• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 21:27
Eärendil schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:47:
[...]

Daarmee wordt het bedrag nog niet variabel. Bij Tikkie en andere sommige andere banken kan je een “open” betaalverzoek sturen, zonder bedrag.
Dan gebruik je toch gewoon Tikkie?
Dat werkt ook met ASN.

• Eiríkr
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:10
Even een update van een nieuwe klant.

Vrijdagmiddag een betaalrekening aangevraagd. Vanochtend komen ze voor de ID-check aan huis.

Al met al loopt dat dus wel goed door.

Last.fm - https://www.last.fm/user/eric8bits

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Daarmee wordt het bedrag nog niet variabel. Bij Tikkie en sommige andere banken kan je een “open” betaalverzoek sturen, zonder bedrag.
Aaahh okee, ik kende het hele bestaan daarvan nog niet dus wiste niet wat er in deze context met "variabel" bedoeld werd. Ook dus nooit nodig gehad kennelijk ;) Maar kan me idd wel voorstellen dat het in bepaalde situaties handig is.

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:33
DarkFire1985 schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:19:
[...]

Dan gebruik je toch gewoon Tikkie?
Dat werkt ook met ASN.
Dat doe ik ook, maar de dag dat ASN dit mogelijk maakt in hun app gooi ik Tikkie er direct af.

“If debugging is the process of removing software bugs, then programming must be the process of putting them in.” — Edsger W. Dijkstra

• bove027
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:57
[...]

Daarmee wordt het bedrag nog niet variabel. Bij Tikkie en sommige andere banken kan je een “open” betaalverzoek sturen, zonder bedrag.
Heb nu ook een rekening bij ASN geopend en ik mis een soortgelijk iets: variabel bedrag overmaken. Bij mijn vorige bank maakte ik altijd geld van mijn betaalrekening naar mijn spaarrekening over waarbij ik "bedrag X overhouden" invulde.

Dat kan dus niet bij ASN, da's wel irritant

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:07

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik zit nu sinds een paar jaar bij ASN. Ik kwam van ING. Ik vind het vooral vervelend dat de creditcard via ics loopt. Bij ING zat die in dezelfde app.
Dat je voor mobiel betalen een aparte app nodig hebt vind ik ook een beetje onnodig.
Ik ben ook overgestapt vanwege de corporate identity en daar nog steeds heel tevreden over :)

Panasonic Lumix G9 ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Eiríkr
DirtyBird schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 07:18:
Ik zit nu sinds een paar jaar bij ASN. Ik kwam van ING. Ik vind het vooral vervelend dat de creditcard via ics loopt. Bij ING zat die in dezelfde app.
Dat je voor mobiel betalen een aparte app nodig hebt vind ik ook een beetje onnodig.
Ik ben ook overgestapt vanwege de corporate identity en daar nog steeds heel tevreden over :)
Je doet alles met je normale ASN-rekening toch met 1 app of heb ik iets gemist? :z

Acties:
  • +1Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:44
Eiríkr schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:15:
Je doet alles met je normale ASN-rekening toch met 1 app of heb ik iets gemist? :z
Je hebt Mobiel Bankieren en Mobiel Betalen, dat zijn verschillende apps. Die laatste is voor contactloos betalen via NFC bijvoorbeeld.,

• Eiríkr
grun93 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:36:
[...]

Je hebt Mobiel Bankieren en Mobiel Betalen, dat zijn verschillende apps. Die laatste is voor contactloos betalen via NFC bijvoorbeeld.,
Ah, wist ik niet eens. Ik wacht met smart op Apple Pay.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
bove027 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 23:49:
[...]

Heb nu ook een rekening bij ASN geopend en ik mis een soortgelijk iets: variabel bedrag overmaken. Bij mijn vorige bank maakte ik altijd geld van mijn betaalrekening naar mijn spaarrekening over waarbij ik "bedrag X overhouden" invulde.

Dat kan wel, maar mogelijk enkel via de web app. Kan zijn dat je dan ook nog op de overboekdatum of zo moet klikken om het restsaldo in te vullen. Belachelijke UI/UX.

• ThinkPad
  • Laatst online: 09:46

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Eiríkr schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:06:
[...]

Ah, wist ik niet eens. Ik wacht met smart op Apple Pay.
Ik wacht daar ook op. Helaas nog geen enkel teken van leven daarover. Als je de Twitter van de Volksbank (moederbedrijf ASN o.a.) of SNS Bank bekijkt dan zie je dat ze er regelmatig vragen over krijgen en dat ze dan aangeven er mee bezig te zijn, maar geen enkele ETA. En dat al máánden. Vrij frustrerend wel :/

[Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 18-03-2022 13:41]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PJW9779
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09-2022
ASN is al tijden aan het klooien met zijn website.

Exact één jaar geleden hadden ze problemen met 'Kopiëren van betaalopdracht'. In hun ijver om de hele website opnieuw te ontwerpen vergaten ze de basale functionaliteit. Met 'Kopiëren van betaalopdracht' pak je een eerdere betaalopdracht op, past hem aan, en dient hem in voor uitvoering. Dat voorkomt dat je alle opnieuw moet invoeren.

En exact één jaar later zijn ze nog steeds aan het knutselen aan hun website, en is de functie 'Kopiëren van betaalopdracht' weer verdwenen!

In een fatsoenlijk ontwikkeltraject van een IT-systeem met een web-frontend is het volstrekt uitgesloten dat functionaliteit plotseling 'verdwijnt'. Dat kan alleen gebeuren met opzet, of indien iemand zo' n enorme stupiditeit begaat dat hij/zij het beste direct kan worden ontslagen.
Ik zit in het vak, dus geloof me.

ASN Bank heeft veel pretenties, maar maakt ze op de website niet waar.

• Nadinarama
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06:51
PJW9779 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 23:24:
Cookieplaatsing is niet op orde
Privacy/cookiestatement is niet compliant met gdpr (zoek de fout)
Clean self-explanatory design is vervangen door een overload aan instructies met tekst (grrr...)
Homepage user interface achter de inlog is om te janken, zo slecht
Etc.

Je hebt helemaal gelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eiríkr
PJW9779 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 23:24:

Exact één jaar geleden hadden ze problemen met 'Kopiëren van betaalopdracht'. In hun ijver om de hele website opnieuw te ontwerpen vergaten ze de basale functionaliteit. Met 'Kopiëren van betaalopdracht' pak je een eerdere betaalopdracht op, past hem aan, en dient hem in voor uitvoering. Dat voorkomt dat je alle opnieuw moet invoeren.

En exact één jaar later zijn ze nog steeds aan het knutselen aan hun website, en is de functie 'Kopiëren van betaalopdracht' weer verdwenen!

In een fatsoenlijk ontwikkeltraject van een IT-systeem met een web-frontend is het volstrekt uitgesloten dat functionaliteit plotseling 'verdwijnt'. Dat kan alleen gebeuren met opzet, of indien iemand zo' n enorme stupiditeit begaat dat hij/zij het beste direct kan worden ontslagen.
Ik zit in het vak, dus geloof me.

ASN Bank heeft veel pretenties, maar maakt ze op de website niet waar.
Nadinarama schreef op zondag 10 april 2022 @ 06:23:
[...]

Cookieplaatsing is niet op orde
Privacy/cookiestatement is niet compliant met gdpr (zoek de fout)
Clean self-explanatory design is vervangen door een overload aan instructies met tekst (grrr...)
Homepage user interface achter de inlog is om te janken, zo slecht
Etc.

Je hebt helemaal gelijk.
Heel jammer ook voor een bank met zo'n goede maatschappelijke instelling. Hier valt echt nog veel te behalen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:20
Ik erger me ook mateloos aan het mismanagement ten aanzien van IT/systeemontwikkeling bij ASN en in het verlengde de Volksbank. Ik heb ze vorig jaar augustus gemaild met de vraag wanneer dat 'Mijn Budget' nu eens een keer beschikbaar komt binnen de app, een jaar nadat ze het hadden aangekondigd. Het staat ook nog steeds in de Voorwaarden ASN Online Bankieren. Krijg ik gewoon doodleuk een mailtje terug met dat ze niet van plan zijn de functie aan te bieden. WTF. 8)7

Nee, de heren en dames van de Volksbank spenderen liever meer tijd en aandacht aan het ruzieën met elkaar dan aan investeringen die nog iets voor de klant opleveren.

De Volksbank communiceert naar de buitenwereld volop hoe transparant ze wel niet zijn, maar een lanceerdatum voor Apple Pay is al tijden omgeven met mysterie en vragen hierover worden nooit concreet beantwoord. Laat me niet lachen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• erwn
  • Niet online
Dat klinkt wel als mooie functionaliteit, maar helaas dus.

Ik zou ook heel graag voor het kasboek zelf categorieën willen bedenken of (her)indelen. Om te beginnen de post kinderopvang uit 'overig' halen. Zal wel nooit kunnen.

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-03 23:32
Wegblijven. Hun website is hopeloos verouderd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hatsieflatsie schreef op maandag 11 april 2022 @ 23:00:
Wegblijven. Hun website is hopeloos verouderd.
Dus omdat de website verouderd is wegblijven bij ASN?

Er zijn inderdaad functionaliteiten bij andere banken die ASN (nog) niet heeft en waarvan ik hoop dat ze die (snel) gaan introduceren, maar de functionaliteiten die ze wél aanbieden werken (imho) prima.

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:36
Weinig ervaring met de website, maar de app is gewoon dik in orde. Ik heb ook de Rabo app. Die is op sommige fronten net iets fijner of komt iets eerder met een nieuwe feature (inloggen met gezichtsscan, betalen met telefoon, spaarpotten etc), maar het verschil is klein. En dat moet je dan overhebben voor een duurzame bank.

De website en app worden voor de gehele volksbank ontwikkeld (SNS, ASN, Regiobank).

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Me_Giant
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-03 10:55
bove027 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 23:49:
[...]

Die functie is er wel degelijk, in ieder geval in de browser. Als je een overboeking inplant met een bepaalde frequentie kun je aanvinken dat dit afhankelijk moet zijn van je saldo en daar een minimumbedrag invullen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ThinkPad

ThinkPad

Apple Pay is nu beschikbaar :o _/-\o_

[Voor 64% gewijzigd door ThinkPad op 10-05-2022 10:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bove027
Me_Giant schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:40:
[...]

Die functie is er wel degelijk, in ieder geval in de browser. Als je een overboeking inplant met een bepaalde frequentie kun je aanvinken dat dit afhankelijk moet zijn van je saldo en daar een minimumbedrag invullen.
Nou, bij mij niet. In de popup van de frequentie kan je alleen de frequentie. Verder niets, daarna ook niet, alleen een bedrag...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• grun93
bove027 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:13:
Nou, bij mij niet. In de popup van de frequentie kan je alleen de frequentie. Verder niets, daarna ook niet, alleen een bedrag...
Het werkt alleen in de browser...

[Voor 9% gewijzigd door grun93 op 10-05-2022 13:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bove027
Ha, die optie zie ik dus niet... raar

EDIT: Ah, je moet al wel je spaarrekening kiezen, dat had ik nog niet gedaan 8)7

(En vorige keer checkte ik met mijn oude ABN Amro rekening). Dus het werkt alleen met een ASN spaarrekening en die moet je eerst geselecteerd hebben.

Niet heel duidelijk, maar ik heb hem }:O

[Voor 79% gewijzigd door bove027 op 10-05-2022 13:07]

• LooneyTunes
  • Laatst online: 09:36
Ik heb recentelijk een rekening geopend bij de ASN. (zit ook nog bij de ING).
Blijkbaar heeft de ASN een hoop vertrouwen in koekjes en hun bowsercode, want een digipas krijg ik niet (wordt uitgefaseerd).
Tot nu toe werkt dat prima (al had ik wel liever een 'los' tooltje zoals de Digipas of de ING-variant gehad)

TOT ik wilde betalen via iDeal.
Daar heb ik alleen de keuze om via digipas of QR-code te betalen.
Een digipas krijg ik niet en mijn Nokia 3310 (2017) weet niet wat QR-codes zijn.

Iemand een idee hoe dat werkt? (Bij de ASN wordt ik niet wijzer, die blijven maar verwijzen naar de QR code en de digipas)

Nog even getest bij bol:

(uiteraard op dezelfde computer getest waarmee ik toegang heb tot de normale ASN bank)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:28
Die QR code kun je scannen met je ASN app, maar die heb je zeker ook niet op je 3310? :)

• LooneyTunes
108rogar schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:51:
Die QR code kun je scannen met je ASN app, maar die heb je zeker ook niet op je 3310? :)
ASN verdomd het op 'm te porten naar HMD's "Smart Feature OS" van de 3310 ;)

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03 20:37
Wellicht (deels) offtopic, maar ook een beetje passend. SNS en ASN hebben beide al jaren een eigen app voor mobiel betalen via Android, bij beide banken heb ik die gebruikt. Het bijzondere was altijd dat ASN daar niks voor rekende per maand, maar bij SNS kostte dat altijd 50 cent voor ogenschijnlijk precies dezelfde dienst. Vanwege nieuwsbericht over introductie Apple Pay keek ik toevallig op de site en zag dat SNS daar nu ook niks meer voor vraagt. Iemand die toevallig weet sinds wanneer dat is? Niks over gehoord of gelezen, maar volgens mij heb ik tot dusverre daar gewoon voor betaald maandelijks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kwon
grun93 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:54:
[...]

[Afbeelding]
Maar hiermee kun je nog steeds geen variabel bedrag instellen. Alleen een vast bedrag dat onder bepaalde voorwaarden wordt overgemaakt.
LooneyTunes schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:27:
Ik heb recentelijk een rekening geopend bij de ASN. (zit ook nog bij de ING).
Blijkbaar heeft de ASN een hoop vertrouwen in koekjes en hun bowsercode, want een digipas krijg ik niet (wordt uitgefaseerd).
Tot nu toe werkt dat prima (al had ik wel liever een 'los' tooltje zoals de Digipas of de ING-variant gehad)

TOT ik wilde betalen via iDeal.
Daar heb ik alleen de keuze om via digipas of QR-code te betalen.
Een digipas krijg ik niet en mijn Nokia 3310 (2017) weet niet wat QR-codes zijn.

Iemand een idee hoe dat werkt? (Bij de ASN wordt ik niet wijzer, die blijven maar verwijzen naar de QR code en de digipas)

Nog even getest bij bol:
[Afbeelding]

(uiteraard op dezelfde computer getest waarmee ik toegang heb tot de normale ASN bank)
Wat een maffe reactie van de helpdesk. Kennelijk begrijpen ze je probleem niet.

Stuur anders de screenshot eens door naar informatie@asnbank.nl. Houd het verder simpel en vermeld erbij dat je geen digipas hebt en ook geen mogelijkheid om de app op een smartphone te installeren. Ik ben benieuwd hoe ze daarop zouden reageren.
Hugo__Boss schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:37:
Wellicht (deels) offtopic, maar ook een beetje passend. SNS en ASN hebben beide al jaren een eigen app voor mobiel betalen via Android, bij beide banken heb ik die gebruikt. Het bijzondere was altijd dat ASN daar niks voor rekende per maand, maar bij SNS kostte dat altijd 50 cent voor ogenschijnlijk precies dezelfde dienst. Vanwege nieuwsbericht over introductie Apple Pay keek ik toevallig op de site en zag dat SNS daar nu ook niks meer voor vraagt. Iemand die toevallig weet sinds wanneer dat is? Niks over gehoord of gelezen, maar volgens mij heb ik tot dusverre daar gewoon voor betaald maandelijks.
Het zal vast wel met de introductie van Apple Pay te maken hebben. Bij alle andere grootbanken is dit gratis. Ze kunnen het dan niet maken om én extreem laat te zijn én dan ook nog eens kosten te gaan rekenen. Dit brengt met zich mee dat je de Android-klanten ook niet (langer) kunt laten betalen.

Volgens het actuele tarievenblad gelden de tarieven sinds 1 april.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• erwn
  • Niet online
grun93 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:54:
[...]

[Afbeelding]
kwon schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:30:
[...]

Maar hiermee kun je nog steeds geen variabel bedrag instellen. Alleen een vast bedrag dat onder bepaalde voorwaarden wordt overgemaakt.
Je kunt wel echt het volledige saldo boven een instelbaar bedrag automatisch overboeken, bijv. bij een saldo van €623,45 en gewenst resterend saldo van €500,00 wordt er €123,45 overgeboekt. Vorige keer dat ik dat heb ingesteld kon dat via een desktop browser en het klikken op de ingangsdatum van de periodieke overboeking. Daar kwam dan een pop-up / overlay met extra velden om dit voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kwon
erwn schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:49:
[...]

[...]

Je kunt wel echt het volledige saldo boven een instelbaar bedrag automatisch overboeken, bijv. bij een saldo van €623,45 en gewenst resterend saldo van €500,00 wordt er €123,45 overgeboekt. Vorige keer dat ik dat heb ingesteld kon dat via een desktop browser en het klikken op de ingangsdatum van de periodieke overboeking. Daar kwam dan een pop-up / overlay met extra velden om dit voor elkaar te krijgen.
Shit je hebt helemaal gelijk. Excusez-moi!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LooneyTunes
kwon schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:30:
Wat een maffe reactie van de helpdesk. Kennelijk begrijpen ze je probleem niet.

Stuur anders de screenshot eens door naar informatie@asnbank.nl. Houd het verder simpel en vermeld erbij dat je geen digipas hebt en ook geen mogelijkheid om de app op een smartphone te installeren. Ik ben benieuwd hoe ze daarop zouden reageren.
Ben ik ook wel benieuwd naar. De mail ligt er al sinds 06-05-2022. (datum komt van bevestigingsmail van de ASN ;) )

Edit: om 11:12 antwoord van de ASN.
Bedankt voor uw bericht.

Nieuwe klanten of bestaande klanten die na januari 2021 een betaalrekening hebben geopend ontvangen geen ASN Digipas meer. Ook voor bestaande klanten zal deze op termijn vervallen.

U kunt de iDEAL betaling ook bevestigen met de browsercode.

Echter dient u dan wel ingelogd te zijn met de browser waarmee u zich heeft aangemeld
Voor inloggen via de browsercode verwijzen wij u graag naar onze site via deze link: https://www.asnbank.nl/veelgestelde-vragen/browsercode.html
Blijkbaar lezen ze het bericht niet en bekijken ze de screenshot niet. De optie voor de browsercode is er domweg niet.
Zucht.

Offtopic: Iedereen loopt maar te hameren op 2f verificatie. Ze hebben (hadden) het zelf met de digipas, ING met hun reader (of SMS code), ABN had het al in de jaren 90 met telebankieren op viditel met kleurcodes, en nu is alleen één code voldoende? //rant.

[Voor 52% gewijzigd door LooneyTunes op 13-05-2022 11:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeetwee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-03 13:41
Ik kreeg bericht dat ASN nu wel Apple Pay faciliteert. Gelijk mijn ASN-kaart gekoppeld en bij de supermarkt geprobeerd: het werkt >:).

• Me_Giant
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-03 10:55
LooneyTunes schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:05:
[...]
Blijkbaar lezen ze het bericht niet en bekijken ze de screenshot niet. De optie voor de browsercode is er domweg niet.
Zucht.
[...]
Maar je hebt dus inmiddels een browsercode aangemaakt via hun link? Waar gaat het mis om die te gebruiken voor ondertekenen (waarvan ze op die pagina expliciet beweren dat dat kan)?

Of is dat het ondertekenen van een eigen transactie, en niet een webwinkelbetaling?

[Voor 9% gewijzigd door Me_Giant op 14-05-2022 12:18]

• LooneyTunes
Me_Giant schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 12:17:
[...]

Maar je hebt dus inmiddels een browsercode aangemaakt via hun link?
Uiteraard, ik kan alles doen met de rekening(en).
(hobby)Beleggen (primaire redenen om naar de ASN te gaan en weg bij de ING) sparen, overboeken, de hele rambam.
Behalve iDEAL.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-03 16:13
LooneyTunes schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 13:30:
[...]

Uiteraard, ik kan alles doen met de rekening(en).
(hobby)Beleggen (primaire redenen om naar de ASN te gaan en weg bij de ING) sparen, overboeken, de hele rambam.
Behalve iDEAL.
Welke Safari / Mac OS versie zit je op, en heb je al een andere browser geprobeerd?

Het zou kunnen dat je een Mac OS versie hebt waarop SameSite=none cookies niet goed ondersteund worden. Ik kan me voorstellen dat dat problemen geeft met de browsercode.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LooneyTunes
MikeN schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 15:02:
[...]

Welke Safari / Mac OS versie zit je op, en heb je al een andere browser geprobeerd?
MacBook Pro (15-inch, Late 2011) (jaja, oud beestje) en Safari V 13.1.2 (13609.3.5.1.5)
Beiden niet officieel ondersteund door ASN, maar werkt (op iDEAL na) prima.
Heb nu een 2e browser aangemeld (FF) en wacht nu op de code via de post.

Wordt vervolgd. :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-03 16:13
LooneyTunes schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:29:
[...]

MacBook Pro (15-inch, Late 2011) (jaja, oud beestje) en Safari V 13.1.2 (13609.3.5.1.5)
Beiden niet officieel ondersteund door ASN, maar werkt (op iDEAL na) prima.
Heb nu een 2e browser aangemeld (FF) en wacht nu op de code via de post.

Wordt vervolgd. :)
Hmm ja, dan zit je op Mac OS X High Sierra of ouder. Mac OS X ondersteunt pas sinds Catalina (10.15) de SameSite cookies goed. Als ASN hier geen rekening mee heeft gehouden dan zou dit best eens het euvel kunnen zijn. Dat geldt alleen voor Safari, niet voor Chrome of Firefox. Hopelijk gaat het met een andere browser beter dus. Als dit het is dan klopt het dat het alleen mis gaat bij iDeal, want dan kom je namelijk vanaf een andere site de pagina binnen en dat is precies waar die SameSite cookie settings een rol gaan spelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LooneyTunes
iDEAL-Update: Het werkt met Firefox.

Benieuwd waar de ASN mee gaat komen als oplossing ;).
Dank voor de info en tips tot zo ver.

Edit:

Inderdaad: Advies/antwoord van ASN:
[...]
Wanneer u de browser Safari heeft gebruikt dan willen wij u vragen dit nogmaals te proberen met Firefox. Helaas horen wij vaker dat Safari voor problemen zorgt.
[...]
Nogmaals dank!

[Voor 49% gewijzigd door LooneyTunes op 25-05-2022 12:31]

• ThinkPad

ThinkPad

Recentelijk is Apple Pay ingevoerd, waardoor we de fysieke pas niet meer gebruiken. Voor onze gezamenlijke rekening hebben we een extra (tweede) pas, hier betalen we maandelijks €1,80 voor. Beetje zonde als we hem niet meer gebruiken dus even gekeken of we die kunnen opzeggen :P

ASN geeft aan dat je hem kunt blokkeren:
Je kunt de pas die jullie niet gebruiken blokkeren in de app onder Instellingen > ASN Betaalpas. Je kunt de pas als vermist opgeven. Met blokkeren stoppen in ieder geval de kosten. Een jaar later zal de pas ook automatisch uit het systeem verdwijnen.
Eventueel kun je er nog achteraan mailen naar informatie@asnbank.nl om hem na het blokkeren gelijk eruit te laten halen.

Anoniem: 981489

ThinkPad schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:28:
Recentelijk is Apple Pay ingevoerd, waardoor we de fysieke pas niet meer gebruiken. Voor onze gezamenlijke rekening hebben we een extra (tweede) pas, hier betalen we maandelijks €1,80 voor. Beetje zonde als we hem niet meer gebruiken dus even gekeken of we die kunnen opzeggen :P

[...]

Eventueel kun je er nog achteraan mailen naar informatie@asnbank.nl om hem na het blokkeren gelijk eruit te laten halen.
Dus jullie hebben drie passen op 1 gezamenlijke rekening?

Want als beide rekeninghouders een pinpas hebben lijkt het me niet mogelijk dat je de ene kan opzeggen omdat Apple Pay volges mij wel gekoppeld moet zijn aan je naam. (maar kan dit mis hebben)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• erwn
  • Niet online
Anoniem: 981489 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 15:13:
[...]

Dus jullie hebben drie passen op 1 gezamenlijke rekening?

Want als beide rekeninghouders een pinpas hebben lijkt het me niet mogelijk dat je de ene kan opzeggen omdat Apple Pay volges mij wel gekoppeld moet zijn aan je naam. (maar kan dit mis hebben)
Met het reguliere mobiel betalen kan dat in ieder geval wel: één betaalde pinpas en één gratis mobiel betalen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThinkPad

ThinkPad

@Anoniem: 981489 Nee we hebben een gezamenlijke rekening waar we twee passen hadden. De normale die je sowieso hebt en nog eentje extra voor m'n partner. Die laatste heb ik nu dus opgezegd. Apple Pay nog niet weer gebruikt, we gaan het zien of dat nog werkt. Maar ik verwacht van wel eigenlijk, die staat namelijk als een soort extra 'pas' in de app.

[Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 15-07-2022 17:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hugo__Boss
Misschien niet helemaal eerlijk, maar wij hebben SNS Basis en heb denk ik ook al een jaar of 2 samen 1 fysieke pas die zit inbegrepen en de ander de mobiel betalen app die 50 cent per maand kost (bij ASN is dat sowieso gratis). Sinds 1 april is Apple Pay geïntroduceerd en is mobiel betalen gratis geworden. Wij betalen bij SNS dus gewoon alleen de kosten van de rekening met 1 pas, ook al hebben we nu 2 passen waarvan 1 als mobiele pas. En die staat gewoon op een verschillende naam, dus het is ook niet zo dat je rekeninghouder A die een fysieke pas heeft alleen ook mobiel betalen heeft. Rekeninghouder A heeft een fysieke pas en rekeninghouder B een mobiele pas. Ik gok dat het bij ASN niet anders zal zijn, dus prima oplossing om kosten te besparen en ik vind het zelfs makkelijker dan een fysieke pas.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
ThinkPad schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:28:

[...]

Ik kwam er laatst achter dat Geldmaten helaas nog niet werken met Apple Pay. Voor het opnemen van cash nog verplicht aan de pinpas van ASN. Bewaar hem goed en onthoud je code, mocht het ooit aankomen op een ‘bankrun’. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 09:40
Je hebt altijd minimaal één betaalpas bij een rekening. De kosten van een betaalrekening zijn inclusief één betaalpas. Ook al blokkeer je die, betaal je niet minder. De hierboven gemelde truc is om een tweede fysieke pas te 'vervangen' door Apple Pay, waardoor je 1,80 per maand uitspaart maar toch met twee personen kunt betalen.

[Voor 3% gewijzigd door Of-Aaargh op 16-07-2022 17:59]

B-lex schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 13:50:
[...]

Ik kwam er laatst achter dat Geldmaten helaas nog niet werken met Apple Pay. Voor het opnemen van cash nog verplicht aan de pinpas van ASN. Bewaar hem goed en onthoud je code, mocht het ooit aankomen op een ‘bankrun’. ;)
Een bankrun is niet meer van deze tijd, zodra dat gebeurt zal de bank waarschijnlijk in 'storing' gaan om zo dit tegen te gaan of daglimieten flink verlagen voor alle klanten.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ThinkPad

ThinkPad

Of-Aaargh schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 15:43:
Je hebt altijd minimaal één betaalpas bij een rekening. De kosten van een betaalrekening zijn inclusief één betaalpas. Ook al blokkeer je die, betaal je niet minder. De hierboven gemelde truc is om een tweede fysieke pas te 'vervangen' door Apple Pay, waardoor je 1,80 per maand uitspaart maar toch met twee personen kunt betalen.
Vandaag werden de bankkosten weer afgeschreven zag ik. Er is alleen €2,20 afgeschreven voor gebruik van de rekening, niet meer de €1,80 voor de extra pas. En we kunnen beiden nog met Apple Pay betalen vanaf de gezamenlijke rekening. Mijn plan is dus gelukt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 09:40
ThinkPad schreef op maandag 25 juli 2022 @ 07:20:
[...]

Vandaag werden de bankkosten weer afgeschreven zag ik. Er is alleen €2,20 afgeschreven voor gebruik van de rekening, niet meer de €1,80 voor de extra pas. En we kunnen beiden nog met Apple Pay betalen vanaf de gezamenlijke rekening. Mijn plan is dus gelukt :)
Hier hetzelfde! Top! _/-\o_

• kwon
Sinds kort kun je (als je toegang hebt) de beta-versie van de nieuwe app downloaden. Dat heb ik gedaan, in mijn geval via de Google Play Store.

Helaas is het de moeite niet waard. Het design is verbeterd maar er is letterlijk 0 extra functionaliteit toegevoegd. Ik zou pushberichten bij saldomutaties, vrij invulbaar betaalverzoek, voorspelling van toekomstige afschrijvingen etc. wel handig vinden. Geen van dat allen.

Zucht.

• erwn
  • Niet online
kwon schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:03:
Ik zou pushberichten bij saldomutaties, vrij invulbaar betaalverzoek, voorspelling van toekomstige afschrijvingen etc. wel handig vinden.
Even hoopte ik pushberichten te krijgen, maar toen las ik de rest van de zin. Spijtig dat dat er allemaal niet in zit.

• grun93
Ik zou pushberichten bij saldomutaties, vrij invulbaar betaalverzoek, voorspelling van toekomstige afschrijvingen etc. wel handig vinden. Geen van dat allen.
Ik kan in de app zien als er de volgende dag een bedrag wordt afgeschreven en door wie, via automatische incasso. Ook krijg ik daar een pushbericht in de vorm van een email van. Handig, dan heb je meer dan tijd om je saldo te controleren en zo nodig aan te vullen. De volgende dag heb je tot 11 uur om de automatische afschrijving tegen te houden, kort na 11 uur wordt hij uitgevoerd.

In de app zit ook functies zoals saldo-attenties en transactie-attenties. Die gebruik ik beide niet, maar ik las dat je met de eerste in kunt stellen dat je een gratis bericht krijgt als je saldo beneden een ingestelde drempel komt, en in het tweede kun je een gratis bericht krijgen als bijvoorbeeld het salaris is overgemaakt.

Of misschien bedoel je iets anders?

• kwon
grun93 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:52:
[...]

Ik kan in de app zien als er de volgende dag een bedrag wordt afgeschreven en door wie, via automatische incasso. Ook krijg ik daar een pushbericht in de vorm van een email van. Handig, dan heb je meer dan tijd om je saldo te controleren en zo nodig aan te vullen. De volgende dag heb je tot 11 uur om de automatische afschrijving tegen te houden, kort na 11 uur wordt hij uitgevoerd.

In de app zit ook functies zoals saldo-attenties en transactie-attenties. Die gebruik ik beide niet, maar ik las dat je met de eerste in kunt stellen dat je een gratis bericht krijgt als je saldo beneden een ingestelde drempel komt, en in het tweede kun je een gratis bericht krijgen als bijvoorbeeld het salaris is overgemaakt.

Of misschien bedoel je iets anders?
Ik bedoelde inderdaad iets anders.

Een pushbericht, e-mail en sms zijn verschillende dingen. Ik hoef niet voor elke saldomutatie een e-mail te hebben. Een pushbericht daarentegen zou ik niet bezwaarlijk vinden.

Van de functionaliteit die jij aanhaalt ben ik op de hoogte. Echter waar ik op doel zijn notificaties over saldomutaties in het algemeen. Niet alleen voor specifieke mutaties zoals het overschrijden van een boven- en/of ondergrens, of een automatische incasso. Hoe moeilijk kan dit voor De Volksbank zijn?

• Eiríkr
Sinds kort kun je (als je toegang hebt) de beta-versie van de nieuwe app downloaden. Dat heb ik gedaan, in mijn geval via de Google Play Store.

Helaas is het de moeite niet waard. Het design is verbeterd maar er is letterlijk 0 extra functionaliteit toegevoegd. Ik zou pushberichten bij saldomutaties, vrij invulbaar betaalverzoek, voorspelling van toekomstige afschrijvingen etc. wel handig vinden. Geen van dat allen.

Zucht.
Zoek de product owner eens op, op LinkedIn. Stuur je die een DM :*) ;)

• kwon
Eiríkr schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 15:25:
[...]

Zoek de product owner eens op, op LinkedIn. Stuur je die een DM :*) ;)
Niet eens een slecht idee, ik zal het overwegen :p

Ik heb in de oude app al wel een paar keer feedback achtergelaten via de random pop-up die soms wordt getoond. In de nieuwe app is hier zelfs een aparte knop voor, ook daar heb ik vandaag feedback achtergelaten.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:21
We zijn aan het kijken naar een overstap naar ASN.
Wat ons altijd tegenhield was het feit dat de app van onze huidige bank ING top is en die van ASN dan in vergelijking wel erg ouderwets was.

Nu zie ik dat er een beta app is en dat Apple Pay ook al even ondersteund wordt. Ik zie alleen dat dit topic niet zo actief is :o

Hoe bevalt de nieuwe app? Werkt hij soepel? Ik lees dat spaarpotten nog niet werken, missen er nog andere handige functies?
(Als er iemand toevallig hiervoor ing had dan hoor ik natuurlijk helemaal graag hoe de overstap bevalt ;) ).

Smobbo schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 18:55:
We zijn aan het kijken naar een overstap naar ASN.
Wat ons altijd tegenhield was het feit dat de app van onze huidige bank ING top is en die van ASN dan in vergelijking wel erg ouderwets was.

Nu zie ik dat er een beta app is en dat Apple Pay ook al even ondersteund wordt. Ik zie alleen dat dit topic niet zo actief is :o

Hoe bevalt de nieuwe app? Werkt hij soepel? Ik lees dat spaarpotten nog niet werken, missen er nog andere handige functies?
(Als er iemand toevallig hiervoor ing had dan hoor ik natuurlijk helemaal graag hoe de overstap bevalt ;) ).
Als je van de ING komt en een soortgelijke user experience wilt/verwacht dan moet je zeker niet naar een Volksbank label gaan. Die lopen flink achter in tijd met vernieuwingen en dergelijke in de app.

Je zou dan eerder een Bunq kunnen overwegen of moet het niet erg vinden om het gemak dat je kende in de app deels te moeten inleveren voor een groene bank.

• Smobbo
Anoniem: 981489 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 20:03:
[...]

Als je van de ING komt en een soortgelijke user experience wilt/verwacht dan moet je zeker niet naar een Volksbank label gaan. Die lopen flink achter in tijd met vernieuwingen en dergelijke in de app.

Je zou dan eerder een Bunq kunnen overwegen of moet het niet erg vinden om het gemak dat je kende in de app deels te moeten inleveren voor een groene bank.
Geldt dat ook nog steeds voor de nieuwe app?
We willen sowieso weg bij ING (wapenhandel, belastingontwijking/ontduiking, klimaat, etc zijn niet echt dingen die hun boeien), toen leek het logisch om gelijk naar de (op die vlakken) beste optie te gaan. Maarja, hoe groot is de stap terug qua gebruiksgemak ;)

Ik ben verwend met de ING app, maar ik gebruik ook lang niet alles.
Ik heb alleen ook de robeco app op m’n telefoon en dat is een soort schrikbeeld wat ik zeker voor m’n ‘gewone’ bankzaken onacceptabel slecht zou vinden.

Als inloggen met FaceID, betaalverzoek maken, spaarpotjes maken/verwijderen/aanpassen en simpel overzicht van verschillende rekeningen goed mogelijk is dan ben ik denk ik al tevreden :) .

Misschien maar gewoon over een maandje, als de spaarpotjes er zouden moeten zijn, een rekening openen en kijken hoe het is.

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-03 17:47

Yariva

Power to the people!

Smobbo schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 22:01:
[...]

Geldt dat ook nog steeds voor de nieuwe app?
We willen sowieso weg bij ING (wapenhandel, belastingontwijking/ontduiking, klimaat, etc zijn niet echt dingen die hun boeien), toen leek het logisch om gelijk naar de (op die vlakken) beste optie te gaan. Maarja, hoe groot is de stap terug qua gebruiksgemak ;)

Ik ben verwend met de ING app, maar ik gebruik ook lang niet alles.
Ik heb alleen ook de robeco app op m’n telefoon en dat is een soort schrikbeeld wat ik zeker voor m’n ‘gewone’ bankzaken onacceptabel slecht zou vinden.

Als inloggen met FaceID, betaalverzoek maken, spaarpotjes maken/verwijderen/aanpassen en simpel overzicht van verschillende rekeningen goed mogelijk is dan ben ik denk ik al tevreden :) .

Misschien maar gewoon over een maandje, als de spaarpotjes er zouden moeten zijn, een rekening openen en kijken hoe het is.
Geen ervaring met Apple, maar op Android ik log wel in met mijn vingerafdruk en alle overige functionaliteit welke jij noemt maak ik gebruik van. Zelf zou ik nog graag de mogelijkheid willen hebben om een open betaalverzoek te maken zodat je deze kan delen in een groep en iedereen een bedrag kan invullen i.p.v. dat Ik 7 verschillende betaalverzoekjes moet maken. Verder ben ik zeer tevreden :)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik ben afgelopen maand ook van ING naar ASN gemigreerd. Ik spaarde bij ASN en betaalde bij ING, maar beide banken vragen nu het volle pond voor bankzaken en dan moet er maar 1 uit, dat werd dus de ING uit ideologische overwegingen.

De app van ING was natuurlijk goed/goud, maar die van de ASN doet er maar weinig aan onder. Wat ik voornamelijk mis nu zijn de pushberichten van mijn salaris en dus het saldooverzicht in het scherm zelf, maar daar kom ik wel overheen. Alle rekeningen en automatische incasso was redelijk rap geregeld en de creditcard zou het ook moeten doen. Apple Pay is gekoppeld en maakt dat ik in praktijk weinig verschil merk. Dat maakt dat een bank eigenlijk niets meer is dan dat, een bank.

Van ASN valt mij alleen tegen dat de informatie om iets te regelen wat lastig te vinden is. Ik wil bv rood kunnen staan maar heb die optie nog niet gevonden. Mijn noodgreep hiervoor is maar dat ik structureel meer positief moet staan zodat bv de 2000 euro de nieuwe nulgrens moet worden.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb ingesteld dat ik smsje krijg als m'n baas geld stort @Delerium

(Instellingen, berichten, attenties.)

[Voor 22% gewijzigd door hjs op 15-10-2022 22:58]

• grun93
Delerium schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 22:29:
Van ASN valt mij alleen tegen dat de informatie om iets te regelen wat lastig te vinden is. Ik wil bv rood kunnen staan maar heb die optie nog niet gevonden.
Dat kan niet in de app, maar dat kun je aanvragen via je persoonlijke pagina op de website. Spaarpotten kunnen daar ook aangemaakt worden.
In het begin wist ik niet beter en deed toen alles via de website. Pas veel later ben ik met mobiel bankieren begonnen.

[Voor 21% gewijzigd door grun93 op 16-10-2022 00:10]

• erwn
  • Niet online
Spaarpotten kun je nu al instellen in de app. Of bedoelen jullie iets anders in beta? Het kan volgens mij sinds kort pas op website; app al jaren.

• Smobbo
erwn schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 07:01:
Spaarpotten kun je nu al instellen in de app. Of bedoelen jullie iets anders in beta? Het kan volgens mij sinds kort pas op website; app al jaren.
Ik bedoelde de nieuwe app die nu in beta beschikbaar is. Die zou dat stukje nog missen.

@Yariva, @Delerium en @grun93, dank voor jullie reacties!
We gaan de stap dan maar gewoon maken (y) !

• Hugo__Boss
ING gaat ook weer de prijzen verhogen, waardoor ASN nu denk ik de goedkoopste wordt, helemaal bij een gezamenlijke rekening met 1 bankpas (en de ander mobiel betalen zoals ik). Zouden ze ook weer gaan verhogen op korte termijn?

• Nachtschade
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-03 11:39
Iemand die dit probleem herkent?

Ik test momenteel ASN uit en wil contactloos betalen met mijn smartphone. Het lukt uitstekend als ik geen fingerprint hoef te geven, dus als het bedrag klager is dan 50 Euro en/of opeenvolgende contactloze betalingen niet meer zijn dan 100 Euro. Maar zodra ik wel mijn fingerprint moet geven lukt het niet. Dan open ik de app, geef fingerprint en hou hem weer bij de terminal en dan krijg ik telkens een error.

Voorbeeld:

Maar de error is niet altijd hetzelfde. Soms zegt 'ie gewoon "betaling mislukt"

Sowieso vaag dat ik Internet nodig zou moeten hebben, toch? Bovendien heb ik wel een verbinding zoals je kunt zien dus tja..

Is het de bedoeling dat als ik voor de eerste keer de Telefoon bij de terminal hou en het blijkt dat ik mijn fingerprint moet invoeren dat ik dan een popup krijg? Want die krijg ik niet, ik open telkens de app handmatig.

• kwon
Nachtschade schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:36:
Iemand die dit probleem herkent?

Ik test momenteel ASN uit en wil contactloos betalen met mijn smartphone. Het lukt uitstekend als ik geen fingerprint hoef te geven, dus als het bedrag klager is dan 50 Euro en/of opeenvolgende contactloze betalingen niet meer zijn dan 100 Euro. Maar zodra ik wel mijn fingerprint moet geven lukt het niet. Dan open ik de app, geef fingerprint en hou hem weer bij de terminal en dan krijg ik telkens een error.

Voorbeeld:

[Afbeelding]

Maar de error is niet altijd hetzelfde. Soms zegt 'ie gewoon "betaling mislukt"

Sowieso vaag dat ik Internet nodig zou moeten hebben, toch? Bovendien heb ik wel een verbinding zoals je kunt zien dus tja..

Is het de bedoeling dat als ik voor de eerste keer de Telefoon bij de terminal hou en het blijkt dat ik mijn fingerprint moet invoeren dat ik dan een popup krijg? Want die krijg ik niet, ik open telkens de app handmatig.
Ik open ook altijd de app en geef dan meteen m'n vingerafdruk vóórdat ik hem bij de terminal houd. Op die manier voorkom ik dat ik tegen een limiet aanloop en alsnog iets moet autoriseren. Dat vind ik het fijnste werken. Dit zou dus gewoon moeten werken. Probeer anders eerst je apparaat-registratie in online bankieren eraf te halen, daarna de app te verwijderen en daarna alles opnieuw installeren en registreren. Als het daarna nog niet werkt dan zou ik even contact opnemen met de helpdesk.

• kwon
En wat schetst mijn verbazing... lijkt ASN over te gaan stappen op Google Pay!?
Waar wordt nog aan gewerkt?
Omdat de bèta app nog in ontwikkeling is, is er ook een aantal functies dat nog ontbreekt. 'Inzicht in uw geldzaken' (Kasboek) en Mobiel Betalen voor Android (Google Pay) worden begin 2023 verwacht. Je ontvangt bericht in de app zodra deze functies zijn toegevoegd.

• mbootsman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-03 08:18
kwon schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:36:
En wat schetst mijn verbazing... lijkt ASN over te gaan stappen op Google Pay!?

[...]
Als Google Pay maar niet verplicht wordt.....

• Nachtschade
kwon schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:31:
[...]

Probeer anders eerst je apparaat-registratie in online bankieren eraf te halen
Kun je dit preciseren?

• grun93
Ga naar de instellingen in de Mobiel Bankieren app, dus niet de betaal app, en selecteer ASN Mobiel betalen (2e van boven). Daar staat onder andere de toestelgegevens waaraan de app gekoppeld is. Je kunt het daar ook verwijderen.

• Nachtschade
grun93 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 04:37:
[...]

Ga naar de instellingen in de Mobiel Bankieren app, dus niet de betaal app, en selecteer ASN Mobiel betalen (2e van boven). Daar staat onder andere de toestelgegevens waaraan de app gekoppeld is. Je kunt het daar ook verwijderen.
Okay, maar dat is gewoon verwijderen en het nog eens proberen. Dat heb ik natuurlijk al x keer gedaan en dat maakt geen verschil.

Nogmaals de vraag; is het de bedoeling dat er een popup komt als je de telefoon bij een terminal houdt?

• kwon
Nachtschade schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:28:
[...]

Okay, maar dat is gewoon verwijderen en het nog eens proberen. Dat heb ik natuurlijk al x keer gedaan en dat maakt geen verschil.

Nogmaals de vraag; is het de bedoeling dat er een popup komt als je de telefoon bij een terminal houdt?
Neem anders contact op met de mensen van de helpdesk. *knip*

[Voor 7% gewijzigd door ZieMaar! op 08-12-2022 19:43. Reden: Niet sneren]

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
mbootsman schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:47:
[...]

Als Google Pay maar niet verplicht wordt.....
Misschien domme vraag, maar waarom zou dit erg zijn? Ik betaal overigens altijd met m'n pas, handiger dan elke keer die telefoon.

• mbootsman
Boerenlater schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:09:
[...]

Misschien domme vraag, maar waarom zou dit erg zijn? Ik betaal overigens altijd met m'n pas, handiger dan elke keer die telefoon.
Google oogst al genoeg data, waarom zou ik ze ook mijn betaaltransacties geven?

• grun93
Boerenlater schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:09:
Ik betaal overigens altijd met m'n pas, handiger dan elke keer die telefoon.
Ja, behalve als je af en toe je pincode moet invoeren op de terminal. Misschien dat de vorige klant vieze vette vingers had ofzo want een van de cijfers bleef steeds hangen. Drukte je daar op, had je meteen het hele rijtje digits vol. Na 10x proberen toch maar met de telefoon betaald.
Nachtschade schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:28:
Lees je vorige msg van 23:17 nog eens, je wilde weten hoe je de registratie moest verwijderen. Popup kwam nergens ter sprake.

Ik open de app nooit, dat hoeft ook niet. De enige eis dat het display aan staat en de telefoon niet gelockt is, de app opent dan automatisch. Als hij om een fingerprint vraagt door middel van een popup, doe ik dat zonder de telefoon van de terminal te verwijderen en hou de vinger er net zo lang op tot de transactie bevestigd is.

[Voor 46% gewijzigd door grun93 op 08-12-2022 14:37]

• Nachtschade
*knip*

[Voor 94% gewijzigd door ZieMaar! op 08-12-2022 19:43. Reden: Hou het eens vriendelijk]

• Nachtschade
grun93 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:14:
[...]

Ja, behalve als je af en toe je pincode moet invoeren op de terminal. Misschien dat de vorige klant vieze vette vingers had ofzo want een van de cijfers bleef steeds hangen. Drukte je daar op, had je meteen het hele rijtje digits vol. Na 10x proberen toch maar met de telefoon betaald.

[...]

Lees je vorige msg van 23:17 nog eens, je wilde weten hoe je de registratie moest verwijderen. Popup kwam nergens ter sprake.
Nee, ik wilde weten wat er bedoeld werd.

De vraag over de pop-up stond in mijn originele vraag en is niet gerelateerd aan het registratie verwijder verhaal maar de persoon die daar op reageerde deed altijd preventief de app open voor het betalen.
Ik open de app nooit, dat hoeft ook niet. De enige eis dat het display aan staat en de telefoon niet gelockt is, de app opent dan automatisch. Als hij om een fingerprint vraagt door middel van een popup, doe ik dat zonder de telefoon van de terminal te verwijderen en hou de vinger er net zo lang op tot de transactie bevestigd is.
Okay, dus de app opent bij jou altijd als je hem bij een terminal houdt? Want bij mij gebeurt er dus niets. Als ik geen fingerprint hoef in te voeren dan betaalt 'ie gewoon en moet ik dat wel doen dan moet ik handmatig de app openen.

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Kan iemand mij misschien helpen? Heb laatst een Jeugdspaarrekening geopend voor m'n zoon en ik zie hem keurig in m'n app verschijnen, maar m'n vriendin niet. Onze gezamenlijke ASN-rekening is als tegenrekening opgegeven dus ik had de hoop dat dat automatisch goed zou gaan, maar helaas niet.

Volgens de website zou het wel mogelijk moeten zijn, maar dat lijkt telkens terug te komen op het punt dat de ander nog geen app heeft, wat hier niet het geval is. Heb nog geen contact opgenomen met ASN zelf omdat dat alleen telefonisch kon (chat was niet bereikbaar), terwijl ik dit liever uitgeschreven heb.

• mbootsman
Bombvis schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:56:
Kan iemand mij misschien helpen? Heb laatst een Jeugdspaarrekening geopend voor m'n zoon en ik zie hem keurig in m'n app verschijnen, maar m'n vriendin niet. Onze gezamenlijke ASN-rekening is als tegenrekening opgegeven dus ik had de hoop dat dat automatisch goed zou gaan, maar helaas niet.

Volgens de website zou het wel mogelijk moeten zijn, maar dat lijkt telkens terug te komen op het punt dat de ander nog geen app heeft, wat hier niet het geval is. Heb nog geen contact opgenomen met ASN zelf omdat dat alleen telefonisch kon (chat was niet bereikbaar), terwijl ik dit liever uitgeschreven heb.
Neem even contact op met de helpdesk, die kunnen je daarbij helpen. Ik heb hetzelfde moeten doen, maar weet niet meer precies hoe dat toen opgelost is.

• reiker
  • Laatst online: 22:26

reiker

dan jij!

Bombvis schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:56:

Je moet een formulier invullen voor opgeven van een mederekeninghouder. Dat is ze nu niet. Formulier kun je opvragen bij de klantenservice en is een hoop ouderwets gedoe. Althans, dat was het de vorige drie keer dat ik het wilde regelen. Maar het komt goed :)

Zo gezegd, zo gedaan.

• vanaalten
  • Laatst online: 08:15
Ik ga de klantenservice maar eens uittesten...
Ergens midden 2020 kreeg ik een nieuwe betaalpas die tot voor kort prima werkte. Echter sinds november 2022 of zo ging contactloos betalen steeds moeizamer, meerdere pogingen nodig voor de betaalterminal hem herkende. En sinds vandaag werkt contactloos betalen helemaal niet meer en moet ik de chip in de lezer stoppen.

Kan gebeuren natuurlijk, maar ik ga altijd netjes met de pas om, bewaar hem altijd in een portemonnee enzo. Hoe dan ook: ik kan via de website een nieuwe pas aanvragen om een kapotte pas te vervangen... voor €4,50.

En ik vind niet dat ik verantwoordelijk ben voor het kapot gaan van de pas. Wat mij betreft horen de kosten voor het vervangen dan ook gewoon in de maandelijkse kosten van de rekening inbegrepen te zitten. Dus... maar een mailtje naar de helpdesk gestuurd. Eens kijken hoe ze er mee omgaan...

• Bombvis
  • Niet online
mbootsman schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:07:
[...]

Neem even contact op met de helpdesk, die kunnen je daarbij helpen. Ik heb hetzelfde moeten doen, maar weet niet meer precies hoe dat toen opgelost is.
reiker schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:33:
[...]

Je moet een formulier invullen voor opgeven van een mederekeninghouder. Dat is ze nu niet. Formulier kun je opvragen bij de klantenservice en is een hoop ouderwets gedoe. Althans, dat was het de vorige drie keer dat ik het wilde regelen. Maar het komt goed :)
Dank voor jullie hulp, dan toch maar even contact opnemen met de bank zelf (y)

• Bombvis
  • Niet online
Om nog even terug te komen op bovenstaande post, ik heb antwoord ontvangen: je moet dus dit formulier (PDF) invullen en die kan je dan terugsturen richting de bank. Ondanks dat we beide al bij ASN zitten, hebben ze nogmaals een kopie van de legitimatiebewijzen nodig, zowel van mij als m'n partner. Er zit ongetwijfeld een goede reden achter, maar ik vind het wat omslachtig.

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 23:37
vanaalten schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:50:
Ik ga de klantenservice maar eens uittesten...
Ergens midden 2020 kreeg ik een nieuwe betaalpas die tot voor kort prima werkte. Echter sinds november 2022 of zo ging contactloos betalen steeds moeizamer, meerdere pogingen nodig voor de betaalterminal hem herkende. En sinds vandaag werkt contactloos betalen helemaal niet meer en moet ik de chip in de lezer stoppen.

Kan gebeuren natuurlijk, maar ik ga altijd netjes met de pas om, bewaar hem altijd in een portemonnee enzo. Hoe dan ook: ik kan via de website een nieuwe pas aanvragen om een kapotte pas te vervangen... voor €4,50.

En ik vind niet dat ik verantwoordelijk ben voor het kapot gaan van de pas. Wat mij betreft horen de kosten voor het vervangen dan ook gewoon in de maandelijkse kosten van de rekening inbegrepen te zitten. Dus... maar een mailtje naar de helpdesk gestuurd. Eens kijken hoe ze er mee omgaan...
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad. Ik was mijn portefeuille ergens vergeten. Mijn passen daarom geblokkeerd. Toen ik deze na 6 weken terugvond wilde ik mijn passen deblokkeren. Bij ING geen enkel probleem. Wel bij ASN. Dat ging niet meer na 2 weken. Bizar, want waarom kan dit wel bij de ene bank, en niet bij de andere? Veiligheid kan het niet zijn. Ik zat dus thuis met een pas die in principe goed was, maar die voor 4,5 euro vervangen moest worden. Een hoop plastic en handling. En dat voor een bank die veel hoger van de toren blaast over milieu etc dan de ING dat doet. Klantenservice bood me geen oplossing. Omdat de app van ING veel beter is dan die van ASN (beter vooruitkijken bijvoorbeeld), heb ik besloten mijn rekening bij ASN op te zeggen. Scheelt me weer wat euro's :-)

• vanaalten
  • Laatst online: 08:15
P. vd Loo schreef op maandag 9 januari 2023 @ 22:45:
[...]
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad. Ik was mijn portefeuille ergens vergeten. Mijn passen daarom geblokkeerd. Toen ik deze na 6 weken terugvond wilde ik mijn passen deblokkeren. Bij ING geen enkel probleem. Wel bij ASN. Dat ging niet meer na 2 weken. Bizar, want waarom kan dit wel bij de ene bank, en niet bij de andere? Veiligheid kan het niet zijn. Ik zat dus thuis met een pas die in principe goed was, maar die voor 4,5 euro vervangen moest worden. Een hoop plastic en handling. En dat voor een bank die veel hoger van de toren blaast over milieu etc dan de ING dat doet. Klantenservice bood me geen oplossing. Omdat de app van ING veel beter is dan die van ASN (beter vooruitkijken bijvoorbeeld), heb ik besloten mijn rekening bij ASN op te zeggen. Scheelt me weer wat euro's :-)
Ondertussen reactie van de klantenservice gehad: als ik bij een geldmaat machine m'n saldo opvraag wordt blijkbaar de pas gereset en wellicht het probleem verholpen. Lijkt mij niet waarschijnlijk, maar moet ik dan binnenkort maar eens proberen. Maar wat ze ook zeggen: ze kunnen de kosten van een nieuwe pas niet vergoeden.

Ik vind het ergens best bizar: ze hoeven op deze manier geen moeite te doen om goede kwaliteit bankpassen te leveren en het is wellicht zelfs een businessmodel om op die manier extra inkomsten binnen te halen. En ik snap best dat je kosten wil berekenen als mensen door onzorgvuldigheid een pas kwijtraken, maar hier kan ik als gebruiken totaal niets aan doen,

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 23:37
vanaalten schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:28:
[...]

Ondertussen reactie van de klantenservice gehad: als ik bij een geldmaat machine m'n saldo opvraag wordt blijkbaar de pas gereset en wellicht het probleem verholpen. Lijkt mij niet waarschijnlijk, maar moet ik dan binnenkort maar eens proberen. Maar wat ze ook zeggen: ze kunnen de kosten van een nieuwe pas niet vergoeden.

Ik vind het ergens best bizar: ze hoeven op deze manier geen moeite te doen om goede kwaliteit bankpassen te leveren en het is wellicht zelfs een businessmodel om op die manier extra inkomsten binnen te halen. En ik snap best dat je kosten wil berekenen als mensen door onzorgvuldigheid een pas kwijtraken, maar hier kan ik als gebruiken totaal niets aan doen,
Ik snap en deelde de frustratie die je schetst. Je hebt macht als consument door het opzeggen van je rekening. Dat heb ik dus gedaan.
De 4,5 euro die ze dachten binnen te tikken met mijn pas, hebben ze dus nooit ontvangen en iedere maand mist de ASN mijn maandelijkse bijdrage. Succes met je zogenaamde maatschappelijk verantwoorde missie. Oefen hem even in de praktijk uit in plaats van makkelijke woorden in een commercial.
Er zijn tegenwoordig trouwens ook prima gratis rekeningen die ook nog eens flexibeler zijn en meer mogelijkheden bieden, zoals Revolut. Bevalt mij beter dan ASN.

[Voor 11% gewijzigd door P. vd Loo op 10-01-2023 22:16]

• kwon
Na jaren van stilstand is er in de beta-app eindelijk nieuwe functionaliteit van enige betekenis toegevoegd. Je kunt nu namelijk voorspelde bij- en afschrijvingen zien. Dit is een functie waar ik al lang op zat te wachten dus nu gebruik ik de beta-app als primaire app.

Verder is er sinds kort ook een open betaalverzoek ingevoerd.

Zou dit nu eindelijk het einde van het logge IT-proces van De Volksbank inluiden?

Edit: ik merk nu ook dat betalingen vanuit ASN naar Revolut, N26 en Openbank instant zijn _/-\o_

[Voor 9% gewijzigd door kwon op 22-02-2023 16:51]

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:41
kwon schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:41:
Na jaren van stilstand is er in de beta-app eindelijk nieuwe functionaliteit van enige betekenis toegevoegd. Je kunt nu namelijk voorspelde bij- en afschrijvingen zien. Dit is een functie waar ik al lang op zat te wachten dus nu gebruik ik de beta-app als primaire app.

Zou dit nu eindelijk het einde van het logge IT-proces van De Volksbank inluiden?

Edit: ik merk nu ook dat betalingen vanuit ASN naar Revolut, N26 en Openbank instant zijn _/-\o_
Vind die voorspellingen nog niet veel soeps momenteel, maar hopelijk wordt dat wat beter mettertijd.

• kwon
Jovatov schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:18:
[...]

Vind die voorspellingen nog niet veel soeps momenteel, maar hopelijk wordt dat wat beter mettertijd.
Ik vond sommige die ertussen stonden inderdaad niet veel soeps. Maar als je helemaal naar beneden scrollt kun je bepaalde voorspellingen uit (of weer aan) zetten. Dit lijkt te helpen om een realistischer beeld te krijgen.

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:41
kwon schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:21:
[...]

Ik vond sommige die ertussen stonden inderdaad niet veel soeps. Maar als je helemaal naar beneden scrollt kun je bepaalde voorspellingen uit (of weer aan) zetten. Dit lijkt te helpen om een realistischer beeld te krijgen.
Klopt, heb daar wat mee gespeeld. Helpt ook niet dat mijn loon en andere uitgaven afgelopen maand anders dan normaal waren.
Komende tijd kijken of dat wat normaliseert

• erwn
  • Niet online
Inmiddels hebben ze het kasboek in de reguliere app ook opgegeven. Blijkbaar is daarmee iets stuk en gaan ze het niet meer oplossen.

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-03 23:11
Best aardig die beta app, echter geeft ie niet meer aan of een betaling instant gaat of niet.
Echter ik kan bevestigen dat een overschrijving van ASN nu instant op Openbank staat 8)

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

• Wooters
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-03 13:24
Wat zijn de (recente) ervaringen hier met spaarpotten? Heb net een ASN Betaalrekening en een ASN Spaarrekening geopend, maar krijg een foutmelding bij het aanmaken van een spaarpot:

Helaas er gaat iets mis! Het lukt ons op dit moment niet om uw spaarpot aan te maken. Probeer het later nog eens.

Erg jammer, want ik vind die spaarpotten ontzettend handig en zijn voor mijn use case eigenlijk essentieel. Contactformulier bij ASN ingevuld, maar nog geen reactie.

-------------

Update: ik had meer geduld moeten hebben. Gaat een aantal dagen overheen voordat de nieuwe potjes gaan werken als je een nieuwe (spaar)rekening opent.

[Voor 15% gewijzigd door Wooters op 14-03-2023 19:38]

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online

Gister overgemaakt van ASN naar Openbank, staat er nog niet op. Of heb je daarvoor die beta app nodig? Waar vind ik die dan?

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Nu online
Wooters schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:40:
Wat zijn de (recente) ervaringen hier met spaarpotten? Heb net een ASN Betaalrekening en een ASN Spaarrekening geopend, maar krijg een foutmelding bij het aanmaken van een spaarpot:

Helaas er gaat iets mis! Het lukt ons op dit moment niet om uw spaarpot aan te maken. Probeer het later nog eens.

Erg jammer, want ik vind die spaarpotten ontzettend handig en zijn voor mijn use case eigenlijk essentieel. Contactformulier bij ASN ingevuld, maar nog geen reactie.
Mijn lopende rekening is altijd vrijwel helemaal leeg, alles staat in spaarpotten op mijn spaarrekening en als er een incasso aankomt, ik boodschappen ga doen of iets dergelijks boek ik het vanuit de betreffende spaarpot naar mijn lopende rekening. Vind ik handig voor het inzicht in mijn budget (en als financial controller is mijn werk ook niet heel veel meer dan continu geld heen en weer boeken tussen potjes :+ :P ). Kortom, ik heb echt enorm veel spaarpotten en maak ook regelmatig nieuwe aan, verander regelmatig doelbedragen, neem vrijwel elke dag geld op uit potjes en ga zo maar door. Werkt allemaal goed.

Waar ik alleen soms een issue mee heb, is dat soms uit het niets de bedragen die in mijn potjes zitten messed up zijn. Dan sta ik ineens enorm in de min in bepaalde potjes, of ik zit enorm veel over de max (terwijl dat volgens mij niet eens kan). Ik gebruik wel de oude spaarpotten nog, omdat ik 90% van de tijd de app gebruik (als in, niet de beta-app) en daar heb je alleen de oude spaarpotten. Heb het idee dat als ik de site een keer gebruikt heb dat de bedragen in de spaarpotten de fout in gaan.

Misschien moet ik toch eens overstappen naar de nieuwe spaarpotten, want ik neem aan dat die in de beta-app wel te gebruiken zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-03 21:44
Vld1989 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:14:
[...]

Misschien moet ik toch eens overstappen naar de nieuwe spaarpotten, want ik neem aan dat die in de beta-app wel te gebruiken zijn?
Yep. Deze zijn prima te gebruiken is mijn ervaring.

• Wooters
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-03 13:24
Vld1989 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:14:
[...]

Mijn lopende rekening is altijd vrijwel helemaal leeg, alles staat in spaarpotten op mijn spaarrekening en als er een incasso aankomt, ik boodschappen ga doen of iets dergelijks boek ik het vanuit de betreffende spaarpot naar mijn lopende rekening. Vind ik handig voor het inzicht in mijn budget (en als financial controller is mijn werk ook niet heel veel meer dan continu geld heen en weer boeken tussen potjes :+ :P ). Kortom, ik heb echt enorm veel spaarpotten en maak ook regelmatig nieuwe aan, verander regelmatig doelbedragen, neem vrijwel elke dag geld op uit potjes en ga zo maar door. Werkt allemaal goed.

Waar ik alleen soms een issue mee heb, is dat soms uit het niets de bedragen die in mijn potjes zitten messed up zijn. Dan sta ik ineens enorm in de min in bepaalde potjes, of ik zit enorm veel over de max (terwijl dat volgens mij niet eens kan). Ik gebruik wel de oude spaarpotten nog, omdat ik 90% van de tijd de app gebruik (als in, niet de beta-app) en daar heb je alleen de oude spaarpotten. Heb het idee dat als ik de site een keer gebruikt heb dat de bedragen in de spaarpotten de fout in gaan.

Goed te lezen dat het voor jou wel goed werkt! Ik weet eerlijk gezegd niet wat de 'oude' spaarpotten zijn, maar neem aan dat dat de spaarpotten zijn die je ook via ASN Online Bankieren aanmaakt? Jij kunt op dit moment daar dus gewoon een nieuw potje aanleggen? Ik werk met mijn financiën net zoals jij, dus je snapt dat ik het graag werkend krijg. :D

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Nu online
Wooters schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:50:
[...]

Goed te lezen dat het voor jou wel goed werkt! Ik weet eerlijk gezegd niet wat de 'oude' spaarpotten zijn, maar neem aan dat dat de spaarpotten zijn die je ook via ASN Online Bankieren aanmaakt? Jij kunt op dit moment daar dus gewoon een nieuw potje aanleggen? Ik werk met mijn financiën net zoals jij, dus je snapt dat ik het graag werkend krijg. :D
Haha, ja, dat snap ik inderdaad.

Wat ik bedoel met oude en nieuwe spaarpotten, is dat ze een hele overhaul hebben gedaan van de bankomgeving. Er is nu nog een soort overgangsfase, waarbij je kan kiezen of je van de oude layout of nieuwe layout gebruik maakt. Ik maak nog gebruik van de oude, omdat de (niet-beta) app de nieuwe lay-out nog niet ondersteunt en ik mijn bankzaken 90% van de tijd via de app doe.
Maar ik kan inderdaad via Online Bankieren gewoon nieuwe potten aanmaken. Laatste keer dat ik dat gedaan heb is een week geleden, dus heb het zojuist nog even geprobeerd om te checken en het doet het prima voor mij.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Wooters schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:40:

Het vervelende van spaarpotten vind ik dat ik deze aanmaak voor de gezamenlijke spaarrekening.
Vervolgens kan mijn partner in die gezamenlijke spaarrekening die spaarpotten niet zien.
Dat is niet heel handig voor het inzicht in welke bedragen nu "gereserveerd" zijn, en wat vrij te besteden is.

Juist

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee