.

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12 13:57
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:05:Vroeg me alleen nog af of iemand mij een prettige (betaalbare) cover aan kan raden die bij voorkeur online besteld kan worden. Verrek het om 50 pleuro neer te leggen voor dat sony ding die nog heel zwaar is ook.
Voor dezelfde redenen (ben niet gek om 50euro neer te leggen);
Bij dixons een archos cover (boekformaat) gekocht bij dixons voor 2,50. Deze is voor de archos 7" bedoeld, 2.50 is geen geld, zelf een klitteband/klik systeem gemaakt en zo zit de T2 goed op zijn plek (valt er niet uit, zit goed vast, vriendin is er blij mee).

Kan foto maken als je wilt :) en volgens mij was er nog 1/2 op voorraad bij Dixons Twente.

[ Voor 6% gewijzigd door EN-IS op 05-09-2012 13:47 ]

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
EN-IS schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:46:
[...]

Voor dezelfde redenen (ben niet gek om 50euro neer te leggen);
Bij dixons een archos cover (boekformaat) gekocht bij dixons voor 2,50. Deze is voor de archos 7" bedoeld, 2.50 is geen geld, zelf een klitteband/klik systeem gemaakt en zo zit de T2 goed op zijn plek (valt er niet uit, zit goed vast, vriendin is er blij mee).

Kan foto maken als je wilt :) en volgens mij was er nog 1/2 op voorraad bij Dixons Twente.
Ben wel benieuwd naar je oplossing. Dus ik zie graag een foto :)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Actie van NRC: http://reader.nrc.nl/?utm...paign=readerbannerabosite

Helaas had mijn vrouw net een ander NRC abonnement genomen... maar goed we hebben al 2 x een PRS-T1.

Verwijderd

EN-IS schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:46:
[...]

Zou het ook graag even aanschouwen :D Kan ik mijn vriendin met al haar creativiteit erop los laten.
Kreeg gisteren ook mijn T2, vind het lettertype iets duidelijker als de T1, maar wat ik niet heb terug kunnen vinden is het mijn collecties gedeelte.
Je ziet uiteraard je bibliotheek maar op de T1 zie ik duidelijk de collecties met een aantal schrijvers en dan hun boeken, dat deel is weg.

Overigens past de T2 naadloos in de T1 cover.
Bij de opties is er gekozen om niet meer steeds te verversen zoals bij de T1, je kan dat wel weer aanzetten.
Gevaar is wel ghosting, ik zag dat nu een paar keer,zet je de optie aan dan is de ghosting weg maar wordt wel het "geflikker" weer actief.
Hij is mooi zwart,maar op dat doffe oppervlak zie je wel elke vettige vingerafdruk.
Sneller,maar ook niet razendsnel, omdat de knoppen iets omhoog zijn geplaatst heb je onderaan wel meer ruimte om hem vast te houden.

Wel opvallend, op het moment dat ik hem op de originele sony software gooi is er gelijk een systeemupdate, en die duurt toch bijna een minuut of 7..

Goed, draai nu op software versie 1.0.02.08090
Ah.. gevonden.. kies je nu voor boekenplanken, druk op de menu knop,boekenplank kiezen,druk op collecties en daar zijn ze weer.

Een echte reden om de T1 te verruilen voor de T2 zie ik niet,hij ziet er wat moderner uit,dat matglanzende gespiegel ben je kwijt en hij zet de tekst net ietsjes lager neer... op zijn hoogst het evernote deel is handiger,zie niet in waarom ik schermprints op Facebook zou gooien, met de mogelijkheid om ook nog auteursrechten te schenden..

[ Voor 26% gewijzigd door Nick39 op 06-09-2012 14:14 ]

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb inmiddels ook ee T2, een rode. Wat me wel verbaasde is dat die dus glimmend is. Ik vroeg er nog naar aan de verkoper, maar die zei dat de rode hetzelfde was als de zwarte qua afwerking, maar niet dus. Nou ja, ik heb er geen last van, want als de lamp er echt in gaat reflecteren doet hij hetzelfde in het scherm en kan je toch niet meer lezen.

Een vraag: ik wil de reader ook als front end gebruiken voor een website die draait op een Raspberry Pi met een WiFi access point. Ik zit alleen nog even met de vraag of ik daarnaast ook lokale webpagina's direct van het apparaat kan weergeven en zo ja waar zet ik die dan neer in de Reader en welke url gebruik ik?

• Raymond
Je kan proberen om een html document erop te zetten en die te openen.
Het staat trouwens niet bij de ondersteunde formaten in de PW

[ Voor 31% gewijzigd door Raymond op 06-09-2012 15:54 ]

Verwijderd

theMob schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:33:
Ik zit alleen nog even met de vraag of ik daarnaast ook lokale webpagina's direct van het apparaat kan weergeven en zo ja waar zet ik die dan neer in de Reader en welke url gebruik ik?
werkt het interne ipadres niet?

Ik gebruik bijvoorbeeld deze voor mijn eigen interne boekenstore:

file://///SERVER/web/boeken/_catalog/index.html

Op mijn ereader werkte file:// niet en kon ik alleen http:// gebruiken. Ik heb er dit van gemaakt om het werkende te krijgen:

http://192.168.0.101/boeken/_catalog/index.html

Dat ip adres is het adres van mijn synology nas. Ik draai er nog een externe website op die gewoon benaderbaar is via mijn domeinnaam.

De map boeken is gewoon een folder die in de web folder van de nas staat.

Gezien wat je schrijft vermoed ik dat je voor jou toepassing beter uitbent met een smartphone voor aansturing van je raspberry pi.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2012 18:59 ]

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik moet tijdens mijn werk tijdsintervallen noteren. Ik heb een Nexus S en daarmee kan dat natuurlijk, maar de accu houdt het geen werkdag vol met continu gebruik terwijl de T2 dat wel zou moeten kunnen. Daarnaast heb ik een backup apparaat nodig, dus een EReader en een smartphone klonk beter dan twee smartphones ;-) En de Sony is goedkoper.

Wat ik wil is normaal de Raspberry Pi gebruiken via WiFi om eea in een database te zetten, maar als ik buiten bereik ben wilde ik de gegevens tijdelijk in een cookie opslaan via een webpagina op de reader zelf, al is dat natuurlijk niet erg secure. Een andere mogelijkheid is om de Pi draagbaar te maken met een accu.

Localhost en 127.0.0.1 werken in ieder geval niet om een webpagina lokaal van de reader te openen (maar er is natuurlijk ook geen webserver op de T2), zal straks inderdaad eens file:// proberen.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:46

sjaool

Every life should have 9 cats

Even een hersenspinsel. Zou de firmware van de T2 ook te porten zijn naar de T1? Of is er al iemand meebezig? Ik vind de optie van het verversen aan/uitzetten namelijk wel interessant. Het lijkt namelijk dat dit iets softwarematigs is.

[ Voor 12% gewijzigd door sjaool op 06-09-2012 20:49 ]

"When you grow up your heart dies"

• Menesis
  • Laatst online: 16-12 18:30
Kun je eigenlijk ook apps installeren op de T2? Of kan dat alleen als je hem geroot hebt?

Mixed Reality dev

• Hopjesvla79
Menesis schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:24:
Kun je eigenlijk ook apps installeren op de T2? Of kan dat alleen als je hem geroot hebt?
Ik zou hier eens kijken / in de gaten houden:

http://www.mobileread.com/forums/forumdisplay.php?f=141

Hi Ha Hopjesvla

• Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-12 11:28
Sinds vandaag ook in het bezit van de nieuwe PRS-T2.
Bij het opstarten al gelijk een melding dat er een update was dus gelijk de nieuwste firmware erop gezet.
Alles werkt prima behalve de facebook instelling. En ik ben volgens de reacties op het Sony Help Forum niet de enigste.
Bij het aanklikken van de applicatie blijft hij hangen met de melding "laden". Afwachten tot een update volgt denk ik maar

• knakworst

knakworst

Get more sats!

• Bor
  • Laatst online: 10:11

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Vodgen schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 21:44:
Sinds vandaag ook in het bezit van de nieuwe PRS-T2.
Bij het opstarten al gelijk een melding dat er een update was dus gelijk de nieuwste firmware erop gezet.
Alles werkt prima behalve de facebook instelling. En ik ben volgens de reacties op het Sony Help Forum niet de enigste.
Bij het aanklikken van de applicatie blijft hij hangen met de melding "laden". Afwachten tot een update volgt denk ik maar
Dat heb ik ook. Op een ander forum werd gedacht dat het alleen bij de modellen via Bol.com voorkwam maar dat is niet het geval. Ik denk dat het in een volgende update opgelost kan worden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Raymond
Zo te zien voor €90 weggegaan, da's een mooi prijsje, zelfs voor een demo-model

Verwijderd

Wat is jullie internet ervaring met de T1? Ik heb m'n Huawei HG65d router op max. zendvermogen staan en dan nog kan ik niet op balkon zitten zonder dat internet uitvalt..... Ik weet niet of het aan de T1 ligt of aan de modem en wil graag horen of andere ook dit probleem hebben met de T1 voordat ik een tablet koop (want als het aan de modem ligt heb ik weinig aan de tablet). Het type Wireless-techniek maakt blijkbaar niet uit (b, g, n, b/n, etc.).

• Raymond
Bij mij is de ontvangst prima, heb overal in en rond het huis bereik.

Verwijderd

Raymond schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 18:04:
Bij mij is de ontvangst prima, heb overal in en rond het huis bereik.
Met welke instellingen van je modem als ik vragen mag? Met name frequentie, en wireless standaard...

• Raymond
Het is een wndr3700, met alles op default (2,4ghz). Of de verbinding op G of N loopt, weet ik niet.

• pe1dnn
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 17:59:
Ik heb m'n Huawei HG65d router op max. zendvermogen staan
Ja, en je buren denk ik ook... En daarmee ontstaat er zoveel storing dat je ontvanger er geen chocola meer van kan maken.

Let echter ook op, het accesspoint moet niet alleen de reader kunnen bereiken, maar de reader ook het het accesspoint. Dus als je AP met 100mW zend maar de Sony praat maar met 10mW terug dan is die 10mW de beperkende factor. En als je AP veel storing ontvangt omdat hij in de meterkast zit en aan de andere kant van de muur de meterkast van de buren met hun AP, dan gaat het ook niet echt werken, zeker als de kanalen die gebruikt worden dicht bij elkaar liggen.

Het beste is om te kijken welk kanaal de minste storing heeft en het AP daarop vastzetten.

Ik heb zelf met de T1 voldoende dekking, maar op zolder red ik het niet. De ontvangst is voldoende maar niet super goed, meer gemiddeld.
Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, prijzen en winkels graag in een daarvoor bestemd topic in Telecomproviders.