Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

5183

quote:
Jeldert schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:31:
In de ASN app kan je onder Instellingen, Berichten, Attenties toch instellen dat je bij een bepaalde saldo onder/boven-grens, of bij een bepaalde transactie een notificatie ontvangt?
Die ken ik nog niet, bedank voor de tip :) Ga ik gelijk eens naar kijken!

• Henshin
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 14-07 03:10
quote:
MrSleeves schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 21:17:
Transactie niet beschikbaar of teruggedraaid? Er is heel wat om te doen geweest dat de naam niet gecontroleerd werd bij een overschrijving (alleen ING doet onderling een melding bij voormalig Postbank rekeningen). Is dit niet een beveiliging? Dat je niet per ongeluk een bedrag naar de verkeerde rekening overmaakt?
Het is gebleken dat ik alles juist heb gedaan. Ik heb dit geverifieerd door het na te kijken op mijn andere rekening waar de betaling vandaan kwam en ik heb tevens gebeld met de bank. Die medewerker van de ASN is dus gewoon een leugenaar of een prutser. Vandaag is het bedrag dan eindelijk na 2 werkdagen beschikbaar en heeft die persoon zijn excuses aangeboden. Niet echt handig als je snel over je geld wilt beschikken.

• SteveWoz
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 29-06 09:38
quote:
Xabre schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:10:
Die apps van alle banken zien er uit alsof ze uit het stenen tijdperk komen als je ze vergelijkt met Bunq of N26.
So what? Voor die paar keer per week dat je een overschrijving doet of je saldo checkt? Functie over vorm.

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
quote:
SteveWoz schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 00:00:
[...]

So what? Voor die paar keer per week dat je een overschrijving doet of je saldo checkt? Functie over vorm.
Beweer ook nergens dat dat een ramp is ofzo.

Philips CD473 + AKG K280 Parabolic

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:59

CurlyMo

www.pilight.org

Ik kan het niet zo snel vinden op de ASN site. Weet iemand of er al TFA beschikbaar is voor het online bankieren? Ik heb afgelopen week een betaalrekening geopend om eens te snuffelen aan ASN, maar het inloggen met alleen een gebruikersnaam en wachtwoord staat me wel tegen.

"En wat zeiden ze toen je ze belden"...

Net gedaan en het antwoord was dat TFA met de digipas alleen bij de zakelijke rekening verplicht is en bij overboekingen. Voor het inloggen op het portaal zelf niet. ASN volgt over het algemeen SNS beleid dus het kan zijn dat dit in de nabije toekomst veranderd. Bij de SNS kan je alleen nog maar inloggen met ook de digipas. De optie van TFA aanbieden maar het niet verplicht stellen was het overwegen waard.

Voor iemand die van de Rabobank komt is dit wel 10 stappen terug in de tijd. Ik moet de komende drie maanden maar eens overwegen of idealisme voldoende is voor de overstap.

CurlyMo wijzigde deze reactie 09-11-2018 17:45 (53%)

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• RoNoS
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12-07 14:20
Wat ik vooral vind tegenvallen is dat je met een en/of rekening niet van elkaar kunt zien welke betalingen er gepland zijn. Alleen degene die ze toevoegt ziet ze terug. Hierdoor bijna een dubbele betaling gedaan, omdat ik niet wist dat mijn vriendin een betaling had klaargezet.

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 18:09

LankHoar

Professionele amateur

CurlyMo schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:34:
De optie van TFA aanbieden maar het niet verplicht stellen was het overwegen waard.

Voor iemand die van de Rabobank komt is dit wel 10 stappen terug in de tijd. Ik moet de komende drie maanden maar eens overwegen of idealisme voldoende is voor de overstap.
Goed punt, en ik had er nog niet eens aan gedacht ondanks dat ik bijna overal 2FA gebruik! Kom zelf ook van Rabobank, en in alle andere opzichten (gemak website/app etc.) ben ik wel erg blij met ASN.

Waar hebben ze deze gebruikerswens van je aangenomen? Ik zal dan mijn mond ook eens lostrekken :+

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

RoNoS schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:52:
Wat ik vooral vind tegenvallen is dat je met een en/of rekening niet van elkaar kunt zien welke betalingen er gepland zijn. Alleen degene die ze toevoegt ziet ze terug. Hierdoor bijna een dubbele betaling gedaan, omdat ik niet wist dat mijn vriendin een betaling had klaargezet.
Dit is wel helemaal een dooddoener :| Ik ga dat zeker even proberen en als je gelijk hebt, dan houdt ASN voor ons op. mede i.c.m. de TFA afwezigheid. Eventueel dat het in de toekomst weer een optie wordt voor een spaarrekening voor kinderen.
LankHoar schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:46:
[...]
Waar hebben ze deze gebruikerswens van je aangenomen? Ik zal dan mijn mond ook eens lostrekken :+
Ik heb gewoon de klantenservice gebeld.

@RoNoS had gelijk. Bij een gezamenlijke rekening zie je elkaars betaalverzoeken niet. De klantenservice vond dat ook bizar. ASN ;w, op naar Triodos, en als dat ook niet goed werkt, dan blijf ik gewoon bij de Rabo.

CurlyMo wijzigde deze reactie 13-11-2018 12:12 (11%)

• PimBr
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 18-03 22:21
Ik wil twee rekeningen openen bij ASN Bank een op een zal niet altijd veel saldo staan. Waar worden de kosten voor de rekening(en) of pinnen in het buitenland eigenlijk afgeschreven? Bij ABN AMRO is dat geloof ik van een zelf gekozen rekening. Of schrijven ze iedere maand 1,65 af op elke betaalrekening?

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Ik ben trouwens nu overgestapt naar Triodos. Die voldoen wel aan mijn eisen.

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:48

sapphire

Die-hard pruts0r

*Kick*

Ik zit er ook al een tijdje over na te denken om over te stappen naar een ASN rekening vanaf mijn Raborekening. Sinds deze maand is geld storten bij de Rabobank niet meer gratis, nog steeds 'maar' €1,50 maar voor mij het zoveelste ding waarbij ik me afvraag waarom ik eigenlijk nog bij de Rabo zit want elk voordeel wat ze hadden saneren ze zelf langzaam weg :+

Dus ASN, vooral het investerings beleid staat me nogal aan (iig wat ik er van lees) en aangezien ik aan de ING vast zit is het een tweede bank, dus alleen voor wat kleine dingen zoals Spotify, ideal betalinkje, beetje marktplaatsen, paypal, backup, ect.

Als ik het zo lees heb ik weinig speciale wensen en is een ASN betaal+spaar rekening een prima optie toch ?

Gabriël Ryzen

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Lijkt me ook :)

Enige wat ik heb gemist in al die jaren was een filiaal om mn klein geld pot in te leveren, maar gelukkig een buurjongen die net z'n nieuwjaars wens kaartjes had rond gebracht met een rabo rekening :+

Sparen zou ik bij Leaseplan bank of Argenta doen ivm iets hogere rente.

hjs wijzigde deze reactie 29-01-2019 22:44 (14%)

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14:23
sapphire schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:27:
*Kick*

Ik zit er ook al een tijdje over na te denken om over te stappen naar een ASN rekening vanaf mijn Raborekening. Sinds deze maand is geld storten bij de Rabobank niet meer gratis, nog steeds 'maar' €1,50 maar voor mij het zoveelste ding waarbij ik me afvraag waarom ik eigenlijk nog bij de Rabo zit want elk voordeel wat ze hadden saneren ze zelf langzaam weg :+

Dus ASN, vooral het investerings beleid staat me nogal aan (iig wat ik er van lees) en aangezien ik aan de ING vast zit is het een tweede bank, dus alleen voor wat kleine dingen zoals Spotify, ideal betalinkje, beetje marktplaatsen, paypal, backup, ect.

Als ik het zo lees heb ik weinig speciale wensen en is een ASN betaal+spaar rekening een prima optie toch ?
Vraag het me af waar je dan je geld wilt storten, want de ASN heeft geen kantoren!
Dit staat er op hun site;
“Waar kan ik contant geld op de ASN Bankrekening storten?
Het is niet mogelijk bij ASN Bank cash geld te storten of een cheque te innen.”

 iPad Air 2 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

HereIsTom schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 23:23:
[...]

Vraag het me af waar je dan je geld wilt storten, want de ASN heeft geen kantoren!
Dit staat er op hun site;
“Waar kan ik contant geld op de ASN Bankrekening storten?
Het is niet mogelijk bij ASN Bank cash geld te storten of een cheque te innen.”
ING.
Die rekening kan ik voorlopig toch niet opzeggen ivm. Hypotheek en daar kan ik nog wel gratis storten.

Gabriël Ryzen

• HereIsTom
  • Laatst online: 14:23
sapphire schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 07:23:
[...]

ING.
Die rekening kan ik voorlopig toch niet opzeggen ivm. Hypotheek en daar kan ik nog wel gratis storten.
Waarom dan twee banken, bij de ING kun je ook alles wat jij wil als je daar toch nog aan vast zit!

 iPad Air 2 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• hjs
  • Niet online
HereIsTom schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:10:
[...]

Waarom dan twee banken, bij de ING kun je ook alles wat jij wil als je daar toch nog aan vast zit!
Dat snap ik wel, je wil zo min mogelijk doen bij dat stelletje witwassers >:) .

• nlboy
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online

nlboy

Alles kitz?

sapphire schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:27:
*Kick*

Wat je ook kunt overwegen is de SNS-bank als je graag het geld storten wilt behouden. Dat valt ook onder de Volksbank Holding en komt qua 'duurzaam en eerlijkheid' in de buurt van ASN. :)

Ik ben zelf zeer tevreden met ASN. De overstapservice is super en makkelijk geregeld. Verder lekker simpel en alles wat ik nodig heb bieden ze aan.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

HereIsTom schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:10:
[...]

Backup, al meerdere keren ergens gestaan tijdens een storing van 1 van de banken dat ik blij was met een tweede pas.
Voor werk is het handig (ingewikkeld verhaal) en voor ZZP klusjes, marktplaats handel, PayPal (wil ik niet aan m'n hoofdrekening). Dat is me die €1,55 per maand meer dan waard.

@nlboy Goeie :)
Had wel bij RegioBank gekeken maar die was dacht ik een stukje duurder dan ASN.

sapphire wijzigde deze reactie 30-01-2019 18:14 (8%)

Gabriël Ryzen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Discipline
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 22:23
*bump

Ook ik ben overgestapt, ik hoop wel dat ze hun mobiele website en app onder handen nemen. Het design is sterk verourderd en ik kan er niet echt over heen stappen.

In ieder geval wel duurzaam beleggen en dat vind ik wel heel belangrijk. We zullen zien of ik nog lang bij ze blijf!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:08

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Zit er ook aan te denken om over te stappen naar ASN. Zit nu bij ING, maar als je ze naast elkaar legt op https://eerlijkegeldwijzer.nl/ dan is de reputatie van ING nogal twijfelachtig. Zitten dingen tussen waarin ik niet met ‘mijn’ geld aan wil meewerken.

Lees ook dat je bij ASN de pincode kunt wijzigen. Ideaal, want op die manier hoef ik geen nieuwe pincode aan te leren en kan ik die van m’n huidige ING betaalpas instellen.

Verder zie ik, op het geld storten na, geen bezwaren. Betalen kan zonder reader (tot €1000 meen ik?), betaalverzoek aanmaken.
@Jeldert je noemde notificaties, is dit inderdaad mogelijk? Bijv. als er xx is bijgeschreven (salaris), of xx is afgeschreven? (hypotheek)

ThinkPad wijzigde deze reactie 16-06-2019 21:21 (23%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Discipline schreef op zondag 16 juni 2019 @ 21:02:
*bump

Ook ik ben overgestapt, ik hoop wel dat ze hun mobiele website en app onder handen nemen. Het design is sterk verourderd en ik kan er niet echt over heen stappen.
Oh, nooit bij stil gestaan.
Voor mij doet de app wat ie moet doen, geen idee wat er verbeterd kan worden :+

Wat ik wel raar vind is dat je via de website altijd met dat rode apparaatje een overboeking moet doen terwijl je die via de app niet nodig heb. Vreemd dat je niet op dezelfde manier een overboeking kan bevestigen als bv bij een online winkel kan betalen. (via het scannen van de qr-code in de app bedoel ik)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad

ThinkPad

L460

Voor een iDEAL betaling via computer heb je dus altijd dat apparaatje nodig? Je kunt niet goedkeuren via de app zoals ik nu via ING doe? :o

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Enit
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 14:41
ThinkPad schreef op zondag 16 juni 2019 @ 21:23:
Voor een iDEAL betaling via computer heb je dus altijd dat apparaatje nodig? Je kunt niet goedkeuren via de app zoals ik nu via ING doe? :o
Nee, voor een iDEAL betaling kun je ook de app op je mobiel gebruiken. Je scant dan met de app een QR code op je computerscherm.

Als je op de ASN website zelf een overboeking wilt doen, dan heb je wel altijd het apparaatje (digipas) nodig. Als je in de app op je mobiel een overboeking wilt doen, dan heb je niet altijd de digipas nodig, tot een bedrag dat je zelf kunt instellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

ThinkPad schreef op zondag 16 juni 2019 @ 21:14:
Zit er ook aan te denken om over te stappen naar ASN. Zit nu bij ING, maar als je ze naast elkaar legt op https://eerlijkegeldwijzer.nl/ dan is de reputatie van ING nogal twijfelachtig. Zitten dingen tussen waarin ik niet met ‘mijn’ geld aan wil meewerken.

Lees ook dat je bij ASN de pincode kunt wijzigen. Ideaal, want op die manier hoef ik geen nieuwe pincode aan te leren en kan ik die van m’n huidige ING betaalpas instellen.

Verder zie ik, op het geld storten na, geen bezwaren. Betalen kan zonder reader (tot €1000 meen ik?), betaalverzoek aanmaken.
@Jeldert je noemde notificaties, is dit inderdaad mogelijk? Bijv. als er xx is bijgeschreven (salaris), of xx is afgeschreven? (hypotheek)
Beide voorbeelden kan je instellen. In de app ga je naar Instellingen, Berichten, Attenties instellen.
Daar heb je 2 opties: Saldo-attenties en Transactie-attenties.
Daar moet het volgens mij lukken.

PS, gebruik het zelf overigens niet O-), maar je kan zo te zien een SMS of een e-mail laten versturen.

Juist

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

*bump

Iedere keer ASN me om feedback vraagt geef ik juist aan dat ze niets moeten aanpassen. Zowel de website als app zijn een verademing qua functionaliteit vergeleken met vele andere bedrijven. Alles doet wat het moet doen, werkt snel en betrouwbaar en toegankelijk binnen een herkenbare huisstijl.

Op het moment dat er nieuwe features worden toegevoegd zoals de IBAN naamcontrole zie je meteen dat er bugs in zitten zoals een loader die het typen onderbreekt. Dat hebben ze gelukkig wel snel opgelost. Maar als je een hele app gaat omgooien om maar met de laatste grafische designtrends mee te gaan dan blijf je bezig, omdat die trends steeds veranderen. En dan blijf je iedere keer weer nieuwe bugs hebben en moeten gebruikers iedere keer weer hun worfkflow aanpassen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• kwon
  • Laatst online: 22:35
Ik heb al jaren een spaarrekening bij ASN, en zat er ook heel lang over na te denken om mijn betaalzaken bij hen onder te brengen. Hoofdzakelijk vanwege het in het oog springende (investerings)beleid. Maar ik zie ook best wel wat concrete voordelen ten opzichte van mijn huidige bank (Rabo):
  • Je kunt je eigen pincode kiezen.
  • Bij buitenlandse betalingen met de Maestro-pas is er géén koersopslag maar een fixed fee van 15 cent per transactie. De Rabo heeft deze onlangs sneaky wéér verhoogd, naar inmiddels 1,2%.
  • Blijkbaar heb je bij iDEAL-betalingen op je desktop dus níet altijd je digipas nodig (thanks @Enit!). Overigens is de Volksbank voornemens om deze sowieso niet meer te verplichten.
  • Betalen via je mobiel (Android NFC) is gratis.
  • De betaalrekening is rentedragend.
Dus de kogel is door de kerk. Heb vanochtend een betaalrekening aangevraagd. Via de mail kreeg ik meteen de overeenkomst met het IBAN, welke ook meteen zichtbaar was in de app en online bankieren. Een 'test'overschrijving van 1 cent vanaf de Rabo naar de nieuwe rekening stond er via instant payments ook meteen op.

Zodra ik de betaal- en digipas binnen heb zal ik de overstapservice aanvragen. Ben benieuwd of het écht zo makkelijk gaat. Het voelt onwerkelijk dat bijvoorbeeld mijn hypotheekverstrekker, zonder dat ik daar iets voor hoef te doen, blijkbaar automatisch mijn nieuwe IBAN in hun administratie zal opnemen. Maar als dit goed werkt, zal het me wel heel veel tijd gaan schelen.

• Discipline
Johnny schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:16:
[...]

Iedere keer ASN me om feedback vraagt geef ik juist aan dat ze niets moeten aanpassen. Zowel de website als app zijn een verademing qua functionaliteit vergeleken met vele andere bedrijven. Alles doet wat het moet doen, werkt snel en betrouwbaar en toegankelijk binnen een herkenbare huisstijl.

Op het moment dat er nieuwe features worden toegevoegd zoals de IBAN naamcontrole zie je meteen dat er bugs in zitten zoals een loader die het typen onderbreekt. Dat hebben ze gelukkig wel snel opgelost. Maar als je een hele app gaat omgooien om maar met de laatste grafische designtrends mee te gaan dan blijf je bezig, omdat die trends steeds veranderen. En dan blijf je iedere keer weer nieuwe bugs hebben en moeten gebruikers iedere keer weer hun worfkflow aanpassen.
Ik begrijp je punt, maar iedereen van mijn generatie die ik de app en website heb laten zien vond het er echt niet mooi uitzien.

Sowieso hou ik altijd van de nieuwste techniek, ik hoop nog steeds dat ze het binnenkort gaan aanpassen want qua design geef ik het echt een 2/10.

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18:53
Hier ook een tevreden ASN klant. Weinig te melden over evt nadelen, wij zijn erg tevreden, zowel over de dienstverlening, de sociaalmaatschappelijke voordelen als het feit dat je een relatief kleine partij steunt in het verkrijgen van tractie voor verandering.

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• mutsje
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:48

mutsje

Certified Prutser

Wij zijn vorig jaar overgestapt van ING naar ASN. De druppel was wel het absurde loon van die horken op hoog niveau en dat ING niks doet aan milieu. Overschrijven bedragen naar niet ASN rekening heb je dat apparaat voor nodig die je codes genereert. We zijn zeer tevreden over ASN.

• Gitarist
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Hier ook een tevreden ASN klant. Inderdaad, fijn dat ze rente bieden op zowel de spaar,- als betaalrekening (al stelt het huidige rentepercentage natuurlijk niks voor...). Voor ons was hun oog voor het milieu en het feit dat ze niet investeren in shady dingen de grootste motivator om over te stappen.

Grappig wel om te lezen dat de meningen over de app zo sterk verdeeld zijn.

Ik was hiervoor (tot aan halverwege 2018) klant van de Rabobank dus qua app ken ik naast die van ASN alleen die van hun (oftewel: referentiekader is niet zo groot), maar ik ben zowel over de ASN app als destijds over die van de Rabo best wel tevreden. Het werkt eigenlijk altijd en heeft alle functies die ik nodig heb. Welke features missen jullie dan?

Het enige puntje waar ik niet tevreden over ben, maar dat ligt een beetje buiten het bereik van de ASN, is de app van hun creditcard. Die kan je alleen inzien via de ICS app en die is zo brak als wat. Heel vaak kan ik niet inloggen en de functionaliteiten zijn zeer basic.

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17:57
Onlangs samen met m'n vriendin een en/of rekening bij ASN geopend. Heb zelf nog een RABO-rekening, dus kan het wel mooi vergelijken. Iets waar de RABO het bij mij wint: ik krijg notifications op m'n telefoon als er bedragen boven de X euro worden afgeschreven of bijgestort. Bij ASN mis ik dat nog.

Verder - alles werkt wel, dus ben ook wel tevreden.

• Discipline
Leuk om te horen iig dat zoveel mensen ook zijn overgestapt :)

• Anakha
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 17:28
mutsje schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:27:
Overschrijven bedragen naar niet ASN rekening heb je dat apparaat voor nodig die je codes genereert.
Dat geldt alleen voor bankieren via de website - als je met de app werkt, kun je zelf instellen of je dat apparaatje wilt gebruiken of niet.
vanaalten schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:41:
Iets waar de RABO het bij mij wint: ik krijg notifications op m'n telefoon als er bedragen boven de X euro worden afgeschreven of bijgestort. Bij ASN mis ik dat nog.
Je kunt in de app instellen dat je een berichtje krijgt wanneer je rekening een bepaald saldo bereikt (hoog of laag), en wanneer er een overschrijving van of naar een specifieke tegenrekening plaatsvindt. Er is inderdaad geen mogelijkheid om generiek alle hoge bedragen een melding te laten opleveren. Dat zou nog wel een mooie toevoeging zijn.

• mutsje
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:48

mutsje

Certified Prutser

Anakha schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:28:
[...]

Dat geldt alleen voor bankieren via de website - als je met de app werkt, kun je zelf instellen of je dat apparaatje wilt gebruiken of niet.
Ik gebruik de app inderdaad niet. Alleen de website.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kwon
*bump

In ieder geval wel duurzaam beleggen en dat vind ik wel heel belangrijk. We zullen zien of ik nog lang bij ze blijf!
Ik begrijp wat je bedoelt. Als je top notch digitaal wil bankieren dan moet je bij ING (of zelfs bunq) zijn. Ik hou ook van (het uitproberen van) de nieuwste functies op betaalgebied, maar in de keuze voor een overstap spelen natuurlijk meer dingen mee.

Waar kom je vandaan als ik vragen mag? De app van ASN vind ik persoonlijk mooier dan die van de Rabo, het voelt/is 'native' en dat vind ik altijd prettiger. Maar qua design is de (Android-)app van de Rabo sowieso niet moeilijk te verslaan lol.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Discipline
kwon schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:54:
[...]

Ik begrijp wat je bedoelt. Als je top notch digitaal wil bankieren dan moet je bij ING (of zelfs bunq) zijn. Ik hou ook van (het uitproberen van) de nieuwste functies op betaalgebied, maar in de keuze voor een overstap spelen natuurlijk meer dingen mee.

Waar kom je vandaan als ik vragen mag? De app van ASN vind ik persoonlijk mooier dan die van de Rabo, het voelt/is 'native' en dat vind ik altijd prettiger. Maar qua design is de (Android-)app van de Rabo sowieso niet moeilijk te verslaan lol.
Ik kom van ING en ABN, en gebruik ook Revolut. Zowel ING als ABN zijn ook wel echt de voorlopers op digitalisering en hun websites en apps werken gewoon heel goed.

Maar goed, duurzaamheid vind ik het allerbelangrijkst en daarom zal ik wel blij ASN blijven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kwon
ThinkPad schreef op zondag 16 juni 2019 @ 21:14:
Verder zie ik, op het geld storten na, geen bezwaren.
Het zou me niet verbazen als deze mogelijkheid later alsnog komt, als de Volksbank zich aansluit bij Geldmaat. Hier denken ze namelijk over na.

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Nu online
Mobiel betalen bij ASN:
Kosten ASN Mobiel Betalen
Voor het gebruik van de app worden vooralsnog geen kosten berekend. Het is mogelijk dat op termijn het gebruik van de app € 0,50 per maand (per persoon, per rekening) gaat kosten. Wij zullen je daarover uiteraard tijdig informeren via onze website en het berichtencentrum binnen ASN Mobiel Bankieren. ASN Mobiel Betalen blijft gratis bij de ASN Studentenrekening en de ASN Jongerenrekening.
Link: https://www.asnbank.nl/se...etalen-met-je-mobiel.html

U123456 wijzigde deze reactie 04-07-2019 17:04 (64%)

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 22:06
Denk dat van de Volksbank de SNS het minst erge is omdat die vasthouden aan het ouderwetse systeem met kantoren etc.

Enige nadeel is hun beruchte stortingen via GWK, waar je bij voorbaat als verdachte word aangezien

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kwon
Die mededeling staat er al een hele lange tijd.

Het vreemde is dat je bij de andere merken van de Volksbank (SNS en Regiobank) al wel moet betalen voor de dienst. Bij ASN is dat nooit ingevoerd. Ik heb er goede hoop in dat ze dit ook nooit zullen doen omdat ik verwacht dat ze worden (of al zijn) ingehaald door de realiteit en concurrentie, van bijvoorbeeld ING. Ik ben wel echt oprecht benieuwd naar waarom ze het (nog) niet hebben ingevoerd; als hier daadwerkelijk een 'klantvriendelijke' overweging aan ten grondslag ligt zou ik dat echt cool vinden.

Die contactloos betalen-app werkt trouwens echt prima. Hij is (ten opzichte van de Rabo) lekker minimalistisch en bevat geen reclame. Bovendien kun je ook met je vingerafdruk (vooraf) de betaling autoriseren dus het gaat lekker snel. Bij de Rabo kon dit niet.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ThinkPad

ThinkPad

L460

Ben nu een weekje klant bij ASN en wilde even mijn ervaringen tot nu toe delen t.o.v. ING:
  • De app is ietsje onoverzichtelijker dan bij ING, maar dat is ook een kwestie van wennen. Reageert wel vlot en stabiel. Inloggen kan op iOS met TouchID (vingerafdruk)
  • Het apparaatje ('Digipas', hopeloze naam overigens omdat ik het woord 'pas' verwarrend vind met betaalpas) heb ik tot nu toe alleen nodig gehad om betaalpas te koppelen meen ik, verder nog niet.
  • Mooie betaalpas met een toekan erop 8)
  • Bij ING had ik spaardoelen, om automatisch geld voor bijv. zorgverzekering maandelijks apart te zetten. ASN heeft ook spaarpotten, maar hier kun je niet automatisch op inleggen. Contact gehad met ASN en een extra spaarrekening kan dit wel mee. Is gratis en mag ik hier ook voor gebruiken
  • ASN heeft een 'afroom' functie om automatisch te kunnen sparen _/-\o_ Ben ik héél blij mee, vroeger bij Rabobank ook gehad en mistte dat bij ING toch wel erg. Ik kan daarmee instellen dat ik bijv. altijd €150 op betaalrekening wil hebben staan. Alles daarboven mag naar spaar. Je hebt de keuze om dit met de volgende intervallen te doen: wekelijks/4 wekelijks/maandelijks/per kwartaal/halfjaarlijks/jaarlijks
  • Klantenservice is makkelijk bereikbaar via chat, je wordt snel geholpen bij vragen
Als ik al een minpunt moet noemen dan zou dat Apple Pay kunnen zijn. Maar dat heb ik bij ING nog niet gebruikt, dus tot nu toe weet ik niet beter ;)

ThinkPad wijzigde deze reactie 08-07-2019 12:04 (3%)

Pagina: 1 2 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Grand prix

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True