Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Vld1989 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:14:
[...]
Waar ik alleen soms een issue mee heb, is dat soms uit het niets de bedragen die in mijn potjes zitten messed up zijn. Dan sta ik ineens enorm in de min in bepaalde potjes, of ik zit enorm veel over de max (terwijl dat volgens mij niet eens kan). Ik gebruik wel de oude spaarpotten nog, omdat ik 90% van de tijd de app gebruik (als in, niet de beta-app) en daar heb je alleen de oude spaarpotten. Heb het idee dat als ik de site een keer gebruikt heb dat de bedragen in de spaarpotten de fout in gaan.
Dat heb ik soms ook. Zo kan ik nu nog geld verdelen over spaarpotjes dat automatisch aan potjes toegevoegd zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 28-06 11:17
erwn schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:50:
[...]

Dat heb ik soms ook. Zo kan ik nu nog geld verdelen over spaarpotjes dat automatisch aan potjes toegevoegd zou moeten zijn.
Ja, ik had laatst alles netjes verdeeld zoals ik het wilde, de keer daarna dat ik inlogde zat er ineens een paar duizend euro meer verdeeld over de potjes dan dat ik zelf gedaan had. Leek net alsof elk potje deze maand een dubbele inleg had gekregen. Was heel vervelend om dat weer te fixen....

Wat ik wel gemerkt heb is dat de potjes gevuld/geleegd worden aan de hand van de omschrijving die je meegeeft aan de betaling. Misschien dat dat ook voor problemen zorgt als je je potje handmatig gevuld hebt. Het is in ieder geval erg vervelend.

Overigens boek ik alles altijd handmatig over, ik doe niks automatisch met de potjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooters
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-06 17:21
Vld1989 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:06:
[...]

Haha, ja, dat snap ik inderdaad.

Wat ik bedoel met oude en nieuwe spaarpotten, is dat ze een hele overhaul hebben gedaan van de bankomgeving. Er is nu nog een soort overgangsfase, waarbij je kan kiezen of je van de oude layout of nieuwe layout gebruik maakt. Ik maak nog gebruik van de oude, omdat de (niet-beta) app de nieuwe lay-out nog niet ondersteunt en ik mijn bankzaken 90% van de tijd via de app doe.
Maar ik kan inderdaad via Online Bankieren gewoon nieuwe potten aanmaken. Laatste keer dat ik dat gedaan heb is een week geleden, dus heb het zojuist nog even geprobeerd om te checken en het doet het prima voor mij.
Duidelijk, dankjewel! Ik zit daarmee in de volgende situatie:

Online Bankieren oude stijlGeen spaarpotten aan te maken (?)
Android AppGeen spaarpotten aan te maken (?)
Online Bankieren nieuwe stijlButton [Spaarpotten] via Overzicht - foutmelding bij aanmaken
Android Beta-appButton [Spaarpotten] via Overzicht - foutmelding bij aanmaken

Weet je toevallig of het voor nieuwe ASN-klanten niet langer mogelijk is om gebruik te maken van de 'oude' spaarpotten? Anders gebruik ik die tijdelijk.

-------

Update: ik had meer geduld moeten hebben. Gaat een aantal dagen overheen voordat de nieuwe potjes gaan werken als je een nieuwe (spaar)rekening opent.

[ Voor 5% gewijzigd door Wooters op 14-03-2023 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Niet online
Vld1989 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:36:
[...]
Wat ik wel gemerkt heb is dat de potjes gevuld/geleegd worden aan de hand van de omschrijving die je meegeeft aan de betaling. Misschien dat dat ook voor problemen zorgt als je je potje handmatig gevuld hebt. Het is in ieder geval erg vervelend.

Overigens boek ik alles altijd handmatig over, ik doe niks automatisch met de potjes.
Kun je überhaupt nog handmatig je spaarpotsaldo aanpassen? Ik probeer nu handmatig het saldo per potje te corrigeren, maar zie niet hoe in de bèta app. Mis ik iets?

Ik maak het normaal automatisch over per potje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-06 22:15
Heeft iemand anders ook problemen met de ASN-website vandaag? Ik krijg hem vandaag maar niet geladen. Ook niet in een andere browser zonder extensies. Gisteren nog niks aan de hand, maar vandaag wil-ie al heel de dag niet. Mobiele website werkt echter wel nog prima.

Edit: de mobiele website deed het even prima, maar nu ook niet meer.

Heel vervelend, want ik wil iets betalen wat nu dus niet kan.

[ Voor 20% gewijzigd door TheVivaldi op 17-03-2023 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:13
TheVivaldi schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 20:03:
Heeft iemand anders ook problemen met de ASN-website vandaag? Ik krijg hem vandaag maar niet geladen. Ook niet in een andere browser zonder extensies. Gisteren nog niks aan de hand, maar vandaag wil-ie al heel de dag niet. Mobiele website werkt echter wel nog prima.

Edit: de mobiele website deed het even prima, maar nu ook niet meer.

Heel vervelend, want ik wil iets betalen wat nu dus niet kan.
Niets aan de hand hier. Werkt allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-06 22:15
Anakha schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 21:13:
[...]

Niets aan de hand hier. Werkt allemaal prima.
Vandaag werkt het inderdaad weer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Niet online
erwn schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 10:46:
[...]

Kun je überhaupt nog handmatig je spaarpotsaldo aanpassen?
Je moet hiervoor geld overboeken van/naar dezelfde spaarrekening waarbij je de spaarpot (of "vrij spaarsaldo") als bron/doel selecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-06 18:29
Spaarpotten zijn voor mij weer volstrekt onbruikbaar vandaag. Na iedere transactie krijg ik "er gaat iets mis" en dan lijkt hij een volstrekt willekeurig bedrag naar een volstrekt willekeurige spaarpot te hebben geboekt - vaak ook veel meer geld dan ik had zodat "vrij spaargeld" op een negatief bedrag staat. Als ik het geld dan terug probeer te boeken gaat er weer een totaal willekeurig bedrag uit een willekeurige spaarpot naar een willekeurige andere spaarpot - of het verdampt gewoon. Ik heb nu geen idee of ik al m'n geld eigenlijk nog heb omdat ASN er een (spaar)potje van heeft gemaakt. Geen prettig idee dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
HooksForFeet schreef op zondag 26 maart 2023 @ 22:58:
Spaarpotten zijn voor mij weer volstrekt onbruikbaar vandaag. Na iedere transactie krijg ik "er gaat iets mis" en dan lijkt hij een volstrekt willekeurig bedrag naar een volstrekt willekeurige spaarpot te hebben geboekt - vaak ook veel meer geld dan ik had zodat "vrij spaargeld" op een negatief bedrag staat. Als ik het geld dan terug probeer te boeken gaat er weer een totaal willekeurig bedrag uit een willekeurige spaarpot naar een willekeurige andere spaarpot - of het verdampt gewoon. Ik heb nu geen idee of ik al m'n geld eigenlijk nog heb omdat ASN er een (spaar)potje van heeft gemaakt. Geen prettig idee dit.
Ik heb nog geen transacties in de spaarpotten gedaan vandaag (hoewel ik vandaag mijn salaris krijg, dus gaat nog wel gebeuren :P ), maar ik heb net even gekeken en alles staat nog goed bij mij. Maar ik weet wat je bedoelt, ik heb wel af en toe dat de bedragen in de spaarpotten helemaal in de war staan en het vrije spaargeld negatief is geworden. Ik heb zelfs wel eens gehad dat spaarpotten in negatief stonden....
Ik gebruik nog steeds de oude spaarpotten, daar kan je ook handmatig schuiven en ik heb het idee dat als ik eerst een potje handmatig leeg en dat naar mijn betaalrekening overmaak met omschrijving "vanuit potje XXX" (wat vaak gebeurt, mijn financiën heb ik in een potjessysteem ingericht op mijn spaarrekening) het soms 2 keer uit het potje gehaald wordt. En ik doe mijn bankzaken 90% van de tijd via de app, ik heb het idee dat het alleen die 10% dat ik via de website doe het fout gaat....

Overigens heeft mijn totaalsaldo altijd gewoon geklopt. Dat is toch ook makkelijk te checken, je weet toch wel hoeveel geld er op zou moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Nou ja, ik weet hoeveel erop staat omdat de app me dat vertelt. Maar als de app al niet in staat is om me te vertellen hoeveel er in een spaarpot zit, of als hij onzichtbaar €500 in spaarpot X stort terwijl ik maar €300 vrij besteedbaar heb en opdracht had gegeven die €300 in spaarpot Y te storten, hoe kan ik er dan van opaan dat het totaalsaldo klopt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HooksForFeet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2kyGnCYdNmsy1LltbCKMDzuNfhs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ILkW8Z6VlHSmQbZkm1pg3Np9.jpg?f=fotoalbum_large

Ook zoiets…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Bericht van ASN Bank: de rente wordt verhoogd. Eindelijk, dacht ik, met de stijgende rentetarieven waardoor je bij andere kleinere en buitenlandse banken nu al tot 2% rente krijgt. Maar wacht: het is geen bericht over een renteverhoging voor de spaarrekeningen, en ook komt de rentevergoeding die ASN lang had voor positief saldo op de betaalrekening niet terug. Het is helaas alleen goed nieuws voor de bank zelf:
ASN verhoogt per 1 juni de boeterente voor rood staan, van 9% naar 10%. Spaarrentes blijven op hetzelfde niveau van vrijwel 0% of helemaal 0%, afhankelijk van de rekeningsoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-06 13:25
Ook wat wijzigingen voor gewone betaalrekeningen per 1 juni 2023. Het hele bericht kun je hier vinden: https://www.asnbank.nl/betalen/wijziging-particulier.html

Vooral jammer dat de buitenlandse betalingen behoorlijk stijgen. Betalen met een betaalpas in vreemde valuta gaat van €0,30 per betaling naar 1,2% van het betaalde bedrag. Evenzo voor geld opnemen, het vaste bedrag van een paar euro wordt het vaste bedrag + 1,2% van het opgenomen bedrag...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:18
Voor mensen zonder smartphone en die regelmatig toch wat hogere bedragen moeten overmaken is de ASNbank niet meer bruikbaar zodra je digipas het begeeft of de batterij leeg raakt.

Je krijgt namelijk geen nieuwe digipas en het enige alternatief wat ze aanbieden is een browsercode. Maar de maximale limiet die je een browsercode kunt geven is slechts 5000 euro per dag!

Ook andere banken lijken de limieten drastisch aan het verlagen en/of stoppen met hun digipas.

[ Voor 3% gewijzigd door marktweakt op 03-04-2023 10:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:47

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Internetbankieren werkt voor mij nu even niet. En ik denk dat ik niet de enige ben:

https://allestoringen.nl/storing/sns-bank/
https://allestoringen.nl/storing/asn-bank/
https://allestoringen.nl/storing/regiobank/

Alleen wel vreemd dat ik ook geen gehoor krijg wanneer ik het algemene nummer bel om de storing door te geven. Wel heel toevallig allemaal :P

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Yariva schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:34:
Internetbankieren werkt voor mij nu even niet. En ik denk dat ik niet de enige ben:

https://allestoringen.nl/storing/sns-bank/
https://allestoringen.nl/storing/asn-bank/
https://allestoringen.nl/storing/regiobank/

Alleen wel vreemd dat ik ook geen gehoor krijg wanneer ik het algemene nummer bel om de storing door te geven. Wel heel toevallig allemaal :P
Misschien een stomme vraag, maar als je op allestoringen al ziet dat er veel problemen worden gemeld, waarom ga je dan nog bellen om een storing te melden? Als iedereen dat doet (of slechts maar ene fractie van de klanten) dan is het best wel logisch dat je geen gehoor krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door Frame164 op 31-08-2023 16:24 ]

• x0z8_
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12:08
Frame164 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:24:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar als je op allestoringen al ziet dat er veel problemen worden gemeld, waarom ga je dan nog bellen om een storing te melden?
Wie zegt dat SNS/VB/ASN ook op allestoringen kijkt :p

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Frame164 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:24:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar als je op allestoringen al ziet dat er veel problemen worden gemeld, waarom ga je dan nog bellen om een storing te melden? Als iedereen dat doet (of slechts maar ene fractie van de klanten) dan is het best wel logisch dat je geen gehoor krijgt.
Juist als iedereen dat denkt zal er niks binnen komen ;) Het is ook veel gemakkelijker om een knop bij allestoringen in te drukken dan een telefoontje doen en bruikbare informatie aanleveren. Ik had bijv. al 3 verschillende betalingen gedaan om te kijken wat de impact was. Digipas er ook bij gepakt, werkte ook niet. Toch mogelijk wat extra informatie :)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Yariva schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:34:
[...]

Juist als iedereen dat denkt zal er niks binnen komen ;) Het is ook veel gemakkelijker om een knop bij allestoringen in te drukken dan een telefoontje doen en bruikbare informatie aanleveren. Ik had bijv. al 3 verschillende betalingen gedaan om te kijken wat de impact was. Digipas er ook bij gepakt, werkte ook niet. Toch mogelijk wat extra informatie :)
Ik mag toch hopen dat ze ook zelf iets van monitoring hebben bij De Volksbank...

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tippie62
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:51
Sinds kort ook bij ASN en zeer tevreden ,waar ik mij alleen aan stoor is de tijd van af en bijschrijvingen
Bij mijn vorige bank ING werd dit s,nachts altijd gedaan maar bij ASN pas rond een uur of 12 s,middags
Is dit standaard ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
Zitten mobiele notificafies van bij en afschrijvingen nou heel diep verstopt in de app of is het gewoonweg niet mogelijk? Je kan wel een SMS als soort notificatie krijgen maar dat vind ik dan ook de veel van het goede

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02:30
x0z8_ schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 06:50:
Zitten mobiele notificafies van bij en afschrijvingen nou heel diep verstopt in de app of is het gewoonweg niet mogelijk? Je kan wel een SMS als soort notificatie krijgen maar dat vind ik dan ook de veel van het goede
Alleen via de website helaas.

https://www.asnbank.nl/on...r-kan-ik-wat-regelen.html

[ Voor 10% gewijzigd door qwasd op 01-09-2023 08:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-06 16:46
Pushnotificaties bestaan bij ASN helaas niet. Heb de afgelopen jaren al elke paar maanden via de feedback-knop aangegeven dat dit heel fijn zou zijn. Tot nu toe helaas zonder resultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
tippie62 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 05:01:
Sinds kort ook bij ASN en zeer tevreden ,waar ik mij alleen aan stoor is de tijd van af en bijschrijvingen
Bij mijn vorige bank ING werd dit s,nachts altijd gedaan maar bij ASN pas rond een uur of 12 s,middags
Is dit standaard ????
Ik ben niet tevreden meer, wéér een verhoging en omdat het een e/o rekening is x2.

Mijn Revolut kaart is GRATIS (inderdaad NIETS per maand...)
Visa GRATIS
buitenland (niet euro-muntjes) héél lage kosten
omzetten valuta op je App GRATIS
meerdere virtuele kaarten GRATIS

Dus wat mij betreft vliegt ASN er uit zodra mijn Revolut komt met de Nederlandse IBAN omschakeling, en ik begrijp dat het er aan staat te komen.

Ben toch heel wat jaartjes klant geweest, maar heb de streep getrokken met deze verhoging.

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qwasd
Hansieo schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:01:
[...]

Ik ben niet tevreden meer, wéér een verhoging en omdat het een e/o rekening is x2.

Visa GRATIS

Dus wat mij betreft vliegt ASN er uit zodra mijn Revolut komt met de Nederlandse IBAN omschakeling, en ik begrijp dat het er aan staat te komen.

Ben toch heel wat jaartjes klant geweest, maar heb de streep getrokken met deze verhoging.
Ga er maar vanuit dat Revolut ook geld gaat vragen op een gegeven moment. Zo begon Bunq ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
kan best wezen, maar ASN doet dit al hééél lang en ik zit ook al vrij lang bij Revolut.

GRANDIOOS, dat in niet-Euro landen betalen, daar nam ik de kaart in eerste instantie voor,
maar het is nu mijn card-to-GO voor dagelijkse dingen/tripjes

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Niet online
kwon schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:20:
Pushnotificaties bestaan bij ASN helaas niet. Heb de afgelopen jaren al elke paar maanden via de feedback-knop aangegeven dat dit heel fijn zou zijn. Tot nu toe helaas zonder resultaat.
Idem, hopelijk komt het ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Niet online
tippie62 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 05:01:
Is dit standaard ????
Hoe bedoel je? Meeste mutaties zijn instant, zie https://www.asnbank.nl/ve...en-verwerkingstijden.html .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Automatische afschrijvingen en standaard overschrijvingen zijn niet instant. Ik neem aan dat het daar over gaat.

Ik laat mijn salaris niet op de ASN storten, maar er is altijd enig tijdsverschil met collega's die bij andere banken bankieren. Tegenwoordig is het wel bij iedereen op dezelfde dag, vroeger was het ook nog wel eens dat je het een dag later kreeg als je niet bankierde bij dezelfde bank als de werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tippie62
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:51
[quote]JeroenE schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:55:
[...]
Automatische afschrijvingen en standaard overschrijvingen zijn niet instant. Ik neem aan dat het daar over gaat.

Dit bedoel ik idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• figlio del comm
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-06 14:25
Hansieo schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:01:
[...]

Visa GRATIS

Dat is wel een hele summiere vergelijking. Ik ben verder geen ASN-adept (bankier er wel en heb ook Revolut), maar voor die GRATIS kun je max 200 euro cash opnemen, heb je verder ook GEEN ondersteuning, omzetten valuta is beperkt tot 1000 euro en alleen door de week. Wat ik het lastige/onhandigst vind is dat de top-up niet instant is, niet werkt als de tenaamstelling niet precies hetzelfde is, iDeal vaak maar matig werkt. Als extra CC is het prima, maar voor mijn geen vervanging van een reguliere bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Bedankt voor de reactie.

Cash opnemen?
dat doe ik sinds ik Revolut gebruik niet 1 keer! in al die jaren, de card is daar simpelweg te makkelijk voor.
Laats nog in Denemarken.. FLOEP ...DKK toevoegen via je mobieltje, ennnnnnnn winkelen/eten maar *O*

Mijn trip door Hongarije -Tjech...
Hopla, valuta accountje erbij, muntjes swap (tegen onvoorstelbaar lage kosten!) en je bent ready-to-Go.

Je betaald gewoon in plaatselijke valuta met je card, óf gelijk via euro omzetting óf ietsie pietsie cash pinnen (want je loopt natuurlijk niet graag met veel cash rond)

Echt, mocht ik maar één card? dan Revolut.

Maar je hebt gelijk een "gewone" card als backup is nooit fout.
Ik kan niet wachten tot de Revolut NL IBAN er is... nog een paar weken begrijp ik.. *O*

Waar ik mij aan erger is dat banken hier nog stééds niet genoeg uit onze zakken trekken omdat x,y,z, zielig...
maar Revolut mij al jaren VEEL meer kan bieden EN 0,00 heeft gekost al die jaren.
Dat is ándere koek... MIJN koek :9B

ps: mijn top-up's zijn (nog) niet direct maar wel héél snel. Nog voordat ik onderweg ben naar een bestemming is het er.
Voor de 1.000 grens, ik ben zélden binnen 1 week weg, dus heb tijd zat om er een páár stortingen op te doen, en voor de rest gewoon lekker swappen.

[ Voor 11% gewijzigd door Hansieo op 04-09-2023 11:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:21
figlio del comm schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:06:
[...]

Dat is wel een hele summiere vergelijking. Ik ben verder geen ASN-adept (bankier er wel en heb ook Revolut), maar voor die GRATIS kun je max 200 euro cash opnemen, heb je verder ook GEEN ondersteuning, omzetten valuta is beperkt tot 1000 euro en alleen door de week. Wat ik het lastige/onhandigst vind is dat de top-up niet instant is, niet werkt als de tenaamstelling niet precies hetzelfde is, iDeal vaak maar matig werkt. Als extra CC is het prima, maar voor mijn geen vervanging van een reguliere bank.
Nog wel belangrijker vind ik dat Revolut (en andere neobanken) erom bekend staan nog wel eens abrupt rekeningen op slot te gooien, omdat hun systemen iets als een red flag hebben gemarkeerd. Uiteindelijk zal het wel goedkomen, maar het is op zijn zachtst gezegd erg vervelend indien je geen toegang hebt tot je hoofdrekening. Daarnaast vind ik het toch een fijne gedachte om in ieder geval ergens in het land een fysiek kantoor binnen te kunnen lopen bij problemen/vragen.

Revolut is een prima product, zeker met een NL IBAN straks. Maar voor mij zal dat zijn als boodschappenrekening o.i.d., niet als hoofdrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
ZXRY schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:29:
[...]

Nog wel belangrijker vind ik dat Revolut (en andere neobanken) erom bekend staan nog wel eens abrupt rekeningen op slot te gooien, omdat hun systemen iets als een red flag hebben gemarkeerd. Uiteindelijk zal het wel goedkomen, maar het is op zijn zachtst gezegd erg vervelend indien je geen toegang hebt tot je hoofdrekening. Daarnaast vind ik het toch een fijne gedachte om in ieder geval ergens in het land een fysiek kantoor binnen te kunnen lopen bij problemen/vragen.

Revolut is een prima product, zeker met een NL IBAN straks. Maar voor mij zal dat zijn als boodschappenrekening o.i.d., niet als hoofdrekening.
Betreffende het "op slot gooien" was dat de beveiliging zoals je dat zélf hebt ingesteld?

De APP is méér dan uitstekend te "tweaken" en ja, als ik vergeet (dom dom dom) om iets áán te zetten omdat ik spontaan weg ga naar iets exotisch en daar iets wil betalen krijg ik een melding op mijn mobiel in de trant van:
deze betaling is vast gehouden omdat xxxxxxx, was u dat?

en dan zeg je gewoon JA... en je past je instelling aan. SUPER deze extra check.

ps:
hoe vaak loop jij per jaar een kantoor binnen? die er steeds minder zijn? 1x? 2x? (ik 1 x? in 10 jaar?)
(moet je óók nog eens mazzel hebben dat waar je bent er nét nog wél een kantoor is..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
Hansieo schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:32:
[...]

Betreffende het "op slot gooien" was dat de beveiliging zoals je dat zélf hebt ingesteld?

De APP is méér dan uitstekend te "tweaken" en ja, als ik vergeet (dom dom dom) om iets áán te zetten omdat ik spontaan weg ga naar iets exotisch en daar iets wil betalen krijg ik een melding op mijn mobiel in de trant van:
deze betaling is vast gehouden omdat xxxxxxx, was u dat?

en dan zeg je gewoon JA... en je past je instelling aan. SUPER deze extra check.

ps:
hoe vaak loop jij per jaar een kantoor binnen? die er steeds minder zijn? 1x? 2x? (ik 1 x? in 10 jaar?)
(moet je óók nog eens mazzel hebben dat waar je bent er nét nog wél een kantoor is..)
Nee, ik bedoel dat de rekening gefreezed wordt door Revolut zelf en je dus niet meer bij je geld kan. Dat is mij nooit overkomen -zulke grote bedragen heb ik er überhaupt nooit op gehad-, maar wel een bekend fenomeen op het internet. Een simpele Google zoekopdracht zoals 'Revolut frozen account/funds' laat dergelijke gevallen zien. Toegegeven, de mensen die hierover op internet posten zijn natuurlijk de mensen met klachten. Als alles goed gaat, post je niets erover. Maar toch zullen dergelijke freezes proportioneel veel vaker voorkomen dan bij een traditionele bank. Mijn idee is dat de algoritmes bij veel neobanken een stuk strenger staan ingesteld, wellicht ook mede door de torenhoge boetes bij niet-naleving van de verscheidenheid aan financiële wetgeving.

Over dat laatste, dat klopt inderdaad. Vandaar mijn opmerking dat er in ieder geval ergens in Nederland wel een kantoor zit waar je heen kan. Die kantoren worden inderdaad niet zo vaak meer bezocht; dat is ook de reden waarom er zoveel zijn verdwenen inmiddels. Maar er zal voor iedereen wel een kantoor relatief in de buurt zitten. En dat soort dingen mis je pas, zodra je problemen hebt. In dat geval stap ik toch het liefst een fysiek kantoor binnen. Die peace of mind (het gaat n.b. om je geld) is mij die paar euro per maand wel waard. Dat is voor iedereen een persoonlijke afweging verder.

[ Voor 7% gewijzigd door ZXRY op 04-09-2023 18:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:07
ZXRY schreef op maandag 4 september 2023 @ 18:29:
[...]

Over dat laatste, dat klopt inderdaad. Vandaar mijn opmerking dat er in ieder geval ergens in Nederland wel een kantoor zit waar je heen kan. Die kantoren worden inderdaad niet zo vaak meer bezocht; dat is ook de reden waarom er zoveel zijn verdwenen inmiddels. Maar er zal voor iedereen wel een kantoor relatief in de buurt zitten. En dat soort dingen mis je pas, zodra je problemen hebt. In dat geval stap ik toch het liefst een fysiek kantoor binnen. Die peace of mind (het gaat n.b. om je geld) is mij die paar euro per maand wel waard. Dat is voor iedereen een persoonlijke afweging verder.
Wel een grappig punt om te maken in topic van de ASN die letterlijk maar één kantoor hebben in heel Nederland.

Ben daar (nu zes jaar klant) nooit geweest overigens en ook nooit de behoefte gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-06 13:21

Barrycade

Through the...

Wij hebben ASN maar moet zeggen dat het van de banken die ik gebruik over het geheel wel een beetje houtje touwtje club is.

App op je telefoon zetten, 2 brieven met codes afwachten. Zeker heel veilig, maar als je je telefoon voor het weekend op de plavuizen laat tippen zit je er niet op te wachten om minimaal 4 dagen te wachten voor je app het weer doet.

Wellicht voor sommige mensen een voordeel maar op Android heb je als een van de weinige banken nog een aparte app nodig om contactloos te kunnen betalen.

Mijn dochter werd 12 dus apps installeren en dat werkte niet moest ik 40 minuten voor aan de telefoon hangen na een vage fout code in de app voordat ze doorhadden dat ze nog geen nieuwe fysieke pas hadden aangemaakt en het daardoor niet werkte.

Terwijl in geen enkele communicatie dit vermeld werd als noodzakelijk, enkel en alleen dat ze vanaf haar 12e digitaal kon bankieren.

Betalen voor je spaarrekening (ik zelf heb geen betaalrekening daar) dus die ook maar gecanceld zeker omdat ergens anders veeel hogere rentes te krijgen zijn.

Mwha weet het niet zo goed met ze. Tis omdat ik nog wat beleggingen heb lopen en half een beetje geloof in hun goede intenties qua milieu. Maar het kost wel veel (moeite) en digitaal lijken ze erg achter te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
Jovatov schreef op maandag 4 september 2023 @ 19:11:
[...]

Wel een grappig punt om te maken in topic van de ASN die letterlijk maar één kantoor hebben in heel Nederland.

Ben daar (nu zes jaar klant) nooit geweest overigens en ook nooit de behoefte gehad.
Mede daarom heb ik ook geen rekening bij de ASN. Maar zag de reactie voorbij komen en had de behoefte erop te reageren.

