Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
@JL... De nieuwe passen zijn een soort creditcards (VISA/Mastercard).

https://www.asnbank.nl/se...s/betalen-buitenland.html

Daar staan twee links naar Mastercard en VISA waar je kunt opzoeken welke automaten je kunt gebruiken.

Mastercard: https://www.mastercard.us...ort/find-nearest-atm.html
VISA: https://www.visa.com/atmlocator/index.jsp#(page:home)

Oude passen: https://www.asnbank.nl/se...mastercard-betaalpas.html

En hoe ze eruit zien: https://www.asnbank.nl/service/asn-betaalpas.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:54
Ik zou een bank zoeken die je een debit VISA/Mastercard geeft, zoals inderdaad Revolut, N26 of OpenBank. Die worden internationaal veel beter geaccepteerd dan V-Pay/Maestro kaarten die er ook in Nederland tzt uitgaan (al zal dat nog een paar jaar duren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
alson schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:17:
Ik zou een bank zoeken die je een debit VISA/Mastercard geeft, zoals inderdaad Revolut, N26 of OpenBank. Die worden internationaal veel beter geaccepteerd dan V-Pay/Maestro kaarten die er ook in Nederland tzt uitgaan (al zal dat nog een paar jaar duren).
Zij vervangen de passen door VISA/Mastercard en vanaf volgend jaar zou je ook bij een aanvraag voor een vervangende bankpas de nieuwe uitvoering moeten krijgen.

In de loop van 2024 en 2025 vervangen we geleidelijk de huidige Maestro en V Pay betaalpassen door de nieuwe Debit Mastercard en Visa Debit betaalpassen. We vervangen je huidige pas op het moment dat deze het einde van de geldigheidsdatum bereikt. Je huidige betaalpas kun je gewoon tot deze datum blijven gebruiken. Vervalt je huidige betaalpas in 2025? Dan kan het zijn dat je nog een Maestro of V Pay betaalpas krijgt.

Bron: https://www.asnbank.nl/se...-of-debit-mastercard.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL...
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-06 12:15
esphome schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:26:
[...]

Zij vervangen de passen door VISA/Mastercard en vanaf volgend jaar zou je ook bij een aanvraag voor een vervangende bankpas de nieuwe uitvoering moeten krijgen.

In de loop van 2024 en 2025 vervangen we geleidelijk de huidige Maestro en V Pay betaalpassen door de nieuwe Debit Mastercard en Visa Debit betaalpassen. We vervangen je huidige pas op het moment dat deze het einde van de geldigheidsdatum bereikt. Je huidige betaalpas kun je gewoon tot deze datum blijven gebruiken. Vervalt je huidige betaalpas in 2025? Dan kan het zijn dat je nog een Maestro of V Pay betaalpas krijgt.

Bron: https://www.asnbank.nl/se...-of-debit-mastercard.html
Dan heb ik dus net pech met mijn bankpas van Juli 2023....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:55
JL... schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:05:
Zijn er hier leden met dezelfde ervaring als mij en mijn partner, dat het erg lastig is geld op te nemen buiten Europa?

Wij bezitten beiden bij de ASN Bank een bankrekening en hebben de normale bankpas van ASN Bank met het Maestro logo op de voorkant.

Aangezien wij vaker in Zuid Amerika vertoeven vanwege de familie van mijn partner, gebruiken wij aldaar ook onze ASN bankpas, uiteraard staat betalen en geldopname buiten de Europa aan. In het verleden heb ik weleens gemerkt dat mijn partner met haar oudere (V-Pay) bankpas van ASN Bank wel geld op kon nemen, maar ik met mijn nieuwe pas niet (bij dezelfde geldautomaat van de staatsbank). De laatste keer dat wij op reis waren konden we beide bankpassen niet gebruiken bij diezelfde automaat van deze staatsbank, waarbij het logo van Maestro wel aangegeven staat op de automaat.
Toen hebben we tevergeefs maar geld opgenomen bij een commercieele bank (Itau) tegen hogere kosten.

Uiteindelijk heb ik bij terugkomst met de ASN Bank gechat maar kwam niet veel verder waarom in het verleden met de oude bankpas van mijn vriendin we wel fatsoenlijk geld konden opnemen maar nu weer niet. Het zou waarschijnlijk aan de buitenlandse geldautomaat liggen.

Aangezien het niet bij je geld kunnen wanneer je ver weg bent tot penibele situaties kan leiden, ben ik aan het denken om een extra bankrekening bij een andere bank te nemen om als het ware niet met lege handen te staan :) Maar ja om daar een extra rekening voor te openen. Wat is een goed alternatief hiervoor? Een bank als Revolut bijvoorbeeld? Die enkel aanhouden om betalingen mee te verrichten?
Ik heb revolut ernaast en bevalt goed maar wel voor online abonnementen die je met een creditcard moet betalen. Ik heb dus geen fysieke pas. Ook nog n26 ook gratis bank met gratis debitcard (die als cc te gebruiken is). N26 zou ik eerder gebruiken op reis is een Duitse bank en support is erg goed en snel. Beveiliging ook dik op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
erwn schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 06:53:
De pushnotificaties voor bij- en afschrijvingen zijn er! In de app kreeg ik een bericht dat ik seintjes opnieuw moest instellen hiervoor. En het werkt!

Edit: Je moet ze per rekening instellen. Voor mijn test had ik net pushberichten aanstaan voor de verkeerde rekening, dus dacht even dat het nog niet werkte.
Ik gebruikte ook smsjes, maar nu dus push berichten. Gelukkig worden die bewaard totdat de telefoon met de app weer online is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:39
Handig dat we nu pushnotificaties kunnen gebruiken. Wel jammer dat je niet verder kan filteren, ik zou bijv. een pushnotificatie willen voor alle bijschrijvingen, maar niet voor alle afschrijvingen. Dat onderscheid kun je niet maken, het is en/en.

Verder staat contactloos geld opnemen bij Geldmaat nog hoog op m’n wensenlijst. Ik gebruik nooit meer contant geld, doe alles met de telefoon. Onlangs op MP iets gekocht en diegene accepteerde alleen cash. Even langs de pinautomaat: shit, daar heb je de bankpas voor nodig natuurlijk (die ligt ergens thuis in een lade).

Uiteindelijk bij een supermarkt maar geld bijgepind. Terwijl Geldmaat automaten wel contactloos betalen ondersteunen, maar niet bij ASN voor zover ik kon ontdekken.

Nog een vraag: hoe zit het bij andere banken en administratie van buitenlandse afschrijvingen? Bij ASN duurt het altijd wel een dag ofzo voordat je buitenlandse transacties terugziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL...
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-06 12:15
Vaevictis_ schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:05:
[...]

Ik heb revolut ernaast en bevalt goed maar wel voor online abonnementen die je met een creditcard moet betalen. Ik heb dus geen fysieke pas. Ook nog n26 ook gratis bank met gratis debitcard (die als cc te gebruiken is). N26 zou ik eerder gebruiken op reis is een Duitse bank en support is erg goed en snel. Beveiliging ook dik op orde.
Bedankt voor de goede tip want ik moet echt voor alternatieven gaan kijken.

Wat ik vergeten was om te vermelden is dat ik ook contact met de ASN Bank heb gehad en het zeer vreemd vond dat mijn partner destijds met een verouderde bankpas van ASN Bank wel geld kon opnemen, maar ik met mijn nieuwe ASN Bankpas niet. Heb aangegeven om mij dan maar een oude bankpas terug op te sturen maar daar werd niet aan gedaan. Onlangs heb ik ook nog met hen contact gehad betreffende een buitenlande overschrijving en hoe de omwisselkoers bepaald werd (aangezien de betreffende valuta niet in het overzicht op de website van de bank stond). De hulp was ook erg matig, heb het gevoel dat als een bepaalde zaak afwijkt van het standaard iets ze daar met de handen in het haar zitten.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste