Die ken ik nog niet, bedank voor de tipJeldert schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:31:
In de ASN app kan je onder Instellingen, Berichten, Attenties toch instellen dat je bij een bepaalde saldo onder/boven-grens, of bij een bepaalde transactie een notificatie ontvangt?
Anoniem: 248568
Het is gebleken dat ik alles juist heb gedaan. Ik heb dit geverifieerd door het na te kijken op mijn andere rekening waar de betaling vandaan kwam en ik heb tevens gebeld met de bank. Die medewerker van de ASN is dus gewoon een leugenaar of een prutser. Vandaag is het bedrag dan eindelijk na 2 werkdagen beschikbaar en heeft die persoon zijn excuses aangeboden. Niet echt handig als je snel over je geld wilt beschikken.MrSleeves schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 21:17:
Transactie niet beschikbaar of teruggedraaid? Er is heel wat om te doen geweest dat de naam niet gecontroleerd werd bij een overschrijving (alleen ING doet onderling een melding bij voormalig Postbank rekeningen). Is dit niet een beveiliging? Dat je niet per ongeluk een bedrag naar de verkeerde rekening overmaakt?
So what? Voor die paar keer per week dat je een overschrijving doet of je saldo checkt? Functie over vorm.xabre16v schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:10:
Die apps van alle banken zien er uit alsof ze uit het stenen tijdperk komen als je ze vergelijkt met Bunq of N26.
Beweer ook nergens dat dat een ramp is ofzo.SteveWoz schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 00:00:
[...]
So what? Voor die paar keer per week dat je een overschrijving doet of je saldo checkt? Functie over vorm.
Ik kan het niet zo snel vinden op de ASN site. Weet iemand of er al TFA beschikbaar is voor het online bankieren? Ik heb afgelopen week een betaalrekening geopend om eens te snuffelen aan ASN, maar het inloggen met alleen een gebruikersnaam en wachtwoord staat me wel tegen.
"En wat zeiden ze toen je ze belden"...
Net gedaan en het antwoord was dat TFA met de digipas alleen bij de zakelijke rekening verplicht is en bij overboekingen. Voor het inloggen op het portaal zelf niet. ASN volgt over het algemeen SNS beleid dus het kan zijn dat dit in de nabije toekomst veranderd. Bij de SNS kan je alleen nog maar inloggen met ook de digipas. De optie van TFA aanbieden maar het niet verplicht stellen was het overwegen waard.
Voor iemand die van de Rabobank komt is dit wel 10 stappen terug in de tijd. Ik moet de komende drie maanden maar eens overwegen of idealisme voldoende is voor de overstap.
"En wat zeiden ze toen je ze belden"...
Net gedaan en het antwoord was dat TFA met de digipas alleen bij de zakelijke rekening verplicht is en bij overboekingen. Voor het inloggen op het portaal zelf niet. ASN volgt over het algemeen SNS beleid dus het kan zijn dat dit in de nabije toekomst veranderd. Bij de SNS kan je alleen nog maar inloggen met ook de digipas. De optie van TFA aanbieden maar het niet verplicht stellen was het overwegen waard.
Voor iemand die van de Rabobank komt is dit wel 10 stappen terug in de tijd. Ik moet de komende drie maanden maar eens overwegen of idealisme voldoende is voor de overstap.
[ Voor 53% gewijzigd door CurlyMo op 09-11-2018 17:45 ]
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Wat ik vooral vind tegenvallen is dat je met een en/of rekening niet van elkaar kunt zien welke betalingen er gepland zijn. Alleen degene die ze toevoegt ziet ze terug. Hierdoor bijna een dubbele betaling gedaan, omdat ik niet wist dat mijn vriendin een betaling had klaargezet.
Goed punt, en ik had er nog niet eens aan gedacht ondanks dat ik bijna overal 2FA gebruik! Kom zelf ook van Rabobank, en in alle andere opzichten (gemak website/app etc.) ben ik wel erg blij met ASN.CurlyMo schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:34:
De optie van TFA aanbieden maar het niet verplicht stellen was het overwegen waard.
Waar hebben ze deze gebruikerswens van je aangenomen? Ik zal dan mijn mond ook eens lostrekken
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Dit is wel helemaal een dooddoenerRoNoS schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:52:
Wat ik vooral vind tegenvallen is dat je met een en/of rekening niet van elkaar kunt zien welke betalingen er gepland zijn. Alleen degene die ze toevoegt ziet ze terug. Hierdoor bijna een dubbele betaling gedaan, omdat ik niet wist dat mijn vriendin een betaling had klaargezet.
Ik heb gewoon de klantenservice gebeld.LankHoar schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:46:
[...]
Waar hebben ze deze gebruikerswens van je aangenomen? Ik zal dan mijn mond ook eens lostrekken
@RoNoS had gelijk. Bij een gezamenlijke rekening zie je elkaars betaalverzoeken niet. De klantenservice vond dat ook bizar. ASN

[ Voor 11% gewijzigd door CurlyMo op 13-11-2018 12:12 ]
Ik wil twee rekeningen openen bij ASN Bank een op een zal niet altijd veel saldo staan. Waar worden de kosten voor de rekening(en) of pinnen in het buitenland eigenlijk afgeschreven? Bij ABN AMRO is dat geloof ik van een zelf gekozen rekening. Of schrijven ze iedere maand 1,65 af op elke betaalrekening?
Ik ben trouwens nu overgestapt naar Triodos. Die voldoen wel aan mijn eisen.
*Kick*
Ik zit er ook al een tijdje over na te denken om over te stappen naar een ASN rekening vanaf mijn Raborekening. Sinds deze maand is geld storten bij de Rabobank niet meer gratis, nog steeds 'maar' €1,50 maar voor mij het zoveelste ding waarbij ik me afvraag waarom ik eigenlijk nog bij de Rabo zit want elk voordeel wat ze hadden saneren ze zelf langzaam weg
Dus ASN, vooral het investerings beleid staat me nogal aan (iig wat ik er van lees) en aangezien ik aan de ING vast zit is het een tweede bank, dus alleen voor wat kleine dingen zoals Spotify, ideal betalinkje, beetje marktplaatsen, paypal, backup, ect.
Als ik het zo lees heb ik weinig speciale wensen en is een ASN betaal+spaar rekening een prima optie toch ?
Ik zit er ook al een tijdje over na te denken om over te stappen naar een ASN rekening vanaf mijn Raborekening. Sinds deze maand is geld storten bij de Rabobank niet meer gratis, nog steeds 'maar' €1,50 maar voor mij het zoveelste ding waarbij ik me afvraag waarom ik eigenlijk nog bij de Rabo zit want elk voordeel wat ze hadden saneren ze zelf langzaam weg
Dus ASN, vooral het investerings beleid staat me nogal aan (iig wat ik er van lees) en aangezien ik aan de ING vast zit is het een tweede bank, dus alleen voor wat kleine dingen zoals Spotify, ideal betalinkje, beetje marktplaatsen, paypal, backup, ect.
Als ik het zo lees heb ik weinig speciale wensen en is een ASN betaal+spaar rekening een prima optie toch ?
Lijkt me ook 
Enige wat ik heb gemist in al die jaren was een filiaal om mn klein geld pot in te leveren, maar gelukkig een buurjongen die net z'n nieuwjaars wens kaartjes had rond gebracht met een rabo rekening
Sparen zou ik bij Leaseplan bank of Argenta doen ivm iets hogere rente.
Enige wat ik heb gemist in al die jaren was een filiaal om mn klein geld pot in te leveren, maar gelukkig een buurjongen die net z'n nieuwjaars wens kaartjes had rond gebracht met een rabo rekening
Sparen zou ik bij Leaseplan bank of Argenta doen ivm iets hogere rente.
[ Voor 14% gewijzigd door hjs op 29-01-2019 22:44 ]
Vraag het me af waar je dan je geld wilt storten, want de ASN heeft geen kantoren!sapphire schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:27:
*Kick*
Dit staat er op hun site;
“Waar kan ik contant geld op de ASN Bankrekening storten?
Het is niet mogelijk bij ASN Bank cash geld te storten of een cheque te innen.”
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
ING.HereIsTom schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 23:23:
[...]
Vraag het me af waar je dan je geld wilt storten, want de ASN heeft geen kantoren!
Dit staat er op hun site;
“Waar kan ik contant geld op de ASN Bankrekening storten?
Het is niet mogelijk bij ASN Bank cash geld te storten of een cheque te innen.”
Die rekening kan ik voorlopig toch niet opzeggen ivm. Hypotheek en daar kan ik nog wel gratis storten.
Waarom dan twee banken, bij de ING kun je ook alles wat jij wil als je daar toch nog aan vast zit!sapphire schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 07:23:
[...]
ING.
Die rekening kan ik voorlopig toch niet opzeggen ivm. Hypotheek en daar kan ik nog wel gratis storten.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Dat snap ik wel, je wil zo min mogelijk doen bij dat stelletje witwassersHereIsTom schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:10:
[...]
Waarom dan twee banken, bij de ING kun je ook alles wat jij wil als je daar toch nog aan vast zit!
Wat je ook kunt overwegen is de SNS-bank als je graag het geld storten wilt behouden. Dat valt ook onder de Volksbank Holding en komt qua 'duurzaam en eerlijkheid' in de buurt van ASN.sapphire schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:27:
*Kick*
Ik ben zelf zeer tevreden met ASN. De overstapservice is super en makkelijk geregeld. Verder lekker simpel en alles wat ik nodig heb bieden ze aan.
Backup, al meerdere keren ergens gestaan tijdens een storing van 1 van de banken dat ik blij was met een tweede pas.HereIsTom schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:10:
[...]
Waarom dan twee banken, bij de ING kun je ook alles wat jij wil als je daar toch nog aan vast zit!
Voor werk is het handig (ingewikkeld verhaal) en voor ZZP klusjes, marktplaats handel, PayPal (wil ik niet aan m'n hoofdrekening). Dat is me die €1,55 per maand meer dan waard.
@nlboy Goeie
Had wel bij RegioBank gekeken maar die was dacht ik een stukje duurder dan ASN.
[ Voor 8% gewijzigd door sapphire op 30-01-2019 18:14 ]
Anoniem: 455473
*bump
Ook ik ben overgestapt, ik hoop wel dat ze hun mobiele website en app onder handen nemen. Het design is sterk verourderd en ik kan er niet echt over heen stappen.
In ieder geval wel duurzaam beleggen en dat vind ik wel heel belangrijk. We zullen zien of ik nog lang bij ze blijf!
Ook ik ben overgestapt, ik hoop wel dat ze hun mobiele website en app onder handen nemen. Het design is sterk verourderd en ik kan er niet echt over heen stappen.
In ieder geval wel duurzaam beleggen en dat vind ik wel heel belangrijk. We zullen zien of ik nog lang bij ze blijf!
Zit er ook aan te denken om over te stappen naar ASN. Zit nu bij ING, maar als je ze naast elkaar legt op https://eerlijkegeldwijzer.nl/ dan is de reputatie van ING nogal twijfelachtig. Zitten dingen tussen waarin ik niet met ‘mijn’ geld aan wil meewerken.
Lees ook dat je bij ASN de pincode kunt wijzigen. Ideaal, want op die manier hoef ik geen nieuwe pincode aan te leren en kan ik die van m’n huidige ING betaalpas instellen.
Verder zie ik, op het geld storten na, geen bezwaren. Betalen kan zonder reader (tot €1000 meen ik?), betaalverzoek aanmaken.
@Jeldert je noemde notificaties, is dit inderdaad mogelijk? Bijv. als er xx is bijgeschreven (salaris), of xx is afgeschreven? (hypotheek)
Lees ook dat je bij ASN de pincode kunt wijzigen. Ideaal, want op die manier hoef ik geen nieuwe pincode aan te leren en kan ik die van m’n huidige ING betaalpas instellen.
Verder zie ik, op het geld storten na, geen bezwaren. Betalen kan zonder reader (tot €1000 meen ik?), betaalverzoek aanmaken.
@Jeldert je noemde notificaties, is dit inderdaad mogelijk? Bijv. als er xx is bijgeschreven (salaris), of xx is afgeschreven? (hypotheek)
[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 16-06-2019 21:21 ]
Oh, nooit bij stil gestaan.Anoniem: 455473 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 21:02:
*bump
Voor mij doet de app wat ie moet doen, geen idee wat er verbeterd kan worden
Wat ik wel raar vind is dat je via de website altijd met dat rode apparaatje een overboeking moet doen terwijl je die via de app niet nodig heb. Vreemd dat je niet op dezelfde manier een overboeking kan bevestigen als bv bij een online winkel kan betalen. (via het scannen van de qr-code in de app bedoel ik)
Voor een iDEAL betaling via computer heb je dus altijd dat apparaatje nodig? Je kunt niet goedkeuren via de app zoals ik nu via ING doe?
Nee, voor een iDEAL betaling kun je ook de app op je mobiel gebruiken. Je scant dan met de app een QR code op je computerscherm.ThinkPadd schreef op zondag 16 juni 2019 @ 21:23:
Voor een iDEAL betaling via computer heb je dus altijd dat apparaatje nodig? Je kunt niet goedkeuren via de app zoals ik nu via ING doe?
Als je op de ASN website zelf een overboeking wilt doen, dan heb je wel altijd het apparaatje (digipas) nodig. Als je in de app op je mobiel een overboeking wilt doen, dan heb je niet altijd de digipas nodig, tot een bedrag dat je zelf kunt instellen.
Beide voorbeelden kan je instellen. In de app ga je naar Instellingen, Berichten, Attenties instellen.ThinkPadd schreef op zondag 16 juni 2019 @ 21:14:
Zit er ook aan te denken om over te stappen naar ASN. Zit nu bij ING, maar als je ze naast elkaar legt op https://eerlijkegeldwijzer.nl/ dan is de reputatie van ING nogal twijfelachtig. Zitten dingen tussen waarin ik niet met ‘mijn’ geld aan wil meewerken.
Daar heb je 2 opties: Saldo-attenties en Transactie-attenties.
Daar moet het volgens mij lukken.
PS, gebruik het zelf overigens niet

Juist
Iedere keer ASN me om feedback vraagt geef ik juist aan dat ze niets moeten aanpassen. Zowel de website als app zijn een verademing qua functionaliteit vergeleken met vele andere bedrijven. Alles doet wat het moet doen, werkt snel en betrouwbaar en toegankelijk binnen een herkenbare huisstijl.Anoniem: 455473 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 21:02:
*bump
Op het moment dat er nieuwe features worden toegevoegd zoals de IBAN naamcontrole zie je meteen dat er bugs in zitten zoals een loader die het typen onderbreekt. Dat hebben ze gelukkig wel snel opgelost. Maar als je een hele app gaat omgooien om maar met de laatste grafische designtrends mee te gaan dan blijf je bezig, omdat die trends steeds veranderen. En dan blijf je iedere keer weer nieuwe bugs hebben en moeten gebruikers iedere keer weer hun worfkflow aanpassen.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Ik heb al jaren een spaarrekening bij ASN, en zat er ook heel lang over na te denken om mijn betaalzaken bij hen onder te brengen. Hoofdzakelijk vanwege het in het oog springende (investerings)beleid. Maar ik zie ook best wel wat concrete voordelen ten opzichte van mijn huidige bank (Rabo):
Zodra ik de betaal- en digipas binnen heb zal ik de overstapservice aanvragen. Ben benieuwd of het écht zo makkelijk gaat. Het voelt onwerkelijk dat bijvoorbeeld mijn hypotheekverstrekker, zonder dat ik daar iets voor hoef te doen, blijkbaar automatisch mijn nieuwe IBAN in hun administratie zal opnemen. Maar als dit goed werkt, zal het me wel heel veel tijd gaan schelen.
- Je kunt je eigen pincode kiezen.
- Bij buitenlandse betalingen met de Maestro-pas is er géén koersopslag maar een fixed fee van 15 cent per transactie. De Rabo heeft deze onlangs sneaky wéér verhoogd, naar inmiddels 1,2%.
- Blijkbaar heb je bij iDEAL-betalingen op je desktop dus níet altijd je digipas nodig (thanks @Enit!). Overigens is de Volksbank voornemens om deze sowieso niet meer te verplichten.
- Betalen via je mobiel (Android NFC) is gratis.
- De betaalrekening is rentedragend.
Zodra ik de betaal- en digipas binnen heb zal ik de overstapservice aanvragen. Ben benieuwd of het écht zo makkelijk gaat. Het voelt onwerkelijk dat bijvoorbeeld mijn hypotheekverstrekker, zonder dat ik daar iets voor hoef te doen, blijkbaar automatisch mijn nieuwe IBAN in hun administratie zal opnemen. Maar als dit goed werkt, zal het me wel heel veel tijd gaan schelen.
Ik begrijp je punt, maar iedereen van mijn generatie die ik de app en website heb laten zien vond het er echt niet mooi uitzien.Johnny schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:16:
[...]
Iedere keer ASN me om feedback vraagt geef ik juist aan dat ze niets moeten aanpassen. Zowel de website als app zijn een verademing qua functionaliteit vergeleken met vele andere bedrijven. Alles doet wat het moet doen, werkt snel en betrouwbaar en toegankelijk binnen een herkenbare huisstijl.
Op het moment dat er nieuwe features worden toegevoegd zoals de IBAN naamcontrole zie je meteen dat er bugs in zitten zoals een loader die het typen onderbreekt. Dat hebben ze gelukkig wel snel opgelost. Maar als je een hele app gaat omgooien om maar met de laatste grafische designtrends mee te gaan dan blijf je bezig, omdat die trends steeds veranderen. En dan blijf je iedere keer weer nieuwe bugs hebben en moeten gebruikers iedere keer weer hun worfkflow aanpassen.
Sowieso hou ik altijd van de nieuwste techniek, ik hoop nog steeds dat ze het binnenkort gaan aanpassen want qua design geef ik het echt een 2/10.
Hier ook een tevreden ASN klant. Weinig te melden over evt nadelen, wij zijn erg tevreden, zowel over de dienstverlening, de sociaalmaatschappelijke voordelen als het feit dat je een relatief kleine partij steunt in het verkrijgen van tractie voor verandering.
Wij zijn vorig jaar overgestapt van ING naar ASN. De druppel was wel het absurde loon van die horken op hoog niveau en dat ING niks doet aan milieu. Overschrijven bedragen naar niet ASN rekening heb je dat apparaat voor nodig die je codes genereert. We zijn zeer tevreden over ASN.
Hier ook een tevreden ASN klant. Inderdaad, fijn dat ze rente bieden op zowel de spaar,- als betaalrekening (al stelt het huidige rentepercentage natuurlijk niks voor...). Voor ons was hun oog voor het milieu en het feit dat ze niet investeren in shady dingen de grootste motivator om over te stappen.
Grappig wel om te lezen dat de meningen over de app zo sterk verdeeld zijn.
Ik was hiervoor (tot aan halverwege 2018) klant van de Rabobank dus qua app ken ik naast die van ASN alleen die van hun (oftewel: referentiekader is niet zo groot), maar ik ben zowel over de ASN app als destijds over die van de Rabo best wel tevreden. Het werkt eigenlijk altijd en heeft alle functies die ik nodig heb. Welke features missen jullie dan?
Het enige puntje waar ik niet tevreden over ben, maar dat ligt een beetje buiten het bereik van de ASN, is de app van hun creditcard. Die kan je alleen inzien via de ICS app en die is zo brak als wat. Heel vaak kan ik niet inloggen en de functionaliteiten zijn zeer basic.
Grappig wel om te lezen dat de meningen over de app zo sterk verdeeld zijn.
Ik was hiervoor (tot aan halverwege 2018) klant van de Rabobank dus qua app ken ik naast die van ASN alleen die van hun (oftewel: referentiekader is niet zo groot), maar ik ben zowel over de ASN app als destijds over die van de Rabo best wel tevreden. Het werkt eigenlijk altijd en heeft alle functies die ik nodig heb. Welke features missen jullie dan?
Het enige puntje waar ik niet tevreden over ben, maar dat ligt een beetje buiten het bereik van de ASN, is de app van hun creditcard. Die kan je alleen inzien via de ICS app en die is zo brak als wat. Heel vaak kan ik niet inloggen en de functionaliteiten zijn zeer basic.
Onlangs samen met m'n vriendin een en/of rekening bij ASN geopend. Heb zelf nog een RABO-rekening, dus kan het wel mooi vergelijken. Iets waar de RABO het bij mij wint: ik krijg notifications op m'n telefoon als er bedragen boven de X euro worden afgeschreven of bijgestort. Bij ASN mis ik dat nog.
Verder - alles werkt wel, dus ben ook wel tevreden.
Verder - alles werkt wel, dus ben ook wel tevreden.
Dat geldt alleen voor bankieren via de website - als je met de app werkt, kun je zelf instellen of je dat apparaatje wilt gebruiken of niet.mutsje schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:27:
Overschrijven bedragen naar niet ASN rekening heb je dat apparaat voor nodig die je codes genereert.
Je kunt in de app instellen dat je een berichtje krijgt wanneer je rekening een bepaald saldo bereikt (hoog of laag), en wanneer er een overschrijving van of naar een specifieke tegenrekening plaatsvindt. Er is inderdaad geen mogelijkheid om generiek alle hoge bedragen een melding te laten opleveren. Dat zou nog wel een mooie toevoeging zijn.vanaalten schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:41:
Iets waar de RABO het bij mij wint: ik krijg notifications op m'n telefoon als er bedragen boven de X euro worden afgeschreven of bijgestort. Bij ASN mis ik dat nog.
Ik gebruik de app inderdaad niet. Alleen de website.Anakha schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:28:
[...]
Dat geldt alleen voor bankieren via de website - als je met de app werkt, kun je zelf instellen of je dat apparaatje wilt gebruiken of niet.
Ik begrijp wat je bedoelt. Als je top notch digitaal wil bankieren dan moet je bij ING (of zelfs bunq) zijn. Ik hou ook van (het uitproberen van) de nieuwste functies op betaalgebied, maar in de keuze voor een overstap spelen natuurlijk meer dingen mee.Anoniem: 455473 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 21:02:
*bump
Waar kom je vandaan als ik vragen mag? De app van ASN vind ik persoonlijk mooier dan die van de Rabo, het voelt/is 'native' en dat vind ik altijd prettiger. Maar qua design is de (Android-)app van de Rabo sowieso niet moeilijk te verslaan lol.
Ik kom van ING en ABN, en gebruik ook Revolut. Zowel ING als ABN zijn ook wel echt de voorlopers op digitalisering en hun websites en apps werken gewoon heel goed.kwon schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:54:
[...]
Ik begrijp wat je bedoelt. Als je top notch digitaal wil bankieren dan moet je bij ING (of zelfs bunq) zijn. Ik hou ook van (het uitproberen van) de nieuwste functies op betaalgebied, maar in de keuze voor een overstap spelen natuurlijk meer dingen mee.
Waar kom je vandaan als ik vragen mag? De app van ASN vind ik persoonlijk mooier dan die van de Rabo, het voelt/is 'native' en dat vind ik altijd prettiger. Maar qua design is de (Android-)app van de Rabo sowieso niet moeilijk te verslaan lol.
Maar goed, duurzaamheid vind ik het allerbelangrijkst en daarom zal ik wel blij ASN blijven.
Het zou me niet verbazen als deze mogelijkheid later alsnog komt, als de Volksbank zich aansluit bij Geldmaat. Hier denken ze namelijk over na.ThinkPadd schreef op zondag 16 juni 2019 @ 21:14:
Verder zie ik, op het geld storten na, geen bezwaren.
Mobiel betalen bij ASN:
Link: https://www.asnbank.nl/se...etalen-met-je-mobiel.htmlKosten ASN Mobiel Betalen
Voor het gebruik van de app worden vooralsnog geen kosten berekend. Het is mogelijk dat op termijn het gebruik van de app € 0,50 per maand (per persoon, per rekening) gaat kosten. Wij zullen je daarover uiteraard tijdig informeren via onze website en het berichtencentrum binnen ASN Mobiel Bankieren. ASN Mobiel Betalen blijft gratis bij de ASN Studentenrekening en de ASN Jongerenrekening.
[ Voor 64% gewijzigd door U123456 op 04-07-2019 17:04 ]
Anoniem: 886251
Denk dat van de Volksbank de SNS het minst erge is omdat die vasthouden aan het ouderwetse systeem met kantoren etc.U123456 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:59:
Mobiel betalen bij ASN:
[...]
Link: https://www.asnbank.nl/se...etalen-met-je-mobiel.html
Enige nadeel is hun beruchte stortingen via GWK, waar je bij voorbaat als verdachte word aangezien
Die mededeling staat er al een hele lange tijd.U123456 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:59:
Mobiel betalen bij ASN:
[...]
Link: https://www.asnbank.nl/se...etalen-met-je-mobiel.html
Het vreemde is dat je bij de andere merken van de Volksbank (SNS en Regiobank) al wel moet betalen voor de dienst. Bij ASN is dat nooit ingevoerd. Ik heb er goede hoop in dat ze dit ook nooit zullen doen omdat ik verwacht dat ze worden (of al zijn) ingehaald door de realiteit en concurrentie, van bijvoorbeeld ING. Ik ben wel echt oprecht benieuwd naar waarom ze het (nog) niet hebben ingevoerd; als hier daadwerkelijk een 'klantvriendelijke' overweging aan ten grondslag ligt zou ik dat echt cool vinden.
Die contactloos betalen-app werkt trouwens echt prima. Hij is (ten opzichte van de Rabo) lekker minimalistisch en bevat geen reclame. Bovendien kun je ook met je vingerafdruk (vooraf) de betaling autoriseren dus het gaat lekker snel. Bij de Rabo kon dit niet.
Ben nu een weekje klant bij ASN en wilde even mijn ervaringen tot nu toe delen t.o.v. ING:
- De app is ietsje onoverzichtelijker dan bij ING, maar dat is ook een kwestie van wennen. Reageert wel vlot en stabiel. Inloggen kan op iOS met TouchID (vingerafdruk)
- Het apparaatje ('Digipas', hopeloze naam overigens omdat ik het woord 'pas' verwarrend vind met betaalpas) heb ik tot nu toe alleen nodig gehad om betaalpas te koppelen meen ik, verder nog niet.
- Mooie betaalpas met een toekan erop
- Bij ING had ik spaardoelen, om automatisch geld voor bijv. zorgverzekering maandelijks apart te zetten. ASN heeft ook spaarpotten, maar hier kun je niet automatisch op inleggen. Contact gehad met ASN en een extra spaarrekening kan dit wel mee. Is gratis en mag ik hier ook voor gebruiken
- ASN heeft een 'afroom' functie om automatisch te kunnen sparen
Ben ik héél blij mee, vroeger bij Rabobank ook gehad en mistte dat bij ING toch wel erg. Ik kan daarmee instellen dat ik bijv. altijd €150 op betaalrekening wil hebben staan. Alles daarboven mag naar spaar. Je hebt de keuze om dit met de volgende intervallen te doen: wekelijks/4 wekelijks/maandelijks/per kwartaal/halfjaarlijks/jaarlijks
- Klantenservice is makkelijk bereikbaar via chat, je wordt snel geholpen bij vragen
[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 08-07-2019 12:04 ]
Ik zit al een paar jaar bij asn, maar loop nu wel tegen een dingetje aan, nieuwe telefoon, digipas leeg... Nieuwe aangevraagd voor zowel zakelijk als prive, krijg ik 2x zakelijke digipassen
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Om hier nog even op terug te komen. Heb nu een poosje ASN in gebruik en heb een 'Transactie-attentie' ingesteld voor het rekeningnummer waarvandaan m'n salaris wordt gestort. Dit werkt prima, je krijgt dan een SMS (of mail) 'Op <datum> overgemaakt naar uw rekening die eindigt op *xxx: EUR <maandsalaris> van <naam_werkgever>. Uw saldo: EUR xxxx,xx. Groet ASN Bank'.Jeldert schreef op maandag 17 juni 2019 @ 08:42:
[...]
Beide voorbeelden kan je instellen. In de app ga je naar Instellingen, Berichten, Attenties instellen.
Daar heb je 2 opties: Saldo-attenties en Transactie-attenties.
Daar moet het volgens mij lukken.
PS, gebruik het zelf overigens niet, maar je kan zo te zien een SMS of een e-mail laten versturen.
De saldo-attentie ook geprobeerd (en dan met maandsalaris + €1 als 'meer dan' bedrag trigger) maar dan krijg je alleen een bericht 'er staat nu €xxxx op je rekening'. Die vind ik wat minder handig (ik moet dan hoofdrekenen om te bepalen wat ik aan salaris heb gekregen).
[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 20-08-2019 09:41 ]
Bijna 8 jaar na openen van dit topic nog steeds trouw ASN klant
Jaartje geleden een ASN Jeugdsparen rekening geopend voor ons zoontje, ging ook allemaal gemakkelijk. Vorige maand naar de USA geweest, Wereldpas activeren voor gebruik in de USA was ook zo gepiept.
Ik ben sinds begin deze maand overgestapt van de ABN AMRO naar de ASN Bank. Net als (ongetwijfeld) velen hier vanwege het duurzaamheidsaspect. Ik ben ongeveer 20 jaar lang trouwe klant van de ABN geweest, zonder enige klacht.
Het bleef echter steken dat de ABN bij alle duurzaamheidstests er zo ongeveer als slechtste uit komt. Ook zou overstappen met de Overstapservice tegenwoordig nauwelijks nog moeite moeten kosten, dus dat zou geen excuus meer mogen zijn.
Bij het overstappen heb ik dan ook aangegeven dat ik graag gebruik wil maken van de Overstapservice; echter heb ik tot nu toe nergens de bevestiging gekregen dat deze Service ook daadwerkelijk actief is.
Wel ben ik zelf alvast zo handig geweest om alle partijen die bij mij incasseren (of uitbetalen) te informeren over mijn bankwissel. Even afwachten nog wat dus de ervaringen daarmee zijn.
Allereerst had ik een ASN betaalrekening aangevraagd. Ik kon deze rekening netjes online afsluiten en dit was dan ook zo gebeurd. Ik kreeg netjes een digipas thuis (wachtwoord is niet zelf in te stellen?) en kreeg ook de gebruikersnaam en wachtwoord voor online bankieren (ook beide niet zelf te wijzigen?).
De app was zo gedownload. Ziet er wat clunky uit, maar functioneert tot nu toe voor wat het moet doen.
Nadat de betaalrekening was geregeld, heb ik de spaarrekening online aangevraagd. Dit was nog sneller dan de betaalrekening geregeld en is ook mooi inzichtelijk via de app.
Tot slot heb ik een credit card via ASN aangevraagd (VISA), die via ICS loopt. Ook de credit card was binnen een week in huis, inclusief pincode. Wat ik hierbij wel mis, is dat ik mijn credit card saldo niet in de ASN app kan raadplegen. Dat kan vooralsnog alleen via de ICS site lijkt het.
Vooralsnog ben ik dan ook zeer tevreden met de overstap. Ik ben nog geen problemen tegengekomen. Wel vind ik de codes voor de digipas en de inloggegevens voor het online bankieren erg lastig te onthouden. Misschien dat dit na verloop van tijd nog went.
P.S. Wel grappig dat het aanvragen van een nieuw wachtwoord voor internet bankieren nog volgens de ouderwetse post gaat. Ik wilde even snel inloggen op online bankieren, had mijn wachtwoord even niet bij de hand dus drukte op de knop 'wachtwoord vergeten'. Mijn verwachting was dat ik zo een nieuw wachtwoord kon instellen, maar ik kreeg ineens in beeld dat er per post een nieuw wachtwoord zou worden toegestuurd. Uiteraard weer een met veel hoofdletters en vreemde tekens
Het bleef echter steken dat de ABN bij alle duurzaamheidstests er zo ongeveer als slechtste uit komt. Ook zou overstappen met de Overstapservice tegenwoordig nauwelijks nog moeite moeten kosten, dus dat zou geen excuus meer mogen zijn.
Bij het overstappen heb ik dan ook aangegeven dat ik graag gebruik wil maken van de Overstapservice; echter heb ik tot nu toe nergens de bevestiging gekregen dat deze Service ook daadwerkelijk actief is.
Wel ben ik zelf alvast zo handig geweest om alle partijen die bij mij incasseren (of uitbetalen) te informeren over mijn bankwissel. Even afwachten nog wat dus de ervaringen daarmee zijn.
Allereerst had ik een ASN betaalrekening aangevraagd. Ik kon deze rekening netjes online afsluiten en dit was dan ook zo gebeurd. Ik kreeg netjes een digipas thuis (wachtwoord is niet zelf in te stellen?) en kreeg ook de gebruikersnaam en wachtwoord voor online bankieren (ook beide niet zelf te wijzigen?).
De app was zo gedownload. Ziet er wat clunky uit, maar functioneert tot nu toe voor wat het moet doen.
Nadat de betaalrekening was geregeld, heb ik de spaarrekening online aangevraagd. Dit was nog sneller dan de betaalrekening geregeld en is ook mooi inzichtelijk via de app.
Tot slot heb ik een credit card via ASN aangevraagd (VISA), die via ICS loopt. Ook de credit card was binnen een week in huis, inclusief pincode. Wat ik hierbij wel mis, is dat ik mijn credit card saldo niet in de ASN app kan raadplegen. Dat kan vooralsnog alleen via de ICS site lijkt het.
Vooralsnog ben ik dan ook zeer tevreden met de overstap. Ik ben nog geen problemen tegengekomen. Wel vind ik de codes voor de digipas en de inloggegevens voor het online bankieren erg lastig te onthouden. Misschien dat dit na verloop van tijd nog went.
P.S. Wel grappig dat het aanvragen van een nieuw wachtwoord voor internet bankieren nog volgens de ouderwetse post gaat. Ik wilde even snel inloggen op online bankieren, had mijn wachtwoord even niet bij de hand dus drukte op de knop 'wachtwoord vergeten'. Mijn verwachting was dat ik zo een nieuw wachtwoord kon instellen, maar ik kreeg ineens in beeld dat er per post een nieuw wachtwoord zou worden toegestuurd. Uiteraard weer een met veel hoofdletters en vreemde tekens
Helaas verhoogt ASN/de Volksbank per 1 november de tarieven voor geld opnemen en betalen in het buitenland:
Enfin, nu gebruikte ik de ASN-betaalpas sowieso bijna nooit buiten de eurozone. Maar wat mij betreft maakt de Volksbank hier niet bepaald een goede sier mee.
- Geld opnemen: € 2,25 -> € 4,00 per opname (verhoging van 78%)
- Betalen met de pinpas: € 0,15 -> € 0,30 per transactie (verhoging van 100%)
Er is en blijft geen koersopslag van toepassing.
Enfin, nu gebruikte ik de ASN-betaalpas sowieso bijna nooit buiten de eurozone. Maar wat mij betreft maakt de Volksbank hier niet bepaald een goede sier mee.
Bedankt hiervoor, heb het ook aangezet! Handig!ThinkPadd schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:09:
Ben nu een weekje klant bij ASN en wilde even mijn ervaringen tot nu toe delen t.o.v. ING:
- ASN heeft een 'afroom' functie om automatisch te kunnen sparen
Ben ik héél blij mee, vroeger bij Rabobank ook gehad en mistte dat bij ING toch wel erg. Ik kan daarmee instellen dat ik bijv. altijd €150 op betaalrekening wil hebben staan. Alles daarboven mag naar spaar. Je hebt de keuze om dit met de volgende intervallen te doen: wekelijks/4 wekelijks/maandelijks/per kwartaal/halfjaarlijks/jaarlijks
@kwon Heb je een bron? Het is inderdaad wel vrij duur. Als je het vergelijkt met Rabobank/ING dan zit het snijpunt op ~€26 (dan zijn de kosten bij Rabobank/ING gelijk aan ASN). Voor kleine transacties (ijsje, drankje, parkeerautomaat) dus onvoordelig.
Dit document, de verhogingen staan als er voetnoot.ThinkPadd schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:46:
@kwon Heb je een bron? Het is inderdaad wel vrij duur. Als je het vergelijkt met Rabobank/ING dan zit het snijpunt op ~€26 (dan zijn de kosten bij Rabobank/ING gelijk aan ASN). Voor kleine transacties (ijsje, drankje, parkeerautomaat) dus onvoordelig.
ASN levert nu, net als ING, ook V-Pay betaalpassen. Mijn moeder heeft er in ieder geval kort geleden een gekregen als vervanging voor een Maestro die bijna verloopt.
Heeft V-Pay (Visa) een specifiek voordeel boven Maestro?AlbertJP schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 17:43:
ASN levert nu, net als ING, ook V-Pay betaalpassen. Mijn moeder heeft er in ieder geval kort geleden een gekregen als vervanging voor een Maestro die bijna verloopt.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
In Nederland niet, in het buitenland kan het wel uitmaken. Zie dit handige overzicht.wcduck schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 18:49:
[...]
Heeft V-Pay (Visa) een specifiek voordeel boven Maestro?
ASN bevestigt wel direct dat de kaart ook een Electron-functie heeft voor buiten Europa, wat in de discussie rond ING niet direct duidelijk was.
Misschien een beetje offtopic maar persoonlijk vind ik Maestro en V-Pay erg achterhaald. Waarom gewoon geen debit Mastercard en/of Visa? Andere Europese landen (zelfs Griekenland) hebben Maestro al lang vervangen door debit Mastercard.
[ Voor 5% gewijzigd door kwon op 08-11-2019 19:12 ]
Toevallig zag ik net op de site staan dat de betaalrekening per 1 augustus 2020 1,90 per maand gaat kosten in plaats van 1,65. Had gehoopt dat ze misschien ook met een functie kwamen als ING dat je korting kan krijgen als je geen contant geld opneemt (doe ik namelijk nooit). Verder nog geen mail hierover gehad overigens.
Is er bij ASN ook een manier om het inloggen met gebruikersnaam & wachtwoord uit te schakelen? Dus dat er alleen nog is in te loggen via de digipas. Ik heb bij de instellingen gekeken, en had alleen de mogelijkheid de gebruikersnaam & wachtwoord aan te passen.
Dat gaat er volgens mij sowieso uit binnenkort, ik kan nu al niet meer op die manier inloggen. Alleen nog met Digipas of scannen van QR-code via de ASN app op mijn telefoon.
Ah oke. Ik had al een spaarrekening en kon daar alleen op inloggen via gebruikersnaam & wachtwoord. Onlangs een betaalrekening erbij genomen, en dus ook een digipas gekregen die ik graag als enige inlogmethode wil, maar dan wacht ik het nog even af.
Vreemd, als je een betaalrekening hebt dan zou het 'inlogmiddel' gebruikersnaam + wachtwoord niet meer moeten werken. Bij mij is het enige tijd geleden (net zoals bij @ThinkPad) in ieder geval al geblokkeerd.Stefan22 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:50:
Is er bij ASN ook een manier om het inloggen met gebruikersnaam & wachtwoord uit te schakelen? Dus dat er alleen nog is in te loggen via de digipas. Ik heb bij de instellingen gekeken, en had alleen de mogelijkheid de gebruikersnaam & wachtwoord aan te passen.
Zie ook hier:
Inloggen voor klanten met een betaalrekening verandert
Heeft u toegang tot een ASN-betaalrekening? Dan kunt u uw toegangsnaam en wachtwoord niet meer gebruiken als inlogmiddel of om een opdracht mee te bevestigen. U logt voortaan in met uw digipas of met een QR-code. Meer leest u op deze pagina. Vanwege de wijziging zijn de Voorwaarden ASN Online Bankieren aangepast. Op deze pagina leest u daar meer over.
Daar had ik onlangs nog serieus last van...
Vriendin en ik hebben samen een ASN betaalrekening (en zelf heb ik nog een ASN spaarrekening). We wilden samen nog een ASN spaarrekening openen en ik hoefde mijn gegegevens niet in te vullen, enkel met username/password te authenticeren. En dat werkte dus niet, fout wachtwoord enzo.
Uiteindelijk dus maar m'n gegevens handmatig ingevoerd en later er achtergekomen dat username/password niet meer werkt.
Vriendin en ik hebben samen een ASN betaalrekening (en zelf heb ik nog een ASN spaarrekening). We wilden samen nog een ASN spaarrekening openen en ik hoefde mijn gegegevens niet in te vullen, enkel met username/password te authenticeren. En dat werkte dus niet, fout wachtwoord enzo.
Uiteindelijk dus maar m'n gegevens handmatig ingevoerd en later er achtergekomen dat username/password niet meer werkt.
Dat is toch sinds kort niet meer mogelijk, inloggen naam&wwoord ?Stefan22 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:50:
Dacht dat gelezen te hebben.
Bij mij dus wel, had vandaag contact opgenomen met ASN en mij werd verteld dat het uitgeschakeld was, maar dat is dus niet het geval.hjs schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:13:
[...]
Dat is toch sinds kort niet meer mogelijk, inloggen naam&wwoord ?
Dacht dat gelezen te hebben.
Tot gisteren kon ik 'n iDeal betaling op m'n mobiel simpelweg bevestingen met 'n vingerafdruk. Vandaag twee iDeal betalingen gedaan (een van m'n eigen rekening, een van de en/of rekening), waarbij ik iedere keer die stomme digipas moest pakken om te bevestigen. Een van die betalingen was ook nog 'ns ruim onder de contactloos limiet. Ik heb door de instellingen zitten bladeren, maar ik kan nergens vinden waar ik dit kan aanpassen. Heeft iemand dat al wel gevonden?
Een detail is misschien dat ik gisteren voor het eerst sinds tijden weer 'ns op internet bankieren heb ingelogd en daar dus m'n keuze moest maken als alternatief voor wachtwoord.
Een detail is misschien dat ik gisteren voor het eerst sinds tijden weer 'ns op internet bankieren heb ingelogd en daar dus m'n keuze moest maken als alternatief voor wachtwoord.
@anboni als je naar Instellingen -> Inloggen en limieten -> Vingerafdruk gaat, staat die dan wel op 'Aan'?
Mocht dat het probleem niet oplossen, dan zou ik (als je Android hebt) via App-beheer naar Bankieren (van ASN) gaan en op 'Gegevens wissen' tikken. De app wordt dan compleet gereset. Daarna moet je je met je digipas opnieuw aanmelden. Duurt nog geen minuut. Tijdens het aanmelden word je ook gevraagd of je de vingerafdruk wil inschakelen.
Mocht dat het probleem niet oplossen, dan zou ik (als je Android hebt) via App-beheer naar Bankieren (van ASN) gaan en op 'Gegevens wissen' tikken. De app wordt dan compleet gereset. Daarna moet je je met je digipas opnieuw aanmelden. Duurt nog geen minuut. Tijdens het aanmelden word je ook gevraagd of je de vingerafdruk wil inschakelen.
Volgens mij was het bij asn zo dat je de eerste keer bij een nieuwe shopt het met de digipas moest doen, en de volgende keren bij dezelfde shop niet meer (kan daar overigens niets van terugvinden op de site).anboni schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:50:
Tot gisteren kon ik 'n iDeal betaling op m'n mobiel simpelweg bevestingen met 'n vingerafdruk. Vandaag twee iDeal betalingen gedaan (een van m'n eigen rekening, een van de en/of rekening), waarbij ik iedere keer die stomme digipas moest pakken om te bevestigen. Een van die betalingen was ook nog 'ns ruim onder de contactloos limiet. Ik heb door de instellingen zitten bladeren, maar ik kan nergens vinden waar ik dit kan aanpassen. Heeft iemand dat al wel gevonden?
Waarschijnelijk zal het ook te maken hebben het het bedrag.
@canonball in het ruime jaar dat ik de ASN-betaalrekening nu als primaire rekening gebruik, ben ik na registratie van de app (met de digipas) nog nooit om een digipas gevraagd bij iDEAL-betalingen. Ook niet bij webshops waar ik voor het eerst betaalde.
ASN maakt verder ook geen onderscheid (meer) in de daglimiet bij het gebruik van de digipas en de digicode (of vingerafdruk). Dit is voor beide inlogmiddelen € 25k. Deze middelen worden tegenwoordig als 'even veilig' beschouwd, waardoor ASN de verschillen in limiet al enige tijd geleden heeft afgeschaft.
ASN maakt verder ook geen onderscheid (meer) in de daglimiet bij het gebruik van de digipas en de digicode (of vingerafdruk). Dit is voor beide inlogmiddelen € 25k. Deze middelen worden tegenwoordig als 'even veilig' beschouwd, waardoor ASN de verschillen in limiet al enige tijd geleden heeft afgeschaft.
Ja, die staat aan. Inloggen op de app (ook bij een ideal betaling) gaat ook prima met m'n vinger, alleen de betaling bevestigen niet.kwon schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:03:
@anboni als je naar Instellingen -> Inloggen en limieten -> Vingerafdruk gaat, staat die dan wel op 'Aan'?
Die zal ik inderdaad eens proberen.Mocht dat het probleem niet oplossen, dan zou ik (als je Android hebt) via App-beheer naar Bankieren (van ASN) gaan en op 'Gegevens wissen' tikken. De app wordt dan compleet gereset. Daarna moet je je met je digipas opnieuw aanmelden. Duurt nog geen minuut. Tijdens het aanmelden word je ook gevraagd of je de vingerafdruk wil inschakelen.
Is dat laatste nog gelukt? Anders zou het wel vreemd zijn. Voor zover ik weet kun je vingerafdruk aan/uit zetten en het geldt dan voor zowel inloggen als opdracht bevestigen, dat zijn geen aparte instellingen.anboni schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:15:
Ja, die staat aan. Inloggen op de app (ook bij een ideal betaling) gaat ook prima met m'n vinger, alleen de betaling bevestigen niet.
[...]
Die zal ik inderdaad eens proberen.
Gisteren heb ik trouwens een nieuwe betaalpas ontvangen, een V-Pay terwijl de vorige een Maestro logo had. Vanmorgen heb ik de kaart geactiveerd door geld op te nemen bij een Geldmaat en dat ging prima. Maar contactloos betalen in de supermarkt via de app Mobiel Betalen wilde met geen mogelijkheid lukken, waar dat voorheen met dezelfde telefoon en betaalterminal altijd feilloos verliep. Als ik die app open staat bovenaan het rekeningnummer ook het logo van Maestro, maakt dat wat uit? Ik veronderstel dat de app gekoppeld is aan de rekening zelf, niet aan de betaalpas?
Ja, app gegevens verwijderen en alles opnieuw instellen, hielp inderdaad. @kwon nog bedankt voor die tipgrun93 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 09:21:
[...]
Is dat laatste nog gelukt? Anders zou het wel vreemd zijn. Voor zover ik weet kun je vingerafdruk aan/uit zetten en het geldt dan voor zowel inloggen als opdracht bevestigen, dat zijn geen aparte instellingen.
Ik heb laatst ook een VPay gekregen, deze had pasnummer 007 (telling begint altijd bij 005 voor je eerste pas). Ook Mobiel Betalen erbij genomen, maar dit is inderdaad gewoon een aparte Maestro pas geworden met lidnummer 008 en zou dus niets met je nieuwe VPay te maken moeten hebben. Misschien de app even opnieuw instellen?grun93 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 09:21:
[...]
Is dat laatste nog gelukt? Anders zou het wel vreemd zijn. Voor zover ik weet kun je vingerafdruk aan/uit zetten en het geldt dan voor zowel inloggen als opdracht bevestigen, dat zijn geen aparte instellingen.
Gisteren heb ik trouwens een nieuwe betaalpas ontvangen, een V-Pay terwijl de vorige een Maestro logo had. Vanmorgen heb ik de kaart geactiveerd door geld op te nemen bij een Geldmaat en dat ging prima. Maar contactloos betalen in de supermarkt via de app Mobiel Betalen wilde met geen mogelijkheid lukken, waar dat voorheen met dezelfde telefoon en betaalterminal altijd feilloos verliep. Als ik die app open staat bovenaan het rekeningnummer ook het logo van Maestro, maakt dat wat uit? Ik veronderstel dat de app gekoppeld is aan de rekening zelf, niet aan de betaalpas?
Ik heb zelf de VPay nog niet gebruikt. Geen idee of het nog steeds is, maar een paar jaar geleden had ik begrepen dat deze het regelmatig niet deed in Nederland terwijl Maestro wel werkte. Nog steeds valt het me wel op dat je het VPay logo niet altijd ziet staan, wanneer je wel het Maestro logo ziet staan. In ieder geval heb je met Mobiel Betalen op die manier nog een Maestro achter de hand.
Ik gebruik nu een jaar de mobiel betalen app van ASN. Het valt mij op dat met enige regelmaat de betaalsystemen (pinapparaat en kassa) van winkels compleet vastlopen als ik met mijn telefoon betaal. Ik denk wel in 1 op de 25 gevallen. Mijn vrouw is dit ook al een paar keer gebeurd, maar gebruikt de functionaliteit minder. Dit is echt vervelend want de kassameisje raken in paniek en het betalen duurt 5 minuten langer voordat het systeem het weer doet.
Zijn er meer gebruikers met dit probleem? En komt dit door de ASN app of het kassa/pin systeem?
Zijn er meer gebruikers met dit probleem? En komt dit door de ASN app of het kassa/pin systeem?
Ik heb dit nog nooit gehad. Ik moet zeggen dat ik wel altijd mijn telefoon uit het hoesje haal, want daar zit nog een andere bankpas van de SNS (daar is mobiel betalen niet gratis en tevens geen idee of 2 van zulke apps op 1 telefoon goed werken) in en een OV-chipkaart.
Toevallig niet nog een andere app op je telefoon die gebruik maakt van NFC? Of pasjes in de buurt?
Toevallig niet nog een andere app op je telefoon die gebruik maakt van NFC? Of pasjes in de buurt?
Ik zit sinds juni 2019 bij ASN en heb sindsdien de app honderden keren gebruikt. Eén keer had ik hetzelfde als jij; ik hield m'n telefoon tegen het pinapparaat aan nadat het bedrag zichtbaar werd en toen liep ie compleet vast. Volgens mij moest zelfs de stroom eraf worden gehaald om het apparaat opnieuw op te starten. Ik had toen maar cash afgerekend want het duurde wel erg lang.Opperhoof schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:41:
Ik gebruik nu een jaar de mobiel betalen app van ASN. Het valt mij op dat met enige regelmaat de betaalsystemen (pinapparaat en kassa) van winkels compleet vastlopen als ik met mijn telefoon betaal. Ik denk wel in 1 op de 25 gevallen. Mijn vrouw is dit ook al een paar keer gebeurd, maar gebruikt de functionaliteit minder. Dit is echt vervelend want de kassameisje raken in paniek en het betalen duurt 5 minuten langer voordat het systeem het weer doet.
De Volksbank lijkt, in ieder geval voor de labels SNS en RegioBank, steeds meer over te stappen op Geldmaat:
Verder nog een interessant artikel dat ik tegenkwam: "Kleinere banken maken zich zorgen over hoge kosten Geldmaat"
Ik vraag me af of dit ook voor ASN geldt (of gaat gelden) en of dit de mogelijkheid tot contant geld storten met zich meebrengt.De klanten van SNS en Regiobank konden al bij Geldmaat terecht om geld op te nemen. "Onze klanten kunnen er nu ook gebruikmaken van diensten zoals het checken van je saldo, het wijzigen van de pincode en wanneer ze een verhoogde limiet hebben geregeld, kan dat bedrag ook uit de Geldmaat gehaald worden", licht de woordvoerder van de Volksbank toe.
Verder nog een interessant artikel dat ik tegenkwam: "Kleinere banken maken zich zorgen over hoge kosten Geldmaat"
Als je de transactie aanklikt in de app, staat je saldo na deze transactie vermeld.
Of op de site:
Uitgebreide selectie, en die datum als begin en/of einddatum van de periode invullen
Uitgebreide selectie, en die datum als begin en/of einddatum van de periode invullen
ASN gaat Apple Pay aanbieden maar hoe zit het met de ontwikkeling van de smartphone app? Die is functioneel maar mag best een facelift gebruiken. Is natuurlijk een mening.
Is daar recent iets over gemeld of blijft het huidige karakter behouden?
[ Voor 3% gewijzigd door ericafterdark op 13-11-2021 08:48 ]
Hier had uw reclame kunnen staan.
Goed.
Vandaag de knoop doorgehakt. Ik heb alleen bunq en wil graag een betaalrekening bij een andere bank als back-up.
Zojuist door het gehele proces gelopen, alles ingevuld en paspoort geüpload om vervolgens te eindigen bij verificatie middels iDEAL. Wat denk je? Geen optie voor bunq en het wordt ook nergens aangekondigd.
Zucht. Diepe, diepe zucht. Had het op zijn minst vooraf duidelijk gecommuniceerd.
Vandaag de knoop doorgehakt. Ik heb alleen bunq en wil graag een betaalrekening bij een andere bank als back-up.
Zojuist door het gehele proces gelopen, alles ingevuld en paspoort geüpload om vervolgens te eindigen bij verificatie middels iDEAL. Wat denk je? Geen optie voor bunq en het wordt ook nergens aangekondigd.
Zucht. Diepe, diepe zucht. Had het op zijn minst vooraf duidelijk gecommuniceerd.
Kan ook via een eigen storting staat hier: https://www.asnbank.nl/identificeren.htmlEiríkr schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:49:
De chat support heeft me inderdaad ook gevraagd te kiezen voor de alternatieve methode. Ik wacht nu op een e-mail van de AMP Groep voor identificatie.U123456 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:57:
[...]
Kan ook via een eigen storting staat hier: https://www.asnbank.nl/identificeren.html
Heb haar geadviseerd de onboarding te optimaliseren want dit is natuurlijk jammer en niet nodig.
Van alle grootbanken is de app van ASN veruit het slechtst als je het over features hebt. De ontwikkeling van de app staat momenteel al minimaal 2 jaar stil. Ik heb ook het idee dat dit samenhangt met mismanagement (bij moederbedrijf De Volksbank) uit het recente verleden.Eiríkr schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:47:
ASN gaat Apple Pay aanbieden maar hoe zit het met de ontwikkeling van de smartphone app? Die is functioneel maar mag best een facelift gebruiken. Is natuurlijk een mening.
Ik heb verder geen indicatie voor dat dit op korte termijn verandert. Het zou me niet verbazen als Apple Pay pas is 2023 operationeel is.
Wellicht dat er een grote revisie komt met de introductie van Apple Pay.kwon schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:26:
[...]
Van alle grootbanken is de app van ASN veruit het slechtst als je het over features hebt. De ontwikkeling van de app staat momenteel al minimaal 2 jaar stil. Ik heb ook het idee dat dit samenhangt met mismanagement (bij moederbedrijf De Volksbank) uit het recente verleden.
Ik heb verder geen indicatie voor dat dit op korte termijn verandert. Het zou me niet verbazen als Apple Pay pas is 2023 operationeel is.
Wat zijn dan ontbrekende features? Of waarom het slechtst?kwon schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:26:
[...]
Van alle grootbanken is de app van ASN veruit het slechtst als je het over features hebt. De ontwikkeling van de app staat momenteel al minimaal 2 jaar stil. Ik heb ook het idee dat dit samenhangt met mismanagement (bij moederbedrijf De Volksbank) uit het recente verleden.
Lijkt me sterk, zij maken nu gebruik van een ander betaalplatform, kom even niet meer op de naamPayconiq. Maar deze stoppen per 1-1-2022, ik heb de verwachting, lees hoop dat we voor deze tijd apple pay kunnen gebruiken bij de volksbank groepkwon schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:26:
[...]
Ik heb de Volksbank vandaag op Twitter deze vraag gesteld en ontving de volgende reactie:sjtienuh schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:52:
[...]
Lijkt me sterk, zij maken nu gebruik van een ander betaalplatform, kom even niet meer op de naamPayconiq. Maar deze stoppen per 1-1-2022, ik heb de verwachting, lees hoop dat we voor deze tijd apple pay kunnen gebruiken bij de volksbank groep
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Functies die bijvoorbeeld ontbreken:erwn schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:46:
[...]
Wat zijn dan ontbrekende features? Of waarom het slechtst?
- Geen betaalverzoek met variabel bedrag
- Geen pushmeldingen bij mutaties
- Geen voorspellingen van toekomstige mutaties
Ik wil overigens niet de indruk wekken dat ik ontevreden ben over ASN, integendeel. Ik zou het echter nooit aanraden aan iemand die bijvoorbeeld de functies van bunq gewend is. Want dan kom je echt van een koude kermis thuis. Wat ik wel fijn vind bij ASN:
- De corporate identity, dit is de voornaamste reden dat ik er zit
- De NFC/mobiel betalen-app op Android is minimalistisch en ik heb er nog nooit een mislukte betaling mee gehad
- De inlogmiddelen: keuze uit digipas (tegenwoordig bij nieuwe klanten niet meer standaard), QR-code of 'browsercode' (eenmalig registreren en vervolgens kun je supersnel met slechts een pincode inloggen en/of betalen)
- Geen koersopslag bij vreemde valuta buitenland (wel kosten van 30 cent per transactie)
- Gratis contant geld storten
- Betaalrekening is best goedkoop
- 3 dagen gratis rood staan
Een heel klein beetje inzage in de toekomst van de app maar ook Apple Pay bijvoorbeeld zou al prettig zijn.kwon schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:11:
[...]
Functies die bijvoorbeeld ontbreken:Daarnaast kun je veel minder administratieve wijzigingen doorvoeren via de app. Aanvragen van roodstand bijvoorbeeld gaat gewoon nog via een (PDF-)formulier. Aan de 'nieuwe online omgeving' wordt al jaren gebouwd maar die is nog steeds niet af. Alleen het saldo-overzicht staat er in nieuwe stijl. Zodra je doorklikt om bijvoorbeeld iets te kunnen wijzigen, word je teruggezet naar de oude omgeving. Het voelt onsamenhangend aan en omdat het nu al zó lang duurt vraag ik me af of het überhaupt ooit nog af komt.
Ik wil overigens niet de indruk wekken dat ik ontevreden ben over ASN, integendeel. Ik zou het echter nooit aanraden aan iemand die bijvoorbeeld de functies van bunq gewend is. Want dan kom je echt van een koude kermis thuis. Wat ik wel fijn vind bij ASN:
- De corporate identity, dit is de voornaamste reden dat ik er zit
- De NFC/mobiel betalen-app op Android is minimalistisch en ik heb er nog nooit een mislukte betaling mee gehad
- De inlogmiddelen: keuze uit digipas (tegenwoordig bij nieuwe klanten niet meer standaard), QR-code of 'browsercode' (eenmalig registreren en vervolgens kun je supersnel met slechts een pincode inloggen en/of betalen)
- Geen koersopslag bij vreemde valuta buitenland (wel kosten van 30 cent per transactie)
- Gratis contant geld storten
- Betaalrekening is best goedkoop
- 3 dagen gratis rood staan
Wie weet komt er komend jaar een compleet vernieuwde app.
Ik heb al meer dan 10 jaar een ASN bankrekening. Maar ik heb nooit geweten dat je bij een GWK gratis geld kunt storten op je ASN betaalrekening. Sterker nog, ik wist niet beter dan dat contant geld storten überhaupt niet mogelijk is.

Op de ASN website zijn ze er niet duidelijk over: "Het is niet mogelijk bij ASN Bank cash geld te storten of een cheque te innen". Er wordt wel gesproken over GWK, maar omdat die normaal altijd vrij hoge kosten vragen (Mr. Pay, 3% met een minimum van €9,95) had ik me daar verder niet in verdiept als ik weer eens iets had verkocht op V&A.
Dus dank voor deze tip!
Van de GWK Travelex website:Of-Aaargh schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:21:
Ik heb al meer dan 10 jaar een ASN bankrekening. Maar ik heb nooit geweten dat je bij een GWK gratis geld kunt storten op je ASN betaalrekening.
https://www.gwktravelex.n...orten-op-sns-asn-rekeningAls bankrekeninghouder van SNS Bank N.V. of ASN Bank, heeft u de mogelijkheid om kosteloos tot € 10.000,00 aan contant geld te storten op uw SNS Bank of ASN Bank betaalrekening in een GWK Travelex vestiging.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar ik krijg altijd een melding in de app en/of per e-mail als er de volgende dag een automatische incasso afgeschreven wordt. Met de optie om die tegen te houden als je dat voor 11:00 uur doet.kwon schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:11:
Functies die bijvoorbeeld ontbreken:Wat ik wel fijn vind bij ASN:
Hetzelfde voor mutaties, je kunt bericht krijgen als je salaris bijvoorbeeld is binnengekomen. Deze functies zijn allemaal in te stellen bij Berichten, Attenties.
Inloggen en betalen kan behalve met pincode ook met een vingerafdruk, al is dat misschien niet de meest veilige manier.
Dat je gratis geld kon storten bij GWK had ik al eens ergens gelezen, maar nog nooit gebruikt. Ik meen dat het alleen voor biljetten geldt, niet voor muntgeld.
Ik ben alleen klant bij ASN dus ik weet niet zo goed wat ik "mis" doordat ik andere banken niet ken*, maar wat bedoel je met "betaalverzoek met variabel bedrag"? Je kan toch gewoon betaalverzoeken aanmaken en aangeven met hoeveel personen dit gedeeld moet worden?kwon schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:11:
[...]
Functies die bijvoorbeeld ontbreken:[...]
De andere functionaliteiten die je aangeeft ontbreken inderdaad in de app, maar "miste" ik persoonlijk nog niet. Kan me inderdaad wel voorstellen dat voor sommige use cases die functionaliteiten handig kunnen zijn (melding bij bepaalde transacties, enige voorspellende functie etc.).
Voor mij is het grootste gemis bij ASN op dit moment Apple Pay. Ik hoor "iedereen" erover en iedereen die het gebruikt is er onderhand lyrisch over, maar ik heb het zelf nog noot kunnen ervaren. Maar verder ben ik eigenlijk heel tevreden over ASN.
*Ik ben drie jaar geleden uit onvrede (met name over de kosten: de destijds jaarlijkse prijsstijgingen van 8%) weggegaan bij de Rabobank en zit nu nog alleen maar bij ASN.
[ Voor 9% gewijzigd door Gitarist op 21-11-2021 18:31 ]
Ik heb een jaar of drie geleden contant geld gestort bij GWK op m'n ASN-rekening, maar dat was inderdaad helaas niet kostenloos. Dus of het was toen nog niet, of de GWK medewerker wist het niet. Ik wist het op dat moment helaas sowieso nietOf-Aaargh schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:21:
[...]
Ik heb al meer dan 10 jaar een ASN bankrekening. Maar ik heb nooit geweten dat je bij een GWK gratis geld kunt storten op je ASN betaalrekening. Sterker nog, ik wist niet beter dan dat contant geld storten überhaupt niet mogelijk is.
Op de ASN website zijn ze er niet duidelijk over: "Het is niet mogelijk bij ASN Bank cash geld te storten of een cheque te innen". Er wordt wel gesproken over GWK, maar omdat die normaal altijd vrij hoge kosten vragen (Mr. Pay, 3% met een minimum van €9,95) had ik me daar verder niet in verdiept als ik weer eens iets had verkocht op V&A.
Dus dank voor deze tip!
[ Voor 4% gewijzigd door Gitarist op 21-11-2021 18:34 ]
Anoniem: 981489
MR Pay is wel gratis voor SNS klanten.Gitarist schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:32:
[...]
Ik heb een jaar of drie geleden contant geld gestort bij GWK op m'n ASN-rekening, maar dat was inderdaad helaas niet kostenloos. Dus of het was toen nog niet, of de GWK medewerker wist het niet. Ik wist het op dat moment helaas sowieso nietMaar goed om te weten dat het kennelijk gratis kan!
Daarmee wordt het bedrag nog niet variabel. Bij Tikkie en sommige andere banken kan je een “open” betaalverzoek sturen, zonder bedrag.Gitarist schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:29:
[...]
Ik ben alleen klant bij ASN dus ik weet niet zo goed wat ik "mis" doordat ik andere banken niet ken*, maar wat bedoel je met "betaalverzoek met variabel bedrag"? Je kan toch gewoon betaalverzoeken aanmaken en aangeven met hoeveel personen dit gedeeld moet worden?