Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:13
Wat je ook nog kan checken (mbv een android telefoon), op welk kanaal je wifi zit en of dat niet overlapt met andere netwerken. Dat kan ook heel veel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:09
tollo71 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 08:00:
Ben wel benieuwd naar je oplossing. Dus ik zie graag een foto :)
Ookami schreef op donderdag 06 september 2012 @ 08:33:
Zou het ook graag even aanschouwen :D Kan ik mijn vriendin met al haar creativiteit erop los laten.
Heren, excuses, ben afgelopen twee dagen nonstop wezen werken, al die tijd ook niet thuis geweest en morgenvroeg gaan we op vakantie, helaas moet ik je teleurstellen, heb geen foto voor nu.

Maar, heb een goedmakertje, ik zal mijn oplossing even toelichten, eigenlijk is het heel simpel, wat je nodig hebt;
1. een T2 ;)
2. een archos 7" bookcase voor 2,50 bij dixons
3. een stuk klitteband set van de Aldi :P

Knutsel time;
1. meet de achterkant (hoogte) van de T2
2. 2/3 van de hoogte van de T2 is gelijk een stuk klitteband set
3. snijd dus een stuk klitteband (2/3 van de hoogte van de T2)
4. plak de groffe deel (haakjes) van de klitteband set op de bookcase (belangrijk!!!!!), precies in het midden
5. plak de fijne deel (stof) van de klitteband set op de T2, precies in het midden (let op; druk niet te hard op de achterkant van de T2, blijkbaar is deze heel erg gevoelig, gebruik een ronde pen op het op te drukken (pen horizontaal met 2 vingers vasthouden aan 1 uiteinde, met ander uiteinde deel over de klitteband set (softe deel) wrijven).
6. laat de klitteband een uur effe plakken (zodat het goed plakt)
7.koppel de T2 met de bookcase, en halleluja!!! :D

Enjoy! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10 16:23

sjaool

Every life should have 9 cats

Gisteren even de T2 bekeken bij Dixons. Maar wat zien die nieuwe hardwareknoppen er goedkoop uit zeg. Ik moet zeggen dat ze het er niet beter op maken bij Sony. Ze hadden beter de oude kunnen blijven gebruiken en die misschien wat dichter onder het beeldscherm kunnen plaatsen. Daar waar nu de nieuwe zitten.

De rode is inderdaad glimmend, dus als je dat niet wilt kun je beter de zwarte of de witte nemen. Alhoewel volgens mij alleen de zwarte echt mat is.

De uitstraling van de PRS-T1 t.o.v. de PRS-T2 vind ik toch wat luxer,

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben er zoals gewoonlijk weer mee aan het stoeien geweest en heb wat met de firmware zitten (de)buggen maar tijdens het lezen google raadplegen of evernote of wiki loopt dus vast, en door een stommiteit, de apps verwachten namelijk net als een telefoon dat er al een werkende internetverbinding is.
De apps wachten niet tot je sony uit standby is gekomen.
Als je dus je wifi standaard aan laat werkt alles prima en als work around kun je ook eerst even browsen,maar dan moet je dus je boek uit, naar een page browsen, dan terug naar je boek en dan werken de diensten/apps wel.
Alleen,hoe krijg je dat bij Sony terecht, ik weet welke moeilijkheden ik gehad heb met de T1.
En ik heb de T-1 ook, en zie feitelijk behalve het matte nu geen spectaculaire verschillen om te zeggen als je al een T1 hebt dan is de T2 een verbetering, ik denk er dus aan de T2 weer terug te sturen..

Degenen met problemen over vastlopers: meld het ook eens hier: https://www.sony.nl/discussions/message/808429#808429

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 09-09-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 17:35:
[...]

Zo te zien voor €90 weggegaan, da's een mooi prijsje, zelfs voor een demo-model
Och ik heb er nog 2 liggen ;)
Overigens, dat matte van de zwarte lijkt mooi maar elke veeg, vinger of wat dan ook zie je, je moet als je je reader een beetje netjes wil houden er steeds met een nat doekje overheen..

[ Voor 28% gewijzigd door Nick39 op 10-09-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 03:59
De T1 bedoel je? Want als ik het goed heb is de zwarte T2 mat. De andere kleuren van de T2 zijn wel glimmend...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menesis schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:27:
De T1 bedoel je? Want als ik het goed heb is de zwarte T2 mat. De andere kleuren van de T2 zijn wel glimmend...
Een T1 kun je gewoon even langs je shirt o.i.d. halen en eventuele vegen e.d. zijn weg.
Bij de matte blijft de vettig/viezigheid in de 'porieën' zitten, en moet je dat dus verwijderen met een natte lap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik hoop dat er snel een fix komt voor de niet werkende facebook applicatie (blijft oneindig op "laden" hangen). Een van de onderscheidende features die bij de launch niet werkt..

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 18:08:
[...]

Een T1 kun je gewoon even langs je shirt o.i.d. halen en eventuele vegen e.d. zijn weg.
Bij de matte blijft de vettig/viezigheid in de 'porieën' zitten, en moet je dat dus verwijderen met een natte lap
Je ziet gewoon vette vingers en als je dat wegveegt zie je een veeg en die blijf je dagen zien, ik heb de T1 zwart hoog glanzend en daar zie je dat veel minder bij, de matte T2 is veel vlekgevoeliger, niet op het scherm zelf,maar wel op de behuizing, ik hoef geen CSI gereedschap te hebben om zo de vingerafdrukken te zien, rondom de knoppen ook zie je een doffige glans waar je de toetsen hebt aangeraakt, je moet echt met een nat brilpoetsdoekje de boel schoonmaken.
Ook is er iets met de marges, laad ik 2 identieke boeken,met identieke lettertype en grootte op de T1 en T2 en ik ga bladeren dan is na een bladzijde of 10 de T2 al achter.
Ook covers die op de T1 600x800 zijn gemaakt worden op de T1 schermvullend weergegeven,op de T2 lijkt het wel of de resolutie geen 800x600 is want die laat niet de hele cover zien.
Hij resized niet.
Wel is het contrast achtergrond/letters wat groter bij de T2, de tekst is wat mooier zwart en de achtergrond iets minder grijs maar ik heb nog geen voordelen gevonden waarvoor ik de T2 zou houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan blijf ik mooi bij m'n zwarte hoogglans T1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
sorry hoor, maar mag ik even *zeurpieten" roepen? T1: glanzend, loopt iedereen te klagen. Komt de T2: mat. Loopt iedereen weer te klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:04

Len

Leeg

Dat komt omdat je alleen de klagende mensen hoort ;)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 22:55

Sick Nick

Drop the top!

En het blijft Nederland natuurlijk, zit in de cultuur om lekker te klagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan natuurlijk nog het klagen over het klagen :7
gysman11 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 18:01:
sorry hoor, maar mag ik even *zeurpieten" roepen? T1: glanzend, loopt iedereen te klagen. Komt de T2: mat. Loopt iedereen weer te klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gysman11 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 18:01:
En jouw klacht over klagende mensen voegt iets toe ?
Jij klaagt over mensen die een klacht hebben,en doet exact hetzelfde als de mensen die je een verwijt maakt.
Lezen is natuurlijk erg moeilijk,er wordt niet geklaagd omdat de reader mat is, er wordt geklaagd omdat je overal vette niet te verwijderen vette vingers ziet en ik ervaar dat als een minpunt, of je dat nu leuk vind of niet.
Van mij mag je *zeurpieten roepen,maar je doet zelf exact hetzelfde,en je doet nog wat extra,je doet aan stemmingmakerij,want met zo'n opmerking schreeuw je om commentaar.

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
Het is toch goeie feedback! Wees blij dat Nick39 het geeft. Mensen die de aankoop overwegen weten iig wat ze kunnen verwachten.

• Menesis
De oplossing: een hoogglazende T2 in lipstick rood? ;)

Mixed Reality dev

Menesis schreef op woensdag 12 september 2012 @ 07:27:
De oplossing: een hoogglazende T2 in lipstick rood? ;)
De zwarte was prima geweest maar hij is niet echt mat, het is een soort rubberachtig laagje,het is geen matte verf,het maakt hem wel stroever dus beter vast te houden maar als je je vinger gewoon nat maakt en je raakt hem aan dan zie je dat dagen later gewoon nog,het lijkt ook of de marges iets zijn aangepast, de T1 had bovenaan een soort van schaduwlaag dus zette ik in de .css @page {margin: 5pt 0pt 0pt 0pt} waardoor elke pagina bovenaan 5 mm witruimte had maar dat hoeft nu niet meer.
Rare ongedocumenteerde optie, je kan ook naar beneden scrollen of naar boven,de page indeling klopt dan niet meer.
Op de evernote app na is er niets waarvan ik zeg,hierin is de T1 beter,dus heb je de T1 al dan kun je hem rooten en dan kan ie veel meer.
Er is al een T1 project waarin je het startscherm kan veranderen en je eigen knoppen naar apps kan toevoegen.
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=164707 daar kan ik momenteel meer mee als met de T2, in dit geval kun je rustig een generatie overslaan.
De langere batterijduur komt gewoon omdat je het pagina verversen uit kan zetten, hij flikkert dan minder maar je krijgt wel last van ghosting,hij bladert misschien iets sneller maar dat ergerde me in de T1 ook niet.
Ik stuur mijn T2 dus waarschijnlijk terug, om de simpele reden dat ik niets kan vinden wat die 139 euro verdedigt als je al een T1 hebt.

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Nick39 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 20:33:
[...]
...knip...Van mij mag je *zeurpieten roepen,maar je doet zelf exact hetzelfde,en je doet nog wat extra,je doet aan stemmingmakerij,want met zo'n opmerking schreeuw je om commentaar.
Je hebt gelijk ;)
Ik heb de reader terug gestuurd, er is iets fouts mee.
Als ik 2 exact gelijke boeken in mijn T1 vergelijk met mijn T2 dan kunnen er op de T1 een paar woorden meer op een regel.
Bij gekochte boeken worden woorden verkeerd afgebroken aan het eind van een regel.
antwoord wordt bij het eind van een regel a volgende regel ntwoord in plaats van dat het hele woord doorschuift naar de volgende regel.
Er klopt gewoon iets niet in de afbraak van de woorden en bladzijdes die er op de T1 volkomen normaal uit zien, zijn een puinhoop op de T2.
Plaatjes van 800x600 wat de standaard resolutie is, worden verkeerd weergegeven.
Het is me duidelijk dat er met de software van deze reader iets mis is.
Zoomlevel, bijsnijden,marges,het maakt niet uit, er is iets goed mis met deze reader en ik kan in de huidige staat alleen maar afraden het ding te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Klinkt weer als hetzelfde verhaaltje bij de eerst firmware releases van de PRS-T1. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 01:50:
Klinkt weer als hetzelfde verhaaltje bij de eerst firmware releases van de PRS-T1. :-(
Ik heb nu een custom op de T1 draaien, klokje beneden, refresh maar om de 5 bladzijdes.
Wil ik iets via evernote doen dan doe ik het wel via de site.
De PRS-T2 heeft een ingebouwde .CSS en daar worden gewoon de lettertypes op een bepaalde grootte gezet,line hight is ingebouwd maar niet de volledige epub standaard is ge-implementeerd.
Je kan bijvoorbeeld bij de normale readers de tag !important in de .css gebruiken.
{ text-indent=0 !important } zou er voor moeten zorgen dat regels die uit de linker kantlijn springen netjes uitlijnen.
Dat gebeurt op elke simulator, zelfs op de echte oude 650 maar niet meer op de PRS-T1 en PRS-T2.
Met als gevolg dat je elke regel na mag gaan lopen in de css waar een ident staat met een andere waarde dan 0 om het uitlijnen netjes te doen.
De prs negeert dit gewoon.
Ook negeert de T2 bepaalde italic lettertypes als je bv voor een ander font kiest dan het originele.
En ja,waarom zou je, maar voor de grap eens 2000 boeken op de sd kaart gezet.
Na een 8 bladzijdes te hebben gelezen crasht de T2 vrolijk, dit stapswijs terug gebracht naar 800,daar schijnt de critische grens te zitten,heb je meer dan 800 boeken op een sd kaart dan crasht ie tijdens het lezen van elk willekeurig boek,op een willekeurige bladzijde.
Ook de handelingen voor een factory reset voor de T1, werken niet meer op de T2.
En natuurlijk is de MP3 speler er uit,niet dat ik die gebruikte.
Al met al lijkt de T2 op de prs-600, een hoop bugs, en door de ingebouwde linehight en het inbouwen van een ingebouwde bovenmarge van ruim 5 pt kan er minder tekst op een P2 dan op een P1 op een bladzijde.
De css veranderen kan maar de settings worden overschreven bij een powercycle.
Ze hebben dus geen P1 in een P2 gestopt met wat applicaties,het is gewoon wezenlijk veranderd.
De P2 firmware op een P1 gooien werkt niet zoals gevraagd werd.
Mooie enveloppe er omheen en Bol mag hem terug, dit is geen fatsoenlijke reader zo.
Zojuist van Sony bericht gehad dat er een update is voor het facebook probleem:
http://www.sony.nl/support/nl/product/PRS-T2
Maar voor mij heeft dit geen waarde, de overige bugs tellen zwaarder.

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 14-09-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:54:
[...]

Ik heb nu een custom op de T1 draaien, klokje beneden, refresh maar om de 5 bladzijdes.
Dit, hoe heb je de tijd daar gekregen?
Dat was wat mij betreft de beste feature van PRS+
Enige tijd geleden heb ik m'n T1 al geroot, maar vanwege druk tot op heden nog niet veel mee gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Nick39 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:54:
[...]

Welke custom is dat? Klinkt namelijk erg interessant. :)

• MyrddinLXXIIX
  • Laatst online: 31-08 02:13
Tijdje geleden een T1 aangeschaft, maar pas recent in gebruik genomen.

Het valt eerlijk gezegd zwaar tegen!
M'n vorige reader was de originele Bebook (2009).
Vond die nogal traag en dacht dat het er beter op zou worden.

Nee dus. Opstarten is zeer traag.
De bebook had geen slaapstand, de sony wel - eruit komen duurt errug lang!

Eens even inlezen in custom roms - touchscreen & slaapstand uitschakelen zou mijn wens zijn.
Zonder touchscreen kan ie gewoon blijven staan op de laatste pagina - het is epaper toch!?

Andere mensen ervaringen met eerdere generaties ereaders?
Dit OS is zwaar overladen lijkt het.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Als je zegt dat ie traag uit slaapstand komt, dan klopt er iets niet. Bij mij gebeurt dat direct. Mogelijk is er iets mis met je apparaat.

• MyrddinLXXIIX
Denk aan 25 seconden, en dan zit ik in het homescreen.
Niet in het boek waarmee ie in slaap ging! Nog 5 seconden erbij voordat ik daar ben.

Verwijderd

Software up to date? Je zegt dat je 'm pas net in gebruik hebt genomen.
Anders wellicht eens resetten

• Raymond
Klinkt niet alsof je uit de slaapstand komt, maar dat je hem helemaal hebt uitgezet. Zeker gezien het feit dat je dan in het homescreen komt.

In de slaapstand komt het apparaat vanzelf na 10 minuten terecht, of door kort (tikje) op de powerknop te drukken. Als je de powerknop lang ingedrukt houdt, schakel je het hele apparaat uit en dan duurt het idd lang voordat hij weer ingeschakeld is.

• MyrddinLXXIIX
Ah, het is dus geen slaapstand, maar een power-down.

Hoe kom ik daarvan af?
Opties zijn nogal beperkt op de T1 kennelijk, zie iig niets om het uit te schakelen.

En waarom is het eigenlijk nodig?
Vermoed dat het van doen heeft met het touchscreen.

• Raymond
Wordt het scherm volledig blank, of blijft de cover van het boek in beeld?

Geen idee hoe je ervan af komt. Ik zit alleen aan de powerknop als ik hem uit de slaapstand wil halen. Ik zet hem nooit in de slaapstand, ik mik hem gewoon aan de kant en dan gaat hij na 10 minuten vanzelf in standby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
MyrddinLXXIIX schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:03:
Ah, het is dus geen slaapstand, maar een power-down.

Hoe kom ik daarvan af?
Opties zijn nogal beperkt op de T1 kennelijk, zie iig niets om het uit te schakelen.

En waarom is het eigenlijk nodig?
Vermoed dat het van doen heeft met het touchscreen.
Hoe zet je hem normaal uit? Als ik de powerknop heel even aantik gaat alleen het scherm uit (slaapstand) en als ik dan de powerknop weer indruk gaat hij meteen weer aan op de pagina waar ik was gebleven. Om hem helemaal uit te zetten moet ik de powerknop 5 sec. vasthouden en dan vraagt hij ook via een promptscherm of ik het apparaat echt wil uitzetten. Opnieuw opstarten duurt dan inderdaad ongeveer 30 sec, maar dat doe ik dus ook nooit. Heb nu de reader even niet bij de hand, dus kan niet checken of daar een optie voor zit om sleepmode te activeren of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Voor de duidelijkheid, na een paar dagen gaat hij vanuit de slaapstand ook uit.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
Ik zet hem eigenlijk nooit uit, mijn oude Bebook bleef gewoon op de laatste bladzijde staan,
Naar slaapmodus gaan met epaper betekend een paar verversingen vh scherm, dus feitelijk verspilling toch?

Verdere impressies:
- die powerknop zit op een rotplek;
- blader-knoppen ook, om daarbij te kunnen moet je 'm net niet lekker vasthouden.

Zal er nog 's een paar boekjes op lezen, maar mogelijk haal ik daarna de bebook uit de kast.
Het voelt als een 286 met dos versus een pentium1 met windows 7 oid, niet echt een vooruitgang dus.
Mijn 2€ct...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik zou het wel prettig vinden als je de gestelde vragen kon beantwoorden, anders valt er weinig te helpen door ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Waarom zit de powerknop op een rot plek? Gewoon onderop is prima, je drukt hem niet snel per ongeluk in. De bladerknoppen hadden inderdaad beter gekund maar je kunt natuurlijk ook gewoon bladeren door over het scherm te swypen (imho meer natuurlijke beweging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik had eerst ook last van de bladerknoppen, toen ben ik gewoon standaard een kwartslag gedraaid gaan lezen :)

Enige waar ik nog steeds veel last van heb met de bladerknoppen is dat hij vaker 2 pagina's dan 1 pagina verspringt. Geen idee of dat aan mij, aan het apparaat of aan de 'van de vrachtwagen gevallen' boeken ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eerst ook last van de bladerknoppen, toen ben ik gewoon standaard een kwartslag gedraaid gaan lezen

Enige waar ik nog steeds veel last van heb met de bladerknoppen is dat hij vaker 2 pagina's dan 1 pagina verspringt. Geen idee of dat aan mij, aan het apparaat of aan de 'van de vrachtwagen gevallen' boeken ligt.
Ik vermoed dat dat toch eerder te maken heeft met de opmaak van de epubs.
Zal er nog 's een paar boekjes op lezen, maar mogelijk haal ik daarna de bebook uit de kast.
Het voelt als een 286 met dos versus een pentium1 met windows 7 oid, niet echt een vooruitgang dus.
Mijn 2€ct...
Met andere woorden, je vindt ze allebei waardeloos?
Ik neem aan dat je weet dat als je de reader een paar dagen niet gebruikt, hij uit standby springt, en helemaal aflsuit?
Klinkt alsof je er nog nauwelijk gebruik van hebt gemaakt, en dit soort dingen niet weet.
En is de firmware up to date? Ook nog steeds geen antwoord op gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
MyrddinLXXIIX schreef op zondag 16 september 2012 @ 09:24:
Ik zet hem eigenlijk nooit uit, mijn oude Bebook bleef gewoon op de laatste bladzijde staan,
Naar slaapmodus gaan met epaper betekend een paar verversingen vh scherm, dus feitelijk verspilling toch?
Nee, want als je hem helemaal aan laat staan blijft ook de IR-sensor voor touch draaien, die wel uitgaat wanneer je hem in slaapmodus zet. Daarbij is het 1 schermverversing om hem aan danwel uit te zetten in slaapstand, wat in mijn optiek nou niet bepaald onder verspilling valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52

P_Tingen

omdat het KAN

Bor de Wollef schreef op zondag 16 september 2012 @ 10:12:
Waarom zit de powerknop op een rot plek? Gewoon onderop is prima, je drukt hem niet snel per ongeluk in.
Ha! blij dat ik niet de enige ben die die powerknop op een %$#plek vind zitten. Ik vind het verder een prima apparaat, maar dat aan- en uit knopje vind ik te klein en op een onhandige plek zitten. Op mijn tablet zit hij aan de linkerbovenkant en dat vind ik veel makkelijker. Ik vind hem ook niet echt lekker indrukbaar overigens.

Nou ik er over lees (door de vragen van MyrddinLXXIIX) bedenk ik eigenlijk ook dat het onzin is dat de reader vanzelf naar slaapstand gaat en van daaruit na een paar dagen helemaal uit. Waarom zou hij helemaal uit moeten gaan? Dat is alleen maar lastig omdat hij dan langer nodig heeft om op te starten.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik vind het juist wel prettig dat hij na drie dagen helemaal uitgaat. Als ik hem drie dagen niet gebruik betekent dit dat ik waarschijnlijk ook niet snel meer zal gaan lezen. Als ik hem dan weer wil gebruiken sta ik niet voor de verrassing dat accu op dat moment leeg is. Dat gebeurt namelijk wel wanneer je hem op standby laat staan.

De powerknop zit op een prima plek. Je moet nu moeite doen om hem in uit te kunnen zetten. Je kun hem nu tenminste niet per ongeluk uitzetten.

De PRS-T1 is voor mij in ieder geval een uitstekende e-reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Wat spookt dat ding dan allemaal uit wanneer hij in standby modus staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Bij mij niet veel. Ik heb em altijd in standby en de batterij wordt er niet meetbaar minder van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
sjaool schreef op zondag 16 september 2012 @ 14:11:
Ik vind het juist wel prettig dat hij na drie dagen helemaal uitgaat. Als ik hem drie dagen niet gebruik betekent dit dat ik waarschijnlijk ook niet snel meer zal gaan lezen. Als ik hem dan weer wil gebruiken sta ik niet voor de verrassing dat accu op dat moment leeg is. Dat gebeurt namelijk wel wanneer je hem op standby laat staan.
Ik geloof niet dat je het helemaal begrepen hebt.
Het scherm verbruikt totaal niets totdat het wordt veranderd - da's de eigenschap van epaper.
Zogenaamde standby en slaap-wisselingen zijn daarom verspilling.

Denk dat het overbodige touschcreen de boosdoener is.
Om dát werkend te houden is er namelijk wel power nodig.

PS: Ja de reader draait de laatste firmware (sony is niet zo enthousiast qua fw, maar het is de laatste af fabriek).

[ Voor 7% gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 16-09-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het touchscreen werkt niet in standby. En standby verspilling noemen vind ik een beetje gek. Met één schermverversing staat het ding in standby en heb je er verder geen omkijken meer naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
RoD schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:04:
Het touchscreen werkt niet in standby. En standby verspilling noemen vind ik een beetje gek. Met één schermverversing staat het ding in standby en heb je er verder geen omkijken meer naar.
Waarom gaat het ding dan in 'deep sleep' (terug naar homescreen enzo).

Er schijnt een fb client te zijn voor de T2.
Niet echt een ding dat powersaving is. Background zooi slurpt power.
Dit OS is niet helemaal ontworpen voor een ereader - die extra's moeten er ook echt bij voor marketing.
Helemaal niet is een betere formulering.

Het touchscreen heeft geen meerwaarde!
Dacht erover deze dan maar weg te geven en de bebook te houden, maar dat zou een slecht licht werpen op de ereader in het algemeen.

PS: Ik ga de T1 op marktplaats gooien denk ik... leuk ontwerp (te shiny maar ok) ~ sony heeft er een zooitje van gemaakt qua software!!! :(

[ Voor 8% gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 16-09-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

MyrddinLXXIIX schreef op zondag 16 september 2012 @ 14:56:
[...]

Ik geloof niet dat je het helemaal begrepen hebt.
Het scherm verbruikt totaal niets totdat het wordt veranderd - da's de eigenschap van epaper.
Zogenaamde standby en slaap-wisselingen zijn daarom verspilling.
Ik heb het zeker wel begrepen. Het scherm mag dan niks verbruiken de overige elektronische schakelingen verbruiken wel degelijk energie en de e-reader zal uiteindelijk eindigen met een lege batterij. Schakel je hem helemaal uit heb je dit probleem niet of in ieder geval een heel stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
MyrddinLXXIIX schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:14:
[...]

Waarom gaat het ding dan in 'deep sleep' (terug naar homescreen enzo).
Bij mij gaat ie niet terug naar het homescreen, maar naar waar ik gebleven was. Verder is het in standby zetten en eruit halen één seconde werk. Waarbij je één knopje indrukt. Je zoekt spijkers op laag water.
Er schijnt een fb client te zijn voor de T2.
Niet echt een ding dat powersaving is. Background zooi slurpt power.
Dit OS is niet helemaal ontworpen voor een ereader - die extra's moeten er ook echt bij voor marketing.
Helemaal niet is een betere formulering.

Het touchscreen heeft geen meerwaarde!
Dacht erover deze dan maar weg te geven en de bebook te houden, maar dat zou een slecht licht werpen op de ereader in het algemeen.
Waarom koop je het ding dan? 8)7
PS: Ik ga de T1 op marktplaats gooien denk ik... leuk ontwerp (te shiny maar ok) ~ sony heeft er een zooitje van gemaakt qua software!!! :(
Onzin. Het werkt zoals het wordt geadverteerd. Als dat je niet bevalt had je meer onderzoek moeten doen naar wat je koopt.

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 16-09-2012 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
RoD schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:21:
[...]
Onzin. Het werkt zoals het wordt geadverteerd. Als dat je niet bevalt had je meer onderzoek moeten doen naar wat je koopt.
Totaal niet RoD. Is de T1 je eerste ereader toevallig?
Ik had verbetering in respons verwacht. M'n 2009 ereader was serieus sneller!
Moet allemaal multi-purpose zijn. Ereader is een geaborteerde tablet, maar was daar nooit voor bedoeld.

Onzinnige ballast in software wordt de dood van dit soort schermen.

Zeer tot mijn spijt.
Lezen is zo lekker van een epaper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

MyrddinLXXIIX schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:14:
[...]Het touchscreen heeft geen meerwaarde!
Haha, praat voor jezelf. Voor mij wel. Ik heb mijn prs-t1 gewonnen en ik heb dus bij aanschaf geen afweging gemaakt welke ik wilde hebben met wat voor features wel en niet. Gegeven paard en zo.

Maar het touchscreen - datzelfde dat er van jou per direct af mag zo te lezen - vind ik de beste uitvinding sinds het gesneden brood. Met een minieme swipe ga ik van pagina naar pagina. Ik lees het meeste als ik in bed lig en ik heb het eens een avond geprobeerd met de knoppen. Maar ik vond het zelf al he-le-maal niks en mijn vrouw werd na 5 pagina's al gek van het geklik: "wat doe je toch steeds met dat ding?".

Datzelfde touchscreen zal inderdaad wel de reden zijn dat de reader in slaapmodus moet. Het is geen echt touchscreen, maar werkt met infraroodsensoren in de randen rond het beeldscherm. Die kosten energie en dus loopt hij leeg als je hem niet gebruikt. Dat snap ik. Waarom hij vanuit slaapstand na drie dagen naar helemaal uit moet snap ik dan weer niet. Ik vind het nog lelijk staan ook trouwens als hij uit is. In slaapmodus heb je in ieder geval nog de voorkant van het boek dat je aan het lezen bent. Als hij uit is, is hij nogal kaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
MyrddinLXXIIX schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:32:
[...]

Totaal niet RoD. Is de T1 je eerste ereader toevallig?
Ik had verbetering in respons verwacht. M'n 2009 ereader was serieus sneller!
Moet allemaal multi-purpose zijn. Ereader is een geaborteerde tablet, maar was daar nooit voor bedoeld.

Onzinnige ballast in software wordt de dood van dit soort schermen.

Zeer tot mijn spijt.
Lezen is zo lekker van een epaper!
Die oude e-reader van je kan best sneller zijn. De responsetijd van e-inkschermen is namelijk de afgelopen tijd niet echt verbeterd. Hoeft wmb ook niet. De verversing gebeurt binnen een seconde en sneller dan ik een bladzijde om kan slaan. Als een minieme snelheidswinst dan zo belangrijk voor je is had je dat vantevoren uit moeten zoeken.
P_Tingen schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:53:
[...]

Haha, praat voor jezelf. Voor mij wel. Ik heb mijn prs-t1 gewonnen en ik heb dus bij aanschaf geen afweging gemaakt welke ik wilde hebben met wat voor features wel en niet. Gegeven paard en zo.

Maar het touchscreen - datzelfde dat er van jou per direct af mag zo te lezen - vind ik de beste uitvinding sinds het gesneden brood. Met een minieme swipe ga ik van pagina naar pagina. Ik lees het meeste als ik in bed lig en ik heb het eens een avond geprobeerd met de knoppen. Maar ik vond het zelf al he-le-maal niks en mijn vrouw werd na 5 pagina's al gek van het geklik: "wat doe je toch steeds met dat ding?".

Datzelfde touchscreen zal inderdaad wel de reden zijn dat de reader in slaapmodus moet. Het is geen echt touchscreen, maar werkt met infraroodsensoren in de randen rond het beeldscherm. Die kosten energie en dus loopt hij leeg als je hem niet gebruikt. Dat snap ik. Waarom hij vanuit slaapstand na drie dagen naar helemaal uit moet snap ik dan weer niet. Ik vind het nog lelijk staan ook trouwens als hij uit is. In slaapmodus heb je in ieder geval nog de voorkant van het boek dat je aan het lezen bent. Als hij uit is, is hij nogal kaal.
Het automatisch uit gaan na 3 dagen kun je uitzetten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Volgens mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb het ook nooit kunnen vinden.
Maar het touchgedeelte onzin vinden? Dit is mijn 3de ereader (en dan heb ik ook nog boekenleesapps op de galaxy note en de tablet) ik vind het dus echt wel prettiger werken. Alleen moet je niet onder een boom gaan zitten in de herfst :D

[ Voor 13% gewijzigd door ArthurMorgan op 16-09-2012 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
RoD schreef op zondag 16 september 2012 @ 16:26:
[...]

Die oude e-reader van je kan best sneller zijn. De responsetijd van e-inkschermen is namelijk de afgelopen tijd niet echt verbeterd. Hoeft wmb ook niet. De verversing gebeurt binnen een seconde en sneller dan ik een bladzijde om kan slaan. Als een minieme snelheidswinst dan zo belangrijk voor je is had je dat vantevoren uit moeten zoeken.
Wat wil je zeggen?

Ik weet heel wel dat e-ink schermen de afgelopen jaren niets veranderd zijn!
Een T1 heeft geen beter scherm dan mijn bebook.

Software en andere hardware is wel veranderd.
Van dedicated naar een uitgeklede android met een touchscreen.

Wat ik verwachtte was simpel:
- een sneller OS;
- zelfde ondersteuning van formats ;
- verbeterd gebruikersgemak.

(1) is verslechterd, weinig te vinden in reviews omdat bijzonder weinig mensen al aan hun 2e reader toe zijn!
(2) acceptabel, met dank aan calibre
(3) zeer zeer matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

MyrddinLXXIIX schreef op zondag 16 september 2012 @ 18:15:
[...]
- een sneller OS;

(1) is verslechterd, weinig te vinden in reviews omdat bijzonder weinig mensen al aan hun 2e reader toe zijn!
(3) zeer zeer matig.
Niet dat ik er veel verstand van heb, maar volgens mij is de beperkende factor van een ereader de snelheid van het scherm. Of beter de traagheid van het scherm. De processor doet geen drol. Daar kan je zo ongeveer een z80 processor achter zetten. Al zal die wellicht wat moeite hebben met het uitgeklede Android. Ik vraag me dan ook af wat de meerwaarde van een sneller OS is.

Vwb het gebruikersgemak denk ik dat er inderdaad nog wel VEEL te verbeteren valt aan de reader software van de Sony. Je zou verwachten dat als het bedrijf al langer readers maakt dat het spul wat makkelijker te bedienen is. Alleen al het ontbreken van een klokje vind ik typerend. Je zou verwachten dat je dat in kan stellen. Daarnaast vind ik de indeling van het homescreen ook niet denderend.

Het is dat ik te lui / bang ben om hem te rooten, anders zou ik wel de aangepaste software erop willen zetten. Het werkt niet slecht genoeg om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
P_Tingen schreef op zondag 16 september 2012 @ 21:22:
[...]
De processor doet geen drol. Daar kan je zo ongeveer een z80 processor achter zetten. Al zal die wellicht wat moeite hebben met het uitgeklede Android. Ik vraag me dan ook af wat de meerwaarde van een sneller OS is.
Nou, dat klopt niet helemaal, de CPU moet de pagina renderen. Dat kost wel wat rekenkracht door de toegepaste compressie. Daarnaast af en toe plaatjes. Maar zolang de CPU maar sneller is dan het scherm merk je daar niets van, dan staat de data klaar als het scherm er aan toe is.

Waar je hiermee de boot in gaat zijn sommige PDF bestanden, als die qua rendering processor intensief zijn dan merk je dat het traag wordt en is de simpele CPU in de reader een probleem.

EPub wordt snel genoeg gerendered, ik heb daar op mijn T1 nog nooit traagheid bij ondervonden. PDF gebruik ik niet, maar daarvoor zou ik een tablet gebruiken, ook al omdat de PDF layout vast is en je op 7 inch niet het gewenste overzicht krijgt. Tekst reflow is voor PDF problematisch.

Volgens mij is de T1 qua hardware precies goed genoeg voor waar hij voor gemaakt is. Dus maximale prestatie (gegeven de scherm technologie) en maximale zuinigheid (geen overgedimensioneerde CPU).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

MyrddinLXXIIX schreef op zondag 16 september 2012 @ 18:15:
[...]
- een sneller OS;

(3) zeer zeer matig.
1) ik heb geen ervaring met andere e-readers dan de t1, t2 en de kobo en in vergelijking met de kobo steekt de t2 er met kop en shouders boven uit. De kobo is daarbij "beste koop". Hoe veel sneller moet het nog (en wat moet er precies sneller?)
2) wat mis je voor ondersteuning in de stockfirmware?
3) erg subjectief, het gebruikersgemakt is prima. Ik kan niets bedenken wat op de t1 beter was dan op de t2. Gevalletje haters gotta hate? Als je zo negatief bent, waarom koop je dit device dan?

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 16-09-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 14:53

Goner

What can I do you for ?

Wybo schreef op zondag 16 september 2012 @ 17:25:
Maar het touchgedeelte onzin vinden? Dit is mijn 3de ereader (en dan heb ik ook nog boekenleesapps op de galaxy note en de tablet) ik vind het dus echt wel prettiger werken.
Eens.
Dit is onze 3e e-reader (Icarus Go en Bebook Club S werken nog uitstekend, maar circuleren in het gezin ;-)) en ik vind touchscreen best handig. Voelt "natuurlijker" dan knopje drukken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Zijn er mensen die wel tevreden zijn over hun PRS-T2? Als ik het zo lees is de matte rand rondom het scherm niet echt een verbetering.

[ Voor 43% gewijzigd door Slasher op 18-09-2012 11:21 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:44:
[...]

Dit, hoe heb je de tijd daar gekregen?
Dat was wat mij betreft de beste feature van PRS+
Enige tijd geleden heb ik m'n T1 al geroot, maar vanwege druk tot op heden nog niet veel mee gedaan
Junereader software, hoef je hem niet voor te rooten, klokje is alleen in 12 uur formaat en je kan er ook de refresh mee uitschakelen of om de zoveel pagina's zetten, spaart batterijen.
http://morkl.se/reader/JuneReader.zip

WAARSCHUWING ALLES WAT JE DOET VALT ONDER JE EIGEN VERANTWOORDING,MAAR HET RISICO IS LAAG.

Deel 1
Bestand unzippen op je harde schijf.
Reader aansluiten en voor de bestands overdracht mode kiezen.
In de \install_noroot directory zit een flash batch file ( EbookReaderJune\install_noroot\flash_reader.bat dat je moet runnen, duurt wel even maar dan heb je ook wat.
Zorg dat je je reader schijf kiest maar deze wordt autodetected in het batch bestand.

Belangrijk voor goede werking:
In het pakketje zit ook een reader directory met een reader.xml bestand en een subdirectory CSS
Deze reader directory gooi je met bestand en subdirectory naar je root directory van je READER drive.
De wiki's die je kan vinden op internet kloppen niet want nadien is het pakket veranderd maar de wiki niet, ik zal hier zo even de juiste code neergooien voor in het reader xml bestand.
In het reader.xml bestand maak je je instellingen.
Hier kun je ook wijzigingen aanbrengen in de lettertypes,refresh rate en css bestanden veranderen.
Na het hele proces, de reader herstart een paar keer, kun je de directory update op de READER drive deleten.

Heb je al geroot dan zit er een tweede optie in het pakketje,de rest blijft hetzelfde.
Je hebt nu al een klokje,maar je kan nog veel meer, zoals de seconden weghalen, of de page refresh instellen.
Dat zet ik in deel 2.

[ Voor 64% gewijzigd door Nick39 op 18-09-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deel 2
Inhoud van reader.xml na editen (vervang de code in het bestand dus door onderstaand.)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<reader pagesPerRefresh="8">
    <fontSizeTable>
        <int>57</int>
        <int>76</int>
        <int>88</int>
        <int>100</int>
        <int>116</int>
        <int>131</int>
        <int>176</int>
        <int>229</int>
    </fontSizeTable>
    <fontSizeTableEpub>
        <int>57</int>
        <int>76</int>
        <int>88</int>
        <int>100</int>
        <int>116</int>
        <int>131</int>
        <int>176</int>
        <int>229</int>
    </fontSizeTableEpub>
    <fontSizeTableText>
        <int>47</int>
        <int>69</int>
        <int>76</int>
        <int>83</int>
        <int>93</int>
        <int>102</int>
        <int>130</int>
        <int>188</int>
    </fontSizeTableText>
    <fontSizeTablePdf>
        <int>154</int>
        <int>170</int>
        <int>200</int>
        <int>250</int>
        <int>300</int>
        <int>375</int>
        <int>450</int>
        <int>600</int>
    </fontSizeTablePdf>
    <fontSizeTableXmdf>
        <int>67</int>
        <int>84</int>
        <int>92</int>
        <int>100</int>
        <int>117</int>
        <int>125</int>
        <int>167</int>
        <int>200</int>
    </fontSizeTableXmdf>
    <fontSizeTableDotbook>
        <int>77</int>
        <int>87</int>
        <int>93</int>
        <int>100</int>
        <int>108</int>
        <int>118</int>
        <int>133</int>
        <int>150</int>
    </fontSizeTableDotbook>
    <styles default="/mnt/sdcard/reader/css/default.css">
        <style name="Amasis" file="/mnt/sdcard/reader/css/a.css" />
        <style name="Frutiger Neue" file="/mnt/sdcard/reader/css/b.css" />
        <style name="Palatino Nova" file="/mnt/sdcard/reader/css/c.css" />
        <style name="Really No2" file="/mnt/sdcard/reader/css/d.css" />
        <style name="Univers Next" file="/mnt/sdcard/reader/css/e.css" />
        <style name="Verdana" file="/mnt/sdcard/reader/css/f.css" />
    </styles>
    <informationBar left="none" right="clock_hm" />
    <!-- clock_hm, clock_hms, none -->
</reader>

als je van de regel <informationBar left="none" right="clock_hm" /> <informationBar left="none" right="clock_hms" />
maakt krijg je er ook seconden bij, clock refreshed bij page omslag.

De regel <reader pagesPerRefresh="8">
verandert het refreshen van iedere page ( ALLEEN IN READER,NIET IN WEB MODUS)
Maak die niet te hoog in waarde anders krijg je Ghosting.
Dit levert een flinke besparing op van de batterij ( en is ook feitelijk wat er in de PRS-T2 gedaan is)
Een hogere waarde dan 8 bv 10 zorgt er voor dat er pas een volledige refesh na 10 pages wordt gedaan,verlaging naar bv 5 zorgt voor een refresh van 5, ik stel zelf 8 voor,omdat bij warme temperaturen ghosting eerder optreedt en je hebt niet altijd een pc bij je.

Dan ga je naar de CSS directory.
Verander default.css in:
code:
1
2
3
4
5
html {
    font-size: 100%;
    font-family: serif;
}
@page {margin: 5pt 0pt 0pt 0pt}

De grappenmaker heeft de fontsizes verander om je te dwingen je iets te verdiepen in de .css bestanden.
De regel @page {margin: 5pt 0pt 0pt 0pt} heb ik er zelf in gezet, je tekst schuift 5mm naar beneden, ik ondervind nogal een schaduw op de eerste regel door de rand en die schuift zo wat op, je moet zelf weten of je dat gebruikt.

In de andere CSS bestanden heeft de maker de linker marges op de laatste regel veranderd in a.css geloof ik naar 125%, b.css 150 % enz.
Die verander je allemaal naar:
margin-left: 0cm;

Het lijkt een hele opgave maar het is zo gedaan.
Belangrijk is dat je mijn volledige aangepaste reader xml gebruikt.
Gebruik een fatsoenlijke editor zoals notepad +

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 18-09-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slasher schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 11:21:
Zijn er mensen die wel tevreden zijn over hun PRS-T2? Als ik het zo lees is de matte rand rondom het scherm niet echt een verbetering.
Momenteel kan ik met mijn T1 meer als met mijn T2, ik heb hem terug gestuurd, met wat polyscratch (is voor horlogeglas) heb ik wat kleine krasjes op het zwarte oppervlak weggehaald, hij ziet er weer uit als nieuw en functioneert 3x beter dan de T2 en nu de refresh weg is, is de snelheid gelijk, de T2 is geldklopperij als je al een T1 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, ziet er goed uit. Werkt dit ook bij gerootte readers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:37:
Hmmm, ziet er goed uit. Werkt dit ook bij gerootte readers?
Ja, daar zit een apart bestand voor bij, de rest blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Het aantal prs t2 eigenaren lijkt niet zo hoog hier, terwijl 20 mensen vorige week er eentje zouden moeten hebben ontvangen via de e reader prijsvraag van tweakers

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Nick39 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 11:21:
[...]
Junereader software, hoef je hem niet voor te rooten
Met dank voor de handleiding. Ik ben nou toch wel erg geneigd om dit uit te voeren. Stel dat ik het nou helemaal niks vind. Of dat ik iets verkeerd doe en de reader hangt. Kan ik op een of andere manier gemakkelijk terug?

Zijn er ook actuele screenshots van dit project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje82
  • Laatst online: 27-06-2024
Menesis schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 13:09:
Het aantal prs t2 eigenaren lijkt niet zo hoog hier, terwijl 20 mensen vorige week er eentje zouden moeten hebben ontvangen via de e reader prijsvraag van tweakers
Hier eentje daarvan. Maar ik kom niet zo heel veel op fora omdat ik het altijd zo veel tijd vind kosten om het bij te houden. :)
Ik ben zeker tevreden met mijn T2. Mijn oude ereader (Bebook) was wat kuren gaan vertonen en ik vond het tijd voor een nieuwe, dus het kwam heel goed uit dat ik er eentje won. En anders had ik hem gekocht, want een ander geschikt toestel zag ik niet. De T1 was nergens meer te verkrijgen en de Bebook Pure die ik had aangeschaft vond ik een rampending, dus die ging gelijk dezelfde dag terug.
Mijn T2 gaat niet vanzelf uit na 3 dagen. Volgens mij staat hij nu al anderhalve week gewoon op standby (tussen het lezen door). Wifi staat uit, want dat gebruik ik toch niet. Ook geen verdere problemen hier.

"Now, if you two don't mind, I'm going to bed before either of you come up with another clever idea to get us killed, or worse, expelled."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nick39
Voordat ik m'n T1 brick: kopieer ik de install_noroot folder en run ik flash_reader.bat zoals je al aangaf, of, aangezien mijn reader geroot is, kopieer ik alleen de reader folder en run ik EbookReader.apk vanaf de T1 en ben ik daarmee klaar?

edit:
volgens de readme wel, eerst lezen dan vragen :F

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P_Tingen schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 13:34:
[...]

Met dank voor de handleiding. Ik ben nou toch wel erg geneigd om dit uit te voeren. Stel dat ik het nou helemaal niks vind. Of dat ik iets verkeerd doe en de reader hangt. Kan ik op een of andere manier gemakkelijk terug?

Zijn er ook actuele screenshots van dit project?
Ik kan geen screenshots maken, maar de enige manier terug is de resque software er op zetten.
Anders blijft in elk geval het klokje in beeld.
Er valt in princiepe ook helemaal niets aan te vinden, als je aan de CSS bestanden niets verandert ( behalve die margin waarde) er verandert niets aan je lettertypes, er verandert niets aan je startschermen, er staat gewoon rechtsonder in dezelfde grootte als de bladzijde aanduiding de tijd, bv 3:15 meer niet.
Als je de waarde 8 verandert in 1 dan heb je ook weer gewoon bij elke page een refresh.
Er komen geen extra schermen bij, maar je kan nu wel andere lettertypes maken,grootte veranderen,, ik zal ff zoeken naar een screenshot.
Er zijn natuurlijk ook zat andere projecten maar die veranderen ook je begin schermen, er zijn zelfs projecten waar je je eigen bladzijdes met knoppen kan maken..

Zelf maar een foto genomen, ziet er wat onderbelicht uit maar met de flash kan ik geen foto maken, de witte spikkeltjes zijn stofjes.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/98u8m9.jpg

Uit het boek 50 tinten grijs van E.L.James dat mijn partner aan het lezen is, we hebben beiden een T1 en beiden de T2 terug gestuurd naar BOL, ook omdat er nog meer bugs in zitten,ben nog met Sony daarover bezig.

[ Voor 23% gewijzigd door Nick39 op 18-09-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schaapje82 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:06:
[...]

Ook geen verdere problemen hier.
Er zit een vervelende bug in die bij bepaalde boeken die gemaakt zijn met XHTML 1.1 DTD
over zijn nek gaat.
Dit is de nieuwste revisie van XHTML.
Je krijgt dan bladzijdes als:
De man liep over str
aat.
Hij zag de naderende vrachta
uto niet aankomen en werd fro
ntaal aangereden en overlee
fde de klap niet.

De PRS-T1 heeft hier geen moeite mee, de PRS-T2 vertoont dus bovenstaand gedrag en ik kan je verzekeren dat dit zeer hinderlijk is.
Veel boeken zitten nog in een eerdere revisie of zijn gescanned, maar de nieuwere koopboeken vertonen dit gedrag dus,vandaar dat de een er geen last van heeft en de ander wel, ligt er aan welk boek je hebt.
Vraag anders ff aan ROD ( moderator hier) als je twijfelt aan wat ik zeg en doe met readers en ebooks.
Je zal eerst de DRM moeten strippen, dan met een iets oudere versie van Sigil de boekopmaak moeten veranderen en dan is er geen probleem, alleen verwacht ik dit soort gedrag niet van een nieuwere reader.
Met name niet omdat het reader deel dusdanig is geschreven dat het een behoorlijke verandering vraagt.

2e bug is dat png plaatjes in een resolutie hoger dan 600x800 niet herschaald worden waardoor je stukken mist,je kan wel met een editor er jpg van maken en dat veranderen met sigil maar daar gaat het niet om, ook hier geldt weer dat veel mensen dit gedrag dus pas gaan ervaren als er png plaatjes zijn.

Dan wat hinderlijk gedrag
Om de schaduw van de rand te beperken hebben ze ook een marge van 5 mm rondom ingebakken waardoor de tekst overal iets uit de kant komt, ik doe dat zelf alleen met de bovenmarge,met zij en ondermarge heb ik er geen last van,netto gezien blijft er minder ruimte over, dus bladzijde 20 van een boek op de prs-t1 is bij het zelfde boek op de prs-t2 een stuk verder,dit zie je natuurlijk alleen als je vergelijkt maar er past dus iets minder tekst op het scherm.

De bugs zijn er dus wel,alleen afhankelijk van welk boek en welke opmaak,zie je ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sweet
/me heeft tijd onder in beeld :)

nu alleen nog laatst gelezen boeken in beeld krijgen, of is dat standaard zo? Lijkt namelijk op dit moment niet het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 15:43:
Sweet
/me heeft tijd onder in beeld :)

nu alleen nog laatst gelezen boeken in beeld krijgen, of is dat standaard zo? Lijkt namelijk op dit moment niet het geval
Even resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, reboot gedaan; blijft op Recently Added staan.
Rest gedaan; blijft op Recently Added staan.
Ander boek geopend, boek waarin ik bezig ben komt niet in beeld als ik terug ga naar home.
Zit toch nog ergens iets niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje82
Nick39 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 15:42:
[...]
Vraag anders ff aan ROD ( moderator hier) als je twijfelt aan wat ik zeg en doe met readers en ebooks.
Ik twijfel aan niks, ik zeg alleen dat ik (nog) nergens last van heb. :)
Waarom moet je trouwens een oudere versie van Sigil gebruiken om het te verhelpen? Slaat de nieuwe versie op in wat je juist niet moet hebben?
Sony zal hier toch nog wel iets aan verbeteren? Die rare woordafbrekingen lijkt me niet iets wat je maar moet accepteren.

Plaatjes in boeken kijk ik toch nooit naar, dus dat zal me een zorg zijn. Maar kan me voorstellen dat mensen er last van hebben.

Dat van die marge snap ik niet zo. Ik heb geen marge van 5 mm vanaf de rand. Tenminste, het boek wat ik nu lees had een marge van wel meer dan dat, maar die heb ik bijgesneden met de optie die de T2 daarvoor heeft. Hij heeft nu minder marge dan mijn oude Bebook.

Ik heb natuurlijk geen T1 om mee te vergelijken, maar voor mij werkt het apparaat dus gewoon naar tevredenheid. De bugs lijken me wel op te lossen door Sony met wat nieuwe firmware. Dat is echt een stuk beter dan een Bebook Pure aanschaffen waarvan de navigatieknop de hele tijd de ok-knop meeneemt als je erop drukt. En dan krijg je als reactie van Bebook dat vooral het uiterlijk van het apparaat belangrijk vonden (en dus blijkbaar gebruiksvriendelijkheid daar ondergeschikt aan stellen).

"Now, if you two don't mind, I'm going to bed before either of you come up with another clever idea to get us killed, or worse, expelled."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 15:57:
[...]

Hmm, reboot gedaan; blijft op Recently Added staan.
Rest gedaan; blijft op Recently Added staan.
Ander boek geopend, boek waarin ik bezig ben komt niet in beeld als ik terug ga naar home.
Zit toch nog ergens iets niet goed
Hier geen last van,maar mijne was ook unrooted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook niet zo erg, dat ik de tijd weer in beeld heb vind ik een stuk belangrijker.
M'n 'bibliotheek' staat standaard ingesteld op 'laatst gelezen' dus als ik naar 'boeken' ga zie ik het meteen.
Iig bedankt voor de uitleg _/-\o_

edit:
Kunnen de 'reader' folder en EbookReader.apk op de T1 blijven staan, of dienen deze verwijderd te worden na installatie?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:31:
Het is ook niet zo erg, dat ik de tijd weer in beeld heb vind ik een stuk belangrijker.
M'n 'bibliotheek' staat standaard ingesteld op 'laatst gelezen' dus als ik naar 'boeken' ga zie ik het meteen.
Iig bedankt voor de uitleg _/-\o_

edit:
Kunnen de 'reader' folder en EbookReader.apk op de T1 blijven staan, of dienen deze verwijderd te worden na installatie?
De reader folder op de READER drive moet blijven,daar staan de instellingen in, EbookReader.apk kan weg op de READER drive.
Misschien moet je de bibliotheek optie gewoon even veranderen in je instellingen,ook al staat ie daar goed, ff 2 keer aan en uit zetten zodat er iets overschreven wordt,je hebt daar geen last van bij een niet rooted device,maar bij een root heb je al dingen veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schaapje82 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 15:59:
[...]

Ik twijfel aan niks, ik zeg alleen dat ik (nog) nergens last van heb. :)
Waarom moet je trouwens een oudere versie van Sigil gebruiken om het te verhelpen? Slaat de nieuwe versie op in wat je juist niet moet hebben?
De oudere versie van Sigil gebruikt ook een oudere XHTML output en daar heeft de T2 geen problemen mee en bouwt een ebook iets anders op..

Zo en nu ga ik naar de schietvereniging,ik heb ook nog een leven naast ebooks en readers.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Hoe laden jullie trouwens je ereader op? zijn er adapters aan te raden die je gewoon via het lichtnet kan gebruiken en zo ja welke?

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:21

knakworst

Get more sats!

Ik gebruik die van mijn Samsung Galaxy, volgens mij is elke micro USB prima als er een oranje/groen lampje beneden gaat branden.

• Schaapje82
Slasher schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:49:
Hoe laden jullie trouwens je ereader op? zijn er adapters aan te raden die je gewoon via het lichtnet kan gebruiken en zo ja welke?
http://www.allekabels.nl/...2x-USB-Lader-100240V.html
Dit soort dingen werken vaak wel. Maar soms ook niet. Ik heb nog niet geprobeerd welke van die ik in huis heb werken, maar ik heb goede hoop voor die van m'n Sony telefoon. :D

• EcoR
  • Niet online
Ik gebruik de lader van mijn ZTE Blade. Deed het eerst via de usb op de laptop, maar dat is vreselijk onhandig. Je kunt ook een oplader voor een (oude) Sony PSP gebruiken.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

EcoR schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:29:
[...]

Ik gebruik de lader van mijn ZTE Blade. Deed het eerst via de usb op de laptop, maar dat is vreselijk onhandig. Je kunt ook een oplader voor een (oude) Sony PSP gebruiken.
Thanx, Ik heb deze inmiddels gevonden, zal wel dezelfde zijn maar wel iets goedkoper. Deze ga ik denk ik bestellen, die vond ik toen ik op zoek was naar een hoesje.

Ik heb nog een T1 gevonden bij Foto Klein, hadden ze nog eentje liggen. Deze gekocht omdat ik toch niet overtuigd ben van de T2 na al de reacties hier, vooral de vlekgevoeligheid van de rand.

• EcoR
  • Niet online
Hmm, na het lezen van de opmerkingen van Nick39 ga ik van het weekend denk ik ook maar eens Junereader op m'n T1 gooien. Heb op zich weinig te klagen over de reader, maar zelf de refresh regelen vind ik wel interessant en zo'n klokje in beeld is toch ook wel handig...

• golem501
  • Laatst online: 07-04 07:32
USB + laptop of de lader van m'n HTC One X (ook micro USB)
EcoR schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:29:
[...]

Dat werkt niet, dat werkte alleen op de 600 en 650 lader, de PSP laders hebben geen micro usb aansluiting.
De Hema heeft een universeellader voor effe 6 euro ( wit haaks ding) en die doet het prima.
Er zijn wat laders die geen brugje op pootje 3 en 4 hebben van de USB poort waardoor de reader "denkt" een computer aansluiting te hebben en dan kan je niet lezen en laden tegelijk.
Succesvol geprobeerd: Alle bij HTC telefoons geleverde usb laders, de goedkope Hema lader (laden en lezen tegelijk) Samsung lader voor Galaxy Tab.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2mng65i.jpg

Links de hema lader, zit in blisterverpakking,hangt hier bij de muizen en iphone dingen, hij was 5,95 o.i.d. en die doet het prima.

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 19-09-2012 15:30 ]

• EcoR
  • Niet online
Ah, helemaal vergeten, dat van die PSP was inderdaad op mijn oude PRS-300...My bad. Maar verder werken inderdaad heel veel universele telefoonopladers :).

• Menesis
Zo heeft de EC toch wat moois bereikt :)

Mixed Reality dev

Menesis schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:54:
Zo heeft de EC toch wat moois bereikt :)
/offtopic
Dat zeg je nou maar bij mijn samsung telefoon zit het chassisdeel precies omgedraaid ten opzichte van mijn HTC telefoon, dus de ene opladen, wil je de andere opladen,moet je je kabeltje draaien,hele zijkant gekrast.
De blokker verkoopt trouwens voor 15 euro een soort van lader mat, er komen 2 usb kabels uit waar je een hele zooi verloopjes op kunt aansluiten ( voor Nokia en Sony ericson) en je hebt 2 vrije USB poorten zo er in zitten, het geheel wordt gevoed door een losse adapter, ook daar kun je prima je PRS-T1 en je T2 mee opladen.

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 14:53

Goner

What can I do you for ?

Een speciale Sony charger van 1.5A (heeft m'n vriendin zich aan laten smeren op Schiphol toen ik even niet keek).

Maar gaat ook met een universele lader van Muvit (lijkt wel op deze) van 1A die we ook gebruiken voor de Icarus, BeBook en MP3 spelers.
EcoR schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:05:
maar zelf de refresh regelen vind ik wel interessant en zo'n klokje in beeld is toch ook wel handig...
Grappig, zit allebei standaard op m'n BeBook Club S ... jammer dat-ie geregeld vastloopt, zou anders een geweldige e-reader zijn.

Je kunt er zelfs screenshots mee maken !

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-0VIhy3leIqk/UFo2yBblreI/AAAAAAAAAuk/_J16wNTEU10/s400/snapshot_8.png

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/--Fc2wbQILxE/UFo3qMCYIoI/AAAAAAAAAuk/yJyYMBDHE8I/s400/snapshot_9.png

[ Voor 32% gewijzigd door Goner op 19-09-2012 23:28 ]

Verwijderd

Toch wat problemen met June op een rooted T1.
De boeken boeken op het home scherm blijven de drie laatst toegevoegde boeken, en de tijd verdwijnt regelmatig, waardoor ik EbookReader.apk opnieuw moet draaien.
Ik denk dat ik de boel maar ga unrooten en dan opnieuw June draai, kijken of dat beter gaat.
Maar eerst nog even een berichtje op MR plaatsen, en kijken of daar iets uitkomt.
Het werkt dus allemaal wel, maar het lijkt erop dat rooted en June gewoon niet echt samengaan :(
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:05:
De boeken boeken op het home scherm blijven de drie laatst toegevoegde boeken, en de tijd verdwijnt regelmatig, waardoor ik EbookReader.apk opnieuw moet draaien.
Ik denk dat ik de boel maar ga unrooten en dan opnieuw June draai, kijken of dat beter gaat.
Maar eerst nog even een berichtje op MR plaatsen, en kijken of daar iets uitkomt.
Het werkt dus allemaal wel, maar het lijkt erop dat rooted en June gewoon niet echt samengaan :(
Ligt er misschien ook aan welke root je gebruikt, minimal root heeft natuurlijk ook de fbreader aan boord.
Ik zag je post er al staan.
Nadeel is dat de Root is gedaan door Boroda maar daar bestaan bij wijze van spreken al 10 versies van, allemaal embedded in de EbookReader.apk die door Morkl dan ook nog wordt aangepast.
Ikzelf had uit de root eerst de Ebookreader.apk gehaald als kopie, terugzetten en je bent klaar.
Voor de unrooted werkt ie prima.
Dalvik cache al geleegd ?
Anders moet je dit projectje eens bekijken:
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=155911

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 15:07
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:05:
je moet ook de volledige modificatie uitvoeren (2 delen), niet alleen de boven beschreven reader mod

hiervoor is een rooted device niet nodig, als je root niet echt nodig hebt, kun je het beter verwijderen, het vreet nl stroom.

[ Voor 8% gewijzigd door raven22 op 20-09-2012 11:05 ]

Verwijderd

readme.txt:
The folder reader goes in the internal storage (/mnt/sdcard)
Install EbookReader.apk like any other apk or, if not rooted, run flash_reader.bat
in the install_noroot folder with the device connected and in Data Transfer Mode.
Volgens mij staat daar toch echt dat als je geroot bent, je alleen de reader folder moet kopieren en de apk moet runnen, niks extra.
Daarom vroeg ik het ook nog hier.
Anyway, ik ben nu weer unrooted en heb June opnieuw uitgevoerd.
Alles lijkt weer normaal, behalve de laatst gelezen boeken op het homescherm, dat blijft nog steeds de laatst toegevoegde boeken weergeven (ook na meerdere reboots)
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:58:
[...]

Volgens mij staat daar toch echt dat als je geroot bent, je alleen de reader folder moet kopieren en de apk moet runnen, niks extra.
Daarom vroeg ik het ook nog hier.
Anyway, ik ben nu weer unrooted en heb June opnieuw uitgevoerd.
Alles lijkt weer normaal, behalve de laatst gelezen boeken op het homescherm, dat blijft nog steeds de laatst toegevoegde boeken weergeven (ook na meerdere reboots)
Ik heb het juist zo gezet, ik wil de nieuwe toegevoegde boeken zien,niet degenen die ik al gelezen heb,je kan dat andere project ff bekijken,die zet er ook nog am en pm bij maar omdat ik de prs-t1 expres niet meer geroot heb..het nadeel van rooten is dat er apps blijven draaien naast de reader apk en zichzelf ook weer starten,dus moet je weer een app killer toevoegen die dan steeds de processen sluit maar die blijft dan ook draaien en stroom gebruiken.
Ik hoop wel dat je mijn versie van het script hebt gebruikt en die even directory in de root gegooid van de READER drive anders heb je nu a,b,c, als lettertypes.
Morkl reageert niet zoveel meer, ik had liever een 24 uurs klok, nu zou ik die hele apk weer uit elkaar moeten halen voor een hh:mm:s hoewel ik die seconden onzin vindt,die kloppen toch nooit want de tijd wordt pas gerefreshed na de volgende bladzijde.
Heb nu ook gelijk de justify weggehaald.
Bij mij weigerde de T2 een factory reset te doen zoals de PRS-T1 dat wel doet, nog een reden om hem terug te sturen.
Ik denk dat de focus nog wel even bij de T1 blijft hangen, de T2 is ook te onstabiel om er teveel mee te stunten en zonder factory reset krijg ik hem niet in recovery modus,er zijn ook alleen nog maar updates ,een complete recoveryset voor de T2 heb ik ook nog niet gezien.
Ik heb de T2 gekocht om te zien welke verschillen er zijn maar die verschillen krijg ik met de T1 ook.
Ook het verwijderen van de audio op de T2 is slecht,doven blinden kunnen geen audiobooks meer installeren of via een root app de voorleesmodus activeren.
Ik heb mijn klokkie,ik kan mijn fonts veranderen, ik kan bij de css files, de italic bug in de T1 en T2 zijn ook opgelost via de june reader.
Met die glimmende rand kan ik wel leven en ik heb ook een Gecko hoes die de glimmende rand helemaal afdekt.
Via internet ga ik naar mijn dropbox en als ik beneden daar de boeken in gooi kan ik ze boven of waar ook,zo weer inladen, en op dezelfde manier kan ik naar facebook en evernote, misschien dat een T3 weer leukere functies heeft,maar ik kan met de T1 meer en sneller als de T2,had daar veel meer van verwacht, maar dat scheelt me dan weer 139 euries...

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:12
Nick39 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:35:
[...]

doven kunnen geen audiobooks meer installeren of via een root app de voorleesmodus activeren.
Mis ik iets?

Ik denk nl dat de audioboeken markt voor doven erg klein is. Net zo als de e-reader markt voor blinden..

Of zie ik iets over het hoofd?

Hi Ha Hopjesvla

Hopjesvla79 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:31:
[...]

Mis ik iets?

Ik denk nl dat de audioboeken markt voor doven erg klein is. Net zo als de e-reader markt voor blinden..

Of zie ik iets over het hoofd?
Man,de audioboekenmarkt voor blinden is gigantisch, zoek maar eens op Daisy reader..
Mijn zwager is blind, soms heeft hij zijn boeken eerder dan ik op epub !

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 20-09-2012 13:36 ]

• Schaapje82
Nick39 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:35:
[...]

Man,de audioboekenmarkt voor blinden is gigantisch, zoek maar eens op Daisy reader..
Mijn zwager is blind, soms heeft hij zijn boeken eerder dan ik op epub !
Hij zei de audioboekenmarkt voor DOVEN. ;)

Schaapje82 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:38:
[...]

Hij zei de audioboekenmarkt voor DOVEN. ;)
8)7 |:( :X
Lees ik daar gewoon 3x overheen.... ik gooi me e-reader maar weg, of ik moet aan een leesbril :z

[ Voor 20% gewijzigd door Nick39 op 20-09-2012 13:52 ]

Verwijderd

Lees ik daar gewoon 3x overheen.... ik gooi me e-reader maar weg, of ik moet aan een leesbril
Je ogen worden gewoon wat minder, heb je wel eens nagedacht over audioboeken...? :P
Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, prijzen en winkels graag in een daarvoor bestemd topic in Telecomproviders.