Ik blijf erbij dat een dergelijke mogelijkheid pas heel nuttig blijkt, wanneer je het nodig hebt. Ook al is het een kleine kans. Even los daarvan zou ik het stallen van mijn (spaar)geld bij ASN met een Nederlandse klantenservice een stuk relaxter vinden dan bij een Revolut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Barrycade schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:05:
Wij hebben ASN maar moet zeggen dat het van de banken die ik gebruik over het geheel wel een beetje houtje touwtje club is.

App op je telefoon zetten, 2 brieven met codes afwachten. Zeker heel veilig, maar als je je telefoon voor het weekend op de plavuizen laat tippen zit je er niet op te wachten om minimaal 4 dagen te wachten voor je app het weer doet.

Wellicht voor sommige mensen een voordeel maar op Android heb je als een van de weinige banken nog een aparte app nodig om contactloos te kunnen betalen.

Mijn dochter werd 12 dus apps installeren en dat werkte niet moest ik 40 minuten voor aan de telefoon hangen na een vage fout code in de app voordat ze doorhadden dat ze nog geen nieuwe fysieke pas hadden aangemaakt en het daardoor niet werkte.

Terwijl in geen enkele communicatie dit vermeld werd als noodzakelijk, enkel en alleen dat ze vanaf haar 12e digitaal kon bankieren.

Betalen voor je spaarrekening (ik zelf heb geen betaalrekening daar) dus die ook maar gecanceld zeker omdat ergens anders veeel hogere rentes te krijgen zijn.

Mwha weet het niet zo goed met ze. Tis omdat ik nog wat beleggingen heb lopen en half een beetje geloof in hun goede intenties qua milieu. Maar het kost wel veel (moeite) en digitaal lijken ze erg achter te lopen.
toon volledige bericht
ouch, beleggen via ASN ??

Daar heb ik DeGiro voor, héél nette tarieven én veel keuze in wat je wilt doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-06 13:21

Barrycade

Through the...

Hansieo schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:50:
[...]

ouch, beleggen via ASN ??

Daar heb ik DeGiro voor, héél nette tarieven én veel keuze in wat je wilt doen.
Nou ik wil graag groen beleggen anders had ik wel aandelen Schiphol en Shell gekocht. En ja er zijn ook nog "groene" eft's I know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Barrycade schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:12:
[...]

Nou ik wil graag groen beleggen anders had ik wel aandelen Schiphol en Shell gekocht. En ja er zijn ook nog "groene" eft's I know.
Op deGiro kan je géén "groene" of verantwoordelijk aandelen vinden?
je kan over (bijna) de hele wereld heen fietsen met DeGiro

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Vraagje;

Ik ben er 2 weken geleden achter gekomen dat ik niet geld kan overboeken van mijn betaalrekening direct naar een spaarpot op mijn spaarrekening. Hoewel ik de optie wel zie op mijn monitor zie komt het geld alsnog als "vrij spaargeld" op de spaarrekening te staan.

Op mijn telefoon heb ik de optie niet om direct geld over te maken van betaalrekening naar spaarpot.

Nu kan ik mij herinneren dat dit in het verleden wel werkte(?) Na contact met de helpdesk bevestigen ze dat dit niet zou moeten werken. Toch dacht ik even dubbel checken en kijken of mensen dit in het verleden / heden wel werkend hebben gekregen.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik kan in elk geval in de app gewoon een spaarpot als "Naar" kiezen voor elke overschrijving: als ik mijn spaarrekening aanklik, krijg ik vervolgens een lijstje met "Vrij spaargeld" en mijn spaarpotten en het komt dan ook in op de juiste plek terecht. Net even geprobeerd via de website en dat werkt ook gewoon.

Ik gebruik de nieuwe app (met zo'n groen "nieuw" labeltje in het logo) en de nieuwe UI op de website.

[ Voor 14% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 20-09-2023 22:59 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• erwn
  • Niet online
@Yariva , dat werkt volgens mij ook gewoon. Precies zoals @Herko_ter_Horst zegt.

Los daarvan, vind ik de spaarpotjes heel irritant werken in de nieuwe app. Als je vrij spaargeld aan een potje wil toevoegen, kost dat zo veel meer kliks dan voorheen. (Bijvoorbeeld: opnemen, kies naar spaarpotje, kies van vrij, app past automatisch "naar" aan naar naar betaalrekening :(, kies weer naar spaarpotje, klik overboeken.) Voorheen kon je gewoon makkelijk (twee kliks of zo) de saldi aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Dank @Herko_ter_Horst en @Erw ik ga het vandaag nogmaals proberen. Werkt dit ook voor jullie op een schema?

Verder eens op vele vlakken is de app een achteruitgang i.p.v. vooruitgang.

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Yariva schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:28:
Dank @Herko_ter_Horst en @Erw ik ga het vandaag nogmaals proberen. Werkt dit ook voor jullie op een schema?
Bij mij wel. Ik heb een automatische, maandelijkse boeking naar een aantal potjes.
Verder eens op vele vlakken is de app een achteruitgang i.p.v. vooruitgang.
Ik vind het juist een vooruitgang: veel dingen die eerder niet konden via de app, kunnen nu wel. Overboeken tussen mijn spaarpotjes en vrij spaargeld doe ik zelden (ook door die automatische overboeking), dus daar heb ik geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markiboj97
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-06 11:17
Hoi iedereen, ik heb wat reallife ervaringen nodig. Ik zit er over te denken om over te stappen naar de ASN bank vanaf de ING samen met mijn partner die nu bij de rabobank zit. Hier nemen we dan beide een eigen rekening en een E/O rekening. Ik vind vooral het duurzame karakter van de ASN bank erg fijn tov ing/rabo maar mijn partner is wat terughoudener en wil ook weten of de klantenservice en de app(mobiel betalen) ook goed en prettig zijn. Wat is jullie mening hierover?

(Mocht dit niet het juiste topic zijn alvast mijn excuses en waar kan ik het dan wel vragen?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x0z8_
Markiboj97 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:49:
Hoi iedereen, ik heb wat reallife ervaringen nodig. Ik zit er over te denken om over te stappen naar de ASN bank vanaf de ING samen met mijn partner die nu bij de rabobank zit. Hier nemen we dan beide een eigen rekening en een E/O rekening. Ik vind vooral het duurzame karakter van de ASN bank erg fijn tov ing/rabo maar mijn partner is wat terughoudener en wil ook weten of de klantenservice en de app(mobiel betalen) ook goed en prettig zijn. Wat is jullie mening hierover?

(Mocht dit niet het juiste topic zijn alvast mijn excuses en waar kan ik het dan wel vragen?)
Mobiel betalen werkt naar mijn mening prima, ik heb ervaring met zowel Android als iOS. Bij iOS heb je natuurlijk gewoon Apple Pay dus dat werkt perfect. Voor android is er een aparte app. Daar moest ik erg aan wennen (volgorde met je vinger scan o.a.). Maar later dacht ik er niet eens meer over na en ging betalen prima.

Klantenservice (mijn enige ervaring ermee) was gewoon goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd

Zoals @x0z8_ al aangeeft werkt de app prima.
Helaas geen push meldingen van af en bijschrijvingen via de app. Dit kan echter wel via een sms. Even iets om rekening mee te houden.

• Markiboj97
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-06 11:17
Thanks @qwasd en @x0z8_ voor de duidelijke antwoorden! Dat is een hele geruststelling. Je komt op het internet toch meer negatieve ervaringen tegen en dat maakte me wat bezorgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Markiboj97 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:00:
Thanks @qwasd en @x0z8_ voor de duidelijke antwoorden! Dat is een hele geruststelling. Je komt op het internet toch meer negatieve ervaringen tegen en dat maakte me wat bezorgd.
Maar Rabobank toch ook? :P

Zelf vind ik ASN app fijn, en geen ervaring met klantenservice.

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 18:59
Heb een paar keer contact gehad met de klantenservice en dat verliep prima. Ik zit al een tijdje bij ASN, het enige wat ik echt mis is de automatisch-sparen functie zoals de Rabobank deze heeft: op dag x al het geld wat op de lopende rekening staat, op een bepaalde minimum na, automatisch naar de spaarrekening overmaken. Hopen dat die functionaliteit ooit nog eens komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
Brainscrewer schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:19:
Heb een paar keer contact gehad met de klantenservice en dat verliep prima. Ik zit al een tijdje bij ASN, het enige wat ik echt mis is de automatisch-sparen functie zoals de Rabobank deze heeft: op dag x al het geld wat op de lopende rekening staat, op een bepaalde minimum na, automatisch naar de spaarrekening overmaken. Hopen dat die functionaliteit ooit nog eens komt.
Dat kan al, maar het is alleen beschikbaar via de website. Staat hier als ‘restsparen’: https://www.asnbank.nl/on...r-kan-ik-wat-regelen.html
Volgens mij moet je er een periodieke overboeking naar je spaarrekening voor aanmaken waar je dan een minimum bij kan kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:38
Ik ben zeer tevreden over mijn overstap 10 maanden geleden van Rabo naar Asn.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-06 16:46
Kan wel, via de website.

Inloggen -> spaarrekening selecteren -> klik op 'sparen' -> bij 'inplannen voor' de frequentie selecteren en daar kun je ook het minimumbedrag dat moet overblijven opgeven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8fcUzrArtiKqtqKFoIxOQkPqQAQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gsDEZ1yOGOBmr8POizVTQoLg.png?f=user_large

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 18:59
MikeN schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:51:
[...]

Dat kan al, maar het is alleen beschikbaar via de website. Staat hier als ‘restsparen’: https://www.asnbank.nl/on...r-kan-ik-wat-regelen.html
Volgens mij moet je er een periodieke overboeking naar je spaarrekening voor aanmaken waar je dan een minimum bij kan kiezen.
kwon schreef op donderdag 28 september 2023 @ 07:12:
[...]

Kan wel, via de website.

Inloggen -> spaarrekening selecteren -> klik op 'sparen' -> bij 'inplannen voor' de frequentie selecteren en daar kun je ook het minimumbedrag dat moet overblijven opgeven:

[Afbeelding]
Cool, dat wist ik niet. Bedankt mannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Klopt het dat je voor een extra rekening gewoon de volle prijs van €2.20 (vanaf november €2.70) betaald? Bij andere banken zie je dan een gereduceerd tarief maar dat is bij de ASN dus niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

qwasd schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 04:06:
Klopt het dat je voor een extra rekening gewoon de volle prijs van €2.20 (vanaf november €2.70) betaald? Bij andere banken zie je dan een gereduceerd tarief maar dat is bij de ASN dus niet zo?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:14
Ik kreeg vandaag bij het openen van de app (iOS) een melding dat de nieuwe app beschikbaar is. Het is een aparte app, geen upgrade van de bestaande. Je moet dus ook opnieuw inloggen cq. koppelen.

De app ziet er wat frisser/moderner uit, maar niet perse beter. Vind hem eerder minder overzichtelijk :P

Wordt ook tijd dat ze pushnotificaties gaan aanbieden, voor als er bijv. iets binnenkomt van IBAN xyz, of als een betaalverzoek betaald is.

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 08-10-2023 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapa
  • Laatst online: 19-05 21:05
Hier ook nieuwe app, maar kan dus helaas geen betaling doen en moet op een brief wachten met een code...al de 2e brief in 2 weken.

toch echt beetje houtje touwtje.

klikkerdeklik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik kan in de nieuwe app het handige grafiekje met de saldo van de afgelopen maand niet vinden . Weten jullie waar ik dit kan activeren?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 11:14
De nieuwe app heeft wel een darkmode, dat is dan wel weer een +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Die nieuwe app heb ik al een paar weken? Althans, wat jullie zeggen, komt mij bekend voor. :+
En ik zie/krijg nu geen een nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Nu online
Wispe schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 07:07:
Die nieuwe app heb ik al een paar weken? Althans, wat jullie zeggen, komt mij bekend voor. :+
En ik zie/krijg nu geen een nieuwe update.
Dan zul je denk ik net als ik al een tijd de beta gebruiken? Die is er al een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 07:08:
[...]

Dan zul je denk ik net als ik al een tijd de beta gebruiken? Die is er al een paar maanden.
Dat kan, geen idee. Niet bewust van geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-06 20:31
Je kan het scherm van " download de nieuwe app" wegklikken en dan je oude app nog blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Iets soortgelijks: bij de Rabo was ik gewend grotere overboekingen (bv. belastingen) in te plannen op de dag dat mijn salaris binnenkwam. Aan het begin van de dag was mijn saldo nog ontoereikend, in de loop van de dag kwam het salaris binnen en werd het alsnog overgeboekt. Iedereen blij.
Bij ASN wordt de overboeking aan het begin van de dag uitgevoerd, die mislukt wegens onvoldoende saldo en dan houdt het op.
De klantenservice zegt dat dit klopt en dat het niet gaat veranderen.

Het zijn dit soort kleine irritaties die maken dat ik, als ik nog eens voor de keuze zou staan, lekker bij de Rabo zou blijven zitten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Wortelsoep schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:41:
[...]

Iets soortgelijks: bij de Rabo was ik gewend grotere overboekingen (bv. belastingen) in te plannen op de dag dat mijn salaris binnenkwam. Aan het begin van de dag was mijn saldo nog ontoereikend, in de loop van de dag kwam het salaris binnen en werd het alsnog overgeboekt. Iedereen blij.
Bij ASN wordt de overboeking aan het begin van de dag uitgevoerd, die mislukt wegens onvoldoende saldo en dan houdt het op.
De klantenservice zegt dat dit klopt en dat het niet gaat veranderen.

Het zijn dit soort kleine irritaties die maken dat ik, als ik nog eens voor de keuze zou staan, lekker bij de Rabo zou blijven zitten.
Maar dan plan je het toch een dag later in? Dat vind ik wel een beetje zoeken naar problemen eerlijk gezegd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Bij ons wordt het salaris op een vaste dag in de maand uitbetaald. Ik heb herhalende automatische overboekingen ingepland staan op 3 dagen na die datum. Daarmee hou ik ook rekening met weekenden en feestdagen die voor vertraging kunnen zorgen. Moet alleen nog even opletten met kerst: als de kerstdagen zoals dit jaar allebei direct na het weekend vallen, kan het zijn dat het salaris pas later binnenkomt, hoewel men in het verleden dit heeft weten te voorkomen door het salaris dan juist een dag eerder over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellstr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11:55
Vandaag kreeg ik een pop-up in de oude app om de nieuwe te installeren, ik heb dit dus maar gedaan.

Ik vindt het geen verbetering op m'n tablet in landscape mode. In de oude app werd het hele scherm gebruikt voor een rekening overzicht en de meest actuele overschrijvingen. Heel handig.
De nieuwe app is duidelijk ontworpen voor telefoons en portrait mode. Dus alleen een overzicht of de meest actuele overschrijvingen met links en rechts een breed wit vlak.

Verder ontbreekt er nog de nodige functionaliteit zoals de handige grafiekjes met het saldoverloop.
Inloggen moet standaard met pincode, via vingerafdruk moet apart geselecteerd worden.

Voorlopig houd ik het bij de oude app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Vraag 1:
Op de website van ASN staat onderstaande:
Bij een periodieke overboeking zorgen wij dat de bank van de ontvanger het bedrag op de afgesproken datum ontvangt. Als die datum in het weekend of op een feestdag valt, dan is het bedrag de eerstvolgende werkdag bij de bank van de ontvanger
Betekent dit dat een ingeplande periodieke betaling die in het weekend valt niet via instant payments gaat en dus pas na het weekend wordt overgemaakt?

Vraag 2:
ASN heeft verder geen slimme regels zoals de Rabobank toch? ik kan het namelijk nergens vinden.
Mijn doel is elke 15e van de maand een bedrag over te maken maar pas nadat een bepaald bedrag is binnengekomen. Dat gebeurt pas rond 12:00 dus de periodieke overboeking moet daarna plaatsvinden. Of moet ik dan gewoon een periodieke overboeking instellen voor de dag erna? Ik weet namelijk niet hoe laat de ASN een periodieke overboeking behandeld. Bij Bunq heb je bijvoorbeeld de optie een tijd te kiezen.

Vraag 3:
Is er al meer bekend wanneer de "nieuwe budgetten functie" beschikbaar komt?
Op de website staat onderstaande:
In de loop van dit jaar kun je ook weer een maximumbedrag instellen wat wilt uitgeven aan een bepaalde categorie. Handig is dat je bij de nieuwe Budgetten functie een seintje krijgt als je bijna over je budget heen gaat. We laten het je weten als je dit kunt gebruiken. Zo houd je nog beter grip op je uitgaven.

[ Voor 28% gewijzigd door qwasd op 19-10-2023 02:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

qwasd schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 02:15:
Vraag 1:

[...]

Betekent dit dat een ingeplande periodieke betaling die in het weekend valt niet via instant payments gaat en dus pas na het weekend wordt overgemaakt?
Het is in ieder geval gelijk van je eigen rekening af, wanneer het aankomt geen idee. Nooit commentaar op gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Vraag 2:
ASN heeft verder geen slimme regels zoals de Rabobank toch? ik kan het namelijk nergens vinden.
Mijn doel is elke 15e van de maand een bedrag over te maken maar pas nadat een bepaald bedrag is binnengekomen. Dat gebeurt pas rond 12:00 dus de periodieke overboeking moet daarna plaatsvinden. Of moet ik dan gewoon een periodieke overboeking instellen voor de dag erna? Ik weet namelijk niet hoe laat de ASN een periodieke overboeking behandeld. Bij Bunq heb je bijvoorbeeld de optie een tijd te kiezen.
Mijn ervaring is dat ingeplande (periodieke) overboekingen 's ochtends vroeg worden uitgevoerd, mogelijk zelfs direct na middernacht, ook in het weekend en op feestdagen. Overboekingen na een "trigger" kent ASN voor zover ik weet inderdaad niet, dus je belastingteruggaaf (is dat het bedrag dat elke maand op de 15e binnenkomt? ;)) overboeken kun je dan beter pas de 16e (of nog "veiliger": de 18e i.v.m. weekenden en feestdagen) inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Vraag 1:

[...]

Vraag 2:

Vraag 3:
Is er al meer bekend wanneer de "nieuwe budgetten functie" beschikbaar komt?
Op de website staat onderstaande:

[...]
toon volledige bericht
ad 1: ik heb de rekening nog niet lang genoeg om te kunnen zien of opdrachten in het weekend op een andere dag worden uitgevoerd. lijkt mij nergens voor nodig.

ad 2: als op dag n mijn inkomsten worden bijgeschreven, dan maak ik op dag n+1 weer geld over naar een andere rekening. qua rente scheelt dat op dat bedrag niet zo veel.

ad 3: ik begrijp het belang van spaartpotten en budgetten niet zo (om die kennis te delen met de bank). ik kan prima zelf sparen zonder alles in potjes te verdelen.

[ Voor 15% gewijzigd door W1ck1e op 19-10-2023 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
W1ck1e schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:43:
ad 3: ik begrijp het belang van spaartpotten en budgetten niet zo (om die kennis te delen met de bank). ik kan prima zelf sparen zonder alles in potjes te verdelen.
Dit gaat niet zozeer over sparen, maar over alle andere uitgaven. Kan me best voorstellen dat mensen het handig vinden om meer grip te krjigen/houden op hun uitgaven. Je kunt dit natuurlijk ook zelf bijhouden, in Excel of een dedicated app/programma, maar als je bank het gratis aanbiedt (en je geen probleem hebt om dit met je bank te delen), waarom niet?

Spaarpotten zijn er nu al en ja, uiteraard kun je prima alles op een grote hoop hebben en van daaruit verdelen, maar opsplitsen heeft ook zo z'n voordelen. Zo heb ik zelf bijv. een potje voor mijn jaarlijks terugkerende uitgaven (abonnementen, verzekeringen en belastingen die ik jaarlijks betaal, etc.), waar ik maandelijks een vast bedrag (1/12 van mijn totale jaarlijks terugkerende "vaste lasten") in stort. Omdat het (min of meer) apart staat en al een doel heeft, is het makkelijker dat intact te laten als ik voor andere doelen geld overboek van m'n spaarrekening, zodat ik zeker weet dat dit geld beschikbaar is voor de jaarlijkse betalingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-06 12:28
Deze functie gebruik ik al jaren om elke maand alles boven een bepaalde grens over te maken naar m`n spaarrekening. Geen idee of ik dat destijds heb ingesteld via de app of via de website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-06 15:38
W1ck1e schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:43:
[...]

Spaarpotten vind ik toch wel handig, daarmee spaar je voor een doel en is makkelijker te zien wanneer je dat doel bereikt heb.
Wij hebben zelf iets van 8 spaarpotjes (voor de kinderen, auto onderhoud, huis onderhoud, vakantie, etc).

De weergave van de spaarpotten is eigenlijk het enige onhandige ten opzichte van ING waar we vorig jaar nog bij zaten.
In de app zie je een overzicht van de lopende rekening en de spaarrekening, maar die is dan niet uitgesplitst naar spaarpot. Daarvoor moet je doorklikken. Ook wordt de spaarpot niet als een 'echte' rekening gezien en kan je dus de bij en afschrijvingen per spaarpot slecht zien.

De nieuwe app is verder prettig (prima copy-paste van de ING app), maar ze moeten gewoon nog wat meer ING functies overnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201953

Ik vind het apart dat er twee verschillende apps zijn. Ik heb een privérekening maar gebruik de zakelijke app. Daar heb ik niet voor gekozen, het is een gevolg van een update uit het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Ik zit op Android. Hoe merk ik dat ik de "nieuwe" app heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

qwasd schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 22:30:
Ik zit op Android. Hoe merk ik dat ik de "nieuwe" app heb?
Aannemende dat het op iOS hetzelfde werkt: ik kreeg in de oude app de melding dat er een nieuwe app was, met een linkje naar de App store. Dus er moest echt een andere app gedownload worden.

Nieuwe app ziet er ook anders uit, werkt compleet anders en heeft een ander logo.

[ Voor 10% gewijzigd door Gitarist op 23-10-2023 09:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-06 19:42

Ik ben iets meer dan een jaar geleden ook overgestapt van Rabobank naar ASN en alles ging vlekkeloos. Betalen gaat prima met de app en contactloos via mijn iPhone & Apple Watch. Ik vind de digipas van ASN ook fijner dan de reader / pinpas combi wat nodig is / was bij Rabobank.

Ook de app is lekker clean qua layout in tegenstelling tot bijvoorbeeld een ING waar je door de reclame boodschappen van ING hun producten heen moet kijken om de informatie te zien wat je graag wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Ricktachtig schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:32:
[...]

Ik ben iets meer dan een jaar geleden ook overgestapt van Rabobank naar ASN en alles ging vlekkeloos. Betalen gaat prima met de app en contactloos via mijn iPhone & Apple Watch. Ik vind de digipas van ASN ook fijner dan de reader / pinpas combi wat nodig is / was bij Rabobank.

Ook de app is lekker clean qua layout in tegenstelling tot bijvoorbeeld een ING waar je door de reclame boodschappen van ING hun producten heen moet kijken om de informatie te zien wat je graag wilt zien.
Digipas krijg je nu (gelukkig) niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:32
qwasd schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:29:
[...]

Is dat recent afgeschaft? Heb het idee dat ik die afgelopen jaar nog eens nodig heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
[...]

Oh echt? Ik moet deze nog steeds gebruiken bij het overmaken van geld. Hoe gaat dat nu dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Nu online
Ricktachtig schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:57:
[...]

Oh echt? Ik moet deze nog steeds gebruiken bij het overmaken van geld. Hoe gaat dat nu dan?
Als je geen digipas (meer) hebt kun je inloggen via de app (met QR-code) of via browsercode. Zie https://www.asnbank.nl/on...kieren/inlogmiddelen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
Of-Aaargh schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:02:
[...]

Als je geen digipas (meer) hebt kun je inloggen via de app (met QR-code) of via browsercode. Zie https://www.asnbank.nl/on...kieren/inlogmiddelen.html
En dat werkt ook zo wanneer je bedragen in de app moet overmaken? Want dan gebruik ik de digipas ook nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Nu online
Ricktachtig schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:28:
[...]

En dat werkt ook zo wanneer je bedragen in de app moet overmaken? Want dan gebruik ik de digipas ook nog.
Ja, als je geen digipas meer hebt (als ie kapot gaat of de batterij leeg is) krijg je geen nieuwe meer en zijn bovenstaande inlogmiddelen de enige manieren om grotere bedragen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

vanaalten schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:24:
[...]

Is dat recent afgeschaft? Heb het idee dat ik die afgelopen jaar nog eens nodig heb gehad.
Ik zit nu bijna een jaar bij de ASN bank en heb hem niet gehad. Alles met de app of een QR code voor 2FA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
Of-Aaargh schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:37:
[...]

Ja, als je geen digipas meer hebt (als ie kapot gaat of de batterij leeg is) krijg je geen nieuwe meer en zijn bovenstaande inlogmiddelen de enige manieren om grotere bedragen over te maken.
Ok dank. Prima als het straks zonder digipas gaat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem
  • Laatst online: 28-06 12:41

mayhem

[...]

Voor zakelijke rekeningen is een Digipas nog steeds nodig. Ik heb nog nergens gelezen dat dat gaat veranderen, en ook is een zakelijke rekening met de nieuwe app nog niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
mayhem schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:30:
[...]

Voor zakelijke rekeningen is een Digipas nog steeds nodig. Ik heb nog nergens gelezen dat dat gaat veranderen, en ook is een zakelijke rekening met de nieuwe app nog niet ondersteund.
Ik doelde ook meer op particulier zonder het te noemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elponchis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-06 20:48
qwasd schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:56:
[...]

Zoals @x0z8_ al aangeeft werkt de app prima.
Helaas geen push meldingen van af en bijschrijvingen via de app. Dit kan echter wel via een sms. Even iets om rekening mee te houden.
Ja en nee, die meldingen via de mail/sms kan je alleen instellen van en naar een bepaalde rekening. De instelling voor meldingen voor alle bij of afschrijvingen -zonder dat je van tevoren het rekeningnummer daarvan opgegeven moet hebben- ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Zoals pas op de fp stond, is ASN overgegaan naar Google pay/wallet ipv de eigen betaal app. Werkt prima hier. Alleen nog even wachten op wearos ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Boerenlater schreef op zondag 31 maart 2024 @ 18:43:
Zoals pas op de fp stond, is ASN overgegaan naar Google pay/wallet ipv de eigen betaal app. Werkt prima hier. Alleen nog even wachten op wearos ondersteuning.
Oh, had even gemist dat ze hun eigen app gingen stopzetten. Dan maar wel aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:32
Jep.. Kan niet wachten tot de Wear OS ondersteuning er ook is. Dan kan ik eindelijk mn laatate rabobank rekening ook stopzetten.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:07
Werkt prima inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
Ik heb vandaag nog mobiel betaald met de app, maar goed nieuws dat Google Pay nu werkt! Zoals hiervoor al gezegd wil ik vooral dat ik met m'n Samsung Watch kan gaan betalen, dat mis ik nu wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mayhem
  • Laatst online: 28-06 12:41

mayhem

Ah, mooi, dan gaat mobiel betalen met de telefoon niet meer gebeuren dus. Google hoeft mijn betalingsverkeer niet te weten, dat gaat echt te ver..

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste