Zijn er hier leden met dezelfde ervaring als mij en mijn partner, dat het erg lastig is geld op te nemen buiten Europa?
Wij bezitten beiden bij de ASN Bank een bankrekening en hebben de normale bankpas van ASN Bank met het Maestro logo op de voorkant.
Aangezien wij vaker in Zuid Amerika vertoeven vanwege de familie van mijn partner, gebruiken wij aldaar ook onze ASN bankpas, uiteraard staat betalen en geldopname buiten de Europa aan. In het verleden heb ik weleens gemerkt dat mijn partner met haar oudere (V-Pay) bankpas van ASN Bank wel geld op kon nemen, maar ik met mijn nieuwe pas niet (bij dezelfde geldautomaat van de staatsbank). De laatste keer dat wij op reis waren konden we beide bankpassen niet gebruiken bij diezelfde automaat van deze staatsbank, waarbij het logo van Maestro wel aangegeven staat op de automaat.
Toen hebben we tevergeefs maar geld opgenomen bij een commercieele bank (Itau) tegen hogere kosten.
Uiteindelijk heb ik bij terugkomst met de ASN Bank gechat maar kwam niet veel verder waarom in het verleden met de oude bankpas van mijn vriendin we wel fatsoenlijk geld konden opnemen maar nu weer niet. Het zou waarschijnlijk aan de buitenlandse geldautomaat liggen.
Aangezien het niet bij je geld kunnen wanneer je ver weg bent tot penibele situaties kan leiden, ben ik aan het denken om een extra bankrekening bij een andere bank te nemen om als het ware niet met lege handen te staan

Maar ja om daar een extra rekening voor te openen. Wat is een goed alternatief hiervoor? Een bank als Revolut bijvoorbeeld? Die enkel aanhouden om betalingen mee te verrichten?