wernert schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 20:33:
Ik wil graag weg bij de voormalige boerenleenbank, die tegenwoordig sterker is in marketing dan klantenservice. Rabo heeft gelukkig nog de mogelijkheid om in te loggen met een hardware token (paslezer).
Als ik de bovenstaande posts goed begrijp, dan heeft ASN niet meer die optie? En ben je dus verplicht je mobiele peilbaken altijd bij je te hebben?
Ook de rabo wil van de scanner af. Het echte uitfaseren is daar nog niet begonnen, maar al wel mogelijk. Het is nu eenmaal een zeer kostbare zaak voor een bank om hardware te leveren, terwijl de klanten exact dezelfde hardware al in hun hand hebben.
Kijk je wat verder, dan zie je banken die alweer een stapje verder zijn. Zo bankier je bij KNAB zonder fysieke bankpas. Alleen als je echt een fysiek pasje wilt kan je die aanvragen. Maar eerlijk is eerlijk, ik gebruik zelf ook geen bankpassen meer. Ik heb zelf meerdere betaalrekeningen, en de pasjes liggen altijd thuis. Telefoon leeg? Dan heb ik nog altijd Garmin Pay achter de hand. (Waar ik helaas ASN (nog?) niet aan kan koppelen, maar goed.
Het duurt niet lang meer en ook de bankpas is verleden tijd. Pinnen bij Geldmaat zonder pas kan al met ING, Rabo en KNAB.