Thysiej schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:45:
[...]
WoG gebruik ik best wel vaak eigenlijk, waarom ook niet? Als ik geen sacred shield buff heb waardoor mijn 'Shield Slam' niet crit, geef ik het liever uit aan een heal. Naar mijn weten (ff uit het hoofd) heb ik geen talentpoints meer 'verspilt' aan WoG, door de cooldown van 20 seconden. En toch healt WoG met 3HP elke keer tussen de 25k en 35k, dat scheelt een healer in mana en kost +- 25k aan damage(die ik anders met mijn shield slam had gedaan).
Dus je gebruikt WoG niet als cooldown maar direct als je 3 HoP hebt. Dat is precies wat ik ook al aangeef. WoG is leuk om te hebben maar het is niet een cooldown die je in een o-shit situatie gebruikt.
Om WoG bruikbaar te maken heb je 4 talent punten nodig (mijn mening). Ook jij hebt die talents anders kun je namelijk geen sacred shield krijgen. Jij maakt er van dat de punten niet "verspilt" zijn, maar ik heb nergens gezegd dat punten verspilt zijn.
Seal of Insight, die gebruikte ik best veel op Chimaeron.
Op gevechten als chimaeron HC wilde ik nog wel eens op 2k HPS uitkomen. Dat is veel op zo'n gevecht waarin healers het over het algemeen al zwaar hebben met mana etc.
Chimaeron is een grappig gevecht. HPS zegt niks op dit gevecht omdat er op een bepaalde manier moet worden gehealed die niet gelijk is aan andere bazen. Als er op enkele momenten burst healing nodig is, dan zegt een platte 1k heal niks.
Als offtank moet je zo snel mogelijk weer naar full health worden gehealed. Die 1K heal valt dan compleet weg. Als MT moet je boven de 10K (volgens mij was het 10K maar kan iets anders zijn geweest). Je moet dan binnen 5 seconden zoveel hits doen dat je weer genoeg health hebt. Je hebt genoeg tijd om met een gewone cast voldoende te healen. En als het goed is heb je in die tijd ook al een heal van je healer gekregen.
Als laatste, bubble en hand of protection. Beide abilities heb ik gemacro'd waardoor ik met 2 klikken de spell weer disable, dan gebruik ik het puur om een stackende debuff te resetten. Die threat reset is dan helemaal niet interessant, binnen een seconde kan ik weer taunten.
Ook al werkt het 'bubble - stack reset' principe op geen enkele boss momenteel (behalve t11 content), op veel gevechten is het toch super te gebruiken. Zo gebruik ik het op ragnaros als de offtank van me af taunt, dan heb ik voor 6 seconden iig geen incoming damage, maakt het leven van een healer toch weer beter...
Ik begrijp dat jij deze cooldowns alleen gebruikt om stacks te clearen. Maar beide zijn ook te gebruiken als defensieve cooldown als je ze in combinatie gebruikt met taunt. Dan is de tijdelijke threat reset wel van belang.
Je kunt er zelfs meer mee, ook in de huidige content. Bij major domo kun je ze gebruiken om geen seed te krijgen. Dit vraagt wel een goede timing. Je kunt Hand of Protection zelfs gebruiken om een dps te beschermen tegen een seed. Toch handig omdat deze dan geen concentration verliest.
Ik zie het persoonlijk ook een beetje als 'slecht' van een pala tank om abilities die je hebt niet te gebruiken, ook al denk je dat ze niet 'altijd' nuttig zijn of dat het gebruik ervan te verwaarlozen is. Het grote voordeel van een hybrid tank class zoals paladin is juist dat ze ook heals kunnen gebruiken.
Moet ik dit als persoonlijke aanval opvatten? Je impliceert dat ik een slechte tank ben omdat je er van uit gaat dat ik niet al mijn abilities gebruik. Best knap dat je dat uit mijn post kunt halen.
Kijk nog eens goed naar mijn post. Ik heb een lijst met prot paladin cooldowns gegeven. Ik heb aangegeven dat er nadelen aan enkele van deze cooldowns zitten. Dat is een feit dat kun je niet ontkennen. Maar nergens heb ik gezegd dat ik ze niet gebruik omdat er een nadeel aan zit. Verder ben ik van mening dat WoG geen o-shit cooldown is. Oh ik zie het al, het enige dat overblijft is Seal of Insight. Ja ik moet toegeven dat ik van mening ben dat er geen situaties zijn in de huidige content waar dit seal een voldoende grote bijdrage geeft en ik gebruik het niet. Je hebt me, ik ben een slechte tank omdat ik geen Seal of Insight gebruik.
Doet mij weer denken aan ICC tijden, waarbij mijn guild perse een pala tank wilde hebben op de adds tijdens het gevecht met the Lich King zodat de raidmember met de debuff (naam ff vergeten) kon dispellen. Natuurlijk is het niet een standaard taak van een tank, ook gebruik je de ability bijna nooit. Is het daarom maar te verwaarlozen en een nutteloze ability?
Ik was de tank die de adds tankte. Best grappig adds oppakken, bewegen als de aoe op de grond kwam en dispellen.